Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
DON PAPA schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:13:
[...]

Nou ik heb ruim 4 jaar bij kpn gezeten, maar de opnames die in die 4 jaar verkeerd zijn gegaan waren op één hand te tellen. Bij Ziggo heb ik sind de uitrol van de Next in mei al rond de 30 opnames die mislukt zijn. Ook kun je bij KPN de programma's van Eurosport terug kijken, maar bij Ziggo is dat op dit moment niet mogelijk. Ook de beeldkwaliteit (vooral bij voetbal) vind ik bij kpn toch echt beter als dan bij Ziggo via de Next box.

Er zullen echt nog grote stappen gemaakt moeten worden bij Ziggo, vind ik persoonlijk....
Die ervaringen deel ik (gelukkig) niet, maar gezien de vele berichten is het Next platform inderdaad nog niet 100% stabiel.
Wat was trouwens de reden dat je van KPN naar Ziggo overgestapt bent?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
@DON PAPA, zijn dat ook 4 jaren van cloud opnames bij KPN?

A smile a day.... [The end is there]

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09-12 18:54
meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:53:
Gezien de eerdere opmerkingen over foutcodes tijdens de (regulier) uitzending van Expeditie Robinson was ik een beetje huiverig voor de opname. Gisteravond gekeken en gelukkig geen rariteiten. Ook heb ik tijdens dit programma nooit last van het lipsync issue, terwijl het me bij sommige andere programma’s wel opvalt. Om het precies te pinpointen, daarvoor kijk ik niet genoeg naar reguliere tv uitzendingen.
Er zijn sowieso geen issues zodra je lineair kijkt. Alleen als je de opname probeert af te spelen tijdens dat de uitzending nog bezig is (zodat je de reclameblokken kan skippen) verschenen er foutmeldingen. Die simpelweg zijn toe te schrijven aan capaciteitsproblemen (aangezien er veel mensen precies hetzelfde doen op dat moment). Dat je dus nu geen issues ervaarde is dan ook niet verwonderlijk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Laguna schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Er zijn sowieso geen issues zodra je lineair kijkt.
Lineaire tv resulteert bij mij af en toe nog wel in een lipsync issue. Zoals aangegeven kijk ik te weinig reguliere tv om dat probleem precies te tackelen: welke zenders, welke tijdstippen, etc.

• thesaxofonist
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11-12 17:31
Tot voor kort keek ik gewoon naar de analoge programma's van Ziggo, maar ik ben noodgedwongen overgestapt naar de digitale programma's. Dat alles is eigenlijk probleemloos gegaan, maar mijn 'ouderwetse' HD-recorder kan nu natuurlijk geen programma's meer opnemen en dat wil ik wel zo af en toe.

Moet ik nu verplicht zo'n Mediabox Next gaan gebruiken? Of zijn er ook andere oplossingen? Ik dacht aan bijvoorbeeld een Samsung SMT-C7140 of Humax IHDR-5050c. Dat zijn HD-recorders met ingebouwde DVB-C-tuner. Ze zijn in een ver verleden ooit eens Ziggo-gecertificeerd, maar op de website van Ziggo staat nu aangegeven dat ze niet (meer?) geschikt zijn.
thesaxofonist schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:58:
Tot voor kort keek ik gewoon naar de analoge programma's van Ziggo, maar ik ben noodgedwongen overgestapt naar de digitale programma's. Dat alles is eigenlijk probleemloos gegaan, maar mijn 'ouderwetse' HD-recorder kan nu natuurlijk geen programma's meer opnemen en dat wil ik wel zo af en toe.

Moet ik nu verplicht zo'n Mediabox Next gaan gebruiken? Of zijn er ook andere oplossingen? Ik dacht aan bijvoorbeeld een Samsung SMT-C7140 of Humax IHDR-5050c. Dat zijn HD-recorders met ingebouwde DVB-C-tuner. Ze zijn in een ver verleden ooit eens Ziggo-gecertificeerd, maar op de website van Ziggo staat nu aangegeven dat ze niet (meer?) geschikt zijn.
De door jou genoemde apparaten kun je volgens mij wel gebruiken, maar dan alleen voor de ongecodeerde kanalen. Dit betekent NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD kwaliteit, de rest in SD. Maar wel allemaal digitaal.
Voor gecodeerd signaal worden ze inderdaad niet meer ondersteund.

• thesaxofonist
meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:12:
[...]

De door jou genoemde apparaten kun je volgens mij wel gebruiken, maar dan alleen voor de ongecodeerde kanalen. Dit betekent NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD kwaliteit, de rest in SD. Maar wel allemaal digitaal.
Voor gecodeerd signaal worden ze inderdaad niet meer ondersteund.
Ik heb nu geen decoder of smartcard. Mijn televisie ondersteunt DVB-C en daarmee kan ik 20-30 kanalen bekijken. Het lijkt me dat deze dus allemaal ongecodeerd zijn? Die zou ik dus allemaal moeten kunnen opnemen met een HD-recorder met DVB-C-tuner? Of zijn er verschillende versies van DVB-C?

Ik zag dat sommige apparaten een smartcard nodig hebben. Waar is dat voor? Heb ik die dan ook nodig? Nu gebruik ik die dus niet (heb ik ook niet).
O ja, naast lipsync vind ik het super irritant dat als ik de Ziggo Next box aan heb staan en ik wil op mijn iPad iets opstarten van Netflix automatisch de Netflix app op de Next box wordt opgestart.

• hardware-lover
  • Niet online

Tamelijk offtopic hier maar toch even....

Je gebruikte een "HD recorder" voor het analoge Ziggo TV aanbod? Het analoge TV beeld had weinig met HD vandoen dus verwacht ik dat het vrijwel volledige SD zenderpakket (buiten die paar HD zenders die hier eerder al worden aangehaald) mogelijk al voldoende zou kunnen zijn? Zo ja, schaf zo'n C7140 of Humax decoder/recorder aan, en dan gebruiken zonder Irdeto smartcard?

Edit: @Saxofonist ik heb mijn reactie verplaatst naar het Ziggo topic.

meesje wijzigde deze reactie 05-10-2019 18:27 (202%)

• thesaxofonist
hardware-lover schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:21:
[...]

Tamelijk offtopic hier maar toch even....
Sorry, ik wist geen betere plek te vinden.
Je gebruikte een "HD recorder" voor het analoge Ziggo TV aanbod? Het analoge TV beeld had weinig met HD vandoen dus verwacht ik dat het vrijwel volledige SD zenderpakket (buiten die paar HD zenders die hier eerder al worden aangehaald) mogelijk al voldoende zou kunnen zijn? Zo ja, schaf zo'n C7140 of Humax decoder/recorder aan, en dan gebruiken zonder Irdeto smartcard?
Even voor de duidelijkheid: met HD-recorder bedoelde ik Hard Disk-recorder.

En dan heb ik dus geen smartcard nodig? Want die heb je alleen voor de gecodeerde programma's nodig?

Edit: hierboven staat inmiddels het antwoord al. Bedankt voor de reacties! Als ik meer vragen heb, ga ik verder in het algemene Ziggo-topic.

thesaxofonist wijzigde deze reactie 05-10-2019 18:28 (8%)

• hardware-lover
  • Niet online
thesaxofonist schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:25:
[...]
[...]
Even voor de duidelijkheid: met HD-recorder bedoelde ik Hard-Disk-recorder.

En dan heb ik dus geen smartcard nodig? Want die heb je alleen voor de gecodeerde programma's nodig?
Ah, een HDD recorder ;)

Klopt, afhankelijk van je TV abonnement kun je het Kabel-TV of Standaard zenderpakket digitaal zonder smartcard bekijken, grotendeels in SD dus.

Edit: dit topic wordt er bedoelt; [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

hardware-lover wijzigde deze reactie 05-10-2019 18:29 (8%)
Reden: linkje was handig geweest Meesje?

[...]

[...]

Even voor de duidelijkheid: met HD-recorder bedoelde ik Hard-Disk-recorder.

Zie mijn aangepaste reactie hierboven. Verder in het Ziggo topic.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:46
[...]

Dan was het ZIggo topic misschien beter geweest
Nee, niet voor de "open" kanalen zoals al genoemd. Als je wel in HD wilt opnemen (of zenders uit je extra pakket, maar verwacht niet dat je die niet hebt, want die waren er ook niet met je analoge zenders) dan kun je een extra CI+ module bestellen (2euro per maand) en dan die smartcard in je Humax of Samsung (interactieve) HD Recorder stoppen. Dit werkt wel alleen in voormalige Ziggo gebied en niet in voormalig UPC gebied.

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11-12 15:22

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

Die ervaringen deel ik (gelukkig) niet, maar gezien de vele berichten is het Next platform inderdaad nog niet 100% stabiel.
Wat was trouwens de reden dat je van KPN naar Ziggo overgestapt bent?
De hogere internet snelheid en klanten korting wegens overstap.
hardware-lover schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:23:
@DON PAPA, zijn dat ook 4 jaren van cloud opnames bij KPN?
Ja

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:13
Moet ik nu verplicht zo'n Mediabox Next gaan gebruiken?
Volgens mij niet. Als nieuwe klant heb ik gekozen voor TV Start, en daar zit ook geen Next bij maar een Humax ontvanger. Die heeft geen ingebouwde hdd, maar die kan wel toegevoegd worden via usb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
M'n Humax 5050c doet het nog altijd, maar het voordeel van de Next is dat ik opnames ook via Ziggo Go op m'n 10 inch tablet kan bekijken. En die opnames hebben op m'n tablet een betere kwaliteit dan wanneer ik het programma met replay bekijk.
easyriider schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

M'n Humax 5050c doet het nog altijd, maar het voordeel van de Next is dat ik opnames ook via Ziggo Go op m'n 10 inch tablet kan bekijken. En die opnames hebben op m'n tablet een betere kwaliteit dan wanneer ik het programma met replay bekijk.
Los van wat issues, vind ik Next een mooi platform. Vanochtend via replay tv op de Next box een uitzending gestart, daarna stop gezet en wat later op iPad via Ziggo Go verder gekeken.

• Laguna
meesje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Los van wat issues, vind ik Next een mooi platform. Vanochtend via replay tv op de Next box een uitzending gestart, daarna stop gezet en wat later op iPad via Ziggo Go verder gekeken.
Tja alleen dat werkt dus ook niet altijd goed. Laatst een programma op RTL 5 via Replay gekeken, bij het laatste reclameblok stopgezet met het idee straks verder te kijken en vervolgens begon het programma vanaf het begin :( en je kan in dit geval ook niet doorspoelen. Het is dan ook willekeur wat er bij verder kijken wordt geplaatst en wat niet. Je hebt er als gebruiker geen controle over.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:34
Laguna schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Tja alleen dat werkt dus ook niet altijd goed. Laatst een programma op RTL 5 via Replay gekeken, bij het laatste reclameblok stopgezet met het idee straks verder te kijken en vervolgens begon het programma vanaf het begin :( en je kan in dit geval ook niet doorspoelen. Het is dan ook willekeur wat er bij verder kijken wordt geplaatst en wat niet. Je hebt er als gebruiker geen controle over.
Dat kun je de next niet aanrekenen, dat gebeurd ook in de ziggo app, op ziggogo.tv en de mediabox xl....
[...]

Hmmm.... zoiets staat me inderdaad ook bij. Ik had al verdrongen. ;) Enorm irritant.
daveytje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Dat kun je de next niet aanrekenen, dat gebeurd ook in de ziggo app, op ziggogo.tv en de mediabox xl....
Waarom kun je dit het Next platform niet aanrekenen? Ziggo geeft toch juist aan dat je overal verder kunt kijken? Met het Horizon/XL platform kon dit niet.

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:07
[...]

Ik heb vorige week ook eens een keer iets teruggekeken. Rustig laten doorlopen en even iets anders gaan doen, na een kwartier ofzo weer bij de tv gaan zitten, even terugspoelen, iets te ver teruggespoeld, weer vooruit spoelen, dus niet. Mag niet.
Dus helemaal niet meer teruggekeken.
Net zoals programma's terugkijken die veel te vroeg beginnen ook niet door kunnen spoelen.
Dat is toch gewoon .....

• Laguna
@mike123 bekend verhaal bij de meeste commerciële zenders, daarom kan je die ook altijd beter opnemen dan via Replay terugkijken.

Geen problemen vandaag met Expeditie Robinson.

Wel gaan er nog steeds zaken mis bij het overzetten van de opnames na een week naar een andere server bij Ziggo, waardoor er weer een rood uitroepteken bij een opname is komen te staan.

Laguna wijzigde deze reactie 06-10-2019 22:42 (47%)

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-12 09:32
Weet iemand wat ik kan doen om ondertiteling bij On-Demand standaard aan te laten?
Als we een HBO-serie starten staat de ondertiteling standaard uit en moeten we die telkens handmatig aan zetten. De tweede aflevering achter elkaar gaat het wel meteen goed, maar als de box uit heeft gestaan tussendoor moeten we weer. Mis ik een instelling?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Laguna
jongetje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:00:
[...]

En als die dus weer niet goed is wordt die ook overgeslagen en gaan ze verder met 1.20. Ben benieuwd....
Ik neig langzaam naar KPN als die een mooie blackfriday aanbieding hebben volgende maand.
nieuws: KPN maakt 4k-ontvanger met bluetoothafstandbediening beschikbaar

Ze hebben inmiddels wel de tegenhanger van de Next beschikbaar gesteld. Al zal uit de praktijkervaring nog moeten blijken hoe deze zich verhoudt tot de Next.

Een mooi moment voor tweakers om eens een review te doen. ;)

• Laguna
meesje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:23:
Een mooi moment voor tweakers om eens een review vergelijking te doen. ;)

Goede correctie! Dat bedoelde ik inderdaad.

• cwarcher
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12-10 20:10
Laat maar, verkeerd topic

cwarcher wijzigde deze reactie 09-10-2019 20:28 (89%)

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:42
mike123 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Ik heb vorige week ook eens een keer iets teruggekeken. Rustig laten doorlopen en even iets anders gaan doen, na een kwartier ofzo weer bij de tv gaan zitten, even terugspoelen, iets te ver teruggespoeld, weer vooruit spoelen, dus niet. Mag niet.
Dus helemaal niet meer teruggekeken.
Net zoals programma's terugkijken die veel te vroeg beginnen ook niet door kunnen spoelen.
Dat is toch gewoon .....
Hier een KPN (XS4ALL) gebruiker die precies hetzelfde heeft. Het ligt niet aan Ziggo of KPN maar de beperkingen die afgegeven zijn door RTL.

Ik zit hier trouwens te lurken om eventueel een keer over te stappen :>

PVOutput

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-12 16:30
Of opnemen op een ouderwetse HD met een HUMAX 5200 want dan heb je daar geen last van.

Mi 9T Pro - V11.0.3.0. - QFKEUXM

• Laguna
snah001 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:59:
Of opnemen op een ouderwetse HD met een HUMAX 5200 want dan heb je daar geen last van.
Met opnemen heb je er sowieso geen last van, of je nou de Next of de HUMAX daarvoor gebruikt.

• jongetje
snah001 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:59:
Daar moet je de opnames dan ook heel ruim van te voren laten starten anders kun je ook niet iets terug kijken als een programma veel eerder (dan je opname) begint.

Voordeel van de Next is dat je zolang het programma loopt volgens de gids je deze kunt opnemen en dan kun je gewoon vanaf het begint terugkijken omdat het hele programma wordt gereserveerd. Bij je HDD recorder neem je pas op vanaf dat je op "opnemen" drukt (of hebt gepland).

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:07
Miki schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:57:
[...]

Hier een KPN (XS4ALL) gebruiker die precies hetzelfde heeft. Het ligt niet aan Ziggo of KPN maar de beperkingen die afgegeven zijn door RTL.

Ik zit hier trouwens te lurken om eventueel een keer over te stappen :>
Zojuist nog iets teruggekeken op eurosport. Het juiste programma gekozen, kom je er half in.
Programma voor het "hoofprogramma" gekozen. Programma begint 10 minuten ofzo voor het eind. Dan hoofdprogramma kiezen, helemaal afgekeken maar programma is niet af. Programma na het hoofdprogramma gestart en daar de laatste 20 minuten gekeken..Waarvan een gedeelte weer dubbel werd weergegeven. Lekkere optie, terugkijken.

• R.G
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:37
Wie hebben de ziggo hd recorders van cisco?
vallen die ook wel eens uit of rebooten spontaan?
R.G schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:38:
Ik denk dat je deze vraag beter in het Ziggo topic kunt stellen.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Is er een storing ofzo? Mijn bekabelde next zegt offline te zijn terwijl alles zou moeten werken. Hij zegt geen kabel maar die zit er wel in. Zodra ik wifi kies maakt ie eerst verbinding en daarna weer de melding dat er geen kabel is aangesloten...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-12 09:55

sjaool

Every life should have 9 cats

R.G schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:38:
Ik heb een Samsung die soms gloeiend heet wordt en ook spontaan opnieuw opstart. Ook wil het wel voorkomen dat als ik hem 's ochtends uitzet op RTL4 dat hij 's avonds bij het aanzetten op NPO1 staat.

Is er nog een methode om buiten het Max abonnement om aan de NEXT te komen? Ik heb er weinig hoop op dat de geplande software-update verbetering gaat brengen. Bovendien zou volgens de berichten de harde schijf buiten werking gezet worden. Dan zit je dus met een Mediabox XL die 40 Watt per uur neemt en vervolgens een werkloos modem en harde schijf heeft. Lekker... :|

sjaool wijzigde deze reactie 14-10-2019 13:55 (23%)

"When you grow up your heart dies"

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-12 08:31
Patrick_6369 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:55:
Weet iemand wat ik kan doen om ondertiteling bij On-Demand standaard aan te laten?
Als we een HBO-serie starten staat de ondertiteling standaard uit en moeten we die telkens handmatig aan zetten. De tweede aflevering achter elkaar gaat het wel meteen goed, maar als de box uit heeft gestaan tussendoor moeten we weer. Mis ik een instelling?
Ik heb deze ellende ook gehad met HBO. Meerdere malen contact met de helpdesk, box gereset, fabrieksinstellingen, al die rotzooi, hielp allemaal niets. Plots was het verholpen, zonder er daadwerkelijk iets aan gedaan te hebben.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:36
Brammos85 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb deze ellende ook gehad met HBO. Meerdere malen contact met de helpdesk, box gereset, fabrieksinstellingen, al die rotzooi, hielp allemaal niets. Plots was het verholpen, zonder er daadwerkelijk iets aan gedaan te hebben.
Dit was op de mediabox XL ook al, bijvoorbeeld bij GOT, elke keer moest ik ondertiteling aanzetten.
Lijkt mij een platform ding, niet een box probleem.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:45

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Laguna schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:46:
@mike123 bekend verhaal bij de meeste commerciële zenders, daarom kan je die ook altijd beter opnemen dan via Replay terugkijken.

Geen problemen vandaag met Expeditie Robinson.

Wel gaan er nog steeds zaken mis bij het overzetten van de opnames na een week naar een andere server bij Ziggo, waardoor er weer een rood uitroepteken bij een opname is komen te staan.
Had gisteren Masterchef opgenomen en die kon ik ook niet meer doorspoelen, afgelopen week nog wel...

Overigens kwam ik laatst thuis van een weekend weg en toen stond m'n tv gewoon aan 8)7 bugjes...

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:49
4.19 komt er aan, kreeg net een mail.
Software-update 4.19 voor Mediabox Next
We werken er continu aan om tv-kijken persoonlijker, slimmer én makkelijker te maken. Vannacht passen we daarom de software van je Mediabox Next aan. In deze e-mail lees je er alles over.

Zoeken op genres en acteurs
Via Voice Control op de afstandsbediening van je Mediabox Next zoek je nu nog eenvoudiger. Je kunt nu genre combineren met acteurs en regisseurs. Probeer dit maar eens: “Komedie met Kevin Hart”
Beeld en geluid gelijk
Bij sommige kijkers liepen beeld en geluid niet helemaal gelijk. Enorm irritant natuurlijk. We hebben er hard aan gewerkt en een paar vervelende bugs opgelost. We blijven het goed in de gaten houden en doen verbeteringen als het nodig is.
Heb je de Mediabox Next met een TOSLINK (S/PDIF) kabel aangesloten met externe speakerboxen of een soundbar? Dan loopt soms het geluid niet gelijk met het beeld. In dat geval kan je het vanaf nu zelf corrigeren. Zo werkt dat:
• Open het menu en ga naar instellingen
• Ga naar Beeld en Geluid
• Kies voor Audio vertraging
• Pas de audio vertraging aan met de pijltjes totdat beeld en geluid gelijklopen
Nieuwe geluidsinstelling
Op verzoek van veel audio fijnproevers is het nu mogelijk om in de Dolby instellingen altijd de bron te volgen. Is de bron van de serie of film die je kijkt in stereo, dan geeft je mediabox stereo door aan je geluidsapparatuur. Dit is voor Dolby hetzelfde. Zo haal je altijd het beste uit je speakers.

• Laguna
Pino112 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:23:

[...]
Je bent me net voor ;)

Maar ziet eruit als een veelbelovende update.

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Voor deze software-update op de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. Deze wordt automatisch vannacht op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kunt gewoon tv blijven kijken.
De software wordt vannacht geïnstalleerd, maar het updaten kan tot drie dagen duren? 🤔😮

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Meer mensen die een melding krijgen dat je je rekening niet betaald hebt wanneer je een lopende opname wil stoppen en/of verwijderen?

Hopelijk kun je die geluid sync instelling in 4.19 ook gebruiken als je je soundbar via HDMI/ARC aangesloten hebt in plaats van via Toslink...? En dan met name de andere kant op, geen vertraging maar vooruit.

JBS wijzigde deze reactie 22-10-2019 19:56 (45%)

• jongetje
JBS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:32:
Meer mensen die een melding krijgen dat je je rekening niet betaald hebt wanneer je een lopende opname wil stoppen
Dat is een bekend issue. Het scherm wordt namelijk niet vernieuwd bij het terugkeren nar het menu. Als je uit de opname gaat en er weer in dan werkt het wel.

• hardware-lover
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:32:
[knip]
Hopelijk kun je die geluid sync instelling in 4.19 ook gebruiken als je je soundbar via HDMI/ARC aangesloten hebt in plaats van via Toslink...? En dan met name de andere kant op, geen vertraging maar vooruit.
Ze hebben het specifiek over Toslink, dat was eerder ook al bij een update die uiteindelijk voor ons niet is vrijgegeven. Dus ik ben er bang voor, als je er op rekent.

• buddow
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10-12 16:33
Fijn dat er een update komt. Helaas lees ik niets over beeldkwaliteit. Replay en opname vind ik echt niet voldoende.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:47
Pino112 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:23:

[...]
Vannacht bij ons nog niets gebeurd iig. Geen melding gehad vanmorgen. :)

©2004

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:29
Hier zit ik ook nog op 4.17 op mijn Next. Even geduld nog dus.

• vvo
  • Laatst online: 20:00
4.19 erop vanochtend.
Snel ff gecheckt of geluid synchroon liep. Gebruik geen versterker, alleen geluid uit de TV.

Mijn idee is dat het beter is. Ook een opgenomen programma even snel bekeken. Lijkt veel beter.
Je kunt nu ook een audio vertraging instellen in miliseconden.

Vanavond maar ff grondiger testen.

• snah001
Net gecontroleerd en idd 4.19 erop.
Echter beeldkwaliteit is net zo slecht/goed als het eerst was dus geen vooruitgang aldaar.
Wat een teleurstelling.

@snah001 Natuurlijk hoop je dat er meer problemen opgelost zijn ;) maar in de release notes staat toch niks over beeldkwaliteit? Volgens mij lag de focus nu vnl. op het geluid.

@vvo Hoe is het geluid als je dolby uit zet bij de instellingen (dus alleen stereo geluid doorgifte)? Is het geluid dan nog steeds erg zacht?

meesje wijzigde deze reactie 23-10-2019 11:43 (28%)

• vvo
@meesje heb het zojuist getest. Er zijn nu 3 opties; altijd omzetten, volg aanbod, uitgeschakeld.
Zonder dolby klinkt het geluid wat zachter en ook minder 'vol'. Met dolby klinkt het harder en voller.

@snah001 ik heb zelf geen beeld problemen hier (regio Apeldoorn).

• buddow
van het ziggo forum:
Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. Het zal jullie niet zijn ontgaan, deze software-update bevat (nog) geen wijziging voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Ik informeer jullie graag over de status hiervan.

Eerder heeft Mark aangegeven dat wij werken aan het verbeteren van de beeldkwaliteit en dat we deze verbeteringen eerst laten testen door de Mediabox Next testers uit ons klantpanel. Het is zover! De testers ontvangen in week 43 speciale 4.19 testsoftware (let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold) waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend en dat willen we natuurlijk ook behouden. Ons klantpanel beoordeelt de testsoftware en de vervolgstappen hangen af van hun bevindingen.

Is het resultaat van de test positief? Dan rollen we deze software-update landelijk uit. Dit doen we dan ook vóór de volgende officiële software-update. Als de wijzigingen niet het gewenste resultaat geven dan gaan we hier natuurlijk direct mee aan de slag.
https://community.ziggo.n...der-scherp-hd-beeld-39514

Blijkbaar is een tweede 4.19 in de maak. En 4.18 nooit uitgerold. Versiebeheer is wat moeilijk te volgen :)

Misschien denk ik er te eenvoudig over. Maar zet gewoon die beeldverscherping in de opties en geef de gebruiker de keuze. Bij replay en opname zie ik constant het beeld 'verspringen'. Alleen bij live-tv heb ik dat probleem niet.

buddow wijzigde deze reactie 23-10-2019 11:58 (91%)

• vvo
Onze mediabox had al de laatste firmware toen wij hem kregen.
Heb dus altijd het genoemde beeld gehad. Kan niet vergelijken hoe het daarvoor was.
@vvo Thanks! Dan zet ik vanavond deze optie denk ik op ‘volg aanbod’.
@buddow Goed om te lezen dat Ziggo er serieus mee bezig is.

meesje wijzigde deze reactie 23-10-2019 12:00 (3%)

• snah001
meesje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:42:
@snah001 Natuurlijk hoop je dat er meer problemen opgelost zijn ;) maar in de release notes staat toch niks over beeldkwaliteit? Volgens mij lag de focus nu vnl. op het geluid.

@vvo Hoe is het geluid als je dolby uit zet bij de instellingen (dus alleen stereo geluid doorgifte)? Is het geluid dan nog steeds erg zacht?
Had geen release notes ontvangen.
Bedankt voor de hint.

snah001 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

Had geen release notes ontvangen.
Bedankt voor de hint.
Check even onder MijnZiggo de instellingen van je email. De allereerste keer kreeg ik ook geen mail met release notes.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
De 4.19 update zojuist getest. TV-geluid (tv is een Panasonic) gaat bij mij altijd via externe speakers, aangestuurd door Marantz SR 6009 versterker (via HDMI) en loopt nu synchroon, zelfs bij de YouTube-app waar de afwijking het grootst was. Instelling in de Next: "volg aanbod" en in de marantz SR 6009 versterker in het instellingenmenu bij Audio audiovertraging op 0 en in het menu bij Video de optie auto lip sync aan. Als een tv-uitzending in Dolby is, wordt dat netjes overgenomen en bij stereo maakt de Marantz er wel wat moois van. Precies zoals bij de Humax 5200 ook was.
Een grote verbetering!

prijk wijzigde deze reactie 23-10-2019 18:54 (151%)

• buddow
Goed om te horen, dat geluid goed wordt opgelost. Geeft ook hoop voor de beeldkwaliteit!

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:18
Had mijn media box op ECO mode staan, dus geen update gehad!

Nu op hoogste stand gezet, snel opstarten, nu hopen dat update wel aankomt?!

• prijk
  • Niet online
Erik1971 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:21:

Als je de Next terugzet naar fabrieksinstellingen (zie Instellingen), start hij met de nieuwe software op. Duurt een minuut of tien. Je persoonlijke instellingen blijven bewaard, wel moet je opnieuw inloggen bij YouTube- en Netflix-apps

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-12 08:52
Erik1971 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:21:

Maakt niet uit. Ook op ECO krijg je de update. Dit kan tot 3 dagen duren. Ik krijg hem altijd de 2e dag.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
prijk schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:25:
[...]

Als je de Next terugzet naar fabrieksinstellingen (zie Instellingen), start hij met de nieuwe software op. Duurt een minuut of tien. Je persoonlijke instellingen blijven bewaard, wel moet je opnieuw inloggen bij YouTube- en Netflix-apps
Worden daarbij ook de opgenomen en geplande programma's bewaard?

Edit : nevermind...al gevonden. Ja dus.

dafmay wijzigde deze reactie 23-10-2019 18:02 (4%)

• Laguna
prijk schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:10:
De 4.19 update zojuist getest. TV-geluid (tv is een Panasonic) gaat bij mij altijd via externe speakers, aangestuurd door Marantz SR 6009 versterker (via HDMI) en loopt nu synchroon, zelfs bij de YouTube-app waar de afwijking het grootst was. Instelling in de Next: "volg aanbod" en in de marantz SR 6009 versterker in het instellingenmenu bij Audio audiovertraging op 0 en in het menu bij Video de optie auto lip sync aan. Als een tv-uitzending in Dolby is, wordt dat netjes overgenomen en bij stereo maakt de Marantz er wel wat moois van. Precies zoals bij de Humax 5200 ook was.
Een grote verbetering!
Ook zojuist kortstondig 4.19 getest. Hier helaas een stuk minder enthousiast (LG & Marantz combi, ook alles via HDMI), het blijft geklungel om lipsync echt goed te krijgen middels de aanpasbare vertraging en waarom is dat überhaupt nodig? Het beeld & geluid wordt gelijktijdig doorgegeven, als dit goed gaat bij m'n mediaspeler, m'n blu-ray speler, YouTube/Netflix via m'n TV en bij m'n vorige ontvanger de HUMAX 5200c, waarom krijgt Ziggo dit dan niet voor elkaar bij de Next?

En voor betreft het Dolby verhaal ervaar ik juist het tegenovergestelde van wat @vvo ervaart. Met Dolby is het volume zacht en met Dolby uitgeschakeld is het volume een stuk hoger.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb vanochtend ook even kort gekeken met de nieuwe firmware, maar het lost voor mij niets op. Ik heb nl. vooral met apps als Youtube/Netflix en replay tv dat het out of sync is. Dat was het nu nog steeds. Ik heb ook een hele simpele setup met geluid gewoon door de tv speakers.

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-12 08:46
Hier ook geen verbetering. Nog steeds lip sync issues als Dobly aan staat.
Bovendien is het volume aanzienlijk lager als ik Dolby inschakel.
Jammer dat je alleen vetraging in kunt stellen. Dat maakt het probleem alleen maar groter.
Eigenlijk zou er een versnellings optie moeten zijn.

remmuz wijzigde deze reactie 24-10-2019 12:34 (13%)

• hardware-lover
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:03:
[...]
Ook zojuist kortstondig 4.19 getest. Hier helaas een stuk minder enthousiast (LG & Marantz combi, ook alles via HDMI), het blijft geklungel om lipsync echt goed te krijgen middels de aanpasbare vertraging en waarom is dat überhaupt nodig? Het beeld & geluid wordt gelijktijdig doorgegeven, als dit goed gaat bij m'n mediaspeler, m'n blu-ray speler, YouTube/Netflix via m'n TV en bij m'n vorige ontvanger de HUMAX 5200c, waarom krijgt Ziggo dit dan niet voor elkaar bij de Next?

En voor betreft het Dolby verhaal ervaar ik juist het tegenovergestelde van wat @vvo ervaart. Met Dolby is het volume zacht en met Dolby uitgeschakeld is het volume een stuk hoger.
Ook hier vandaag 4.19 op het apparaat, en zoals eerder al aangegeven heb ik, met een Marantz en LG Oled combi, nog geen sync problemen kunnen ervaren. Eerder niet, en nu nog steeds niet. Toch vreemd, gezien de overeenkomst in merken? Ik heb het overigens wel eens meegemaakt, maar dat zat het in een specifieke uitzending of fragment zelf, en was het vrij snel weer over. Dat was ook reproduceerbaar, het zat dan echt in de uitzending zelf. Dolby altijd op actief hier.

De instelling voor audiovertraging doet zo te zien ook helemaal niets voor het geluid via de HDMI poort. 0 of maximaal 300ms vertraging heeft 0 (nul) effect met mijn configuratie. Dat doet idd vermoeden dat de instelling enkel wat doet indien men de Toslink uitgang gebruikt?

• Aartstyle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:50
hardware-lover schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Ook hier vandaag 4.19 op het apparaat, en zoals eerder al aangegeven heb ik, met een Marantz en LG Oled combi, nog geen sync problemen kunnen ervaren. Eerder niet, en nu nog steeds niet. Toch vreemd, gezien de overeenkomst in merken? Ik heb het overigens wel eens meegemaakt, maar dat zat het in een specifieke uitzending of fragment zelf, en was het vrij snel weer over. Dat was ook reproduceerbaar, het zat dan echt in de uitzending zelf. Dolby altijd op actief hier.

De instelling voor audiovertraging doet zo te zien ook helemaal niets voor het geluid via de HDMI poort. 0 of maximaal 300ms vertraging heeft 0 (nul) effect met mijn configuratie. Dat doet idd vermoeden dat de instelling enkel wat doet indien men de Toslink uitgang gebruikt?
Klopt, alleen met Toslink. De HDMI komt later begreep ik.

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-12 15:33

Arethusa

Niet die server

Aartstyle schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Klopt, alleen met Toslink. De HDMI komt later begreep ik.
Ik heb thuis de volgende situatie. Sonos Beam via HDMI aan HDMI Arc van de TV. Ik heb 4.17 nog (althans vanochtend) en heb ook de delay problemen.

Als ik het goed begrijp zijn de problemen verminderd of opgelost wanneer ik de boel via Toslink aansluit? Of ik wacht tot een update na 4.19 bijvoorbeeld als ik HMI wil gebruiken.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Hier is nu ook v4.19 binnen. Zojuist de instelling gewijzigd naar 'volg aanbod'. De komende tijd even zien of ik lipsync issues ervaar. Wel slordig trouwens dat de helptekst aan de rechterzijde niet is bijgewerkt.

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:09
hardware-lover schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Ook ik heb een Marantz en LG Oled combi en kan jou ervaring beamen, geen problemen. Bijzonder is het wel

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:18
Hier thuis de Next direct op een Samsung tv en met 4.19 ervaar ik weer lipsync issues. Helaas niet opgelost voor mij.

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:34
fietsbob schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:40:
Hier thuis de Next direct op een Samsung tv en met 4.19 ervaar ik weer lipsync issues. Helaas niet opgelost voor mij.
En geen vertraging in kunnen stellen in het menu? Of loopt het geluid voor?

• Laguna
4tune schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Ook ik heb een Marantz en LG Oled combi en kan jou ervaring beamen, geen problemen. Bijzonder is het wel
Tja of de één is er gevoeliger voor dan de ander.

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:18
daveytje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:05:
[...]

En geen vertraging in kunnen stellen in het menu? Of loopt het geluid voor?
Vertraging ingesteld van o ms tot 100 ms, maar zag geen verschil moet ik toegeven.

• hardware-lover
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:13:
[...]
Tja of de één is er gevoeliger voor dan de ander.
Dat heeft weinig met gevoeligheid te maken, eerder met gehoor/oog synchronisatie ;)

Het is gemakkelijk te controleren via de al eerder eens aangehaalde specifieke Ziggo testzender. Maar dat geldt dan enkel voor tv kijken, niet voor de ervaring via de apps die op het apparaat staan.

Ik heb het hier in huis (als check op mijn mogelijke seniliteit), al eens eerder laten controleren. Er worden geen sync problemen vastgesteld. En als dit wel eens minimaal het geval is bij een film/serie die via het mediacenter wordt afgespeeld, dan mouwen ze direct.

Er zijn inmiddels 3 Next boxen binnen het gezin, op 3 verschillende woonlocaties. Er zijn geen sync problemen dat ik weet. Maar we gaan zo naar onze oudste zoon toe, dus ik zal er nog eens naar vragen.

Hij gebruikt de Next op een ouder type Yamaha receiver icm een Samsung plasma tv. Alles HDMI 1.4 en full HD geschikt, niet hoger.

Edit: geen sync problemen.

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:16
Degenen die lipsync issues hebben in combinatie met HDMI even een quote uit de meest recente (publieke) update mail:
Heb je de Mediabox Next met een TOSLINK (S/PDIF) kabel aangesloten met externe speakerboxen of een soundbar? Dan loopt soms het geluid niet gelijk met het beeld. In dat geval kan je het vanaf nu zelf corrigeren.
Deze fix is dus niet voor issues die er met HDMI zijn.

• Laguna
@hardware-lover die tip van de testzender had ik even gemist. Op basis van de testzender loopt het beeld en geluid bij lineaire TV bij mij toch gelijk.

Laguna schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:15:
@hardware-lover die tip van de testzender had ik even gemist. Op basis van de testzender loopt het beeld en geluid bij lineaire TV bij mij toch gelijk.
Eerder gaf je toch al aan dat er bij lineaire tv geen problemen waren?

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:20
Laguna schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:15:
Waar kan ik die testzender vinden, of wat bedoel je daarmee? (Gegoogled, niets gevonden)

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• hardware-lover
  • Niet online
kruila schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:07:
[...]
Waar kan ik die testzender vinden, of wat bedoel je daarmee? (Gegoogled, niets gevonden)
Je hoeft niet te Googlen, hij staat ergens achteraan in het Ziggo zenderaanbod 😉

• prijk
  • Niet online
kruila schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:07:
[...]

Kanaal 997

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

fietsbob schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:40:
Heb ook een Samsung tv direct op de Next en ervaar geen issues... blijkbaar is het TV model gerelateerd?

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03:39
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:47:
[...]

Heb ook een Samsung tv direct op de Next en ervaar geen issues... blijkbaar is het TV model gerelateerd?
Hier ook geen problemen gehad met de next icm Sony oled tv

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:57
Ik heb met de next nog nooit lip-sync problemen gehad. Nu met de 4.19 release alleen maar lip-sync problemen zowel bij live tv als bij opnames. Meerdere mensen die dit ervaren?

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:20
Shaggie_NB schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:15:
Ik heb met de next nog nooit lip-sync problemen gehad. Nu met de 4.19 release alleen maar lip-sync problemen zowel bij live tv als bij opnames. Meerdere mensen die dit ervaren?
Ik had voor v4.19 geen problemen met lip-sync en na v4.19 ook niet, tot zo ver althans.

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:52
Man man man, nog steeds is de upscaler in 4.19 niet te pruimen. En nog steeds eens verkeerde kleurruimte ook op 4K (BT2020).

Nee ook in 4.19 blijft dat ding bij mij op 1080i staan. Het beeld op mijn LG oled65c8 ziet in ieder geval op deze settings beter uit.

Maar goed er werd dan ook niets vermeld in de changelog dus had ook geen verwachtingen.

• Benzed
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11-12 11:43

Benzed

LG65C8 owner

Ljsvv schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:39:
Man man man, nog steeds is de upscaler in 4.19 niet te pruimen. En nog steeds eens verkeerde kleurruimte ook op 4K (BT2020).

Nee ook in 4.19 blijft dat ding bij mij op 1080i staan. Het beeld op mijn LG oled65c8 ziet in ieder geval op deze settings beter uit.

Maar goed er werd dan ook niets vermeld in de changelog dus had ook geen verwachtingen.
Daar was ook geen update voor geloof ik. Hier ook een 65 c8 en nu heb je een andere stand namelijk automatisch ipv 4k of van je tv of 1080I .En dat beeld is best prima. Lip-sync problemen heb ik nog wel via hdmi dus die oplossing moet nog komen. verder tevreden dus ver.

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:39
Het beeld lijkt er juist slechter op zijn geworden met 4.19. korrelig.
Staat op automatisch via een Samsung 55 inch 4k tv..
Sowieso belachelijk dat ze hedendaags nog geen 4k zenders hebben in ons land. Duurt te lang!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Benzed schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Daar was ook geen update voor geloof ik. Hier ook een 65 c8 en nu heb je een andere stand namelijk automatisch ipv 4k of van je tv of 1080I .En dat beeld is best prima. Lip-sync problemen heb ik nog wel via hdmi dus die oplossing moet nog komen. verder tevreden dus ver.
Gisteren voor het eerst via lineaire tv (VI op Veronica) geen lipsync issues ervaren. Bij mij is Next direct aangesloten op de tv en verder geen soundbar, receiver, etc.

Maak jij wel gebruik van dergelijkke apparaten? Zo ja, wat is het effect als je de Next alleen met de tv verbindt (en het geluid dus via de tv loopt)?

• jongetje
Vis schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:28:
Sowieso belachelijk dat ze hedendaags nog geen 4k zenders hebben in ons land. Duurt te lang!
Het is een beetje zoals met DVD naar bluray (of zelfs van bluray 1080p naar de 4K variant). Mensen vinden het al snel goed en het grootste gedeelte gaat niet meer betalen voor hetzelfde in hogere kwaliteit.

Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde niet van het NOS journaal of al die spelletjes en interview programma's in 4K. Misschien voor films, maar die kijkt toch niemand meer lineair?

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

meesje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:32:
[...]

Gisteren voor het eerst via lineaire tv (VI op Veronica) geen lipsync issues ervaren. Bij mij is Next direct aangesloten op de tv en verder geen soundbar, receiver, etc.

Maak jij wel gebruik van dergelijkke apparaten? Zo ja, wat is het effect als je de Next alleen met de tv verbindt (en het geluid dus via de tv loopt)?
ja ik heb hem direct aangesloten op de tv. (Momenteel is mijn versterker kapot). Ik merkte dat op via een praat programma op ned 1. Maar als ik nu zo tv kijk valt het reuze mee. Maar toen ik nog wel de versterker had aangesloten had ik ook wel wat problemen. al kijk ik niet super veel tv.

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

jongetje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:47:
[...]

Het is een beetje zoals met DVD naar bluray (of zelfs van bluray 1080p naar de 4K variant). Mensen vinden het al snel goed en het grootste gedeelte gaat niet meer betalen voor hetzelfde in hogere kwaliteit.

Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde niet van het NOS journaal of al die spelletjes en interview programma's in 4K. Misschien voor films, maar die kijkt toch niemand meer lineair?
Zou voor mij dan alleen een toegevoegde waarde zijn als Ziggo sport in 4k zou worden uitgezonden.
Of bijvoorbeeld volgend jaar het EK voetbal. Dat zou wel mooi zijn.
jongetje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:47:
[...]

Je vergeet nog de overgang van klassieke verhouding naar breedbeeld. :+
Benzed schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

ja ik heb hem direct aangesloten op de tv. (Momenteel is mijn versterker kapot). Ik merkte dat op via een praat programma op ned 1. Maar als ik nu zo tv kijk valt het reuze mee. Maar toen ik nog wel de versterker had aangesloten had ik ook wel wat problemen. al kijk ik niet super veel tv.
Heb je ook het hier eerder genoemde testbeeld (997) gecheckt? Ook dat is natuurlijk niet ‘hard’ en ook puur van hoe ervaar je het.
Verder vind ik het moeilijk probleem goed te kunnen tackelen. Daarvoor kijk ik ook te weinig reguliere tv. Wel veel sport maar daar valt een lipsync probleem niet echt snel op.

meesje wijzigde deze reactie 26-10-2019 12:02 (13%)

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb nu, sinds de laatste update, dat er geen opnames meer plaatsvinden? Ik zie ze wel als geplande opname staan in het gidsoverzicht, maar de opnames vinden niet plaats. Ook serie-opnames lijken het niet meer te doen. Ervaart iemand anders hetzelfde?

Edit: alle geplande opnamen en serie-opnamen verwijderd, daarna weer opnieuw toegevoegd. Vooralsnog gaat dit nu goed.

hardware-lover wijzigde deze reactie 27-10-2019 23:26 (19%)

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:36
hardware-lover schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:53:
Ik heb nu, sinds de laatste update, dat er geen opnames meer plaatsvinden? Ik zie ze wel als geplande opname staan in het gidsoverzicht, maar de opnames vinden niet plaats. Ook serie-opnames lijken het niet meer te doen. Ervaart iemand anders hetzelfde?
Ik niet in ieder geval, heb ook versie 4.19 en de opnames gaan eigenlijk erg goed de laatste tijd. Als een programma een andere strijd krijgt dan wordt dit automatisch aangepast en als een serie is afgelopen dan verdwijnt deze ook netjes uit de lijst.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True