Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:11:
[...]

Er lopen vast wel meer met die naam rond, beetje de Jan de Vries van Turkije.

Ik zie niet in waarom iemand die genoemd wordt in een verkrachtingszaak opeens een aanslag pleegt in een tram.
https://www.cbgfamilienam...m=Tanis&operator=eq&taal=

In Utrecht in 2007 33 mensen met diezelfde achternaam. De helft is daarvan waarschijnlijk man, hoe groot is de kans dat er twee daarvan luisteren naar de voornaam Gökmen en beiden in de dertig zijn?

Kritisch kijken ben ik helemaal voor, maar houd ook Occam's Razor in het achterhoofd. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment worden trouwens de grenzen aan de duitse kant ook sterk gecontroleerd.

Bron: https://www.tubantia.nl/d...ry4o8tfkDn9YyV43JKxn1QaaY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
De burgemeester van Utrecht gooit even lekker olie op het vuur door te zeggen dat ze uit gaan van terroristisch motief.
Aldus nu.nl.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
shoombak schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:02:
Trigger was dus de relatie/rechtbank. En vervolgens is er na het incident een vuurgewapend gekkie op de vlucht, ik vermoed dat men zeer overdreven heeft gereageerd
3 doden en 9 gewonden... noem het maar overdreven reageren :/

Ik heb liever dat er in beginsel "overdreven" wordt gereageerd, dan dat er gelaten gereageerd wordt waardoor er mogelijk nog (veel) meer slachtoffers vallen.

Wij weten het allemaal goed te vertellen met een toetsenbord achter een beeldscherm; de politie en lokale overheden weten dat op het moment zelf natuurlijk niet.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Richh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:13:
Overdreven reactie? Een onbekend persoon schiet op klaarlichte dag in een drukke tram 3 mensen dood en 9 mensen gewond. Ik snap heel goed dat een NCTV dan het zekere voor het onzekere neemt eigenlijk. Het is 'in deze tijd' denk ik niet meer dan logisch dat je dan dit soort maatregelen neemt.

Dat we nu achteraf zien dat het 'waarschijnlijk' om iemand gaat die 2 weken geleden terecht stond voor een verkrachtingszaak en dat het 'waarschijnlijk' een gerichte aanslag was op één persoon (en een vrouw) - doet daar niks aan af.
Vooral omdat die persoon nog voortvluchtig is, hij had/heeft schijnbaar ook een wapen, dus die persoon is momenteel zeer gevaarlijk. Wie weet was hij nog meer plan?

Ik denk dat die nu ook inziet dat zijn leven wel over is. Hoop dat ze hem zo snel mogelijk vinden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

MewBie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:15:
De burgemeester van Utrecht gooit even lekker olie op het vuur door te zeggen dat ze uit gaan van terroristisch motief.
Aldus nu.nl.
Als terroristen niks opblazen, dan doet de media het wel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat ik niet snap is dat de pers live reports doet waar de politie in gaat vallen.. lijkt me beter als ze even wachten tot de actie klaar is zodat de politie meer kans op succes heeft..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stoney3K schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Als terroristen niks opblazen, dan doet de media het wel.
Een burgermeester is "de media"?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ToolkiT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:17:
Wat ik niet snap is dat de pers live reports doet waar de politie in gaat vallen.. lijkt me beter als ze even wachten tot de actie klaar is zodat de politie meer kans op succes heeft..
Hoe live was dat daadwerkelijk? Want de eerste foto's van politie actie rond het rabo gebouw kwamen hier (en elders) al veel eerder voorbij dan dat NOS artikel, toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:17:
Omdat die verslaggeving niet echt realtime is. Op het moment dat de pers (als het goed is) beelden en informatie verspreidt is het pand al omsingelt. Het kan zelfs zo zijn dat de politie, DSI of een andere eenheid zelfs opdracht geeft om die informatie te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Aldus nu.nl.
Gevaarlijk statement in mijn ogen, zeker van een burgemeester, overdreven (liever too much dan too little) reageren vind ik prima maar het springen naar conclusies lijkt mij zeer onverstandig.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Aldus nu.nl.
Zoals @Virtuozzo al zegt gaan ze van het ernstigste uit, liever massale politie-inzet voor iets wat "meevalt" dan maar 4 busjes inzetten voor wat wel een terrorist blijkt te zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:04
ShadowBumble schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:19:
[...]

Gevaarlijk statement in mijn ogen, zeker van een burgemeester, overdreven (liever too much dan too little) reageren vind ik prima maar het springen naar conclusies lijkt mij zeer onverstandig.
Vergelijkbaar met Rutte die begint te praten over "als het een terroristische aanslag is" om daarmee te suggereren dat dat het geval is. Mischien partij-richtlijnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Zoals @Virtuozzo al zegt gaan ze van het ernstigste uit, liever massale politie-inzet voor iets wat "meevalt" dan maar 4 busjes inzetten voor wat wel een terrorist blijkt te zijn.
Er is een verschil tussen het handelen van het politieapparaat en hoe daarover bericht wordt. In mijn ogen gaat de burgermeester hier zijn boekje te buiten door richting de burger te stellen dat zij uitgaan van een terroristisch motief.

#nietmijnburgermeester :+

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 15:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ShadowBumble schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:19:
[...]

Key-word in deze zin is "uit gaan van". ze gaan gewoon uit van het ergste. daar is niets mis mee.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Er is een verschil tussen het handelen van het politieapparaat en hoe daarover bericht wordt. In mijn ogen gaat de burgermeester hier zijn boekje te buiten door te stellen dat zij uitgaan van een terroristisch motief.
True

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Achteraf is het altijd makkelijk praten.
Ja, maar de politiek doet dan weer aan voorbarige conclusies trekken. Waarom in vredesnaam de campagnes opschorten?

Buiten het feit dat ik dat in het geval van terrorisme een kniebuiging vind die we nooit zouden moeten maken, zie ik al helemaal niet waarom we voor wat nu steeds meer op een ordinaire moord lijkt, het dagelijks leven stil moeten leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Vergelijkbaar met Rutte die begint te praten over "als het een terroristische aanslag is" om daarmee te suggereren dat dat het geval is. Mischien partij-richtlijnen?
Misschien ook wel niet.

Misschien is dat wel een hele gezonde manier van reageren op een dergelijke situatie. Als jouw informatie is:
- 3 doden
- 9 gewonden
- Klaarlichte dag, openbare plek, midden in de stad
- Voortvluchtige gewapende dader

Dan lijkt het mij heel erg normaal dat je óók een plan hebt klaarstaan "als het een terroristische aanslag is".
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
Waarom in vredesnaam de campagnes opschorten?
Hierom dus. Vind ik echt niet meer dan logisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 18-03-2019 15:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Ik heb dit en het volgende kunnen vinden over deze Gökmen Tanis, voornamelijk op Dumpert. Dumpert heeft inmiddels de commentaren waarin zijn voor- en achternaam met adres in staan verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Onbeheerd koffer gevonden bij 2e kamer, de omgeving wordt ontruimt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:22:
[...]

Key-word in deze zin is "uit gaan van". ze gaan gewoon uit van het ergste. daar is niets mis mee.
Ja de gewone burger gaat even elk woord wat er gezegd is ontleden en wegen. Er blijft maar een ding hangen, en dat is meestal het eerste of het laatste wat gezegd wordt. Alles er tussen in is irrelevant. Een woord als terreur aanslag daarna hoor je al niets anders meer

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Zou zeggen luister nogmaals een keer het stukje van de MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Misschien weet de burgemeester wel iets wat jullie niet weten.
Daarbij wordt er uitgegaan van en wordt het niet gebracht als feit. Dit houdt, mijn ziens, in dat er in scenario's wordt gedacht.

Dit scenario geeft men landelijk ook bevoegdheden mbt opsporing etc.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Update NOS
"Het voelt nogal surrealistisch, wat er vanmorgen is gebeurd, zegt Daan Molenaar in het NOS Radio 1 Journaal. Hij zat in de tram waar de 37-jarige Gökmen Tanis om zich heen begon te schieten. "Ik was net in het voorstel gedeelte van de tram gestapt. Een geluk, begreep ik later."

In eerste instantie had Molenaar niks door. De tram stopte in een bocht met de deuren nog gesloten. Hij keek naar buiten en zag toen verderop een vrouw liggen. "In eerste instantie dacht ik aan een ongeluk, iemand overreden", zegt Molenaar. "Dat gebeurt wel vaker op die tramlijn."

Maar al snel renden mensen op de vrouw af. "Ik had nog steeds datzelfde idee, tot ik zag dat ze werd weggesleept. Dat was heel apart." Maar ineens zag Molenaar een man met getrokken pistool op het groepje aflopen. "Toen dacht ik: snel wegwezen."

Mensen in de coupé kwamen in actie en probeerden weg te komen. "In eerste instantie probeerde iemand de deur open te trappen, die ging gelukkig open. Volgens mij deed de conducteur dat." De passagiers sprongen naar buiten. "Toen hoorde ik links van me ook schoten en dacht ik: dit is groter dan ik aan de andere kant heb gezien. Toen ben ik heel hard gaan rennen."

In Molenaars beleving liep de dader heel doelgericht op het groepje af. "Het leek alsof hij diegene nog een keer wilde pakken, of misschien de mensen die haar aan het helpen waren." Terwijl hij wegliep zag hij mensen bukken achter auto's: "Net een "Amerikaanse westernfilm".

Hoe de dader eruitzag kan hij zich niet meer herinneren. "Hij kwam vrij jong over en had een jack aan. Maar ik zou geen gezicht kunnen herkennen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Richh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
[...]

Misschien ook wel niet.

Misschien is dat wel een hele gezonde manier van reageren op een dergelijke situatie. Als jouw informatie is:
- 3 doden
- 9 gewonden
- Klaarlichte dag, openbare plek, midden in de stad
- Voortvluchtige gewapende dader

Dan lijkt het mij heel erg normaal dat je óók een plan hebt klaarstaan "als het een terroristische aanslag is".
natuurlijk heb je er een plan voor klaar staan. Maar dat is iets anders dan een boodschap naar buiten brengen dat het waarschijlijk een terroristische aanslag is als daar geen aanwijzingen voor zijn, of in het geval van die burgemeester al aanwijzingen zijn dat het dat juist niet is.

Natuurlijk moet de politie er rekening mee houden en vanuit gaan zodat ze voorbereid zijn maar dat is iets heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

3x3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:24:
Bron?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

loewie1984 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Ja de gewone burger gaat even elk woord wat er gezegd is ontleden en wegen. Er blijft maar een ding hangen, en dat is meestal het eerste of het laatste wat gezegd wordt. Alles er tussen in is irrelevant. Een woord als terreur aanslag daarna hoor je al niets anders meer
ben het met je eens hoor. men leest tegenwoordig niet meer, wat het wel gevaarlijk maakt om dit zomaar op deze manier te verspreiden. maar toch, is dat het probleem van de burgers of van de verspreiders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:15
Ik zie net bij RTL 2 honden die een vest aankregen. Op dat vest zaten 2 apparaten bevestigd. Iemand een idee wat dat is?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mzo5z.jpg

Deze unit was ook ingezet. Iemand een idee welk geweer dat is? Lijkt flink wat zwaarder dan zo'n tactical submachine gun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
To_Tall schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:25:
Ik zie net bij RTL 2 honden die een vest aankregen. Op dat vest zaten 2 apparaten bevestigd. Iemand een idee wat dat is?
Ik gok camera en/of detectie voor bepaalde (chemische?) bestandsdelen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:25:
Na alle waarschijnlijkheid zijn dat camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Saturnus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:26:
[Afbeelding]

Deze unit was ook ingezet. Iemand een idee welk geweer dat is? Lijkt flink wat zwaarder dan zo'n tactical submachine gun?
Dat is een Assault Rifle, klasse zwaarder dan bijv. een MP5. Waarschijnlijk deze: Wikipedia: Heckler & Koch HK416

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 18-03-2019 15:27 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Precies.

Je begint bij een moment waar je enkel weet dat er een incident is van geweld, je gaat dan uit van draaiboeken die al klaar liggen. Die zijn opgesteld op basis van condities en doelstellingen. Al die diensten hebben een rol, maar ook een opdracht.

Dat gaat van "worst" naar "least worst", getrapt. De opdracht is bescherming en behartiging, je kan dus niet gaan afwachten, je past een plan toe.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De politie heeft inderdaad de vluchtauto waarschijnlijk gevonden. De rode Clio dus, die is kennelijk gestolen na de daad.
[Afbeelding]

AR-15 variant.

[ Voor 56% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 15:28 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

[Afbeelding]

gewoon AR style. .223 waarschijnlijk.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:25:
[...]

natuurlijk heb je er een plan voor klaar staan. Maar dat is iets anders dan een boodschap naar buiten brengen dat het waarschijlijk een terroristische aanslag is als daar geen aanwijzingen voor zijn, of in het geval van die burgemeester al aanwijzingen zijn dat het dat juist niet is.

Natuurlijk moet de politie er rekening mee houden en vanuit gaan zodat ze voorbereid zijn maar dat is iets heel anders.
Ze kan er van uit, dat is wat anders dan dat ze zeggen dat het waarschijnlijk eentje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
[...]
Hierom dus. Vind ik echt niet meer dan logisch.
Kan je mij die logica dan eens uitleggen? Ik zie namelijk niet in waarom wij de democratie stil moeten leggen, zelfs al zou het terrorisme blijken te zijn.

Voor 'gewone' moorden doen we dat al nooit en ik pas er voor om terroristen een bijzondere positie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:25:
natuurlijk heb je er een plan voor klaar staan. Maar dat is iets anders dan een boodschap naar buiten brengen dat het waarschijlijk een terroristische aanslag is als daar geen aanwijzingen voor zijn,
Er waren WEL aanwijzingen voor! Dat gaf de NCTV vanochtend aan. Het is daarop dat de Minister President zijn uitspraken baseert.
of in het geval van die burgemeester al aanwijzingen zijn dat het dat juist niet is.
Ja, die burgemeester heeft een bewoording gekozen die niet klopt. Dat ben ik met je eens.

Het gaat mij om het frame wat je er zonder pardon eventjes achteraan plakt:
^ Dit slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Dat is een Assault Rifle, klasse zwaarder dan bijv. een MP5.
Precies. Dus ik zit al driftig te zoeken...SCAR moest ik aan denken, maar niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

[Afbeelding]

Aangepaste versie van AR15?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Saturnus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:28:
[...]

Precies. Dus ik zit al driftig te zoeken...SCAR moest ik aan denken, maar niet zeker.
HK416 zeer waarschijnlijk: Wikipedia: Heckler & Koch HK416

(zie NL> DSI)

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 18-03-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Saturnus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:28:
[...]

M4A1 dacht ik aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:27:
De politie heeft inderdaad de vluchtauto waarschijnlijk gevonden. De rode Clio dus, die is kennelijk gestolen na de daad.
Inderdaad ook net op tv maar daar en ook door de politie wordt aangegeven dat deze voor de schietpartij is gestolen:

Dan is het dus echt met voorbedachte rade

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2019 15:34 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Net een melding gekregen dat we hier op kantoor tot 6 uur niet het gebouw uitkunnen.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:29:
Net een melding gekregen dat we hier op kantoor tot 6 uur niet het gebouw uitkunnen.
Lekker doorschrijven die uren:P
Nee geintje, too soon, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[Afbeelding]

Weinig kaas van gegeten hoor ik al, pistoolmitraillieur en tactisch zijn gewoon nederlandse woorden. Dat terzijde, waarom wil je het weten? En er zijn veel modellen die met overlappend kaliber verkrijgbaar zijn, zo kan je een kleiner model Ruger in 308 krijgen, en een M16 in .22.

Ik vraag me af waar hij gevonden gaat worden, en of hij uberhaubt vandaag nog boven water komt. Utrecht is een drukke omgeving en de vraag is of hij niet inmiddels in z'n eigen auto is vertrokken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Afhankelijk of het dreigingsniveau omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dan in Nederlands geval, een Diemaco C7, maar die heeft die karakteristieke handgreep aan de bovenkant, deze AR op de foto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:15
Waar is dat?
Moet nog iemand ophalen in Utrecht, maar kan er nog geen hoogte van krijgen wat er nu wel en niet speelt.

Moet zelf op Papendorp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Want? Het is toch niet verboden om je op straat te begeven? Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat je alles en iedereen maar in de weg moet kunnen gaan lopen, maar ervan uitgaande dat de dader niet in het gebouw rondloopt kun je toch gewoon naar huis gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 20:52

Rmg

[Afbeelding]

https://www.defensie.nl/o...aterieel/bewapening/hk416

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Richh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:28:
[...]

Er waren WEL aanwijzingen voor! Dat gaf de NCTV vanochtend aan. Het is daarop dat de Minister President zijn uitspraken baseert.
Tegen de tijd dat Rutte sprak was dat al lang voorbij. En zelfs vage aanwijzingen moet je niet op die manier benoemen. Zeg dan iets als we houden met alle scenarios rekening.
[...]

Ja, die burgemeester heeft een bewoording gekozen die niet klopt. Dat ben ik met je eens.

Het gaat mij om het frame wat je er zonder pardon eventjes achteraan plakt:

[...]

^ Dit slaat echt nergens op.
Toch niet gek als eerst 1 iemand van die partij half loopt te impliceren dat het om terrorisme gaat en de volgende dat vervolgens lijkt te bevestigen terwijl al lang bekend is dat het daar niet om gaat.

Zeker zo vlak voor de verkiezingen lijtk het alsof er nog even een punt gemaakt moet worden. Zeker als het van een partij komt die aan een bepaalde kant van het spectrum zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:28:
[...]

Kan je mij die logica dan eens uitleggen? Ik zie namelijk niet in waarom wij de democratie stil moeten leggen, zelfs al zou het terrorisme blijken te zijn.

Voor 'gewone' moorden doen we dat al nooit en ik pas er voor om terroristen een bijzondere positie te geven.
Als er daadwerkelijk een terroristische aanslag gepleegd wordt vind ik het niet echt toepasselijk om campagne te voeren. We hebben het over campagnes, niet over verkiezingen of 'het stil leggen van de democratie'.

Als iets op schaal van 9/11 zou gebeuren in Nederland, dan zou ik het echt niet meer dan normaal vinden dat we eventuele verkiezingen een paar weekjes opschuiven hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57

Qwerty-273

Meukposter

Agent47 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:56:
Ik denk dat dit niks met de Islam verder te maken heeft of met Nieuw Zeeland. IK DENK, laat dat duidelijk zijn, iemand die psychisch sowieso niet goed is en gewoon om zich heen gemaaid heeft. Niks met terrorisme
De 'grap' is natuurlijk wel dat de meeste personen die aanslagen hebben gepleegd in Europa in de hoek van 'moslimextremisme' compleet niet 'stabiel' zijn geweest. En psychisch gewoon labiel zijn. Dat zijn natuurlijk de kandidaten die makkelijker de grens tussen extreem denken en daadwerklijk uitvoeren over kunnen stappen (of er geen grens tussen zien). En als je die op de 'juiste' manier kan beinvloeden, dan heb je een persoon die alles doet wat je wil.

Verder lijkt op de informatie die nu bekend is (al is dat in dit geval natuurlijk summier en onbevestigd) dat het inderdaad niet uit de moslimextremisme hoek komt. Of ten minste niet als een daad om zoveel mogelijk doden te veroorzaken (want dan is er geen reden om te vluchten, maar ga je door met schieten op de andere passagiers, en stuur je aan op martelaarschap?).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ruerd Jan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Waar is dat?
Moet nog iemand ophalen in Utrecht, maar kan er nog geen hoogte van krijgen wat er nu wel en niet speelt.

Ik werk in Papendorp, hebben advies om binnen te blijven, maar mogen via de parking (met automatisch hek) het pand verlaten om naar huis te gaan

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

3x3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:24:
Dat is zeker het koffertje met de miljoennennota? :D

Oké, too soon.

Maar ja je ziet dus wat er gebeurt. Deze aanslag in Utrecht had zo te zien helemaal geen terroristisch oogmerk, maar was hoogstwaarschijnlijk "gewoon" een moordaanslag gericht op één specifiek persoon. Toch wordt er groot alarm geslagen alsof het om terrorisme gaat, en wordt ook meteen een onbeheerd koffertje in Den Haag opgeblazen tot een mogelijke terreurdaad. Terwijl een onbeheerd koffertje in 99,999999% van de gevallen ... een onbeheerd koffertje is.

En dan toch blijven beweren dat wij ons door terrorisme niet laten afschrikken. We laten ons zelfs afschrikken door iets wat niet eens terrorisme is, blijkt nu in de praktijk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zaratrass schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:30:
Afhankelijk of het dreigingsniveau omlaag gaat?
Ga ik vanuit.
Ruerd Jan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:31:
Waar is dat?

Papendorp. Maar dit is gewoon het bedrijf die het advies van de politie volgt. Welk bedrijf moet je zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 18-03-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Hetzelfde wapen dat de Christchurch schutter gebruikt heeft.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Dan in Nederlands geval, een Diemaco C7, maar die heeft die karakteristieke handgreep aan de bovenkant, deze AR op de foto niet.
Je weet hopelijk dat veel wapens wel eens aanpast willen worden aan de eisen van de betreffende dienst. Geld trouwens voor meer mensen hier die gokken. Daarbij de informatie van Wikipedia is niet helemaal correct. Is ook niet voor niks natuurlijk al dat soort dingen zoals aanpassen en niet de juiste informatie. Je moet je tegenstander niet wijzer maken dan dat hij al is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:32:
[...]

Hetzelfde wapen dat de Christchurch schutter gebruikt heeft.
Het wapen dat werkelijk iedereen in de westerse wereld gebruikt voor moordpartijen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
Snap sowieso niet helemaal hoe welke wapens de ATE gebruikt relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
Uit het artikel van Defensie en verdere foto's lijkt dat het om de HK417 gaat, die alleen maar in gebruik is bij Korps Commando troepen. Schiet zwaardere patronen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:32:
[...]

Oké, too soon.
Ik gok, een blik vol met boterhammen, de notulen van vorige week vrijdag, en een laptop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Qwerty-273 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:31:
[...]

De 'grap' is natuurlijk wel dat de meeste personen die aanslagen hebben gepleegd in Europa in de hoek van 'moslimextremisme' compleet niet 'stabiel' zijn geweest. En psychisch gewoon labiel zijn. Dat zijn natuurlijk de kandidaten die makkelijker de grens tussen extreem denken en daadwerklijk uitvoeren over kunnen stappen (of er geen grens tussen zien). En als je die op de 'juiste' manier kan beinvloeden, dan heb je een persoon die alles doet wat je wil.

Verder lijkt op de informatie die nu bekend is (al is dat in dit geval natuurlijk summier en onbevestigd) dat het inderdaad niet uit de moslimextremisme hoek komt. Of ten minste niet als een daad om zoveel mogelijk doden te veroorzaken (want dan is er geen reden om te vluchten, maar ga je door met schieten op de andere passagiers, en stuur je aan op martelaarschap?).
Nu wil ik niet de knuppel in het hoenderhok gooien, maar in het kader van de afgelopen publicaties zou ik me inderdaad gaan afvragen welke definities ze hier op nahouden. Sowieso moet iemand aardig ver heen zijn om doelbewust mensen dood te gaan schieten. Spreek je dan van verwarring of extremistisch geweld? Het eerste klinkt minder serieus, het laatste stemmingmakend. Beide zouden hier gebruikt kunnen worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 21:39
[...]

Maar ja je ziet dus wat er gebeurt. Deze aanslag in Utrecht had zo te zien helemaal geen terroristisch oogmerk, maar was hoogstwaarschijnlijk "gewoon" een moordaanslag gericht op één specifiek persoon. Toch wordt er groot alarm geslagen alsof het om terrorisme gaat, en wordt ook meteen een onbeheerd koffertje in Den Haag opgeblazen tot een mogelijke terreurdaad. Terwijl een onbeheerd koffertje in 99,999999% van de gevallen ... een onbeheerd koffertje is.

En dan toch blijven beweren dat wij ons door terrorisme niet laten afschrikken. We laten ons zelfs afschrikken door iets wat niet eens terrorisme is, blijkt nu in de praktijk.
Achteraf praten is makkelijk he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Oké, too soon.

Welkom bij de mensheid. Er zijn altijd mensen die gebruik zoeken van. En in ons schrikken vergeten we dat te snel. Tenzij we daar aan herinnerd worden.

Maar ja. Dat is al snel niet los te koppelen van persoonlijk sentiment.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Iedereen die nu roept dat het geen terroristische aanslag is en het even beter weet dan de autoriteiten:

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Raindeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Uit het artikel van Defensie en verdere foto's lijkt dat het om de HK417 gaat, die alleen maar in gebruik is bij Korps Commando troepen. Schiet zwaardere patronen af.
HK417 is het niet, dat is niet op die manier inzetbaar (en heeft o.a. een langere loop dan de HK416), het is een HK416 aangepast naar DSI wensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 18-03-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
[...]

Het zekere voor het onzekere nemen =/= Je laten afschrikken door iets

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
Philip Ross schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Tegen de tijd dat Rutte sprak was dat al lang voorbij. En zelfs vage aanwijzingen moet je niet op die manier benoemen. Zeg dan iets als we houden met alle scenarios rekening.
Onzin, zolang hebben we nog helemaal geen naam en rugnummer, laat staan achtergrondinformatie. Een MP bereid tevens een dergelijke speech echt wel voor, en doet dat op basis van de info die er dan is. We hebben het hier echt over een kwartiertje.

En dan gaan we het nu maar hebben over hóé hij het heeft verwoord? Hou toch op. Hij zegt echt niks meer dan dat er rekening mee wordt gehouden. Eigenlijk wat je zelf ook voorstelt dus,
Toch niet gek als eerst 1 iemand van die partij half loopt te impliceren dat het om terrorisme gaat
Dit is niet het geval. Dat maak je er zelf van.
en de volgende dat vervolgens lijkt te bevestigen terwijl al lang bekend is dat het daar niet om gaat.
Is niet zo.
Zeker zo vlak voor de verkiezingen lijtk het alsof er nog even een punt gemaakt moet worden. Zeker als het van een partij komt die aan een bepaalde kant van het spectrum zit.
Je zit echt te vissen om je politieke stokpaardje vorm te geven. Ik vind dat écht heel, heel erg smerig, ongepast, en niet passen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleMensen, antwoord is gegeven dat het een AR-15 variant is. Terug ontopic graag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
gws24 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:35:
Iedereen die nu roept dat het geen terrostische aanslag is en het even beter weet dan de autoriteiten:

[Twitter]
Nogal hypocriet vindt je niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Iedereen die nu roept dat het geen terrostische aanslag is en het even beter weet dan de autoriteiten:
Verkiezingstijd .. berichten uit Turkije.

Daar gaan we weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DeeSung schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:35:
Volgens geen stijl is het deze guy.
Andere naam dus die sensatiezoekers zitten er hoogstwaarschijnlijk gewoon naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

rood bericht gemist.

[ Voor 90% gewijzigd door steveman op 18-03-2019 15:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Aldus de politie Zaanstreek (?) ook:

https://www.facebook.com/...047132435/?type=3&theater

volgens politie.nl ook overigens:

https://www.politie.nl/ur...oktoberplein-utrecht.html

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 18-03-2019 15:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:37:

Daar gaan we weer.
DENK heeft hier toch helemaal geen voordeel bij?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]
Definieer "laten afschrikken"? Daar zou imo pas sprake van zijn als morgen alle trams in Utrecht leeg blijven uit angst voor een volgende aanslag. Dat er in de directe opvolging van zo'n incident (met mogelijk terroristische karakter) ook elders zaken op dat gebied wat meer aandacht krijgen dan normaal en diensten extra op scherp staan is niet heel vreemd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Als er daadwerkelijk een terroristische aanslag gepleegd wordt vind ik het niet echt toepasselijk om campagne te voeren. We hebben het over campagnes, niet over verkiezingen of 'het stil leggen van de democratie'.

Als iets op schaal van 9/11 zou gebeuren in Nederland, dan zou ik het echt niet meer dan normaal vinden dat we eventuele verkiezingen een paar weekjes opschuiven hoor.
Als er iets op de schaal van 9/11 gebeurt zijn er redenen om zaken stil te leggen. Dat was een duidelijk georganiseerde aanslag op grote schaal. Je weet dan niet wat er nog meer georganisserd is en of politieke bijeenkomsten veilig gehouden kunnen worden. Op dat moment hebben de politie en veiligheidsdiensten het zo druk dat inzet voor beveiliging van politieke bijeenkomsten niet opportuun is.

Er is vandaag werkelijk geen moment nieuws naar buiten gekomen wat ook maar enigzins suggereert dat er sprake is van een georganiseerde, gecoördineerde actie. De berichten over terrorisme waren op zijn zachtst gezegd voorbarig en overtrokken.

Bij een moord op een politicus als die op Fortuyn die direct betrokken was bij de debatten en campagnes, kan ik begrijpen dat men de campagne kort opschort en een debat uitstelt, maar ook toen verbaasde ik mij over de duur daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
Iedereen die nu roept dat het geen terroristische aanslag is en het even beter weet dan de autoriteiten:

[Twitter]
Ik wist niet dat een Turkse zakenman nu ook al tot de autoriteiten behoort?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Oké, too soon.

En achteraf schreeuwen dat de politiek niet genoeg doet als het wel terrorisme is, zeker?

Ook jij trekt conclusies die misschien juist zijn, maar alleen maar gebaseerd zijn op geruchten. Lekker makkelijk achter je bureau in alle rust Twitter afstruinen om je conclusie te trekken, probeer het eens op het moment zelf, met ooggetuigen die elkaar tegenspreken en met publiek wat in paniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Richh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Onzin, zolang hebben we nog helemaal geen naam en rugnummer, laat staan achtergrondinformatie. Een MP bereid tevens een dergelijke speech echt wel voor, en doet dat op basis van de info die er dan is. We hebben het hier echt over een kwartiertje.

En dan gaan we het nu maar hebben over hóé hij het heeft verwoord? Hou toch op. Hij zegt echt niks meer dan dat er rekening mee wordt gehouden. Eigenlijk wat je zelf ook voorstelt dus,
""Een daad van terreur is een aanval op onze open en tolerante samenleving. Mocht het gaan om een daad van terreur, dan is er maar een antwoord: onze rechtstaat en democratie is sterker dan geweld.""

Dat is toch echt wel iets meer dan alleen zeggen er rekening mee te houden. Juist omdat hij tijd had om voor te bereiden en meer informatie had had hij prima kunnen voorkomen om dit frame zo te plaatsen.
[...]

Dit is niet het geval. Dat maak je er zelf van.
Lees bovenstaande quote van Rutte nog eens door.
[...]

Is niet zo.
Er waren al wel heel sterke aanwijzingen op dat moment.
[...]

Je zit echt te vissen om je politieke stokpaardje vorm te geven. Ik vind dat écht heel, heel erg smerig, ongepast, en niet passen in dit topic.
net zo ongepast als ik het vind dat politici meteen gebruik proberen te maken van de situatie door dit zo te framen. Ik denk dat de manier waarop we op dit soort situaties reageren veel zegt over ons als land en vind dat dan ook belangrijk om te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[Twitter]
En dit is wel een autoriteit? Conformation bias...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 21:42

[Twitter]
NOS meld dat de verdachte in het verleden in aanraking is gekomen met de politie voor o.a. poging tot doodslag en bedreigingen. Klinkt alsof dat beter past dan dat hij weet ik veel waar voor weet ik veel welke oorlog gevochten heeft.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Indir schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
Ik heb dit en het volgende kunnen vinden over deze Gökmen Tanis, voornamelijk op Dumpert. Dumpert heeft inmiddels de commentaren waarin zijn voor- en achternaam met adres in staan verwijderd.
Is hem dat echt? Dat is namelijk die gast van dat GeenStijl-filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

[...]

Oké, too soon.

Nee, het koffertje met de 5 miljoen van miljoenenjacht gisteravond. :+

Ja okee, too soon.

Ik ben het niet met je eens wat betreft afgeschrikt zijn. Hoogstens zijn we gewoon extreem voorzichtig. In deze tijd kan je ook niet anders.

It is what it is... Hoe sneu dat ook is. en of dat ooit weer terug gaat zoals het vroeger was? dat denk ik helaas niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Drunken_Bear op 18-03-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:38:
[...]

DENK heeft hier toch helemaal geen voordeel bij?
Die staan hier volledig buiten, zijn ook niet relevant. Verkiezingen gaan om affirmatie van macht middels beeldvorming. Wie zit er wel in machtsdynamiek.

Enfin, dit gaat een kant op die buiten kaders van dit topic gaat. Laat het voor wat het is, pas gewoon lakmoesproeven toe voor beeld, smaak, positie. Gedragskeuzes van politiek geven inzicht in aard en van daaruit realiteit van behartiging of gebrek daaraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Hydra schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Nogal hypocriet vindt je niet?
Virtuozzo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:37:
[...]

Daar gaan we weer.
Ik wilde alleen even tegenwicht bieden aan de mensen hier die keihard aan het roepen zijn dat de premier en de burgemeester onterecht het woord terroristisch gebruiken en het bv alleen maar gebruiken voor de verkiezingen. Wij weten hier niet wat zij wel weten dus laten we laten we gewoon afwachten op meer info van de autoriteiten. Met mijn post wilde ik eigenlijk alleen maar laten zien dat er elk moment nieuwe info kan komen en dat dat de situatie, vanuit ons gezien, compleet anders kan maken. Even afgezien of die info op bbc turks klopt.

EDIT: niet handig gedaan door mij maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Studente afgesloten school: we worden gek

Een 18-jarige studente van een school in Kanaleneiland die is afgesloten, zegt dat de mensen binnen "gek worden". "We zijn opgesloten op school. Er wordt met prullenbakken gegooid. Mensen roken binnen en iemand met astma zit hier te huilen."
Meld de NOS

--
Tevens is er ergens een ROC ontruimd, en is naar verluid de broer van de dader opgepakt.

[ Voor 13% gewijzigd door vuurtjih op 18-03-2019 15:45 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zullen we even stoppen met de flauwe grappen heren? Puur even uit respect voor de slachtoffers.

Verschrikkelijk wat hier is gebeurt en om ook nog eens te weten dat de schutter nog rond loopt. Sterkte aan de nabestaanden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Meld de NOS

--
Tevens is er ergens een ROC ontruimd, en is naar verluid de broer van de dader opgepakt.
Triest dat een school dat niet kan handhaven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Mektheb schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Triest dat onze jeugd dusdanig zwak is dat ze na een paar uur "opgesloten" te zijn al zo in de stress schieten. :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

[...]

als voormalig student aan een ROC kan ik je vertellen dat het lesgeven ook al niet al te best ging, laat staan orde houden of iets handhaven... verbaast me niets dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Als je die wijk kent, hebben we het niet over de beste scholen. En dat druk ik me netjes uit.
(bron: heb in Utrecht op school gezeten)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:47:
[...]
Triest dat onze jeugd dusdanig zwak is dat ze na een paar uur "opgesloten" te zijn al zo in de stress schieten. :N
Zolang er wifi is, is er niets aan de hand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
[...]

Een roc in Kanaleneiland, probeer je je eens voor te stellen wat voor volk daar rondloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Hoe kom je aan die info ofwel conclusie. Niet zo gek dat familie gelijk gezocht wordt en blijkbaar weten de politie en DSI meer als wij hier op een forum (gelukkig ook maar).
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.