(Nee, 84% heeft namelijk niet op FvD gestemdrazorhead schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:07:
FvD gestemd, net zoals velen (de meerderheid?)
Inburgering niet veranderdpolthemol schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:08:
[...]
dan heb je toch al 15 jaar lang niet heel erg veel om je heen gekeken. Er is gigantisch veel veranderd, zowel regionaal, provinciaal, landelijk als wereldwijd.
Sommige dingen ten goede, andere zaken minder goed, maar dat geroep van 'helemaal niets is veranderd!!!!' is zo makkelijk en kortzichtig.
Immigratie niet veranderd
Onderwijs nog steeds vol problemen
Natuurlijk veranderen ee kleine dingen, maar de grote problemen? Hell no
Ik denk eigenlijk meer dat iedereen het ontzettend genant vind en hoopt snel weer aan het bier te kunnen.GAIAjohan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:06:
[...]
Ik denk eerder dat veel stemmers zich vereerd voelen op iemand te mogen stemmen die zo 'moeilijk' kan praten. Daarnaast moeten al die moeilijke woorden vooral indruk maken dat FvD/Baudet toch echt wel heel hoogopgeleid en slim is. (en dus goede oplossingen heeft).
Bovendien kunnen de kiezers net doen of ze dit of zijn Latijn begrijpen, en zodoende een grandeur over zichzelf doen gaan, wat weer een positief gevoel oplevert. Positiever dan de boosheid van de laatste jaren.
De meerderheid van de FvD stemmers..CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:09:
[...]
(Nee, 84% heeft namelijk niet op FvD gestemd)
NPO ook heerlijk aan het schuimbekken over fvd. Herinneringen aan LPF destijds.
Oftewel aan de falende wetgevende macht (= Tweede Kamer) die al decennia met het principe maakbare samenleving regeert. Laten we notoire misdadigers vooral spoedig hun 5e of 10e kans geven in dit land. Na de zoveelste fout vooral niet eens fors langer vastzetten. Niet eens perse om te straffen, maar omdat iemand die achter slot en grendel zit geen mensen in de tram kan beschieten.nino_070 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:08:
Dat Gökmen T. vrij rondliep lag niet aan de capaciteit van de politie of zelfs van Rutte (waar hij op hintte) maar aan de mogelijkheden en bevoegdheden van het rechterlijke macht. Dom populisme dus van Baudet en bovendien smakeloos en stuitend imo.
Als het dan weer eens misgaat huilen we met elkaar krokodillen tranen over 'hoe had dit toch kunnen gebeuren'
Baudet haalde dus ook terecht uit naar de wetgevende macht, niet naar de uitvoerende macht, die kreeg complimenten van hem.
[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 21-03-2019 00:14 ]
@CryptoNL valt wel mee toch? Ik denk dat ze gewoon de sentimenten in Den Haag projecteren op de mogelijke samenwerkingsverbanden. En dat ligt met FvD lastig (o.a. aftreden van een aantal ministers etc). Edit: net zoals GL lastig is voor het CDA omdat ze eerder uit de onderhandelingen zijn gestapt).
edit2: ja DWDD schijnt wel een aanfluiting geweest te zijn, dat heeft FvD veel stemmen opgeleverd van mensen die anders niet waren gaan stemmen denk ik.
edit2: ja DWDD schijnt wel een aanfluiting geweest te zijn, dat heeft FvD veel stemmen opgeleverd van mensen die anders niet waren gaan stemmen denk ik.
[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 21-03-2019 00:15 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, die zagen het echt niet aankomen.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:11:
NPO ook heerlijk aan het schuimbekken over fvd. Herinneringen aan LPF destijds.
Ik heb geen FvD gestemd en zal het ook niet overwegen, maar dat dit ging gebeuren zag je toch wel mijlenver aankomen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Onjuist. Ten eerste is Gökmen voor de verkrachting nog nieteens veroordeeld, dus wat je zegt gaat niet op in dit geval. Ten tweede straft Nederland zwaarder dan vrijwel alle westerse landen, met zelfs mogelijkheden tot levenslange opsluiting en levenslang TBSMalarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:13:
[...]
Oftewel aan de falende wetgevende macht (= Tweede Kamer) die al decennia met het principe maakbare samenleving regeert. Laten we notoire misdadigers vooral spoedig hun 5e of 10e kans geven in dit land. Na de zoveelste fout vooral niet eens fors langer vastzetten. Niet eens perse om te straffen, maar omdat iemand die achter slot en grendel zit geen mensen in de tram kan beschieten.
Als het dan weer eens misgaat huilen we met elkaar krokodillen tranen over 'hoe had dit toch kunnen gebeuren'
Uitzending DWDD gezien met Prem? Er werd met geen woord gerept over het falende beleid van de coalitie hoor. Fvd fvd fvd fvd schuimen. LPF taferelenfranssie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:13:
@CryptoNL valt wel mee toch? Ik denk dat ze gewoon de sentimenten in Den Haag projecteren op de mogelijke samenwerkingsverbanden. En dat ligt met FvD lastig (o.a. aftreden van een aantal ministers etc). Edit: net zoals GL lastig is voor het CDA omdat ze eerder uit de onderhandelingen zijn gestapt).
Winst vind ik vooral dat DENK maar 1 zetel in de Senaat lijkt te krijgen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
I
En de kiezer laat zich gewillig inpakken.
Enig historisch en politiek - heck, überhaupt enig realistisch besef - besef zou de kiezer - en deze in dure woorden verpakte lulkoek verkopende praalhans - sieren.
Maar dat er iets geleerd is, is ijdele hoop.
Net als in de VS stemt men gretig op een bullshit artist. Een con man.
Lulkoek ook niet veranderd, campagne voeren met allerlei fact free FUD over tsunami’s van enge immigranten.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:09:
[...]
Inburgering niet veranderd
Immigratie niet veranderd
Onderwijs nog steeds vol problemen
Natuurlijk veranderen ee kleine dingen, maar de grote problemen? Hell no
En de kiezer laat zich gewillig inpakken.
Enig historisch en politiek - heck, überhaupt enig realistisch besef - besef zou de kiezer - en deze in dure woorden verpakte lulkoek verkopende praalhans - sieren.
Maar dat er iets geleerd is, is ijdele hoop.
Net als in de VS stemt men gretig op een bullshit artist. Een con man.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 21-03-2019 00:17 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die had ik er net al bij ge-edit hierboven. Daar heb je gelijk. De uitzending van vanavond vind ik verder best OK.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:15:
[...]
Uitzending DWDD gezien met Prem? Er werd met geen woord gerept over het dalende beleid van de coalitie hoor. Fvd fvd fvd fvd schuimen. LPF taferelen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gebrek aan daadkracht? Wat voor daadkracht doel jij dan op? Als Nederlander (import/export land/kenniseconomie) kan jij toch niet ontkennen dat wij afhankelijk zijn van buitenlandse economieën. Een vrij reizen van goederen en mensen door de EU is juist voor ons land een enorm belang.razorhead schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:07:
FvD gestemd, net zoals velen (de meerderheid?) FvD stemmers omdat ik bij VVD niet meer thuis voel vanwege een gebrek aan daadkracht en de neiging vooral in het centrum te blijven.PVV is (uiteraard) een aantal bruggen te ver. In de basis als reactie op de 'verlinksing' van Nederland, met als ultieme voorbeeld het weghalen van de 'I Amsterdam' letters omdat dit teveel met individualisme geassocieerd zou worden (kom op mensen.. wtf?) en de drang om het 'beste jongetje van de klas te zijn' wat betreft klimaatdoelen.
Overigens mag Thierry van mij inderdaad wel iets minder quasi-intellectueel speechen.
Zie bijvoorbeeld het feit dat wij als land niet in onze eigen energie voorziening kunnen voorzien, de afgelopen jaren niet, nu niet, en in de toekomst ook niet. Wederom komt een Europese markt weer in beeld.
Zie in Engeland wat uittreding van het VK doet met je economie, Brexit kost miljaren, ze zijn het aan de overkant van de Noordzee het daarom niet voor niets niet eens hoe ze dit willen regelen. Econoisch, zie wat Nissan = terug trekking van fabrieken, BMW verplaating van productie Mini naar VDL Nedcar e.d. allemaal van plan zijn bij een Brexit.
Europa is gewoon belangrijk....
Cogitationis poenam nemo patitur
Mwah. Geen maatregel of wet beschermt 100% tegen dit soort dingen. Dat weet ook elke politicus, maar dat zeggen ze niet, want dat is simpelweg niet wat een volk wil horen na zo een gebeurtenis. Dan dus maar krokodillentranen. Moet je ff doorheen kijken.Malarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:13:
[...]
Oftewel aan de falende wetgevende macht (= Tweede Kamer) die al decennia met het principe maakbare samenleving regeert. Laten we notoire misdadigers vooral spoedig hun 5e of 10e kans geven in dit land. Na de zoveelste fout vooral niet eens fors langer vastzetten. Niet eens perse om te straffen, maar omdat iemand die achter slot en grendel zit geen mensen in de tram kan beschieten.
Dijken verhogen? Dit bedoel ik dus juist.Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:28:
[...]
Als dat het argument is, moeten we echt alles op alles zetten om onze dijken te verhogen. Ik voer de discussie juist op basis van cijfers, ik link er constant naar.
Als het dan zogenaamd echt zo snel te laat is, zijn we reddeloos verloren, jij ziet toch zelf ook wel dat de opkomende economieën de investeringen van Europa x5 teniet doen?
Persoonlijk geloof ik totaal niet dat het dan te laat is, maar als je dat wel gelooft zou ik niet meer lekker slapen, gezien hoe weinig ambitieus de grote uitstoters in de wereld zijn. We moeten realistisch zijn, zelfs als we morgen onze uitstoot van 0,35% halveren dan zijn we nog 100% afhankelijk van de ambitie elders.

Het probleem verdwijnt niet met wat hogere dijken. Niet alleen omdat het water ook vanuit rivieren zal komen en dat klimaatmodellen veel extremere regenval voorspellen, maar ook omdat het hoofdprobleem niet zeespiegelstijging is. In Nederland gaan de gevolgen ook relatief meevallen, erbuiten...
Nee, er zijn veel urgentere zaken. Denk aan de enorme afname in biodiversiteit die ecosystemen bedreigt. Geen insecten die planten bestuiven en klaar menselijke beschaving want geen landbouw meer. Droogte en woestijnvorming gaan enorme hoeveelheden mensen verplaatsen. Denk je dat er nu een migratieprobleem is, nou je hebt nog niks gezien.
Nota bene is de olie waarschijnlijk voor 2100 al op en waarschijnlijk gaat de olieprijs de komende decennia alleen maar stijgen omdat de makkelijk op te pompen velden allang geëxploiteerd worden en leeg beginnen te raken. We kunnen niet eens wachten tot 2100, zelfs als zouden we willen.
Dit zijn dan problemen als we onder de de magische 2 graden blijven. 2 graden is niet eens een doel waar je naar wil streven. Nee, dat is het getal dat klimaatwetenschappers hebben gegeven als absoluut uiterste. Politici maken er vervolgens een streven van 2 graden van. Bij dat punt wil je niet eens komen. 2 graden zal al zorgen voor een forse afname van zoet water op de planeet, mislukte oogsten en lagere opbrengsten van wel geslaagde oogsten opleveren. De demografische ontwikkeling voor de komende decennia voor de mensheid is al een sterke stijging en dan kan dit er niet bij. Heb ik het nog niet gehad over economische factoren. Economen hebben allang berekeningen gemaakt hoeveel het kan kosten om niks te doen. Denk alleen al aan de schade die je kan krijgen door overstromingen.
Je kan simpelweg niet claimen geïnformeerd te zijn en zulke simpele "oplossingen" aandragen.

Als laatste hebben we het hier over Europa. Wat belet de Europese Unie precies om zware heffingen te plaatsen op goederen als deze niet op een milieuvriendelijke wijzen zijn geproduceerd? Is niet alleen goed voor het klimaat, maar ook voor werkgelegenheid.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vind het wel fijn om te zien dat er ten minste een aardige verscheidenheid in politieke standpunten te vinden is hier op Tweakers. En de meesten zijn ook netjes, al krijgt de FVD het hier aardig voor zijn kiezen af en toe.
Ik lees ook aardig wat geenstijl en daar als je ergens een echokamer hebt is het daar in de comments. Het is een groot goed om ten minste geconfronteerd te worden met elkaars standpunten er over te praten en er een beetje over na te denken.
Ik lees ook aardig wat geenstijl en daar als je ergens een echokamer hebt is het daar in de comments. Het is een groot goed om ten minste geconfronteerd te worden met elkaars standpunten er over te praten en er een beetje over na te denken.
Hij beloofde zich te gedragen en werd gelooft op zijn bruine ogen? Met zon strafblad? Hou me vast hoornino_070 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:14:
[...]
Onjuist. Ten eerste is Gökmen voor de verkrachting nog nieteens veroordeeld, dus wat je zegt gaat niet op in dit geval. Ten tweede straft Nederland zwaarder dan vrijwel alle westerse landen, met zelfs mogelijkheden tot levenslange opsluiting en levenslang TBS
Gökmen had de voorwaarden van zijn invrijheidstelling geschonden, omdat hij verdachte was en het OM serieuze aanknopingen zag. Toch liet de president van de rechtbank vandaag in de media weten dat met de huidige regels (= wetgevende macht) hij Gökmen op vrije voeten had gesteld.nino_070 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:14:
[...]
Onjuist. Ten eerste is Gökmen voor de verkrachting nog nieteens veroordeeld, dus wat je zegt gaat niet op in dit geval.
Dat is leuk, maar daar koop je weinig voor. Misschien vooral leuk in de tijd dat we geen open grenzen hadden. De nieuwe realiteit is dat de politie van o.a. Amsterdam een lijst heeft met notoire misdadigers (vooral straatroof) van Oost-Europeanen die al meer dan 50x zijn opgepakt en toch weer na een week op vrije voeten komen.Ten tweede straft Nederland zwaarder dan vrijwel alle westerse landen, met zelfs mogelijkheden tot levenslange opsluiting en levenslang TBS
Want iedereen verdiend heel snel een 51e kans, ook al weten we zeker dat het nog geen 3 dagen duurt voordat het volgende slachtoffer gemaakt is.
Daarnaast de moordenaar van Anne Faber was al wel meermalen voor zeer ernstige feiten veroordeeld, maar kwam er dankzij de 2/3 regeling met een erg laf strafje vanaf. Wellicht is dat een 'hoge straf' onder bepaalde Europese begrippen, koopt de familie van Anne Faber weinig voor.
[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 21-03-2019 00:20 ]
Nee, maar binnen het onschuldbeginsel kan in geen enkel land met een degelijk rechssysteem iemand op basis van zo’n optelsom van onderbuikgevoelens permanent worden opgesloten. Dat is gewoon populistische praat van baudet omdat het lekker bekt, precies zoals @rodie83 aangeeft. Er is geen enkele redelijke wetgeving opgewassen tegen dit soort gevallenCryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:17:
[...]
Hij beloofde zich te gedragen en werd gelooft op zijn bruine ogen? Met zon strafblad? Hou me vast hoor
Verwijderd
Ascher kan wel eens heel veel garen kunnen gaan spinnen bij de waarschijnlijke uitslag voor de eerste kamer.
Er zijn gewoon heel veel mensen die het heerlijk vinden als mensen als Beaudet met grote woorden tegen alle heilige huisjes/elite aanschopt. Net als in de VS een soort owning the libs.rodie83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:55:
[...]
Precies waarom ik dus net geen FvD zal stemmen. Die narcistische grootheidswaanzin en het overdreven woordgebruik en gedoe leiden ontzettend af en doen me vermoeden dat er iets niet helemaal lekker zit bij Baudet. Ik vind het zonde, volgens mij storen zich er meer mensen zich aan dan dat mensen het waarderen.
Aanschoppen tegen hun eigen heilige huisjes als zwarte piet enzo mag dan weer niet natuurlijk.
Dit dus.
Ondanks forse winst valt de positie in de EK voor GL toch wat tegen.
Sleutelpositie voor de PvdA zal een meevaller zijn daar, samen met de SGP die 1 hele dure zetel hebben.
Is het woord waterschap eigenlijk nog gevallen vanavond?
Sleutelpositie voor de PvdA zal een meevaller zijn daar, samen met de SGP die 1 hele dure zetel hebben.
Blijkbaar kon DENK haar kiezers niet motiveren voor de provincie.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:15:
Winst vind ik vooral dat DENK maar 1 zetel in de Senaat lijkt te krijgen.
Wat DENK ook tegenzit, is dat ze wel in 12 provincies meedoen, maar wellicht slechts in 3 provincies daadwerkelijk raadszetels veroveren. Oftewel de stemmen in de andere 9 provincies gaan in het geheel verloren, want alleen volle raadszetels kunnen stemmen voor de EK.
Verwijderd
+1sambalbaj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:20:
Ondanks forse winst valt de positie in de EK voor GL toch wat tegen.
Scherp!
Yup, ondanks de winst van GL, ik denk dat de coalitie de streek van Klaver tijdens het formeren van het huidige kabinet nog niet vergeten is. Ascher, ondanks dat de partij met haar ideologie ver van mij af staat is wel een betrouwbare partner. Dat is Buma, Rutte zeker wat waard.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:19:
Ascher kan wel eens heel veel garen kunnen gaan spinnen bij de waarschijnlijke uitslag voor de eerste kamer.
De NPO heeft je gehoord!sambalbaj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:20:
<>
Leest de NOS hier mee? Spontaan waterschap aan de ordesambalbaj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:20:
@Bullet NL
Inderdaad: Klaver mag hopen dat hij straks mag meepraten, PvdA en FvD zijn in de Senaat zeker op klimaatgebied veel betere opties.
Mooie uitslag voor rechts Nederland.
Inderdaad: Klaver mag hopen dat hij straks mag meepraten, PvdA en FvD zijn in de Senaat zeker op klimaatgebied veel betere opties.
Stembureaus zijn bemand door vrijwilligers. Die willen ook wel eens even een paar uur slaap pakken. Omdat we nog steeds niet in staat zijn om een stemcomputer met een paper trail te bouwen gaat dat nog allemaal met de hand. (Sorteren op partij, dan op persoon, dan tellen - gewoon heeeeel veel werk). En nu dus twee maal omdat er twee verkiezingen zijn maar niet noodzakelijk twee maal zoveel vrijwilligers.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:24:
[...]
Morgen 8.15 uur eerst de uitslag? Hoe dat zo?
Rutte moet gewoon harder werken...… Ik hou er vanhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:24:
@Bullet NL
Wat Rutte nu zegt klopt niet helemaal. Fvd kan zich alleen bewijzen als het daadwerkelijk IN de coalitie komt. Oppositie kunnen ze wel ideeën aanleveren maar die kan de coalitie zo afschieten natuurlijk en dat is dan een stok om mee te slaan.
1. Wat merk jij fysiek van de open grenzen?!Malarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:18:
[...]
Gökmen had de voorwaarden van zijn invrijheidstelling geschonden, omdat hij verdachte was en het OM serieuze aanknopingen zag. Toch liet de president van de rechtbank vandaag in de media weten dat met de huidige regels (= wetgevende macht) hij Gökmen op vrije voeten had gesteld.
[...]
Dat is leuk, maar daar koop je weinig voor. Misschien vooral leuk in de tijd dat we geen open grenzen hadden. De nieuwe realiteit is dat de politie van o.a. Amsterdam een lijst heeft met notoire misdadigers (vooral straatroof) van Oost-Europeanen die al meer dan 50x zijn opgepakt en toch weer na een week op vrije voeten komen.
Want iedereen verdiend heel snel een 51e kans, ook al weten we zeker dat het nog geen 3 dagen duurt voordat het volgende slachtoffer gemaakt is.
Daarnaast de moordenaar van Anne Faber was al wel meermalen voor zeer ernstige feiten veroordeeld, maar kwam er dankzij de 2/3 regeling met een erg laf strafje vanaf. Wellicht is dat een 'hoge straf' onder bepaalde Europese begrippen, koopt de familie van Anne Faber weinig voor.
Ik woon letterlijk binnen 10 minuten van twee landsgrenzen af en het is heerlijk! Even naar Duitsland voor wat boodschappen, even naar de Ardennen, gewoon omdat het kan. Duitsers net zo. Even boodschappen in Nederland, lekker naar het Outlet...
De grenzen leveren zoveel meer vrijheid op!
2. Geloof jij werkelijk dat een dichte grens criminaliteit tegenhoudt?!
Hoe ga je die grens overigens bewaken? In elk weiland een grenswacht?
3. Enig idee wat een dichte grens gaat kosten? Dan zorgen andere landen wel dat Rotterdam iig omzeild kan worden. Laat staan de wachttijden bij bederfelijke waar.
4. Wat betreft de straffen denk ik niet dat je als normaal persoon er even wat over kan zeggen. Je kent de achtergrond niet, je weet de statie niet, je kent überhaupt het dossier niet.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik vind nu dus dat je echt aan het onderbuiken bent en dat vind ik zonde. 100% veiligheid bestaat niet en gaat ook nooit bestaan. Hoe erg het ook is dat die dingen zijn gebeurd, er is geen wetgeving te verzinnen die er voor zal zorgen dat het nooit meer gebeurd. Misschien maakt het de kans weer een heel klein beetje kleiner, maar dan moet je vooral gaan afvragen of de negatieve aspecten van dergelijke wetgeving nog gaan opwegen tegen de kansvermindering. En dan weet ik het wel.Malarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:18:
[...]
Gökmen had de voorwaarden van zijn invrijheidstelling geschonden, omdat hij verdachte was en het OM serieuze aanknopingen zag. Toch liet de president van de rechtbank vandaag in de media weten dat met de huidige regels (= wetgevende macht) hij Gökmen op vrije voeten had gesteld.
[...]
Dat is leuk, maar daar koop je weinig voor. Misschien vooral leuk in de tijd dat we geen open grenzen hadden. De nieuwe realiteit is dat de politie van o.a. Amsterdam een lijst heeft met notoire misdadigers (vooral straatroof) van Oost-Europeanen die al meer dan 50x zijn opgepakt en toch weer na een week op vrije voeten komen.
Je moet geen dichte grenzen hebben dat wil PVV. Je moet beter controleren WIE er binnenkomt zoals het Australische model.GAIAjohan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:28:
[...]
1. Wat merk jij fysiek van de open grenzen?!
Ik woon letterlijk binnen 10 minuten van twee landsgrenzen af en het is heerlijk! Even naar Duitsland voor wat boodschappen, even naar de Ardennen, gewoon omdat het kan. Duitsers net zo. Even boodschappen in Nederland, lekker naar het Outlet...
2. Geloof jij werkelijk dat een dichte grens criminaliteit tegenhoudt?!
Hoe ga je die grens overigens bewaken? In elk weiland een grenswacht?
3. Enig idee wat een dichte grens gaat kosten? Dan zorgen andere landen wel dat Rotterdam iig omzeild kan worden. Laat staan de wachttijden bij bederfelijke waar.
4. Wat betreft de straffen denk ik niet dat je als normaal persoon er even wat over kan zeggen. Je kent de achtergrond niet, je weet de statie niet, je kent überhaupt het dossier niet.
Rutte nodigde net FvD uit om op onderwerpen deals in de Senaat te sluiten. Nu kan Baudet laten zien of hij daadwerkelijk mee wil doen.Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:27:
Rutte moet gewoon harder werken...… Ik hou er van
Verwijderd
Aha, op die fiets. Dacht dat men altijd door ging tot alle stemmen geteld waren en eerst nadien ging slapen.franssie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:26:
[...]
Stembureaus zijn bemand door vrijwilligers. Die willen ook wel eens even een paar uur slaap pakken. Omdat we nog steeds niet in staat zijn om een stemcomputer met een paper trail te bouwen gaat dat nog allemaal met de hand. (Sorteren op partij, dan op persoon, dan tellen - gewoon heeeeel veel werk). En nu dus twee maal omdat er twee verkiezingen zijn maar niet noodzakelijk twee maal zoveel vrijwilligers.
Enkel wanneer het vvd bevalt? Zo werkt het niet natuurlijkhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:29:
[...]
Rutte nodigde net FvD uit om op onderwerpen deals in de Senaat te sluiten. Nu kan Baudet laten zien of hij daadwerkelijk mee wil doen.
/ licht offtopic en ik hang er geen waarde oordeel aan...…
Is/was mevrouw Marijnissen een protegé van de directeur van Omroep Max?
Dus geen grenshekken en -bewakers, maar wel controleren? Hoe zie je dat in de praktijk?CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:29:
[...]
Je moet geen dichte grenzen hebben dat wil PVV. Je moet beter controleren WIE er binnenkomt zoals het Australische model.
Australië is een afgelegen eiland (ooit begonnen als plek waar criminelen werden gedumpt overigens
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-03-2019 00:32 ]
Ik pleit totaal niet voor gesloten grenzen. Ik beweer juist dat Europa en Nederland al decennia falen om grensoverschrijdende criminaliteit aan te pakken en juist daarmee heel veel draagvlak voor Europa te verliezen. Het verschijnsel van rondtrekkende Oost-Europese bendes is in heel Europa ondertussen welbekend, en toch is zowel de aanpak als vooral de strafjes nog extreem ondermaats. Recidive (zeker bij +10x) moet veel harder aangepakt worden.GAIAjohan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:28:
[...]
1. Wat merk jij fysiek van de open grenzen?!
Ik lees, met mijn juridische achtergrond, regelmatig een uitspraak door op rechtspraak.nl, zo ook deze. Het hele feitenrelaas, in ieder geval alles wat door de rechter is meegewogen, is daar opgesomd. De rechter maakt afweging binnen het huidige bestel van juridische wet- en regelgeving. Maar die vind ik dus de soft.4. Wat betreft de straffen denk ik niet dat je als normaal persoon er even wat over kan zeggen. Je kent de achtergrond niet, je weet de statie niet, je kent überhaupt het dossier niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 21-03-2019 00:31 ]
Ja daar ging ze voor door de knietjesBullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:30:
/ licht offtopic en ik hang er geen waarde oordeel aan...…
Nee, want stel je voor dat FvD de onderscheidende positie kwijtraakt waarin ze kunnen afgeven op het “partijkartel”CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:30:
[...]
Enkel wanneer het vvd bevalt? Zo werkt het niet natuurlijk
Ze hebben alle strategisch belang erbij om NIET samen te werken met het kabinet. Dus VVD daagt ze uit en hoopt (tegen beter weten in) dat de kiezer FvD volgende keer afstraft.
Met 10 zetels in de Senaat heeft Baudet nu een sleutelpositie in handen, hij zal in de tweede kamer door de regering veel serieuzer genomen worden.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:28:
Oppositie kunnen ze wel ideeën aanleveren maar die kan de coalitie zo afschieten natuurlijk en dat is dan een stok om mee te slaan.
Als hij het slim speelt is er een hoop te halen.
Juist wel, zo werkt een versnippert politiek landschap.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:30:
[...]
Enkel wanneer het vvd bevalt? Zo werkt het niet natuurlijk
Rutte heeft geen belang bij FvD, PvdA, die wil het program van de VVD zoveel mogelijk ten gelde willen brengen.
De coalitie gaat gewoon shoppen per onderwerp, iets wat Rutte vanuit voorgaande kabinetten gewoon is.
Vvd kan fvd enkel beoordelen als die daadwerkelijk in de coalitie komen.nino_070 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:31:
[...]
Nee, want stel je voor dat FvD de onderscheidende positie kwijtraakt waarin ze kunnen afgeven op het “partijkartel”
Ze hebben alle strategisch belang erbij om NIET samen te werken met het kabinet. Dus VVD daagt ze uit en hoopt (tegen beter weten in) dat de kiezer FvD volgende keer afstraft.
Dus vvd is de baas? Bijzondere vorm van politiek.Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:32:
[...]
Juist wel, zo werkt een versnippert politiek landschap.
Rutte heeft geen belang bij FvD, PvdA, die wil het program van de VVD zoveel mogelijk ten gelde willen brengen.
De coalitie gaat gewoon shoppen per onderwerp, iets wat Rutte vanuit voorgaande kabinetten gewoon is.
Moeten ze wel eens komen opdagen bij de debatten - bijvoorbeeldhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:32:
[...]
Met 10 zetels in de Senaat heeft Baudet nu een sleutelpositie in handen, hij zal in de tweede kamer door de regering veel serieuzer genomen worden.
Verwijderd
Geloof je het zelf? Baudet gaat de stervende zwaan spelen en legt de schuld daarvan bij zijn zelfverzonnen kartel.hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:32:
[...]
Met 10 zetels in de Senaat heeft Baudet nu een sleutelpositie in handen, hij zal in de tweede kamer door de regering veel serieuzer genomen worden.
Je weet dat Baudet meer dan 40 plenaire debatten heeft bezocht? Klaver slechts 9 geloof ikfranssie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:33:
[...]
Moeten ze wel eens komen opdagen bij de debatten - bijvoorbeeld
Verwijderd
https://www.rtlnieuws.nl/...an-kleine-partijen-tweedeCryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:34:
[...]
Je weet dat Baudet meer dan 40 plenaire debatten heeft bezocht? Klaver slechts 9 geloof ik
Kartel bestaat laat dat duidelijk zijn. Zijn ook bijzonder veel boeken over geschreven dat terzijde.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:34:
[...]
Geloof je het zelf? Baudet gaat de stervende zwaan spelen en legt de schuld daarvan bij zijn zelfverzonnen kartel.
Je kan het ook omdraaien. Misschien geeft de coalitie hem straks wel de schuld
Toch mooi, als ze dat de komende 2 jaar niet doen dan hebben ze bij de volgende verkiezingen geen goed verhaal.franssie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:33:
Moeten ze wel eens komen opdagen bij de debatten - bijvoorbeeld
Laat ze maar verantwoordelijkheid nemen, met zo'n uitslag kan je daar niet omheen.
Nee, ik schrijf toch coalitie? Normaal werkt het zo dat de partijen in een coalitie beleid uitstippelen, andere partijen kunnen indien gewest voor steun/gedoog enz. zorgen.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:33:
[...]
Dus vvd is de baas? Bijzondere vorm van politiek.
natuurlijk kost dat wisselgeld, dat heb ik ook nergens ontkend. Maar dan nog, tis niet zo dat GL ondanks hun stijging qua zetels in de EK echt een winnaar is met resultaat wat direct omgezet kan worden tot een ander beleid binnen de zittende coalitie.
Edit: Jongere kiezers bij de VVD! Ik voel me met mijn ruime 40+ ook weer jong!
[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2019 00:38 ]
Verwijderd
Dat kartel bestaat voornamelijk in het hoofd van Baudet wat hij aanwendt voor electorale doeleinden. Met dat hij mee is gaan doen met zijn FvD is hij er zelf onderdeel van, al wil hij zijn kiezers graag laten geloven dat dat niet zo is.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:36:
[...]
Kartel bestaat laat dat duidelijk zijn. Zijn ook bijzonder veel boeken over geschreven dat terzijde.
Je kan het ook omdraaien. Misschien geeft de coalitie hem straks wel de schuld
Het zal nog lang duren voordat de tellingen van de EK bekend zijn. Hebben we minimaal 9/12 uitslagen per provincie nodig. Dan moeten er toch 95% van de stemmen zijn geteld.
Met de exitpoll zaten we al op 8 restzetels, die kun je niet verdelen als je de exacte cijfers niet kent.
Rekensheet: https://docs.google.com/s...xzjdDro/edit#gid=58001680
Met de exitpoll zaten we al op 8 restzetels, die kun je niet verdelen als je de exacte cijfers niet kent.
Rekensheet: https://docs.google.com/s...xzjdDro/edit#gid=58001680
Ik zou toch wat meer in de geschiedenis duiken en een bezoek brengen aan bol.com. Het geeft verder niet dat het er is, maar dat het er is is zekerVerwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:37:
[...]
Dat kartel bestaat voornamelijk in het hoofd van Baudet wat hij aanwendt voor electorale doeleinden. Met dat hij mee is gaan doen met zijn FvD is hij er zelf onderdeel van, al wil hij zijn kiezers graag laten geloven dat dat niet zo is.
Verwijderd
Dat partijpolitieke kartel is echt onzin. Wat je wel hebt zijn netwerken. En die zul je ook altijd houden, in elke sector. Het FvD doet daarin niets onder voor welke andere politieke partij dan ook.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:39:
[...]
Ik zou toch wat meer in de geschiedenis duiken en een bezoek brengen aan bol.com. Het geeft verder niet dat het er is, maar dat het er is is zeker
Ik geef je een advies. CryptoNL praat alles wat van FvD krom is recht, dus bespaar je de moeite met overal met argumenten op reageren. Er wordt vanzelf wel weer geschermd met vage verklaringen en drogredeneringen.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:41:
[...]
Dat partijpolitieke kartel is echt onzin. Wat je wel hebt zijn netwerken. En die zul je ook altijd houden, in elke sector. Het FvD doet daarin niets onder voor welke andere politieke partij dan ook.
Zelfs zonder provinciaal verkiezingsprogramma breekt Forum voor Democratie door in Groningen en Drenthe
Toch wel bijzonder; min of meer zonder campagne voeren zo weten te winnen. is het woord Proteststemmen al gevallen vandaag?
Bron: www.dvhn.nlorum voor Democratie is de grote winnaar van de Provinciale Statenverkiezingen. Ook in Groningen en Drenthe beleeft de partij van Thierry Baudet volgens de verkiezingsprognoses een stormachtige opkomst. Forum komt uit het niets met meerdere zetels in de Staten.
Een regionaal verkiezingsprogramma had Forum helemaal niet nodig om de kiezers aan zich te binden. Het Noorden liep gisteravond in de pas met de landelijke uitslagen. Baudet was ook hier een stemmentrekker.
Toch wel bijzonder; min of meer zonder campagne voeren zo weten te winnen. is het woord Proteststemmen al gevallen vandaag?
Die hele aanduiding van kartel is (net zoals veel andere woordkeuzes in z'n speech) populistische framing
Hoe dan? Schengen zorgt voor een heel andere wereld dan Australië.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:29:
[...]
Je moet geen dichte grenzen hebben dat wil PVV. Je moet beter controleren WIE er binnenkomt zoals het Australische model.
In Australië kom je aan met vliegtuig of boot. En dan heb je automatisch een controle.
Hoe ga jij dat doen met iemand die bv vanuit Oostenrijk reist?
Veel beter te vergelijken tussen Amerikaanse staten. Maar ook daar is de informatievoorziening tussen staten niet altijd geweldig
Alleen zijn die berichten over rondtrekkende bendes ook ontzettend onder de aandacht op bepaalde sites die angst en verdoemenis willen aanwakkeren. Terwijl ook daarin zeker wel enige nuance te vinden is.Malarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:31:
[...]
Ik pleit totaal niet voor gesloten grenzen. Ik beweer juist dat Europa en Nederland al decennia falen om grensoverschrijdende criminaliteit aan te pakken en juist daarmee heel veel draagvlak voor Europa te verliezen. Het verschijnsel van rondtrekkende Oost-Europese bendes is in heel Europa ondertussen welbekend, en toch is zowel de aanpak als vooral de strafjes nog extreem ondermaats. Recidive (zeker bij +10x) moet veel harder aangepakt worden.
[...]
Ik lees, met mijn juridische achtergrond, regelmatig een uitspraak door op rechtspraak.nl, zo ook deze. Het hele feitenrelaas, in ieder geval alles wat door de rechter is meegewogen, is daar opgesomd. De rechter maakt afweging binnen het huidige bestel van juridische wet- en regelgeving. Maar die vind ik dus de soft.
Overigens ben ik zeker wel voor het verhogen van straffen bij recidive.
Overigens is dit ook in de VS zeker nog niet helemaal onder controle.
En tja, uit jouw tweede punt blijkt dat je de juridische wetgeving niet goed vindt. Maar ook dan kun je niet zomaar stellen dat een politieke partij het fout doet. Daar zit toch een boel polderen bij, en kunnen ook de FvD niet zomaar even aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 21-03-2019 00:51 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Vond die 120 euro voor een dagdeel (helft van een verkiezingsdag) als student altijd wel een aardige vergoeding als vrijwilliger. Taxi bon naar huis kon je ook nog declareren bij de gemeente als het nachtwerk werd.franssie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:26:
[...]
Stembureaus zijn bemand door vrijwilligers.
Verwijderd
Toch mooi dat de toespraak van die geitenwollahsok van een Jesse Klaver keihard afgekapt werd voor de toespraak van Baudet.
En dat op NOS. De wonderen zijn de wereld nog niet.
Heerlijk dat FvD er keihard inwalst.
Als Heemskerk de gemiddelde Nederlandse stad is dan kunnen we nog wat verwachten. Bijna 20% voor FvD, klopt dat wel?
Dit klopt idd. Discussiëren met populisten is hetzelfde als discussiëren met anti-vaxers, flat-earth en gelovigen in het algemeen. Dat ga je met feiten niet winnennino_070 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:43:
[...]
Ik geef je een advies. CryptoNL praat alles wat van FvD krom is recht, dus bespaar je de moeite met overal met argumenten op reageren. Er wordt vanzelf wel weer geschermd met vage verklaringen en drogredeneringen.
Maar waarom dan?hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:46:
Als Heemskerk de gemiddelde Nederlandse stad is dan kunnen we nog wat verwachten. Bijna 20% voor FvD, klopt dat wel?
Waar stemmen ze op dan?
Bedoel, het instrument is volkomen democratisch, de uitwerking is alleen bijzonder.
Ben wel benieuwd of FvD dan straks zelf géén “kartelpraktijken” gaat tonen zoals met een door de top uitgezette partijlijn te voeren met voor/tegen wetsvoorstellen te stemmen en juist in plaats daarvan elke individuele volksvertegenwoordiger een eigen persoonlijke afweging te laten maken. Dat zou verfrissend zijn
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-03-2019 00:52 ]
NOS werkt wat dat betreft vrij simpel, grotere partijen krijgen voorrang. Zo mocht dacht ik de PvdA plots niet meer meedoen in debatten omdat ze te klein waren etc. Dat was 20 jaar geleden denk ik wel anders maar LPF / PVV hebben dat wel op de kaart gezet.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:45:
<>
<>
@Bullet NL
Geen idee, maar de NOS gaat er diep op in nu.
Geen idee, maar de NOS gaat er diep op in nu.
Nou...het is geen geenpeil he. Ik denk dat je beter een beleid kan laten uitstippelen door iemand met gedegen kennis van zaken en iemand die verantwoordelijkheid neemt (ook politiek), dan dat je ELKE beslissing aan een groep leken voorlegt. Volgens mij is zelfs FvD daar niet voor, alleen Geenpeil was dat.CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:49:
Ben wel benieuwd of FvD dan straks zelf géén kartelpraktijken gaat tonen zoals met een door de top uitgezette partijlijn te voeren met voor/tegen wetsvoorstellen te stemmen en juist in plaats daarvan elke individuele volksvertegenwoordiger een eigen persoonlijke afweging te laten maken. Dat zou verfrissend zijn
Op basis van alle stemmen nu geteld in Nederland is Forum de grootste partij met 14,2%: https://www.rtlnieuws.nl/verkiezingenhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:46:
zendtijd voor Baudet is tegenwoordig gewoon onderdeel van de staatspropagandaVerwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:45:
Toch mooi dat de toespraak van die geitenwollahsok van een Jesse Klaver keihard afgekapt werd voor de toespraak van Baudet.
Verwijderd
Het CDA op 14,1% volgens die site, en daarmee iets groter dan de VVD met 13,4%?Malarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:52:
[...]
Op basis van alle stemmen nu geteld in Nederland is Forum de grootste partij met 14,2%: https://www.rtlnieuws.nl/verkiezingen
Baudet heeft het over Minerva, maar ik moet meer aan deze tekst denken als ik hem hoor blaten:
Man Baudet was born to love
Though often he has sought
Like Icarus, to fly too high.
And far too lonely than he ought
To kiss the sum of east and west
And hold the world at his behest
To hold the terrible power
To whom only gods are blessed
But me, I am just a man Baudet
Verwijderd
Opvallend vind ik persoonlijk wel dat de PvdA volgens de site van RTL Nieuws de grootste is geworden in de provincie Drenthe. Dat zou echt wel een opsteker zijn voor Ascher.
Edit
Na het verversen van de pagina is de PvdA plots niet meer de grootste in Drenthe maar de VVD.
Edit
Na het verversen van de pagina is de PvdA plots niet meer de grootste in Drenthe maar de VVD.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 01:03 ]
Verwijderd
Ik zie Baudet ook nog wel in een psychose terecht komen van arrogantie en macht.
Maar het tegengeluid is gegeven. Ik mag hopen dat de andere politieke partijen hier les uit trekken, en beseffen dat een groot deel van de bevolking zich zorgen maakt over het beleid wat momenteel gevoerd wordt.
Maar het tegengeluid is gegeven. Ik mag hopen dat de andere politieke partijen hier les uit trekken, en beseffen dat een groot deel van de bevolking zich zorgen maakt over het beleid wat momenteel gevoerd wordt.
Nu als onderwerp de tegenstelling tussen FvD en GL op tv, dat gaat een mooie bliksemafleider voor de coalitie worden. Ik zie Rutte al gniffelen...
Verwijderd
De motieven voor het kiezen op een politieke partij zijn divers. Denk dat talloze mensen helemaal niet kiezen op grond van de besluiten die zijn genomen door provincies, waterschappen of de eerste of tweede kamer, noch op grond van partijprogramma's maar louter en alleen op grond van gevoelens van onbehagen en beeldvorming in de media.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:03:
Ik zie Baudet ook nog wel in een psychose terecht komen van arrogantie en macht.
Blijven wegkijken. Wat zijn de partijen en hun volgelingen toch ontzettend dom (met alle respect). Er bestaat zoiets als online adverteren....Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:44:
Zelfs zonder provinciaal verkiezingsprogramma breekt Forum voor Democratie door in Groningen en Drenthe
[...]
Bron: www.dvhn.nl
Leuk stukje op de NOS. Wij zijn nou FVD stemmers? Vooral VVD en PVV stemmers stapten over.
https://nos.nl/artikel/22...ooral-van-pvv-en-vvd.html
Ook typisch datruim 1/3e 65+ er is. Die zure lui willen het land weer verpesten voor de generaties na ze
Stelletje graaiers.
Ook leuk: Bijna 80% van de FVD stemmers gaf aan dat t een tegenstem was tegen het huidige kabinet. En die Baudet maar brullen, nog meer onwaarheden verspreiden en orerendat het door hen komt.....
Ook typisch datruim 1/3e 65+ er is. Die zure lui willen het land weer verpesten voor de generaties na ze
Ook leuk: Bijna 80% van de FVD stemmers gaf aan dat t een tegenstem was tegen het huidige kabinet. En die Baudet maar brullen, nog meer onwaarheden verspreiden en orerendat het door hen komt.....
LPF1, LPF2, PVV.... Die zijn (gelukkig) allemaal roemloos ten onder gegaan (niets afdoende aan de persoon Pim Fortuyn zelf overigens - die man had meer charisma dan 10 Geerts en Thierry's bij elkaar).Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:03:
We moeten er blijkbaar maar aan wennen dat er regelmatig een partij langs komt die de "zieltjes" wint, maar achteraf niets kan waarmaken.
Niemand blij dat de SGP een zetel in lijkt te leveren? God straft meteen
Dat krijg je van die rare Nashville verklaring.
Dat krijg je van die rare Nashville verklaring.
Het populistisch schreeuwen dat men niks kan waarmaken is ook zo 1990. Je kan ook niks waarmaken als je nog niet in een coalitie zit he. Daar kun je het echte verschil maken.fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:
[...]
LPF1, LPF2, PVV.... Die zijn (gelukkig) allemaal roemloos ten onder gegaan (niets afdoende aan de persoon Pim Fortuyn zelf overigens - die man had meer charisma dan 10 Geerts en Thierry's bij elkaar).
We moeten er blijkbaar maar aan wennen dat er regelmatig een partij langs komt die de "zieltjes" wint, maar achter niets kan waarmaken.
Overeenkomst is dat dit soort partijen meestal imploderen als je ze verantwoordelijkheid geeft, laat FvD in zo veel mogelijk provincies maar lekker meedoen dan komen de schandalen vanzelf.fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:
We moeten er blijkbaar maar aan wennen dat er regelmatig een partij langs komt die de "zieltjes" wint, maar achter niets kan waarmaken.
https://www.nu.nl/politie...tegriteitsschandalen.htmlhoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:11:
[...]
Overeenkomst is dat dit soort partijen meestal imploderen als je ze verantwoordelijkheid geeft, laat FvD in zo veel mogelijk provincies maar lekker meedoen dan komen de schandalen vanzelf.
Moeten ze behoorlijk hun best voor gaan doen
Verwijderd
'Bijna de helft van de stemmers komen uit het westen van Nederland inclusief de grote steden. In het zuiden, oosten en vooral het noorden zitten minder Forum-stemmers.'Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:
Leuk stukje op de NOS. Wij zijn nou FVD stemmers? Vooral VVD en PVV stemmers stapten over.
Ook typisch datruim 1/3e 65+ er is. Die zure lui willen het land weer verpesten voor de generaties na zeStelletje graaiers.
Dat komt aardig overeen met de streken waar Groen Links de meeste stemmen haalt.
Artikel NOS: Wij van WC-eend....Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:
Ook typisch datruim 1/3e 65+ er is. Die zure lui willen het land weer verpesten voor de generaties na zeStelletje graaiers.
Hier is bijna iedereen van D66 overgestapt naar FvD inclusief ondergetekende
Wonderlijk ja.Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:44:
[...]
Bron: www.dvhn.nl
Maar in andere artikelen erover wordt al meteen weer gesproken over buitenspel zetten.
https://www.dvhn.nl/groni...rk-is-groot-24288090.htmlForum voor Democratie is de grote winnaar van de Provinciale Statenverkiezingen in Groningen, maar wordt vermoedelijk buitenspel gezet. Bij de partijleiders lijkt op voorhand weinig bereidheid om met FvD een coalitie te vormen.
Lijkt me een hele goede strategie....
Verwijderd
Het is en blijft eeuwig zonde dat Fortuyn een kogel die van links kwam heeft gekopt. Ik had hem graag aan het roer zien staan.fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:
[...]
LPF1, LPF2, PVV.... Die zijn (gelukkig) allemaal roemloos ten onder gegaan (niets afdoende aan de persoon Pim Fortuyn zelf overigens - die man had meer charisma dan 10 Geerts en Thierry's bij elkaar).
Wat de FvD gaat doen zal duidelijk worden de komende tijd. Wat ik hoop is dat ze ondanks een hoop bravoure daadwerkelijk iets kunnen betekenen en ook bereidt zijn om constructief mee te doen.
Maar het is en blijft politiek. Ze smeren je stuk voor stuk honing om de bek en likken het er zelf af.
Fijne avond allemaal, ik ga nog even wat crypto's traden voor het warmtepomp spaarpotje.
Daar zit het probleem dus. Normale partijen willen liever niet met populisten in zee gaan...CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:10:
[...]
Het populistisch schreeuwen dat men niks kan waarmaken is ook zo 1990. Je kan ook niks waarmaken als je nog niet in een coalitie zit he. Daar kun je het echte verschil maken.
De laatste poging was ook niet echt succesvol.
Enige kans dat de populisten hun plannen kunnen waarmaken is als ze een meerderheid van populistische partijen kunnen vormen. Gelukkig is dat nog niet het geval. Maar sinds Trump, Brexit en nu FvD, schrik ik nergens meer van
Lekker democratisch ook van die partijen en mokerdom tegenover de burgers. Daarmee gooien ze hun eigen glazen in op termijn.SuBBaSS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:14:
[...]
Wonderlijk ja.
Maar in andere artikelen erover wordt al meteen weer gesproken over buitenspel zetten.
[...]
https://www.dvhn.nl/groni...rk-is-groot-24288090.html
Dus ga jij er vanuit dat FvD bij een volgende 2e kamer verkiezing deel maakt van een coalitie? Het PVV effect, we zien inmiddels waar dat toe heeft geleid.CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:10:
[...]
Het populistisch schreeuwen dat men niks kan waarmaken is ook zo 1990. Je kan ook niks waarmaken als je nog niet in een coalitie zit he. Daar kun je het echte verschil maken.
Nee hoor, het FvD zal behoorlijk wat water bij de wijn moeten doen, ze maken alleen kans bij een volgende 2e Kamerverkiezing om zitting te nemen in een kabinet bij een grote VVD.
Wanneer de VVD kleiner zou worden gaan ze gewoon in de oppositie zitten, de PVV heeft gemerkt dat een plaats rechts van de VVD heel lastig is om met anderen dan de VVD een coalitie te vormen. Dit zou voor het FvD ook zo zijn.
Macht voor PVV of FvD (omdat ze elkaar schijnbaar electoraal leeg eten) bestaat bij de gratie van een VVD. Iets wat je op links ziet bij de SP/PvdA en GL.....
Het woord populist neem je veel te makkelijk in de mond. Een GroenLinks en D66 zijn de echte populisten om over de rug van kinderen te lopen schreeuwen over klimaat alsof morgen de wereld zal vergaanfm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:15:
[...]
Daar zit het probleem dus. Normale partijen willen liever niet met populisten in zee gaan...
De laatste poging was ook niet echt succesvol.
Enige kans dat de populisten hun plannen kunnen waarmaken is als ze een meerderheid van populistische partijen kunnen vormen. Gelukkig is dat nog niet het geval. Maar sinds Trump, Brexit en nu FvD, schrik ik nergens meer van
FvD wil gewoon samenwerken en komt veel beter overeen met VVD bijv dan een PVV. Daarbij hoezo moet FvD water bij de wijn doen ? Waarom moet VVD dat niet? Zijn ze de baas? Dat insinueer je wel steeds.Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:16:
[...]
Dus ga jij er vanuit dat FvD bij een volgende 2e kamer verkiezing deel maakt van een coalitie? Het PVV effect, we zien inmiddels waar dat toe heeft geleid.
Nee hoor, het FvD zal behoorlijk wat water bij de wijn moeten doen, ze maken alleen kans bij een volgende 2e Kamerverkiezing om zitting te nemen in een kabinet bij een grote VVD.
Wanneer de VVD kleiner zou worden gaan ze gewoon in de oppositie zitten, de PVV heeft gemerkt dat een plaats rechts van de VVD heel lastig is om met anderen dan de VVD een coalitie te vormen. Dit zou voor het FvD ook zo zijn.
Macht voor PVV of FvD (omdat ze elkaar schijnbaar electoraal leeg eten) bestaat bij de gratie van een VVD. Iets wat je op links ziet bij de SP/PvdA en GL.....
Wat bij mij als groot vraagteken boven de markt hangt: de reclametijd van FvD was imposant, waar komt die geldstroom vandaan??
Daarnaast hebben ze flink gecasht met de aanslag door eergister de hele avond genoemd te worden als de enige die wel een bijeenkomst deed.
Maar goed daar praat ik nu niet over, maar deze 2 factoren verklaren voor mij meer dan eventueel "charisma" wat Baudet gewoon niet heeft.
Daarnaast hebben ze flink gecasht met de aanslag door eergister de hele avond genoemd te worden als de enige die wel een bijeenkomst deed.
Maar goed daar praat ik nu niet over, maar deze 2 factoren verklaren voor mij meer dan eventueel "charisma" wat Baudet gewoon niet heeft.
Verwijderd
Over strategie gesproken:SuBBaSS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:14:
[...]
Wonderlijk ja.
[...]
https://www.dvhn.nl/groni...rk-is-groot-24288090.html
'De partij van Thierry Baudet stormt met behoorlijk wat zetels het provinciaal parlement binnen, maar toonde de afgelopen tijd weinig belangstelling voor wat er in Groningen gebeurt. Lijsttrekker Bart van der Werf uit Nuis kwam bij verkiezingsdebatten niet opdagen. ,,We kennen ze helemaal niet’’, zegt Eelco Eikenaar (SP).
‘De kiezer wil verandering’
Van der Werf is niettemin ontzettend blij met de uitslag. ,,De kiezer wil verandering. Weg met de Klimaatwet, minder immigranten en herstel van de koopkracht. In Groningen stoppen met windmolens en zonneweiden en willen we betere infrastructuur.’’'
Hoe ziet van der Werf het voor zich dat hij in de Provinciale Staten de Klimaatwet weg gaat krijgen, minder immigratie gaat bewerkstelligen of de koopkracht herstellen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.