Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Dirrukje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:22:
Heb wat zitten friemelen met 1080i/1080p resolutie maar weinig verschil. Valt mij met name dus op bij voetbal, geen idee hoe het met andere sporten is. Andere zenders lijken prima te zijn, of het valt me niet zo op. @Yihaaa waar is het jou bij opgevallen?
Het beeld is zo slecht dat je zelfs de supporters op de tribunes niet meer ziet. (Sorry, kon het niet laten) 8)7
Hier heb ik nog geen verschil gemerkt met de andere zenders, anders dan sport.

[ Voor 7% gewijzigd door mike123 op 04-11-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Dan zal ik nog eens wat verder gaan klooien om te zien of ik het wat kan duiden. Tis wel iets waar ik me van af vraag wat je er mee zou moeten als het echt een ding is. Melding maken bij Ziggo en maar hopen dat er ooit iets mee gedaan wordt? Ben wel benieuwd of er hier dus nog meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
hansvk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:45:
Ja, dat is een bekend fenomeen n.a.v. de update.
Hoe fix je deze trouwens? Via de harmony app het hele apparaat verwijderen en opnieuw toevoegen of is er een eenvoudigere manier om dit te doen zonder dat ik mijn activiteiten opnieuw moeten inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 13:31
Hmm dus deze week nieuwe update, niks aan de hand....gisteren ineens uit het niets allemaal blokken/ruis in beeld, zenders als RTL4/5 en nog een paar doen het niet meer. Heb dit echt nog nooit gehad met de next box. Vervolgens denk ik nou laat ik hem maar even herstarten, ik raak het kastje aan aan de achterkant en plots werken die zenders weer. Er is niets veranderd aan kabel, meterkast of wat dan ook, ineens ruis op de lijn en ook weer weg nu.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
Dirrukje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:51:
Dan zal ik nog eens wat verder gaan klooien om te zien of ik het wat kan duiden. Tis wel iets waar ik me van af vraag wat je er mee zou moeten als het echt een ding is. Melding maken bij Ziggo en maar hopen dat er ooit iets mee gedaan wordt? Ben wel benieuwd of er hier dus nog meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.

[...]

Hoe fix je deze trouwens? Via de harmony app het hele apparaat verwijderen en opnieuw toevoegen of is er een eenvoudigere manier om dit te doen zonder dat ik mijn activiteiten opnieuw moeten inrichten?
Ik heb zelf geen Harmony, ik las van het probleem op het Ziggo forum. Op dat forum of van op de Ziggo community zal er vast wat over te vinden zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb in de youtube app op de mediabox next 2 accounts ingesteld (van mezelf en voor mijn kinderen). Sinds een tijd is het zo als ik de app opstart en een account moet kiezen (mijn eigen account), dat ik dan alsnog alle filmpjes uit het account van de kids zie. Ik moet dan nogmaals switchen naar het kids-account en dan naar mijn eigen account.

Heb meer mensen dit en is hier zelf iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:29:
Ik heb in de youtube app op de mediabox next 2 accounts ingesteld (van mezelf en voor mijn kinderen). Sinds een tijd is het zo als ik de app opstart en een account moet kiezen (mijn eigen account), dat ik dan alsnog alle filmpjes uit het account van de kids zie. Ik moet dan nogmaals switchen naar het kids-account en dan naar mijn eigen account.

Heb meer mensen dit en is hier zelf iets aan te doen?
Is dit niet in te regelen door gebruik te maken van de profiel functie op de Next box? Zelf geen ervaringen mee, we doen alles onder het algemene profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:09:
[...]

Is dit niet in te regelen door gebruik te maken van de profiel functie op de Next box? Zelf geen ervaringen mee, we doen alles onder het algemene profiel.
Bedankt voor de tip. Heb dat geprobeerd, maar die profielen hebben alleen betrekking op zenders e.d. De YouTube app heeft precies dezelfde instellingen/accounts als in het gedeelde profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Sinds de meest recente update krijg ik geen beeld meer (dus ook geen menu etc). Als ik hem opnieuw opstart dan krijg ik wel nog het opstartscherm te zien, maar daarna niks meer: "geen signaal". Het maakt niet uit of ik hem via de versterker of rechtstreeks op de tv aansluit. Hdmi-cec heb ik uit staan op de tv. Als ik hem op mijn computer scherm aansluit dan krijg ik overigens wel gewoon beeld. Zijn er nog meer mensen met dit probleem sinds de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet ik net mijn Next en tv aan. Krijg ik na een paar minuten een bericht in beeld van ‘Tijd voor een update’. Volgende keer graag ‘s nachts Ziggo! De update was trouwens gelukkig wel vrij snel (enkele minuten) toegepast.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 06-11-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
meesje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:57:
Zet ik net mijn Next en tv aan. Krijg ik na een paar minuten een bericht in beeld van ‘Tijd voor een update’. Volgende keer graag ‘s nachts Ziggo! De update was trouwens gelukkig wel vrij snel (enkele minuten) toegepast.
Herkenbaar. Ook eens gehad met een eerdere update.
Wat ik mis is een knop/functie “update nu”.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 13:31
Pfff ineens afstandsbediening reageert niet meer.
Nieuwe batterijen, proberen te koppelen (tv terug + 0) maar lukt gewoon niet.

Iemand nog suggesties?

Edit: werkt weer, batterijen er ff uit gehad wat langer, daarna werkte het ineens.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 07-11-2020 20:50 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:57:
Hehe, dat had ik vorige week ook. We zaten net geïnstalleerd op de bank om een programma te kijken dat net zou beginnen. Gelukkig duurde de update niet lang en met kijken vanaf het begin ook niks gemist. Volgende keer idd 's nachts of keuze voor paar uur uitstellen...

Zou wel minder zijn als zoiets gebeurt in de slotminuten van een wk voetbal finale Nederland-Duitsland waarbij het 1-1 staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Rax schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:55:
Sinds de meest recente update krijg ik geen beeld meer (dus ook geen menu etc). Als ik hem opnieuw opstart dan krijg ik wel nog het opstartscherm te zien, maar daarna niks meer: "geen signaal". Het maakt niet uit of ik hem via de versterker of rechtstreeks op de tv aansluit. Hdmi-cec heb ik uit staan op de tv. Als ik hem op mijn computer scherm aansluit dan krijg ik overigens wel gewoon beeld. Zijn er nog meer mensen met dit probleem sinds de laatste update?
Hier bijna hetzelfde na de laatste update, zij het dat als ik de Mediabox opnieuw opstart alles weer werkt. Maar dat is wel irritant. Zou graag weten wat ik verkeerd doe/hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Palomar schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:06:
[...]

Hehe, dat had ik vorige week ook. We zaten net geïnstalleerd op de bank om een programma te kijken dat net zou beginnen. Gelukkig duurde de update niet lang en met kijken vanaf het begin ook niks gemist. Volgende keer idd 's nachts of keuze voor paar uur uitstellen...

Zou wel minder zijn als zoiets gebeurt in de slotminuten van een wk voetbal finale Nederland-Duitsland waarbij het 1-1 staat :+
Dus zoals in de mail van Ziggo word beschreven klopt dus niet?
Quote aan:

Hoe werkt deze software-update?
Voor deze software-update hoef je zelf niets te doen. De update wordt automatisch klaargezet en uitgevoerd. Je kunt in de tussentijd gewoon tv blijven kijken. Heb je nog vragen? Stel ze op de Ziggo Community.

Quote uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
mike123 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:08:
[...]

Dus zoals in de mail van Ziggo word beschreven klopt dus niet?
Quote aan:

Hoe werkt deze software-update?
Voor deze software-update hoef je zelf niets te doen. De update wordt automatisch klaargezet en uitgevoerd. Je kunt in de tussentijd gewoon tv blijven kijken. Heb je nog vragen? Stel ze op de Ziggo Community.

Quote uit.
Normaal doet ie het ook 's nachts, maar nu dus opeens op primetime. Kon het ook niet uitstellen of annuleren dus. Zal wel een foutje zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Palomar schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:07:
[...]

Normaal doet ie het ook 's nachts, maar nu dus opeens op primetime. Kon het ook niet uitstellen of annuleren dus. Zal wel een foutje zijn geweest.
Dat kan voor Ziggo toch niet zo heel moeilijk zijn om te programmeren.
Misschien gaat het bij de volgende update wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Dirrukje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:34:
[...]

Zal dat zo met de wedstrijden van 21:00 eens doen.

Kleine aanvulling: ze hebben iets gewijzigd wat er voor zorgt dat sommige knoppen van mijn Harmony hub ineens een andere functie hebben. Hoe krijg je dat nou voor elkaar 😂
Dat is ook gewoon echt irritant... 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:29
Sinds gister doet onze Next niks meer. Kwam niet uit standby, dus even stroom eraf gehaald en daarna weer aangezet, gebeurde niks.

Toen op basis van het support forum de box uitgezet, - knop en standby ingedrukt en tegelijkertijd aangezet. Toen ging hij wel aan, kwam er welkom te staan gevolgd door een download icoontje waarna de box weer opstart en hetzelfde proces doorloopt. Is bekabeld aangesloten. Hij lijkt vast te zitten in een soort loop.

Inmiddels een monteurafspraak voor aanstaande woensdag. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Ook op de community van Ziggo mijn probleem gezet, maar tot op heden geen antwoord op.
Zie: https://community.ziggo.n...hoog-van-de-kleuren-66974

Vandaar dat ik de vraag en mijn probleem ook hier post. Mogelijk dat iemand dit ook eerder heeft gehad en een oplossing weet?

Sinds vorige week zondag ervaar ik met mijn mediabox next een groot contrast weergave in de kleur. Voorheen was dit nog niet. Verder heb ik geen aanpassingen gedaan.

wat heb ik al geprobeerd.

- de tv resetten;
- de mediabox resetten;
- andere HDMI kabel;
- Mediabox next helemaal uit (stroom eraf) en opnieuw opgestart;
- andere HDMI poort.
helaas heeft geen van deze opties het probleem opgelost.

een aantal foto’s hoe het er nu uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA1NQlX2efSqOcrXfhfXLok7yIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnrzaufI7q0UApyZexxCvnE6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4sXRvAKzrg34WxSAmrPEaOHZyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQGzjwUAY3xZQquFqyXIthCZ.jpg?f=fotoalbum_tile

(Foto's zijn van Ned1 maar RTL4 en overige zenders ervaar is hetzelfde mbt de contrast)

het menu van de tv ervaar ik gewoon in normale kleuren. Dus mijn vermoeden gaat uit naar een defect in de mediabox.

Iemand dit ook heeft ervaren of misschien een oplossing heeft?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jdiezrequejo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:50:
Ook op de community van Ziggo mijn probleem gezet, maar tot op heden geen antwoord op.

Vandaar dat ik de vraag en mijn probleem ook hier post. Mogelijk dat iemand dit ook eerder heeft gehad en een oplossing weet?

Sinds vorige week zondag ervaar ik met mijn mediabox next een groot contrast weergave in de kleur. Voorheen was dit nog niet. Verder heb ik geen aanpassingen gedaan.

- de tv resetten;
- de mediabox resetten;
- andere HDMI kabel;
- andere HDMI poort.

[Afbeelding][Afbeelding]

(Foto's zijn van Ned1 maar RTL4 en overige zenders ervaar is hetzelfde mbt de contrast)

het menu van de tv ervaar ik gewoon in normale kleuren. Dus mijn vermoeden gaat uit naar een defect in de mediabox.

Ik zag het niet onder de link en ik zie het hier ook niet. Aan wat voor type (merk/model) TV hangt de Next?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:20

- de tv resetten;
- de mediabox resetten;
- andere HDMI kabel;
- andere HDMI poort.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb helaas geen optie voor je, maar neem aan dat je de menu’s hebt doorlopen of er niet ergens een kleur correctie optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk

- de tv resetten;
- de mediabox resetten;
- andere HDMI kabel;
- andere HDMI poort.

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb je naar de beeldinstellingen op de next gekeken? Staat hoog contrast misschien aan? En staat de hdmi resolutie goed?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:51:
[...]

Ik zag het niet onder de link en ik zie het hier ook niet. Aan wat voor type (merk/model) TV hangt de Next?
Goede vraag, mijn televisie betreft een Samsung UE48JU7000.
Maar wat ik al zei het menu van de tv geeft wel de juiste kleuren. Dus lijkt echt aan de mediabox te liggen.
hansvk schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:27:
[...]

Heb je naar de beeldinstellingen op de next gekeken? Staat hoog contrast misschien aan? En staat de hdmi resolutie goed?
Hoog contrast staat niet aan.

Resolutie staat op automatisch. Zojuist verschillende resoluties geprobeerd maar het hoge contrast blijft.

Rare is dat ik zelf helemaal niks veranderd hebt en het dus sinds vorige week ineens zo extreem hoog contrast is. Kan dit door een update komen?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
@jdiezrequejo dat het menu van de TV wel de juiste kleuren toont zegt volgens mij niets, die blijft bij mij er ook hetzelfde uitzien ook al pas ik de beeldinstellingen aan. Heb je al andere bronnen dan de Next getest?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ghgjfk fkfir dodi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Gezondheid! 🤧

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
offtopic:
Mijn kat zegt dankjewel, zij was het...

Verder: waar blijft Prime Video toch op dit ding... De versie op mijn Android TV heeft last van sync issues, dus moet ik er een ps4 voor aanslingeren. Dat is behalve lawaaierig ook niet heel zuinig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
Weet iemand of je de Next mag houden als je downgrade van max naar complete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Janus Bier schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:08:
Weet iemand of je de Next mag houden als je downgrade van max naar complete?
Een tijdje terug was dat mogelijk, geen idee of dat nog zo is, je kan het controleren in je "mijn ziggo" als je daar de optie hebt om te downgrade naar "TV complete met nextbox" (zie voorbeeld hieronder) dan is het mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwKQOo8OwRoGzSiFR6h0LmHXDTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHse5honMe6NDrlwibA2Lsq7.jpg?f=fotoalbum_large

Zie bijvoorbeeld deze posting
https://community.ziggo.n...?postid=639151#post639151

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 21-11-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafi2013
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 00:31
Hallo,

Ik heb van de week een samsung q80t tv gekocht. Met de samsung one remote gaat de mediabox next wel aan als ik de tv aan zet maar als ik de tv uitzetten blijft de box aan staan. Weet iemand hier hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
pafi2013 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:21:
Hallo,

Ik heb van de week een samsung q80t tv gekocht. Met de samsung one remote gaat de mediabox next wel aan als ik de tv aan zet maar als ik de tv uitzetten blijft de box aan staan. Weet iemand hier hoe dit op te lossen is?
Als het goed is kun je dat in de settings van de next aanpassen, dan werkt alles ook met de ziggo remote. Bij mij gaat inderdaad de next wel aan maar niet uit bij gebruik van de samsung remote maar wel bij gebruik van de ziggo remote, ook volume van je tv kan dan met de ziggo remote.

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Laatst online: 08-09 10:29
Hoe lang doen jullie met de batterijen van de AB (Next)?
Heb ze zojuist weer vervangen, al de 3e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:45
Die batterijen gaan bij ons tussen de 6 en 9 maanden mee.Komt volgens mij mede door de verlichting die bij elke beweging aangaat.

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

- de tv resetten;
- de mediabox resetten;
- andere HDMI kabel;
- andere HDMI poort.

[Afbeelding][Afbeelding]

Dit lijkt erop alsof de tv op HDR modus staat, je zou eens moeten kijken of je HDR op automatisch of uit kunt zetten.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
PCan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:54:
Hoe lang doen jullie met de batterijen van de AB (Next)?
Heb ze zojuist weer vervangen, al de 3e keer.
Volgens mij heb ik ze nog nooit vervangen, heb hem sinds april 2019.

Of anders is het 1 keer.

[ Voor 4% gewijzigd door Pino112 op 26-11-2020 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update 4.28 komt er aan.

Verbeterd in deze update
- Indien een programma niet goed is opgeslagen op de Replay servers, zie je dat voortaan direct: het Replay-icoon ontbreekt dan. Zo kom je niet voor verrassingen of foutmeldingen te staan.
- Wanneer je klaar bent met het terugkijken van een programma kom je terug op de info pagina. Het geluid op de achtergrond is nu uitgeschakeld, zodat je niet schrikt van iets dat eerder aanstond.
- Wanneer je een programma opneemt, toont je mediabox nu een pop-up met de titel én de aflevering van het programma. Wel zo handig, toch?
- Na het sluiten van de Netflix-app op je mediabox, liep het beeld van live tv soms minder vloeiend. Dat is nu opgelost.

Update YouTube
YouTube heeft een kleine aanpassing doorgevoerd op de app op je Mediabox Next. Bij het openen van de app log je eenmalig opnieuw in, verder verandert er niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Ik wilde juist hetzelfde posten :)

Maarre, dit is wel een soort van kromme wereld:
- Indien een programma niet goed is opgeslagen op de Replay servers, zie je dat voortaan direct: het Replay-icoon ontbreekt dan. Zo kom je niet voor verrassingen of foutmeldingen te staan. :? 8)7

Als Ziggo er nu eens voor gaat zorgen dat programma's WEL goed worden opgeslagen dán zouden we niet voor verrassingen komen te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Op de Mediabox XL met nieuwe firmware is 4.28 ook geland (ik geen idee waar dit anders te posten ;) ).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sjaool schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:14:
Op de Mediabox XL met nieuwe firmware is 4.28 ook geland (ik geen idee waar dit anders te posten ;) ).
Zo lang dit topic alleen over de Next mediabox gaat, zou je bericht in het algemene Ziggo topic geplaatst moeten worden. Zelf ben ik van mening dat we het in dit topic wel over een Next platform mogen hebben. Of anders wellicht voor de Mediabox XL Next een nieuw topic starten? (wat eigenlijk conform tweakers beleid is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Kreeg zojuist de volgende e-mail:

Oeps, we waren iets te enthousiast
Software-update 4.28 voor Mediabox Next
De mail over je software update kwam een week te vroeg. De software update staat vanaf dinsdag 8 december klaar op je mediabox en wordt automatisch uitgevoerd. Je hoeft hier zelf niets voor te doen en kunt in de tussentijd gewoon tv blijven kijken.

:z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:59:
Kreeg zojuist de volgende e-mail:

Oeps, we waren iets te enthousiast
Software-update 4.28 voor Mediabox Next
De mail over je software update kwam een week te vroeg. De software update staat vanaf dinsdag 8 december klaar op je mediabox en wordt automatisch uitgevoerd. Je hoeft hier zelf niets voor te doen en kunt in de tussentijd gewoon tv blijven kijken.

:z :z
Op de vroege ochtend van 1 december wordt de firmware naar geactiveerde mediaboxen in de provincies Noord-Brabant en Limburg verstuurd. De overige provincies volgen een week later in de vroege ochtend van 7 december, dit duurt tot 10 december. De update wordt automatisch in de Mediabox Next geïnstalleerd. De gebruiker hoeft hiervoor dus zelf niets te doen.
https://www.totaaltv.nl/n...ox-next-opnieuw-december/
Hopelijk deze keer niet een update tijdens een uitzending. Anders doe ik er toch liever wel wat voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ineens kan mijn next netflix niet meer starten en krijg ik de melding ui-800-3. netwerktest is goed, harde reset werkt niet.

Op mijn telefoon werkt nf prima.
Iemand een idee wat ik kan doen?

Update: werkt weer. Via de foutmelding naar 'meer info', opnieuw instellen. Opnieuw inloggen et voila

[ Voor 21% gewijzigd door superduper op 01-12-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een samsung tv icm. de Next. Nu overweeg ik een soundbar te kopen. Moet ik dan ook nog ergens op letten om dit goed te laten samenwerken met de Next? Sluit je dan de Next rechtstreeks via een optische kabel aan op de soundbar? Of is via HDMI beter? (dat hebben niet alle soundbars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Palomar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:38:
Ik heb een samsung tv icm. de Next. Nu overweeg ik een soundbar te kopen. Moet ik dan ook nog ergens op letten om dit goed te laten samenwerken met de Next? Sluit je dan de Next rechtstreeks via een optische kabel aan op de soundbar? Of is via HDMI beter? (dat hebben niet alle soundbars).
Ik heb mijn Next via HDMI aangesloten op mijn HW-Q90R, De Samsung soundbar die ik heb heeft wel HDMI. De optische aansluiting gebruik ik ergens anders voor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:46:
[...]

Ik heb mijn Next via HDMI aangesloten op mijn HW-Q90R, De Samsung soundbar die ik heb heeft wel HDMI. De optische aansluiting gebruik ik ergens anders voor.
En kun je het volume van je soundbar dan wel regelen met de Ziggo remote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Palomar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:21:
[...]

En kun je het volume van je soundbar dan wel regelen met de Ziggo remote?
Ja zekers :)

https://www.ziggo.nl/klan...ppelen#/klopt,-ga-verder/

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre op 03-12-2020 13:50 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Ziggo Next werkt ineens niet meer, status lampje werd oranje, toen weer wit,
heb meerdere malen uit en aan gezet, lampje nu wit maar doet niks !
Kan het zijn dat ie met een update bezig is ?

***Edit***
Nu werkt het ineens weer, bij software staat nog gewoon 4.27, was dus geen update ?

[ Voor 53% gewijzigd door Albert020 op 05-12-2020 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
@Albert020 Bekend verschijnsel voor mij. Op mijn beide Next’s heb ik dit al meerdere malen gehad. Afgelopen week nog eens een keer. Ik heb daar geen verklaring voor. Box uitzetten, een tijdje wachten en weer aanzetten helpt bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
Sinds de update moet ik steeds de hdmi resolutie van automatisch naar 1080i terug zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
jkoeners schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:12:
Sinds de update moet ik steeds de hdmi resolutie van automatisch naar 1080i terug zetten....
De next al een keer uit en weer aan gezet? Het is bekend dat na de update de resolutie niet meer goed stond. Maar na correctie zou dat goed moeten blijven.

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
hansvk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:31:
[...]

De next al een keer uit en weer aan gezet? Het is bekend dat na de update de resolutie niet meer goed stond. Maar na correctie zou dat goed moeten blijven.
Gedaan, maar helaas vandaag weer terug op automatisch.

• Palomar
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring anno nu met de lipsync-problemen? Ik heb de Next sinds juli 2019 en gebruikte altijd de ingebouwde speakers van mijn tv. Bij live tv had ik nooit problemen met lipsync. Sindskort heb ik een Sonos Beam (via hdmi-arc van de tv aangesloten) en op sommige zenders (bijv. NPO1) merk ik bij live tv dat de spraak duidelijk out of sync loopt met het beeld. Als ik in de output van de Next Dolby uitzet wordt het wel beter, maar dan benut ik mijn soundbar natuurlijk niet optimaal.

Hierover is in het verleden erg veel gediscussieerd, maar ik ben even kwijt of dit nou al opgelost was en zo ja, met een bepaalde instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
Palomar schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:46:
Hoe is jullie ervaring anno nu met de lipsync-problemen? Ik heb de Next sinds juli 2019 en gebruikte altijd de ingebouwde speakers van mijn tv. Bij live tv had ik nooit problemen met lipsync. Sindskort heb ik een Sonos Beam (via hdmi-arc van de tv aangesloten) en op sommige zenders (bijv. NPO1) merk ik bij live tv dat de spraak duidelijk out of sync loopt met het beeld. Als ik in de output van de Next Dolby uitzet wordt het wel beter, maar dan benut ik mijn soundbar natuurlijk niet optimaal.

Hierover is in het verleden erg veel gediscussieerd, maar ik ben even kwijt of dit nou al opgelost was en zo ja, met een bepaalde instelling?
Dat is nog steeds een groot probleem en het lijkt er bijna op dat ze er niks aan (willen) doen. Ziggo weet er al lang van, ben er zelfs over gebeld door Ziggo helpdesk maar helemaal niks.
Ik heb een Samsung tv met Samsun Harman Kardon soundbar, geen problemen met wat ik ook via de tv doe, zodra de Next ertussen hangt problemen met de lipsync.
https://community.ziggo.n...orme-teleurstelling-47770

[ Voor 6% gewijzigd door Ekner op 14-12-2020 12:11 ]

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik had gisteravond iets raars. Ik zit op Spike naar een Startrek film te kijken en komt ineens Youtube op het scherm met "inloggen".....???

De Next kun je toch niet aansturen buiten de afstandsbediening om? Misschien heeft het te maken met de Google storing, maar dan is die gisterenavond al begonnen. Alleen kreeg ik het idee dat er bijvoorbeeld bij de buren iemand probeerde te casten of zo. Want waarom zou de Next dan anders ineens spontaan YouTube starten?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:05:
Ik had gisteravond iets raars. Ik zit op Spike naar een Startrek film te kijken en komt ineens Youtube op het scherm met "inloggen".....???

De Next kun je toch niet aansturen buiten de afstandsbediening om? Misschien heeft het te maken met de Google storing, maar dan is die gisterenavond al begonnen. Alleen kreeg ik het idee dat er bijvoorbeeld bij de buren iemand probeerde te casten of zo. Want waarom zou de Next dan anders ineens spontaan YouTube starten?
Je kunt inderdaad YT casten naar de Next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Of zelfs naar je TV mits dat er een is van max 5 jaar oud die een cast mogelijkheid heeft.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:36:
Of zelfs naar je TV mits dat er een is van max 5 jaar oud die een cast mogelijkheid heeft.
Dat is niet aan de orde gezien de opmerking dat Next spontaan YT start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
bvk schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:05:

Moet je dan niet ooit eens eenmalig het betreffende toestel van bijvoorbeeld je buren (of je kinderen), tablet of telefoon, toegang hebben verleend tot de Next Box? Toch niet Jan-en-alleman kunnen zomaar naar je Next Box casten? Net als bijvoorbeeld bij een Apple TV moet je eenmalig toestemming geven aan de bepaalde iPhone/iPad om te mogen AirPlayen naar de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

RicoK schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:21:
[...]

Moet je dan niet ooit eens eenmalig het betreffende toestel van bijvoorbeeld je buren (of je kinderen), tablet of telefoon, toegang hebben verleend tot de Next Box? Toch niet Jan-en-alleman kunnen zomaar naar je Next Box casten? Net als bijvoorbeeld bij een Apple TV moet je eenmalig toestemming geven aan de bepaalde iPhone/iPad om te mogen AirPlayen naar de ATV.
De vermoedelijke oorzaak is dan een goede vriend met "dikke vingers".... Die komt namelijk niet alleen bij mij over de vloer (en heeft mijn Wifi wachtwoord op zijn telefoon), maar ook bij de bovenburen die we allebei al 40 jaar kennen.

Ik moet hem nog even vragen, maar waarschijnlijk heeft hij gisteren bij de bovenburen gezeten en willen casten naar hun box of TV en per ongeluk mijn Next geselecteerd. Dus als je Wifi toegang hebt kun je blijkbaar ook meteen naar de Next casten zonder verdere autorisatie.

Maar eens even kijken of dat uit te zetten valt, dus dat je alleen bekabeld kunt casten. Idem voor de nVidia Shield, want die is ook wel eens "spontaan" gestart.... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:47:
[...]

De vermoedelijke oorzaak is dan een goede vriend met "dikke vingers".... Die komt namelijk niet alleen bij mij over de vloer (en heeft mijn Wifi wachtwoord op zijn telefoon), maar ook bij de bovenburen die we allebei al 40 jaar kennen.

Ik moet hem nog even vragen, maar waarschijnlijk heeft hij gisteren bij de bovenburen gezeten en willen casten naar hun box of TV en per ongeluk mijn Next geselecteerd. Dus als je Wifi toegang hebt kun je blijkbaar ook meteen naar de Next casten zonder verdere autorisatie.

Maar eens even kijken of dat uit te zetten valt, dus dat je alleen bekabeld kunt casten. Idem voor de nVidia Shield, want die is ook wel eens "spontaan" gestart.... ;)
Voor zover mij bekend kun je dit niet aanpassen. In principe vind ik dat niet vreemd, want diegene is kennelijk bevoegd om connectie te maken met jouw netwerk. Mijn advies is om voor anderen een guest netwerk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Het lijkt erop dat mijn Next het na ruim 1,5 jaar begeven heeft. Geeft plots geen output signaal meer via HDMI, zowel via m'n receiver als rechtstreeks op m'n TV met een andere HDMI kabel. Na uit-/inschakelen via de schakelaar op de achterkant verschijnt er wel het welkomstscherm, maar als de Next vervolgens opgestart is, weer geen signaal. Ook na de harde reset, waarbij de software opnieuw wordt opgehaald en de afstandsbediening opnieuw gekoppeld moest worden, geen verschil. Een vervangend exemplaar opsturen doen ze nog niet, waardoor er nu nog net voor kerst een monteursafspraak kon worden ingepland.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Next is inmiddels vervangen al was dat eigenlijk niet nodig geweest. De kabel waarmee ik de Next rechtstreeks op de TV had aangesloten bleek niet geschikt voor HDCP 2.2 waardoor ik daar geen beeld had. Toevallig exact hetzelfde resultaat als dat oorspronkelijk het issue was. De harde reset bleek dus wel de oplossing te zijn als deze maar was uitgevoerd terwijl de Next met de oorspronkelijke HDMI kabel verbonden was geweest. Hopelijk is de ventilator in dit exemplaar wat minder luid, zodra de Next warm wordt. Het blijft een waardeloze keuze; actieve koeling middels een kleine fan en dus hoge RPM ipv een constructie met passieve koeling.

De monteur was trouwens zo vriendelijk om een extra HDMI kabel achter te laten.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 23-12-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29
Mijn vraag uit het ziggo topic;

Vandaag mijn Ziggo next box en modem aangesloten.
Internet werkt prima gelukkig alleen krijg ik de next box niet werkend.
Ik krijg netjes het welkomstscherm etc te zien maar daarna gaat het scherm op zwart. Volgens de helpdesk kan mijn tv/versterker de resolutie gewoon niet aan. Ik heb een oudere full hd tv en versterker, geen 4k.
Klopt het dat die next box op 4k signaal uitstuurt?

Inmiddels wel beeld direct op de tv, geen idee hoe dit nu wel kan. Via mijn Onkyo versterker allen geluid, geen beeld. Wat zou ik nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wokkelz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:52:

Ik krijg netjes het welkomstscherm etc te zien maar daarna gaat het scherm op zwart. Volgens de helpdesk kan mijn tv/versterker de resolutie gewoon niet aan. Ik heb een oudere full hd tv en versterker, geen 4k.

Inmiddels wel beeld direct op de tv, geen idee hoe dit nu wel kan. Via mijn Onkyo versterker allen geluid, geen beeld. Wat zou ik nog kunnen proberen?
De Next kan tot 4k beeld uitsturen, maar ook lagere resoluties. Je zou kunnen proberen om eerst een vaste lagere resolutie te selecteren via de instellingen en het daarna opnieuw via je receiver te proberen. Over wat voor receiver hebben we het hier eigenlijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:11:
[...]

De Next kan tot 4k beeld uitsturen, maar ook lagere resoluties. Je zou kunnen proberen om eerst een vaste lagere resolutie te selecteren via de instellingen en het daarna opnieuw via je receiver te proberen. Over wat voor receiver hebben we het hier eigenlijk?
Bedankt voor je reactie, ik heb het nu op 1080p 1080i en 720 geprobeerd, krijg geen beeld via versterker.
Het gaat om een Onkyo tx-sr608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wokkelz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb het nu op 1080p 1080i en 720 geprobeerd, krijg geen beeld via versterker.
Heb je al andere HDMI kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wokkelz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:18:
[...]
Wat geopperd wordt, even wat andere kabels proberen.

Je hebt je receiver niet actief ingesteld op "upscaling"? Zo ja, probeer het dan eens zonder, dus het video-signaal doorsturen "as is", zonder dat dit beïnvloed wordt door de receiver.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
wokkelz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:52:

Klinkt inderdaad als een HDCP issue. Dat had je overigens ook kunnen afleiden uit mijn posts waaronder je reageerde. In jouw geval lijkt je versterker te oud, aangezien deze geen ondersteuning biedt voor HDCP 2.2 en daardoor wordt het beeld mogelijk niet getoond. Je dient overigens ook een kabel te gebruiken die geschikt is voor HDCP 2.2. Je zou nog kunnen proberen om de resolutie bij de instellingen van de Next te verlagen naar bijv 1080i, maar ik betwijfel of dat gaat helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 29-12-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Laguna schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
[...]

Klinkt inderdaad als een HDCP issue. Dat had je overigens ook kunnen afleiden uit mijn posts waaronder je reageerde. In jouw geval lijkt je versterker te oud, aangezien deze geen ondersteuning biedt voor HDCP 2.2 en daardoor wordt het beeld niet getoond.
Ik heb nu inderdaad alles wel geprobeerd, kanalen, hdmi kabels, default settings etc. Wat jij zegt zal wel kloppen, dat wordt op termijn kijken voor een nieuwe setup. Bedankt voor de hulp, ik ben allang blij dat ik nu weer tv heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
[...]
Klinkt inderdaad als een HDCP issue. Dat had je overigens ook kunnen afleiden uit mijn posts waaronder je reageerde. In jouw geval lijkt je versterker te oud, aangezien deze geen ondersteuning biedt voor HDCP 2.2 en daardoor wordt het beeld mogelijk niet getoond. Je dient overigens ook een kabel te gebruiken die geschikt is voor HDCP 2.2. Je zou nog kunnen proberen om de resolutie bij de instellingen van de Next te verlagen naar bijv 1080i, maar ik betwijfel of dat gaat helpen.
Toch vreemd dat de TV het wel pikt, die lijkt mij ook geen HDCP 2.2 complaint te zijn. Er zijn nog legio receivers die dat ook niet zijn, het zou wat zijn indien HDCP 2.2 een noodzaak is om beeld te krijgen met een Next. Ik heb menig HDCP 2.2 apparaat aangesloten op apparatuur die enkel HDCP 1.4 complaint is, dat gaf eigenlijk zelden tot nooit problemen. Enkel indien er een TV aanhing die dat wel was, dan diende daar wat op uitgezet te worden (zoals Deep Color).

@wokkelz misschien kun je hier nog wat zinnige info verzamelen? https://community.ziggo.n...starten-uit-standby-40141

@wokkelz, mooi zo, bedankt voor het terugmelden (y)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2020 16:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wokkelz
hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:04:
[...]

Toch vreemd dat de TV het wel pikt, die lijkt mij ook geen HDCP 2.2 complaint te zijn. Er zijn nog legio receivers die dat ook niet zijn, het zou wat zijn indien HDCP 2.2 een noodzaak is om beeld te krijgen met een Next. Ik heb menig HDCP 2.2 apparaat aangesloten op apparatuur die enkel HDCP 1.4 complaint is, dat gaf eigenlijk zelden tot nooit problemen. Enkel indien er een TV aanhing die dat wel was, dan diende daar wat op uitgezet te worden (zoals Deep Color).

@wokkelz misschien kun je hier nog wat zinnige info verzamelen? https://community.ziggo.n...starten-uit-standby-40141
Ok in mijn warrigheid toch een oude hdmi kabel gebruikt. Nu een nieuwe hdmi kabel van versterker naar ziggo next en een nieuwe van tv naar versterker en het werkt nu.

Bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
wokkelz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:24:
[...]

Ok in mijn warrigheid toch een oude hdmi kabel gebruikt. Nu een nieuwe hdmi kabel van versterker naar ziggo next en een nieuwe van tv naar versterker en het werkt nu.

Bedankt voor het meedenken!!
Ja gedonder heh met die HDMI en zijn versies, 8)7 in al die jaren voorgaand kreeg je ze erbij en kheb er wel 10 liggen intussen, maar je hebt er nu soms niks meer aan. en je probeert eerst van alles uit, en dan is het de kabel pfff,
Vroeger was er nooit een kabel die iets niet kon als je hem op de poort aansloot waarvoor die was bedoeld. This bij mij iig het laatste waar ik aan denk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
  • Laatst online: 08-09 10:29
Wat ik mis in de Next zijn;
- Bluetooth zender voor koptelefoon
- Dolby Atmos en/of DTS:X
- Datum in de programmagids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:54
Nog meer mensen waarbij de series niet meer automatisch opnemen in het nieuwe jaar? Ik vertrek en 'een huis vol' worden hier niet meer opgenomen sinds de jaarwisseling. En dat is niet omdat ik er genoeg van heb :)

[ Voor 11% gewijzigd door buddow op 02-01-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
buddow schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:40:
Nog meer mensen waarbij de series niet meer automatisch opnemen in het nieuwe jaar? Ik vertrek en 'een huis vol' worden hier niet meer opgenomen sinds de jaarwisseling. En dat is niet omdat ik er genoeg van heb :)
Idem hier (ook toevallig bij die programma's viel het me op ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:54
Dan zal het waarschijnlijk toch specifiek voor die series zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
‘Doodstil’ op NPO was ook uit de serie-opname verdwenen. Zojuist weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
RicoK schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:58:
‘Doodstil’ op NPO was ook uit de serie-opname verdwenen. Zojuist weer aangezet.
Hier heeft hij gewoon opgenomen. Apart zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLukeSolo
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-01-2021
Zie de laatste tijd veel Ziggo Next apparaten op Marktplaats, maar gaat volgens mij niet werken aangezien de boxen zijn gekoppeld aan account.
+ volgens mij zijn deze apparaten altijd in bruikleen en moeten bij beëindiging abbo gewoon weer terug.

Correct me if i am wrong?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

VinceLukeSolo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:43:
Zie de laatste tijd veel Ziggo Next apparaten op Marktplaats, maar gaat volgens mij niet werken aangezien de boxen zijn gekoppeld aan account.
+ volgens mij zijn deze apparaten altijd in bruikleen en moeten bij beëindiging abbo gewoon weer terug.

Correct me if i am wrong?!?
Yes je kan ze niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat als je al een Next abbo met een Next box hebt.
Als je dan een tweede box op marktplaats koopt, zou het dan wel werken?

Niet dat ik dat nu zou willen hoor... En het is nog eens heling ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinceLukeSolo
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-01-2021
Noop, gaat niet werken.
Next boxen zijn gekoppeld aan account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
VinceLukeSolo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:45:
Noop, gaat niet werken.
Next boxen zijn gekoppeld aan account.
@TripleQ Onder het mom van eigen apparaat modemkeus
Het zou technisch wel mogelijk zijn om ze te koppelen maar dat wil ziggo niet, dus doen ze het niet. Maar je kan ze vragen om 4eu huur te willen missen. (Of wat kost die next per maand)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zullen vast mensen tussen zitten die zich er niet van bewust zijn maar er zijn er ook bij die bewust handelen. Je krijgt nog een brief met het verzoek het apparaat in te leveren. En wat doe je? Aanbieden op marktplaats en zelf er wat aan te proberen te verdienen. Dat is gewoon oplichting. Die boxen gaan nooit werken en je geld ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Het is maar de vraag hoe het werkelijk in elkaar steekt, want:
- Worden Next's te koop aangeboden terwijl deze nog in gebruik zijn en dus op contract staan? Ofwel, ik weet niet wat er voor wordt gevraagd, zitten mensen in geldnood en proberen ze alles te verkopen wat maar los en/of vast zit? Dan is het inderdaad heling, want je handelt in een goed dat niet van jou is.
- Of worden deze te koop aangeboden, omdat Ziggo er niet om heeft gevraagd bij/na beëindiging van een contract. Dan is de administratie van Ziggo niet op orde. En, ja, in zo'n geval, als je contract is beëindigd, je betaalt er niet meer voor en je wordt niet gevraagd de Next terug te sturen, wat doe je dan? Natuurlijk ieder net en correct persoon zou Ziggo bellen om hen hierop te wijzen en om een retourdoos vragen.....

Ik moet wel bekennen, dat ik in een ver verleden ook misschien wel eens een oude mediabox, die ik nog eens aantrof, nadat er geen retourdoos was gekomen en deze ook echt niet meer zou komen, had weten te verkopen via Marktplaats. Verrassend genoeg was er best wel vraag naar. Deze werkten nog met zo'n insteekcard. Misschien dat deze wel gebruikt bruikbaar waren met/of zonder deze insteekcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RicoK Vergeet niet dat tot de fusie met UPC bij Ziggo er geen huurmodel was en alle decoders eigendom waren van de klanten. Die mag je dus prima verkopen, ik heb destijds ook altijd mijn decoders gekocht. Soms met korting bij contractverlenging maar dan waren ze wel eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@jongetje Hmm, dat ging volgens mij op in fZiggo gebied, waarbij je inderdaad decoders, harddiskrecorders etc zelf kon/moest aanschaffen, maar in fUPC gebied, waar ik toe behoor, kreeg je alle boxes wél in bruikleen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 08-01-2021 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
I.d.d..
Had destijds een Cisco met HD die kaduk ging en voor Eur 25 een Humax 5200c op MP gekocht die nog nieuw in de doos zat omdat diegene er ook al eentje had van vóór zijn verhuizing.
Dankzij de smartcard dus gewoon te gebruiken.
Jammer dat Ziggo van die mogelijkheid is afgestapt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
snah001 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:23:
I.d.d..
Had destijds een Cisco met HD die kaduk ging en voor Eur 25 een Humax 5200c op MP gekocht die nog nieuw in de doos zat omdat diegene er ook al eentje had van vóór zijn verhuizing.
Dankzij de smartcard dus gewoon te gebruiken.
Jammer dat Ziggo van die mogelijkheid is afgestapt.
Maar het werkt nog steeds, als jij nog een smartcard op je account hebt kan je die modellen nog steeds aansluiten en gebruiken. Daarom hebben ze mij nog als klant, omdat ik nog 4 van die cards in mijn account heb staan, en ik dat als vaste klant nog zo kan gebruiken. Ook op een vakantie locatie in nl, kan ik mijn tvbundel kijken op zo'n oude decoder, ik heb zelfs een paar jaar alleen maar tv afgenomen(a€25) bij ziggo puur om dit voordeel te houden. dat heb ik verdiend als vaste klant zal maar zeggen. ik kan dat wel waarderen dat ze dat nog laten toestaan. Scheelt wel 2 x 4eu huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
Ik twijfel tussen een mediabox next of een VU+ Uno. De mediabox next zou zorgen voor een verhoging van het abonnement, terwijl een VU+ natuurlijk een hogere eenmalige aankoopprijs heeft. Zijn er mensen die een van de twee opties zouden aan/afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@DoubleR Huh?! Je kunt toch niet eigen apparatuur aansluiten? Of kan dat nog steeds in fZiggo-gebied zoals vroeger voor de fusie/overname?

Ik heb de Next en ik ben daar erg tevreden over. Destijds afgenomen bij TV Complete. Ik heb dus geen duur Max abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
RicoK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:31:
@DoubleR Huh?! Je kunt toch niet eigen apparatuur aansluiten? Of kan dat nog steeds in fZiggo-gebied zoals vroeger voor de fusie/overname?

Ik heb de Next en ik ben daar erg tevreden over. Destijds afgenomen bij TV Complete. Ik heb dus geen duur Max abonnement.
Met een irdeto smartcard in fZiggo gebied kan het nog steeds voor zover ik begrijp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoubleR schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:00:
Ik twijfel tussen een mediabox next of een VU+ Uno. De mediabox next zou zorgen voor een verhoging van het abonnement, terwijl een VU+ natuurlijk een hogere eenmalige aankoopprijs heeft. Zijn er mensen die een van de twee opties zouden aan/afraden?
Ja dat kan nog steeds in fZiggo gebied (wel een actieve Irdeto kaart scoren/hebben om eruit te halen wat erin zit).

Wat ik hier al schreef, dat is mijn "mening"; hardware-lover in "Ziggo - Alternatieve decoder voor Humax 5200c", het ligt er dus aan wat jij allemaal doet middels je Ziggo account.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
hardware-lover schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:41:
[...]

Ja dat kan nog steeds in fZiggo gebied (wel een actieve Irdeto kaart scoren/hebben om eruit te halen wat erin zit).

Wat ik hier al schreef, dat is mijn "mening"; hardware-lover in "Ziggo - Alternatieve decoder voor Humax 5200c", het ligt er dus aan wat jij allemaal doet middels je Ziggo account.
Ja nogmaals veel dank voor het antwoord. Dat hij mij eigenlijk op deze twee opties uit laten komen. Morgen maar eens Ziggo bellen of een mediabox next er sowieso wel in zit.. anders wordt de keuze vanzelf makkelijk gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleR
hardware-lover schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:41:
[...]

Ik ben na veel overpeinzingen en afweging toch maar voor de VU+ Uno 4K SE gegaan. Ik gebruik het kastje toch dagelijks en ik hecht meer waarde aan opnames lokaal hebben / betere beeldkwaliteit dan gebruik maken van het ziggo “ecosysteem” voor een hogere maandelijkse abbo prijs. Heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
DoubleR schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:00:
Belangrijkste is: wil je zelf opnames opslaan op de HD van de VU+?
Zo ja dan is dat de doorslaggevende factor om voor een VU+ te gaan.
Je kunt dan ook via FTP opnames die je wilt behouden naar je PC halen en die dan daar opslaan of bewerken (reclames verwijderen bijvoorbeeld).
Hoef en wil je dat niet dan zou een Next een keuze kunnen zijn mits jouw abonnement dat toelaat.
Daarnaast beperkt Ziggo de opnames via de Next op hun cloud tot een maximale duur van 400 uur en voor een maximum periode van 1 jaar en kun je die opnames niet alsnog downloaden.
En weg is dan weg.
Dus up to you afhankelijk van jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@snah001, reactie direct voor de jouwe over het hoofd gezien? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Idd, maar blijkbaar had de user dezelfde afweging gemaakt zoals ik die geschetst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
snah001 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:26:
Idd, maar blijkbaar had de user dezelfde afweging gemaakt zoals ik die geschetst heb.
Haha dank je wel! Ik had inderdaad mijn keuze inmiddels al gemaakt. Ik vond een duurder ziggo abonnement en je helemaal “overgeven” aan de opname cloud van ziggo inderdaad geen prettig vooruitzicht. Laat bijvoorbeeld films weleens langer dan een jaar staan en als je dan ooit een goedkoper abbo zou willen dan ben je ook je opnames kwijt. Oja en ik hoorde ook verhalen over opnames waar je door een fout niet kon doorspoelen en dat de kwaliteit ook soms minder kon zijn omdat je dan je opnames streamt natuurlijk. Maar misschien overdenk ik het wel allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleR
DoubleR schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Ik ben na veel overpeinzingen en afweging toch maar voor de VU+ Uno 4K SE gegaan. Ik gebruik het kastje toch dagelijks en ik hecht meer waarde aan opnames lokaal hebben / betere beeldkwaliteit dan gebruik maken van het ziggo “ecosysteem” voor een hogere maandelijkse abbo prijs. Heb er zin in!
Ik kreeg net een bizar telefoontje van de winkel waar ik de VU+ uno gekocht had: bij mensen zonder ervaring met dit soort kastjes annuleren zij in principe de bestelling en adviseren zij om het niet te bestellen omdat het naar hun mening: “te moeilijk” is om in te stellen. Nu zag ik het zelf wel zitten maar de persoon aan de andere kant wilde het niet verkopen. Het leek haast alsof ze een soort gentlemen’s agreement hadden dat ze de kastjes niet aan Ziggo klanten mogen verkopen want er werd ook een paar keer gezegd van ja weet je wel dat het kastje geen ondersteuning van Ziggo heeft / dat het geen officiële manier van ziggo is bla bla bla.

Nouja ik natuurlijk aangeven dat ik IT minded ben al wat research gedaan heb maar ze bleven zo stellig dat je toch haast gaat twijfelen. Nee ik moest het eerst echt maar met ziggo uitzoeken en dit was niet het product dat ik moest gaan proberen. Dus uhmm blijkbaar wilde deze zaak mijn geld niet.

Toen na 1 uur bellen, 6 mensen van ziggo spreken, uitleggen dat ik al 12 jaar loyale klant bent en weigerde het “ik ga opzeggen” spel te spelen om te krijgen wat ik wilde hebben, maar gewoon een waardering wilde krijgen voor mijn loyaliteit gelukt om (hopelijk) een mediabox next te krijgen icm tv complete. Grappig hoe de eerste persoon die je spreekt zegt dat ze dat echt niet meer kunnen doen, ook de andere afdeling niet en dat alle problemen met de mediabox XL waren opgelost omdat de harde schijf eruit is gehaald (ja echt dat probeerde collega 1 mij te laten doen geloven). En dat als je eenmaal collega 6 spreekt en aangeeft dat je het jammer vindt als loyale klant zo te worden behandeld het toch ineens blijkt te kunnen. Ik had zelfs op een gegeven moment (persoon 3 of 4 geen idee) aan de lijn die aangaf dat ik door de vorige afdeling voor de gek gehouden was door mij door te zetten naar deze afdeling / ze zo van mij af wilden komen en dat ik toch echt terug moest naar de vorige afdeling. Hij adviseerde mij daarnaast om toch maar “te gaan dreigen met opzeggen” omdat het anders nooit zou lukken. Iemand van ziggo zei dat dus, bizar! Uiteindelijk toch een mooi aanbod gehad zonder te hoeven dreigen maar gewoon mijn verhaal te doen. Hoewel inmiddels met iets meer irritatie na meerdere verbroken verbindingen, wachtrijen en doorsturen.

Anyways een rollercoaster van emoties maar nu dus (toch) “noodgedwongen” in het mediabox next kamp.
Pagina: 1 ... 48 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic