Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:36
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:23:
[...]

Je concentreert je nu wel heel erg op het woordje aanslag en je gaat compleet voorbij aan wat @KaiseRRuby zegt. We weten al dat dit niet om een vuistgevecht gaat.
Juist.

Het is voor mij ook speculeren maar georganiseerde aanslagen lijken over het algemeen toch anders. Neemt niet weg dat de daders gewoon weg zijn dus het is wel succesvol tot nu toe. Het zou een lone wolf kunnen zijn die een tegenreactie wil geven op Christchurch natuurlijk, maar dat is ook speculeren.

Persoonlijk denk ik niet dat het een ruzie is met omstanders als slachtoffer. Het ruikt voor mij naar een lone wolf met een motief, welk motief dan ook.

Wel schrikken hoor, ik woon in Utrecht en zo komt het erg dicht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Marzman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:31:
Het nieuws is nog erg chaotisch. Op de ene plek is het een man die een vrouw heeft neergeschoten die zegt dat ze niks heeft gedaan en ergens anders zijn het vier schietende mannen.
Vandaar dat dingen citeren nu nog geen heel strak plan is, het duurt wel even eer duidelijk is wat er ongeveer gebeurd is bij iets als dit.

Enige wat nu zeker is dat er schoten zijn gelost in een tram en dat daarbij slachtoffers zijn gevallen. Wie en waarom is nog niet duidelijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gunner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Waarom niet. Wat we nu doen is maar wat roepen zonder enige vorm van echte feiten.
Ja.
En de media, columnisten en de mensen in het algemeen gaan gewoon WEER vol op het orgel met gebrekkige informatie en sturen nep nieuws de wereld in omdat ze ideologische tunnelvisie hebben of puur incompetent zijn. Wellicht zelfs beide.

Zo even uit de losse pols:
- Maga hat boy
- Jessie Smollet
- URK filmpje. Half Nederland in brand door ONGERELATEERD filmpje.. media gaat er met boter en suiker in.
- Christ Church: 1 dader. Columnist gaat op het orgel vanwege erge extreem rechts omdat het geen single-shooter was en deze moooie oppurtuniteit om aan deze kapstok wat extreem-rechts veroordelend 'zie je wel' te hangen maar helaas zoals zo vaak. Feiten worden met voeten getreden. Geen redacties van fouten op veel sites ook. Later blijken 2 van de verdachten niet betrokken te zijn en is er inderdaad (vooralsnog) maar 1 dader.

Dat is uit mijn hoofd van de laatste 2 maanden.
God zal weten hoeveel het er totaal zijn..

Als ik even ga zoeken kan ik vast nog wat vinden maar ik vind echt dat dit soort organisaties die ongenuanceert volatiele informatie verspreiden hiervoor keihard moeten worden beboet.

Gewoon de AUTEUR verantwoordelijk maken.
Niet het medium.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 18-03-2019 12:38 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
https://crisis.nl/

Niets te vinden. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:32:
[...]

De plek is wel bizar, in een drukke tram.

Als het een afrekening voor een een huis was geweest, dan weten we vaak al dat het relationele sfeer is, of iets uit de (drugs)criminaliteit en onderwereld. Dan zou er ook geen coalitiegesprek worden afgebroken. En in deze tijden wordt in dit geval al snel aan terreur gedacht. Maar onderzoek zal het nog moeten uitwijzen.
Jawel, protocol. Top down + worst tot least.

Je hebt nul informatie, je hebt enkel incident, maar op een plaats van prioriteit. Dan ga je niet afwachten of een buurtonderzoek inplannen om daarna leidinggevenden te informeren.

Er is gedegen structuur en protocol van commando, controle en communicatie. Dat wil ook zeggen dat het kan gebeuren dat zaken als coalitiegesprek worden afgebroken voor wat later een geweldsincident persoonlijke sfeer blijkt te zijn. Je weet het op dat moment niet, je hebt opdracht, je hebt mandaat, je hebt protocol.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Waarom delen de autoriteiten geen meer informatie?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:29:
De NCTV schroeft het dreigingsniveau voor de provincie Utrecht tot vanavond 18.00 uur op naar niveau 5. Conform taak en protocol. That's it.
De eerste keer dat we in Nederland niveau 5 hebben....

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:40
Het is op basis van wat we nu weet ook geen regionale of landelijke ramp, maar plaatselijk; Elke dode bij een aanslag is er 1 te veel, maar dat lijkt tot nu toe een beperkt aantal te zijn en op basis van wat er nu bekend is, is een criminele of relationele afrekening meer voor de hand liggend dan een terroristische aanslag; En natuurlijk kan het dat ook wel zijn, maar onnodig paniek zaaien helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
3x3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:37:
Omdat ze zelf waarschijnlijk ook nog op zoek zijn naar info.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Volgende keer graag je laatste post aanpassen ipv dubbel te posten

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu op dit moment live op NPO1.
Live beelden politie houdt woning Trumanlaan onder schot

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:44
Dreigingsniveau naar 5, voor de provincie Utrecht....ze doen er ook echt alles aan om het landelijk dreigingsniveau niet naar 5 te hoeven doen...volgens mij is/was er namelijk geen provinciale dreigingsniveau en had deze na eerdere aanslagen al naar 5 gemoeten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:37:
[...]

Ook de eerste keer dat er iets serieus aan de hand is sinds we dat systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
3x3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:37:
Consumptief gedrag is in deze nou niet echt nuttig.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Er zijn blijkbaar meerdere schietpartijen gaande. Lees net dat er ook geschoten is bij een moskee...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tremio schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:41:
Er zijn blijkbaar meerdere schietpartijen gaande. Lees net dat er ook geschoten is bij een moskee...
WAAR lees je dat? Bronvermelding aub :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
(Betrouwbare) bron?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Huh? Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Ook de eerste keer dat er iets serieus aan de hand is sinds we dat systeem hebben.
"Dat er serieus iets aan de hand is".. Ik weet niet hoor, maar er is nog geen enkele dode bevestigd (al zal dit er minimaal 1 worden gezien het laken), en de hele toedracht is onbekend.

Ik vind het vooralsnog echt gigantisch overdreven. Bij een afrekening of andere schietpartij gebeurt dit allemaal niet. Alleen omdat de plek nu wat apart is gaat iedereen alle kanten op.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cobb schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:40:
Dreigingsniveau naar 5, voor de provincie Utrecht....ze doen er ook echt alles aan om het landelijk dreigingsniveau niet naar 5 te hoeven doen...volgens mij is/was er namelijk geen provinciale dreigingsniveau en had deze na eerdere aanslagen al naar 5 gemoeten.
Welke eerdere aanslagen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

SuBBaSS

-has Ryzen

Klinkt heftig allemaal.
NPO Radio 1 heeft de hele programmering omgegooid en de uitzending is op z'n zachtst gezegd stuntelig.

Dat het binnenhof ook extra beveiligd wordt klonk me wat vreemd in de oren.
Maar goed, zekerheid voor alles natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij het Trumanplein:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G7hNDtr1CEdkXbE1Duo9WQqY/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 18-03-2019 12:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Bizar die beelden te zien nu, amper agenten rondom de tram op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Croga

The Unreasonable Man

Angeloonie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:42:
Ik vind het vooralsnog echt gigantisch overdreven. Bij een afrekening of andere schietpartij gebeurt dit allemaal niet. Alleen omdat de plek nu wat apart is gaat iedereen alle kanten op.
Liever overdrijven en erger voorkomen dan onderdrijven en het nog eens laten gebeuren....

Zoals al gezegd; in dit soort gevallen ga je éérst uit van het meest ernstige en elimineert totdat het juiste gevonden is. In dit geval kon terrorisme niet eenvoudig geëlimineerd worden, wat wel gebeurt als er midden in de nacht ergens in een achteraf steegje iemand geliquideert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:37:
[...]

Tja, zo cru ook, it happens. Locatie, potentieel, informatie. Bijvoorbeeld indicatie vuurwapen, dan heb je al voldoende variabelen op de checklist van protocol staan. An sich ook gewoon prima, zeker met de tijdsbeperking. Tegen die tijd zal meer informatie beschikbaar zijn en analyse van onderbouwing voorzien zijn.

Het is een mechanisme van mandaat en beheersing omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Angeloonie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:42:
[...]

"Dat er serieus iets aan de hand is".. Ik weet niet hoor, maar er is nog geen enkele dode bevestigd (al zal dit er minimaal 1 worden gezien het laken), en de hele toedracht is onbekend.

Klopt, ik bedoel ook niet dat er zekerweten een terroristische aanslag is, echter, een schietpartij in een tram vindt ik wel serieus genoeg dat er lokaal het hoogste alarm geldt.

En ook hier heeft men last van dat ze het nooit goed kunnen doen. Was het een uit de klauwen gelopen afrekening, dan had het niet naar 5 gemoeten. Echter, hadden ze niks gedaan en was het wel terreur, krijgen ze ook kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Tja, dat bijv. Moskees preventief ontruimd worden kan ik me voorstellen na afgelopen week, zolang je ook niet wat t motief/ daderprofiel is. dat mensen dat dan interpreteren als een schietpartij bij Moskees verrast me tegenwoordig ook niet meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We zetten altijd een blur op mensen van het arrestatieteam om herkenning te voorkomen (als ze hun gezicht niet bedekt hebben). Maar het kenteken van de auto die voor hun huis staat laten we wel gewoon staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@PWM beeld komt gewoon van NPO af ... live image

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:48
rik86 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:45:
Tja, dat bijv. Moskees preventief ontruimd worden kan ik me voorstellen na afgelopen week, zolang je ook niet wat t motief/ daderprofiel is. dat mensen dat dan interpreteren als een schietpartij bij Moskees verrast me tegenwoordig ook niet meer
Misschien heeft politie meer informatie en is het wel degelijk een aanslag op moslims. Maar goed dat is speculeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Jezus wat een stomme vragen:
- Is die persoon onder het witte laken dood?
- Een woordvoerder zegt dat hij geen mededelingen kan doen over slachtoffers/gewonden, waarom dan toch blijven doorvragen?

Wat ik overigens vreemd vind, een familielid woont in Utrecht (kort in de buurt, ze is gelukkig veilig), maar mededingen of ze naar buiten mag/kan zijn er niet. Ik heb haar met klem gezegd dat ze binnen moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:57

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

PWM schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:46:
[...]

We zetten altijd een blur op mensen van het arrestatieteam om herkenning te voorkomen (als ze hun gezicht niet bedekt hebben). Maar het kenteken van de auto die voor hun huis staat laten we wel gewoon staan 8)7
Ik denk dat ze dat kenteken wel regelmatig zullen wisselen om herkenning te voorkomen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Lees de modbreak/TW, alleen actualiteiten, geen speculaties.

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 18-03-2019 12:57 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Ik zit ernstig te twijfelen of ik mijn collega's (te Amsterdam) groet en mijn kinderen van school (te Utrecht) ga halen. Enerzijds onnodig en wellicht wat overdreven, anderzijds, 'komt het nu wel heel dichtbij'. Heftige beelden.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:47
Hier de Reddit live thread: https://www.reddit.com/live/12mv09tb5s3l3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:45:
[...]

Klopt, ik bedoel ook niet dat er zekerweten een terroristische aanslag is, echter, een schietpartij in een tram vindt ik wel serieus genoeg dat er lokaal het hoogste alarm geldt.

En ook hier heeft men last van dat ze het nooit goed kunnen doen. Was het een uit de klauwen gelopen afrekening, dan had het niet naar 5 gemoeten. Echter, hadden ze niks gedaan en was het wel terreur, krijgen ze ook kritiek.
Het kan om terrorisme gaan. Wat voor beeld of smaak iemand persoonlijk daarbij reflexief heeft is een vers twee.

Bij dit soort incidenten is het een jacht naar informatie en bevestiging voor het kunnen taggen en invullen van kenmerken op checklists conform plan en protocol.

Dat kan betekenen dat als er een incident is en er is bevestiging van automatisch vuurwapen er een kenmerk is van terrorisme, ook al blijkt het later om een afrekening te gaan. Maar, worst to least protocol, dat is ook verklaarbaar. Voorkomen > genezen ook wanneer er reeds slachtoffers zijn, containment -> controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:49:
Ik zit ernstig te twijfelen of ik mijn collega's (te Amsterdam) groet en mijn kinderen van school (te Utrecht) ga halen. Enerzijds onnodig en wellicht wat overdreven, anderzijds, 'komt het nu wel heel dichtbij'. Heftige beelden.
Doe vooral wat jij nodig acht. Het zijn jou kinderen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04

Theo

moederbord

Waarschijnlijk kom je Utrecht niet zomaar in (of uit). Met de files die er nu op de snelweg staat kun je beter gewoon in A-dam blijven. Kinderen worden op school binnengehouden voor de zekerheid.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
SuBBaSS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:43:
Klinkt heftig allemaal.
NPO Radio 1 heeft de hele programmering omgegooid en de uitzending is op z'n zachtst gezegd stuntelig.

Dat het binnenhof ook extra beveiligd wordt klonk me wat vreemd in de oren.
Maar goed, zekerheid voor alles natuurlijk.
Inderdaad, die verslaggever in Utrecht die loopt te grinneken, die Lara Rensen die een bijzonder vreemd interview met een ooggetuige heeft.

Chaotisch zullen we maar zeggen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Geweldig, daar is de eerste complotdenker al. U gaat door voor de koelkast d:)b
Of je bent naief. Meteen complot dit dat, misschien denk jij wel in complotten? Wie zal het zeggen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Lees dat de universiteit utrecht de gebouwen al sluit, basisscholen vast ook wel. Zou ze binnen laten zitten en niet nu met die chaos in de binnenstad de weg op gaan :) oh en geen treinen naar Utrecht Centraal

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-03-2019 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

https://www.utrecht.nl/be...incident-24-oktoberplein/
Bestuur en organisatie Reactie schietincident 24 Oktoberplein
Eerste reactie burgemeester incident 24 Oktoberplein

Vlak voor het middaguur heeft een beschieting plaatsgevonden op een tram in Utrecht rond het 24 Oktoberplein. Een afschuwelijk en ingrijpend incident waarbij slachtoffers zijn gevallen. Mijn gedachten gaan uit naar hen en hun naasten.

Ik sta in nauw contact met politie en openbaar ministerie. Een eerste driehoek heeft inmiddels plaatsgevonden. De driehoek kan bevestigen dat politie en het openbaar ministerie op dit moment op zoek zijn naar diegene die verantwoordelijk is voor dit incident.

Het belangrijkste op dit moment is het verzorgen van de gewonden en het onderzoek naar de toedracht van het incident. We sluiten niets uit, ook een terroristische aanslag niet.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Ja inmiddels bericht van school. Ze blijven samen met de andere school in het gebouw met zijn allen binnen, deuren zijn afgesloten. Ik blijf vooralsnog even hier.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Lees dat de universiteit utrecht de gebouwen al sluit, basisscholen vast ook wel. Zou ze binnen laten zitten en niet nu met die chaos in de binnenstad de weg op gaan :) oh en geen treinen naar Utrecht Centraal
Bron van geen treinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:21

steveman

Comfortabel ten onder

Ook treinen komen Utrecht Centraal niet meer binnen, meldt een verslaggever.

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 18-03-2019 12:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
Een verslaggever?
Da's dus geen duidelijke bron..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Mwah niet binnen kunnen komen is iets anders dan dat ze niet meer rijden, ik heb van mijn collega's (ProRail verkeersleiding) namelijk begrepen dat ze nog rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:50:
[...]

NS geeft aan dat treinen nog wel gewoon rijden. Onderstaand de actuele vertrektijden van Utrecht NS. Geen vertraging en geen uitval.

https://www.ns.nl/stationsinformatie/UT/utrecht-centraal

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Mwah niet binnen kunnen komen is iets anders dan dat ze niet meer rijden, ik heb van mijn collega's (ProRail) namelijk begrepen dat ze nog rijden
Ik zag echt 30 seconden geleden nog een trein Utrecht CS verlaten via het zuiden. Dus lijkt gewoon nog te draaien dat station.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 18-03-2019 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Prima begrijpelijk. Maar neem gewoon eerst contact op met de school, de leiding daar is ook onderdeel van planning voor calamiteiten en incidenten. Politie heeft ook melding gegeven van informatiepunt voor vragen.

Je maakt je zorgen, dat is volstrekt normaal. Eerst informatie, dan actie. Vaak is na informatie al communicatie.
Angeloonie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Geweldig, daar is de eerste complotdenker al. U gaat door voor de koelkast d:)b
Met complotten heeft dat niets te maken. Het is helaas een nogal pijnlijke constante in zowel onze geschiedenis als in ons spectrum van gedrag dat er altijd mensen zijn die gebruik zoeken van.

Politici zijn daar nou niet echt een uitzondering in. Je zou denken dat aangezien de pijnlijk zichtbare marketingtechnische oefeningen van melken bij een zekere vorige - nationale - verkiezing en de meetbaarheid van electorale effecten mensen inmiddels wel iets meer zorgvuldig zouden zijn bij het kijken naar politiek gedrag ten tijde van druk of crisis. Maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:51:
Ja inmiddels bericht van school. Ze blijven samen met de andere school in het gebouw met zijn allen binnen, deuren zijn afgesloten. Ik blijf vooralsnog even hier.
Same here. Aan de compleet andere kant van Utrecht :) :
Naar aanleiding van de schietpartij hebben we kinderen tussen de middag binnen gehouden en ook 's middags gaan ze niet naar buiten. Kinderen kunnen wel naar school. We houden de deuren op slot. Er is de kinderen niet verteld waarom ze binnen moesten blijven.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:51

TNW

Ik woon op een paar honderd meter van de plaats waar de aanslag (?) heeft plaatsgevonden. Werd op werk door mijn zusje gebeld of ik veilig was.

Ik ben niet in paniek ofzo maar ga straks wel bezorgd richting huis. Dat de dader voortvluchtig is en de grootschalige reacties van veiligheidsdiensten maakt mij niet echt vrolijk.

Ik hoop ten zeerste dat dit niks met Christchurch heeft te maken, wat een ***zooi.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Laten we gewoon rustig blijven en de diensten hun werk laten doen, de kans dat er nu nog iets gebeurd daar lijkt me extreem klein. Speculeren heeft geen zin, anders dan dat er waarschijnlijk wel iemand overleden is gezien het laken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Op de NOS stond over geen treinen,

[ Voor 60% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Echt net weer contact gehad, dat bericht van NOS.nl is kul! Treinen blijven voor zover nog gewoon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Doe vooral wat jij nodig acht. Het zijn jou kinderen.
Ik denk niet dat dit goed advies is, het is nu erg druk in Utrecht en het brengt ook meer paniek bij de kinderen dan nodig. Gewoon binnen blijven is het advies.

Kanaleneiland is helaas niet de mooiste en beste buurt van Utrecht. Ben er zelf vaak genoeg doorheen gemoeten voor cursus werk (dus ook met die tram), maar ik was wel altijd op mijn hoede. Er wonen ook veel migranten en veel werkloosheid, zie o.a. Wikipedia. Het blijft opmerkelijk dat dit al zoveel jaren het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:57:
Echt net weer contact gehad, dat bericht van NOS.nl is kul! Treinen blijven voor zover nog gewoon rijden.
Klopt. Staat ook gewoon op de twitter van NS.nl: https://twitter.com/NS_on...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

Bronnen mensen, bronnen. Als er geen duidelijke bron is kan je er nu nog niet van uit gaan dat het waar is. Als er iets gezegd wordt over de NS - zoek het even op of het waar is. Zo moeilijk is het niet..

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2019 13:01 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

UU is inmiddels dicht volgens NOS.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nat-Water schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Een verslaggever?
Da's dus geen duidelijke bron..
Ik zag toevallig net dat zinnetje, vandaar dat ik het even postte "meldt een verslagever" heb je inderdaad precies niets aan.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:55:

[...]

Met complotten heeft dat niets te maken. Het is helaas een nogal pijnlijke constante in zowel onze geschiedenis als in ons spectrum van gedrag dat er altijd mensen zijn die gebruik zoeken van.

Politici zijn daar nou niet echt een uitzondering in. Je zou denken dat aangezien de pijnlijk zichtbare marketingtechnische oefeningen van melken bij een zekere vorige - nationale - verkiezing en de meetbaarheid van electorale effecten mensen inmiddels wel iets meer zorgvuldig zouden zijn bij het kijken naar politiek gedrag ten tijde van druk of crisis. Maar goed.
Als het niks met complotten te maken heeft, heb je dan een bron waaruit blijkt dat er een gerede kans is dat deze aanslag/gebeurtenis georchestreerd is door een politieke partij? Want dat is wel een hele zware beschuldiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Tja, dat mensen berichten van de NOS overnemen kan ik me wel voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lolhozer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat ze dat kenteken wel regelmatig zullen wisselen om herkenning te voorkomen.
Arrestatie teams wisselen vaak van auto's om die reden.. mijn vroegere buurman zit bij zo'n team en had regelmatig andere autos voor de deur staan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Hij lijkt te suggereren (en jij ook, al is dat met jouw taalgebruik nooit duidelijk te zeggen) dat deze schietpartij plaats vindt omdat er verkiezingen zijn, in plaats van dat de politiek gebruikt maakt van het feit dat het gebeurd is.

Dat is wel degelijk complot denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met complotten heeft dat niets te maken.
Natuurlijk wel, met zijn "iets te toevallig" suggereert hij effectief dat dit vooropgezet is door de politieke macht.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:51

TNW

ehtweak schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:58:
UU is inmiddels dicht volgens NOS.
Ik werk daar, we schijnen gebouw niet uit te mogen...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Natuurlijk wel, met zijn "iets te toevallig" suggereert hij effectief dat dit vooropgezet is.
Dat kan toch? Waarom zou dat niet kunnen? 1 beeld laten zien lijkt mij niet echt de manier (enkel de NOS berichtgeving). Iets met vrijheid van meningsuiting lijkt mij.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Sissors schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Als het niks met complotten te maken heeft, heb je dan een bron waaruit blijkt dat er een gerede kans is dat deze aanslag/gebeurtenis georchestreerd is door een politieke partij? Want dat is wel een hele zware beschuldiging.
Los van de complottheorie vind ik wel dat het (vooralsnog dan) heel makkelijk afgezegd word. Dat je stopt met flyeren kan ik inkomen, maar om daar nu de kiezers een debat voor te onthouden gaat wel wat ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik woon pal naast de grote moskee in Utrecht (in het stationsgebied). M'n vriendin is met m'n twee kleine meiden thuis.
Complete lockdown, moskee helemaal geëvacueerd. M'n nichtje mag niet weg uit school (oog in al) op een paar honderd meter van 24 oktoberplein.

[ Voor 22% gewijzigd door Tjebakka op 18-03-2019 13:03 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:38
Ik zit ook op de UU, van mensen in andere gebouwen heb ik gehoord dat zij inderdaad niet erin of eruit mogen, wij hebben hier echter nog niets gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:02:
Ik woon pal naast de grote moskee in Utrecht (in het stationsgebied). M'n vriendin is met m'n twee kleine meiden thuis.
Complete lockdown, moskee helemaal geëvacueerd
Thuis is de veiligste plek nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CryptoNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Dat kan toch? Waarom zou dat niet kunnen?
Het blijft hoe dan ook een complottheorie, dat is waar we het over hadden.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Woon hemelsbreed niet al te ver van

Mocht het een terroristisch motief hebben, de locatie ken een makkelijke toegang tot veel uitvluchtwegen: A2/A12, Beneluxlaan, Graadt van Roggenweg.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet. Ik merk doodeenvoudig op dat er altijd mensen zijn die gebruik maken van denken en voelen van andere mensen bij situaties van druk of crisis.

Pak er een geschiedenisboek bij zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Om 13:15h persconferentie op NPO 1

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Zit hier ook <1 km van de plek.
Wat bij mij opkwam: 2 of 3 tramhaltes later en je bent op Utrecht Centraal. Qua afweging ontkomen of (veel) slachtoffers maken (mocht dat in hoofd van zo'n malloot omgaan) lijkt toch echt gekozen voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Het blijft hoe dan ook een complottheorie, dat is waar we het over hadden.
Niet mee eens. Ik ben altijd neutraal met dit soort dingen, dus ik sta er middenin, maar jij gelooft direct NOS en dergelijke, anders zou je niet zeggen dat wat ik zeg een complottheorie is. Misschien is dat wat jij denkt wel? Wie zal het zeggen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je begint je post letterlijk met "Met complotten heeft dat niets te maken". Wat @CryptoNL postte is een complottheorie. Misschien is het handig de focus te houden op wat er gezegd wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Het kan ook 'gewoon' om een afrekening binnen het criminele circuit gaan, schokkend en onacceptabel maar geen terroristisch motief.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Laatst online: 14:05
Net op 538 radio hadden ze het erover dat journalisten en hulpverleners weggestuurd werden bij de flat waar de DSI de boel omsingeld heeft.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:30

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:De discussie over complottheorieën stopt hier, vanaf nu is het offtopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Wat ik dan weer raar vindt is dat er een paar mensen neergeschoten worden en dat er vervolgens gevlucht wordt met een auto. Oogt niet echt als een terroristische aanval. Afrekening ook niet want er werd in de rondte geschoten in de tram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Toevallig dat dit gebeurt op de dag dat veel hulpdiensten demonstreren en dus minder snel en efficient op locatie kunnen zijn. Nergens op gebaseerd maar viel mij op. Bedoel dus te zeggen dat de dader(s) hier wellicht gebruik van hebben gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Lensent op 18-03-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

-JeeDee- schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:04:
Wat bij mij opkwam: 2 of 3 tramhaltes later en je bent op Utrecht Centraal. Qua afweging ontkomen of (veel) slachtoffers maken (mocht dat in hoofd van zo'n malloot omgaan) lijkt toch echt gekozen voor het eerste.
Maar toch nog een heel eind lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-JeeDee- schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:04:
In Frankrijk en Duitsland zijn de aanslagplegers ook ontkomen helaas. Het is bijna onmogelijk om de dader(s) direct te pakken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lensent schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:06:
Toevallig dat dit gebeurt op de dag dat veel hulpdiensten demonstreren en dus minder snel en efficient op locatie kunnen zijn. Nergens op gebaseerd maar viel mij op. Bedoel dus te zeggen dat de dader(s) hier wellicht gebruik van hebben gemaakt.
Dat vraag ik me af, ze waren al op de weg en ook redelijk in de buurt naar wat ik begrepen heb. Volgens mij is al op de weg zijn een stuk efficienter dan moeten uitrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
ToolkiT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Arrestatie teams wisselen vaak van auto's om die reden.. mijn vroegere buurman zit bij zo'n team en had regelmatig andere autos voor de deur staan..
En wisselen regelmatig van kenteken! Als de auto geruild wordt met een andere dan wordt het kenteken ook verandert. Hoe dat geregeld wordt via de RDW is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
* Slack plaatjes werken niet publiekelijk *

Bizar gezicht!

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

1 ooggetuige politie-medewerker meldt dat er (ook) een schietpartij bij een moskee heeft plaatsgevonden.
Eentje..

[ Voor 12% gewijzigd door SuBBaSS op 18-03-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

SuBBaSS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:08:
1 ooggetuige meldt dat er (ook) een schietpartij bij een moskee heeft plaatsgevonden.
Eentje..
Op NPO 1 wordt dat ook gezegd, heerlijk verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Lees de topicwaarschuwing. Actualiteiten, niet maatschappelijke problematiek.

[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 13:50 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
NOS mag de uitzending wel even stoppen. 100 x hetzelfde vertellen schiet niet echt op. Kom terug als je updates hebt?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Op zoek naar iemand / iemand misschien naar jou op zoek: ikbenveilig.nl

De politie ontkent zojuist de berichten van meerdere schietpartijen. Tot zover weer een sociale media en verslaggeving.

[ Voor 36% gewijzigd door Virtuozzo op 18-03-2019 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sorry maar dit is toch echt zo enorm overdreven:
Ikbenveilig.nl geopend
Het Rode Kruis dat de website ikbenveilig.nl is geopend. Ondertussen doen 15 hulpverleners ondersteunend werk in het calamiteitenhospitaal.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

1 ooggetuige politie-medewerker meldt dat er (ook) een schietpartij bij een moskee heeft plaatsgevonden.
Eentje..
2 MINUTEN GELEDEN
Geen andere schietpartijen
Op sociale media wordt er veel gesproken over schoten elders in Utrecht. Maar berichten over andere schietpartijen dan bij het 24 Oktoberplein kloppen niet, zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens.
Hopelijk heeft de woordvoerder gelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Poging 2...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/icb9SJVeVj9veLyuBFM3dIe6/thumb.png

Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Eentje..
Berichten over andere schietpartijen dan bij het 24 Oktoberplein kloppen niet, zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

Red Boll

Kick Ass!

Khayma schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:06:
Wat ik dan weer raar vindt is dat er een paar mensen neergeschoten worden en dat er vervolgens gevlucht wordt met een auto. Oogt niet echt als een terroristische aanval. Afrekening ook niet want er werd in de rondte geschoten in de tram.
Zo was er ooit een sniper in the US of A die met "random shootings" de aankomende moord op zijn (ex-) partner wilde verhullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Reinier schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Op NPO 1 wordt dat ook gezegd, heerlijk verwarrend.
Ja da's ook mijn bron in dezen. :P
Inderdaad heel verwarrend. Een woordvoerder de er even een feitje insmijt dat nog nergens anders te horen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

Mijn nicht zat in die tram (Ze studeert in Utrecht) maar is nu thuis (hoor ik net via WhatsApp).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.