Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:48:
[...]

als voormalig student aan een ROC kan ik je vertellen dat het lesgeven ook al niet al te best ging, laat staan orde houden of iets handhaven... verbaast me niets dus
En ik, die op ROC MN @ Kanaleneiland gezeten heeft, kan dat ook goed bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Belangrijke nuance, het ging om het ROC Midden Nederland, geen locatie en het bericht over de school wordt ook geen locatie of schoolnaam bij genoemd. Het gaat dus niet om dezelfde school voor zover ik weet.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Een roc in Kanaleneiland, probeer je je eens voor te stellen wat voor volk daar rondloopt
Tot z'n 8 jaar geleden mensen zoals ik en waarschijnlijk veel meer ICT MBO'ers uit de omgeving Utrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:52

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Hoe kom je aan die info ofwel conclusie. Niet zo gek dat familie gelijk gezocht wordt en blijkbaar weten de politie en DSI meer als wij hier op een forum (gelukkig ook maar).
Of je leest niet goed of je quote de verkeerde.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
[...]

Een roc in Kanaleneiland, probeer je je eens voor te stellen wat voor volk daar rondloopt
Ik heb daar ook op gezeten.
Heel verschillend, er is een ICT-afdeling (vrij netjes) en ook nog wat andere sectoren, waar heel verschillend volk rondloopt.
Maar echt niet iedereen daar komt uit kanaleneiland, verre van
vj_slof schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:50:
[...]

Eerder nadeling, vanuit de cel of op de vlucht is het voor de dader lastig stemmen.
Zullen ze wel van balen nu :P

[ Voor 21% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 18-03-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

CappieL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Zolang er wifi is, is er niets aan de hand
Ja tegenwoordig heb je gewoon een laptop? Ik zou gewoon lekker gaan gamen/tweakeren/netflix kijken. En anders gewoon lekker kletsen met elkaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Hahaha mijn vrouw heeft even gedacht aan een carrière wissel naar leerkracht op een ROC, na één dag meelopen was ze genezen!

Ondanks dat ze zelf 15 jaar terug nog op een MBO zat... Tijden zijn in zeer korte tijd zoooo veranderd!

Het is niet meer hoe het vroeger was...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:44
Ik vind het fijn om dit topic te volgen rondom de aanslag, zullen we stoppen met de ROC/DENK/welk wapen is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wel fijn dat de NOS direct uitgaat van 1 definitie van aanslag :/ Vooral geen paniek zaaien mensen :X

Natuurlijk is het een aanslag, maar dat maakt het niet automatisch een terroristische aanslag. En ja, ze gaan er vanuit dat het een terroristische aanslag is omdat je dan goed kan opschalen. De anti-terreurdienst komt niet hun bed uit als ze praten over een ordinaire schietpartij.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:58:
Wel fijn dat de NOS direct uitgaat van 1 definitie van aanslag :/ Vooral geen paniek zaaien mensen :X

Natuurlijk is het een aanslag, maar dat maakt het niet automatisch een terroristische aanslag. En ja, ze gaan er vanuit dat het een terroristische aanslag is omdat je dan goed kan opschalen. De anti-terreurdienst komt niet hun bed uit als ze praten over een ordinaire schietpartij.
Niet te vergeten dat je liever een anti-terreur eenheid voor niks laat komen opdraven, dan dat je ze thuis laat blijven terwijl ze uiteindelijk wel nodig blijven. Er is een kans dat dit een terroristische aanslag is, dus alleen maar fijn als de anti-terreurteams aanwezig zijn in het geval dat dat ook echt klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

https://www.parool.nl/bin...n-allahoe-akbar~a4624652/
18 maart 2019, 15:28
Getuigen: mannen riepen `Allahoe Akbar'

De mannen die in Utrecht vanmorgen begonnen te schieten in de tram vlakbij het Utrechtse 24 Oktoberplein riepen volgens meerdere getuigen ‘Allahoe Akbar’. Een passagier die riep een Marokkaan te zijn, zou vervolgens ongemoeid zijn gelaten. Dat is volgens ingewijden een belangrijke reden waarom de politie al snel uitging van een terroristisch motief.

Getuigen uit de tram en uit de omgeving spreken van vier mannen die in elk geval ‘een lang wapen’ en ‘een handvuurwapen’ hadden.

Twee van de mannen zouden de Renault Clio Estate hebben ‘gecarjackt’ (geroofd van de bestuurder) waarin ze verder vluchtten. Twee anderen zouden te voet zijn gevlucht.

De situatie in de tram was vanzelfsprekend zo chaotisch dat getuigen verschillende verhalen vertellen.

De politie wil geen enkele mededeling doen over de inhoud van de getuigenissen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:44:
[...]

[...]

Ik wilde alleen even tegenwicht bieden aan de mensen hier die keihard aan het roepen zijn dat de premier en de burgemeester onterecht het woord terroristisch gebruiken en het bv alleen maar gebruiken voor de verkiezingen. Wij weten hier niet wat zij wel weten dus laten we laten we gewoon afwachten op meer info van de autoriteiten. Met mijn post wilde ik eigenlijk alleen maar laten zien dat er elk moment nieuwe info kan komen en dat dat de situatie, vanuit ons gezien, compleet anders kan maken. Even afgezien of die info op bbc turks klopt.
Dat kan ik volledig begrijpen, maar ik kan ook niet anders dan wijzen op twee belangrijke aspecten.

1. Terreur is een gevaarlijk woord. In positie van autoriteit moet je dat heel voorzichtig gebruiken.
2. Mensen reageren meer op beeld en emotie. In positie van autoriteit moet je daar heel voorzichtig mee zijn.

Op zijn minst omdat het te makkelijk is om perceptieproblematiek te scheppen. Zoals de indruk van gebruik van problematiek. Die moet je vermijden. Dat hoort bij zowel opdracht als mandaat.

Een tweetal complicaties liggen hier bij op tafel.

1. Er is reeds sterke perceptie opgebouwd van politiek gebruik van problematiek op veel terreinen, om dan risico te nemen, dat is een politieke keuze die niet zonder risico is.
2. Positie van autoriteit weet sneller meer en vollediger dan publiek. Als publiek dan een tijdlijn opstelt, dan komt het voor dat eerdergenoemd risico nemen niet verstandig was om te nemen.

Door de bank genomen is het eigenlijk gewoon veel verstandiger om politiek buiten de aspecten van presentatie van informatie te laten. Perceptieproblematiek of daadwerkelijk oneigenlijk gebruik, dat is eigenlijk niet zo relevant. De schade voor relaties tussen componenten van bestel, zoals politiek en burger, zou meer relevant moeten zijn.

Was er nu geen sprake van hoge toename van polarisering en politisering in Nederland dan lag het anders. Maar zoals het geworden is kunnen we er niet omheen dat elke politieke positie zowel persoon als vlag en label is.

Ik zou dan ook presentatie en communicatie overlaten aan de professionals zonder vlag of label. Als politicus zou ik dat ook bij vraag daar naar toe leiden, zonder politiek moment, al is dat nog zo verleidelijk. Bijvoorbeeld naar een woordvoerder van het NCTV.

Laten we ruimte voor politiek gedrag, dan volgt ook politiek gedrag. Ongeacht intenties, oprechtheid, valsheid of wat dan ook, dat heeft impact en effect.

Komen daar dan ook nog eens verdere verbindingen van informatie bij, dan gaat het al snel heel erg fout, je krijgt dan risico op toevoeging van perverse prikkels net als doodgewone subjectieve connotaties. Dat eindigt nooit goed.

Gelukkig hebben we een open bestel van samenleving, daarin kan dat gecorrigeerd worden. Dat is wel geen kwestie of zaak van politiek, die is volgend dan wel beperkt tot ruimte gelaten door overige componenten van dat bestel.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:56:
[...]

Want witte politieke partijen veroordelen ook direct elke misdaad die begaan wordt door een witte dader?

Waarom zou Denk dan wel deze moordaanslag moeten veroordelen? Wat heeft Denk überhaupt te maken met een moordaanslag gepleegd door één man die psychische problemen had?
Waarom schiet eigenlijk altijd zo in de verdediging als het gevaar uit een bepaalde hoek komt? De feiten wie deze man is, waar hij vandaan komt en hoe hij denkt is kraakhelder. Daarbij nog een filmpje hoe hij kijkt naar een blonde Hollandse vrouw die op een zomerse dag over de Oudegracht loopt. Waarom toch die extreem defensie houding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Dienstregeling NS niet aangetast door aanslag
De treinen rijden gewoon van en naar Utrecht Centraal, laat de NS op Twitter weten.

bron: NOS.

Mag ik even een oprecht applaus voor de NS? ik had serieus verwacht dat dit grote impact zou hebben. vind het knap dat ze geen gevolgen hebben ondervonden hier van vooralsnog.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleTopicwaarschuwing, topicwaarschuwing mensen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Deze verklaring is volledig tegenstrijdig met een ooggetuigenverklaring die stelde dat de dader heel gericht op een vrouw en iedereen die haar hielp aan het schieten was.

Gezien het een Turk betreft, was mijn eerste gedachte ook een of andere eerwraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Wat is jouw nut van het herhalen van een oud en inmiddels door politie gecorrigeerd bericht?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:33

Agent47

I always close my contracts.

De verdachte van de schietpartij in Utrecht heeft een behoorlijk strafblad. Naast een verdenking van verkrachting, werd hij in 2013 verdacht van een poging doodslag met een vuurwapen.De afgelopen jaren werd hij verdacht van een poging inbraak in een vrachtauto, zou hij een winkeldiefstal hebben gepleegd, beledigde en bedreigde hij een een agent door hem in het gezicht te spugen en zou hij dronken in een auto hebben gereden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:05:
[...]

Wat is jouw nut van het herhalen van een oud en inmiddels door politie gecorrigeerd bericht?
Ik zou toch ook wel willen zien dat mensen die zulke opruiende verklaringen afleggen actief vervolgd worden wanneer dit leugens blijken te zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]

Die correctie is nog niet zo wijdverspreid als het bericht. Op het 4-uurjournaal werd er ook nog over gesproken, de correctie heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 21:42
Het koffertje in Den Haag is inmiddels vals alarm gebleken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Gelukkig hebben we een open bestel van samenleving, daarin kan dat gecorrigeerd worden.
Daarom, als het geen terrorisme is, wel zo door Rutte genoemd wordt .. Dan is dat morgen wel bekend. Een MP die hard terrorisme roept terwijl dat het niet zo blijkt te zijn, geeft zichzelf een niet zo betrouwbaarder imago. Dat is niet handig in verkiezingstijd.

Maargoed, heel die Rutte is niet eens verkiesbaar.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

[...]

Bericht is van 15:28 uit een gerespecteerde krant. Ik heb sindsdien nog niks gezien waar de politie dit corrigeert. Kan je mij aangeven waar dit gedaan is en wanneer? Als dat namelijk al gedaan is dan laat het Parool hier een aardige steek vallen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Agent47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:06:
De verdachte van de schietpartij in Utrecht heeft een behoorlijk strafblad. Naast een verdenking van verkrachting, werd hij in 2013 verdacht van een poging doodslag met een vuurwapen.De afgelopen jaren werd hij verdacht van een poging inbraak in een vrachtauto, zou hij een winkeldiefstal hebben gepleegd, beledigde en bedreigde hij een een agent door hem in het gezicht te spugen en zou hij dronken in een auto hebben gereden.
Bron ajb? ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 21:42
Op de NOS live blog staat soortgelijke info, direct onder het google maps kaartje met de afsluitingen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:24

Qu3st

Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:02:
Dienstregeling NS niet aangetast door aanslag
De treinen rijden gewoon van en naar Utrecht Centraal, laat de NS op Twitter weten.

bron: NOS.

Mag ik even een oprecht applaus voor de NS? ik had serieus verwacht dat dit grote impact zou hebben. vind het knap dat ze geen gevolgen hebben ondervonden hier van vooralsnog.
Treinverkeer stil leggen zou ook niet echt veilige situatie zijn op centraal, de enorme drukte en chaos. En doe er nog een schepje angst bij, dat zou gezellig zijn geworden ondanks dat er niks zou hoeven gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:07:
[...]

Die correctie is nog niet zo wijdverspreid als het bericht. Op het 4-uurjournaal werd er ook nog over gesproken, de correctie heb ik nog nergens gezien.
Tja, weer een reden voor mensen om niet in de valstrikken van verslaggeving en consumptief gedrag te lopen, maar rustig afstand en ruimte te laten voor autoriteiten en journalistiek om alles in kaart te brengen en duidelijkheid te verschaffen.

Is men zelf betrokken, of zit men in zorg over dierbaren mogelijk betrokken, dan is het een andere situatie maar daar zijn kanalen en wegen voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Kijk even de uitzending van de NOS terug. De man zou ook eerder geschoten hebben in de buurt van het plein.

Edit: https://www.ad.nl/binnenl...or-verkrachting~ac0ecda3/

[ Voor 19% gewijzigd door AMD1800 op 18-03-2019 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Lekkerboeie86 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:02:
[...]

Waarom schiet eigenlijk altijd zo in de verdediging als het gevaar uit een bepaalde hoek komt? De feiten wie deze man is, waar hij vandaan komt en hoe hij denkt is kraakhelder. Daarbij nog een filmpje hoe hij kijkt naar een blonde Hollandse vrouw die op een zomerse dag over de Oudegracht loopt. Waarom toch die extreem defensie houding?
Ik vind 't totaal geen defensieve houding. Eerder een poging om te relativeren. Jouw eigen bericht als voorbeeld: je noemt een aantal facetten die jij als 'kraakhelder' bestempelt. Je lijkt te willen zeggen: Kijk naar die facetten en je weet genoeg, toch? En dan komt er iemand als Albantar langs die jouw stemmingsmakerij aan het relativeren is en dan vind jij dat hij zich defensief ophoudt?

Mensen zouden eens wat minder aan stemmingsmakerij moeten doen. Ga uit van feiten. Op dit moment is alles nog onzeker dus je weet het met z'n allen toch niet.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Agent47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:06:
Echt ongelofelijk , een iemand die op straat met een wapen staat te zwaaien en niet nederlands is moet direkt het land uitgezet worden nadat zijn straf is uitgediend .
Een nederlander die op straat met een wapen staat te zwaaien moet gelijk voor 20 jaar de cel in geen strafvermindering en geen goed gedrag.

Op wapens staat geen uitzondering , op straat laten zien zwaaien of voor mijn part schoonmaken zonder pardon en zonder uitzondering 20 jaar cel . !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Bron: AD.NL

"Alle politiebureaus in Nederland zijn extra beveiligd naar aanleiding van de schietpartij in Utrecht. De politie meldt dat in de publieksruimten van de bureaus bewapende politieagenten aanwezig zijn. Alle politiemensen in de publieksruimten dragen zware vesten. Dat geldt ook voor de agenten die op strategische posities zijn ingezet"

Beetje overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:06:
[...]

Ik zou toch ook wel willen zien dat mensen die zulke opruiende verklaringen afleggen actief vervolgd worden wanneer dit leugens blijken te zijn :Y
Ja, zowel individueel als organisatorisch, al is vervolging een discussie op zich. Zie het VK, waar bijvoorbeeld media dermate diep zijn afgedaald dat realiteit zo ongeveer uit het woordenboek gevallen is. Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid zijn een dingetje, niets is zonder consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Waar zou zo'n man nou toch zitten vraag ik me dan weer af. Iemand moet hem bijna wel onderdak geven, als je echt op de vlucht bent dan moet je ondertussen wel ergens gespot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:10:
[...]

Tja, weer een reden voor mensen om niet in de valstrikken van verslaggeving en consumptief gedrag te lopen, maar rustig afstand en ruimte te laten voor autoriteiten en journalistiek om alles in kaart te brengen en duidelijkheid te verschaffen.
Hierin mogen we echter ook niet rol van de journalistiek uitvlakken, die met vele liveblogs gretig die vraag vervullen. De gangbare nieuwsbronnen dwingen je om het "laatste nieuws" te bekijken, als je er iets van wil weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Don Quijote

El Magnifico

Agent47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:12:

"Alle politiebureaus in Nederland zijn extra beveiligd naar aanleiding van de schietpartij in Utrecht. De politie meldt dat in de publieksruimten van de bureaus bewapende politieagenten aanwezig zijn. Alle politiemensen in de publieksruimten dragen zware vesten. Dat geldt ook voor de agenten die op strategische posities zijn ingezet"

Beetje overdreven?
Dat weten we dus niet. Je hebt geen enkel idee op basis van welke informatie dit soort besluiten worden gemaakt. Wellicht is het gewoon een juiste reactie gezien de beperkte feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Beetje overdreven?
Nee. Men weet niet waar de verdachte is, dus iedere publieke politieagent in opperste gereedheid brengen lijkt me een prima maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gewoon protocol. En ze meldden dit om te voorkomen dat mensen politieagenten met vesten zien en dan onjuiste conclusies trekken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

Beetje overdreven?
Draaiboeken.

Zoiets ligt van te voren vast in protocollen, codicil, procedures en zo meer. Eigenlijk allemaal een no-brainer, behalve wanneer we gewoon niet weten hoe zo iets werkt.

Dit is gewoon complex. Aan de ene kant weet je dat gebrek aan affiniteit onrust kan veroorzaken, aan de andere kant weet je ook dat publiekelijk inzicht in procedures een kwetsbaarheid schept voor wanneer je worst case incidenten te maken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Beetje overdreven?
Ik weet het niet, 'suicide by cop' komt ook in Nederland voor en gezien de nieuwswaarde moet de dader toch ook wel door hebben dat een leven in Nederland nu niet meer mogelijk is. De voorwaarde voor zo'n actie is dat je een agent onder schot neemt, dus in dat opzicht vind ik het niet heel onredelijk. Tot hij gevonden is vind ik zulke maatregelen niet onredelijk, er loopt tenslotte iemand rond met een wapen en de mindset om te pas en te onpas op mensen te schieten.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:01

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Burgemeester Jan van Zanen zegt dat het advies om binnen te blijven in Utrecht niet meer geldt. (nu.nl)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Als het écht eerwraak blijkt te zijn, waarom dan eerst car-jacking en daarna pas overgaan tot je daadwerkelijke daad?

Beetje omslachtig...niet?

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 19:27
Aldus de NOS is zojuist een lichaam weggehaald bij de tram. Lijkwagen is er bij geweest

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Hierin mogen we echter ook niet rol van de journalistiek uitvlakken, die met vele liveblogs gretig die vraag vervullen. De gangbare nieuwsbronnen dwingen je om het "laatste nieuws" te bekijken, als je er iets van wil weten.
Ah, maar dat is verslaggeving, geen journalistiek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Geert1976 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:16:
Als het écht eerwraak blijkt te zijn, waarom dan eerst car-jacking en daarna pas overgaan tot je daadwerkelijke daad?

Beetje omslachtig...niet?
Is het al duidelijk dat beide incidenten met elkaar te maken hebben?

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
3x3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Dat is niet bevestigd.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ooggetuige Niels (21) zat tijdens de aanslag in de tram. Hij had het gevoel dat de dader zich "op een persoon richtte". "Hij mikte op de mensen die die vrouw probeerden te helpen", zegt Niels tegen De Gelderlander.

Niels zat in het tramstel voor het tramstel waar de aanslag zich afspeelde.
Uit de NOS-liveblog.

Wellicht dus toch iets in de relationele sfeer?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:16:
Burgemeester Jan van Zanen zegt dat het advies om binnen te blijven in Utrecht niet meer geldt. (nu.nl)
Idd: https://twitter.com/Gemee...tatus/1107661305475932160

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:01

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje overdreven?
Extreme geval zet je het weg als oefening, net als brandoefeningen moet je toch ook zulke dingen 1x in de zoveel tijd oefenen? En mocht het achteraf toch allemaal veel erger zijn, zijn ze allemaal voorbereid en klaar.

Natuurlijk kan het gewoon relatie-aangelegen zijn (en hij schiet iedereen betrokken bij haar, of die haar wilde helpen, weet ik veel), en is het storm in glas water.. maar dan kom je bij het punt: stel dat het een gericht aanval is en hele politie macht stond niet klaar?

Better safe then sorry.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
3x3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Precies, dat weten we niet.

Er is een auto gejat, er is een aanslag gepleegd. Ik dacht ook nog: je jat lekker op je gemakje een auto, pleegt er opeens iemand een aanslag in de buurt. Dan heb je wel zweethandjes hoor.

Toch is hij wel weggekomen na de aanslag, of lopend de wijken in of met ander vervoer.

Terugkomend op het eerwraak stukje, het kan ook gewoon een afrekening zijn in het criminele circuit, op de foto van de Telegraaf waar we een slachtoffer onder een wit doek zien liggen 'lijkt' het een man te zijn. Misschien daarna van de spanning doorgedraaid oid, dat weten we nooit.

Eerwraak lijkt mij in een tram niet de meest logische oplossing. Volgens ooggetuige Niels was er een pistool dat klonk alsof er een geluiddemper op zat, als je die al hebt hoef je het niet in de tram te doen lijkt mij.

We weten overigens ook nog steeds niet of er meer daders zijn, er is wel 1 foto vrijgegeven maar we weten niet of er nog meer mensen bij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:18:
[...]

Uit de NOS-liveblog.

Wellicht dus toch iets in de relationele sfeer?
Politie houdt rekening met terroristisch motief, maar is niet zeker
De politie zegt rekening te houden met een terroristisch motief, maar 100 procent zekerheid hebben ze nog niet. "Zou ook kunnen dat het in de relationele sfeer is", zegt woordvoerder Bernard Jens van politie. "We wachten op het onderzoek van de recherche voor we daar verder uitspraken over doen."
Zal na 1800 zijn voordat analyse gegeven wordt. Dat de diensten nu reeds opvallend consistent communicatief zijn en daarbij situationeel beheerst zijn is een signaal op zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Beetje overdreven?
Standaard niveau 5 protocol.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Politie is opvallend aanwezig rond de stations waar ik net langs kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 18-03-2019 16:21 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het een beetje raar om dit soort berichten via video te verspreiden. Volgens mij is dit al de 2e video van gemeente Utrecht.
Tekst valt beter op (in 1 oogopslag duidelijk het hele bericht te lezen) en video is niet altijd af te spelen. Denk bijvoorbeeld aan mobiele data, of zoals ik op een werk-pc zonder geluid, of in openbare gelegenheden waar het niet gewenst is dat je video met geluid afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

ijdod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:21:
Politie is hier opvallend aanwezig rond de stations waar ik net langs kwam.
Welk station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Wat ziet dat er amateuristisch uit.
Ik zit hier ook met een grijns op mijn gezicht, sorry maar dit kun je toch niet serieus online gooien?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Breukelen stonden ze buiten, Maarssen binnen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleLees de topicwaarschuwing nu eens mensen. Anders gaat het topic gewoon op slot.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 17:16
Vlak na het incident werd er gesproken over vier daders. Is dat nu officieel teruggebracht tot alleen Gökmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Wat ziet dat er amateuristisch uit.
Juist meer van deze tijd, meer aangepast voor verspreiding moderne media met laagste drempel van bereik.

Is het een professioneel vlog? Nee. Maar dit is al heel anders dan de abstracte trage persconferentie op afstand waar niemand dichtbij komt.

Mensen, het is ook nooit goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Visophetdroge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:24:
Vlak na het incident werd er gesproken over vier daders. Is dat nu officieel teruggebracht tot alleen Gökmen?
Dat is later inderdaad gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Dat is later inderdaad gecorrigeerd.
Nog steeds onduidelijk of het alleen die Tanis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wel jammer dat er via de media veel mensen maar wat roepen, wat veel onrust veroorzaakt. 99% is grove speculatie. (ook de antwoorden van 'specialisten' bij oa NOS en nu bij Veronica Inside)

edit: vooralsnog lijkt het een één op één actie(evt. familieleden van het slachtoffer) en zijn er 'onschuldige' slachtoffers/omstanders te betreuren.

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 18-03-2019 16:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

@Visophetdroge Dat van die mogelijke vier daders komt doordat ooggetuigen vier mensen zagen wegrennen. Drie daarvan waren waarschijnlijk gewoon omstanders die in paniek wegvluchtten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Uiteindelijk is het woord 'aanslag' vooral door de media opgepakt, en nu blijkbaar ook door het officiële bericht van het Koningshuis, maar voor de rest nergens anders?

In de officiële berichten van de politie laat men het nog in het midden (terrorisme vs. relationele sfeer). De politie wist immers wie de dader was, zijn geschiedenis (strafblad/relatie), wellicht ook al info over het slachtoffer (de vrouw)..

Lijkt een beetje op miscommunicatie tussen de instanties (politie, terrorismebestrijding, provincie/gemeente), zelfs tot op het niveau dat het Koningshuis (nu al) een officieel bericht publiceert over de aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:25:
Ik bedoel dat er een bericht was dat er meerdere daders waren en dat dat later ingetrokken is. Er is geen indicatie dat er meer dan een dader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
Wat is er verkeerd om het woord terreur te gebruiken? Dit is een terreur daad.

Zelfde met een aanslag.

Betekenis van terreur spreekt van schrik, ontzetting, angst: vivre dans la terreur in angst leven; (historisch) Terreur Schrikbewind

Het is de lading die je er aan geeft. En hoe je die lading omschrijft.

Terreur wordt tegenwoordig alleen met Isis gebruikt en soort gelijke groeperingen. Maar een individu kan zonder achtergrond met Isis, of geloof ook een terreur daad plegen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19
Misschien had de gemeente Utrecht beter subs onder het filmpje kunnen zetten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Cheesy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Graag je collega's (mods) er dan ook even op wijzen :9
Volgens mij geld dat bericht voor iedereen dus inclusief collega-mods.

Lees steeds meer hier dat allerlei stations beveiligd zijn. hoort dat bij het protocol van niveau 5 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Visophetdroge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:24:
Dat staat nergens. Ze hebben alleen van hem het signalement verspreid. Er was eerst ook sprake van een weigerend wapen bij een andere schutter maar dat is ook weer verwijderd van de verschillende nieuwssites.

Het kunnen er dus nog steeds meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:25:
[...]

Hoezo onduidelijk? Focus van opsporingsdiensten ligt op een verdachte, identiteit waarvan verstrekt door politiediensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
ijdod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:22:
[...]

Breukelen stonden ze buiten, Maarssen binnen.
Ga nou niet op internet zetten waar er politie staat

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
To_Tall schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:26:
Ik weet niet of het veel zin heeft weer een discussie van 3 pagina's over de definitie van "terreurdaad" te hebben. We weten niet wat de motivatie van de dader is. We weten wel dat er doden zijn gevallen en dat is gewoon ronduit kut. En speculaties daarover schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Volgens mij geld dat bericht voor iedereen dus inclusief collega-mods.

Lees steeds meer hier dat allerlei stations beveiligd zijn. hoort dat bij het protocol van niveau 5 of zo?
Ja. Vangnet / sleepnet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22
Dus met zo'n strafblad 2 weken geleden voorkomen verdacht van verkrachting en daarna gewoon naar huis? Zal wel aan mij liggen... :?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Hoezo onduidelijk? Focus van opsporingsdiensten ligt op een verdachte, identiteit waarvan verstrekt door politiediensten?
Er blijft genoemd worden dat ze niet weten of er een of meerdere daders zijn/is. Een is in elk geval zeker, dat is meneer Tanis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op dit moment wordt door de politie aangegeven dat er mogelijk ook een relationeel motief heeft gespeeld. Ik weet niet of ik daar nou blijer mee zou moeten zijn of niet...
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Juist meer van deze tijd, meer aangepast voor verspreiding moderne media met laagste drempel van bereik.

Is het een professioneel vlog? Nee. Maar dit is al heel anders dan de abstracte trage persconferentie op afstand waar niemand dichtbij komt.

Mensen, het is ook nooit goed.
"Gelukkig" is het wat amateuristisch, dat betekent nog steeds dat we in Nederland bijzonder weinig ervaring met dit soort noodtoestanden hebben (of te wel, over het algemeen is het in Nederland nog altijd bijzonder veilig).

Voor wie graag meer info wil, kijk naar RTV Utrecht. Journalistiek misschien niet gelijk aan CNN, maar wel het kanaal dat het dichtst bij zit en tot nu toe vind ik ze bijzonder neutraal in de berichtgeving.
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Dus met zo'n strafblad 2 weken geleden voorkomen verdacht van verkrachting en daarna gewoon naar huis? Zal wel aan mij liggen... :?
Voor zover ik heb kunnen horen, was hij (nog) niet veroordeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 18-03-2019 16:29 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is een terreurdaad als het doel ervan is om een bevolking of een overheid angst aan te jagen zodat zij doen wat jij wil. Alles ziet ernaar uit dat dit "gewoon" een moordaanslag was, zonder enig terroristisch oogmerk. Dus nee, het was (hoogstwaarschijnlijk) géén terreurdaad.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Zelfde met een aanslag.

Betekenis van terreur spreekt van schrik, ontzetting, angst: vivre dans la terreur in angst leven; (historisch) Terreur Schrikbewind

Terreur wordt tegenwoordig alleen met Isis gebruikt en soort gelijke groeperingen. Maar een individu kan zonder achtergrond met Isis, of geloof ook een terreur daad plegen.
De intentie van de dader. Die in NZ had duidelijke intenties om zoals jij zegt "schrik, ontzetting en angst" te creëren. Bij dit geval is dat nog niet duidelijk. Wanneer het op een schietpartij gaat in de relationele sfeer kan je het niet echt een terroristische daad noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

KaiseRRuby schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Eerwraak lijkt mij in een tram niet de meest logische oplossing. Volgens ooggetuige Niels was er een pistool dat klonk alsof er een geluiddemper op zat, als je die al hebt hoef je het niet in de tram te doen lijkt mij.

We weten overigens ook nog steeds niet of er meer daders zijn, er is wel 1 foto vrijgegeven maar we weten niet of er nog meer mensen bij waren.
Die demper wil ik ontkrachten, het geluid dat die knul beschrijft:

"Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat."

Aangezien hij in een ander stel zat lijkt het me waarschijnlijker dat hij een gewoon schot hoorde dat word vervomd door de omgeving (in een kleine langwerpige ruimte klinkt een schot hol en diep). Een demper maakt namelijk geen 'plop' geluid, beter nog, in een ruimte als deze ga je nog gewoon last van je gehoor krijgen als je een demper gebruikt. Het effect van zo'n ding word vaak zwaar overtrokken.

Hij geeft ook aan dat het een groot pistool was, ook dat is relatief aangezien de meesten mensen die ik voor het eerst laat schieten met handvuurwapens vaak hoor zeggen "dat ding is groter dan ik dacht".

Wat betreft de auto: er zullen meer dingen gebeurd zijn vandaag, niet alles zal daar betrekking op hebben. Dat gezegd hebbende, een auto stelen is vaak toch wel een gelegenheidsding. Je weet dat zo'n ding geregistreerd staat, en het was ook niet bepaald een gewild model. Ik heb wel stiekem een vermoeden dat ze gerelateerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd.
https://twitter.com/Polit...tatus/1107664971205410817

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 18-03-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22
deepbass909 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:28:
Voor zover ik heb kunnen horen, was hij (nog) niet veroordeeld.
Is verkrachting geen reden tot voorarrest, zeker met zo'n strafblad?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gewonden bijgesteld naar 5.

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-03-2019 16:37 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Als ik tussen de regels door lees, is het enkel bij verdenkingen en aantijgingen gebleven. Op grond daarvan kan je lastig hard maken dat je iemand vasthoudt, hoe logisch het achteraf ook blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48

Zelfde met een aanslag.

Het is nog niet duidelijk wat de drijfveren waren. Terrorisme, en dus ook terroristische aanslagen en terreur, hebben een religieus of politiek doel.

Of zoals de NCTV het vermeldt:
Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Dus nu nog gewoon een aanslag.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Ik weet niet of het veel zin heeft weer een discussie van 3 pagina's over de definitie van "terreurdaad" te hebben. We weten niet wat de motivatie van de dader is. We weten wel dat er doden zijn gevallen en dat is gewoon ronduit kut. En speculaties daarover schiet niemand wat mee op.
Dat maakt niet uit wat het motief is. Voor de betrokkenen is er schrik angst en ontzetting. Dat is de definitie van terreur. En heeft niets te maken met een geloof of een daad uit overtuiging van geloof. Of uberhoubt waarom de verdacht dit zou hebben gedaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

deepbass909 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:28:
Op dit moment wordt door de politie aangegeven dat er mogelijk ook een relationeel motief heeft gespeeld. Ik weet niet of ik daar nou blijer mee zou moeten zijn of niet...
Voor nu niet in ieder geval, als je op z'n pad komt schiet hij blijkbaar gewoon. De twee andere slachtoffers waren zijn doelwit namelijk aan het helpen.

Wel bijzonder hoe zo'n iemand op straat beland, mochten al die voorgaande delicten kloppen. Zou dat ook te maken hebben met het mooi weer spelen wat de politietop blijkbaar doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Bijzonder hoor, hoe kun je je nou vergissen in het feit dat er geen 9 gewonden zijn maar 5? Heeft dat dan te maken met de chaos die overheerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KaiseRRuby schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:32:
Bijzonder hoor, hoe kun je je nou vergissen in het feit dat er geen 9 gewonden zijn maar 5? Heeft dat dan te maken met de chaos die overheerst?
Waarschijnlijk wel. Dubbele tellingen, miscommunicatie etc.

Is nogal hectisch op het moment zeg maar en dan maken mensen al snel fouten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wellicht mensen die niet gewond zijn geraakt door de schutter, maar in paniek zichzelf ergens aan gestoten hebben of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Mensen zijn maar mensen. Chaos is menselijk. Informatiestromen zijn divers. Ga zo door.

Het heeft nooit nut om achter zaken aan te rennen om te happen, het heeft altijd nut om de personen en organisatie met opdracht en mandaat tijd te geven om hun werk te doen. Verslaggeving en doodeenvoudig burgerlijk consumptief gedrag is wat de chaos maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:30:
[...]

Is verkrachting geen reden tot voorarrest, zeker met zo'n strafblad?
Jawel, maar als je voor bent gekomen (wat hij was) en vrijgesproken, ben je gewoon vrij man. Bovendien (en gelukkig) is een verkrachter nog niet iemand die ook een wapen leegschiet in een tram, dus laten we alsjeblieft niet gerelateerde vergrijpen gebruiken om de persoon te veroordelen.

Ik vind het opvallender dat hij al wel veroordeeld was voor eerder vuurwapengebruik.

Overigens wordt er nu gemeld dat het in eerste instantie op een vrouw gericht was en de andere slachtoffers personen waren die haar leken te helpen.

Wat er gebeurd is, zal later wel duidelijker worden. De trams hebben meerdere camera's waarmee waarschijnlijk het hele voorval is vastgelegd. Die beelden zullen ongetwijfeld inmiddels bij de KLPD in Driebergen of Politie Utrecht liggen voor analyse.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hoe betrouwbaar de bron is weet ik niet:

https://twitter.com/Alpte...tatus/1107647940624039936

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleBij deze gaat de quick reply uit. Denk dus eerst na voordat je reageert en kijk of het al geplaatst is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

To_Tall schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:35:
[...]

https://www.vandale.nl/gr...ling/Terreur#.XI-3KaQo-Ec

terreur (v)
1
schrik, ontzetting, angst: vivre dans la terreur in angst leven; (historisch) Terreur Schrikbewind
Terreur (v)
1
(geschiedenis) Terreur (schrikbewind in Frankrijk van juni 1793 tot juli 1794)
Ja pak de Frans naar Nederlandse vertaling erbij 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

De fouten analyseer je het beste achteraf in een reflectie. Ik neem aan dat ze dit ook gaan doen. gewoon de vragen "hoe hebben we dit aangepakt, wat ging er fout/wat kon er beter en hoe pakken we dit de volgende keer aan" beantwoorden.
In dat opzicht is deze situatie, hoe vreselijk ook, wel leerzaam. De protocollen worden nu op de proef gesteld en je kunt er, met een slag om de arm uiteraard, vanuit gaan dat dit de volgende keer beter zou moeten gaan. Al moet ik zeggen dat ik niet vind dat er enorm geblunderd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Ach Bernhard Jens kon nog niet eens bevestigen dat er iemand was overleden, terwijl er gewoon een lichaam onder een wit kleed lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nst6ldr schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:32:
[...]

Voor nu niet in ieder geval, als je op z'n pad komt schiet hij blijkbaar gewoon. De twee andere slachtoffers waren zijn doelwit namelijk aan het helpen.

Wel bijzonder hoe zo'n iemand op straat beland, mochten al die voorgaande delicten kloppen. Zou dat ook te maken hebben met het mooi weer spelen wat de politietop blijkbaar doet?
Tja, een kat in het nauw...

Wat betreft z'n strafblad, zolang jij en ik niet weten wat hij exact gedaan heeft, welke veroordelingen hij exact heeft, etc kan je geen zinnige uitspraak doen over of het verwonderlijk was dat hij gewoon rondliep. Er zijn personen met veel grotere strafbladen die zich ook gewoon vrij kunnen bewegen.

Dat de verdachte geen lievertje was, dat is wel duidelijk, maar of hij überhaupt niet rond had mogen lopen, daar kan en ga ik geen oordeel over vellen.
Niet zo gek hoor, er kunnen best 9 personen per ambulance afgevoerd zijn, waarvan er uiteindelijk 4 eigenlijk "alleen maar" in shock bleken te zijn. Die worden later weer geschrapt als gewonden, want dat zijn ze fysiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

NotSoSteady schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Ach Bernhard Jens kon mocht nog niet eens bevestigen dat er iemand was overleden, terwijl er gewoon een lichaam onder een wit kleed lag.
FTFY. Jens is gebonden aan protocol.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.