Blue-eagle schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:47:
[...]
Euh. En waarom niet? Die gast is een gezwel voor de samenleving. Hij heeft meerdere onschuldige mensen doodgemaakt. Hij zit bewust mensen te irriteren. Ja, we moeten ons wel uit de tent laten lokken door zijn gedrag.
Er zit geen moeten bij.
Ik snap dan ook oprecht niet waarom de doodstraf zo'n taboe is. Het leven is (mij) niet heilig in ieder geval, zeker niet in dit soort gevallen. Dit soort personen moet je niet jarenlang opsluiten maar simpelweg verwijderen uit het bestaan. Hij gaat nooit een positieve bijdrage leveren, sterker nog: alleen maar negatieve, en gaat klauwen vol geld kosten.
Schiedammer parkmoord, Lucia de Berk, Puttense moordzaak, Arnhemse villamoord.
Kijk ook naar die verkrachter en moordenaar van Anne Faber. De dader heeft geen enkele waarde voor geen enkele persoon. Zijn waarde is uit te drukken in een sterk dalende negatieve trend. Hij, net als de dader van dit topic, zijn zieke monsters zoals een hond met hondsdolheid. Niet te vertrouwen en extreem gevaarlijk.
Ook hij heeft een moeder. En kan een relatie onderhouden. Zieke monsters, zoals jij ze noemt, zijn niet per definitie ongeliefd bij een ieder.
Door deze personen vooral niet dood te maken staan wij schijnbaar ergens "boven"? Boven wat dan? Boven een moordenaar? Da's nogal een lage standaard. Als het aan mij zou liggen krijgen de nabestaanden een paar maanden vrij spel om die gozer kapot te martelen waarna iemand de trekker mag overhalen.
Zoals eerder: Schiedammer parkmoord, Lucia de Berk, Puttense moordzaak, Arnhemse villamoord. En gelukkig leidt martelen nooit tot valse bekentenissen. Laat staan met welk additioneel trauma je de martelaars en trekkeroverhaler opzadelt. Verschrikkelijk ondoordacht allemaal.
En voordat iemand dit wegmodereert (snap ik ergens ook nog wel), vertel, wat zou jij willen doen met iemand die een geliefde van jou willekeurig had doodgeschoten, en vervolgens jou in je gezicht uitlacht?
Geen enkel idee, ik prijs me gelukkig met het feit dat ik niet in die positie verkeer. Ik hoop sterk genoeg te zijn om er boven te staan, me niet uit de tent te laten lokken en het recht zoals in Nederland geldt te laten zegevieren.