Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.ad.nl/binnenl...heid-op-de-been~aecd02d7/

Dit topic is er voor discussie over het lopende nieuws!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 18-03-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:44
Shit!

En de dader is ontkomen.
https://mobile.twitter.co...tatus/1107588260686123008

[ Voor 90% gewijzigd door Cobb op 18-03-2019 11:29 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Dat zal een aardige klopjacht worden in Utrecht dan denk ik!

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Rustig afwachten totdat alarmdiensten hun werk hebben kunnen doen, er tijd is voor verzamelen en verwerken van informatie, en de zaak rustig in kaart gebracht kan worden.

Het heeft nul nut om in realtime te happen op elk kruimeltje of stukje beeld wat opduikt, sterker nog, dat is te vaak onvolledig, gebrekkig, beïnvloedend of zelfs misleidend.

Hoe moeilijk ook, hoe erg iets ook is of kan zijn, wat afstand, wat rust, wat discretie en wat ruimte is een stuk gezonder. En maar al te vaak ook nog eens respectvoller naar eventuele slachtoffers en hun dierbaren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:32:
Rustig afwachten totdat alarmdiensten hun werk hebben kunnen doen, er tijd is voor verzamelen en verwerken van informatie, en de zaak rustig in kaart gebracht kan worden.

Het heeft nul nut om in realtime te happen op elk kruimeltje of stukje beeld wat opduikt, sterker nog, dat is te vaak onvolledig, gebrekkig, beïnvloedend of zelfs misleidend.

Hoe moeilijk ook, hoe erg iets ook is of kan zijn, wat afstand, wat rust, wat discretie en wat ruimte is een stuk gezonder. En maar al te vaak ook nog eens respectvoller naar eventuele slachtoffers en hun dierbaren.
Ja. En als je daar familie of vrienden hebt zitten die daar dagelijks langskomen dan is de kans aanwezig dat je daar anders over denkt op dat moment :X

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jeetje wat heftig :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

LankHoar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Ja. En als je daar familie of vrienden hebt zitten die daar dagelijks langskomen dan is de kans aanwezig dat je daar anders over denkt op dat moment :X
Denk dat hij meer doelt dat we nu niet moeten gaan roepen dat het vast een moslim/rechts-extremist/iemand van het postduivenbevrijdingsfront is, want er zijn genoeg mensen die er baat bij hebben als je dat denkt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, hopelijk hebben ze iets aan de bewakingsbeelden van al die camera's in trams :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Ik denk dat niemand het prettig zal vinden om bijvoorbeeld een dierbare op TV of sociale media half onder een wit laken of bloedend in een portiek te zien liggen. Dat hakt er nogal in.

Het is een dubbele valstrik in veel opzichten, maar dit is waar alarmdiensten en journalistiek (niet verslaggeving) voor bestaan in dit soort situaties. Het is geen McDonalds met menu van leed.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51
Ook dan heeft op ieder kruimeltje duiken NUL zin. Al was het maar omdat de media toch geen lijst met slachtoffers vrijgeeft; in ieder geval niet op een termijn waar je als bezorgd familielid iets aan hebt. Het enige wat dan kan helpen is proberen die familieleden te bereiken, maar dat kan in een aantal gevallen (overbelaste communicatienetten) zelfs de politie hinderen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

T zal toch geen aanslag zijn eh..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Agent47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:38:
Nog niets over te zeggen

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

[...]
Bel ze.. App ze.. check of ze OK zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij overbodige topic naar mijn mening.
Gaan we nu voor elke schietpartij een topic openen?

Tuurlijk wordt de nieuwe en discussie waarde hoger als het terrorisme blijkt de zijn. En dan zou ik het topic kunnen begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:19

NSG

Je weet niks!

Een poging tot moord is per definitie een aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

@Virtuozzo @Paul @RobinHood ik vatte het inderdaad anders op dan bedoeld waarschijnlijk. Het delen van nieuws in dit topic heeft imo namelijk wel degelijk meerwaarde. Speculeren absoluut niet.

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 18-03-2019 11:42 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:40:

Tuurlijk wordt de nieuwe en discussie waarde hoger als het terrorisme blijkt de zijn. En dan zou ik het topic kunnen begrijpen
Het is toch sowieso handig om dit soort dingen in 1 topic te vangen? Lijkt mij wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Welja, wat voor andere situaties heb je waarbij getuigen melden dat er "Een man begon in het wilde weg te schieten" :?

Onderwereld... gaat die met de tram:?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Niet persoonlijk bedoeld, maar gaan we weer. Laten we bang zijn. Je reactie is een goed voorbeeld van voorspelbaar, begrijpelijk, consumptief gedrag - maar ook niet productief gedrag.

Nul informatie beschikbaar en meteen op het paard springen.

Zo cru ook, afstand en rust is wat duidelijkheid schept, alarmdiensten en professionele media hun werk laat doen, om zo zonder escalaties zaken in beeld te kunnen krijgen en een plek te geven.

I know, het is verkiezingstijd dus hele kuddes staan klaar om ergens op te springen, maar dit heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Als ik dit bericht lees, lijkt (!) het om een gerichte aanslag richting 1 persoon te gaan. De tijd zal het leren...
Jimmy de Koster woont in de buurt en zag de schietpartij gebeuren. Hij zegt tegen RTV Utrecht dat er meerdere keren geschoten is. Een vrouw zou op de grond hebben gelegen en geroepen hebben: ''Ik heb niets gedaan.''

De Koster: "Ik kwam van m'n werk vandaan toen het gebeurde. Ik sta bij de stoplichten op het 24 Oktoberplein en ik zie een vrouw liggen, ik denk dat ze tussen de 20 en 35 jaar oud is. Op dat moment hoorde ik drie keer pang pang pang. Vier man liepen heel hard naar haar toe en ze probeerden haar weg te slepen en toen hoorde ik weer pang pang pang en die gasten laten die vrouw weer los. Hele chaos daar."

[ Voor 66% gewijzigd door Cheesy op 18-03-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:48
steveman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Welja, wat voor andere situaties heb je waarbij getuigen melden dat er "Een man begon in het wilde weg te schieten" :?

Onderwereld... gaat die met de tram:?
Getuigen zijn zeer onbetrouwbaar en zitten er vaak naast.

Er gaan nu ook verhalen dat andere getuigen het hadden over een gerichte aanslag van meerdere personen op 1 slachtoffer.

Dus gewoon wachten tot er meer duidelijkheid is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:43:
Jammer dat er geen controleur met pepperspray en/of wapenstok in de tram zat om hier iets tegen te doen.
Tuurlijk neem pepperspray of knuppel mee naar een vuurwapengevecht.

Happy honger games, and may the odds be ever in your favor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:40:
Het is nog te doen. Wees blij. Er zijn landen waar dat een dagtaak zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:45:
[...]

Tuurlijk neem pepperspray of knuppel mee naar een vuurwapengevecht.

Happy honger games, and may the odds be ever in your favor
Dat is precies mijn punt, was inmiddels duidelijker gemaakt d.m.v. een edit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HugoBoss1985 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:43:
Sarcasme modus: jammer dat er geen controleur/conducteur met pepperspray en/of wapenstok in de tram zat om hier iets tegen te doen.
Dat is bijna letterlijk 'taking a knive to a gunfight'.. denk niet dat dat veel gaat uitmaken..
Buiten dat zal de gemiddelde controleur niet getrained zijn voor dit soort extreme situaties en waarschijnlijk eerder flight dan fight response hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:45:
[...]

Dat is precies mijn punt, was inmiddels duidelijker gemaakt d.m.v. een edit.
Ik zag je aanpassing net ... dat hebben we dus mooi gecrosspost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Kan a.u.b. voor oplossingen en andere stokpaardjes een ander topic geopend worden?
Dan houden we het hier bij de actualiteit. Danku.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Getuigen zijn zeer onbetrouwbaar en zitten er vaak naast.

Er gaan nu ook verhalen dat andere getuigen het hadden over een gerichte aanslag van meerdere personen op 1 slachtoffer.

Dus gewoon wachten tot er meer duidelijkheid is
Natuurlijk is het een aanslag, enige vraag is van welke aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
"Wij dus ook.. RT @gooieneemlander: Stakende agenten breken actie af vanwege melding schietpartij in Utrecht http://dlvr.it/R12wFS" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Extra live RTL Nieuws uitzending heirover : https://www.facebook.com/...oO5DU0DrBflKjj_&__tn__=-R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
steveman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Afrekening, ontvoering - van alles is mogelijk.

Totdat de diensten dat uit kunnen werken weten we niets. Probleem is wel, mensen willen het graag weten, en dus zijn er mensen die dat willen gebruiken.

Zelfs zonder intentie van gebruik kan zoiets snel uit de klauwen lopen.

Verleidelijk in verkiezingstijd om op dat paard te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

In ieder geval een dodelijk slachtoffer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

HugoBoss1985

Xenotech

Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:44:
[...]

Maar natuurlijk, laten we vooral zonder inzicht en informatie op stokpaardjes van politiek polariseren springen. Makkelijk om leed en drama te gebruiken.

Edit. Ah, je edit nu geeft sarcasme modus aan? Is dat zoiets als de smiley van sociale media waar iets op die manier als grapje geplaatst wordt ongeacht pijnlijke insteek - ongeacht intentie?
Laten we vooral hier elkaar niet aan gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Dat zal niet voor een afrekening zijn :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Mee eens.

Persoon overleden, aanslag geslaagd.
Persoon levend, aanslag mislukt.

Meer keuzes denk ik nu niet te hebben,. Terrorisme durf ik wel uit te sluiten ,. Kan 100 plekken bedenken die beter en nuttiger zijn voor dat doel dan een tram in Utrecht buiten de spits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Afrekening, ontvoering - van alles is mogelijk.

Totdat de diensten dat uit kunnen werken weten we niets. Probleem is wel, mensen willen het graag weten, en dus zijn er mensen die dat willen gebruiken.

Zelfs zonder intentie van gebruik kan zoiets snel uit de klauwen lopen.

Verleidelijk in verkiezingstijd om op dat paard te klimmen.
Ja okay, uit de hand gelopen vechtpartij of ontvoering zou ik geen aanslag noemen inderdaad.
jip_86 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[Twitter]
Mja, hij geeft aan ook niet zeker te weten waar het om gaat. Maar goed omdat Christchurch nog zo vers in het geheugen ligt denkt iedereen gelijk aan zoiets.

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 18-03-2019 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Natuurlijk is het wel een aanslag. Wat voor soort aanslag, daar is nog geen enkel bericht over geweest. Er wordt alleen niet luidkeels geroepen dat het een terreuraanslag is, wat in de praktijk betekent dat de dader(s) waarschijnlijk wit zijn. Als dat niet zo was dan had er waarschijnlijk al een "TERREUR IN UTRECHT!!!!!" kop in de Telegraaf gestaan.
Laten we nou gewoon eventjes afwachten op wat er daadwerkelijk aan de hand is, in plaats van uit het niets dingen te concluderen omdat de door jou geframede Telegraaf geen kop heeft gebruikt die in jouw negatieve hokje had gepast, laat staan het topic ermee vervuilen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Politie houdt rekening met terroristisch motief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
steveman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Ja okay, uit de hand gelopen vechtpartij of ontvoering zou ik geen aanslag noemen inderdaad.

[...]

Mja, hij geeft aan ook niet zeker te weten waar het om gaat. Maar goed omdat Christchurch nog zo vers in het geheugen ligt denkt iedereen gelijk aan zoiets.
Menselijk geheugen is een - evolutionair gezien - héél oud beest, helaas. Totaal niet ontwikkeld voor onze "beschaafde tijd".

Enfin, het is nu wachten totdat mensen gaan struikelen over een mededeling die conform protocol is, men zal rekening houden met elke eventualiteit, dus ook inclusief terrorisme als mogelijkheid. Dat is tenslotte de taak van hulpdiensten.
IkWilbert schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:57:
D'oh. Natuurlijk. Dat is protocol. Het is hun taak om met alles rekening te houden.

Zo'n melding is geen indicatie. Dat volgt pas na analyse.

[ Voor 17% gewijzigd door Virtuozzo op 18-03-2019 12:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
*houdt ook rekening met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Op 2km afstand van mijn werk, geen fijn idee. Blijf met lunchpauze maar binnen. Maar afwachten wat er nou precies gebeurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joh, zou je denken?

Zijn echt van die no-brainer dingen waar iedereen dan ineens iets van maakt. Natuurlijk houden ze daar rekening mee. Net zoals ze rekening houden met een afrekening of iets anders.

Allés staat open momenteel, dus ja, dan is dat voor kranten natuurlijk lekker makkelijk roepen "Terrorisme"
Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:59:
Op 2km afstand van mijn werk, geen fijn idee. Blijf met lunchpauze maar binnen. Maar afwachten wat er nou precies gebeurd is.
Waarom zou je in godsnaam binnen blijven? Als het 200 meter was OK (maybe), maar 2km?

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 18-03-2019 12:01 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Verslaggevers ter plaatse zien buiten de tram een lichaam onder een wit laken liggen. er wordt gesproken over meerdere gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Uiteraard, het was pas raar geweest als ze dat niet deden, ze houden alle opties over, terrorisme valt daar ook onder, maar een uit de hand gelopen liquidatie ook.

"Wie liquideert er nou iemand in een volle tram?" Ik denk dezelfde mensen die het geen probleem vinden om een AK-47 leeg te schieten op iemand waar ook zijn vrouw en kind bij is, of in de buurt van een volle school.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Zo cru ook, in tijden als deze levert zo'n pijnlijke situatie, zeker gezien slachtoffers en leed, de burger wel weer een lakmoesproef op voor politici. Springen ze er op in voor gebruik / positionering beeldvorming, dat zegt wat. Ook het consumptief springen en happen zegt wat, maar dan over ons zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

demichel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Tuurlijk niet. Een verward persoon.
Ook dan is het een aanslag, dat sluit elkaar namelijk helemaal niet uit, dan gaat het hooguit om het 'motief' dat een of meerdere daders hadden met een geweldadige aanslag..

Verder zal dat voor de slachtoffers verder an sich ook weinig verschil maken, of ze gedood worden of gewond raken vanwege de ene of een andere reden.
Om die reden is gewoon ook de allereerste prioriteit hulpverlening aan de slachtoffers en het voorkomen van verdere slachtoffers, een tweede is dan te pogen de dader(s) te pakken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
demichel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Tuurlijk niet. Een verward persoon.
Iets met suikerspiegel :X.

Anyway, tot dusver nog weinig bekend. Al met al vrij heftig, al helemaal wanneer dat getuigenverslag zou kloppen en die vrouw door 3-4 man beschoten zou zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door De_Bastaard op 18-03-2019 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Gezien het (enige?) doelwit een vrouw was zal het me ook niks verbazen als het weer een gevalletje eerwraak is. Als het echt een terroristische aanslag was hadden ze de hele tram wel neergemaaid met random slachtoffers.. Maargoed, dat is allemaal speculaas.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
"Er was een groep van zo'n 70-80 voertuigen van politie, ambulance, brandweer vlakbij Utrecht, onderweg naar pensioendemonstratie. Die zijn gestopt en richting het incident gegaan om te helpen"

dat is dan wel weer bijkomend voordeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap best dat dit heftig is, maar om een andere demonstratie helemaal in Den Haag over de pensioen gelijk af te gelasten, is dat niet wat overtrokken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:59:
Je snapt dat dit precies is wat de terroristen willen bereiken? 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
In dit topic merk ik dat het woord 'aanslag' bij iedereen weer een andere beeld oproept.
Over het algemeen denk je als eerste aan georganiseerd dodelijk geweld tegen een groep mensen (bijvoorbeeld zoals bij de meeste terroristische aanslagen).
Strikt genomen is (dodelijk) geweld richting 1 persoon ook een aanslag.
aan·slag (de; m; meervoud: aanslagen)
[...]
6. poging tot moord of overrompeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pven schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:06:
[...]

Je snapt dat dit precies is wat de terroristen willen bereiken? 8)7
Wat precies? Dat je even binnenblijft na een schietpartij voor de deur? 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Bangmakerij natuurlijk ... En 2km noem ik niet echt voor mijn deur.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic is vanzelfsprekend Zero-Tolerance.

Hou de discussie bij de actualiteit en vermijd speculatie en allerlei niet ter zake doende achtergrond discussie die in andere topics horen.

En hou de discussie s.v.p, serieus, geen sarcastische opmerkingen over "het zal wel X" geweest zijn, dit voegt niets toe.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Gunner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:06:
Ik snap best dat dit heftig is, maar om een andere demonstratie helemaal in Den Haag over de pensioen gelijk af te gelasten, is dat niet wat overtrokken?
Wat heeft het voor zin om te demonstreren als niemand kijkt/luistert. Alle ogen/oren zijn nu op Utrecht gericht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat @defiant in defiant in "[ZT] Persoon opent vuur in tram in Utrecht" zegt dus :P

[ Voor 80% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2019 12:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:06:
Zal het niet meer zijn dat die demonstratie door de hulpdiensten werd uitgevoerd, en dat die in een situatie als deze juist acuut paraat moeten blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
Het kan natuurlijk om een afrekening gaan, zou niet de eerste keer zijn dat er omstanders worden geraakt in zo'n dergelijke situatie. Om het meteen over een terroristische aanslag te hebben lijkt mij wat te snel.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LordSinclair schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Wat heeft het voor zin om te demonstreren als niemand kijkt/luistert. Alle ogen/oren zijn nu op Utrecht gericht.
Waarom niet. Wat we nu doen is maar wat roepen zonder enige vorm van echte feiten.
Stoelpoot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Zal het niet meer zijn dat die demonstratie door de hulpdiensten werd uitgevoerd, en dat die in een situatie als deze juist acuut paraat moeten blijven?
Twee totaal verschillende plekken. Buiten dat; er zijn genoeg hulpdiensten.

Maar misschien denk ik wat te simpel.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 18-03-2019 12:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Angst. Maar of dat gelukt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Had toch gehoopt dat sommige opmerkingen hier op sociale media zou blijven, maar helaas.
Heftig dit! Maar dat men rekening houdt met een terroristische aanslag is natuurlijk logisch, maar kan net zo goed een afrekening zijn in criminele circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pven schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Bangmakerij natuurlijk ... En 2km noem ik niet echt voor mijn deur.
Wel binnen de wijk, en de dader is voortvluchtig. Wie weet tot wat voor soort schermutselingen dit nog kan leiden.

Terrorisme heeft vrij weinig te maken met die gedachtengang.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 12:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik las op een andere plek dat er mogelijk op meerdere plekken geschoten is? Iemand daar al meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Een ooggetuige heeft gemeld dat er na de schietpartij 4 mensen weggerend zijn, nou dat zou ook een menselijke reactie zijn geweest natuurlijk. Ik zou namelijk niet in de buurt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

De_Bastaard schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:12:
Ik las op een andere plek dat er mogelijk op meerdere plekken geschoten is? Iemand daar al meer info over?
Ik heb RTV Utrecht opstaan en zij zijn live, zij melden hier niks over.

Volgende keer graag je laatste post aanpassen ipv dubbel te posten

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:50
Word vaker genoemd inderdaad, maar niet echt veel info op.

Rondom Utrecht schijnt er ook meer politie te zijn op de snelwegen, misschien opzoek naar de dader.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:09:
Het kan natuurlijk om een afrekening gaan, zou niet de eerste keer zijn dat er omstanders worden geraakt in zo'n dergelijke situatie. Om het meteen over een terroristische aanslag te hebben lijkt mij wat te snel.
Inderdaad.

Dat neemt niet weg dat verwerking van incident door diensten conform specifiek protocol verloopt, dat gaat van worst case potentieel voor escalatie het laddertje af van mogelijke aard van incident.

Dat is zoals het hoort, dat is tenslotte de taak.

Probleem is dat mensen gewoon mensen zijn, en toeschouwers. Dat protocol kent men niet, men heeft die training niet, en dus reageert men op heel begrijpelijke maar weinig productieve wijze.

Dat is wat altijd weer ruimte schept voor gebruik / misbruik van beeldvorming bij incidenten, of dat nu om een afrekening gaat, een incident persoonlijke sfeer, schoonmaakactie georganiseerde misdaad of wat dan ook. Ook dat is onderdeel van het spectrum van menselijk gedrag, helaas.

Hoe mensen zich gedragen onder druk, maar ook bij aanwezigheid van druk, maar buiten deelname aan protocol, is heel erg indicatief. Helaas letten we daar minder op. Of dat nu om ons zelf gaat, of anderen.

Reactie en verwerking van incident is top down en worst to least, andersom laat immers ruimte voor escalatie en dat is niet conform opdracht bescherming & behartiging. Het is altijd achter feiten aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Waarom niet. Wat we nu doen is maar wat roepen zonder enige vorm van echte feiten.

[...]

Twee totaal verschillend plekken. Buiten dat; er zijn genoeg hulpdiensten.

Maar misschien denk ik wat te simpel.
Er zit zeker wel nuance achter. Stel dat het inderdaad om terrorisme gaat, kan er een tweede aanslag snel volgen. Dit hebben we in het verleden ook gezien (met 9/11 als groots voorbeeld van een meervoudige aanval natuurlijk, en ik kan me in Frankrijk ook zo'n geval herinneren?) De aanwezigheid zal standaard opgevoerd worden. Puur gevoelsmatig zou ik ook zeggen dat valse alarmen hierdoor tijdelijk toenemen, verdachte tassen e.d.). Medisch personeel kan plotseling in aanraking komen met slachtoffers die overgeplaatst moeten worden als er een grotere hoeveelheid slachtoffers is. De SEH loopt dan snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat is eigenlijk bij elke schietpartij in een stad zo.

Het geluid van schoten kaatst alle kanten op en is lastig te plaatsen. Zo kan iemand 3 straten verderop denken dat het net om de hoek was en dat melden.

Meestal blijkt het niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
BBC quote nu.nl, dat is ook voor het eerst? -> https://www.bbc.com/news/world-europe-47611811

Live blog van de NOS kun je hier volgen: https://nos.nl/liveblog/2...-houdt-crisisoverleg.html.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D178cx_WwAArQoP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:01
Toch is een tram een vreemde plek voor een aanslag vind ik. Je moet er in, je gaat rijden, je kunt er dus ook niet uit. Je gaat schieten, maar dan maai je niet de hele tram neer maar 'slechts' een paar personen? Tram gaat stil staan, je moet er uit. Je auto moet ook maar net klaar staan.

Hetzelfde geldt overigens ook voor eerwraak. Dat doe je niet in een tram, lijkt mij.

Daarnaast zijn dit soort mensen natuurlijk ook gestoord. Die denken wellicht niet zo logisch na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:19:
Toch is een tram een vreemde plek voor een aanslag vind ik. Je moet er in, je gaat rijden, je kunt er dus ook niet uit. Je gaat schieten, maar dan maai je niet de hele tram neer maar 'slechts' een paar personen? Tram gaat stil staan, je moet er uit. Je auto moet ook maar net klaar staan.

Hetzelfde geldt overigens ook voor eerwraak. Dat doe je niet in een tram, lijkt mij.

Daarnaast zijn dit soort mensen natuurlijk ook gestoord. Die denken wellicht niet zo logisch na.
Een aanval op een persoon in een bar is ook een aanslag. Het woord is nogal misleidend omdat we er een betekenis van gevoel aan geven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:54

Plasma_Wolf

Student

De dader (wat het motief ook is, terreur, criminele afrekening, etc.) denkt niet altijd na over een exit-strategie. Niet alles wordt even goed voorbereid.

Overigens is dit een handig draaiboek voor nieuwsberichten over dit soort zaken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D17zxLyX0AAThWo.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Plasma_Wolf op 18-03-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Tja, als je dit in je hoofd haalt dan denk ik niet dat je dat doet met het idee dat je niet gepakt zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:05
Ze zoeken een Rode Renault Clio met kenteken Nog onbevestigde informatie, dus (vooralsnog *weg* , is zakelijke geregistreerd bij de RDW. Huurauto?

[ Voor 25% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

"Terroristische daad' is niet uitgesloten. Dat is de 1e melding. tot er meer bekend is, blijft het speculeren natuurlijk.
@BlazeMuis 4j oude Clio station 'fleetowner'

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-03-2019 12:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
BlazeMuis schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:21:
Ze zoeken een Rode Renault Clio met kenteken knip is zakelijke geregistreerd bij de RDW. Huurauto?
Hoe kom je aan deze informatie?

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:44
EnigmaNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Zag het volgens mij op de NOS stream voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:20:
[...]

Een aanval op een persoon in een bar is ook een aanslag. Het woord is nogal misleidend omdat we er een betekenis van gevoel aan geven.
Je concentreert je nu wel heel erg op het woordje aanslag en je gaat compleet voorbij aan wat @KaiseRRuby zegt. We weten al dat dit niet om een vuistgevecht gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:21:
De dader (wat het motief ook is, terreur, criminele afrekening, etc.) denkt niet altijd na over een exit-strategie. Niet alles wordt even goed voorbereid.

Overigens is dit een handig draaiboek voor nieuwsberichten over dit soort zaken.

Afbeelding
Dat plaatje mag wat mij betreft naar het eerste bericht in het topic. Al zal het voor velen handig zijn als er een Nederlandse vertaling is.

En ja, er zou wel een verplichting op media gelegd mogen worden om dat als caveat bij elk bericht toe te voegen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
SgtPoen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:23:
[...]

Zag het volgens mij op de NOS stream voorbij komen.
Het specifieke kenteken niet. Daar zou ik eerlijk gezegd graag een bron van willen zien voordat er een heksenjacht begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
DREIGINGSNIVEAU 5 UTRECHT - via RTLZ

[ Voor 18% gewijzigd door shoombak op 18-03-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:05
EnigmaNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Zag het voorbij komen op Twitter: Nog onbevestigde informatie, dus voorlopig *weg*

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Het specifieke kenteken niet. Daar zou ik eerlijk gezegd graag een bron van willen zien voordat er een heksenjacht begint.
Kentekeninformatie is privacy informatie, mag niet gedeeld worden totdat autoriteiten daar opdracht toe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:24:
[...]

[sorry, verwijderd]
Bron lijkt Twitter te zijn, vind ik erg onbetrouwbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Cheesy op 18-03-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
BlazeMuis schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Zag het voorbij komen op Twitter: *knip*
Geen bron dus, enkel mensen die iets roepen en anderen die daarin mee gaan. Dat is het enige wat nodig is om een totaal onschuldig iemand in gevaar te brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hoogste staat van paraatheid in Utrecht nu.

Schijnen 3 schutters te zien zijn geweest

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:41
Kan de mod de kenteken niet weghalen? Straks gaat het een eigen leven leiden op basis van speculatie alleen

--

Edit:

Ah, goed, was net gebeurd.

[ Voor 18% gewijzigd door Hexxagon op 18-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Geen bron dus, enkel mensen die iets roepen en anderen die daarin mee gaan. Dat is het enige wat nodig is om een totaal onschuldig iemand in gevaar te brengen.
Of erger, iemand die inbreekt op officiële kanalen en informatie vrijgeeft. Of iemand die gebruik maakt van een emotionele of onprofessionele agent, of hulpverlener met horen zeggen.

Dat soort details kunnen verstrekt worden, maar door de autoriteiten. Taak, training.
Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:28:
Hoogste staat van paraatheid in Utrecht nu.
De NCTV schroeft het dreigingsniveau voor de provincie Utrecht tot vanavond 18.00 uur op naar niveau 5. Conform taak en protocol. That's it.
Schijnen 3 schutters te zien zijn geweest
Horen zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Virtuozzo op 18-03-2019 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Mocht er hier niet officiële informatie worden gedeeld, ga het dan niet quoten, maar maak even een topic report aan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het nieuws is nog erg chaotisch. Op de ene plek is het een man die een vrouw heeft neergeschoten die zegt dat ze niks heeft gedaan en ergens anders zijn het vier schietende mannen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Politiewoordvoerder geeft aan dat ze de berichten hebben gehoord over meerdere schietpartijen. Dit wordt nu onderzocht.

Live op RTV Utrecht is er veel commotie, zou een inval worden gedaan bij Trumanlaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Qu3st op 18-03-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jip_86 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[Twitter]
De plek is wel bizar, in een drukke tram.

Als het een afrekening voor een een huis was geweest, dan weten we vaak al dat het relationele sfeer is, of iets uit de (drugs)criminaliteit en onderwereld. Dan zou er ook geen coalitiegesprek worden afgebroken. En in deze tijden wordt in dit geval al snel aan terreur gedacht. Maar onderzoek zal het nog moeten uitwijzen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.