Je kan de CEC ook aan de kant van de TV uitzetten... maar in beide gevallen kun je de Harmony niet ten volle gebruiken.Stubby schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:13:
[...]
Dat agressieve HDMI cec gedrag kun je uitschakelen, maar alleen als je de originele afstandsbediening van de next gebruikt.
Ik gebruik ook een harmony en ook activiteiten. Na het wijzigen van die setting op de next kan ik prima tussen activities switchen die verschillende HDMI inputs gebruiken. Als de next uit gaat blijft de tv aan bij mij.Dennisdn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:05:
[...]
Je kan de CEC ook aan de kant van de TV uitzetten... maar in beide gevallen kun je de Harmony niet ten volle gebruiken.
Aha, ik heb gemist dat er een update is geweest daarvoor. Dat geeft ruimte om weer een poging te doen, dank!Stubby schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:29:
[...]
Ik gebruik ook een harmony en ook activiteiten. Na het wijzigen van die setting op de next kan ik prima tussen activities switchen die verschillende HDMI inputs gebruiken. Als de next uit gaat blijft de tv aan bij mij.
Maar heeft iemand ook de context knop ( ... ) van de originele afstandsbediening ook op de Harmony werkend gekregen?
Hallo,
Al weer een poosje maak ik gebruik gebruik van de Next. Dit naar volle tevredenheid. Ik kwam van de Mediabox XL, v/h Horizon, wat natuurlijk een ongelooflijk log en langzaam ding was. Maar dat terzijde, toch heb ik zo nu en dan wel een heel irritante issue met mijn Next. Regelmatig, niet vaak, maar regelmatig, wordt het terug kijken van een opgenomen programma onderbroken door een CS2xxx (fout)melding. De enige mogelijkheid om het opgenomen programma weer te kunnen bekijken is de Next volledig uitschakelen, totdat het lampje is gedoofd, en weer in te schakelen. Hierop kan de opname weer verder worden bekeken.
(Her)kent iemand dit? Wat is hier dan aan de hand?
Al weer een poosje maak ik gebruik gebruik van de Next. Dit naar volle tevredenheid. Ik kwam van de Mediabox XL, v/h Horizon, wat natuurlijk een ongelooflijk log en langzaam ding was. Maar dat terzijde, toch heb ik zo nu en dan wel een heel irritante issue met mijn Next. Regelmatig, niet vaak, maar regelmatig, wordt het terug kijken van een opgenomen programma onderbroken door een CS2xxx (fout)melding. De enige mogelijkheid om het opgenomen programma weer te kunnen bekijken is de Next volledig uitschakelen, totdat het lampje is gedoofd, en weer in te schakelen. Hierop kan de opname weer verder worden bekeken.
(Her)kent iemand dit? Wat is hier dan aan de hand?
2 maanden na de laatste update even e.e.a. melden betreffende de beeldkwaliteit.
Die is er blijvend fors op vooruit gegaan en bijna (95%) gelijkwaardig aan het beeld dat ik via mijn CI+ module heb.
Waarom dit zo lang heeft mogen duren na al die klachten mag Joost weten maar het is definitief opgelost.
Kijk nu weer met plezier naar opnames en instant replay.
Die is er blijvend fors op vooruit gegaan en bijna (95%) gelijkwaardig aan het beeld dat ik via mijn CI+ module heb.
Waarom dit zo lang heeft mogen duren na al die klachten mag Joost weten maar het is definitief opgelost.
Kijk nu weer met plezier naar opnames en instant replay.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Wat mij vooral opvalt is het grote verschil met het terug kijken via de ziggo app, of dat ik het programma zelf heb opgenomen en dan terug kijk. Via de ziggo app, vind ik het beeld zo wollig, terwijl mijn eigen opname bijna gelijk is aan de eigenlijke uitzending.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Hoi, ik denk dat mijn NEXT het begeven heeft.
Ik heb last van 'artifacts'. Dan zou je meteen denken aan (hdmi)kabels, sterkte van het signaal, etc. maar dit heb ik getest en kan het niet zijn. Ook een reboot, factory reset en van het stroom halen heeft niet geholpen. Het gekke is dat de 'artifact' (witte/roze vlokken) zich voornamelijk in het menu laten zien. Tijdens het tv kijken gebeurt dit ook maar is dit minder zichtbaar. Uiteindelijk na een halfuur flitsen en horten en stoten toch weer de NEXT uit en dan blijft het kastje in een soort loop vastzitten. Vanavond maar eens Ziggo bellen.
edit - Bleek toch de HDMI kabel te zijn.
Bizar dat een apparaat zo kan gaan flippen van een manke kabel.
Ik heb last van 'artifacts'. Dan zou je meteen denken aan (hdmi)kabels, sterkte van het signaal, etc. maar dit heb ik getest en kan het niet zijn. Ook een reboot, factory reset en van het stroom halen heeft niet geholpen. Het gekke is dat de 'artifact' (witte/roze vlokken) zich voornamelijk in het menu laten zien. Tijdens het tv kijken gebeurt dit ook maar is dit minder zichtbaar. Uiteindelijk na een halfuur flitsen en horten en stoten toch weer de NEXT uit en dan blijft het kastje in een soort loop vastzitten. Vanavond maar eens Ziggo bellen.
edit - Bleek toch de HDMI kabel te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Polycom op 16-01-2020 17:50 ]
Zoals ik het begrepen had zijn de bitrates, van opnamen afgespeeld vanuit de cloud, duidelijk lager dan die van een lokale opslag (deze zijn 1 op 1), volgens mij is dit nu nog steeds zo.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:34:
Wat mij vooral opvalt is het grote verschil met het terug kijken via de ziggo app, of dat ik het programma zelf heb opgenomen en dan terug kijk. Via de ziggo app, vind ik het beeld zo wollig, terwijl mijn eigen opname bijna gelijk is aan de eigenlijke uitzending.
Testing, one, two ...
Lokale opslag?!? Huh?! We hebben het hier toch over de Next en niet over de Horizon/Media Box XL welke wel een harde schijf ingebouwd heeft?hardware-lover schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:32:Zoals ik het begrepen had zijn de bitrates, van opnamen afgespeeld vanuit de cloud, duidelijk lager dan die van een lokale opslag (deze zijn 1 op 1), volgens mij is dit nu nog steeds zo.
Een Next ‘slaat op’ in de Cloud. Sterker, er wordt een ‘vinkje’ geplaatst bij het programma dat deze gedurende een jaar voor jou beschikbaar blijft.
Het kan zijn dat ik de reactie van @Dj Neo Ziggy, niet helemaal goed begrepen heb, ik ging er vanuit dat hij ook in de gelegenheid is om de Ziggo uitzendingen lokaal op te slaan (dat hoeft niet perse via een Horizon/Mediabox). In principe gebruikt de Next ook de mogelijkheden van de ZiggoGo app, maar als het gaat om het afspelen van media via de app op een mobiel bijvoorbeeld, dan kan die kwaliteit nog wel minder zijn dan wat er via de Next als opname wordt afgespeeld.RicoK schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:29:
[...]
Lokale opslag?!? Huh?! We hebben het hier toch over de Next en niet over de Horizon/Media Box XL welke wel een harde schijf ingebouwd heeft?
Een Next ‘slaat op’ in de Cloud. Sterker, er wordt een ‘vinkje’ geplaatst bij het programma dat deze gedurende een jaar voor jou beschikbaar blijft.
Voor nu is het volgens mij echter nog steeds zo, dat lokale in huis opnames, de hoogste kwaliteit hebben. Ik kan de bitrates van Next cloud opnamen echter niet meten, wel van de DVB-C kanalen via een ander apparaat. Op het oog, vergeleken met een VU+ 4k decoder, zijn ze echter toch wat minder, of lijken ze minder te zijn iig.
Testing, one, two ...
Ik heb een lg waar ik een ci module in heb met een externe hd. Daar neem ik programma's mee op.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Zojuist hetzelfde ervaren. Erg vreemd. We gaan er maar van uit dat er iets verbeterd is.dafmay schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:20:
Vreemd...kreeg zojuist bij aanzetten van de Next melding in beeld dat software is bijgewerkt. Ik had echter al de nieuwste 4.19 AV versie erop staan.
Echter tenzij je daadwerkelijk een dubbele tuner hebt of meerdere programma's tegelijk kunt opnemen kun je geen andere HD zenders kijken tijdens de opname behalve de NPO zenders.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:14:
Ik heb een lg waar ik een ci module in heb met een externe hd. Daar neem ik programma's mee op.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Wilde vanavond Studio Sport vanaf 't begin starten, toen begon de uitzending van gisteravond. Ook vanuit de gids werd de verkeerde uitzending gestart.
Vanuit de mobiele app werd wel de juiste uitzending gestart.
Iemand dat ook wel eens gehad?
Net gedaan, begon gelijk bij de opstelling van Ajax, dus wel goede uitzending alleen wel iets te ver in de uitzending eigenlijk al.JBS schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:12:
Wilde vanavond Studio Sport vanaf 't begin starten, toen begon de uitzending van gisteravond. Ook vanuit de gids werd de verkeerde uitzending gestart.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Gisteravond wou ik een serie kijken op Netflix via de Netflix app van m'n TV, maar er was plots geen geluid via m'n receiver (HDMI ARC). Ik vermoedde een HDMI handshake issue, oftewel van input gewisseld op m'n receiver, receiver uit/aan, TV uit/aan, maar nog steeds geen geluid. Zodra ik het geluid via de ingebouwde speaker van m'n TV liet lopen was er wel geluid. Uiteindelijk dacht ik, het zal toch niet de Next zijn (die die dag nog niet aan geweest was en gewoon in stand-by stand stond)? En jahoor zodra ik de schakelaar op de achterkant van de Next overhaalde was er weer geluid via m'n receiver...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat ga ik eens testen want ik ervaar regelmatig hetzelfde en gaf mijn TV de schuld. (TV opnieuw opstarten dus stekker eruit en erin lost het probleem op). Nooit aan gedacht dat het ook aan de Next zou kunnen liggen.Laguna schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:55:
Gisteravond wou ik een serie kijken op Netflix via de Netflix app van m'n TV, maar er was plots geen geluid via m'n receiver (HDMI ARC). Ik vermoedde een HDMI handshake issue, oftewel van input gewisseld op m'n receiver, receiver uit/aan, TV uit/aan, maar nog steeds geen geluid. Zodra ik het geluid via de ingebouwde speaker van m'n TV liet lopen was er wel geluid. Uiteindelijk dacht ik, het zal toch niet de Next zijn (die die dag nog niet aan geweest was en gewoon in stand-by stand stond)? En jahoor zodra ik de schakelaar op de achterkant van de Next overhaalde was er weer geluid via m'n receiver...
Wellicht heb ik iets gemist, of zie ik het niet in de voorgaande reacties: toen de Next box net uitwas zag je bij het gebruik van fast forward van een opname een klein plaatje van het beeld onder in beeld (op de tijds-as), Handig om te zien of de reclame al voorbij was. Ik merk dat ik dat niet meer zie. Ik weet niet bij welke firmware dit ineens verdwenen is? In elk geval bij 4.19.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bij 1x rechts of links klikken is hij inderdaad verdwenen maar als je de pijltjes knop ingedrukt houd zie je wel weer een kleine preview plaatje.Microkid schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:25:
Wellicht heb ik iets gemist, of zie ik het niet in de voorgaande reacties: toen de Next box net uitwas zag je bij het gebruik van fast forward van een opname een klein plaatje van het beeld onder in beeld (op de tijds-as), Handig om te zien of de reclame al voorbij was. Ik merk dat ik dat niet meer zie. Ik weet niet bij welke firmware dit ineens verdwenen is? In elk geval bij 4.19.
Helaas, werkt niet. Zowel via de ronde knop als de losse pijltjes: geen preview plaatje. Ik zie alleen 2 rondjes op de tijd-lijn.Equazor_ schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:07:
[...]
Bij 1x rechts of links klikken is hij inderdaad verdwenen maar als je de pijltjes knop ingedrukt houd zie je wel weer een kleine preview plaatje.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik word helemaal gek van de audiovertraging in combinatie met mijn Sonos. Heb het opgegeven. Ik kijk wel via de app en de Apple TV, daar loopt alles wel mooi synchroon.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik kan dat ook niet goed krijgen helaas. Met terugkijken of opnames bekijken kan het soms nog meer uit sync lopen dan "live" televisie.Serena schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:55:
Ik word helemaal gek van de audiovertraging in combinatie mijn Sonos. Heb het opgegeven. Ik kijk wel via de app en de Apple TV, daar loopt alles wel mooi synchroon.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Hier hetzelfde, heb het nooit goed kunnen krijgen. Of ik daarbij de soundbar aan zet of alleen de tv: geen verschil. Maar had het met de Horizon ook al, dus we zijn er wel aan gewend.Arethusa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:34:
[...]
Ik kan dat ook niet goed krijgen helaas. Met terugkijken of opnames bekijken kan het soms nog meer uit sync lopen dan "live" televisie.
Het stomme is, in de instellingen kun je de sync verschuiven. Maar het lijkt aan de ándere kant van het 0-punt te zitten, de kant die je niet aan kan passen.
Daar zat ik ook al aan te denken, je kan niet ver genoeg terug, de andere kant op maakt het alleen maar erger.Dennisdn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:23:
[...]
Hier hetzelfde, heb het nooit goed kunnen krijgen. Of ik daarbij de soundbar aan zet of alleen de tv: geen verschil. Maar had het met de Horizon ook al, dus we zijn er wel aan gewend.
Het stomme is, in de instellingen kun je de sync verschuiven. Maar het lijkt aan de ándere kant van het 0-punt te zitten, de kant die je niet aan kan passen.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Hier dan wel geen soundbar (of receiver) aangesloten, maar bij loopt mij beeld en geluid al niet eens in sync in de Ziggo App (op iPad Air 2). Bijvoorbeeld Vikings of Ray Donovan. Het begint goed, maar op een gegeven moment is beeld en geluid niet meer synchroon. De ‘oplossing’ is om de aflevering te stoppen en daarna opnieuw te starten. Bij eigen opnnames doet dit probleem zich (gelukkig) niet voor.
Ik vraag me wel is af waarrom de next 4k is uitgebracht voor Ziggo klanten
Ten eerste nog steeds problemen met de audio vertraging en ten tweede je hoort niks over 4k zenders van Ziggo
En ten derde ik zie ook weinig updates om de box beter te maken.
Dit gaat hetzelfde worden toen we begonnen in de hd tijdperk toen liep Ziggo ook achteraan in de rij met hd zenders
En ik begrijp nog steeds niet waarom klanten dit blijven pikken,tenslotte hebben zei ons nodig voor het grote geld wij zijn dus niet afhankelijk van Ziggo dus
En snap krijg natuurlijk er veel commetaar op maar ik heb de next genomen vanwege 4k maar je hoort niks en ziet niks er over van Ziggo.
Waarom zo grote kabel maatschappij altijd achter loopt bij de kleinere partijen maar wel elke keer extra geld vragen voor bagger zooi.
Misschien Ajax niet meer sponsoren en het in 4k stoppen of aan je klanten gunnen
Ten eerste nog steeds problemen met de audio vertraging en ten tweede je hoort niks over 4k zenders van Ziggo
Dit gaat hetzelfde worden toen we begonnen in de hd tijdperk toen liep Ziggo ook achteraan in de rij met hd zenders
En ik begrijp nog steeds niet waarom klanten dit blijven pikken,tenslotte hebben zei ons nodig voor het grote geld wij zijn dus niet afhankelijk van Ziggo dus
En snap krijg natuurlijk er veel commetaar op maar ik heb de next genomen vanwege 4k maar je hoort niks en ziet niks er over van Ziggo.
Waarom zo grote kabel maatschappij altijd achter loopt bij de kleinere partijen maar wel elke keer extra geld vragen voor bagger zooi.
Misschien Ajax niet meer sponsoren en het in 4k stoppen of aan je klanten gunnen
Je kan niet ver genoeg terug? Je audio komt te laat in de Sonos en de schuifbalk is bedoeld om audio te vertragen als het te vroeg komt. Dus elke waarde hoger dan 0 (de beginstand) maakt het alleen maar erger. Snap je 'm nog? Je hebt er dus helemaal niks aan. Technisch gezien zou het m.i. ook niet mogelijk zijn om beeld of audio te vervroegen, simpelweg omdat het signaal dan nog niet gearriveerd is.Arethusa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:24:
[...]
Daar zat ik ook al aan te denken, je kan niet ver genoeg terug, de andere kant op maakt het alleen maar erger.
Ik heb het opgelost door (niet boos worden) een analoog touwtje met 2x 3,5 mm jack tussen de Next en de analoge input van mijn soundbar te knopen. Audio is dan dermate veel 'vroeger' dat het beeld dan weer achter loopt. Dat komt omdat het beeld geprocessed moet worden en dat kost kennelijk wat tijd. En hier komt de vertragingsbalk dan wel weer van pas.... Want met een audiovertraging van 50 ms heb ik het nu perfect lipsynchroon. En het geluid is best goed. Het hele spectrum zit erin. Tja, je moet wat....
Ik heb geen verschil tussen soundbar of tv-geluid. De vertraging is hetzelfde. Bij mij is alles op TV aangesloten en vanuit TV gaat één lijn naar de soundbar. Alle bronnen werken goed behalve de Next.rowicom schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:59:
[...]
Je kan niet ver genoeg terug? Je audio komt te laat in de Sonos en de schuifbalk is bedoeld om audio te vertragen als het te vroeg komt. Dus elke waarde hoger dan 0 (de beginstand) maakt het alleen maar erger. Snap je 'm nog? Je hebt er dus helemaal niks aan. Technisch gezien zou het m.i. ook niet mogelijk zijn om beeld of audio te vervroegen, simpelweg omdat het signaal dan nog niet gearriveerd is.
Ik heb het opgelost door (niet boos worden) een analoog touwtje met 2x 3,5 mm jack tussen de Next en de analoge input van mijn soundbar te knopen. Audio is dan dermate veel 'vroeger' dat het beeld dan weer achter loopt. Dat komt omdat het beeld geprocessed moet worden en dat kost kennelijk wat tijd. En hier komt de vertragingsbalk dan wel weer van pas.... Want met een audiovertraging van 50 ms heb ik het nu perfect lipsynchroon. En het geluid is best goed. Het hele spectrum zit erin. Tja, je moet wat....
Als ik nou net alsof doe dat ik geen soundbar heb maar alleen de TV.... Ik kan geen extra geluid-lijntje trekken tussen de Next en de TV om de vertraging dan te ondervangen.
Ik begrijp gewoon niet waarom Ziggo dit niet voor elkaar krijgt. Het internet staat er ook buiten Tweakers helemaal vol van. Lipsync lijkt me toch echt essentieel voor een fijne kijkervaring.
De balk heeft nu, als het goed is, een andere kleur (ik geloof iets donkerder oranje) c.q een streepje waar de reclame start / afgelopen is. Niet mega accuraat maar het werkt wel.Microkid schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:25:
Haha ok, dan moet ik dat ook maar eens proberen misschienrowicom schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:59:
[...]
Je kan niet ver genoeg terug? Je audio komt te laat in de Sonos en de schuifbalk is bedoeld om audio te vertragen als het te vroeg komt. Dus elke waarde hoger dan 0 (de beginstand) maakt het alleen maar erger. Snap je 'm nog? Je hebt er dus helemaal niks aan. Technisch gezien zou het m.i. ook niet mogelijk zijn om beeld of audio te vervroegen, simpelweg omdat het signaal dan nog niet gearriveerd is.

Een poosje geleden las ik in dit forum de tip om de spraakbediening hiervoor te gebruiken; zodra de reclame begint druk ik op het microfoontje van de afstandsbediening van de Next en roep "8 minuten door" (reclame bij de commerciëlen duurt meestal ongeveer 8 minuten). Werkt best goed moet ik zeggen en is sneller als met "fast forward" doorspoelen.Microkid schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:25:
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Inderdaad er werd in oktober vorig jaar nog aangegeven dat het doel was om iedere 6 weken een update uit te brengen voor de Next, van dat doel is in ieder geval niks meer over. De lip sync issues zijn inderdaad nog steeds niet opgelost. Dat je niks over 4k hoort verbaast mij eerlijk gezegd niets, misschien straks met het EK voetbal.Ben er schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:51:
Ik vraag me wel is af waarrom de next 4k is uitgebracht voor Ziggo klanten
Daarnaast zit er ook een irritante bug in de Ziggo Go app, waardoor je in het startscherm zodra je direct een veel bekeken zender selecteert de volgende melding kan krijgen: "Zender is uitgeschakeld in het favorieten zender menu" en "Dit kanaal heb je niet geselecteerd in je favorieten zenderlijst. Ga naar favoriete zenders en selecteer de zender om deze uitzending te kijken." Met vervolgens 2 opties: "annuleren" en "zet aan".
Deze melding verschijnt onafhankelijk of je favorieten zenders hebt ingesteld of niet, echter zodra je "zet aan" selecteert wordt deze zender bovenaan geplaatst in je shared profile met geen mogelijkheid om die zenders daar weg te krijgen.
Hier loopt ook al 7 maanden een draadje over op het Ziggo forum, waarin onlangs het volgende is gemeld:
Verder heeft de Ziggo GO app ook regelmatig moeite om ingelogd te blijven, waarna je soms de app geforceerd moet sluiten om dat op te lossen.Mark Ziggo Community Moderator 3638 reacties 11 dagen geleden
Hi allemaal, er is een oplossing gevonden (tot zover het goede nieuws). Het slechte nieuws is dat deze update nog zeker een paar maanden op zich zal laten wachten, daar kan ik nu nog geen datum op prikken.
Abboneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van alle updates.
En bovendien werkt het "verder kijken" niet consistent, als ik op m'n tablet iets kijk en halverwege stop, komt datgene zelden in de lijst "verder kijken" te staan (niet op de Next en niet bij Ziggo GO). De enige keren dat "verder kijken" wel gewerkt heeft zijn volgens mij de keren dat ik iets via de Next aan het kijken was en halverwege was gestopt met kijken. Daarnaast kan je op de Next de "verder kijken* lijst nog steeds niet opschonen, hiervoor moet je dan weer Ziggo GO gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 28-01-2020 17:52 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Telkens de CS2518 Sorry, we kunnen dit niet afspelen melding bij iets vanaf begin starten. Een herstart los dit doorgaans wel op, maar toch is 't behoorlijk irritant. Herkent iemand dit?
@JBS toevallig kreeg ik die melding net meerdere malen, niets was af te spelen.. na een herstart werkt het idd weer wel..
Krijg ook al de melding dat de batterijen in de afstandsbediening aan vervanging toe zijn. 4x AAA leeg na zo'n 9 maanden in gebruik, vind ik persoonlijk erg snel. Al ben ik niet de eerste/enige zie ik, toevallig ook na zo'n 9 maanden.
Krijg ook al de melding dat de batterijen in de afstandsbediening aan vervanging toe zijn. 4x AAA leeg na zo'n 9 maanden in gebruik, vind ik persoonlijk erg snel. Al ben ik niet de eerste/enige zie ik, toevallig ook na zo'n 9 maanden.
[ Voor 61% gewijzigd door Laguna op 29-01-2020 12:26 ]
Ik weet niet of ik mijn 'issue' in het juiste topic plaats, maar omdat ik het op mijn beide Next boxen een van mijn Next boxen ervaar, plaats ik het hier. Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Ik heb een 'issue' met de programmagids. Als deze wordt geopend wordt een verticale witte lijn getoond om te laten zien welke programma's op dat moment bezig zijn. En aan de bovenzijde wordt dan in blokken van 30 minuten getoond op welk tijdstip het volgende programma begint of hoe lang het huidige programma al bezig is.
Echter, hier gaat het bij mij mis. De 'witte lijn' laat de wel juiste huidige programma's zien, maar de tijdlijn aan de bovenzijde zit er een minuut of 45 naast. Dit is al weer eventjes aan de gang, waardoor ik er mee heb leren omgaan. Maar vervelend blijft dit wel.
Ervaren meer mensen dit?
Edit: De tweede Next op de slaapkamer vertoont deze issue toch niet. Alleen de programma gids van de Next in de woonkamer laat een tijdlijn zien waarbij de 'witte lijn' ongeveer 45 minuten verspringt.
Edit2: OPGELOST. Ik heb de betreffende Next hard gereset. Het euvel is opgelost. De ‘tijdbalk’ in de programma gids loopt weer synchroon.
Ik heb een 'issue' met de programmagids. Als deze wordt geopend wordt een verticale witte lijn getoond om te laten zien welke programma's op dat moment bezig zijn. En aan de bovenzijde wordt dan in blokken van 30 minuten getoond op welk tijdstip het volgende programma begint of hoe lang het huidige programma al bezig is.
Echter, hier gaat het bij mij mis. De 'witte lijn' laat de wel juiste huidige programma's zien, maar de tijdlijn aan de bovenzijde zit er een minuut of 45 naast. Dit is al weer eventjes aan de gang, waardoor ik er mee heb leren omgaan. Maar vervelend blijft dit wel.
Ervaren meer mensen dit?
Edit: De tweede Next op de slaapkamer vertoont deze issue toch niet. Alleen de programma gids van de Next in de woonkamer laat een tijdlijn zien waarbij de 'witte lijn' ongeveer 45 minuten verspringt.
Edit2: OPGELOST. Ik heb de betreffende Next hard gereset. Het euvel is opgelost. De ‘tijdbalk’ in de programma gids loopt weer synchroon.
[ Voor 19% gewijzigd door RicoK op 10-02-2020 18:29 ]
Als ik mijn Mediabox next (HDMI 1) aanzet start soms ook de Playstion 3 (HDMI 2).
Beide aangesloten op een Sony Z4500 tv, die weer gebruik maakt van een Sony theatre stand system rht-G550.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Beide aangesloten op een Sony Z4500 tv, die weer gebruik maakt van een Sony theatre stand system rht-G550.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
2de next ? Decadent hoor, ik ben net vorige week bij Ziggo gekomen, maar mag geen 2de nextRicoK schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:27:
... en daarom beetje spijt ivm niet lekker kunnen zappen op slaapkamer..... :
* ouder samsung C7140 decoder werkt wel, maar de oude smartcard ( van ziggo abbo beeindigd eind 2018) mag/kan niet meer geactiveerd worden ( werkt wel, immers kan gewoon ned 1,2 en 3 zien, en kan volledige tvgids bekijken)
* tv heeft geen CI-slot, dus ook geen oplossing
Oplossing zou moeten zijn (ik) chromecast kopen en streamen vanaf GO ap ( dus dat is niet lekker dom zappen ) , of andere mediabox huren ( geen next) bij ziggo a 4per maand=48perjaar met mindere functies.
Hoe dan ook extra € € €
Maar goed, voor de vaste meelezers hier is dit vast geen nieuws .....
Hopelijk volgend jaar weer goede KPN aanbieding

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 11-02-2020 12:52 ]
Hahahaha, zeker, héél decadent..... Nee, gewoon geluk gehad en nog op het juiste moment, in augustus vorig jaar, mijn contract aangepast met én dus de tweede Next in de plaats van mijn voormalige Pacebox én een fijne korting.Ted038 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
[...]
2de next ? Decadent hoor, ik ben net vorige week bij Ziggo gekomen, maar mag geen 2de next
Ik durf te beweren dat bij verwijdering van die vervallen smartcard dezelfde zenders zichtbaar zullen blijvenTed038 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
[...]
[knip]
* ouder samsung C7140 decoder werkt wel, maar de oude smartcard ( van ziggo abbo beeindigd eind 2018) mag/kan niet meer geactiveerd worden ( werkt wel, immers kan gewoon ned 1,2 en 3 zien, en kan volledige tvgids bekijken)
[knip]
Testing, one, two ...
oh, ik ook welhardware-lover schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:12:
[...]
Ik durf te beweren dat bij verwijdering van die vervallen smartcard dezelfde zenders zichtbaar zullen blijven
Was meer om aan te geven dat het niet aan de HDDecoder lag .... ( als die kapot was werd ook dat niet meer doorgegeven immers)
Ach so, dat was me niet geheel duidelijk, nu wel dusTed038 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:18:
[...]
oh, ik ook welivm verplicht vrije zenders .....
Was meer om aan te geven dat het niet aan de HDDecoder lag .... ( als die kapot was werd ook dat niet meer doorgegeven immers)
Mocht je meer "Next" opties willen hebben, je zou een Android boxje kunnen plaatsen en het via de ZiggoGo app kunnen doen?
Testing, one, two ...
Ik heb gewoon een android TV box gekocht voor € 18 en daar ziggo go op gezet... zit afstandsbediening bij en werkt net zo handig... tevens videoland en netflix of meer toepassingen beschikbaar op de tv....Ted038 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
[...]
2de next ? Decadent hoor, ik ben net vorige week bij Ziggo gekomen, maar mag geen 2de next![]()
Oplossing zou moeten zijn (ik) chromecast kopen en streamen vanaf GO ap ( dus dat is niet lekker dom zappen ) , of andere mediabox huren ( geen next) bij ziggo a 4per maand=48perjaar met mindere functies.
Hoe dan ook extra € € €
Het gaat nu tamelijk offtopic, maar wil het nog wel even gezegd hebben om teleurstellingen te voorkomen.Vroem schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:37:
[...]
Ik heb gewoon een android TV box gekocht voor € 18 en daar ziggo go op gezet... zit afstandsbediening bij en werkt net zo handig... tevens videoland en netflix of meer toepassingen beschikbaar op de tv....
Even voorzichtig zijn... Voor Android TV is er officieel nog geen ZiggoGo app (closed bèta wel), voor een Android box voor aan je TV wel
Testing, one, two ...
Op de chromecast kan je niet alles zien wat de ziggo go aanbied, wordt vaak niet toegestaan om iets te casten.Ted038 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
[...]
2de next ? Decadent hoor, ik ben net vorige week bij Ziggo gekomen, maar mag geen 2de next![]()
Hoe dan ook extra € € €
Ik zou een kleine pc erbij zetten en die via hdmi gewoon op je tv aansluiten, evt kan je dat nog zo fixen dat je wel lekker dom kan zappen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Sinds een week een Next box en gisteren tijdens het zappen kwam ik langs Net5 waar de 3e 50 Shades film op was. Ik kreeg toen een waarschuwing wegens "erotische content" en dat ik mijn pincode moest invullen. Nu staat in het menu de leeftijdsgrens uit maar kon verder geen optie vinden om alle waarschuwingen of vragen om pincodes uit te zetten. Toch nog ergens een menu over het hoofd gezien?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Werd hier door de vrouw idd ook op geattendeerd. De vorige films hadden dit niet. Best bijzonder..Phydomir schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:17:
Sinds een week een Next box en gisteren tijdens het zappen kwam ik langs Net5 waar de 3e 50 Shades film op was. Ik kreeg toen een waarschuwing wegens "erotische content" en dat ik mijn pincode moest invullen. Nu staat in het menu de leeftijdsgrens uit maar kon verder geen optie vinden om alle waarschuwingen of vragen om pincodes uit te zetten. Toch nog ergens een menu over het hoofd gezien?
©2004
https://community.ziggo.n...roomser-dan-de-paus-52554Phydomir schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:17:
Goedemorgen,
Gezien ik niet exact weet of deze vraag hier hoort (denk het wel) of dat het aan mijn tv (LG65C9) ligt...
Ik merk op dat bij bepaalde programma's het geluid niet synchroon loopt met de personen (lippen/monden)
Dit is erg storend. Ik maak gebruik van de Ziggo Next Box. Bij Netflix of films is dit niet het geval. Zijn hier ervaringen mee? En hopelijk, een oplossing?
Alvast bedankt.
Gezien ik niet exact weet of deze vraag hier hoort (denk het wel) of dat het aan mijn tv (LG65C9) ligt...
Ik merk op dat bij bepaalde programma's het geluid niet synchroon loopt met de personen (lippen/monden)
Dit is erg storend. Ik maak gebruik van de Ziggo Next Box. Bij Netflix of films is dit niet het geval. Zijn hier ervaringen mee? En hopelijk, een oplossing?
Alvast bedankt.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Zoeken op 'lipsync' in dit topic levert je 4 pagina's aan posts oppdavie2311 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:41:
Goedemorgen,
Alvast bedankt.
Het is een bekend issue, niet iedereen heeft er (in dezelfde mate) last van, en er is geen echte oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 20-02-2020 11:50 ]
Is wel een beetje kort door de bocht natuurlijk. Met lipsync als zoekwoord kom ik aan meerdere pagina's in dit topic: [DVB-C] Ziggo Mediabox Nextpdavie2311 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:41:
Zijn hier ervaringen mee?
@JBS Je was me enkele seconden voor.
[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 20-02-2020 11:51 ]
Mijn kinderen klagen de laatste tijd ook veelvuldig over lipsync problemen op cartoon network.
Ik gebruik geen externe audio oid. Next direct op TV.
We hebben het dan ook over een verschil van bijna 2 seconden... is dit zender gerelateerd of een probleem van de Next?
Ik gebruik geen externe audio oid. Next direct op TV.
We hebben het dan ook over een verschil van bijna 2 seconden... is dit zender gerelateerd of een probleem van de Next?
Ah...heet dat zo...;-)JBS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:50:
[...]
Zoeken op 'lipsync' in dit topic levert je 4 pagina's aan posts op
Het is een bekend issue, niet iedereen heeft er (in dezelfde mate) last van, en er is geen echte oplossing.
Excuus! Ik lees iets dat ik dit wellicht kan instellen op mijn Next Box..Even zien als ik thuis ben..Mijn oude Pana Plasma icm de Humax had dit niet namelijk
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Bij werkt chrome cast niet meer lijkt het. Ik zie de Next wel staan in het lijstje met apparaten maar het maken van verbinding duurt oneindig lang en er wordt dus ook geen beeld of geluid via de Next afgespeeld.
Eerder heeft dit wel gewerkt. Is dit een bekend probleem?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Ik heb de laatste tijd een raar probleem met de box. Om de zoveel tijd is het net alsof de hdmi stekker even eruit getrokken wordt. Gewoon 1 seconde zwart en geen geluid . Andere apparaten op de tv aangesloten hebben hier geen last van. De next al een keer herstart maar nergens last van en speelt pas anderhalve week ongeveer. Iemand nog meer last hiervan?
Heb je de HDMI kabel nagekeken? Even los en weer goed vast maken, of desnoods een andere proberen? Dit verschijnsel had ik voorheen ook weleens met een ander apparaat waar de aansluiting beetje brak was.DoeEensGek schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:06:
Ik heb de laatste tijd een raar probleem met de box. Om de zoveel tijd is het net alsof de hdmi stekker even eruit getrokken wordt. Gewoon 1 seconde zwart en geen geluid . Andere apparaten op de tv aangesloten hebben hier geen last van. De next al een keer herstart maar nergens last van en speelt pas anderhalve week ongeveer. Iemand nog meer last hiervan?
XBL gamertag StayingPow3r
Ik heb de next nu op 1080 ingesteld. Zal de kabel ook nog eens controleren.Mr. Freeze schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:55:
[...]
Heb je de HDMI kabel nagekeken? Even los en weer goed vast maken, of desnoods een andere proberen? Dit verschijnsel had ik voorheen ook weleens met een ander apparaat waar de aansluiting beetje brak was.
Ik had dat vanochtend voor het eerst. Next van de stroom af verhielp het probleem niet.De tv gaf wel geluid bij gebruik van de aangekoppelde satellietontvanger. Moest de tv even stroomloos maken voordat de Next ook weer geluid via de tv gaf.
Doe ik ook vaak, maar helaas blijft die instelling niet bewaard, springt elke keer naar "automatisch" als ik switch van tv luidsprekers naar receiver of weer terug. Zal wel een hdcp dingetje zijn, want een cec killer heb ik er al op zitten.DoeEensGek schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:02:
[...]
Ik heb de next nu op 1080 ingesteld. Zal de kabel ook nog eens controleren.
Tot een paar weken geleden had ik dit ook best vaak. Meerdere keren per week moest ik de stekker van de TV er even uit halen om hem opnieuw op te laten starten en dan was er weer geluid. Maar dat is nu alweer een paar weken geleden. Geen idee waarom het nu niet meer gebeurd. Maar rondom die tijd heeft de Phillips-TV een update gehad, kan alleen nergens vinden wat die update heeft gedaan. Wellicht is het toeval.Kroonkurk schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:42:
Ik had dat vanochtend voor het eerst. Next van de stroom af verhielp het probleem niet.De tv gaf wel geluid bij gebruik van de aangekoppelde satellietontvanger. Moest de tv even stroomloos maken voordat de Next ook weer geluid via de tv gaf.
Hier laatste paar dagen ook geen beeld meer via de next. Ja wel de zenders onderin beeld zeg maar. Maar uitzending zelf niet zichtbaar.
Alleen herstart van de next helpt, maar dit moet ik wel elke dag doen. Beetje irritant
Alleen herstart van de next helpt, maar dit moet ik wel elke dag doen. Beetje irritant
Hier ook bijna dagelijks... Is er een fix?G.Scholtens schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:16:
Hier laatste paar dagen ook geen beeld meer via de next. Ja wel de zenders onderin beeld zeg maar. Maar uitzending zelf niet zichtbaar.
Heb je al de nieuwste software versie 4.22 FY erop staan?
Deze zou o.a. de problemen met de beeldweergave fixen.
Zie het eigen Ziggo forum.
Waar vind je dat? De community heeft het nog steeds over 4.19.dinandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:24:
Kan ook niks anders vinden.
Wellicht wel beschikbaar voor hun testpanel.
Wellicht wel beschikbaar voor hun testpanel.
Testers only...rest is 4.19.dinandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:24:
Nieuwe versie zal wel snel komen...
Iemand meldt problemen met het audio-volume, duurt misschien toch wat langerwvkreg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Testers only...rest is 4.19.
Nieuwe versie zal wel snel komen...
15 uur geleden; "Na de laatste update 4.22 FY gaat het geluid spontaan harder, ik moet hem dan ook elke keer zachter zetten."
Het desbetreffende topic is echter niet zichtbaar voor niet testers (zoals ik)
Testing, one, two ...
Ik heb momenteel nog een mediabox xl en wil wel over naar de Next. Ik heb het alles in 1 Complete abonnement en het extra zenderpakket Ziggo Movies en Series XL.
Als ik overstap naar het Max abonnement dan zit dit pakket er toch al bij in of lees ik dat verkeerd?
En als ik het goed lees in de startpost dan zijn de CI+ modules in de tv nog gewoon te gebruiken maar de Humax met een CI+ module, werkt die ook nog. Is het type 5300C.
Als ik overstap naar het Max abonnement dan zit dit pakket er toch al bij in of lees ik dat verkeerd?
En als ik het goed lees in de startpost dan zijn de CI+ modules in de tv nog gewoon te gebruiken maar de Humax met een CI+ module, werkt die ook nog. Is het type 5300C.
Klopt, en je kan trouwens ook kiezen voor internet start of internet compleet samen met TVmax (incl Movies en Series XL) , dan krijg je er ook de Next box bij geleverd (https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen)mike123 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:17:
Ik heb momenteel nog een mediabox xl en wil wel over naar de Next. Ik heb het alles in 1 Complete abonnement en het extra zenderpakket Ziggo Movies en Series XL.
De Ci+ module in de TV blijft inderdaad gewoon werken, of de Humax nog blijft werken weet ik niet (geen ervaring mee)...mike123 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:17:
[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 08-03-2020 22:05 ]
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopicmike123 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:17:
[knip]
En als ik het goed lees in de startpost dan zijn de CI+ modules in de tv nog gewoon te gebruiken maar de Humax met een CI+ module, werkt die ook nog? Is het type 5300C.
Testing, one, two ...
Sinds afgelopen vrijdag 06/03 de Next in werking. Het aan de praat krijgen had aanvankelijk wat voeten in de aarde. Had 'm 2 dagen eerder maar had geen tv ontvangst, wel aangesloten op de router voor Netflix/Youtube. Monteur die Gigabit modem aan kwam sluiten heeft het gefixt. Moest hiervoor een aantal belletjes plegen etc.
Het verschil met de pos Mediabox XL is giga en is op punten zelfs beter dan mijn HTPC met daarin 6 Digital Devices tuners + ci met MCE + Kodi maar kan het (nog) niet geheel vervangen. Ik mis bijvoorbeeld echt Twitch en het onderschrift bij Youtube. Ook is de werking van de EPG van MCE/Kodi soepeler en uitgebreider, de gids van de Next is erg beknopt.
Aanvankelijk leek ik het toetsenbord van de ab van de XL te missen maar stembediening is zoveel fijner. Alleen al wanneer reclame bij een opname start "8 minuten verder" lullen is heerlijk. Alleen al daarvoor wil je de Next. Alleen werkt het niet binnen Netflix en om uit Netflix naar TV of Youtube etc. te gaan moet je de ab gebruiken. Helemaal mooi zou zijn wanneer je de ab helemaal niet nodig zou hebben voor stembediening.
Wat soms gebeurd is dat bij vooruitkijken in de gids, de gids niet gevuld is met info en het geluid hapert soms wanneer ik van Youtube naar live tv schakel.
s'nachts en meerendeels overdag haal ik de stroom van de HTPC/TV en ook de Next. Het onthoudt dan niet dat ik een favorietenlijst heb ingesteld maar laat de standaardlijst zien. Zo te zien kan ik de zendervolgorde daarvan niet wijzigen. Wellicht staat dat in de gebruiksaanwijzing maar die moet ik nog openslaan.
Het opnemen kan nu in veel gevallen achterwege blijven omdat het terugkijken van een week zoveel verbeterd is.
Voor Kodi+Twitch, etc. en films/series van de Nas streamen heb ik nu m'n RPi3 aangesloten. Voor een soepelere werking ga ik rondkijken voor een mediastreamer/nuc of wat dan ook.
Het verschil met de pos Mediabox XL is giga en is op punten zelfs beter dan mijn HTPC met daarin 6 Digital Devices tuners + ci met MCE + Kodi maar kan het (nog) niet geheel vervangen. Ik mis bijvoorbeeld echt Twitch en het onderschrift bij Youtube. Ook is de werking van de EPG van MCE/Kodi soepeler en uitgebreider, de gids van de Next is erg beknopt.
Aanvankelijk leek ik het toetsenbord van de ab van de XL te missen maar stembediening is zoveel fijner. Alleen al wanneer reclame bij een opname start "8 minuten verder" lullen is heerlijk. Alleen al daarvoor wil je de Next. Alleen werkt het niet binnen Netflix en om uit Netflix naar TV of Youtube etc. te gaan moet je de ab gebruiken. Helemaal mooi zou zijn wanneer je de ab helemaal niet nodig zou hebben voor stembediening.
Wat soms gebeurd is dat bij vooruitkijken in de gids, de gids niet gevuld is met info en het geluid hapert soms wanneer ik van Youtube naar live tv schakel.
s'nachts en meerendeels overdag haal ik de stroom van de HTPC/TV en ook de Next. Het onthoudt dan niet dat ik een favorietenlijst heb ingesteld maar laat de standaardlijst zien. Zo te zien kan ik de zendervolgorde daarvan niet wijzigen. Wellicht staat dat in de gebruiksaanwijzing maar die moet ik nog openslaan.
Het opnemen kan nu in veel gevallen achterwege blijven omdat het terugkijken van een week zoveel verbeterd is.
Voor Kodi+Twitch, etc. en films/series van de Nas streamen heb ik nu m'n RPi3 aangesloten. Voor een soepelere werking ga ik rondkijken voor een mediastreamer/nuc of wat dan ook.
Dank je. Ga ik naar kijken.DON PAPA schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:36:
[...]
Klopt, en je kan trouwens ook kiezen voor internet start of internet compleet samen met TVmax (incl Movies en Series XL) , dan krijg je er ook de Next box bij geleverd (https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen)
[...]
De Ci+ module in de TV blijft inderdaad gewoon werken, of de Humax nog blijft werken weet ik niet (geen ervaring mee)...
Niemand?Swinnio schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:41:
Bij werkt chrome cast niet meer lijkt het. Ik zie de Next wel staan in het lijstje met apparaten maar het maken van verbinding duurt oneindig lang en er wordt dus ook geen beeld of geluid via de Next afgespeeld.
Zojuist Ziggo aan de lijn gehad en nog gevraagd of er al een extra Next box verkrijgbaar was.
Komt er op termijn wel weer aan, maar nog niet bekend wanneer.
Komt er op termijn wel weer aan, maar nog niet bekend wanneer.
Mogelijk ietsje duidelijker omschrijven wat je waarmee nu eigenlijk probeert?
Testing, one, two ...
Chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen en nogmaals proberen?
https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl
Ok, het volgende is het geval: streamen naar de box vanaf de Ziggo app werkt prima. Bij Youtube zie ik het cast icoontje ook en staat de Next in de lijst met apparaten. Maar het maken van een verbinding duurt uren en uiteindelijk wordt er niets afgespeeld. Ik ben zowel op mijn telefoon als op de box met hetzelfde Youtube account aangemeld.hardware-lover schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:38:
[...]
Mogelijk ietsje duidelijker omschrijven wat je waarmee nu eigenlijk probeert?
Eerder heeft dit probleem gewerkt.
Ik snap niet heel goed waarom mensen naar de Next streamen. Je kunt toch gewoon vanaf het kastje zelf afspelen? Of mis ik hier iets…Swinnio schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:06:
[...]
Ok, het volgende is het geval: streamen naar de box vanaf de Ziggo app werkt prima. Bij Youtube zie ik het cast icoontje ook en staat de Next in de lijst met apparaten. Maar het maken van een verbinding duurt uren en uiteindelijk wordt er niets afgespeeld. Ik ben zowel op mijn telefoon als op de box met hetzelfde Youtube account aangemeld.
Het enige dat ik me kan voorstellen, is dat het via een tablet/phone makkelijker zoeken is naar content. Voice control werkt bij Next niet voor zoekopdrachten binnen Youtube en Netflix. De remote heeft ook geen toetsenbord, waardoor zoekopdrachten invoeren een beetje behelpen is.Serena schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:28:
[...]
Ik snap niet heel goed waarom mensen naar de Next streamen. Je kunt toch gewoon vanaf het kastje zelf afspelen? Of mis ik hier iets…
Ik vind het volgende trouwens super irritant: als de TV en Next aan staan en ik wil op mijn iPad een serie opstarten, wordt op de Next automatisch Netflix opgestart zonder dat ik op het cast icoon heb geklikt.
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 13-03-2020 09:38 ]
Precies vanwege die reden inderdaad. En dochterlief is vrij specifiek in wat zij wil zien, dat heb ik veel sneller op mijn telefoon of tablet opgezochtmeesje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Het enige dat ik me kan voorstellen, is dat het via een tablet/phone makkelijker zoeken is naar content. Voice control werkt bij Next niet voor zoekopdrachten binnen Youtube en Netflix. De remote heeft ook geen toetsenbord, waardoor zoekopdrachten invoeren een beetje behelpen is.
Oké, duidelijk. Het enige wat ik nu kan zeggen is, het werkt hier nog steeds (Android Pixel 2).Swinnio schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:06:
[...]
Ok, het volgende is het geval: streamen naar de box vanaf de Ziggo app werkt prima. Bij Youtube zie ik het cast icoontje ook en staat de Next in de lijst met apparaten. Maar het maken van een verbinding duurt uren en uiteindelijk wordt er niets afgespeeld. Ik ben zowel op mijn telefoon als op de box met hetzelfde Youtube account aangemeld.
Testing, one, two ...
@Swinnio Zojuist een test gedaan met het 'streamen' van Youtube en Netflix naar de Next box. Beide tests waren succesvol. Via het cast icoon de betreffende apps op mijn iPad kan ik de optie 'Mediabox' selecteren waarna probleemloos de gekozen content via de Next box wordt afgespeeld.
Mijn Next box is met een vast netwerkkabel aangesloten. Wellicht maakt dat nog een verschil?
Het valt me op de door mij eerder ervaren irritante bug niet meer optreedt, ik kan nu wel gelijktijdig tv kijken via de Next box en een Netflix serie op mijn iPad, zonder dat de Next box Netflix wil overnemen van mijn iPad.
Mijn Next box is met een vast netwerkkabel aangesloten. Wellicht maakt dat nog een verschil?
Het valt me op de door mij eerder ervaren irritante bug niet meer optreedt, ik kan nu wel gelijktijdig tv kijken via de Next box en een Netflix serie op mijn iPad, zonder dat de Next box Netflix wil overnemen van mijn iPad.
Zojuist ook succesvol getest met het streamen van youtube + Netflix vanaf zowel de iPad als mijjn One+ 5 foon. De Next is met wifi verbonden en werkt zelfs pretttiger dan rechtstreeks van de Next. Verbinden duurt ca 8 seconden, wisselen van filmpjes een seconde of 2.
VLC en universalmediaserver kunnen de Next helaas niet vinden.
Klopt. Het werkt alleen met de apps die op de Next box aanwezig zijn en natuurlijk met de Ziggo Go app. De Next box is dus geen volledige vervanger van een Chromecast.mowa schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:46:
In Spotify staat de Next wel in de lijst met te verbinden apparaten maar daarom gebeurd er verder niets.meesje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:57:
[...]
Klopt. Het werkt alleen met de apps die op de Next box aanwezig zijn en natuurlijk met de Ziggo Go app. De Next box is dus geen volledige vervanger van een Chromecast.
Eerste issue met de afstandsbediening. Deed niets meer. Handmatig verbonden middels de knoppen TV+0 en 10 seconden gewacht tot het ledje op de box 1x knipperde. Desondanks deed de ab niets, nog 3x handmatig proberen te verbinden. Batterijen vervangen en toen deed de ab het weer.
Gaan de batterijen maar een week mee? Kan me dat niet voorstellen.
Van het weekeinde ff kijken of ik de Next al in de Harmony db staat, dan kan ik de Harmony als backup gebruiken.
Nog even verder getest. Naast de eerder genoemde Ziggo Go, Netflix en YouTube apps kun je vanaf je iPad (of ander devices) ook YouTube Music en YouTube Kids casten naar de Next box, ook al zijn hiervoor op Next geen specifieke apps beschikbaar.mowa schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:17:
[...]
In Spotify staat de Next wel in de lijst met te verbinden apparaten maar daarom gebeurd er verder niets.
Eerste issue met de afstandsbediening. Deed niets meer. Handmatig verbonden middels de knoppen TV+0 en 10 seconden gewacht tot het ledje op de box 1x knipperde. Desondanks deed de ab niets, nog 3x handmatig proberen te verbinden. Batterijen vervangen en toen deed de ab het weer.
Gaan de batterijen maar een week mee? Kan me dat niet voorstellen.
Van het weekeinde ff kijken of ik de Next al in de Harmony db staat, dan kan ik de Harmony als backup gebruiken.
Het zal wel leuk zijn als ze de cast functie volledig open gooien/implementeren, zodat je bv ook NPO Start kunt casten. Of zijn ze stilletjes aan het voorsorteren op Google Home?
Deze week krijgen we versie 4.22 van de Next. Ik laat me verrassen.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Verwijderd
Software-update 4.22 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo probleemloos mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Nieuw in deze update
Met deze meest recente software-update op de Mediabox Next is onder andere het volgende verbeterd:
• Bij het luisteren naar radio schakelde deze soms terug naar het geluid van je tv. Dat is opgelost. Daarnaast geeft de radio-app nu de vijf stations weer die je het laatst hebt gespeeld. Zo schakel je nog sneller naar je favoriete zender. Benieuwd hoe je naar de radio luistert met je Mediabox Next? Hier lees je hoe je dat doet.
• De beschikbaarheid van ondertiteling voor doven en slechthorenden is verbeterd.
• Het filteren van opnames op ‘oudste’ werkt nu weer correct.
• Verbetering in de verbinding met bepaalde modems van Ziggo.
• We hebben de batterijduur van de afstandsbediening verbeterd.
• Meerdere kleinere foutjes aangepakt (bug fixes).
Hoe werkt deze software-update?
Voor deze software-update op de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. Die wordt automatisch vannacht op je mediabox klaargezet, zodra de box in de stand-by-stand staat. Het updaten gebeurt uiterlijk tot drie dagen nadat de software op de box is klaargezet. Je kunt die tijd natuurlijk gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’. Meer informatie over deze software-update vind je op onze Community.
We werken er altijd aan om tv-kijken zo probleemloos mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Nieuw in deze update
Met deze meest recente software-update op de Mediabox Next is onder andere het volgende verbeterd:
• Bij het luisteren naar radio schakelde deze soms terug naar het geluid van je tv. Dat is opgelost. Daarnaast geeft de radio-app nu de vijf stations weer die je het laatst hebt gespeeld. Zo schakel je nog sneller naar je favoriete zender. Benieuwd hoe je naar de radio luistert met je Mediabox Next? Hier lees je hoe je dat doet.
• De beschikbaarheid van ondertiteling voor doven en slechthorenden is verbeterd.
Voor deze software-update op de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. Die wordt automatisch vannacht op je mediabox klaargezet, zodra de box in de stand-by-stand staat. Het updaten gebeurt uiterlijk tot drie dagen nadat de software op de box is klaargezet. Je kunt die tijd natuurlijk gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’. Meer informatie over deze software-update vind je op onze Community.
Helaas dus niets voor de lipsync met soundbars… 😢Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:08:
Software-update 4.22 voor Mediabox Next
Nieuw in deze update
Lipsync issues zijn wel breder dan alleen met soundbars, maar inderdaad dit zou veel meer prioriteit moeten hebben dan de issues die ze nu aanpakken en hier hebben ze dan 5 maanden over gedaan..Serena schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:43:
[...]
Helaas dus niets voor de lipsync met soundbars… 😢
Ik vond het al belachelijk dat de batterijen in de afstandsbediening nog niet eens een jaar mee gingen bij gemiddeld gebruik, maar blijkbaar stond daar dus iets verkeerd wat ze nu hebben kunnen fixen. Dat is dan wel positief.
.....en de update naar 4.22 is uitgesteld, jammer.
Bron: https://www.totaaltv.nl/n...-next-vanwege-corona-uit/
[ Voor 49% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-03-2020 10:24 ]
Dat zegt wel hoeveel vertrouwen Ziggo in hun eigen software heeft. De laatste versie die uitgerolt is was 4.19 en die versies erna waren allemaal niet geschikt om verder uit te rollen vanwege kwaliteit issues.Mr. Freeze schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:
.....en de update naar 4.22 is uitgesteld, jammer.
Hier had iets met inhoud kunnen staan..
[ Voor 107% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2020 22:04 ]
Lekker positief ingesteld hier...
Hoe urgent is deze update? Niet echt lijkt me.
Hoe groot is de impact als er bij het uitrollen van de firmware iets fout gaat en Ziggo heeft niet voldoende bemensing? De diensten in huidige staat continueren lijkt me toch prio hebben boven deze update.
Hoe urgent is deze update? Niet echt lijkt me.
Hoe groot is de impact als er bij het uitrollen van de firmware iets fout gaat en Ziggo heeft niet voldoende bemensing? De diensten in huidige staat continueren lijkt me toch prio hebben boven deze update.
Klopt, de algemene tendens is niet positief, maar als je ziet hoe tergend langzaam er updates/reacties uitkomen dan is dat gevoel wel terecht denk ik.
De Next werkt beter dan de Mediabox XL ervoor, maar nog lang niet perfect.
Klachten over de Next zouden ook minder zijn als iedereen de Android TV app zou kunnen gebruiken die nu ongeveer 6 jaar in ontwikkeling is.
Mensen klagen wel eens over het door Google beschikbaar stellen van nieuwe diensten en die later weer uitschakelen, maar Ziggo is het andere uiterste.
Klachten over de Next zouden ook minder zijn als iedereen de Android TV app zou kunnen gebruiken die nu ongeveer 6 jaar in ontwikkeling is.
Mensen klagen wel eens over het door Google beschikbaar stellen van nieuwe diensten en die later weer uitschakelen, maar Ziggo is het andere uiterste.
Mee eens hoor. Ik vind het terecht als mensen klagen over de frequentie en de inhoud van de updates. Toen ik de inhoud van 4.22 las, dacht ik ook van 'is dit alles?'. Echter klagen (over het niet uitrollen van deze update) in de situatie waarin de wereld nu verkeert, vind ik vrij lomp. Veiligheid voor alles, en m.i. geldt dat ook voor het (niet) uitrollen van firmware updates.jopie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:46:
Klopt, de algemene tendens is niet positief, maar als je ziet hoe tergend langzaam er updates/reacties uitkomen dan is dat gevoel wel terecht denk ik.
Done..
[ Voor 111% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2020 22:06 ]
Nu ook communicatie vanuit Ziggo. Alle begrip voor.
Maandag stuurden we een e-mail over de software-update 4.22 voor de Mediabox Next en Ziggo GO. Die update is uitgesteld.
Waarom uitstel
We vinden het belangrijk dat onze klanten onbezorgd in contact blijven met familie, vrienden en collega’s. Daarom ligt onze hoogste prioriteit nu bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van de netwerkcapaciteit.
En zetten we geplande werkzaamheden aan ons netwerk tijdelijk stop, zoals deze update.
Gewoon tv-kijken
Zo zorgen we ervoor dat je tv kunt blijven kijken zoals je gewend bent. Geen zorgen, ook zonder deze update werkt je tv prima! Wanneer we een nieuwe datum hebben voor de update, sturen we weer een mail.
Maandag stuurden we een e-mail over de software-update 4.22 voor de Mediabox Next en Ziggo GO. Die update is uitgesteld.
Waarom uitstel
We vinden het belangrijk dat onze klanten onbezorgd in contact blijven met familie, vrienden en collega’s. Daarom ligt onze hoogste prioriteit nu bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van de netwerkcapaciteit.
En zetten we geplande werkzaamheden aan ons netwerk tijdelijk stop, zoals deze update.
Gewoon tv-kijken
Zo zorgen we ervoor dat je tv kunt blijven kijken zoals je gewend bent. Geen zorgen, ook zonder deze update werkt je tv prima! Wanneer we een nieuwe datum hebben voor de update, sturen we weer een mail.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 17-03-2020 18:00 ]
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic