Provinciale Staten- & Waterschapsverkiezingen 2019 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 46.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

3x3 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:15:
Haha

Marijnissen Jr. Denkt dat de huidige regering vooral SP-strijdplanen uitvoert. Elke keer als ze de krant open doet, leest ze haar SP-Plannen maar dan met andere partijlogo"s. :')
Dan heeft Nederland je partij dus niet nodig? Dat lijkt aardig te kloppen....
Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:15:
[...]

De onderlinge verhoudingen zal het wel invloed op hebben. Zullen anderen de taal van Jetten accepteren nu hij flink verloren heeft bijvoorbeeld? En gaat Jetten accepteren dat hij als servet mag fungeren? Hetzelfde met Buma. Gaat hij zich nu weer meer richting de rechterkant profileren om kiezers terug te winnen?

Gaat interessant worden.
Jetten zal inderdaad uit een ander vaatje moeten gaan tappen, een GL geluid uit D66 monde lijkt de kiezer niet te accepteren. Maar goed, D66....Het is een veilinghuis qua vaste stemmers, zolang de partij bestaat hebben ze last van draaideurkiezers.

Bij het CDA ligt dit anders, die hebben echt een vaste achterban, een soort van christelijke VVD stemmer

[ Voor 52% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2019 23:20 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:15:
Haha

Marijnissen Jr. Denkt dat de huidige regering vooral SP-strijdplanen uitvoert. Elke keer als ze de krant open doet, leest ze haar SP-Plannen maar dan met andere partijlogo"s. :')
De SP is niet mijn partij maar geen kwaad woord over mede-Feyenoorder Marijnissen hè! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

roffeltjes schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:41:
Even serieus, Baudet stemmen is als arme sloeber gewoon bizar. Die gast is een fan van Ayn Rand, laat de armen maar gewoon creperen. Maar ja, aangezien Ayn Rand die hij zo aanhangt anti-democratisch is de naam van zin club wel lollig gekozen.
Je zal gewoon zien dat FvD net als PVV voor 90% mee stemt met de VVD. Keihard economisch rechts. Datzelfde beleid dat al 30 jaar kaalslag veroorzaakt in alles dat het leven aangenaam maakt voor de gemiddelde Nederlander omdat er massaal geld naar de bovenlaag gesluisd moet worden.

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 20-03-2019 23:19 ]

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:17:
[...]

De SP is niet mijn partij maar geen kwaad woord over mede-Feyenoorder Marijnissen hè! :P
Hét gaat niet om Jan. Maar om z'n dochter:

Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rest/safe/tQDOm9hSXNzM9hFHeyqfIukVWr0/diocontent/70020786/_crop/0/0/1580/2374/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

...

Ah, ik kom er net achter dat ze ook voor Feyenoord is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DHIBvigXkAMtglE.jpg

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:52
FunkyTrip schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:19:
[...]

Je zal gewoon zien dat FvD net als PVV voor 90% mee stemt met de VVD. Keihard economisch rechts. Datzelfde beleid dat al 30 jaar kaalslag veroorzaakt in alles dat het leven aangenaam maakt voor de gemiddelde Nederlander omdat er massaal geld naar de bovenlaag gesluisd moet worden.
Verschil is dat fvd wel de immigratie wil aanpakken. Iets waar vvd al jaren niet in slaagt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutte feliciteert iedereen met winst behalve de FvD. Zegt ook wel weer genoeg :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2019 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58
Imo zou dit klimaatbeleid op zijn minst geregeld moeten worden op Europees niveau.

Ik begrijp dat elk land zijn steen moet bijdragen aan een beter klimaat en dat iemand het goede voorbeeld moet geven maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat we in NL ons stinkende best doen en dat 1000km verderop in Polen gewoon nieuwe bruinkool centrales worden gebouwd omdat het een opkomende economie is of whatever. Nee, verbied dan bruinkool centrales op zijn minst in heel Europa.

Maar nee, dat komt er niet van. In plaats daarvan krijg je schimmige constructies zoals het importeren van stroom dat zogenaamd groen is en stoken we die centrales bij door bossen in Nederland te kappen en bomen van heinde en ver te halen per boot.
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:22:
Rutte feliciteert iedereen met winst behalve de FvD. Zegt ook wel weer genoeg :(
Totdat ze straks samen een rechtse regering kunnen vormen. Dan zegt de VVD echt geen nee.

[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 20-03-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Carolientje was leuk ingestudeerd Mark.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Rutte heeft nu al de beste speech, knip oog, feiten en de mogelijkheid openhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:09

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:22:
Ik hoor 'm zojuist toch echt Baudet feliciteren :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Dus snel kerncentrales bouwen en we lopen weer voorop in Europa.

[...]

De opkomende economieën (verantwoordelijk voor 75% van CO2 uitstoot) halen het Parijs akkoord ook pas in het jaar 2100. Dus laten we onszelf wat extra tijd gunnen als we het dan gelijk goed doen.
Dan is het allang te laat...
Wederom een argument gebaseerd op wensdenken en zeer weinig inhoudelijke argumentatie of begrip van de materie. Het eindeloze wijzen naar anderen is precies waarom er nooit eens wat gebeurd. Het nodigt en legitimeert ontkenners en ondertussen gewoon meer gas en olie blijven verbranden alsof het niks uitmaakt.

Lees jezelf eens goed in. Meer dan genoeg mogelijkheden toe en handreikingen genoeg in de verschillende klimaattopics. Wat je hier niet hoeft is deze mentaliteit. Dit is destructief, naïef en nodigt absoluut geen fatsoenlijke discussie uit. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Hebben we het nu over 1 van de meest genivelleerde landen van de wereld, waar de ongelijkheid al 30 jaar stabiel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:21:
[...]

Verschil is dat fvd wel de immigratie wil aanpakken. Iets waar vvd al jaren niet in slaagt.
Fvd wil ook Nexit en dat betekent dat je ze niet helemaal op een rijtje hebt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Ik hoor 'm zojuist toch echt Baudet feliciteren :)
Dan heb ik dat echt net gemist :X Tijd om naar bed te gaan en morgen maar zien wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:23:
Rutte heeft nu al de beste speech, knip oog, feiten en de mogelijkheid openhouden.
Daar is Rutte dan ook gewoon extreem goed in ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Todays news: Goed nieuws: Nederlanders zijn gelukkiger dan ooit. Dat blijkt uit groot internationaal onderzoek.

Niet je eigen situatie vergissen met die van de gemiddelde Nederlander.

En daarbij: als we nu eindelijk van een 'first come, first serve' migratiebeleid naar 'most deserved, best fit' migratiebeleid gaan, zal dat ook een boel geld schelen een hoop mensen (inclusief de migranten) gelukkiger maken.

Mag ik u eraan herinneren van dat van de Somaliers die +10 jaar in Nederland zijn, 75% niet werkt een uitkering ontvangt? Op welke manier zorgt zulk een links beleid niet voor een kaalslag in Nederland?

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:08:
[...]

En dus is Baudet even goed als de anderen?

[...]
Dit is simpelweg niet waar. De klassieke partijen, waar iedereen op afgeeft met het idee van "we gaan de elite aanpakken" praten minder in oneliners, en gebruiken hun beleid en verkiezingsprogramma om de kiezer te overtuigen
[...]
Dan raad ik je aan om dit tegen de politici te zeggen, dat ze zich op inhoud moeten richten en er daarmee voor zorgen dat het niveau van het debat omhoog gaat.

[...]
Ik heb nooit ontkend dat andere politici niet hebben gelogen.

[...]
Nee. En ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd voorstander van het programma van D66 te zijn.

[...]

Nee, en ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd voorstander van de VVD te zijn.
[...]
Nee. FvD gaat daar echter niets aan veranderen. Het kan ze niets schelen.

[...]

Dat is hij wel. De meeste politici willen dat je hun versie van de waarheid ziet. Baudet wil letterlijk dat we denken zonder ons te baseren op feiten. Onder hem doet de waarheid er totaal niet toe. Dat is een zorgelijke stap verder.
Ik zie totaal niet in waarin Baudet wil dat we niet denken of waarin Baudet anders opereert dan andere partijen. Ook wel leuk hoe ik je mijn voorbeelden afdoet. Het boeit en boeide me niet van wie je voorstander bent namelijk. Ik toonde alleen maar aan dat elke partij liegt en als ik er zin in zou hebben kan ik je van elke partij ook legio voorbeelden van factfree politics geven. Je hebt duidelijk hekel aan de man, dat is allemaal prima, maar je argumenten waarom Baudet nou echt een stap erger zou zijn lees ik nergens. Je persoonlijke hekel aan de man maakt je argumenten niet beter - eerder gezegd alleen maar nog slapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:21:
[...]

Hét gaat niet om Jan. Maar om z'n dochter:

[Afbeelding]

...

Ah, ik kom er net achter dat ze ook voor Feyenoord is.

[Afbeelding]
Mooi dame hè. Kwam niet zo maar dat Buma een beetje in de war raakte in dat debatje gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:44
De_Bastaard schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:22:
Imo zou dit klimaatbeleid op zijn minst geregeld moeten worden op Europees niveau.

Ik begrijp dat elk land zijn steen moet bijdragen aan een beter klimaat en dat iemand het goede voorbeeld moet geven maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat we in NL ons stinkende best doen en dat 1000km verderop in Polen gewoon nieuwe bruinkool centrales worden gebouwd omdat het een opkomende economie is of whatever. Nee, verbied dan bruinkool centrales op zijn minst in heel Europa.

Maar nee, dat komt er niet van. In plaats daarvan krijg je schimmige constructies zoals het importeren van stroom dat zogenaamd groen is en stoken we die centrales bij door bossen in Nederland te kappen en bomen van heinde en ver te halen per boot.
Sterker: hier in Nederland zo groen mogelijk, en nét over de grens in Duitsland gaan ze door met dit gedrocht
Wikipedia: Garzweiler

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
FunkyTrip schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:24:
[...]

Fvd wil ook Nexit en dat betekent dat je ze niet helemaal op een rijtje hebt.
Op termijn inderdaad, kleine nuance. Maar blijven stemmen op de huidige gruwel betekent wss meer aanslagen en gekkigheid, tja als men dat wil uitstekend.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PWM schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Hebben we het nu over 1 van de meest genivelleerde landen van de wereld, waar de ongelijkheid al 30 jaar stabiel is?
Dat duurt niet lang meer nu we steeds verder naar rechts schuiven. Tot nu toe werd de VVD altijd een beetje tegengehouden doordat ze moesten polderen met linkse partijen. Dat is straks voorbij. Dan gaat het privatiseren verder en gaan we hard de VS achterna.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Op termijn inderdaad, kleine nuance. Maar blijven stemmen op de huidige gruwel betekent wss meer aanslagen en gekkigheid, tja als men dat wil uitstekend.
Het lijkt mij logischer dat een veel strenger immigratiebeleid en de daarmee indirect samenhangende moslimhaat juist tot meer aanslagen leidt. Discrimineren van allochtonen wordt weer salonfahig. Nu gebeurt dat vooral stiekem.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:23:
[...]

Dan is het allang te laat...
Als dat het argument is, moeten we echt alles op alles zetten om onze dijken te verhogen. Ik voer de discussie juist op basis van cijfers, ik link er constant naar.

Als het dan zogenaamd echt zo snel te laat is, zijn we reddeloos verloren, jij ziet toch zelf ook wel dat de opkomende economieën de investeringen van Europa x5 teniet doen?

Persoonlijk geloof ik totaal niet dat het dan te laat is, maar als je dat wel gelooft zou ik niet meer lekker slapen, gezien hoe weinig ambitieus de grote uitstoters in de wereld zijn. We moeten realistisch zijn, zelfs als we morgen onze uitstoot van 0,35% halveren dan zijn we nog 100% afhankelijk van de ambitie elders.

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58
GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Sterker: hier in Nederland zo groen mogelijk, en nét over de grens in Duitsland gaan ze door met dit gedrocht
Dat is toch te pervers voor woorden? En Merkel gaat lekker verder met de zelfpijperij over hoe goed ze het wel niet doet door die kerncentrales te sluiten.

Ik ben geen fan van beiden overigens. Steek eens flink wat geld in kernfusie of waterstof maar je moet niet gaan lopen roepen dat je zo lekker bezig bent door kerncentrales te sluiten en vervolgens lekker kolencentrales bij bouwen.

Helaas hoor je daar weer vrij weinig over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:24:

Mag ik u eraan herinneren van dat van de Somaliers die +10 jaar in Nederland zijn, 75% niet werkt een uitkering ontvangt? Op welke manier zorgt zulk een links beleid niet voor een kaalslag in Nederland?
Dat is gewoon rechts beleid. Echt links heeft immers nog nooit geregeerd, Misschien is het thee-drinken veel effectiever. We zullen het nooit weten omdat het nooit een echte kans kreeg vanwege het eindeloze framen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Ik zie totaal niet de link tussen de huidige politiek en aanslagen. Dat ligt toch echt eerder aan heel andere zaken m.i.. Persoonlijke problematiek, tegenstellingen creëren zoals FvD, PVV en toch ook wel enkele media doen.. Zelfs voor de clicks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
FunkyTrip schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:27:
[...]

Het lijkt mij logischer dat een veel strenger immigratiebeleid en de daarmee indirect samenhangende moslimhaat juist tot meer aanslagen leidt. Discrimineren van allochtonen wordt weer salonfahig. Nu gebeurt dat vooral stiekem.
Strenger beleid staat niet gelijk aan haat. Er is in 15 jaar geen klote veranderd. Pim had gelijk, maar ik zie de verontwaardiging in de gezichten van de leiders alweer wanneer de volgende aanslag op de rol staat, terwijl ze elke dag de kans krijgen er wat aan te doen, maar daar te incapabel voor zijn

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Ongelooflijk dat pvv versie 2.0 zoveel mensen weet te foppen.
Wanneer leert men nou eens dat rechts populisme niet werkt?

Ik snap echt niet hoe iemand voor een partij van een *knip* welke niet in klimaatverandering geloofd en voor een nexit is (juist nu, met alle chaos aan de andere kant van het kanaal momenteel) kan stemmen.

Onbegrijpelijk.

[ Voor 2% gewijzigd door Migrator op 21-03-2019 07:20 ]

Steam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De_Bastaard schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:22:
Totdat ze straks samen een rechtse regering kunnen vormen. Dan zegt de VVD echt geen nee.
Maar je daar maar geen zorgen over. De VVD is populistisch in verkiezingstijd, maar voert systematisch beleid voor selectief belang uit. FvD is puur populistisch en dan druk ik me nog mild uit. Hier valt niet mee samen te werken en dat begrijpt de VVD ook. Leuk dat ze nu veel zetels pakken, betekent niet dat ze niet buitenspel komen te staan in veel of zelfs alle provincies. Zelfs als ze gaan besturen, dan kan je bijna wachten op LPF toestanden.

De breekpunten zijn ook veel te talrijk. Denk alleen al aan:
-Klimaatbeleid
-EU
-"Partijkartel"
-Migratie

FvD staat buitenspel omdat ze nergens een coalitie kunnen vormen. Dat is de realiteit. Komt nog eens bij dat het volstrekt onduidelijk is waar FvD wel voor staat. Wat ze allemaal niet willen is wel duidelijk, maar wat wel?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Ik zie totaal niet de link tussen de huidige politiek en aanslagen. Dat ligt toch echt eerder aan heel andere zaken m.i.. Persoonlijke problematiek, tegenstellingen creëren zoals FvD, PVV en toch ook wel enkele media doen.. Zelfs voor de clicks..
Kijk even wat interviews met Pim terug dan zul je het begrijpen. Justitiële dwaling en slechte inburgering bijvoorbeeld

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:42
pica schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:30:

Ik snap echt niet hoe iemand voor een partij van een fascist welke niet in klimaatverandering geloofd en voor een nexit is (juist nu, met alle chaos aan de andere kant van het kanaal momenteel) kan stemmen.

Onbegrijpelijk.
Omdat men ziet dat het in de VS & UK zo goed uitpakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Dat is gewoon rechts beleid. Echt links heeft immers nog nooit geregeerd, Misschien is het thee-drinken veel effectiever. We zullen het nooit weten omdat het nooit een echte kans kreeg vanwege het eindeloze framen.
Wat betreft de maatschappelijke deelname van vluchtelingen doet Nederland het niet minder dan bijvoorbeeld Duitsland waar gebleken is dat ruim 80% van de vluchtelingen een beroep moet doen op de sociale zekerheid daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Yup..... laten wij inderdaad gaan doen wat links, groen wil...… zo veel mogelijk inzetten op de lokale vervuiler betaald. Ons zelf uit de markt prijzen bij de aanschaf van nutsvoorzieningen.

In de landen om ons heen vinden ze het prima, wij door alle klimaat ideeën op nationaal niveau extra belasting betalen op energie, dan mag een ander invullen wat er met de prijs van geïmporteerd energie gaat gebeuren, die wordt naverwant mee verhoogt. Kortom, door die klimaat ideeën maken we alles onnodig duur en het laat gewoon zien dan anders dan een beboeting van gebruik het geen echte oplossing van het probleem is.

Het probleem ligt in andere landen, de echte vervuilers. Met extra belasting op energie dwingen wij landen als China, India of in Afrika echt niet tot energiehervorming.

Het spreekwoord, "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" werkt niet op deze schaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-Bonalds schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Omdat men ziet dat het in de VS & UK zo goed uitpakt ;)
Het enge is dat diezelfde mensen dat ook echt denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL

Ik snap echt niet hoe iemand voor een partij van een fascist welke niet in klimaatverandering geloofd en voor een nexit is (juist nu, met alle chaos aan de andere kant van het kanaal momenteel) kan stemmen.

Onbegrijpelijk.
Wanneer leert men nu eens dat een vvd met 200-300 integriteitsschandalen er niet voor jou zit? En nog niet gesproken over de massa immigratie

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Als je ziet in de Filipijnen (maar natuurlijk ook andere landen) zou ik eerder een miljard uitgeven aan wat roetfilters voor bijvoorbeeld de jeepney's daar, dan dat we hier in de marge dingen gaan doen die totaal geen effect hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Kijk even wat interviews met Pim terug dan zul je het begrijpen. Justitiële dwaling en slechte inburgering bijvoorbeeld
Nederland doet het daarin juist heel behoorlijk. Wijken als in Brussel en Parijs zijn voorkomen. Maar naar mijn mening begint dit juist veel slechter te worden sinds Rutte 1.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

FunkyTrip schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Echt links heeft altijd om het hardst geroepen dat afkomst van mensen er niet toe doet. Ondertussen laat het CBS al decennia lang cijfers zien die compleet in lijn liggen met die van andere Europese landen. Sommige bevolkingsgroepen botsen in extreme mate met de Nederlandse/Europese cultuur/zorgstaat.

Voor onszelf, voor henzelf, hadden we ook andere, maar wel kansrijke migranten kunnen helpen en hierheen laten komen.

We moeten de realiteit onder ogen zien, dat is dat Nederland vandaag weer uitgeroepen is tot een van de gelukkigste landen ter wereld. Tientallen miljoenen mensen zouden hier dolgraag willen wonen en opgroeien. Laten we dan maar degenen kiezen die hier het meeste uit hunzelf kunnen halen, zodat we extra ruimte en goodwill creëren om nog meer mensen op te vangen.
Waarom autoritair nationalisme?
Waarom anti-democratisch? (forum anyone?)
Waarom anti-liberaal?

Stijlloze termen roepen is leuk, maar onderbouw dat dan ook.
....en voor een nexit is (juist nu, met alle chaos aan de andere kant van het kanaal momenteel) kan stemmen.

Onbegrijpelijk.
Ik heb slecht nieuws voor je. Europa is op weg naar de uitgang, of je het nu leuk vind of niet. Gemist dat het Frankrijk sinds 1972 niet gelukt is om geen begrotingstekort te hebben en dat ze nu aan de vooravond van Griekse toestanden staan? Gemist dat Italie haar pensioenleeftijd naar 57 jaar heeft verlaagt (Nederland: 68), omdat ze meent dat Noord-Europa dat toch wel gaat betalen. Dat de begrotingscommisie van de TK in Nederland unaniem heeft geconcludeerd dat wij hier niets meer aan kunnen doen?

Ook gemist dat Oost-Europa (Tsjechië, Polen, Bulgarije, Hongarije) in grote mate Europese wetgeving consequent aan hun laars lappen en dat Europa alleen maar lafjes toekijkt, maar nooit hun subsidies intrekt.

Gemist dat UK een extreme netto betaler was aan Brussel en nu ook nog is wegvalt? Dat Europa zich ondertussen drukt maakt over handelsverdragen met Oekranie en de Europese Rekenkamer nog geen jaar later concludeert dat van de 4 miljard euro subsidie nog geen miljoen goed terecht is gekomen.

Ik ben ook VOOR Europa, maar echt open je ogen: Europa is binnen enkele jaren einde verhaal. Het aantal goedwillende landen is in een kleine minderheid in Brussel.

Ik had ook gehoopt en gewild dat Europa een fantastisch succes zou worden. Ondertussen hebben wij een schuld van 400 miljard (via de Bankenunie) aan Spanje/Italie en dat wordt elke dag miljoenen groter. Slecht-willend Europa trekt Nederland helemaal leeg, tot jij het ook realiseert en het dus te laat is.

En ja, liberaal Macron heeft verwoede pogingen gedaan om het tij te keren in 2019. Eindelijk sinds 1972 geen oplopende staatsschuld. Kansloos mislukt, zonder enige hoop voor de toekomst. En dit zijn nog wel economische goede tijden. Maak je borst maar vast nat voor de volgende economische crisis. Griekenland zal aanvoelen als een vakantie dan.

[ Voor 51% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Hele issue lijkt mij niet zozeer dat er zogenaamd tegenstellingen gecreëerd zouden worden door deze of gene maar dat er sterk afgescheiden samenlevingsvormen bestaan in Nederland die zo goed als geen onderling contact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:33:
[...]

Echt links heeft altijd om het hardst geroepen dat afkomst van mensen er niet toe doet. Ondertussen laat het CBS al decennia lang cijfers zien die compleet in lijn liggen met die van andere Europese landen. Sommige bevolkingsgroepen botsen in extreme mate met de Nederlandse/Europese cultuur/zorgstaat.

Voor onszelf, voor henzelf, hadden we ook andere, maar wel kansrijke migranten kunnen helpen en hierheen laten komen.

We moeten de realiteit onder ogen zien, dat is dat Nederland vandaag weer uitgeroepen is tot een van de gelukkigste landen ter wereld. Tientallen miljoenen mensen zouden hier dolgraag willen wonen en opgroeien. Laten we dan maar degenen kiezen die hier het meeste uit hunzelf kunnen halen, zodat we extra ruimte en goodwill creëren om nog meer mensen op te vangen.
Hoeveel mensen hebben meegedaan aan dat onderzoek?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:33:
[...]

Het enge is dat diezelfde mensen dat ook echt denken...
'denken' is hier een ongelukkig gekozen woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:34:
[...]

Hele issue lijkt mij niet zozeer dat er zogenaamd tegenstellingen gecreëerd zouden worden door deze of gene maar dat er sterk afgescheiden samenlevingsvormen bestaan in Nederland die zo goed als geen onderling contact hebben.
Volgens mij ontkent niemand dat die segregatie bestaat (misschien Denk dan), maar ook hier heb ik geen oplossing voor gezien vanuit het FvD kamp. Of heb ik die gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:40:
[...]

Volgens mij ontkent niemand dat die segregatie bestaat (misschien Denk dan), maar ook hier heb ik geen oplossing voor gezien vanuit het FvD kamp. Of heb ik die gemist?
Fvd wil gelijke behandeling voor een ieder ongeacht religie en zeker geen sluiting moskeeën of verbod Koran en dat soort zaken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:40:
[...]

Volgens mij is daar ook niet echt een oplossing voor. Mensen uit diverse groepen vinden elkaar wel in gezamenlijke interesses maar wanneer het op levensbeschouwelijke zaken aan komt is die gezamenlijkheid onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:42:
[...]

Volgens mij is daar ook niet echt een oplossing voor. Mensen uit diverse groepen vinden elkaar wel in gezamenlijke interesses maar wanneer het op levensbeschouwelijke zaken aan komt is die gezamenlijkheid onmogelijk.
Toch stemmen veel mensen op deze partijen met het idee dat die hun van dit probleem gaan verlossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Maar je daar maar geen zorgen over. De VVD is populistisch in verkiezingstijd, maar voert systematisch beleid voor selectief belang uit. FvD is puur populistisch en dan druk ik me nog mild uit. Hier valt niet mee samen te werken en dat begrijpt de VVD ook. Leuk dat ze nu veel zetels pakken, betekent niet dat ze niet buitenspel komen te staan in veel of zelfs alle provincies. Zelfs als ze gaan besturen, dan kan je bijna wachten op LPF toestanden.

De breekpunten zijn ook veel te talrijk. Denk alleen al aan:
-Klimaatbeleid
-EU
-"Partijkartel"
-Migratie

FvD staat buitenspel omdat ze nergens een coalitie kunnen vormen. Dat is de realiteit. Komt nog eens bij dat het volstrekt onduidelijk is waar FvD wel voor staat. Wat ze allemaal niet willen is wel duidelijk, maar wat wel?
offtopic:
Easy money? Politiek betaalt best prima, tegenprestatie betrekkelijk nihil. Afbreukrisico navenant. Langdurig onder de pannen. Daarna afvloeien naar een langdurig aaneenrijgen van commissariaten en leuke baantjes.

Althans, ik kan me weinig anders voorstellen, aangezien ze geen idealen hebben, noch principes of opbouwende ideeën waar het land iets aan heeft.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Onbegrijpelijk.
Waarschijnlijk mede vanwege dat soort kortzichtige reacties en volstrekt onzinnige opmerkingen over fascisme. Een betere wereld en de dialoog begint bij jezelf he. :) Op deze manier zul je het ook niet gaan begrijpen denk ik.

Erg interessante uitkomst. Had wel verwacht dat FvD wat zetels zou krijgen, maar zoveel is best bizar. Op zich is er weinig geks gebeurd. Dat FvD flink zou winnen stond al vast en dat de coalitie zou verliezen stond ook vast. Wat dat betreft weinig nieuws onder de zon. Ik heb op een lokale partij gestemd, zo te zien heeft dat zoals enigszins verwacht weinig effect. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:44:
[...]

Toch stemmen veel mensen op deze partijen met het idee dat die hun van dit probleem gaan verlossen...
Zal nooit gaan gebeuren. Levensbeschouwing is een onvervreemdbaar recht van een ieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

Omdat de partijen die er nu zitten niks waarmaken. Men leert niet van 2002. Lekker blijven wegkijken ipv de schuld bij de eigen partij te zoeken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Logisch.

Problemen komen niet door jezelf, maar door anderen.
- de gevestigde partijen
- immigratie
- alles wat anders is dan vroeger

Daar spelen bepaalde partijen gezien de uitslag héél goed op in. Populisme en angst vieren feest.

En for what? Gaat het heel slecht in Nederland? We staan potverdorie op heel veel lijsten als hoogste van de wereld. Maar nee hoor: we moeten het "opschudden", alles moet anders.

Ik lach me kapot als iedereen er over enkele jaren achter komt dat ook die partijen niet magisch andere dingen gaan bereiken dan de gevestigde partijen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:33:
[...]

de realiteit is dat Jan met een identiek cv als Achmed, wel op sollicitatiegesprek mag komen, Achmed kan het shaken in het merendeel van de gevallen :) Dus die selecte groepjes doen we onszelf aan op die manier.
Ik heb slecht nieuws voor je. Europa is op weg naar de uitgang, of je het nu leuk vind of niet. Gemist dat het Frankrijk sinds 1972 niet gelukt is om geen begrotingstekort te hebben en dat ze nu aan de vooravond van Griekse toestanden staan? Gemist dat Italie haar pensioenleeftijd naar 57 jaar heeft verlaagt (Nederland: 68), omdat ze meent dat Noord-Europa dat toch wel gaat betalen. Dat de begrotingscommisie van de TK in Nederland unaniem heeft geconcludeerd dat wij hier niets meer aan kunnen doen?
ook gemist dat we bitter weinig oorlogen hebben gehad in Europa vanaf WOII?
Ook gemist dat Oost-Europa (Tsjechië, Polen, Bulgarije, Hongarije) in grote mate Europese wetgeving consequent aan hun laars lappen en dat Europa alleen maar lafjes toekijkt, maar nooit hun subsidies intrekt.
ook gemist dat de EU daar sancties op aan het nemen is? Of dat bv. een Hongarije deze week uit hun fractie is gekieperd in het Europese parlement?
Gemist dat UK een extreme netto betaler was aan Brussel en nu ook nog is wegvalt? Dat Europa zich ondertussen drukt maakt over handelsverdragen met Oekranie en de Europese Rekenkamer nog geen jaar later concludeert dat van de 4 miljard euro subsidie nog geen miljoen goed terecht is gekomen.
tjah, shit happens. Nederland heeft ook wel eens wat subiside misplaatst, elk land zowat.
Ik ben ook VOOR Europa, maar echt open je ogen: Europa is binnen enkele jaren einde verhaal. Het aantal goedwillende landen is in een kleine minderheid in Brussel.
dus moeten we leren en samenwerken op dat punt. Er is geen ene samenwerking die op een bepaald punt perfect en klaar is, het vereist continu inspanningen en continu nieuwe accenten, andere accenten enz. enz.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 12:08
Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:46:
Ik denk dat D66 en CU van de VVD en CDA eisen dat ze met GL in zee gaan. Met deze marge in de exitpolls kan dat dus makkelijk. Des te beter voor FvD voor de volgende TK verkiezingen.

Nog meer geld naar klimaat, een gevecht dat Nederland (0,35% uitstoot wereldwijd) ongeveer in zijn eentje wereldwijd serieus voert en de totale onzin daarvan zien steeds meer mensen in.

Zeker als de opkomende economieën komende jaren enorm zullen profiteren van de Groenlinks maatregelen die Nederland aan onze multinationals gaat opleggen. Zonder enig gewetensbezwaar zullen ze de productie en daarbij behorende uitstoot overnemen om hun eigen economie op te voeren.

Blijven de Nederlanders over met een schoon geweten, een belabberde economische positie en een wereldwijd slechter klimaat.

[...]

In China nam de extra CO2 in 2017 bijzonder weinig toe voor Chinese begrippen (slechts 1,7% in 2017). Die minimale Chinese toename (+0,19Gt) is echter bijna net zoveel als de complete Nederlandse CO2 uitstoot (0,2 Gt)
Er zijn meer landen bezig. Tijdens COP22 hebben 48 landen getekend om voor het jaar 2050 voor 100% renewable energy te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:46:
[...]

Logisch.

- de gevestigde partijen
- immigratie

Daar spelen bepaalde partijen gezien de uitslag héél goed op in. Populisme en angst vieren feest.

En for what? Gaat het heel slecht in Nederland? We staan potverdorie op heel veel lijsten als hoogste van de wereld. Maar nee hoor: we moeten het "opschudden", alles moet anders.

Ik lach me kapot als iedereen er over enkele jaren achter komt dat ook die partijen niet magisch andere dingen gaan bereiken dan de gevestigde partijen.
Lijstjes zeggen mensen niks als ze daar niks van merken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Lijstjes zeggen mensen niks als ze daar niks van merken.
Memes en gekke outfits in de tweede kamer blijkbaar wel. Of leuke teksten in het Latijn.

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen dat mensen die gast serieus nemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lol, Thierry speecht: “we staan hier te midden van de brokstukken van de grootste beschaving ever”, W.T.F...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:42:
[...]

We hebben dat in Nederland in religieus opzicht wel aardig voor elkaar. Sinds het einde van de verzuiling dan. In die zin denk ik dat de Islam een stap terug is. Zeker als je dat combineert met de over het algemeen lagere sociale klasses waarin de aanhangers van dat geloof zich bevinden. Let op: dit is geen waarde oordeel. Wat je er mee moet? Het in elk geval niet groter laten worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:09
Er moeten toch nog veel meer uitslagen bekend gemaakt worden? Tot nu toe maar 3 provincies gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

polli_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Er zijn meer landen bezig. Tijdens COP22 hebben 48 landen getekend om voor het jaar 2050 voor 100% renewable energy te gaan.
Er is zoals gewoonlijk weer veel beloofd en getekend en gebabbeld en de hoop dat de ander veel doet, zodat de rest er economisch van kan profiteren.
Three years after nearly 200 countries signed a landmark climate agreement in Paris, they are still far off-track from preventing severe global warming in the decades ahead.
polthemol schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:47:
[...]

de realiteit is dat Jan met een identiek cv als Achmed, wel op sollicitatiegesprek mag komen, Achmed kan het shaken in het merendeel van de gevallen :) Dus die selecte groepjes doen we onszelf aan op die manier.
Somaliërs heten geen Achmed. Nee sorry, is flauw, maar is jouw reactie ook. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met AZC's dus pikte er een bevolkingsgroep uit die gewoon echt totaal niet bij Nederland past: de Somaliers. elke Somalier die wel lekker aan het werk is, ben ik enorm trots op, een wonder.

Maar wat doen we onszelf aan? We hadden inplaats daarvan ook 3 wel, bij voorbaat, zeer kansrijke migranten kunnen laten overkomen. Alsof we geen 3 andere migranten hadden kunnen vinden die niet naar het rijke, welvarende Nederland hadden willen komen.
ook gemist dat we bitter weinig oorlogen hebben gehad in Europa vanaf WOII?
Dat is de dooddoener in elke Europese discussie. Europa was fijn, was mooi, was leuk zolang het duurde. Maar de realiteit nu is zoals ik hem schets, en daar hebben we mee te dealen. Elke dag een verdergaande niet te stoppen achteruit gang in Brussel.
ook gemist dat de EU daar sancties op aan het nemen is? Of dat bv. een Hongarije deze week uit hun fractie is gekieperd in het Europese parlement?
Daar wordt al maanden, zo niet jaren, door EU critici ongevraagd. Maar feitelijk zegt het weinig, Orban houdt zijn subsidies. Jij hebt zeker gemist dat Tsjechië en Polen hebben aangekondigd samen met Hongarije sancties tegen elkaar onbegrensd en tot het einde der tijden weg te vetoën?

Het zal niet beter worden in Europa, niet hetzelfde blijven, maar elke dag slechter en helemaal niets toont mij aan dat dat anders is. Hongarije bevestigd elke dag weer: ze gaan verder op het pad ingezet.
tjah, shit happens. Nederland heeft ook wel eens wat subiside misplaatst, elk land zowat.
Ja, want de waslijst aan miljarden verspilde subsidies die de Europese Rekenkamer jaarlijks publiceert over Oost-Europa is vergelijkbaar met die van Nederland? Foutjes kunnen gebeuren, dit is structurele uitbuiting door Europa en het bizarste van alles: ze komen er zelf openlijk voor uit. Lachen Brussel in het gezicht uit erom.
dus moeten we leren en samenwerken op dat punt. Er is geen ene samenwerking die op een bepaald punt perfect en klaar is, het vereist continu inspanningen en continu nieuwe accenten, andere accenten enz. enz.
Ook een dooddoener die D66 al 15 jaar roept, na elke keer geconstateerd te hebben dat Brussel achteruit gaat. Om goed te samen werken moet je welwillende en fatsoenlijke mensen aan boord hebben. De kostentransparantie verkiezing in 2016 (hoofdelijke stemming) zal ik nooit vergeten uit Brussel en blijf ik maar aanhalen. Toen werden we met onze neus op de feiten gedrukt dat +50% van Brussel niet-welwillend zijn en voor eigen belang zitten. Ondanks de unanieme (van links tot rechtse steun) van Nederlandse partijen.

Brussel is echt einde verhaal. Niet omdat ik het wil, maar omdat D66 en consorten decennia in groot, grootser, groots heeft gedacht. Het aloude Rome concept dus.

[ Voor 69% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 12:07
WhatsappHack schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:46:
[...]

Ik heb op een lokale partij gestemd, zo te zien heeft dat zoals enigszins verwacht weinig effect. :P
Niet zo negatief. Je krijgt waarschijnlijk geen windmolens in je achtertuin, en daar zijn de privincies voor toch? Ik vind het sowieso vreemd dat deze verkiezing zich leent en misbruikt wordt door de Eerste kamerverkiezingen, maar zo werkt het indirecte systeem nu eenmaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:46:
[...]

Logisch.

- de gevestigde partijen
- immigratie

Baudet is nu aan het woord en grossiert in quasi intellectuele uitspraken.

Veel bla bla, zoals het al is sinds hij gekozen is voor de tweede kamer. Geen woorden maar daden. Daar gaat het op neer komen.

Kunt er op wachten dat FvD over 4 jaar gedecimeerd wordt vanwege het weinig tot niets voor elkaar hebben gekregen met al die stemmen. Misschien gaan ze wel opnieuw de slachtofferrol in, dat ze zo weinig voor elkaar hebben gekregen omdat ze zijn tegengewerkt door de 'oude' politieke partijen. Het is allemaal zo doorzichtig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Als ik Thierry hoor speechen vraag ik me wederom af waarom hij aansluiting heeft bij z'n stemmers.
Speken ze wel de zelfde taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
polli_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Er zijn meer landen bezig. Tijdens COP22 hebben 48 landen getekend om voor het jaar 2050 van de behoeften voor 100% renewable energy te gaan.
Politieke beloftes die meer dan 1 verkiezing in de toekomst liggen moet je met een flinke korrel zout nemen.
Zie bijvoorbeeld Trump die vrolijk tientallen internationale verdragen opzegt omdat ze niet bij zijn ideeën passen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Baudet die een speech geeft. Op één of andere manier moet ik altijd aan een historisch persoon denken als ik hem hoor praten... :/
Zelf Wilders vind ik fijner dan hem.

Yup, Godwin...

[ Voor 8% gewijzigd door fm77 op 20-03-2019 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:51:
Als ik Thierry hoor speechen vraag ik me wederom af waarom hij aansluiting heeft bij z'n stemmers.
Precies, kraakt mensen af die geen boeken lezen.. nou.. daar gaat ie ;)

Over vechten tegen windmolens ken ik nog wel een klassieker overigens :+

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-03-2019 23:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:52:
Baudet die een speech geeft. Op één of andere manier moet ik altijd aan een historisch persoon denken als ik hem hoor praten... :/
Zelf Wilders vind ik fijner dan hem.
Omdat Wilders zo belachelijk overdreven is. Baudet lijkt voor veel mensen nog redelijk fatsoenlijk aan de oppervlakte, en er zijn écht mensen die geloven in dat quasi-intellectuele toneelstukje van hem.

Alsof je naar een slechte RTL of SBS acteur kijkt.

Om te kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:51:
Veel mensen willen toch iets boven hun stand leven , politiek blijkbaar ook dus. En hij geeft best veel emotie in de samenleving een plek, alleen geen oplossingen. Dus (a) klagen en (b) gewoon doorlopen, dat zijn veel mensen wel gewend.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:54:
[...]

Omdat Wilders zo belachelijk overdreven is. Baudet lijkt voor veel mensen nog redelijk fatsoenlijk aan de oppervlakte, en er zijn écht mensen die geloven in dat quasi-intellectuele toneelstukje van hem.

Om te kotsen.
Open je ogen. Lekker Marrakesh akkoord blijven steunen ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:49:
Lol, Thierry speecht: “we staan hier te midden van de brokstukken van de grootste beschaving ever”, W.T.F...
Precies waarom ik dus net geen FvD zal stemmen. Die narcistische grootheidswaanzin en het overdreven woordgebruik en gedoe leiden ontzettend af en doen me vermoeden dat er iets niet helemaal lekker zit bij Baudet. Ik vind het zonde, volgens mij storen zich er meer mensen zich aan dan dat mensen het waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:52:
[...]

Precies, kraakt mensen af die geen boeken lezen.. nou.. daar gaat ie ;)
Ik hoor hem praten, maar steeds komt de vraag boven, hoe kan een zwevende kiezer, veelal zonder hogere opleiding dit soort teksten slikken als zoete broodjes???

Na dit stuk staat hij gewoon op -6 zetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:54:
[...]

Om te kotsen.
Het is zo bombastisch dat het hilarisch gênant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:56:
[...]

Ik hoor hem praten, maar steeds komt de vraag boven, hoe kan een zwevende kiezer, veelal zonder hogere opleiding dit soort teksten slikken als zoete broodjes???

Stupiditeit en prikkels van emotie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:09
[...]

Je hebt ook mensen die denken: "Hij praat met dure woorden, wow hij heeft er verstand van." Het is maar net hoe je het bekijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

Fvd heeft heel veel hoger opgeleiden als aanhang vergis je niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Fvd heeft heel veel hoger opgeleiden als aanhang vergis je niet.
Hoger opgeleid wil niet zeggen dat je per definitie verstandig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:55:
[...]

Welke ogen moet ik openen? Of moet ik geloven in de retoriek dat iedere "buitenlander" een terroristische parasiet is?

Nee, bedankt, dat is te simpel. Leuk voor mensen met een zeer beperkt wereldbeeld die niet verder kijken of komen dan de straat waarin ze wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:58:
[...]

Welke ogen moet ik openen? Of moet ik geloven in de retoriek dat iedere "buitenlander" een terroristische parasiet is?

Nee, bedankt, dat is te simpel. Leuk voor mensen met een zeer beperkt wereldbeeld die niet verder kijken of komen dan de straat waarin ze wonen.
Dat is een deur verder PVV

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
wtf... De vleugels van Minerva?
Ik wil ook wat van die lavendel....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:34:
[...]

Ik weet het niet, wellicht een combinatie van beide. Kijk naar bv GeenStijl of Fok. Als gematigd persoon word je daar weggejaagd, terwijl de believers verder worden gehersenspoeld dat het heel slecht gaat, levensgevaarlijk is, elite zus rechts zo.. dus ja, zeker enig verlies van contact met andersdenkenden.
Dan hebben we bepaalde bronnen als TPO die zorgen dat verzuurde mensen verzuurder en bozer worden. Maar die lezers blijven in hun eigen cirkeltje inderdaad.

Dan nemen we een bron die ooit professioneel was, maar inmiddels flink is afgezakt, RTL. Die maakt weer extra tegenstellingen in de trant van zwarte Piet en blijft maar olie op het vuur gooien. Lees de reacties daar weer eens op op Facebook, en het lijkt wel of je overlopen wordt door een Trollenleger boze mensen die continu getriggerd worden door alles wat RTL plaatst. De boosheid groeit.

De redelijke politiek heeft geen antwoord op gecreëerde boosheid en geen goed antwoord op segregatie.
Daarnaast houdt de reguliere politiek zich bezig met oplossingen voor het klimaat die 'de burger heel veel geld gaan kosten'.
Boosheid².

FvD stelt dat ze in ieder geval 1 van de problemen kan fixen, namelijk het meest acute geldprobleem. En oh ja, de burger mag beslissen in referenda, niet de elite. En spontaan voelen ongehoorde mensen laatste mensen zich gehoord, zelfs al gebeurt er niks.
En Baudet noemt zich het slimme geleerde hoogopgeleide alternatief. Wie wil daar nu niet bij horen? Als je daar bij hoort, ben je slim..

Ik moet wel zeggen: smooth gespeeld allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertaal deze toespraak in het Engels en de buitenlandse pers gaat over elkaar heen buitelen van verbazing hoe een dergelijke zot zoveel stemmen heeft weten te bemachtigen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
[...]

Ik denk dat Baudet heel veel hoger opgeleide jongeren heeft bereikt, die voorheen overigens helemaal niet stemden.

Van zwevende kiezers is niet echt sprake. Ik geloof er niet in dat er veel kiezers zijn 'overgestapt' naar FvD. De opkomst in alle regio's is hoger dan de vorige provinciale verkiezingen. Alle partijen leveren een beetje in.
Het gros zijn nieuwe kiezers.
Onzin :P dit is precies waar juist heel veel kiezers voor hebben gekozen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

CryptoNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:55:
[...]

Ja, want vluchtelingen zijn geen mensen. En laten we internationale problemen vooral niet internationaal bespreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Is dit een politieke voorman aan het word of zit ik naar een uitzending van comedycentral te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Denk dat er een hoop zijn die denken/hopen dat hij écht wat “gaat doen” aan “al die buitenlanders”, en zn gebral voor lief nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
-36- schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:00:
[...]

Ja, want vluchtelingen zijn geen mensen. En laten we internationale problemen vooral niet internationaal bespreken.
Dat zegt niemand. Geen woorden in de mond leggen aub

Maar goed DE reden dat de fvd nu groot gaat worden is toch echt de schuld van o.a de huidige coalitie. Stop met wegkijken en de oppositie uitmaken voor schreeuwen. DIT is wat de burger tegen de borst stuit.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Baudet heeft gewonnen en mag nu in de PS laten zien of hij kan meeregeren. Lukt het zijn partij om daar stabiel concreet beleid te maken dan heeft de VVD over 2 jaar een enorm probleem. Valt het als een LPF met ruzie uit elkaar dan weten we dat ook weer.

In ieder geval goed om te zien dat het klimaatakkoord in zwaar weer zit. Dijkhoff kan nu echt niet akkoord gaan, nu moet zijn zijn harde woorden waarmaken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:01:
Is dit een politieke voorman aan het word of zit ik naar een uitzending van comedycentral te kijken?
Comedy central zagen we gisteren met Rutte en Carolien. Dat was vooropgezet nep en cringe.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:01:
[...]

Denk dat er een hoop zijn die denken/hopen dat hij écht wat “gaat doen” aan “al die buitenlanders”, en zn gebral voor lief nemen.
Hij hoort zich zelf vooral graag speechen, ik denk dat het wel mee zal vallen met de dadendrang van hem, de NOS neemt hem ook al op de hak....

Gewoon niet serieus nemen.... Politieke eendagsvlieg in de marge, over 4 jaar is hij alles weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wij! hebben mammoeten gevloerd _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:58:
[...]

1. Van mij mag je doen met je ogen wat je wil.
2. Nee, dat moet je zeker niet geloven. Wat je wellicht wel kan geloven is dat immigranten uit niet westerse landen ontzettend oververtegenwoordigd zijn in de bijstand. Ik noem dat die mensen overigens geen parasieten, maar als ik eerlijk ben wil ik liever minder mensen in de bijstand dan meer. Wat gecontroleerdere immigratie kan daar onder andere bij helpen.
3. Klopt helemaal. Dingen zijn niet zwart wit. Maar dat gaat twee kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

D66 stemmers, nog bedankt voor de verspilling van ons belastinggeld aan Oekranie. Al decennia een van de corrupte landen ter wereld, hadden we natuurlijk niet konden weten.
De financiële steun van de Europese Unie aan Oekraïne in de afgelopen jaren heeft weinig uitgehaald. Wat wel resultaat opleverde, dreigt teniet te worden gedaan door de corruptie, het conflict in Oost-Oekraïne en de instabiele politieke en bestuurlijke situatie. De Europese Rekenkamer uitte woensdag in een rapport forse kritiek op het steunprogramma.
Überhaupt voor mij al een reden om op Forum te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:03:
[...]

Hij hoort zich zelf vooral graag speechen, ik denk dat het wel mee zal vallen met de dadendrang van hem, de NOS neemt hem ook al op de hak....

Gewoon niet serieus nemen.... Politieke eendagsvlieg in de marge, over 4 jaar is hij alles weer kwijt.
Blijven wegkijken. Zoek de schuld bij je eigen partij. Er is in 15 jaar geen klote veranderd.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groen Links duidelijk de meest stemmen in Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:01:
[...]

Ik denk eerder dat veel stemmers zich vereerd voelen op iemand te mogen stemmen die zo 'moeilijk' kan praten. Daarnaast moeten al die moeilijke woorden vooral indruk maken dat FvD/Baudet toch echt wel heel hoogopgeleid en slim is. (en dus goede oplossingen heeft).
Bovendien kunnen de kiezers net doen of ze dit of zijn Latijn begrijpen, en zodoende een grandeur over zichzelf doen gaan, wat weer een positief gevoel oplevert. Positiever dan de boosheid van de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:05:
[...]

Blijven wegkijken. Zoek de schuld bij je eigen partij. Er is in 15 jaar geen klote veranderd.
mensen die denken dat er nu snel iets gaat veranderen zullen van een koude kermis thuiskomen. zoals het er nu naar uitziet wordt pvv gestaag vervangen voor fvd, en dus makkelijk buiten te sluiten.

en terecht gezien de wetenschapsontkenning, geflirt met racisme etc.

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 21-03-2019 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
FvD gestemd, net zoals vele (de meerderheid?) FvD stemmers omdat ik bij VVD niet meer thuis voel vanwege een gebrek aan daadkracht en de neiging vooral in het centrum te blijven.PVV is (uiteraard) een aantal bruggen te ver. In de basis als reactie op de 'verlinksing' van Nederland, met als ultieme voorbeeld het weghalen van de 'I Amsterdam' letters omdat dit teveel met individualisme geassocieerd zou worden (kom op mensen.. wtf?) en de drang om het 'beste jongetje van de klas te zijn' wat betreft klimaatdoelen.

Overigens mag Thierry van mij inderdaad wel iets minder quasi-intellectueel speechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:02:
[...]
<>
Maar goed DE reden dat de fvd nu groot gaat worden is toch echt de schuld van o.a de huidige coalitie. Stop met wegkijken en de oppositie uitmaken voor schreeuwen. DIT is wat de burger tegen de borst stuit.
Waat die joker net zelf ook aan refereerde, het inleg vel na het (overigens dom opgestelde referendum) in combinatie met het geheel afschaffen van het referendum van de huidige colaitie. Dat heeft D66 veel stemmen gekost, waarvan ik niet denk dat veel D66'ers nu FvD zijn gaan stemmen, maar veel nieuwe stemmers wel. Die zijn het gewoon zat. En nu is er naast SP en PVV een minder extreme optie (althans niemand weet echt waar ze voor staan).
Eerst eens zien wie de in de Provinciale staten gaan neerzetten, je moet er immers wonen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
[...]

Gelukkig is een 'verandering' ala UK de oplossing :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 12:07
Baudet: “een verkrachter die vrij rondloopt” zegt hij vlak nadat hij oreert over het tekort aan politie. Ik weet niet of Baudet als speerpunt het afschaffen van het onschuldbeginsel in zijn partijprogramma heeft, maar ik heb geen idee waar hij anders op doelt met deze opmerking.

Dat Gökmen T. vrij rondliep lag niet aan de capaciteit van de politie of zelfs van Rutte (waar hij op hintte) maar aan de mogelijkheden en bevoegdheden van het rechterlijke macht. Dom populisme dus van Baudet en bovendien smakeloos en stuitend imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D66 is ook wel een verhaal, willen ze zich in de coalitie als groen voor doen, gaat Groen Links met de prijzen er vandoor. Schijnbaar zijn de D66 stemmers toch minder milieugevoelig dan dat Jetten zich voor doet.

Groen Links is in Groningen natuurlijk de grootste omdat de stad vol zit met studenten, de verbondenheid met GL slijt wel weg als de studenten wat ouder worden en te maken krijgen met echte verantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
[...]

dan heb je toch al 15 jaar lang niet heel erg veel om je heen gekeken. Er is gigantisch veel veranderd, zowel regionaal, provinciaal, landelijk als wereldwijd.

Sommige dingen ten goede, andere zaken minder goed, maar dat geroep van 'helemaal niets is veranderd!!!!' is zo makkelijk en kortzichtig.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.