@DoubleR die winkel krijgt die kastjes misschien zo vaak retour (met bijbehorende kosten voor hun) en/of klachten van mensen die niet weten hoe ze werken dat ze er daarom geen zin in hebben ? Aan de andere kant als ik iets bestel wil ik zeker ook niet dat de winkel me gaat bellen of ik wel snap wat ik bestel
Haha ja nog nooit zoiets meegemaakt.. klant is koning behalve als de winkel denkt dat de klant niet handig genoeg ispc01 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:42:
@DoubleR die winkel krijgt die kastjes misschien zo vaak retour (met bijbehorende kosten voor hun) en/of klachten van mensen die niet weten hoe ze werken dat ze er daarom geen zin in hebben ? Aan de andere kant als ik iets bestel wil ik zeker ook niet dat de winkel me gaat bellen of ik wel snap wat ik bestel
Zijn er hier eigenlijk mensen die de stap gemaakt hebben van een humax (5200c) naar de mediabox next en echt een verbetering qua beeld en gebruik hebben meegemaakt? Heb toch het gevoel dat als het zou kunnen qua techniek mensen het liefst bij een humax zouden willen blijven
[ Voor 20% gewijzigd door DoubleR op 11-01-2021 21:06 ]
Niet specifiek het model 5200 maar wel een andere Humax en Samsung decoder/recorder, ook met OD mogelijkheid. Ik mis het OD gedeelte sowieso niet tov wat er via een Next tot je komt.DoubleR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:56:
[...]
[knip]
Zijn er hier eigenlijk mensen die de stap gemaakt hebben van een humax (5200c) naar de mediabox next en echt een verbetering qua beeld en gebruik hebben meegemaakt? Heb toch het gevoel dat als het zou kunnen qua techniek mensen het liefst bij een humax zouden willen blijven
Als ik iets zou willen "klagen" dan zou dat enkel over de beeldkwaliteit zijn. Deze is (in mijn beleving), net ietsje pietsje minder dan wat mijn VU uitspuugt, maar een wereld van verschil is het zeker niet.
Ga er eerst maar eens wat mee spelen, en laat daarna eens even weten of ie ontvanger numero 1 bij je blijft? Ik gok van wel 😏
Testing, one, two ...
Bijzonder verhaal inderdaad, vraag me wel af welke winkel dit was en waarom je die VU+ niet gewoon in een andere winkel bestelde? Zoals Amazon, mocht het niet bevallen kan je 'm toch makkelijk retour sturen.DoubleR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:56:
[...]
Haha ja nog nooit zoiets meegemaakt.. klant is koning behalve als de winkel denkt dat de klant niet handig genoeg is
Voor wat betreft je vraag mbt de HUMAX, ik heb de 5200c nog staan (kwam laatst nog van pas toen ik problemen had met m'n Next), maar qua beeldkwaliteit merk ik geen verschil. Sowieso is het lastig vergelijken als je ze niet naast elkaar kan zien.
De Next is wel veel makkelijker in gebruik: programma's volledig kunnen opnemen terwijl ze al bezig zijn, met je telefoon opnames kunnen instellen en de uitgebreide TV Replay, zijn voor mij de voornaamste voordelen. De maximale bewaartijd van 1 jaar is voor mij prima, mocht ik iets binnen een jaar niet kijken dan was het blijkbaar niet interessant genoeg. Verder heb ik geen behoefte om programma's eeuwig te bewaren.
Enige nadeel bij de Next is dat als je internetverbinding uitvalt je alleen nog lineaire TV kan kijken, maar dat gebeurd tegenwoordig nog maar zelden gelukkig.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik vind de Next, ondanks een paar nukken, echt wel een topproduct hoor. Altijd als ik weer bij iemand anders tv heb gekeken via zo'n CI+ module valt me op mijn Next weer op hoe snel je kunt zappen en hoe vloeiend alles werkt. En de integratie hoe alles werkt met 1 afstandsbediening (tv aan/uit, volume, hdmi sources selecteren) is ook prima. Heb hem met tie-wraps achter mijn tv (die aan de wand is gemonteerd) vastgezet en niemand die ziet dat je een extern kastje hebt.
Blijft wel vervelend dat audio in Dolby modus niet altijd helemaal in sync is (al heb ik er zelf ook wat aan kunnen tunen door de audiovertraging op mijn tv op 0 te zetten) en het beperkte aanbod aan apps is ook niet ideaal. Maar dan kun je altijd nog terugvallen op het smartgedeelte van je tv of chromecast.
Blijft wel vervelend dat audio in Dolby modus niet altijd helemaal in sync is (al heb ik er zelf ook wat aan kunnen tunen door de audiovertraging op mijn tv op 0 te zetten) en het beperkte aanbod aan apps is ook niet ideaal. Maar dan kun je altijd nog terugvallen op het smartgedeelte van je tv of chromecast.
Www.Cardwriter.nl was de winkel. Inmiddels wel mijn goed terug dus dat deel is in ieder geval wel netjes. Ik had hem inderdaad wel ergens anders kunnen bestellen, maar door hoe stellig zij aan de telefoon waren dat dit toch echt niet een goede oplossing was ben ik dus toch gaan twijfelen. Doordat ik er met ziggo “uit ben gekomen” was deze optie ook niet meer nodig natuurlijk.Laguna schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:45:
[...]
Bijzonder verhaal inderdaad, vraag me wel af welke winkel dit was en waarom je die VU+ niet gewoon in een andere winkel bestelde? Zoals Amazon, mocht het niet bevallen kan je 'm toch makkelijk retour sturen.
Voor wat betreft je vraag mbt de HUMAX, ik heb de 5200c nog staan (kwam laatst nog van pas toen ik problemen had met m'n Next), maar qua beeldkwaliteit merk ik geen verschil. Sowieso is het lastig vergelijken als je ze niet naast elkaar kan zien.
De Next is wel veel makkelijker in gebruik: programma's volledig kunnen opnemen terwijl ze al bezig zijn, met je telefoon opnames kunnen instellen en de uitgebreide TV Replay, zijn voor mij de voornaamste voordelen. De maximale bewaartijd van 1 jaar is voor mij prima, mocht ik iets binnen een jaar niet kijken dan was het blijkbaar niet interessant genoeg. Verder heb ik geen behoefte om programma's eeuwig te bewaren.
Enige nadeel bij de Next is dat als je internetverbinding uitvalt je alleen nog lineaire TV kan kijken, maar dat gebeurd tegenwoordig nog maar zelden gelukkig.
En inderdaad een goede onderbouwing vwb het nadeel van de next. Je bent natuurlijk geen baas meer over je eigen opnames.. aan de andere kant zoals jij ook al zegt als je het binnen een jaar niet gekeken hebt dan was het blijkbaar niet belangrijk genoeg 😆
Ben wel benieuwd om te kijken hoe de mediabox gaat bevallen tov de humax. Soms denk ik weleens: had ik misschien een 2e hands humax moeten kopen maarja je wilt ook weleens wat nieuws na al die jaren !
https://www.totaaltv.nl/n...-hd-direct-via-televisie/
Interessante ontwikkeling.. je ziet wel steeds meer verhalen over mogelijk Ziggo Sport in 4K. Ben wel benieuwd hoe ze dat in de toekomst met abonnementen gaan doen. 4K alleen bij TV Max??
Interessante ontwikkeling.. je ziet wel steeds meer verhalen over mogelijk Ziggo Sport in 4K. Ben wel benieuwd hoe ze dat in de toekomst met abonnementen gaan doen. 4K alleen bij TV Max??
Ik zou vooral letten op dit stukje tekst in het artikel;...Dit kan echter niet met zekerheid worden gesteld omdat Love Nature 4K ook enige dagen in DVB-C als testkanaal op het netwerk aanwezig was maar daarna alsnog in IPTV aan klanten werd geleverd.DoubleR schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:08:
https://www.totaaltv.nl/n...-hd-direct-via-televisie/
Testing, one, two ...
Maar love nature is alleen verkrijgbaar met movies en series XL. Als ze nu voor ziggo sport in 4K gaan moeten ze iets met alle mensen die geen movies en series xl hebben maar wel ziggo sport ontvangen als onderdeel van hun pakket !hardware-lover schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:30:
[...]
Ik zou vooral letten op dit stukje tekst in het artikel;...Dit kan echter niet met zekerheid worden gesteld omdat Love Nature 4K ook enige dagen in DVB-C als testkanaal op het netwerk aanwezig was maar daarna alsnog in IPTV aan klanten werd geleverd.
Love Nature is ook beschikbaar in Full HD indien mensen nu geen Next 4k box hebben, hetzelfde kan dan ook worden gedaan bij het Sport1 abonnement, dus ik zie het probleem niet?DoubleR schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Maar love nature is alleen verkrijgbaar met movies en series XL. Als ze nu voor ziggo sport in 4K gaan moeten ze iets met alle mensen die geen movies en series xl hebben maar wel ziggo sport ontvangen als onderdeel van hun pakket !
Testing, one, two ...
Zolang ze aktief de nieuwszenders downscalen naar SD heb ik geen vertrouwen in 4k broadcast utzendingen.
In 2021 een amerikaanse coup in SD bekijken, dat kan eigenlijk niet. Gelukkig was bij de buren op het KPN lijntje de hele handel wel goed te volgen, zelfs door het keukenraam..
In 2021 een amerikaanse coup in SD bekijken, dat kan eigenlijk niet. Gelukkig was bij de buren op het KPN lijntje de hele handel wel goed te volgen, zelfs door het keukenraam..
[ Voor 5% gewijzigd door DOA op 15-01-2021 14:49 ]
Ik heb eindelijk de mediabox next ontvangen via de post! Ben alleen een beetje in de war want op de verpakking staat dat binnen 14 dagen de oude mediabox niet meer actief is. Ik neem aan dat dat alleen geldt als je een mediabox XL zou hebben zonder smartcard? Ik heb namelijk een Humax dus denk niet dat die gedeactiveerd zou kunnen worden?
Meer mensen waar de YouTube App niet werkt op de Next? Dan weer wel en dan weer niet? Reset al gedaan.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik word er toch echt wel een beetje droevig van hoelang het duurt voordat er meer content in 4k beschikbaar komt. De kwaliteit van Love Nature in 4k is bovendien ook nog eens matig.
Klopt daarmee doelen ze op de Mediabox XL. Enige waar Ziggo bij je HUMAX invloed op heeft is je smartcard. Die komt na lang niet gebruiken op inactief te staan (heb ik zelf gemerkt), maar die kan je vooralsnog zelf weer activeren via Mijn Ziggo.DoubleR schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:53:
Ik heb eindelijk de mediabox next ontvangen via de post! Ben alleen een beetje in de war want op de verpakking staat dat binnen 14 dagen de oude mediabox niet meer actief is. Ik neem aan dat dat alleen geldt als je een mediabox XL zou hebben zonder smartcard? Ik heb namelijk een Humax dus denk niet dat die gedeactiveerd zou kunnen worden?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Wat @DoubleR even in de peiling moet houden is of de Smartcard niet verwijderd gaat worden, mits hij deze nog zou willen blijven gebruiken. Heeft ie er meerdere op zijn account dan zal het misschien geen probleem zijn, heeft ie er nu ééntje dan misschien wel?Laguna schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Klopt daarmee doelen ze op de Mediabox XL. Enige waar Ziggo bij je HUMAX invloed op heeft is je smartcard. Die komt na lang niet gebruiken op inactief te staan (heb ik zelf gemerkt), maar die kan je vooralsnog zelf weer activeren via Mijn Ziggo.
Testing, one, two ...
Dat ligt eraan. Heb je de Humax in bruikleen gekregen of ooit gehad/gekocht? In het eerste geval klopt het wat in de brief staat.DoubleR schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:53:
Dat geldt alleen voor eigen smartcards. In de bruikleen structuur is de box met smartcard geleverd en is de verwachting dat deze ook weer ingeleverd wordt wanneer je een andere box krijgt.Laguna schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Klopt daarmee doelen ze op de Mediabox XL. Enige waar Ziggo bij je HUMAX invloed op heeft is je smartcard. Die komt na lang niet gebruiken op inactief te staan (heb ik zelf gemerkt), maar die kan je vooralsnog zelf weer activeren via Mijn Ziggo.
Ik heb ook maar 1 smartcard. Ik zie geen aanleiding dat ze die zomaar zouden verwijderen, behalve als ze zouden besluiten om in het geheel te stoppen met smartcards, maar daarvoor worden er nog veel te veel smartcards gebruikt. Het kost Ziggo geen geld om 'm te laten staan en je kan 'm altijd nog voor een tweede TV gebruiken. Ik weet alleen niet meer (in het geval van een eigen ontvanger) of je die smartcard gratis kreeg of dat je ervoor moest betalen. Ze werden sowieso los verkocht in winkels.hardware-lover schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:48:
[...]
Wat @DoubleR even in de peiling moet houden is of de Smartcard niet verwijderd gaat worden, mits hij deze nog zou willen blijven gebruiken. Heeft ie er meerdere op zijn account dan zal het misschien geen probleem zijn, heeft ie er nu ééntje dan misschien wel?
Dat is hier niet van toepassing deze HUMAX is door Ziggo nooit in bruikleen verstrekt. Enkel de eenvoudige variant zonder opname functionaliteit is in bruikleen uitgegeven (de 5300 en 5500).Jay-B schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:52:
[...]
Dat geldt alleen voor eigen smartcards. In de bruikleen structuur is de box met smartcard geleverd en is de verwachting dat deze ook weer ingeleverd wordt wanneer je een andere box krijgt.
Om met het laatste te beginnen, het maakte niet uit waar de Smartcard vandaan gekomen is. Al mijn actieve kaarten heb ik zelf aangekocht, geen enkele direct via Ziggo zelf. Maar ze zijn allen wel via Ziggo geactiveerd vanzelfsprekend. Mij koste de Next me één Smartcard, maar ik had er dan ook vijf (het maximum wat mogelijk was).Laguna schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:35:
[...]
Ik heb ook maar 1 smartcard. Ik zie geen aanleiding dat ze die zomaar zouden verwijderen, behalve als ze zouden besluiten om in het geheel te stoppen met smartcards, maar daarvoor worden er nog veel te veel smartcards gebruikt. Het kost Ziggo geen geld om 'm te laten staan en je kan 'm altijd nog voor een tweede TV gebruiken. Ik weet alleen niet meer (in het geval van een eigen ontvanger) of je die smartcard gratis kreeg of dat je ervoor moest betalen. Ze werden sowieso los verkocht in winkels.
[knip]
Het was overigens een waarschuwing, gewoon om het in de gaten te houden, meer niet. Niet dat het een vanzelfsprekendheid zou zijn dat de kaart automatisch zou vervallen.
Testing, one, two ...
Opnemen is nog steeds niet volledig betrouwbaar. Wie is de mol was gisteren niet opgenomen, terwijl dit al heel lang doorlopend is ingesteld. Aflevering 1 en 2 waren wel gewoon opgenomen. Bij geplande opnames stond Wie is de mol er plots ook niet meer tussen. Nu maar opnieuw ingesteld
Net de mediabox next aangesloten. Wat een verademing! Snel, gebruiksvriendelijk en echt duidelijk beter beeld dan mijn Humax 5200c. Mooiere kleuren, meer ook gewoon scherper. Snap niet dat er mensen zijn die klagen over het beeld / dat de Humax beter beeld zou geven. Had dit eerder moeten doen en niet zo moeten twijfelen haha!
Ik heb hem nog niet zo lang in gebruik natuurlijk maar wat mij betreft echt een aanrader.
Ik heb hem nog niet zo lang in gebruik natuurlijk maar wat mij betreft echt een aanrader.
Het lag dus niet aan mij, WIDM was niet opgenomen en stond ook niet meer in de planning, Moltalk ook niet meer. De rest nog niet nagekeken.Laguna schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:59:
Opnemen is nog steeds niet volledig betrouwbaar. Wie is de mol was gisteren niet opgenomen, terwijl dit al heel lang doorlopend is ingesteld. Aflevering 1 en 2 waren wel gewoon opgenomen. Bij geplande opnames stond Wie is de mol er plots ook niet meer tussen. Nu maar opnieuw ingesteld
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Idem hier, ook WIDM opnieuw in de planning moeten zetten.MeNTaL_TO schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:57:
Het lag dus niet aan mij, WIDM was niet opgenomen en stond ook niet meer in de planning, Moltalk ook niet meer. De rest nog niet nagekeken.
Gebeurt bij mij ook vaker in het laatste 1/2 jaar, vooral bij series die meerdere seizoenen overspannen en op korte termijn dan (bijna iedere dag een aflevering) uitgezonden worden of weer worden.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb nog wel twee vragen nu ik hem wat langer gebruikt heb:DoubleR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:46:
Net de mediabox next aangesloten. Wat een verademing! Snel, gebruiksvriendelijk en echt duidelijk beter beeld dan mijn Humax 5200c. Mooiere kleuren, meer ook gewoon scherper. Snap niet dat er mensen zijn die klagen over het beeld / dat de Humax beter beeld zou geven. Had dit eerder moeten doen en niet zo moeten twijfelen haha!
- kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de dolby audio modi (altijd aan, signaal, uitschakelen). Ik maak gebruik van de speakers van mijn TV (wel LG C9 met dingen als AI sound ed) en uitschakelen zorgt voor harder geluid dan altijd aan of volg signaal. Maar heb wel het gevoel dat bij die andere twee het signaal iets “voller/completer” is ook al is het zachter. Of is deze modus echt alleen relevant als je niet via je tv de audio hebt?
- is de algemene mening nog steeds dat 1080p beter beeld geeft dan 4K of automatisch (heb een moderne LG die dan upscaling doet). Heb het gevoel dat inderdaad op 1080p zetten net beeld er net nog iets mooier uitziet hoewel het verschil klein is.
Zijn er verder nog “beste” instellingen die jullie zouden aanraden om te wijzigen?
Hmm, ik was in dubio of mijn post nu hier zou thuis horen of toch in het 'Algemene Ziggo topic', maar omdat ik een Next gebruiker ben, post ik het hier.
Al een lange tijd ben ik een tevreden Next gebruiker en dit nog steeds, maar nu heb ik iets geks dat ik niet eerder heb gezien (maar misschien dat dit niet specifiek voor de Next geldt).
Op Discovery volg ik enkele series, waaronder Flipping Bangers, die in de opname stand staan en ik terug kijk. Sowieso klopt de programma info niet met het onderwerp van de laatste afleveringen, maar oke, omdat ik ze toch allemaal kijk en niet specifiek een bepaalde aflevering is dit overkomelijk. Maar bij een van de laatste afleveringen stopt deze op ongeveer 80 of 85% denk ik van de aflevering, waarbij dan de tekst 'er is geen signaal meer' (of iets van die srekking) voorbij komt. Vreemd. Hierop bekeek ik eens een andere opname en een On Demand serie, maar deze konden gewoon worden bekeken. Dus aan mijn kant zit het wel goed. Nou ja, wellicht een tijdelijke hik-up, maar gisteren met doorspoelen van de aflevering naar weer 80/85%, verscheen daar nog steeds diezelfde melding die ook in beeld blijft terwijl de teller wel doorloopt. En als ik dan de betreffende aflevering opnieuw wil bekijken dan moet ik weer bij het begin beginnen en gaat deze dus niet verder waar deze was gebleven.
Vreemd. Alvorens ik eens ga bellen met Ziggo, iemand dit eerder aan de hand gehad?
Al een lange tijd ben ik een tevreden Next gebruiker en dit nog steeds, maar nu heb ik iets geks dat ik niet eerder heb gezien (maar misschien dat dit niet specifiek voor de Next geldt).
Op Discovery volg ik enkele series, waaronder Flipping Bangers, die in de opname stand staan en ik terug kijk. Sowieso klopt de programma info niet met het onderwerp van de laatste afleveringen, maar oke, omdat ik ze toch allemaal kijk en niet specifiek een bepaalde aflevering is dit overkomelijk. Maar bij een van de laatste afleveringen stopt deze op ongeveer 80 of 85% denk ik van de aflevering, waarbij dan de tekst 'er is geen signaal meer' (of iets van die srekking) voorbij komt. Vreemd. Hierop bekeek ik eens een andere opname en een On Demand serie, maar deze konden gewoon worden bekeken. Dus aan mijn kant zit het wel goed. Nou ja, wellicht een tijdelijke hik-up, maar gisteren met doorspoelen van de aflevering naar weer 80/85%, verscheen daar nog steeds diezelfde melding die ook in beeld blijft terwijl de teller wel doorloopt. En als ik dan de betreffende aflevering opnieuw wil bekijken dan moet ik weer bij het begin beginnen en gaat deze dus niet verder waar deze was gebleven.
Vreemd. Alvorens ik eens ga bellen met Ziggo, iemand dit eerder aan de hand gehad?
Nog meer mensen last van de melding dat de batterijen bijna leeg zijn van de afstandsbediening van de Next? Ik gebruik die afstandsbediening helemaal niet meer . Heb zelf een harmony afstandsbediening. Die melding blijft maar terug komen sinds de laatste update. Er zitten niet geeneens batterijen in die afstandsbediening van de Next.
Ook stroom eraf en weer erop hielp niet.
Batterijen erin doen?thaeastwood schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:07:
Nog meer mensen last van de melding dat de batterijen bijna leeg zijn van de afstandsbediening van de Next? Ik gebruik die afstandsbediening helemaal niet meer . Heb zelf een harmony afstandsbediening. Die melding blijft maar terug komen sinds de laatste update. Er zitten niet geeneens batterijen in die afstandsbediening van de Next.
Beetje zonde voor iets wat ik niet gebruik.
Ik zat gister een film te kijken met veel rustige passages en begon me toch weer te irriteren aan het geluid van de ventilator, het is geen hard geluid maar de frequentie (hoog) maakt het irritant. Dat is ook de reden dat ik de laatste tijd m'n versterker uit laat als ik TV kijk, zodat het kabinet dicht kan en het geluid meer gedempt wordt. Alleen bij een film of serie heb ik wel graag surround sound en dan moet het kabinet vanwege koeling toch open.
Het kan zijn dat mijn gehoor beter is dan anderen of dat ik daar simpelweg gevoeliger voor ben, maar aangezien er ook genoeg klachten op het Ziggo Community forum staan over een periode van zo'n 2 jaar ben ik zeker niet alleen hierin. Echter vooralsnog zonder een structurele oplossing vanuit Ziggo anders dan omruilen, wat geen gegarandeerde oplossing is. Daarom toch besloten een klacht in te dienen. Wat mij betreft hadden ze bij het ontwerpen moeten kiezen voor een passieve koeling constructie of voor een hoogwaardige ventilator.
Het kan zijn dat mijn gehoor beter is dan anderen of dat ik daar simpelweg gevoeliger voor ben, maar aangezien er ook genoeg klachten op het Ziggo Community forum staan over een periode van zo'n 2 jaar ben ik zeker niet alleen hierin. Echter vooralsnog zonder een structurele oplossing vanuit Ziggo anders dan omruilen, wat geen gegarandeerde oplossing is. Daarom toch besloten een klacht in te dienen. Wat mij betreft hadden ze bij het ontwerpen moeten kiezen voor een passieve koeling constructie of voor een hoogwaardige ventilator.
[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 25-01-2021 14:32 ]
klopt, maar misschien als je de batterijen er even in hebt gehad dat de melding daarna weg is. En mocht de melding daarna direct weer terugkomen dan is dit mogelijk 'by design'thaeastwood schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:27:
[...]
Hoe heb je je Next precies staan? Krijgt ie genoeg frisse lucht? Ik had dit zelfde hinderlijke geluid, echter heb ik de Next achter mijn tv gehangen met tie-wraps. Het roostertje waar de Next koele lucht aanzuigt had ik echter precies voor een roostertje van de tv hangen waar warme lucht uit komt. Dat koelt niet zo goed en de fan stond aldoor aan. Daarna de Next andersom opgehangen en nu hoor ik hem bijna niet meer (en ja, ik ben best wel kritisch op dergelijke geluidenLaguna schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Ik zat gister een film te kijken met veel rustige passages en begon me toch te irriteren aan het geluid van de ventilator, het is geen hard geluid maar de frequentie (hoog) maakt het irritant.
Bij mij verspringt steeds 4K terug naar Automatisch of naar 1080p. Vrij hinderlijk dat ik dat steeds moet corrigeren naar 4K.
Scientia Potentia Est
De Next krijgt genoeg frisse lucht als m'n kabinet openstaat (staat daar gewoon vrij). Bij jou scheelt het dat je TV het geluid blokkeert. Alleen in standby stand is ie bij mij stil.Palomar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:36:
[...]
Hoe heb je je Next precies staan? Krijgt ie genoeg frisse lucht? Ik had dit zelfde hinderlijke geluid, echter heb ik de Next achter mijn tv gehangen met tie-wraps. Het roostertje waar de Next koele lucht aanzuigt had ik echter precies voor een roostertje van de tv hangen waar warme lucht uit komt. Dat koelt niet zo goed en de fan stond aldoor aan. Daarna de Next andersom opgehangen en nu hoor ik hem bijna niet meer (en ja, ik ben best wel kritisch op dergelijke geluiden).
En toevallig zojuist een mailtje van Ziggo over de nieuwe software update:thaeastwood schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:27:
[...]
Verbeterd in deze update
Wat is er aangepast in 4.29?
Een nieuwe melding wordt getoond wanneer de batterijen van de Mediabox Next-afstandsbediening bijna leeg zijn. De melding wordt blijvend getoond tot je de batterijen hebt vervangen.
Mocht je een ander merk afstandsbediening gebruiken, vervang dan de batterij in de afstandsbediening van de Mediabox Next. De melding zal dan verdwijnen, waarna je de batterij weer uit de afstandsbediening kunt halen.
Daar is @thaeastwood in ieder geval niet mee geholpen. Wel belachelijk dat die melding van de lege batterijen niet uit te schakelen is en je dus de batterijen moet vervangen ook al gebruik je de originele afstandsbediening niet.Palomar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:32:
[...]
En toevallig zojuist een mailtje van Ziggo over de nieuwe software update:
[...]
Is het niet zo dat dit eenmalig is nu de functie is toegevoegd? Aangezien er aangegeven wordt dat je de batterijen er weer uit kunt halen? Dat de box registreert dat e batterijen er uit gehaald worden ipv dat ze langzaam leeg lopen?Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:25:
[...]
Daar is @thaeastwood in ieder geval niet mee geholpen. Wel belachelijk dat die melding van de lege batterijen niet uit te schakelen is en je dus de batterijen moet vervangen ook al gebruik je de originele afstandsbediening niet.
Zoals hiervoor als kort aangegeven update 4.29 voor de Next wordt uitgerold. Zojuist ontving ik de volgende e-mail:
Software-update 4.29 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom heeft de software van je Mediabox Next weer een update gehad. In deze e-mail lees je er alles over.
Verbeterd in deze update
Een nieuwe melding wordt getoond wanneer de batterijen van de Mediabox Next-afstandsbediening bijna leeg zijn. De melding wordt blijvend getoond tot je de batterijen hebt vervangen.
Mocht je een ander merk afstandsbediening gebruiken, vervang dan de batterij in de afstandsbediening van de Mediabox Next. De melding zal dan verdwijnen, waarna je de batterij weer uit de afstandsbediening kunt halen.
Het uiterlijk van het snelmenu met de meest gebruikte instellingen is aangepast, waardoor deze overzichtelijker is geworden.
Wat is er opgelost in 4.29?
Twee opstart problemen met Netflix zijn opgelost:
Wanneer de mediabox is uitgezet tijdens het gebruik van Netflix dan startte Netflix niet direct de eerste keer nadat de mediabox weer is aangezet.
Netflix error code UI-800-3 bij het starten.
Bij het ontgrendelen van een zender of programma met een leeftijdsgrens kreeg je soms een zwart scherm.
De tv-gids toonde niet altijd het beeld van het geselecteerde programma.
Wanneer een aflevering met bepaalde handelingen werd verwijderd dan werd de lijst met afleveringen ook (onterecht) gesloten.
Het instellingen menu werd niet altijd goed weergegeven, waardoor soms niet alle opties direct zichtbaar waren.
Software-update 4.29 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom heeft de software van je Mediabox Next weer een update gehad. In deze e-mail lees je er alles over.
Verbeterd in deze update
Het uiterlijk van het snelmenu met de meest gebruikte instellingen is aangepast, waardoor deze overzichtelijker is geworden.
Wat is er opgelost in 4.29?
Twee opstart problemen met Netflix zijn opgelost:
Wanneer de mediabox is uitgezet tijdens het gebruik van Netflix dan startte Netflix niet direct de eerste keer nadat de mediabox weer is aangezet.
Netflix error code UI-800-3 bij het starten.
Bij het ontgrendelen van een zender of programma met een leeftijdsgrens kreeg je soms een zwart scherm.
De tv-gids toonde niet altijd het beeld van het geselecteerde programma.
Wanneer een aflevering met bepaalde handelingen werd verwijderd dan werd de lijst met afleveringen ook (onterecht) gesloten.
Het instellingen menu werd niet altijd goed weergegeven, waardoor soms niet alle opties direct zichtbaar waren.
Hmm goed punt, oftewel als je de originele afstandsbediening van de Next niet gebruikt hoef je alleen maar de batterijen eruit te halen en dan zal je als het goed is nooit die melding krijgen.voog schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:38:
[...]
Is het niet zo dat dit eenmalig is nu de functie is toegevoegd? Aangezien er aangegeven wordt dat je de batterijen er weer uit kunt halen? Dat de box registreert dat e batterijen er uit gehaald worden ipv dat ze langzaam leeg lopen?
Al begrijp ik niet hoe de melding dan bij @thaeastwood is ontstaan aangezien de batterijen al uit de afstandsbediening waren gehaald. Hoe zou dit met de update verholpen zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 26-01-2021 18:17 ]
De optie is nieuw, dus het zou zo kunnen zijn dat er eenmalig een connectie tussen AB en box gemaakt moet worden na toevoeging van deze nieuwe functie. Vervolgend verwijder je de batterijen waardoor de box weet dat dat bewust gebeurd is, en de melding niet meer hoeft te geven.Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
[...]
Al begrijp ik niet hoe de melding dan bij @thaeastwood is ontstaan aangezien de batterijen al uit de afstandsbediening waren gehaald. Hoe zou dit met de update verholpen zijn?
Zou best logisch zijn, anders weet de box niet dat jij bewust afscheid hebt genomen van de AB.
Dit lijkt me iig een logische verklaring met de info die we hebben.

@voog ik vind dat helemaal niet zo logisch. Die melding is bij @thaeastwood niet gekomen zodra hij de batterijen uit de afstandsbediening haalde, anders had hij dat wel gemeld lijkt mij. Ik ben er dus niet zo zeker van dat Ziggo het met deze update heeft opgelost, de praktijk zal het moeten uitwijzen.
Er zitten al maanden geen batterijen in die afstandsbediening meer. Dus ben ook benieuwd of de update dit op gaat lossen. Nu nog even ergens batterijen vandaan halen. 4 stuks moeten erinLaguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:37:
@voog ik vind dat helemaal niet zo logisch. Die melding is bij @thaeastwood niet gekomen zodra hij de batterijen uit de afstandsbediening haalde, anders had hij dat wel gemeld lijkt mij. Ik ben er dus niet zo zeker van dat Ziggo het met deze update heeft opgelost, de praktijk zal het moeten uitwijzen.
Heb ik het nu goed gezien en zijn de reclameblokken ineens weer verdwenen (balkje onderin) ? Of is het bij een paar opnames gewoon niet goed geregistreerd....?
¯\_(ツ)_/¯
Dit reclameblokken zijn er wel bij "opgenomen" programma's en niet bij alle zenders.
Dat is waarschijnlijk een kwestie van afgesloten contracten met de verschillen media bedrijven.
Dat is waarschijnlijk een kwestie van afgesloten contracten met de verschillen media bedrijven.
Lijkt te werken batterijen even in de afstandsbediening van de Next en er weer uit. Melding lijkt weg te blijven
Bij mij is de batterij melding weer steeds heel even terug na het zappen... al een paar keer batterijen terug in de originele AB gedaan maar komt toch weer terug bij mij.Voor de batterijwissel stond de melding vrij lang rechts bovenin het scherm, nu kort na het zappen. Mega irritant.
Fyi, ik heb die AB sinds ik de Next kreeg niet gebruikt. Met de nieuwe update kreeg ik dus de melding de batterijen te vervangen (ik gebruik normaal gesproken een Harmony AB)Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:37:
Nieuwe batterijen in de Next AB erin, 4 x op OK gedrukt, waarna de Next aangaf dat de pairing gelukt was. Melding van de batterijen is nu weg. Batterijen er weer uitgehaald en de AB opgeruimd en de melding niet meer gezien.
Is zo te zien dus éénmalig
Oké instellen op 1080p geeft duidelijk het mooiste beeld als mijn LG TV de upscaling doet. Maar dolby audio op “volg signaal” of “uitgeschakeld” vind ik nog steeds moeilijk. Dolby audio aan lijkt wel wat meer “Puur geluid” te geven maar kan ook een placebo zijn. Weet iemand of dolby audio zin heeft zonder 5.1 set up en mensen die specifiek gekozen hebben voor dolby digital aan of uit?DoubleR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:11:
[...]
Ik heb nog wel twee vragen nu ik hem wat langer gebruikt heb:
- kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de dolby audio modi (altijd aan, signaal, uitschakelen). Ik maak gebruik van de speakers van mijn TV (wel LG C9 met dingen als AI sound ed) en uitschakelen zorgt voor harder geluid dan altijd aan of volg signaal. Maar heb wel het gevoel dat bij die andere twee het signaal iets “voller/completer” is ook al is het zachter. Of is deze modus echt alleen relevant als je niet via je tv de audio hebt?
- is de algemene mening nog steeds dat 1080p beter beeld geeft dan 4K of automatisch (heb een moderne LG die dan upscaling doet). Heb het gevoel dat inderdaad op 1080p zetten net beeld er net nog iets mooier uitziet hoewel het verschil klein is.
Zijn er verder nog “beste” instellingen die jullie zouden aanraden om te wijzigen?
Sinds enkele dagen heb ik Dolby Atmos geluid in de Netflix app van de Mediabox Next. Mijn Samsung HW-N950 geeft ook werkelijk Dolby Atmos aan als ik een serie afspeel die volgens de app Dolby Atmos heeft. Aangenaam verrast! Denk dat dit in 4.29 zat.
Zowel wie is de mol als moltalk was gister weer niet opgenomen. Tevens heeft Ziggo hun community forum op de schop gegooid en lijkt het immense topic waar alle problemen met opnames gemeld werden verdwenen. Geweldig..
De batterij melding blijft helaas terug komen.
Die topic is er nog wel, alleen heeft Ziggo hem zo goed mogelijk proberen te verstoppen, wat ze aardig goed gelukt is aan je reactie te merken.Laguna schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:54:
Tevens heeft Ziggo hun community forum op de schop gegooid en lijkt het immense topic waar alle problemen met opnames gemeld werden verdwenen. Geweldig..
https://community.ziggo.n...Mediabox-Next/ba-p/689063
Ja, het is weer drama. Zoveel serieopnames die eruit zijn...Laguna schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:54:
Zowel wie is de mol als moltalk was gister weer niet opgenomen. Tevens heeft Ziggo hun community forum op de schop gegooid en lijkt het immense topic waar alle problemen met opnames gemeld werden verdwenen. Geweldig..
Kzou die next afbestellen en gewoon een smartcard en decoder met hdd nemen.
Je kan hier zo niet op vertrouwen
Verpest je hele geplande tv avond zo.
Hele week druk met werk en dan weekend even lekker bijkijken is er niet meer bij zo.
Kheb een tv met hdd en een decoder met hdd en dat is nooit mis, tenzij de heleboel eruit ligt
Je kan hier zo niet op vertrouwen
Verpest je hele geplande tv avond zo.
Hele week druk met werk en dan weekend even lekker bijkijken is er niet meer bij zo.
Kheb een tv met hdd en een decoder met hdd en dat is nooit mis, tenzij de heleboel eruit ligt
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Kansloos ja, alles opnieuw moeten instellen. Al heb je nu ook nog de kans dat je programma's vergeet, aangezien zowat alles verwijderd is. Dit alles zonder enige communicatie vanuit Ziggo.RicoK schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:59:
[...]
Ja, het is weer drama. Zoveel serieopnames die eruit zijn...
Wij komen er eigenlijk steeds bij toeval achter. Ik weet niet of dit nu te maken heeft gehad met de laatste update naar 4.29. Ik heb het idee van niet.Laguna schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:24:
Kansloos ja, alles opnieuw moeten instellen. Al heb je nu ook nog de kans dat je programma's vergeet, aangezien zowat alles verwijderd is. Dit alles zonder enige communicatie vanuit Ziggo.
Maar dan wel premium netflix abo denk ik? Ik dacht dat het hardwarematig niet mogelijk was met de next.e-jam schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:05:
Sinds enkele dagen heb ik Dolby Atmos geluid in de Netflix app van de Mediabox Next. Mijn Samsung HW-N950 geeft ook werkelijk Dolby Atmos aan als ik een serie afspeel die volgens de app Dolby Atmos heeft. Aangenaam verrast! Denk dat dit in 4.29 zat.
[ Voor 7% gewijzigd door buddow op 08-02-2021 11:29 ]
Ik denk door de laatste update. Sinds de update zijn al onze ingestelde opnames verdwenen.RicoK schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Wij komen er eigenlijk steeds bij toeval achter. Ik weet niet of dit nu te maken heeft gehad met de laatste update naar 4.29. Ik heb het idee van niet.
Ze schijnen achter de schermen bezig te zijn met een grote verandering in het opnamen systeem wat juist voor verbetering zou moeten zorgen, maar zoals jullie zelf ook al hebben gemerkt werkt dat voorlopig alleen maar averechts, het heeft dus niks met de laatste firmware update te maken begreep ik (maar je weet het nooit 100% zeker bij Ziggo)Teletekst schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Ik denk door de laatste update. Sinds de update zijn al onze ingestelde opnames verdwenen.
Ja klopt heb je wel een duurder netflix abonnement voor nodig. Ik dacht ook dat het niet mogelijk was maar blijkbaar toch wel.buddow schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:27:
[...]
Maar dan wel premium netflix abo denk ik? Ik dacht dat het hardwarematig niet mogelijk was met de next.
Jemig 3 opnames in een avond die niet opgenomen zijn en wel een rood rondje ervoor dit begint heel irritant te worden.
Ziggo next is niet te vertrouwen.
Zoals vaker lees je alleen de probleem gevallen en niet als het gewoon goed gaat. Welnu, ik heb vanavond zoals gewoonlijk naar de geplande opgenomen afleveringen van NCIS op Fox en van Anthony Bourdain op 24Kitchen kunnen kijken.
Opnemen (en uiteraard terugkijken) werkt hier prima
Dat is heel fijn voor je, maar de meeste problemen zijn ook met de opnames op NPO, RTL en SBS. En alle gebruikers hebben hier last van, omdat de fouten ontstaan door de informatie achter de EPG en het opnamen systeem bij Ziggo. Je heb dus gewoon het geluk dat je precies de programma's die problemen geven tot nu toe niet op opnemen had staan...bvk schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 02:33:
Zoals vaker lees je alleen de probleem gevallen en niet als het gewoon goed gaat. Welnu, ik heb vanavond zoals gewoonlijk naar de geplande opgenomen afleveringen van NCIS op Fox en van Anthony Bourdain op 24Kitchen kunnen kijken.
Ziggo heeft dit probleem ook erkend in november en zijn hard bezig om het op te lossen, alleen kost dit meer tijd dan ze eerst hadden verwacht en geeft dit tot nu toe steeds meer fouten dan minder
[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 10-02-2021 09:04 ]
Bestaat dit al langer? Want ik ervaar het probleem nu pas, terwijl ik altijd al met name programma's van NPO en RTL opneem.DON PAPA schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:26:
[...]
Ziggo heeft dit probleem ook erkend in november en zijn hard bezig om het op te lossen, alleen kost dit meer tijd dan ze eerst hadden verwacht en geeft dit tot nu toe steeds meer fouten dan minder
Overigens valt me op dat vaak de eerste uitzending niet wordt opgenomen, maar de herhaling die een paar dagen later midden op de dag of midden in de nacht wordt uitgezonden dan wel nog wordt opgenomen.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
@Patrick_6369 Ja, het schijnt dus al langer te spelen, maar ik ervaar de problemen eigenlijk ook nog maar sinds een paar weken. Ik denk dat ik nu sinds een week of 2 of 3 hinder ondervind van geplande opnames die uit de serieopnamestand worden verwijderd.
Ja dit probleem speelt al een tijdje, alleen begon het inderdaad met dat de herhaling werd opgenomen in plaats van de originele uitzending. Maar inmiddels verdwijnen nu voorgeprogrammeerde opnames helemaal uit je opnamen lijst (die je er dus zelf weer in moet zetten), of ze worden gewoon niet opgenomen (open rood rondje bij je opnamen).Patrick_6369 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:47:
[...]
Bestaat dit al langer? Want ik ervaar het probleem nu pas, terwijl ik altijd al met name programma's van NPO en RTL opneem.
Overigens valt me op dat vaak de eerste uitzending niet wordt opgenomen, maar de herhaling die een paar dagen later midden op de dag of midden in de nacht wordt uitgezonden dan wel nog wordt opgenomen.
Ziggo heeft in November al aangegeven dat ze binnenkort met een hele grote verandering gaan komen die dit soort problemen moet oplossen, maar wat die grote verandering gaat zijn willen/hebben ze nog niet vertelt.
Dit is wat Ziggo er vorige week nog over melden: https://community.ziggo.n...-id/8030/comment-id/11768
[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 10-02-2021 11:48 ]
Over missende opnames, schrale troost dat ik niet de enige ben. Maar wel vervelend, mijn vrouw klaagde al dat er programma's niet opgenomen worden maar nu zie ik het zelf ook met nieuwe afleveringen van Grey's Anatomy, en Station 19.
Heb ziggo om opheldering gevraagd.
Heb ziggo om opheldering gevraagd.
Elect a clown, expect a circus.
Net even contact gehad met ziggo via de chat. Hier wordt het probleem ook weer erkend maar gaat nog zeker 2 maanden duren daar ziggo bezig is met een overstap naar een ander bedrijf die deze tv gids aanbiedt. Op mijn opmerking van vergoeding ( https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon ) kreeg ik het volgende antwoord: Helemaal niets eigenlijk.Dat klopt, maar die is niet van toepassing er is namelijk wel gewoon tv signaal.
Zo zie maar weer hoe belangrijk ziggo zijn klanten vindt.
Zo zie maar weer hoe belangrijk ziggo zijn klanten vindt.
Dit heeft niets met de Next te maken.rejer schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:43:
Jemig 3 opnames in een avond die niet opgenomen zijn en wel een rood rondje ervoor dit begint heel irritant te worden.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Lijkt mij wel als je dit forum ziet. We zijn niet de enige die problemen ervaren.
https://community.ziggo.n...x-Next/bc-p/724676#M11870
Natuurlijk wel! Next is niet alleen het fysieke kastje maar het complete geheel, incl. software en gekoppelde systemen (incl. EPG).
Ik merk soms dat die ineens een film opneemt..omdat ik jaar geleden ooit een keer die film heb opgenomen. Dus een eenmalige opname gestart met de 'rode knop'.
Als dan een jaar later diezelfde film weer op de tv is, neemt die het nog een keer op😂
Als dan een jaar later diezelfde film weer op de tv is, neemt die het nog een keer op😂
edebee schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:04:
[...]
Lijkt mij wel als je dit forum ziet. We zijn niet de enige die problemen ervaren.
https://community.ziggo.n...x-Next/bc-p/724676#M11870
Dit wordt geregeld in de achterliggende systemen. Daar zit de fout.meesje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:21:
[...]
Natuurlijk wel! Next is niet alleen het fysieke kastje maar het complete geheel, incl. software en gekoppelde systemen (incl. EPG).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wij nemen Next als dienst af. Hoe de provider het allemaal geregeld heeft, zal de consument een zorg moeten zijn. Van mij part hebben ze nog 100 systemen gekoppeld. Dan had Ziggo voor een ander achterliggend systeem moeten kiezen. Of zelf aan de bak.hansvk schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:51:
[...]
[...]
Dit wordt geregeld in de achterliggende systemen. Daar zit de fout.
Nee, je neemt de dienst "TV' af. Daarvoor kun je onder andere de Next gebruiken als apparaat dat de doorgifte regelt. De problemen met de opnames hebben de gebruikers van de Mediabox (Horizon) XL ook.
Aanvulling: dit hoort dus eigenlijk thuis in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10
Aanvulling: dit hoort dus eigenlijk thuis in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10
[ Voor 22% gewijzigd door hansvk op 10-02-2021 16:10 ]
Mij abonnement is Complete Next. Dat is de dienst die ik afneem. Met alleen TV als dienst kan ik niet in de cloud opnemen. Daarvoor heb je echt de Next dienst nodig, want dit werkt ook op andere apparaten, zoals iPad en Apple TV.hansvk schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:09:
Nee, je neemt de dienst "TV' af. Daarvoor kun je onder andere de Next gebruiken als apparaat dat de doorgifte regelt. De problemen met de opnames hebben de gebruikers van de Mediabox (Horizon) XL ook.
Als het ook XL raakt, ben ik het met je eens dat het een Ziggo breed issue is.
Edit: Bedoel je overigens met XL de versie zonder of met Next software? Indien het laatste dan vind ik dat het juist wel in dit topic thuis hoort.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 10-02-2021 19:18 ]
@hansvk ik deel jouw mening niet dat het geen Next probleem is en niet in dit topic thuis zou horen. De Mediabox Next kan niks zonder het achterliggende Next platform. Zonder dat platform ben je namelijk even goed af met een CI+ module. Dat de Mediabox XL op de achtergrond inmiddels hetzelfde platform gebruikt verandert daar niks aan wat mij betreft.
Zie mijn bovenstaande edit. Indien XL met Next software dan inderdaad juist in dit topic.
Dit klopt. Hetzelfde gebeurt met series en seizoenen van tv-programma's. Deze blijven volgens mij gewoon in je geplande opnames staan. Dat was voorheen ook al zo bij de oude software van de Mediabox XL. In plaats van de ingeplanning van de opname na de opname te wissen laat hij deze gewoon staan.TripleQ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:54:
Ik merk soms dat die ineens een film opneemt..omdat ik jaar geleden ooit een keer die film heb opgenomen. Dus een eenmalige opname gestart met de 'rode knop'.
"When you grow up your heart dies"
Bij ons idem, maar de herhalingen van die afleveringen op woensdag laat op de avond heeft hij dan bij ons wel weer opgenomen.Slasher schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:29:
Over missende opnames, schrale troost dat ik niet de enige ben. Maar wel vervelend, mijn vrouw klaagde al dat er programma's niet opgenomen worden maar nu zie ik het zelf ook met nieuwe afleveringen van Grey's Anatomy, en Station 19.
Vreemd verhaal
I have no life, and therefore no signature
meesje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:40:
[...]
Mij abonnement is Complete Next. Dat is de dienst die ik afneem. Met alleen TV als dienst kan ik niet in de cloud opnemen. Daarvoor heb je echt de Next dienst nodig, want dit werkt ook op andere apparaten, zoals iPad en Apple TV.
Als het ook XL raakt, ben ik het met je eens dat het een Ziggo breed issue is.
Edit: Bedoel je overigens met XL de versie zonder of met Next software? Indien het laatste dan vind ik dat het juist wel in dit topic thuis hoort.
Mededeling van een Ziggo medewerker:Laguna schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:24:
@hansvk ik deel jouw mening niet dat het geen Next probleem is en niet in dit topic thuis zou horen. De Mediabox Next kan niks zonder het achterliggende Next platform. Zonder dat platform ben je namelijk even goed af met een CI+ module. Dat de Mediabox XL op de achtergrond inmiddels hetzelfde platform gebruikt verandert daar niks aan wat mij betreft.
"Ik zie de meldingen over opnames die niet gedaan worden of mislukken. In bijna alle gevallen staat dat los van de software op de box."
[ Voor 8% gewijzigd door hansvk op 12-02-2021 09:56 ]
Voor de laatste keer: Next is een platform. Niet alleen hardware, maar ook software en gekoppelde systemen.hansvk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:55:
[...]
[...]
Mededeling van een Ziggo medewerker:
"Ik zie de meldingen over opnames die niet gedaan worden of mislukken. In bijna alle gevallen staat dat los van de software op de box."
En verder: ik neem een dienst (Next complete) af van Ziggo en dan zal het me een rotzorg zijn van hoeveel systemen er verder gekoppeld zijn. Ziggo sluit overeenkomsten met derde partijen, niet ik.
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 12-02-2021 11:05 ]
Prima.
Meer mensen de melding bij het aanzetten van de decoder dat de batterijen van de afstandsbediening bijna leeg zijn? Wil best geloven dat ze leeg raken, maar krijg de melding ook na een vers gehaald setje en zelfs bij net opgelade batterijen (deze tijdelijk alleen als test).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Kreeg gisteren na aanzetten ook die melding en heb ze zonder na te denken vernieuwd.
Dus even wachten of het een terugkerend fenomeen is.
Dus even wachten of het een terugkerend fenomeen is.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik kreeg de batterijmelding ook. Kan niet kloppen, want ik heb ze laatst nog vervangen. Gezien er meerdere gelijktijdige meldingen zijn, zal het wel een bugje zijn.
Heb een bericht van Ziggo gekregen dat het nu weer zonder problemen zou moeten werken. Afwachten dus.pwvliet schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 02:16:
[...]
Bij ons idem, maar de herhalingen van die afleveringen op woensdag laat op de avond heeft hij dan bij ons wel weer opgenomen.
Vreemd verhaal
Elect a clown, expect a circus.
Eindelijk heeft Ziggo de overstap naar een andere EPG leverancier ingezet, hopelijk lost dit straks veel van de problemen op bij het opnemen met de Nextbox (en ook de andere boxen)
https://community.ziggo.n...in-de-TV-Gids/ba-p/727466
[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 16-02-2021 10:15 ]
Dat hoop ik ook, al zijn ze voor het Next platform nog niet overgestapt:DON PAPA schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:49:
Eindelijk is Ziggo overgestapt naar een andere EPG leverancier, hopelijk lost dit veel van de problemen op bij het opnemen met de Nextbox (en ook de andere boxen)
De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!
Dat las ik ook. In ieder geval gloort er hoop aan de horizon van de Next-gebruikers. Ik ben al lang blij met deze berichtgeving, want vervelend is de huidige onbetrouwbaarheid wel.Laguna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:00:
Dat hoop ik ook, al zijn ze voor het Next platform nog niet overgestapt:
De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!
Klopt, ik heb de tekst in mijn vorige bericht wat aangepastLaguna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:00:
[...]
al zijn ze voor het Next platform nog niet overgestapt
Ik twijfel tussen de next en ziggo compleet icm mediabox xl.
Ik kijk niet veel tv. Opnemen doe ik denk ook niet veel. 4k vind ik wel belangrijk (maar dan alleen voor TV en volgens mij zijn er geen NL’se tv kanalen die 4k uitzenden via next?)
Ik vind het belangrijk om als ik halvewege een programma kijk naar het begin te kunnen gaan maar dat doen ze allemaal. Nu ik er over nadenken is het mss handig als ik remote een programma kan laten opnemen.
Uitgebreid terugkijken lijkt mij handig (klopt het dat je 7 dagen echt alles kan terugkijken? Commericeel en publiek)?
Meer zenders interesseert me niet.Geld heb ik ook genoeg dus das geen probleem maar wil wel iets waar ik gebruik van maak ipv geld verbranden.
Ik heb nu Ziggo max wbt internet. geen telefoon.
Ik kijk niet veel tv. Opnemen doe ik denk ook niet veel. 4k vind ik wel belangrijk (maar dan alleen voor TV en volgens mij zijn er geen NL’se tv kanalen die 4k uitzenden via next?)
Ik vind het belangrijk om als ik halvewege een programma kijk naar het begin te kunnen gaan maar dat doen ze allemaal. Nu ik er over nadenken is het mss handig als ik remote een programma kan laten opnemen.
Uitgebreid terugkijken lijkt mij handig (klopt het dat je 7 dagen echt alles kan terugkijken? Commericeel en publiek)?
Meer zenders interesseert me niet.Geld heb ik ook genoeg dus das geen probleem maar wil wel iets waar ik gebruik van maak ipv geld verbranden.
Ik heb nu Ziggo max wbt internet. geen telefoon.
@TweakerVincent Dan is zelfs tv start met de mediaboxXL al voldoende denk ik. Dan kun je terugkijken (en niet opnemen). Houd er wel rekening mee dat je bij de commerciële bij terug kijken de reclames niet door kunt spoelen.
[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 20-02-2021 13:12 ]
Ja dacht ik ook idd. Maar volgens mij kan ik niet alles 7 dagen terugkijken las ik net. (ik hoef alleen NL’se zenders terug te kunnen kijken allemaal)jongetje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:11:
@TweakerVincent Dan is zelfs tv start met de mediaboxXL al voldoende denk ik. Dan kun je terugkijken (en niet opnemen).
haha bizar ik voel mij dom. Zie net dat ik met de app gewoon alles 7 dagen kan terug kijken... Dus dan is de XL prima als ik dan gewoon op tv ook 7 dagen kan terugkijken.
En kan je je huidige (samsung q90R) afstandbediening doorlussen naar de xl box? Lijkt mij erg onhandig NOG en afstandbediening te hebben.
En mijn research klopt toch dat geen enkele NL’se zender in 4k uitzend via Next 4k box?
[ Voor 10% gewijzigd door TweakerVincent op 20-02-2021 13:16 ]
Gaat dat laatste ook op als je iets terugkijkt op de commerciëlen wat gisteren of eerder is uitgezonden? Kan het nu zelf niet even testen.jongetje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:11:
@TweakerVincent Dan is zelfs tv start met de mediaboxXL al voldoende denk ik. Dan kun je terugkijken (en niet opnemen). Houd er wel rekening mee dat je bij de commerciële bij terug kijken de reclames niet door kunt spoelen.
@TweakerVincent er is maar één zender die op dit moment op 4k (UHD) door Ziggo wordt doorgestuurd, en die mag (vind ik) het predikaat 4k eigenlijk niet hebben. Love Nature is die zender.
Testing, one, two ...
ja ik vind het pure oplichting. enorm promoten met 4k. en dan totaal geen aanbod. krankzinnig.hardware-lover schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:23:
[...]
Gaat dat laatste ook op als je iets terugkijkt op de commerciëlen wat gisteren of eerder is uitgezonden? Kan het nu zelf niet even testen.
@TweakerVincent er is maar één zender die op dit moment op 4k (UHD) door Ziggo wordt doorgestuurd, en die mag (vind ik) het predikaat 4k eigenlijk niet hebben. Love Nature is die zender.
net met de go app getest en ik kan gewoon SBS6 oid terugkijken. geniaal en bizar dat ik dat niet wist. ik ga dan gewoon voor de mediabox.
Werkt passthough via hdmi met afstandbediening? of ben ik verplicht die mediabox xl remote te gebruiken?
De meerprijs van de Next is lager dan het verschil in energieverbruik tussen de Next en XL.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja, inderdaad er is nog geen aanbod 4K TV zenders, maar Netflix kan wel in 4K worden gekeken natuurlijk.TweakerVincent schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:25:
ja ik vind het pure oplichting. enorm promoten met 4k. en dan totaal geen aanbod. krankzinnig.
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic