Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• herian10
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:18
dit kwam ik tegen op Ziggo forum

Onlangs informeerden we jullie dat de Mediabox Next testers van ons klantpanel speciale testsoftware zouden krijgen waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Graag geven we jullie een korte update.De testsoftware is inmiddels beschikbaar gemaakt voor de testers en we krijgen veel positieve reacties. We gaan de komende periode de software goed laten testen en als er geen nieuwe fouten worden ontdekt dan maken we de software voor iedereen beschikbaar. Hoe lang dit zal duren is nog niet bekend, maar houd in elk geval rekening met weken en niet maanden.

bron https://community.ziggo.n...4/index71.html#post501778

• Chickendorp
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:14
Is het iemand anders ook opgevallen dat Spotify op de iPhone de Mediabox als optie geeft om naar toe te casten?!?
Helaas gebeurd er niks als je de optie aanklikt, maar dit betekent misschien wel dat ze er mee bezig zijn!!!

Chickendorp wijzigde deze reactie 01-11-2019 22:48 (15%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:30
Chickendorp schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:44:
Is het iemand anders ook opgevallen dat Spotify op de iPhone de Mediabox als optie geeft om naar toe te casten?!?
Helaas gebeurd er niks als je de optie aanklikt, maar dit betekent misschien wel dat ze er mee bezig zijn!!!
Bij mij werkt dat gewoon, wel in combinatie met YouTube Music maar dat zou geen verschil moeten maken.

• Chickendorp
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:14
NotSoSteady schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:47:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon, wel in combinatie met YouTube Music maar dat zou geen verschil moeten maken.
YouTube is echt wat anders en dat werkte al een tijdje. Dit is via Spotify Connect.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:30
Chickendorp schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:50:
[...]

YouTube is echt wat anders en dat werkte al een tijdje. Dit is via Spotify Connect.
Casten koppel ik aan Google. 8)
jongetje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:47:
[...]

Het is een beetje zoals met DVD naar bluray (of zelfs van bluray 1080p naar de 4K variant). Mensen vinden het al snel goed en het grootste gedeelte gaat niet meer betalen voor hetzelfde in hogere kwaliteit.

Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde niet van het NOS journaal of al die spelletjes en interview programma's in 4K. Misschien voor films, maar die kijkt toch niemand meer lineair?
F1 en voetbal zien er echt geweldig uit in 4K. Vorig jaar meegedaan met de Ziggo 4K-test met voetbal en F1, kan in mijn ogen niet snel genoeg komen.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 02-11-2019 00:08 (57%)

• Benzed
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:47

Benzed

LG65C8 owner

meesje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Heb je ook het hier eerder genoemde testbeeld (997) gecheckt? Ook dat is natuurlijk niet ‘hard’ en ook puur van hoe ervaar je het.
Verder vind ik het moeilijk probleem goed te kunnen tackelen. Daarvoor kijk ik ook te weinig reguliere tv. Wel veel sport maar daar valt een lipsync probleem niet echt snel op.
Nog even een reactie. Ik heb het testbeeld bekeken maar toch niks mee gedaan. Wat mij nu een week later opvalt is dat het lipsync probleem vooral is met tv replay, dus met het terug kijken van programma's of opgenomen programma's. Met normale live uitzendingen dus niet.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Sinds de laatste update voor de Next heb ik last van een vreemd probleem, als ik mijn tv (LGC8) + Next aanzet dan knippert het beeld op verschillende zenders af en toe ongeveer een minuut lang (zwart/paars/roze) met de daarbij horende schokken. Na een kleine minuut houdt het op en kan ik gewoon normaal tv kijken. Het zou gek zijn als het aan de kabels ligt want ik heb eigenlijk niet aangeraakt/aangepast. De TV is het ook niet als ik direct Netflix opstart is dit probleem er niet. Iemand een idee?

-edit-
Opgelost door de Next op 1080p te zetten ipv automatisch

Polycom wijzigde deze reactie 08-11-2019 11:03 (7%)

• WRT54G
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-12 19:48
Never mind, probleem was ikzelf. 8)7

WRT54G wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:45 (106%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:45

Pierre

Zucht

Sinds maandag heb ik de volgende error CS9996 op de Next als ik iets terug wil kijken. Hebben meer mensen dit probleem?

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Nee, heb je hem al gereset?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ik heb een vervelend probleempje, waar ik verder nog niets over heb kunnen vinden. Ik krijg ongeveer om de twee uren de melding in beeld "met je mediabox afstandsbediening kun je je Samsung TV bedienen...", etc. Het vervelende is, ik heb mijn afstandsbediening al gekoppeld en wil die melding niet meer in beeld krijgen. Om de een of andere reden vindt de Mediabox het tijdens het tonen van die melding ook nodig om Netflix op pauze te zetten |:(

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Ik kan geen setting vinden om deze melding uit te schakelen.

• Pierre

Pierre

Zucht

Ja dan doet die het weer, maf apparaat maar goed opgelost. Hoop ik.

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:13:
Ik heb een vervelend probleempje, waar ik verder nog niets over heb kunnen vinden. Ik krijg ongeveer om de twee uren de melding in beeld "met je mediabox afstandsbediening kun je je Samsung TV bedienen...", etc.
Ik heb ook mijn Samsung TV en Yamaha receiver al gekoppeld met de Next, maar krijg toch bijna iedere dag nog de melding dat er een nieuw apparaat is gevonden die ik kan koppelen, en dan moet je die melding eerst sluiten voor je wat anders kan doen op de Next.

• RoD
  • Niet online

RoD

easyriider schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:57:
[...]

Ik heb ook mijn Samsung TV en Yamaha receiver al gekoppeld met de Next, maar krijg toch bijna iedere dag nog de melding dat er een nieuw apparaat is gevonden die ik kan koppelen, en dan moet je die melding eerst sluiten voor je wat anders kan doen op de Next.
Dat lijkt toch net wat anders te zijn dan wat ik heb. Ik krijg slechts een melding rechtsboven dat ik mijn afstandsbediening aan mijn Samsung-tv kan koppelen. Die gaat na een paar seconden weer weg (in de tussentijd staat Netflix op pauze, maar lineaire tv loopt door).

Tot nu toe geen oplossing voor gevonden :/

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:29
Ligt het aan mij of ‘flikkert’ het beeld regelmatig bij RTL 7? Daar is nu Feyenoord bezig met voetbal. Onregelmatig valt het geluid even weg, flikkert het beeld even en daarna is het weer terug. Valt me nu al een paar keer op maar bij de test nu op NPO 1 gebeurt hetzelfde.

• RoD
  • Niet online

RoD

Typhone schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:39:
Ligt het aan mij of ‘flikkert’ het beeld regelmatig bij RTL 7? Daar is nu Feyenoord bezig met voetbal. Onregelmatig valt het geluid even weg, flikkert het beeld even en daarna is het weer terug. Valt me nu al een paar keer op maar bij de test nu op NPO 1 gebeurt hetzelfde.
Geen last van :) Lijkt dus aan jouw kant te zitten, of een lokale storing.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Typhone schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:39:
Bij voetbalwedstrijden gebeurt dat regelmatig. Bijna altijd is dat bij uitwedstrijden en is de verbinding tussen stadion en de zender het probleem.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:29
Storing duurt goed lang inmiddels want is al paar dagen bezig... zal de kabels eens nalopen voor de zekerheid.

@Gonadan ... bah.

Maar bij de CI+ op de TV boven is er niks aan de hand. Ik vertrouw dat kastje dus nog niet 100% haha.

Typhone wijzigde deze reactie 07-11-2019 21:46 (36%)

@Typhone Inderdaad de kabels maar even checken. Ik kijk naar hetzelfde; het beeld flikkert niet en ook geen wegvallend geluid.

@Gonadan Het is een thuiswedstrijd hoor. :+
Maar inderdaad een uitwedstrijd in Oost-Europa is niet altijd even top. In andere regio’s geen problemen.

meesje wijzigde deze reactie 07-11-2019 22:02 (38%)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nu moet ik zeggen dat mijn internet ook wat opstandig doet dus wellicht is Ziggo zelf aan het knutselen. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:51
RoD schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:13:
Ik heb een vervelend probleempje, waar ik verder nog niets over heb kunnen vinden. Ik krijg ongeveer om de twee uren de melding in beeld "met je mediabox afstandsbediening kun je je Samsung TV bedienen...", etc. Het vervelende is, ik heb mijn afstandsbediening al gekoppeld en wil die melding niet meer in beeld krijgen. Om de een of andere reden vindt de Mediabox het tijdens het tonen van die melding ook nodig om Netflix op pauze te zetten |:(

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Ik kan geen setting vinden om deze melding uit te schakelen.
Afstandsbediening van Samsung TV een keer ontkoppelen en later weer koppelen?

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• RoD
  • Niet online

RoD

kruila schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:00:
[...]

Afstandsbediening van Samsung TV een keer ontkoppelen en later weer koppelen?
Het gekke is dat ik die optie niet heb. Ik heb uberhaubt de koppeling/ontkopppeling-optie niet. Op de plek waar die optie volgens Ziggo hoort te zitten, staat ie bij mij niet.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:54
RoD schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:56:
[...]

Het gekke is dat ik die optie niet heb. Ik heb uberhaubt de koppeling/ontkopppeling-optie niet. Op de plek waar die optie volgens Ziggo hoort te zitten, staat ie bij mij niet.
Ook niet als je met je ziggo afstandsbediening naar die optie gaat? Dat viel mij een keertje op. Met de Harmony zag ik die optie ook niet, met de normale ziggo afstandsbediening wel.

©2004

• RoD
  • Niet online

RoD

harm12nl schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:38:
[...]

Ook niet als je met je ziggo afstandsbediening naar die optie gaat? Dat viel mij een keertje op. Met de Harmony zag ik die optie ook niet, met de normale ziggo afstandsbediening wel.
Bedankt voor de tip. Dat was inderdaad de oplossing :) Apart dat je blijkbaar een ander optiemenu krijgt als je een andere afstandsbediening gebruikt. Ik heb nu opnieuw de koppeling gemaakt, ben benieuwd of die melding nu verdwijnt.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Topicstarter
Sinds 4.19 heb ik bijna dagelijks last dat de HDMI instelling op automatisch staat, en de koppeling naar m'n Yamaha versterker weg is. Ik moet beide dan weer opnieuw instellen, erg irritant. Hebben meer gebruikers hier last van? (of iets vergelijkbaars met instellingen die verdwijnen)?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:35
Iemand een oplossing?

Als ik van een (dagelijkse) serie, die 's nachts herhaald wordt, de hele serie opneem dan worden beide opgenomen en heb je 10 afleveringen aan het eind van 1 week.
Ik dacht eigenlijk dat dit voorheen niet zo was (nooit eerder last van gehad).

¯\_(ツ)_/¯

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 18:36
Sinds kort een mb next, heerlijk snel. Wel valt het me op dat het beeld stottert met live en replay tv. Het is een soort micro stutter, iedere seconde verspringt het beeld. Het is vooral storend bij bewegende beelden, bijvoorbeeld als de camera zijwaarts beweegt oid.
De optie Framesnelheid gelijk zetten veranderd niets voor live tv en replay. Wel zie ik mijn tv switchen bij Netflix. Daar is me dan ook geen stotter in opgevallen.
Anderen met hetzelfde issue? Heb een Panasonic plasma tv met 1080p.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
@TereZz, het is mij (soms) wel eens opgevallen als wij vanuit Netflix weer tv gingen kijken. Blijft het hetzelfde als je de box herstart en meteen een tv zender op zet zonder Netflix eerst te activeren.

A smile a day.... [The end is near]

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 18:36
hardware-lover schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:26:
@TereZz, het is mij (soms) wel eens opgevallen als wij vanuit Netflix weer tv gingen kijken. Blijft het hetzelfde als je de box herstart en meteen een tv zender op zet zonder Netflix eerst te activeren.
Ook zonder dat ik eerst Netflix bekijk heb ik het. :(
Zodra ik het zie is het moeilijk om het niet meer te zien. Juist op Netflix zelf heb ik het niet. Dat loopt prima.

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-12 22:41
TereZz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:13:
Sinds kort een mb next, heerlijk snel. Wel valt het me op dat het beeld stottert met live en replay tv. Het is een soort micro stutter, iedere seconde verspringt het beeld. Het is vooral storend bij bewegende beelden, bijvoorbeeld als de camera zijwaarts beweegt oid.
De optie Framesnelheid gelijk zetten veranderd niets voor live tv en replay. Wel zie ik mijn tv switchen bij Netflix. Daar is me dan ook geen stotter in opgevallen.
Anderen met hetzelfde issue? Heb een Panasonic plasma tv met 1080p.
Ik merk hier hetzelfde.
Het is niet constant maar inderdaad bij (zijdelings) bewegende beelden valt het goed op en zie je het beeld verspringen/haperen. :|

De instelling framesnelheid heeft hierop geen invloed.

• RoD
  • Niet online

RoD

JvdW schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:40:
[...]

Ik merk hier hetzelfde.
Het is niet constant maar inderdaad bij (zijdelings) bewegende beelden valt het goed op en zie je het beeld verspringen/haperen. :|

De instelling framesnelheid heeft hierop geen invloed.
Dat heb ik ook, merk het vooral op bij voetbalwedstrijden. Erg vervelend, vooral omdat het vrij vaak gebeurt.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

BTW, was het voorheen ook al dat in opnames de reclameblokken een andere kleur hebben in de timeline?
Viel me op in de opnames op Net5 (Masterchef).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• hardware-lover
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:12:
BTW, was het voorheen ook al dat in opnames de reclameblokken een andere kleur hebben in de timeline?
Dat viel mij enkele dagen geleden ook op bij het afspelen van een opname van RTL4 (GTST). Ik meen dat de tijdlijn, ter lengte van het reclameblok, smaller was dan dat van de aflevering zelf? Zal het later nog eens terugkijken hoe dat er nu precies uitzag.

Edit: het reclameblokgedeelte is donker-oranje in de timeline.

hardware-lover wijzigde deze reactie 11-11-2019 13:38 (6%)

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:35
Nee maar in de opname bij begin van reclame in de microfoon zeggen dat je 8 minuten wil doorspoelen, ben je er vanaf.... welke reclame??

• TheMadd
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-12 14:46
Wanneer ik via de Next TV kijk zie ik een verticale lichte lijn aan de rechterkant van mijn beeldscherm. Ook wanneer ik FoxSports kijk via de app van de Samsung TV. Kan dit door de Next / FoxSports app komen of ligt dit aan mijn Samsung QLED TV?

YouTube: Samsung QLED qe55q9fn probleem?

i5 8600K @ 4.9GHz | 1.29v | AVX 0 / Asus ROG Strix Z370-E GAMING / 16GB G.Skill Trident Z RGB 3200MT/s / Tijdelijke GPU / Kraken X62 / Samsung 960 Evo 250GB / Samsung 850 Evo 500GB / Corsair RM750x / Fractal Design Define C TG

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:18
Vroem schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:56:
[...]

Nee maar in de opname bij begin van reclame in de microfoon zeggen dat je 8 minuten wil doorspoelen, ben je er vanaf.... welke reclame??
Ik probeerde gisteren een opname van Border Security door te spoelen en toen kreeg ik toch echt de melding dat het niets is toegestaan.
Het was echt een opname, niet uitgesteld kijken.
remmuz schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:24:
[...]

Ik probeerde gisteren een opname van Border Security door te spoelen en toen kreeg ik toch echt de melding dat het niets is toegestaan.
Dit zou inderdaad niet mogen. Mijn advies: melden bij support (chat/telefoon).

• DOA
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
remmuz schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:24:
[...]

Start je de opname uit de gids of uit de 'bewaard' catalogus. Ik merk dat dit verschil maakt

• Vroem
DOA schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:39:
[...]

Start je de opname uit de gids of uit de 'bewaard' catalogus. Ik merk dat dit verschil maakt
Ingestelde opname via bewaard. Anders werkt het niet en kijk je programma vanaf begin.

Als je er tijdens een programma achter komt dat je had willen kijken is het m.i. ook handiger om snel de opname knop in te drukken zodat het programma wordt vrijgegeven voor terug kijken.

In de zomer periode zijn de reclameblokken korter en moet je beetje spelen, 7 minuten en 30 seconden overslaan waar het nu 8 minuten is.

Verder wil hij nog wel eens een melding geven dat opname niet kan ivm betalingsachterstand (ik betaal niet via automatische incasso) maar lost zich vanzelf op

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:09

DON PAPA

Tweaker-fan

Vanaf morgen komt er een nieuwe software update waarin ze het scherpte-filter hebben uitgezet : https://community.ziggo.n...an-de-mediabox-next-41108

DON PAPA wijzigde deze reactie 12-11-2019 16:36 (13%)

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:49
DON PAPA schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:34:
Vanaf morgen komt er een nieuwe software update waarin ze het scherpte-filter hebben uitgezet : https://community.ziggo.n...an-de-mediabox-next-41108
Disney+ app zou een leuke verassing zijn :P

• Pierre

Pierre

Zucht

Ik zit nog op versie 4.17 dus geen idee of ik deze ga ontvangen.

• hardware-lover
  • Niet online
Pierre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:51:
[...]
Ik zit nog op versie 4.17 dus geen idee of ik deze ga ontvangen.
Zet jij je box 's nachts volledig stroomloos misschien of heb je de Next niet volledig aangesloten? 4.19 zou er anders normaal gesproken toch allang op moeten staan?.

• Pierre

Pierre

Zucht

hardware-lover schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:03:
[...]

Zet jij je box 's nachts volledig stroomloos misschien of heb je de Next niet volledig aangesloten? 4.19 zou er anders normaal gesproken toch allang op moeten staan?.
Gewoon via UTP en in power save hoog stand ik snap er niks van.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Pierre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:26:
[...]

bij een fabrieksreset krijg je de laatste software versie. Je opnames etc gaan daar niet bij verloren.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Pierre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:26:
[...]

Je kan even een fabrieks reset doen, dan haalt hij de laatste software versie binnen. Al je instellingen en opnamens blijven gewoon behouden. Je moet alleen opnieuw inloggen op je apps zoals bijvoorbeeld Netflix en YouTube

Edite: Menzo is mij net voor ;)

DON PAPA wijzigde deze reactie 12-11-2019 19:38 (5%)

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:21

• Pierre

Pierre

Zucht

Ik heb er geen "booster" tussen zitten, als een ik factory Reset doe krijg ik de melding dat het downloaden niet gelukt is.

• daveytje
  • Laatst online: 21:21
Pierre schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:45:
[...]

Ik heb er geen "booster" tussen zitten, als een ik factory Reset doe krijg ik de melding dat het downloaden niet gelukt is.
Hmm... denk Ziggo contacten op de community of telefonisch? Lijkt toch wat mis met de box als hij de update niet pakt.
Zeker gezien update 4.19 AV eraan komt morgen.

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-11-2019 21:34 (95%)
Reden: nu overbodig

• Pierre

Pierre

Zucht

daveytje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:
[...]

Hmm... denk Ziggo contacten op de community of telefonisch? Lijkt toch wat mis met de box als hij de update niet pakt.
Heb de box rechtstreeks op de CB (poort 1) aangesloten en 4.19 staat er nu op. En mijn andere probleem (dat ik de melding kreeg dat hij offline was) is ook verdwenen. Met dank aan de Ziggo helpdesk voor de prima hulp.
Probleem opgelost.

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:35

Arethusa

Niet die server

daveytje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:
[...]

Update 4.19 AV - Wat gaat dit brengen?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:59

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nice :o ben benieuwd :9

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• bvk
  • Laatst online: 21:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ook net de Next ontvangen als vervanger voor de Mediebox XL (nog een UPC Horizon, eerste model). Ik heb gewoon de bekabeling gebruikt die al in de Horizon stak en de installatie procedure gevolgd. Ik kreeg ook al meteen nieuwe firmware en 3 minuten later was ik alweer TV aan het kijken :)

Ik was even bang dat ik vanavond nog via Ziggo Go naar TV moest gaan kijken, maar de box is dus al gelijk geactiveerd. Helemaal top dus en eindelijk van die trage pokke herrie makende oude box verlost!

Edit: Alleen jammer dat deze nieuwe AB geen toetsenbord meer heeft, dat vond ik toch wel een uitkomst met zoeken en gegevens invoeren.

bvk wijzigde deze reactie 13-11-2019 17:42 (12%)

Specs

• hardware-lover
  • Niet online
@bvk, je kan er tegen kwèkken, soms lukt het zoeken (en vinden), zo ook ;)

• bvk
  • Laatst online: 21:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

hardware-lover schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:53:
@bvk, je kan er tegen kwèkken, soms lukt het zoeken (en vinden), zo ook ;)
Ja, dat had ik begrepen en zal ik ook gaan proberen. Maar wachtwoorden etc. invoeren zal via spraak niet gaan lukken lijkt me ;)

Specs

bvk schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:56:
[...]

Ja, dat had ik begrepen en zal ik ook gaan proberen. Maar wachtwoorden etc. invoeren zal via spraak niet gaan lukken lijkt me ;)
Dat is inderdaad eenmalig even klooien, b.v. voor Netflix. Via spraak start Netflix trouwens lekker snel op. Echter je kunt (nog) via spraak zoeken binnen Netflix. Hopelijk komt deze functionaliteit in een latere release.

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:19
Nee, dat is pas sinds kort, maar een heerle feature :D

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04-12 22:32
De update is binnen en het lijkt erop dat die ongewenste beeldbewerking nu verdwenen is.
Even kort getest op NPO1 met live aktualiteitenprogramma waar bij ingezoomde gezichten het 't meeste opviel.
Geen waas meer als het hoofd bewogen wordt.
Komende dagen maar eens goed gaan vergelijken t.o.v. CI+

Mi 9T Pro - V11.0.3.0. - QFKEUXM

• Converted007
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:08
snah001 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:13:
De update is binnen en het lijkt erop dat die ongewenste beeldbewerking nu verdwenen is.
Even kort getest op NPO1 met live aktualiteitenprogramma waar bij ingezoomde gezichten het 't meeste opviel.
Geen waas meer als het hoofd bewogen wordt.
Komende dagen maar eens goed gaan vergelijken t.o.v. CI+
Klopt. Deze is verwijderd in de laatste 4.19AV versie.

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:06
Gisteren ook even getest en ben blij dat de verscherping weg is.
Ik heb nu eindelijk weer vergelijkbaar beeld als met de Mediabox XL.

Als het beeld zo blijft ben ik weer tevreden :-)

• snah001
Converted007 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 04:48:
[...]
Klopt. Deze is verwijderd in de laatste 4.19AV versie.
Dat had ik al uit de post uit de Ziggo Community begrepen.
Echter zoals bij afgelopen updates: geloven is 1 ding maar controle is beter.....

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 12:56
Vanochtend een enorm blaasgeluid, bleek het van mijn Ziggo Horizon kastje te komen.

Misschien een update gehad vannacht ofzo want ik heb dit nog niet eerder gehoord dat hij zoveel moet koelen, om de 5 minuten of korter gaat dat ding staan blazen.

Meer mensen die dit hebben ?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:26
User_TS schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:27:
Vanochtend een enorm blaasgeluid, bleek het van mijn Ziggo Horizon kastje te komen.

Misschien een update gehad vannacht ofzo want ik heb dit nog niet eerder gehoord dat hij zoveel moet koelen, om de 5 minuten of korter gaat dat ding staan blazen.

Mijn oude Horizon hoorde ik vroeger ook veel en hard blazen, daarom ben ik ook blij dat ik sinds maart een Next heb, want die heb ik zelfs met het hitte record dit jaar niet horen blazen.

• jongetje
  • Laatst online: 21:34
User_TS schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:27:

Even resetten. Als het dan nog is, dan is ie defect.

• RicoK
  • Laatst online: 04-12 15:20
Hebben jullie dit ook ervaren?
Ik heb in mijn huis twee Next's, een via Powerline bekabeld en een via de WiFi (250mbit/s) aangesloten. Met beide Next's had ik verbindingsproblemen na de update. De WiFi verbonden Next moest ik weer verbinding laten maken met mijn WiFi-netwerk, wel overigens zonder ingave van het wachtwoord en de bekabelde Next had het helemaal moeilijk. Die zag geen netwerk(kabel). Op mijn (re)acties hierop leek de Next helemaal vast te lopen, reageerde nergens meer op en pas na geduldig wachten na het hard uit- en weer aanzetten, kwam er weer leven in. Beide Next's draaien (vooralsnog) weer.
Was wel een gekke gewaarwording.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Dennis585 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:40:
[...]

Mijn oude Horizon hoorde ik vroeger ook veel en hard blazen, daarom ben ik ook blij dat ik sinds maart een Next heb, want die heb ik zelfs met het hitte record dit jaar niet horen blazen.
Ik hoop dat Ziggo de Next weer snel leverbaar heeft voor iedereen want die Horizon Mediabox van mij is goed voor zeker 20% van de verwarming in mijn huis. En als ze straks een update pushen en opnames in de cloud gaan opslaan heb ik een harde schijf staan die wel stroom vraagt maar niks uitvoert. Plus die ventilator die staat bij mij ook continu te blazen alsof het een stofzuiger is.

@Ziggo-Webcare is er al iets bekend of de Next snel weer voor iedereen leverbaar wordt?

"When you grow up your heart dies"

Zojuist bij het aanzetten van Next werd er aangegeven dat er een nieuwe update was toegepast. Echter bij de versie staat nog steeds 4.19 (en niet 4.19 AV, wat ik zou verwachten). Ook zie ik nergens een instelling voorbij komen.
Is bovenstaande herkenbaar?

• snah001
Inmiddels uitvoerig het beeld na de laatste update vergeleken met het beeld dat via CI+ te zien is.
Vooral vergeleken met beelden in live praat programma's waar sterk ingezoomd wordt op het gezicht.
Zoals ik het nu erg kritisch zie is dat het Next beeld nu op zo'n 98% zit van het beeld via CI+ en die laatste 2% zie je echt alleen als je weet waar je op moet letten.
Setting staan op 1080i.
Dus al met al tevreden met het resultaat.
Kan nog niks zeggen van het beeld met Replay of opnames.

• kruila
meesje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:00:
Zojuist bij het aanzetten van Next werd er aangegeven dat er een nieuwe update was toegepast. Echter bij de versie staat nog steeds 4.19 (en niet 4.19 AV, wat ik zou verwachten). Ook zie ik nergens een instelling voorbij komen.
Is bovenstaande herkenbaar?
die AV staat een paar regels lager bij software-versie (in het midden)

kruila wijzigde deze reactie 14-11-2019 18:18 (4%)

kruila schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:17:
[...]

die AV staat een paar regels lager bij software-versie (in het midden)
Ah thanks! Versie, applicatieversie en softwareverdue.... niet echt duidelijk allemaal.
Maar waar kan ik nu de betreffende optie vinden? Kijk ik er nu echt overheen? Of is dit alleen van toepassing bij 4K?

• kruila
meesje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:46:
[...]

Ah thanks! Versie, applicatieversie en softwareverdue.... niet echt duidelijk allemaal.
Maar waar kan ik nu de betreffende optie vinden? Kijk ik er nu echt overheen? Of is dit alleen van toepassing bij 4K?
Kijk hier eens rond: https://community.ziggo.n...an-de-mediabox-next-41108

Thanks. Ik had deze pagina ondertussen al gevonden, en doorgeklikt. Geen 4K, dus geen optie. Helder.

meesje wijzigde deze reactie 14-11-2019 19:07 (6%)

• Peppy1972
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-11 22:50
Beeld is echt wel beter👍😃. Heb m wel nog op 1080i staan. TV upscaling is stukken beter. Qled 8 55' 2019

Samsung Q8F 55" 2018

• User_TS
jongetje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:09:
[...]

Even resetten. Als het dan nog is, dan is ie defect.
Yes gelukt thanks nu is hij weer stil, is de next zomaar aan te vragen zonder extra kosten ?

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:43
Nee.

• Bryanbabel
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 04-12 15:32
Nog niet uitgebreid kunnen "testen", maar het lijkt erop dat mijn beeld aanzienlijk is verbeterd na de vorige update ( 4.19 av). Ben benieuwd naar de eerste voetbalwedstrijd om te checken of dat ook beter is, maar vooralsnog tevreden met het feit dat Ziggo de klachten serieus heeft genomen.

Ik had overigens ook enige tijd last van een irritante zoem die uit de Next kwam. Deze is zo goed als verdwenen nadat ik de next iets heb verhoogd met filtjes. Lijkt er dus op dat ik zowaar enthousiast begin te worden over de box :)

• fazertje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-12 16:39
User_TS schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:50:
[...]

Yes gelukt thanks nu is hij weer stil, is de next zomaar aan te vragen zonder extra kosten ?
probeer dit eens, kost een klein beetje meer het eerste jaar en daarna zien we wel weer. :o

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/

Microkid wijzigde deze reactie 15-11-2019 20:43 (11%)
Reden: affiliatelink verwijderd

• User_TS
fazertje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:04:
[...]

probeer dit eens, kost een klein beetje meer het eerste jaar en daarna zien we wel weer. :o
...
Bij nader inzien ik kijk echt zo weinig tv dat ik het complete abonnement al te duur vind :D

Michael Knight wijzigde deze reactie 18-11-2019 13:09 (17%)

• Laguna
  • Laatst online: 01-12 09:53
https://community.ziggo.n...o-app-raar-verdeeld-42037

Hier ook al heel lang last van bij het gebruik van Ziggo GO. Bij Ziggo lukt het blijkbaar niet om dit te fixen..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Masterkev
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02-12 22:11
Iemand ook opgevallen dat bij het doorspoelen in een opnamen de thumbnails niet meer kloppen met de positie in de opname? Is lastig reclame doorspoelen zo.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Masterkev schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:37:
Iemand ook opgevallen dat bij het doorspoelen in een opnamen de thumbnails niet meer kloppen met de positie in de opname? Is lastig reclame doorspoelen zo.
Bijna alle reclame blokken duren 8 minuten op de commerciële zenders , dus ik spoel deze gewoon door met spraak commando "8 minuten door" werkt zeer goed moet ik zeggen ;)

• Laguna
Op de Next of bij Ziggo GO? Bij de Next gaat het bij mij namelijk wel goed, maar bij een opname terugkijken via Ziggo GO gaat het niet goed.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:54
Jep, ik merk dit ook bij ziggo go. Hij blijft vaak gedurende de hele opname op 1 thumbnail staan. Heel irritant.

©2004

• Vroem
DON PAPA schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:54:
[...]

Bijna alle reclame blokken duren 8 minuten op de commerciële zenders , dus ik spoel deze gewoon door met spraak commando "8 minuten door" werkt zeer goed moet ik zeggen ;)
Zomerperiode iets korter... :*)

Dank voor dit commando, scheelt weer een woord...

• berrieberrie
  • Laatst online: 17:39
Nogal wazig die Instellingen bij beeld,
Automatisch
4k
1080p
1080i
Etc
Wat doet next nu bij automatisch?
Stel bron is 1080i of 4k zoals bij Netflix.
Doet de next de upscale van 1080i of de tv?
En bij de 4k bron doet de next niks? Maar geeft het 4k signaal zonder upscaling door?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

berrieberrie schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:20:
Wat doet next nu bij automatisch?
Stel bron is 1080i of 4k zoals bij Netflix.
Doet de next de upscale van 1080i of de tv?
De Next box
berrieberrie schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:20:
En bij de 4k bron doet de next niks? Maar geeft het 4k signaal zonder upscaling door?
Ja

• RicoK
  • Laatst online: 04-12 15:20
DON PAPA schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:54:Bijna alle reclame blokken duren 8 minuten op de commerciële zenders , dus ik spoel deze gewoon door met spraak commando "8 minuten door" werkt zeer goed moet ik zeggen ;)
Hahahahaha, en ik spreek sinds kort eigenlijk alleen nog maar 'Netflix' uit tegen de ab....;)

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:23
Bryanbabel schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:34:
Nog niet uitgebreid kunnen "testen", maar het lijkt erop dat mijn beeld aanzienlijk is verbeterd na de vorige update ( 4.19 av). Ben benieuwd naar de eerste voetbalwedstrijd om te checken of dat ook beter is
Hier ook de 4,19av update...
Heb net de laatste wedstrijden van PSV teruggekeken. Maar het is nog net zo slecht... ;)

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:53
Shaggie_NB schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:07:
[...]

Hier ook de 4,19av update...
Heb net de laatste wedstrijden van PSV teruggekeken. Maar het is nog net zo slecht... ;)
Replay is in andere kwaliteit toch? En waarom heb ik er dan geen last van met een OLED C7?

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:56:
[...]

Replay is in andere kwaliteit toch? En waarom heb ik er dan geen last van met een OLED C7?
Ik denk dat Shaggie_NB het niet over de beeldkwaliteit heeft ;)

• Laguna
Zodra ik nu de home knop indruk krijg ik constant een statisch beeld van de uitpak weken van Ziggo te zien ipv een overlay terwijl je het beeld ziet van de huidige zender. Hier zit ik dus niet op te wachten..

• berrieberrie
  • Laatst online: 17:39
DON PAPA schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:46:
[...]

De Next box

[...]

Ja

Dus de optie 'geen upscale ongeacht de bron' is er (nog) niet.....

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:06
Weet iemand al of er een disney+ app voor de next komt?

• G.Scholtens
Sbakker1982 schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:14:
Weet iemand al of er een disney+ app voor de next komt?
Geruchten gaan wel dat kpn en ziggo in gesprek zijn met disney. Vraag is nu alleen wanneer die precies komt natuurlijk

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:28
Laguna schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:00:
Zodra ik nu de home knop indruk krijg ik constant een statisch beeld van de uitpak weken van Ziggo te zien ipv een overlay terwijl je het beeld ziet van de huidige zender. Hier zit ik dus niet op te wachten..
Irritant inderdaad. Hopelijk verdwijnt deze onzin snel...

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:10
Ik heb nu twee verschillende Next's gehad. één met het oranje logo, en eén met het witte logo. Beide gaven nogal wat herrie tijdens het afspelen van normaal TV. Niet goed te krijgen helaas. Ook niet met een reset, dus ik ga maar weer terug naar mijn vertrouwde CI+ oplossing.

Etuuuuuh!

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14:46
Dat is raar ik hoor hem totaal niet

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• G.Scholtens
evtje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:25:
Dat is raar ik hoor hem totaal niet
Die van ons is ook geruisloos, staat zelfs nog in open kast
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True