Die van ons hoor is soms ook. Nu maar in de kast gezet en merk hem dan niet meer op.CRpt3r55 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:24:
Ik heb nu twee verschillende Next's gehad. één met het oranje logo, en eén met het witte logo. Beide gaven nogal wat herrie tijdens het afspelen van normaal TV. Niet goed te krijgen helaas. Ook niet met een reset, dus ik ga maar weer terug naar mijn vertrouwde CI+ oplossing.
Heb je hem misschien op een warme plaats staan? Tegen de verwarming? Of op een hete versterker? Ik heb die van mij met tie-wraps achter mijn tv 'geplakt'. In eerste instantie hoorde ik de fan ook brommen. Toen kwam ik erachter dat de inlaat voor koele lucht van de Next precies boven een ventilatierooster van mijn tv zat, waardoor er dus warme lucht in kwam. Daarna de next omgekeerd gemonteerd en ik hoor niks meer.CRpt3r55 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:24:
Ik heb nu twee verschillende Next's gehad. één met het oranje logo, en eén met het witte logo. Beide gaven nogal wat herrie tijdens het afspelen van normaal TV. Niet goed te krijgen helaas. Ook niet met een reset, dus ik ga maar weer terug naar mijn vertrouwde CI+ oplossing.
Dit is de eerste keer dat ik hoor (lees) dat de Next uberhaupt geluid maakt. Wij zitten 2 meter van de Next af en nog nooit gehoord. De Playstation lijkt er zelfs in standby nog overheen te komenCRpt3r55 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:24:
Die van mij stond in een open tv kast... tussen een PS4 en een center-speaker. Niet veel geks dus. Er lag ook niets onder of boven op het apparaatje.Palomar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
[...]
Heb je hem misschien op een warme plaats staan? Tegen de verwarming? Of op een hete versterker? Ik heb die van mij met tie-wraps achter mijn tv 'geplakt'. In eerste instantie hoorde ik de fan ook brommen. Toen kwam ik erachter dat de inlaat voor koele lucht van de Next precies boven een ventilatierooster van mijn tv zat, waardoor er dus warme lucht in kwam. Daarna de next omgekeerd gemonteerd en ik hoor niks meer.
Etuuuuuh!
Ik hoor onze Next ook als deze aanstaat, als je dit topic terugleest en bij Ziggo op het forum kijkt, is dat toch wel een bekend probleem. Wij gebruiken echter de Next steeds minder waardoor ik me er net niet voldoende aan stoor om hem om te laten ruilen.
Vreemd, onze next staat in openkast maar hoor deze nooit, staat vandaag al zeker 5 uur aan, maar ik hoor hem pas als ik mijn oor binnen 30cm kom van de Next.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Grappig?RicoK schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:13:
[...]
Hahahahaha, en ik spreek sinds kort eigenlijk alleen nog maar 'Netflix' uit tegen de ab....;)
Denk dat je dan beter een goedkoper abonnement kunt nemen en een androidTV box kunt kopen van die besparing.
Nu ik nog even over het geluidsnivo nadenk ....zou het te maken kunnen zijn met de opstart stand waarin hij staat . Bij mij is dat eco. Zou het kunnen als andere die veel lawaai hebben de next in snel start hebben staan.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Ik heb hoog, maar geen geluidevtje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:46:
Nu ik nog even over het geluidsnivo nadenk ....zou het te maken kunnen zijn met de opstart stand waarin hij staat . Bij mij is dat eco. Zou het kunnen als andere die veel lawaai hebben de next in snel start hebben staan.
Vandaag lijkt het inmiddels verdwenen te zijn.dafmay schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:26:
[...]
Irritant inderdaad. Hopelijk verdwijnt deze onzin snel...
Dat staat er geheel los van, het is puur warmte ontwikkeling in combinatie met een klein rot fannetje. Ze hadden gewoon voor passieve koeling moeten kiezen.evtje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:46:
[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 19-11-2019 22:31 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik had ook last van een erg irritante zoem. 4 filtjes onder de hoeken gezet waarmee de next 3/4 mm werd verhoogd en ik hoor het niet meer. Beetje houtje-touwtje oplossing, maar het werkt.Juronymous schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:21:
Ik hoor onze Next ook als deze aanstaat, als je dit topic terugleest en bij Ziggo op het forum kijkt, is dat toch wel een bekend probleem. Wij gebruiken echter de Next steeds minder waardoor ik me er net niet voldoende aan stoor om hem om te laten ruilen.
Goede tip! De afgelopen tijd hoor ik de fan niet meer, maar wel toen het in de zomer wat warmer was. De Next box staat in een open ruw houten tv meubel. Wellicht wordt door een oneffenheid de onderkant een beetje afgesloten. Als ik straks in de zomer periode weer de fan hoor, dan zet ik ‘m ook wat hoger. Top!Bryanbabel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:31:
[...]
Ik had ook last van een erg irritante zoem. 4 filtjes onder de hoeken gezet waarmee de next 3/4 mm werd verhoogd en ik hoor het niet meer. Beetje houtje-touwtje oplossing, maar het werkt.
Mijn next staat in een soortgelijke tv meubel, fungeerde eigenlijk onbedoeld als een soort klankkast, dus hopelijk is dit inderdaad ook voor jou de oplossing. Je kan het sowieso vrij simpel testen door de next tijdens gebruik enkele mm op te te tillen, geluid hoorde ik toen meteen niet meer.meesje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:53:
[...]
Goede tip! De afgelopen tijd hoor ik de fan niet meer, maar wel toen het in de zomer wat warmer was. De Next box staat in een open ruw houten tv meubel. Wellicht wordt door een oneffenheid de onderkant een beetje afgesloten. Als ik straks in de zomer periode weer de fan hoor, dan zet ik ‘m ook wat hoger. Top!
Hi Guys,
Heeft er hier iemand een LG OLED C7 en wat zijn los van je persoonlijke voorkeuren qua beeld nou de beste instellingen icm de NEXT box. Deep Color bv wel aan en nog steeds maar 1080i of P gebruiken als instelling op de NEXT ?
Groeten,
Alex
Heeft er hier iemand een LG OLED C7 en wat zijn los van je persoonlijke voorkeuren qua beeld nou de beste instellingen icm de NEXT box. Deep Color bv wel aan en nog steeds maar 1080i of P gebruiken als instelling op de NEXT ?
Groeten,
Alex
Ik heb niet zo'n tv dus kan je op de andere vragen geen advies geven. Maar ik zou bij een 4K tv nooit voor 1080P kiezen op de Next box. Dan gaat namelijk de Next box alle HD zenders (die in 1080i worden uitgezonden) eerst upscale naar 1080P en vervolgens gaat je tv de upscaling van 1080P naar 4K doen. Je kan dan beter voor 1080i kiezen zodat alleen de tv de upscaling van 1080i naar 4K doet, en de Next box niks hoeft te doen...Lexxit schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:51:nog steeds maar 1080i of P gebruiken als instelling op de NEXT ?
Als je geen waarde hecht aan de 4K nature zender de NEXT gewoon op 1080i laten staan.Lexxit schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:51:
Hi Guys,
Groeten,
Alex
Het upscalen aan je TV over laten, deze doet dat beter dan de NEXT box.
Ik heb mijn tv ook gewoon op deep color staan.
Deep colour aan, setting op automatisch. LG doet de upscaling sinds de 4.19AV update.Lexxit schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:51:
Hi Guys,
Groeten,
Alex
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 20-11-2019 18:13 ]
heb hem gewoon op 4k staan de box of tv resolutie gebruiken.Lexxit schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:51:
Hi Guys,
Groeten,
Alex
Tv instellingen staat hier op expert light room zo uit mijn hoofd
Denk het niet, is niet veranderd bij 4.19AV. Bij automatisch en een 4k tv doet de Next de upscaling. Bij 1080i/1080p doet de tv dat.wvkreg schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:12:
[...]
Deep colour aan, setting op automatisch. LG doet de upscaling sinds de 4.19AV update.
Prima toch, het beeld is goed voor TV en wie kijkt er nou veel tv, zo 1990.pietrucci schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:42:
[...]
Denk het niet, is niet veranderd bij 4.19AV. Bij automatisch en een 4k tv doet de Next de upscaling. Bij 1080i/1080p doet de tv dat.
Het is nu eenmaal geen UHD Bluray. 1080i blijft middelmatig.
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 24-11-2019 12:13 ]
Hmm...hier nog steeds niet.Laguna schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:
[...]
Vandaag lijkt het inmiddels verdwenen te zijn.

Let wel op dat als men de box lager dan 4k zet 4k content dus ook niet meer werkt, dus geen nf 4k geen yt 4k geen ondemand 4k en geen 4k zender.Equazor_ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:47:
[...]
Als je geen waarde hecht aan de 4K nature zender de NEXT gewoon op 1080i laten staan.
Het upscalen aan je TV over laten, deze doet dat beter dan de NEXT box.
Ik heb mijn tv ook gewoon op deep color staan.
Dat werkt als de Next de TV herkent als een 4K TV.
Mijn 4K UHD TV van 2016 (destijds topmodel van Samsung) wordt niet herkend als 4K TV.
Gelukkig kijk ik 4K via o.a. de Netflix app op de TV zelf en heb daar de Next niet voor nodig.
Mijn 4K UHD TV van 2016 (destijds topmodel van Samsung) wordt niet herkend als 4K TV.
Gelukkig kijk ik 4K via o.a. de Netflix app op de TV zelf en heb daar de Next niet voor nodig.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Gelukkig kan ik dat uitstekend direct op mijn tv bekijken!devil-strike schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:39:
[...]
Let wel op dat als men de box lager dan 4k zet 4k content dus ook niet meer werkt, dus geen nf 4k geen yt 4k geen ondemand 4k en geen 4k zender.
Dat is waar, maar doelde meer eigenlijk op ondemand en die ene 4k zender.
Zo, dat was ff een avondje sleutelen.
Heb de Next door Ziggo op Bridge mode laten zetten omdat ik een dubbele NAS in mijn thuisnetwerk had.
Maar, vervolgens kreeg ik mijn Router, die achter de Connectbox zit, niet meer aan de praat.
Uiteindelijk bleek dat ik deze op de verkeerde poort had gezet. Alleen poort 1 werkt correct. Na een reset begon alles weer te werken.
Heb de Next door Ziggo op Bridge mode laten zetten omdat ik een dubbele NAS in mijn thuisnetwerk had.
Maar, vervolgens kreeg ik mijn Router, die achter de Connectbox zit, niet meer aan de praat.
Uiteindelijk bleek dat ik deze op de verkeerde poort had gezet. Alleen poort 1 werkt correct. Na een reset begon alles weer te werken.
Ik verwacht dat je het e.e.a. door elkaar haalt? Je kunt de Next niet in Bridge laten zetten, wel je Connectbox. En dan moet de netwerkkabel in de Connectbox idd verplaatst worden.PCan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:58:
Zo, dat was ff een avondje sleutelen.
Dit berichtje hoort waarschijnlijk ook in het algemene Ziggo topic thuis?
Of heb je dit ook voor een betere werking van je Next laten doen?
Testing, one, two ...
Ik was in het begin zeer lovend over de Ziggo mediabox next maar dat is nu wel anders. Op een dag kreeg ik de mediabox niet meer aan met de afstandsbediening. Moest toen een powercycle doen om m weer aan te krijgen dmv de schakelaar achterop de mediabox. Heb toen t verbruik op hoog gezet zodat ie sneller opstartte maar later op normaal. Toen kreeg ik bij t aan doen van de mediabox eerst geen beeld, wat alleen te fiksen was met een powercycle. Toen heb ik op aanraden van een medewerker van ziggo het verbruik in standby weer op 'hoog' gezet. Dat ging enige tijd goed maar nu heb ik dus een nieuw probleem erbij. Als ik tv zit te kijken valt het beeld en geluid zomaar weg. Soms start ie dan opnieuw op maar meestal blijft het beeld gewoon zwart totdat ik m uit en aanzet met de afstandsbediening. Dit gebeurt soms vrij snel schter elkaar, binnen een tijdsbestek van 5 minuten. Dan gaat het een paar uur goed en begint de ellende weer. Ik heb m ingesteld dat ie pas na 6 uur automatisch op standby gaat dus dat kan t niet zijn. Als ik op de home knop druk zie ik wel gewoon t menu maar verder blijft t beeld zwart. Ik heb een afspraak met de monteur voor volgende week dus ben benieuwd waar t nou aan ligt.
ik meen ergens gelezen te hebben, dat als het beeld zwart blijft een kanaal hoger kiezen, en weer terug het euvel tijdelijk (?) oplost.Sahri schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:57:
Als ik op de home knop druk zie ik wel gewoon t menu maar verder blijft t beeld zwart.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Dat heb ik al eens geprobeerd. Het beeld bleef toen zwart.kruila schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:36:
[...]
ik meen ergens gelezen te hebben, dat als het beeld zwart blijft een kanaal hoger kiezen, en weer terug het euvel tijdelijk (?) oplost.
Verwijderd
Nieuw probleem met de Mediabox.
Programma terugkijken, begint de opname kwartier te vroeg! En omdat het commerciële is kun je niet doorspoelen.
Zit je dan kwartier niks te doen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Programma terugkijken, begint de opname kwartier te vroeg! En omdat het commerciële is kun je niet doorspoelen.
Ik kijk op de commerciële zenders niks terug. Ik neem dat op, dan kan ik zonder problemen de reclame skippen.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:01:
Nieuw probleem met de Mediabox.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb de Next tijdelijk verbonden gehad met WiFi.
Nu weer netjes aangesloten met de kabel echter blijft hij mijn WiFi netwerk onthouden.
Op mijn firewall (pfSense) zie ik dat ie verbonden is met beide.
Graag wil ik de WiFi verbinding verwijderen en alleen maar laten verbinden met de kabel.
Echter kan ik deze (zover ik kan zien) nergens verwijderen.
Zelfs het terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft dit niet verholpen.
Iemand een idee?
Nu weer netjes aangesloten met de kabel echter blijft hij mijn WiFi netwerk onthouden.
Graag wil ik de WiFi verbinding verwijderen en alleen maar laten verbinden met de kabel.
Iemand een idee?
Verkeerd wachtwoord invoeren, het wachtwoord van je SSID veranderen, het (WiFi) Mac Adres blokkeren, er zijn wel wat manieren om ervoor te zorgen dat hij niet meer verbindt met jouw WiFi netwerk toch?WRT54G schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:04:
Ik heb de Next tijdelijk verbonden gehad met WiFi.
Iemand een idee?
¯\_(ツ)_/¯
Die manieren zijn er zeker.
Echter verwacht je toch dat als je een reset doe van het apparaat dat hij mijn WiFi wachtwoord niet meer zou onthouden! Vind dit vrij apart...
Echter verwacht je toch dat als je een reset doe van het apparaat dat hij mijn WiFi wachtwoord niet meer zou onthouden! Vind dit vrij apart...
Ik dacht antwoord te hebben gegeven op je vraag. Dat het niet lukt op de manier die jij verwacht is....vervelend. Ik kan je daar niet bij helpen, mijn Next is altijd bekabeld aangesloten geweest. Maar ik zou zeggen: richt je tot Ziggo, misschien kunnen zijn je helpen om uit te vinden hoe het op een andere manier kan.
¯\_(ツ)_/¯
Inmiddels is het probleem opgelost.
Je kan blijkbaar (dit wist ik niet, maar vele hier vast wel) een firmware reset doen.
Zet de Next helemaal uit (knop achterkant) zet hem dan weer aan en houdt de min (-) knop en standby knop 10sec ingedrukt. Hiermee doet hij echt een volledige reset.
Met de fabrieksinstellingen in het menu zet ie blijkbaar niet echt alles terug naar 0.
Je kan blijkbaar (dit wist ik niet, maar vele hier vast wel) een firmware reset doen.
Zet de Next helemaal uit (knop achterkant) zet hem dan weer aan en houdt de min (-) knop en standby knop 10sec ingedrukt. Hiermee doet hij echt een volledige reset.
Met de fabrieksinstellingen in het menu zet ie blijkbaar niet echt alles terug naar 0.
Meer mensen met het "Geen info beschikbaar" issue in de tv gids?
Al paar dagen last van meerdere tv zenders zonder informatie.
Edit: Next kastje terug naar fabrieksinstellingen gedaan heeft voor mij geholpen 👌🏽 zie de complete tv gids weer.
Edit: Next kastje terug naar fabrieksinstellingen gedaan heeft voor mij geholpen 👌🏽 zie de complete tv gids weer.
[ Voor 32% gewijzigd door Vis op 04-12-2019 19:24 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Nee, hier geen problemen. Zojuist sinterklaasjournaal gekeken.Vis schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:57:
Ik heb sinds een aantal dagen dat de tv gids wel gevuld is maar de tijdsbalk niet synchroon loopt en dus niet klopt, heel bijzonder!?Vis schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:57:
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Ik was nu al een paar maanden behoorlijk van de NEXT media box onder de indruk maar dat veranderde in no-time toen ik het netwerk verkeer ging bekijken.
De NEXT box maakt vele verbindingen naar diverse bedrijven in de VS.
Inhoudelijk kan ik niet zien wat er precies over en weer gaat, maar dat er veel over en weer gaat wel en dat het vrij continue is ook.
Ik ben erg blij met Ziggo maar dit vind ik niet zo leuk van Ziggo
Inhoudelijk kan ik niet zien wat er precies over en weer gaat, maar dat er veel over en weer gaat wel en dat het vrij continue is ook.

Misschien staan wel films die jullie bekijken op servers in de VS?toro schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:32:
Ik was nu al een paar maanden behoorlijk van de NEXT media box onder de indruk maar dat veranderde in no-time toen ik het netwerk verkeer ging bekijken.
Gevalletje Ziggo bellen en een nieuwe aanvragen?Sahri schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:57:
Ik was in het begin zeer lovend over de Ziggo mediabox next maar dat is nu wel anders. Op een dag kreeg ik de mediabox niet meer aan met de afstandsbediening. Moest toen een powercycle doen om m weer aan te krijgen dmv de schakelaar achterop de mediabox. Heb toen t verbruik op hoog gezet zodat ie sneller opstartte maar later op normaal. Toen kreeg ik bij t aan doen van de mediabox eerst geen beeld, wat alleen te fiksen was met een powercycle. Toen heb ik op aanraden van een medewerker van ziggo het verbruik in standby weer op 'hoog' gezet. Dat ging enige tijd goed maar nu heb ik dus een nieuw probleem erbij. Als ik tv zit te kijken valt het beeld en geluid zomaar weg. Soms start ie dan opnieuw op maar meestal blijft het beeld gewoon zwart totdat ik m uit en aanzet met de afstandsbediening. Dit gebeurt soms vrij snel schter elkaar, binnen een tijdsbestek van 5 minuten. Dan gaat het een paar uur goed en begint de ellende weer. Ik heb m ingesteld dat ie pas na 6 uur automatisch op standby gaat dus dat kan t niet zijn. Als ik op de home knop druk zie ik wel gewoon t menu maar verder blijft t beeld zwart. Ik heb een afspraak met de monteur voor volgende week dus ben benieuwd waar t nou aan ligt.
Op zich wel interessant als iemand dat eens kan ontrafelen.toro schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:32:
Maar wat ik mij zo al kan voorstellen:
- Liberty Global zit met een hoofdkantoor in Denver. Dat kan al een verbinding zijn.
- Netflix staat er standaard op, wellicht maakt die even contact om te kijken of je ingelogd bent.
- HBO zal misschien een keer naar huis bellen om te kijken of het abo klopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-12-2019 06:22 ]
Ik heb nu al twee keer gehad dat de Netflix app niet goed meer werkt. De app start op en geeft dan Netflix-fout tvq-st-103. Ik heb de stappen die Netflix adviseert doorlopen maar zonder resultaat. Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt wel, maar na een week kwam de foutmelding toch weer terug. Gisteren nog één keer geprobeerd en anders maar Ziggo bellen
Hoe ben je daar achter gekomen? dat wil ik wel eens weten.toro schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:32:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hoe ga je naar Netflix? VIa spraak? via app? of via kanaal 150?buddow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:19:
Ik heb nu al twee keer gehad dat de Netflix app niet goed meer werkt. De app start op en geeft dan Netflix-fout tvq-st-103. Ik heb de stappen die Netflix adviseert doorlopen maar zonder resultaat. Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt wel, maar na een week kwam de foutmelding toch weer terug. Gisteren nog één keer geprobeerd en anders maar Ziggo bellen
Via app en kanaal 150 allebei het issue. Spraak gebruik ik niet
Ik vroeg mij al af wie er nou echt gebruik maakt van het "netflix kanaal". Tegenwoordig hebben bijna alle tv's wel een dedicated Netflix app, chromecast aan boord of je kunt zelfs direct casten naar je Mediabox Next vanaf je mobile device. M.i. werkt dat toch veel prettiger dan zo'n netflix kanaal 150?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Bijna alle TV's van 3 jaar oud misschien, maar ik koop niet elke 3 jaar een nieuwe TV. Die van mij is ook "smart" maar 8 jaar oud en werkt dus inmiddels bijna niets meer op. Mijn gezin vind het juist makkelijk om via dat kanaal te browsen. Daarnaast hebben mijn kinderen nog geen telefoon en hoeven op deze manier niet eerst hun tablet erbij te pakken.renzo4000 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:40:
Ik vroeg mij al af wie er nou echt gebruik maakt van het "netflix kanaal". Tegenwoordig hebben bijna alle tv's wel een dedicated Netflix app, chromecast aan boord of je kunt zelfs direct casten naar je Mediabox Next vanaf je mobile device. M.i. werkt dat toch veel prettiger dan zo'n netflix kanaal 150?
Ik zelf vind het ook makkelijk. Pak de afstandbediening om alles aan te klikken, naar kanaal 150 of 151 (voor videoland) en dan serie aanklikken en verder kijken.
Oke duidelijk, je hebt uiteraard gelijk.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Hoezo werk dat makkelijker danrenzo4000 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:40:
Klopt heeft met spraakherkenning te maken begreep ik uit deze topic: https://community.ziggo.n...ext-in-mijn-netwerk-48678toro schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:32:
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 05-12-2019 10:10 ]
Dat kan je toch blokken met PiHole. Of je Next dan nog goed werkt is een tweede.DON PAPA schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:04:
[...]
Klopt heeft met spraakherkenning te maken begreep ik uit deze topic: https://community.ziggo.n...ext-in-mijn-netwerk-48678
Als in; geen last van perikelen van Ziggo en de kwaliteit van de streams. In mij situatie heb ik de kwaliteit vergeleken met een Chromecast Ultra en de ingebouwde app van mijn tv en waren die qua beeldkwaliteit veel beter. Daarnaast vind ik het makkelijker om de directe app van de tv te gebruiken (sneller) of via mijn mobiel om te browsen/zoeken binnen de Netflix content.Martinusz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:53:
[...]
Hoezo werk dat makkelijker dankanaal 150 is gewoon de Netflix app namelijk.
That's why
Mijn eigen netwerk traffic bekijken op de router.Pierre schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:27:
[...]
Hoe ben je daar achter gekomen? dat wil ik wel eens weten.
Vandaag de mediabox Next ontvangen. Had de afgelopen jaren een CI+ kaartje van Ziggo in mijn TV. Wat een absurd verschil is dit zeg, b.v. het zappen gaat vele malen sneller. Heb de afgelopen jaren echt in het stenen tijdperk gezeten met dat kaartje, zo lijkt het.
Eerste indruk is dus positief. Kijken wat je verder allemaal kunt met dit apparaat en de diensten van Ziggo. En dit topic doorlezen om te kijken of er ook nadelen aan zitten
Eerste indruk is dus positief. Kijken wat je verder allemaal kunt met dit apparaat en de diensten van Ziggo. En dit topic doorlezen om te kijken of er ook nadelen aan zitten
Goedendag
Heb een probleempje met de next.
Ik heb de Ziggo mediabox next via HDMI aangesloten op de LG SL10YG soundbar op HDMI 1 daarna via HDMI out van de soundbar naar de HDMI van de LG tv.
Alle zenders doen het op 1 na en dat is Love Nature in 4K.
In het menu van de next staat HDMI resolutie op automatisch.
Dus als ik de next op Love Nature zet heb ik geen beeld en zegt de next Check je tv,kabels en 4K instellingen.
De LG SL10YG heeft op alle HDMI in en uitgangen HDCP 2.2
Toen ik mijn oude soundbar nog had ik de Ziggo mediabox next rechtstreeks via HDMI op de tv aangesloten en het geluid met een optische kabel naar de soundbar en toen had ik wel beeld .
Wie weet de oplossing
Ik heb de Ziggo mediabox next via HDMI aangesloten op de LG SL10YG soundbar op HDMI 1 daarna via HDMI out van de soundbar naar de HDMI van de LG tv.
Dus als ik de next op Love Nature zet heb ik geen beeld en zegt de next Check je tv,kabels en 4K instellingen.
Toen ik mijn oude soundbar nog had ik de Ziggo mediabox next rechtstreeks via HDMI op de tv aangesloten en het geluid met een optische kabel naar de soundbar en toen had ik wel beeld .
Wie weet de oplossing
Werkt het wel als je de Next box direct op de tv aansluit?
Is opgelostkeeskloon schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:21:
Goedendag
Wie weet de oplossing
Verkeerde HDMI kabel die niet geschikt was voor HDCP 2.2
Toch is het nog niet opgelost want als ik alles uit zet en dan weer aan dan heb ik geen beeld haal ik de HDMI uit de tv en weer erin heb ik weer beeld op Love Nature.keeskloon schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:23:
[...]
Is opgelost
Verkeerde HDMI kabel die niet geschikt was voor HDCP 2.2
Ik twijfel of ik het hier moet posten of in het harmony topic.
Sinds enkele weken hebben we met de harmony last dat deze veel 2 zenders zapt in plaats van 1. De originele Next AB lijkt dit niet te hebben.
Anderen hier ook last van/oplossing hier voor? Denk iets in de timings. Maar is al weer lang geleden.
De problemen lijken met een update van de Next gekomen te zijn.
Sinds enkele weken hebben we met de harmony last dat deze veel 2 zenders zapt in plaats van 1. De originele Next AB lijkt dit niet te hebben.
Anderen hier ook last van/oplossing hier voor? Denk iets in de timings. Maar is al weer lang geleden.
Heb ook een harmony (met hub) en nergens geen last van.Arunia schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:41:
Ik twijfel of ik het hier moet posten of in het harmony topic.
Arriving Somewhere but not here....
@Joop_Klepzeiker Ikzelf heb hem zonder Hub (Een Touch is het volgens mij), maar lijkt me dat dat niet echt verschil zou moeten maken. Ga nog wel even de software van de Harmony in om te kijken of ik daar wat vind.
Ik had de Arris nog in mijn Harmony staan omdat dat in het begin aangegeven wordt. Moet het nog testen, maar heb de Next er voor in de plaats gezet. We gaan zien of dat beter gaat.
En dat was de oplossing. Zo te zien bestuurd het nu wel weer goed.
Ik had de Arris nog in mijn Harmony staan omdat dat in het begin aangegeven wordt. Moet het nog testen, maar heb de Next er voor in de plaats gezet. We gaan zien of dat beter gaat.
En dat was de oplossing. Zo te zien bestuurd het nu wel weer goed.
[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 09-12-2019 10:51 ]
Ik heb het vermoeden dat de Next ervoor zorgt dat mijn tv af en toe random aan gaat na bijv. een update. Hebben meer mensen hier last van?
Situatie: Ik kom thuis, of ik word net wakker, en ik merk dat de tv aanstaat, op het hdmi kanaal van de Next. De Next staat zelf op standby. Gezien ik niet thuis was, of net wakker ben geworden, kan het niet aan mijn input liggen. (Bijv. per ongeluk een filmpje af proberen te spelen op de tv vanaf mijn telefoon). Ik zit er maar aan te denken om het hele stekkerblok maar uit te zetten, want dit is ook een beetje zonde van de (in)brand uren van de tv
Situatie: Ik kom thuis, of ik word net wakker, en ik merk dat de tv aanstaat, op het hdmi kanaal van de Next. De Next staat zelf op standby. Gezien ik niet thuis was, of net wakker ben geworden, kan het niet aan mijn input liggen. (Bijv. per ongeluk een filmpje af proberen te spelen op de tv vanaf mijn telefoon). Ik zit er maar aan te denken om het hele stekkerblok maar uit te zetten, want dit is ook een beetje zonde van de (in)brand uren van de tv
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ja is een bekend probleem: https://community.ziggo.n...pringt-s-nachts-aan-39877scorpie schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:18:
Ik heb het vermoeden dat de Next ervoor zorgt dat mijn tv af en toe random aan gaat na bijv. een update. Hebben meer mensen hier last van?
Op 4K instellen van je Next kan wel eens helpen.keeskloon schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:11:
[...]
Toch is het nog niet opgelost want als ik alles uit zet en dan weer aan dan heb ik geen beeld haal ik de HDMI uit de tv en weer erin heb ik weer beeld op Love Nature.
En kijk even bij je instellingen menu of je de Love Nature 4k wel via de internet stream binnenkrijgt, voorwaarde om het überhaupt in UHD te kunnen kijken.
De Next heeft een best aggressieve HDMI-cec die dat veroorzaakt. Ik kom nog wel eens in een irritante loop terecht als óf de TV óf the Next niet goed aan of uit is gegaan, dan gaan ze elkaar tegenspreken.scorpie schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:18:
Een Harmony is daarom ook niet helemaal bruikbaar meer w.b.t. activiteiten. Als je van de activiteit "TV kijken" naar bijvoorbeeld "Playstation" gaat, sluit hij de Next af met als gevolg dat de TV ook uit gaat. En zo raakt ie helemaal de weg kwijt.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 11-12-2019 09:53 ]
Dit is (voor mijn gevoel) sinds de laatste update vooral erger geworden. Wanneer de Next resolutie op automatisch staat, dan komt het nu regelmatig voor dat het beeld, in horizontale richting, ontzettend hapert, er is niet naar te kijken. Resolutie kan dan op van alles staan op dat moment. Nog op automatisch, maar soms ook op 1080p, 720p, enz. Het gebeurd ook niet altijd na het opstarten maar het is iets wat ik voor de laatste firmwareupdate niet eerder heb gezien. Het is geen onjuiste framerate stotter, het is flink haperen.JvdW schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:40:
[...]
Ik merk hier hetzelfde.
Het is niet constant maar inderdaad bij (zijdelings) bewegende beelden valt het goed op en zie je het beeld verspringen/haperen.![]()
De instelling framesnelheid heeft hierop geen invloed.
Het kan simpel worden opgelost door de resolutie even te veranderen naar iets wat het op dat moment niet is. Na bevestiging van je keuze is de stotter volledig weg, ook na terugschakelen naar de vorige resolutie blijft de stotter weg.
Er is aan de randapparatuur en instellingen daarvan, helemaal niets veranderd sinds we de Next in bezit hebben, dus daar zit het niet. Nu heb ik ook al gespeeld met een andere opstartresolutie (1080i), maar ook daarbij komt het voor. Iets lijkt sinds enige tijd niet lekker te communiceren. CEC staat, zoals eerder al het geval, nog steeds ingeschakeld op de Next (en overige apparatuur). Ik ga het ook niet uitschakelen, dan raakt mijn vrouw in de war
Testing, one, two ...
Vreemd...kreeg zojuist bij aanzetten van de Next melding in beeld dat software is bijgewerkt. Ik had echter al de nieuwste 4.19 AV versie erop staan.
@dafmay je zit niet in de test groep?
Er is ja nog een ruime groep testers waar ze een nieuwe Update uitrollen voordat heel Ziggo deze krijgt....
Er is ja nog een ruime groep testers waar ze een nieuwe Update uitrollen voordat heel Ziggo deze krijgt....
Ik heb sinds kort de Samsung Q70R soundbar en ik merk dat het geluid nu niet meer in sync loopt met de Next. Als ik 5.1 instel op de Next wordt het nog veel erger. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ja. Zelfde probleem. Al redelijk vaak over gepost hier. Nog geen oplossing helaas.Speculaes schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:21:
Ik heb sinds kort de Samsung Q70R soundbar en ik merk dat het geluid nu niet meer in sync loopt met de Next. Als ik 5.1 instel op de Next wordt het nog veel erger. Hebben jullie hier ervaring mee?
Precies dit! Ik was al een hele tijd bezig allerlei instellingen op de tv (Philips 55OLED804) te wijzigen omdat het beeld ineens om de paar seconden stotterde, maar niets hielp, totdat ik min of meer per ongeluk op de NEXT de automatische revolutie naar 1080i veranderde (omdat die instelling weer eens teruggesprongen was, een ander vervelend fenomeen). Sindsdien weer schitterend beeld.hardware-lover schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:59:
[...]
Dit is (voor mijn gevoel) sinds de laatste update vooral erger geworden. Wanneer de Next resolutie op automatisch staat, dan komt het nu regelmatig voor dat het beeld, in horizontale richting, ontzettend hapert, er is niet naar te kijken. Resolutie kan dan op van alles staan op dat moment. Nog op automatisch, maar soms ook op 1080p, 720p, enz. Het gebeurd ook niet altijd na het opstarten maar het is iets wat ik voor de laatste firmwareupdate niet eerder heb gezien. Het is geen onjuiste framerate stotter, het is flink haperen.
Het kan simpel worden opgelost door de resolutie even te veranderen naar iets wat het op dat moment niet is. Na bevestiging van je keuze is de stotter volledig weg, ook na terugschakelen naar de vorige resolutie blijft de stotter weg.
Kan het zijn dat je dan eerst Netflix heb zitten kijken ? Er schijnt namelijk een bug te zijn, dat als je in het menu van de Next box "Framesnelheid gelijk zetten op AAN" hebt staan. En je hebt een content op Netflix zitten kijken van 24P, en je zet van daaruit in 1 keer de Next box uit. Dat dan de volgende keer als je de Next box weer aanzet ook de lineaire tv op 24P word weergegeven. Een resolutie wissel in het menu van de Next box verhelpt dit weer.hardware-lover schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:59:
[...]Het kan simpel worden opgelost door de resolutie even te veranderen naar iets wat het op dat moment niet is. Na bevestiging van je keuze is de stotter volledig weg, ook na terugschakelen naar de vorige resolutie blijft de stotter weg.
@DON PAPA, in onze situatie is dit niet het geval. Het doet zich voor, als het optreed, direct na het opstarten (aanzetten) van de Next.
Testing, one, two ...
Heeft iemand hier een tip hoe ik een gekoppeld apparaat kan verwijderen? Ik heb de setup van mijn apparaten gewijzigd en nu wil ik mijn receiver niet langer koppelen want bij aanzetten gaan zowel de tv als de next mijn receiver aanzetten waardoor die 3x achter elkaar aan en uit gaat.
Verwijderen van een apparaat gaat echter niet lijkt het? Althans niet zo simpel als je zou mogen verwachten. Ik wil ook niet het samen aanzetten missen want de next moet wel mijn tv aanzetten en die zet vervolgens mijn receiver aan.
Kan nergens de oplossing vinden...
Verwijderen van een apparaat gaat echter niet lijkt het? Althans niet zo simpel als je zou mogen verwachten. Ik wil ook niet het samen aanzetten missen want de next moet wel mijn tv aanzetten en die zet vervolgens mijn receiver aan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb ooit eens gelezen op het Ziggo forum dat ze dan gewoon een apparaat koppelde die ze niet hadden, dan schrijft hij het oude apparaat over en ziet die dan niet meer.Phusebox schreef op zondag 22 december 2019 @ 08:35:
Heeft iemand hier een tip hoe ik een gekoppeld apparaat kan verwijderen?
En anders zou je een HDMI CEC Killer kunnen proberen: https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer
[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 22-12-2019 09:35 ]
Klopt dit heb ik gedaan en werkt perfect.DON PAPA schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:20:
[...]
Ik heb ooit eens gelezen op het Ziggo forum dat ze dan gewoon een apparaat koppelde die ze niet hadden, dan schrijft hij het oude apparaat over en ziet die dan niet meer.
Heb ik geprobeerd, maar dan werkt opeens mijn TV bedienen ook niet meer. Ik dacht eerst blij te zijn met de Next box maar er komen steeds meer problemen naar boven. Ook lachwekkend dat we nog steeds niks in 4K hebben buiten een demo zender waar niemand naar wil kijken.DON PAPA schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:20:
[...]
Ik heb ooit eens gelezen op het Ziggo forum dat ze dan gewoon een apparaat koppelde die ze niet hadden, dan schrijft hij het oude apparaat over en ziet die dan niet meer.
En anders zou je een HDMI CEC Killer kunnen proberen: https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik heb de Next sinds half maart en sinds een paar dagen komt er een melding in beeld dat de batterijen van de afstandsbediening bijna leeg zijn. Dan zijn de batterijen al binnen een jaar leeg en verbruikt de Next afstandsbediening erg veel energie. Bij al mijn vorige decoders zijn de batterijen van de afstandsbediening nooit leeg gegaan.
Ik denk dat je juist blij mag zijn over jouw batterij duur, er zijn mensen die er echt veel korter mee doen. Het hoge batterij verbruik schijnt te maken te hebben met de voice optie op de afstandbedieningVerwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:45:Ik heb de Next sinds half maart en sinds een paar dagen komt er een melding in beeld dat de batterijen van de afstandsbediening bijna leeg zijn. Dan zijn de batterijen al binnen een jaar leeg en verbruikt de Next afstandsbediening erg veel energie. Bij al mijn vorige decoders zijn de batterijen van de afstandsbediening nooit leeg gegaan.
https://community.ziggo.n...t-veel-te-snel-leeg-50188
Je kan de HDMI-CEC instellingen van de Next uitschakelen in de instellingen. Dit kan echter alleen met de originele afstandsbediening van de Next.Phusebox schreef op zondag 22 december 2019 @ 08:35:
Heeft iemand hier een tip hoe ik een gekoppeld apparaat kan verwijderen? Ik heb de setup van mijn apparaten gewijzigd en nu wil ik mijn receiver niet langer koppelen want bij aanzetten gaan zowel de tv als de next mijn receiver aanzetten waardoor die 3x achter elkaar aan en uit gaat.
Gisteren zelf naar zitten zoeken, maar kreeg het via een Logitech Harmony remote maar niet gevonden. Bleek dus dat sommige menu-instellingen alleen tevoorschijn komen indien je de originele remote gebruikt...

Update: zie nu pas dat je wel wilt dat de Next de TV inschakelt. Dan heb je hier ook niet veel aan, sorry. Wellicht de Next terugzetten naar febrieksinstellingen en opnieuw installeren?
[ Voor 8% gewijzigd door Juronymous op 23-12-2019 10:18 . Reden: Maar half gelezen... ]
Weet iemand hoe je het casten van Google Chrome weer aankrijgt?
En heeft Ziggo weer de markering van reclame bij replay tv weggehaald?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Dat laatste was me inderdaad ook opgevallen.donald_dick schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:53:
Weet iemand hoe je het casten van Google Chrome weer aankrijgt?
@Verwijderd Hier een week of twee terug ook de batterijen moeten vervangen. Misschien heeft het ook te maken met de kwaliteit van de meegeleverde batterijen?
Verwijderd
@My-life
Ik geloof niet in de konijnen van de Duracell reclame en ik denk dat de meeste batterijen even lang meegaan.
Ik geloof niet in de konijnen van de Duracell reclame en ik denk dat de meeste batterijen even lang meegaan.
Nou, die eigen merk meuk van de Appie is hier ook vrij snel leeg.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:10:
@My-life
Duracell gaat hier echt wel langer mee.
Check ook deze video.
Scheelt bij sommige merken gewoon de helft!
[ Voor 4% gewijzigd door coob op 29-12-2019 13:55 ]
Ze gaan langer mee... Maar je betaald ook meer dus of er iets mee wint.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:10:
@My-life
Er is goed overzicht te vinden waarin veel batterijen getest zijn. Als het goed is komen de ikea batterijen er goed uit qua prijs/vermogen.
Wat je ermee wint is dat je niet zo vaak met batterijen zit die leeg zijn, wat dat gebeurd altijd op het verkeerde momentDoeEensGek schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:30:
[...]
Ze gaan langer mee... Maar je betaald ook meer dus of er iets mee wint.
Er is goed overzicht te vinden waarin veel batterijen getest zijn. Als het goed is komen de ikea batterijen er goed uit qua prijs/vermogen.
Ik gebruik een Logitech Harmony Ultimate One als universele afstandbediening, maar hij kent bij mij de OK knop niet van de Next Remote.
Ik kan alle knoppen van de Next Remote selecteren om te mappen bij de Logitech Remote, maar de OK knop staat er niet tussen, ook het inleren lukt niet omdat de Next Remote via RF werkt.
Iemand tips voor me om de OK knop van de Next Remote werkend te krijgen op mijn Logitech Remote?
Ik kan alle knoppen van de Next Remote selecteren om te mappen bij de Logitech Remote, maar de OK knop staat er niet tussen, ook het inleren lukt niet omdat de Next Remote via RF werkt.
Iemand tips voor me om de OK knop van de Next Remote werkend te krijgen op mijn Logitech Remote?
[ Voor 17% gewijzigd door Danielson op 30-12-2019 13:37 ]
die reclame is ook niet helemaal 100% voor nl immers vergelijken ze het met zink, dat word al jaar en dag niet meer verkocht in de gewone winkels(meschien in soort van op=op winkels etc)Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:10:
@My-life
Hoe heb jij hem toegevoegd? Bij mij heet ie "Ziggo DVR" en daar werkt de OK knop wel.Danielson schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:36:
Ik gebruik een Logitech Harmony Ultimate One als universele afstandbediening, maar hij kent bij mij de OK knop niet van de Next Remote.
Volgens de twitter van Ziggo komt de reclame markering voorlopig ook niet meer terugmeesje schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:01:
[...]
Dat laatste was me inderdaad ook opgevallen.
[ Voor 11% gewijzigd door donald_dick op 30-12-2019 21:10 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik heb de Harmony Touch die volgens mij vrijwel hetzelfde is en ik kan in MyHarmony simpelweg de Ziggo Next box selecteren en alles werkt perfect(*), behalve de spraak-knop omdat die alleen via RF signaal geeft.Danielson schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:36:
(*) Niet perfect als-in het volle gebruik van de Harmony want werken met Activiteiten is niet te doen door de agressieve HDMI-CEC van de Next. Overschakelen naar bijvoorbeeld de Activiteit Playstation of Netflix dan zet hij de Next uit, met als gevolg dat de Next weer de TV uit zet.
Ik kan de Harmony dus alleen gebruiken als "ouderwetse multifunctie ab" door steeds via de Device-knop de TV-afstandsbediening of Next-afstandsbediening te selecteren. Daarbij de gekleurde knoppen ingesteld voor Source, Netflix en AndroidTV. Dan is het allemaal wel ok te doen, maar niet zoals de bedoeling is van een Harmony.
[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 03-01-2020 08:08 ]
Dat agressieve HDMI cec gedrag kun je uitschakelen, maar alleen als je de originele afstandsbediening van de next gebruikt.Dennisdn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:56:
[...]
Ik heb de Harmony Touch die volgens mij vrijwel hetzelfde is en ik kan in MyHarmony simpelweg de Ziggo Next box selecteren en alles werkt perfect(*), behalve de spraak-knop omdat die alleen via RF signaal geeft.
(*) Niet perfect als-in het volle gebruik van de Harmony want werken met Activiteiten is niet te doen door de agressieve HDMI-CEC van de Next. Overschakelen naar bijvoorbeeld de Activiteit Playstation of Netflix dan zet hij de Next uit, met als gevolg dat de Next weer de TV uit zet.
Ik kan de Harmony dus alleen gebruiken als "ouderwetse multifunctie ab" door steeds via de Device-knop de TV-afstandsbediening of Next-afstandsbediening te selecteren. Daarbij de gekleurde knoppen ingesteld voor Source, Netflix en AndroidTV. Dan is het allemaal wel ok te doen, maar niet zoals de bedoeling is van een Harmony.
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic