Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:54
Ze hadden simpelweg die mail maandag nooit moeten sturen, de situatie was allang bekend.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Ach, in de situatie waar de wereld zich nu verkeert, vergeef ik ze dat hoor. In deze hectiek kan beleid en inzichten per dag verschillen. Niemand is hier op voorbereid. Ik vind het in ieder geval netjes dat ze het per mail communiceren. Alleen totaaltv als bron zou ik een beetje magertjes vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 23:05
jongetje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Dat zegt wel hoeveel vertrouwen Ziggo in hun eigen software heeft. De laatste versie die uitgerolt is was 4.19 en die versies erna waren allemaal niet geschikt om verder uit te rollen vanwege kwaliteit issues.
Heb momenteel helemaal geen vertrouwen meer in Ziggo.
Schoonouders (beiden in de 70 en niet technisch) passen hun abonnement aan naar een duurder pakket, krijgen een nieuw modem en de Next toegestuurd.
De modem was er binnen 2 dagen. Next na 1 week nog niet. Op de doos staat dat de modem binnen 14 dagen geplaatst moet worden of anders stopt het internet gebeuren.
Na 1 week ineens geen telefoon en internet meer. Oude modem uit/aan geeft als beeld op de tablet "u bent er bijna met uw nieuwe modem".
Ik 's avonds op de chat nagevraagd wat er gebeurd als je de modem en Next niet binnen 14 dagen vervangt. Volgens Ziggo helemaal niks, kan geen kwaad. Schoonouders wilden namelijk een monteur aanvragen voor montage als beiden binnen waren.
Dus ik op zondag naar mijn schoonouders toe om daar nog even het modem om te ruilen voor de nieuwe.
Na opstarten is er weer internet, telefoon en het nieuwe zenderpakket. Maar nog geen Next binnen.
Daarna gebeld met Ziggo over deze rare fratsen. "Tja, het werkt nu toch, wat is het probleem? "
Persoon heeft geluk dat hij niet door de telefoon past.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Oja, monteur komt nu ook niet vanwege Corona. Maar dat snap ik dan weer wel.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:15
mike123 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Heb momenteel helemaal geen vertrouwen meer in Ziggo.
Schoonouders (beiden in de 70 en niet technisch) passen hun abonnement aan naar een duurder pakket, krijgen een nieuw modem en de Next toegestuurd.
De modem was er binnen 2 dagen. Next na 1 week nog niet. Op de doos staat dat de modem binnen 14 dagen geplaatst moet worden of anders stopt het internet gebeuren.
Na 1 week ineens geen telefoon en internet meer. Oude modem uit/aan geeft als beeld op de tablet "u bent er bijna met uw nieuwe modem".
Ik 's avonds op de chat nagevraagd wat er gebeurd als je de modem en Next niet binnen 14 dagen vervangt. Volgens Ziggo helemaal niks, kan geen kwaad. Schoonouders wilden namelijk een monteur aanvragen voor montage als beiden binnen waren.
Dus ik op zondag naar mijn schoonouders toe om daar nog even het modem om te ruilen voor de nieuwe.
Na opstarten is er weer internet, telefoon en het nieuwe zenderpakket. Maar nog geen Next binnen.
Daarna gebeld met Ziggo over deze rare fratsen. "Tja, het werkt nu toch, wat is het probleem? "
Persoon heeft geluk dat hij niet door de telefoon past.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Oja, monteur komt nu ook niet vanwege Corona. Maar dat snap ik dan weer wel.
Laatst voor vrienden nieuw modem en next geregeld. Drie keer gevraagd, ‘Dus ik krijg twee apparaten?’
‘Ja mevrouw.’
Je raadt het al. Alleen een modem. Weer bellen… ‘Oh, dan hebben we u verkeerd begrepen.’

Stelletjes prutsers daar zijn het.

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:23
Sinds we de Mediabox Next in ons bezit hebben en in stand-by staat heeft de adapter/voeding enorm last van coil whine. In de woonkamer wordt je er letterlijk gek van zo hoog is het geluid.
Het is alleen bij stand-by, niet bij in gebruik.

In het topic staat dat andere daar vorig jaar mei een nieuwe voor hebben gekregen.
Is het probleem hiermee opgelost voor jullie? Zijn er meer die dit herkennen?
Ralph88 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:58:
Sinds we de Mediabox Next in ons bezit hebben en in stand-by staat heeft de adapter/voeding enorm last van coil whine. In de woonkamer wordt je er letterlijk gek van zo hoog is het geluid.
Het is alleen bij stand-by, niet bij in gebruik.

In het topic staat dat andere daar vorig jaar mei een nieuwe voor hebben gekregen.
Is het probleem hiermee opgelost voor jullie? Zijn er meer die dit herkennen?
Ongeacht of het voor anderen wel/niet opgelost is, zou ik sowieso met Ziggo contact opnemen en het probleem voorleggen. Ik heb nog mijn eerste Next box en nergens last van. In de warme zomer periode hoorde ik trouwens wel regelmatig de ventilator, maar na deze periode is het lekker stil.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:42
Ralph88 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:58:
Sinds we de Mediabox Next in ons bezit hebben en in stand-by staat heeft de adapter/voeding enorm last van coil whine.
CHeck maar eens goed. Dat geluid/die piep komt uit het apparaat zelf, niet uit de voeding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:16
Heb nu ongeveer anderhalf weekje via m'n werk het Max-pakket waar de Mediabox Next ook bij zit. Ik ben overgestapt vanaf KPN. Ik betaal nu het eerste jaar € 49,50 per maand.

Ik moet zeggen, ik vind het kastje ronduit indrukwekkend. Ik dacht voorheen dat het tv-platform van KPN 'goed' was, maar het kan dus echt nog vééél beter! Ben er echt blij mee. Dat preview-schermpje bij het vooruit- en terugspoelen is ook echt zo relaxt.

Normaal ben ik uit kostenoverwegingen een 'hopper' nadat het contract afloopt. Maar ik denk zomaar dat Ziggo een blijvertje gaat worden tenzij KPN opeens met een gelijkwaardig platform komt.

• Laguna
@kwon Mooi! Voor mij is het een flinke verbetering tov m'n HUMAX. Wat is er precies beter bij het Ziggo platform tov het KPN platform?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:49
kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:22:
Heb nu ongeveer anderhalf weekje via m'n werk het Max-pakket waar de Mediabox Next ook bij zit. Ik ben overgestapt vanaf KPN. Ik betaal nu het eerste jaar € 49,50 per maand.

Ik moet zeggen, ik vind het kastje ronduit indrukwekkend. Ik dacht voorheen dat het tv-platform van KPN 'goed' was, maar het kan dus echt nog vééél beter! Ben er echt blij mee. Dat preview-schermpje bij het vooruit- en terugspoelen is ook echt zo relaxt.

Normaal ben ik uit kostenoverwegingen een 'hopper' nadat het contract afloopt. Maar ik denk zomaar dat Ziggo een blijvertje gaat worden tenzij KPN opeens met een gelijkwaardig platform komt.
Goed om dit te delen. Er is best wel wat kritiek in dit topic op Ziggo (terecht en onterecht) en wil men overstappen om er beter van te worden. Wat dan misschien vergeten wordt is om na te gaan hoe de kwaliteit e.d. bij 'de buren' (KPN etc.) is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kwon
@Laguna tja het zijn misschien een beetje knullige dingetjes, maar onder andere:

- Het kastje is in z'n algemeenheid responsiever/sneller dan bij KPN
- De interface is 'mooier'; je ziet bijvoorbeeld een plaatje van het programma bij de info of bij het laadscherm als je een programma terugkijkt
- YouTube is mogelijk in 4K
- Als je programma's terugkijkt dan begint het ook ongeveer op het tijdstip dat het programma daadwerkelijk startte, bij KPN is het standaard 5 minuten voor de geprogrammeerde tijd in de gids en moet je eigenlijk altijd eerst vooruitspoelen
- Dat preview-schermpje dus; vooruit- en achteruit spoelen gaat hiermee veel makkelijker (je kan nauwkeuriger de reclame / oninteressante blokken overslaan) en het werkt ook supersnel
- De afstandsbediening geeft licht en koppelt zich automatisch aan de verbonden tv
- De stembediening werkt vaak veel sneller dan dat 'sms-stijl' typen bij KPN
- Je kan met één knop tegelijkertijd je tv en het kastje aan- en uitzetten
- Onbeperkt programma's opnemen in de cloud; bij KPN heb je een limiet van een X-aantal uur en daarna moet je programma's verwijderen

En nog veel meer dingen die even niet bij me opkomen. De hele tv-ervaring is gewoon beter. Daarnaast boet je niet in op internetsnelheid. Niet dat dat met 500 MBit uitmaakt, maar ik heb geen glasvezel en bij KPN zat ik dus via koper op 100 MBit. Dan is 10 MBit inleveren toch wel een groot verschil.

Het enige 'nadeel' wat ik heb ondervonden is dat, wanneer je een kanaal selecteert, je eerst de keuze krijgt of je vanaf het begin of live wil kijken. Persoonlijk had ik het beter gevonden dat je standaard naar live tv gaat en dat er een aparte knop op je afstandsbediening is gereserveerd voor als je vanaf het begin wil kijken. Maar dat gaat echt nergens over en valt in het niet bij de voordelen.

Edit: nog wel eentje; als je bij KPN terugkeek, dan ging hij na afloop van het programma automatisch door naar het volgende programma. Bij Ziggo eindigt het programma dan ook echt en moet je handmatig het volgende programma selecteren. Maar ja, ook echt een kleinigheid.
hansvk schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:28:
[...]

Goed om dit te delen. Er is best wel wat kritiek in dit topic op Ziggo (terecht en onterecht) en wil men overstappen om er beter van te worden. Wat dan misschien vergeten wordt is om na te gaan hoe de kwaliteit e.d. bij 'de buren' (KPN etc.) is.
Als ik de kosten buiten beschouwing laat, zou ik persoonlijk niet meer terugwillen naar KPN. KPN is overigens gewoon wel goed hoor, maar naar mijn mening niet zo goed als de Mediabox Next bij Ziggo.

[Voor 5% gewijzigd door kwon op 20-03-2020 11:39]

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:03
kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:36:

Het enige 'nadeel' wat ik heb ondervonden is dat, wanneer je een kanaal selecteert, je eerst de keuze krijgt of je vanaf het begin of live wil kijken. Persoonlijk had ik het beter gevonden dat je standaard naar live tv gaat en dat er een aparte knop op je afstandsbediening is gereserveerd voor als je vanaf het begin wil kijken. Maar dat gaat echt nergens over en valt in het niet bij de voordelen.
huh :? als je gewoon zenders wisselt moet je die vraag helemaal niet krijgen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Geen zin vandaag.

Die vraag krijg je volgens mij alleen als je tv gids gebruikt van de Next, ik toets gewoon het zendernummer in dan krijg je dat niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• kwon
@Martinusz @Pierre
Klopt, je krijgt die vraag alleen als je vanuit de gids een kanaal selecteert. Gezien het grote zenderaanbod binnen het Max-pakket maak ik daar wel vaak gebruik van.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Geen zin vandaag.

kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:46:
@Martinusz @Pierre
Klopt, je krijgt die vraag alleen als je vanuit de gids een kanaal selecteert. Gezien het grote zenderaanbod binnen het Max-pakket maak ik daar wel vaak gebruik van.
Dan zal je daar aan moeten wennen vrees ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:03
kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:46:
@Martinusz @Pierre
Tja, maar dan is het toch een logische vraag :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• kwon
Wat een verzuurde reacties jongens, het is absoluut niet als klacht bedoeld maar een constatering van hoe dat verschilt van het KPN-platform. Bij KPN krijg je de vraag niet en schakel je vanuit de gids meteen over naar het tv-kanaal. Als je het lopende programma vanaf het begin wil kijken, dan is daar een aparte knop op de afstandsbediening voor. Dat scheelt dus 1 drukknop. Maar zoals ik al eerder zei; dat gaat echt nergens over.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:01

DON PAPA

Tweaker-fan

kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:36:
- Onbeperkt programma's opnemen in de cloud; bij KPN heb je een limiet van een X-aantal uur en daarna moet je programma's verwijderen
Ziggo heeft ook een beperking (400 uur) in opnamen tijd in de cloud...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
DON PAPA schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Ziggo heeft ook een beperking (400 uur) in opnamen tijd in de cloud...
My bad, je hebt gelijk! Ik dacht dit een tijdje geleden ergens te hebben gelezen maar heb het verkeerd onthouden.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Geen zin vandaag.

kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:58:
Wat een verzuurde reacties jongens.
Waar lees jij verzuurde reacties, je krijgt toch gewoon een antwoord op je vragen.

kwon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:58:
Wat een verzuurde reacties jongens, het is absoluut niet als klacht bedoeld maar een constatering van hoe dat verschilt van het KPN-platform. Bij KPN krijg je de vraag niet en schakel je vanuit de gids meteen over naar het tv-kanaal. Als je het lopende programma vanaf het begin wil kijken, dan is daar een aparte knop op de afstandsbediening voor. Dat scheelt dus 1 drukknop. Maar zoals ik al eerder zei; dat gaat echt nergens over.
"Het is wennen" en "Dat is dus een logische vraag (vanuit tv gids, keuze tussen live of vanaf begin)" vind ik zelf niet zo zuur klinken hoor. Persoonlijk vind ik de vraag vanuit de tv gids wel fijn, ik zou niet anders willen. Maar zoals je aangeeft, het is peanuts.

Bedankt overigens voor het beschrijven van de door jou ervaren verschillen met KPN. Dat bevestigt voor mij (nogmaals) dat we lekker bij Ziggo blijven. Next vind ik een mooi en redelijk goed werkend platform.

[Voor 11% gewijzigd door meesje op 20-03-2020 12:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:45
Ook met de KPN Vip 5202 box kun je gewoon YT in 4K streamen.
Inclusief HDR ondersteuning.

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:31
Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden voor mijn rare schokkerige kijkervaring. Ik zie dus als ik de Next opstart en tv kijk, of iets terugkijk een niet-consistente stream te zien wat dus niet smooth is (te weinig fps) en één keer per seconde ook verspringt. Bij Netflix heb ik dit nooit gehad.

Als ik de resolutie verander naar iets randoms, en weer terug naar 1080p zijn alle beelden plots smooth! Hier kan ik wel mee leven.
TereZz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:47:
Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden voor mijn rare schokkerige kijkervaring. Ik zie dus als ik de Next opstart en tv kijk, of iets terugkijk een niet-consistente stream te zien wat dus niet smooth is (te weinig fps) en één keer per seconde ook verspringt. Bij Netflix heb ik dit nooit gehad.

Als ik de resolutie verander naar iets randoms, en weer terug naar 1080p zijn alle beelden plots smooth! Hier kan ik wel mee leven.
Iets dergelijks heb ik destijds ook ervaren bij het wisselen van Netflix (via de Next) naar reguliere tv. De framerate bleef toen hangen op 60hz, terwijl dit 50hz moest zijn. Dit viel me op toen ik eventjes van HDMI kanaal wisselde; mijn tv toont dan linksboven ook de framerate. Ik weet niet welke workaround ik toen heb gebruikt, maar nu ervaar ik het in ieder geval niet meer. Of ik heb via Netflix geen 60hz materiaal meer bekeken. ;)

• Riderider
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:58
Net contact gehad met Ziggo over de mediabox Next. Op het moment hebben we al internet compleet en TV Max, dus zouden in aanmerking moeten komen voor de mediabox Next. Medewerker zei dat we voor 50 cent meer in de maand de Mediabox Next kregen. Ze moesten het abonnement namelijk omzetten naar een TV Max Next abonnement. Nou, prima. Daarna werd er verteld dat ik ook weer 12 maanden aan het contract vast zat én 19,95 eenmalige kosten moest betalen. Belachelijk. Heb vriendelijk bedankt voor de Mediabox Next. Afwachten tot die kosten wegvallen dan maar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Riderider schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:36:
Net contact gehad met Ziggo over de mediabox Next. Op het moment hebben we al internet compleet en TV Max, dus zouden in aanmerking moeten komen voor de mediabox Next. Medewerker zei dat we voor 50 cent meer in de maand de Mediabox Next kregen. Ze moesten het abonnement namelijk omzetten naar een TV Max Next abonnement. Nou, prima. Daarna werd er verteld dat ik ook weer 12 maanden aan het contract vast zat én 19,95 eenmalige kosten moest betalen. Belachelijk. Heb vriendelijk bedankt voor de Mediabox Next. Afwachten tot die kosten wegvallen dan maar.
Bellen naar ‘opzeggen’ is het zo geregeld :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:01

DON PAPA

Tweaker-fan

harm12nl schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:48:
[...]Bellen naar ‘opzeggen’ is het zo geregeld :)
Inderdaad, heb ik een tijdje terug ook gedaan en kreeg nog de eerste 6 maanden korting ook om te blijven...

[Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 22-03-2020 22:08]

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:45
Is er al bekend of en wanneer de disney app naar de next komt?

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:27:
Ben ik ook wel benieuwd naar. En sowieso van meer apps. Volgens mij is er sinds ik de Next heb (juli 2019) geen enkele nieuwe app bij is gekomen. En dat terwijl er ondertussen toch heel wat diensten bij zijn gekomen.

In het verleden wel eens naar gevraagd, maar naar wat ik ervan begreep moeten apps speciaal voor de Next ontwikkeld worden. En dan gaat het natuurlijk niet zo snel....

Vind dat toch een beetje jammer, omdat ik de next ook als Smart-gedeelte voor mijn tv gebruik. Anders zit je weer te klooien met meerdere afstandsbedieningen en/of je telefoon icm chromecast.

• jongetje
G.Scholtens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:27:
Ze zijn vooral bezig met rommelen in de instellingen en geluid, beeld en radio goed krijgen.

• WizzieJP
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08-06 12:24

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

RicoK schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:27:
Edit2: OPGELOST. Ik heb de betreffende Next hard gereset. Het euvel is opgelost. De ‘tijdbalk’ in de programma gids loopt weer synchroon.
En geen synchronisatie issues meer? Ik had in eerste instantie ook een oplossing door de Next volledig van de power te halen. Inmiddels na een aantal weken keert het synchronisatie issue weer terug in de televisiegids.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:54
WizzieJP schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:02:

En geen synchronisatie issues meer? Ik had in eerste instantie ook een oplossing door de Next volledig van de power te halen. Inmiddels na een aantal weken keert het synchronisatie issue weer terug in de televisiegids.
De tijdbalk loopt nog steeds synchroon met de programma's.

Edit: Omdat ik toch even licht begon te twijfelen en omdat ik toch thuis werk zojuist even gecheckt en inderdaad de tijdbalk loopt nog altijd synchroon.

[Voor 16% gewijzigd door RicoK op 25-03-2020 08:51]

Via M&S wilde ik gaan kijken naar John Wick (eerste deel), maar het geluid is echt enorm zacht. Deel 2 heeft wel een normaal volume. Gelukkig is het eerste deel ook op Netflix (deel 2 overigens niet en deel 3 weer wel).

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:56
Riderider schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:36:
Volgens mij is Ziggo hier heel redelijk. Bijtekenen voor 12 maanden in ruil voor een nieuwe box (én de nieuwe router die je erbij krijgt) lijkt me heel netjes zodat ze weten in ieder geval de administratiekosten terug te verdienen. De inkoop van een nieuwe box en router, de nieuwe versturen, de oude terughalen en dat allemaal administratief verwerken kost ze echt heel veel meer dan die 19,95. Met een beetje doorvragen krijg je er zelfs nog de nieuwe-leden-korting voor een maand of 3 bij.
Dennisdn schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:31:
[...]
Met een beetje doorvragen krijg je er zelfs nog de nieuwe-leden-korting voor een maand of 3 bij.
Dan moet je wel het gesprek beëindigen en met ‘opzeggingen’ bellen. Zij zijn bevoegd om kortingen te geven.

• Laguna
Die discussie hoort hier niet, zie topic warning.

• McLovinB
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-07 23:37
jongetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Ze zijn vooral bezig met rommelen in de instellingen en geluid, beeld en radio goed krijgen.
Zit al weken te “vechten” met de instelling die het bedienen van volume tussen tv of soundbar regelt. Kreeg ik elke dag een melding van in beeld, en elke keer aangepast naar soundbar. Maar verviel telkens weer spontaan, was niet stabiel.
Zie net dat die optie nu ook niet meer in het menu zit bij mij.
Dan ga ik er maar vanuit dat ze er achter gekomen zijn dat het niet werkte, en dat ze dat nu gaan oplossen...

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
McLovinB schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:48:
[...]
Zit al weken te “vechten” met de instelling die het bedienen van volume tussen tv of soundbar regelt. Kreeg ik elke dag een melding van in beeld, en elke keer aangepast naar soundbar. Maar verviel telkens weer spontaan, was niet stabiel.
Zie net dat die optie nu ook niet meer in het menu zit bij mij.
Dan ga ik er maar vanuit dat ze er achter gekomen zijn dat het niet werkte, en dat ze dat nu gaan oplossen...
Er is toch geen update uitgebracht? Was uitgesteld meen ik langs te hebben zien komen?

Indien dit ook het geval is, hoe kan er dan iets zijn gewijzigd bij jou, of heb jij een andere software build dan 4.19?

A smile a day....

• McLovinB
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-07 23:37
hardware-lover schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:19:
[...]

Er is toch geen update uitgebracht? Was uitgesteld meen ik langs te hebben zien komen?

Indien dit ook het geval is, hoe kan er dan iets zijn gewijzigd bij jou, of heb jij een andere software build dan 4.19?
Hmm, ja, lees nu ook pas dat die update niet uitgerold is. Dan was mijn conclusie te voorbarig, ik had het inderdaad aan die update gekoppeld.
Maar dan snap ik niet waarom die optie nu bij mij weg is.
Zit inderdaad gewoon op 4.19.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-07 17:52
4.23 is uitgesteld inderdaad. Gaat wel een hoop helpen (lipsync, resolutie en beeld) kan ik zeggen als tester.
Even geduld..

[Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 02-04-2020 14:41]

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:49
wvkreg schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:41:
4.232 is uitgesteld inderdaad. Gaat wel een hoop helpen (lipsync, resolutie en beeld) kan ik zeggen als tester.
Even geduld..
Ftfy

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:15
wvkreg schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:41:
4.23 is uitgesteld inderdaad. Gaat wel een hoop helpen (lipsync, resolutie en beeld) kan ik zeggen als tester.
Even geduld..
Oh man, vooral die lipsync. Met Sonos is het niet om aan te zien. Ik stream standaard vanaf mijn iPhone naar de Apple TV, daar loopt het perfect.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
En update naar 4.22 wordt vanaf vannacht uitgerold.

Mi 9T Pro - V12.0.1.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V11.0.6.0 - QJKEUXM

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:54

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Staat ook dat de batterijduur van de afstandsbediening omhoog gaat, vond 3/4 jaar wel erg weinig idd 8)7

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +1Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:20:
En update naar 4.22 wordt vanaf vannacht uitgerold.
Nice!

• Bij het luisteren naar radio schakelde deze soms terug naar het geluid van je tv. Dat is opgelost. Daarnaast geeft de radio-app nu de vijf stations weer die je het laatst hebt gespeeld. Zo schakel je nog sneller naar je favoriete zender. Benieuwd hoe je naar de radio luistert met je Mediabox Next? Hier lees je hoe je dat doet.
• De beschikbaarheid van ondertiteling voor doven en slechthorenden is verbeterd.
• Het filteren van opnames op ‘oudste’ werkt nu weer correct.
• Verbetering in de verbinding met bepaalde modems van Ziggo.
• We hebben de batterijduur van de afstandsbediening verbeterd.
• Meerdere kleinere foutjes aangepakt (bug fixes).
ArcticWolf schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:28:
Staat ook dat de batterijduur van de afstandsbediening omhoog gaat, vond 3/4 jaar wel erg weinig idd 8)7
Dat was inderdaad wel een beetje aan de krappe kant.

[Voor 14% gewijzigd door meesje op 06-04-2020 15:35]

• mike123
Toontjes, die mag je ergens anders droppen.. frustratie, begrijpen we, maar we blijven netjes op dit forum.

[Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 07-04-2020 14:31]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Laguna
@mike123 dat bericht zet hier geen zoden aan de dijk. Meer iets voor op Facebook/Twitter..

Gebruik daar de TR voor..

[Voor 18% gewijzigd door Michael Knight op 07-04-2020 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:03
even weg..
Je zou de coax rechtreeks in de tv kunnen doen, dan middels dvb-c tv kunnen kijken, hoewel dan een beperkt pakket, optie 2, koop een Chromecast en dan kunnen ze via de app casten naar tv, dan heb je alle zenders.

Tsja, blijft even behelpen nu..

[Voor 54% gewijzigd door Michael Knight op 07-04-2020 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:33

sjaool

Every life should have 9 cats

Mr. Freeze schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:43:
[...]

Je zou de coax rechtreeks in de tv kunnen doen, dan middels dvb-c tv kunnen kijken, hoewel dan een beperkt pakket, optie 2, koop een Chromecast en dan kunnen ze via de app casten naar tv, dan heb je alle zenders.

Tsja, blijft even behelpen nu..
Is de ontvanger wel geselecteerd en zit de antenne daarin? Als de tv geen CI+-module geïnstalleerd heeft kom je namelijk ook niet verder. Mijn oudere moeder had dit probleem ook wel en die koos dus iedere keer het verkeerde HDMI-kanaal op de televisie.

De klager geeft eigenlijk best wel heel weinig info over hoe de Next geïnstalleerd is en wat er al geprobeerd is. ;)

Btw. misschien helpt deze link: https://www.ziggo.nl/inst...nieuw-pakket/hoe-kijk-je/

[Voor 9% gewijzigd door sjaool op 07-04-2020 09:03]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
.....
Je zegt het te snappen, maar moet toch even schelden op de slecht betaalde medewerker op een kantoor waar ie waarschijnlijk niet wil zijn op dit moment, die niet anders mag dan de richtlijnen volgen die 11 lagen daarboven zijn bedacht. Held.
Zo, dat ben ik weer ff kwijt. Gebruik daar de TR voor.. ;)

Hier overigens geen issues met de Next, het blijft een absolute verademing. Hier nog op 4.19 maar de radio gebruik ik niet en heb geen soundbar met mogelijke sync issues. Dus ik ben een 'makkelijke' user. Dit apparaat heeft er echter wel voor gezorgd dat ik tegenwoordig weer reguliere tv kijk, itt het Horizon tijdperk. Dat ding heeft er vooral gestaan voor niets.

[Voor 44% gewijzigd door Michael Knight op 07-04-2020 14:33]

I like bacon!

• Mr. Freeze
sjaool schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:55:
[...]

Is de ontvanger wel geselecteerd en zit de antenne daarin? Als de tv geen CI+-module geïnstalleerd heeft kom je namelijk ook niet verder. Mijn oudere moeder had dit probleem ook wel en die koos dus iedere keer het verkeerde HDMI-kanaal op de televisie.

De klager geeft eigenlijk best wel heel weinig info over hoe de Next geïnstalleerd is en wat er al geprobeerd is. ;)
Dvb-c zit in vrijwel elke tv van de laatste 10 jaar ingebouwd. Heb je niets extra's voor nodig.

• sjaool

sjaool

Mr. Freeze schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:01:
[...]

Dvb-c zit in vrijwel elke tv van de laatste 10 jaar ingebouwd. Heb je niets extra's voor nodig.
Klopt maar een CI+-module is wel nodig om meer dan de standaard kanalen te kunnen bekijken. ;)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

sjaool schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:04:
[...]

Klopt maar een CI+-module is wel nodig om meer dan de standaard kanalen te kunnen bekijken. ;)
Definieer standaard kanalen? Want je kan alle basis kanalen ontvangen als je een Ziggo aansluiting hebt. NPO 1,2 en 3 in HD en de standaard commerciële kanalen in SD (RTL, SBS, etc) vanaf kanaal 920 dacht ik.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:00:
[...]

Hier overigens geen issues met de Next, het blijft een absolute verademing. Hier nog op 4.19 maar de radio gebruik ik niet en heb geen soundbar met mogelijke sync issues. Dus ik ben een 'makkelijke' user. Dit apparaat heeft er echter wel voor gezorgd dat ik tegenwoordig weer reguliere tv kijk, itt het Horizon tijdperk. Dat ding heeft er vooral gestaan voor niets.
Ja idd, ik zat laatst es bij iemand anders op de tv te zappen (via ingebouwde dvb-c tuner van Samsung die ik voor de Next ook gebruikte). Dat is gewoon niet leuk zo langzaam, als je de Next gewend bent. Heb de tv maar uitgezet :')

Had/heb nog wel wat issue'tjes met de Next (lipsync met youtube/netflix), maar daar raak je op een gegeven moment ook aan gewend, zodat het niet meer opvalt. En dat wordt in een komende update nog wel eens gefixt denk ik.
En weinig beschikbare apps vind ik ook wel een nadeel. Al willen ze het apparaat misschien eerst goed stabiel krijgen en dan richten op apps e.d. Ik vind het geen showstopper, want kan met Chromecast en smart-gedeelte van mijn samsung tv ook verder alles wel kijken (maar dan moet je switchen van omgeving/zapper).

• sjaool

sjaool

renzo4000 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:10:
[...]

Definieer standaard kanalen? Want je kan alle basis kanalen ontvangen als je een Ziggo aansluiting hebt. NPO 1,2 en 3 in HD en de standaard commerciële kanalen in SD (RTL, SBS, etc) vanaf kanaal 920 dacht ik.
De free-to-air kanalen bedoel ik daarmee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
sjaool schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:32:
[...]

De free-to-air kanalen bedoel ik daarmee.
https://www.ziggo.nl/tele...v/kabel-tv-zonder-kastje/

Geen module of wat ook nodig.

[Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-04-2020 10:16]

• Laguna
Jinek opnemen is al enige tijd een kansloos verhaal met de Next. De Next neemt alleen het eerste deel op en vervolgens worden de overige uitzendingen (inclusief deel 2) als herhalingen gezien en niet opgenomen. Als gebruiker heb je hier totaal geen invloed op en valt hier dus ook niks aan te doen :/

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Er wordt op het Ziggo forum al melding gemaakt van een wijziging in de weergave van het DD signaal (na de 4.22 update), deze laat nu DD+ zien op het display van menig receiver. Het zal niet werkelijk een DD+ signaal betreffen verwacht ik omdat het ook bij zenders tevoorschijn komt die in een bedenkelijke kwaliteit aan de Ziggo abonnees worden aangeboden (omroep Brabant oa) 😏

A smile a day....

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Laguna schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:31:
Jinek opnemen is al enige tijd een kansloos verhaal met de Next. De Next neemt alleen het eerste deel op en vervolgens worden de overige uitzendingen (inclusief deel 2) als herhalingen gezien en niet opgenomen. Als gebruiker heb je hier totaal geen invloed op en valt hier dus ook niks aan te doen :/
Kan je dat niet gewoon terugkijken via RTL XL ofzo?

• jongetje
hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:42:
Er wordt op het Ziggo forum al melding gemaakt van een wijziging in de weergave van het DD signaal (na de 4.22 update), deze laat nu DD+ zien op het display van menig receiver. Het zal niet werkelijk een DD+ signaal betreffen verwacht ik omdat het ook bij zenders tevoorschijn komt die in een bedenkelijke kwaliteit aan de Ziggo abonnees worden aangeboden (omroep Brabant oa) 😏
Ziggo is toch wel kampioen in het aanbieden van oudere issues. Een tijd geleden was het ook al zo dat alles als DD werd uitgestuurd, ook Netflix wat DD+ is. En nu maken ze dus overal maar DD+ van ook al is het stereo of DD. Blijf me verbazen dat na zoveel versies dit nog steeds niet op orde is en niet gewoon het audio signaal 1 op 1 wordt doorgestuurd zonder eraan te zitten.

• Laguna
kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:02:
[...]

Kan je dat niet gewoon terugkijken via RTL XL ofzo?
Ik heb al een andere workaround (opname verwijderen en terugkijken via Replay), maar dat was niet mijn punt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Laguna schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb al een andere workaround (opname verwijderen en terugkijken via Replay), maar dat was niet mijn punt.
Begrijp ik. Wilde meedenken in een oplossing.
Blijft stom dat ze niet wat meer opties geven bij het opnemen. Ik kan me voorstellen dat ze het opdelen omdat het nieuws er tussen door komt, maar dat maakt het dus lastig om op te nemen.

Je kan niet meerdere opnames inplannen, of opnemen van tijd x tot tijd y?
kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:36:
[...]

Begrijp ik. Wilde meedenken in een oplossing.
Blijft stom dat ze niet wat meer opties geven bij het opnemen. Ik kan me voorstellen dat ze het opdelen omdat het nieuws er tussen door komt, maar dat maakt het dus lastig om op te nemen.

Dat laatste kan bij Next niet.

• Laguna
kevlar01 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:36:
[...]

Nee, je hebt alleen de keuze om deze aflevering op te nemen of de hele serie op te nemen. Opnemen van tijd x tot tijd y is niet mogelijk bij de Next.

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03-07 20:26
Ik ervaar eigenlijk geen grote problemen met de Next, maar het valt me wel op dat de Guide lang niet altijd up-to-date is. Programma's die volgens de Guide al begonnen zijn, maar nog (lang) niet zijn begonnen.
Je zou denken dat zo'n digitaal signaal dat wordt meegezonden ervoor zou moeten zorgen dat last-minute uitzendingen ook direct doorgevoerd moeten kunnen worden. Denk aan een ingelaste nieuwsuitzending, dat zou toch tot de mogelijkheden moeten behoren om die in de Guide te zien of wordt dat een heel lastig verhaal?

Opnemen is soms ook vaag, want neemt de Next bij het opnemen van de hele serie nu ook de nachtelijke herhalingen (indien die er zijn) ook op? Of als het de dag erna wordt herhaald. Hoe gaat dit precies in z'n werk?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1Henk 'm!
@M.v.Veelen Wat betreft het laatste, is mijn ervaring dat tussentijdse herhalingen niet worden opgenomen. Dit doet Next dus veel beter dan Horizon/XL.

• Laguna
@M.v.Veelen het eerste lijkt mij in theorie mogelijk, maar om na te gaan of dit in de praktijk haalbaar is, zal je moeten weten hoe de opbouw van de gids technisch in elkaar steekt.

Vwb het tweede, in de begin periode bij de uitrol van de Next werd alles opgenomen zodra je voor de hele serie opnemen koos, dus inclusief alle herhalingen. Echter in de loop der tijd is dit veranderd en worden herhalingen niet langer opgenomen (wat natuurlijk fijn is, want dubbel, neemt extra ruimte in en je dient de herhalingen telkens handmatig te verwijderen). Dat dit systeem niet feilloos werkt zag je aan mijn voorbeeld van Jinek dat ik hier eerder aanhaalde.

[Voor 9% gewijzigd door Laguna op 07-04-2020 22:24]

• mike123
Bundin schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:00:
[...]

Je zegt het te snappen, maar moet toch even schelden op de slecht betaalde medewerker op een kantoor waar ie waarschijnlijk niet wil zijn op dit moment, die niet anders mag dan de richtlijnen volgen die 11 lagen daarboven zijn bedacht. Held.
Zo, dat ben ik weer ff kwijt. [mbr] Gebruik daar de TR voor.. ;) [/mbr]
Dit bericht hoort hier niet meer maar je gaat op de helpdesk werken omdat je mensen wilt helpen. Niet om er onverschillig mee om te gaan.
Er is vandaag ook weer over gebeld en dit gedrag werd zeker niet goedgekeurd door de dame die ze nu aan de telefoon hadden.

Maar ben nu wel benieuwd of de nieuwe update bij iedereen tegelijk word uitgerold of gaat dat gefaseerd?

• SunnieNL
  • Laatst online: 03-07 22:43
hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:42:
Staat de box ingesteld op ‘aanbod volgen’ bij het audio signaal? Dan zou hij automatisch moeten switchen tussen stereo en DD (tenzij de zender dit niet goed doorgeeft).
Als je hem instelt op DD zal de Next het stereo signaal omzetten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Vanmorgen de Next aangezet en de melding gekregen mbt update 4.22. Helaas geen geluid uit mijn Sonos. Next even uit en aan gezet en toen was het probleem verholpen. Dit even als tip mochten meer mensen hier tegenaan lopen :)

©2004

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Wat me opvalt aan de Next nu versie 4.22 er op staat is dat de ventilator veel langer door blijft lopen als de Next is uitgezet. Hiervoor liep die nog ongeveer een minuut door, maar gisteravond na het uitzetten ben ik er nog 10 minuten bij gebleven omdat de ventilator nog door liep. Toen was die nog niet uit, dus hoe lang hij vannacht nog door liep weet ik niet.

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:20
easyriider schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:20:
Wat me opvalt aan de Next nu versie 4.22 er op staat is dat de ventilator veel langer door blijft lopen als de Next is uitgezet. Hiervoor liep die nog ongeveer een minuut door, maar gisteravond na het uitzetten ben ik er nog 10 minuten bij gebleven omdat de ventilator nog door liep. Toen was die nog niet uit, dus hoe lang hij vannacht nog door liep weet ik niet.
Jep hier ook opgevallen.. gisteren bleef het blauwe lampje ook lang aanstaan. Geen idee hoelang, maar hij lijkt niet snel meer uit te gaan..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• kwon
Laguna schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:31:
Dit irriteert mij ook. Zo veel zelfs dat ik de moeite heb genomen om je te quoten en dit te beamen.

Hopelijk fixen ze dit ooit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
@kwon ik heb het toevallig ook gister telefonisch bij Ziggo gemeld, de medewerker verzocht om het door te geven aan het Next team, dat zou hij doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
Laguna schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:09:
@kwon ik heb het toevallig ook gister telefonisch bij Ziggo gemeld, de medewerker verzocht om het door te geven aan het Next team, dat zou hij doen.
Ik zie toevallig nét dat het ook via de community is doorgegeven en doorgeleid.16 dagen geleden...

• AcIDeR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:09
harm12nl schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:58:
Vanmorgen de Next aangezet en de melding gekregen mbt update 4.22. Helaas geen geluid uit mijn Sonos. Next even uit en aan gezet en toen was het probleem verholpen. Dit even als tip mochten meer mensen hier tegenaan lopen :)
Sinds deze update heb ik geen DD5.1 meer?

Het zit hem echt in de Next, aangezien mijn Kodi nog steeds DD5.1 levert aan mijn Sonos systeem.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:26

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb sinds vandaag dat als ik de mediabox vanaf 0 (stroomloos) aanzet ik het welkomscherm zie maar daarna er wel geen signaal meer door de hdmi kabel komt. Heb al paar keer proberen te herstarten maar zelfs een firmware reset hielp niet. Iemand een idee (er zit nog wel een onkyo versterker tussen maar die werkt gewoon op alle andere bronnen
@rg-mohwa Wat gebeurt er als je de Next direct op je tv aansluit?

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

meesje schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:09:
@rg-mohwa Wat gebeurt er als je de Next direct op je tv aansluit?
Ja dan doet de next box het blijkbaar wel. ook als ik een andere HDMI poort op de Onkyo probeer werkt het weer....alleen die ene poort niet. ik ga weer even verder zoeken.

[Voor 20% gewijzigd door rg-mohwa op 13-04-2020 08:57]

• edebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:29
Na update naar 4.22 gaat het blauwe ledje niet meer uit als de box in eco stand staat. Vraag me af hoe het nu zit met het energie verbruik ?

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
edebee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:24:
Na update naar 4.22 gaat het blauwe ledje niet meer uit als de box in eco stand staat. Vraag me af hoe het nu zit met het energie verbruik ?
Bij mij wel.
Doe eens een powercycle (POPO oftewel een Belgische reset). Je hoeft geen factory reset te doen.

• edebee
Rinaldootje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:15:
[...]

Bij mij wel.
Doe eens een powercycle (POPO oftewel een Belgische reset). Je hoeft geen factory reset te doen.
Helaas blauwe led blijft aan. De hdmi resolutie onthoudt hij ook niet, als ik hem op 4k zet dan staat hij even later toch weer uitzichzelf op automatisch 🤨
edebee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:38:
[...]

Helaas blauwe led blijft aan. De hdmi resolutie onthoudt hij ook niet, als ik hem op 4k zet dan staat hij even later toch weer uitzichzelf op automatisch 🤨
Heb je de energie setting ook gecheckt? Destijds was bij mij na een nieuwe update de energiestand opeens gewijzigd.

• edebee
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:07:
[...]

Heb je de energie setting ook gecheckt? Destijds was bij mij na een nieuwe update de energiestand opeens gewijzigd.
Ja was het eerste wat ik gechecked had 😀. Zal hem eens een minuut van de stroom afhalen wie weet helpt dat, opzich is het geen ramp maar heb liever dat ie echt op eco gaat.

• D43m0n
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 23:31
rg-mohwa schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:37:
[...]

Ja dan doet de next box het blijkbaar wel. ook als ik een andere HDMI poort op de Onkyo probeer werkt het weer....alleen die ene poort niet. ik ga weer even verder zoeken.
Eej T! Check "HDCP" maar eens op je Onkyo en je TV. Ik heb op m'n Yamaha een HDCP2.2 compatible in- en output. De Next zat daar tot versie 4.19 op aangesloten en dat werkte prima. Tot versie 4.22 op m'n Next geïnstalleerd werd. Ik krijg vanaf dat moment een melding over HDCP2.2 van m'n Yamaha receiver. Ziggo heeft graag dat je kabels en andere apparatuur uitsluit. Ik heb nu extra kabels van Ziggo gekregen die geschikt zijn voor 4K en daarmee dus voor de Next. Die heb ik gebruikt om de boel aan te sluiten:

Next -> Yamaha -> Panasonic TV. Maar niet werken hè. Ik schijn niet de enige te zijn met HDCP2.2 meldingen en een Yamaha receiver. D'r zijn er meer op de Ziggo Community die met andere Yamaha modellen dit ervaren. En 't gekke is, als ik in een bepaalde volgorde de apparaten aanzet en het Setup menu open op m'n Yamaha en dan pas de Next aan zet, dan en alleen dan heb ik beeld en geluid van de Next op m'n TV via m'n Yamaha. Voorheen (t/m 4.19) was dit dus niet zo...

Nou, dan zit dit gedrag dus volledig in de 4.22 update van de Next. |:(

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

D43m0n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:05:
[...]

Eej T! Check "HDCP" maar eens op je Onkyo en je TV. Ik heb op m'n Yamaha een HDCP2.2 compatible in- en output. De Next zat daar tot versie 4.19 op aangesloten en dat werkte prima. Tot versie 4.22 op m'n Next geïnstalleerd werd. Ik krijg vanaf dat moment een melding over HDCP2.2 van m'n Yamaha receiver. Ziggo heeft graag dat je kabels en andere apparatuur uitsluit. Ik heb nu extra kabels van Ziggo gekregen die geschikt zijn voor 4K en daarmee dus voor de Next. Die heb ik gebruikt om de boel aan te sluiten:

Next -> Yamaha -> Panasonic TV. Maar niet werken hè. Ik schijn niet de enige te zijn met HDCP2.2 meldingen en een Yamaha receiver. D'r zijn er meer op de Ziggo Community die met andere Yamaha modellen dit ervaren. En 't gekke is, als ik in een bepaalde volgorde de apparaten aanzet en het Setup menu open op m'n Yamaha en dan pas de Next aan zet, dan en alleen dan heb ik beeld en geluid van de Next op m'n TV via m'n Yamaha. Voorheen (t/m 4.19) was dit dus niet zo...

Nou, dan zit dit gedrag dus volledig in de 4.22 update van de Next. |:(
Maar op een andere poort werkt het wel, deze poort was wel "specifiek" voor 4K ....kan dat ook uit dan ofzo ?

• D43m0n
@rg-mohwa het verbaast me niet dat juist omdat het een 4K/HDCP poort is, dat het niet (meer) werkt. Heb je op de Ziggo Community gezocht naar bijvoorbeeld Onkyo receivers en de Next 4.22 update? Ik heb me vooral gericht op Yamaha spul omdat ik zo'n ding hier heb staan.

Volgens mij kun je overigens 4K/HDCP2.2 niet "uit" zetten. Misschien, kan dit wel geprobeerd worden op de Next als je de HDMI-resolutie op 1080p of lager zet. In elk geval niet op "Volg je toestel" of "4K". Maar ik heb hier ervaren dat de Next die instelling de ene keer wel onthoud en de andere keer weer niet...

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

D43m0n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:20:
@rg-mohwa het verbaast me niet dat juist omdat het een 4K/HDCP poort is, dat het niet (meer) werkt. Heb je op de Ziggo Community gezocht naar bijvoorbeeld Onkyo receivers en de Next 4.22 update? Ik heb me vooral gericht op Yamaha spul omdat ik zo'n ding hier heb staan.

Volgens mij kun je overigens 4K/HDCP2.2 niet "uit" zetten. Misschien, kan dit wel geprobeerd worden op de Next als je de HDMI-resolutie op 1080p of lager zet. In elk geval niet op "Volg je toestel" of "4K". Maar ik heb hier ervaren dat de Next die instelling de ene keer wel onthoud en de andere keer weer niet...
denk ook eerder dat er iets mis is met mijn versterker dan met de next box want op een andere poort werkt het prima.

• D43m0n
@rg-mohwa nou, op Marktplaats met die Onkyo en doe mij een lol, koop een Yamaha, dan kunnen we samen over hetzelfde apparaat treuren waarom het niet werkt 😆

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

D43m0n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:09:
@rg-mohwa nou, op Marktplaats met die Onkyo en doe mij een lol, koop een Yamaha, dan kunnen we samen over hetzelfde apparaat treuren waarom het niet werkt 😆
Ik zou graag naar Denon overgaan, maar gezien de waf factor word het binnenkort een soundbar met atmos ben ik bang :$

• D43m0n
Nou, doe dan een Yamaha soundbar 😁 Wally heeft er een van Yamaha met heel veel speakers. Ik zie er een op de Yamaha website staan met 46(!) speakers en dat ding ondersteunt Atmos. En natuurlijk HDMI4K60p met HDCP2.2. Dit lijkt me een vrij recent model en het lijkt me sterk dat de Next die niet ondersteunt. En als ie dat niet doet, strijden we samen bij Ziggo voor een 4.23, of desnoods 4.19!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

zojuist het een en andere getest, mijn onkyo is niets mis mee die werkt prima het is alleen die CRAP ziggo doos waarbij er blijkbaar geen firmware is getest. het alle ergste is ook nog wel dat de CEC ook niet meer werk en dat ik nu zelf de tv en versterker moet aan en uitzetten
zie hieronder mijn rand naar de ziggowebcare

Hallo, Ik heb al sinds ik de Nextbox heb een fijne setup die geweldig werkte, Next --->> hdmi -->> Onkyo TX-NR636 -->> hdmi --> Philips Tv. als ik de next box aanzetten ging netjes de versterken en tv ook aan. sinds afgelopen week heb ik geen beeld meer. ik zet de next box aan, de TV en versterker gaan netjes aan ik zie het welkomsscherm en nu daarna blijft het zwart. nu zit die op de HDCP2.2 poort van de onkyo en dat werkt niet meer. nu heb ik de poort op de onkyo getest en deze werk prima met laptop op ps4 pro. als ik een andere HDMI poort gebruik op de onkyo krijg ik weer beeld de niet HDCP2.2 poort). maar nu werkt CEC via de HDMI niet meer. ik moet nu dus zelf de TV en versterker handmatig aanzetten. kunnen jullie dit snel oplossen ? de problemen zijn ontstaan sinds versie 4.22 op de next box. erg vervelend. Of is het mogelijk om "oude" firmware te gebruiken ?

• Laguna
@rg-mohwa dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het probleem in de Next zit. Bij mij is het op dezelfde manier aangesloten (alleen met een andere versterker er tussen, Marantz NR1606) en bij mij werkt het nog probleemloos. Jammer dat je maar 1 HDMI input poort hebt met ondersteuning voor HDCP, anders had je nog een andere poort kunnen proberen. Ik neem aan dat je wel al een andere HDMI kabel hebt geprobeerd?

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Laguna schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:37:
@rg-mohwa dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het probleem in de Next zit. Bij mij is het op dezelfde manier aangesloten (alleen met een andere versterker er tussen, Marantz NR1606) en bij mij werkt het nog probleemloos. Jammer dat je maar 1 HDMI input poort hebt met ondersteuning voor HDCP, anders had je nog een andere poort kunnen proberen. Ik neem aan dat je wel al een andere HDMI kabel hebt geprobeerd?
Ja andere HDMI heb ik zeker geprobeerd.
Maar het heeft altijd gewerkt en na een software update werkt het niet meer ....dus ik geef wel Ziggo de schuld. Zeker omdat dezelfde HDMI poort wel met andere devices werkt.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:15
Pff wat een farce. Heb sinds 2013 de Horizon Box en dat ding is zo bagger als wat. Als je geen hoog stroomgebruik wilt in standby duurt het 3 minuten om 'm op te starten en menu is zo traag als wat en beeld schokt vaak. WiFi bereik is zeer pover ook.

Bel je naar Ziggo om dat aan te geven, krijg je aangeboden dat ze de Horizon Box vervangen. Waarom gebruiken ze die überhaupt nog? Ze stellen met dat ding al jaren mensen teleur en dan hebben ze eindelijk een goede box met de Next en dan zetten ze die niet in als iemand zich ontevreden stemt over de Horizon Box.

Toen ik expliciet naar de nieuwe box ging vragen zou mij dat forceren tot een Max abonnement met extra zender pakket, wat op 12,50 meer per maand zou uitkomen :X Een tijdje terug kon je nog je abonnement online aanpassen zodat je de Next kon krijgen voor 2,50 meer per maand. Dat wilde ik toen niet omdat ik vind dat de Next box een gratis standaard zou moeten zijn, hooguit wat administratiekosten voor opsturen en terugname.

Nu uiteindelijk krijg ik een nieuwe Horizon Box en een aparte router toegestuurd....
Volgend jaar verhuizen en dan maar naar KPN overstappen :{

• jongetje
Hertog_Martin schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:16:
Een tijdje terug kon je nog je abonnement online aanpassen zodat je de Next kon krijgen voor 2,50 meer per maand. Dat wilde ik toen niet omdat ik vind dat de Next box een gratis standaard zou moeten zijn, hooguit wat administratiekosten voor opsturen en terugname.
Bij kpn moet je ook betalen voor een opnemen pakket (of gratis met een 2e decoder) en voor ondemand moet je het plus pakket nemen. Die dingen zitten er bij de Next standaard bij.

Ik heb weinig eisen aan mijn internet (moet stabiel zijn) en 50mb is prima. Dan komt kpn voordeliger uit met veel zenders via pluspakket en geen gedoe met geen 2e next kunnen krijgen.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
iestyn99 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:00:
Maar heeft iemand ook de context knop ( ... ) van de originele afstandsbediening ook op de Harmony werkend gekregen?
Volgens mij is hier nog geen oplossing voor, correct? Ik heb (nog geen) Mediabox Next, maar ik gebruik de ondertitels dagelijks. Als dat alleen aangezet kan worden via de context-knop, dan is het voor mij nog even een no-go.

• jongetje
@mrwolf Volgens mij kan dat ook via het info menu, maar ik heb geen Next meer dus kan het niet voor je nakijken.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

D43m0n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:09:
Ik heb lang een Yamaha receiver gebruikt icm de Next box en er waren doorlopend kleine ergernissen. CEC issues, 4K die automatisch terugspringt, audio die bij inschakelen niet actief werd.

Uiteindelijk heb ik mijn problemen opgelost door een Denon X1600H receiver te kopen. Sindsdien werkt het eigenlijk als een zonnetje. Verschil is (onder andere) dat de Denon een HDMI 2.0a receiver is met HDCP 2.3

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
mrwolf schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:40:
[...]

Volgens mij is hier nog geen oplossing voor, correct? Ik heb (nog geen) Mediabox Next, maar ik gebruik de ondertitels dagelijks. Als dat alleen aangezet kan worden via de context-knop, dan is het voor mij nog even een no-go.
Twee keer achter elkaar de [OK] knop indrukken al eens geprobeerd?
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True