Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:21:
[...]

Next is met de meegeleverde HDMI kabel op de TV aangesloten. (LG 55C7). Geluid gaat vanuit de TV via HDMI ARC naar de soundbar (LG SK9)
Dat verklaart dus het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 11:32
Had de Vuelta op Sporza (kanaal 51) live gepauzeerd. Heb eerst nog een stukje teruggespoeld. Nu aan het kijken en ik wil nog eens pauzeren maar het gaat direct verder. Ik kan ook niet meer verder terugspoelen, blijkbaar moet ik nu de opname doorkijken. De opname staat op precies 2 uur achter. Het lijkt erop dat na precies 2 uren live tv pauzeren de opname automatisch op play gaat??
Raar was ook dat ik de rode opname knop niet kon gebruiken, ik kon het programma niet opnemen zoals ik normaal doe.
Ook nog een tijd matig beeld trouwens. Vaak corrigeert dat nog na enkele seconden, maar nu duurde het een stuk langer en nu en dan springt het beeld terug op matig beeld, lijkt wel 720p oid. Edit: laatst 30 minuten matig beeld, soms even 2-3 seconden wat scherper.

[ Voor 5% gewijzigd door Snotgeit op 13-09-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Snotgeit, ik merk nu op diverse zenders een mindere kwaliteit indien ik even wat terugspoel en vanaf dat punt verder kijk. Op diverse HD zenders, Eurosport, maar ook bij Ziggo Sport daarnet. De stream heeft moeite om op kwaliteit te komen en kakt daarna regelmatig weer in.

Anderen die hetzelfde ervaren misschien?

Edit: Geen wifi maar degelijke lan verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2019 10:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Snotgeit schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:56:
Had de Vuelta op Sporza (kanaal 51) live gepauzeerd. Heb eerst nog een stukje teruggespoeld. Nu aan het kijken en ik wil nog eens pauzeren maar het gaat direct verder. Ik kan ook niet meer verder terugspoelen, blijkbaar moet ik nu de opname doorkijken. De opname staat op precies 2 uur achter. Het lijkt erop dat na precies 2 uren live tv pauzeren de opname automatisch op play gaat??
Raar was ook dat ik de rode opname knop niet kon gebruiken, ik kon het programma niet opnemen zoals ik normaal doe.
Ook nog een tijd matig beeld trouwens. Vaak corrigeert dat nog na enkele seconden, maar nu duurde het een stuk langer en nu en dan springt het beeld terug op matig beeld, lijkt wel 720p oid. Edit: laatst 30 minuten matig beeld, soms even 2-3 seconden wat scherper.
Buffer is idd 2 uur en dan gaat hij meteen afspelen.
En dat gespring tussen kwaliteit bij replay of een opname is hier ook. Ik heb het idee dat het bij minder is als ik via mijn 2.4 Ghz wifi connect v.s 5.2 Ghz (ondanks dat beide resp. 100% en 93% bereik hebben)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

DON PAPA

Tweaker-fan

hardware-lover schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:56:
@Snotgeit, ik merk nu op diverse zenders een mindere kwaliteit indien ik even wat terugspoel en vanaf dat punt verder kijk. Op diverse HD zenders, Eurosport, maar ook bij Ziggo Sport daarnet. De stream heeft moeite om op kwaliteit te komen en kakt daarna regelmatig weer in.

Anderen die hetzelfde ervaren misschien?
Ja er zijn meer mensen met problemen die dit probleem ervaren op het Ziggo forum

https://community.ziggo.n...85/index3.html#post463654

[ Voor 34% gewijzigd door DON PAPA op 14-09-2019 09:03 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DON PAPA schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:51:
[...]
Ja er zijn meer mensen met problemen die dit probleem ervaren op het Ziggo forum

https://community.ziggo.n...85/index3.html#post463654
Oké. Dit maakt het alleen maar verontrustender 🤔

Ik kijk niet zo heel vaak tv, anders was het me misschien ook al eerder opgevallen.

Testing, one, two ...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Het viel me gisteren inderdaad ook op. Met een opname heb ik het niet gemerkt. Van de week een Samsung soundbar gekocht, met mijn Onkyo had ik geen last van lip sync of zo. Ben wel nieuwsgierig of het werkt met die Samsung.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Snotgeit
Notna schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:02:
[...]

Buffer is idd 2 uur en dan gaat hij meteen afspelen.
En dat gespring tussen kwaliteit bij replay of een opname is hier ook. Ik heb het idee dat het bij minder is als ik via mijn 2.4 Ghz wifi connect v.s 5.2 Ghz (ondanks dat beide resp. 100% en 93% bereik hebben)
Ok, ik wist niet van die 2 uur buffer.
Ik gebruik zelf kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jkoeners schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Ligt niet aan de tv!! Dus tv firmware lost niets op. Is mediabox probleem. Een update van de mediabox heeft het probleem wel verkleind, maar er blijft een (subtiel) kleur probleem in 4k upscale. Dus in 1080i zetten.
Ik kreeg de volgende mail van LG over het fletse kleuren probleem op 4K (LG OLED55B6):
Onze technische dienst heeft aangegeven dat uw klacht niet merk specifiek is. Het is een fenomeen welke bij diverse merken genoemd wordt in combinatie met de Next decoder van Ziggo.

Wij zijn dus niet overtuigd van een probleem met onze TV's welke kan of moet verholpen worden.
Hoop dan dat er bij Ziggo het een en ander aangepast wordt. Tot die tijd kijk ik gewoon op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 14:36
Tsjonge jonge, vandaag is de beeldkwaliteit bij Replay TV absoluut bagger.
Tijdens het weergeven zie je de beeldkwaliteit zelfs tot minder dan SD kwaliteit verspringen en na een paar seconden is het weer iets beter en dat gaat de hele tijd zo op en neer maar de kwaliteit is bagger ook als het iets beter uitziet.
Heb dat bij meerdere zenders uitgeprobeerd en overal hetzelfde.
De live beeldkwaliteit is daar niet door getroffen maar die blijft gewoon matig zoals het was.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

snah001 schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:10:
Tsjonge jonge, vandaag is de beeldkwaliteit bij Replay TV absoluut bagger.
Ja heel veel mensen hebben dit probleem, is genoeg over te vinden op het Ziggo forum. Het speelt hoofdzakelijk in de avond uren, waardoor het lijkt dat het om een capaciteit probleem op de Ziggo server te gaan. Hoplijk lost Ziggo dit probleem snel op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:53
DON PAPA schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:15:
[...]

Ja heel veel mensen hebben dit probleem, is genoeg over te vinden op het Ziggo forum. Het speelt hoofdzakelijk in de avond uren, waardoor het lijkt dat het om een capaciteit probleem op de Ziggo server te gaan. Hoplijk lost Ziggo dit probleem snel op...
Dan zal binnenkort de prijs wel weer omhoog gaan met 1 a 2 euro. In het kader van "optimaliseren van het netwerk".
Maar als ik het zo lees hebben ze eerst nog een fatsoenlijke update nodig die ze moeten uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Een fatsoenlijke update helpt niet voor de backend problemen die er zijn. Niet alles wat er mis is ligt aan de Next.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mike123 schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:35:
[...]

Dan zal binnenkort de prijs wel weer omhoog gaan met 1 a 2 euro. In het kader van "optimaliseren van het netwerk".
Maar als ik het zo lees hebben ze eerst nog een fatsoenlijke update nodig die ze moeten uitrollen.
Ze hebben tv compleet next in juli al 50 cent duurder gemaakt tov het abonnement met de mediaboxXL bovenop de algehele prijsverhoging plus nog 20 euro activatie kosten voor mensen die overstappen naar de next. Dat is het eerste jaar dus al 26 euro, daar heb je je (ruim) 2 euro per maand al.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 16-09-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:26
Lees het item van MarkZiggo van 10:00 maandagmorgen:

https://community.ziggo.n...85/index5.html#post465339

we zullen het zien, of dit geholpen heeft!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
kruila schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:12:

Ben ook benieuwd of het veel beloven of weinig geven is......
Vanavond tijdens spitsuur maar weer eens testen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:12:

Niet echt drastische maatregelen zo te zien om het degelijk aan te pakken. Dan kun je binnen no-time weer problemen verwachten, als ze al zijn opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:18:
[...]

Niet echt drastische maatregelen zo te zien om het degelijk aan te pakken. Dan kun je binnen no-time weer problemen verwachten, als ze al zijn opgelost.
Neem ook aan dat dit de eerste stappen zijn, die gemaakt konden worden, dit weekend; het probleem heeft in ieder geval nu de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn natuurlijk allemaal work-arounds om het tijdelijk op te lossen. Vervolgens worden er nog honderden boxen per dag/week uitgeleverd (neem ik aan) en dat kost allemaal capaciteit op de servers die in de avond gaan terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:11
Zojuist weer/nog steeds heel veel en vaak momentje gehad op zender 205. Sowieso blijft het beeld een lange tijd zwart na het selecteren en dan is er weer mooi beeld verschijnt daar binnen de kortste keren momentje recht boven in beeld gevolgd door een foutmelding en dat ik de diagnostiek moet raadplegen. En nu juist die is goed. Ik heb de maximale verbinding en moet 4K kunnen ontvangen op mijn 4K TV. Ook de speedtest app op mijn Apple TV 4K laat via dezelfde Powerline 60-70mbps zien, keer op keer. Mijn inziens heeft daarom Ziggo dit zaakje nog niet op orde. Helaas.

Edit: Op de Full HD TV op de slaapkamer speelde 205 wel normaal af op de tweede Next over de WiFi.....

[ Voor 8% gewijzigd door RicoK op 17-09-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Heb geen Next neem nog alles op met mijn Humax,maar vanavond wou ik eens iets opnemen met Ziggo go op de pc.
Nou dat doe ik nooit meer opgenomen stream speelde af met horten en stoten, dus ja het ligt aan Ziggo die zijn spul niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
Gisteravond Veronica Inside opgenomen, half uur later opname gaan bekijken ivm reclame doorspoelen. Voor het eerst sinds paar maanden geen lip-sync issue gehad met dit programma, ook niet na doorspoelen. Er is verbetering, maar nog maar niet te vroeg juichen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:40
Ik heb de volgende situatie. Ik heb mijn Next direct aangesloten op mijn Samsung TV. De geluidsuitvoer loopt optisch naar mijn Sonos soundbar.

Nu heb ik ook via HDMI een switch aangesloten op mijn tv. Maar daar hoor ik nu dus geen geluid meer van (tenzij ik het geluid van de tv zelf aanzet). Iemand anders een vergelijkbare situatie en daar een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik keek gisteren nog iets terug en had toe wel lipsync issues. Verder op youtube altijd last van. Denk ook niet dat er al iets is opgelost, want er is geen firmware update geweest (die zou toch eind augustus komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:44:
Ik keek gisteren nog iets terug en had toe wel lipsync issues. Verder op youtube altijd last van. Denk ook niet dat er al iets is opgelost, want er is geen firmware update geweest (die zou toch eind augustus komen?)
https://community.ziggo.n...oftware-update-4-18-44943

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
Zie deze reactie uit een ander topic op ziggo community :

Community Moderator
2758 reacties
1 dag geleden

Update 16-9: Er zijn gedurende het weekend nog problemen geweest, maar ze hebben op kantoor niet stilgezeten.

Een aantal systemen zijn opnieuw geconfigureerd om meer capaciteit te creëren en in de nacht van zondag op maandag (15-9 op 16-9) zijn alle caches geleegd om er vandaag weer tegenaan te kunnen.

Ik ben erg benieuwd of jullie vanavond (of later) opnieuw veelvuldig de melding 'Momentje...' zien bij het afspelen van opnames of niet? Ik hoor het graag!

Die cache zal wel weer snel vollopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Snotgeit, mijn reactie betrof enkel de geplande, maar later ingetrokken software_update, o.a. m.b.t. de lipsync issues, waar diverse gebruikers mee blijken te zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
Ah ok ik bedoelde meer in het algemeen dat ziggo blijkbaar wat aan de systemen en cache heeft gedaan/gereset en dat ik gisteren ineens geen lipsysnc probleem meer had (maar anderen blijkbaar nog wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien dat ze dit keer automatisch de cache legen op een bepaald tijdstip :+

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13
Ik krijg morgen ook eindelijk de Next, maar nog twee vragen:

1. Ik gebruik een Logitch Harmony Hub, als welk device kan ik de Next configureren?
2. Is de nieuwe ConnectBox een vereiste voor de Next?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Danielson schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:19:
Ik krijg morgen ook eindelijk de Next, maar nog twee vragen:

1. Ik gebruik een Logitch Harmony Hub, als welk device kan ik de Next configureren?
2. Is de nieuwe ConnectBox een vereiste voor de Next?
Ik heb in de Logitech software deze Arris DVR gebruikt en dat werkt voor mij goed. Ik heb een CB modem ontvangen van Ziggo voordat ik de Next kreeg, ik heb hem in Bridge laten zetten en mijn eigen router erachter gezet geen enkel probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 14:06
Baal ervan dat ik mijn magic remote van LG (55c7) niet werkende krijg op de next. Loop nu met meerder afstandsbedieningen alles te regelen

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 10:41
Ik heb mijn versterker gekoppeld met de next maar wil dit eigenlijk niet, die is al aan de tv gekoppeld en nu zitten ze elkaar steeds in de weg. Weet iemand hoe ik die kan verwijderen in het menu? Heb al fabrieksinstellingen terug gezet maar toen bleef hij alsnog.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 10:37
Ik heb dat 'opgelost' door een willekeurige ander merk receiver te kiezen.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Is er iets verandered qua CEC of iets dergelijks? Sinds gister heb ik als de TV uit zet geen geluid meer. Mediabox is aangesloten op receiver, receiver op de TV. Geluid komt (natuurlijk) uit de boxen van de receiver, maar sinds gister dus geen geluid meer uit de boxen zodra ik de TV uit zet. Alle CEC staat uit (TV en receiver). Kodi (op een Odroid) blijft wel netjes door spelen via de boxen als ik de TV uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 11:00
G.Scholtens schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:39:
Baal ervan dat ik mijn magic remote van LG (55c7) niet werkende krijg op de next. Loop nu met meerder afstandsbedieningen alles te regelen
Dat kan wel als je Philips 12 selecteert, staat in dit topic. Op je LG TV een nieuw apparaat koppelen is de methode. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 14:06
wvkreg schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:03:
[...]

Dat kan wel als je Philips 12 selecteert, staat in dit topic. Op je LG TV een nieuw apparaat koppelen is de methode. Werkt prima.
Nee 12 is hem niet helaas, die had ik al getest. ook 11 al getest van philips.

Voor al de menu knop werkt niet, althans hij opent telkens menu van tv ipv die van de next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb dit weekend voor opnames de vertrouwde HUMAX 5200 gebruikt en weer kunnen vaststellen hoe slecht kwa beeldkwaliteit de Next is. Zonder je te ergeren opnames bekijken en dus kan het wel. Ben benieuwd wanneer Ziggo met een werkende oplossing komt want het duurt nu toch wel erg lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Danielson schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:19:
Bij mij heette het apparaat gewoon Ziggo Mediabox Next, je verwacht het niet. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Danielson Los van wat @Gonadan zegt, staat dat ook gewoon in de Topicstart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:15:
Heb dit weekend voor opnames de vertrouwde HUMAX 5200 gebruikt en weer kunnen vaststellen hoe slecht kwa beeldkwaliteit de Next is. Zonder je te ergeren opnames bekijken en dus kan het wel. Ben benieuwd wanneer Ziggo met een werkende oplossing komt want het duurt nu toch wel erg lang.
Waarschijnlijk duurt het langer omdat niet iedereen dit probleem heeft?

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
meenkdrie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:20:
Ik heb mijn versterker gekoppeld met de next maar wil dit eigenlijk niet, die is al aan de tv gekoppeld en nu zitten ze elkaar steeds in de weg. Weet iemand hoe ik die kan verwijderen in het menu? Heb al fabrieksinstellingen terug gezet maar toen bleef hij alsnog.
Begrijp ik je nou goed?
Je hebt de next en de tv gekoppeld dmv hdmi en nog een Spdif van de next naar de versterker? Ik moet de next ook nog aansluiten en ben daar ook nog niet helemaal uit. Zo staat het volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing van de next en zo zit het ook bij de horizon. Dus geen spdif van de tv naar de versterker.

Ik was eerst ook groot fan van alles via de versterker te laten lopen totdat je erachter komt dat eeen deuntje luisteren en tv kijken dan niet gaat, de tv springt dan telkens naar een hdmi aansluiting. Hdmi handshake werkt niet helemaal lekker. :X :X
Ik had afgelopen zondag dat een opname elke paar minuten stopte. Blijkbaar is er nog steeds niet genoeg capaciteit bij Ziggo om een dergelijke hoeveelheid Next'en een opname of uitzending gemist te laten tonen. Naast dat de update nu al weken is uitgesteld lijkt het allemaal niet zo lekker te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:34:
Ik had afgelopen zondag dat een opname elke paar minuten stopte. Blijkbaar is er nog steeds niet genoeg capaciteit bij Ziggo om een dergelijke hoeveelheid Next'en een opname of uitzending gemist te laten tonen. Naast dat de update nu al weken is uitgesteld lijkt het allemaal niet zo lekker te lopen.
Ik gooi het op puur een capaciteitsprobleem. Dat ze gestopt zijn met het uitleveren van de Next Extra, en dat deze de eerste weken ook niet beschikbaar gaat komen, dat zegt al genoeg voor mij. Ze hebben het Next succes (en de gevolgen daarvan), flink onderschat (of ingeschat), zo te merken.

Testing, one, two ...

Anoniem: 132284

hardware-lover schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:52:
[...]

Ik gooi het op puur een capaciteitsprobleem. Dat ze gestopt zijn met het uitleveren van de Next Extra, en dat deze de eerste weken ook niet beschikbaar gaat komen, dat zegt al genoeg voor mij. Ze hebben het Next succes (en de gevolgen daarvan), flink onderschat (of ingeschat), zo te merken.
Ik zie idd nergens op de Ziggo-site nog iets staan dat refereert aan de Next Extra. En terecht, dat ding is een gedrocht. Werkt voor geen meter
Anoniem: 132284 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:43:
[...]

Ik zie idd nergens op de Ziggo-site nog iets staan dat refereert aan de Next Extra. En terecht, dat ding is een gedrocht. Werkt voor geen meter
Hoezo dan? Die extra box is 1 op 1 hetzelfde als een "hoofd" box. Zijn 2 boxen die allebei op hetzelfde klantnummer zitten en waarbij je allebei terug kan kijken en in kan programmeren.

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 13:16
Anoniem: 132284 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:43:
[...]

ik heb een 2e next op de slaapkamer staan en kan niet anders zeggen dan, wauw wat een verademing tegenover dat gedrocht van de horizon box extra.
Deze doet tenminste wat hij moet doen. Precies hetzelfde als de "hoofd"box.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
M.b.t. Lipsync-problemen met de ziggo next.
Is de enige work-arround tot op heden dolby uitzetten ? of is er een echte oplossing beschikbaar?

• wvkreg
anconakip schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:43:
[...]
ik heb een 2e next op de slaapkamer staan en kan niet anders zeggen dan, wauw wat een verademing tegenover dat gedrocht van de horizon box extra.
Deze doet tenminste wat hij moet doen. Precies hetzelfde als de "hoofd"box.
De Next Extra is gewoon een Next en wordt niet meer geleverd door Ziggo ivm voorraadproblemen. Ze willen iedereen voor de Kerst aan de Next en dat lukt niet als ze extra Next uitdelen als tweede. Dus even wachten tot volgend jaar, vrees ik. Voor nu los is het op met een CI Module, ook prima. Wie kijkt er tegenwoordig nou nog veel digitale TV? :P Streams FTW.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34
jongetje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:34:
Er gaan inderdaad wel meer dingen nog niet goed, m'n opname van de F1 kwalificatie van Monza was na het wisselen van servers plots maar 30 seconden (+5 minuten ervoor) ipv dik 2 uur.
pitchdown schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:33:
M.b.t. Lipsync-problemen met de ziggo next.
Is de enige work-arround tot op heden dolby uitzetten ? of is er een echte oplossing beschikbaar?
Ja, anders had het wel in de TS gestaan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
wvkreg schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:25:
[...]

De Next Extra is gewoon een Next en wordt niet meer geleverd door Ziggo ivm voorraadproblemen. Ze willen iedereen voor de Kerst aan de Next en dat lukt niet als ze extra Next uitdelen als tweede. Dus even wachten tot volgend jaar, vrees ik. Voor nu los is het op met een CI Module, ook prima. Wie kijkt er tegenwoordig nou nog veel digitale TV? :P Streams FTW.
Gaan ze dan huidige klanten ook actief benaderen voor de Next?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Black-Death schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:35:
[...]

Gaan ze dan huidige klanten ook actief benaderen voor de Next?
Denkt het wel, afhankelijk van je abonnement.

• werphengel
Kan je met de next nu al je gemaakt opnames buitenshuis bv, op je mobiel verder kijken omdat deze zijn opgeslagen in de cloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

werphengel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:13:
Kan je met de next nu al je gemaakt opnames buitenshuis bv, op je mobiel verder kijken omdat deze zijn opgeslagen in de cloud?
Ja met de Ziggo App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Vanmorgen de next aangesloten, geen nieuwe kabels gebruikt zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Ik heb een uur lang naar zwart tv scherm zitten staren.....Uiteindelijk maar de nieuwe Hdmi kabel gebruikt en Voilà meteen beeld.

Ik dacht dat het verschil in hdmi en hdmi 4K een verkooppraatje was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

werphengel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:32:
Uiteindelijk maar de nieuwe Hdmi kabel gebruikt en Voilà meteen beeld.

Er staat toch in de meegeleverde documentatie dat je de Gebruik de meegeleverde 4K HDMI kabel moet gebruiken, of lees ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

werphengel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:32:
Vanmorgen de next aangesloten, geen nieuwe kabels gebruikt zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Ik heb een uur lang naar zwart tv scherm zitten staren.....Uiteindelijk maar de nieuwe Hdmi kabel gebruikt en Voilà meteen beeld.

Iedere fatsoenlijke High Speed HDMI kabel is geschikt voor beeld t/m 4k@60Hz. Er zijn tegenwoordig echter ook kabels die een nog hogere bandbreedte aankunnen, dit met het oog op de HDMI2.1 specificatie. Dat is met de Next echter niet aan de orde.

Testing, one, two ...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 20:40

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

jongetje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Als jullie in hetzelfde gebied wonen wel.
Maar je kunt ook scannen op frequentie 4444 ipv 5555, dan kun je de commerciëlen gewoon zien in sd kwaliteit. Staat ook netjes op de Ziggo site hoe je je tv moet instellen Als je geen decoder hebt.
Werkt dit eigenlijk nog? Het valt mij op dat dit sinds gisteravond in Tilburg niet meer lijkt te werken.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Fijn dit, probeer expeditie Robinson te kijken stopt het afspelen om de haverklap met de melding CS2212 en uiteindelijk de melding CS2217. Met dit soort ongein verlang ik terug naar m'n Humax.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Laguna schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:40:
Fijn dit, probeer expeditie Robinson te kijken stopt het afspelen om de haverklap met de melding CS2212 en uiteindelijk de melding CS2217. Met dit soort ongein verlang ik terug naar m'n Humax.
Ja hier hetzelfde!

Sinds Expeditie op de tv is, iedere zondag avond problemen ermee.. denk dat het te maken heeft met de servers, te druk etc. Groot nadeel t.o.v. interne HDD kastjes.. verlang dan ook zo weer naar m'n HUMAX die ik helaas niet meer heb..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47
Vis schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:53:
[...]

Ja hier hetzelfde!

Sinds Expeditie op de tv is, iedere zondag avond problemen ermee.. denk dat het te maken heeft met de servers, te druk etc. Groot nadeel t.o.v. interne HDD kastjes.. verlang dan ook zo weer naar m'n HUMAX die ik helaas niet meer heb..
Vorige week begon dat hier ook, toen wist de box ook niet meer waar ik gebleven was. Gisteravond gelukkig wel maar heb wel ongeveer 10x de 2212 code gehad en tegen het eind van het programma een aantal keer de 2217.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-05 22:33
Same here! Op de Ziggo Community forum zijn er meerdere gebruikers die aangeven last te hebben gehad van de CS2212 foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Vis het zou me inderdaad niet verbazen als het een capaciteit issue is. Ik mag hopen dat ze dit fatsoenlijk monitoren en Ziggo dit daardoor zelf ook signaleert en hier met spoed actie op onderneemt (al lijkt dat niet het geval te zijn op basis van het bericht van @Vroem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Hier gisteravond dezelfde problemen. Viel me op dat het over was op het moment dat Expeditie Robinson (live) afgelopen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 15:01
De Next is overigens nu alleen maar te bestellen met een MAX pakket via de website. Bij de compleet krijg je nu de Horizon XL. Of ze hebben te weinig voorraad van de Next of willen ze hiermee de capaciteit probeem beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 14:53
Ik heb ergens gelezen dat de horizon straks ook via de cloud moet gaan werken. Weet niet of dat waar is.

In iedergeval duidt dit mijns inziens gewoon op problemen. Of ze krijgen de beeldkwaliteit problemen met de next (zowel linair, HDR netflix/youtube, replay) uberhaupt niet opgelost of ze denken de cloud problemen voorlopig niet op te kunnen lossen.

Kan natuurlijk ook zijn dat ze er niet genoeg op voorraad hebben, maar als ik het forum zo lees dan vrees ik voor de cloud/beeldkwaliteits problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05 15:53
Laguna schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:40:
Vorige week ook last van bij dit programma. Gister echter weer niet...

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
harm12nl schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:45:
[...]

Vorige week ook last van bij dit programma. Gister echter weer niet...
Keek je op het moment dat het programma live bezig was of erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anouk68
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 22:27

anouk68

Afgelopen weekend Taboe opgenomen van RTL4, kwailiteit hiervan was erg slecht. Regelmatig grote grijze vlakken in beeld en ook het geluid viel regelmatig weg. Hetzelfde programma via Replay tv proberen terug te kijken zelfde resultaat dus de bron lijkt hetzelfde als bij opname wat ook wel logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05 15:53
GilbertvH schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:26:
[...]

Keek je op het moment dat het programma live bezig was of erna?
We waren iets later gestart zodat we de reclames door konden spoelen. Dit was vorige week ook het geval.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Overigens ook nog wat raars met Eilandpraat dat wekelijks opgenomen zou moeten worden. Dat is namelijk afgelopen zondag niet opgenomen. Er staat nu bij de aflevering van 22 september afl. 4 en bij de aankomende aflevering van 6 oktober afl. 5. Terwijl eigenlijk de aflevering van 29 september afl. 5 had moeten zijn. Bij dit programma is het geen ramp (kijk het wel via Replay en zal de reclameblokken voor lief moeten nemen), maar als je een serie aan het opsparen bent en dit gebeurd, is het wel een stuk vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-05 22:33
Wat betreft de CS2212 storing;

Eerste reactie van een Ziggo medewerker:
Hi allemaal, er speelde opnieuw een storing op 29-9 tussen 20:30 en 22:00. Sorry voor het ongemak, deze week worden enkele platform upgrades uitgevoerd om deze problemen structureel aan te pakken.
Tweede reactie van een Ziggo medewerker:
Hallo iedereen, ik heb een kleine update. We hebben ontdekt dat deze meldingen ook kunnen komen door binnenhuisbekabeling niet (niet meer) 100% in orde is. Denk aan een losse connector of een splitter te veel. Wanneer het internet deel van de box is aangesloten via wifi dan kunnen deze meldingen ook komen door een korte hapering van het draadloze radiosignaal. We zijn benieuwd of de haperingen wegblijven door de box via een internet kabel (UTP) aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12

Grannd

da Granndest

Nou slechte binnenhuisbekabeling kiest er niet voor om alleen zondagavond tussen 20.30 en 22.00 een storing te veroorzaken. Als dat het probleem is dan speelt dat op meer momenten op.

Ik had hetzelfde vorige week zondag toen ik uitgesteld Robinson wou kijken via mijn opname, na de zoveelste error via de Ziggo App de opname naar m'n TV gecast dat werkte wel soepel (met minder mooi beeld).

[ Voor 36% gewijzigd door Grannd op 01-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Grannd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:26:
Nou slechte binnenhuisbekabeling kiest er niet voor om alleen zondagavond tussen 20.30 en 22.00 een storing te veroorzaken. Als dat het probleem is dan speelt dat op meer momenten op.
Agree! Maar zo proberen ze toch een beetje de aandacht van zichzelf af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 06:27
En replay ziet er straks ook niet meer uit op de horizon als dat via de cloud gaat.
Met de Next is replay tv niet om aan te zien. Zo laag is de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coob schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:06:
Dat is niet mijn ervaring. Ik denk dat je dan even je netwerk na moeten lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 06:27
meesje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:08:
[...]

Netwerk is prima maar het is ook niet altijd.
Lijkt vooral op drukke tijden te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:43
meesje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:08:
[...]

Nee,,, het is gewoon bagger,, en mijn netwerk is dik in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andyk125 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:48:
[...]
En dat lost de herrie op? Want volgens mij staat de harde schijf gewoon op standby als die niet gebruikt wordt en het meeste geluid komt voor door de ventilator.
Het is al weer even geleden, maar is de harde schijf niet continu bezig? Je moet toch op elke moment live tv direct kunnen pauzeren? Je hoeft dan toch niet te wachten tot de harde schijf uit slaap stand komt?

Mijn Mediabox van destijds (was trouwens ook mijn eerste en enige mediabox als early adopter) maakt qua ventilator weinig geluid, ik hoor de vnl. het spinnen van de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

Is dit een aanname of heb je dit ergens vandaan?
TV Totaal:
"De Mediabox XL wordt sneller en energiezuiniger omdat de fysieke harde schijf wordt uitgeschakeld. In plaats hiervoor komen cloudmogelijkheden die gelijkwaardig aan Mediabox Next zijn, zoals opnemen van programma’s in de cloud (CloudPVR)."

Ik neem aan dat als de harde schijf niet gebruikt wordt, er minder warmte wordt geproduceerd en de ventilator dus minder gebruikt hoeft te worden, dus minder lawaai. Maar ik ken de finesses niet.

[ Voor 15% gewijzigd door prijk op 01-10-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
coob schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:06:
En replay ziet er straks ook niet meer uit op de horizon als dat via de cloud gaat.
Ik zie geen enkel verschil op 1080i met een Panasonic plasma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
Krijgen we nu weer die discussie over de kwaliteit?

Tevens hoort de discussie over de beschikbaarheid van de Next hier niet thuis, hiervoor hebben we het besteltopic (zie topic waarschuwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]prijk in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"prijk schreef op dinsdag

Ik neem aan dat als de harde schijf niet gebruikt wordt, er minder warmte wordt geproduceerd en de ventilator dus minder gebruikt hoeft te worden, dus minder lawaai. Maar ik ken de finesses niet.
Die horizonXL gebruikt minimaal 56watt in gebruik en in standby 36watt. Die standby stand is met de hdd al uit dus ja, hij wordt iets zuiniger, maar de rest van de componenten waaronder een compleet kabelmodem blijft gewoon energie verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@jongetje eens en daarnaast zal ie er ook niet sneller op worden lijkt me. Ik weet de exacte specs niet en heb 'm zelf nooit gehad maar de ervaring die ik ermee heb is, dat alles tergend traag is.

Ik begrijp overigens de frustratie bij de mensen die graag een Next willen en zich nu benadeeld voelen wegens de recente wijzigingen bij Ziggo. Alleen lijkt mij dat ze bij Ziggo de run op de Next zwaar onderschat hebben met als gevolg dat hun netwerk de groei in dataverkeer niet kan bijbenen en dat ze daarom op de rem hebben getrapt.

Van het alternatief wordt namelijk niemand blij. Als in; doorgaan op dezelfde weg, waardoor er vervolgens steeds meer problemen ontstaan bij alle Next gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 14:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Beetje balen eigenlijk dat de Next niet meer aan ieder uitgeleverd wordt. Ik heb net een half jaar een aanbieding gehad en moest dus wachten om de Next te kunnen aanvragen zonder de korting te verliezen. Nu is de korting afgelopen en krijg je de Next alleen nog maar bij het Max abonnement. Erg jammer!

En de update die Next ervaring naar de XL moet brengen? Die zie ik dus echt niet zitten. Mijn XL reboot regelmatig, geeft soms zonder duidelijk aanwijsbare reden geen beeld meer tijdens het zappen of geeft helemaal geen beeld. Komt bij dat het ding met de tijd alleen maar trager lijkt te worden. En de 40 Watt standby helpt ook niet echt mee. Einde voorlopige rant...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:02
sjaool schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:42:
En de update die Next ervaring naar de XL moet brengen? Die zie ik dus echt niet zitten. Mijn XL reboot regelmatig, geeft soms zonder duidelijk aanwijsbare reden geen beeld meer tijdens het zappen of geeft helemaal geen beeld. Komt bij dat het ding met de tijd alleen maar trager lijkt te worden. En de 40 Watt standby helpt ook niet echt mee. Einde voorlopige rant...
Voor zover ik weet, krijgt de XL boks, een nieuw ontwikkelde HAL (Hardware Abstract Layer) per box nieuwe middleware (zijn er niet twee verschillende XL boksen? Eentje van Samsung en een iets kleinere van Cisco?) en daarop gaat (bijna een op een) de interface die je ook op de Next ziet.

Nogmaals, dit heb ik uit de geruchten-machine.
Dan zouden er een aantal issues opgelost kunnen zijn, traagheid, energie slurpen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 14:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Rinaldootje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Voor zover ik weet, krijgt de XL boks, een nieuw ontwikkelde HAL (Hardware Abstract Layer) per box nieuwe middleware (zijn er niet twee verschillende XL boksen? Eentje van Samsung en een iets kleinere van Cisco?) en daarop gaat (bijna een op een) de interface die je ook op de Next ziet.

Nogmaals, dit heb ik uit de geruchten-machine.
Dan zouden er een aantal issues opgelost kunnen zijn, traagheid, energie slurpen, lijkt me.
Mijn Horizon Mediabox XL is een Samsung SMT-G7401. Dat de box veel verbruikt lijkt mij vooral te komen door het onnodige interne modem. De wifi heb ik al uit staan en de modem gebruik ik niet.

Als @VodafoneZiggo de firmware wil testen hou ik mij aanbevolen... als ik maar een Next als backup mag ontvangen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:50
Misschien is het al gedeeld, maar 4.18 komt definitief niet, ze gaan nu verder met 4.19.

Uit ziggo forum:
Hoi iedereen,

Ik zie in dit topic wat vragen over software-update 4.18. En terechte vragen, want eerder hebben we aangegeven dat het ons doel is om elke 6 weken een nieuwe update uitbrengen. Dus waar blijft software-update 4.18?

Als we een update uitbrengen willen we de mediabox uiteraard verbeteren. De afgelopen weken is software-update 4.18 uitvoerig getest door ons Ziggo Community klantpanel. We hebben veel waardevolle feedback ontvangen van onze testers en op basis van hun bevindingen is er besloten deze software-update niet uit te brengen. Dit betekent dat we nu beginnen met de test van software-update 4.19. Ook daar zullen we onze beslissing om de software-update uit te brengen weer baseren op de bevindingen van testers.
https://community.ziggo.n...te-4-18-44943/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Elke 6 weken.. mooi streven, tussen 4.15 en 4.16 zat 4 weken, tussen 4.16 en 4.17 zat 7 weken en inmiddels zitten we zowat op 12 weken. We hadden dus al bijna op 4.19 moeten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Laguna schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:50:
Elke 6 weken.. mooi streven, tussen 4.15 en 4.16 zat 4 weken, tussen 4.16 en 4.17 zat 7 weken en inmiddels zitten we zowat op 12 weken. We hadden dus al bijna op 4.19 moeten zitten.
En nog steeds geen enkel teken dat ze eindelijk aan de beeldkwaliteit gaan sleutelen en er o.a. een optie "beeld onbewerkt doorgeven" aan toevoegen.
Droevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

En nog steeds geen enkel teken dat ze eindelijk aan de beeldkwaliteit gaan sleutelen en er o.a. een optie "beeld onbewerkt doorgeven" aan toevoegen.
Droevig.
Sowieso wordt er toch niet van te voren gecommuniceerd wat er aan zit te komen? Het is elke keer een verrassing. Of moeten we het een teleurstelling noemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Sowieso wordt er toch niet van te voren gecommuniceerd wat er aan zit te komen? Het is elke keer een verrassing. Of moeten we het een teleurstelling noemen? ;)
Die informatie is wel bekend bij de testers, maar die zijn natuurlijk gebonden aan een NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Laguna schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Die informatie is wel bekend bij de testers, maar die zijn natuurlijk gebonden aan een NDA.
}:O :o YuP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
buddow schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:08:
Misschien is het al gedeeld, maar 4.18 komt definitief niet, ze gaan nu verder met 4.19.

Uit ziggo forum:

[...]

https://community.ziggo.n...te-4-18-44943/index2.html
En als die dus weer niet goed is wordt die ook overgeslagen en gaan ze verder met 1.20. Ben benieuwd....
Ik neig langzaam naar KPN als die een mooie blackfriday aanbieding hebben volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Ik zou dan eerst eens gaan lezen of het bij kpn wel allemaal goed gaat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansvk schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:55:
Ik zou dan eerst eens gaan lezen of het bij kpn wel allemaal goed gaat.
Ik kan hier op tweakers niet eens een KPN DSL topic terugvinden (of kan ik niet zoeken)?

Daarnaast heeft KPN het wel beter voor met zijn klanten:
Centerparcs zijn KPN hotspots gratis toegankelijk voor KPN klanten
Landal zijn Ziggo spots alleen toegankelijk na betalen van een hoog bedrag, ongeacht of je Ziggo klant bent of niet.

[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 05-10-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de eerdere opmerkingen over foutcodes tijdens de (regulier) uitzending van Expeditie Robinson was ik een beetje huiverig voor de opname. Gisteravond gekeken en gelukkig geen rariteiten. Ook heb ik tijdens dit programma nooit last van het lipsync issue, terwijl het me bij sommige andere programma’s wel opvalt. Om het precies te pinpointen, daarvoor kijk ik niet genoeg naar reguliere tv uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
jongetje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Ik kan hier op tweakers niet eens een KPN DSL topic terugvinden (of kan ik niet zoeken)?

Landal zijn Ziggo spots alleen toegankelijk na betalen van een hoog bedrag, ongeacht of je Ziggo klant bent of niet.
Ligt dat aan Landal of aan Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Voor mij persoonlijk is dit geen argument om me naar KPN te laten overstappen. ;)

Verder denk ik dat het gras bij KPN echt niet veel groener is. Ook verschilt het (afgezien van aanbiedingen) allemaal niet zo enorm veel in prijs (uitgaande van een gemiddeld, complete, abonnement). Als je een groot fan bent van NL voetbal, kan KPN beter geschikt zijn, maar dit ene kanaal is ook niet meer wat het geweest is. Ik zie liever formule1 en buitenlands (vooral Engels) voetbal. Ik blijf dus lekker bij Ziggo. Wel natuurlijk jaarlijks even een belletje plegen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:32:
[...]Verder denk ik dat het gras bij KPN echt niet veel groener is.
Nou ik heb ruim 4 jaar bij kpn gezeten, maar de opnames die in die 4 jaar verkeerd zijn gegaan waren op één hand te tellen. Bij Ziggo heb ik sind de uitrol van de Next in mei al rond de 30 opnames die mislukt zijn. Ook kun je bij KPN de programma's van Eurosport terug kijken, maar bij Ziggo is dat op dit moment niet mogelijk. Ook de beeldkwaliteit (vooral bij voetbal) vind ik bij kpn toch echt beter als dan bij Ziggo via de Next box.

Er zullen echt nog grote stappen gemaakt moeten worden bij Ziggo, vind ik persoonlijk....
Pagina: 1 ... 37 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic