Provinciale Staten- & Waterschapsverkiezingen 2019 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 46.406 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:28:
En Rob Jetten presenteert 30% zetelverlies als winst. :F
Ongeschikt dus.....
Ik ben overigens wel benieuwd hoe FvD al deze plaatsen ingaat vullen.
Met name wat voor soort politici dit zijn, de eerste jaren van de PVV waren ook niet echt "stabiel"
Afijn, duidelijk is dat op winst bij GL na Nederland weer heel duidelijk tegen een links beleid heeft gestemd.

Helder..

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2019 22:38 . Reden: typo ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:33:
Buma weet het aardig te brengen: 'We verslaan de peilingen.'
Bizarre lichaamshouding ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:33:
Buma weet het aardig te brengen: 'We verslaan de peilingen.'
:') Buma kan zo weer bij Lubach aanschuiven.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:27:
[...]

Nee, maar het is ook niet een of-of-situatie.

Als je iets te duur vindt is de oplossing natuurlijk niet om te doen alsof het probleem niet bestaat.

"Ik vind mijn medicijnen te duur, dus ik ben niet ziek".

Je kan beter kijken of er goedkopere medicijnen zijn.
Helemaal mee eens. Ik hoop oprecht dat FvD zich ook meer die kant op gaat bewegen naast het tegengeluid van nu ool daadwerkelijk dingen gaat brengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Josefien schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:33:
[...]

Ehmm... wat heeft dat weer te maken met o.a. de duurdere energieprijzen? Waarom moet ik gedwongen worden om minder fijn te leven (=kachel lager, minder eten van wat ik lekker vind, niet de kleding die ik wil kopen) van het zuurverdiende geld, alleen maar omdat ik niet bovenmodaal verdien (en dus niet die compensatie-producten zoals zonnepanelen, warmtepomp en elektrische auto kan kopen) en daardoor hetgeen wat eerst wel betaalbaar is nu buiten bereik komt?

Dit soort maatregelen treffen vrijwel alleen maar degenen zonder hoog inkomen.

[...]

Waarbij dus voornamelijk degenen zonder hoog inkomen gaan inleveren?

Immers, de rijken kunnen duurder vlees betalen en blijven eten, kunnen de hoge energieprijzen betalen of compenseren met "duurzame investeren" en kunnen elektrisch rijden als brandstof duurder wordt. Hoeven qua comfort weinig in te leveren. Zijn zijn de "armen" die gedwongen worden in te leveren :/

Die "reële dreiging"... tja... hoe lang moet ik leven om dat mee te kunnen maken?
Misschien moeten we met z'n allen eens gaan accepteren dat niet heel de bevolking meer elke dag vlees kan eten of vier keer per jaar op vakantie kan.

We zijn de afgelopen 50 jaar nogal verwend geraakt met zijn allen. Wat ook zijn weerslag heeft op onze footprint.

We leven met 7 miljard (dalijk 9 miljard) op een kluit aarde, met beperkte resources. Het houdt een keer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hiddema die stelt dat de FvD puur op basis van inhoud zou zijn gekozen.

Ben oprecht benieuwd wat hij over 4 jaar ter berde zal brengen wanneer het FvD ongetwijfeld verliezen te zien zal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:41
TheBorg schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Er zijn al gemeentes die van het gas af willen. Dan MOET je dus een warmtepomp. Dat is gewoon niet realistisch.

https://nos.nl/artikel/22...an-het-aardgas-halen.html

Ondertussen verschijnen in Frankrijk mooie bordjes voor dorpen dat ze aan het groene gas zijn aangesloten. Omgekeerde wereld.

Als je denkt dat ik lieg ben je niet goed geinformeerd.
Dit gaat over gemeenten die de transitie ondersteunen? Waar lees jij dat dit per huishouden 25.000 kost en waarom MOET dit met een warmtepomp?

Je moet niet je eigen opvattingen gaan delen als feiten. Dat is liegen.
En wat Frankrijk te maken heeft met je eerdere opmerkingen dat het ons 25.000 euro gaat kosten ontgaat mij ook even..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ErikT738 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Ik ben zelf van mening dat we het met windmolens en zonnepanelen gewoon niet gaan redden, ondanks dat deze misschien nu al rendabel zijn. Kernenergie is voor zover ik weet de enige optie die op lange termijn aan de wereldwijde groeiende vraag naar energie kan voldoen.

Maar goed, dat is iets voor een ander topic.
De windmolenparken in zee zijn zonder subsidie helemaal niet rendabel. Ook de aanleg ervan is niet bepaald milieuvriendelijk.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 20:58
Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Dat is nog maar de vraag, want je gaat er vanuit dat VVD en CDA automatisch voor zijn. Je zou ook kunnen zeggen dat met de nieuwe verdeling juist een meerderheid tegen is.
De VVD en CDA zijn misschien wat huiverig tegen al te veel klimaatmaatregelen, maar ze ontkennen in ieder geval niet dat er wat aan gedaan moet worden. Ik probeer positief te blijven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 18-09 16:23
rik86 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:32:
maar de FvD ontkent de klimaatproblematiek, en als we er niets aan doen, dan hebben we met enkele decennia als wereld echt een probleem. Om dezelfde reden raad ik ook mn familie en bekenden af om bijv. VVD te stemmen, die doen er ook te weinig aan.

Daarnaast wil FvD pensioenleeftijd vastzetten op 66, dat maakt de AOW onbetaalbaar. Ben je onder de 50, dan gooi je door een stem op bijv. FvD, maar ook een SP, je eigen pensioen weg. Dat is straks niet meer te betalen
Ja want wij als Nederland gaan zeker de klimaatproblemen in de wereld oplossen... Het is toch een druppel op de gloeiende plaat wij als Nederland. Nu zullen de moraalridders wel komen, een beter klimaat begint bij je zelf. Ja want China, VS of India gaan ook echt naar NL kijken hoe wij de problemen oplossen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Ongeschikt dus.....
Ik ben overigens wel benieuwd hoer FvD al deze plaatsen ingaat vullen.
Met name wat voor soort politici dit zijn, de eerste jaren van de PVV waren ook niet echt "stabiel"
Afijn, duidelijk is dat op winst bij GL na Nederland weer heel duidelijk tegen een links beleid heeft gestemd.

Helder..
Heb je gezien hoe Jetten de camera inkeek? Het leek verdorie wel the voice of holland zo zwoel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

giantgiantus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Lasten komen altijd bij burgers terecht. Er zijn geen andere actoren in de economie die waarde creëren. Een bedrijf is niets anders dan een groep burgers die iets gaan doen samen.
Indirect kan het bij de burgers terecht komen, maar genoeg bedrijven met enorme cash reserves die met gemak veranderingen door kunnen voeren zonder dat het de burgers raakt. Dat doen ze echter niet (of met tegenzin) want slechtere financiële cijfers (terwijl ze nog vér in het groen staan).

Overigens hoef je het niet met álle standpunten van een partij eens te zijn. Sommigen hier doen net alsof alle FvD'stemmers ontkennen dat het klimaat verandert :+ Het mooiste is als je een mooie balans hebt in de partijen die regeren, dus een snufje links en een snufje rechts zodat je tot het beste resultaat kunt komen.
MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:36:
[...]

Misschien moeten we met z'n allen eens gaan accepteren dat niet heel de bevolking meer elke dag vlees kan eten of vier keer per jaar op vakantie kan.

We zijn de afgelopen 50 jaar nogal verwend geraakt met zijn allen. Wat ook zijn weerslag heeft op onze footprint.

We leven met 7 miljard (dalijk 9 miljard) op een kluit aarde, met beperkte resources. Het houdt een keer op.
Als je écht wat wilt doen voor het klimaat dan moet je het aantal mensen op deze aardkloot drastisch verminderen of de groei in ieder geval aanzienlijk afremmen. Als we blijven fokken als konijnen is alles wat we doen niks meer dan uitstel van executie.

[ Voor 29% gewijzigd door SomerenV op 20-03-2019 22:40 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Feit is dat er een grote groep kiezers enorm tussen de partijen kiest, CDA, D66, SP, PvdA ze hebben er allemaal last van, opvallend vind ik dat dit de VVD veel minder treft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

rodie83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
[...]

Heb je gezien hoe Jetten de camera inkeek? Het leek verdorie wel the voice of holland zo zwoel :+
Denk dat die look vanmorgen er nog in gepatched is met een software update.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:37:
Hiddema die stelt dat de FvD puur op basis van inhoud zou zijn gekozen.

Ben oprecht benieuwd wat hij over 4 jaar ter berde zal brengen wanneer het FvD ongetwijfeld verliezen te zien zal geven.
Die man gaat het niet nog 4 jaar redden. Die takelt rap af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08
[...]

Ehmm... wat heeft dat weer te maken met o.a. de duurdere energieprijzen? Waarom moet ik gedwongen worden om minder fijn te leven (=kachel lager, minder eten van wat ik lekker vind, niet de kleding die ik wil kopen) van het zuurverdiende geld, alleen maar omdat ik niet bovenmodaal verdien (en dus niet die compensatie-producten zoals zonnepanelen, warmtepomp en elektrische auto kan kopen) en daardoor hetgeen wat eerst wel betaalbaar is nu buiten bereik komt?

Dit soort maatregelen treffen vrijwel alleen maar degenen zonder hoog inkomen.

[...]

Immers, de rijken kunnen duurder vlees betalen en blijven eten, kunnen de hoge energieprijzen betalen of compenseren met "duurzame investeren" en kunnen elektrisch rijden als brandstof duurder wordt. Hoeven qua comfort weinig in te leveren. Zijn zijn de "armen" die gedwongen worden in te leveren :/

Die "reële dreiging"... tja... hoe lang moet ik leven om dat mee te kunnen maken?
"Waarom moet ik mijn levenstijl aanpassen om de aarde te redden en toekomstige generaties een leefbare planeet te geven, ik wil gewoon leven zoals ik leef en lekker ten koste van luxe leven".

Sorry, maar klimaatverbetering heeft niets te maken met je inkomen. Het heeft te maken met hoeveel je op wilt geven voor je luxe. Ik weet zeker dat ik minder verdien dan 90% van de mensen op tweakers(gehandicaptenzorg), en toch rijd ik elektrisch. Bewust kinderloos, eet ik geen vlees en koop ik mijn spullen zoveel mogelijk tweedehands.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
rodie83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
[...]

En Dionne lijkt op een jonge Wendy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
[...]

Die man gaat het niet nog 4 jaar redden. Die takelt rap af.
Geen idee. Enige jammere van FvD tot nog toe is dat het vooralsnog weinig heeft mee gedaan in het daadwerkelijk politiek bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tripwire999 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:37:
[...]

Ja want wij als Nederland gaan zeker de klimaatproblemen in de wereld oplossen... Het is toch een druppel op de gloeiende plaat wij als Nederland. Nu zullen de moraalridders wel komen, een beter klimaat begint bij je zelf. Ja want China, VS of India gaan ook echt naar NL kijken hoe wij de problemen oplossen :+
Dus dat is de reden om gewoon maar door te gaan zoals we bezig zijn?
Eigenlijk dus de Fuckit mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
Feit is dat er een grote groep kiezers enorm tussen de partijen kiest, CDA, D66, SP, PvdA ze hebben er allemaal last van, opvallend vind ik dat dit de VVD veel minder treft.
De VVD was vorige PS verkiezingen ook al relatief "klein" of 'afgestraft' ivm hun regeringsverantwoordelijkheid.

Het is een partij met een groter kader, en groter electoraal potentieel dan we misschien hier doorhebben.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:21
SomerenV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
[...]

Indirect kan het bij de burgers terecht komen, maar genoeg bedrijven met enorme cash reserves die met gemak veranderingen door kunnen voeren zonder dat het de burgers raakt. Dat doen ze echter niet (of met tegenzin) want slechtere financiële cijfers (terwijl ze nog vér in het groen staan).

Overigens hoef je het niet met álle standpunten van een partij eens te zijn. Sommigen hier doen net alsof alle FvD'stemmers ontkennen dat het klimaat verandert :+ Het mooiste is als je een mooie balans hebt in de partijen die regeren, dus een snufje links en een snufje rechts zodat je tot het beste resultaat kunt komen.
Ik snap wat je zegt met je laatste alinea. En zo zag ik het ook. Maar ontkennen van feiten, aanhangen van rassenleer en denken dat een nexit een goed idee is maakt dit geen goed snufje rechts, maar een bedorven ingrediënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:58
Wat mij verbaast is dat het Forum voor Democratie zo'n grote winst behaalt, terwijl er, om naar b.v. mijn eigen provincie te kijken, niet eens een Gelders verkiezingsprogramma is van het Forum voor Democratie. Ik weet niet hoe het met de andere provinciën zit, maar hoe kun je nu zo massaal op een partij stemmen, als je niet weet wat ze van plan zijn in de provincie?

*edit: spellingscorrecties

[ Voor 4% gewijzigd door FairPCsPlease op 20-03-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:40:
[...]

Geen idee. Enige jammere van FvD tot nog toe is dat het vooralsnog weinig heeft mee gedaan in het daadwerkelijk politiek bedrijven.
Een hagelnieuwe partij met 2 zetels in de oppositie. Wat had je verwacht dan? :+ Ze komen vaak genoeg met moties maar die worden keer na keer afgeschoten door de overige partijen.
giantgiantus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Ik snap wat je zegt met je laatste alinea. En zo zag ik het ook. Maar ontkennen van feiten, aanhangen van rassenleer en denken dat een nexit een goed idee is maakt dit geen goed snufje rechts, maar een bedorven ingrediënt.
Dat ze op een paar punten de plank misslaan maakt het niet een bedorven ingrediënt. Genoeg andere punten die nog wel gewoon valide zijn wat mij betreft. Prima als er een andere partij is (of partijen) die uiteindelijk voor wat nuance kunnen zorgen. Een gulden middenweg.

Men is gewoon klaar met de gevestigde orde en het constante wispelturige en daar profiteert FvD nu enorm van. Je ziet ook dat ze bij veel partijen mensen wegsnoepen, niet alleen bij de rechtse partijen.

[ Voor 49% gewijzigd door SomerenV op 20-03-2019 22:44 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

XWB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:35:
[...]

:') Buma kan zo weer bij Lubach aanschuiven.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/d487b9bfa34b561fee88da53be81b5c6/tenor.gif?itemid=10370139

[ Voor 21% gewijzigd door TweakOverflow op 20-03-2019 22:42 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:40
Even naar de feiten... een gemiddelde Nederlander is een enorme vervuiler. En de hele eerste wereld veroorzaakt onevenredige mate het probleem. Betreft China, die spullen, waarvoor maken ze die eigenlijk? Voor de binnenlandse markt? Of kopen jij en ik die zooi? Betreft die armen in Afrika die veel te hard doorfokken? Een ramp, maar hun bijdrage aan het CO probleem is verwaarloosbaar ten opzichte van wat wij alleen al in Nederland aan CO2 doorheen jassen.

En mocht je dit betwijfelen, de CO2 cijfers zijn hoegenaamd bekend. De grootste uistoot zit hem in de landen met de traagste bevolkingsgroei. Niet vreemd omdat die relatie ook op economische groei e.d.overeenkomt. Met andere woorden, bevolkingsgroei si een probleem, maar aanpak daarvan zal het CO2 probleem echt niet verbeteren (ik vrees eerlijk gezegd dat het dan nog harder gaat omdat de welvaart dan als een kurk gaat knallen)
[...]...]

1. Als je denkt dat Rechts wel voor nivellering gaat zorgen moet ik je helaas echt vertellen dat dat een illusie is.
2.Als je denkt dat de klimaat kosten niet nog veel hoger worden als we niks doen moet ik je ook weer vertellen dat dat een illusie is.
3.In het midden Oosten (hey is dat niet de geboorteplek van de fanatieke Islam?) zijn nu al hele streken onleefbaar. Dat merken we in de eerste wereld op verschillende niet zo prettige manieren. Dus als je nu leeft heb je er al last van....

Even serieus, Baudet stemmen is als arme sloeber gewoon bizar. Die gast is een fan van Ayn Rand, laat de armen maar gewoon creperen. Maar ja, aangezien Ayn Rand die hij zo aanhangt anti-democratisch is de naam van zin club wel lollig gekozen.

[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 20-03-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

London schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:38:
[...]

Denk dat die look vanmorgen er nog in gepatched is met een software update.
Tis lastig om politici niet persoonlijk te beoordelen maar op hun program/idee....
Maar als ik Rob Jetten zie of hoor praten krijg ik natte stokken, hij is mij te gemaakt. Meer marketing dan echt een politiekinstrument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Afijn, duidelijk is dat op winst bij GL na Nederland weer heel duidelijk tegen een links beleid heeft gestemd
Terwijl er al jaren vooral rechts beleid is, op economisch vlak sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:36:
[...]

Maar @Josefien heeft wel een punt. De rekening wordt behoorlijk zwaar bij de burger gelegd, terwijl bedrijven flink ontzien worden. De rekening zou beter verdeeld moeten worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

FairPCsPlease schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:41:
Wat mij verbaast is dat het Forum voor Democratie zo'n grote winst behaalt, terwijl er, om naar b.v. mijn eigen provincie te kijken, er niet eens een Gelders verkiezingsprogramma is van het Forum voor Democratie. Ik weet niet hoe het met de andere provinciën ziet, maar hoe kun je nu zo massaal op een partij stemmen, als ze niet weten wat ze van plan zijn in de provincie?
Omdat de provincie er voor +90% van de kiezers in Nederland totaal niet toe doet. Daarom al decennia en uitslag: peiling TK = peilingen EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
D-e-n schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:42:
[...]

27 midden, 17 rechts, 26 links.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Sterker nog, volgens mij is er, met uitzondering van 1977, nooit een echt links beleid geweest in Nederland ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Wat mij verbaast is dat het Forum voor Democratie zo'n grote winst behaalt, terwijl er, om naar b.v. mijn eigen provincie te kijken, niet eens een Gelders verkiezingsprogramma is van het Forum voor Democratie. Ik weet niet hoe het met de andere provinciën zit, maar hoe kun je nu zo massaal op een partij stemmen, als je niet weet wat ze van plan zijn in de provincie?

*edit: spellingscorrecties
Because 1e kamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tripwire999
fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:40:
[...]

Oja lekker makkelijk, ik zeg toch niet dat we helemaal niks moeten doen? We kunnen best investeren in groene oplossingen, maar wel doordacht. Niet opeens burgers gaan dwingen om warmtepompen aan te schaffen en CO2 uitstoot naar 0.0% brengen wat gewoon niet realistisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Klopt, Nederland laat zien daar geen probleem in te zien, de hervormingen zoals PvdA en SP voor staan worden niet gepruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Thieme"de groene politiek heeft gewonnen".
huh?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
giantgiantus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:43:
[...]

27 midden, 17 rechts, 26 links.
Ik vraag me af welke partijen jij dan rechts noemt..
VVD + FvD zitten al op 22

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:44:
huh?
PvdD en GroenLinks beiden in de plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
XWB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:42:
[...]

Maar @Josefien heeft wel een punt. De rekening wordt behoorlijk zwaar bij de burger gelegd, terwijl bedrijven flink ontzien worden. De rekening zou beter verdeeld moeten worden.
Het is ook niet realistisch om te verwachten dat iedereen abrupt hun leefgewoontes verandert. De energietransitie gaat gebeuren, maar wel op een betaalbare en realistische manier graag.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:42:
[...]

Ook dat is een naïef populistisch punt.
Denk je niet dat als de kosten voor de bedrijven omhoog gaan, dit zich uit in ontslagen of misschien vertrek? Of stijgende prijzen voor de producten. Ben het er in theorie mee eens dat de rekening beter verdeeld mag worden. Maar in de praktijk maakt het m.i. bar weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Ik vraag me af welke partijen jij dan rechts noemt..
VVD + FvD zitten al op 22
Fvd en pvv. Ik vind vvd echt een middenpartij. Zie je ook aan het huidige kabinet vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Ik ben toch echt voor de provincie naar de stembus gegaan: natuurbeleid, ruimtelijke ordening, openbaar vervoer zijn de grote heikele provinciale kwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Een hagelnieuwe partij met 2 zetels in de oppositie. Wat had je verwacht dan? :+ Ze komen vaak genoeg met moties maar die worden keer na keer afgeschoten door de overige partijen.

[...]

Dat ze op een paar punten de plank misslaan maakt het niet een bedorven ingrediënt. Genoeg andere punten die nog wel gewoon valide zijn wat mij betreft. Prima als er een andere partij is (of partijen) die uiteindelijk voor wat nuance kunnen zorgen. Een gulden middenweg.

Men is gewoon klaar met de gevestigde orde en het constante wispelturige en daar profiteert FvD nu enorm van. Je ziet ook dat ze bij veel partijen mensen wegsnoepen, niet alleen bij de rechtse partijen.
FvD heeft de minste activiteit in de tweede kamer aan de dag gelegd vooralsnog: https://www.rtlnieuws.nl/...an-kleine-partijen-tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Tripwire999 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Oja lekker makkelijk, ik zeg toch niet dat we helemaal niks moeten doen? We kunnen best investeren in groene oplossingen, maar wel doordacht. Niet opeens burgers gaan dwingen om warmtepompen aan te schaffen en CO2 uitstoot naar 0.0% brengen wat gewoon niet realistisch is.
Nergens in jouw post komt dat over. Je geeft aan dat de rest van de wereld ook niets doet, dus waarom zouden wij dat dan wel doen.
Maar goed om te horen dat je wel geïnteresseerd bent in groene oplossingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:24
fm77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:40:
[...]

Nee dat is een reden om in te zetten op technologische oplossingen (Thorium) in plaats van ons blind te staren op korte termijn reductie van uitstoot (windmolens en zonnepanelen). We zijn simpelweg te klein om de planeet te redden door onze eigen uitstoot te beperken. In Azië en Afrika gaan ze echt niet aan de groene energie zo lang er goedkopere oplossingen zijn. Zelfs als we de uitstoot van Nederland naar 0 brengen gaan we met de huidige gang van zaken kopje onder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Wat mij verbaast is dat het Forum voor Democratie zo'n grote winst behaalt, terwijl er, om naar b.v. mijn eigen provincie te kijken, er niet eens een Gelders verkiezingsprogramma is van het Forum voor Democratie. Ik weet niet hoe het met de andere provinciën zit, maar hoe kun je nu zo massaal op een partij stemmen, als ze niet weten wat ze van plan zijn in de provincie?
In Gelderland sprak de FvD iit tot bijna alle traditionele partijen luid en duidelijk uit tegen windmolens in de buurt van woonwijken.

De rest van de statenleden spuugde de burger letterlijk in de mond met het plaatsen van honderden meters hoge energiecentrales in de buurt van huizen.

Afbeeldingslocatie: https://imgg.rgcdn.nl/01a89eed4ba44dfca3bdf44e48c498f3/opener/Beeld-Omroep-Gelderland.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik denk dat D66 en CU van de VVD en CDA eisen dat ze met GL in zee gaan. Met deze marge in de exitpolls kan dat dus makkelijk. Des te beter voor FvD voor de volgende TK verkiezingen.

Nog meer geld naar klimaat, een gevecht dat Nederland (0,35% uitstoot wereldwijd) ongeveer in zijn eentje wereldwijd serieus voert en de totale onzin daarvan zien steeds meer mensen in.

Zeker als de opkomende economieën komende jaren enorm zullen profiteren van de Groenlinks maatregelen die Nederland aan onze multinationals gaat opleggen. Zonder enig gewetensbezwaar zullen ze de productie en daarbij behorende uitstoot overnemen om hun eigen economie op te voeren.

Blijven de Nederlanders over met een schoon geweten, een belabberde economische positie en een wereldwijd slechter klimaat.
Het Planbureau voor de Leefomgeving publiceert een uitgebreid jaarlijks rapport over de wereldwijde uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen. In de tabellenbijlage van de meest recente editie staat dat China in 2017 10,9 gigaton (miljard ton) CO2 uitstootte; in Nederland was dat 0,2 gigaton. De CO2-uitstoot is in China dus 54,5 keer zo hoog als in Nederland. Dat China in één week meer CO2 uitstoot dan Nederland is dus waar.
In China nam de extra CO2 in 2017 bijzonder weinig toe voor Chinese begrippen (slechts 1,7% in 2017). Die minimale Chinese toename (+0,19Gt) is echter bijna net zoveel als de complete Nederlandse CO2 uitstoot (0,2 Gt)

[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:45:
[...]

Fvd en pvv. Ik vind vvd echt een middenpartij. Zie je ook aan het huidige kabinet vind ik.
Was VVD niet jarenlang het meest rechts van NL? PVV en FvD zijn nog verder rechtser gaan zitten. Wordt VVD daardoor opeens midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:42:
[...]

Tis lastig om politici niet persoonlijk te beoordelen maar op hun program/idee....
Maar als ik Rob Jetten zie of hoor praten krijg ik natte stokken, hij is mij te gemaakt. Meer marketing dan echt een politiekinstrument.
Maar doet dat er verder toe? Ik vind de nummer twee van FvD ook wel leuk om naar te luisteren, bijvoorbeeld bij DWHN (kan zo snel geen link vinden) maar dat staat natuurlijk los van waar hij en de partij voor staat. Dat je een presentator of acteur op looks beoordeelt snap ik, maar bij een politicus waar je verder niet naar hoeft te luisteren maakt het volgens mij niet uit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tripwire999 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Dat is het ook niet en niemand zegt dat.

Maar Nederland doet nu véél te weinig. Van de EU-landen bungelt Nederland onderaan.
We hoeven niet de beste van de klas te zijn, maar laten we minstens gewoon met de klas meekomen ;)

En het klimaatakkoord gaat in principe ook daarover: Dat we gelijkgetrokken raken met de buurlanden.
Niet eens dat we de allerbeste zijn.

Tja, en dat het nu allemaal met verhoogd tempo moet, dat heeft weer te maken met jarenlang rechts beleid en de daadkrachtige besluiten voor zich uit te schuiven.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XWB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:37:
[...]

De windmolenparken in zee zijn zonder subsidie helemaal niet rendabel. Ook de aanleg ervan is niet bepaald milieuvriendelijk.
De molens zelf komen in de buurt. Het probleem is dat Tennet €4 miljard aan aansluitingskosten heeft voor de geplande windparken. Dat is geld dat de energiemaatschappijen niet bijdragen en dat komt uit belastingen. Neemt niet weg dat die kosten er natuurlijk ook wel zijn voor andere energiecentrales. Verder begint windenergie op zee gewoon rendabel te worden omdat het langzaam maar zeker goedkoper is dan fossiele brandstoffen. Het probleem is niet de windmolens perse, maar load balancing. Windmolens zijn simpelweg geen stabiele vorm van energie op grote schaal.

Voor mij was het ook een reden om voor de PvdA te kiezen en niet GroenLinks. De PvdA beseft zich dus wel dat er in Noord-Holland enorm potentieel lijkt te zijn voor geothermische energie. Veel meer dan een paar diepe putten graven en er water doorheen sturen waarna het gaat koken en met die stoom turbines laten draaien, is het niet. Hoef je ook nooit meer iets te verbranden, of het nu gas, olie, kolen, biomassa etc is. Dat is op termijn veel goedkoper dan menig alternatief. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Legt Dijkhoff nu een lijntje naar de FvD?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tk55 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:46:
[...]

Was VVD niet jarenlang het meest rechts van NL? PVV en FvD zijn nog verder rechtser gaan zitten. Wordt VVD daardoor opeens midden?
PVV rechts?! Alleen op immigratie..
Financieel en sociaal is de PVV zo links als SP..

VVD is de meest rechtse partij van NL, misschien muv fvd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:44:
huh?
Ze heeft duidelijk last van een tekort aan sommige voedingstoffen.
Ze staat gewoon onzin uit te kramen, groene politiek (behoudens GL na) heeft verloren of is gelijk gebleven.
Er is juist een enorm ruk naar anti-vergroeningspolitiek gemaakt.

Vergroenigen is prima, zolang het de mensen maar niet financieel raakt.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maar een grote groep medelanders is het vertrouwen kwijt, waarom moeten wij financieel bloeden terwijl de landen om ons heen, laat staan landen verder weg, die vooral verantwoordelijk zijn voor de grootste uitstoot ons uitlachen.

Kortom, groene politiek is moraalpolitiek! 8) :+ maar zet totaal geen zoden aan de dijk als niet iedereen mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Tk55 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:46:
[...]

Ja heb je ook een punt hoor. Maar ik vind dat het huidige kabinet gewoon heel erg “midden” en volgens mij is vvd daar een voorbeeld van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:48:
[...]

Totdat je kijkt hoe ze in de kamer stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 20:58
Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:46:
Ik denk dat D66 en CU van de VVD en CDA eisen dat ze met GL in zee gaan. Met deze marge in de exitpolls kan dat dus makkelijk. Des te beter voor FvD voor de volgende TK verkiezingen.

Nog meer geld naar klimaat, een gevecht dat Nederland (0,35% uitstoot wereldwijd) ongeveer in zijn eentje wereldwijd serieus voert en de totale onzin daarvan zien steeds meer mensen in.

Zeker als de opkomende economieën komende jaren enorm zullen profiteren van de Groenlinks maatregelen die Nederland aan onze multinationals gaat opleggen. Zonder enig gewetensbezwaar zullen ze de productie en daarbij behorende uitstoot overnemen om hun eigen economie op te voeren.

Blijven de Nederlanders over met een schoon geweten, een belabberde economische positie en een wereldwijd slechter klimaat.

[...]
En kunnen we zelf voorzien in onze energie en leven de mensen in grote steden weer wat langer door vermindering in fijnstof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
GAIAjohan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:48:
[...]

VVD is de meest rechtse partij van NL, misschien muv fvd.
Dat is echt een misverstand. Pvv stemt eigenlijk meestal mee met vvd.

Zie bv. https://www.trouw.nl/opin...-keihard-rechts~adb6de73/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripwire999
anandus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:47:
[...]

Maar Nederland doet nu véél te weinig. Van de EU-landen bungelt Nederland onderaan.
We hoeven niet de beste van de klas te zijn, maar laten we minstens gewoon met de klas meekomen ;)

En het klimaatakkoord gaat in principe ook daarover: Dat we gelijkgetrokken raken met de buurlanden.

Tja, en dat het nu allemaal met verhoogd tempo moet, dat heeft weer te maken met jarenlang rechts beleid en de daadkrachtige besluiten voor zich uit te schuiven.
Prima maar doe dat dan ook met realistische en doordachte investeringen i.p.v. ondoordachte plannen implementeren (zoals b.v. 0% CO2 uitstoot en warmtepompen in ieder huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tripwire999 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:51:
[...]

Prima maar doe dat dan ook met realistische en doordachte investeringen i.p.v. ondoordachte plannen implementeren (zoals b.v. 0% CO2 uitstoot en warmtepompen in ieder huis).
Wie zegt dat er waterpompen in ieder huis komen? In veel huizen kan dat niet eens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FairPCsPlease

Waar komt dat rare idee vandaan dat alleen Nederland zich in zou zetten voor klimaatverandering als groene partijen hun zin krijgen en dat de rest van de wereld niets doet? De hele wereld heeft voor de Parijse afspraken gestemd, alleen Amerika is eruit gestapt en zal er nog flink spijt van krijgen te blijven hangen in achterlijke fossiele energievoorziening. Wie investeert in groene energie, investeert juist in de toekomst, want die krijgt een voorsprong in technologische kennis op de rest. Investeren in fossiele energie is geld smijten naar een gelopen race.

En wat de opmerking betreft dat windmolens op zee het niet redden zonder subsidie, wat iemand hier boven schreef: er gaat véél meer subsidie in de vorm van belastingvoordelen voor grootverbruikers en vrijlaten van belastingen voor kerosine bijvoorbeeld naar fossiele energie dan naar groene energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

In China nam de extra CO2 in 2017 bijzonder weinig toe voor Chinese begrippen (slechts 1,7% in 2017). Die minimale Chinese toename (+0,19Gt) is echter bijna net zoveel als de complete Nederlandse CO2 uitstoot (0,2 Gt)
Ben het op 1 punt na helemaal met je eens, ipv GL heeft de huidige coalitie ook de SGP en PvdA nog als "steuners"

Met name qua milieukosten doorberekenen kan men bij de PvdA denk ik wel een luisterend oor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt FvD niet vergelijken met Fortuyn in mijn ogen.

Fortuyn was echt puur een one man show. FvD heeft zich echt onderscheiden ten aanzien van alle andere politieke partijen door al heel lang talloze zalen en theaters in het land aan te doen. De FvD heeft doelbewust gezaaid met dat de andere partijen druk doende waren politiek te bedrijven in de tweede kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripwire999
D-e-n schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:52:
[...]

Wie zegt dat er waterpompen in ieder huis komen? In veel huizen kan dat niet eens.
Vanaf 2021 kan je geen traditionele CV ketel meer kopen en worden warmtepompen verplicht.
https://www.telegraaf.nl/...n-klassieke-cv-ketel-meer

Lijkt me vrij vervelend als je CV kapot gaat en je hebt een huis waar een warmtepomp niet mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Tripwire999 op 20-03-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:55:

Fortuyn was echt puur een one man show. FvD heeft zich echt onderscheiden ten aanzien van alle andere politieke partijen door al heel lang talloze zalen en theaters in het land aan te doen. De FvD heeft doelbewust gezaaid met dat de andere partijen druk doende waren politiek te bedrijven in de tweede kamer.
De andere partijen waren aan de slag om beleid te maken? Waar ze voor aangesteld zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Nederland is niet alleen de graanschuur van de wereld, maar ook de vleesproducent. Groenlinks en PvdD willen die vleesproductie naar het buitenland verplaatsen zodat het Nederlandse klimaat (ofzoiets) ermee geholpen is. Onzin natuurlijk.

Daarnaast is Nederland een van de weinige landen zonder kernenergie. Als we daar nu eens mee starten (+1 FvD) dan maken we echt sprongen.

Toch nog een keer herhalen: De minimale Chinese CO2 toename in 2017 (een laagte record van +1,7% met +0,19Gt) was vrijwel even groot als de gehele CO2 uitstoot van Nederland (0,2Gt). Het gaat dus echt helemaal nergens over, dat Groenlinks/D66 zich presenteren als de redders van deze aarde voor ons nageslacht.

Ik heb liever dat ze alvast geld reserveren voor die dijkverhogingen. Zo een windmolen zit wel leuk hoog en droog, maar gaat toch vervelen op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Tripwire999 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:55:
[...]

Vanaf 2021 kan je geen traditionele CV ketel meer kopen en worden warmtepompen verplicht.

Lijkt me vrij vervelend als je CV kapot gaat en je hebt een huis waar een warmtepomp niet mogelijk is.
Als het internet al had bestaan ten tijde van de catalysator had je het zelfde kunnen lezen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roffeltjes
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:48:
[...]

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Maar een grote groep medelanders is het vertrouwen kwijt, waarom moeten wij financieel bloeden terwijl de landen om ons heen, laat staan landen verder weg, die vooral verantwoordelijk zijn voor de grootste uitstoot ons uitlachen.
Even een vraag. Waarom doe je aan feitenvrij discussieren? Nederland is absoluut niet vooroplopend qu klimaat beleid. We breken zelfs gewoon grofweg allerlei afspraken.

Ik snap best dat je je eigen cake wil hebben en opeten, maar wees daar dan eerlijk in. Iets zeggen wat gewoon niet klopt is echt vergif in de hele probleemoplossing.

@Malarky Voor wie maken die Chinezen die zooi? Binnenlandse markt? Of... uhm... wacht... is die voor het vullen van de schappen van o.a. de Mediamarkt?

Het is heel goed dat je export van de vleesindustrie belachelijk vindt, maar je doet even vrolijk hetzelfde betreft de productie van goederen en kleding. Wat vind je zelf van die manier van discusieren?

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 20-03-2019 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Toch wel een terecht punt. Je kunt overal een warmtepomp kwijt, maar of ie ook enig rendement haalt is een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
XWB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:37:
[...]

wat denk je dat je stroom gaat kosten als je de daadwerkelijke kosten ervoor moet betalen wanneer die via bv. kolen wordt opgewekt? ;) Daar ga je ook niet blij van worden. Dat is ook het ding, we betalen simpelweg al vele jaren de rekening niet maar negeren die rekening simpelweg.

Of de aanleg minder milieuvriendelijk is, zijn de meningen heel zwaar over verdeeld, er zijn wel bewijzen gevonden al dat oa. vispopulaties er heel goed bij gedijen en er zelfs soorten mosselen/schaaldieren ed. terug aan het komen zijn waarvan men meende dat het al lang over was voor hun in de Nederlandse wateren (en ook dat heeft een economische impact). Simpele kosten/baten analyses zijn volkomen onvoldoende mbt. klimaatzaken omdat er zoveel zaken impact ervaren bij alles wat je wel of niet of anders doet.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:55:

FvD is ook nauwelijks meer dan een 3-man show.
Het kader van die partij is vederlicht, en bestaat uit relatief veel mensen die het bij de VVD niet gemaakt hebben.

Denk dat we in de provincies wel LPF achtig praktijken gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51
3x3 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:30:
[...]

Nog erger, er zijn wijken waar gewoon gas is. Maar mensen verplicht aan het warmtenet moeten.

De stookkosten verdubbelen daar praktisch mee. Als burgers keer op keer dit soort klappen in het gezicht krijgen van overheden, dan krijg je vanzelf meer en meer proteststemmen.
Warmtenet is opzich niets mis mee. Als ik kijk hier in regio Zuid Limburg, kunnen er best veel woningen worden voorzien van restwarmte van DSM / chemelot. DSM moet er vanaf, lijkt me dat de prijs er dan maar ook naar moet zijn of misschien wel gratis ofzo.

Maar om gas te nemen terwijl ernaast gigantische koeltorens gebruikt moeten worden, mwah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

roffeltjes schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:57:

Voor wie maken die Chinezen die zooi? Binnenlandse markt? Of... uhm... wacht... is die voor het vullen van de schappen van o.a. de Mediamarkt?

Het is heel goed dat je export van de vleesindustrie belachelijk vindt, maar je doet even vrolijk hetzelfde betreft de productie van goederen en kleding. Wat vind je zelf van die manier van discusieren?
Ik heb geen kabinetsmaatregelen gezien die de consumptie van de burgers tegen moeten gaan, jij wel? Wel onzin maatregelen als extreem dure warmtepompen waar het klimaat marginaal mee geholpen wordt.

Ik sprak vandaag weer een paar ideologische Groenlinks stemmers op het werk die fel waren tegen Lelystad airport: want slecht voor klimaat. Ik heb ze vriendelijk gevraagd om dan toch vooral zelf eerst te stoppen met vliegen: immers vraag = aanbod in de vliegerij al zeker.

Maar nee, dat toch zeker niet. Zij moeten lange afstandsvluchten doen om andere culturen in verre landen te leren kennen (alsof dat niet in Nederland kan), de tokkies met hun korte afstandsvluchten naar de Costa moesten maar stoppen met vliegen.

Zo ken ik de gemiddelde Groene stemmer in Nederland weer. Ik zit voor een groot Nederlands advies/accountantsbureau in de Ondernemingsraad waar we nu veel last hebben dat de Amsterdamse Groenlinks de parkeerplaatsen per bedrijf verder wil beperken. Heb de Groenlinks stemmende collega's in de OR opgeroepen om vrijwillig zelf hun parkeerrecht in te leveren, maar ze lieten het uiteraard graag bij de ideologie.
FairPCsPlease schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:52:
[...]

Waar komt dat rare idee vandaan dat alleen Nederland zich in zou zetten voor klimaatverandering als groene partijen hun zin krijgen en dat de rest van de wereld niets doet? De hele wereld heeft voor de Parijse afspraken gestemd,
De wereld tekent wel vaker wat, voorlopig doen vooral de opkomende economieën alle inspanningen van Europa gezamenlijk teniet, maar dan x5 teniet.

De grootvervuilers van deze wereld zijn weinig ambitieus. Die hopen vooral dat concurrerende economiemen als Nederland hun multinationals is goed pijn gaan doen met allerlei belastingen, zodat zij de productie kunnen overnemen. Als ze daarvoor een papiertje uit Parijs moeten tekenen, doen ze dat graag.

[ Voor 65% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 23:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een slecht belichting bij Ascher nu. Heeft een knalrode neus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

FairPCsPlease schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:52:
[...]

[..]er gaat véél meer subsidie in de vorm van belastingvoordelen voor grootverbruikers en vrijlaten van belastingen voor kerosine bijvoorbeeld naar fossiele energie dan naar groene energie.
Nog een stukje retoriek die Nederlanders naar protestpartijen als FvD drijft.

Het niet belasten van iets, presenteren alsof dat je subsidie krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Ik vind het gelijktrekken waar jij om doelt maar onzin.
Wij zijn als Nederland ondanks veel overeenkomsten met Duitsland op milieu vlakken niet te vergelijken, ons buurland is veel groter, veel meer mogelijkheden om klimaat neutralere energie op te wekken.

Kijk bijvoorbeeld naar Frankrijk, het land scoort beter dan Nederland qua duurzamere energie, maar staat zo'n beetje vol met kerncentrales. Waarbij ze ook gewoon door gaan met investeren in Kernenergie! Op alleen groen energie kan je niet leven, je hebt een backup nodig. Laten wij in Nederland dan ook wijs zijn en echt onderzoek te doen naar een moderne (veilige) kerncentrale. Het afval kan je prima opslaan, natuurlijk heb je zorgplicht jegens de generatie na ons. Wat ook echt prima kan, zoals we in Zeeland ook al bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Nu Asscher. Lijkt wel alsof we alleen maar winnaars hebben vandaag :P

Overigens zou ik niet raar opkijken dat de coalitie ook zou kunnen sneuvelen bij de eerste flinke zware dossiers nu de kaarten flink herschud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
giantgiantus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:50:
[...]

Dat is echt een misverstand. Pvv stemt eigenlijk meestal mee met vvd.

Zie bv. https://www.trouw.nl/opin...-keihard-rechts~adb6de73/
Ik zie het daar. Maar goed, dat betekent nog steeds niet dat VVD het midden is.

Ben op zich wel blij dat de PVV verkleind is, maar FvD zo groot gaat mij wel erg ver..

Denk ook dat het demoniseren door DWDD en consorten juist de stembereidheid van die kiezers heeft aangewakkerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:03:
Wat een slecht belichting bij Ascher nu. Heeft een knalrode neus!
Partij van de alcohol? :+

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Malarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Ik heb geen kabinetsmaatregelen gezien die de consumptie van de burgers tegen moeten gaan, jij wel? Wel onzin maatregelen als extreem dure warmtepompen waar het klimaat marginaal mee geholpen wordt.
Het vervelende voor jou en mij (en iedereen) is dat die knijp p de consumpties er straks keihard komen.Want dit probleem gaat niet weg.

En hoe langer we wachten hoe erger het gaat worden. Ik snap dat dat je heel erg irriteert, maar het gaat gewoon een bak geld kosten. En ja, die gaan jij en ik als rijken op deze aarde gewoon moeten betalen.

*Ik merk dat mensen niet helemaal door hebben hoe rijk een Nederlander is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:01:
[...]

FvD is ook nauwelijks meer dan een 3-man show.
Het kader van die partij is vederlicht, en bestaat uit relatief veel mensen die het bij de VVD niet gemaakt hebben.

Denk dat we in de provincies wel LPF achtig praktijken gaan zien.
Ben ik niet zo zeker van. Volgens mij is FvD juist niet 'uit het niets' zo groot geworden. Daar ligt een uitgekiend voortraject aan vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Het is een plan, sowieso geen beleid nog. Als het moet, bestel ik er 1 in Duitsland, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 08:34
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Ben ik niet zo zeker van. Volgens mij is FvD juist niet 'uit het niets' zo groot geworden. Daar ligt een uitgekiend voortraject aan vooraf.
Vergeet ook niet dat Henk Otten ook ervaring heeft opgedaan in partij-management bij de LPF. Hij is heel erg wars voor LPF-achtige toestanden. Te veel, als je het mij vraagt. De zuivering van de boze VVD-ers in het begin van de partij was geen goede move. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hoop dat de FVD zich constructiever op kan gaan stellen. Tijd om een kerncentrale te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PWM schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Het is een plan, sowieso geen beleid nog. Als het moet, bestel ik er 1 in Duitsland, geen probleem.
Klopt, tis een plan.... Vooral van veel bedrijven en organisaties die er handel in zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51

ThunderNet

Flits!

Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Wij zijn als Nederland ondanks veel overeenkomsten met Duitsland op milieu vlakken niet te vergelijken, ons buurland is veel groter, veel meer mogelijkheden om klimaat neutralere energie op te wekken.

Kijk bijvoorbeeld naar Frankrijk, het land scoort beter dan Nederland qua duurzamere energie, maar staat zo'n beetje vol met kerncentrales. Waarbij ze ook gewoon door gaan met investeren in Kernenergie! Op alleen groen energie kan je niet leven, je hebt een backup nodig. Laten wij in Nederland dan ook wijs zijn en echt onderzoek te doen naar een moderne (veilige) kerncentrale. Het afval kan je prima opslaan, natuurlijk heb je zorgplicht jegens de generatie na ons. Wat ook echt prima kan, zoals we in Zeeland ook al bewijzen.
Ik volg je nu even niet? Je geeft als voorbeeld Frankrijk wat vol investeert in groene, duurzame energie, vziw zonder backups (ik neem aan dat je gas, windenergie en zonne-energie als backups neemt?)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 21-09 11:41

Plasma_Wolf

Student

rodie83 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:19:
[...]

Weet je wat nou zo mijn probleem is? Doen alsof Baudet zich als enige hieraan schuldig maakt. Alle partijen strooien met oneliners.
En dus is Baudet even goed als de anderen?
Alle partijen proberen drastisch complexe zaken te versimpelen om zieltjes te winnen. Wel eens een keer een debat gevolgd in de tweede kamer?
Dit is simpelweg niet waar. De klassieke partijen, waar iedereen op afgeeft met het idee van "we gaan de elite aanpakken" praten minder in oneliners, en gebruiken hun beleid en verkiezingsprogramma om de kiezer te overtuigen
Het niveau is regelmatig SOWIESO om te huilen.
Dan raad ik je aan om dit tegen de politici te zeggen, dat ze zich op inhoud moeten richten en er daarmee voor zorgen dat het niveau van het debat omhoog gaat.
Als je vind dat Baudet liegt, erken dan dat iedereen liegt.
Ik heb nooit ontkend dat andere politici niet hebben gelogen.
Of ben je alweer vergeten hoe D66 het referendum eruit mikte, terwijl hun programma stelde zeker niet vooraan te staan om dat te doen?
Nee. En ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd voorstander van het programma van D66 te zijn.
Of ben je alweer vergeten hoe Rutte 1000 euro beloofde aan elke werkende Nederlander?
Nee, en ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd voorstander van de VVD te zijn.
Ben je alweer vergeten dat iedereen vond dat Groningen zsm geholpen moest worden ivm de aardbevingen en er nog steeds geen hol gebeurd?
Nee. FvD gaat daar echter niets aan veranderen. Het kan ze niets schelen.
Nee, doe dou niet alsof Baudet slechter is dan de rest. Dat is gewoon ontzettende bullshit.
Dat is hij wel. De meeste politici willen dat je hun versie van de waarheid ziet. Baudet wil letterlijk dat we denken zonder ons te baseren op feiten. Onder hem doet de waarheid er totaal niet toe. Dat is een zorgelijke stap verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Voordat ze verboden worden koop ik nog een nieuwe. De huidige is 18 of 19 jaar oud en ook wel aan vervanging toe.

Echter om een warmtepomp in mijn huis goed werkend te krijgen moet ik eerst gigantisch veel investeren, vloerverwarming, isolatie etc..
Dan blijf ik liever nog even met een verse CV ketel wachten op nieuwe ontwikkelingen die daarna wel in hoog tempo zullen volgen. Zodat ik ook niet de eerste generatie lage kwaliteit pomp of opvolger daarvan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Helaas nemen veel mensen dit als nieuws, en dus beleid aan. En dus weer een reden om boos te worden, en boos te gaan stemmen.
Zelfs het bericht geeft (op z'n telegraafs) aan dat het om een plan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:04:
Nu Asscher. Lijkt wel alsof we alleen maar winnaars hebben vandaag :P

Overigens zou ik niet raar opkijken dat de coalitie ook zou kunnen sneuvelen bij de eerste flinke zware dossiers nu de kaarten flink herschud zijn.
Zal wel mee vallen, de VVD doet het niet slecht, rechts is groter geworden...
D66, CDA staan op verlies, PvdA is vlees nog vis.....
Voor de meeste partijen komt een verkiezing van de 2e kamer nu slecht uit.

Vandaag is maar weer eens duidelijk geworden dat het land politiek weer meer versnippert is geworden.
Een 2 of 3 partijen stelsel is zo slecht nog niet _/-\o_ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Ja, Duitsland is zo lekker bezig met kerncentrales sluiten en kolen centrales open te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grotbewoner schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:07:
[...]

Vergeet ook niet dat Henk Otten ook ervaring heeft opgedaan in partij-management bij de LPF. Hij is heel erg wars voor LPF-achtige toestanden. Te veel, als je het mij vraagt. De zuivering van de boze VVD-ers in het begin van de partij was geen goede move. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hoop dat de FVD zich constructiever op kan gaan stellen. Tijd om een kerncentrale te bouwen.
Je bedoelt die Thorium-centrale? Denk dat menigeen bij de TU Delft daar wel oren naar heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De_Bastaard schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:10:
[...]

Ja, Duitsland is zo lekker bezig met kerncentrales sluiten en kolen centrales open te houden.
Garzweiler :9~ Dé hemel voor anti landschapsmensen en pro-vervuiling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:11:
[...]

Je bedoelt die Thorium-centrale? Denk dat menigeen bij de TU Delft daar wel oren naar heeft!
Ja, na 2040 waardoor de eerste niet voor 2050 operationeel zou zijn. Dan moeten we eigenlijk al minstens 50% reductie hebben bereikt, niet pas beginnen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Duitsland stootte het afgelopen jaar (2016) tien keer meer koolstofdioxide uit dan Frankrijk voor de productie van elektriciteit, zo blijkt uit een nieuwe analyse van Environmental Progress.

Dit komt omdat Frankrijk haar energie voornamelijk door middel van kernenergie opwekt
Dus snel kerncentrales bouwen en we lopen weer voorop in Europa.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:12:
[...]

Ja, na 2040 waardoor de eerste niet voor 2050 operationeel zou zijn. Dan moeten we eigenlijk al minstens 50% reductie hebben bereikt, niet pas beginnen. ;)
De opkomende economieën (verantwoordelijk voor 75% van CO2 uitstoot) halen het Parijs akkoord ook pas in het jaar 2100. Dus laten we onszelf wat extra tijd gunnen als we het dan gelijk goed doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Malarky op 20-03-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
België loopt ook voorop met Doel en Tihange d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 08:34
[...]

Waarom ook al weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Je hebt hem door.... Duisland wil inderdaad af van kernenergie (om een politieke reden), inderdaad ten gunste van uitstoot gevende kolencentrales.

Kortom, ze spelen in op het sentiment, kernenergie = slecht, terwijl ze volkomen bewust voorbij gaan aan kolencentrales en het milieueffect wat deze meebrengen. Door in Nederland op de groene voet te gaan orakelen importeren we straks vervuilend Duits kolenstroom.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2019 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:12:
[...]

Reductie van 50% na 2040? Reductie CO2 neem ik aan? Of reductie van bevolking van Nederland? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:10:
[...]

Zal wel mee vallen, de VVD doet het niet slecht, rechts is groter geworden...
D66, CDA staan op verlies, PvdA is vlees nog vis.....
Voor de meeste partijen komt een verkiezing van de 2e kamer nu slecht uit.

Vandaag is maar weer eens duidelijk geworden dat het land politiek weer meer versnippert is geworden.
Een 2 of 3 partijen stelsel is zo slecht nog niet _/-\o_ :+
De onderlinge verhoudingen zal het wel invloed op hebben. Zullen anderen de taal van Jetten accepteren nu hij flink verloren heeft bijvoorbeeld? En gaat Jetten accepteren dat hij als servet mag fungeren? Hetzelfde met Buma. Gaat hij zich nu weer meer richting de rechterkant profileren om kiezers terug te winnen?

Gaat interessant worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Haha

Marijnissen Jr. Denkt dat de huidige regering vooral SP-strijdplanen uitvoert. Elke keer als ze de krant open doet, leest ze haar SP-Plannen maar dan met andere partijlogo"s. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:46:
[...]

Nee dat is een reden om in te zetten op technologische oplossingen (Thorium) in plaats van ons blind te staren op korte termijn reductie van uitstoot (windmolens en zonnepanelen). We zijn simpelweg te klein om de planeet te redden door onze eigen uitstoot te beperken. In Azië en Afrika gaan ze echt niet aan de groene energie zo lang er goedkopere oplossingen zijn. Zelfs als we de uitstoot van Nederland naar 0 brengen gaan we met de huidige gang van zaken kopje onder.
Dus je bevestigt wat ik zeg toch?
Ik sta ook helemaal open voor futuristische schone energie opties. Kan me ook geen partij voorstellen die daar tegen zal zijn.
Maar dan moeten ze wel haalbaar zijn. Thorium zit nog in een experimentele fase. Daar kan je nu qua beleid nog helemaal niets mee.

Doet me een beetje denken aan de Brexit oplossing voor de Ierse grens. We gaan gebruik maken van een nog niet bekende technologische oplossing om de grens in de gaten te houden... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door fm77 op 20-03-2019 23:20 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.