Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 18:26
Not_Disclosed schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:10:
Ik moet na de nieuwe update iedere keer na het aanzetten mijn pincode intoetsen. Dit terwijl ik geen zenders blokkeer of een leeftijdsblokkade heb staan.
Er is een oude setting verkeerd overgenomen tijdens de update.
Even een Factory reset verhelpt dit. Kost je hoogstens 10 minuten.

Heb ik ooit eens gehad tijdens de beta testen, maar dacht dat dit niet meer mogelijk was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:58
sticx schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Factory reset heeft geholpen, alles werkt nu weer! Bedankt voor de tip. @hardware-lover ook bedankt voor het meedenken ;).
Helaas te vroeg gejuicht, probleem is weer terug. Nog maar een keer een factory reset doen dan. Als ik dit om de dag moet blijven doen hoop ik dat ze snel met een fix komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sticx schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:58:
[...]
Helaas te vroeg gejuicht, probleem is weer terug. Nog maar een keer een factory reset doen dan. Als ik dit om de dag moet blijven doen hoop ik dat ze snel met een fix komen |:(
Hoe heb jij je Next en TV instellingen staan mbt het beeld? Heb je daar ook al wat mee gespeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:21
Bizar dat het na 2 jaar nog steeds niet lukt om het lipsync probleem op te lossen.
Mijn Media speler en Xbox zijn op dezelfde manier aangesloten (naar Tv en dan via arc naar de soundbar) en hebben het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38
Lip-sync lijkt hier nu goed te gaan, maar ik hou het nog even in de gaten alvorens ik hier definitief wat over kan zeggen.

Ik vind het bizar dat er bij HDMI resolutie nog steeds niet gekozen kan worden voor "Volg aanbod", aangezien bij de instelling automatisch nog altijd bij 4k televisies die over wide color beschikken BT2020 onterecht aangesproken wordt in het geval van 1080i bronmateriaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 06-06-2020 20:58 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
Hi, weet iemand hoe deze mediabox heet op Tuya? Wil graag via de IR remote de Mediabox Next aansluiten op mijn Smart Life app, maar hij staat er niet tussen. OOk niet als Arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bonami2020 probeer deze eens.
jongetje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:16:
[...]
De "Ziggo - DCR7111" werkt ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 09-06-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

remmuz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:35:
Bizar dat het na 2 jaar nog steeds niet lukt om het lipsync probleem op te lossen.
Mijn Media speler en Xbox zijn op dezelfde manier aangesloten (naar Tv en dan via arc naar de soundbar) en hebben het probleem niet.
Bij mij is het na de update ook niet opgelost. Ik had Dolby altijd uit staan, had dus de lipsync problemen.
Nu is de functie 'Volg Signaal' erbij gekomen. Dat leek in eerste instantie goed te gaan, maar na een kwartiertje begint de audio toch weer scheef te lopen met het beeld.
Naar een andere zender zappen lost het dan weer op, maar ook hier na 15 minuten weer lipsync problemen.
Daarnaast vervormd het geluid af en toe en wordt het erg krakerig.

Dolby maar weer uit gezet, dus weer gewoon stereo. Volume is dan ook beter.

Aansluiting:

Next via HDMI aan TV gekoppeld
Soundbar Sony met HDMI vanaf TV via ARC aansluiting

Zoals ook vaker vermeld bij andere gebruikers; verder nooit problemen met lipsync, alleen sinds de Next er is. Hiervoor gebruikte ik een CI+-module van Ziggo, ook nooit problemen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@freddyathlon loopt het geluid wel synchroon bij kanaal 997?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 18:16
@Laguna Ik zit nu op mijn werk en kan even niet naar de Next, maar wat is kanaal 997?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 12:21
Laguna schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:34:
Grappig, kende dat kanaal niet. Erg handig om te testen dus bedankt daarvoor.

Op kanaal 997 hoor ik het bliepje precies op het moment dat het blokje rechts het beeld uit loopt.
Met Dolby uit hoor ik het bliepje als het blokje precies in het midden van het beeld is.
Dan is het ook een ‘plok’ geluid, met Dolby aan is het een schelle piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

Laguna schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:34:
Net even een tijdje laten staan; het begint goed, maar gaat ook hier na verloop van tijd out of sync lopen.

Voor deze update liep het vrijwel meteen out of sync. Er is dus wel iets veranderd met de update, maar niet ten goede. Zo te lezen hier en op Ziggo forum is er nog steeds van alles niet opgelost.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:42

R.G

Wat betekent een oranje ledje op de ziggo connectbox normaal is die altijd wit..

Internet werkt wel?
Soort reduced power modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Kanaal 997 geeft bij mij (Soundbar via ARC) ook nog duidelijk aan dat 't geluid nog steeds te laat komt. Met Dolby ingeschakeld is het verschil nog groter.. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33
JBS schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:34:
Kanaal 997 geeft bij mij (Soundbar via ARC) ook nog duidelijk aan dat 't geluid nog steeds te laat komt. Met Dolby ingeschakeld is het verschil nog groter.. Helaas.
Bij mij beeld en geluid wel gelijk. De vraag is dan of het wel aan de software ligt? Of een combinatie van software en hardware (en HDMI)?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@hansvk vermeld er dan wel even bij wat jouw setup is. Alleen zeggen dat het beeld en geluid wel gelijk lopen is op deze manier van weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb een eenvoudige set-up.
Mijn Next die ik nu bijna een jaar heb, denk ik, is direct met een 4K HDMI kabel aangesloten op mijn Samsung 4K TV. In het begin, toen ik de Next had, ervoer ik, ook met deze eenvoudige set-up, sync issues met het geluid. Steevast na een kwartiertje ofzo begin het geluid (of het beeld) uit de pas te lopen. Ik weet niet meer precies op welke, maar dit wel sowieso op heel veel zenders/kanalen. Toen kwam daar een update denk/meen ik, waarna de sync issues verdwenen. Deze issues zijn tot op de dag van vandaag nog steeds weg. Het is met de laatste update 4.23 hetzelfde gebleven wat in mijn geval goed is.

Met mijn tweede Next, die met de Ziggo HDMI kabel is aangesloten op een Philips Full HD TV, heb ik nimmer enige geluidsissues ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik gaat me steeds meer ergeren aan al die beloftes van Ziggo.
Nu meer als een jaar de next maar nog steeds is die box nog niet goed kwa geluid en beeld.
En wat te denken wat voor problemen er nog meer zijn.
Dit doet me denken aan de horizon box die was ook al bagger al die tijd.
En wat betreft de beloofde 4k zenders reken ik niet is meer op bij Ziggo,ze voegen alleen maar serie s en oude troep toe aan hun belabberde films en serie portal.
En wij pikken het nog steeds,elke keer als Ziggo iets uitbrengt is het al oud voor alles echt werkend is.
Ik hoop dat er in Nederland is een echte provider komt die ook doet wat ze beloven.

En Ziggo kom is met wat 4 k zenders en maak die next kast is echt in orde.
Of werken er alleen maar prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ben er Als iets je niet bevalt, ga je toch naar een andere provider?

Wat betreft beeld en geluid niet in sync: ik heb dezelfde ervaring als @RicoK , maar ook een soortgelijke eenvoudige setup.

[ Voor 48% gewijzigd door meesje op 12-06-2020 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Meesje

Het gaat erom dat je doet wat je beloofd,en daarom zet ik het toch hier even neer
Daarvoor is tweakers volgens mij ook.
En omdat er bijna geen providers zijn met 4k heeft het geen zin om over te stappen.
Misschien interessant als de kabel open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Ben er Ik ben wel heel erg tevreden met Ziggo hoor. Heb geen klachten. Heb twee Nexts, 250Mbit internet en ben tevreden met wat ze op dit moment aanbieden. Oke, wat 4K aanbod betreft heb je wellicht een punt, want dat is er nagenoeg niet, maar des te meer ik kan genieten van het 4K aanbod op Netflix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben er schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:29:
Meesje

Het gaat erom dat je doet wat je beloofd,en daarom zet ik het toch hier even neer
Daarvoor is tweakers volgens mij ook.
En omdat er bijna geen providers zijn met 4k heeft het geen zin om over te stappen.
Misschien interessant als de kabel open gaat.
Ik hou er alleen niet zo van als dit een ranting topic wordt (‘prutsers’). Daarnaast zijn sommige opmerkingen discutabel. Ziggo heeft een nieuw platform ontwikkelt met daarbij een box die 4K ondersteunt. Je hebt dan inderdaad bepaalde verwachtingen en je hoopt op bv Formule 1 in 4K, maar nergens heeft Ziggo een belofte gedaan dat ze binnen X tijd Y 4K zenders aanbieden. Het aanbod van het M&S (niet L of XL) is inderdaad beperkt, maar zelf ervaar ik het als zijnde ‘je krijgt het cadeau’. Er zitten overigens wel enkele goede series tussen, bv Vikings, The Handmaid’s Tale, Mr. Mercedes en Billions. Maar het moet wel net je ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Meesje

Of jij er nu wel of niet van houd over prutsers
Dit is mijn mening zeker als je niet heb geleerd van de horizon box
Dus dan blijven het voor mij prutsers,zeker ook als je introductie lang genoeg van te voren is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben er schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:51:
Meesje

Of jij er nu wel of niet van houd over prutsers
Dit is mijn mening zeker als je niet heb geleerd van de horizon box
Dus dan blijven het voor mij prutsers,zeker ook als je introductie lang genoeg van te voren is geweest.
Bedankt voor het inhoudelijk reageren... Als je nu eens in gaat op waar je ooit de zgn. Ziggo beloftes hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Volgens mij heb je aandelen in Ziggo meesje
Maar goed ik heb me standpunt gemaakt hoop alleen op Ziggo zgn beloftes die ze nooit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Laguna schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:23:
@hansvk vermeld er dan wel even bij wat jouw setup is. Alleen zeggen dat het beeld en geluid wel gelijk lopen is op deze manier van weinig toegevoegde waarde.
Panasonic plasma TV, Denon receiver, mediabox next. Next via hdmi op receiver, tv via hdmi op receiver.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ben er schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:35:
Ik gaat me steeds meer ergeren aan al die beloftes van Ziggo.
Nu meer als een jaar de next maar nog steeds is die box nog niet goed kwa geluid en beeld.
En wat te denken wat voor problemen er nog meer zijn.
Dit doet me denken aan de horizon box die was ook al bagger al die tijd.
En wat betreft de beloofde 4k zenders reken ik niet is meer op bij Ziggo,ze voegen alleen maar serie s en oude troep toe aan hun belabberde films en serie portal.
En wij pikken het nog steeds,elke keer als Ziggo iets uitbrengt is het al oud voor alles echt werkend is.
Ik hoop dat er in Nederland is een echte provider komt die ook doet wat ze beloven.

En Ziggo kom is met wat 4 k zenders en maak die next kast is echt in orde.
Of werken er alleen maar prutsers.
Ik heb de horizon gehad vanaf het begin (tester) en ook de mediabox next (nu ook tester). Op zich deed de horizon bij mij wat hij moest doen (ook als modem), maar was erg traag. De next is een verademing en ik vind het een prima apparaat. Je moet erwel voor zorgen dat je AOP, bekabeling en connectors in orde zijn. Hier geen problemen met beeld en geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben er schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:03:
Volgens mij heb je aandelen in Ziggo meesje
Maar goed ik heb me standpunt gemaakt hoop alleen op Ziggo zgn beloftes die ze nooit doen.
Nogmaals... Welke beloftes? Verwar beloftes niet met mogelijke verwachtingen (of hoop).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ben er klaar mee? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 18:20
Sinds de laatste update heb ik last van beeld en geluid dat af en toe wegvalt. Enorm irritant en de box opnieuw starten haalt niets uit. Als ik nu een reset naar fabrieksinstellingen, ben ik dan ook al mijn opnames kwijt of blijven die gewoon beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GodDamage schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:29:
Sinds de laatste update heb ik last van beeld en geluid dat af en toe wegvalt. Enorm irritant en de box opnieuw starten haalt niets uit. Als ik nu een reset naar fabrieksinstellingen, ben ik dan ook al mijn opnames kwijt of blijven die gewoon beschikbaar?
De opnames staan in de cloud, niet op de box. Daarom kun je er ook online bij en eventueel met een 2e, 3e etc. Box of een vervangende next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Ik ervaar eigenlijk geen enkel probleem. Next aangesloten op de Onkyo TX-NR609, net als de mediaspeler / Apple TV en PS3. De Onkyo is mbv een HDMI kabel weer op de Sony TV aangesloten.

Wel vraag ik me af: als de internetverbinding wegvalt, dan kan ik geen TV meer kijken. De Next is ook aangesloten op de coax. Je zou dan zeggen dat je wel lineair TV zou moeten kunnen kijken, maar dat werkt dan ook niet. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:50:
Ik ervaar eigenlijk geen enkel probleem. Next aangesloten op de Onkyo TX-NR609, net als de mediaspeler / Apple TV en PS3. De Onkyo is mbv een HDMI kabel weer op de Sony TV aangesloten.

Wel vraag ik me af: als de internetverbinding wegvalt, dan kan ik geen TV meer kijken. De Next is ook aangesloten op de coax. Je zou dan zeggen dat je wel lineair TV zou moeten kunnen kijken, maar dat werkt dan ook niet. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
Bij mij werkt TV kijken dan gewoon, internet is alleen voor terug kijken e.d. Misschien is er iets mis met jouw coax aansluiting?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 07-07 15:21
Shaggie_NB schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Mooi verhaal maar je conclusie kun je zo niet trekken...
Pas als je de next ook rechtstreeks op je soundbar aansluit kun je meer zeggen..over de schuldige..
Helaas maar als ik de Horizon inruil voor de Next en vervolgens een lipsync probleem heb kan dat wel degelijk.

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:05
Meer mensen last van dat je op discovery niets meer terug kan kijken? Ik merk het in de Ziggo app. Op de Next kan ik het nu niet checken.. Icoontje staat er nog wel maar de ‘kijk’ knop is verdwenen. Op andere kanalen werkt het nog wel..

Edit: ook op de Next staat er bij een programma uit het verleden ‘neem op’ in plaats van ‘speel af’..

[ Voor 18% gewijzigd door hk12nl op 18-06-2020 07:18 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hk12nl schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:36:
Meer mensen last van dat je op discovery niets meer terug kan kijken? Ik merk het in de Ziggo app. Op de Next kan ik het nu niet checken.. Icoontje staat er nog wel maar de ‘kijk’ knop is verdwenen. Op andere kanalen werkt het nog wel..

Edit: ook op de Next staat er bij een programma uit het verleden ‘neem op’ in plaats van ‘speel af’..
Werkt hier nog gewoon? Maar had het laatst volgens mij ook een keer op Spike, later deed hij het wel weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:53

sjaool

Every life should have 9 cats

hk12nl schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:36:

Hier heb ik last van bij Investigation Discovery waardoor ik het einde van programma niet kon zien en die dus ergens van het web moest halen om te kunnen zien.

Kunnen jullie wel het RTL4 journaal doorspoelen? Dit was op de Mediabox XL namelijk wel mogelijk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Nog steeds geen 2e Next bij Ziggo? Blijft maar duren...gister gebeld met opzegging en maar wat korting geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoppa, daar is het weer, het Netflix spook 😏

Vannacht in standby gezet met het Netflix hoofdscherm, einde van de middag opgestart met de laatst actieve TV zender. TV werd door de Next in 1080i/60Hz resolutie gezet met HDR actief 😳 Dat zag er niet uit.

Switchen van resolutie naar 1080p en daarna weer naar automatisch, schakelde HDR uit, toch bleef het beeld veel te kleurrijk. Er moest dus een harde herstart aan te pas komen. De laatste update heeft dit probleem nog niet helemaal getackeld zo te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 17:07

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het lijkt erop dat de Tuner in mijn TV kaduuk is waarmee ik al jaren via de CI module keek. Dus ziggo maar eens gebeld of we een deal konden maken voor een Next box. Ik heb nu internetMax, TV compleet + 2 extra paketten voor 75 in de maand.

De zure @Ziggo next dame gaf aan dat ik alleen de next kon krijgen als ik alles opwaardeerde naar TV max, voor een extra 12,50 per maand erbij plus eenmalig 20,- Ik ben al jaren abbonee (15 jaar +) met deze setup, en nooit om korting gevraagd, maar er zat echt niks in. ze kon niks voor me doen.

Tref ik het nu net zo slecht? Nog nooit zo iemand gesproken die zo onwelwillend was om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 11:36
superduper schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:27:
Het lijkt erop dat de Tuner in mijn TV kaduuk is waarmee ik al jaren via de CI module keek. Dus ziggo maar eens gebeld of we een deal konden maken voor een Next box. Ik heb nu internetMax, TV compleet + 2 extra paketten voor 75 in de maand.

De zure @Ziggo next dame gaf aan dat ik alleen de next kon krijgen als ik alles opwaardeerde naar TV max, voor een extra 12,50 per maand erbij plus eenmalig 20,- Ik ben al jaren abbonee (15 jaar +) met deze setup, en nooit om korting gevraagd, maar er zat echt niks in. ze kon niks voor me doen.

Tref ik het nu net zo slecht? Nog nooit zo iemand gesproken die zo onwelwillend was om mee te denken.
Paar maanden geleden precies hetzelfde gehad, had meteen geen zin meer om er verder achteraan te gaan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:27:

Zie mijn reactie in het besteltopic.
meesje in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Thanks, ik ga het daar nog maar eens proberen, maar dat is eigenlijk toch van de zotte dat het afhangt van de medewerker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Thanks, ik ga het daar nog maar eens proberen, maar dat is eigenlijk toch van de zotte dat het afhangt van de medewerker?
Het was handiger geweest om deze reactie in het andere topic te plaatsen. Daar heb ik gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Onlangs de Next ontvangen, en wat een verademing. Beeld is geweldig.

Alleen nu krijg ik verticale strepen in beeld, voornamelijk met een witte en rode kleur. Lijkt niet aan het signaal te liggen, aangezien geen hapering of blokken in het beeld.
Nooit eerder gehad, de TV is al aan de oude kant, maar wel heel toevallig dat het na het installeren van de Next gebeurt.

Iemand eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21
@CR9 ikzelf niet. Heb je een andere bron om te proberen op die aansluiting?
Heb je andere aansluitingen op die tv om te proberen?
Ofwel een andere hdmi, of geheel andere aansluiting zoals scart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Arunia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:33:
@CR9 ikzelf niet. Heb je een andere bron om te proberen op die aansluiting?
Heb je andere aansluitingen op die tv om te proberen?
Ofwel een andere hdmi, of geheel andere aansluiting zoals scart oid.
Zojuist een andere hdmi kabel gebruikt, zelfde maar dan minder.
Ook mijn laptop aangesloten en daar hetzelfde. Wijst naar mijn TV, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21
@CR9 als andere apparaten hetzelfde doen, lijkt het erop dat het je tv is.
Je hebt geen andere hdmi poorten op de tv ok te testen? Kan namelijk ook die aansluiting zijn.
Mijn schoonouders hadden 4 hdmi aansluitingen waarbij er 2 het niet meer deden. Die twee zaten op dezelfde printplaat. Hiermee wil ik zeggen dat als je meer poorten hebt dat sommige op dezelfde plaat zitten en je meerdere kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Arunia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:03:
@CR9 als andere apparaten hetzelfde doen, lijkt het erop dat het je tv is.
Je hebt geen andere hdmi poorten op de tv ok te testen? Kan namelijk ook die aansluiting zijn.
Mijn schoonouders hadden 4 hdmi aansluitingen waarbij er 2 het niet meer deden. Die twee zaten op dezelfde printplaat. Hiermee wil ik zeggen dat als je meer poorten hebt dat sommige op dezelfde plaat zitten en je meerdere kunt testen.
Vergeten te vermelden maar bij het testen van de andere HDMI kabel ook gelijk de andere poorten, alle vier vertonen strepen. Hij staat nu op de poort met de minst erge strepen. Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
CR9 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:38:
[...]

Vergeten te vermelden maar bij het testen van de andere HDMI kabel ook gelijk de andere poorten, alle vier vertonen strepen. Hij staat nu op de poort met de minst erge strepen. Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe TV.
ik vermoed maar zo dat je niet de enige bent, en dat het niets met de HDMI kabel of HDMI poort te maken heeft:

https://community.ziggo.n...ds-update-naar-4-23-57972

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@kruila dat is een heel ander probleem dan CR9 ervaart.

Voortaan eerst goed lezen. Het probleem werd duidelijk beschreven.

[ Voor 38% gewijzigd door Laguna op 23-06-2020 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
Laguna schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:44:
@kruila dat is een heel ander probleem dan CR9 ervaart.
zou kunnen, wist het niet zeker, maar voor het zelfde geld had het daar mee te maken of had het dezelfde oorzaak en bespaart je dat een hoop stress

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb recentelijk de Next ook in gebruik. Het werkt allemaal inderdaad goed en vlotjes. Wel valt me op dat de beeldkwaliteit soms erg terugvalt en er duidelijk compressie artefacten te zien zijn. Dit is zowel bij linaire TV, bij opnames is het veel erger, maar dat was te verwachten. Ook treedt het vaker op bij Netflix dan wanneer ik Netflix via de TV app kijk. De box is aangesloten op een gigabit wired verbinding en alle diagnostics zijn goed en op max.

Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
superduper schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:44:
Ik heb recentelijk de Next ook in gebruik. Het werkt allemaal inderdaad goed en vlotjes. Wel valt me op dat de beeldkwaliteit soms erg terugvalt en er duidelijk compressie artefacten te zien zijn. Dit is zowel bij linaire TV, bij opnames is het veel erger, maar dat was te verwachten. Ook treedt het vaker op bij Netflix dan wanneer ik Netflix via de TV app kijk. De box is aangesloten op een gigabit wired verbinding en alle diagnostics zijn goed en op max.

Je bent in elk geval niet de enige, want bij terugkijken heb ik ook last van compressieartefacten. En dat terwijl mijn bedrade netwerkverbinding volgens de Next optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
Vreemd, lineair TV kijken is voor mij altijd consequent top kwaliteit. Probeer eens zonder netwerkkabel/draadloze verbinding lineair TV te kijken. Het lijkt erop dat jouw Next altijd via internet streamt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
superduper schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:44:

Er zijn problemen in de achterliggende systemen waardoor iedereen af en toe blokvorming heeft. Dat ligt niet aan de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

hansvk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Er zijn problemen in de achterliggende systemen waardoor iedereen af en toe blokvorming heeft. Dat ligt niet aan de Next.
Dan is dat wel heel toevallig dat is ze ineens vollop zie nét na ik de next in gebruik heb genomen.Dan zal het misschien niet aan het next kastje zelf liggen, maar in de achterliggende keten gebonden aan het next platform. Maar in de volksmond ligt dat gewoon dan wel 'aan de next'.

Maar ik ga hiervoor niet het kastje laten omruilen oid; maar het valt me wat tegen, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@superduper ik had je in het andere topic al laten weten wat de oorzaak was. Heb je dat topic bij de Ziggo Community wel doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
superduper schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Dan is dat wel heel toevallig dat is ze ineens vollop zie nét na ik de next in gebruik heb genomen.Dan zal het misschien niet aan het next kastje zelf liggen, maar in de achterliggende keten gebonden aan het next platform. Maar in de volksmond ligt dat gewoon dan wel 'aan de next'.

Maar ik ga hiervoor niet het kastje laten omruilen oid; maar het valt me wat tegen, that's all.
Achterliggend systeem dient voor meer dan alleen de Next.
Storingen komen nu eenmaal soms voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:14
Heeft iemand misschien al een oplossing/tweak gevonden voor "het te lage volume-probleem" op de Next?
Het geluid van de Next gaat via de TV naar de soundbar. En waar het geluid bij alle andere bronnen (zoals interne smart-apps en de andere HDMI's zoals PlayStation etc) op 10 voldoende is, moet de Next op 30-40. Erg irritant om steeds zoveel bij te moeten schakelen.

Op het Ziggo-forum is het bekend, maar een oplossing komt er niet voorbij.
https://community.ziggo.n...d-zacht-39158/index5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Dennisdn ik heb zelf andere ervaringen, zowel de Next (Dolby Audio ingesteld op "volg aanbod"), mijn mediaspeler, mijn blu-ray speler, als Netflix op m'n TV spelen op hetzelfde geluidsniveau, alleen de YouTube app op m'n TV staat dan wel veel te hard.

Bij jou is dat dus weer anders. Zodra je bij Dolby Audio als instelling "uitgeschakeld" kiest schijnt het volume hoger te zijn, maar dat is dus geen ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Dennisdn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:23:
Heeft iemand misschien al een oplossing/tweak gevonden voor "het te lage volume-probleem" op de Next?
Het geluid van de Next gaat via de TV naar de soundbar. En waar het geluid bij alle andere bronnen (zoals interne smart-apps en de andere HDMI's zoals PlayStation etc) op 10 voldoende is, moet de Next op 30-40. Erg irritant om steeds zoveel bij te moeten schakelen.

Op het Ziggo-forum is het bekend, maar een oplossing komt er niet voorbij.
https://community.ziggo.n...d-zacht-39158/index5.html
Heeft je soundbar geen optie tot correctie van het ingangsvolume per kanaal?

Ik weet dat surround receivers deze optie namelijk wel hebben. Daar kun je per ingangskanaal het volume vaak met iets van 12dB corrigeren. Maar ik weet dus niet hoe dit bij een soundbar werkt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Next gekregen als vervanging van mijn Horizon Box. Wat een verademing.
Automatisch kan ik met de AB ook de TV en Receiver bedienen. Hoewel dat fijn is, lijkt dat ook meteen een probleem te geven.

Ik gebruik een Logitech Harmony One. (Oud ding maar nog steeds volledig ondersteunt door Logitech, hulde.) Toevoegen van de Next was een eitje. Alleen nu komt het probleem:
Als ik bijv switch van "TV kijken" naar "Gamen" waarbij de bedoeling is dat de Next uit gaat, de receiver naar een andere HDMI input zodat het PS4 signaal opgepikt wordt, het resultaat is:
De Next gaat uit, maar omdat die uit gaat besluit de Next dat de TV en de receiver ook maar uit moeten. Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hann1BaL Dan moet je HDMI-SEC uitzetten op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

jongetje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:24:
@Hann1BaL Dan moet je HDMI-SEC uitzetten op je receiver.
Dat is vanwege andere combinaties geen goed idee helaas. Dat lost het wel op, maar creeert weer problemen elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 18:26
Hann1BaL schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Dat is vanwege andere combinaties geen goed idee helaas. Dat lost het wel op, maar creeert weer problemen elders.
Je kunt dit ook uitzetten in de settings van de Next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Hann1BaL ik heb daarvoor bij de Harmony One de Next ingesteld als altijd aan, dan heb je dat probleem niet. Je moet dan alleen de Next handmatig uit te zetten zodra je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
Ik moet eerlijk bekennen, ik heb met mijn Sonos Arc nog maar nauwelijks een lag van het geluid. Fijn!

En nog beter… In de reclame (!!!) viel me op dat het geluid wel erg goed was. Blijkt er zelfs gewoon Dolby Digital Plus 5.1 uit te zenden.

Hele tijd geen reguliere tv gekeken omdat ik die lag zo vervelend vond. Maar hier word ik echt wel blij van.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:31:
Ik moet eerlijk bekennen, ik heb met mijn Sonos Arc nog maar nauwelijks een lag van het geluid. Fijn!

En nog beter… In de reclame (!!!) viel me op dat het geluid wel erg goed was. Blijkt er zelfs gewoon Dolby Digital Plus 5.1 uit te zenden.

Hele tijd geen reguliere tv gekeken omdat ik die lag zo vervelend vond. Maar hier word ik echt wel blij van.
Dan heb je een hele tijd geen goede decoder gehad want het geluid is al jaren 5.1 (ook tijdens de reclame). Dat doet elke fatsoenlijke HD ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
jongetje schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:26:
[...]

Dan heb je een hele tijd geen goede decoder gehad want het geluid is al jaren 5.1 (ook tijdens de reclame). Dat doet elke fatsoenlijke HD ontvanger.
DD 5.1 is inderdaad al jaren. Maar DD+ niet volgens mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:38:
[...]

DD 5.1 is inderdaad al jaren. Maar DD+ niet volgens mij…
De next maakt er zelf dd+ van, er is geen zender die dd+ uitzend, alleen Netflix. Ik vind het juist een minpunt, ik wil het originele geluid 1 op 1 naar mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ook hier gister de Next ontvangen. Wat issie klein en stil! Kan de Next helaas nog niet gebruiken vanwege de CS1010 melding, maar Ziggo heeft er een ticket voor aangemaakt (abonnement staat goed: TV Complete Next, maar de oude mediabox XL staat er nog in. dus maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik zoek met de next nog een beetje naar de ideale setup. Hij is verbonden via hdmi met de receiver. Maar ik kan als de next in standy staat, hem niet aan zetten, zonder dat de receiver ook aangaat, en dan kan ik die weer niet uitzetten met de next ab.

Is het 'erg' als de next continue aan blijft staan, en ik dus alleen de TV en receiver uit laat? Dan kan ik prima schakel;en, met de witte TV aan/uit. Vind het wel zonde van het verbruik.

Is er een mogelijkheid om hem uit standby te halen zonder dat de receiver aangaat?

Tweede issue: Nextflix loopt heel vaak slecht. Begint prima, en daarna snel 'kan dit item niet afspelen' (oid). Als ik de nextflix app op de TV gebruik gaat het prima (maar dan heb ik weer een andere AB nodig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Kan je de receiver niet met een optische kabel met de Next verbinden ?
Dan is je probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:22

MeNTaL_TO

The future is not set

Of hdmi-cec uitzetten in de instellingen (heet alles uit en aanzetten met 1 knop bij de instellingen)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kroonkurk schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:26:
Kan je de receiver niet met een optische kabel met de Next verbinden ?
Dan is je probleem weg.
Maar dan moet ik de next met zijn eigen kabel naar de TV verbinden, dat vind ik ook niet handig.
MeNTaL_TO schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:36:
Of hdmi-cec uitzetten in de instellingen (heet alles uit en aanzetten met 1 knop bij de instellingen)
Daar ben ik nu wat mee aan het spelen. Zou natuurlijk wel de TV aan willen laten gaan met dezelfde AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 07-07 15:21
superduper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:28:
[...]

Maar dan moet ik de next met zijn eigen kabel naar de TV verbinden, dat vind ik ook niet handig.

[...]

Daar ben ik nu wat mee aan het spelen. Zou natuurlijk wel de TV aan willen laten gaan met dezelfde AB.
Je kunt er ook een hdmi cec blocker tussenzetten, reageert ie niet meer op wat er via de andere HDMI apparatuur gebeurd qua remote aanzetten etc. gebeuren.
Ik heb een eminent 7680 die juist alles verstoorde, blocker ertussen en nu alles zoals gewenst.

https://www.google.com/se...1wKHeciB5gQ4dUDCAw&uact=5

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

superduper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:28:
[...]
[...]
Lukt dat TV aanzetten niet met het andere knopje bovenaan op de afstandsbediening? Zo doet mijn zoon dat namelijk, aangezien ie geen andere CEC apparaten heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Lukt dat TV aanzetten niet met het andere knopje bovenaan op de afstandsbediening? Zo doet mijn zoon dat namelijk, aangezien ie geen andere CEC apparaten heeft.
we hebben het nu voor elkaar: met de rode knop inderdaad de next aan en uit zetten, en met de witte de TV, dat is precies wat we willen.

Wat we niet willen is dat Nextflix dienst weigert: al een aantal dagen start Nextflix prima op, je kan alles zien, maar alles wat je wilt gaan bekijken is 'niet beschikbaar voor afspelen (oid).

Als we nextflix via de TV-app bekijken gaat het prima. Is er een storing in de Next-netflix app bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
superduper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:09:
[...]

we hebben het nu voor elkaar: met de rode knop inderdaad de next aan en uit zetten, en met de witte de TV, dat is precies wat we willen.

Wat we niet willen is dat Nextflix dienst weigert: al een aantal dagen start Nextflix prima op, je kan alles zien, maar alles wat je wilt gaan bekijken is 'niet beschikbaar voor afspelen (oid).

Als we nextflix via de TV-app bekijken gaat het prima. Is er een storing in de Next-netflix app bekend?
Ik moest er gisteren al om lachen en nu weer.
Nextflix… Goed gevonden!!! 😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Sinds de laatste update hoor ik telkens een korte *plop* door de speakers na het aanzetten van de Next. Meer mensen die dit is opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Serena schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Ik moest er gisteren al om lachen en nu weer.
Nextflix… Goed gevonden!!! 😂🤣
Is toch echt een onbewussie. Iets met freud waarschijnlijk.. :)

Probleem lijkt gevonden door de Next optie 'framerate gelijkstellen' uit te zetten. De TV/versterker had moeite met die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Laatst online: 19-06 17:41
Ik heb al lange tijd de Next. Nu wil mijn dochter boven ook een next, of in ieder geval de functies daarvan.
Ik zoek op de Ziggo website, maar kan niets daarover vinden.
Wat is de makkelijkste manier?
Een 2e Next? Ziggo Go app op PS4 (kan dat?)?

Ze heeft nu een Humax, Oude AVR zonder internet en een PS4. Er ligt een coaxkabel naar boven vanaf de versterker bij het entreepunt. WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PCan je kunt op dit moment geen 2e next bestellen.
Een alternatief is de Android tv app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:47:
Ik heb al lange tijd de Next. Nu wil mijn dochter boven ook een next, of in ieder geval de functies daarvan.
Ik zoek op de Ziggo website, maar kan niets daarover vinden.
Wat is de makkelijkste manier?
Een 2e Next? Ziggo Go app op PS4 (kan dat?)?

Ze heeft nu een Humax, Oude AVR zonder internet en een PS4. Er ligt een coaxkabel naar boven vanaf de versterker bij het entreepunt. WiFi.
Naast het hiervoor genoemde Android TV, kun je ook kiezen voor Apple TV of Fire TV. Qua losse kastjes, is een Fire TV stick de goedkoopste optie (40 euro via Amazon.nl). De fire tv stick is wel een HD versie. De 4K versie kan niet (zonder omweg) geleverd worden in NL. Als Alexa NL ondersteunt zal de 4K versie ongetwijfeld in NL leverbaar worden.
Zelf vind ik het erg netjes van Ziggo dat ze de grote drie ondersteunen.
Je geeft aan dat je al Next hebt. Dat betekent dat je op bv de Fire stick ook je opnames kunt bekijken.

offtopic:
Leuk hoor zo’n Ziggo Go app... Moet je vragen, opmerkingen en bevindingen nu posten in het Ziggo topic, het Apple TV topic of in het Next topic....? Dat laatste natuurlijk alleen als je een Next abo hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 30-06-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Begrijp dus dat er na 2 jaren vragen nog steeds geen Ziggo Go app voor de PS4 is?
Ook op de nVidia Shield (Android TV) nog steeds geen Ziggo Go app.
Hoezo TV kijken op elk scherm @VodafoneZiggo ????
Jullie doen er niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PCan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:53:
Begrijp dus dat er na 2 jaren vragen nog steeds geen Ziggo Go app voor de PS4 is?
Hoezo TV kijken op elk scherm @VodafoneZiggo ????
Jullie doen er niets aan.
Op Shield (Android TV) zou ie beschikbaar moeten zijn. Verder vind ik het top van Ziggo dat ze Apple TV, Android TV en Fire TV ondersteunen (de grote drie). Dit vind ik een slimmere strategie dan diverse tv’s te moeten ondersteunen, laat staan spelcomputers. Hou je tv lekker dom, laat het slimme over aan een kastje en gebruik een spelcomputer waarvoor het bedoeld is. Ik kan zomaar voorstellen dat Ziggo er zo ook tegen aan kijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32

DON PAPA

Tweaker-fan

PCan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:53:
Hier staat te lezen dat iemand het via de volgende link op zijn shield heeft geïnstalleerd: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv

[ Voor 64% gewijzigd door DON PAPA op 30-06-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@PCan zie nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie... nog even geduld dus..

Overigens hoort Ziggo GO in principe in het Ziggo topic. Behalve als het qua gebruik een combinatie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@meesje Enige intelligente dat mijn dochter op haar kamer heeft is de PS4, de rest heeft geen netwerk.
Ze heeft wel een laptop, maar daarmee kan ze dus niet op haar oude tv zonder netwerk streamen.

@DON PAPA Ja, op de Shield is hij nu beschikbaar, heb m er maar gelijk op gezet. Helaas heeft mijn dochter daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41
Vis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:09:
[...]

Jep uiteraard.. heeft alleen niks geholpen, volgens de medewerkers aan de chat loopt hun systeem achter wat betreft de activaties etc. Moet nu 24 uur wachten en morgen weer checken of ik dan wel beeld krijg en code CS1010 weg is.. Nu maar weer de oude box XL aangesloten :'(
Hier nu dus even het zelfde Foutcode CS1010 probleem,
maar dit met de Extra Next Box, de eerste ging wel in 1x goed.
Morgen nog maar even kijken of het op de extra box werkt :(

(Volgende dag 08:20 uur)

Aangesloten via UTP kreeg nog steeds foutcode 1010, toen heb ik,
fabrieks-reset uitgevoerd en ja hoor, hij ging doorlopen en het werkt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 03-07-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:34:
Sinds de laatste update hoor ik telkens een korte *plop* door de speakers na het aanzetten van de Next. Meer mensen die dit is opgevallen?
Het valt me nu op bij het overschakelen vanaf sommige zenders. Het is hier te horen bij schakelen vanaf een stereo audio zender naar een zender met DD op "volg signaal" (wat ik actief heb staan).

Indien dat staat uitgeschakeld, dus de keuze voor "altijd aan" of "uitgeschakeld", dan is de plop niet aanwezig. Komt bij mij overigens alleen uit de rechter luidspreker.

Nog wat anders.

Bij "volg signaal", laat mijn receiver "DD" of "Multi In" op het display zien.

Bij "altijd aan" laat mijn receiver "DD+" zien 😳

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoorde gisteren voor het eerst een plop. Leek op een vrij willekeurig moment te zijn (niet bij schakelen of aanzetten), en ik vroeg me al af wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ja ik merk ook dat het niet altijd optreedt bij aanzetten, dus waarschijnlijk heeft het inderdaad te maken met het overschakelen van het soort geluid zoals @hardware-lover aangaf. Bij mij staat het namelijk ook op volg aanbod. Ik weet dat altijd aan DD+ simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe irritant

Nu al de tweede keer in een paar weken tijd, dat hij tijdens het TV kijken het nodig vind om te updaten en te herstarten. wat ongeveer 5 minuten duurt...

Je kan het ook niet weigeren of annuleren. Niet echt gebruikersvriendelijk.

Kan dat niet gewoon in de nacht?! Haal de spanning er nachts niet af ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD9La2YvcsHv0FXENtzS6h0Yxjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyYRksEvD6fMFzl1CQMIfbU7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door TripleQ op 04-07-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
@TripleQ Eens. Ik heb hetzelfde ervaren terwijl de Next niet in eco stand staat en in de nacht gewoon in stand-by staat. Vroeger gebeurde dit ook altijd in de nacht dus blijkbaar ligt het aan een wijziging aan de kant van Ziggo (server/client software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:46
TripleQ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:43:
Hoe irritant

Nu al de tweede keer in een paar weken tijd, dat hij tijdens het TV kijken het nodig vind om te updaten en te herstarten. wat ongeveer 5 minuten duurt...

Je kan het ook niet weigeren of annuleren. Niet echt gebruikersvriendelijk.

Kan dat niet gewoon in de nacht?! Haal de spanning er nachts niet af ofzo.
Welke update is dat dan?
Er is geen update aangekondigd overigens....

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
snah001 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:10:
[...]

Welke update is dat dan?
Er is geen update aangekondigd overigens....
Wellicht een update waar ik niks over mag vertellen.
Maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet.

Hebben anderen die gewoon alleen productie updates ontvangen deze ook overdag ipv in de nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

TripleQ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Hebben anderen die gewoon alleen productie updates ontvangen deze ook overdag ipv in de nacht
Als je beta tester bent heb je een NDA.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleQ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Aha, beta tester. Dat geeft wel een andere kijk op de zaak.
Pagina: 1 ... 44 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic