Na het indienen van m'n klacht mbt de ventilator werd ik afgescheept met de mededeling dat het opgelost zou worden middels een software update (daar had ik al zo m'n twijfels bij) en nu 2 maanden later is de situatie onveranderd, dus opnieuw een klacht ingediend. Onlangs werd ik gebeld door iemand van retentie, maar die vond het verstandig dat ik nog even doorverbonden zou worden met de technische afdeling. Nogmaals de situatie moeten uitleggen, vervolgens moest diegene het bespreken met een leidinggevende en kreeg ik te horen dat ze niks voor me kunnen betekenen en ivm corona zou het sturen van een monteur niet mogelijk zijn. Ik was er dus direct klaar mee en verzocht me weer door te zetten naar retentie. Nu een afspraak staan voor volgende week. Als een swap het niet oplost is het verwijderen van de ventilator mogelijk nog een optie, al kan het zijn dat de Next zo geconfigureerd is dat ie zonder ventilator niet opstart. Dan is het een kwestie van die ventilator fatsoenlijk monteren of vervangen voor een stil exemplaar.Laguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Ik zat gister een film te kijken met veel rustige passages en begon me toch weer te irriteren aan het geluid van de ventilator, het is geen hard geluid maar de frequentie (hoog) maakt het irritant. Dat is ook de reden dat ik de laatste tijd m'n versterker uit laat als ik TV kijk, zodat het kabinet dicht kan en het geluid meer gedempt wordt. Alleen bij een film of serie heb ik wel graag surround sound en dan moet het kabinet vanwege koeling toch open.
Het kan zijn dat mijn gehoor beter is dan anderen of dat ik daar simpelweg gevoeliger voor ben, maar aangezien er ook genoeg klachten op het Ziggo Community forum staan over een periode van zo'n 2 jaar ben ik zeker niet alleen hierin. Echter vooralsnog zonder een structurele oplossing vanuit Ziggo anders dan omruilen, wat geen gegarandeerde oplossing is. Daarom toch besloten een klacht in te dienen. Wat mij betreft hadden ze bij het ontwerpen moeten kiezen voor een passieve koeling constructie of voor een hoogwaardige ventilator.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H