Er is zoals gewoonlijk weer veel beloofd en getekend en gebabbeld en de hoop dat de ander veel doet, zodat de rest er economisch van kan profiteren.
Three years after nearly 200 countries signed a landmark climate agreement in Paris, they are still far off-track from preventing severe global warming in the decades ahead.
polthemol schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:47:
[...]
de realiteit is dat Jan met een identiek cv als Achmed, wel op sollicitatiegesprek mag komen, Achmed kan het shaken in het merendeel van de gevallen

Dus die selecte groepjes doen we onszelf aan op die manier.
Somaliërs heten geen Achmed. Nee sorry, is flauw, maar is jouw reactie ook. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met AZC's dus pikte er een bevolkingsgroep uit die gewoon echt totaal niet bij Nederland past: de Somaliers. elke Somalier die wel lekker aan het werk is, ben ik enorm trots op, een wonder.
Maar wat doen we onszelf aan? We hadden inplaats daarvan ook 3 wel, bij voorbaat, zeer kansrijke migranten kunnen laten overkomen. Alsof we geen 3 andere migranten hadden kunnen vinden die niet naar het rijke, welvarende Nederland hadden willen komen.
ook gemist dat we bitter weinig oorlogen hebben gehad in Europa vanaf WOII?
Dat is de dooddoener in elke Europese discussie. Europa was fijn, was mooi, was leuk zolang het duurde. Maar de realiteit nu is zoals ik hem schets, en daar hebben we mee te dealen. Elke dag een verdergaande niet te stoppen achteruit gang in Brussel.
ook gemist dat de EU daar sancties op aan het nemen is? Of dat bv. een Hongarije deze week uit hun fractie is gekieperd in het Europese parlement?
Daar wordt al maanden, zo niet jaren, door EU critici ongevraagd. Maar feitelijk zegt het weinig, Orban houdt zijn subsidies. Jij hebt zeker gemist dat Tsjechië en Polen hebben aangekondigd samen met Hongarije sancties tegen elkaar onbegrensd en tot het einde der tijden weg te vetoën?
Het zal niet beter worden in Europa, niet hetzelfde blijven, maar elke dag slechter en helemaal niets toont mij aan dat dat anders is. Hongarije bevestigd elke dag weer: ze gaan verder op het pad ingezet.
tjah, shit happens. Nederland heeft ook wel eens wat subiside misplaatst, elk land zowat.
Ja, want de waslijst aan miljarden verspilde subsidies die de Europese Rekenkamer jaarlijks publiceert over Oost-Europa is vergelijkbaar met die van Nederland? Foutjes kunnen gebeuren, dit is structurele uitbuiting door Europa en het bizarste van alles: ze komen er zelf openlijk voor uit. Lachen Brussel in het gezicht uit erom.
dus moeten we leren en samenwerken op dat punt. Er is geen ene samenwerking die op een bepaald punt perfect en klaar is, het vereist continu inspanningen en continu nieuwe accenten, andere accenten enz. enz.
Ook een dooddoener die D66 al 15 jaar roept, na elke keer geconstateerd te hebben dat Brussel achteruit gaat. Om goed te samen werken moet je welwillende en fatsoenlijke mensen aan boord hebben. De kostentransparantie verkiezing in 2016 (hoofdelijke stemming) zal ik nooit vergeten uit Brussel en blijf ik maar aanhalen. Toen werden we met onze neus op de feiten gedrukt dat +50% van Brussel niet-welwillend zijn en voor eigen belang zitten. Ondanks de unanieme (van links tot rechtse steun) van Nederlandse partijen.
Brussel is echt einde verhaal. Niet omdat ik het wil, maar omdat D66 en consorten decennia in groot, grootser, groots heeft gedacht. Het aloude Rome concept dus.
[
Voor 69% gewijzigd door
Malarky op 20-03-2019 23:59
]