Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
meesje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Aha, beta tester. Dat geeft wel een andere kijk op de zaak.
Ik ben geen beta-tester, dus dat staat er los van.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:13:
[...]

Ik ben geen beta-tester, dus dat staat er los van.
Ik doelde meer op dat er een update beschikbaar is. Dat is dus nog niet het geval (voor degene zonder NDA). Het blijft wel vreemd dat updates (beta of niet) gepushed worden wanneer de box in gebruik is.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 05-07-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:06:
[...]

Ik doelde meer op dat er een update beschikbaar is. Dat is dus nog niet het geval (voor degene zonder NDA). Het blijft wel vreemd dat updates (beta of niet) gepushed worden wanneer de box in gebruik is.
Volgens mij wordt hij gepushed zodra je de box aan zet (maar dat kan ik mis hebben)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Volgens mij wordt hij gepushed zodra je de box aan zet (maar dat kan ik mis hebben)
Dat is niet mijn ervaring. Ik krijg wel na eerste keer aanzetten rechtsboven een bericht dat er een update is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. Ik krijg wel na eerste keer aanzetten rechtsboven een bericht dat er een update is geïnstalleerd.
De laatste keer dat ik hier een update kreeg was dat net nadat ik de Next aan gezet had.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:16:
[...]

De laatste keer dat ik hier een update kreeg was dat net nadat ik de Next aan gezet had.
Kreeg je zo’n groot schermvullend bericht? Of was het een klein bericht rechtsboven (dat ook weer snel verdwijnt). Indien dat laatste, betreft het volgens mij een mededeling dat er een nieuwe software is geïnstalleerd (‘s nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Kreeg je zo’n groot schermvullend bericht? Of was het een klein bericht rechtsboven (dat ook weer snel verdwijnt). Indien dat laatste, betreft het volgens mij een mededeling dat er een nieuwe software is geïnstalleerd (‘s nachts).
Hmm dat is een goede vraag, volgens mij het laatste maar nogmaals dat weet ik niet zeker. Misschien dat Ziggo hier een antwoord op heeft (gok van niet) maar je zou het kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Hmm dat is een goede vraag, volgens mij het laatste maar nogmaals dat weet ik niet zeker. Misschien dat Ziggo hier een antwoord op heeft (gok van niet) maar je zou het kunnen vragen.
De kleine melding rechtsboven is een bericht dat de software is geïnstalleerd. De Next box kan ook direct gebruikt worden. Je hoeft niet te wachten totdat de update is toegepast.
De schermvullende melding vind ik erg bijzonder. Hopelijk is zoiets incidenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Het gaat hier dus om de beeldvullende melding en het daadwerkelijke update proces als gevolg en niet louter om de notificatie dat de Next geüpdatet is. De laatste update was bij mij simpelweg niet gepusht in de nacht. Pas dagen later (misschien wel een week) verscheen plots tijdens gebruik dus de beeldvullende melding waar je geen invloed op hebt, met als gevolg dat je de Next tijdelijk niet kunt gebruiken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Af en toe moet ik toch terug komen op eerdere uitspraken. Ooit heb ik gezegd dat het opnemen van uitzendingen heel goed gaat, ook serie opnames. Echter gisteren zag ik dat de laatste aflevering van Homeland niet op was genomen....
Op Ziggo community zag ik dat een ander hetzelfde heeft ervaren en Ziggo heeft hierop gereageerd niks te kunnen doen. In mijn ogen zouden ze bij dergelijke meldingen wel iets mogen verzinnen dat de opname toegevoegd wordt aan de gebruiker. De opname staat ongetwijfeld nog wel op een centrale server.
Nu maar rustig wachten tot ie op Netflix verschijnt.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 05-07-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand of je ook updates binnen krijgt over een ander netwerk (ik heb Ziggo tv, maar gebruik KPN glasvezel)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:47:
Weet iemand of je ook updates binnen krijgt over een ander netwerk (ik heb Ziggo tv, maar gebruik KPN glasvezel)
Ik heb gezocht op ziggo.nl. Indien je geen internet afneemt, kun je voor de televisie dienst alleen kiezen voor de optie ‘Kabel TV’ of ‘TV start’, dus geen Next.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 05-07-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Weet iemand of je ook een software update kunt forceren, kan het namelijk nergens vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:27
Albert020 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:50:
Weet iemand of je ook een software update kunt forceren, kan het namelijk nergens vinden ?
Je kan de next terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan forceer je een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik ben, ivm een nieuwe TV, opnieuw begonnen met de Logitech Harmony One+ in te stellen en had voorheen voor knop "E" ingesteld dat deze direct de opnames toonde. Ik zie alleen niet hoe ik daar kom, ook niet met de originele afstandsbediening van de Next.Via Home - Bewaard - OK - Meer kom ik er wel, maar dat is niet de bedoeling. Ik kwam er voorheen dmv 1 druk op de knop.

Iemand een tip?

Edit: aan knop "E" heb ik 'DVR' toegekend, dat was de oplossing :-)

[ Voor 19% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-07-2020 11:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
rusman schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:07:
[...]

Je kan de next terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan forceer je een update.
Maar kun je niet gewoon net als met de XL box zoeken naar nieuwe updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:27
Albert020 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Update gaat vanzelf binnen aantal dagen nadat de update is uitgebracht. Meestal in de nacht, maar zoals je hierboven kan lezen is het ook een paar keer overdag gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Albert020 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Het antwoord is nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

meesje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb gezocht op ziggo.nl. Indien je geen internet afneemt, kun je voor de televisie dienst alleen kiezen voor de optie ‘Kabel TV’ of ‘TV start’, dus geen Next.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
Ik heb ook zowel Ziggo internet als KPN, ik gebruik momenteel alleen KPN glasvezel.
Vandaar dat ik op KPN internet zit met een Next decoder, ik heb alleen geen idee of ze de updates ook over openbaar laten uitvoeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:05:
[...]

Ik heb ook zowel Ziggo internet als KPN, ik gebruik momenteel alleen KPN glasvezel.
Vandaar dat ik op KPN internet zit met een Next decoder, ik heb alleen geen idee of ze de updates ook over openbaar laten uitvoeren.
Kun je wel uitzendinggemist, movies en series en cloudopnames kijken? Als dat werkt lijkt mij dat die update ook wel doorkomt. Al zou het mij persoonlijk verbazen dat je dit kunt over het open internet, zeker aangezien Ziggo zelf al eisen stelt aan het modem voor de Next. Anders zul je toch je Next moeten voorzien van internet via je Ziggo modem (die je blijkbaar toch al hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik heb sinds de nieuwe TV af en toe dat het geluid een seconde wegvalt als ik TV kijk. Het is me nog niet opgevallen als ik Netflix via de Apple TV.
Dolby Stereo heb ik op "altijd aan" en het geluid wordt weergegeven via de Onkyo versterker die met een S/PDIF kabel is aangesloten op de TV.
Komt het wegvallen van het geluid iemand bekend voor? Wat zou ik kunnen doen om dit tegen te gaan?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jongetje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:45:
[...]

Kun je wel uitzendinggemist, movies en series en cloudopnames kijken? Als dat werkt lijkt mij dat die update ook wel doorkomt. Al zou het mij persoonlijk verbazen dat je dit kunt over het open internet, zeker aangezien Ziggo zelf al eisen stelt aan het modem voor de Next. Anders zul je toch je Next moeten voorzien van internet via je Ziggo modem (die je blijkbaar toch al hebt).
Het verbaaste me, maar opnames kan ik gewoon via KPN terug kijken, de rest nog niet geprobeerd. Ik merk wel dat ik het 4k demo kanaal niet kan kijken in 4k, maar dat komt misschien ook wel omdat ik geen 4k televisie heb.

[update]tv gemist doet het ook gewoon, ga er vanuit dat Movies XL het dan ook wel zal doen.

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-07-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:49
Het UHD kanaal zit in het series en Movies XL pakket.
En zonder 4K toestel zal het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Voor de derde dag achter elkaar is de Next de wifi instellingen kwijt geraakt. De eerste 2 keer tijdens live TV kijken. (viel op omdat opeens de twee rode leds gingen branden). De laatste keer tijdens het terug kijken van een opname.
Ik moet dan via instellingen het netwerk weer toevoegen. (lekker onhandig ook dat je de ssid zelf moet invoeren en niet in een lijstje kunt kiezen).
Is er iets veranderd sinds 4 dagen geleden? (zit al weken op 4.23 dus daar is geen verandering. in mijn netwerk os ook niks veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
JBS schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:47:
[...]
Ja. Zelfde probleem. Al redelijk vaak over gepost hier. Nog geen oplossing helaas.
We zijn nu een half jaar verder. Ik heb sinds een paar dagen een Q85R met de HW Q80R, en ook die vertragingen met de Next. Heeft KPN dit probleem niet? Het is verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

dinandus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:42:
Het UHD kanaal zit in het series en Movies XL pakket.
Volgens mij zit het UHD kanaal gewoon in het tv max pakket, daar word hij ook genoemd in de lijst met tv zenders. Ik heb zelf internet & TV compleet (omdat ik tester ben geweest) maar geen serie & movies xl en zie ook gewoon kanaal 205 als ik de Nextbox op 4k zet.

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 08-07-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je Love Nature kunt ontvangen (in het Movies en Series XL pakket) EN je hebt een Next EN een 4K TV. Dan kun je die ontvangen. Ontbreekt 1 van die 3 dan is het niet mogelijk.

En in TV Max zit Movies en Series XL dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
Gister voor de 5de(!)keer in een ruim jaar de batterijen vervangen van de afstandsbediening voor de Next, dat vind ik wel erg veel zeker gezien er 4AAA's per keer in gaan

Na even gebeld te hebben met de klantenservice is mij verteld dat dit vrij normaal is voor de Next door de aanwezigheid van de spraakbesturing en toetsverlichting. Nu snap ik dat het verbruik daardoor inderdaad wat hoger kan liggen, maar alsnog vind ik het verbruik van zo'n ~16AAA's per jaar wel echt heel veel. Mijn ervaring met vorige set-up boxen is dat deze afstandsbedieningen hoogstens door ~2 batterijen per jaar gingen, wat zou betekenen dat deze van de Next dus 8x zoveel vreet alleen maar voor die 2 functies, waarvan die toetsenverlichting in de praktijk zo weinig oplicht dat het (denk ik) geen naam mag hebben.

Vandaar dus mijn vraag of de mensen hier ongeveer dezelfde ervaring hebben qua batterijverbruik :P

[ Voor 20% gewijzigd door !mark op 08-07-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@DON PAPA volgens mij klopt er iets niet bij wat je vertelt, want dan zou je juist geen Love Nature kunnen bekijken. Ik heb namelijk Alles-in-1 Complete en kan Love Nature niet bekijken.

@!mark dat is zeker niet normaal (of je moet de afstandsbediening echt extreem veel gebruiken). Ik heb de Next sinds april vorig jaar en pas 1x de batterijen vervangen (in januari).

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 08-07-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ik heb de Next ook al vanaf april vorig jaar en net 2 weken geleden (melding op beeldscherm) de batterijen van de AB vervangen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier de Nest sinds het begin dag die leverbaar was in gebruik, en hij geeft al weken een melding dat ik binnenkort de batterijen moet vervangen. En sinds gisteren is het "vervang NU de batterijen". Merk ook dat hij het soms niet fijn meer doet. Maar ik ben telkens te lui om nieuwe te kopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het goed begrepen heb zijn 2 batterijen voor het IR gedeelte en 2 voor bluetooth (weet het niet zeker). Je zou dus alleen de linker of rechter 2 kunnen vervangen ipv alle 4 elke keer. Ik heb zelf geen Next meer om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb ook al tijden de melding dat die batterijen vervangen moetn worden. 1x gedaan gelijk weer een melding. Ik negeer de melding maar totdat ze het echt niet meer doen. Zijn er nog tips voor batterijen die beter werken met de Next?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:03:
@DON PAPA volgens mij klopt er iets niet bij wat je vertelt, want dan zou je juist geen Love Nature kunnen bekijken. Ik heb namelijk Alles-in-1 Complete en kan Love Nature niet bekijken.
Vreemd, want ik heb toch echt ook Alles-in-1 Complete, zonder serie en movies xl en kan gewoon naar kanaal 205 kijken als ik de Next op 4K zet. Dan zullen ze het denk ik bij mij vergeten zijn uit te zetten na de test periode...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
DON PAPA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Vreemd, want ik heb toch echt ook Alles-in-1 Complete, zonder serie en movies xl en kan gewoon naar kanaal 205 kijken als ik de Next op 4K zet. Dan zullen ze het denk ik bij mij vergeten zijn uit te zetten na de test periode...
Hier ook gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Mijn vader ervaart een issue met het aanpassen van het volume van de Next. Hij gebruikt deze icm Samsung 43Q60T televisie. Bij aanpassen van het volume wordt de volume regeling van de televisie getriggerd en niet die van de Next. Audio van de Next gaat via het koptelefoon/jack richting een versterker.

Iemand die een zelfde issue ervaart? Heeft de koptelefoon uitgang een standaard/niet-aanpasbare output/volume?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Je kan in de instellingen van de Next aangeven welk apparaat hij moet gebruiken voor het veranderen van het volume. Hier moet je dus de versterker aangeven.
De Next heeft zelf geen volumeregeling aan boord. Dus het geluid komt op 1 volume uit de "koptelefoon" aansluiting aan de achterkant.

Het is dus of je versterker in de Next instellen en dan aangeven dat je het geluid hiermee wilt regelen, of het geluid met de AB van de versterker regelen.
Thinlanet schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:25:
Mijn vader ervaart een issue met het aanpassen van het volume van de Next. Hij gebruikt deze icm Samsung 43Q60T televisie. Bij aanpassen van het volume wordt de volume regeling van de televisie getriggerd en niet die van de Next. Audio van de Next gaat via het koptelefoon/jack richting een versterker.

Iemand die een zelfde issue ervaart? Heeft de koptelefoon uitgang een standaard/niet-aanpasbare output/volume?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Helder, dank je! Inmiddels heb ik m’n vader kunnen overtuigen naar een moderne versterker te gaan met HDMI-ARC etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Is het ook mogelijk om de 30 sec vooruit naar 1 min vooruit te veranderen ?

***edit***

Was een vraag voor een ander topic.....

[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 09-07-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:25

Side-Kick

Timmy!

Hebben meer mensen last van het feit dat een serie/film op Netflix, via de netflix app op de Next niet wil laden? Het laden gaat heel langzaam, tot de 24% waarna er een foutmelding komt dat de serie/film niet geladen kan worden en dat je het op een later moment nog een keer moet proberen.
De oplossing die online gegeven wordt is het in- en uitloggen uit de app. Dat werkt inderdaad, maar het probleem doet zich dan enige tijd later (enkele dagen tot weken) weer voor.

Voordat ik online ben gaan zoeken heb ik de Netflix app afgesloten, de Next een powercycle gegeven, mijn modem/router een powercycle gegeven, gekeken of de netflix app verbonden is. Dit resulteerde helaas ook niet tot een oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Side-Kick op 10-07-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nog een puntje van irritatie waar blijkbaar niet over nagedacht is: zodra je de lijst met bewaarde opnames aan het bekijken bent kan je de kanaal omhoog/omlaag knop niet gebruiken om makkelijk snel te bladeren door de opnames. Dit resulteert nu in de actie dat er van kanaal gewisseld wordt en je wordt tevens uit het menu gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Hebben jullie ook dat de Next middenin het tv kijken vastloopt? Beeld bevriest en na ongeveer 30 seconden gaat hij dan herstarten. Ik heb dit eens per 3 dagen ongeveer.

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 16-07-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
@wvkreg misschien een keer van de stroom afhalen of reset naar fabrieksinstellingen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Al diverse malen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@wvkreg nog nooit ervaren. Ik zou eens contact opnemen met Ziggo. Vermoedelijk sturen ze dan een monteur die een vervangende Next bij zich heeft, indien vervangen nodig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
Woon je in de regio Rotterdam? Daar is een storing (nog gaande of geweest) die dit kan veroorzaken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:16
Beste forum leden.
Vraagje over probleem met de gids.
Deze is bij mijn next vaak niet volledig gevuld.
Nu kan ik hem wel af en toe van de stroom halen waarbij de gids wel weer gevuld is maar het probleem is na enkele uren weer terug.
Factory reset helpt ook niet in deze.
Iemand nog andere ideeën?
NB de gids van de tv zelf met een CI module werkt wel naar behoren.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berrieberrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:55:
Beste forum leden.
Nu kan ik hem wel af en toe van de stroom halen waarbij de gids wel weer gevuld is maar het probleem is na enkele uren weer terug.
Is Next verbonden met het netwerk via een kabel of via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
meesje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Is Next verbonden met het netwerk via een kabel of via wifi?
Verbonden met kabel

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ook al een (signaal)test gedaan (zit ergens in het menu op de Next box)? Wat is de uitkomst van deze test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

berrieberrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:55:
Beste forum leden.
Dat heb ik weken lang gehad, inclusief het niet tonen van de dingen die ik op genomen had. Bellen met ZIggo 1e antwoord Uw internet/netwerk is niet goed ;w , en in eens sinds vorige week werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
meesje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:13:
[...]

En ook al een (signaal)test gedaan (zit ergens in het menu op de Next box)? Wat is de uitkomst van deze test?
Ja test gedaan alles ok volgens deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berrieberrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Ja test gedaan alles ok volgens deze test.
Dan inderdaad even bellen met Ziggo zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Geen idee waarom maar sinds enkele dagen verandert de Next zelf steeds de instelling "bepaal je volume" naar m'n tv ipv m'n surroundset, behoorlijk irritant. Kort na het aanzetten verschijnt er dan een pop-up rechtsboven in beeld dat ik die instelling kan aanpassen naar m'n surroundset |:( Zo de Next maar even helemaal uitzetten en weer aanzetten en hopen dat het dan opgelost is.

[ Voor 21% gewijzigd door Laguna op 18-07-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
Laguna schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:42:
Geen idee waarom maar sinds enkele dagen verandert de Next zelf steeds de instelling "bepaal je volume" naar m'n tv ipv m'n surroundset, behoorlijk irritant. Kort na het aanzetten verschijnt er dan een pop-up rechtsboven in beeld dat ik die instelling kan aanpassen naar m'n surroundset |:( Zo de Next maar even helemaal uitzetten en weer aanzetten en hopen dat het dan opgelost is.
Dat uit en aan zetten zal je niet echt helpen. Ik heb er te pas en vaak te onpas ook last van (maar dan met mijn Yamaha versterker). Blijkbaar is de TV eerder opgestart dan mijn versterker en ziet de Next de TV en daarna pas de versterker (versterker heeft een pass-through functie als ie uit staat).
Mijn TV geeft de commando's van het geluid door naar de versterker, waardoor ik dan twee geluidsbalken in beeld heb, die van de TV en die van de versterker. Irritant, maar ik heb er mee leren leven, dat ik eens in de x-aantal tijd die instelling weer goed moet zetten. Gelukkig verliest de Next niet meer instellingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaren jullie ook dat het volume van Ziggo Sport vrij zacht is, in vergelijking met bv NPO1? Idem voor bv Spike, deze is ook erg zacht.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 18-07-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12

Mr. Freeze

¡GO!

meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:49:
Ervaren jullie ook dat het volume van Ziggo Sport vrij zacht is, in vergelijking met bv NPO1? Idem voor bv Spike, deze is ook erg zacht.
Volumeverschillen ervaar ik ook, maar dan bij andere zenders dat ik er beetje last van had. Heb gewoon “altijd stereo” gekozen in de instellingen en nu geen last meer van. TV materiaal is vrijwel nooit echt meerkanaals uitgemixt dus volstaat voor mij. Er komt nogal wat bij kijken bij een film om een fatsoenlijke audio track te maken. Zitten heel wat manuren (m/v) in. Bij een ziggo sport of andere tv uitzending is dat pseudo surroundgeluid eerder storend dan dat het echt wat bij draagt.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Meerdere mensen last dat je de tv en box niet meer tegelijk aan kunt zetten? Als ik de box aanzet moet ik de tv aan zetten met de andere knop maar uitzetten werkt het wel

We hebben een LG oled tv en simplelink staat aan (hdmi cec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Dancis schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:07:
Meerdere mensen last dat je de tv en box niet meer tegelijk aan kunt zetten?

Ik heb ook een LG oled (c9) maar kan deze gewoon tegelijk aanzetten met de Nextbox (rode knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mr. Freeze schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:22:
[...]

Volumeverschillen ervaar ik ook, maar dan bij andere zenders dat ik er beetje last van had. Heb gewoon “altijd stereo” gekozen in de instellingen en nu geen last meer van. TV materiaal is vrijwel nooit echt meerkanaals uitgemixt dus volstaat voor mij. Er komt nogal wat bij kijken bij een film om een fatsoenlijke audio track te maken. Zitten heel wat manuren (m/v) in. Bij een ziggo sport of andere tv uitzending is dat pseudo surroundgeluid eerder storend dan dat het echt wat bij draagt.
Ik heb juist gekozen om van ieder signaal juist een DD signaal te maken (iets wat met een KPN decoder helaas niet kan. Maar mijn soundbar staat nu standaard op 15 en blijft tot 20 automatisch op 20 staan, zonder DD moet ik hem op 25 zetten en moest ik iedere keer na het opstarten het volume hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Hier geen issues met beduidend verschillende niveaus qua volume bij de diverse kanalen. Staat zowat altijd op -15 dB en heel soms bij bepaalde programma's wat harder, dan op -10 dB.

Tevens gaat m'n tv (LG B6) altijd aan bij het inschakelen van de Next.

@Rinaldootje een herstart heeft hier vooralsnog wel geholpen. Ik had hier ook nooit eerder last van gehad in ruim een jaar tijd (bij mij was volumeregeling overigens niet mogelijk via m'n tv).

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 19-07-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Dancis schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:07:
Meerdere mensen last dat je de tv en box niet meer tegelijk aan kunt zetten? Als ik de box aanzet moet ik de tv aan zetten met de andere knop maar uitzetten werkt het wel

Hier sinds enkele weken helaas precies hetzelfde, in combinatie met een LG 55C8 OLED. CEC is ingeschakeld op zowel de TV (simplink) als de Next (alles uit en aanzetten met 1 knop). Voorheen heeft het wel gewerkt.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gaat nog steeds niet altijd lekker, dat "opnemen" via Ziggo cloud. Alle 3 de ingestelde Moto races "mislukt". Andere opnames rond datzelfde tijdstip wel goed vastgelegd. Gelukkig is replay beschikbaar voor de uitzendingen, maar toch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@hardware-lover ik had ze niet vooraf ingesteld, maar wel 2 handmatig opgenomen met de rode knop en die zijn niet mislukt. De titel daarvan is bij beiden: Live GP Jerez 2020, was dat bij jou ook de titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Laguna nee, >> Live WK Spanje 2020 << voor alle 3.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
hardware-lover schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:55:
@Laguna nee, >> Live WK Spanje 2020 << voor alle 3.
Hmm had al zo'n vermoeden.. vraag me af of dat ook de oorzaak is, dat een opname mislukt omdat de titel niet overeenkomt (al heb ik geen flauw idee wie/waarom die titel aangepast heeft/is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

P1nGu1n schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Hier sinds enkele weken helaas precies hetzelfde, in combinatie met een LG 55C8 OLED. CEC is ingeschakeld op zowel de TV (simplink) als de Next (alles uit en aanzetten met 1 knop). Voorheen heeft het wel gewerkt.
Bijzonder, bij mij gaat het wel aan, maar na een ongeveer 30 seconden, gaat mijn soundbar van HDMI ARC, naar d.in. Ik moet dan mijn Eminent Kodi speler uit- en aanzetten en dan heb ik weer geluid.

Heeft ook altijd gewerkt, nu heb ik een tijdje een kpn decoder gebruikt ipv de next en dacht dat het dus ergens in de instellingen zat, maar nu ik meerdere mensen er over zie posten vermoed ik dat het toch in de Next zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:38:
[...]
Hmm had al zo'n vermoeden.. vraag me af of dat ook de oorzaak is, dat een opname mislukt omdat de titel niet overeenkomt (al heb ik geen flauw idee wie/waarom die titel aangepast heeft/is).
Tja? Als dat de oorzaak is dan is daar weinig tegen te doen. Ik heb ze gisteravond laat pas klaargezet als opname. De volgende keer sla ik ze wel weer lokaal op, dan is de kans van slagen weer wat groter 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als ik op mijn account via de Ziggo Next ondertiteling aan zet,
doet ie dat netjes, en kijk ik dan via Ziggo App op Apple TV4K,
geeft ie overal ondertiteling, dit is niet de bedoeling, bij NOS Journaal,
hoef ik dit niet en moet ik het steeds weer uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Albert020 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:08:
Als ik op mijn account via de Ziggo Next ondertiteling aan zet,
doet ie dat netjes, en kijk ik dan via Ziggo App op Apple TV4K,
geeft ie overal ondertiteling, dit is niet de bedoeling, bij NOS Journaal,
hoef ik dit niet en moet ik het steeds weer uitzetten ?
Join the club zou ik zeggen. Enorm irritant dat Ziggo met ondertiteling. Als ik iets opneem van discovery sience heb ik geen ondertiteling op de Next (kan ik ook niet kiezen) maar wel op de Apple TV app.

Vraag me echt af wat al die beta testers hebben lopen doen tijdens de testfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Waarom is dat de schuld van de testers? Denk je echt dat dit niet is gemeld? Het is aan Ziggo om dit op te lossen maar die loopt alleen maar te rommelen met beeld en geluid instellingen, nutteloze apps introduceren terwijl de basis niet op orde is. Decoders van bijv. Samsung en humax hebben dit al sinds het begin onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@jongetje Ziggo had de ontwikkeling van de software voor de Next ook niet moeten outsourcen naar India..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Laguna schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:21:
@jongetje Ziggo had de ontwikkeling van de software voor de Next ook niet moeten outsourcen naar India..
Ik vraag me af, waar je dat vandaan haalt?

En had je het dan liever gehad, zoals met de Horizon box, dat je jaren mag wachten op een update, waar dat soort futiliteiten misschien opgelost zou worden? Want daar was de software op Snowflake van een firma uit Israël (op een gegeven ogenblik door Cisco overgenomen) gebaseerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
@Rinaldootje nee natuurlijk niet, gewoon in Nederland dus niet outsourcen naar het buitenland. Maar bij grote bedrijven moet alles zo goedkoop mogelijk en daardoor lopen ze nu bijvoorbeeld al een jaar aan te klooien met opnames die mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:04:
@Rinaldootje daardoor lopen ze nu bijvoorbeeld al een jaar aan te klooien met opnames die mislukken.
Naar mijn inzicht komt dit hoofdzakelijk door de EPG leverancier (Red Bee), die geregeld de informatie fout aanlevert. Dit had Ziggo ook nooit geheel uit handen moeten geven, als er nu een fout word gemeld kunnen ze dat zelf niet eens aanpassen, ze zijn dus geheel afhankelijk van Red Bee wat betreft de EPG waar hun hele opnamen systeem afhankelijk van is. Ik heb in de wandelgangen wel vernomen dat ze van deze partij af willen, maar dat schijnt contractueel nog niet zo simpel te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
@Laguna Zoals @DON PAPA ook al zegt, dat probleem ligt aan de aangevoerde data van de EPG. Als de naam niet overeen komt (en bij een naamswijziging veranderd helaas ook het (CRID-)ID), zal jouw box de opname niet maken. Zo heb ik zelf het probleem dat van de serie "Air Crash Investigation" (op National Geographic) er telkens afleveringen opnieuw opgenomen worden die ik al vier keer (of vaker) heb gezien en die ook onmiddelijk weer verwijder.

@DON PAPA , de schuld kun je niet alleen bij Red Bee neerleggen, maar ga eens ten rade bij de content providers, die regelmatig hun data wijzigen en dat dan aan Red Bee door geven. Als men aan vinger wijzen doet, wijs dan ook naar de juiste schuldige(n) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
@Rinaldootje dat vermoeden had ik al, maar dit is volgens mij nog niet door Ziggo bevestigd. Overigens is het mij onbekend of veranderingen in de EPG altijd de oorzaak zijn van mislukte opnames. Bij de slotaflevering van Homeland bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Rinaldootje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:17:
@DON PAPA , de schuld kun je niet alleen bij Red Bee neerleggen, maar ga eens ten rade bij de content providers, die regelmatig hun data wijzigen en dat dan aan Red Bee door geven. Als men aan vinger wijzen doet, wijs dan ook naar de juiste schuldige(n) ;)
Ik volg al ruim een jaar heel intensief de opnamen topic op het Ziggo forum en ik heb daar zelf al meermaals aangetoond dat de EPG informatie vaak wel klopt bij bijvoorbeeld (tvgids.nl, tvgids.tv, KPN) en dat het dan toch verkeerd staat in de EPG van Red Bee. Het lijkt mij dan heel stug dat de content provider dit alleen fout aanlevert aan Red Bee en bij de rest niet.

Ik zeg echt niet dat alles aan Red Bee ligt, maar dat zij een groot aandeel hebben aan de mislukte opnames bij Ziggo staat als een paal boven water. Lees anders de opnamen topic maar eens rustig door en overtuig je zelf ;)
Laguna schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:29:
Overigens is het mij onbekend of veranderingen in de EPG altijd de oorzaak zijn van mislukte opnames. Bij de slotaflevering van Homeland bijvoorbeeld.
Dat kwam volgens mij niet door een fout in de EPG (ik heb daar niks fout zien staan een ieder geval), maar eerder door niet goed werkende apparatuur in het opnamen systeem, daardoor zijn meer opnames afgelopen maand mislukt (dat is inmiddels weer opgelost)...

Ziggo hierover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/De5HNK7snvOlAKKb8rh6r8xowuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5IK7xKCW2tGkWUZYWiHgoEC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 21-07-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:29:
@Rinaldootje dat vermoeden had ik al, maar dit is volgens mij nog niet door Ziggo bevestigd. Overigens is het mij onbekend of veranderingen in de EPG altijd de oorzaak zijn van mislukte opnames. Bij de slotaflevering van Homeland bijvoorbeeld.
Dat moet wel mogelijk zijn. Bij KPN is namelijk wel die slotaflevering opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Join the club zou ik zeggen. Enorm irritant dat Ziggo met ondertiteling. Als ik iets opneem van discovery sience heb ik geen ondertiteling op de Next (kan ik ook niet kiezen) maar wel op de Apple TV app.

Bijzonder. Op de Next box heb ik onder instellingen de ondertitels op ‘aan’ staan. Gisteravond een opname ingesteld voor How It’s Made. Zojuist even gekeken: via de Next box netjes ondertitels en met de ‘drie puntjes’ kan ik de ondertitel uitzetten.
Wellicht verschilt het per uitzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

meesje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Bijzonder. Op de Next box heb ik onder instellingen de ondertitels op ‘aan’ staan. Gisteravond een opname ingesteld voor How It’s Made. Zojuist even gekeken: via de Next box netjes ondertitels en met de ‘drie puntjes’ kan ik de ondertitel uitzetten.
Wellicht verschilt het per uitzending?
Nou, ik heb het echt al heel lang, maar eerlijk gezegd heb ik het ook niet bij alle programma’s geprobeerd. Als ik op de drie puntjes druk dan zie ik enkel “info”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Er word hier thuis best veel opgenomen en gekeken. Als ik dit zo allemaal lees klinkt dat niet echt hoopvol. Momenteel nog steeds een Humax in huis.
Maar de keus tussen een hoger stroomgebruik en een boze wederhelft is niet zo heel moeilijk. Ik wacht denk ik nog maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Iemand anders last van menu's die onscherp zijn inclusief de onderste balk als je van kanalen wisselt?

Beeld is soms ook ineens onscherp en dan weer scherp, maar dat is meestal als je van kanaal verwisseld hebt. Het was ineens van het een op het andere moment, vermoed dus dat het door een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:59
Iemand hier “inside” information wanneer een 2e Next box weer te bestellen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Laatst online: 20:13
Ik vind de overstap van Horizon XL + Horizon extra naar 2x Mediabox Next lichtelijk irritant. De pakketjes zijn al binnen maar ik kom er net pas achter dat de extra box óók een coax verbinding nodig heeft.

Op de pagina waar je je overstap kon aangeven staat het ook niet expliciet vermeldt en dat vind ik een beetje hinderlijk. Het staat weliswaar in het vergelijkingsschema aangegeven (Digitale Kabel TV, Ziggo Go, Next - CI+ module ontbreekt in het schema) maar toch.

Van wat ik heb gelezen op de fora vervalt de functie om live TV te kijken bij alleen een UTP verbinding, maar is het wel mogelijk om on demand en herhalingen te kijken, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:53
@ymiso Dat is correct. Om live TV te kijken via de Next is een coax aansluiting nodig. Om On Demand en je opnames te kunnen zien is een internetverbinding (bekabeld of WiFi) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ymiso schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:34:
maar ik kom er net pas achter dat de extra box óók een coax verbinding nodig heeft.
Elke Next is een opzichzelfstaande decoder welke eigen DVB-C tuners heeft en zelf verbinding maakt met het internet om de cloudopnames af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ymiso schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:34:
Ik vind de overstap van Horizon XL + Horizon extra naar 2x Mediabox Next lichtelijk irritant. De pakketjes zijn al binnen maar ik kom er net pas achter dat de extra box óók een coax verbinding nodig heeft.

Op de pagina waar je je overstap kon aangeven staat het ook niet expliciet vermeldt en dat vind ik een beetje hinderlijk. Het staat weliswaar in het vergelijkingsschema aangegeven (Digitale Kabel TV, Ziggo Go, Next - CI+ module ontbreekt in het schema) maar toch.

Van wat ik heb gelezen op de fora vervalt de functie om live TV te kijken bij alleen een UTP verbinding, maar is het wel mogelijk om on demand en herhalingen te kijken, correct?
Heb je ook de "beeldkwaliteit" van die (2e) Next nodig, of zou de recent vrijgegeven ZiggoGo TV app ook misschien afdoende kunnen zijn voor jullie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Lodo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:57:
Iemand anders last van menu's die onscherp zijn inclusief de onderste balk als je van kanalen wisselt?

Beeld is soms ook ineens onscherp en dan weer scherp, maar dat is meestal als je van kanaal verwisseld hebt. Het was ineens van het een op het andere moment, vermoed dus dat het door een update komt.
Hier heb ik sinds vandaag ook ineens last van, lijkt wel alsof ik naar SD beeld kijk :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Het komt helaas ook nog regelmatig voor dat de Next geen beeld geeft bij aanzetten. Het wijzigen van de input op m'n receiver helpt dan niet en de enige oplossing is dan de Next volledig uit en weer in te schakelen middels de power knop. Met de nodige wachttijd als gevolg..

EDIT: even de HDMI kabel uit de Next halen helpt ook. Lijkt dus op een HDMI handshake issue, wel vreemd dat dit plots regelmatig optreedt. Toch weer iets in de software van de Next dat niet lekker werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Laguna op 29-07-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik probeer met de afstandsbediening van een Sony AG9 de next te bedienen via HDMI CEC (Bravia sync)
Dit heeft gewerkt totdat ik de HDMI van de next naar 1080i heb gezet ivm upscaling tv.
En met geen mogelijkheid krijg ik het weer aan de praat. (initial install van tv, reset van bravia sync)

Via IR naar de next werkt het wel. Maar dat was nu juist niet de bedoeling als de kast dicht is.

Tips?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
RicoK schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:58:
@ymiso Dat is correct. Om live TV te kijken via de Next is een coax aansluiting nodig. Om On Demand en je opnames te kunnen zien is een internetverbinding (bekabeld of WiFi) nodig.
Check
jongetje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Elke Next is een opzichzelfstaande decoder welke eigen DVB-C tuners heeft en zelf verbinding maakt met het internet om de cloudopnames af te spelen.
Dat is vrij onduidelijk aangegeven bij het overstappen. Helemaal voor de simpele Henk & Anita (zoals ik) die vrij weinig met TV kijken te doen heeft.
hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Heb je ook de "beeldkwaliteit" van die (2e) Next nodig, of zou de recent vrijgegeven ZiggoGo TV app ook misschien afdoende kunnen zijn voor jullie?
Tweede TV heeft niet de mogelijkheid om zulke app's te installeren laat staan dat ik zin heb om weer een kabel te trekken van 30m en/of uit te zoeken of dat mogelijk is i.v.m. signaalsterkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ymiso schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:29:
[...]
[knip]
Tweede TV heeft niet de mogelijkheid om zulke app's te installeren laat staan dat ik zin heb om weer een kabel te trekken van 30m en/of uit te zoeken of dat mogelijk is i.v.m. signaalsterkte :P
Ik ging er vanuit dat je internet bij de 2e TV had, gezien je reactie betreffende het gebruiken van Internet Only met die 2e Next box. Ik doelde dus op een goedkope mediaspeler waardoor de 2e Next box volledig overbodig zou worden. Daar betaal je tenslotte toch ook extra voor per maand ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
hardware-lover schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Ik ging er vanuit dat je internet bij de 2e TV had, gezien je reactie betreffende het gebruiken van Internet Only met die 2e Next box. Ik doelde dus op een goedkope mediaspeler waardoor de 2e Next box volledig overbodig zou worden. Daar betaal je tenslotte toch ook extra voor per maand ;)
Ah zo, goede tip ja. Nog een suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ymiso schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:51:
[...]
Ah zo, goede tip ja. Nog een suggestie? :)
Wat voor model (type) is die 2e TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goh, ik zou bijna willen zeggen, zonde van de Next ;) , maar als deze voor jullie voldoet dan voldoet ie, niets op tegen vanzelfsprekend.

Ik dacht aan een Xiaomi Mi box S (maar als ik zie wat de Xiaomi 32" AndroidTV kost op Amazon.nl (€170,-), die eveneens HD ready is en daarbij beschikt over ingebouwde Mi Box S mogelijkheden, dan weet ik eigenlijk niet meer wat te adviseren)

De Mi Box S (EU versie) is trouwens wat voordeliger via Amazon (NL en DE), maar dat laat Tweakers niet zien via Pricewatch.

Succes met je keuze.. :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor deze tv moet een Amazon Fire TV stick van 40 euro toch ook voldoende zijn? Voor dat apparaat is de Ziggo Go TV app ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
hardware-lover schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Goh, ik zou bijna willen zeggen, zonde van de Next ;) , maar als deze voor jullie voldoet dan voldoet ie, niets op tegen vanzelfsprekend.
;( Het is de TV van een huisgenoot (niet dat die van mij veel nieuwer is, maar wel 1080p :D)

Anywho, goede optie ja. Heeft alleen wel een USB > LAN adapter nodig, maar dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ymiso schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:55:
[...]
;( Het is de TV van een huisgenoot (niet dat die van mij veel nieuwer is, maar wel 1080p :D)

Anywho, goede optie ja. Heeft alleen wel een USB > LAN adapter nodig, maar dat is niet erg.
Geschikte adapters zijn via datzelfde Amazon voor zo'n €13,- beschikbaar. Die Xiaomi tv heeft er standaard één ingebouwd 😏

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 45 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic