Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:49:
Is er een mogelijkheid dat een dader zijn eigen straf kan kiezen? Je mag namelijk geen doodstraf meer geven, maar als je de dader de keuze geeft tussen Levenslang in zwaar bewaakte gevangenis of Euthanasie, dan is het geen directe doodstraf?
Ehrm... hoeveel maagden zouden er wachten op een zelfmoordenaar? Gewoon een simpele vraag...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
simons schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:02:
Uhm... zelden dat ik even geen woorden kan vinden.
Zeker. Wel knap dat ze haar woord heeft kunnen en durven doen. Heb daar veel respect voor en ik hoop dat ze haar leven een beetje kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Jester-NL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Ehrm... hoeveel maagden zouden er wachten op een zelfmoordenaar? Gewoon een simpele vraag...
72 toch? Of is een zelfmoordaanslag opeens geen zelfmoord meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jester-NL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Volgens mij wordt zelfmoord als een zonde gezien (weet het niet zeker).
Zelfmoord is natuurlijk iets anders dan omkomen voor je geloof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:00

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Volgens mij wordt zelfmoord als een zonde gezien (weet het niet zeker).
Zelfmoord is natuurlijk iets anders dan omkomen voor je geloof.
Zelfmoord in welke variant dan ook is een enkeltje hellevuur in de Islam waar je dan wordt bestraft met hetgeen waar jezelf mee hebt vermoord. dus 0 maagden. Onschuldige doden wordt ook gezien als transgressie en een grote zonde. Meningen die door vrijwel alle grote geleerden/stromingen zijn bevestigd..uiterdaad behalve de "moslims" die opzoek zijn naar fodder om te recruiten en dit soort dingen te doen.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
IJzerlijm schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:02:
[...]

De EBI zitten inderdaad al een paar radicalen maar ook 'gewone' criminelen als Taghi die misschien wel open staan voor een radicalisatie.

En ook de EBI ligt in het vizier van hervormers omdat het allemaal veel te streng is.

[...]

https://www.trouw.nl/binn...wordt-beveiligd~b61f2cc6/
Er komt niet echt naar voren wat dan veel te streng is. Geen omhelzing? Of de bewaking?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

wmeester schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:09:
Er stond gisteren een aardig artikel in de VK over 1 van de slachtoffers:
https://www.volkskrant.nl...-de-ogen-kijken~b9764f1e/

Ik vond het een goed verhaal om te lezen wat zo'n 'gewonde' alsnog voor impact heeft.
Brok in m'n keel. Bah.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hexta schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Er komt niet echt naar voren wat dan veel te streng is. Geen omhelzing? Of de bewaking?
Alles.

https://www.amnesty.nl/co...t-on-TA-regime.pdf?x93008

In juli zal de speciale rapporteur van de VN ook opsommen hoe slecht ze het in Vught hebben.

https://www.ohchr.org/EN/...spx?NewsID=25059&LangID=E

[ Voor 22% gewijzigd door IJzerlijm op 03-03-2020 15:11 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mark-k schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:28:
[...]

72 toch? Of is een zelfmoordaanslag opeens geen zelfmoord meer?
Geslacht en leeftijd niet gespecificeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
IJzerlijm schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Alles.

https://www.amnesty.nl/co...t-on-TA-regime.pdf?x93008

In juli zal de speciale rapporteur van de VN ook opsommen hoe slecht ze het in Vught hebben.

https://www.ohchr.org/EN/...spx?NewsID=25059&LangID=E
Bedankt voor de links!

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jadjong schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Geslacht en leeftijd niet gespecificeerd. :P
Diersoort ook niet btw.
Jumpiefox schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Zelfmoord in welke variant dan ook is een enkeltje hellevuur in de Islam waar je dan wordt bestraft met hetgeen waar jezelf mee hebt vermoord. dus 0 maagden. Onschuldige doden wordt ook gezien als transgressie en een grote zonde. Meningen die door vrijwel alle grote geleerden/stromingen zijn bevestigd..uiterdaad behalve de "moslims" die opzoek zijn naar fodder om te recruiten en dit soort dingen te doen.
Dus als je jezelf vermoord door je te verstikken onder 72 maagden heb je wel de ultieme loophole gevonden :+

Overigens is het woord 'geleerden' gebruiken bij iets als dit soort religieuze bullshit ook wel sketchy.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17

Ik vond het een goed verhaal om te lezen wat zo'n 'gewonde' alsnog voor impact heeft.
Er zit hier iemand uien te snijden denk ik :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 17:04
De_Bastaard schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:01:
Dat de advocaat maar zijn best doet om te zorgen dat meneer niet ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard. Wat een volslagen idioot :r.
Laten we het hopen van niet, want zijn advocaat is verplicht goed z'n werk te doen. Anders loop je het risico dat de rechter de zaak opnieuw laat behandelen. Want zo werkt het in de rechtstaat: beide kanten doen er alles aan hun verhaal overtuigend te laten zijn en de rechter maakt de keuze.

Verder wordt hier vaker verwezen naar de islam en 72 maagden. De beste man is geen moslim en zijn actie heeft niets van doen met de islam. Zijn moeder zegt dat hij de ene keer weer moslim is, dan weer een jood en dan weer aan de drugs/drank. Het is gewoon een zielige man die weggehouden moet worden van de samenleving. Dus al die opmerkingen over maagden en islam zijn overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Verder wordt hier vaker verwezen naar de islam en 72 maagden. De beste man is geen moslim en zijn actie heeft niets van doen met de islam. Zijn moeder zegt dat hij de ene keer weer moslim is, dan weer een jood en dan weer aan de drugs/drank. Het is gewoon een zielige man die weggehouden moet worden van de samenleving. Dus al die opmerkingen over maagden en islam zijn overbodig.
Volgens mij is deze aanslag wel vanuit zijn geloofsovertuiging gedaan, immers:
- Hij geeft aan dat hij zich identificeert als moslim.
- Tijdens de aanslag had hij een briefje waarop stond dat hij deze aanslag vanuit zijn geloofsovertuiging pleegde.
- Hij heeft "allah ahkbar" geroepen tijdens de aanslag.
- Hij is voor zijn vrijlating uit de gevangenis geradicaliseerd.

Dat hij knettergek is en zich niet aan de wetten en regels van de islam houdt, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar een christen die zich niet aan alle wetten van het christendom houdt is ook nog steeds een christen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het is verschrikkelijk dat deze idioot zich zo misdraagt tijdens dit proces en het niet eens op kan brengen een klein beetje fatsoen en respect voor de nabestaanden te tonen.

Zijn straf gaat hoe dan ook te laag zijn voor het leed wat hij heeft veroorzaakt. Er is geen gerechtigheid en genoegdoening in dit verhaal.

Een van mijn opdrachtgevers is iemand verloren tijdens deze aanslag en dat is op momenten nog goed voelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023

Had het vanmiddag gelezen..

Lees ik dit enkele minuten geleden..

https://nos.nl/artikel/23...estaanden-emotioneel.html

Eerste stuk gaat over haar blijkbaar. En dan de reactie van dat uitschot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Azer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Volgens mij is deze aanslag wel vanuit zijn geloofsovertuiging gedaan, immers:
- Hij geeft aan dat hij zich identificeert als moslim.
- Tijdens de aanslag had hij een briefje waarop stond dat hij deze aanslag vanuit zijn geloofsovertuiging pleegde.
- Hij heeft "allah ahkbar" geroepen tijdens de aanslag.
- Hij is voor zijn vrijlating uit de gevangenis geradicaliseerd.

Dat hij knettergek is en zich niet aan de wetten en regels van de islam houdt, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar een christen die zich niet aan alle wetten van het christendom houdt is ook nog steeds een christen.
Niet volgens alle andere Christenen ;) en daar zit hem de crux.

Ik kan wel doen alsof ik een politieagent ben, vinden dat ik een politieagent ben, een uniform aandoen en achter mensen aanrennen terwijl ik "STOP, POLITIE!" roep, maar dat alles maakt mij nog geen politieagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:04:
[...]

Niet volgens alle andere Christenen ;) en daar zit hem de crux.

Ik kan wel doen alsof ik een politieagent ben, vinden dat ik een politieagent ben, een uniform aandoen en achter mensen aanrennen terwijl ik "STOP, POLITIE!" roep, maar dat alles maakt mij nog geen politieagent.
Wel als je gedoopt bent, communie hebt gedaan etc.

En als je als politie de eed hebt afgelegd en in dienst bent, ben je toch echt agent/politie.

Lees de topicwaarschuwing nog eens heel goed.

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-03-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Waar.
Echter, dit probleem is niet uniek voor de Islam, en ook niet voor het geloof. Laten we die nuance wel even in het oog houden, voordat er zich weer een soort hetze tegen een bepaalde groepering gaat vormen :Y

In de politiek gebeurt dit bijvoorbeeld met regelmaat, mensen die zeggen te handelen naar de belangen van de stemmer en vervolgens 180 graden draaien en in puur eigen- of partijbelang handelen.
In het bedrijfsleven idem, bestuurders die voornamelijk zitten voor de bonussen en intussen stappen nemen die het bedrijf totaal niet ten goede komen.
Ouders, die zeggen in het belang van een kind te handelen maar intussen puur voor prestige datzelfde kind pushen tot het gaatje.

...kortom, dit heeft niets met de Islam an sich te maken, maar is gewoon een (hele nare!) eigenschap van sommige mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Deze discussie over de motivatie van de dader is verboden volgens de [ZT] regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

dr.lowtune schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:23:
Het is verschrikkelijk dat deze idioot zich zo misdraagt tijdens dit proces en het niet eens op kan brengen een klein beetje fatsoen en respect voor de nabestaanden te tonen.

Zijn straf gaat hoe dan ook te laag zijn voor het leed wat hij heeft veroorzaakt. Er is geen gerechtigheid en genoegdoening in dit verhaal.

Een van mijn opdrachtgevers is iemand verloren tijdens deze aanslag en dat is op momenten nog goed voelbaar.
Maar er bestaat ook simpelweg geen straf die het leed kan compenseren of evenaren. Of je hem nu nog veertig jaar martelt, stenigt of voor altijd opsluit; je doet het leed niet teniet.

Ik vermoed dat gezien zijn uitlatingen en houding, en met name vanwege het risico op herhaling dat deze meneer - zelfs in Nederland - niet meer vrij komt. Ik mag het op zijn minst hopen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

IJzerlijm schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:26:
Deze discussie over de motivatie van de dader is verboden volgens de [ZT] regels.
Zo kun je het interpreteren, en ik vind dat je wel een punt hebt dat we offtopic aan het glijden zijn. Ik zal er over ophouden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:33:
[...]

Zo kun je het interpreteren, en ik vind dat je wel een punt hebt dat we offtopic aan het glijden zijn. Ik zal er over ophouden :Y
#Metoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat er verder gaat gebeuren is denk ik wel te voorspellen. Elke kans die hij krijgt zal de aangeklaagde aangrijpen om nog zoveel mogelijk letsel toe te brengen aan de samenleving, gevolgd door een veroordeling tot levenslang. Wat ik me dan afvraag is of er dan nog door hem of een clubje advocaten nog namens hem beroep zal worden aangetekend en dan herhaalt het circus zich nog een keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 17:04
IJzerlijm schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:02:
Wat er verder gaat gebeuren is denk ik wel te voorspellen. Elke kans die hij krijgt zal de aangeklaagde aangrijpen om nog zoveel mogelijk letsel toe te brengen aan de samenleving, gevolgd door een veroordeling tot levenslang. Wat ik me dan afvraag is of er dan nog door hem of een clubje advocaten nog namens hem beroep zal worden aangetekend en dan herhaalt het circus zich nog een keer.
Mocht dat zo gebeuren, dan is het aan ons (de samenleving) zelf om te bepalen in hoeverre we daarin mee gaan. Zonder publiek heeft deze man niets. Dus als op een moment geen publiek en geen media meer komt opdagen en geen verslag meer wordt gedaan in het journaal, dan heeft hij niets meer en verdwijnt hij uit onze gedachten. Naast de gevangenis en TBS, zal dat wellicht nog de beste actie zijn tegen hem. Gewoon negeren en geen aandacht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
3e proces dag:

Mustafa, de man die vorige week vergeefs de camerabeelden uit de tram opvroeg, spreekt via zijn advocaat Karim Aachboun.
Die probeert eerst de islamitische terreurdaad af te zwakken tot "poging tot moord", en wraakt nu de rechtbank omdat die Tanis geen "poging tot moord" op Mustafa ten laste wil leggen.

8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Geert1976 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:23:
3e proces dag:

Mustafa, de man die vorige week vergeefs de camerabeelden uit de tram opvroeg, spreekt via zijn advocaat Karim Aachboun.
Die probeert eerst de islamitische terreurdaad af te zwakken tot "poging tot moord", en wraakt nu de rechtbank omdat die Tanis geen "poging tot moord" op Mustafa ten laste wil leggen.

Ik denk dat zowel Mustafa als Aachboun zich eens heel goed moeten moeten bedenken wat zij hiermee willen bereiken en wat voor een bericht/signaal zij nu afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
3e proces dag:

En als die wraking terecht wordt geacht dan moet het hele proces opnieuw aldus liveblog op nu.nl 8)7

Aachboun is vandaag ook voor het eerst deze week aanwezig. Als hij maandag er gewoon geweest was had ie dat maandag ook kunnen doen, had een boel tijd gescheeld.

Kan me goed voorstellen dat slachtoffers, nabestaanden en hun advocaten er goed de pest in hebben door die actie.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 05-03-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Kan me goed voorstellen dat slachtoffers, nabestaanden en hun advocaten er goed de pest in hebben door die actie.
zéér licht uitgedrukt... dit is niet meer dan een dolk in de rug van de nabestaanden

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 05-03-2020 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Dus één van de slachtoffers wil nu dat de aanklacht 'verminderd' wordt van terrorisme naar moord 8)7 8)7 :? .

Wat is dat voor idioot?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

alexbl69 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:21:
Dus één van de slachtoffers wil nu dat de aanklacht 'verminderd' wordt van terrorisme naar moord 8)7 8)7 :? .

Wat is dat voor idioot?
Nee, volgens mij wil hij dat óók poging tot doodslag t.o.v. hem ten laste wordt gelegd, ipv niets bedreiging. Dus naast de overige tenlasteleggingen.
Hij geeft aan dat T. het pistool op hem gericht heeft en het toen weigerde, maar het OM geeft aan dat dit niet gebeurd is. Dus heeft het OM ook geen poging tot doodslag t.o.v. Mustafa opgelegd.
Alle andere feiten blijven gewoon staan, dus het is enkel dat het nóg een extra aanklacht zou zijn.

Althans, dat is wat ik ervan begrijp.

[ Voor 31% gewijzigd door Angeloonie op 05-03-2020 12:16 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

alexbl69 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:21:

Wat is dat voor idioot?
Zoals ik het lees is deze persoon tijdens de aanslag niet beschoten want hij was ook moslim. In de aanklacht staat dat hij slachtoffer is van 'bedreiging met terroristisch kenmerk' want er is alleen een wapen op hem gericht, hij wil er poging tot moord van maken zoals de rest.

Ook wil hij de camerabeelden waarop te zien zou zijn hoe heldhaftig hij was.

De raadsman is al langer bezig met het aanklagen van Justitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Angeloonie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Nee, volgens mij wil hij dat óók poging tot doodslag t.o.v. hem ten laste wordt gelegd, ipv niets. Dus naast de overige tenlasteleggingen.
Hij geeft aan dat T. het pistool op hem gericht heeft en het toen weigerde, maar het OM geeft aan dat dit niet gebeurd is. Dus heeft het OM ook geen poging tot doodslag t.o.v. Mustafa opgelegd.
Alle andere feiten blijven gewoon staan, dus het is enkel dat het nóg een extra aanklacht zou zijn.

Althans, dat is wat ik ervan begrijp.
Het is in plaats van bedreiging, niet in plaats van niets. Er wordt dus wel erkend dat het pistool op het slachtoffer is gericht. Het slachtoffer beweerde dat hij wilde schieten maar dat het pistool weigerde, het OM heeft daar geen bewijs voor.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

.oisyn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:15:
[...]

Het is in plaats van bedreiging, niet in plaats van niets. Er wordt dus wel erkend dat het pistool op het slachtoffer is gericht. Het slachtoffer beweerde dat hij wilde schieten maar dat het pistool wijgerde, het OM heeft daar geen bewijs voor.
Ok bedankt voor de verduidelijking. Had verder niet gechecked of het niets/iets was, enkel dat het iig niet als poging tot moord gezien werd door het OM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

3e proces dag:

Het is niet eens een advocaat. Slechts een zelfbenoemd 'juridisch adviseur'.

Echt van de zotten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:19

JdM

Humbled

AzzKickah schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:24:
[...]

Het is niet eens een advocaat. Slechts een zelfbenoemd 'juridisch adviseur'.

Echt van de zotten dit.
Bij mijn weten wordt Dhr. Mustafa naar zijn zin niet voldoende meegenomen in de strafeis, omdat niet bewezen zou zijn dat Tanis zijn wapen op hem gericht heeft.
Dhr. Mustafa wil daarom de beelden openbaar hebben, omdat in zijn beleving wel degelijk door Tanis met een pistool naar hem gedreigd, of mogelijk zelfs een poging tot vuren is gepleegd.
Dhr. Mustafa wil dus niet de terroristische daad afzwakken, maar hij wil meegenomen worden in de totale strafeis met daarin opgenomen "poging tot moord op Dhr Mustafa".

edit:
er zijn meer reageerders in het topic met ongeveer dezelfde strekking zie ik O-)

[ Voor 16% gewijzigd door JdM op 05-03-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

JdM schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Bij mijn weten wordt Dhr. Mustafa niet meegenomen in de strafeis, omdat niet bewezen zou zijn dat Tanis zijn wapen op hem gericht heeft.
Dhr. Mustafa wil daarom de beelden openbaar hebben, omdat in zijn beleving wel degelijk door Tanis met een pistool naar hem gedreigd, of mogelijk zelfs een poging tot vuren is gepleegd.
Dhr. Mustafa wil dus niet de terroristische daad afzwakken, maar hij wil meegenomen worden in de totale strafeis met daarin opgenomen "poging tot moord op Dhr Mustafa". Voor zover ik weet wordt er nu niet gesproken in de strafeis over dhr. Mustafa, omdat hij geen slachtoffer zou zijn (of in elk geval naar de zin van dhr. Mustafa als onvoldoende aangemerkt slachtoffer)

edit:
er zijn meer reageerders in het topic met ongeveer dezelfde strekking zie ik O-)
Ook zonder zijn eis zal T wel een flinke straf krijgen, denk niet dat het veel uit zal maken qua totale strafeis. Is dit dan alleen voor bekendheid of de schadevergoeding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

mark-k schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Ook zonder zijn eis zal T wel een flinke straf krijgen, denk niet dat het veel uit zal maken qua totale strafeis. Is dit dan alleen voor bekendheid of de schadevergoeding ofzo?
Ik ben hier ook niet helemaal zeker van, mogelijk is het inderdaad om een schadevergoeding te doen dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JdM schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Ik ben hier ook niet helemaal zeker van, mogelijk is het inderdaad om een schadevergoeding te doen dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Dit heeft ook als gevolg dat Mustafa een hogere schadevergoeding kan krijgen, maar daar is het hem niet om te doen (hij gaat het geld doneren). Het gaat om de verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JdM schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Bij mijn weten wordt Dhr. Mustafa naar zijn zin niet voldoende meegenomen in de strafeis, omdat niet bewezen zou zijn dat Tanis zijn wapen op hem gericht heeft.
Dhr. Mustafa wil dus niet de terroristische daad afzwakken, maar hij wil meegenomen worden in de totale strafeis met daarin opgenomen "poging tot moord op Dhr Mustafa".

edit:
Als je het zo stelt is zijn handelen inderdaad niet onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het verschil tussen een weigerend wapen of niet is hier het verschil tussen een wild schietende gek of een dader die bewust iemand spaart die niet tot zijn doelen behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Aachboun wil dat T. vervolgd wordt voor poging tot moord op Mustafa (zijn cliënt), omdat dit een zwaardere aanklacht is dan bedreiging met een vuurwapen.
bron: https://www.nu.nl/schietp...voor-uren-vertraging.html

imo is bedreiging met een vuurwapen in dit geval het wapen op iemand richten en daarna verder lopen (wat ook is gebeurd). Een poging tot moord is daadwerkelijk schieten maar missen. Of heb ik dat hopeloos mis?

Als er geen bewijs is dat het vuurwapen op Mustafa gericht is, er geschoten is en/of het wapen weigerde. Dan tja, though luck. Het zal toch bewezen moeten worden en als het niet op beeld staat (net buiten bereik van camera ofzo) dan wordt dat knap lastig.

iets in mij is van mening dat nu wel voldoende bewezen is dat T. een monster is, voor het leven opsluiten en klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 05-03-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

IJzerlijm schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:34:
Het verschil tussen een weigerend wapen of niet is hier het verschil tussen een wild schietende gek of een dader die bewust iemand spaart die niet tot zijn doelen behoort.
Dat zou dan dus ook het verschil maken tussen wel of geen terroristische daad met religieus motief. Als hij bewust iemand die waarschijnlijk Moslim is spaart is hij ook niet ontoerekeningsvatbaar, en is het duidelijk dat er een religieus motief is. Dan zou deze hele claim dus idd een flinke impact kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:35:
Als er geen bewijs is dat het vuurwapen op Mustafa gericht is, er geschoten is en/of het wapen weigerde. Dan tja, though luck. Het zal toch bewezen moeten worden
Daar zit de crux natuurlijk. Mustafa zegt dat er wel een poging gedaan is maar een wapen dat weigerde, het OM zegt dat ze dat niet zo zien. De enige manier om dat aan de kaak te stellen is middels de beelden die Mustafa blijkbaar niet tot zijn beschikking krijgt.

De beelden zouden potentieel bewijs kunnen zijn, laat Mustafa dan in ieder geval samen met het OM kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wrakingsverzoek afgewezen dus.
Gelukkig weer verder met de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Angeloonie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Gelukkig weer verder met de zaak.
Of niet.

https://www.rechtspraak.n...de-rechter-te-wraken.aspx
Wrakingskamer wraken

Twijfelt u aan de onpartijdigheid van de wrakingskamer? Dan kunt u ook de wrakingskamer wraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Napo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Daar zit de crux natuurlijk. Mustafa zegt dat er wel een poging gedaan is maar een wapen dat weigerde, het OM zegt dat ze dat niet zo zien. De enige manier om dat aan de kaak te stellen is middels de beelden die Mustafa blijkbaar niet tot zijn beschikking krijgt.

De beelden zouden potentieel bewijs kunnen zijn, laat Mustafa dan in ieder geval samen met het OM kijken.
En mogelijk is het een idee dat dit deel wordt afgesplitst en ruimte krijgt voor een apart proces, waarin Dhr. Mustafa alsnog zijn bewijs kan krijgen. Dan hoeft er niet te worden gewraakt en kan het proces worden afgewikkeld. Dhr. Mustafa kan dan alsnog zijn verwerking in gang zetten.
Het punt dat hiermee dan mogelijk een soort van "bewijs" verloren gaat dat er een terroristisch motief zou kunnen zijn, omdat Dhr. Mustafa Moslim is lijkt me logisch, maar het lijkt me bijna net zo logisch dat het OM dat wel heeft meegenomen in hun acceptatie van het beeldmateriaal als bewijs zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
FastFred schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:35:
[...]
Als er geen bewijs is dat het vuurwapen op Mustafa gericht is, er geschoten is en/of het wapen weigerde. Dan tja, though luck.
Begrijp in welke context je 'tough luck' bedoelt, maar weet niet of het de meest geschikte term in deze is ;).

OT: Kan me heel goed voorstellen dat als je een pistool in je gezicht gedrukt krijgt en het wapen onverhoopt weigert je dat toch als poging tot moord behandeld wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

IJzerlijm schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:34:
Nu loop je wat te hard van stapel. Om een beapaalde eis neer te leggen moet het OM dat ook kunnen staven met bewijs. Als er geen bewijs is voor een haperend wapen (ook al gebeurde dat wel!), kunnen ze ook geen poging tot moord opleggen omdat ze dat simpelweg niet hard kunnen maken tegenover de rechter.

Maar het feit dat ze dat niet kunnen impliceert niet meteen het andere uiterste van het spectrum, namelijk dat hij bewust gespaard is gebleven.
Napo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:41:
Dat hebben ze gedaan. Mustafa claimt dat ze niet alle beelden hebben laten zien waarop hij te zien kan zijn, het OM claimt dat ze dat wel hebben gedaan, maar dus niet de beelden uit een ander tramdeel.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 05-03-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

.oisyn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Maar het feit dat ze dat niet kunnen impliceert niet meteen het andere uiterste van het spectrum, namelijk dat hij bewust gespaard is gebleven.
Dat is precies wat het OM in hun eis stelt.
De officier stelt dat het er alle schijn van heeft dat het Tanis niet zozeer te doen was om zo veel als mogelijk mensen te doden, maar om zoveel mogelijk niet-moslims te vermoorden.
https://www.ad.nl/binnenl...anden-opgelucht~a9a3f58d/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vreemd dat het hier nog niet gepost is, maar dus levenslang geëist. Beste eis gezien het gebrek aan betere alternatieven :)

[ Voor 27% gewijzigd door Angeloonie op 05-03-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:44:
Vreemd dat het hier nog niet gepost is, maar dus levenslang geëist. Beste eis gezien het gebrek aan betere alternatieven :)
maakt hij nog wel kans, met goed gedrag (alhoewel ik die kans zeer klein acht bij Gökmen), na zo'n 25 jaar op vrijlating?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Geert1976 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 03:50:
[...]

maakt hij nog wel kans, met goed gedrag (alhoewel ik die kans zeer klein acht bij Gökmen), na zo'n 25 jaar op vrijlating?
Er komt na 25 jaar een herbeoordeling, of 25 jaar goed gedrag (wat inderdaad dan eerst nog moet plaatsvinden) kan zorgen voor een herbeoordeling in zijn voordeel lijkt me onvoorspelbaar op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:31

Baseman77

We move

Ja, maar die kans is inderdaad zeer klein.
Uit het live blog:
OM eist levenslang tegen gewetenloze, geen spijt hebbende T.
Hoewel na 25 jaar een verzoek tot herbeoordeling gedaan kan worden, denkt OM dat de kans klein is dat hij onbehandeld terug zal keren naar de maatschappij
Applaus vanuit publieke tribune en opluchting
Nabestaanden en slachtoffers wilden hoogste straf mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Ja, maar die kans is inderdaad zeer klein.
Uit het live blog:

[...]
bedankt voor de toelichting.
Nu hopen dat de Rechter mee gaat in deze maximale straf eis. Dan gauw Gökmen achter de tralies en kunnen de nabestaanden verder gaan met het rouwproces om hun geliefden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Nee. :P
Die 25 jaar is ingevoerd na een uitspraak van de Hoge Raad die bevestigd is door het Europese Hof. Betekent niet dat de criteria om daadwerkelijk vrijgelaten te worden zo zijn geschreven dat je er ook echt veel kans op maakt. Daar is uiteraard ook wat gedoe over geweest. Een "gewone" moordenaar heeft waarschijnlijk al weinig kans. Deze heeft waarschijnlijk nog minder kans dan een Holleeder. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Nee. :P
Die 25 jaar is ingevoerd na een uitspraak van de Hoge Raad die bevestigd is door het Europese Hof. Betekent niet dat de criteria om daadwerkelijk vrijgelaten te worden zo zijn geschreven dat je er ook echt veel kans op maakt. Daar is uiteraard ook wat gedoe over geweest. Een "gewone" moordenaar heeft waarschijnlijk al weinig kans. Deze heeft waarschijnlijk nog minder kans dan een Holleeder. :z
oke. (Ja, vergeleken bij Gökmen is De Neus een lieverdje)

Welke partij(en) maken zo'n herbeoordeling na 25 jaar? En wie is doorslaggevend in zo'n herberoordeling; psycholoog (of bijv Pieter Baan Centrum?) of een Rechter? Of is er een uniforme uitslag nodig voor een evt vervroegde vrijlating (al dan niet onder behandeling) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geert1976 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:34:
[...]

oke. (Ja, vergeleken bij Gökmen is De Neus een lieverdje)

Welke partij(en) maken zo'n herbeoordeling na 25 jaar? En wie is doorslaggevend in zo'n herberoordeling; psycholoog (of bijv Pieter Baan Centrum?) of een Rechter? Of is er een uniforme uitslag nodig voor een evt vervroegde vrijlating (al dan niet onder behandeling) ?
Het moet eerst langs een adviescollege die ook naar de mening van de nabestaande vraagt, daarna langs het OM, betrokken bewindspersonen en de veroordelende rechter en uiteindelijk moet de koning beslissen. Aangezien het langs politici gaat, weet je het eigenlijk al. :z
https://www.rechtspraak.nl/Themas/Levenslang

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-03-2020 09:49 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
als je dacht alle zieke woorden/toewensingen van Gökmen al voorbij hebt horen komen tijdens de zittingsdagen;

voorzitter Veldhuisen vraagt Gökmen reactie op eis; ''ik pis op jullie allemaal, ho*renkinderen!''
voorzitter: ''dat is luid en duidelijk''
Gökmen: ''de groeten aan je moeder''
voorzitter: ''ik zal het overwegen''

Gökmen spuugt richting voorzitter Veldhuisen

8)7 8)7

alsjeblieft gauw weg met die Gökmen... dit moet zo vernederend zijn voor de nabestaanden

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 06-03-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
T. is weer binnengekomen met de begroeting "hoi vieze ketters".
Wat een kansloze droeftoeter :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n stuk stront verdient toch gewoon een kogel door z'n kop? Dat figuur kost onze maatschappij klauwen vol met geld

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 18:23
Geert1976 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:18:
als je dacht alle zieke woorden van Gökmen al voorbij hebt horen komen tijdens de zittingsdagen;

voorzitter Veldhuisen vraagt Gökmen reactie op eis; ''ik pis op jullie allemaal, ho*renkinderen!''
voorzitter: ''dat is luid en duidelijk''
Gökmen: ''de groeten aan je moeder''
voorzitter: ''ik zal het overwegen''

Gökmen spuugt richting voorzitter Veldhuisen

8)7 8)7

alsjeblieft gauw weg met die Gökmen... dit moet zo vernederend zijn voor de nabestaanden
Het is bijna komisch aan het worden hoe hij zich gedraagt :X

Disclaimer: Ik keur zijn gedrag totaal niet goed

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
-tom-562 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:23:
Zo'n stuk stront verdient toch gewoon een kogel door z'n kop? Dat figuur kost onze maatschappij klauwen vol met geld
Ik zit er nog erg over in dubio. Ergens is executie juist wat hij wil denk ik, maar ik wil eigenlijk ook niet zijn levenslange opsluiting en TBS (waar zijn advocaat nu naartoe lijkt te sturen) betalen, verspilling van geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Remy!!!! schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Het is bijna komisch aan het worden hoe hij zich gedraagt :X

Disclaimer: Ik keur zijn gedrag totaal niet goed
''gelukkig'' kan de Voorzitter van de Rechtbank met nog een beetje humor/relativering de compleet geesteszieke Gökmen paraderen.
Kan me voorstellen dat de Voorzitter diep van binnen ook het kookpunt aan t bereiken is.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 06-03-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 18:23
Geert1976 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:26:
[...]

''gelukkig'' kan de Voorzitter van de Rechtbank met nog een beetje humor/relativering de compleet geesteszieke Gökmen paraderen.
Kan me voorstellen dat de Voorzitter diep van binnen ook het kookpunt aan t bereiken is.
Ja het is erg knap hoe hij ermee omgaat _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Ergens snap ik niet hoe dit figuur niet voor minachting van de rechtbank vervolgd wordt? Tot nu toe heeft hij zich weinig respectvol uitgelaten over de rechtsgang en de betrokkenen daarbij.

Verder mag ik hopen dat hij niet te lang in de bak zit maar ook niet vrijkomt, zal in het midden laten wat ik bedoel, zonde van het belastinggeld. Van mij mogen dit soort figuren ten onder gaan tijdens hun arrestatie, deze hele shitshow moet super frustrerend zijn voor de nabestaanden/slachtoffers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
FastFred schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Ik zit er nog erg over in dubio. Ergens is executie juist wat hij wil denk ik, maar ik wil eigenlijk ook niet zijn levenslange opsluiting en TBS (waar zijn advocaat nu naartoe lijkt te sturen) betalen, verspilling van geld.
Deze man kost de staat (lees: de belastingsbetaler inclusief nabestaanden) miljoenen en de nabestaanden kunnen waarschijnlijk wel fluiten naar een schadevergoeding (voor zover het leed uit te drukken is geld). Misselijkmakend. Voor dit soort mensen hebben ze in de VS betere oplossingen.
Geert1976 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Hier maak je mijns inziens toch wel een aanname dat deze man niet gewoon handelt naar een diepgewortelde haat jegens 'kafirs' (lees:niet-moslims). Voor ons komt het over als een geestesziekte, omdat we dit soort wreedheden niet begrijpen. Maar in veel kringen is die haat gemeengoed. (zie bijvoorbeeld: RTL Nieuws:Openbaar Ministerie: 'Gökmen T. wilde zo veel mogelijk niet-moslims doden')

[ Voor 41% gewijzigd door -ION- op 06-03-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
-ION- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Deze man kost de staat (lees: de belastingsbetaler inclusief nabestaanden) miljoenen en de nabestaanden kunnen waarschijnlijk wel fluiten naar een schadevergoeding (voor zover het leed uit te drukken is geld). Misselijkmakend. Voor dit soort mensen hebben ze in de VS betere oplossingen.
Als T. de schadevergoedingen niet kan betalen, dan worden die betaald door de Staat. Daar betaal ik dan wel graag aan mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
-ION- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:32:
[...]

[...]

Hier maak je mijns inziens toch wel een aanname dat deze man niet gewoon handelt naar een diepgewortelde haat jegens 'kafirs' (lees:niet-moslims). Voor ons komt het over als een geestesziekte, omdat we dit soort wreedheden niet begrijpen. Maar in veel kringen is die haat gemeengoed. (zie bijvoorbeeld: RTL Nieuws:Openbaar Ministerie: 'Gökmen T. wilde zo veel mogelijk niet-moslims doden')
ik deel je mening wat betreft 'kafirs' en de rest ook.....alleen riskeer ik dan een ban hier als ik daar op verder in ga :P

advocaat Seebregts is zeer stellig met onderzoeken van psychologen dat Gökmen in een voor hem gestructeerde omgeving Gökmen wel meevalt, dwz zijn gedrag dus.
Maar juist in een omgeving daarbuiten nog zwakbegaafder scoort dan onder het gemiddelde.

Vandaar mijn eerdere classificatie '''geesteszieke'', om het een beetje netjes te houden in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wellicht het idee om hem een mondkapje om te doen, of is dat zonde van het mondkapje?
xh3adshotx schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Mondkapje kunnen we beter houden voor het ziekenhuispersoneel. Doe maar wat tape, die 1,50 bij de Action wil ik met liefde betalen.
Ha tape is wellicht een beter idee :+
Naast fluim komt er ook verder alleen maar onzin uit.

[ Voor 102% gewijzigd door Gunner op 06-03-2020 11:42 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Gunner schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:35:
[Twitter]

[Twitter]

Wellicht het idee om hem een mondkapje om te doen, of is dat zonde van het mondkapje?
Mondkapje kunnen we beter houden voor het ziekenhuispersoneel. Doe maar wat tape, die 1,50 bij de Action wil ik met liefde betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb de liveblog gelezen, en ik denk dat je bijna een boek kan vullen met de citaten van deze dwaas... :X
Ik heb wel eens verslagen van andere zittingen gezien waarin een beklaagde erg laconiek is, maar het gedrag van dit figuur spant echt de kroon des kroons :X

Anyway, politie heeft ook spuugmaskers. Gezien hij toch al geboeid is (maar niet geboeid zit te luisteren helaas) had de politie hier beter op kunnen voorzien. Ik neem aan dat je nog redelijk kan praten. Alhoewel er eigenlijk toch niks spannends uit zijn mond komt rollen... :/

Edit: Ah, het is een ninja-edit, ik vroeg me al af wat je post voor bijdrage had. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2020 11:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zoals er hier wordt gereageerd is precies waar T. op uit is. Laat je toch niet zo uit de tent lokken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

FirePuma142 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:43:
Zoals er hier wordt gereageerd is precies waar T. op uit is.
Daar geloof ik niets van, dat zou namelijk getuigen van een vooruitziende blik, wat weer niet helemaal past bij zijn zwakbegaafdheid. Het is gewoon recalcitrant gedrag van iemand die denkt dat het toch allemaal niet meer uitmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

.oisyn schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Daar geloof ik niets van, dat zou namelijk getuigen van een vooruitziende blik, wat weer niet helemaal past bij zijn zwakbegaafdheid. Het is gewoon recalcitrant gedrag van iemand die denkt dat het toch allemaal niet meer uitmaakt.
Hij weet wel dat zijn recalcitrante gedrag tegendraads is en tot onbegrip leidt. Hij doelt er op degenen daar aanwezig te kwetsen en beledigen. Of hij daartoe ook krantenlezers en forumbezoekers rekent valt inderdaad te betwijfelen. Het is koren op de molen. En aan de onderbuiktaal die hier gebezigd wordt te zien, heeft hij dat effect ook buiten de rechtszaal en niet alleen op zijn directe toeschouwers. Dan laat je je gewoon uit de tent lokken, ook al ben je in deze toeschouwer op afstand.

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 06-03-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:43:
[..] Laat je toch niet zo uit de tent lokken.
Euh. En waarom niet? Die gast is een gezwel voor de samenleving. Hij heeft meerdere onschuldige mensen doodgemaakt. Hij zit bewust mensen te irriteren. Ja, we moeten ons wel uit de tent laten lokken door zijn gedrag.

Ik snap dan ook oprecht niet waarom de doodstraf zo'n taboe is. Het leven is (mij) niet heilig in ieder geval, zeker niet in dit soort gevallen. Dit soort personen moet je niet jarenlang opsluiten maar simpelweg verwijderen uit het bestaan. Hij gaat nooit een positieve bijdrage leveren, sterker nog: alleen maar negatieve, en gaat klauwen vol geld kosten.

Kijk ook naar die verkrachter en moordenaar van Anne Faber. De dader heeft geen enkele waarde voor geen enkele persoon. Zijn waarde is uit te drukken in een sterk dalende negatieve trend. Hij, net als de dader van dit topic, zijn zieke monsters zoals een hond met hondsdolheid. Niet te vertrouwen en extreem gevaarlijk.

Door deze personen vooral niet dood te maken staan wij schijnbaar ergens "boven"? Boven wat dan? Boven een moordenaar? Da's nogal een lage standaard. Als het aan mij zou liggen krijgen de nabestaanden een paar maanden vrij spel om die gozer kapot te martelen waarna iemand de trekker mag overhalen.

En voordat iemand dit wegmodereert (snap ik ergens ook nog wel), vertel, wat zou jij willen doen met iemand die een geliefde van jou willekeurig had doodgeschoten, en vervolgens jou in je gezicht uitlacht?

* Blue-eagle stopt met een pro-doodstraf offtopic rant. Excuses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Blue-eagle schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Euh. En waarom niet? Die gast is een gezwel voor de samenleving. Hij heeft meerdere onschuldige mensen doodgemaakt. Hij zit bewust mensen te irriteren. Ja, we moeten ons wel uit de tent laten lokken door zijn gedrag.
Er zit geen moeten bij.
Ik snap dan ook oprecht niet waarom de doodstraf zo'n taboe is. Het leven is (mij) niet heilig in ieder geval, zeker niet in dit soort gevallen. Dit soort personen moet je niet jarenlang opsluiten maar simpelweg verwijderen uit het bestaan. Hij gaat nooit een positieve bijdrage leveren, sterker nog: alleen maar negatieve, en gaat klauwen vol geld kosten.
Schiedammer parkmoord, Lucia de Berk, Puttense moordzaak, Arnhemse villamoord.
Kijk ook naar die verkrachter en moordenaar van Anne Faber. De dader heeft geen enkele waarde voor geen enkele persoon. Zijn waarde is uit te drukken in een sterk dalende negatieve trend. Hij, net als de dader van dit topic, zijn zieke monsters zoals een hond met hondsdolheid. Niet te vertrouwen en extreem gevaarlijk.
Ook hij heeft een moeder. En kan een relatie onderhouden. Zieke monsters, zoals jij ze noemt, zijn niet per definitie ongeliefd bij een ieder.
Door deze personen vooral niet dood te maken staan wij schijnbaar ergens "boven"? Boven wat dan? Boven een moordenaar? Da's nogal een lage standaard. Als het aan mij zou liggen krijgen de nabestaanden een paar maanden vrij spel om die gozer kapot te martelen waarna iemand de trekker mag overhalen.
Zoals eerder: Schiedammer parkmoord, Lucia de Berk, Puttense moordzaak, Arnhemse villamoord. En gelukkig leidt martelen nooit tot valse bekentenissen. Laat staan met welk additioneel trauma je de martelaars en trekkeroverhaler opzadelt. Verschrikkelijk ondoordacht allemaal.
En voordat iemand dit wegmodereert (snap ik ergens ook nog wel), vertel, wat zou jij willen doen met iemand die een geliefde van jou willekeurig had doodgeschoten, en vervolgens jou in je gezicht uitlacht?
Geen enkel idee, ik prijs me gelukkig met het feit dat ik niet in die positie verkeer. Ik hoop sterk genoeg te zijn om er boven te staan, me niet uit de tent te laten lokken en het recht zoals in Nederland geldt te laten zegevieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Het recht laten zegevieren werkt als nederlanders elkaar berechten tot op zekere hoogte. Mensen die met elkaar dingen af hebben gesproken, op zijn minst minimale fatsoensnormen afspreken, respect voor autoriteit hebben en met elkaar willen leven.

Voor lieden als dit tuig, helpen dit soort begrippen allemaal niet. Hij haat waar we voor staan, hij haat onze samenleving, accepteerd onze wetten niet, onze straffen niet. Sterker nog, wie zijn wij om hem te straffen?

Daar stropt het zo met dit soort volk in NL vermoed ik. Onze wetten en rechtstaat zijn niet opgewassen tegen morelen die haaks staan op de onze en weet er geen raad mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Schuey schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:25:
Daar stropt het zo met dit soort volk in NL vermoed ik. Onze wetten en rechtstaat zijn niet opgewassen tegen morelen die haaks staan op de onze en weet er geen raad mee.
Vast. Daarom krijgt 'ie levenslang en is dat probleem opgelost.

Recht is oa bescherming van de maatschappij en genoegdoening voor de slachtoffers. Levenslang checken deze twee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Ik zie gewoon gebeuren dat hij vervroegd vrijkomt, anderen radicaliseert, erger uit het gevang komt dan hij er in ging.

Verwijdering vind ik de beste bescherming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 18:20
Daarom gaan dit soort types ook niet de gewone detentie in, maar komen op de terroristenvleugel in Vught. En als er ergens is waar meneer het niet leuk gaat vinden, dan is het wel deze plek.

De Raad van Europa, welke strafomstandigheden toetst, vind dit regime nog net correct. Strenger en het is marteling.

Vwb de doodstraf; Het gaat niet om beter zijn dan, het gaat om vasthouden aan bepaalde minimum-normen. Normen die we wellicht vergeten, zo'n 75 jaar nadat ze na een pijnlijke geschiedenisles zijn opgesteld.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wat mij betreft verdient de dader mijn aandacht niet.

Ik wil nog graag uit lichten wie twee van de slachtoffers waren.
Roos en Rinke.

Rinke trok aan de noodrem, trapte een ruit door zodat anderen uit de tram konden ontsnappen.

Roos was ook iemand die altijd anderen hielp, en heel haar leven nog voor haar had.

Naast 4 doden, zijn er ook 9 mensen gewond geraakt en voor het leven getekend.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
xh3adshotx schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:31:
Ergens snap ik niet hoe dit figuur niet voor minachting van de rechtbank vervolgd wordt?
Dat kennen we niet in Nederland. Het komt een hele enkele keer voor dat een verdachte wordt vervolgd voor bijvoorbeeld belediging van de rechter of van de officier van justitie, maar dat zijn uitzonderlijke gevallen. In theorie zou het in deze zaak ook kunnen, maar in de praktijk is het weinig zinvol (zo is de vraag of er na zijn veroordeling in deze zaak er überhaupt nog wel een mogelijkheid zou zijn om hem een straf op te leggen voor bijv. belediging) en leidt het tot de nodige complicaties.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk voeren ze de doodstraf in en dan houden we het kort bij een moord..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:56

GG85

.......

Ik vind het zelf nogal lastig om te bedenken wat we met een Gökman aan moeten. Om eerlijk te zijn moet ik heel erg mijn best doen om niet alleen maar te denken "maak het dat varken een tijdje heel erg ongemakkelijk tot ie smeekt om een spuitje en schiet hem dan lekker een kogel door zijn kop".
En hoewel wat nu gaat komen een Gökman T absoluut niet van ook maar enige verantwoordelijkheid ontslaat en hem al helemaal niet in een categorie 'zielig' plaatst wat mij betreft zit er aan hem, aan een moordenaar van Anne Faber, etc etc wel degelijk een heel trieste component.
Dit soort lui zijn in de regel zwakbegaaft, hebben een antisociale stoornis waardoor een aantal simpelweg geen empathie kúnnen voelen en komen vaak uit omgevingen en gezinnen waarvan de meesten van ons, ons geen voorstelling kunnen maken.
Een voorbeeld uit de forensische psychiatrie is het verhaal van een allochtone jongen uit een achterstandswijk wiens moeder en zusjes structureel door de vader werden verkracht en hij met enige regelmaat, naakt, aan zijn voeten in het trapgat werdt gehangen om een afranseling te krijgen. Als je op die manier opgroeit kan je redelijkerwijs bijna niet verwachten dat iemand "normaal" gedrag gaat vertonen.
Wat hij of zij uiteraard nog steeds niet ontslaat van eigen verantwoordelijkheid en hem nog steeds een dader maakt die gestraft moet worden. Voor een kneus als dit is schijnbaar de enige manier om in zijn domme kop nog iets van zijn mislukte leven te maken (want dat weet ie zelf donders goed, dat ie totaal mislukt is) om dan maar extreem islamistisch te worden en op die manier "iets" (hoe ziek ook) te bereiken.
Wat ik wil zeggen is dat dit soort lui altijd ergens vandaan komen en als we dit soort gedrag willen voorkomen we de bron aan moeten pakken: armoede, huiselijk geweld, bezuiniging op zorg en begeleiding etc etc. Waarbij ik eigenlijk nog steeds vind dat je een Gökman T eigenlijk gewoon een spuitje zou moeten geven.
En inderdaad, als een van de slachtoffers een goede bekende van mij zou zijn weet ik ook niet wat ik zou doen.
In die zin denk ik ook dat een juiste straf niet bestaat en het voor de nabestaanden in elk geval nooit voldoening kan geven, hoe je hem ook straft. Misschien is in die zin levenslang opsluiten wel het beste. Hoe wrang dat ook voelt qua kosten voor de samenleving.

In die zin heb ik wel echt diep respect voor een advocaat die hem verdedigd.

Waar ik dan echt weer niet bij kan is dat er blijkbaar mensen zijn (zie het Volkskrant artikel van slachtoffer Eline) die doodleuk foto's staan te maken van mensen die dood gaan en dat een site als Geenstijl dat blijkbaar nog steeds online heeft staan, waarschijnlijk onder het motto "journalistiek" terwijl het alleen maar sensatiezucht is. Dan heb je toch ook geen enkel greintje respect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:13:
Hopelijk voeren ze de doodstraf in en dan houden we het kort bij een moord..
Maak je geen zorgen. Deze man gaat een verschrikkelijke tijd tegemoet.

Iedereen haat hem, ook de medegedetineerden. Hij zal niemand kunnen vertrouwen.

Daarnaast, hij veinst nu nog een pantser van onoverwinnelijkheid. Maar ooit zal ook bij hem het besef komen in welke situatie hij zich bevindt. Levenslange opsluiting met enkel het uitzicht op de dood. Over 40 of 50 jaar....

Deze man gaat meemaken wat echt lijden is.

Niet dat ik er enige moeite mee heb overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@alexbl69 Hij kan over 25 jaar een herbeoordeling krijgen. Bij positief advies kan hij, via een lange omweg, gewoon vrij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
polopolo150 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:13:
@alexbl69 Hij kan over 25 jaar een herbeoordeling krijgen. Bij positief advies kan hij, via een lange omweg, gewoon vrij komen.
Die gratie is een best ingewikkeld en langdurig (want politiek) proces, maar je kan ook lief vragen of je even naar huis mag voor wat thee en een koekje bij je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10

Matis

Rubber Rocket

jadjong schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:07:
Die gratie is een best ingewikkeld en langdurig (want politiek) proces, maar je kan ook lief vragen of je even naar huis mag voor wat thee en een koekje bij je vriendin.
Net het artikel over Cevdet gelezen. Bizar dat er, na zo'n vonnis, nog zo veel tijd en geld van de politieke en rechterlijke macht is geclaimd.

Je ziet bijna, dat na iedere kabinetswissel, de procedures weer opnieuw beginnen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Maak je geen zorgen. Deze man gaat een verschrikkelijke tijd tegemoet.

Iedereen haat hem, ook de medegedetineerden. Hij zal niemand kunnen vertrouwen.

Daarnaast, hij veinst nu nog een pantser van onoverwinnelijkheid. Maar ooit zal ook bij hem het besef komen in welke situatie hij zich bevindt. Levenslange opsluiting met enkel het uitzicht op de dood. Over 40 of 50 jaar....

Deze man gaat meemaken wat echt lijden is.

Niet dat ik er enige moeite mee heb overigens.
En toch vraag ik het mij af wat de rechter gaat doen he. Er is al voorgesorteerd op een verminderde ontoerekeningsvatbaarheid, en het zou mij niets verbazen als dit betekent dat hij 30 jaar + TBS met dwangverpleging krijgt in plaats van levenslang. Kortom: 20 jaar zitten, en daarna (hopelijk) de rest van zijn leven in een TBS kliniek.

Het grote probleem in dezen is, dat ons rechtssysteem (met als primair doel terugkeer in de maatschappij) totaal niet is ingericht op dit soort verdachten, zeker niet met het ondermijnende karakter van Europese wetgeving waardoor "levenslang" niet meer daadwerkelijk levenslang is. Ook TBS is, in feite, bedoeld als maatregel om een individu te hervormen/heropvoeden en niet te straffen.

Ik schrik er trouwens wel van hoe veel mensen hier op GoT (en uberhaupt) het hebben over "een spuitje" of "kogel door z'n kop". De staat hoort niet te beslissen over of het leven van een persoon mag worden afgenomen, in ieder geval niet in een beschaafde samenleving als de onze. Een levenslange gevangenisstraf zonder kans op vrijlating is wat mij betreft de ultieme strafmaatregel die je iemand zou mogen opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Ik schrik er trouwens wel van hoe veel mensen hier op GoT (en uberhaupt) het hebben over "een spuitje" of "kogel door z'n kop". De staat hoort niet te beslissen over of het leven van een persoon mag worden afgenomen, in ieder geval niet in een beschaafde samenleving als de onze. Een levenslange gevangenisstraf zonder kans op vrijlating is wat mij betreft de ultieme strafmaatregel die je iemand zou mogen opleggen.
Daar hoef je niet van te schrikken, je geeft zelf al de achtergrondinformatie die mensen in acht nemen als ze zoiets posten:
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Het grote probleem in dezen is, dat ons rechtssysteem (met als primair doel terugkeer in de maatschappij) totaal niet is ingericht op dit soort verdachten, zeker niet met het ondermijnende karakter van Europese wetgeving waardoor "levenslang" niet meer daadwerkelijk levenslang is. Ook TBS is, in feite, bedoeld als maatregel om een individu te hervormen/heropvoeden en niet te straffen.
Wetende dat hij waarschijnlijk op gegeven moment weer deel mag nemen in de maatschappij, hoopt men op een oplossing die er voor zorgt dat ze in ieder geval met deze persoon niet meer maken hoeft te hebben.

Je merkt ook dat het sentiment van vroeger, het harde straffen om een voorbeeld te stellen, al een tijdje niet meer aan de orde is. Men is gewoon bang dat deze klapmongool met wederom slachtoffers gaat maken. Iedere vader ziet bij wijze van spreke in z'n dochters een tweede Anne Faber.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nst6ldr schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:25:
Wetende dat hij waarschijnlijk op gegeven moment weer deel mag nemen in de maatschappij, hoopt men op een oplossing die er voor zorgt dat ze in ieder geval met deze persoon niet meer maken hoeft te hebben.
(..)
Je merkt ook dat het sentiment van vroeger, het harde straffen om een voorbeeld te stellen, al een tijdje niet meer aan de orde is. Men is gewoon bang dat deze klapmongool met wederom slachtoffers gaat maken. Iedere vader ziet bij wijze van spreke in z'n dochters een tweede Anne Faber.
En dat is misschien nog wel het meest schokkende. Namelijk dat het verlangen naar capital punishment niet voortkomt uit bloeddorstigheid of wraak, maar uit frustratie jegens een disfunctionerend rechtssysteem wat ons steeds vaker in de steek laat, met steeds serieuzere consequenties (je haalt terecht Anne Faber aan). En dat lijkt mij een onprettige afslag om als maatschappij te moeten nemen, want dan hadden we mensen als Lucia de Berk (ruim 6 jaar onschuldig in de gevangenis gezeten, tevens een van de grootste juridische dwalingen in de Nederlandse geschiedenis) dus gewoon geexecuteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:48:
En dat is misschien nog wel het meest schokkende. Namelijk dat het verlangen naar capital punishment niet voortkomt uit bloeddorstigheid of wraak, maar uit frustratie jegens een disfunctionerend rechtssysteem wat ons steeds vaker in de steek laat, met steeds serieuzere consequenties (je haalt terecht Anne Faber aan). En dat lijkt mij een onprettige afslag om als maatschappij te moeten nemen, want dan hadden we mensen als Lucia de Berk (ruim 6 jaar onschuldig in de gevangenis gezeten, tevens een van de grootste juridische dwalingen in de Nederlandse geschiedenis) dus gewoon geexecuteerd.
Alhoewel ik een hoop sympathie heb voor de mensen die zeggen: "geef maar een spuitje", is hetgeen mij nog altijd tegenhoudt de justitiële dwaling. Als je ziet hoeveel grote zaken we de afgelopen jaren gehad hebben:
- Lucia de Berk
- Puttense moordzaak (15 jaar, ook daadwerkelijk uitgezeten)
- Schiedammer parkmoord

In 7 tot 15% van de strafzaken zou sprake zijn van dwaling! https://www.fiatjustitia....recht_vast_in_fuengirola/
Kort artikel hierover.
https://www.vn.nl/zo-vaak-verdwijnen-mensen-onschuldig-cel/
Lang interview in VN. VN is niet mijn website, maar dit is een machtig mooi artikel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uitspraak is bekend:
Gökmen T. krijgt levenslang voor het doodschieten van Roos (19), Daniël (28), Rinke (49) en Willem (74) tijdens de tramaanslag in Utrecht in maart vorig jaar. De man mag niet meer terugkeren naar de samenleving, zo oordeelt de rechtbank in Utrecht vrijdag.

T. heeft geen spijt betuigd en lijkt juist plezier te hebben van de pijn en het verdriet van de slachtoffers en de nabestaanden. Dit is meegenomen in de straf die hij opgelegd heeft gekregen.

De straf is conform de eis van het Openbaar Ministerie (OM). De officieren van justitie legden tijdens het requisitoir uit dat ze niet denken dat T. kans zou maken op een succesvolle herziening van zijn straf na 25 jaar. En al zou er wel een voor hem geslaagde herziening komen, dan zou er nog een vorm van behandeling opgelegd kunnen worden.
Bron: Gökmen T. krijgt levenslang voor aanslag in Utrechtse tram

Lijkt me een nette straf voor deze daad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De beste straf die toegepast kan worden. Kunnen we nu met z'n allen deze idioot lekker compleet vergeten en geen druppel aandacht meer geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
Heldere beargumentering van de rechter. Ik denk dat zijn gedrag in de rechtzaal er ook voor heeft gezorgd dat de rechter, de inschatting van de experts over de herhalingskans, als onjuist waardeert.

Ik hoop ook niet dat hij het in zijn hoofd haalt om in hoger beroep te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Abom schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:39:
Heldere beargumentering van de rechter. Ik denk dat zijn gedrag in de rechtzaal er ook voor heeft gezorgd dat de rechter, de inschatting van de experts over de herhalingskans, als onjuist waardeert.

Ik hoop ook niet dat hij het in zijn hoofd haalt om in hoger beroep te gaan...
Hoezo niet? hoe verdorven die vent ook is het is een recht dat iedereen heeft. Dat kan en mag je hem niet ontnemen als we dat zouden doen is de rechtstaat failliet.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Toet3r schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Hoezo niet? hoe verdorven die vent ook is het is een recht dat iedereen heeft. Dat kan en mag je hem niet ontnemen als we dat zouden doen is de rechtstaat failliet.
Niemand zegt toch dat hij het recht niet zou hebben. @Abom hoopt enkel dat hij het niet zal doen, en dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28

Be yourself, no matter what they say ...

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.