Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Heb even tips nodig van jullie.

Ik heb een Sony Bravia AG8 Oled TV aangeschaft en aangesloten met de ARC op m'n Onkyo TX-NR609. Dit gaat helemaal goed. Echter, als ik in de Next Dolby audio aan zet (of volg bron), dan is de lip sync niet goed te krijgen. De audio vertraging kan niet in de - helaas en de enige manier om de lip sync goed te krijgen is door Dolby audio UIT te zetten. Maar.....is dan niet de mogelijkheid tot weergeven van Dolby surround (THX) daardoor ook meteen verdwenen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
M.v.Veelen schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:59:
Heb even tips nodig van jullie.

Ik heb een Sony Bravia AG8 Oled TV aangeschaft en aangesloten met de ARC op m'n Onkyo TX-NR609. Dit gaat helemaal goed. Echter, als ik in de Next Dolby audio aan zet (of volg bron), dan is de lip sync niet goed te krijgen. De audio vertraging kan niet in de - helaas en de enige manier om de lip sync goed te krijgen is door Dolby audio UIT te zetten. Maar.....is dan niet de mogelijkheid tot weergeven van Dolby surround (THX) daardoor ook meteen verdwenen?
Het lip sync probleem is er al maanden en Ziggo doet er echt geen f*** aan. Ik ben gestopt om via het kastje te kijken, kijk nu via de app op de Apple TV. Helaas geen dolby, maar wel synchroon geluid en beeld.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Serena schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Het lip sync probleem is er al maanden en Ziggo doet er echt geen f*** aan. Ik ben gestopt om via het kastje te kijken, kijk nu via de app op de Apple TV. Helaas geen dolby, maar wel synchroon geluid en beeld.
Niet iedereen heeft die sync problemen, en Ziggo heeft geprobeerd om er een (positieve) draai aan te geven. Schijnbaar is het niet voor iedereen op te lossen, en dat is jammer. Kijken via de Apple TV app gaat aardig ten koste van de beeldkwaliteit, als je dat niet opvalt dan is dat meegenomen. Bij de Android TV app is DD overigens wel beschikbaar binnen de app instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
hardware-lover schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
Bij de Android TV app is DD overigens wel beschikbaar binnen de app instellingen.
Oeh, even zoeken, heb zo’n tv. Goeie tip!!

Edit: Jaaaa! Dat had ik dus even gemist. Heel erg bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 01-08-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Hebben jullie al eens geprobeerd om de audio separaat via een optische kabel te laten lopen?
Hier heb ik dat en de audio is lipsync.
Echter moet de software van de Next imo worden aangepast om de audio niet alleen te vertragen tov het beeld maar ook dat het versneld kan worden. Slechts dan kan je de audio goed instellen.

Mijn issue is dat de epg in energie stand; hoog vaak leeg is. In eco is dat minder. De Next helemaal uitschakelen lost dat wel weer op maar nu gaat het s'nachts volledig van de stroom af.
Sowieso is de epg imo te beknopt. In MCE/Kodi is het veel uitgebreider terwijl de bron hetzelfde is. Vooral voor mijn vrouw is dit een grote ergernis en zij verlangt steeds meer terug naar MCE wat al vanaf begin van deze eeuw draait.

Wellicht ijdele hoop maar met toevoegen van Prime, Disney, Spotify, Twitch zou het een vrijwel ideaal boxje zijn. Nu moet ik "helaas" nog een Mi box S, htpc (MCE/Kodi) en een Pi-Libreelec (die eigenlijk overbodig is) er naast hebben staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hoe tevreden is iedereen met de next?
Ik moet deze gaan gebruiken of overstappen.
Ik lees veel problemen met deze box, of is dit incidenteel?

Ben een beetje bang straks een jaarcontract te hebben met alleen maar problemen.
We nemen best veel programma's op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:32:

Ben een beetje bang straks een jaarcontract te hebben met alleen maar problemen.
Hier werkt hij echt al een jaar dikke prima. Veel beter dan die Horizon ellende van voor de Next. Lekker upgraden :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Juist het opnemen met de Next geeft nog heel veel problemen, dit komt doordat erin de EPG vaak fouten informatie staat.

Lees deze topic op het Ziggo forum maar eens door (en als je dat te veel werk is, lees dan een iedergeval de berichten van de laatste week even door, dan krijg je al een vrij goed beeld van de problemen met het opnemen): https://community.ziggo.n...et-de-mediabox-next-38210

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 04-08-2020 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:53

Welke problemen lees je dan?

Ik heb nu sinds een jaar twee Next boxen en ben daar uiterst tevreden mee/over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:07
Hier ook al een tijd de Next en werkt bij mij geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Welke problemen lees je dan?

Ik heb nu sinds een jaar twee Next boxen en ben daar uiterst tevreden mee/over.
Problemen dat geplande opnames niet worden opgenomen.
Of storingen in de opnames.
Ondertiteling die niet wordt weergegeven bij zenders als History.
Dat soort dingen.

Maar ik weer niet of dit soms voorkomt of vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Next werkt hier al meer dan een jaar vrijwel probleemloos en is 100 keer beter dan de oude Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Problemen dat geplande opnames niet worden opgenomen.
Of storingen in de opnames.
Dat soort dingen.

Maar ik weer niet of dit soms voorkomt of vaak.
Die herken ik niet, enige is dat de EPG soms niet overeenkomt op bepaalde zenders met wat er uitgezonden wordt maar dat ligt volgens mij al jaar en dag aan Discovery en NGC :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
DON PAPA schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Juist het opnemen met de Next geeft nog heel veel problemen, dit komt doordat erin de EPG vaak fouten informatie staat.
Dat valt bij alle opnames die ik heb ingesteld reuze mee. Ja, het komt wel eens voor (bijv. dubbele opnamen of andere seizoenen) maar daar hoef je geen groot probleem van te maken.
DON PAPA schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Lees deze topic op het Ziggo forum maar eens door (en als je dat te veel werk is, lees dan een iedergeval de berichten van de laatste week even door, dan krijg je al een vrij goed beeld van de problemen met het opnemen): https://community.ziggo.n...et-de-mediabox-next-38210
Dat is niet het Ziggo Forum, maar de Ziggo Community ;)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 09:57
Hier ook tevreden, enkel soms zwart beeld bij opstarten, Next moet dan even aan en uitgezet worden. Dit denk ik 6x gehad sinds ik de Next heb, een maand of 14-15. Vorige maand de laatste keer. Ook nooit last van de beruchte beeldproblemen gehad. Wel in het begin lip-sync issues, maar dat is al heel lang niet meer voorgekomen (heb rechtstreeks geluid van tv).
Wel de laatste weken ineens series / vervolgprogramma's die dubbel worden opgenomen, maar dit is vooralsnog incidenteel.
Dus erg tevreden, zeker in vergelijking met de Horizon. Nou nog wat meer 4k content..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Dubbel opnemen vind ik niet erg.
Afleveringen die niet worden opgenomen als je een seizoen hebt ingesteld zou ik wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:28:
[...]
Had hier ook altijd last van, dat als ik naar national geographic history ging, ik standaard geen ondertiteling had. Moest altijd handmatig via de "..." knop op de AB dan dit aanzetten.

Maar merk dat de laatste tijd deze wel altijd standaard aan staat.

Verder heb ik vrijwel geen problemen met de Next.
Maar nu neem ik ook vrijwel nooit iets op..Kijk 9 van 10x gewoon live televisie, of kanaal 150 (nextflix) of gewoon uitgesteld kijken. Dit werkt allemaal prima

[ Voor 19% gewijzigd door TripleQ op 04-08-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
@Teletekst over het algemeen gezien heeft de Next meer positieve punten dan negatieve. Er zijn nog wel wat bugs (zie OP), maar qua gebruiksgemak zou ik niet meer terug willen naar m'n HUMAX. Helaas gaan er nog wel eens opnames mis, hoe vaak dit gebeurd is afhankelijk van hoeveel je opneemt.
hansvk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Dat is niet het Ziggo Forum, maar de Ziggo Community ;)
De Ziggo Community is het officiële Ziggo forum. Het Ziggo gebruikersforum is een onafhankelijk forum.
hansvk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Ik neem best veel op (ben ook tester van de Next) en het gebeurt zeer incidenteel (bijv. als er een probleem is met de vulling van de TV Gids).
Als je hier doorheen bladert zal je zien dat het wel vaker dan incidenteel voorkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door Laguna op 04-08-2020 14:09 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Laguna schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:59:
@Teletekst over het algemeen gezien heeft de Next meer positieve punten dan negatieve. Er zijn nog wel wat bugs (zie OP), maar qua gebruiksgemak zou ik niet meer terug willen naar m'n HUMAX. Helaas gaan er nog wel eens opnames mis, hoe vaak dit gebeurd is afhankelijk van hoeveel je opneemt.
Ik neem best veel op (ben ook tester van de Next) en het gebeurt zeer incidenteel (bijv. als er een probleem is met de vulling van de TV Gids).

Ter aanvulling op potentiële overstappers: er komen ook regelmatig updates uit van de software met verbeteringen en oplossingen van bugs. Op dit moment is de Next een prima apparaat. Ik ervaar al een hele tijd geen problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door hansvk op 04-08-2020 14:06 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
Laguna schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:59:

[...]
Als je hier doorheen bladert zal je zien dat het wel vaker dan incidenteel voorkomt.
Logisch, daar zullen vooral diegenen iets posten omdat ze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Hier werkt hij echt al een jaar dikke prima. Veel beter dan die Horizon ellende van voor de Next. Lekker upgraden :)
Ik denk dat het tov een Horizon beslist een upgrade zal zijn. Voor mensen met een Irdeto decoder/recorder misschien weer ietsje minder. Ik ben blij dat ik hem heb, maar ook blij dat ik niet afhankelijk ben alleen van de Next. Opnemen in cloud gaat wel eens mis ja, maar ook niet dramatisch vaak (vind ik).

Het grote voordeel is de basis, ZiggoGo, zodat eenieder die daar gebruik van maakt zijn opnamen kan plannen, of kan replayen of OD-en wat ie maar wil, vanaf elk apparaat die dit ondersteund. En sinds de Apple/Android-TV app beschikbaar is gekomen, is er wat dat betreft nauwelijks nog iets te klagen. Streaming apps gebruiken we ook via Android-TV, daar hebben we geen Next voor nodig, die is daarin ook te beperkt v.w.b. app aanbod.

We gebruiken onze Enigma2 decoder/recorder als backup en kunnen deze vanuit onze Android-TV apparaten aansturen, opnames plannen (via de uitgebreide gids), en de opnames ook weer afspelen.

Dus alles met één apparaat afhandelen zit er helaas nog niet in, maar voor nu kunnen we prima uit de voeten met wat wij nu hebben ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

hansvk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Ik neem best veel op (ben ook tester van de Next) en het gebeurt zeer incidenteel
De problemen die hier staan vermeld treft alle Next gebruikers, aangezien dit voor iedereen verkeerd in de EPG staat. Je zou verwachten dat Ziggo deze problemen ook wel onder de aandacht van zijn testers zou brengen. Zodat die dit ook verder kunnen onderzoeken. Maar als ik deze reactie zie dan houden ze het blijkbaar zo stil mogelijk...

[ Voor 48% gewijzigd door DON PAPA op 06-08-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ArcticWolf schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Die herken ik niet, enige is dat de EPG soms niet overeenkomt op bepaalde zenders met wat er uitgezonden wordt maar dat ligt volgens mij al jaar en dag aan Discovery en NGC :P
En volgens mij gebruiken ze dezelfde EPG ook op de horizon en is het dus geen Next probleem.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Bedankt allemaal voor jullie ervaringen met de Next.
Vanmiddag gebeld met Ziggo en ik ga het uitproberen. Mijn abonnement blijft maandelijks opzegbaar, dus als het echt een drama wordt kan ik alsnog overstappen.

Net nadat ik had opgehangen met Ziggo viel de internetverbinding uit. Hopelijk geen voorteken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Zit nu OP1 terug te kijken en lijkt wel of iedereen daar last heeft van warmte uitslag, dynamische rode gebieden in het gezicht en de hals (soort van verbrand of lichte variant van wijnvlekken). Nog nooit eerder opgevallen of zit deze afwijking gewoon in de uitzending door bepaalde belichting in de studio :?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:48:
Zit nu OP1 terug te kijken en lijkt wel of iedereen daar last heeft van warmte uitslag, dynamische rode gebieden in het gezicht en de hals (soort van verbrand of lichte variant van wijnvlekken). Nog nooit eerder opgevallen of zit deze afwijking gewoon in de uitzending door bepaalde belichting in de studio :?
Niet toevallig Netflix gekeken daarvoor (en misschien daarna uitgezet)? Dan kunnen de kleuren soms helemaal van het padje zijn. Volledig uit en weer aan lost het hier op maar het komt nog regelmatig terug.

Ik heb tegen mijn jongste zoon gezegd dat ie de Shield maar moet gaan gebruiken voor Netflix e.d., maar niet iedereen zal een alternatief hebben verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@hardware-lover nee gebruik altijd Netflix op m'n tv, nooit op de Next. Ik was halverwege overgeschakeld naar Ziggo GO op m'n tablet en daar was het beeld wel in orde, ligt dus inderdaad aan de Next. Vandaag nogmaals gecontroleerd met OP1 en nu ziet het beeld er op de Next ook weer normaal uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Gisteren twee Next boxen + nieuw modem geïnstalleerd bij m'n ouders. Via wifi verbonden met modem, maar ook de COAX kabel aangesloten. Alleen wanneer ik de COAX kabel eruit trek, krijg ik foutmelding dat er geen signaal is. Hoe kan dat als je tijdens de installatie alleen maar via netwerkkabel of wifi kan kiezen? Wat doet die COAX verbinding dan? Ik wil er juist vanaf. Bij de oude mediabox XL kon je kiezen tussen netwerkkabel, wifi of MOCA, maar bij de Next niet en toch gebruikt ie blijkbaar die COAX verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
chim0 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:49:
Gisteren twee Next boxen + nieuw modem geïnstalleerd bij m'n ouders. Via wifi verbonden met modem, maar ook de COAX kabel aangesloten. Alleen wanneer ik de COAX kabel eruit trek, krijg ik foutmelding dat er geen signaal is. Hoe kan dat als je tijdens de installatie alleen maar via netwerkkabel of wifi kan kiezen? Wat doet die COAX verbinding dan? Ik wil er juist vanaf. Bij de oude mediabox XL kon je kiezen tussen netwerkkabel, wifi of MOCA, maar bij de Next niet en toch gebruikt ie blijkbaar die COAX verbinding.
COAX is voor live tv.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Aha, ik dacht dat het gestreamd werd via wifi. Duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:00:
[...]

Aha, ik dacht dat het gestreamd werd via wifi. Duidelijk!
Internet is voor replaytv en het interactieve gedeelte.
Coax heb je nog steeds nodig voor live tv zoals hierboven ook gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

chim0 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:49:
Als die coax persé weg moet dan is een Apple TV, Amazon fire tv of Nvidia Shield een mogelijkheid met de nieuwe ziggo app. Maar of je ouders dat prettig vinden?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr. Freeze schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Als die coax persé weg moet dan is een Apple TV, Amazon fire tv of Nvidia Shield een mogelijkheid met de nieuwe ziggo app. Maar of je ouders dat prettig vinden?
Nee joh, dat snappen ze niet. Het is op zich ook niet erg dat die COAX er ligt, alleen ik dacht dat de Next anders werkte via netwerkkabel of wifi, maar dat is dus blijkbaar voor het interactieve gedeelte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
Binnenkort nieuwe software versie 4.25:
Software-update 4.25 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom weer de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Nieuw in deze update
Verbeterd gebruiksgemak:
• We hebben de tekens op het scherm bij het doorspoelen bij Replay, On Demand en opnames aangepast:
• Als je de doorspoelknoppen gebruikt zie je niet langer de snelheid in getallen, maar met 1 tot 4 pijltjes.
• Wanneer je doorspoelt met een klik op de doorspoelknop naar links of rechts zie je in beeld hoeveel seconden je voor- of achteruit spoelt.
• Wanneer je ‘bingewatching’ (automatisch verder kijken naar volgende aflevering) gebruikt bij On Demand, dan heeft de volgende aflevering dezelfde ingestelde ondertitelings- en audio-instellingen.
• Je krijgt betere zoekresultaten in het geval dat dezelfde programmatitels op verschillende zenders wordt uitgezonden.
Aanpassingen en oplossingen:
• Je kunt nu programma's uit het ‘Verder kijken’-menu verwijderen via de contextmenu-knop (dat is de knop op je afstandsbediening die boven de CH+/- knop zit).
• Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.
• Voor mensen die in Dolby-geluidskwaliteit luisteren: we hebben de ‘Volg signaal’-functie verbeterd. Ook stereo wordt nu goed doorgegeven.
• Wanneer je tijdens het kijken van een opname een app start, dan wordt de opname niet weer opnieuw gestart zodra je de app afsluit, maar kun je gewoon verder kijken waar je was gebleven.
• Wanneer je een spraak-commando gebruikt voor het herstarten van Replay of een opname, dan start die nu weer op het juiste startpunt, en niet vijf minuten te vroeg.
Wel een paar welkome punten:

• hopelijk bedoelen ze dat de ondertitels bij On Demand onthouden worden ipv dat je ze telkens opnieuw moet aanzetten bij een volgende aflevering ook al zet je de Next tussendoor uit, maar ik vermoed dat het alleen bij "bingewatching" werkt
• eindelijk items kunnen verwijderen bij "verder kijken", dat kon voorheen alleen met de Ziggo GO app
• ook de bevestiging bij het gebruik van de kanalen omhoog/omlaag-knop is fijn, het zou mooi zijn als ze dat ook direct hebben aangepast zodra je door je lijst met opnames bladert

Van de aanpassing van getallen naar pijltjes moet ik nog zien of dat beter is. Getallen is op zich duidelijker, maar goed is mij om het even denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 11-08-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Ik zit nu op 4.25 maar nu ineens geen geluid meer uit mijn sonos te krijgen alles al geprobeerd opnieuwe koppelen media box met knopje uitgezet etc
Lekker dit weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
@timvanloon dus je hebt alle instellingen bij audio al geprobeerd? Volg signaal, altijd Dolby en stereo?
En hoe is je Sonos met de Next verbonden, Sonos direct aan tv middels ARC? Via tv wel geluid? Kan altijd nog een HDMI handshake issue zijn.

• RedFox
  • Laatst online: 14:45

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Sinds vanochtend op 4.25 en hier ook wat problemen met de soundbar en tv. Beiden gingen altijd automatisch aan bij het aanzetten van de mediabox, maar de tv moet ik nu handmatig aanzetten en soundbar gaat wel aan maar zonder geluid. Pas als ik de soundbar uit/aan-zet of opnieuw op de goede bron zet krijg ik geluid.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hier ook 4.25 op de Next en daarbij geen problemen met het auto-aanzetten van de randapparatuur (receiver/TV). Wel stond de volumeregeling actief op de TV en niet de receiver, maar dat was zo weer teruggezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen…
Ik heb het geluid nu op ‘Volg signaal’ gezet en heb met live tv en en Movies & Series geen audiolag meer op mijn Sonos!

• Laguna
Hier na de update naar 4.25 ook geen problemen met CEC net als @hardware-lover. Receiver en TV gaan gewoon aan een ook geluid.

Ze hebben zowaar ook aangepast zodra je in het menu door je opnames bladert je met de kanaal omhoog/omlaag-knop een pagina omlaag/omhoog gaat ipv dat je van zender wisselt en uit het menu wordt gegooid. Top!
Net als de toevoeging van een pop-up bij het gebruik van deze knop in andere situaties. Toch wel de eerste update in lange tijd waarbij er echt nuttige zaken zijn toegevoegd.

Ondertiteling bij On Demand kom ik nog op terug.

Nu nog een optie voor "volg signaal" bij HDMI resolutie, zodat alles wat 1080i is als 1080i wordt doorgegeven door de Next (en de TV de upscaling doet) en dat wat 4k is als 4k wordt doorgegeven. Met de huidige opties automatisch of 4k zijn de huidskleuren te flets, doordat de Next dan te allen tijde onterecht het kleurprofiel BT.2020 doorgeeft ipv BT.709.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Meer mensen last van het probleem dat je na elke restart van de Next opnieuw moet inloggen op Netflix?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hoe krijgen ze het voor elkaar.... Zit je notabene naar een Ziggo kanaal te kijken met Formule 1, gaat dat ding ineens updaten..... :(

Maar ja, beter nu updaten dan helemaal nooit updaten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Waarom heb je zowel een coax- als internetaansluiting (UTP/WiFi) nodig?
Dit is omdat lineaire TV via coax loopt en de rest (replay, vod, apps) via internet loopt. Voordeel hiervan is dat je geen ingebouwd modem meer nodig hebt zoals bij de Mediabox XL het geval is (scheelt dus een hoop problemen). Een uitzondering hierop zijn lineaire 4k uitzendingen, die lopen momenteel ook via internet. Mogelijk verandert dit nog in de toekomst naar mate er meer ruimte beschikbaar komt door het uitschakelen van de analoge frequenties.
Ik voer dus al een week een discussie met mijn vader, hij wil weer tv kunnen kijken in een slaapkamer. Ziggo klantenservice stuurt een 2e Next box, maar beweerde dat deze zowel stroom, coax en UTP nodig heeft.
Ik was overtuigd dat hij de klantenservice verkeerd had begrepen of met een medewerker sprak die het zelf niet goed weet.

Maar nu lees ik dit 8)7 |:(
Dit is toch volstrekt onrealistisch? Hoe ga je nou die 2 kabels in een slaapkamer krijgen?
Live tv via coax en de rest via internet.. waarom in hemelsnaam?
Waarom kan dat niet beide via UTP? Zeker omdat je al een box hebt die via coax is aangesloten, en die dus het signaal kan doorsturen via je netwerk.

Ik snap niet dat een team in een kamer gaat zitten om de functionaliteit van de volgende settopbox te bedenken en dan met dit als oplossing komt.

Ik heb geen Ziggo, heb hiervoor T-Mobile en daarvoor Telfort gehad. In een ver verleden wel kabel via Casema. Maar recent alleen IPTV dus. Ziggo lijkt met een veel te ingewikkeld systeem in de knoop te zitten, dat ze consumenten vervolgens met deze oplossing opzadelen..
Zijn hier nog andere oplossingen bekend? De Ziggo app vinden ze helaas vervelend, het idee dat je telefoon je remote is.. Anders had een Chromecast het opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Overigens kan je ipv een utp kabel ook gewoon wifi gebruiken. Doe ik ook, en heb hier geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Jazco2nd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Ik voer dus al een week een discussie met mijn vader, hij wil weer tv kunnen kijken in een slaapkamer. Ziggo klantenservice stuurt een 2e Next box, maar beweerde dat deze zowel stroom, coax en UTP nodig heeft.
Ik was overtuigd dat hij de klantenservice verkeerd had begrepen of met een medewerker sprak die het zelf niet goed weet.

Dit is toch volstrekt onrealistisch? Hoe ga je nou die 2 kabels in een slaapkamer krijgen?
Waarom kan dat niet beide via UTP? Zeker omdat je al een box hebt die via coax is aangesloten, en die dus het signaal kan doorsturen via je netwerk.

Ik snap niet dat een team in een kamer gaat zitten om de functionaliteit van de volgende settopbox te bedenken en dan met dit als oplossing komt.

Ik heb geen Ziggo, heb hiervoor T-Mobile en daarvoor Telfort gehad. In een ver verleden wel kabel via Casema. Maar recent alleen IPTV dus. Ziggo lijkt met een veel te ingewikkeld systeem in de knoop te zitten, dat ze consumenten vervolgens met deze oplossing opzadelen..
Zijn hier nog andere oplossingen bekend? De Ziggo app vinden ze helaas vervelend, het idee dat je telefoon je remote is.. Anders had een Chromecast het opgelost.
De app is te installeren op een Android TV of op een Apple TV. Misschien is dat een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazco2nd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Zo heel vreemd is dit eigenlijk niet, "vroeger" zat er bijna standaard een antenne aansluiting in the master bedroom. Dat er op een later moment UTP/wifi om de hoek kwam kijken voor de diensten via internet dat is zonder meer waar. Dat Ziggo al jaren beiden combineren is eveneens een feit, voor sommigen die daar niet mee zijn "opgegroeid" is dat misschien wat vreemd. Voor enkel live TV kijken is coax voldoende.

Maar zoals terecht wordt opgemerkt, en wat al eerder ook al eens is gezegd. Stuur die 2e Next retour, "regel" een media speler die gebruik kan maken van de gloednieuwe ZiggoGo AndroidTV/AppleTV app en je ouders zullen zeer waarschijnlijk erg tevreden worden. Een mobiel hoef je daar helemaal niet voor te gebruiken.

Wel zorgen voor een fatsoenlijk internet signaal op die slaapkamer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yohan
yohan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:22:
Meer mensen last van het probleem dat je na elke restart van de Next opnieuw moet inloggen op Netflix?
Update: de Next vergeet de Netflix inloggegevens als hij in energiemodus midden of laag (eco) staat. Alleen in de hoogstand blijven ze bewaard. Volgens mij is dit sinds een recente update het geval, had er eerder nooit last van. Anderen ook deze ervaring?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

yohan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Update: de Next vergeet de Netflix inloggegevens als hij in energiemodus midden of laag (eco) staat. Alleen in de hoogstand blijven ze bewaard. Volgens mij is dit sinds een recente update het geval, had er eerder nooit last van. Anderen ook deze ervaring?
staat bij mij op midden en gegevens blijven gewoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
yohan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:28:
In Eco worden de instellingen bij mij ook bewaard.

Edit: op mijn beide Nexts. Na en voor de update naar 4.25.

[ Voor 6% gewijzigd door RicoK op 16-08-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yohan
Not_Disclosed schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:47:
Ik heb sinds kort dat Netflix mijn account niet onthoud op de Next box. Ik heb de box al een kwartier van de stroom gehad en ik heb een factory reset geprobeerd. Ik kan wel inloggen bij Netflix maar nadat de box uit het gestaan is Netflix mijn account kwijt en moet ik deze opnieuw invoeren.

Ik vermoed dat dit is sinds de nieuwe update. Ik vind er alleen niets terug op de andere Ziggo fora.

Kent iemand dit probleem? En is er dan een oplossing?
Ik heb dus hetzelfde. Heb jij inmiddels een oplossing gevonden? En heb je software versie 4.25?

@RicoK en @superduper bedankt voor het melden, echt heel gek dat het bij jullie wel goed gaat. Zal even verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Bah, bah en nog eens bah, dat Ziggo en AirPlay blijft toch een onbetrouwbaar verschijnsel....
Mijn zoon had afgelopen vrijdag nog via AirPlay live tv (voetbal of zo) gekeken vanaf de Ziggo Go App op zijn iPad naar zijn LG tv (my 2020). Nu wil hij weer live tv kijken, maar nu doet ie niets. Verschijnt daar op de tv een melding dat alle apparaten wel via hetzelfde WiFi netwerk verbonden moeten zijn. Ja, duh. En de Ziggo Go App laat zien dat het beeld niet kan worden bekeken of iets van die strekking. Maarrrrrr, speel ik de opname van hetzelfde programma af, want de rest van het huishouden wil het programma ook nog zien, via AirPlay dan doet ie dat alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Het kromme aan het geheel is dan ook nog, dat ik wel live tv kan kijken airplayend naar een Apple TV.
Grmbl, ja, ik kan hier best narrig van worden.
Wat is hier nu het probleem? Ligt het aan Ziggo? Of toch aan de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:11:
Bah, bah en nog eens bah, dat Ziggo en AirPlay blijft toch een onbetrouwbaar verschijnsel....
Mijn zoon had afgelopen vrijdag nog via AirPlay live tv (voetbal of zo) gekeken vanaf de Ziggo Go App op zijn iPad naar zijn LG tv (my 2020). Nu wil hij weer live tv kijken, maar nu doet ie niets. Verschijnt daar op de tv een melding dat alle apparaten wel via hetzelfde WiFi netwerk verbonden moeten zijn. Ja, duh. En de Ziggo Go App laat zien dat het beeld niet kan worden bekeken of iets van die strekking. Maarrrrrr, speel ik de opname van hetzelfde programma af, want de rest van het huishouden wil het programma ook nog zien, via AirPlay dan doet ie dat alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Het kromme aan het geheel is dan ook nog, dat ik wel live tv kan kijken airplayend naar een Apple TV.
Grmbl, ja, ik kan hier best narrig van worden.
Wat is hier nu het probleem? Ligt het aan Ziggo? Of toch aan de apparatuur?
Heb je WiFi op de iPad van je zoon al uit en weer aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:14:
Heb je WiFi op de iPad van je zoon al uit en weer aangezet?
Had ik gedaan, net als de WiFi op de TV. Zonder resultaat. Echter, live tv doet het niet airplayend, maar, zoals ik aangaf, een opname terug kijken gaat wel airplayend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Had ik gedaan, net als de WiFi op de TV. Zonder resultaat. Echter, live tv doet het niet airplayend, maar, zoals ik aangaf, een opname terug kijken gaat wel airplayend. |:(
Ziggo app al ‘hard’ afgesloten? Wellicht helpt iPad uit/aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:02:
Ziggo app al ‘hard’ afgesloten? Wellicht helpt iPad uit/aan zetten?
iPad al uit en aangezet. Ook de TV uit en aangezet. De Ziggo Go app had ik ook al weggeswiped. Dit zonder resultaat.
Let op he, airplayend kan wel een opname terug worden gekeken op de LG TV, maar live tv kijken ging niet (maar dan wel weer via een Apple TV elder in huis) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:59:
[...]

iPad al uit en aangezet. Ook de TV uit en aangezet. De Ziggo Go app had ik ook al weggeswiped. Dit zonder resultaat.
Let op he, airplayend kan wel een opname terug worden gekeken op de LG TV, maar live tv kijken ging niet (maar dan wel weer via een Apple TV elder in huis) 8)7
Met dat laatste zinnetje bedoel je via de Ziggo Go TV app op de ATV of airplayen naar de ATV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:29:
Met dat laatste zinnetje bedoel je via de Ziggo Go TV app op de ATV of airplayen naar de ATV?
Ik bedoel het airplayen van de Ziggo Go App op de iPad naar de LG TV. Dit gaat dus wel met het terug kijken van een opname, maar niet met live tv.

Sorry voor de verwarring; het airplayen van live tv van de Ziggo Go App op de iPad gaat wel naar een Apple TV elders in huis, maar dus nier naar de LG TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Ik bedoel het airplayen van de Ziggo Go App op de iPad naar de LG TV. Dit gaat dus wel met het terug kijken van een opname, maar niet met live tv.

Sorry voor de verwarring; het airplayen van live tv van de Ziggo Go App op de iPad gaat wel naar een Apple TV elders in huis, maar dus nier naar de LG TV.
Nog een keer je oorspronkelijke melding doorgenomen. Ik word nu getriggerd door de opmerking 'dat alle apparaten wel via hetzelfde WiFi netwerk verbonden moeten zijn'. Heb je al geprobeerd de LG TV een vast ip adres toe te wijzen?

Ik heb nu wel het idee dat we redelijk off-topic raken, aangezien dit probleem los staat van het Next platform. Opnames kun je wel airplay-en naar je ATV en de LG TV, toch? Dus meer een iOS ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:43:
Nog een keer je oorspronkelijke melding doorgenomen. Ik word nu getriggerd door de opmerking 'dat alle apparaten wel via hetzelfde WiFi netwerk verbonden moeten zijn'. Heb je al geprobeerd de LG TV een vast ip adres toe te wijzen?

Ik heb nu wel het idee dat we redelijk off-topic raken, aangezien dit probleem los staat van het Next platform. Opnames kun je wel airplay-en naar je ATV en de LG TV, toch? Dus meer een iOS ding?
Wellicht raken we inderdaad meer off-topic, maar omdat een opname dus wel vanuit de Ziggo Go App kan worden geairplayed vanaf de iPad naar de LG TV, maar live tv niet en daar een melding verscheen in de Ziggo Go App op de iPad, dat dit niet kan worden getoond, had ik gemeend mijn post te plaatsen dit topic.

Maar inderdaad mijn post zou meer thuis horen in een 'Ziggo Go App-topic'....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit hoort inderdaad niet in het Ziggo Mediabox Next-topic.. eerder in een algemeen Ziggo/Airplay/Chromecast (die richting :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 12:18
Na de meest recente update springt de Next Mediabox bij mij terug naar 720P.

Volgens de GUI staat de resolutie ingesteld
Op 4K of automatisch maar mijn Marantz SR7013 AVR geeft 720P weer in de Marantz App.

Hiervoor nooit last van gehad, een keer togglen naar 1080i of 576P en dan weer terug naar 4K zorgt weer voor een 4K signaal. Meer mensen dit ondervinden met de meeste recente update?

TV is trouwens een LG Oled65c8.

Next -> Marantz AVR -> LG Oled

[ Voor 8% gewijzigd door Ljsvv op 19-08-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Wat een verademing zeg, die Next! Ding is supersnel. Lekker ook dat je met één druk op de knop zowel TV als box aan kan zetten. Alleen mis ik wel de i-knop op de afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Sinds gisteren ook een nieuw modem en de Next in huis. Verliep bijna helemaal in 1 keer goed.
1x Ziggo gebeld om te vragen of de modem in bridge modus stond. Dat stond hij vanzelf al, oude stond ook in bridge. Het lampje voorop de modem is dan groen. Blijkbaar.
En gebeld omdat na een uur mijn zenderpakket nog niet was opgehaald. Ook zelf eerst via de website nogmaals aangegeven dat ik de zenders opnieuw wilde ophalen. Hielp ook niet.
Na telefonisch contact met Ziggo hebben ze nogmaals de zenders doorgestuurd en daarna werkt het binnen een kwartier.
Next werkt vlot.
Nu nog even kijken welke instellingen ik moet aanzetten voor de beste beeld kwaliteit. Automatisch, 4K of wat dan ook. Tv is wel 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Laguna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:34:
@timvanloon dus je hebt alle instellingen bij audio al geprobeerd? Volg signaal, altijd Dolby en stereo?
En hoe is je Sonos met de Next verbonden, Sonos direct aan tv middels ARC? Via tv wel geluid? Kan altijd nog een HDMI handshake issue zijn.
T werkte ineens weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik wilde vandaag een paar zenders in de blokkeerlijst zetten zodat die tijdens het zappen niet per ongeluk kunnen worden gekeken. Maar een zender stond er niet in met de mogelijkheid tot blokkeren. (oa 792).
Word de zender rechtstreeks ingetoetst dan vraagt hij wel om een pincode. Leeftijdsweergave staat op "uit".
Maar dan, na ingave van pincode kan je de zender zien, prima. Maar als je weer naar een andere zender gaat en weer terug is de zender niet geblokkeerd, je kan dus meteen weer verder kijken.
Kan je de zender ook weer blokkeren zonder eerst de Next eerst uit en dan aan te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:59:
Ik wilde vandaag een paar zenders in de blokkeerlijst zetten zodat die tijdens het zappen niet per ongeluk kunnen worden gekeken. Maar een zender stond er niet in met de mogelijkheid tot blokkeren. (oa 792).
Word de zender rechtstreeks ingetoetst dan vraagt hij wel om een pincode. Leeftijdsweergave staat op "uit".
Maar dan, na ingave van pincode kan je de zender zien, prima. Maar als je weer naar een andere zender gaat en weer terug is de zender niet geblokkeerd, je kan dus meteen weer verder kijken.
Kan je de zender ook weer blokkeren zonder eerst de Next eerst uit en dan aan te zetten?
Maak een favorietenlijst waar die zender niet in zit en start met die favorietenlijst op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Je kan deze zender (792) uitzetten, zie voor meer info: https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/secret-circle

Edite: ik zie dat je via bovenstaande link niet naar "mijn Ziggo" op de website gaat, maar als het goed is kun je daar deze zender volledig uitzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 22-08-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Er staat in het menu ook nog iets van attenderen op andere uitzendingen wat je eventueel leuk zou vinden. Heb ik gezegd "Uit". Maar als je naar de opgenomen programma's gaat of tijdens het kijken van een programma op de 3 puntjes klikt krijg je info over het programma wat je kijkt, daar ondrer staat dan ook weer "iets voor jouw?" met een paar suggesties en daar onder de info van de zender, welke taal, ondertiteling en HD, 4K of wat dan ook.
Dit is dus niet de suggestie die ik heb uitgezet? Ze hoeven mij niet te vertellen wat ik leuk zou kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
Eens kijken, wanneer dit dingetje ook in Nederland verkrijgbaar gaat worden. Heb je ook geen coax kabel meer naar het doosje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rinaldootje schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:18:
Eens kijken, wanneer dit dingetje ook in Nederland verkrijgbaar gaat worden. Heb je ook geen coax kabel meer naar het doosje nodig.
Tja? Wat je tegenwoordig ook met een Android TV of AppleTV boxje kunt doen, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Rinaldootje schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:18:
wtf, alleen wifi? Het is toch vrij simpel op er ook een LAN adapter in te zetten zodat mensen die geen gezeik, eeh gestotter willen dat kunnen doen?

• Rinaldootje
superduper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:28:
[...]

wtf, alleen wifi? Het is toch vrij simpel op er ook een LAN adapter in te zetten zodat mensen die geen gezeik, eeh gestotter willen dat kunnen doen?
Ik heb begrepen, dat er een ethernet aansluiting in de voeding zit, en die dan via de usb-kabel naar het kastje gaat. Overigens hebben de Chromecast en de Prime adapters geen LAN aansluiting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn ogen niet de beste website, maar de Next update voor Horizon/XL wordt waarschijnlijk dit jaar uitgerold: https://www.totaaltv.nl/n...abox-xl-nog-dit-jaar-uit/
Ik ben erg benieuwd naar de gebruikservaring, vnl. navigatiesnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel me ooit al eens eerder positief op, maar de situatie heeft zich niet meer voorgedaan. Tot gisteren.
Een film was op Veronica al 40 minuten bezig. Tijdens het zappen kwam ik deze toevallig tegen. Gelijk op de rec. knop gedrukt en de opname werd gestart. Het bijzondere is dat de film volledig (vanaf de 1e minuut) bij mijn opnames staat.

Volgens mij werkt deze functionaliteit niet bij alle zenders/uitzendingen? Of wel? Zo nee, wanneer wel/niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:03:
Het viel me ooit al eens eerder positief op, maar de situatie heeft zich niet meer voorgedaan. Tot gisteren.
Een film was op Veronica al 40 minuten bezig. Tijdens het zappen kwam ik deze toevallig tegen. Gelijk op de rec. knop gedrukt en de opname werd gestart. Het bijzondere is dat de film volledig (vanaf de 1e minuut) bij mijn opnames staat.

Volgens mij werkt deze functionaliteit niet bij alle zenders/uitzendingen? Of wel? Zo nee, wanneer wel/niet?
Wij maken vaker gebruik van deze functie bij verschillende zenders/programma's en volgens mij ging/gaat dit altijd wel goed. Maar, ik kan dus niet exact aangeven welke programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
superduper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:28:
[...]

uuuh dan heb je dus gewoon de next met kabel ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:52:
In mijn ogen niet de beste website, maar de Next update voor Horizon/XL wordt waarschijnlijk dit jaar uitgerold: https://www.totaaltv.nl/n...abox-xl-nog-dit-jaar-uit/
Ik ben erg benieuwd naar de gebruikservaring, vnl. navigatiesnelheid.
Is niet interessant voor dit topic, meer iets voor het Ziggo algemeen topic.

Heeft altijd al zo gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, klopt inderdaad. Dit is het Next box topic. Ik zie Next meer als een platform.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 31-08-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net wat testjes gedaan met opnemen (via Ziggo Go app) met alle een positief resultaat. Netjes rechtsboven de melding '... wordt in zijn geheel opgenomen'. Top! Zo veel neem ik dus niet te laat op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Hebben jullie ook dat het volume veel te snel omhoog en omlaag gaat als je de volume knop indrukt?
Is er een manier om dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:24

Dit werkt op alle zenders voor zover ik weet en dit werkt beter dan vanaf begin afspelen...

Door de opname kun je de reclames doorspoelen.

Dit werkt beter dan afspelen vanaf het begin waar dat dus niet kan.

Opnames staan in de cloud dus daarom kan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Teletekst schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:18:
Hebben jullie ook dat het volume veel te snel omhoog en omlaag gaat als je de volume knop indrukt?
Is er een manier om dit in te stellen?
Ja, Heel herkenbaar. Dat is ‘ook’ een irritatiepuntje bij mij. Ik moet echt rustig en beheerst de volume knoppen bedienen, omdat anders het volume doorschiet (zowel naar beneden als naar boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vroem Eigenlijk inderdaad erg logisch: opnames zijn uitzending gericht en niet tijd gericht.
@Teletekst @RicoK Hier totaal geen last. Merk tv is Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Nadat je de zender hebt bekeken met de pincode, zul je na een x aantal minuten weer de code moeten ingeven als je weer naar die zender toe gaat. (Heb ik van een vriend gehoord ;) )

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
MaD_co schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Nadat je de zender hebt bekeken met de pincode, zul je na een x aantal minuten weer de code moeten ingeven als je weer naar die zender toe gaat. (Heb ik van een vriend gehoord ;) )
;) ;)
Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal ik eens laten proberen. Ik laat ook een goede vriend even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
meesje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:30:
@Vroem Eigenlijk inderdaad erg logisch: opnames zijn uitzending gericht en niet tijd gericht.
@Teletekst @RicoK Hier totaal geen last. Merk tv is Sony.
Ik heb ook een Sony TV. Er zit nog wel een Marantz receiver tussen, dus misschien geeft dat problemen. Ga ik vanmiddag eens mee testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
@Teletekst @meesje Ik heb een Samsung TV en ik heb er niets tussen. Ik moet echt stap voor stap, heel rustig, de volume toetsen bedienen. Als ik de knop wat langer ingedrukt houd, dan schiet het volume door (naar beneden of naar boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:19:
[...]

Ik heb ook een Sony TV. Er zit nog wel een Marantz receiver tussen, dus misschien geeft dat problemen. Ga ik vanmiddag eens mee testen.
Bij mij is de Next direct op de TV aangesloten. Het enige dat ik ervaar, is dat wanneer bij het aanzetten van de TV/Next en het beeld wordt getoond, het geluid wel aangepast kan worden maar dat dit niet (goed) wordt getoond op het scherm. Dit staat los van Next, de tv moet eerst goed opgestart zijn. Ik kan bv ook niet direct van HDMI kanaal wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:35:
@Teletekst @meesje Ik heb een Samsung TV en ik heb er niets tussen. Ik moet echt stap voor stap, heel rustig, de volume toetsen bedienen. Als ik de knop wat langer ingedrukt houd, dan schiet het volume door (naar beneden of naar boven).
Het enige dat mij zo te binnen schiet, is dat je wellicht kunt proberen de remote opnieuw te koppelen aan je tv. Dat kan ergens in de instellingen van Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Zijn er nog meer mensen die een herstartende Next hebben? Vandaag komt de monteur voor de tweede keer, eerste keer zijn er binnenhuis groene kabels vervangen, paar connecteren in de meterkast en de versterker. Helaas blijft de Next herstarten. Met als gevolg een mooie lichtshow 's nachts op de OLED die automatisch aangaat of een spontane onderbreking in een tv uitzending door een reboot. Ik hoop dat de monteur de Next vandaag wel vervangt, de vorige keer wilde hij dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wvkreg Nee, hier geen last van. In dit topic zijn wel meldingen geweest dat Next 's nachts de TV heeft aangezet. Zoals ik het heb onthouden, was dit wel incidenteel. En als ik jouw bericht zo lees, is het bij jou kennelijk frequent. Probeer inderdaad maar te hameren op dat de Next box vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

wvkreg schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:37:
Zijn er nog meer mensen die een herstartende Next hebben? Vandaag komt de monteur voor de tweede keer, eerste keer zijn er binnenhuis groene kabels vervangen, paar connecteren in de meterkast en de versterker. Helaas blijft de Next herstarten. Met als gevolg een mooie lichtshow 's nachts op de OLED die automatisch aangaat of een spontane onderbreking in een tv uitzending door een reboot. Ik hoop dat de monteur de Next vandaag wel vervangt, de vorige keer wilde hij dat niet doen.
Een echte oplossing het niet, maar een HDMI cec killer zorgt er in ieder geval voor dat de tv niet automatisch aanspringt. Of je kijkt even in de instellingen van je tv, bij sommige kan je automatisch inschakelen door cec ook uitschakelen, bij mij optie “power” (zo uit het hoofd)

Maar hopelijk krijg je gewoon een goede Next, weinig klachten over de mijne.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-09-2020 13:25 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik vind dit juist een erg prettige feature. Het schakelt ook de Denon Heos Bar en 5.1 in en als de Next normaal werkt is dit ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
meesje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:56:
@wvkreg Nee, hier geen last van. In dit topic zijn wel meldingen geweest dat Next 's nachts de TV heeft aangezet. Zoals ik het heb onthouden, was dit wel incidenteel. En als ik jouw bericht zo lees, is het bij jou kennelijk frequent. Probeer inderdaad maar te hameren op dat de Next box vervangen moet worden.
De next is daarnet vervangen. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Voor de mensen met een volumeknop die te snel gaat. Ik heb het nu opgelost. Misschien heeft iemand er iets aan dus ik zet het even neer.

Op de Next ga je naar Instellingen --> Beeld en Geluid.
Bij de optie 'bepaal je volume' kies je je televisie in plaats van je receiver.

Bij mij heeft dit het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Teletekst schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:41:
Voor de mensen met een volumeknop die te snel gaat. Ik heb het nu opgelost. Misschien heeft iemand er iets aan dus ik zet het even neer.

Op de Next ga je naar Instellingen --> Beeld en Geluid.
Bij de optie 'bepaal je volume' kies je je televisie in plaats van je receiver.

Bij mij heeft dit het probleem opgelost.
En je zet dus je tv harder/zachter terwijl je bijvoorbeeld een soundbar hebt. Dit is dus GEEN oplossing mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Serena schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:14:
[...]

En je zet dus je tv harder/zachter terwijl je bijvoorbeeld een soundbar hebt. Dit is dus GEEN oplossing mijns inziens.
Wel een oplossing als je TV, via de HDMI de volume van je versterker/soundbar regelt (wat dus gebeurt bij mijn combinatie Sony TV en Yamaha versterker)
Tegenwoordig hebben veel TV's die mogelijkheid, maar zit dat vaak alleen op input 2 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rinaldootje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:30:
[...]

Wel een oplossing als je TV, via de HDMI de volume van je versterker/soundbar regelt (wat dus gebeurt bij mijn combinatie Sony TV en Yamaha versterker)
Tegenwoordig hebben veel TV's die mogelijkheid, maar zit dat vaak alleen op input 2 of zo.
Heel raar, hier verschilt het dus echt. Ik bedien OF mijn Ambilight OF mijn Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 14:09
Volgens mij is de reclame markering weer terug in de opgenomen opnames? Ik zie ze bij nieuw opgenomen afleveringen weer staan.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Zojuist ontving ik een e-mail met de melding van een software-update 4.26 van de Next:

Software-update 4.26 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom weer de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Nieuw in deze update
Verbeterd gebruiksgemak:
• Wijzig de naam van je Mediabox
Je vindt deze nieuwe menu-optie onder Menu > Systeem. De gewijzigde naam synchroniseert ook met Ziggo GO, waar je de naam al kon wijzigen. Zo kun je bijvoorbeeld makkelijker onderscheid maken tussen je Mediaboxen wanneer je naar je tv cast met Ziggo GO, YouTube of Netflix.
• Hoog contrast van het menu
Deze nieuwe mogelijkheid zorgt voor een betere ervaring voor slechtziende gebruikers, door het contrast van het menu te verhogen. Je kunt de optie activeren via het Beeld en Geluid-menu,
• Betaal pincode
Je vindt deze nieuwe menu-optie onder Menu > Ouderlijk toezicht. De optie staat standaard aan. Wanneer je deze uitschakelt hoef je bij het bestellen geen pincode in te vullen. Je moet je aankoop wel bevestigen.
Verdere verbeteringen aan het menu:
• De menu-opties voor het verwijderen of annuleren van alle opnames zijn nu samengevoegd onder één menu: Opname instellingen.
• Het contextmenu toont nu ook de optie om een zender direct uit je favorieten te verwijderen.
• De weergave in het Bewaard-menu is aangepast. De mini-afbeeldingen van opnames en zender-logo’s zijn nu beter te zien.
• Afleveringen die je niet via Replay kunt kijken, worden nu in lijsten in een lichter grijs weergegeven, zodat je beter ziet dat ze niet via Replay te zien zijn.
Andere verbeteringen:
• Gerepareerd: het geluid werd uitgeschakeld wanneer je tijdens het kijken van interactieve content de audio-instelling van de Mediabox aanpaste van 'Uitgeschakeld' naar 'Volg signaal'.
• We hebben de stabiliteit van de Mediabox verbeterd.
Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic