Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Omdat er nog geen 100 meter van die plek een school zit?
Ok, dat maakt het duidelijk. ;)
Al denk ik dat er weinig ratio is voor angst want die dader vluchtte en het zou nogal gek zijn als hij dan in de buurt blijft (nogal onhandig als je vlucht) of als hij nog ergens verder gaat schieten. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment het liefst de kinderen binnenhoudt en de deuren op slot houdt totdat je denkt dat de dader is gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Als je de tegenwoordigheid van geest hebt om Allah aan te roepen tijdens je daad is de kans op een psychose of een andere verklaring een stuk kleiner. Zo'n getuige verzint dat ook niet zomaar.

Komt bij dat de dader na afloop succesvol gevlucht is en zich uren schuil heeft weten te houden, een verward persoon zie ik dat ook niet zo snel doen.
Dan nog lijkt het me volstrekt normaal voor een moslim om Allah aan te roepen als hij aan het moorden slaat. Helemaal als iets als eerwraak betreft.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:51

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:28:
[...]

Ok, dat maakt het duidelijk. ;)
Al denk ik dat er weinig ratio is voor angst want die dader vluchtte en het zou nogal gek zijn als hij dan in de buurt blijft (nogal onhandig als je vlucht) of als hij nog ergens verder gaat schieten. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment het liefst de kinderen binnenhoudt en de deuren op slot houdt totdat je denkt dat de dader is gepakt.
Die ratio maakt toch helemaal niet uit, die man loopt nog vrij rond, niemand weet wat hij zal gaan doen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen! Dus kan in een kwade gedachte een school, kantoor of wat dan ook binnen lopen en gek gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Die ratio maakt toch helemaal niet uit, die man loopt nog vrij rond, niemand weet wat hij zal gaan doen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen! Dus kan in een kwade gedachte een school, kantoor of wat dan ook binnen lopen en gek gaan doen.
Wat ook gebeurt toen is bij andere recente aanslagen in Frankrijk bijvoorbeeld. Een was bij een bedrijf naar binnen gegaan en andere helaas nog op andere plekken.

Ik snap die angst zeker, zelfs hier verder weg keek ik (mogelijk ook onbewust) meer om me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
De politie meldt dat er een derde verdachte is aangehouden. Onbekend is wat de betrokkenheid van de verdachte is bij de aanslag van vandaag.
https://nos.nl/liveblog/2...htoffers-niet-bekend.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Het is zoiets als door de bliksem worden getroffen. De kans verwaarloosbaar klein maar je doet beter niets om het risico te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:41:
[...]

Het is zoiets als door de bliksem worden getroffen. De kans verwaarloosbaar klein maar je doet beter niets om het risico te vergroten.
Appels met peren vergelijken! Maar blijf vooral proberen de angst van mensen in twijfel te trekken, makkelijk natuurlijk als je er niet door geraakt wordt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, ik woon en werk in Utrecht en mijn kinderen gaan er ook naar school. Ik heb uiteraard het nieuws nauw gevolgd maar angst heb ik geen moment gevoeld. Moet daarbij wel zeggen dat ik geen moment heb geloofd dat het echt om een terroristische aanval ging (daarvoor was de locatie gewoon echt té vreemd).

Maar goed, in de groepsapp van de klas van mijn oudste dochter deden een paar ouders ook -naar mijn mening- overdreven dramatisch, dus dat er mensen zijn met het hart in de keel geloof ik op zich wel ;)

Wmb gaan ze morgen gewoon weer naar school/het kdv, maar zo denk blijkbaar niet iedereen erover.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2019 00:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:46:
[...]

Appels met peren vergelijken! Maar blijf vooral proberen de angst van mensen in twijfel te trekken, makkelijk natuurlijk als je er niet door geraakt wordt!
Waar ben je bang voor dan? Motief van de dader is nog niet bekend - dus dan valt er ook nog niet vast te stellen waar je bang voor moet zijn.

FUD heet dat; Fear Uncertainty and Doubt. Een middel wat vooral door populisten en clickbait media gebruikt wordt om angst, onzekerheid en twijfel te zaaien zodat mensen ontvankelijk worden voor onbevestigde of disinformatie.

Daarom is het hebben van geduld in afwachting van feiten zo belangrijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
dr.lowtune schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:42:
Afgaande op dit verhaal:
https://www.ad.nl/binnenl...ie-gewaarschuwd~ad635343/

Zou het me dan ook weer niet verbazen als het in de relationele sfeer zit, al dan niet drug-induced.

Als het dat is, dan kan je al op je vingers natellen dat bij het proces de kaart van "ontoerekeningsvatbaar" wordt getrokken.

Eerst maar hopen dat de slachtoffers goed mogen herstellen, lichamelijk en geestelijk.
Ik blijf het toch ergens wel verwonderlijk vinden, bovenstaande URL samen met dit linkje.

De beste man heeft het volgende op zijn strafblad staan/verdacht geweest van:
- Geschoten op een flat met een wapen en veroordeeld tot doodslag.
- Verdacht geweest van inbraak van een vrachtauto
- Met drank op achter het stuur
- Agent bedreigd en bespuugd
- Poging tot winkeldiefstal
- Heling van navigatiesystemen
- Vernielen van een ruit

En dan nog dat verhaal van Angelique waar hij verdacht wordt van verkrachting. Dat soort figuren lopen dus vrij rond op straat in Nederland. Hij zit niet vast, krijgt hij uberhaupt wel hulp of wordt hij gewoon aan zijn lot overgelaten met zijn problemen voor alcohol, drugs, seks/vrouwen en het gezag? En wat moet iemand doen in Nederland om tot "Persona non grata" verklaard te worden en teruggestuurd te worden naar Turkije? Blijkbaar is bovenstaande niet genoeg... Dit geeft mij echt een treurig gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:52:
Waar ben je bang voor dan? Motief van de dader is nog niet bekend - dus dan valt er ook nog niet vast te stellen waar je bang voor moet zijn.
Denk dat je ook niet moet onderschatten dat ouders in zo'n geval hun kinderen willen beschermen, als je dan ver van ze vandaan bent voelt dat ergens niet oké. Niet dat je zelf iets tegen zo'n aanvaller kunt uitrichten mocht het zover komen, maar het oerinstinct speelt zeker een rol.

Zou het ook niet angst willen noemen, meer een sluimerende spanning die je pas werkelijk beseft als je op de radio hoort dat hij is opgepakt. Zit in nog te piekeren waar ik mijn uren van vandaag op ga boeken, echt productief ben ik niet geweest door alles zo in de gaten te houden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

NiGeLaToR schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:52:
[...]

FUD heet dat; Fear Uncertainty and Doubt. Een middel wat vooral door populisten en clickbait media gebruikt wordt om angst, onzekerheid en twijfel te zaaien zodat mensen ontvankelijk worden voor onbevestigde of disinformatie.

Daarom is het hebben van geduld in afwachting van feiten zo belangrijk.
Ik ben nergens bang voor geweest, maar er was een mede tweaker die het had over dat zijn kinderen op school zaten in Utrecht en hij 80km verderop, er niet heel erg fijn bij zat. Dan is het toch logisch dat je bang bent dat er iets met je kinderen kan gebeuren?

Kun je wel rustig afwachten wat de feiten zijn. Maar in de tussentijd zit je gewoon met onzekerheid, en onzekerheid/onwetendheid voedt de angst. De kans dat de dader naar die school gaat is natuurlijk heel klein, maar dat je bang ervoor bent is vrij logisch, het zijn verdorie je kinderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:59:
[...]

Ik ben nergens bang voor geweest, maar er was een mede tweaker die het had over dat zijn kinderen op school zaten in Utrecht en hij 80km verderop, er niet heel erg fijn bij zat. Dan is het toch logisch dat je bang bent dat er iets met je kinderen kan gebeuren?

Kun je wel rustig afwachten wat de feiten zijn. Maar in de tussentijd zit je gewoon met onzekerheid, en onzekerheid/onwetendheid voedt de angst. De kans dat de dader naar die school gaat is natuurlijk heel klein, maar dat je bang ervoor bent is vrij logisch, het zijn verdorie je kinderen!
En zo wordt een reactie op iets totaal anders helemaal uit de context gehaald. Tuurlijk maak je je zorgen omdat er iets gaande is en je kinderen zijn daar en jij niet, maar om in generieke zin nu bang te worden voor terrorisme terwijl we nog niets weten is wellicht niet heel zinvol.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:51:
Tja, ik woon en werk in Utrecht en mijn kinderen gaan er ook naar school. Ik heb uiteraard het nieuws nauw gevolgd maar angst heb ik geen moment gevoeld. Moet daarbij wel zeggen dat ik geen moment heb geloofd dat het echt om een terroristische aanval ging (daarvoor was de locatie gewoon echt té vreemd).

Maar goed, in de groepsapp van de klas van mijn oudste dochter deden een paar ouders ook -naar mijn mening- overdreven dramatisch, dus dat er mensen zijn met het hart in de keel geloof ik op zich wel ;)

Wmb gaan ze morgen gewoon weer naar school/het kdv, maar zo denk blijkbaar niet iedereen erover.
Dat laatste sowieso! Niet dat een dag school/werk missen zo erg is maar het beste is om zo snel mogelijk weer gewoon verder te gaan met je leven.

Als het geen terroristische aanslag is maar om een gestoord individu gaat moeten we dan is de relevante vraag of dat die persoon een verleden had met de psychiatrische/psychische hulpverlening. Zo ja, dan moeten we misschien ook eens kritisch kijken naar de bezuinigingen hierop. Maar 1 stap tegelijkertijd, eerst maar eens zien wat het motief was en wat de achtergrond van die persoon was.

Overigens ter herinnering, we hadden hier de afgelopen decennia een paar keer eerder een aanslag: MBO-school (Turk, erevraagk eind jaren 90 of begin jaren 0), winkelcentrum in AadR (automatisch vuurwapen), die auto die inreed met koninginnedag en volgens mij nog 1 of 2 aanslagen die ik vergeet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2019 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:20:
[...]
Nee, hoor. Een schietpartij is een aanslag.
Overigens interessante vraag die de Belgen in 2017 al bezig hield.
Die snode belgen zijn ons op bijna alle fronten voorbijgestreefd de laatse 20 jaar.

Link: https://www.vrt.be/vrtnws...lag-of-een-schietpartij-/

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
anandus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:20:
[...]
Nee, hoor. Een schietpartij is een aanslag.
[misdrijf] - Een aanslag is een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden. De pleger heeft vaak een politiek of ideologisch doel, waarbij het doel van de aanslag in de weg staat. Andere motieven kunnen geld en wraak zijn. Als het doel geen specifiek persoon is, is er sprake van een terreuraanslag.

Voor zover als ik het nu zie is het een gek die doorflipte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
k995 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:55:
[...]

[misdrijf] - Een aanslag is een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden. De pleger heeft vaak een politiek of ideologisch doel, waarbij het doel van de aanslag in de weg staat. Andere motieven kunnen geld en wraak zijn. Als het doel geen specifiek persoon is, is er sprake van een terreuraanslag.

Voor zover als ik het nu zie is het een gek die doorflipte.
Vanochtend spraken ze bij WNL om de 2 zinnen het woordje aanslag uit en was er een terrorisme expert om over dit voorval te praten.

'Praten over de aanslag van gisteren en wat dat betekent voor ons gevoel van veiligheid..' Jezus Christ ik kan een paar oosterburen uit de geschiedenis bedenken die vergelijkbare angstpropaganda hadden gevoerd.

Ondertussen in een ander universum:
Angelique deed aangifte verkrachting door Gökmen Tanis: ‘Hij is gek, ik had politie gewaarschuwd’
De 47-jarige Angelique is het slachtoffer in de verkrachtingszaak van Gökmen Tanis, de man die vanmorgen in een tram in Utrecht drie mensen doodschoot. Volgens haar ‘heeft zijn daad van vandaag niks met geloof te maken’. ,,Hij is gewoon knettergek, drugsgebruiker, noem maar op. Ik heb de politie al vaker gewaarschuwd. Hij is geen terrorist, maar een psychopaat.”

Angelique kent Gökmen uit de buurt, de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Tot in 2017 gingen ze met elkaar om. Ze kenden elkaar al acht jaar. Van een liefdesrelatie wil Angelique niet spreken. Wel van seks en gezamenlijk cokegebruik. Angelique bevestigt de geruchten dat Tanis getrouwd is geweest.
Lijkt me echt een jihadist.

[ Voor 34% gewijzigd door Franco10 op 19-03-2019 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Aan de andere kant lijkt het er steeds meer op dat er sprake is van willekeurige slachtoffers, als de dader en het eerste slachtoffer elkaar gekend zouden hebben dan was dat allang door de autoriteiten gemeld.

Die informatie zou terrorisme uitgesloten hebben, het feit dat er ook een derde persoon aangehouden is ook vreemd als het een 'verwarde man' was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:42:
Aan de andere kant lijkt het er steeds meer op dat er sprake is van willekeurige slachtoffers, als de dader en het eerste slachtoffer elkaar gekend zouden hebben dan was dat allang door de autoriteiten gemeld.

Die informatie zou terrorisme uitgesloten hebben, het feit dat er ook een derde persoon aangehouden is ook vreemd als het een 'verwarde man' was geweest.
Het een sluit het ander niet uit. Volgens mij is er maar over twee van de drie slachtoffers iets bekend momenteel. Ik kan me voorstellen dat men meer zaken naloopt. Als er in de kring van de dader wat 'bekenden' zitten kan ik me voorstellen dat die opgepakt worden om te kijken wat precies hun relatie met de dader en zijn daad is. Ongeacht het daadwerkelijke motief van de dader.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Borderline grappig trouwens hoe men "Allah akbar" ziet als bewijs voor een terreurdaad. Zou je bij een geval van eerwraak ook niet schreeuwen dat je het uit de naam van jouw god en geloof doet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Pathogen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:50:
Borderline grappig trouwens hoe men "Allah akbar" ziet als bewijs voor een terreurdaad. Zou je bij een geval van eerwraak ook niet schreeuwen dat je het uit de naam van jouw god en geloof doet?
Nee, dat zou ik niet doen. Maar ik zou dan ook niet een tram overhoop schieten, niet voor eerwraak en ook niet voor een denkbeeldig vriendje.

Je kan echter niet ontkennen dat Allahu Akbar vrij snel door mensen met Islamitisch geweld geassocieerd wordt. Wellicht omdat het ook een term is die relatief vaal gebezigd wordt door mensen uit die cultuur. Of de link met terrorisme terecht is laat ik in het midden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:56:
[...]

Nee, dat zou ik niet doen. Maar ik zou dan ook niet een tram overhoop schieten, niet voor eerwraak en ook niet voor een denkbeeldig vriendje.

Je kan echter niet ontkennen dat Allahu Akbar vrij snel door mensen met Islamitisch geweld geassocieerd wordt. Wellicht omdat het ook een term is die relatief vaal gebezigd wordt door mensen uit die cultuur. Of de link met terrorisme terecht is laat ik in het midden
Ik associeer het zelf met geweld door islamieten, i.p.v. islamitisch geweld. Dat is iets heel anders.

De overgrote meerderheid van Islamieten in de wereld is geen terrorist, laten we hier niet helpen met het normaal maken van de gedachte dat het geloof de idioot maakt in plaats van dat de idioot het geloof misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Precies. Islamitisch geweld, die link zie ik wel, maar voor de grote sprong naar een terreurdaad zie ik nog geen logisch aanknopingspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
[...]

Dat zie ik vaker, maar denk niet dat dat zo werkt als je een doorgesnoven gek bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:42:

Ik vind het toch wel een bijzonder naar gezicht om te zien dat jij en een paar anderen zo'n beetje lijken te hopen dat het een echte jihadistische terreurdaad is.

Waarom? Dat is met enige afstand het meest slechte wat gebeurd kan zijn. De haat, die sowieso al redelijk aanwezig is, zal dan alleen maar toenemen. Hoe lang voordat men weer een moskee aanvalt, mensen lijken te vergeten dat we al een aanslag op een moskee hebben gehad in Nederland, gelukkig gepleegd door sukkels die niet weten hoe een molotov werkt, maar toch. Willen we hier een Christchurch hebben?

En wat denk je wat er gebeurd na een extreem-rechtse terreurdaad op moslims? Binnen no-time heb je wat jihadi's die terug zullen slaan.

Ja, wat gister gebeurd is kan een terreurdaad zijn, echter, ik hoop het niet. Laat het een "verwarde" man zijn, laat het eerwraak of whatever zijn, want ik zit niet te wachten op nog meer haat tussen mensen. De geschiedenis staat iets te vol met voorbeelden van wat er dan gebeurd, en dan doel ik niet op een Hitler, maar meer op wat "normale" mensen elkaar aandeden tijdens The Troubles, de oorlogen in de Balkan of de Rwandese genocide. Elkaar vermoorden enkel en alleen omdat ze "anders" zijn. :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:57:
[...]

Het zou wel een serieuze verwijzing naar radicaal islamitisch gedachtegoed zijn, een doorgedraaide drugsgebruiker is in de regel volledig van de wereld als hij/zij weerzinwekkende daden pleegt.
Nee, Allah Akbar is geen radicale leus. Het betekend God is groot en kan in allerlei contexten geroepen worden. Ook bij eerwraak zou dat geroepen kunnen worden. Dus nee, dat is geen aanwijzing van extremisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:En maar weer even de bezem er door. De laatste keer dat ik het checkte was dit niet het grote spui hier je onderbuik over migratie problematiek en het Nederlandse strafrechtsysteem. Graag ontopic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb dit topic gister nauw gevolgd tot 17:00 ongeveer en ook een paar keer gereageerd.
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik dacht niet aan een terroristische aanslag maar wel aan een aanslag met motief.
Ik denk dat we blij moeten zijn hoe de politie DSI , AT etc gereageerd heeft. Voor zo'n klein land hebben we dit wel erg goed voor elkaar hoor.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Inmiddels zit alleen nog de hoofdverdachte vast en zijn de andere 2 die gister gearresteerd zijn weer vrijgelaten. 1 daarvan was iemand die "achter een lintje had moeten blijven" volgens de burgemeester.

Bron:nu.nl

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
https://twitter.com/anadoluagency/status/1107671989031002114
#BREAKING Netherlands: Suspect of attack Gokmen Tanis shot relative and those trying to help due to family matters, relatives say
Aldus turkse media. Weliswaar niet dezelfde bron die beweerde dat de verdachte in Tsjetsjenië had gevochten, maar nog steeds met een korrel zout te nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Franco10 op 19-03-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:48:

[...]

Aldus turkse media. Weliswaar niet dezelfde bron die beweerde dat de verdachte in Tsjetsjenië had gevochten, maar nog steeds met een korrel zout te nemen.
Het sluit wel aan op eerdere verklaringen van ooggetuigen dat hij zich zou hebben gericht op een vrouw en de mensen die haar hielpen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:48:

[...]

Alles wat van de turkse media komt mag sowieso met een kruiwagentje zout... Er is ze natuurlijk alles aan gelegen om dit een uit de hand gelopen familieruzie te maken, in plaats van iets wat door bijvoorbeeld erdogan is gestimuleerd/uitgelokt, vooral de vermoorde(nde) onschuld spelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 21:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Player1S schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:38:
Inmiddels zit alleen nog de hoofdverdachte vast en zijn de andere 2 die gister gearresteerd zijn weer vrijgelaten. 1 daarvan was iemand die "achter een lintje had moeten blijven" volgens de burgemeester.

Bron:nu.nl
Blijkt toch niet waar, aldus politie.

Bron ad.nl

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sport_Life schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Bron ad.nl
Nu.nl heeft het inderdaad aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Sport_Life schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Bron ad.nl
Laten we dan ook de officiële bron pakken:

[Twitter]

Wel slecht dat er tegenstrijdige berichten komen vanuit officiële kanalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 19-03-2019 10:17 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:56:
[...]

Alles wat van de turkse media komt mag sowieso met een kruiwagentje zout... Er is ze natuurlijk alles aan gelegen om dit een uit de hand gelopen familieruzie te maken, in plaats van iets wat door bijvoorbeeld erdogan is gestimuleerd/uitgelokt, vooral de vermoorde(nde) onschuld spelen.
Dus jij denkt dat de kans reëel is dat erdogan heeft uitgelokt dat deze coke snuivende met een anita van 50 seksende dwaas naar een tram liep in een gekleurde wijk van Utrecht om daar een familielid en mensen die haar hielpen dood te schieten.

Want erdogan zal vooral drugsverslaafde zwakbegaafden willen inzetten om welke reden precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

De term is synoniem met Islam ja, maar alleen in het westen associeren we het met terreur.. in het midden oosten is het hetzelfde als in het westen 'onze vader die in de hemel zijt' gebruikt word...
Zie ook:
ToolkiT in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Edit: dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Franco10 op 19-03-2019 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
BBC (Turks): https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-47611776
Ik zal 'm vrij vertalen.
Zanlının babası DHA'ya konuştu: 11 yıldır konuşmuyoruz, yaptıysa cezasını çeksin
Öte yandan, zanlı Gökmen Tanış'ın Kayseri'de oturan babası Mehmet Tanış ise Demirören Haber Ajansı'na (DHA) konuştu.

Tanış, "Oğlumla 11 yıldır diyaloğum yok, konuşmuyoruz. Yaptıysa cezasını çeksin" dedi.

37 yaşındaki Gökmen Tanış'ın, yaşadığı Utrecht'te "sosyalleşmeyi sevmeyen, münzevi bir kişi" olarak bilindiği bildiriliyor.

BBC Türkçe'ye konuşan Utrecht'te yaşayan Türk bir iş adamı, Yozgat doğumlu olan Tanış'ın geçmişte Çeçenistan'a gittiğini ve Hollanda polisi tarafından sorgulandığını söyledi. Ancak bu iddiaları Türk ya da Hollandalı yetkililerden teyit etmek mümkün olmadı.

Anadolu Ajansı ise haberinde, saldırıyı düzenleyen Gökmen Tanış'ın yakınları ile görüştüğünü aktararak, "Yakınları, Tanış'ın ailevi meselelerden dolayı tramvaydaki bir yakınına, ardından da yardım etmek isteyenlere ateş açtığını söyledi" dedi.
Zijn vader (woonachtig in Turkije) heeft al 11 jaar geen contact met Gökmen. Hij beschrijft zijn zoon als een niet al te sociaal persoon.

De beweringen dat hij banden met IS heeft/had komen van een Turkse zakenman in Utrecht. Tot op heden heeft niemand deze beweringen kunnen bevestigen.

Anadolu Agency geeft aan dat Gökmen een bekende in de tram heeft gedood, en dat hij daarna is gaan schieten op omstanders die deze persoon te hulp schoten.
Erdoğan: Ailevi mesele olduğunu söyleyenler var, terör olayı olduğunu söyleyenler de var
Bu arada Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Ülke TV-Kanal 7-TVNet ortak yayınında saldırıyla ilgili bir soru üzerine, "Ailevi mesele olduğunu söyleyenler var. Bir terör olayı olduğunu söyleyenler var" dedi.

Türk istihbaratının da olayın peşinde olduğunu belirten Erdoğan, "İstihbarat başkanımız, 'Bilgileri alalım size döneriz' dediler. Bekliyoruz" diye konuştu.
Erdoğan: er zijn geruchten dat het een misdrijf in relationale sfeer betreft, maar ook dat het een terreurdaad is. De Turkse Inlichtingendienst doet ook onderzoek. Zodra er meer informatie is zullen we deze delen.
Dışişleri Bakanlığı: Saldırıyı şiddetle kınıyoruz
Dışişleri Bakanlığı da Utrecht'teki saldırıyı kınadı. Bakanlıktan yapılan açıklama şöyle:

"Hollanda'nın Utrecht kentinde bugün (18 Mart 2019) meydana gelen saldırıyı, faili kim olursa olsun ve hangi saikle gerçekleştirilmiş olursa olsun, şiddetle kınıyoruz.

"Bu menfur saldırı neticesinde hayatını kaybedenlerin yakınlarına başsağlığı ve sabır, yaralananlara acil şifalar diliyoruz.

"Bu saldırı karşısında Hollanda halkı ve Hükümeti ile dayanışmamız tamdır."
Minister van Buitenlandse Zaken: we veroordelen deze aanslag. Ongeacht wie de dader is en met welk motief, we veroordelen deze aanslag. Sterkte voor de nabestaanden. Turkije is solidair met de Nederlandse bevolking en regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Dus jij denkt dat de kans reëel is dat erdogan heeft uitgelokt dat deze coke snuivende met een anita van 50 seksende dwaas naar een tram liep in een gekleurde wijk van Utrecht om daar een familielid en mensen die haar hielpen dood te schieten.

Want erdogan zal vooral drugsverslaafde zwakbegaafden willen inzetten om welke reden precies?
Ik beweer niet dat erdogan deze persoon heeft ingehuurd, ik beweer dat dit soort stunts:

https://nos.nl/artikel/22...rkiezingsbijeenkomst.html
Erdogan zei tijdens de bijeenkomst in Tekirdag dat Tarrant het op Turkse moslims heeft voorzien en heeft gewaarschuwd dat er voor Turkse moslims geen plaats is in Europa. "Wie denk je wel niet dat je bent?", haalde de president uit.
Samen met het tonen van de video van die mafkees in NZ best eens mensen een duw de verkeerde kant op kan geven. Erdogan radicaliseert bewust (voor eigen verkiezingsgewin) de boel.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
RobinHood schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:11:
Ik vind het toch wel een bijzonder naar gezicht om te zien dat jij en een paar anderen zo'n beetje lijken te hopen dat het een echte jihadistische terreurdaad is.
Waar haal je vandaan dat het 'hopen' is op een terroristische aanslag???

Hoe verschrikkelijk ook het 'liefste' was het een afrekening binnen het criminele circuit geweest, gevolgd door eerwraak of een andere gerichte interne aangelegenheid binnen de Turkse gemeenschap. Het feit dat er sprake lijkt te zijn van willekeurige slachtoffers maakt dat het veel dichterbij komt, jij zelf ook het slachtoffer had kunnen zijn.

Het enige wat ik vanochtend constateerde is dat eerwraak of een andere connectie steeds minder voor de hand ligt omdat autoriteiten na 10 uur wel weet dat iemand zijn zus/dochter/moeder of criminele kompaan op de korrel genomen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Het enige wat ik vanochtend constateerde is dat eerwraak of een andere connectie steeds minder voor de hand ligt omdat autoriteiten na 10 uur wel weet dat iemand zijn zus/dochter/moeder of criminele kompaan op de korrel genomen heeft.
Of ze hebben er nog geen officiele verklaring over uit gedaan maar weten ze allang de band tussen 1 van de 3 slachtoffers en de dader en passen de andere slachtoffers in het geschetste beeld van getuigen dat hij zich op 1 vrouw richtte en diegene die haar probeerden te helpen.

kortom: zonder officiele verklaring weten wij helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Ik beweer niet dat erdogan deze persoon heeft ingehuurd, ik beweer dat dit soort stunts:

https://nos.nl/artikel/22...rkiezingsbijeenkomst.html

[...]

Samen met het tonen van de video van die mafkees in NZ best eens mensen een duw de verkeerde kant op kan geven. Erdogan radicaliseert bewust (voor eigen verkiezingsgewin) de boel.
Had je na de terroristische aanslag in NZ ook gedacht, dit zijn Trump, Wilders en Baudet achtigen die de boel radicaliseren voor eigen gewin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:14:
[...]

Had je na de terroristische aanslag in NZ ook gedacht, dit zijn Trump, Wilders en Baudet achtigen die de boel radicaliseren voor eigen gewin?
Ja, en wat bijvoorbeeld een Baudet doet nu vind ik ook bijzonder zorgwekkend. Trump hoeven we het niet eens over te hebben, die wordt in het christchurch manifest met naam en toenaam genoemd als inspiratie, en kan het niet eens uit zn strot krijgen om afstand te nemen van neonazis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
ToolkiT schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:07:
[...]

De term is synoniem met Islam ja, maar alleen in het westen associeren we het met terreur.. in het midden oosten is het hetzelfde als in het westen 'onze vader die in de hemel zijt' gebruikt word...
Zie ook:
ToolkiT in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"
Eens.
Hier in het westen zegt men dikwijls "Jezus (Christus)" wanneer men iets ziet/meemaakt wat men niet tof vindt of wanneer je bang bent. Het Islamitische equivalent daarvan is "Allah" of "Allahu Ekber". Best jammer dat het in het westen direct wordt geassocieerd wordt met terreur.

Als je mij laat schrikken (bijv. schoudertik wanneer ik hyperfocused ben), dan is de kans groot dat ik of "Jezus" of "Allah" zeg, puur uit reflex. Onbewust houd ik rekening met de omgeving waarin ik me bevind: op het werk of in het OV zeg ik eerder "Jezus" dan "Allah".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Het feit dat er sprake lijkt te zijn van willekeurige slachtoffers maakt dat het veel dichterbij komt, jij zelf ook het slachtoffer had kunnen zijn.
Jij haalt 2 dingen door elkaar. Het nieuws komt inderdaad dichterbij, door de media aandacht, maar de kans dat jij betrokken raakt bij een dergelijk schiet incident is vrijwel uitgesloten. In Amsterdam vindt regelmatig een schiet incident plaats, waarbij ook willekeurige slachtoffers in de vuurlinie staan. Dit is feitelijk geen andere situatie, behalve dat het voor "de leek" iets weg had van een terroristisch motief.
Al vrij snel in dit topic kwamen daar twijfels over.

Maakt het niet minder erg voor slachtoffers, uiteraard.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 19-03-2019 10:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Partijen hervatten verkiezingscampagne op ingetogen manier
De politieke partijen zullen dinsdag de campagne op de laatste dag voor de Provinciale Statenverkiezingenverkiezingen hervatten, maar doen dat wel op een ingetogen wijze. Maandag was besloten niet de straat op te gaan vanwege de dodelijke aanslag in Utrecht.
En dan verderop in het artikel...
Of de campagne ingetogen is of juist weer hevig wordt gevoerd, is nog onduidelijk.
Af en toe weet ik niet of ik het nieuws op NU.nl nog wel moet lezen. Volgens mij lezen ze hun eigen stukken zelf ook niet, dus waarom zou ik het nog doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:08:

Turkije is solidair met de Nederlandse bevolking en regering.
ik denk dat met ''Turkije'' een aantal inwoners van het land bedoelt wordt, maar absoluut NIET Erdogan en zijn politieke collega's.

Je kan niet eerst een land uitmaken voor nazi's en dan nu deze uitspraak doen, Erdogan en Co zijn in deze totaal ongeloofwaardig.

2017: https://nos.nl/artikel/21...stisch-en-nazistisch.html

Lijkt me dan ook verstandig om Erdogan en alles daaromheen compleet uit dit topic te laten

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 19-03-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
https://www.interajans.nl/once-esini-vurmus/
HOLLANDA’nın Utrecht kentinde meydana gelen ve polisin terör saldırısı olabileceğini bildirdiği saldırı olayında ölenlerden ikisinin, aranan Gökmen Tanış’ın eşi ve kayınvalidesi olduğu ileri sürüldü.
Twee van de slachtoffers zouden zijn (ex?) vrouw en schoonmoeder zijn.
Olayda hayatını kaybeden üçüncü kişinin ise saldırgana müdahale etmeye çalışan bir Hollandalı yolcu olduğu iddia edildi.
Het derde slachtoffer zou een omstander zijn die probeerde in te grijpen.
Bazı kaynaklar da Gökmen Tanış’ın yengesini öldürmeye çalıştığını ileri sürdüler.
Volgens andere bronnen zou Gökmen geprobeerd hebben zijn schoonzus te doden.
Geert1976 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:31:
[...]

ik denk dat met ''Turkije'' een aantal inwoners van het land bedoelt wordt, maar absoluut NIET Erdogan en zijn politieke collega's.
Die uitspraak komt vanuit het Ministerie van Buitenlandse Zaken...

https://twitter.com/TC_Disisleri/status/1107695589968539648
Officiele publicatie: http://www.mfa.gov.tr/no_...a-gelen-saldiri-hk.tr.mfa

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 19-03-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
-sorry, dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Mawlana op 19-03-2019 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
sylvesterrr schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:32:
https://www.interajans.nl/once-esini-vurmus/
Twee van de slachtoffers zouden zijn (ex?) vrouw en schoonmoeder zijn.
Aangezien we al weten dat het ene slachtoffer een voetbaltrainer met kinderen en de ander een 19 jarige cafetariamedewerkster was lijkt me dit niet geloofwaardig, tenzij dat 19 jarige meisje zijn ex-vrouw was maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Aangezien we al weten dat het ene slachtoffer een voetbaltrainer met kinderen en de ander een 19 jarige cafetariamedewerkster was lijkt me dit niet geloofwaardig, tenzij dat 19 jarige meisje zijn ex-vrouw was maar dat lijkt me niet.
Dat wist ik nog niet.

Dat nieuwsbericht is gisteren gepubliceerd, maar er stond geen tijdstip bij. Waarschijnlijk een oud bericht dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Geert1976 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:31:

Je kan niet eerst een land uitmaken voor nazi's en dan nu deze uitspraak doen, Erdogan en Co zijn in deze totaal ongeloofwaardig.

2017: https://nos.nl/artikel/21...stisch-en-nazistisch.html

Lijkt me dan ook verstandig om Erdogan en alles daaromheen compleet uit dit topic te laten
Kwestie van algemeen fatsoen, medeleven en de weegschaal van internationale betrekkingen.
Toen in 2010 de Gaza Flotilla door Israel werd geënterd stond Erdogan ook vuur te spuwen. Maar toen enkele maanden later in Israel een bosbrand ontstond die de Israeli's zelf niet onder controle leken te krijgen, was Turkije er binnen een paar dagen bij met blusvliegtuigen. Zonder dit aan de grote klok te hangen, overigens. De kiezer moet vooral niet denken dat er een verschil bestaat tussen wat er voor de bühne gezegd wordt, en wat er daadwerkelijk in het kader van internationale betrekkingen ondernomen is. Maar algemeen fatsoen verbood Turkije, die over een vloot blusvliegtuigen beschikt, enkel toe te kijken en niets te doen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
[...]

Wellicht zitten ze onder de gewonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
jip_86 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:41:
Wellicht zitten ze onder de gewonden?
Zou kunnen inderdaad, maar dan is het wel een enorme 'eerwraak-prutser'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Bild meldt dat het om een familieruzie om geld zou gaan:
Ein Nachbar von Tanis sagte BILD: „Er ist überhaupt nicht religiös oder radikal. Es geht um einen Streit in seiner Familie. Er wollte von einer Tante Geld. Das hat sie ihm aber nicht gegeben.“

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Oekiejoekie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:48:
Bild meldt dat het om een familieruzie om geld zou gaan:

[...]
Natuurlijk allemaal hearsay maar klinkt aannemelijker dan een terroristische daad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dus het ziet ernaar uit dat de hoofdaanleiding hiervoor in de relationele sfeer is te zoeken, een combinatie van toxische masculiniteit, eerwraak, vechtscheiding. De dader kan dan wel ook jihadistische ideeën hebben gekoesterd, maar die lijken hier bijzaak te zijn geweest, geen hoofdzaak. Als dat namelijk wel een hoofdzaak was dan had hij wel (ook / veel meer) in het wilde weg om zich heen geschoten.

Ik bedoel, stel dat een rechts-extremist zijn (ex)vrouw en (ex)schoonmoeder en een paar toevallige bijstanders neerknalt, zullen we dat ook niet onder rechts-extremistische terreur scharen, ondanks waarschijnlijk de vele gewelddadige extreemrechtse pamfletten en misschien een zelfgeschreven manifest of afscheidsbrief met extreemrechtse ideologie die bij onderzoek gevonden worden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
vraag:

er vinden per jaar meerdere eerwraak acties plaats in Nederland, waarom wordt deze vermoedelijke eerwraak in Utrecht dan zo enorm onder de loep genomen en niet ''gewoon'' gezien als een eerwraak actie net als alle anderen?

Bij menig eerwraak actie zie je hooguit 1 nieuwsitem and that's it.

Zelfs de wereldwijde pers en politiek is zich er mee aan het bemoeien...

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 19-03-2019 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
ten eerste: vreselijke tragedie, en mijn medeleven voor allen die geraakt zijn.

Tweede: Waarom al die media poeha? Waarom een complete stads afsluiting?? Waarom bewoners, werknemers en leerlingen binnen blijven? Bij sommige basisscholen stonden ouders aan de poort te wachten en zij kregen hun kind niet mee?

Alsof eerwraken, liquidaties en bendeoorlogen nooit hebben bestaan. Tenminste ik heb nog nooit gemerkt dat er een complete lockdown was van een grote stad omdat er een afgehakt hoofd voor een bar neergezet was, of toen er handgranaten bij clubs lagen, of...... Noem maar op.

Vervelend genoeg ook nog tijdens verkiezingstijd, zul je zien dat al die partijen zich gaan profileren nu. Ik geloof dat de PVD zich weer van hun "beste" kant heeft laten zien en het vuurtje van de vreemdelingen haat flink oprakelt.

Ik snak naar een partij die zegt: het is duidelijk dat we tekort schieten in onze hulp bij "gekkie's", laten we de bizarre bezuinigingen in de GGZ zorg terugdraaien, laten we aub dit niet groter maken dan het is een in alle rust en redelijkheid kijken wat er nodig is om deze personen in onze maatschappij te begeleiden.

Het is een dieptrieste situatie, dit nu, maar al vele jaren helaas.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:52:
vraag:

er vinden per jaar meerdere eerwraak acties plaats in Nederland, waarom wordt deze vermoedelijke eerwraak in Utrecht dan zo enorm onder de loep genomen en niet ''gewoon'' gezien als een eerwraak actie net als alle anderen?

Vooral omdat de schutter gisterenmiddag nog losliep en men nog niet wist (en nu nog niet met zekerheid) wat er precies aan de hand was. En wat media-aandacht betreft, dat versterkt elkaar natuurlijk enorm. Stel dat het midden in de nacht is en jij als verslaggever de enige bent die er wat over tweet dan ben jij de enige bron en zal de verspreiding van het nieuws minimaal zijn. In dit geval waren er meerdere news outlets mee bezig en die gaan elkaar ook weer noemen als er ergens een nieuwtje lijkt te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd1 op 19-03-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
wowly schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:53:

Tweede: Waarom al die media poeha? Waarom een complete stads afsluiting?? Waarom bewoners, werknemers en leerlingen binnen blijven? Bij sommige basisscholen stonden ouders aan de poort te wachten en zij kregen hun kind niet mee?

Alsof eerwraken, liquidaties en bendeoorlogen nooit hebben bestaan. Tenminste ik heb nog nooit gemerkt dat er een complete lockdown was van een grote stad omdat er een afgehakt hoofd voor een bar neergezet was, of toen er handgranaten bij clubs lagen, of...... Noem maar op.

Vervelend genoeg ook nog tijdens verkiezingstijd, zul je zien dat al die partijen zich gaan profileren nu. Ik geloof dat de PVD zich weer van hun "beste" kant heeft laten zien en het vuurtje van de vreemdelingen haat flink oprakelt.

Ik snak naar een partij die zegt: het is duidelijk dat we tekort schieten in onze hulp bij "gekkie's", laten we de bizarre bezuinigingen in de GGZ zorg terugdraaien, laten we aub dit niet groter maken dan het is een in alle rust en redelijkheid kijken wat er nodig is om deze personen in onze maatschappij te begeleiden.

Het is een dieptrieste situatie, dit nu, maar al vele jaren helaas.
Achteraf heb je makkelijk praten he. Wie weet wat de inlichtingendiensten voor informatie hebben...?

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
wowly schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:53:

Omdat het gewoonweg niet duidelijk was wat er aan de hand was. De signatuur kwam overeen met een terroristische aanslag, maar bleek het niet te zijn. Als het niet duidelijk is wat er aan de hand was, het riekt naar terrorisme en het niet duidelijk is hoeveel daders er zijn is het niet vreemd dat een provinciestadje (globaal gezien) gewoon op lock-down gaat. Je weet namelijk niet of het opeens tot een schieten komt tussen politie-diensten en een mogelijke terroristische groep en dan vliegen de kogels gewoon in het rond.

Nu naderhand is het makkelijk praten, maar dat was het gister om 11:00 niet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Geert1976 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:52:
vraag:

Persoonlijk denk ik dat dat voor een groot gedeelte ligt aan de locatie waar het gebeurd is. Utrecht is een grote stad, en aanslagen vinden doorgaans plaats in steden. Daarnaast gebeurde dit ook nog eens bij een wijk die nou niet bekend staat als het toonbeeld van integratie. Dan is het nog al snel makkelijk om over terreur te speculeren.

Als ditzelfde incident gebeurd was in de lijnbus in Appelscha, was het waarschijnlijk veel sneller afgedaan als eerwraak/familievete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
[...]

Gisteren zei men op TV dat de persoon waarop hij zich in eerste instantie richtte in de schouder was geschoten, de mensen die het slachtoffer gingen helpen werden vervolgens ook neergeschoten.
Zoals ik het nu begrijp zijn de doden de mensen die probeerden te helpen, maar hier is eigenlijk nog geen 100% duidelijkheid over.

Volgens mij ging het toch ook niet om een ex-vrouw, maar om een ex-schoonzus of iets dergelijks?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik ben geen terrorisme-expert, maar ik had toch direct door dat dit geen terreur/terroristisch gemotiveerd was. Wat een poeha; je kan de tv niet aanzetten of je ziet allemaal haatzaaierij over immigranten. Het optreden van Hiddema was echt verschrikkelijk tenenkrommend, zelden zoiets gezien. Daarbij vind ik het nogmaals raar dat blijkbaar FvD ons moet gidsen door deze moeilijke tijd.
Er is niemand die zegt: wellicht heeft het iets te maken met de absurde bezuinigingen op ggz en verslavingszorg. Nee, we trekken direct de jihad-kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Witte op 19-03-2019 11:37 . Reden: woordje 'geen' vergeten, mea culpa ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Witte schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:04:
Ik ben terrorisme-expert, maar ik had toch direct door dat dit geen terreur/terroristisch gemotiveerd was. Wat een poeha; je kan de tv niet aanzetten of je ziet allemaal haatzaaierij over immigranten. Het optreden van Hiddema was echt verschrikkelijk tenenkrommend, zelden zoiets gezien. Daarbij vind ik het nogmaals raar dat blijkbaar FvD ons moet gidsen door deze moeilijke tijd.
Er is niemand die zegt: wellicht heeft het iets te maken met de absurde bezuinigingen op ggz en verslavingszorg. Nee, we trekken direct de jihad-kaart.
Ja precies, dat bedoel ik. Het werd meteen geframed als een Islamitische immigrant (want: geboren in Turkije) die een terroristische aanslag pleeft. Terwijl jij dus als terrorisme-expert zegt dat je meteen al zag dat het hoogstwaarschijnlijk niet om terrorisme ging. Zelfs ik als niet-terrorisme-expert had daar meteen mijn twijfels bij want zelfs in de eerste berichten kwam al naar buiten dat de dader gericht op één of enkele personen schoot en niet willekeurig op de massa.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
van ad.nl liveblog:
10:55
Meer nieuws: Aanslagverdachte Gökmen Tanis werd 1 maart voorlopig vrijgelaten als hij zou meerwerken aan een dubbel persoonlijkheidsonderzoek van het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie (NIFP). Over zijn psychische gesteldheid waren al zorgen. Tanis zat vast vanwege een verkrachtingszaak uit 2017. Lees hier meer.' [

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Het hoeft niet onder doden te zijn, kan ook gewond slachtoffer zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Ik ben terrorisme-expert, maar ik had toch direct door dat dit geen terreur/terroristisch gemotiveerd was. Wat een poeha; je kan de tv niet aanzetten of je ziet allemaal haatzaaierij over immigranten. Het optreden van Hiddema was echt verschrikkelijk tenenkrommend, zelden zoiets gezien. Daarbij vind ik het nogmaals raar dat blijkbaar FvD ons moet gidsen door deze moeilijke tijd.
Waar noemd Hiddema dan de Jihad? (zie link eerste filmpje: https://www.geenstijl.nl/...-doet-denken-aan-fortuyn/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
En sneren gaan we hier dus echt niet doen.

[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-03-2019 11:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Ben je echt terrorisme-expert of ben je het woordje "geen" vergeten?

Ik ben het volledig met je eens maar ik denk ook dat de schietpartij in Nieuw-Zeeland hier iets aan mee hielp want er werden blijkbaar ook Moskeeën bewaakt. Men wist blijkbaar totaal niet in welke richting ze dit moesten zoeken. Dat mensen werden gesommeerd om binnen te blijven klinkt ergens nog wel logisch aangezien je niet weet waar de volgende shootout plaats gaat vinden. Als de dader zich in het nauw voelt gedreven kan er ook van alles gebeuren.

Verder vind ik dat de media eens iets voorzichtiger moet zijn met beweringen. Iedere strohalm pakken ze vast om maar iets "nieuws" te kunnen publiceren. Ook al moeten ze dat 5 minuten later alweer rectificeren. Want stel je toch voor dat een andere website het nieuws eerder vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
laatste bericht van de Politie Utrecht van zonet:

Gisteravond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe is geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en de slachtoffers gebleken.

Dus hoogstwaarschijnlijk geen eerwraak?

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 19-03-2019 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

OM bevestigd net dat ze ernstig rekening houden met terroristisch motief, dader had geen relatie met 1 van de slachtoffers.

Bron

[ Voor 20% gewijzigd door Qu3st op 19-03-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
Of hij was high en gewoon niet zo intelligent en hij had de verkeerde te pakken, foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Van het OM:

Geen relatie tot dusver tussen slachtoffers en dader. De overledenen zijn een vrouw van 19, een man van 28 en een man van 48 jaar oud. Er zijn verder 3 zwaargewonden door de schutter, en 4 lichtgewonden als gevolgen van het schieten (vallen etc)

Zie ook het persbericht

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 19-03-2019 11:36 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
3raser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Ben je echt terrorisme-expert of ben je het woordje "geen" vergeten?
dat laatste, inderdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Witte op 19-03-2019 11:38 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Openbaar Ministerie:

'Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief. Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe.'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wowly
We gaat er nu in een tram terrorisme bedrijven, ga dan op Utrecht Centraal staan, of als het politiek gemotiveerd is, het Binnenhof. Of als het over het geloof gaat een kerk of moskee. Maar een tram?

Margoed, dit krijg je als je een coördinator voor terrorisme aanstelt als leider; die gaat eerst zoeken in zijn eigen keuken en probeert vast te stellen of er al dan niet een terroristisch motief is. Dus op zich wel logisch eigenlijk. Storend dat kranten er dan zo op duiken.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wowly schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:39:
We gaat er nu in een tram terrorisme bedrijven, ga dan op Utrecht Centraal staan, of als het politiek gemotiveerd is, het Binnenhof. Of als het over het geloof gaat een kerk of moskee. Maar een tram?
locatie is irrelevant voor terrorisme (dit uiteraard als achteraf blijkt dat het een terroristische daad was).

Gaat bij terrorisme om angst aan te jagen; aantal slachtoffers daarbij is niet eens zo belangrijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het OV is enorm vaak het doel van terrorische aanslagen.

En daarbij, het had ook een café om de hoek of supermarkt kunnen zijn.

Het hoeft niet perse een high profile target te zijn. Sterker nog, daar heb je minder kans van slagen vanwege de zichtbare (en onzichtbare!) veiligheidsmaatregelen.
Die pipo op A'dam CS hadden ze ook al in de smiezen voor hij iets deed, helaas wel twee slachtoffers, maar de politie was er binnen een minuut (geloof ik?) bij.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45

Margoed, dit krijg je als je een coördinator voor terrorisme aanstelt als leider; die gaat eerst zoeken in zijn eigen keuken en probeert vast te stellen of er al dan niet een terroristisch motief is. Dus op zich wel logisch eigenlijk. Storend dat kranten er dan zo op duiken.
Je bedoelt dus dat dit ook niet klopt omdat jij niet geloofd dat het terrorisme is? En dat de coördinator dit dus framed ofzo?

Op GS wordt alles meteen in de terrorisme hoek gedrukt, maar in dit topic is het precies hetzelfde, maar dan de andere kant op.
Veel mensen blijven hoe dan ook geloven in hun eigen gelijk (geen/wel terrorisme) wat er ook als nieuws naar buiten komt. :F

Ik slinger zelf van links naar rechts: eerste berichten dacht ik terrorisme. Daarna de berichten dat hij op één persoon af zou gaan dacht ik een soort afrekening. En nu lijkt het weer op terrorisme. Laten we de feiten maar weer even afwachten...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Sluuz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Achteraf heb je makkelijk praten he. Wie weet wat de inlichtingendiensten voor informatie hebben...?
Tsja dat weten we niet, en zullen er ook nooit te weten komen waarschijnlijk.

En makkelijk praten, hoe bedoel je. Ik heb goed overwogen wat ik zou schrijven hoor. Het is overigens ook maar mijn mening, en zo belangrijk is die niet imo.

Wat mij stoort is dat dit soort vreselijke gebeurtenissen wel vaker voorkomen, en nog vaker zullen voorkomen als we deze gevallen niet beter begeleiden. Voor je het weet radicaliseren ze een gaan ze onder de vlag van een mallotige religieuze groep vreselijke dingen doen, hier en in andere landen. Dus niet roeptoeteren, maar rustig en weloverwogen hier mee om proberen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal het toeval zijn, dat er uitgerekend een dag na de aanslag in Utrecht plotseling mensen aan de deur komen: met de vraag, hoe denkt u over de veiligheid in de wereld? Mijn antwoord hou ik wel voor mij i.v.m. de strenge ZT regels van dit topic. Maar ik vond het wel frappant dat juist na de gebeurtenissen van gisteren er plotseling mensen aan de deur komen, met de bovenstaande vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:47:
Zal het toeval zijn, dat er uitgerekend een dag na de aanslag in Utrecht plotseling mensen aan de deur komen: met de vraag, hoe denkt u over de veiligheid in de wereld? Mijn antwoord hou ik wel voor mij i.v.m. de strenge ZT regels van dit topic. Maar ik vond het wel frappant dat juist na de gebeurtenissen van gisteren er plotseling mensen aan de deur komen, met de bovenstaande vraag.
Dat had je toch gewoon aan die mensen kunnen vragen waarom ze dat vragen? Voor ons is dat maar gissen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Geert1976 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:43:
[...]

locatie is irrelevant voor terrorisme (dit uiteraard als achteraf blijkt dat het een terroristische daad was).

Gaat bij terrorisme om angst aan te jagen; aantal slachtoffers daarbij is niet eens zo belangrijk,
Misschien is het juist effectiever als je het op de meest idiote, onverwachte, plaatsen doet. Geeft meer een idee dat je je nergens veilig kan voelen, iets wat terroristen nastreven. Van drukke locaties met veel omstanders verwacht men dat de kans op een aanslag groter is (al is de beveiliging daar ook vaak intensiever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
wowly schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Tsja dat weten we niet, en zullen er ook nooit te weten komen waarschijnlijk.

En makkelijk praten, hoe bedoel je. Ik heb goed overwogen wat ik zou schrijven hoor. Het is overigens ook maar mijn mening, en zo belangrijk is die niet imo.

Wat mij stoort is dat dit soort vreselijke gebeurtenissen wel vaker voorkomen, en nog vaker zullen voorkomen als we deze gevallen niet beter begeleiden. Voor je het weet radicaliseren ze een gaan ze onder de vlag van een mallotige religieuze groep vreselijke dingen doen, hier en in andere landen. Dus niet roeptoeteren, maar rustig en weloverwogen hier mee om proberen te gaan
Omdat je je afvraagt of een complete stad lockdown nou wel echt nodig was bij een eerwraak/bendeoorlog/liquidatie. Terwijl gisteren niemand wist dat het daarom ging. En nog steeds kan met dat niet met zekerheid zeggen. Dus daarom is het achteraf makkelijk praten.

Denk aan iets als die aanslag op Zaventem, waarbij er ook in het centrum van Brussel nog iets was. Dat had hier ook aan de hand kunnen zijn. Meerdere personen die een actie hadden gepland.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 19-03-2019 11:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:51:
Dus het ziet ernaar uit dat de hoofdaanleiding hiervoor in de relationele sfeer is te zoeken, een combinatie van toxische masculiniteit, eerwraak, vechtscheiding. De dader kan dan wel ook jihadistische ideeën hebben gekoesterd, maar die lijken hier bijzaak te zijn geweest, geen hoofdzaak. Als dat namelijk wel een hoofdzaak was dan had hij wel (ook / veel meer) in het wilde weg om zich heen geschoten.

Ik bedoel, stel dat een rechts-extremist zijn (ex)vrouw en (ex)schoonmoeder en een paar toevallige bijstanders neerknalt, zullen we dat ook niet onder rechts-extremistische terreur scharen, ondanks waarschijnlijk de vele gewelddadige extreemrechtse pamfletten en misschien een zelfgeschreven manifest of afscheidsbrief met extreemrechtse ideologie die bij onderzoek gevonden worden.
Is allemaal vooralsnog ontkracht.

"Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief. Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe. Andere motieven worden niet uitgesloten, deze worden ook onderzocht", aldus het OM.

Snap dat het niet in je straatje past, maar dit zijn vooralsnog de laatste feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29

Vaak zijn de terroristen zelf natuurlijk niet bijster intelligent en ook nog eens helemaal van het padje af en zijn ze dus gelukkig niet vaak in staat om gecalculeerde plannen uit te voeren om zoveel mogelijk doden te maken. Natuurlijk zijn de grote bekende aanvallen daar uitzonderingen op.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Is allemaal vooralsnog ontkracht.

"Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief. Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe. Andere motieven worden niet uitgesloten, deze worden ook onderzocht", aldus het OM.

Snap dat het niet in je straatje past, maar dit zijn vooralsnog de laatste feiten.
Er is nog niks ontkracht. Het enige is dat het op een terroristisch motief lijkt - en dat is inderdaad een versterking van het beeld. Maar zoals je zelf al typt worden andere motieven niet uitgesloten en onderzocht. Blijkbaar heeft de hoofdverdachte dus ook nog geen duidelijkheid gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het is volgens het OM niet gebleken dat er een relatie tussen dader en slachtoffers is. Het vermoeden dat het om terrorisme gaat is nu versterkt.

spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 19-03-2019 11:57 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Omdat je je afvraagt of een complete stad lockdown nou wel echt nodig was bij een eerwraak/bendeoorlog/liquidatie. Terwijl gisteren niemand wist dat het daarom ging.
Nouja, het was wel iets meer dan alleen maar een liquidatie met zoveel doden/gewonden. Een uit de hand gelopen liquidatie. Misschien. Maar niet iets wat we (volgens mij) op deze schaal in Nederland gezien hebben. Duidelijk geen professionele huurmoordenaar.

Het punt was wel dat er een vuurwapengevaarlijk persoon op de vlucht was wie het klaarblijkelijk niet heel erg vond om aardig wat burgerslachtoffers te maken.

En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Dus die 'lockdown' kan ik heel goed begrijpen, zelfs al was het maar een uit de hand gelopen liquidatie (of eerwraak of whatever).
Voor je het weet kijken we tegen meer slachtoffers of een gijzeling aan, bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 19-03-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet alleen dat, de 'paniek' nu, terwijl nog niet eens duidelijk is of het terrorisme is werkt ook al voor de terroristen. Ze hoeven niet eens zelf aanslagen te plegen om mensen angst aan te jagen, dat doet onze eigen media al voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
"Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief", aldus de politie. "Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe. Andere motieven worden niet uitgesloten, deze worden ook onderzocht."
nu.nl liveblog.

Toevallig weer een terrorist die iets (in dit geval een briefje) achterlaat in de vluchtauto. :X 8)7 Ze worden ook nooit slimmer.

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 19-03-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Nat-Water schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Er is nog niks ontkracht. Het enige is dat het op een terroristisch motief lijkt - en dat is inderdaad een versterking van het beeld. Maar zoals je zelf al typt worden andere motieven niet uitgesloten en onderzocht. Blijkbaar heeft de hoofdverdachte dus ook nog geen duidelijkheid gegeven.
Vooralsnog is er geen relatie tussen dader en slachtoffers gevonden. Het wens denken is hier en daar al begonnen. Dit zag je gisteren al met het "relativeren" van deze gebeurtenis. Nadat de verdachte herkenbaar met zijn achtergrond vol in het nieuws was, was hij waarschijnlijk "in de war".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Maar angst onder wie? Zoals eerder aangehaald zijn de trampassagiers daar (zeker op dat moment) enorm multicultureel. Tenzij iets of iemand hem op dat specifieke moment heeft gedwongen 'eerder' te beginnen is het gewoon een enorm onlogische plek. Pak dezelfde tram op een zondag en hij zit vol met winkelend publiek vanaf de P+R. Pak 'm richting Nieuwegein/Ijsselstein en de passagiers worden iedere halte witter.

Ach, misschien moet ik maar gewoon gaan werken, ipv logica zoeken in de daden van een psychopaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké dus de hoofslachtoffers waren geen (ex)familie van de dader kennelijk. Waarom werd dat dan eerst wel naar buiten gebracht? Maar dat terzijde. Nog steeds geen zeer sterke aanwijzing voor terrorisme natuurlijk. Waarom zou een moslimterrorist in Nederland moslims neerschieten? Er zijn 16 miljoen "betere" targets voor een terrorist... Terrorisme als hoofddoel lijkt me dus nog steeds vrij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:09:
Nog steeds geen zeer sterke aanwijzing voor terrorisme natuurlijk.
De aanwijzing voor terrorisme is toch het briefje in die auto?

Een ooggetuige had het daar gisteren ook al over.
Waarom zou een moslimterrorist in Nederland moslims neerschieten?
Vaak worden andere moslims niet gezien als echte moslims. Niet streng genoeg in de leer. Heulen met niet-moslims. Noem maar op. Bij aanslag wordt het niet zo nauw genomen.

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 19-03-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lekker vage informatie allemaal, echt Nederlands dit. Pietje zegt dit en Jantje zegt dat, en ze corrigeren elkaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
Oké dus de hoofslachtoffers waren geen (ex)familie van de dader kennelijk. Waarom werd dat dan eerst wel naar buiten gebracht? Maar dat terzijde. Nog steeds geen zeer sterke aanwijzing voor terrorisme natuurlijk. Waarom zou een moslimterrorist in Nederland moslims neerschieten? Er zijn 16 miljoen "betere" targets voor een terrorist... Terrorisme als hoofddoel lijkt me dus nog steeds vrij onwaarschijnlijk.
De twee slachtoffers die nu bekend zijn, zijn toch helemaal geen moslims? Hou het dan ook bij de feiten.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.