Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Dreigingsniveau in Utrecht is weer naar 4 gegaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:00
Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:34:
Als mensenlevens op het spel staan dan is het natuurlijk altijd beter safe than sorry, maar de mate waarin het land in rep en roer is om maar de slag om de arm te houden voor een aanslag is wel buiten proportie.

Ja in Utrecht is wel andere koek dan de andere kant van de aardkloot, maar dat we niet onder in indruk leken van iemand die magazijnen leegschiet van een machinegeweer en onschuldige mensen executeerd maar wel van een slordige eerwraak zegt ook iets over ons als land.

Mooi dat ie is aangehouden, hopelijk kunnen we nu weer uit de paniek modus.
Niet echt, er zijn heel veel gebieden in de wereld waarin sektarisch geweld aan de orde van de dag is helaas. Daar wordt maar weinig bij stilgestaan.
Het voorval in Christchurch was vooral nieuwswaardig omdat het in een vreedzaam land betreft. In die zin net zo "hypocriet", al vind ik het allemaal niet zo onlogisch.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Bizar dat het dreigingsniveau naar 5 opgeschaald is geweest. Puur uit paniek gedaan heb ik het idee.
Er worden in Amsterdam op vrij regelmatige momenten aanslagen gepleegd met burgerslachtoffers, maar dan hoor ik niks over terrorisme of dat het dreigingsniveau verhoogd moet worden.
Ik ben niet snel van de kamervragen, maar in dit geval absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Hoop voor die jongen dat ie wat ondernemerstalent heeft.
Zijn timeline staat vol met verzoeken van news-outlets om die beelden te mogen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:57:
Bizar dat het dreigingsniveau naar 5 opgeschaald is geweest. Puur uit paniek gedaan heb ik het idee.
Er worden in Amsterdam op vrij regelmatige momenten aanslagen gepleegd met burgerslachtoffers, maar dan hoor ik niks over terrorisme of dat het dreigingsniveau verhoogd moet worden.
Better safe than sorry. Een overduidelijke schietpartij van drugskartels is iets anders dan in een willekeurige tram he. Vind ook dat er heel veel bombarie is, maar liever dat ze het zekere voor ‘t onzekere nemen als ‘t onduidelijk is dan geen reet uitvoeren en het aankijken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bizar dat het dreigingsniveau naar 5 opgeschaald is geweest.
Dat je dit soort dingen met droge ogen kunt zeggen. Lekker makkelijk naderhand.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik snap dat als bekenden uit het criminele circuit worden geliquideerd dat de reactie van de overheid dan iets anders dan wanneer er mensen in tram worden doodgeschoten zonder bekende aanleiding.

Wel ben ik voor een onderzoek, en publieke evaluatie van dit voorval.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Ranten doen we hier absoluut niet.

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 19:12 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
alleen in Utrecht hé. Lijkt me niet zo gek als er een vuurwapen gevaarlijk persoon vrij door de stad loopt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:59:
[...]

Ik deel zijn mening... En dat heeft in mijn geval niks te maken met achteraf lullen.
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Mee eens.

Persoon overleden, aanslag geslaagd.
Persoon levend, aanslag mislukt.

Meer keuzes denk ik nu niet te hebben,. Terrorisme durf ik wel uit te sluiten ,. Kan 100 plekken bedenken die beter en nuttiger zijn voor dat doel dan een tram in Utrecht buiten de spits
Los van alles.. mooi dat ze hem hebben. En medeleven voor de slachtoffers, getuigen en familie leden van de slachtoffers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2019 19:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

"Dreigingsniveau 5" betekent ook niks meer dan dat er meer bevoegdheden en resources direct beschikbaar zijn.

Het is geen doel-heiligt-de-middelen mandaat om maar alles te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

Plasma_Wolf

Student

Criminele afrekeningen. Geen aanslagen. Die gebeuren in de onderwereld en de criminelen hebben altijd het doel om alleen hun doel uit te schakelen, niet om mensen eromheen te raken. Dat gebeurt niet altijd 'goed' want er zijn vergismoorden en ik kan me herinneren dat er een tram geraakt is bij afrekeningen.

Dit is van een heel andere orde. Er zijn 3 mensen vermoord, op klaarlichte dag en in een tram met veel omstanders erin. Die mensen hebben. De situatie is totaal anders. De dader is niet gepakt en het motief is niet duidelijk. Dus er is een mogelijkheid van terrorisme, en daarop moet je de juiste stappen nemen. Dreigingsniveau 5: Concrete aanwijzing dat terroristen op het punt staan een aanslag te plegen, of er heeft een aanslag plaatsgevonden, of er is kans op een vervolgaanslag.

Na de schietpartij in de tram is er aanleiding geweest om een aanslag mee te nemen, dus aan de eerste voorwaarde is voldaan. De andere twee volgen daarop direct omdat de dader nog niet gevonden is.

Het is dan niet bizar dat het dreigingsniveau naar 5 gaat, maar logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Plasma_Wolf op 18-03-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
[...]

Waarom geen niveau 5 als er weer een aanslag in Amsterdam is geweest?
Ramon schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:03:
[...]
alleen in Utrecht hé. Lijkt me niet zo gek als er een vuurwapen gevaarlijk persoon vrij door de stad loopt.
Waarom geen permanent niveau 5 met dat onderwereldgeweld (drie keer woordwaarde) in bijvoorbeeld Amsterdam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53
Maar de grote vraag. Wat stond er op het briefje?..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14
Moet mijn best doen om niet te reageren en helaas is het mislukt.

Ik snap niet dat zoveel mensen reageren met opmerkingen als:

- Overdreven dreigings niveau 5
- Terreur link is overdreven
- Stad op slot is overdreven
- Zoveel inzet van politie en DSI

Er is net een aanslag geweest elders (NZ), we leven in tijden waar aanslagen altijd op de loer liggen.

Er was erg veel onduidelijkheid gedurende dag, was het een lone wolf of waren er meer daders. Was er nog meer dreiging op andere plekken in Utrecht.

Volgens mij kan je in dit soort situaties beter met alle man kracht en overtuiging reageren en optreden dan te denken ow het valt wel mee en het bleek niet mee te vallen.

Wat nou als het wel een tereur aanslag is / was en er hadden maar een paar “normale” agenten gereageerd en die waren compleet overrompelt geweest door zwaar gewapende IS strijders.

Ja er was een hoop impact, angst en onzekerheid maar iedereen moet het er toch wel mee eens zijn dat dit de enige juiste reactie was, ookal is het waarschijnlijk dus geen terreurdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Omdat het weer makkelijker te voorspellen is dan een mogelijke aanslag, daarom staat ie voor de zekerheid op 4. Weeralarm vind ik wel handig, maar een hoog dreigingscijfer word ik alleen maar naar van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

De MP is met zijn gedachten bij de nabestaanden en bij de gewonden. Heel Nederland leeft mee. Morgen stokken half stok op overheidsgebouwen.

Waardering voor de hulpverleners, en voor politie, justitie en defensie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Tito129 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:08:
Beatrice de Graaf schijnt het te weten bij DWDD. Maar verder heb ik vandaag alleen gehoord dat een bewoner het gelezen zou hebben, en er niks over kwijt wilde.

Grote vraag is ook: Wie zijn de slachtoffers ? Is daar inderdaad zijn ex/schoonzus bij ? Maar begrijpelijk dat de politie daar geen uitspraken over doet tot dat de formele identificatie/inlichten nabestaanden is gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Oekiejoekie op 18-03-2019 19:15 . Reden: typo ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tito129 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:08:
Er is een vrouw bij DWDD die een heel verhaal houdt over dat briefje en concludeert dat het jihadistisch kan zijn, en dan eindigt met iets als "ik weet niet precies wat er stond"

:/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Een journalist loopt te zuigen of Rutte zich wil uitlaten over het al dan niet doorzetten van verkiezingscampagne. Rutte geeft duidelijk aan dat hij zich nu foccussed op dit incident.

Hij noemt dit een aanslag, gezien de impact en effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:14:
[...]

Er is een vrouw bij DWDD die een heel verhaal houdt over dat briefje en concludeert dat het jihadistisch kan zijn, en dan eindigt met iets als "ik weet niet precies wat er stond"

:/
hij werd zelf getriggerd door Brentan Tennant volgens haar 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Slowchat, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Mr. Detonator schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:18:
[...]

Het is ook echt ongelooflijk het dat dat dwdd dit soort lieden een platform geeft.
Wat schieten we daar nou mee op?

Verschrikkelijk gewoon, betalen we belasting voor nota bene...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DigitalError schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:20:
kolere wat lopen die journalisten te zuigen bij die persco zeg
En dan zegt ie wat, valt iedereen over hem heen dat hij campagne voert. Heerlijk zo'n baan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
DigitalError schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:20:
kolere wat lopen die journalisten te zuigen bij die persco zeg
Tja, er zijn drie doden.. Balen, maar er komen dagelijks meer mensen om in het verkeer... Het hele 'zuigen' is omdat:
- de journalisten het woord 'aanslag' ook vreemd vinden, vooral omdat er niks bekend is over de oorzaak. Vooral ook omdat aanslag snel wordt gekoppeld aan terrorisme, iets waar geen sprake van is

- het hoge dreigingsniveau, media circus, etc terwijl er nog niks bekend is. Bang voor meerder aanslagen, terwijl er nog niks bekend is...

Lijkt ook meer een soort van paniek voetbal

[ Voor 3% gewijzigd door President op 18-03-2019 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

President schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:22:
[...]

Tja, er zijn drie doden.. Balen, maar er komen dagelijks meer mensen om in het verkeer... Het hele 'zuigen' is omdat:
- de journalisten het woord 'aanslag' ook vreemd vinden, vooral omdat er niks bekend is over de oorzaak. Vooral ook omdat aanslag snel wordt gekoppeld aan terrorisme, iets waar geen sprake van is

- het hoge dreigingsniveau, media circus, etc terwijl er nog niks bekend is. Bang voor meerder aanslagen, terwijl er nog niks bekend is...

Lijkt ook meer een soort van paniek voetbal
aanslag is een ruim begrip. Is niet beperkt tot een terroristische act.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mr. Detonator schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:18:
[...]

Ja, en volgens die Hofman is iedereen die in de GGZ gelopen verward 8)7

De talkshows gaan nu vooral voor de kijkcijfers, feitelijkheden en rust bewaren is niet aan de orde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
Als die dingen het verschil maken tussen dat hij vandaag nog opgepakt is of ontvlucht dan vind ik het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:22:
[...]

Klopt, maar dat wordt wel geassocieerd met aanslag. Ik denk dat we toch eens met elkaar de definitie van 'aanslag' moeten gaan 'beperken'.

Pleeg ik een aanslag als ik morgen met een mes iemand op straat dood steek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:22:
[...]

Het gaat niet om de betekenis in de Van Dale maar om het (ongewenste) effect. Niemand heeft er iets aan dat we onnodig bang worden omdat we denken dat het een aanslag is. Correctie: iedereen die geen rechtse politicus is die zieltjes wil winnen heeft er niets aan dat de angst groter is dan nodig want aanslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

President schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:24:
[...]

Klopt, maar dat wordt wel geassocieerd met aanslag. Ik denk dat we toch eens met elkaar de definitie van 'aanslag' moeten gaan 'beperken'.

ja, je pleegt een aanslag op die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

President schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:24:
[...]

Volgens het woordenboek ja, maar niemand zou dat een aanslag noemen, tenzij het een specifiek doelwit was zoals een politicus, journalist of iets in die richting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleIs het nu werkelijk zo moeilijk om het gewoon bij de actualiteiten te houden? :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:25:
[...]

Volgens het woordenboek ja, maar niemand zou dat een aanslag noemen, tenzij het een specifiek doelwit was zoals een politicus, journalist of iets in die richting.
maar de identiteit van de slachtoffers is nog helemaal niet bekend gemaakt dus misschien zit er wel een journalist tussen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SuBBaSS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:21:
[...]

Het is ook echt ongelooflijk het dat dat dwdd dit soort lieden een platform geeft.
Wat schieten we daar nou mee op?

Verschrikkelijk gewoon, betalen we belasting voor nota bene...
Dit soort lieden? Beatrice de Graaf is hoogleraar en volgens mij een aardige autoriteit op dit gebied... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Robertdj schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:31:
[...]

Dit soort lieden? Beatrice de Graaf is hoogleraar en volgens mij een aardige autoriteit op dit gebied... :X
Het zou me verbazen als die ineens meer bronnen van informatie uit een hoge hoed kan toveren dan de officiële berichtgeving.

Dus hoe dan ook zullen het geen feiten zijn maar pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Lijkt erop dat NPO radio 1 en BNR nieuwsradio gestopt zijn met de verslaggeving. Dus over tot de orde van de dag? (althans op radio gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat een muts zeg bij DWDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Hier de perso voor wie hem gemist heeft:

Begin vanaf 07:55

[ Voor 6% gewijzigd door 3x3 op 18-03-2019 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:44
polopolo150 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:36:
Lijkt erop dat NPO radio 1 en BNR nieuwsradio gestopt zijn met de verslaggeving. Dus over tot de orde van de dag? (althans op radio gebied)
Bij DWDD gaan we weer vrolijk verder over boeken.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3

3x3

polopolo150 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:36:
Moet zeggen dat de NPO Radio 1 wel een prettige manier van verslaggeving had vandaag. Niet het springerige en hyperige van de TV of website, maar wel snel met de feitelijke informatie.

Ook de eerste terrorismedeskundige die ze vandaag bij BNR in huis hadden zat waarschijnlijk niet zo verkeerd met zijn analyse dat dit waarschijnlijk geen terroristische aanslag was ivm met de gekozen wapens en het vlucht gedrag van de dader. Petje af voor beide media.

[ Voor 187% gewijzigd door 3x3 op 18-03-2019 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:37:
[...]

Tja... DWDD... Geen grachtengordel ? Onbelangrijk ! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Ja nou sorry, maar wat haar titel/achtergrond ook is. Ze komt niet sterk over door al die speculaties.

Maar goed, het was ook meervoud want wat die Tim Hoffman hier nou aan bijdraagt is me helemaal een raadsel.
Dat is wel zo'n aparte 'strijder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:37:
[...]

Kunnen we alsjeblieft ontopic gaan verder?

Ik probeer dit topic ook te volgen, zaken zoals dit zijn totaal niet interesant.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
https://www.ad.nl/politie...welijke-aanslag~ab8eb729/
De vlaggen op overheidsgebouwen hangen morgen halfstok vanwege het schietincident vanmiddag in een tram in Utrecht. Dat heeft premier Mark Rutte vanavond bekendgemaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door President op 18-03-2019 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
[...]

Dat mag dan zo zijn, ze maakt een paar aannames die echt weer nergens over gaan. 8chan is niet gamercultuur, het is een uitwas een donker hol waar ook gamers tussen zitten. Die terrorist in Christchurch was geen luie gamer op de bank, maar een personal trainer, een persoon actief in zijn directe samenleving.

Daarnaast weet ze niet wat er op het briefje staat, maar toch speculeren wat er op staat. Gewoon niet nodig, hou het bij de feiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Bensimpel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:42:
[...]

Kunnen we alsjeblieft ontopic gaan verder?

Ik probeer dit topic ook te volgen, zaken zoals dit zijn totaal niet interesant.
Ja, ik vind dit eigenlijk wel interessant. Ik ben blij dat iedereen zich vanmiddag ergerde bij de NOS-uitzending aan Theo Verbruggen en Ron Freesen, die eigenlijk continu niks te vertellen hadden, En dat er gewoon weergegeven werd wat de ontwikkelingen waren (op veel momenten weinig, tja), als dat het platgeluld wordt door deskundigen, die hun theorieen er op los laten, en die de discussie een bepaalde kant op praten.

Ik heb ook vanmiddag het nieuws gevolgd op VRTnieuws. Die hadden mevrouw de Graaf toen al als deskundige. Ook toen scheen ze al te weten wat er gebeurd was, terwijl er toen nog totaal niks bekend was. Ik heb liever dat er dan geen nieuws is, als dat er deskundigen hun mediatijd gaan verdienen (ja, dat scoort in academische kringen) met wat-als verhalen, met als slot "maar we weten uiteraard nog steeds niks zeker...".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Des te schokkender is dus het niveau wat er getoond wordt.

Je mag van een wetenschapper toch meer verwachten dan ongefundeerde speculaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Kap nu eens met die slowchat aub, daar is al meerder malen voor gewaarschuwd.

Blijf ontopic reageren, dan blijft het gewoon open.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Christelijk Gymnasium rouwt: vader leerlingen omgekomen op 24 Oktoberplein

Edit: 8-uur-journaal heeft het over 2 andere slachtoffers, 2 jonge vrouwen.

[ Voor 23% gewijzigd door Oekiejoekie op 18-03-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2019/03/18/537952/xxl.jpg Vlag half stok in Utrecht

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2019/03/18/537950/xxl.jpgwat waar gebeurde in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:44
1 van deze vrouwen is omgekomen, de andere heeft het, gelukkig, overleefd.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik zie net allerlei politiemotoren in escorte met in het midden de Audi A8 van het arrestatefilmpje in hoge snelheid richting het noorden rijden. Gezien vanaf het station: over het westplein richting daalsertunnel.

Verplaatsing van verdachte?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:37:
Ik zie net allerlei politiemotoren in escorte met in het midden de Audi A8 van het arrestatefilmpje in hoge snelheid richting het noorden rijden. Gezien vanaf het station: over het westplein richting daalsertunnel.

Dat gebeurt nog wel eens. Wat wil je er precies mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Stoney3K schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:39:
[...]

Dat gebeurt nog wel eens. Wat wil je er precies mee zeggen?
Bijzonder dat ze dat zo high profile doen

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Niet meer volledige naam hoofdverdachte
Wij kiezen ervoor om vanaf nu de hoofdverdachte van de aanslag in Utrecht niet meer bij zijn volledige naam te noemen. Ook wordt hij vanaf nu op beeld onherkenbaar gemaakt. Het uitgangspunt bij de NOS is altijd dat verdachten worden aangeduid met hun voornaam en initiaal van de achternaam, 'tenzij...'. Omdat de verdachte niet meer voortvluchtig is, is er geen reden om bij hem anders te handelen dan andere verdachten van een strafbaar feit. Eerdere berichten met de volledige naam en beeltenis van de verdachte worden niet aangepast.
(NOS.nl liveblog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:37:

Of terug naar Zeist misschien? Daar is een AT gestationeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Nieuwe info over de slachtoffers:
De eerste van drie dodelijke slachtoffers van de aanslag in Utrecht is volgens het AD een negentienjarige vrouw uit Vianen.
https://www.nu.nl/schietp...forensisch-onderzoek.html &
Het derde slachtoffer zou een jonge vrouw uit de wijk Oog in Al zijn. Die wijk ligt vlak bij de plek van de schietpartij.
https://www.ad.nl/dossier...der-uit-utrecht~aa9be802/

[ Voor 68% gewijzigd door CyberMania op 18-03-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Baudet: 'Veel vaker aanslagen als integratiebeleid niet verandert'

Thierry Baudet heeft tijdens een bijeenkomst gereageerd op de aanslag in Utrecht. "Als wij woensdag niet kiezen voor een andere koers, gaat dit veel vaker voorkomen", zei hij, refererend aan de verkiezingen van overmorgen. Forum voor Democratie kwam vanavond met onder meer leden bijeen in het Kurhaus van Scheveningen. FvD is de enige partij die ondanks de Utrechtse aanslag de campagne niet heeft opgeschort.

Volgens Baudet is Nederland laks en naïef geweest en zullen in Nederland nog veel vaker aanslagen plaatsvinden als het integratiebeleid niet wordt veranderd, zei hij.
Bron: nos live blog.

Dus Baudet zit vandaag ook nog gewoon echt politiek te bedrijven. Kreeg er een rare grinnik van.

hou trouwens de topic warning in het hoofd voordat je hierop reageert

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 18-03-2019 21:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
polopolo150 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:58:
[...]

Bron: nos live blog.

Dus Baudet zit vandaag ook nog gewoon echt politiek te bedrijven. Kreeg er een rare grinnik van.
Ik vind het te walgelijk voor woorden. Het zegt ook genoeg over zijn (niet echt goede..) intenties.

Edit:
Als de bovenstaande post niet oké is binnen het topic mag deze ook weg.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 18-03-2019 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
die Nicky, hoofdgetuige en een meisje geholpen heeft die beschoten is in haar rug, (nu bij Nieuwsuur) kan wat mij betreft een lintje krijgen.

Tering, wat een held!!

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2019 22:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat me wel opvalt is de professionaliteit van de hulpdiensten en overheid. Op het moment dat er een vermoeden ontstaat voor een aanslag wordt alles opgeschaald, UMC's hebben blijkbaar een calamiteiten afdeling , binnen een uur houdt de NCTV een crisis overleg, overal ineens agenten in kogelwerende vesten, foto + naam van de dader binnen enkele uren verspreid, etc.

Geeft mij enerzijds het gevoel dat we in een goed georganiseerd land wonen. Bovendien kan dit (onbedoeld) preventief werken voor gekken die wèl een terroristische aanslag willen plegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 19-03-2019 09:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Danny.G schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:23:
[...]

Tijdens de persconferentie (zojuist) werd duidelijk gezegd dat ze nog steeds een terroristisch motief aanhouden als reden.
Tja, wat moeten ze anders? Pas als 100% zeker is dat het géén terroristisch motief is, zullen ze dat ook zeggen. Maar deze doorgesnoven, zuipende Turk lijkt me geen jihadist.
Door het 'terrorisme" te noemen, krijgen verschillende diensten veel meer mogelijkheden.

On a sidenote: de nos geeft baudet maar weer eens een podium om zijn gif te spuwen. Waarom toch? Hij heeft maar 2 zeteltjes, waarom niet Marianne Thieme om haar mening gevraagd?

[ Voor 24% gewijzigd door Witte op 18-03-2019 22:35 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ik begin zeer goed te begrijpen waarom dit zo groots is aangepakt nu er steeds meer informatie is.

Zowel de vermoedelijke dader en zijn directe familie hebben banden of zeer veel interesse in IS en salafistische achtergronden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:27:
Ik begin zeer goed te begrijpen waarom dit zo groots is aangepakt nu er steeds meer informatie is.

Zowel de vermoedelijke dader en zijn directe familie hebben banden of zeer veel interesse in IS en salafistische achtergronden.
Doe jezelf en ons een plezier en plaats eens bronnen met informatie alstublieft.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:27:

Bron?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
UMC's hebben blijkbaar een calamiteiten afdeling
Nee, dat was meer toeval. Het nationaal calamiteitenhospitaal zit bij het UMC Utrecht. Omdat het centraal zit. Het is dus niet zo dat er in Amsterdam, Rotterdam. Den Haag of andere steden nog zo'n voorziening beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier ergens een samenvatting van wat er precies is gebeurd en wat er nu bekend is? Enkel bondig de feiten. Ik volg het Nederlandse nieuws niet (teveel teleurgesteld in de slechte kwaliteit van de media) maar ik vernam via RT dat dit gaande was. Ik zag dat ze bij een of andere woning een huiszoeking voorbereidden met AT-agenten of zo en dat politie-agenten en marechausse-agenten een stuk van die straat af hadden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Doe jezelf en ons een plezier en plaats eens bronnen met informatie alstublieft.
Ik luister en kijk naar Nieuwsuur waar oa de bekende terreurdeskundige (naam weet ik ff niet meer) aan tafel zit. En een andere tafelgast komt met de info over de directe familie van de hoofdverdachte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:30:
Is er hier ergens een samenvatting van wat er precies is gebeurd en wat er nu bekend is? Enkel bondig de feiten. Ik volg het Nederlandse nieuws niet (teveel teleurgesteld in de slechte kwaliteit van de media) maar ik vernam via RT dat dit gaande was. Ik zag dat ze bij een of andere woning een huiszoeking voorbereidden met AT-agenten of zo en dat politie-agenten en marechausse-agenten een stuk van die straat af hadden gezet.
Qua echte feiten kom je niet veel verder dan:
Er zijn schoten gelost in een tram, daarbij zijn 3 doden gevallen en 5 gewonden.
De schutter, man met Turkse roots, is gevlucht en rond 18:30 opgepakt in Utrecht.

Ik heb nog geen bevestigd bericht gelezen over het motief. Er zijn wel deskundigen die hele verhalen houden over Nieuw Zeeland, eerwraak, jihadisme, verward zijn en wat al niet meer, maar vanuit officiële kanalen hoor je niks anders dan "we houden alle opties open"

Ondertussen gaat het onderzoek ook door natuurlijk, dus er zullen nog wel huiszoekingen komen en wat al niet meer.

Overigens is Nederlandse media niet volgen om de kwaliteit, maar Russia Today wel nogal behoorlijk "eh...."

[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 18-03-2019 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:35:
[...]

Qua echte feiten kom je niet veel verder dan:
Er zijn schoten gelost in een tram, daarbij zijn 3 doden gevallen en 5 gewonden.
De schutter, man met Turkse roots, is gevlucht en rond 18:30 opgepakt in Utrecht.
je vergeet te vermelden dat de broer van de hoofdverdachte overduidelijk de IS verheerlijkt op zijn Facebook pagina.

Dit lijkt me toch wel iets dat de veiligheidsdiensten interessant vinden, dit kleine gegeven lijkt me een reden van de enorme politiemacht van vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Oekiejoekie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:30:
[...]

Nee, dat was meer toeval. Het nationaal calamiteitenhospitaal zit bij het UMC Utrecht. Omdat het centraal zit. Het is dus niet zo dat er in Amsterdam, Rotterdam. Den Haag of andere steden nog zo'n voorziening beschikbaar is.
Klopt. Dat gezegd hebben ziekenhuizen wel protocollen (ZiROP; Ziekenhuis Rampen Opvang Plan) voor het afhandelen van grootschalige incidenten. Daar wordt ook het nodige centraal gecoordineerd, uiteraard.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Beetje jammer dat je op de NOS app nog steeds zowel de volle naam als ongecensureerde foto te zien is (om 22:40).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 20:26
Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:40:
[...]

je vergeet te vermelden dat de broer van de hoofdverdachte overduidelijk de IS verheerlijkt op zijn Facebook pagina.

Dit lijkt me toch wel iets dat de veiligheidsdiensten interessant vinden, dit kleine gegeven lijkt me een reden van de enorme politiemacht van vandaag
En dat ie schijnbaar Allahoe akbar aan het roepen was aldus ooggetuigen.

https://nos.nl/artikel/22...ijn-laatste-adem-uit.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Afgaande op dit verhaal:
https://www.ad.nl/binnenl...ie-gewaarschuwd~ad635343/

Zou het me dan ook weer niet verbazen als het in de relationele sfeer zit, al dan niet drug-induced.

Als het dat is, dan kan je al op je vingers natellen dat bij het proces de kaart van "ontoerekeningsvatbaar" wordt getrokken.

Eerst maar hopen dat de slachtoffers goed mogen herstellen, lichamelijk en geestelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:40:
[...]

Bron?
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Zou al uren geleden weerlegd zijn door de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Dat gaf die Nicky (hoofdgetuige en absolute held in mijn ogen)ook aan zonet in zijn interview bij Nieuwsuur, hij hoorde de hoofdverdachte duidelijk Allah Hakbar zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 20:26
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Bron?

[...]

Dat interview van die knul is amper een uur oud. Lijkt me sterk. Dat verzin je toch niet?
Anders lees je het artikel eventjes, of kijk je het interview. Die knul is een held.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 18-03-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:43:
[...]
Dat zou de politie dan even moeten doorgeven aan de getuige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Fly-guy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Beetje jammer dat je op de NOS app nog steeds zowel de volle naam als ongecensureerde foto te zien is (om 22:40).
Dat geven ze toch ook duidelijk aan ? Tot op moment van arrestatie was hij gezocht, na het moment van arrestatie verdachte. Voor dat moment corrigeren ze niks, na dat moment wel ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Dat interview van die knul is amper een uur oud. Lijkt me sterk. Dat verzin je toch niet?
Er waren rond 13:00 ook al dat soort geruchten.

En ja, ooggetuigen verzinnen heel wat af, daarom heb je niet perse veel aan ooggetuigen. De grote lijnen zijn leuk, de details die de gemiddelde ooggetuige geeft zijn volkomen waardeloos. Die man kan ook gewoon wat geschreeuwd hebben, misschien wel "AAAAAAAAAH"

Overigens, zelfs al zou ie wel Allah akbar geroepen hebben, dat zegt nog steeds bar weinig. Het is niet zo dat alleen moslimextremisten dat zeggen. Het laat eigenlijk alleen maar zien dat het een moslim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:47:
[...]

Dat geven ze toch ook duidelijk aan ? Tot op moment van arrestatie was hij gezocht, na het moemt vsn arrestatie verdachte. Voor dat moment corrogeren ze niks, na dat moment wel ?
Ik lees dat ze het niet aanpassen inderdaad, maar wat voor nut heeft het dan? In 1 oogopslag zijn beide "versies" te zien, zodat de censuur totaal nutteloos is.
Uiteraard zal het oudste bericht, met naam en foto eerder verdwijnen, maar tot die tijd blijft hij gewoon volledig bekend.
Het is niet zo dat er 100 berichten op die app staan over hem, met 5 minuten werk is alles gecensureerd, wat mij logischer overkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 18-03-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:51:
[...]

En ja, ooggetuigen verzinnen heel wat af, daarom heb je niet perse veel aan ooggetuigen. De grote lijnen zijn leuk, de details die de gemiddelde ooggetuige geeft zijn volkomen waardeloos.
Bron? Of denk je dit gewoon?

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Fly-guy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:51:
[...]
Ik lees dat ze het niet aanpassen inderdaad, maar wat voor nut heeft het dan? In 1 oogopslag zijn beide "versies" te zien, zodat de censuur totaal nutteloos is.
Uiteraard zal het oudste bericht, met naam en foto eerder verdwijnen, maar tot die tijd blijft hij gewoon volledig bekend.
Het is niet zo dat er 100 berichten op die app staan over hem, met 5 minuten werk is alles gecensureerd, wat mij logischer overkomt.
De gewoonte om verdachten met hun initiaal aan te duiden, is een puur Nederlands gebruik. In het buitenland worden er gewoon namen en rugnummers genoemd. In Nederland is het gebruik dat je geen volledige naam noemt. alleen een initilaal. Tenzij het overduidelijk is. Als je het hebt over Willem H,, dan weet iedereen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:51:
Overigens, zelfs al zou ie wel Allah akbar geroepen hebben, dat zegt nog steeds bar weinig. Het is niet zo dat alleen moslimextremisten dat zeggen. Het laat eigenlijk alleen maar zien dat het een moslim is.
Het zou wel een serieuze verwijzing naar radicaal islamitisch gedachtegoed zijn, een doorgedraaide drugsgebruiker is in de regel volledig van de wereld als hij/zij weerzinwekkende daden pleegt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Fly-guy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:51:
[...]
Nee dat gaan ze dus niet doen. In het NOS live blog is gezegd dat in nieuwe publicaties er gecensureerd wordt maar daarvoor niks.

Vind het wel goed zo. Met terugwerkende kracht het veranderen heeft ook niet zoveel zin als publicaties als GeenStijl/De Telegraaf daar schijt aan hebben. Dan weet je ook dat de moordenaar van Pim Fortuyn Volkert van der Graaf is ipv Volkert van der G. Wel extreem lullig als Gökmen T onschuldig wordt verklaard.

[ Voor 37% gewijzigd door polopolo150 op 18-03-2019 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:30
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:57:
[...]

een doorgedraaide drugsgebruiker is in de regel volledig van de wereld als hij/zij weerzinwekkende daden pleegt.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Als je de tegenwoordigheid van geest hebt om Allah aan te roepen tijdens je daad is de kans op een psychose of een andere verklaring een stuk kleiner. Zo'n getuige verzint dat ook niet zomaar.

Komt bij dat de dader na afloop succesvol gevlucht is en zich uren schuil heeft weten te houden, een verward persoon zie ik dat ook niet zo snel doen.

[ Voor 19% gewijzigd door hoevenpe op 18-03-2019 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:57:
[...]

Het zou wel een serieuze verwijzing naar radicaal islamitisch gedachtegoed zijn, een doorgedraaide drugsgebruiker is in de regel volledig van de wereld als hij/zij weerzinwekkende daden pleegt.
Tja, dat is wat jij erin ziet.

Waarom zou een doorgedraaide drugsgebruiker niet kunnen denken dat ie in de naam van God handelt? Religieuze wanen zijn een van de meest voorkomende namelijk.

Punt is: We weten het niet. We kunnen wel allemaal gaan vissen naar dingen die vooral ons beeld bevestigen, maar dat schiet weinig op. Grote kans dat we morgen al een stuk meer weten, en dan niet door "heb op feesboek gestaan" maar door wat de politie etc. echt kan delen.
Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:55:
[...]

Bron? Of denk je dit gewoon?
Wikipedia: Eyewitness memory

Witnesses can be subject to memory distortions that can alter their account of events. It is of particular interest that the memory of an eyewitness can become compromised by other information, such that an individual's memory becomes biased. This can increase eyewitnesses sensitivity to the misinformation effect. Individuals report what they believe to have witnessed at the time of the crime, even though this may be the result of a false memory. These effects can be a result of post-event information.

https://www.scientificame...icle/do-the-eyes-have-it/ is ook een interessante.

TLDR: Ooggetuigen maken heel wat fouten, het menselijk brein pakt allerlei dingen bij elkaar en daar gaan dingen fout. Belangrijke dingen worden niet gezien, dingen worden later ingevuld als iemand vraagt "Zei de dader wat?" etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:30
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Als je de tegenwoordigheid van geest hebt om Allah aan te roepen tijdens je daad is de kans op een psychose of een andere verklaring een stuk kleiner. Zo'n getuige verzint dat ook niet zomaar.

Komt bij dat de dader na afloop succesvol gevlucht is en zich uren schuil heeft weten te houden, een verward persoon zie ik dat ook niet zo snel doen.
ik vind je betoog niet zo secuur: nu heb je het niet over een "doorgedraaide drugsgebruiker", maar iemand die een psychose heeft? (als je je een beetje verdiept in mensen die psychotisch zijn zou je kunnen weten dat ze soms voor buitenstaanders nog 'redelijk' kunnen functioneren). Daarnaast koppel zonder verdere kennis van omstandigheden direct het Allah aanroepen aan een radicale uiting,

[ Voor 9% gewijzigd door monsieurpinot op 18-03-2019 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:01:
[...]

In een psychose kan je ook zoiets zeggen. Bij mensen met psychoses die een actie verrichten zie je wel vaker dat ze in naam van iets dingen verrichten. In een verwarde staat zoiets doen in naam van iets of iemand kan gewoon.

Verschil erin zit dat de mensen met een psychose totaal dit niet bij volle verstand doen. Je werkt in verwarde staat op de automatische piloot, gedreven door bijvoorbeeld angst. Er zit dan wel een verschil tussen in die staat zo'n aanslag plegen en/of Allah Akbar te roepen dan bij volle verstand.

In de rechtstaat kan dat een verschil maken tussen verplicht opgenomen worden met dwang of jaren in de cel zitten. Ik heb liever een ziek persoon in het ziekenhuis en een bij bewuste moordenaar in de cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Nieuws over de vermeende slachtoffers.

https://www.ad.nl/binnenl...ereniging-desto~aa9be802/

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
En daaronder een link naar ander nieuws: "In amper zes uur tijd raakte Nederland in greep van beklemmende angst".

Right, zo kennen we het AD weer. Ik heb die angst kennelijk gemist bij mezelf en mijn omgeving.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
ijdod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:16:
Right, zo kennen we het AD weer. Ik heb die angst kennelijk gemist bij mezelf en mijn omgeving.
Met je kinderen in de regio Utrecht op school en zelf 80 km verderop zat ik niet lekker achter mijn beeldscherm. Heb meerdere mailtjes gehad vanuit de schoolleiding en in de app-groep van ouders was de spanning zeker voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:18:
[...]

Met je kinderen in de regio Utrecht op school en zelf 80 km verderop zat ik niet lekker achter mijn beeldscherm. Heb meerdere mailtjes gehad vanuit de schoolleiding en in de app-groep van ouders was de spanning zeker voelbaar.
Heb jij het over 'etnische' spanning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:20:
Heb jij het over 'etnische' spanning?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans is nagenoeg 0 dat een van hen in die tram zat en het slachtoffer werd of zelfs maar in de buurt was, zij waren waarschijnlijk exact net zo veilig als alle andere momenten dat ze daar op school zitten dus mijn vraag was waarom ze hun hart vasthouden en om welke spanning jij het hebt? Ik zou er niet bang voor zijn dat die persoon vervolgens op een tweede plaats verder gaat schieten. Hij was al gevlucht, het zou nogal irrationeel zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2019 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
ijdod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:16:
[...]

En daaronder een link naar ander nieuws: "In amper zes uur tijd raakte Nederland in greep van beklemmende angst".

Bij ons op het kantoor in Utrecht was de productiviteit ver te zoeken. Op een gegeven moment is de voordeur afgesloten. Bij mijn vriendin zat de deur ook op slot (stadskantoor Utrecht). Bij Capgemini (aan de A2) moesten mensen tekenen als zij vrijwillig het kantoor wilde verlaten. Alle winkels in de binnenstad en Hoog Catharijne waren allemaal dicht. Meerdere helikopters vlogen de hele dag over het kantoor heen. Ik denk dat iedereen die in Utrecht woont of werkt, er echt wel door geraakt is. Van lichtelijk zorgen maken tot angst en paniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:59

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:23:
[...]

De kans is nagenoeg 0 dat een van hen in die tram zat en het slachtoffer werd of zelfs maar in de buurt was, zij waren waarschijnlijk exact net zo veilig als alle andere momenten dat ze daar op school zitten dus mijn vraag was waarom ze hun hart vasthouden en om welke spanning jij het hebt?
Omdat er nog geen paar honderd meter van die plek een school zit? Die man tot 18.00 uur los rond heeft gelopen? Als je dan 80 km verderop zit en je kinderen zitten op school, is die angst toch te begrijpen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:23:
De kans is nagenoeg 0 dat een van hen in die tram zat en het slachtoffer werd of zelfs maar in de buurt was, zij waren waarschijnlijk exact net zo veilig als alle andere momenten dat ze daar op school zitten dus mijn vraag was waarom ze hun hart vasthouden en om welke spanning jij het hebt?
Er loopt op 5 km van de school van je kinderen een doorgedraaide Turk met mogelijk terroristisch oogmerk rond, er zijn al meerdere doden gevallen en de hele stad is in lockdown. Blijkbaar heb jij geen kinderen als je niet snapt dat zoiets spanning oplevert... :F

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.