Baudet is niet de enige persoon. De belangrijkste persoon om in de gaten te houden is
Henk Otten. Hij heeft de gehele partijstructuur in handen.
Dit valt erg op:
,,Ik zou zelfs zeggen dat Baudet de trekpop van Otten is. Hij stelt de kaders en Thierry moet daar netjes binnen blijven’’, zegt ondernemer Kees Eldering. ,,Toen Baudet bij de EO in een discussie iets over het geloof had gezegd, stond Henk te schreeuwen: ‘Ik blaas de partij op als je zo over christendom blijft praten!’ Toen bond Thierry meteen in.’’
Het geeft aan dat FVD geïnteresseerd is in het kopen van zieltjes, niet in het maken van beleid. Dat is overigens ook te constateren aan de hetze die ze uitvoeren tegen alles wat ook maar een beetje wetenschappelijk is onderbouwd over het klimaat.
Zeer zorgelijk over hoe gestemd wordt naar marketing van een persoon en een stijl, terwijl harde onderbouwde feiten worden genegeerd.
Vergelijkbaar met
Brexit (stukje Youtube, het hele stuk is interessant voor Brexit), in de zin dat onderkennen hoe ingewikkeld sommige dingen zijn, of dat je er werk voor moet doen, je veel moeilijker verkiesbaar maakt ten opzichte van wat roepen en mensen ervan overtuigen dat niemand gecontroleerd hoeft te worden op de waarheid.
anandus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:44:
[...]
Ik denk dat er inderdaad ook een andere samenstelling van stemmers is, mensen zijn juist op komen dagen of juist thuisgebleven.
Bij bijv Gelderland is de winst van FvD (+7) niet alleen te verklaren met het verlies van de VVD (-1) en de PVV (-2).
Dit is een probleem van de Statenverkiezingen. Er is zo'n lage opkomst dat je makkelijk kan proberen een nieuwe groep aan te boren. Hiermee heeft Trump in ieder geval een gedeelte van zijn overwinning binnengehaald (misschien was het wel genoeg om de cruciale staten om te draaien). Het is ook een reden geweest waarom de
samengestelde poll ~70% kans aan Hillary gaf, en ~30% aan Trump.