Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Stoelpoot schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:
... maar als je het simpel wilt uitleggen raakt het kant noch wal. ...
Is dat zo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• simons
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-05 21:40
Ramzzz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Want constant aantoonbaar leugenachtige, fact free, ongefundeerde FUD verspreiden moet beloond worden, en realisme en compromissen, gematigdheid bestraft?

Dat gaat helpen zeker...
Ik hoop dat je meer dan alleen zwart en wit kan zien.
Waar impliceer ik dat constant constant aantoonbaar leugenachtige, fact free, ongefundeerde FUD verspreiden beloond moet worden, en realisme en compromissen, gematigdheid bestraft moet worden?

Ik stel slechts dat de de manier van benaderen van andersdenkende, en dan met name diegene die menen het monopolie op de waarheid en ongewenstheid te hebben, een heel duidelijk averechts effect hebben. Kan je wel stellen dat mensen dom zijn en kiezen voor leugens (overigens nu doe je zelf ook weer aan het waarheidsmonopolie mee) maar het werkt gewoon niet. Denk eens na hoe je mensen kan overtuigen? hoe je de discussie aan kan gaan en dan zonder al die beoordelingsretoriek. Ik bedoel zelfs van mensen hier die beter zouden moeten weten werd de nazi kaart weer eens gespeeld.

YouTube: Ellian uit zorgen over eenzijdigheid bij NPO over Baudet: 'Moet een ...

Vanaf 1.19 representeert goed mijn mening

En voor de uitsmijter
YouTube: President Trump: How & Why...
Integraal.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-05 21:06
Stoelpoot schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:51:
[...]

En leg dat maar eens uit aan iemand die een week ervoor z'n broer heeft verloren en een deel van die schrale troost moet teruggeven aan de overheid.
Tja, moet de de begrafenisondernemer dan ook maar zijn werk voor niets doen, het graf gratis zijn, verhuisbussen voor het leeghalen van het huis van de overleden gratis met volle tank? Ook bij de dood zitten kosten, het is vreemd om specifiek er 1 uit te lichten waar met name de zeer rijken mee te maken hebben. Dat is een tactiek die ik van een Republikein verwacht, niet van Nederlanders. Waar heeft Baudet ook alweer veel van zijn politieke training opgedaan? Ohja...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +3Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-05 07:44
[...]
Ik zeg niet dat FvD een arbeiderspartij is. Wel dat dit iets is waar iedereen last van heeft als je over de snelweg rijdt. Buitenlandse chauffeurs die worden uitgebuit naar Nederlandse standaarden en tegelijkertijd ook een gevaar vormen voor Nederlanders. Zowel vanuit moreel standpunt als eigenbelang klopt er een hoop niet, en de FvD gaat hier recht zo ie gaat op in.
Als de Oost-Europeanen niet komen bollenpellen en schilderen, wie gaan het dan wel doen? Welke Boreale medelanders die en masse andere lucratiever werk wensen wil jij aan het werk gaan stellen?

En ja, werklozen dwangmatig hierop in zetten gaat dit gat niet dichten (reeds geprobeerd), erger nog, we gaan dan heel snel naar het derde pootje van het "Fascisme" krukje.....

Maar wat nog veel belangrijker is; die vrijheid van arbeid betekent ook dat Nederlandse architecten in Warschau aan de slag kunnen gaan. Onze ongeremde export van kennis en kenniswerkers vanwege de EU maakt het hele "Oost-Europeanen" verhaal economisch een lachertje.

We doen veel te makkelijk alsof de EU ons bakken geld kost "Netto betaler" terwijl we juist enorm profiteren van die enorme interne markt. Wat dat betreft is onze blik op de welvaart nogal beperkt. Ik weet nog hoe we in de jaren 80 op school werden verteld dat we straks als schoolverlater werkloos zouden worden. En dat was met een vrouwen participatie die nihil was... arbeidsmarkt is gewoon geexplodeerd.

De verregaande eenwording van Europa heeft hier enorm aan bijgedragen. Nou mag Baudet erg houden van het verleden... ik kan helaas niet zoals hij de feiten negeren en het verleden ophemelen tot het paradijs wat het gewoon niet was.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
En leg dat maar eens uit aan iemand die een week ervoor z'n broer heeft verloren en een deel van die schrale troost moet teruggeven aan de overheid.

Ik snap het zelf ook wel, en economisch gezien is het onder de lijn positief. Maar kan je het in alle redelijkheid uitleggen dat de overheid het zuurverdiende geld van een overledene terugneemt? Er is weinig handzame, licht verteerbare uitleg over. Dit is puur perceptie.
Tja, als je iemand elke maand kunt uitleggen dat hij bijna 50% van zijn zuurverdiende geld mag afstaan dan kan je hem ook uitleggen dat hij een kleiner deel van het geld waar hij helemaal niets voor heeft hoeven doen hoeft af te staan. Zeker als die persoon zich bereid is een klein beetje te verdiepen in de oorsprong en de noodzaak van deze belasting.
Illegaliteit van vreemdelingen is niet strafbaar in Nederland, en verschillende steden bieden ze huisvesting. Hier de standpunten van FvD op dit gebied. Gericht op het "filteren" van asielzoekers op basis van hun affiniteit met de heersende Nederlandse cultuur. Dit plan is voor mij serieus iets geweest waar ik de FvD een pro op geef. Het is erop gericht om problematische situaties met migranten te voorkomen, i.t.t. het PVV-"beleid" van Minder Minder Minder schreeuwen wanneer het uitkomt. Zie ook punt 8, hetgeen wat al decennia lang zorgt voor landelijk nieuws over een asielzoeker die pas nu 10 jaar te horen krijgt dat ze weg moeten en Nederland in een moreel conflict stort over menselijkheid en het vasthouden aan wetten en regelgeving, meest recente voorbeeld nog geen jaar geleden.
Ah, illegaliteit strafbaar stellen bedoel je. Als je verder geen regels overtreed vind ik het onzinnig om hierop te handhaven voor zover het praktisch te doen is.

Met betrekking tot punt 8, dit is al een brede doelstelling van niet alleen rechtse partijen om dit te beperken. Dat valt toch niet mee in de praktijk en ik zie geen reden waarom de FVD het wel zou lukken.

Ik vind dit deel van het programma van de FVD vooral hopeloos naief. Ideeen van de andere kant van de wereld importeren werkt niet. Australië is een eiland ver weg van oorlogshaarden, wat daar werkt werkt niet per definitie hier.
Ik zeg niet dat FvD een arbeiderspartij is. Wel dat dit iets is waar iedereen last van heeft als je over de snelweg rijdt. Buitenlandse chauffeurs die worden uitgebuit naar Nederlandse standaarden en tegelijkertijd ook een gevaar vormen voor Nederlanders. Zowel vanuit moreel standpunt als eigenbelang klopt er een hoop niet, en de FvD gaat hier recht zo ie gaat op in.
Tja, het zijn uitsluitend linkse partijen die hier werk van maken in de TK. Wellicht gaat de FVD er ook wat doen, maar gezien de rest van het programma zou me dat sterk verbazen.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +2Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
simons schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:52:
....
Ik stel slechts dat de de manier van benaderen van andersdenkende, en dan met name diegene die menen het monopolie op de waarheid en ongewenstheid te hebben, een heel duidelijk averechts effect hebben...
Hoe zou je degenen die menen het monopolie op de waarheid en ongewenstheid te hebben het beste kunnen benaderen?

IMHO een heel interessante vraag, als we daarvoor een goede, constructieve manier zouden kunnen vinden, zou het allemaal veel makkelijker zijn. In hoeverre is zelfreflectie hierbij van belang? (Ben ik ook iemand die meent het monopolie op waarheid en ongewenstheid te hebben?) Hoe zou jij het doen?

[Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 22-03-2019 12:06]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• roffeltjes
Het probleem is dat er hier wordt getwijfeld aan objectieve wetenschappelijke waarheid die nou net existentiele consequenties heeft.

Mijn kinderen worden hierdoor letterlijk bedreigd. Als ik de wetenschap moet geloven (en dat doe ik) kijken we naar een mogelijk doodvonnis... zelfs de beste scenario's zijn afschuwwekkend.

Dit is de kern van het probleem... we hebben te maken met wetenschap ontkenners (Platte aarde) die mijn nageslacht naar het leven staan. Het argument van de FvD dat het wel los zal lopen is natuurlijk heel wenselijk... maar het wordt door geen enkele wetenschapper gesteund.

De kans dat Baudet het mis heeft is dus zeer, zeer groot.
De consequentie als hij het mis is is catrastrofaal.
Als we de CO2 hard terug dringen en hij gelijk heeft dat het onnodig was dan zijn we in ieder geval meer autarkisch qua energie, is de lucht schoner en hebben we zwaar geïnnoveerd.

Het moet me van het hart... waarom nemen mensen zo'n risico met het nageslacht?

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Als de Oost-Europeanen niet komen bollenpellen en schilderen, wie gaan het dan wel doen? Welke Boreale medelanders die en masse andere lucratiever werk wensen wil jij aan het werk gaan stellen?

En ja, werklozen dwangmatig hierop in zetten gaat dit gat niet dichten (reeds geprobeerd), erger nog, we gaan dan heel snel naar het derde pootje van het "Fascisme" krukje.....

Maar wat nog veel belangrijker is; die vrijheid van arbeid betekent ook dat Nederlandse architecten in Warschau aan de slag kunnen gaan. Onze ongeremde export van kennis en kenniswerkers vanwege de EU maakt het hele "Oost-Europeanen" verhaal economisch een lachertje.

We doen veel te makkelijk alsof de EU ons bakken geld kost "Netto betaler" terwijl we juist enorm profiteren van die enorme interne markt. Wat dat betreft is onze blik op de welvaart nogal beperkt. Ik weet nog hoe we in de jaren 80 op school werden verteld dat we straks als schoolverlater werkloos zouden worden. En dat was met een vrouwen participatie die nihil was... arbeidsmarkt is gewoon geexplodeerd.

De verregaande eenwording van Europa heeft hier enorm aan bijgedragen. Nou ma Baudet erg houden van het verleden... ik kan helaas niet zoals hij de feiten negeren en het verleden ophemelen tot het paradijs wat het gewoon niet was.
Ik heb het er niet over dat het ons bakken geld kost. Dat maak je er zelf van. Ik zeg ook niet dat de open arbeidsmarkt slecht is en weg moet.

Wat ik zowel in mijn omgeving als de media zie, is dat er een probleem is met (vooral vrachtwagenchauffeurs) Oost-Europeaanse arbeiders, wat zowel Nederlanders als Oost-Europeanen benadeeld, en voordelig is voor bedrijven.

1. In Nederland verliezen we werkgelegenheid doordat Oost-Europeaanse chauffeurs hier het werk goedkoop kunnen doen. Deze mensen, ook al werken ze voornamelijk in Nederland, spreken de taal niet. Qua verkeerskennis zijn ze slecht op de hoogte en doen vaak vreemde dingen, want in Oost-Europa is daar een wat lagere standaard voor. Qua omgangsvormen idem. Door sommige bureaus worden deze mensen in vakantiehuisjes gestopt met te veel man, waardoor ze overlast op de parken veroorzaken. Dit is een economisch vraagstuk waar de transportsector niet op kan inspelen, want de Nederlandse regelgeving is strenger. De overheid kan dit verbeteren door strengere eisen te stellen aan deze bedrijven.
2. In Nederland worden Oost-Europeanen relatief gezien uitgebuit, en worden ze behandeld door hun bazen naar Oost-Europese standaarden, ook al werken zij in Nederland. Door sommige bureaus worden deze mensen in vakantiehuisjes gestopt met te veel man. Ook zijn hun arbeidsvoorwaarden vaak erg slecht. Dit is een moreel probleem, en het is in een welvarend land als Nederland niet prettig om te zien dat mensen relatief gezien als vuil worden behandeld. De overheid kan dit verbeteren door strengere eisen te stellen aan deze bedrijven.

• simons
begintmeta schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Hoe zou je degenen die menen het monopolie op de waarheid en ongewenstheid te hebben het beste kunnen benaderen?

IMHO een heel interessante vraag, als we daarvoor een goede, constructieve manier zouden kunnen vinden, zou het allemaal veel makkelijker zijn. In hoeverre is zelfreflectie hierbij van belang? (Ben ik ook iemand die meent het monopolie op waarheid en ongewenstheid te hebben?) Hoe zou jij het doen?
Lastig!
De enige manier in mijn optiek is face-2-face debat/discussie. Anoniem kan je los gaan, dat zie je hier ook, terwijl in het menselijke debat de nuance vanuit innerlijke drijfveren sneller wordt bereikt.
De mensen in de 2e kamer en hun (onwenselijke) manieren blijven dat doen zolang wij dat toestaan. Ik ben ook van mening dat er amper wordt geluisterd maar als wij vinden dat het anders moet dan zullen we wat moeten gaan doen. Zolang dat niet gebeurt doorbreken we niet die spiraal in mijn optiek.

En ja zaken als fatsoen, zelfreflectie, empathisch vermogen zijn niet vanzelfsprekend aanwezig bij iedereen, maar zonder het idee dat de mens van nature goed is, kunnen we net zo goed stoppen.

• roffeltjes
Stoelpoot schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Wat ik zowel in mijn omgeving als de media zie, is dat er een probleem is met (vooral vrachtwagenchauffeurs) Oost-Europeaanse arbeiders, wat zowel Nederlanders als Oost-Europeanen benadeeld, en voordelig is voor bedrijven.
De reden dat er Oosteuropeanen worden gehaald is niet zomaar "geld". Dacht jij dat Nederlandse Chauffeurs niet extreem gewild zijn?

De reden dat we Oost Europeanen kiezen is omdat er een krater op de arbeidsmarkt is. Dat we ze dan geen drol betalen is heel erg mooi meegenomen.

De kern van het probleem is niet die Oost-Europeaan. Het probleem is dat we die gasten een relatief hongerloon geven, ze lekker veel uren draaien (past goed bij dat tekort aan chauffeurs) dat we ze geen slaapplaats bieden en dat we de controle niet belangrijk vinden.

Als we de werkgevers gewoon vereisen om die zaken te regelen (normale uren tegen normaal loon, slaapplaats op bestemming regelen, vrachtwagens vereisen die kloppen qua meetapparatuur).

Maar als je dat wil moet je nou net niet Rechts stemmen. En nee, ook Baudet wil hier niks aan doen, zijn economische rol model is nog steeds Ayn Rand.

Overigens is nog zo'n voorbeeld de pakketbezorging. Ik zie alleen maar Afrikanen met eigen busjes, soms met moeder de vrouw die meehelpt. Voor de lange termijn integratie prima (qua taal misschien niet het ideale traject, maar het helpt ze hier te wortelen).

Maar die gasten werken letterlijk tot 24.00 (ik krijg soms pakjes om 23.00!) en dat er dan fouten gebeuren... raad je de koekkoek...

[Voor 16% gewijzigd door roffeltjes op 22-03-2019 12:30]

• simons
roffeltjes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:15:

De kans dat Baudet het mis heeft is dus zeer, zeer groot.
De consequentie als hij het mis is is catrastrofaal.
Als we de CO2 hard terug dringen en hij gelijk heeft dat het onnodig was dan zijn we in ieder geval meer autarkisch qua energie, is de lucht schoner en hebben we zwaar geïnnoveerd.

Het moet me van het hart... waarom nemen mensen zo'n risico met het nageslacht?
Zolang alleen Nederland die mening is toegedaan is elke investering door ons hierin weggegooid geld.
Ik zou een flink bedrag willen betalen als het daadwerkelijk zin zou hebben, dat anderen ons volgen, dat we daadwerkelijk willen veranderen. Maar ik heb het idee dat we een roepende in de woestijn zijn. Het verhaal dat als wij dit doen anderen zullen volgen, ik geloof het gewoon niet.

Dus ja ik maak mij zorgen over de toekomst, net als jij maar de oplossing zit um niet in een enorme rekening voor de Nederlandse burger terwijl een paar kilometer verder op bij wijze van ze vrolijk verder gaan.

• DeeSung
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
assje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:43:
[...]

En daarboven voor kinderen 10% tot € 124.727

Stel een gemiddelde erfenis (door afbetaalde woning oid) van 240k en met 2 kinderen heb je het dus over 10% over €100k; €10k 1x in je leven (8,33% van de €120k)

Bedenk je wel dat een lagere erfbelasting betekent dat je elders meer belasting betaalt. Wat betaal je liever, belasting op arbeid op op een erfenis?
Het moet lonen om te werken als individu.

Ik weet niet wat er met al dat geld gebeurd maar elke keer dat je wat koopt gaat er geld naar de overheid. Het probleem is dat we niet weten wat de werkelijke kosten zijn. Je betaald over je loon belasting en op alles wat je koopt belasting.

Als je 2000 euro krijgt is daar al 36% belasting vanaf. Dan koop je er iets voor gaat er 21% van af. Dat geld word gebruikt om weer meer dingen te kopen/ huren en personeel te betalen gaat er weer geld vanaf. Dit Blijft oneidig doorgaan en alles is niet transparant genoeg. Het blijft allemaal giswerk.

Ik vind het logisch dat de grote bedrijven en rijke personen gebruikmaken van belastings paradijzen. Grote banken massaal witwassen schandaal na schandaal en er een slaatje uitslaan.

Er is niets mis mee om een 20.000 euro belasting vrije voet te hebben elk jaar. Dingen worden gekocht en geld komt alsnog bij de overheid.

YouTube: De economie groeit? Waarom merkt u daar zo weinig van?

• roffeltjes
simons schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Zolang alleen Nederland die mening is toegedaan is elke investering door ons hierin weggegooid geld.
Ik zou een flink bedrag willen betalen als het daadwerkelijk zin zou hebben, dat anderen ons volgen, dat we daadwerkelijk willen veranderen. Maar ik heb het idee dat we een roepende in de woestijn zijn. Het verhaal dat als wij dit doen anderen zullen volgen, ik geloof het gewoon niet.

Dus ja ik maak mij zorgen over de toekomst, net als jij maar de oplossing zit um niet in een enorme rekening voor de Nederlandse burger terwijl een paar kilometer verder op bij wijze van ze vrolijk verder gaan.
Hoe kom je erbij dat alleen wij die mening zijn toegedaan? Er ligt een Parijs akkoord waar we onze billetjes mee aanvegen.. we zijn niet bij benadering koploper!

Hier merk je dat door Framen en het niet controleren van feiten dit soort percepties ontstaan..

Nogmaals, objectieve waarheden

1. de consumptie van de eerste wereld is het CO2 probleem
2. Nederland is verre van koploper.
3. De makkelijkste manier om de uitstoot van China te beïnvloeden is ingrijpen in onze consumptie.

Wat zeker niet gaat helpen is ONTKENNING.

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:14

Rhapsody

In Metal We Trust

simons schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Ik begrijp je standpunt, maar met die houding krijgen we geen verandering natuurlijk. Door als EU afspraken te maken hebben we al een grotere groep die iets wil veranderen. Dat het dan alsnog stroperig loopt is natuurlijk jammer, maar de kans van slagen is denk ik wel groter.

Echter denk ik dat een groene agenda meer voordelen heeft dan alleen het klimaat op de lange termijn.
We moeten sowieso van het (nederlandse) gas af. Een alternatief is om gas uit het buitenland te halen, maar we hebben allemaal gezien hoe een Rusland ineens die kraan kan dichtdraaien met bedenkelijke verklaringen.
offtopic:
Rusland is in dit geval een concreet voorbeeld, maar het kan ook een ander land zijn, persoonlijk vind ik Amerika ook niet zo'n betrouwbare handelspartner.

Dus ik ben wel voorstander van het extra investeren in zonnepanelen/windmolens/alternatieven. En dat levert ook weer banen op. Het heeft meer voordelen dan die 0.0000007 graden van Baudet.

[Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 22-03-2019 12:41]

• simons
roffeltjes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Hoe kom je erbij dat alleen wij die mening zijn toegedaan? Er ligt een Parijs akkoord waar we onze billetjes mee aanvegen.. we zijn niet bij benadering koploper!

Hier merk je dat door Framen en het niet controleren van feiten dit soort percepties ontstaan..

Nogmaals, objectieve waarheden

1. de consumptie van de eerste wereld is het CO2 probleem
2. Nederland is verre van koploper.
3. De makkelijkste manier om de uitstoot van China te beïnvloeden is ingrijpen in onze consumptie.

Wat zeker niet gaat helpen is ONTKENNING.
Ik beweer volgens mij niet dat Nederland koploper is, althans als dat wel zo is, ik vind dat niet.
Ik vind dat de plannen in relatie tot de grootst vervuilende mogendheden, daar waar je zou verwachten dat zij het voortouw nemen, compleet scheef.
En ja de makkelijkste manier om uitstoot van China te beïnvloeden is niks meer vanuit China te kopen, maar hoe effectief is dat? Wie is de grootste afnemer van China? en doet die mee?
De meest effectieve manier van uitstoot reductie is als China en alle grote vervuilende landen zelf hun uitstoot drastisch verminderen, en zolang dat niet gebeurt....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• simons
Rhapsody schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:40:
[...]
Ik begrijp je standpunt, maar met die houding krijgen we geen verandering natuurlijk. Door als EU afspraken te maken hebben we al een grotere groep die iets wil veranderen. Dat het dan alsnog stroperig loopt is natuurlijk jammer, maar de kans van slagen is denk ik wel groter.

Echter denk ik dat een groene agenda meer voordelen heeft dan alleen het klimaat op de lange termijn.
We moeten sowieso van het (nederlandse) gas af. Een alternatief is om gas uit het buitenland te halen, maar we hebben allemaal gezien hoe een Rusland ineens die kraan kan dichtdraaien met bedenkelijke verklaringen.
offtopic:
Rusland is in dit geval een concreet voorbeeld, maar het kan ook een ander land zijn, persoonlijk vind ik Amerika ook niet zo'n betrouwbare handelspartner.

Dus ik ben wel voorstander van het extra investeren in zonnepanelen/windmolens/alternatieven. En dat levert ook weer banen op. Het heeft meer voordelen dan die 0.0000007 graden van Baudet.
Ik geloof het verhaal van Baudet ook niet, ik geloof dat we moeten veranderen en dat het goed voor ons is. Waar ik niet in geloof is dat wij het verschil kunnen maken, er is altijd gezegd (Rutte/klaver/Jetten) dat Nederland met deze ongelooflijke transitie voorloper is, dat andere landen wel zullen volgen. Ik heb moeite om dat te geloven, ik zie vooralsnog nergens die beweging en al helemaal niet tegen de kosten die wij als belastingbetaler voor de kiezen krijgen.
En ja het zal genuanceerder zijn, maar mensen geloven het gewoon niet, ik overigens ook niet.

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:23

Koppensneller

winterrrrrr

simons schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:45:
[...]

Ik beweer volgens mij niet dat Nederland koploper is, althans als dat wel zo is, ik vind dat niet.
Ik vind dat de plannen in relatie tot de grootst vervuilende mogendheden, daar waar je zou verwachten dat zij het voortouw nemen, compleet scheef.
En ja de makkelijkste manier om uitstoot van China te beïnvloeden is niks meer vanuit China te kopen, maar hoe effectief is dat? Wie is de grootste afnemer van China? en doet die mee?
De meest effectieve manier van uitstoot reductie is als China en alle grote vervuilende landen zelf hun uitstoot drastisch verminderen, en zolang dat niet gebeurt....
Los van landen, wie vind je dat het voortouw zouden moeten nemen? De mensen die nu het meest uitstoten, toch? Dat zijn wij, de Amerikanen, nog een zwik andere mensen en daarachter de Chinezen. Dit probleem moet je per capita bekijken, niet per land.

• Roxors
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-05 10:50
Je hele post komt nogal hysterisch over en is niet echt bevorderlijk om een fatsoenlijke discussie te voeren.
Ik zou je willen vragen om op een normale manier te reageren, en niet op de man, anders heb ik niet echt de behoeft om te reageren.
roffeltjes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:39:
[...]
"What about the children? "

|:(
Geen idee wat ik met zo'n opmerking moet? Het ideaal lijkt me de school te sluiten. Dan pas zijn de kinderen echt geholpen. Dat gaat nu dus niet gebeuren.
Gek genoeg had zowel de AIVD als justitie dit niet gedaan,. Natuurlijk is Halsema als grote baas van deze instanties hierin aansprakelijk,. Ze had de whitehats moeten inzetten om die gasten af te luitsteren, maar als Links dom wicht vergat ze dat ze ook de AVD aanstuurde,.

Oh wacht.
Denk je nou echt dat dit bevorderlijk is voor een discussie?
Laat ik je even helpen met je verwarring.
Wat zijn we toch weer lekker verheven...
Je hebt het over een termijn van acht jaar. Toen de school begon bestond hij toen ook al 8 jaar? Of bestond hij net en was die juridische mogelijkheid er niet?
Wat heeft de duur van het bestaan van de school te maken met de strafmaat die er op het vergrijp staat? Volgens mij ben jij degene die in de war is.
Waarom verwijt je Asscher dathij een mogelijkheid niet nam die Juridisch absoluut niet mogelijk was?
Ik verwijt Ascher helemaal niets. Waar komt dit nu weer vandaan?
Aangezien het antwoord NIET is, is je kritiek op links gewoon objectief onterecht. I
Waar heb ik kritiek geuit op links? Volgens mij helemaal nergens. Ik geef simpelweg aan wat de heer Hiddema in de tweede kamer geuit heeft. Dat jij dat interpreteert alsof ik kritiek heb op compleet links zegt al genoeg.
Ja wie pleitte daar ook alweer voor? Goed ik heb het wel de hele tijd over hoe Hiddema Femke onterecht aanviel, maar het zal toch niet zijn dat hij het was die dat suggereerde? Laten we even googlen...

Wie is die Hiddema ook alweer? Is dat niet die advocaat (!!!!!) van het Forum voor Democratie?

Moet kunnen... niks mis met politici die dit soort afluisterpraktijken per abuis uitdragen |:(
De hoeveelheid insinuaties en aannames die jij maakt is tekenend voor het debat. Of juist het gebrek aan debat. Alles wordt tot in het absurde doorgetrokken. Als Hiddema gebruik wil maken van een wettelijk opsporingsmiddel om te voorkomen dat een school het salafistisch gedachtegoed kan verspreiden dan gaan we meteen over naar een totalitair regime? In hetzelfde straatje kunnen we dan ook beargumenteren dat als de politie gebruik maakt van haar geweldsmonopolie we ook meteen afglijden naar een militair regime. Absurd uiteraard.

Laten we niet vergeten dat de verdenkingen van dien aard waren dat het juridisch prima mogelijk was om dit opsporingsmiddel in te zetten.

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Modbreak:Goed, aangezien het al een tijdje weer niet over de (uitslagen van de) Provinciale Statenverkiezingen gaat, maar over de politiek in het algemeen heeft gaat dit topic dicht. In [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2 kan Nederlandse politiek in het algemeen besproken worden; neem daarbij wel de topicregels aldaar door voordat je post.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True