Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Ik zat gister een film te kijken met veel rustige passages en begon me toch weer te irriteren aan het geluid van de ventilator, het is geen hard geluid maar de frequentie (hoog) maakt het irritant. Dat is ook de reden dat ik de laatste tijd m'n versterker uit laat als ik TV kijk, zodat het kabinet dicht kan en het geluid meer gedempt wordt. Alleen bij een film of serie heb ik wel graag surround sound en dan moet het kabinet vanwege koeling toch open.

Het kan zijn dat mijn gehoor beter is dan anderen of dat ik daar simpelweg gevoeliger voor ben, maar aangezien er ook genoeg klachten op het Ziggo Community forum staan over een periode van zo'n 2 jaar ben ik zeker niet alleen hierin. Echter vooralsnog zonder een structurele oplossing vanuit Ziggo anders dan omruilen, wat geen gegarandeerde oplossing is. Daarom toch besloten een klacht in te dienen. Wat mij betreft hadden ze bij het ontwerpen moeten kiezen voor een passieve koeling constructie of voor een hoogwaardige ventilator.
Na het indienen van m'n klacht mbt de ventilator werd ik afgescheept met de mededeling dat het opgelost zou worden middels een software update (daar had ik al zo m'n twijfels bij) en nu 2 maanden later is de situatie onveranderd, dus opnieuw een klacht ingediend. Onlangs werd ik gebeld door iemand van retentie, maar die vond het verstandig dat ik nog even doorverbonden zou worden met de technische afdeling. Nogmaals de situatie moeten uitleggen, vervolgens moest diegene het bespreken met een leidinggevende en kreeg ik te horen dat ze niks voor me kunnen betekenen en ivm corona zou het sturen van een monteur niet mogelijk zijn. Ik was er dus direct klaar mee en verzocht me weer door te zetten naar retentie. Nu een afspraak staan voor volgende week. Als een swap het niet oplost is het verwijderen van de ventilator mogelijk nog een optie, al kan het zijn dat de Next zo geconfigureerd is dat ie zonder ventilator niet opstart. Dan is het een kwestie van die ventilator fatsoenlijk monteren of vervangen voor een stil exemplaar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat de boxen altijd werden omgeruild net zolang totdat je er 1 hebt met geen rotte ventilator. Blijkbaar zetten ze de die boxen gewoon weer in bij andere mensen net zolang totdat ie bij iemand staat die niet klaagt.

Edit: even aangepast, wat 1 letter voor verschil kan maken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 25-03-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:35:
Ik dacht dat de boxen altijd werden omgeruild net zolang totdat je er 1 hebt met een rotte ventilator. Blijkbaar zetten ze de die boxen gewoon weer in bij andere mensen net zolang totdat ie bij iemand staat die niet klaagt.
Waaruit concludeer je dit? Daarnaast klopt volgens mij je eerste zin niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:35:
Ik dacht dat de boxen altijd werden omgeruild net zolang totdat je er 1 hebt met geen rotte ventilator. Blijkbaar zetten ze de die boxen gewoon weer in bij andere mensen net zolang totdat ie bij iemand staat die niet klaagt.

Edit: even aangepast, wat 1 letter voor verschil kan maken ;)
Dat is onzin. Wat wel gebeurd is dat boxen refurbished worden. Het defecte onderdeeltje wordt vervangen en de box gaat opnieuw door de kwaliteitscheck heen. Dit vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Dat is onzin. Wat wel gebeurd is dat boxen refurbished worden. Het defecte onderdeeltje wordt vervangen en de box gaat opnieuw door de kwaliteitscheck heen. Dit vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.
Soms is het helaas gewoon ranten. In dit topic valt het over het algemeen wel mee, maar in het andere topic gebeurt dat wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Deze link geeft een advertentie waarmee je de ziggo next kan bestellen met internet start en tv max, of evt met een ander pakket.

offtopic:
Had hem ook in een ander ziggo topic hier op Tweakers geplaatst, hoop dat de mod's het wel oke vinden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:04:
Deze link geeft een advertentie waarmee je de ziggo next kan bestellen met internet start en tv max, of evt met een ander pakket.

offtopic:
Had hem ook in een ander ziggo topic hier op Tweakers geplaatst, hoop dat de mod's het wel oke vinden.
Hier hebben we volgens mij een besteltopic voor. ;) Toch even snel een reactie. Je kunt je pakket via de Ziggo site zelf samenstellen.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik blijf het irritant vinden.
Ben je 1 minuut te laat voor het RTL nieuws van 20:30, dus kies je voor "starten vanaf begin". Mag je eerst verplicht 4 minuten reclame kijken omdat de "opname" 4 minuten te vroeg begint... Volgende keer laat ik die eerste minuut wel vallen dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TripleQ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:37:
Ben je 1 minuut te laat voor het RTL nieuws van 20:30, dus kies je voor "starten vanaf begin". Mag je eerst verplicht 4 minuten reclame kijken omdat de "opname" 4 minuten te vroeg begint... Volgende keer laat ik die eerste minuut wel vallen dan
Advies: neem het nieuws in zo’n geval direct op en kijk de opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Advies: neem het nieuws in zo’n geval direct op en kijk de opname.
Ja, dat doen we ook wel met sommige programma's. Maar natuurlijk niet met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleQ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Ja, dat doen we ook wel met sommige programma's. Maar natuurlijk niet met alles.
Nou, dan had je toch niet hoeven klagen. :) Je weet de oplossing al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik dacht enige tijd terug gelezen te hebben dat RTL ook vooruit en terugspoelen zou gaan toestaan voor uitgesteld kijken. Is daar nog iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
TripleQ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:37:
Ik neem aan dat je 19:30 bedoelt, maar doe dit zelf zo vaak en heb nog nooit 4 minuten aan reclame hoeven kijken. Meestal is de klok al in beeld of misschien soms hooguit 1 minuut reclame.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond zag ik dat de opname van Lego Masters van afgelopen zaterdag mislukt was. Echter vanochtend gaf de Next box aan dat de opname wel succesvol was. Blij dat ik gisteravond de opname niet direct verwijderd heb. Hebben jullie dit ook wel eens ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Heb ik ook af en toe met NBA basketball waar de wedstrijden vaak 's nachts live uitgezonden worden en die ik dan opneem.
Na 1 of 2 dagen kan ik die dan toch nog afspelen terwijl eerst aangegeven was dat de opname mislukt was.
Als je dan alsnog de terugkijk functie (dus niet de opname functie) gebruikt dan wordt die uitzending gewoon afgespeeld.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
Sinds een kleine twee weken gaat de Next niet meer automatisch aan als ik de tv aan doe. Eigenlijk op hetzelfde moment waarop de Samsung afstandsbediening het opeens niet meer deed en ik die opnieuw moest instellen. Sindsdien reageert de ab ook veel trager en soms helemaal niet. Een bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Laguna schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Na het indienen van m'n klacht mbt de ventilator werd ik afgescheept met de mededeling dat het opgelost zou worden middels een software update (daar had ik al zo m'n twijfels bij) en nu 2 maanden later is de situatie onveranderd, dus opnieuw een klacht ingediend. Onlangs werd ik gebeld door iemand van retentie, maar die vond het verstandig dat ik nog even doorverbonden zou worden met de technische afdeling. Nogmaals de situatie moeten uitleggen, vervolgens moest diegene het bespreken met een leidinggevende en kreeg ik te horen dat ze niks voor me kunnen betekenen en ivm corona zou het sturen van een monteur niet mogelijk zijn. Ik was er dus direct klaar mee en verzocht me weer door te zetten naar retentie. Nu een afspraak staan voor volgende week. Als een swap het niet oplost is het verwijderen van de ventilator mogelijk nog een optie, al kan het zijn dat de Next zo geconfigureerd is dat ie zonder ventilator niet opstart. Dan is het een kwestie van die ventilator fatsoenlijk monteren of vervangen voor een stil exemplaar.
Inmiddels in het bezit van een nieuwe Next en gelukkig een zo goed als stil model. Bij het oude exemplaar was de ventilator hinderlijk hoorbaar zodra er stille passages in een serie of film zaten.

Toen de monteur hier was had hij tevens middels een bepaalde knoppen combinatie op de afstandsbediening het service menu van de Next opgeroepen, waarin je o.a. de temperatuur van de Next kan zien. Ik had alleen niet gevraagd hoe ie dat deed (combinatie van de persoon inschatten en dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat klanten in dat menu gaan rommelen). Iemand hier die toevallig wel weet hoe je in dat service menu komt? We zitten hier tenslotte op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beecee_R
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 07:25
Van de week met een technisch partner van Ziggo aan de telefoon gezeten, ik had bij hun de vraag neergelegd of de Next box alleen met een UTP te gebruiken is. Dit zou dan gaan om een primaire box in de woonkamer, eigenlijk zoals ik het nu bij KPN aangesloten heb. Nu heb ik her en der gelezen dat je dus een coax nodig hebt voor live tv. Nu gaf de technisch partner aan dat dit ook werkt met alleen een UTP kabel.
Kan iemand zijn of haar ervaringen bevestigen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Beecee_R schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:19:
Van de week met een technisch partner van Ziggo aan de telefoon gezeten, ik had bij hun de vraag neergelegd of de Next box alleen met een UTP te gebruiken is. Dit zou dan gaan om een primaire box in de woonkamer, eigenlijk zoals ik het nu bij KPN aangesloten heb. Nu heb ik her en der gelezen dat je dus een coax nodig hebt voor live tv. Nu gaf de technisch partner aan dat dit ook werkt met alleen een UTP kabel.
Kan iemand zijn of haar ervaringen bevestigen ?
Nee je hebt coax nodig voor live tv. Als je alleen UTP gebruikt kan je dus alleen in demand kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
rusman schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:33:
[...]

Nee je hebt coax nodig voor live tv. Als je alleen UTP gebruikt kan je dus alleen in demand kijken.
Je zou wellicht wel alles 'kijken vanaf het begin' kunnen doen, want dan kijk je via internet (toch?). En soort semi live tv kijken. Maar wel met minder gemak. Ik zou in zijn geval eerder een Chromecast tv (die met remote) overwegen met de Ziggo app (of een tv met Android tv kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me dan ook eenvoudiger dan een duur next abonnement te nemen en de Next niet te gebruiken. Of een coax naar de tv trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Dat bij HDMI-resoluties "automatisch" en "4K" bij non-4K zenders het BT.2020 onterecht aanstaat, speelt dit nu bij alle TV's of alleen bij specifieke modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
Laguna schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:15:
Dat bij HDMI-resoluties "automatisch" en "4K" bij non-4K zenders het BT.2020 onterecht aanstaat, speelt dit nu bij alle TV's of alleen bij specifieke modellen?
Idd heel irritant, is ook zo bij mijn LG oled b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jkoeners schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:36:
[...]

Ja toevallig hebben wij dezelfde TV's dus daar word ik helaas niet veel wijzer van :D

Overigens ging er tijdens het heen en weer wisselen van resolutie (om de kleuren te vergelijken) iets goed mis, waardoor de Next plots helemaal geen signaal meer uitstuurde via m'n Marantz.

Aan/uitzetten en HDMI ingang wisselen hielp niet. Vervolgens Next rechtstreeks aangesloten op m'n TV met een andere kabel, wel signaal maar beeld dat constant wegvalt (flikkert), nog een andere kabel gepakt, geen verandering. Alles uitgezet en kabels opnieuw aangesloten en alles weer aangezet, geen verandering. Oude Next aangesloten, geen verandering. Blu-ray speler aangesloten, geen probleem. Next weer aangesloten, flikkerend beeld. Gereset middels voorste 3 knoppen, geen verandering. Zucht..

Vlak voor kerst had ik dit ook al, toen was ik na het maken van een afspraak met een monteur een dag later teruggebeld door iemand van Ziggo 3de lijns in een poging het op afstand op te lossen en ik wist van dat gesprek dat er nog een tweede manier was om een harde reset uit te voeren, maar ik was vergeten hoe.

Alleen kan je 3de lijns zelf niet bellen, oftewel op hoop van zegen 1ste lijns gebeld. Eerste poging liep op niks uit (begon over een reset op afstand waardoor ik al m'n opnames kwijt zou raken 8)7). Tweede poging, een dame die het wonderbaarlijk wel wist: min knop en power knop (dus 2 ipv 3 knoppen) tegelijkertijd indrukken voor 10 seconden, die reset duurt langer en daarbij krijg je na de download animatie nog een draaiende witte cirkel te zien, hierna eindelijk weer beeld. Het blijkt dus te zitten in het cloud software gedeelte verantwoordelijk voor HDCP, vandaar dat zelfs het wisselen van Next geen verschil maakte. Maar wat een gedoe was dit zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 02:11
-

[ Voor 100% gewijzigd door Nathan op 06-04-2021 11:50 . Reden: Offtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Het is niet mogelijk om de Ziggo Next afstandsbediening zo aan een recente Samsung tv te koppelen dat ik bv YouTube Kids kan gebruiken met die afstandsbediening toch? Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar ik wil het toch even verifiëren hier :) Anders kan de tv afstandsbediening mooi in de la blijven liggen namelijk. Ik kan de tv ook via telefoon of tablet bedienen maar dat is voor de vrouw en kids te omslachtig :F

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:26:
Het is niet mogelijk om de Ziggo Next afstandsbediening zo aan een recente Samsung tv te koppelen dat ik bv YouTube Kids kan gebruiken met die afstandsbediening toch? Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar ik wil het toch even verifiëren hier :) Anders kan de tv afstandsbediening mooi in de la blijven liggen namelijk. Ik kan de tv ook via telefoon of tablet bedienen maar dat is voor de vrouw en kids te omslachtig :F
Nee, dit is (voor zover ik weet) niet mogelijk. Het enige dat je via de Next remote kunt bedienen is volgens mij het volume van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexxit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
jkoeners schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:36:
[...]

Ja wat irri is dat ik nu elke keer als ik bv F1 in 4K wil kijken de Next op 4K moet zetten en daarna weer terug moet zetten op 1080i omdat ik mijn de TV de upscaling wil laten doen als ik niet 4K content kijk. Dat vergeet je dan wel weer eens, echt handig is het niet.

Gr,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-09 15:48
hk12nl schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:26:
Het is wel degelijk mogelijk een samsung 2020TV te bedienen met de afstandsbediening van de next, als je rechts onder op de afstandsbediening op het knopje met een vierkantje pijltje naar binnen drukt kom je in de smarthub en kan je alles van je tv bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
A.N.Brinkman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:54:
[...]

Het is wel degelijk mogelijk een samsung 2020TV te bedienen met de afstandsbediening van de next, als je rechts onder op de afstandsbediening op het knopje met een vierkantje pijltje naar binnen drukt kom je in de smarthub en kan je alles van je tv bedienen.
Kun je dan ook met de afstandsbediening van de next door de smarthub navigeren? (cq. iets meer doen dan alleen de smarthub in beeld brengen)

(bij mij igg niet ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
Palomar schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:04:
[...]

Kun je dan ook met de afstandsbediening van de next door de smarthub navigeren? (cq. iets meer doen dan alleen de smarthub in beeld brengen)

(bij mij igg niet ;))
Ja ik kan dat wel, ik heb een q95t.Ik roep de smarthub met die knop en kan dan met de navigeerpad van de next afstandsbediening door de smarthub net zoals ik gewend ben met de samsung afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
A.N.Brinkman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:09:
[...]

Ja ik kan dat wel, ik heb een q95t.Ik roep de smarthub met die knop en kan dan met de navigeerpad van de next afstandsbediening door de smarthub net zoals ik gewend ben met de samsung afstandsbediening.
Nice, ik heb een oudere samsung en daarmee kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
A.N.Brinkman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:54:
[...]

Thx. ‘Helaas’ heb ik een 2018/2019 model. Wist overigens niet dat dit vanaf de 2020 modellen wel kon. Mooie functie! :)

Correctie; met deze modellen werkt het ook. Echt een top tip. Hartstikke bedankt @A.N.Brinkman d:)b

Enige nadeel is nog wel dat je ‘natuurlijk’ niet in de apps (zoals YouTube kids) kan navigeren. Maar wel al blij dat bovenstaand iig kan :)

[ Voor 19% gewijzigd door hk12nl op 14-04-2021 19:16 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
hk12nl schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:51:
[...]
Enige nadeel is nog wel dat je ‘natuurlijk’ niet in de apps (zoals YouTube kids) kan navigeren. Maar wel al blij dat bovenstaand iig kan :)
Ik heb dit even geprobeerd, en dat heb ik inderdaad ook. Ik gebruik overigens altijd de ab van de tv waar het wel mogelijk is om alles van de next mee te bedienen. Als je de smart hub oproept en naar de tegel van ziggo, naar boven navigeren en je kan in alle menu's van de next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
A.N.Brinkman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb dit even geprobeerd, en dat heb ik inderdaad ook. Ik gebruik overigens altijd de ab van de tv waar het wel mogelijk is om alles van de next mee te bedienen. Als je de smart hub oproept en naar de tegel van ziggo, naar boven navigeren en je kan in alle menu's van de next.
Staat de next bij jou in het zicht? Bij mij staat hij namelijk achter een deurtje :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
hk12nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:37:
[...]
Staat de next bij jou in het zicht? Bij mij staat hij namelijk achter een deurtje :)
Staat idd in het zicht, en als de zon op de powerknop schijnt werkt het niet, terwijl anders het altijd werkt en je niet eens hoeft te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Zit nu F1 kwalificatie in 4K te kijken en zie regelmatig groene vlakken verschijnen op het grijze asfalt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
Ik heb ook gekeken maar heb geen groene vlekken gezien.
Wel een paar strepen in beeld maar dat lag aan Tsunoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Laguna schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:41:
Zit nu F1 kwalificatie in 4K te kijken en zie regelmatig groene vlakken verschijnen op het grijze asfalt.. :/
Hier niet, zou even je bekabeling checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
wvkreg schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:29:
[...]

Hier niet, zou even je bekabeling checken..
Want het was je vanmiddag niet opgevallen toen je keek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 17:37
Hier ook niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik kreeg vandaag F1 niet in 4K terwijl "Love Nature" dat wel was.
Ook met Replay nu niet.
Iemand met dezelfde ervaring??

Edit: opgelost met een reboot van de box.

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 18-04-2021 22:23 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:03
Misschien domme vraag, maar hoe heb ik door dat de f1 in 4K wordt getoond. Ik stel deze vraag omdat me de kwaliteit tegen valt als ik her vergelijk met vorig seizoen. Ik zie geen noemens waaridg verschil, dus misschien heb ik iets verkeerd staan bij instellingen? Of wordt er een melding ergens weegegeven wanneer het daadwerkelijk 4k is wat wordt uitgezonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
drusloos schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:14:
Misschien domme vraag, maar hoe heb ik door dat de f1 in 4K wordt getoond. Ik stel deze vraag omdat me de kwaliteit tegen valt als ik her vergelijk met vorig seizoen. Ik zie geen noemens waaridg verschil, dus misschien heb ik iets verkeerd staan bij instellingen? Of wordt er een melding ergens weegegeven wanneer het daadwerkelijk 4k is wat wordt uitgezonden?
Je kan in de instellingen van de Next zien of je hem op 4K hebt staan, en daarnaast geeft Ziggo Sport rechtsboven in beeld, bij het logo, aan of het in 4K is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
RoD schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:21:
[...]

Je kan in de instellingen van de Next zien of je hem op 4K hebt staan, en daarnaast geeft Ziggo Sport rechtsboven in beeld, bij het logo, aan of het in 4K is.
Toen ik m'n Next op 1080i zette tijdens F1 op Ziggo Sport kreeg ik enkel een beeldvullend zwart/grijs 4K logo in beeld, dus ik neem aan dat het 4K is zodra je beeld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 10:55

jerry_a

doei

drusloos schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:14:
Als je kijkt 2x op ok drukken en helemaal naar beneden scrollen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:30:
[...]

Toen ik m'n Next op 1080i zette tijdens F1 op Ziggo Sport kreeg ik enkel een beeldvullend zwart/grijs 4K logo in beeld, dus ik neem aan dat het 4K is zodra je beeld hebt.
Dat klopt niet. Soms (als de Next op automatisch staat) dan is Ziggo Sport niet in 4k. Je ziet dan niet het 4k logo rechtsboven. Reboot van de Next geeft dan meestal wel weer 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jkoeners schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:28:
[...]

Dat klopt niet. Soms (als de Next op automatisch staat) dan is Ziggo Sport niet in 4k. Je ziet dan niet het 4k logo rechtsboven. Reboot van de Next geeft dan meestal wel weer 4k.
Dat zou dan een bug zijn die Ziggo dient te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:12:
[...]

Dat denk ik ook. Net als de bug dat de instelling regelmatig van 1080i weer naar automatisch springt. Al lijkt het erop dat dit minder gebeurd als je het dolby geluid op altijd aan hebt staan ipv volg signaal. Ik vond het volume verschil van sommige stereo zenders tov dolby zenders vervelend. Dus dolby op altijd aan gezet. Sindsdien blijft 1080i weer 1080i.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:12:
[...]

Dat vermoed ik dan ook en te hopen is dat het met de volgende update is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
snah001 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:27:
[...]

Dat vermoed ik dan ook en te hopen is dat het met de volgende update is opgelost!
Hopen helpt niet zoveel. Je kan de bug ook even doorgeven aan ziggo dan heb je meer kans dat het opgelosten wordt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
jkoeners schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:28:
[...]

Kan je de bug doorgeven aan ziggo? Dat helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gisteren overigens de 3.31 update ontvangen.
Geen mail van gezien dat die uitgerold zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
@snah001 Weet je zeker dat je in het juiste topic zit? Mijn Next heeft volgens mij de laatste update 4.30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
RicoK schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:46:
@snah001 Weet je zeker dat je in het juiste topic zit? Mijn Next heeft volgens mij de laatste update 4.30.
Sorry, moet natuurlijk 4.31 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
@snah001 Ook niets van gezien, maar pagina https://www.ziggo.nl/tele...oxen/mediabox-next/update laat het volgende zien:

Software-update 4.31
Om de update goed te monitoren wordt deze vanaf 20 april gefaseerd uitgerold.
Nieuw in deze update
* Als een programma gesproken ondertiteling (audiodescriptie) heeft, dan zie je dat nu ook in de Elektronische Programmagids. Net zoals je het ‘Replay’ icoon ziet, zie je bij beschikbare gesproken ondertiteling een 'AD' icoon. Dit betekent dat als bijvoorbeeld iemand een andere taal spreekt in het NOS journaal, je de ondertiteling in het Nederlands kunt horen.  
Verbeterd in deze update
* Je krijgt geen melding meer dat je de batterijen van de afstandsbediening moet vervangen terwijl je dat net hebt gedaan.
* Druk je in de mini-EPG op ‘OK’ en scrol je er doorheen, dan onthoudt hij nu wel de 'locatie' vanwaar je hem opent. Druk je dus op het terug-pijltje, dan heeft de box nu onthouden waar je was.
* De weergave van je percentage opname-ruimte is nu in alle menu’s gelijk.
* Spoel je met de pijltjes door Replay en opnames, dan blijft de mini-afbeelding in beeld.
* Met een kinderslot op de zender Xite krijg je geen zwart beeld meer als je de app start. Nu zie je rechtsboven “press OK to open the app”. Je moet hem natuurlijk nog steeds van het kinderslot halen.
* Het prullenbak icoontje overlapt niet meer de tekst waarin de duur van een opname staat.
* Na het starten van Replay of een opname heb je nu direct audio. 
* Kijk je de 4K variant van het kanaal Love Nature, dan krijg je geen foutcode CS2012 meer.

Dus, inderdaad, wel degelijk een nieuwe update die schijnbaar in stilte is en wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 10:47
Ik heb sinds deze week het probleem dat als ik na het kijken van een opgenomen programma dat programma verwijder, het scherm bijna altijd bevriest.
Geluid loopt door van live tv op de achtergrond. In eerste instantie kan ik niks, maar na een tijdje kan ik zappen op live. Aan het geluid hoor ik dat het werkt, beeld blijft vast staan. Uitzetten naar stand-by helpt niet, de schakelaar achterop wel.
Ik heb versie 4.31 van de software.

Herkennen mensen dit probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-04-2021 21:41 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Apart. Ik heb mijn Next op 1080p uitput staan, omdat ik mijn tv de upscaling naar 4K wil laten verzorgen ipv de Next. Nu zat ik net ff te zappen, en kwam ook langs kanaal 14. Normaal heb ik daar geen beeld (want kanaal 14 is upscaled 4K) omdat de Next op 1080p staat. Echter nu dus wel, ondanks dat ik 'm dus op 1800p heb staan.
Tevens is de optie 4K verdwenen om in te stellen. Hebben meer mensen dit wel eens meegemaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 25-04-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DutchOwnage Kanaal 14 wordt in UHD doorgeven. Als je dan tegen de Next zegt dat je uitvoer 1080 moet zijn dan lijkt het mij logisch dat je dat kanaal dus niet in 4k kunt kijken maar de normale HD stream krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 25-04-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
DutchOwnage schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:07:
Apart. Ik heb mijn Next op 1080p uitput staan, omdat ik mijn tv de upscaling naar 4K wil laten verzorgen ipv de Next. Nu zat ik net ff te zappen, en kwam ook langs kanaal 14. Normaal heb ik daar geen beeld (want kanaal 14 is upscaled 4K) omdat de Next op 1080p staat. Echter nu dus wel, ondanks dat ik 'm dus op 1800p heb staan.
Tevens is de optie 4K verdwenen om in te stellen. Hebben meer mensen dit wel eens meegemaakt?
Er zijn maar een beperkt aantal uitzendingen bij Ziggo Sport die uitgezonden worden in 4k, dus alleen in dat geval zal je geen beeld hebben. Dat de 4k optie is verdwenen herken ik niet, misschien je Next even helemaal uitzetten en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
jongetje schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:23:
@DutchOwnage Kanaal 14 wordt in UHD doorgeven. Als je dan tegen de Next zegt dat je uitvoer 1080 moet zijn dan lijkt het mij logisch dat je dat kanaal dus niet in 4k kunt kijken maar de normale HD stream krijgt.
Kanaal 14 gaf voorheen geen beeld, als ik de Next op 1080p had staan, hetgeen correct is. Ik had nu echter gewoon beeld op 14, ondanks dat de Next op 1080 stond. Dit was voorheen nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Laguna schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:39:
[...]

Er zijn maar een beperkt aantal uitzendingen bij Ziggo Sport die uitgezonden worden in 4k, dus alleen in dat geval zal je geen beeld hebben. Dat de 4k optie is verdwenen herken ik niet, misschien je Next even helemaal uitzetten en weer aanzetten.
Heb 'm nu een kwartiertje uitstaan. Zometeen eens kijken of de optie 4K weer terug is. UHD Deep Colour voor de betreffende HDMI poort staat ook gewoon aan, ben ik verder niet aangekomen.

Edit:alles weer als vanouds, inclusief groot 4K logo op kanaal 14 wanneer de Next op 1080p staat en inclusief 4k optie. Geen idee wat dit nou was.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 25-04-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Vandaag is versie 4.31 geïnstalleerd. Nu is het hdmi signiaal nu ook in 1080i bt.2020 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Weet iemand of je die mediabox next ook apart kan huren? Zenders hebben we niet nodig maar die oude mediabox is echt aan vervanging toe. Draak van een unit.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Nox schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:55:
Weet iemand of je die mediabox next ook apart kan huren? Zenders hebben we niet nodig maar die oude mediabox is echt aan vervanging toe. Draak van een unit.
Nee, dat gaat niet. De Next is altijd in combinatie met een pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Patrick_6369 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:40:
Ik heb sinds deze week het probleem dat als ik na het kijken van een opgenomen programma dat programma verwijder, het scherm bijna altijd bevriest.
Geluid loopt door van live tv op de achtergrond. In eerste instantie kan ik niks, maar na een tijdje kan ik zappen op live. Aan het geluid hoor ik dat het werkt, beeld blijft vast staan. Uitzetten naar stand-by helpt niet, de schakelaar achterop wel.
Ik heb versie 4.31 van de software.

Herkennen mensen dit probleem?
Ja wij hebben exact hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Nox schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:55:
Helaas.. zie:
https://www.ziggo.nl/klan...ecificaties-mediabox-next
Ik wil mijn oude mediabox omruilen voor een Mediabox Next. Hoe doe ik dat?
Je krijgt een Mediabox Next van ons in bruikleen bij bepaalde pakketten.

Kan ik een tweede Mediabox Next bestellen?
Nee, op dit moment kun je geen tweede Ziggo Mediabox Next bestellen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 10:47
Roelf-99 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:12:
[...]

Ja wij hebben exact hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing
Op het Ziggo Community Forum heeft een ZIggo-medewerker bij zichzelf het probleem kunnen repliceren en het verder gemeld:
https://community.ziggo.n...jderen-opname/td-p/764299

Geen oplossing nog: waarschijnlijk een bug in de software.

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick_6369 op 29-04-2021 14:21 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 17:52
Tuurlijk, top ding de next box.

Updaten midden tijdens de dodenherdenking.

Waarom kan je niet zelf bepalen wanneer dat rot ding gaat updaten. Dan wel wanneer je hem opnieuw wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dracula schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:10:

Waarom kan je niet zelf bepalen wanneer dat rot ding gaat updaten. Dan wel wanneer je hem opnieuw wil opstarten.
Hier gaat dat tot nu toe altijd 's nachts. Heeft dit iets met een bepaalde standby stand van de Next te maken misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Hier gaat dat tot nu toe altijd 's nachts. Heeft dit iets met een bepaalde standby stand van de Next te maken misschien?
Ik heb het ooit ook ervaren. Toen stond ie wel in de zuinigste stand. Tegenwoordig in minst zuinige stand. Niet dat ik de wat snellere opstarttijd zo belangrijk vind, maar meer dat het nodig is voor integratie met HomeKit (via homebridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
Dracula schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:10:

Zo hoort het in ieder geval niet te gaan, zoals hiervoor ook al is aangegeven. Update zou alleen binnen moeten komen als de box in standby staat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:11
Is het nieuw dat je bij opnames de reclameblokken niet meer kan vooruit spoelen? Lukte gisteravond iig niet meer bij RTL4 met de boodschap dat tijdens reclames er niet vooruit gespoeld mag worden. Niet echt een verbetering...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RF1000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:40:
Is het nieuw dat je bij opnames de reclameblokken niet meer kan vooruit spoelen? Lukte gisteravond iig niet meer bij RTL4 met de boodschap dat tijdens reclames er niet vooruit gespoeld mag worden. Niet echt een verbetering...
Dit lijkt me een hikje bij Ziggo. Wellicht werd je opname even verward met replay tv? Ik heb dit probleem in ieder geval nog niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
..

[ Voor 95% gewijzigd door RF1000 op 11-05-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Klopt wat je zegt. Gister terwijl het programma nog niet was afgelopen waren de reclameblokken geblokkeerd. Nu niet meer.

Maar een kwestie van tijd waarschijnlijk eer deze feature verder wordt uitgerold...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje pessimistische kijk. Zoals eerder aangegeven, mijn verwachting is dat het een tijdelijk hikje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:48
RF1000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:55:
Klopt wat je zegt. Gister terwijl het programma nog niet was afgelopen waren de reclameblokken geblokkeerd. Nu niet meer.

Maar een kwestie van tijd waarschijnlijk eer deze feature verder wordt uitgerold...
Als je het programma selecteert bij de bewaarde opnames tijdens het opnemen kun je reclame vooruit spoelen. Als je kijken vanaf het begin kiest, kun je niet vooruit spoelen. Ik vermoed dat je die laatste optie (al dan niet per ongeluk) hebt gebruikt om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Verdorie, opname van Grey’s Anatomy failed. Hopen dat hij dan idd de herhaling opneemt.

[ Voor 32% gewijzigd door Serena op 12-05-2021 08:06 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:48
Serena schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:02:
Verdorie, opname van Grey’s Anatomy failed. Hopen dat hij dan idd de herhaling opneemt.
Is tot 18 mei met replay te bekijken volgens de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
voog schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:09:
[...]

Is tot 18 mei met replay te bekijken volgens de gids.
Snap ik. Maar heb de helft al gezien. En met Replay kun je niet vooruit spoelen. Heel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Serena schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Snap ik. Maar heb de helft al gezien. En met Replay kun je niet vooruit spoelen. Heel vervelend.
Met Replay kan je alleen de reclames niet doorspoelen/skippen, het programma zelf kan je wel doorspoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 12-05-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Laguna schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Met Replay kan je alleen de reclames niet doorspoelen/skippen, het programma zelf kan je wel doorspoelen.
Oh wow, dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Oh wow, dat wist ik niet!
Via de Next kan dit inderdaad wel, maar via de Ziggo Go app niet. Ik heb zo’n vermoeden dat dezelfde beperking geldt voor de Ziggo Go TV app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VM2nEkIMhSPS1H6uvSWNYlWl4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5YuvaMGVB31ub6l6AZMDPRJV.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 12-05-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:05:
[...]

Via de Next kan dit inderdaad wel, maar via de Ziggo Go app niet. Ik heb zo’n vermoeden dat dezelfde beperking geldt voor de Ziggo Go TV app.

[Afbeelding]
Heel raar. Opname was dus niet gelukt. Maar via replay heb ik net ook gewoon de reclame geskipt. Allemaal via de app op de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Heel raar. Opname was dus niet gelukt. Maar via replay heb ik net ook gewoon de reclame geskipt. Allemaal via de app op de Apple TV.
Inderdaad bijzonder. Had je je mislukte opname nog niet verwijderd? Zo nee, dan zou dit een effect gehad kunnen hebben op het kunnen skippen van reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik via Next box naar Netflix kijk, ervaar ik dat bij 24fps content het beeld heel onrustig is en niet vloeiend loopt. Wanneer ik dezelfde content via mijn Apple TV bekijk (mijn tv geeft dan ook 1080/24p aan) ervaar ik dit niet.
Is dit herkenbaar of moet ik nog een aanpassing doen in de Next box? De optie ‘framesnelheid aanpassen’ staat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Zijn er mensen op de hoogte of er op korte termijn een screensaver functie in de software van de Mediabox Next komt? Vind het een heel mooi ding maar dergelijke functie zou er toch standaard op aanwezig moeten zijn. Zeker voor QLED / OLED gebruikers is deze onmisbaar. Het is een groot gemis vind ik persoonlijk.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuka schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:42:
Zijn er mensen op de hoogte of er op korte termijn een screensaver functie in de software van de Mediabox Next komt? Vind het een heel mooi ding maar dergelijke functie zou er toch standaard op aanwezig moeten zijn. Zeker voor QLED / OLED gebruikers is deze onmisbaar. Het is een groot gemis vind ik persoonlijk.
Interessant. In welke gevallen zou je willen dat een screensaver aanspringt? Ik kan me alleen de situatie bedenken dat je radio luistert via de speakers van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Interessant. In welke gevallen zou je willen dat een screensaver aanspringt? Ik kan me alleen de situatie bedenken dat je radio luistert via de speakers van je tv.
Als je pauzeert of als je de gids open laat staan, maar de helderheid wordt bij mijn OLED TV wel gedimd dus dat is in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Bijvoorbeeld als de kids de Next op pauze zetten om te eten, naar de wc te gaan etc. etc. Met een Humax kreeg je dan altijd een bewegende screensaver. De Mediabox Next laat gewoon het beeld bevroren staan en verder niks met de kans op inbranden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Laguna schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Als je pauzeert of als je de gids open laat staan, maar de helderheid wordt bij mijn OLED TV wel gedimd dus dat is in ieder geval iets.
Maar dat gebeurd door je slimme TV en niet door de Mediabox Next. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
kuka schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Maar dat gebeurd door je slimme TV en niet door de Mediabox Next. ;)
Klopt, maar daar ben ik wel blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kuka @Laguna Helder! Als je niet van te voren weet hoe lang een pauze duurt, kan ter voorkoming van inbranden een screensaver wel handig zijn. Zelf heb ik geen OLED en nog maar één keer meegemaakt dat ik een live uitzending (formule 1) op pauze heb gezet. In dit geval wist ik dat de pauze wat langer zou zijn en heb toen alleen de tv uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 16:04
Ik heb nog steeds een enorm vervelende piep, wordt de next ondertussen al 1 op 1 vervangen? Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elbeannie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:17:
Ik heb nog steeds een enorm vervelende piep, wordt de next ondertussen al 1 op 1 vervangen? Iemand ervaring daarmee?
Ja dat heb ik al gehad tijdens de test-fase 3 jaar geleden. Eerst heel gedoe om aan te geven dat het niet de voeding is maar echt uit de Next komt. Uiteindelijk 2 keer omgeruild net zolang totdat het dragelijk was. Het was weg nadat ik was overgestapt naar KPN ;)

Zoek maar eens op "piep" in dit topic of op de Ziggo Community. Als ik daar even lees roepen ze al 2 jaar dat dat in een toekomstige update wordt opgelost...

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 18-05-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@elbeannie zowat iedere Next is anders qua geluid dat ie produceert, m'n eerste was wel hoorbaar maar niet vervelend, m'n tweede was vervelend hoorbaar en m'n derde nu weer meer als m'n eerste (overigens bij mij alleen hoorbaar als het helemaal stil is in huis, behalve bij de tweede die hoorde ik ook tijdens relatief stille passages). De oorzaak is volgens mij bij allemaal gelijk, de goedkope slecht gemonteerde ventilator die erin zit. Enige wat je kan doen is klagen bij Ziggo, via retentie 'm laten omruilen en hopen dat je een beter exemplaar ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 16:04
Laguna schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:59:
@elbeannie zowat iedere Next is anders qua geluid dat ie produceert, m'n eerste was wel hoorbaar maar niet vervelend, m'n tweede was vervelend hoorbaar en m'n derde nu weer meer als m'n eerste (overigens bij mij alleen hoorbaar als het helemaal stil is in huis, behalve bij de tweede die hoorde ik ook tijdens relatief stille passages). De oorzaak is volgens mij bij allemaal gelijk, de goedkope slecht gemonteerde ventilator die erin zit. Enige wat je kan doen is klagen bij Ziggo, via retentie 'm laten omruilen en hopen dat je een beter exemplaar ontvangt.
Thanks! Ik ga me melden bij retentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom retentie, dit is iets voor de technische helpdesk. Retentie is voor opzeggingen of verlengingen.
Pagina: 1 ... 51 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic