Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Rinaldootje schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:55:
[...]

Twee keer achter elkaar de [OK] knop indrukken al eens geprobeerd?
Ik heb nog geen Mediabox Next, dus ik kan het niet proberen. Vandaar juist mijn vraag ;)

• D43m0n
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 23:31
DexterDee schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:24:
[...]

Ik heb lang een Yamaha receiver gebruikt icm de Next box en er waren doorlopend kleine ergernissen. CEC issues, 4K die automatisch terugspringt, audio die bij inschakelen niet actief werd.

Uiteindelijk heb ik mijn problemen opgelost door een Denon X1600H receiver te kopen. Sindsdien werkt het eigenlijk als een zonnetje. Verschil is (onder andere) dat de Denon een HDMI 2.0a receiver is met HDCP 2.3
Ik ben echt niet van plan om een Denon te kopen... Wie weet is een (serie) Denon receiver(s) volgend jaar aan de beurt om HDMI/CEC/HDCP issues te krijgen bij een software update van de Next... Dan overweeg ik eerder om het TV-deel van mijn abonnement op te zeggen en dan NLziet of zo te gebruiken met een Chromecast (heb ik al), of Apple TV (als die wat goedkoper wordt...)

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:45
mrwolf schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:37:
[...]

Ik heb nog geen Mediabox Next, dus ik kan het niet proberen. Vandaar juist mijn vraag ;)
En ik heb geen Logitech. Afhankelijk van de zender, werkt soms ook 2 x [OK] om in dat menu te komen

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:54
mrwolf schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:40:
[...]

Volgens mij is hier nog geen oplossing voor, correct? Ik heb (nog geen) Mediabox Next, maar ik gebruik de ondertitels dagelijks. Als dat alleen aangezet kan worden via de context-knop, dan is het voor mij nog even een no-go.
Niet om die knop toe te wijzen op een Logitech Harmony, wel heb je in het menu van de Next 3 opties bij ondertiteling: uit, aan en slechthorenden (naast de manier die @Rinaldootje hierboven noemt).

[Voor 5% gewijzigd door Laguna op 20-04-2020 22:25]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:31:
Jinek opnemen is al enige tijd een kansloos verhaal met de Next. De Next neemt alleen het eerste deel op en vervolgens worden de overige uitzendingen (inclusief deel 2) als herhalingen gezien en niet opgenomen. Als gebruiker heb je hier totaal geen invloed op en valt hier dus ook niks aan te doen :/
Ja het word echt hoogtijd dat Ziggo is met een oplossing gaat komen voor dit probleem, het speelt nu al meer dan 3 weken....

Edite: zo te zien hebben ze eindelijk de TVGids aangepast zodat het wel één uitzending is, en wel alles opgenomen word (nu hopen dat het zo blijft)...

[Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 21-04-2020 07:55]

• Not_Disclosed
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 11:17
Ik heb sinds kort dat Netflix mijn account niet onthoud op de Next box. Ik heb de box al een kwartier van de stroom gehad en ik heb een factory reset geprobeerd. Ik kan wel inloggen bij Netflix maar nadat de box uit het gestaan is Netflix mijn account kwijt en moet ik deze opnieuw invoeren.

Ik vermoed dat dit is sinds de nieuwe update. Ik vind er alleen niets terug op de andere Ziggo fora.

Kent iemand dit probleem? En is er dan een oplossing?

A life lived in fear is a life half lived

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:54
Not_Disclosed schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:47:
Ik heb sinds kort dat Netflix mijn account niet onthoud op de Next box. Ik heb de box al een kwartier van de stroom gehad en ik heb een factory reset geprobeerd. Ik kan wel inloggen bij Netflix maar nadat de box uit het gestaan is Netflix mijn account kwijt en moet ik deze opnieuw invoeren.

Ik vermoed dat dit is sinds de nieuwe update. Ik vind er alleen niets terug op de andere Ziggo fora.

Kent iemand dit probleem?
Ik heb dit probleem niet.

Als je met de nieuwe update die naar 4.22 bedoelt, die heb ik ook.

• Laguna
@DON PAPA deze week gaat het inderdaad goed, ook al hebben ze het opgelost met een workaround.

Ik vind wel die full screen advertentie op de home pagina van de Next irritant en onnodig met "Tijdelijk extra veel op tv", waardoor je niet langer tegelijkertijd de huidige zender kan bekijken. Ik hoef die reclame niet constant te zien.

[Voor 13% gewijzigd door Laguna op 23-04-2020 22:49]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:03
Op de Next heb een probleem met ondertiteling, als ik iets opneem van bijvoorbeeld discovery science dan heb ik heel vaak geen ondertiteling, en kan deze ook niet activeren. Kijk ik op de iPad of iPhone, dan is de ondertiteling er wel en kan dus via AirPlay wel kijken met ondertiteling.

Hebben meer mensen iets vergelijkbaars?

• RicoK
Mr. Freeze schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:56:
Op de Next heb een probleem met ondertiteling, als ik iets opneem van bijvoorbeeld discovery science dan heb ik heel vaak geen ondertiteling, en kan deze ook niet activeren. Kijk ik op de iPad of iPhone, dan is de ondertiteling er wel en kan dus via AirPlay wel kijken met ondertiteling.

Hebben meer mensen iets vergelijkbaars?
Mijn Discovery Science (DS) had sowieso geen ott sinds kort. Moest deze steeds handmatig activeren. Gisteren heb ik via het menu de ott standaard aangezet. Straks eens zien wat DS nu doet.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:19
Op de zender E is ondertiteling ook altijd een drama.

• RicoK
De ott op mijn DS verscheen bij mij weer.
Dus klaarblijkelijk zal in het hoofdmenu de ott op altijd aan moeten staan o.i.d. Omdat ik voorheen wel altijd ott had bij DS had weet ik niet waar het ‘mis’ ging. Zou de laatste opdate naar 4.22 misschien dit hebben imgezet?

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:03
RicoK schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:39:
De ott op mijn DS verscheen bij mij weer.
Dus klaarblijkelijk zal in het hoofdmenu de ott op altijd aan moeten staan o.i.d. Omdat ik voorheen wel altijd ott had bij DS had weet ik niet waar het ‘mis’ ging. Zou de laatste opdate naar 4.22 misschien dit hebben imgezet?
De ondertiteling heb ik ook altijd aanstaan middels het instellingen menu, live tv gaat ook altijd wel goed, maar het probleem wat ik ervaar is enkel met opnemen. Ik hoop maar dat Ziggo hier ook meeleest..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RicoK
Mr. Freeze schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:44:
De ondertiteling heb ik ook altijd aanstaan middels het instellingen menu, live tv gaat ook altijd wel goed, maar het probleem wat ik ervaar is enkel met opnemen. Ik hoop maar dat Ziggo hier ook meeleest..
Ok! Ik had de hoop, dat wat ik aandroeg ook de oplossing zou zijn voor jouw issue.

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:36
Verkeerd topic

[Voor 96% gewijzigd door Jamesl op 26-04-2020 18:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:09
Sinds een tijdje is de instelling ' Één knop voor aan- en uitzetten' uit mijn menu verdwenen. Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad?

Ben terug gegaan naar de fabrieksinstellingen maar dat heeft het menu item niet terug getoverd. Ook op de Ziggo chat wordt ik niet verder geholpen, moet het er maar mee doen helaas.

Herkent iemand dit? Wellicht dat een andere menu item deze verbergt/overruled om wat voor reden dan ook?

Edit: Ben erachter, aangezien ik alles via een Harmony Hub heb gekoppeld maak ik dus gebruik van IR, en door een bug zijn bepaalde settings zoals de 'Één knop voor aan- en uitzetten' dan niet zichtbaar. Gebruik van de fysieke Next AB doet de instellingen netjes terug toveren in het menu.

[Voor 25% gewijzigd door Dirrukje op 09-05-2020 07:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:33
Onze Next-box verliest elke keer de koppeling met de Harman Kardon speakers (BDS280).
Moet je elke keer de afstandsbediening opnieuw koppelen als de Nextbox is uit geweest.

Aangesloten:
Nextbox -> HDMI Harman Kardon -> TV

Best wel irritant omdat je het type nummer moet gaan zoeken in het menu van de Nextbox en dan opnieuw koppelen. Heeft altijd goed gewerkt toen we net de NextBox hadden.

Iemand ervaring mee?

-edit-

Schijnt een bekend probleem te zijn:
https://community.ziggo.n...aratuur-41861/index6.html
https://community.ziggo.n...t-receiver-tv-kwijt-43135

[Voor 23% gewijzigd door xares op 09-05-2020 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 29-05 21:43
Hebben meer mensen last van een constant zoem geluidje uit hun next? Het komt niet uit de kant van de ventilator, maar juist de andere kant. Ongeacht of deze in standby staat of niet.

Bij hoog of normale standby instelling heb ik het probleem namelijk ook. Behalve in eco, dan wordt het vervangen door een hoge pieptoon.

Omdat ik pas sinds een paar dagen klant ben, heeft de klantenservice een nieuwe opgestuurd die volgende week wordt bezorgd. Denken jullie dat het probleem dan is opgelost? (Bijvoorbeeld omdat je er zelf geen last van hebt) of is het iets wat hoort bij de Mediabox Next?

P.S. Ik heb resonantie uitgesloten door het apparaat op te tillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:42
@BinaryRun Ik heb in totaal wel 5 next boxen gehad en hadden dat allemaal. In mijn ogen is er bespaard op goede afgeschermde componenten en met goede oren hoor je dit. Ziggo belooft inmiddels al een jaar dat dit in de volgende release is opgelost...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 04:42

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

BinaryRun schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:24:
Hebben meer mensen last van een constant zoem geluidje uit hun next? Het komt niet uit de kant van de ventilator, maar juist de andere kant. Ongeacht of deze in standby staat of niet.

Bij hoog of normale standby instelling heb ik het probleem namelijk ook. Behalve in eco, dan wordt het vervangen door een hoge pieptoon.

Omdat ik pas sinds een paar dagen klant ben, heeft de klantenservice een nieuwe opgestuurd die volgende week wordt bezorgd. Denken jullie dat het probleem dan is opgelost? (Bijvoorbeeld omdat je er zelf geen last van hebt) of is het iets wat hoort bij de Mediabox Next?

P.S. Ik heb resonantie uitgesloten door het apparaat op te tillen.
Geen last van, vind het ding ook heel er stil. Ben trouwens verrast dat je de ventilator noemt, nog niet opgevallen dat die er op zit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Irritant!
Bij het terug kijken van een opname van The Voice Kids zit er ongeveer elke minuut een hikje in het geluid. Wellicht dat anderen dit subtiel kunnen noemen, maar ik en mijn gezin horen het. Het beeld stokt niet, het is alleen een hikje in het geluid.
Omdat het met een strakke regelmaat constant hoorbaar is, is dit een irritante ervaring.
(Her)kent iemand dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
@RicoK ervaar je dat hikje ook zodra je met Replay TV terugkijkt ipv de opname?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@Laguna Dat weet ik niet. We nemen juist op, omdat we de reclames door willen spoelen ;).
Ik zal eens Replay TV gaan zien zien, eeuh, horen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is onderstaande herkenbaar?

Wanneer ik een opname vanaf het begin wil terugkijken, terwijl de uitzending nog bezig is, en op een later moment een reclameblok doorspoel, geeft de Next box regelmatig aan dat ie aan het einde van de opname is en overgaat op live tv. Dit is dan echter niet het geval. Ik heb dit al een paar keer mee gemaakt bij een opname van Voetbal International.

Ik heb zo’n idee dat de Next box tijdens het doorspoelen het signaal doorkrijgt van ‘einde programma’ (wat op dat moment ook kan zijn) en dan niet meer verder kijkt naar het resterende van de opname. Dit probleem ervaar ik pas sinds de laatste update. Natuurlijk niet rampzalig, maar wel een beetje vervelend. De workaround is de opname opnieuw starten en flink doorspoelen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
RicoK schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:47:
@Laguna Dat weet ik niet. We nemen juist op, omdat we de reclames door willen spoelen ;).
Ik zal eens Replay TV gaan zien zien, eeuh, horen ;)
Snap ik, het is ook een test. Je hebt dan nog kans dat de opname over een week nog gefixt wordt, zodra de opname op een andere server wordt gezet.

@meesje nee niet herkenbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@meesje Ja, herkenbaar. Nog niet zo lang geleden hetzelfde meegemaakt. Inderdaad, workaround, opnieuw beginnen en flink doorspoelen. Volgens mij een keer aan de hand gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Laguna schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:13:
@RicoK ervaar je dat hikje ook zodra je met Replay TV terugkijkt ipv de opname?
Zojuist met replay ook eens de Voicekids van afgelopen vrijdag aangezet. Ook hier direct een hikje in het geluid iedere minuut.

Sterker, nu staat RTL Woonmagazine live aan en ook hier zit een hikje in het geluid iedere minuut ongeveer. Ook hier geen hikje in het beeld, alleen in het geluid. Ook even RTL5 live getest. Een ook hier hikjes. Echt, heel irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:28:
[...]

Zojuist met replay ook eens de Voicekids van afgelopen vrijdag aangezet. Ook hier direct een hikje in het geluid iedere minuut.

Sterker, nu staat RTL Woonmagazine live aan en ook hier zit een hikje in het geluid iedere minuut ongeveer. Ook hier geen hikje in het beeld, alleen in het geluid. Ook even RTL5 live getest. Een ook hier hikjes. Echt, heel irritant.
Hoor je het ook in de Ziggo Go app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:25:
Hoor je het ook in de Ziggo Go app?
Heb ik niet getest. Maar omdat de hikjes ook bij Topgear op Spike te horen waren werd ik er zat van en heb ik de Next een harde reboot gegeven. Wachten, wachten, wachten, maar warempel, de hikjes in het geluid lijken te zijn verdwenen bij zowel Topgear als RTL4. Voorlopig weer blij...;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Acties:
  • 0Henk 'm!

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02-07 21:18
RicoK schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Heb ik niet getest. Maar omdat de hikjes ook bij Topgear op Spike te horen waren werd ik er zat van en heb ik de Next een harde reboot gegeven. Wachten, wachten, wachten, maar warempel, de hikjes in het geluid lijken te zijn verdwenen bij zowel Topgear als RTL4. Voorlopig weer blij...;)
Ik heb helaas ook regelmatig hikkend beeld en niet synchrone audio.
De box aan en uitzetten met het knopje achterop lost het altijd weer even op.
Hoop dat ze het ooit fixen met nieuwe software.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@german8 hikkend beeld heb ik geen last van en niet synchroon lopen van de audio is gelukkig ook erg lang geleden. Succes er mee...;)

@Laguna :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Vanavond wilde ik de EPG doorbladeren (wat ik eigenlijk nooit doe) en dat werkte niet (geen informatie beschikbaar). Vervolgens merkte ik dat Veronica niet werkte, rest van de zenders wel. Daarop de Next box gereset, en nu heb ik helemaal geen TV meer :/ Krijg geen foutmelding, alleen maar zwarte schermen met geen informatie beschikbaar. iTV werkt wel. Diagnostiek geeft bij signaal kwaliteit ‘niet geactiveerd’. Zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo helpt niet. De Next met de knop achterop uit en weer aan werkt niet. Opnieuw factory defaults helpt ook niet. Wat kan dit zijn? Er is niks gewijzigd aan de bekabeling (Koka799 nieuw aangelegd in dit nieuwbouwhuis in 2015).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:47
The Legend schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:09:
Vanavond wilde ik de EPG doorbladeren (wat ik eigenlijk nooit doe) en dat werkte niet (geen informatie beschikbaar). Vervolgens merkte ik dat Veronica niet werkte, rest van de zenders wel. Daarop de Next box gereset, en nu heb ik helemaal geen TV meer :/ Krijg geen foutmelding, alleen maar zwarte schermen met geen informatie beschikbaar. iTV werkt wel. Diagnostiek geeft bij signaal kwaliteit ‘niet geactiveerd’. Zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo helpt niet. De Next met de knop achterop uit en weer aan werkt niet. Opnieuw factory defaults helpt ook niet. Wat kan dit zijn? Er is niks gewijzigd aan de bekabeling (Koka799 nieuw aangelegd in dit nieuwbouwhuis in 2015).
heb ook wel een paar keer een zwart scherm gehad, kanaal vooruit en dan weer achteruit, en alles werkte weer bij mij

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier werkt EPG de laatste dagen ook al niet goed! Bepaalde stukken niet gevuld met info...Irritant!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:17
kruila schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:21:
[...]

heb ook wel een paar keer een zwart scherm gehad, kanaal vooruit en dan weer achteruit, en alles werkte weer bij mij
Dat werkte allemaal niet. Nu een nacht later heb ik wel weer TV, maar in het geheel geen EPG informatie. Niet in de gids en niet tijdens het zappen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:17

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik heb er de laatste tijd last van dat het signaal van de Mediabox Next af en toe een paar seconden wegvalt (geen beeld/geluid meer op de receiver/tv). Bij het kijken van on-demand content valt de Mediabox zelfs helemaal uit na een paar minuten. Na een herstart (stroo eraf) krijg ik het ‘Welcome’ scherm te zien, maar daarna helemaal geen beeld/geluid (HDMI-signaal) meer. Na een paar keer herstarten geef ik het maar op. De volgende dag werkt alles miraculeus weer.

Ziggo gebeld, die willen nu een monteur sturen. Wel werd ik gewaarschuwd voor onderzoekskosten als het probleem niet aan Ziggo ligt.

Komt dit toevallig bekend voor? Is het normaal dat ze hiervoor een monteur sturen, en niet gewoon de Mediabox omruilen? ik heb eigenlijk helemaal geen zin om een uur lang met een monteur bezig te zijn, ik kan die box prima zelf vervangen…

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:49
@Ulster Seedling Al geprobeerd om de Next terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:38

Pierre

Geen zin vandaag.

hansvk schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:24:
@Ulster Seedling Al geprobeerd om de Next terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
En misschien met een UTP kabel aansluiten op poort 1 van je CB.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

hansvk schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:24:
Ga ik proberen, goeie!
Pierre schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:38:
En misschien met een UTP kabel aansluiten op poort 1 van je CB.
Ik heb het modem in bridge staan. De Mediabox is met een kabel verbonden met mijn eigen router. Het interne netwerk functioneert prima (en de Mediabox deed het eerder gewoon goed op deze manier).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Ulster Seedling schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:54:
[...]
Ik heb het modem in bridge staan. De Mediabox is met een kabel verbonden met mijn eigen router. Het interne netwerk functioneert prima (en de Mediabox deed het eerder gewoon goed op deze manier).
Dat is bij mij precies zo, in bridge en een eigen router, echter door Ziggo is me dat een keer verteld, aansluiten op poort 1 van de CB dan download hij toch weer de firmware opnieuw. Toen waren mijn problemen (die jij ook hebt) verdwenen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Pierre schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Dat is bij mij precies zo, in bridge en een eigen router, echter door Ziggo is me dat een keer verteld, aansluiten op poort 1 van de CB dan download hij toch weer de firmware opnieuw. Toen waren mijn problemen (die jij ook hebt) verdwenen.
Ah, dus je bedoelt het aansluiten tijdelijk, tijdens het resetten? Enig idee hoe ik kan zien of dit het gewenste effect heeft gehad?

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Ulster Seedling schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:20:
[...]

Ah, dus je bedoelt het aansluiten tijdelijk, tijdens het resetten? Enig idee hoe ik kan zien of dit het gewenste effect heeft gehad?
Klopt dat is inderdaad de bedoeling, gewoon even wacht tot hij het weer doet, daarna stopte ik de UTP kabel weer terug in de switch achter mijn TV en dus in mijn eigen router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Gisteren de Mediabox meermaals gereset (fabrieksinstellingen), zowel direct op poort 1 van de ConnectBox als via mijn eigen router. Daarna nog steeds problemen (na enkele minuten live tv kijken viel die weer uit). Denk dat de monteur maar moet komen…

offtopic:
En hopelijk wordt de app voor Apple TV snel openbaar :)

[Voor 11% gewijzigd door Ulster Seedling op 15-05-2020 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
Laguna schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:43:
Vannacht lag ik dus gewoon lekker te slapen, totdat ik plots wakker werd rond half 4 van geluid in de woonkamer en zag ik licht komen door m'n slaapkamerraam. De Next was dus vanzelf aangegaan en aangezien deze gekoppeld is aan m'n versterker en TV, gaan die ook aan en stond de US Open te tetteren }:| Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt en mag hopen dat dit niet vaker gebeurd. Leuk als je op vakantie bent...

(en ik heb geen huisdieren of huisgenoten)
Afgelopen nacht was het weer raak, ditmaal rond 5 uur. Gelukkig gebeurd het niet vaak, maar dit zou helemaal niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:07
Speciaal voor mensen die (voorlopig dus even niet) op vakantie gaan zit er een héle speciale knop op de achterkant: AAN / UIT
Staat los van het feit dat ie ook gewoon niet op vakantie zijnde 's nachts niet ineens aan moet gaan.
Factory reset proberen en anders mr. Ziggo ff bellen.

Mi 9T Pro - V12.0.1.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V11.0.6.0 - QJKEUXM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-07 17:52
Laguna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:06:
[...]

Afgelopen nacht was het weer raak, ditmaal rond 5 uur. Gelukkig gebeurd het niet vaak, maar dit zou helemaal niet mogen gebeuren.
Bekend probleem, ook bij de testers. Heb ook al een paar keer om 4 uur 's nachts naar beneden moeten sluipen (alarm uit, licht aan) omdat vrouwlief dacht dat er inbrekers waren. Veelal veroorzaakt of een hickup in de netwerkverbinding (dus op Connectbox/router) dit of soms gebeurt het ook spontaan. Ziggo is wel op de hoogte.

Acties:
  • 0Henk 'm!
wvkreg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Bekend probleem, ook bij de testers. Heb ook al een paar keer om 4 uur 's nachts naar beneden moeten sluipen (alarm uit, licht aan) omdat vrouwlief dacht dat er inbrekers waren. Veelal veroorzaakt of een hickup in de netwerkverbinding (dus op Connectbox/router) dit of soms gebeurt het ook spontaan. Ziggo is wel op de hoogte.
Afkloppen, maar gelukkig heb ik dit probleem nog nooit ervaren. Ik heb zelf ook maar een eenvoudige opstelling: tv + Next box.

Kan dit probleem wellicht veroorzaakt worden door aangesloten apparatuur (bv receiver) welke verbonden is met het netwerk en onbedoeld een signaal (via HDMI) stuurt naar Next en zo ook de tv wakker maakt? Bij bv automatische updates? Mijn tv heb ik niet met het netwerk verbonden. Niet dat dit dan overigens Ziggo vrijpleit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Afkloppen, maar gelukkig heb ik dit probleem nog nooit ervaren. Ik heb zelf ook maar een eenvoudige opstelling: tv + Next box.

Kan dit probleem wellicht veroorzaakt worden door aangesloten apparatuur (bv receiver) welke verbonden is met het netwerk en onbedoeld een signaal (via HDMI) stuurt naar Next en zo ook de tv wakker maakt? Bij bv automatische updates? Mijn tv heb ik niet met het netwerk verbonden. Niet dat dit dan overigens Ziggo vrijpleit.
Nee, heeft niks met aangesloten apparatuur te maken. Alleen de Next heeft de mogelijkheid om receiver en TV aan te zetten. Wel erg slecht dat het überhaupt kan gebeuren, ik neem aan dat dit met software te fixen is. Alleen de vraag is dan waarom heeft Ziggo dit niet allang gefixt, we zijn inmiddels al een jaar verder.
Blijkbaar lage prioriteit, zoals volgens mij de gehele ontwikkeling op gebied van Next en GO.
Vervolgens wel weer alle abonnementen met 2 euro verhogen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Ik klop het ook af, maar dit heb ik ook (nog) niet ervaren.

Wél heb ik het volgende:
Ik heb twee Next'en, een bekabeld via Powerline in de woonkamer en een via de Wifi in de slaapkamer. Omdat die in de slaapkamer op een paar meter van de router staat met een gipsen wand er tussen is de verbinding perfect. Echter, nu juist de Next op de slaapkamer daarvan brandt regelmatig een blauw led. Dus niet die licht blauwe dat de Next aan staat, maar zo'n hard blauwe variant. Ook vanmorgen weer. Omdat ik op de slaapkamer thuis werk, kon ik deze in de gaten houden. Omdat het ledje niet uit ging, heb ik de Next aangezet en weer uitgezet. Nu branden geen led's.

Wat is dit blauwe ledje?

Acties:
  • +1Henk 'm!
RicoK schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:56:
Ik klop het ook af, maar dit heb ik ook (nog) niet ervaren.

Wél heb ik het volgende:
Ik heb twee Next'en, een bekabeld via Powerline in de woonkamer en een via de Wifi in de slaapkamer. Omdat die in de slaapkamer op een paar meter van de router staat met een gipsen wand er tussen is de verbinding perfect. Echter, nu juist de Next op de slaapkamer daarvan brandt regelmatig een blauw led. Dus niet die licht blauwe dat de Next aan staat, maar zo'n hard blauwe variant. Ook vanmorgen weer. Omdat ik op de slaapkamer thuis werk, kon ik deze in de gaten houden. Omdat het ledje niet uit ging, heb ik de Next aangezet en weer uitgezet. Nu branden geen led's.

Wat is dit blauwe ledje?
Copy/paste van Ziggo Community:
Als u de next box op de Eco stand zet, gaat het blauwe lichtje na enige seconden uit. Het scheelt in opstarten maar 5 seconden. Als de mediabox in stand-by (normaal of hoog) staat is het lampje blauw, in gebruik wit.

Heb je van je extra box de energiestand op Eco staan? Zo ja, dan is het hopelijk door een harde uit/aan het probleem opgelost. Ik kan me herinneren dat ik zoiets ook wel eens heb meegemaakt. Met uit/aan was het toen opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@meesje Bedankt voor je reactie.
Ja, mijn beide Next's staan op de Eco-stand.
Nu is het blauwe ledje nog steeds uit. Zal eens zien of deze dat ook blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
Waarom überhaupt op eco stand? Verbruik is minimaal in normaal stand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RicoK
wvkreg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:19:
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Omdat opstarten in Normaal ook al 10 seconden duurt en in de Eco stand maar 5 seconden langer. Omdat snel(ler) opstarten voor mij niet noodzakelijk is, is het (nog) lagere energie verbruik leuk meegenomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik denk dat bij diegene (waaronder ik) vroeger de lampen knipperde als Horizon/XL aangezet werd. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Ik kom net thuis van het werk zie ik ook dat de Next aanstaat! En tv..

Er is iets mis lijkt me.. Ziggo kom snel met een fix a.u.b.!!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +6Henk 'm!

• jongetje
Is toch ruim 1 watt per uur. Is inderdaad minimaal, maar als er 1 miljoen van die dingen zijn uitgeleverd is dat 1Miljoen watt per uur wat er minder wordt gebruikt. Als elk apparatuur nu een stukje zuiniger wordt, dan geldt de wet van de grote getallen natuurlijk wel en scheelt dat enorm.

Als Ziggo alle Horizon.MediaboxXL boxen zou omruilen voor de Next. Dan scheelt dit per apparaat 55 Watt. Dat is aan energie al 100euro per jaar per huishouden! Er staan enkele honderd duizenden van die energie slupers bij mensen thuis. Kun je een complete energie centrale afschakelen als die allemaal vervangen zouden worden door de Next (of een CI module).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
jongetje schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Is toch ruim 1 watt per uur. Is inderdaad minimaal, maar als er 1 miljoen van die dingen zijn uitgeleverd is dat 1Miljoen watt per uur wat er minder wordt gebruikt. Als elk apparatuur nu een stukje zuiniger wordt, dan geldt de wet van de grote getallen natuurlijk wel en scheelt dat enorm.

Als Ziggo alle Horizon.MediaboxXL boxen zou omruilen voor de Next. Dan scheelt dit per apparaat 55 Watt. Dat is aan energie al 100euro per jaar per huishouden! Er staan enkele honderd duizenden van die energie slupers bij mensen thuis. Kun je een complete energie centrale afschakelen als die allemaal vervangen zouden worden door de Next (of een CI module).
Ja, dat zal best. We hadden het hier over de Next, niet de Horizon.
Zie: reviews: Ziggo Mediabox Next - 4k kijken en opnemen in de cloud

Beetje onterecht dus met iets als de Horizon/Mediabox te vergelijken, dat is legacy.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
wvkreg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Ja, dat zal best. We hadden het hier over de Next, niet de Horizon.
[...]

Beetje onterecht dus met iets als de Horizon/Mediabox te vergelijken, dat is legacy.
Zijn allebei decoders die Ziggo nog volop levert, niets legacy aan. Was ook puur bedoeld als vergelijking hoeveel energie er door enorm veel apparatuur onnodig wordt verspilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:45:
[...]

Zijn allebei decoders die Ziggo nog volop levert, niets legacy aan. Was ook puur bedoeld als vergelijking hoeveel energie er door enorm veel apparatuur onnodig wordt verspilt.
Daarnaast is (was?) Ziggo bezig om het Next platform geschikt te maken voor Horizon/XL. De harddisk is dan niet meer nodig, maar de rest van het apparaat blijft deze ik wel flink stroom verbruiken.
Het is overigens al een tijdje geleden dat ik hierover heb gelezen. Zal dit nog steeds het plan zijn?
Ik ben erg benieuwd wat nu de reden is dat Next niet sneller uitgerold wordt. Is het dat de 'cloud' capaciteit nog niet groot/stabiel genoeg is om te voldoen aan meer vraag? Of kunnen er niet voldoende decoders door de fabrikant geproduceerd worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik kan wel een paar dingen bedenken: kapitaalvernietiging, duurzaamheid, lagere investeringskosten, de handling van het vervangen van heel veel boxen etc.
Terechte punten. Ik vraag me dan wel af wie er binnen Ziggo heeft zitten slapen. Deze punten bedenk en toets je toch ver van te voren?

• freddyathlon
  • Laatst online: 28-06 12:10

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Sinds vandaag ook de Mediabox Next ontvangen, ter vervanging van mijn CI+-module.

Aangesloten, alles werkt, maar ook de lipsync problemen. Soms loopt het wel goed, dan weer even niet, dan weer wel. Wisselen van zender lost het op, maar het blijft schommelen.
Dolby staat uit, vertraging op 0ms, want audio loopt gewoon achter, dus er valt niets te vertragen.

Mijn opstelling is een Sony 55-XE9003 met een Sony Soundbar.
De soundbar is aan de TV gekoppeld via HDMI ARC.
De Mediabox Next zit ook op een HDMI aangesloten.

Misschien rare vraag, maar kan ik mijn soundbar ook met digital op de mediabox next aansluiten?
Dus eigenlijk 2 verbindingen? Of lost dit het gewoon niet op en zit het probleem van lipsync nog altijd bij Ziggo? M.a.w. is het niet beter om de Mediabox direct op de soundbar aan te sluiten?
En dan de soundbar ook met HDMI op TV aansluiten voor bijv. het geluid van Playstation of iets.

Zoals vaker in dit topic gemeld, bij Youtube of Netflix is er niets aan de hand. Ook met de 'oude' CI+-module had ik nooit last van deze problemen. Lijkt mij dus nog steeds een Next/Ziggo probleem.

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Kroonkurk
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:34
Ik heb de Next naar de Sony tv via HDMI en vanaf de Sony tv optisch aangesloten op de Sony soundbar.
Als je de soundbar optisch met de Next verbindt, dan kan je met de apps op de tv zoals Kodi de soundbar niet gebruiken.

• freddyathlon
  • Laatst online: 28-06 12:10

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Kroonkurk schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:10:
Ik heb de Next naar de Sony tv via HDMI en vanaf de Sony tv optisch aangesloten op de Sony soundbar.
Als je de soundbar optisch met de Next verbindt, dan kan je met de apps op de tv zoals Kodi de soundbar niet gebruiken.
Helder, dank je.

Dan laat ik het zoals het is en sluit ik achteraan in de rij wachtenden voor een oplossing voor het lip sync probleem...

Het gaat nu al een tijdje goed, valt mij op. Alles lijkt normaal en synchroon te lopen. Heeft deze Next een soort inregeltijd nodig misschien?
--- oh nee, laat maar; het loopt weer niet gelijk, geluid komt later... -

Update 21-5:
In de instellingen van mijn TV (Sony 55XE-9005) heb ik in de geluidsinstellingen A/V-Sync van Auto naar Aan gezet. Opeens was de lipsync perfect. Echter na een kwartiertje begint het toch weer iets uit de maat te lopen, waarna het even later weer goed is, dan weer niet, en zo verder...

Ik heb wel het idee dat het nu beter is dan eerst, maar natuurlijk niet zoals het moet zijn.

[Voor 27% gewijzigd door freddyathlon op 21-05-2020 09:45. Reden: toch niet... ;)]

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • +3Henk 'm!

• e-jam
  • Registratie: juli 2011
Een mail van Ziggo ontvangen:

Software-update 4.23 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom weer de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Nieuw in deze update
Dit zijn de aanpassingen in deze software-update:
• We hebben de Dolby-instellingen aangepast. Wanneer gekozen is voor Volg Signaal dan wordt audio onveranderd doorgegeven. Dat voorkomt ook problemen waarbij de audio niet gelijk loopt met het beeld.

Zou het dan echt..... vol verwachting klopt mijn hart

Acties:
  • 0Henk 'm!
e-jam schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:59:
Een mail van Ziggo ontvangen:

We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom weer de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Nieuw in deze update
• We hebben de Dolby-instellingen aangepast. Wanneer gekozen is voor Volg Signaal dan wordt audio onveranderd doorgegeven. Dat voorkomt ook problemen waarbij de audio niet gelijk loopt met het beeld.

Zou het dan echt..... vol verwachting klopt mijn hart
Thanks! Deze mail heb ik zelf nog niet ontvangen. Wellicht gefaseerde uitrol?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
Ongeveer dezelfde tekst stond ook al bij de update van oktober vorig jaar:
Nieuwe geluidsinstelling
Op verzoek van veel audio fijnproevers is het nu mogelijk om in de Dolby instellingen altijd de bron te volgen. Is de bron van de serie of film die je kijkt in stereo, dan geeft je mediabox stereo door aan je geluidsapparatuur. Dit is voor Dolby hetzelfde. Zo haal je altijd het beste uit je speakers.
Dus ik ben sceptisch..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 10:15
meesje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:14:
[...]

Thanks! Deze mail heb ik zelf nog niet ontvangen. Wellicht gefaseerde uitrol?
Gisteren weer eens boos geworden op Twitter en kreeg toen deze link.

https://community.ziggo.n...an-de-mediabox-next-41108

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:38:
Ongeveer dezelfde tekst stond ook al bij de update van oktober vorig jaar:
[...]
Dus ik ben sceptisch..
Laten we het glas nog halfvol laten?

Ik kijk vooral uit naar het herstel van het hakkelen na de framerate wijziging. Omdat hier vrijwel altijd wordt afgesloten met Netflix (zoonlief), is het bijna iedere keer raak de volgende dag met een stotterend life TV beeld. Het is simpel te herstellen maar dat niet hoeven doen is stukken prettiger vanzelfsprekend.

Nog even wachten tot volgende week lees ik, eerst is de kop van Nederland aan de beurt ;)

A smile a day....

Serena schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:16:
[...]

Gisteren weer eens boos geworden op Twitter en kreeg toen deze link.

https://community.ziggo.n...an-de-mediabox-next-41108
Bedankt! Gefaseerde uitrol dus. Eerst Groningen en Friesland.

Onderstaande probleem heb ik enkele keren ervaren.
Wanneer je had gekozen om de framesnelheid gelijk te zetten (bijvoorbeeld om naar Amerikaanse Netflix-films- of -series te kijken), kon je soms een haperend beeld krijgen bij gewoon tv-kijken. Dat kwam omdat de framesnelheid niet terugschakelde wanneer de Mediabox op stand-by werd gezet tijdens het kijken naar Netflix. Dat probleem is nu opgelost.

• RicoK
Ik heb regelmatig last van of een hapering in het geluid of minder vaak een (kleine) hapering in het beeld. En dan met name op de RTL's, vooral RTL4. Aan de framesnelheid zit ik niet en Netflixen doen wij via de ATV 4K (omdat 'niet onderbouwd' gevoelsmatig het Netflix beeld via de ATV 4K strakker is dan via de Next).

Ik hoop dan dat ik (Flevoland) met deze update hiervan ook een graantje mee kan pikken.

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 23:05
RicoK schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:28:
Ik heb regelmatig last van of een hapering in het geluid of minder vaak een (kleine) hapering in het beeld. En dan met name op de RTL's, vooral RTL4. Aan de framesnelheid zit ik niet en Netflixen doen wij via de ATV 4K (omdat 'niet onderbouwd' gevoelsmatig het Netflix beeld via de ATV 4K strakker is dan via de Next).

Ik hoop dan dat ik (Flevoland) met deze update hiervan ook een graantje mee kan pikken.
Dat haperende beeld en geluid heb ik ook en dan heb ik nog niet eens een Next. Ik heb nog de voorganger.

• RicoK
In eerste instantie dacht ik dat het haperen alleen bij de RTL’s plaats vond, maar vanavond ook bij een NPO. Ik zat aan de keukentafel, maar hoorde het geluid van de TV haperen, haperen en haperen. Werd er zo chagrijnig van, dat ik de Next hard uitschakelde en weer inschakelde. Vrouwlief verbaasd: wat doe je nou? Wat doe ik nou, hoor je dat niet? Nee, ze hoort het niet.... Zou het dan toch aan mij liggen? Echt niet. Om gek van te worden, maar een reboot heeft geholpen. Voor zolang het duurt....

• e-jam
Helaas.... niet lang kunnen testen maar het klopt nog steeds niet. De lipsync problemen zijn er bij mij iig nog. Beeld lijkt iets voor te lopen op het geluid bij 5.1 uitzendingen bij stereo is het goed.

Wellicht tijd voor Ziggo om of het device af te schrijven... Lipsync, beeldverbeteraars, TVgids, haperend geluid, is er iets wat wel 100% goed werkt?

[Voor 3% gewijzigd door e-jam op 28-05-2020 10:35]

• Laguna
@e-jam jouw Next is nu voorzien van software versie 4.23? Als in, is dat ook zichtbaar in het menu van de Next?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:31

renzo4000

*Doh!*

Ook sinds een paar dagen 4.23 maar lipsync is nog niet opgelost. Het lijkt iets beter maar dus nog steeds niet zoals het hoort. Het lijkt ook te fluctueren (meer als eerst), dus soms lijkt het even goed om vervolgens weer uit sync te lopen. Ik vind het niet zo heel erg aangezien ik het dolby signaal sowieso niet al te best vind (slechte mix van de kanalen). Ik laat hem dus gewoon op stereo staan en laat mijn receiver er een bewerking over doen (TV logic) en klinkt vele malen beter. Echt kwaliteitsmateriaal (flims in DTS-HD) doe ik toch via de mediabox.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• e-jam
Laguna schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 01:48:
@e-jam jouw Next is nu voorzien van software versie 4.23? Als in, is dat ook zichtbaar in het menu van de Next?
Ja mijn mediabox draait op versie 4.23, hierin zijn de lipsync problemen dus niet opgelost.

• Laguna
e-jam schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Ja mijn mediabox draait op versie 4.23, hierin zijn de lipsync problemen dus niet opgelost.
Jammer.. zat OP1 nog terug te kijken en als je dan let op de lipbewegingen merk je gewoon dat het niet klopt. Echter als je dan het testbeeld bekijkt (kanaal 997) dan lijkt het flitsen qua timing gek genoeg wel overeen te komen met het geluid.

• RicoK
Gek is dat, die verschillende issues die Next gebruikers hebben. Zo heb ik in het geheel geen last van lipsync issues en geloof me ik kan best een zeikerd zijn, maar heb ik wel last van haperingen in het geluid en soms ook in het beeld. Maar na de reboot van gisterenavond is hier gelukkig vooralsnog eventjes niets van te merken.

Edit: en van de issues wat betreft haperingen in beeld en geluid heb ik op mijn tweede Next ook geen last van. Wel staat Next 1 vrij lang aan op een dag en Next 2 vaak nog geen uurtje.

[Voor 22% gewijzigd door RicoK op 28-05-2020 13:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:03:
Gek is dat, die verschillende issues die Next gebruikers hebben. Zo heb ik in het geheel geen last van lipsync issues en geloof me ik kan best een zeikerd zijn, maar heb ik wel last van haperingen in het geluid en soms ook in het beeld. Maar na de reboot van gisterenavond is hier gelukkig vooralsnog eventjes niets van te merken.

Edit: en van de issues wat betreft haperingen in beeld en geluid heb ik op mijn tweede Next ook geen last van. Wel staat Next 1 vrij lang aan op een dag en Next 2 vaak nog geen uurtje.
Heb je al eens overwogen om een andere HDMI kabel te gebruiken? Wellicht zit het euvel daarin. Je kunt proberen om de Next aan te sluiten op een andere HDMI poort. Indien dit allemaal niet helpt, zou ik contact opnemen met Ziggo. Of wellicht de Next box boven omwisselen met beneden. Het door jou beschreven probleem ben ik in dit topic nog nooit tegen gekomen.

• RicoK
meesje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:20:
Heb je al eens overwogen om een andere HDMI kabel te gebruiken? Wellicht zit het euvel daarin. Je kunt proberen om de Next aan te sluiten op een andere HDMI poort. Indien dit allemaal niet helpt, zou ik contact opnemen met Ziggo. Of wellicht de Next box boven omwisselen met beneden. Het door jou beschreven probleem ben ik in dit topic nog nooit tegen gekomen.
Zijn zeker punten om in overweging te nemen, maar zoals gezegd het euvel is nu nog steeds afwezig.
Zodra het zich weer voordoet, zal ik de punten eens proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: februari 2019
  • Nu online

Nieuw in deze update
• In enkele gevallen gaf de Mediabox geen geluid wanneer die uit stand-by werd gehaald. Dat is opgelost.
• Wanneer je had gekozen om de framesnelheid gelijk te zetten (bijvoorbeeld om naar Amerikaanse Netflix-films- of -series te kijken), kon je soms een haperend beeld krijgen bij gewoon tv-kijken. Dat kwam omdat de framesnelheid niet terugschakelde wanneer de Mediabox op stand-by werd gezet tijdens het kijken naar Netflix. Dat probleem is nu opgelost.
• We hebben de stabiliteit verbeterd en kleinere foutjes aangepakt.
Verbeterd gebruiksgemak:
• Wanneer je op de contextmenu-knop (***) op de afstandsbediening drukt, verschijnt een pop-upmenu met de meest voor de hand liggende functies. Het menu is nu nog logischer en laat soms meer mogelijkheden zien, waardoor het nog handiger is in gebruik.
• Wanneer je een programma selecteert vanuit het Verder-kijken-menu dan start dat nu direct, zonder extra pop-up.
• Wanneer je terugbladert in de tv-gids en een programma kiest, dan krijg je nu het informatiescherm te zien. Wil je het programma direct starten vanuit de tv-gids, druk dan de op de Play-knop van de afstandsbediening.
• Opnames van zenders waarop je nu niet meer geabonneerd bent zijn nog te bekijken. Opgenomen programma’s blijven één jaar beschikbaar op je Mediabox.

• hardware-lover
  • Niet online
4.23 staat erop hier.

A smile a day....

• Ekner
  • Laatst online: 29-06 11:49
Ook 4.23. hier en nog steeds lipsync probelemen. Next via HDMI naar TV - HDMI Arc naar Soundbar. Netflix rechtstreeks via tv zonder Next gaat prima dus echt probleem van de Next

C'est moi.

• Serena
Hier nog steeds 4.22. *Zucht*

• sticx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-06 19:29
Mijn netflix app functioneert sinds vandaag niet meer op de Mediabox Next. Heb even gecheckt en er staat inderdaad versie 4.23 op. De netflix app start normaal op maar als je dan een film of serie start geeft het een zwart scherm en blijft de tv (of mediabox?) steeds van resolutie wisselen totdat hij het opgeeft en aangeeft dat de video niet kan worden afgespeeld. Kan dus geen netflix meer kijken. Zijn er andere die hier ook last van hebben?

[Voor 7% gewijzigd door sticx op 03-06-2020 22:56]

• hardware-lover
  • Niet online
sticx schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:55:
Mijn netflix app functioneert sinds vandaag niet meer op de Mediabox Next. Heb even gecheckt en er staat inderdaad versie 4.23 op. De netflix app start normaal op maar als je dan een film of serie start geeft het een zwart scherm en blijft de tv (of mediabox?) steeds van resolutie wisselen totdat hij het opgeeft en aangeeft dat de video niet kan worden afgespeeld. Kan dus geen netflix meer kijken. Zijn er andere die hier ook last van hebben?
Net even getest, nog niet eerder gedaan vandaag.

Ik krijg wel beeld na opstarten video, maar het overschakelen naar de juiste TV instelling duurt aanmerkelijk langer dan voorheen. Ik heb er nu een stuk of 3 / 4 geprobeerd, allen geven wel beeld, met het langere overschakelen dus.

Bij verlaten Netflix bleef het beeld wel zwart en moest ik een zender kiezen (kwam vanaf NPO1 met starten Netflix), na een druk op 1 kwam er weer beeld.

Al met al lijkt het Netflix gebruik wat minder soepel te gaan dan voor deze update. We hebben hier het Netflix 4k abonnement.

A smile a day....

• sticx
hardware-lover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:19:
[...]

Net even getest, nog niet eerder gedaan vandaag.

Ik krijg wel beeld na opstarten video, maar het overschakelen naar de juiste TV instelling duurt aanmerkelijk langer dan voorheen. Ik heb er nu een stuk of 3 / 4 geprobeerd, allen geven wel beeld, met het langere overschakelen dus.

Bij verlaten Netflix bleef het beeld wel zwart en moest ik een zender kiezen (kwam vanaf NPO1 met starten Netflix), na een druk op 1 kwam er weer beeld.

Al met al lijkt het Netflix gebruik wat minder soepel te gaan dan voor deze update. We hebben hier het Netflix 4k abonnement.
Kan je zien welke tv instelling hij uiteindelijk pakt? Ik heb een wat oudere tv (Samsung UE40D6500). Misschien ondersteund die de framerate niet of iets dergelijks? Geen enkele netflix video geeft hier beeld, meerdere geprobeerd. Heb ook de mediabox van de stroom afgehaald om te kijken of dat het verhielp maar helaas.

[Voor 7% gewijzigd door sticx op 03-06-2020 23:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:45
sticx schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:55:
Dit schijnt wel eens te gebeuren.
Ik heb het bij de vorige update, naar 4.22 op moeten lossen met een factory reset, en daarna weer bij Netflix inloggen.
(Hint: kijk na de factory reset even al je instellingen na, bij mij stond audio weer terug op TV ipv mijn versterker)

• hardware-lover
  • Niet online
sticx schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:40:
[...]
Kan je zien welke tv instelling hij uiteindelijk pakt? Ik heb een wat oudere tv (Samsung UE40D6500). Misschien ondersteund die de framerate niet of iets dergelijks? Geen enkele netflix video geeft hier beeld, meerdere geprobeerd. Heb ook de mediabox van de stroom afgehaald om te kijken of dat het verhielp maar helaas.
Dat kan ik later nog wel even doen, maar mijn 4k TV ondersteund eigenlijk alle door media toegepaste resoluties en refreshrates. Netflix gebruikt 24 en 60Hz voor hun media dacht ik.

Specifiek media wat ik kan testen voor je?

edit: ik heb de Netflix test-patronen uitgekozen, daarmee zijn alle mogelijke resoluties en refreshrates beschikbaar.

De Next stuurt in mijn geval alles uit via de UHD resolutie, de Next staat ingesteld dat hij mijn TV moet volgen vwb resolutie. Het maakt daarbij niet uit wat de oorspronkelijke resolutie van het media is, alles wordt als UHD naar de TV toegestuurd. Het signaal vanaf de Next wordt zonder te beïnvloeden naar de TV doorgezet (pass through). Mijn TV staat voor het beeld ingesteld op "scannen".

Ik heb de Next ook nog even ingesteld op 1080p, op datgene wat jouw type TV als max. resolutie heeft, om dat even uit te sluiten.

Alles wat er aan testpatronen beschikbaar is wordt goed afgespeeld en de refreshrates kloppen daarbij ook iedere keer. Enkel de 720p resolutie geeft een vergroot gedeelte van de video weer.
Bij het kiezen van 1080p als standaard uitvoer voor de Next wordt enkel bij de 60Hz Netflix test video overgeschakeld naar een interlaced resolutie (1080i ipv 1080p).

Er gebeuren wat vreemde zaken binnen Netflix via de Next ;)

Bij verlaten Netflix via het menu, blijft het beeld nog steeds zwart, wat ik eerder al opmerkte. Ik moet dus eerst een zender kiezen wil ik weer beeld krijgen.

Ik heb dus eigenlijk geen problemen met het afspelen van Netflix video's.

[Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 04-06-2020 13:28]

A smile a day....

• kruila
Serena schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:50:
Hier nog steeds 4.22. *Zucht*
Oh? Wat errug!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 03-07 11:17
Ik moet na de nieuwe update iedere keer na het aanzetten mijn pincode intoetsen. Dit terwijl ik geen zenders blokkeer of een leeftijdsblokkade heb staan.

A life lived in fear is a life half lived

• sticx
Rinaldootje schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:43:
[...]

Dit schijnt wel eens te gebeuren.
Ik heb het bij de vorige update, naar 4.22 op moeten lossen met een factory reset, en daarna weer bij Netflix inloggen.
(Hint: kijk na de factory reset even al je instellingen na, bij mij stond audio weer terug op TV ipv mijn versterker)
Factory reset heeft geholpen, alles werkt nu weer! Bedankt voor de tip. @hardware-lover ook bedankt voor het meedenken ;).

• Laguna
Hier ook nog 4.22. Kan altijd zijn dat ze vanwege problemen de uitrol tijdelijk hebben stopgezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kruila
Laguna schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:48:
Hier ook nog 4.22. Kan altijd zijn dat ze vanwege problemen de uitrol tijdelijk hebben stopgezet.
In de mail stond toch dat de uitrol over 3 dagen verdeeld zou worden? Daarvan zijn er al 2 voorbij, dus?

Ik heb het niet gecheckt, maar vanavond bij het aanzetten van Next werd er rechtsboven weergegeven dat er een update was toegepast.

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Hier ook update binnen en in tegenstelling tot andere lijk ik geen last meer te hebben van lipsync problemen.
Heb m niet op Dolby want in mijn geval geeft dat juist slechter geluid via de home cinema set.
Maar tot dusver blij met deze update! 👍

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
Laguna schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:48:
Vanavond was hij geüpdatet.
Lipsync is nog steeds niet optimaal met de Sonos, maar misschien al iets beter dan voorheen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12:26
Ekner schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:09:
Ook 4.23. hier en nog steeds lipsync probelemen. Next via HDMI naar TV - HDMI Arc naar Soundbar. Netflix rechtstreeks via tv zonder Next gaat prima dus echt probleem van de Next
Mooi verhaal maar je conclusie kun je zo niet trekken...
Pas als je de next ook rechtstreeks op je soundbar aansluit kun je meer zeggen..over de schuldige..
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True