Hij heeft o.a. meegewerkt aan GeenPeil en heeft incidenteel wel eens wat voor GeenStijl geschreven. Komt volgens mij wel uit Utrecht. In hoeverre hij de verdachte kent, geen idee.KaiseRRuby schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:35:
Hoe betrouwbaar de bron is weet ik niet:
https://twitter.com/Alpte...tatus/1107647940624039936
bron16.34 uur Inval in woning bij vindplaats auto
De politie heeft een inval gedaan in een flatwoning aan de Utrechtse Laan van Engelswier, vlakbij de plek waar de auto is aangetroffen die in verband wordt gebracht met de schietpartij in de tram. De Laan van Engelswier ligt drie straten van de Tichelaarslaan waar eerder de gezochte rode Renault Clio werd gevonden.
De inval is gedaan in een woning in een drielaags-appartementengebouw. Er is veel politie in de wijk aanwezig. De Tichelaarslaan is afgezet voor onderzoek en ook een speelpleintje voor het flatgebouw van de inval is met politielinten afgezet.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mooi plaatje, dit zal Utrechtenaren wel kunnen bekoren
https://twitter.com/SMGfoto/status/1107647507578933248
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Enigszins mee eens. Handig dat het een soort meta-liveblog wordt van allerhande nieuwtjes op de diverse media, maar de slowchat is vermoeiend. (Al moet ik mijzelf soms ook afremmen om er niet aan mee te doen, 't zal wel de menselijke aard zijn oid.)KaiseRRuby schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:39:
Dacht dat dit een volwassen forum was, man wat word ik moe van weer 38 posts met linkjes naar woordenboeken over het woord terreur. Ik kap met het volgen van dit topic, was een kinderachtig gedoe zeg.
Voor mensen die hopen dat de bussen vanavond nog gaan rijden: Vanaf u-ov.info:
Met een beetje geluk kunnen we zelfs rond avondspitstijd met de bus.Update 16:30 uur Door het verhoogde dreigingsniveau van vandaag werd in samenspraak met de veiligheidsdiensten het openbaar vervoer in de Provincie Utrecht stilgelegd. De Burgemeester van Utrecht heeft zojuist bekend gemaakt dat het advies om binnen te blijven is opgeheven. We wachten op instructies van het NCTV voor we het vervoer opnieuw opstarten.
Ben wel benieuwd of het dan om bekenden/familie van de vrouw gaat of wildvreemden.deepbass909 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:35:
Overigens wordt er nu gemeld dat het in eerste instantie op een vrouw gericht was en de andere slachtoffers personen waren die haar leken te helpen.
Niet dat het minder of juist meer triest maakt.....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vandaar dat hij als enige over die 2e schietpartij repte!?
Jens zal er hopelijk wel even op aangesproken zijn.
Dat soort dingen gaan via allerlei protocollen, al komt het inderdaad soms wat knullig over, beetje als die Irakeze generaalNotSoSteady schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:41:
[...]
Ach Bernhard Jens kon nog niet eens bevestigen dat er iemand was overleden, terwijl er gewoon een lichaam onder een wit kleed lag.
Die gewonden zijn waarschijnlijk dubbel geteld, gebeurt vrij snel in dit soort situaties.
People as things, that’s where it starts.
Ik heb de hele middag al de stream van NOS op mijn koptelefoon, maar dat gedeelte is óf niet doorgedrongen, óf niet correct.SuBBaSS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:46:
[...]
Vandaar dat hij als enige over die 2e schietpartij repte!?
Jens zal er hopelijk wel even op aangesproken zijn.
Er komt vrij weinig nieuwe info uit. 18:00 is er een nieuwe persconferentie. Hopelijk komen we dan wat meer te weten dan nu. Zo niet, dan ga ik er vanuit dat we vandaag niet het volledige verhaal gaan krijgen. Zal dan wellicht morgen of later deze week pas worden.
bron: https://nos.nl/liveblog/2...ten-centrum-verlaten.html
Er is ook geen 2e schietpartij geweest. zojuist op de liveblog van NOS nog maar eens bevestigd. Als er al een 2e schietpartij is geweest, zal deze niet gerelateerd zijn. Echter lijkt dit gewoon een sensatieverhaal.Pathogen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:47:
[...]
Ik heb de hele middag al de stream van NOS op mijn koptelefoon, maar dat gedeelte is óf niet doorgedrongen, óf niet correct.
'Maar op een plek geschoten'
De politiewoordvoerder bevestigt nog een keer dat er vandaag maar op één plek is geschoten. Daarna zijn er in Utrecht geen andere incidenten geweest.
[ Voor 109% gewijzigd door Drunken_Bear op 18-03-2019 16:51 ]
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Verwijderd
Ach ja, thoughts and prayers. Daar komt alles goed meebeany schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:44:
Mooi plaatje, dit zal Utrechtenaren wel kunnen bekoren
Wat ik daarmee ook wilde zeggen is dat ik Jens niet over een 2e schietpartij heb horen praten. Kan het ook op dit moment nergens terugvinden.Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:49:
Er komt vrij weinig nieuwe info uit. 18:00 is er een nieuwe persconferentie. Hopelijk komen we dan wat meer te weten dan nu. Zo niet, dan ga ik er vanuit dat we vandaag niet het volledige verhaal gaan krijgen. Zal dan wellicht morgen of later deze week pas worden.
[...]
Er is ook geen 2e schietpartij geweest. zojuist op de liveblog van NOS nog maar eens bevestigd. Als er al een 2e schietpartij is geweest, zal deze niet gerelateerd zijn. Echter lijkt dit gewoon een sensatieverhaal.
[...]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dan denk ik dat eerste, want op het moment dat hij het uitsprak postte ik er hier over.Pathogen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:47:
[...]
Ik heb de hele middag al de stream van NOS op mijn koptelefoon, maar dat gedeelte is óf niet doorgedrongen, óf niet correct.
Die presentatrice reageerde zoiets als "Dat horen we nu voor het eerst van u".
Lijkt erop dat hij zijn mond voorbij gepraat heeft.
Is t niet zo dat bij een niveau 5 dreiging alles bijna hermetisch afgesloten wordt en mensen echt niet buiten mogen komen? En waarom niveau 5 aanhouden en mensen wel weer naar buiten mogen laten gaan terwijl de verdachte(n) nog niet is(zijn) gevonden? Een waarom is die dreiging tot 18:00? Wat gebeurt er daarna als de verdachte(n) niet is(zijn) gevonden? Niveau 5 aanhouden lijkt me beter als je de situatie onder controle (denkt te hebben) hebt.
De woorden van primier Rutte vind ik nogal toonzettend. Nog niets is bekend dus hoe kan je zeggen dat 'we niet zullen wijken'...
Veel vragen in ieder geval. Een groot aantal zal beantwoord worden als alles voorbij is. Mijn gedachten gaan in ieder geval uit naar alle nabestaanden.
De woorden van primier Rutte vind ik nogal toonzettend. Nog niets is bekend dus hoe kan je zeggen dat 'we niet zullen wijken'...
Veel vragen in ieder geval. Een groot aantal zal beantwoord worden als alles voorbij is. Mijn gedachten gaan in ieder geval uit naar alle nabestaanden.
...en waarom?
Daarom kijk ik ook de kat uit de boom. Hoewel het ongeacht de motivatie natuurlijk verschrikkelijk is. Allerlei mensen op twitter, TV en Radio doen uit spraken op basis van gebrekkige verslaggeving. Ik wacht nog wel even. Zo te zien valt het allemaal wel mee qua terrorisme in deze zaak maar ik wacht nog even tot ik meer weet.Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:49:
[...]
Er is ook geen 2e schietpartij geweest. zojuist op de liveblog van NOS nog maar eens bevestigd. Als er al een 2e schietpartij is geweest, zal deze niet gerelateerd zijn. Echter lijkt dit gewoon een sensatieverhaal.
[...]
★ What does that mean? ★
Zo hoort het ook. er worden overal conclusies en speculaties gemaakt. Niets mis mee op zichzelf, maar in het social media tijdperk gooit iedereen dat allemaal vrolijk online, waardoor anderen het klakkeloos overnemen. Dan word het opeens gevaarlijk.MrMonkE schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:55:
[...]
Daarom kijk ik ook de kat uit de boom. Hoewel het ongeacht de motivatie natuurlijk verschrikkelijk is. Allerlei mensen op twitter, TV en Radio doen uit spraken op basis van gebrekkige verslaggeving. Ik wacht nog wel even. Zo te zien valt het allemaal wel mee qua terrorisme in deze zaak maar ik wacht nog even tot ik meer weet.
Wat dat betreft kan men wat van je leren. gewoon wachten tot het onderzoek afgerond is. Wellicht duurt dat uren, wellicht dagen, wellicht weken/maanden. maar pas als alle feiten op tafel liggen kan je pas echt conclusies trekken en een volwaardige discussie voeren.
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Wat betreft die ROC Midden Nederland waarvan net werd bericht dat die op slot zat:
Broer Gökmen Tanis meegenomen voor verhoor
Eerder deze middag is een broer van Gökmen Tanis meegenomen door de politie voor verhoor. De man werd opgehaald bij het ROC Midden Nederland in Nieuwegein, waar hij een opleiding volgt.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 17:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Uit het NOS-liveblog.Eerder deze middag is een broer van Gökmen Tanis meegenomen door de politie voor verhoor. De man werd opgehaald bij het ROC Midden Nederland in Nieuwegein, waar hij een opleiding volgt.
Is hij meegenomen als verdachte of als mogelijke getuige?
Virussen? Scan ze hier!
Denk eerder toch eerwraak-kwestie dan terreur. Geen van de ooggetuigen spraken ook over de kreet ' Allah Akhbar ' oid. Maakt het aantal slachtoffers en gewonden overigens niet minder triest.
Één "ooggetuige" wordt hierover gequote, maar dat is een bouwvakker die ten tijde van de misdaad niet in de tram was en kwam aanrennen naar aanleiding van de geluiden die hij hoorde. Ik heb behoorlijk moeite dit als betrouwbaar aan te nemen.CyberMania schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:08:
Denk eerder toch eerwraak-kwestie dan terreur. Geen van de ooggetuigen spraken ook over de kreet ' Allah Akhbar ' oid. Maakt het aantal slachtoffers en gewonden overigens niet minder triest.
Dat is nou eenmaal het probleem bij dit soort situaties. Een hoop onbetrouwbare informatie door ooggetuigen (sowieso al onbetrouwbaar, maar zeker in zo'n hectiek), informatie die nog niet bevestigd is, informatie die in eerste instantie betrouwbaar lijkt en vervolgens toch fout blijkt.. doe je weinig aan. Maar beter een duidelijk statement in een poging om bezorgde mensen gerust te stellen dat er keihard gewerkt wordt, dan een stapel "weten we nog niets" en "is nog bekends".Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:07:
[...]
Ik denk dat het politiek word uitgelegd omdat hij het niet slechts bij de feiten hield maar een bepaald frame neerzette. Een frame dat achteraf ook nog eens (zeer waarschijnlijk) niet waar lijkt te zijn.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
ik denk dat je als premier juist voorzichtig moet zijn met wat je naar buiten brengt. Juist in deze tijd waarin je weet hoe er gereageerd word is meteen beginnen over terrorisme gewoon niet de meest veilige keuze.MueR schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:13:
[...]
Dat is nou eenmaal het probleem bij dit soort situaties. Een hoop onbetrouwbare informatie door ooggetuigen (sowieso al onbetrouwbaar, maar zeker in zo'n hectiek), informatie die nog niet bevestigd is, informatie die in eerste instantie betrouwbaar lijkt en vervolgens toch fout blijkt.. doe je weinig aan. Maar beter een duidelijk statement in een poging om bezorgde mensen gerust te stellen dat er keihard gewerkt wordt, dan een stapel "weten we nog niets" en "is nog bekends".
Over terrorisme beginnen doe je echt niet om mensen gerust te stellen. Want dat is namelijk jusit hetgene mensen het meest bang voor zijn.
Praat dan over we houden alle mogelijkheden open of we houden met alle scenarios rekening. Dan stel je mensen veel beter gerust.
Het fenomeen "eerwraak" is ook gewoon een vorm van Terreur natuurlijk.CyberMania schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:08:
- Eerwraak richt zich specifiek tegen vrouwen
- Het bestaan van "eerwraak" in gemeenschappen, beperkt vrouwen in hun seksuele vrijheid.
| live and give like no one else |
Nee, hoor. Een schietpartij is een aanslag.Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:10:
Opvallend dat sommige media spreken van een aanslag en andere van een schietpartij.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
NOS (NPO1) meldt dat de politie aangeeft dat de broer niet is aangehouden als verdachte
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dat mag wel zo zijn, maar er zijn verschillende bedoelingen met aanslag. In dit verband is er twijfel over een 'aanslag op een persoon om bepaalde redenen' of een 'aanslag gericht tegen onschuldige slachtoffers en/of high profile targets vanwege een ideologie' .
In dit geval wordt 'aanslag' vooral voor het laatste gebruikt. Eerwraak en/of criminele afrekeningen worden over het algemeen in de volksmond en in media niet als 'aanslag' aangemerkt.
Dit dus.
Mensen; Het beperkt zich tot nu nog om één persoon, die zich heeft gericht op 'de vrouw' en onschuldige omstanders heeft geraakt. Het lijkt meer op een 'onder invloed zijnde' figuur die 'wraak' neemt. Dat men in 1e instantie spreekt van een 'terroristische daad' is niet gek natuurlijk. Verder vind ik dat figuren zoals Mark Rutte zich onpartijdig en afzijdig dient te houden. Hij hoort een algemene mening te geven. 'onderzoek loopt' in die richting, ipv. Mensen willen het 1e info delen en iets beter weten dat een ander, zo gaat het tegenwoordig met Sociale Media. Ook 'vaste' media gaat dit gebruiken. veel is speculatie en er is een hoop onrust bij velen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Altijd leuk om te lezen dat er al een heel daderprofiel bekend is, opgebouwd van 2012 zo te zien tot recent nog. Bij het eerste incident is er ook geschoten/poging tot doodslag geweest. Verder wel een rustige jongen die enkel wat 'kleine vergrijpen' heeft gepleegd.
Is het ook al bekend/geverifieerd of hij IS banden heeft? Dat las ik vanmorgen hier dat een omroep dit melden.
Is het ook al bekend/geverifieerd of hij IS banden heeft? Dat las ik vanmorgen hier dat een omroep dit melden.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 18-03-2019 17:30 ]
Kleine vergrijpen?? aangeklaagd voor verkachting, vuurwapen gebruik etc etc..HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:27:
Altijd leuk om te lezen dat er al een heel daderprofiel bekend is, opgebouwd van 2012 zo te zien tot recent nog. Bij het eerste incident is er ook geschoten/poging tot doodslag geweest. Verder wel een rustige jongen die enkel wat 'kleine vergrijpen' heeft gepleegd.
Dit is zeker geen lievertje dat verkeerd begrepen word, en niemand zet hem zo neer...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vond het anders best een lange lijst die ze op NPO 1 noemden. Er zit echt structureel iets niet goed bij hem gezien hij in ieder geval van 2011 tm 2015 elk jaar wel met de politie in contact is geweest meerdere jaren ook vaker dan eens.HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:27:
Net het filmpje op GS gekeken, tja het is wel typerend voor de dader:Hackus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:23:
Mensen; Het beperkt zich tot nu nog om één persoon, die zich heeft gericht op 'de vrouw' en onschuldige omstanders heeft geraakt. Het lijkt meer op een 'onder invloed zijnde' figuur die 'wraak' neemt. Dat men in 1e instantie spreekt van een 'terroristische daad' is niet gek natuurlijk. Verder vind ik dat figuren zoals Mark Rutte zich onpartijdig en afzijdig dient te houden. Hij hoort een algemene mening te geven. 'onderzoek loopt' in die richting, ipv. Mensen willen het 1e info delen en iets beter weten dat een ander, zo gaat het tegenwoordig met Sociale Media. Ook 'vaste' media gaat dit gebruiken. veel is speculatie en er is een hoop onrust bij velen.
- geen relativerings vermogen
- gebrek aan zelfreflectie
- gewetenloos
Dan kan het misschien geen terreurdaad zijn, het is precies het soort jongen waar we allemaal wel eens mee re maken hebben gehad op straat, in het OV of tijdens het stappen.
De manier hoe hij met de verslaggeefster van pow omgaat. Herkenbaar, stuitend...
Normale mensen zouden niet 9 onschuldige omstanders verwonden en doden als je zo boos bent op één iemand.
Dit gaat echt verder dan een relationele ruzie, dit is met recht een aanslag. Geen terreur aanslag gelukkig!
https://www.nctv.nl/actue...-5-provincie-utrecht.aspx
Nog niet op TV gehoord. Maar dreigingsniveau 5 is verlengd tot 22.00 uur.
Als reden wordt gegeven: Reden om het niveau voor de provincie Utrecht op 5 te houden is omdat de dader nog voortvluchtig is en om de alertheid van het publiek hoog te houden.
Komt op mij meer over als we willen graag iedereen alert houden om hem zo snel mogelijk op te sporen, als we vrezen herhaling,
Nog niet op TV gehoord. Maar dreigingsniveau 5 is verlengd tot 22.00 uur.
Als reden wordt gegeven: Reden om het niveau voor de provincie Utrecht op 5 te houden is omdat de dader nog voortvluchtig is en om de alertheid van het publiek hoog te houden.
Komt op mij meer over als we willen graag iedereen alert houden om hem zo snel mogelijk op te sporen, als we vrezen herhaling,
De IS banden zijn, voor zover ik las, alleen gepubliceerd door BBC-Turkije, op basis van een anonieme "Turkish businessman". Volgens dat bericht zou hij zelfs een tijd in Tsjetsjenië hebben rondgehangen. Mocht dat werkelijk kloppen, dan zou je tenminste snippertjes daarover terughoren in andere media, al zijn het maar "toen was hij een jaartje weg" bijzinnen in interviews met bekenden. Lijkt me dus dat dat dan wel een vergissing/verwarring is (naamgenoot?), dan wel pure desinformatie/sensatiezucht.HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:27:
@dfrenner identiteit van overledenen is niet bekend, daar kunnen ook familieleden bij zitten. en 5 gewonden, kun je verwachten als je in een tram iemand pakt. daarbij maak ik ook op dat de dader onder invloed is, geheel helder persoon doet zoiets niet natuurlijk.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat was sarcasme, omdat het in de media dan altijd als klein wordt aangemerkt. Dit is natuurlijk schandelijk en zo iemand moet gewoon een paar jaar zitten, maar dat is niet geheel ontopic.ToolkiT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:31:
[...]
Kleine vergrijpen?? aangeklaagd voor verkachting, vuurwapen gebruik etc etc..
Dit is zeker geen lievertje dat verkeerd begrepen word, en niemand zet hem zo neer...
Hoe iemand dan weer aan een wapen komt is ook een raadsel.
"Utrecht is verlamd" volgens Pieter Kobelens, oud-chef van de MIVD
Ja joh? Of wil je graag je plasje komen doen op TV?

Ja joh? Of wil je graag je plasje komen doen op TV?
https://niels.nu
Zo gek is dat niet dat ie aan een wapen komt, schijnt dat een handgranaat tegenwoordig net zo duur is als een afhaalpizza.HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:41:
[...]
Dat was sarcasme, omdat het in de media dan altijd als klein wordt aangemerkt. Dit is natuurlijk schandelijk en zo iemand moet gewoon een paar jaar zitten, maar dat is niet geheel ontopic.
Uit het NOS LiveblogBuurtbewoners: aanslag kwamen waarschijnlijk eerder voort uit relationele problemen
Inwoners die Gökmen Tanis zeggen te kennen uit de wijken Kanaleneiland en Lombok denken niet dat hij een terroristisch motief had. Weliswaar had hij periodes waarin hij als een gelovige moslim leefde, zijn baard liet groeien en lange gewaden droeg. Maar op andere momenten dronk hij weer. Hij zou vooral instabiel zijn geweest en veelvuldig in aanraking zijn geweest met de politie.
Volgens deze bronnen kwam de aanslag waarschijnlijk eerder voort uit relationele problemen. Zabit Elmaci, die met hem samenwerkte in een restaurantje waar Tanis actief was als afwasser, vertelt dat het een jaar of twee geleden slechter met hem vanaf het moment dat hij scheidde van zijn vrouw.
Sommigen bronnen zeggen dat het zijn ex was op wie hij in eerste instantie zou hebben geschoten in de tram, volgens anderen was het een lid van zijn schoonfamilie. Ook het Turkse persbureau AA citeert bekenden van de man die zeggen dat het met "familie" te maken heeft. "We houden alle scenario's open", zei politiewoordvoerder Bernard Jens over dit relationele motief. "We moeten die goed uitzoeken, ik kan hier inhoudelijks niets over zeggen."
Geruchten over verdachte aanslag Utrecht
Een Turks persbureau zegt bekenden van de verdachte gesproken te hebben; zij zeggen dat de aanslag in Utrecht met familie te maken heeft. Dit is niet bevestigd.
Begint dus idd steeds meer op relationele ruzie te lijken dan op een klassieke aanslag.
Virussen? Scan ze hier!
Maar ondertussen nemen meerdere buitenlandse media het (gretig?) over dat het om terrorisme zou gaan.onkl schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:40:
[...]
De IS banden zijn, voor zover ik las, alleen gepubliceerd door BBC-Turkije, op basis van een anonieme "Turkish businessman". Volgens dat bericht zou hij zelfs een tijd in Tsjetsjenië hebben rondgehangen. Mocht dat werkelijk kloppen, dan zou je tenminste snippertjes daarover terughoren in andere media, al zijn het maar "toen was hij een jaartje weg" bijzinnen in interviews met bekenden. Lijkt me dus dat dat dan wel een vergissing/verwarring is (naamgenoot?), dan wel pure desinformatie/sensatiezucht.
Zaadje geplant en het groeit op internet wel verder.
Daar weten meer media van.
Lekker overnemen, niets zelf aan waarheidsvinding doen...
37 jaar en een baantje als afwasser. Kerel zat dan waarschijnlijk redelijk aan de bodem als dat klopt.
Is de politie inmiddels weer begonnen met hun snelwegactie? Zag net op de A1 richting Hengelo zeker 3 politiewagens. Waarvan er 2 in de berm stonden.
Of zou het voor het geval zijn dat de verdachte richting Duitsland probeert te vluchten?
Of zou het voor het geval zijn dat de verdachte richting Duitsland probeert te vluchten?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ah
Ah ok, Ik dacht dat je vond dat men het verkeerd in de media zette..HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:41:
[...]
Dat was sarcasme, omdat het in de media dan altijd als klein wordt aangemerkt. Dit is natuurlijk schandelijk en zo iemand moet gewoon een paar jaar zitten, maar dat is niet geheel ontopic.
RTVOost en Tubantia meldden eerder vanmiddag al dat er verhoogde waakzaamheid bij de oostgrens is. Ook de Duitse politie schijnt oplettender te zijn. Dus wellicht dat hij daar vrienden/familie heeft waar ze verwachten dat hij onder kan duiken.Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:49:
Is de politie inmiddels weer begonnen met hun snelwegactie? Zag net op de A1 richting Hengelo zeker 3 politiewagens. Waarvan er 2 in de berm stonden.
De dader kan (in theorie) al lang en breed elders in Europa zitten, dan wel met een auto of per trein.Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:49:
Lijkt me dat deze meneer ons piepkleine kikkerlandje al ontvlucht is, wellicht ook geschrokken na alle berichtgeving van vandaag.
Bij Den Bosch stond er ook een wagen op het viaduct over de A2. Zal dus gewoon voorzorg zijn.Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:49:
Is samen met de grens naar België natuurlijk wel het makkelijkst om zo het land uit te komen.Oekiejoekie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:52:
[...]
RTVOost en Tubantia meldden eerder vanmiddag al dat er verhoogde waakzaamheid bij de oostgrens is. Ook de Duitse politie schijnt oplettender te zijn. Dus wellicht dat hij daar vrienden/familie heeft waar ze verwachten dat hij onder kan duiken.
Hou je nou eens aan de topicwaarschuwing. We gaan het hier niet over maatschappelijke problemen hebben...
[ Voor 101% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 19:18 ]
oops
[ Voor 98% gewijzigd door True op 18-03-2019 17:59 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
toen ik tussen 3 en 4 van Waalwijk naar Utrecht reed via de A27 stonden ze aan de andere kant van de snelweg zo'n beetje bij elke afrit/tankstation.Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:49:
kunnen we nu eens kijken of wat ze in Wikipedia: Hunted (televisieprogramma) doen in het echt ook haalbaar is..Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:55:
[...]
De dader kan (in theorie) al lang en breed elders in Europa zitten, dan wel met een auto of per trein.
Lijkt me dat deze meneer ons piepkleine kikkerlandje al ontvlucht is, wellicht ook geschrokken na alle berichtgeving van vandaag.
Verwijderd
Los van dat ik hem ook naar vind, zal dit niet bewust zijn.Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:02:
[...]
Dan trek je die terug. Maar niet onze Thierry. Naar ventje.Bah.
Betwijfel of hij zelf exact weet wanneer hij een reclame boodschap uitzend.
Wat een overdreven gedoe allemaal vandaag. Gevoed door 100.000 retweets van speculaties en valse feitjes. Wat een paniek samenleving zijn we geworden. bah.
De eerste reactie snap ik wel, maar het begint imho toch wel duidelijk te worden dat dit geen terroristisch motief had.jaapstobbe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:06:
Wat een overdreven gedoe allemaal vandaag. Gevoed door 100.000 retweets van speculaties en valse feitjes. Wat een paniek samenleving zijn we geworden. bah.
Laat je eigen weerzin tegen dat figuur anders gewoon even varen.Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:02:
[...]
Dan trek je die terug. Maar niet onze Thierry. Naar ventje.Bah.
Hoe denk je dat reclame gepland wordt? Op de dag zelf?
Het is wel heel makkelijk schieten zo hoor. En de man geeft zelf al zoveel voer.
Die staan er al de hele dag en zullen nog wel even blijven staan tot duidelijk is of dit echt een eenmans-actie was.Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:49:
Ranten doen we niet op GoT, al helemaal niet in een ZT topic.
[ Voor 132% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 19:07 ]
Nu hoor ik een heli boven Utrecht CS/Lombok en weer sirenes. Was toch al een tijdje wat stiller maar nu niet meer.
If it aint fixed, it's broken.
wat een gedoe. Heel verdrieting dat er drie doden zijn gevallen, maar geen terreur. De burgemeester doet nu net of onschuldigen onder vuur zijn genomen, maar ze zijn toevallig geraakt. Nogmaals, heel verdrietig.
Dat de dader vrij rondliep is natuurlijk ook een wonder.
In Nieuw Zelland werden mensen wél onder vuur genomen. Heel verschil.
Houdoe
...en dan te horen krijgen hoe achterlijk en onpraktisch dat idee is?CyberMania schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:12:
Ze hadden beter de grenzen helemaal dicht kunnen gooien. Die gast is natuurlijk allang onderweg naar Turkije, al dan niet geholpen door familie. Ben benieuwd of er nog een slimme journalist bij de persco zit die daar vragen over gaat stellen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Je denkt dat ze geen polite hebben in Turkije en dat een moordenaar met open armen gaan ontvangen.CyberMania schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:12:
Ze hadden beter de grenzen helemaal dicht kunnen gooien. Die gast is natuurlijk allang onderweg naar Turkije, al dan niet geholpen door familie. Ben benieuwd of er nog een slimme journalist bij de persco zit die daar vragen over gaat stellen.
De ervaring leert dat ze niet ver weg zijn. Mogelijk geholpen.CyberMania schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:12:
Hallo, onschuldigen zijn toch ook onder vuur genomen? Of ze nu toevallig of met opzet geraakt zijn maakt ook niets uit. Wat een rare reactie.Witte schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:15:
wat een gedoe. Heel verdrieting dat er drie doden zijn gevallen, maar geen terreur. De burgemeester doet nu net of onschuldigen onder vuur zijn genomen, maar ze zijn toevallig geraakt. Nogmaals, heel verdrietig.
Totdat het jouw familie is, die in die tram zat...jaapstobbe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:06:
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Is er al wat bekend over de slachtoffers?
Komen die allemaal uit dezelfde familie?
Komen die allemaal uit dezelfde familie?
Maakt wel degelijk uit. De verdachte richtte zich vooralsnog op een persoon en daarbij zijn helaas omstanders gedood. Er is imho dus géén verhoogde dreiging, natuurlijk moet de dader worden opgespoord en opgepakt, net als elke van een (zwaar) misdrijf verdachte persoon.
[ Voor 11% gewijzigd door Witte op 18-03-2019 18:21 ]
Houdoe
Ik denk niet dat dit het verhaal veranderd? Dus wat wil je eigenlijk zeggen?Herman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:18:
[...]
Totdat het jouw familie is, die in die tram zat...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Serieus NPO, laat die vragen horen zeg 
RTL laat wel de rest van de persconferentie zien: https://www.rtlnieuws.nl/...j-utrecht-gewonden-gemeld

RTL laat wel de rest van de persconferentie zien: https://www.rtlnieuws.nl/...j-utrecht-gewonden-gemeld
[ Voor 66% gewijzigd door jip_86 op 18-03-2019 18:23 ]
Tijdens de persconferentie (zojuist) werd duidelijk gezegd dat ze nog steeds een terroristisch motief aanhouden als reden.Witte schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:20:
Maakt wel degelijk uit. De verdachte richtte zich vooralsnog op een persoon en daarbij zijn helaas omstanders gedood. Er is imho dus géén verhoogde dreiging, natuurlijk moet de dader worden opgespoord en opgepakt, net als elke van een (zwaar) misdrijf verdachte persoon.
Dat verandert wellicht mijn persoonlijke mening maar niet het feit dat een groot deelvan Nederland in onnodige paniek verkeert.Herman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:18:
[...]
Totdat het jouw familie is, die in die tram zat...
Daar zijn gewoon procedures voor. Even bellen, misschien een fax met een handtekening erachteraan, klaar, geregeld. Geen KLM-reclame vlak voor een vliegramp in Ethiopië.SuBBaSS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:10:
[...]
Hoe denk je dat reclame gepland wordt? Op de dag zelf?
I don't like facts. They have a liberal bias.
de verdachte is aangehouden word zojuist gemeld
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ze hebben hem ! nu live NPO1
Tanis is aangehouden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hoofd verdachte aangehouden werd er zojuist gezegd op het NOS.
#spuitelf
#spuitelf
[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 18-03-2019 18:28 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Hoofdverdachte aangehouden (wel even bronnen gechecked)
Aanwijzingen/onderbouwingen geven ze alleen niet. Heel vaag allemaal.Danny.G schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Tijdens de persconferentie (zojuist) werd duidelijk gezegd dat ze nog steeds een terroristisch motief aanhouden als reden.
HoofdVerdachte aangehouden
Dat is, al vaak genoeg gezegd inmiddels, omdat ze op die manier de beschikking houden over dingen als de DSI, en het is ook nog niet geheel uitgesloten.Danny.G schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Tijdens de persconferentie (zojuist) werd duidelijk gezegd dat ze nog steeds een terroristisch motief aanhouden als reden.
Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar.
Maar dat is met alle respect niet in Utrecht.Witte schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:15:
Hoe erg het ook is wat er daar gebeurde ik voel er minder bij.
Als dat in utrecht was gebeurd, was het heel anders geweest.
Ik hoor de laatste dagen wel vaker dit soort berichten, waarom hoor je er niets over?
Precies daarom, de afstand. Velen zijn nog nooit in Nieuw Zeeland gessest, laat staan Churchtown.
Voor mij maakt locatie en afstand tot mijn leefomgeving de meeste impact, tenzij het iets heel "groots" is, zoals 9-11...Witte schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:20:
Goed nieuws!!!vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:28:
de verdachte is aangehouden word zojuist gemeld
Aangehouden
If it aint fixed, it's broken.
Super dat ze 'em hebben. Opluchting.
Inderdaad knap werk van de politie.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vermoedelijke dader schijnt aangehouden te zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Aangehouden aan de Oudenoord in Utrecht volgens 1vandaag. Niet ver gekomen dus
Edit: Blijkt een meter of 400 van die achtergelaten clio te zijn
Edit: Blijkt een meter of 400 van die achtergelaten clio te zijn
[ Voor 31% gewijzigd door Oekiejoekie op 18-03-2019 18:33 ]
Zeker goed nieuws dat ze 'm hebben, hopelijk wordt dan snel het motief duidelijk.
En top dat ze 'm zowaar levend gepakt hebben.
En top dat ze 'm zowaar levend gepakt hebben.
Aangehouden op Oudenoord zegt de NOS verslaggever bij EenVandaag. Das de hoofdweg naar de Tichelaarslaan waar de auto gevonden is.
Waarschijnlijk hadden ze hem op dat moment te grazen genomenTjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:15:
Nu hoor ik een heli boven Utrecht CS/Lombok en weer sirenes. Was toch al een tijdje wat stiller maar nu niet meer.
...en waarom?
Maar goed dat hij niet is gevlucht naar buiten de stad.
Als mensenlevens op het spel staan dan is het natuurlijk altijd beter safe than sorry, maar de mate waarin het land in rep en roer is om maar de slag om de arm te houden voor een aanslag is wel buiten proportie.
Ja in Utrecht is wel andere koek dan de andere kant van de aardkloot, maar dat we niet onder in indruk leken van iemand die magazijnen leegschiet van een machinegeweer en onschuldige mensen executeerd maar wel van een slordige eerwraak zegt ook iets over ons als land.
Mooi dat ie is aangehouden, hopelijk kunnen we nu weer uit de paniek modus.
Ja in Utrecht is wel andere koek dan de andere kant van de aardkloot, maar dat we niet onder in indruk leken van iemand die magazijnen leegschiet van een machinegeweer en onschuldige mensen executeerd maar wel van een slordige eerwraak zegt ook iets over ons als land.
Luister/kijk de persco terug en je zult dan hopelijk beetje begrijpen waarom overheid voor deze aanpak heeft gekozen.Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:34:
Als mensenlevens op het spel staan dan is het natuurlijk altijd beter safe than sorry, maar de mate waarin het land in rep en roer is om maar de slag om de arm te houden voor een aanslag is wel buiten proportie.
Volgens mij valt dat "in rep en roer" nog best mee. Mensen werken gewoon door enzo. Als het dichtbij gebeurt is het gewoon heftiger dan wanneer het aan de andere kant van de wereld is. Op de terugweg naar huis kon ik die tram zien staan: dat komt toch wel een stuk dichterbij dan die shooting in Christchurch.Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:34:
Op Radio 1 ook. 400m van de Clio.Robkazoe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:32:
Aangehouden op Oudenoord zegt de NOS verslaggever bij EenVandaag. Das de hoofdweg naar de Tichelaarslaan waar de auto gevonden is.
Wel onder de indruk van de uitrusting van de DSI, snipers, politie honden met vesten en camera’s, op de radio hadden ze het ook over drones. Gelukkig mag dat wel wat kosten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ah, we zijn inmiddels op het punt aanbeland dat wij als rasechte Tweakers gaan bespreken hoe de politie het toch écht anders had moeten aanpakken!?
Tuurlijk, ze hadden toch die mooie ultraresolutie-satellietbeelden kunnen gebruiken met live gezichtsherkenning om hem binnen 5 minuten te lokaliseren?Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:47:
Ah, we zijn inmiddels op het punt aanbeland dat wij als rasechte Tweakers gaan bespreken hoe de politie het toch écht anders had moeten aanpakken!?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Angstcultuur + veiligheidsjihad = buitenproportioneel handelen zoals vandaag weer is gebleken. Totaal niet verrassend overigensFranco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:34:

Tesla M3LR '21
Mooi om te horen dat ie aangehouden is.
Ergens hoop ik op een statement, maar aan de andere kant eigenlijk ook weer helemaal niet.
Dit heeft al veel teveel aandacht gekregen.
Ergens hoop ik op een statement, maar aan de andere kant eigenlijk ook weer helemaal niet.
Dit heeft al veel teveel aandacht gekregen.
Van mij mogen we wel weer over tot de orde van de dag tot er werkelijk iets nieuws te melden is.
Al die 'deskundigen' die veel vermoeden, denken en verwachten voegen niets toe.
Ook ergelijk dat er steeds vragen gesteld worden die in de reportages al beantwoord zijn of waarvan al werd aangegeven dat men het niet weet.
Al die 'deskundigen' die veel vermoeden, denken en verwachten voegen niets toe.
Ook ergelijk dat er steeds vragen gesteld worden die in de reportages al beantwoord zijn of waarvan al werd aangegeven dat men het niet weet.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.
Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
• Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.
Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
• Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.