Provinciale Staten- & Waterschapsverkiezingen 2019 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 46.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:17:
[...]

Het woord populist neem je veel te makkelijk in de mond. Een GroenLinks en D66 zijn de echte populisten om over de rug van kinderen te lopen schreeuwen over klimaat alsof morgen de wereld zal vergaan
Wikipedia is niet echt een bron, maar ze vatten het wel mooi samen:

Politicologen kennen kenmerken toe aan populistische politici:
• afkeer van het partijestablishment
• het volk staat centraal en aan zijn wil wordt constant gerefereerd
• charismatisch leiderschap
• er wordt een beroep gedaan op eenheid, homogeniteit en vaderlandsliefde
.

Volgens mij voldoen Pim, Geert en Thiery hier prima aan toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:12:
[...]

Artikel NOS: Wij van WC-eend....

Hier is bijna iedereen van D66 overgestapt naar FvD inclusief ondergetekende :)
Van D66 naar FvD….. Dat is opmerkelijk.... Partijen die enorm ver van elkaar verwijderd zijn qua visie, programma en ideeën.

Dan heb jij bij 1 van beide stemronde om opmerkelijke redenen op een partij gestemd, D66 = Pro Europa en klimaat maatregelen FvD is in beide gevallen daar exact het tegenovergestelde van.

Dus.... De vraag komt bij mij op, hoe kan iemand in de tijd die tussen verkiezingen heeft gezeten zo enorm draaien?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

SuBBaSS

-has Ryzen

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:16:
[...]

Lekker democratisch ook van die partijen en mokerdom tegenover de burgers. Daarmee gooien ze hun eigen glazen in op termijn.
Laten we hopen dat de betrokkenen over hun persoonlijke wrokken heen kunnen stappen.
En eerlijk is eerlijk, het gaat weer een rood blok worden.
Maar er op voorhand al op inzetten....?

VVD verloren, die zijn ws. gestraft voor het optreden in gas-dossier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:20:
[...]

Van D66 naar FvD….. Dat is opmerkelijk.... Partijen die enorm ver van elkaar verwijderd zijn qua visie, programma en ideeën.

Dan heb jij bij 1 van beide stemronde om opmerkelijke redenen op een partij gestemd, D66 = Pro Europa en klimaat maatregelen FvD is in beide gevallen daar exact het tegenovergestelde van.

Dus.... De vraag komt bij mij op, hoe kan iemand in de tijd die tussen verkiezingen heeft gezeten zo enorm draaien?
Referendum
Onderwijs

Zover liggen ze niet van elkaar af ;) FvD wil wat D66 ineens niet meer wil alles voor de macht blijkbaar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:20:
[...]

Wikipedia is niet echt een bron, maar ze vatten het wel mooi samen:

Politicologen kennen kenmerken toe aan populistische politici:
• afkeer van het partijestablishment
• het volk staat centraal en aan zijn wil wordt constant gerefereerd
• charismatisch leiderschap
• er wordt een beroep gedaan op eenheid, homogeniteit en vaderlandsliefde
.

Volgens mij voldoen Pim, Geert en Thiery hier prima aan toch?
er wordt een beroep gedaan op eenheid, homogeniteit en vaderlandsliefde

Voldoen een Jette en Klaver ook uitstekend aan hoor of hoorde wij niet Klaver roepen;

Wij moeten een zijn ivm aanslagen
Wij moeten zorgen voor onze nakomelingen

Enz enz enz. Op die manier is iedereen een populist.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:10:
Niemand blij dat de SGP een zetel in lijkt te leveren? God straft meteen :+
Dat krijg je van die rare Nashville verklaring.
Dat komt door de hoge opkomst. FvD en DENK trekken nieuwe stemmers aan. De vaste achterban van de SGP kende die Nashville qua inhoud allang. En die vaste achterban hoopt dat er weinig mensen naar de stembus trekken, zij gaan toch wel, in weer en wind, met Gods wil.

Exitpolls: Gelderland, Zuid-Holland en Noord-Brabant samen met voorlopige uitslagen van Groningen, Fryslan, Zeeland en Noord-Holland, leveren VVD (13) en FvD (12) op.

Een en ander ligt er ook aan hoe de SGP-CU combinatie uit Noord-Brabant haar stem inzet (doen ze altijd op basis wie er dan een zetel bij krijgt) en vooral op welke EK partij de 2 statenleden van 'Partij van het Noorden' gaan stemmen.

https://docs.google.com/s...xzjdDro/edit#gid=58001680

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 21-03-2019 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is allemaal ellende. Ik heb hier dingen voorbij zien komen van beide kanten die te ver gaan, maar zolang je in je eigen gelijk geloofd kom je er nooit.

Ik vind het fantastisch dat groen links en forum het zo goed hebben gedaan. Beide partijen doen het volgens mij goed bij de jeugd en het is mooi dat die zich nu dat ook in gaat interesseren. Beiden doen ook hun best voor de nieuwe generatie. Groen links door op klimaat in te zetten en forum door financiering en behoud van de Nederlandse cultuur.

Wees gewoon blij voor elkaar en loop een stukje in elkaars schoenen.

[ Voor 57% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2019 01:27 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:22:
[...]

er wordt een beroep gedaan op eenheid, homogeniteit en vaderlandsliefde

Voldoen een Jette en Klaver ook uitstekend aan hoor of hoorde wij niet Klaver roepen;

Wij moeten een zijn ivm aanslagen
Wij moeten zorgen voor onze nakomelingen

Enz enz enz. Op die manier is iedereen een populist.
Nee, want het grootste kenmerk van een populist is toch wel de afkeer van partijestablishment. Dat zie ik bij die twee heren personen niet echt.

Kleine correctie: Jette kan ik door zijn jeugdige overkomen ook niet serieus nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door fm77 op 21-03-2019 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat mij opvalt is dat als ik hier https://www.telegraaf.nl/...le-uitslagen-per-gemeente de uitslagen een beetje volg, FvD in zeer veel gemeenten eerste of tweede is, los of dat traditiegetrouw links of rechtse gemeentes waren/zijn. Hun 10 zetels lijken dus best wel breed gedragen door het politieke landschap heen. Nu zal dat deels komen door de afwezigheid van een duidelijk programma (even los van wat dat waard is zie het referendum en de dividendbelasting) maar ook omdat ik denk dat de ontevredenheid zich gewoon bij alle kleuren stemmers aanwezig is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:19:
[...]

Over strategie gesproken:

'De partij van Thierry Baudet stormt met behoorlijk wat zetels het provinciaal parlement binnen, maar toonde de afgelopen tijd weinig belangstelling voor wat er in Groningen gebeurt. Lijsttrekker Bart van der Werf uit Nuis kwam bij verkiezingsdebatten niet opdagen. ,,We kennen ze helemaal niet’’, zegt Eelco Eikenaar (SP).

‘De kiezer wil verandering’

Van der Werf is niettemin ontzettend blij met de uitslag. ,,De kiezer wil verandering. Weg met de Klimaatwet, minder immigranten en herstel van de koopkracht. In Groningen stoppen met windmolens en zonneweiden en willen we betere infrastructuur.’’'

Hoe ziet van der Werf het voor zich dat hij in de Provinciale Staten de Klimaatwet weg gaat krijgen, minder immigratie gaat bewerkstelligen of de koopkracht herstellen?
Ja, dat zullen we af moeten wachten.
Zou graag de glazen bol die meerdere lieden hier schijnbaar hebben staan kunnen lenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:18:
[...]

FvD wil gewoon samenwerken en komt veel beter overeen met VVD bijv dan een PVV. Daarbij hoezo moet FvD water bij de wijn doen ? Waarom moet VVD dat niet? Zijn ze de baas? Dat insinueer je wel steeds.
VVD is de grootste in de coalitie met D66, CDA en CU.... Ze zijn nergens een "baas" zo werkt dat niet in de politiek. Maar van deze 4 partijen is de VVD wel de grootste, waarom denk jij dat de VVD dan water bij de wijn wil doen om een breekpunt in de coalitie te veroorzaken en met het FvD in zee te willen gaan?

De VVD gaat eerder met de PvdA om tafel, zoals dat hier vanavond ook al eerder is besproken dan met een FvD. Zie de hele Brexit strategie, de VVD heeft echt wel door hoe belangrijk Europa is.

Zoals ik al geschreven heb, het FvD heeft alleen de VVD, deze laatste heeft keuze, links en rechts...…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:26:
[...]

VVD is de grootste in de coalitie met D66, CDA en CU.... Ze zijn nergens een "baas" zo werkt dat niet in de politiek. Maar van deze 4 partijen is de VVD wel de grootste, waarom denk jij dat de VVD dan water bij de wijn wil doen om een breekpunt in de coalitie te veroorzaken en met het FvD in zee te willen gaan?

De VVD gaat eerder met de PvdA om tafel, zoals dat hier vanavond ook al eerder is besproken dan met een FvD. Zie de hele Brexit strategie, de VVD heeft echt wel door hoe belangrijk Europa is.

Zoals ik al geschreven heb, het FvD heeft alleen de VVD, deze laatste heeft keuze, links en rechts...…
Zoals het er nu naar uit ziet gaat FvD de grootste worden qua procentpunten dus dan mogen zij de dans leiden? Ik vind dat echt bizar. Je zou alle 4 of alle 5 gelijkwaardig moeten zijn, maar zo werkt het hier niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:26:
[...]

Ja, dat zullen we af moeten wachten.
Zou graag de glazen bol die meerdere lieden hier schijnbaar hebben staan kunnen lenen!
Kan je nu reeds verklappen dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen in de Provinciale Staten. Gaan die helemaal niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:26:
[...]

FvD heeft allang aangegeven dat men op ''termijn'' wil kijken hoe WIJ (dat is democratie he) daar tegenaan kijken. Democratie is niet de Euro door onze strot duwen terwijl het merendeel van het volk het niet wilde bijvoorbeeld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8s74HqD.png?1

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:02
[...]

Omdat ie waarschijnlijk gewoon aan het trollen is. Een draai van D66 naar FvD is niet te verklaren met rationele onderbouwing. Tenzij hij onderdeel is van de 80% proteststemmen die Baudet heeft mogen vangen.

Ook grappig dat veel FvD kiezers denken dat er nu wat gaat veranderen in NL.....
Het waren de proviciale staten verkiezingen.....niet de 2e kamer. Er gaat helemaal niets veranderen, bestaande partijen zullen FvD over het algemeen wel rechts laten liggen ( :+ ) Met populisten moet je niet in zee gaan, kijk maar wat er in de USA en in Engeland met de Brexit allemaal aan het gebeuren is. Dat heeft de rest van het establishment echt wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:21:
[...]

Referendum
Onderwijs

Zover liggen ze niet van elkaar af ;) FvD wil wat D66 ineens niet meer wil alles voor de macht blijkbaar.
Blijf er bij dat het draaien is. FvD e D66 liggen behalve op een nietszeggend onderwerp als bijvoorbeeld het referendum qua grondslag enorm uit elkaar. Wanneer dit je politieke kleur al doet draaien ben je in mijn ogen (en bedoel dat helemaal niet op een verkeerde manier) wel aan het draaien.

Waarom? Omdat je in mijn ogen heel gemakkelijk over een aantal grondbeginselen heen stapt waar beide politieke partijen voor staan.

Je bent dan namelijk, waarschijnlijk uit eigenbelang, aan het shoppen in politieke programma's. Prima, natuurlijk, dat mag je. Maar verklaard wel de enorme winsten en verliezen van partijen als D66, PVV en waarschijnlijk bij een volgende verkiezen het FvD.

Er zit op een of andere manier geen ruggengraat in kiezers die op dit soort "mode" partijen stemt. Het enige wat ze overeen komen met elkaar is dat ze stemmers trekken door de waan van de dag i.p.v. een ideologie.
Iets wat je bij de echte SP stemmer natuurlijk wel mee moet geven, je gelooft in de rode tomaat, of je doet het niet!

Echt, ik begrijp je uitleg wel waarom je van D66 naar FvD bent gegaan, maar feitelijk is het een tang op een varken verhaal...…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:32:
[...]

Omdat ie waarschijnlijk gewoon aan het trollen is. Een draai van D66 naar FvD is niet te verklaren met rationele onderbouwing. Tenzij hij onderdeel is van de 80% proteststemmen die Baudet heeft mogen vangen.

Ook grappig dat veel FvD kiezers denken dat er nu wat gaat veranderen in NL.....
Het waren de proviciale staten verkiezingen.....niet de 2e kamer. Er gaat helemaal niets veranderen, bestaande partijen zullen FvD over het algemeen wel rechts laten liggen ( :+ ) Met populisten moet je niet in zee gaan, kijk maar wat er in de USA en in Engeland met de Brexit allemaal aan het gebeuren is. Dat heeft de rest van het establishment echt wel door.
Ik verklaar het net. Zou je sieren eerst te lezen voor je reageert:

Referendum afschaffen (oftewel jullie burgers moeten de mond houden)
Onderwijs verloochenen
Zorg gedeeltelijk

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:29:
[...]

FvD heeft allang aangegeven dat men op ''termijn'' wil kijken hoe WIJ (dat is democratie he) daar tegenaan kijken. Democratie is niet de Euro door onze strot duwen terwijl het merendeel van het volk het niet wilde bijvoorbeeld.
Soms is het blijkbaar goed dat keuzes gemaakt worden door de personen die wij kiezen om ons te vertegenwoordigen.
Er zullen vast wat mensen zijn die hun vertrouwde gulden terug willen, maar ik ben er vrij zeker van dat de grote meerderheid toch wel blij is met die Euro die ze overal op vakantie kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:.

Ook leuk: Bijna 80% van de FVD stemmers gaf aan dat t een tegenstem was tegen het huidige kabinet. En die Baudet maar brullen, nog meer onwaarheden verspreiden en orerendat het door hen komt.....
Heb je daar toevallig ook een bron van? Zou anders vrij ironisch zijn.

Die denigrerende toon naar elkaar, zelfs op een platform als deze, is onvoorstelbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2019 01:37 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:28:
[...]

Kan je nu reeds verklappen dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen in de Provinciale Staten. Gaan die helemaal niet over.
De beste man zegt in dat artikel toch wat de kiezer wil, niet wat de partij daar zelf aan gaat pakken?
Wellicht wil je graag zeggen dat hij er niets van snapt, maar je leest het niet goed vermoed ik.

Overigens gaan PS zeker wel over de windmolens, zonneparken en infra dus wat dat betreft zegt hij niets geks toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:33:
[...]

Blijf er bij dat het draaien is. FvD e D66 liggen behalve op een nietszeggend onderwerp als bijvoorbeeld het referendum qua grondslag enorm uit elkaar. Wanneer dit je politieke kleur al doet draaien ben je in mijn ogen (en bedoel dat helemaal niet op een verkeerde manier) wel aan het draaien.

Waarom? Omdat je in mijn ogen heel gemakkelijk over een aantal grondbeginselen heen stapt waar beide politieke partijen voor staan.

Je bent dan namelijk, waarschijnlijk uit eigenbelang, aan het shoppen in politieke programma's. Prima, natuurlijk, dat mag je. Maar verklaard wel de enorme winsten en verliezen van partijen als D66, PVV en waarschijnlijk bij een volgende verkiezen het FvD.

Er zit op een of andere manier geen ruggengraat in kiezers die op dit soort "mode" partijen stemt. Het enige wat ze overeen komen met elkaar is dat ze stemmers trekken door de waan van de dag i.p.v. een ideologie.
Iets wat je bij de echte SP stemmer natuurlijk wel mee moet geven, je gelooft in de rode tomaat, of je doet het niet!

Echt, ik begrijp je uitleg wel waarom je van D66 naar FvD bent gegaan, maar feitelijk is het een tang op een varken verhaal...…
Je begrijpt het nog steeds niet, maar ik ga het nog 1 x uitleggen voor je.

Een grondbeginsel is DEMOCRATIE oftewel stem van het volk. Dat verloochenen partijtjes als D66 door een referendum af te schaffen. Puur om zelf op het pluche te blijven plakken en complete schijt te hebben aan de bevolking.

Een grondbeginsel is ook goed onderwijs en veel geld naar onderwijs. Iedereen heeft recht op onderwijs (ook speciaal onderwijs).

Je zegt dat het referendum nietszeggend is, dan ben je geen fan van democratie in ieder geval. Het is het enige handvat wat wij als burgers hebben. Wij zijn hier de baas he, niet Den Haag. Wij betalen hier alles, niet Den Haag.

Nu hoor ik het argument al komen; Ja maar als er verkiezingen zijn dan heb je een keuze. Dat blijkt de laatste jaren dus van niet. Partijen verloochenen hun eigen verkiezingsprogrammatjes en geven een dikke middelvinger puur om aan de macht te blijven.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:28:
[...]

Zoals het er nu naar uit ziet gaat FvD de grootste worden qua procentpunten dus dan mogen zij de dans leiden? Ik vind dat echt bizar. Je zou alle 4 of alle 5 gelijkwaardig moeten zijn, maar zo werkt het hier niet.
De grootste in wat? de Eerste Kamer en bij de provinciale verkiezingen....
Ik neem aan dat je het verschil weet tussen de functies van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer?

Voor jou info, in het kort; Beleid wordt gemaakt in de Tweede kamer, de eerste kamer heeft een controlerende functie over wedsvoorstellen. Hoezo gelijkwaardigheid?

Referendum: Het volk heeft er niets aan, het maakt de politiek monddood, zie Engeland/Brexit.
Tevens is het duur, je moet de bevolking keer op keer oproepen voor hun mening, je zit met opkomstdrempels enz enz.

Het volk kan om de 4 jaar kiezen, daarnaast hebben we gemeente raad, provinciale en waterschap verkiezingen, ik vergeet de Europese verkiezingen nog. Afijn.... Er valt genoeg te kiezen, je moet "het volk" helemaal niet nog vaker willen oproepen. Dit werkt alleen maar verstorend in het democratische proces.

Tis erg leuk om vanuit de oppositie te roepen; ik wil een referendum... Maar zodra je ook maar iets politiek gezien voorstelt zie je de nadelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2019 01:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
MrVegeta schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:35:
[...]

Heb je daar toevallig ook een bron van? Zou anders vrij ironisch zijn.
Bronnetje van Ipsos staat in het bijgelinkte artikel.
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:34:
[...]

Ik verklaar het net. Zou je sieren eerst te lezen voor je reageert:

Referendum afschaffen (oftewel jullie burgers moeten de mond houden)
Onderwijs verloochenen
Zorg gedeeltelijk
Gedeeltelijk |:( . Met populistisch geschreeuw van "meer handen aan het bed" los je de zorg niet op.

En het referendum is natuurlijk super. Lekker het gepeupel mee laten beslissen over zaker waar ze totaal geen enkel verstand van hebben en geen moeite doen zich in te lezen. Vraag anders even aan de Britten hoe referenda zijn bevallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:38:
[...]

De grootste in wat? de Eerste Kamer en bij de provinciale verkiezingen....
Ik neem aan dat je het verschil weet tussen de functies van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer?

Voor jou info, in het kort; Beleid wordt gemaakt in de Tweede kamer, de eerste kamer heeft een controlerende functie over wedsvoorstellen. Hoezo gelijkwaardigheid?
In de coalitievorming? Ook in de EK hebben ze een coalitie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:36:
[...]

De beste man zegt in dat artikel toch wat de kiezer wil, niet wat de partij daar zelf aan gaat pakken?
Wellicht wil je graag zeggen dat hij er niets van snapt, maar je leest het niet goed vermoed ik.

Overigens gaan PS zeker wel over de windmolens, zonneparken en infra dus wat dat betreft zegt hij niets geks toch?
Zo kun je het ook lezen, daar heb je gelijk in.

Echter is het wel frappant dat niemand wie dan ook kent van het FvD in Groningen maar die partij desalniettemin wel aardig wat stemmen heeft gekregen.

Voorzie dat het FvD zo goed als niets voor elkaar gaat krijgen met al deze stemmen. Baudet is er maar wat tuk op de stervende zwaan te spelen en passent met het vingertje naar de overige partijen wijzend als zouden zij daar de oorzaak van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:39:
[...]

[...]

Gedeeltelijk |:( . Met populistisch geschreeuw van "meer handen aan het bed" los je de zorg niet op.

En het referendum is natuurlijk super. Lekker het gepeupel mee laten beslissen over zaker waar ze totaal geen enkel verstand van hebben en geen moeite doen zich in te lezen. Vraag anders even aan de Britten hoe referenda zijn bevallen 8)7
De geschiedenis leert ons dat de TK ook weinig verstand heeft van bepaalde zaken ;) Ik denk dat dat wel meevalt, anders zeg je nu gewoon dat het merendeel van de Nederlanders dom en achterlijk is. Dat lijkt mij niet en ook zeer ondemocratisch.

De zorg is gedeeltelijk niet goed nee. De kwaliteit is prima, maar de prijs die wij betalen veel te hoog. Om nog maar niet te spreken over de bureaucratie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Voor geinteresseerden, op https://www.salto.nl/ worden de werkelijke uitslagen doorgeteld.
Livestream met Maurice de Hond erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:39:
[...]

ECB print vrolijk miljoenen bij. Ik geef het nog 10-15 jaar en de Euro is geklapt :) Miljarden pompen naar kansloze landen houd een keer op, maar de tijd gaat het uitwijzen.
Dat punt ben ik best met je eens. Maar dat doen alle valuta's. Dat is niet iets specifieks van de euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:38:
[...]
<>
Op papier wel in eerste aanleg, en als dat echt zo zou zijn dan was het niet belangrijk of er een meerderheid in de eerste kamer is.
Partij politiek is al heel lang in de eerste kamer doorgedrongen (en dat is ook zo ontworpen als rem op plotselinge grote verandering in de eerste kamer, maar het is nu wel iets teveel). Dus er is wel degelijk een vorm van gelijkwaardigheid in wetgeving (de een kan niet zonder de ander, de eerste kamer mag geen wetten maken).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:39:
[...]

Oeps is toch lastig op mobiel. Is een stem tegen het huidige kabinet niet een stem voor forum? Of denk je dat 80 procent van de stemmers het ook oneens is met de standpunten van forum? Je doet lijken alsof het een het ander uitsluit.

Wel interessant hoe cijfers geïnterpreteerd kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2019 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
In die tussenstand staat FvD 40K stemmen voor. Dat is wel heel veel koekoek.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Tja, voor mij part hebben jij en je buurman een coalitie, maar dat staat toch helemaal los van de invloed/functie van de eerste kamer. De eerste kamer controleert alleen maar wetsvoorstellen. Je hebt gelijk dat de FvD zetelhouders daar nu hun plasje over mogen doen. Maar meer is dat feitelijk ook niet.

De eerste kamer heeft niet dezelfde invloed als een tweede kamer, ondanks de nacht van Wiegel :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:32:
[...]

Kan me er best iets bij voorstellen. Een vernieuwende partij met een vast verhaal (of je het er nou mee eens bent of niet), ook met een aantal waarden die het D66 vroeger groot heeft gemaakt. Vergeet niet dat D66-stemmers flink over de zeik waren met bijvoorbeeld dat afschaffen van het referendum en de sleepwet, die "hun" Ollongren vervolgens staat te verdedigen - mede met argumenten als "Ja wij zijn voor het afschaffen, want dan maken we de weg vrij voor een bindend referendum" (wat al complete onzin argumentatie is natuurlijk), matigt die woorden later en intussen hoor je er niets meer over. Dat soort grappen kan een kiezer willen doen opstappen. Stel nou dat je al redelijk in het midden zat en niet uitgesproken links noch rechts bent, dan was D66 waarschijnlijk een compromis voor je gedachtengoed. FvD zal ook een compromis zijn, maar als die toch strijden voor de punten die je ooit zo belangrijk vond om D66 je stem te geven: dan is een overstap naar FvD zo gek nog niet. Niet iedereen is uitgesproken links of rechts en al helemaal niet is iedereen uitgesproken voorstander van alles wat zijn/haar partij doet; sterker nog, ik denk dat aardig veel mensen (op wat religieuze partijen na) gaan shoppen om "zoveel mogelijk" overeenkomsten te vinden. Niet op "absolute overeenkomst", daar is ook geen beginnen aan en bij de eerste de beste formatie kan je daar sowieso je derriere mee afvegen want het is niet mogelijk om te formeren zonder compromissen.
MrVegeta schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:23:
Het is allemaal ellende. Ik heb hier dingen voorbij zien komen van beide kanten die te ver gaan, maar zolang je in je eigen gelijk geloofd kom je er nooit.

Ik vind het fantastisch dat groen links en forum het zo goed hebben gedaan. Beide partijen doen het volgens mij goed bij de jeugd en het is mooi dat die zich nu dat ook in gaat interesseren. Beiden doen ook hun best voor de nieuwe generatie. Groen links door op klimaat in te zetten en forum door financiering en behoud van de Nederlandse cultuur.

Wees gewoon blij voor elkaar en loop een stukje in elkaars schoenen.
Als je in het rond kijkt moet je blijkbaar partij kiezen (in de zin van: een uiterste kiezen.), in het midden zitten is kennelijk een verouderd begrip. Je ziet het hier ook veel gebeuren. Een zinnige discussie zit er haast niet in en je hebt eigenlijk al geen zin in een discussie omdat je al een soort agressie ziet en een dedain voor mensen die anders kiezen en bij voorbaat al "met dat soort idioten valt niet te discussiëren" - nee op die manier niet nee, dan zit je enkel een betoog voor jezelf te houden. :P En dan maar mekkeren dat er weinig constructieve gesprekken te voeren zijn met mensen die andere partijen stemmen, vind je het gek als je je zo opstelt en de toon al zet door ze af te serveren voor het debat ook maar begonnen is?

Een beetje open staan voor elkaars ideeën, begrijpen dat verschillende mensen compleet verschillende meningen hebben en jezelf constructief opstellen krijg je een stuk betere sfeer van en sneller onderling begrip omdat je pas dan werkelijk een dialoog kan voeren en elkaars ideeen kan uitpeilen en wie weet: oplossingen zoeken! En dan hoef je het niet eens geheel met elkaar eens te zijn. Eigenlijk is het ergens ook wel hypocriet, zeuren over polarisatie en verharding van het debat - en dan zelf zo constructief als een dronken redneck te keer gaan op anders denkenden. :P Hoe wil je het dan ooit gaan begrijpen vraag ik me af... Afijn. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:46:
[...]

Tja, voor mij part hebben jij en je buurman een coalitie, maar dat staat toch helemaal los van de invloed/functie van de eerste kamer. De eerste kamer controleert alleen maar wetsvoorstellen. Je hebt gelijk dat de FvD zetelhouders daar nu hun plasje over mogen doen. Maar meer is dat feitelijk ook niet.

De eerste kamer heeft niet dezelfde invloed als een tweede kamer, ondanks de nacht van Wiegel :+
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als er coalitie gevormd moet worden, dat dan alle coalitiepartijen zouden moeten meebeslissen, maar wat we zien is dat VVD de leiding neemt. Lijkt mij niet de bedoeling.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:40:
[...]

De geschiedenis leert ons dat de TK ook weinig verstand heeft van bepaalde zaken ;) Ik denk dat dat wel meevalt, anders zeg je nu gewoon dat het merendeel van de Nederlanders dom en achterlijk is. Dat lijkt mij niet en ook zeer ondemocratisch.

De zorg is gedeeltelijk niet goed nee. De kwaliteit is prima, maar de prijs die wij betalen veel te hoog. Om nog maar niet te spreken over de bureaucratie.
Die prijs heeft een bron, onze welvaart en steeds hogere levensverwachting (alhoewel, antivaxxers :+ ), verdiep je daar eerst eens in voordat je polulisten op hun blauwe ogen gaat geloven.

De tweede kamer heeft in veel zaker inderdaad meer verstand van het diplomatieke verkeer, de geldstromen in en buiten het land om voor ons(!!) rationele onderbouwde keuzes te maken. Daar hebben wij ze voor gekozen. Dus ja, op bepaalde onderwerpen is het merendeel van de NL-ers achterlijk, je kan tenslotte niet alles weten, daar is dus de regering voor.

Als de zorg zo duur is, en ik hoor je ook bureaucratie noemen, vertel mij maar eens even wat de oplossing is.....Of die van Baudet. (newsflash, hij heeft geen oplossing. Hij roept alleen maar wat het gepeupel wil horen, WIlders 2.0)

Populisten zijn een bedreiging voor onze welvaart en samenleving met dat niet onderbouwde geroeptoeter zonder idee van oplossingen. Waarom denk je dat er een enorme verharding is opgetreden de laatste tijd in de maatschappij.

@Virtuozzo kan nog wel wat boekjes opengooien over populisten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Ben benieuwd hoe zij tellen: op basis van 8 provincies (gedeeltelijk) kom ik op VVD (13) en FvD (13) uit: https://docs.google.com/s...xzjdDro/edit#gid=58001680

Je kunt ook niet de stemmen optellen en daarmee zetels maken. Je moet eerst aantal zetels per provincie berekenen en op basis daarvan EK bepalen inclusief de restzetels (nu zo'n 8 a 9 te verdelen).

Dan moet je ook nog is de kiesdeler kennen die CBS begin april pas bekend maakt samen met de Kiesraad, maar ik denk dat ik met de cijfers van 2018 een nauwkeurige schatting heb.

Afgelopen tweede kamerverkiezingen klopte mijn sheet ook exact met de uitslagen van de Kiesraad, dus dat geeft hoop :)

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 21-03-2019 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MrVegeta schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:43:
[...]

Oeps is toch lastig op mobiel. Is een stem tegen het huidige kabinet niet een stem voor forum? Of denk je dat 80 procent van de stemmers het ook oneens is met de standpunten van forum? Je doet lijken alsof het een het ander uitsluit.

Wel interessant hoe cijfers geïnterpreteerd kunnen worden.
Proteststemmers stemmen uit protest, die hoeven het niet met Forum eens te zijn, maar als ze maar tegen het kabinet en de gevestigde orde stemmen. "nu hebben we ze een lesje geleerd!!'

Dat ze zichzelf er ook een lesje mee leren gaan ze later nog wel beseffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:49:
[...]

Die prijs heeft een bron, onze welvaart en steeds hogere levensverwachting (alhoewel, antivaxxers :+ ), verdiep je daar eerst eens in voordat je polulisten op hun blauwe ogen gaat geloven.

De tweede kamer heeft in veel zaker inderdaad meer verstand van het diplomatieke verkeer, de geldstromen in en buiten het land om voor ons(!!) rationele onderbouwde keuzes te maken. Daar hebben wij ze voor gekozen. Dus ja, op bepaalde onderwerpen is het merendeel van de NL-ers achterlijk, je kan tenslotte niet alles weten, daar is dus de regering voor.

Als de zorg zo duur is, en ik hoor je ook bureaucratie noemen, vertel mij maar eens even wat de oplossing is.....Of die van Baudet. (newsflash, hij heeft geen oplossing. Hij roept alleen maar wat het gepeupel wil horen, WIlders 2.0)

Populisten zijn een bedreiging voor onze welvaart en samenleving met dat niet onderbouwde geroeptoeter zonder idee van oplossingen. Waarom denk je dat er een enorme verharding is opgetreden de laatste tijd in de maatschappij.

@Virtuozzo kan nog wel wat boekjes opengooien over populisten :)
Het merendeel van de TK heeft inderdaad geen verstand van de problemen. Defensie remember hun kleding bijvoorbeeld? Het zijn geen mensen met ervaring in die sector (meestal) Dat is ansich vreemd. Als jij ergens gaat werken, dan wordt ook ervaring vereist lijkt mij, maar goed.

Newsflash FvD heeft weldegelijk een plan voor het aanpakken van de bureaucratie als je het een beetje volgt. Dat ligt onder andere bij de man die zorg in zijn portemonnee heeft bij de FvD (toevallig ook iemand uit de zorg).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
landelijke tussenstand zie ik net bij maurice de hond voorbij komen

fvd 14.6%
vvd 13.5%
cda 12,3%
gl 9,3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

LOL die De Hond is geen beste multi-tasker, da's duidelijk. :P
Maar hij kan wel wat met cijfertjes natuurlijk.

FvD daar voorlopig in totaal de grootste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
SuBBaSS schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:56:
LOL die De Hond is geen beste multi-tasker, da's duidelijk. :P
Maar hij kan wel wat met cijfertjes natuurlijk.

FvD daar voorlopig in totaal de grootste.
Laptop ook, zo onhandig voor multi-tasking :P

FvD staat iets van 60.000 voor op de rest :o VVD mag zich van geluk prijzen dat het geen TK verkiezingen waren :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Als de huidige conclusie van de Hoax klopt (en na Trump en wat eerdere akkefietjes neem ik zijn voorspellingen met een korreltje zout :P), dan hebben ze een probleem in de eerste kamer. Dan komen ze enkel met zeer veel moeite aan een meerderheid zonder FvD.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
WhatsappHack schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:58:
Als de huidige conclusie van de Hoax klopt (en na Trump en wat eerdere akkefietjes neem ik zijn voorspellingen met een korreltje zout :P), dan hebben ze een probleem in de eerste kamer. Dan komen ze enkel met zeer veel moeite aan een meerderheid zonder FvD.
Dijkhoffje is de laatste weken enorm sceptisch over die klimaatwet, dus dan kan de VVD beter met FvD samenwerken, want die zijn vele malen gematigder dan GL wat dat betreft.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:59:
[...]

Dijkhoffje is de laatste weken enorm sceptisch over die klimaatwet, dus dan kan de VVD beter met FvD samenwerken, want die zijn vele malen gematigder dan GL wat dat betreft.
Ja, maar dan moet je ook D66 en ChristenUnie nog aan boord zien te krijgen. CDA zal misschien wel mee willen, maar dat is ook tricky. Let ook op dat VVD niet een eigen plan kan gaan trekken in de eerste kamer door andere constructies te smeden. Want dan breekt de poep uit in de tweede kamer en valt de regering. En dat... Zullen ze kosten wat het kost nu willen voorkomen met al het momentum dat Baudet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
WhatsappHack schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:00:
[...]

Ja, maar dan moet je ook D66 en ChristenUnie nog aan boord zien te krijgen. CDA zal misschien wel mee willen, maar dat is ook tricky. Let ook op dat VVD niet een eigen plan kan gaan trekken in de eerste kamer door andere constructies te smeden. Want dan breekt de poep uit in de tweede kamer en valt de regering. En dat... Zullen ze kosten wat het kost nu willen voorkomen met al het momentum dat Baudet heeft.
Mja zit wat in, alhoewel CU ben ik niet bang voor. Nietszeggende club, die hobbelen overal achteraan met hier en daar een eigen meningkje.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mr. Detonator schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:55:
landelijke tussenstand zie ik net bij maurice de hond voorbij komen

fvd 14.6%
vvd 13.5%
cda 12,3%
gl 9,3%
Gezien het getrapte stelsel is dat een kleine indicatie. Voor nu
VVD: 12 (pakken 5e restzetel)
FvD: 12 (pakken 7e restzetel)
CDA: 10
Groenlinks: 9

Dus VVD aan de leiding.

DENK heeft haar ene zetel stevig in handen (volle kiesdeler) maar maakt geen enkele kans meer op een 2e zetel, komt niet in de buurt van de restzetel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 21-03-2019 02:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:52:
[...]

Het merendeel van de TK heeft inderdaad geen verstand van de problemen. Defensie remember hun kleding bijvoorbeeld? Het zijn geen mensen met ervaring in die sector (meestal) Dat is ansich vreemd. Als jij ergens gaat werken, dan wordt ook ervaring vereist lijkt mij, maar goed.

Newsflash FvD heeft weldegelijk een plan voor het aanpakken van de bureaucratie als je het een beetje volgt. Dat ligt onder andere bij de man die zorg in zijn portemonnee heeft bij de FvD (toevallig ook iemand uit de zorg).
Het zorgplan van FvD is het standaard rijtje... MINDER MACHT ZORGVERZEKERAARS, MINDER BUREAUCRATIE EN MINDER EIGEN BIJDRAGE, hoe ze dat willen bereiken en hoe dat betaalt mag worden zetten ze er alleen niet bij, maar blijkbaar. Ook dat programma staat vol met debiele claims (gemeenten gebruiken zorggeld om zwembaden te bouwen :F

Maak het rijtje af met met non argumenten als vrije artsenkeuze (is er al), medisch beroepsgeheim behouden (wtf, wist niet dat er plannen waren het af te schaffen)

Ik weet niet of je ooit nog met pensioen wilt, maar dat gaat met de FvD plannen niet meer gebeuren....

Maar goed, dat ga je allemaal wel merken de komende jaren, en dan komt de volgende populisten partij (LPF, PVV, FvD, ??) om de hoek met precies dezelfde standpunten, aangevuld met wat migratie en wat er dan actueel is afkraken om dezelfde mensen weer binnen te harken en een paar jaar later teleurgesteld achter te laten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:28:
[...]

[...]

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:48:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als er coalitie gevormd moet worden, dat dan alle coalitiepartijen zouden moeten meebeslissen, maar wat we zien is dat VVD de leiding neemt. Lijkt mij niet de bedoeling.
Er is geen coalitievorming in de EK. De bestaande TK-coalitie partijen (VVD, CDA, D66, CU) verliezen nu de meerderheid in de EK, zodat hun beleid minder vanzelfsprekend (of niet) wordt goedgekeurd in de EK.

Dus de bal ligt bij die bestaande TK-coalitie om te onderhandelen met andere partijen voor voldoende steun in de EK. Dat kan met de PvD, PvdA en GL.

Logisch dat de VVD het meeste invloed heeft in de huidige TK coalitie voor zulke onderhandelingen. Maar voor de PvD is er dus geen 'dans om te leiden'. Ook al hebben ze nu gewonnen in de provincies en EK, ze zijn niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
allesbehalve amsterdam is forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:02:
[...]

Het zorgplan van FvD is het standaard rijtje... MINDER MACHT ZORGVERZEKERAARS, MINDER BUREAUCRATIE EN MINDER EIGEN BIJDRAGE, hoe ze dat willen bereiken en hoe dat betaalt mag worden zetten ze er alleen niet bij, maar blijkbaar. Ook dat programma staat vol met debiele claims (gemeenten gebruiken zorggeld om zwembaden te bouwen :F

Maak het rijtje af met met non argumenten als vrije artsenkeuze (is er al), medisch beroepsgeheim behouden (wtf, wist niet dat er plannen waren het af te schaffen)

Ik weet niet of je ooit nog met pensioen wilt, maar dat gaat met de FvD plannen niet meer gebeuren....

Maar goed, dat ga je allemaal wel merken de komende jaren, en dan komt de volgende populisten partij (LPF, PVV, FvD, ??) om de hoek met precies dezelfde standpunten, aangevuld met wat migratie en wat er dan actueel is afkraken om dezelfde mensen weer binnen te harken en een paar jaar later teleurgesteld achter te laten ;w
Minder bureacratie is geen goed punt? 8)7 180 papieren invullen alvorens aan een behandeling te beginnen. Dat kan niet anders? 8)7

PS Vrije Artsenkeuze is er helemaal niet. Ik moet naar een arts voor mijn knie en heb de keuze uit een aantal artsen, maar niet allemaal vanuit de zorgverzekering.

[ Voor 6% gewijzigd door CryptoNL op 21-03-2019 02:06 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:04:
[...]

Minder bureacratie is geen goed punt? 8)7 180 papieren invullen alvorens aan een behandeling te beginnen. Dat kan niet anders? 8)7
Ik werk in de zorg. Er kan een hoop beter ja, maar daar ga je geen miljarden mee bezuinigen om de andere plannen te financieren nee. Verdiep je eens in de zorg zou ik zeggen, en ook in het bredere begrip bureacratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:51:
[...]

Proteststemmers stemmen uit protest, die hoeven het niet met Forum eens te zijn, maar als ze maar tegen het kabinet en de gevestigde orde stemmen. "nu hebben we ze een lesje geleerd!!'

Dat ze zichzelf er ook een lesje mee leren gaan ze later nog wel beseffen :+
Dat is wel wat kort door de bocht. De vraagstelling is ook niet heel goed gedaan. Zij hoeven het niet met forum eens te zijn zeg je, maar dat betekend niet dat ze dat ook niet zijn. Al met al interessante cijfers maar je kan er niet echt een conclusie aan koppelen. Objectief gezien.

Als er eerst gevraagd aan groen links stemmers of zij gestemd hebben voor het klimaat zal dat ook een hoog percentage zijn. Dat betekend niet dat zij het niet eens zijn met de standpunten van groen links

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2019 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:06:
[...]

Ik werk in de zorg. Er kan een hoop beter ja, maar daar ga je geen miljarden mee bezuinigen om de andere plannen te financieren nee. Verdiep je eens in de zorg zou ik zeggen, en ook in het bredere begrip bureacratie.
Geen miljarden, wel miljoenen. De Belgjes doen het een stuk beter. 90 euro per jaar altijd verzekerd (deels vanuit loon, maar daar merk je niks van).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:02:
[...]

Mja zit wat in, alhoewel CU ben ik niet bang voor. Nietszeggende club, die hobbelen overal achteraan met hier en daar een eigen meningkje.
Mwah, ze houden redelijk vast aan hun standpunten en zijn uiterst trouw gebleken aan de gemaakte afspraken. Kunnen dat ook uitleggen aan de achterban en smijten er geen liters suiker overheen om te verbloemen dat ze iets hebben gedaan dat de kiezer liever niet had gezien. Dat ze verder niet zo prominent aanwezig zijn en redelijk open staan/tot zekere hoogte progressief zijn is niet per se een verkeerde eigenschap natuurlijk. ;) Heb niets met die partij, maar ze lijken redelijk vast te houden aan wat ze bereikt en afgesproken hebben - daar heb ik wel respect voor. Vergeet niet dat CU relatief een kleine partij is he, logisch dat ze dan niet evenveel winsten weten te slepen uit een regeerakkoord als bijvoorbeeld VVD. ;)
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:02:
[...]
Wat dat betreft verandert er dus weinig in vergelijking met de huidige situatie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
[...]

Natuurlijk kan en moet dat anders. Maar roepen dat er 180 formulieren ingevuld moeten worden is niet heel handig. Ik neem aan dat je het ruim overdreef.
Helaas zijn er mensen die dat geloven, en dan op Facebook gaan roepen dat er 180 formulieren nodig zijn om geholpen te worden, omdat iemand op Tweakers dat zei! En dat je daarom dus FvD moet gaan stemmen, omdat dat dan opeens niet meer hoeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:07:
[...]

Geen miljarden, wel miljoenen. De Belgjes doen het een stuk beter. 90 euro per jaar altijd verzekerd (deels vanuit loon, maar daar merk je niks van).
Bij de Belgen is de kwaliteit van zorg dan ook grof lager. En kom maar op met je bron dat je voor 90 euro overal voor verzekerd bent, ik geloof er helemaal niets van.

En stel, je hebt gelijk, je haalt miljoenen op. Hoe ga je de rest van de miljarden ophoesten die nodig zijn om die plannen uit te voeren?

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 21-03-2019 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:09:
[...]

Bij de Belgen is de kwaliteit van zorg dan ook grof lager. En kom maar op met je bron dat je voor 90 euro overal voor verzekerd bent, ik geloof er helemaal niets van.
Grof lager? Waar haal je die kolder vandaan? Ik woon op de grens en ga juist altijd naar België. Veel kortere lijnen, operatief (niet altijd) goedkoper en veel vriendelijker personeel die niet op de klok hoeven te kijken. 100% dat het 90-100 euro kost. Deels betaal je ook extra vanuit loon en uiteraard is de supermarkt ook duurder dan hier. Het moet ergens vandaan komen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:09:
[...]

Natuurlijk kan en moet dat anders. Maar roepen dat er 180 formulieren ingevuld moeten worden is niet heel handig. Ik neem aan dat je het ruim overdreef.
Helaas zijn er mensen die dat geloven, en dan op Facebook gaan roepen dat er 180 formulieren nodig zijn om geholpen te worden, omdat iemand op Tweakers dat zei! En dat je daarom dus FvD moet gaan stemmen, omdat dat dan opeens niet meer hoeft. ;)
180 is natuurlijk overdreven om een punt te maken. Ieder weldenkend mens snapt het hopelijk. Je valt daarover in plaats van het probleem aan te pakken, namelijk de omslachtigheid van werken hier qua zorg. Het moet veel beter.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt eigelijk nog maar weinig zeggen wanneer ik de site van de NOS bekijk waar je op de provincies kunt klikken om te kijken hoe de tussenstanden zijn. Op dit moment zijn er bijvoorbeeld in Groningen nog maar 55,5% van de stemmen geteld en staan FvD, PvdA en GL op 5 zetels. Kan allicht nog veranderen gezien het percentage stemmen dat geteld is.

https://nos.nl/artikel/22...e-statenverkiezingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Malarky schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:02:
[...]

Gezien het getrapte stelsel is dat een kleine indicatie. Voor nu
VVD: 12 (pakken 5e restzetel)
FvD: 12 (pakken 7e restzetel)
CDA: 10
Groenlinks: 9

Dus VVD aan de leiding.

DENK heeft haar ene zetel stevig in handen (volle kiesdeler) maar maakt geen enkele kans meer op een 2e zetel, komt niet in de buurt van de restzetel :)
beetje hetzelfde dan in Amerika dus, met de minste stemmen alsnog eerste worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Mr. Detonator schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:16:
[...]

beetje hetzelfde dan in Amerika dus, met de minste stemmen alsnog eerste worden :+
Volgens De Hond staat FvD RUIM aan de leiding, ook de extra zetel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
7 MINUTEN GELEDEN
ANP: Forum grootste partij
Forum voor Democratie heeft bij de Provinciale Statenverkiezingen de meeste stemmen gekregen, blijkt uit de voorlopige prognose van ANP. De VVD werd tweede, maar voor beide partijen betekent dat 12 zetels in de Eerste Kamer. Nieuwkomer Forum evenaart daarmee in een keer de VVD, die 1 zetel moet inleveren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:12:
[...]

180 is natuurlijk overdreven om een punt te maken. Ieder weldenkend mens snapt het hopelijk. Je valt daarover in plaats van het probleem aan te pakken, namelijk de omslachtigheid van werken hier qua zorg. Het moet veel beter.
Hoe moet het dan beter? Leg mij nou eens uit wat Baudet dan gaat doen om het beter te maken? Want tot nu toe heb je nog niets aangedragen wat de boel beter zou moeten maken en hoe dat dan gerealiseerd gaat worden door onze Thierry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:26:
[...]

Hoe moet het dan beter? Leg mij nou eens uit wat Baudet dan gaat doen om het beter te maken? Want tot nu toe heb je nog niets aangedragen wat de boel beter zou moeten maken en hoe dat dan gerealiseerd gaat worden door onze Thierry.
Thierry gaat daar niet over, maar diegene die zorg in zijn portemonnee heeft (naam kwijt van diegene). Je zou kunnen denken aan meer digitaliseren. Overigens:

Met het zicht op 10 zetels betreden hoogstwaarschijnlijk de Eerste Kamer voor FvD.
Henk Otten
Paul Cliteur
Annabel Nanninga
Paul Frentop
Jeroen de Vries
Dorien Rookmaker
Rob Rooken
Lennart van der Linden
Loek van Wely
Johan Dessing

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:26:
[...]

Het zelfde dus als Thierry, Geert en Pim daarvoor. Hard roepen, weinig bieden.
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:27:
[...]
Thierry gaat daar niet over, maar diegene die zorg in zijn portemonnee heeft (naam kwijt van diegene).
Dus eigenlijk weet je ook niet of de FvD het probleem gaat oplossen. Alleen dat er iemand is die geen Thierry is. :P
Heb je iets uit hun programma mee gekregen wat ze er precies aan gaan doen dan?

[ Voor 32% gewijzigd door fm77 op 21-03-2019 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:27:
[...]

Thierry gaat daar niet over, maar diegene die zorg in zijn portemonnee heeft (naam kwijt van diegene). Je zou kunnen denken aan meer digitaliseren.
Juist ja, meer digitaliseren. Weet je hoeveel een EZIS/EPD kost? (HEUL veel) en hoe ga je dat betalen? En waar haal je het personeel vandaan die dat moeten gaan implementeren? En wie betaalt dat personeel en hoe houd je ze? Ze kunnen tenslotte ergens anders meer verdienen....
fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:29:
[...]

Het zelfde dus als Thierry, Geert en Pim daarvoor. Hard roepen, weinig bieden.
Precies _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 21-03-2019 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:32:
[...]

Juist ja, meer digitaliseren. Weet je hoeveel een EZIS/EPD kost? (HEUL veel) en hoe ga je dat betalen? En waar haal je het personeel vandaan die dat moeten gaan implementeren?

[...]

Precies _/-\o_
Ah nu kost het weer geld. Wil je minder bureaucratie of niet? Zodat we op termijn geld in de tas houden of niet? Schijnbaar niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:33:
[...]

Ah nu kost het weer geld. Wil je minder bureaucratie of niet? Zodat we op termijn geld in de tas houden of niet? Schijnbaar niet.
Minder bureaucratie is wat iedereen wilt. De vraag is alleen hoe?
Blijkbaar heeft de FvD een heel goed plan daarvoor.. Ik ben wel benieuwd wat dat plan dan is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:33:
[...]

Ja, het kost geld ja. De makers van die digitale programma's moeten ook betaald worden. En de mensen die het implementeren in de praktijk die willen ook loon krijgen tenslotte.

Nogmaals, minder bureacratie prima, maar kom dan met plausibele voorstellen die haalbaar zijn. Inmiddels blijkt wel dat je dat niet kunt, net zoals Baudet, Wilders, Pim, 50lus etc etc.

Ben ook wel benieuwd hoe je voor je ziet dat we op termijn geld in de tas houden (en dan reken ik het uitsterven van de babyboomers even niet mee, dat zal wellicht ook wel e.e.a. opleveren :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 21-03-2019 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:39:
[...]

Ja, het kost geld ja. De makers van die digitale programma's moeten ook betaald worden. En de mensen die het implementeren in de praktijk die willen ook loon krijgen tenslotte.

Nogmaals, minder bureacratie prima, maar kom dan met plausibele voorstellen die haalbaar zijn. Inmiddels blijkt wel dat je dat niet kunt, net zoals Baudet, Wilders, Pim, 50lus etc etc.

Ben ook wel benieuwd hoe je voor je ziet dat we op termijn geld in de tas houden (en dan reken ik het uitsterven van de babyboomers even niet mee, dat zal wellicht ook wel e.e.a. opleveren :+ )
Dat geef ik net aan > meer digitalisatie. Je zou bijvoorbeeld (en het is mijn werk niet) direct door moeten kunnen lopen bij de balie in het ziekenhuis. Hier moet je nog een pasje laten zien, je naam noemen etc etc. Allemaal log, traag en het kost geld (die persoon achter de balie). Heel simpel voorbeeld hoor, maar het zou ONS sieren als we hier SAMEN over na zouden denken ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:13
Wat een stream nu op https://www.salto.nl/ wat hier eerder is genoemd xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:42:
[...]

Dat geef ik net aan > meer digitalisatie. Je zou bijvoorbeeld (en het is mijn werk niet) direct door moeten kunnen lopen bij de balie in het ziekenhuis. Hier moet je nog een pasje laten zien, je naam noemen etc etc. Allemaal log, traag en het kost geld (die persoon achter de balie). Heel simpel voorbeeld hoor, maar het zou ONS sieren als we hier SAMEN over na zouden denken ;)
Juist ja, wie meld je dan aan in dat digitalisatie systeem? Wie vult al je gegevens in dat systeem in zodat het juiste met je gebeurt, je dokter weet waar je voor komt, de radiologie weet waarvan ze een foto moeten maken, het lab weet welk bloed ze moeten afnemen en naar welke huisarts dat allemaal gestuurd mag worden? En hoe moet je verzekering dan de rekening krijgen?

Lekker doorlopen, dan kunnen de mensen die aan t bed staan ook dat er nog bij doen (dus MEER bureacratie 8)7 ) Er is juist in de zorg een probleem door het wegbezuinigen van zorgondersteunend personeel. Genoeg collegae zien vertrekken omdat we amper aan patiëntenzorg toekomen omdat we dit soort shit allemaal zelf moeten doen, en dan is de oplossing nog meer zelf doen?

En nogmaals, die persoon achter de balie kost op jaarbasis misschien 30 k. Hoe kom je aan de miljarden om de bureacratie uit te bannen en het digitaliseren te bekostigen?

En nog even een pietsje verder, hoe ga je digitaliseren? Wat allemaal? Welke termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:48:
[...]

Juist ja, wie meld je dan aan in dat digitalisatie systeem? Wie vult al je gegevens in dat systeem in zodat het juiste met je gebeurt, je dokter weet waar je voor komt, de radiologie weet waarvan ze een foto moeten maken, het lab weet welk bloed ze moeten afnemen en naar welke huisarts dat allemaal gestuurd mag worden? En hoe moet je verzekering dan de rekening krijgen?

Lekker doorlopen, dan kunnen de mensen die aan t bed staan ook dat er nog bij doen (dus MEER bureacratie 8)7 ) Er is juist in de zorg een probleem door het wegbezuinigen van zorgondersteunend personeel. Genoeg collegae zien vertrekken omdat we amper aan patiëntenzorg toekomen omdat we dit soort shit allemaal zelf moeten doen, en dan is de oplossing nog meer zelf doen?

En nogmaals, die persoon achter de balie kost op jaarbasis misschien 30 k. Hoe kom je aan de miljarden om de bureacratie uit te bannen en het digitaliseren te bekostigen?

En nog even een pietsje verder, hoe ga je digitaliseren? Wat allemaal? Welke termijn?
Je zet er een soort incheckmachine neer waar je dmv een geupgrade ponskaart kunt inchecken? Daarin zitten al je gegevens. In sommige ziekenhuizen heb ik zoiets al gezien.

Je moet de mensen aan het bed niet wegbezuinigen, maar wel de receptie en dergelijke. Onzinnige plekken en onnodig. Ja 30k, maar enig idee hoeveel mensen er zulke functies hebben in ziekenhuizen? Dat zijn er heel veel he.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

polopolo150 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:46:
Wat een stream nu op https://www.salto.nl/ wat hier eerder is genoemd xD

Partij van het Noorden (2 provinciezetels) zou Code Oranje stemmen, maar gaan ze natuurlijk niet meer doen, want dat zijn weggegooide stemmen.

OSF heeft 14 raadzetels, kan wel met 1 of 2 minder en die uitruilen ergens. Maar zie ik OSF niet snel doen, te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:51:
[...]

Je zet er een soort incheckmachine neer waar je dmv een geupgrade ponskaart kunt inchecken? Daarin zitten al je gegevens. In sommige ziekenhuizen heb ik zoiets al gezien.

Je moet de mensen aan het bed niet wegbezuinigen, maar wel de receptie en dergelijke. Onzinnige plekken en onnodig. Ja 30k, maar enig idee hoeveel mensen er zulke functies hebben in ziekenhuizen? Dat zijn er heel veel he.
Receptie weg. Ok. Goed plan. Wie gaat dan de duizenden telefoontjes per dag naar de goede persoon doorverbinden en de telefoon opnemen? En wie gaat dan de ouderen die het niet kunnen belopen en vinden de weg wijzen en regelen dat er rolstoeltjes zijn etc?

Je weet dat dat ponskaart systeem eigenlijk niet meer bestaat? Tenzij je voor het eerst komt, want dan moet je dus al je gegevens doorgeven zodat men alles verder voor je kan regelen.

30 k ja. Enig idee hoeveel die incheckmachine van je gaat kosten? En de onderhouds en licentiekosten? Daar kan je waarschijnlijk een hele batterij recepties van openen. Waar ga je dat geld vandaan halen?

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 21-03-2019 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:55:
[...]

Receptie weg. Ok. Goed plan. Wie gaat dan de duizenden telefoontjes per dag naar de goede persoon doorverbinden en de telefoon opnemen? En wie gaat dan de ouderen die het niet kunnen belopen en vinden de weg wijzen en regelen dat er rolstoeltjes zijn etc?

Je weet dat dat ponskaart systeem eigenlijk niet meer bestaat? Tenzij je voor het eerst komt, want dan moet je dus al je gegevens doorgeven zodat men alles verder voor je kan regelen.
Callcenter inschakelen? Alhoewel ik ''denk'' dat deze generatie heel anders oud gaat worden en veel meer zelf kan als de huidige generatie (die nu bejaard zijn). Die snappen vaak computers niet etc etc. Dat is nu wel anders natuurlijk.

Apotheek kun je ook aanpakken met machines. Ik stond vandeweek 30 minuten in de rij voor 1 doosje pillen. Laat mij met een pasje zelf die pillen halen? Waarom staan daar 12 mensen pillen aan de balie te verkopen? Wat is dat voor kolder?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:58:
[...]

Callcenter inschakelen? Alhoewel ik ''denk'' dat deze generatie heel anders oud gaat worden en veel meer zelf kan als de huidige generatie (die nu bejaard zijn). Die snappen vaak computers niet etc etc. Dat is nu wel anders natuurlijk.

Apotheek kun je ook aanpakken met machines. Ik stond vandeweek 30 minuten in de rij voor 1 doosje pillen. Laat mij met een pasje zelf die pillen halen? Waarom staan daar 12 mensen pillen aan de balie te verkopen? Wat is dat voor kolder?
Kolder? Hoe zorgt die machine dat jij weet hoe je die pillen moet innemen? Veiligheidsvoorschriften? Medicijnen zijn levensgevaarlijk, dat kan je niet door robots laten doen (en hoe ga je die robots betalen?) APotheken hebben al robots die de doosjes vullen en verdelen, dus het gaat al veel sneller. Waarschijnlijk moet je wachten omdat iemand voor jou veel vragen had over zijn/haar medicijnen.

Dus je sluit de receptie van het ziekenhuis, om vervolgens een callcenter in te huren. Schiet lekker op zo, dat levert geen geld op, sterker nog... gaat waarschijnlijk alleen maar meer kosten en de kwaliteit gaat flink achteruit.

Hey maar die "dude waarvan je de naam niet meer weet die in de partij van Baudet zit" weet het vast allemaal wel, ook al staat er in hun plannen he-le-maal NIETS. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 21-03-2019 03:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Leon Zwiers De zorg in België is werkelijk prima, op sommige vlakken zelfs beter dan in NL.
Overigens kan je Pim niet verwijten dat hij geen concrete voorstellen deed, die had vaak juist een helder verhaal. Je hoeft het niet eens te zijn met de standpunten die hij had, maar net doen alsof ie maar wat riep doet de man toch echt te kort.

Denk overigens dat er best veel te winnen valt in de zorg met betere, simpelere structuren en geen gelul met potjes en plafonds van verzekeraars waardoor je een soort bizar op=op situatie krjgt. Je merkt het al als de ene arts je door wilt verwijzen naar de ander die een kamer verderop zit. Doe maar via de huisarts. Waarom? Ze kunnen het zelf, maar dat gaat van “budgetten” af. Krankzinnig is dat. In de brief naar de huisarts staat dan letterlijk de opdracht om door te verwijzen. :+ Het hoeft van mij niet perse geld te besparen overigens, maar een re-organisatie en decommercialiseren van de zorg zou geen fout streven zijn. (Ik weet niet of dat is wat FvD nastreeft overigens, dat even terzijde.)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 21-03-2019 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:00:
[...]

Kolder? Hoe zorgt die machine dat jij weet hoe je die pillen moet innemen? Veiligheidsvoorschriften? APotheken hebben al robots die de doosjes vullen en verdelen, dus het gaat al veel sneller. Waarschijnlijk moet je wachten omdat iemand voor jou veel vragen had over zijn/haar medicijnen.

Dus je sluit de receptie van het ziekenhuis, om vervolgens een callcenter in te huren. Schiet lekker op zo, dat levert geen geld op, sterker nog... gaat waarschijnlijk alleen maar meer kosten en de kwaliteit gaat flink achteruit.

Hey maar die "dude waarvan je de naam niet meer weet die in de partij van Baudet zit" weet het vast allemaal wel, ook al staat er in hun plannen he-le-maal NIETS. _/-\o_
Vullen kun je door 2 man laten doen, geen 12. Bespaar je alweer 300K, even heel zwart wit natuurlijk. Afijn je begrijpt dat er zeker wel dingen zijn die veel beter kunnen. De vraag is willen ze dat? Ik denk van niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:04:
[...]

Vullen kun je door 2 man laten doen, geen 12. Bespaar je alweer 300K, even heel zwart wit natuurlijk. Afijn je begrijpt dat er zeker wel dingen zijn die veel beter kunnen. De vraag is willen ze dat? Ik denk van niet.
Vullen wordt door de robot gedaan. De robot vullen moet snel gaan en dubbelgecontroleerd zijn, want medicijnen kunnen levensgevaarlijk zijn. En die 300k die je aan personeel bespaart geef je direct weer uit aan de robot (die is duurder) en het onderhoud, licentie etc etc.... Luister, je bent vast geen vervelende persoon en je bent echt niet gek, ik geloof wel dat je oprecht het beste met ons land voorhebt. Maar dan ben je bij populisten helaas verkeerd. Je tuint er met open ogen in, net zoals de Trump supporters en de Britten met BRexit
WhatsappHack schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:03:
@Leon Zwiers De zorg in België is werkelijk prima, op sommige vlakken zelfs beter dan in NL.
Overigens kan je Pim niet verwijten dat hij geen concrete voorstellen deed, die had vaak juist een helder verhaal. Je hoeft het niet eens te zijn met de standpunten die hij had, maar net doen alsof ie maar wat riep doet de man toch echt te kort.

Denk overigens dat er best veel te winnen valt in de zorg met betere, simpelere structuren en geen gelul met potjes en plafonds van verzekeraars waardoor je een soort bizar op=op situatie krjgt. Je merkt het al als de ene arts je door wilt verwijzen naar de ander die een kamer verderop zit. Doe maar via de huisarts. Waarom? Ze kunnen het zelf, maar dat gaat van “budgetten” af. Krankzinnig is dat. In de brief naar de huisarts staat dan letterlijk de opdracht om door te verwijzen. :+ Het hoeft van mij niet perse geld te besparen overigens, maar een re-organisatie en decommercialiseren van de zorg zou geen fout streven zijn. (Ik weet niet of dat is wat FvD nastreeft overigens, dat even terzijde.)
Bron? In medisch contact een jaartje terug stond Belgie in Europa nog op nr 6 (Nederland over het algemeen top 3 met Zweden en Zwitserland).
Pim Fortuyn was net zo'n populist als Baudet en Wilders. Het verschil is dat de beste man helaas is overleden onder afgrijselijke omstandigheden. Was ie dat niet, was ook hij door het ijs gevallen, want ook hij had geen oplossingen. Ook hij had een partij gevuld met incompetente gekken om zich heen verzameld. Helaas heeft hij dit niet zelf mee mogen maken, en is hij dus een soort heilig verklaard.

Ik ben het volledig met je eens dat die plafonds van zorgverzekeraars debiel zijn, maar het is helaas een manier om te bezuinigen. Maarja, de mens wordt steeds ouder en dan ben je duur. Zeker in de laatste 2 jaar van je leven.

Ik denk dat men eens de ethische discussie moet aangaan. Niet meer die chemo geven aan Opa van 85 om m nog 7 maanden langer te geven waarvan ie er 6 on het ziekenhuis ligt te creperen van de bijwerkingen of de deur bij de huisarts/HAP/SEH platloopt, de zware, meervoudig lichamelijk en verstandelijk gehandicapte en/of demente kasplanten mensen iedere keer maar weer op te nemen met longontsteking nr 342 voor wéér een kuur. Dáár bespaar je enorme bedragen mee. De politiek moet een keer durven zulke discussies aan te gaan. Maarja, de NL-er windt zich al enorm op over een dood hert in een of ander natuurgebied, dus dat zal er niet van komen vrees ik.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 21-03-2019 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:14:
[...]

Vullen wordt door de robot gedaan. De robot vullen moet snel gaan en dubbelgecontroleerd zijn, want medicijnen kunnen levensgevaarlijk zijn. Luister, je bent vast geen vervelende persoon en je bent echt niet gek, ik geloof wel dat je oprecht het beste met ons land voorhebt. Maar dan ben je bij populisten helaas verkeerd. Je tuint er met open ogen in, net zoals de Trump supporters en de Britten met BRexit

[...]

Bron? In medisch contact een jaartje terug stond Belgie in Europa nog op nr 6 (Nederland over het algemeen top 3 met Zweden en Zwitserland)

Ik ben het volledig met je eens dat die plafonds van zorgverzekeraars debiel zijn, maar het is helaas een manier om te bezuinigen. Maarja, de mens wordt steeds ouder en dan ben je duur. Zeker in de laatste 2 jaar van je leven.

Ik denk dat men eens de ethische discussie moet aangaan. Niet meer die chemo geven aan Opa van 85 om m nog 7 maanden langer te geven waarvan ie er 6 on het ziekenhuis ligt te creperen van de bijwerkingen of de deur bij de huisarts/HAP/SEH platloopt, de zware, meervoudig lichamelijk en verstandelijk gehandicapte en/of demente kasplanten mensen iedere keer maar weer op te nemen met longontsteking nr 342 voor wéér een kuur. Dáár bespaar je enorme bedragen mee. De politiek moet een keer durven zulke discussies aan te gaan. Maarja, de NL-er windt zich al enorm op over een dood hert in een of ander natuurgebied, dus dat zal er niet van komen vrees ik.
De robot vult mijn doosje helemaal niet hoor die ik maandelijks nodig heb :) Dat doet iemand aan de balie, want die medicatie ligt apart. Hoe en waarom geen idee. Eens dat de mens steeds ouder moet worden. Daarom begrijp ik ook helemaal niks van die health goeroes. Allemaal leuk hoor ,maar als iedereen 110 moet worden dan is dat niet te betalen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:17:
Allemaal leuk hoor ,maar als iedereen 110 moet worden dan is dat niet te betalen.
Ze worden het wel. Hoewel ik betwijfel of de huidige generatie het haalt met de hoeveelheid cafeïne die ze naar binnen werken, is het wel duidelijk dat we steeds ouder worden.
Al jouw plannen zijn prima haalbaar. Maar dan moeten we ergens het geld vandaan halen. Minder blauw op straat? Langere wachttijden voor een paspoort? Hogere belastingen?
Ergens moet het vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 14:47

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
WhatsappHack schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:03:
Je merkt het al als de ene arts je door wilt verwijzen naar de ander die een kamer verderop zit. Doe maar via de huisarts. Waarom? Ze kunnen het zelf, maar dat gaat van “budgetten” af. Krankzinnig is dat. In de brief naar de huisarts staat dan letterlijk de opdracht om door te verwijzen. :+
Gebeurd dat echt? Ik heb een heel rondje door het ziekenhuis gemaakt, maar ben gewoon steeds doorverwezen onder het zelfde dak (naja verdeeld over 2 vestigingen dus eigenlijk 2 daken).

N+1 ik weet het, ik verbaas me er gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:21:
[...]

Ze worden het wel. Hoewel ik betwijfel of de huidige generatie het haalt met de hoeveelheid cafeïne die ze naar binnen werken, is het wel duidelijk dat we steeds ouder worden.
Al jouw plannen zijn prima haalbaar. Maar dan moeten we ergens het geld vandaan halen. Minder blauw op straat? Langere wachttijden voor een paspoort? Hogere belastingen?
Ergens moet het vandaan komen.
Strakkere immigratie. Een max stellen aan mensen wat er binnen mag komen. Bed, bad en brood kost ook geld he. Je kan niet eindeloos mensen binnenhalen. Dat kost klauwen met geld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
twain4me schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:24:
[...]

Gebeurd dat echt? Ik heb een heel rondje door het ziekenhuis gemaakt, maar ben gewoon steeds doorverwezen onder het zelfde dak (naja verdeeld over 2 vestigingen dus eigenlijk 2 daken).

Ja dat vind plaats. Kijken jullie nooit een Radar bijvoorbeeld of Kassa ofzo? Daar komen dit soort dingen met regelmaat voorbij.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:55:
[...]

30 k ja. Enig idee hoeveel die incheckmachine van je gaat kosten? En de onderhouds en licentiekosten? Daar kan je waarschijnlijk een hele batterij recepties van openen. Waar ga je dat geld vandaan halen?
Dit gebeurt al hoor. In het Hagaziekenhuis (Den Haag) moet je een identiteitsbewijs scannen om je aan te melden. De aanmeldbalie is weggeautomatiseerd dus. Er is nog wel een receptie voor de telefoon ed. Ironische is dat er een soort “klerk” naast de automaat staat omdat veel mensen hun rijbewijzen verkeerd scannen, en vergeten de bonnetjes mee te pakken na het scannen :’)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 02:49
nino_070 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:25:
[...]

Dit gebeurt al hoor. In het Hagaziekenhuis (Den Haag) moet je een identiteitsbewijs scannen om je aan te melden. De aanmeldbalie is weggeautomatiseerd dus. Er is nog wel een receptie voor de telefoon ed. Ironische is dat er een soort “klerk” naast de automaat staat omdat veel mensen hun rijbewijzen verkeerd scannen, en vergeten de bonnetjes mee te pakken na het scannen :’)
Dus je hebt een baliemedewerker die nu in de WW zit en een “klerk” die mensen moet helpen omdat ze de automaat niet begrijpen. Mooi voorbeeld van besparing 🤣

De ethische discussie of mensen kosten wat het kost in leven gehouden moeten worden is de enige die imo serieuze besparingen kan opleveren. Maar terecht... wie durft die discussie aan? Iedereen heeft een grote mond totdat het zijn of haar naaste betreft. Snap ik ook wel weer.

Edit: ik zit even te denken... trek die automatisering eens door. Stel nou dat we de helft van het werkende volk kunnen wegautomatiseren, waar halen die dan hun inkomen vandaan om te overleven? Allemaal uitkeringen? Hoe wordt dat dan betaald en door wie? En wat gebeurd er met het salaris van jou en mij? Want er is nu juist een krapte aan werkzoekenden, straks een enorm overschot. De gemiddelde lonen zullen sterk dalen, daarmee de consumentenbestedingen en mijn inziens dan ook onze algemene welvaart.

Kunnen we juist niet beter zorgen dat we zoveel mogelijk mensen aan het werk houden? En kijken of we (net zoals vroeger) door bedrijvigheid zoveel mogelijk kapitaal uit het buitenland aantrekken (dmv export) om onze welvaart te verbeteren?

[ Voor 28% gewijzigd door eMiz0r op 21-03-2019 03:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Het lijkt er sterk op dat DENK op 0 zetels gaat uitkomen, komt ook niet meer in de buurt van de restzetels op EK niveau, weet overigens niet hoe het op provincie niveau zit qua restzetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:06

Yor

Yor1313#2571

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:09:
[...]

En stel, je hebt gelijk, je haalt miljoenen op. Hoe ga je de rest van de miljarden ophoesten die nodig zijn om die plannen uit te voeren?
Een belg betaalt een kleine 12 euro per maand aan de ziekenkas , hij moet wel zijn medicijnen eerst zelf betalen, om het vervolgens een dag later het merendeel terug te krijgen van de verzekering. Het is wel zo dat een Belg al een deel van zijn brutoloon inlevert aan de Staat voor zorg, maar dat staat in geen enkele verhouding tot de kosten die wij als Nederlanders moeten dragen.

Vrij gejat van het internet:

"ZORGPREMIE"

In B bestaat de wettelijke verplichting om zich in te schrijven bij de openbare ziekteverzekering RIZIV/INAMI. Inschrijving is in principe gratis en de openbare ziekteverzekering wordt gefinancierd uit de sociale zekerheidsbijdragen van werknemers en werkgevers.
Arbeiders en bedienden (dat verschil wordt geleidelijk aan afgebouwd) betalen een verschillende bijdrage:
bedienden betalen 13,07% op hun bruto-salaris
arbeiders betalen 13,07% op hun verhoogd bruto-salaris à 108%, wat neerkomt op 14,12%.
Daaruit wordt o.m. de ziekteverzekering gefinancierd.

Daarnaast hebben we hier de "mutualiteiten", "ziekenfondsen" of "ziekenkassen". Mutualiteiten zijn organisaties die ahw de brug/het doorgeefluik vormen tussen de ziekteverzekering en de burger. Wel vaker zijn ze gelieerd met een vakbond, een werkgeversorganisatie enz.
De mutualiteiten verzorgen de administratie bij ziekte, ze organiseren de raadplegingen bij de controlerende arts enz. Die diensten zijn in principe gratis (voor de burger: de mutualiteiten worden daarvoor betaald door het RIZIV/INAMI).
Daarnaast bieden ze een groot aantal verschillende diensten aan: goedkope sneeuwvakanties voor de kinderen, korting op reizen, babysit bij zieke kinderen, gratis ontlenen van krukken, rolstoelen enz. Vanalles. Voor die diensten wordt een bescheiden lidgeld gevraagd: een € 10, 15, 20/maand. Wellicht is dat hier verward met "de zorgpremie".
Er moet uitdrukkelijk aangestipt worden dat lidmaatschap van een mutualiteit hoegenaamd geen vereiste is om aanspraak te maken op de openbare ziekteverzekering! Wie niet wenst "kleur te bekennen" door inschrijving bij een mutualiteit, kan zich ook gewoon rechtstreeks inschrijven bij de het RIZIV via de publieke poot HZIV. Dan zijn de voordeeltjes van de mutualiteit er niet meer bij, maar het is wel gratis, tenzij het budget ontoereikend blijkt. Dan krijg je een brief met het verzoek om het jaarlijkse lidgeld te betalen: € 0,50 of € 1... Dat is, als ik me goed herinner, de afgelopen dertig jaar twee of drie keer gebeurd.

Als je als NL'er daar werkt:

https://www.grensinfo.nl/...index.jsp?situatie=nlonbe

Ik hoef geen bron, mijn beste maat is een Belg en die verwondert zich over de puinhoop hier qua zorg. En indien ik mij niet vergis, staan de Belgische zorgopleidingen ook heel goed, zoniet beter dan de Nederlandse, aangeschreven.

Natuurlijk zijn er medicijnen die in België duurder zijn dan in Nederland, maar in het algemeen ben je in Belgie toch wel wat beter uit.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 15:54
DeeSung schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:29:
[...]

Nee dat is natuurlijk niet het enige dat ik weet maar wel het enige wat ik heb meegemaakt als burger waar ik me direct aan irriteer.

1. Er wordt niet geluisterd naar referenda.
2. Belasting op belasting verhoging.

Dit zijn de twee belangrijkste punten voor mij waar ik nu verandering in wil zien.

FvD wil daaraan werken. Huidige coalitie niet.

Maar als je per se nog een punt wil horen.

Investeren in een thorium reactor. Uitermate belangrijk als we naar een volledig elektrische toekomst gaan en nog goedkope elektriciteit willen hebben.

Voor de rest vind ik immigratie en intergratie ook belangrijke standpunten. Daar moet echt meer aandacht naartoe. Denk niet dat de meeste mensen doorhebben dat de we hier andere normen en waarden hebben. Voor veel mensen een schock wss als ze hier komen en zien dat homo’s in het openbaar naast elkaar hand in hand lopen. Maar hun opvoeding is dan ook anders.

En hun standpunt over de EU ben ik het ook eens.

Jaja wat te doen in Nederland. Ik ben iig FvD.
Ik ben wel interesseert.
  • Wat wil jij het liefst zien in de integratie hoe dingen ter werk moeten gaan? (als je zelf mocht bepalen en je zit in de coalitie nu)
  • Hoe ga jij dat anders aanpakken dan nu?
  • En wat zijn door jouw acties (FvD) de voor- en nadelen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
twain4me schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 03:24:
[...]

Ja. Heb zelf het vermoeden dat hoe later het in het jaar is, hoe gekker dat wordt.
Met die zorgplafonds is dat helemaal bizar, zie bijvoorbeeld:
https://www.zorgwijzer.nl...kenhuis-door-omzetplafond

Dat is een dingetje waarvan ik hoop dat de politiek daar eens korte metten mee gaat maken, want het is werkelijk te belachelijk voor woorden.
Bron? In medisch contact een jaartje terug stond Belgie in Europa nog op nr 6 (Nederland over het algemeen top 3 met Zweden en Zwitserland).
Ervaringen en info uit de praktijk.
Bij een 6e notering is het natuurlijk de vraag hoeveel slechter het zou zijn en waar men naar kijkt.
Stel nou dat het over de gehele linie eigenlijk maar 0,2% slechter is, dan spreek je natuurlijk van een verwaarloosbaar verschil en maakt het voor de zorg zelf misschien niet veel uit, maar kan het op verschillende aspecten/specialismen van de zorg wel beter zijn in het ene of andere land.

Een familielid werd hier in Nederland bij 2 ziekenhuizen afgepoeierd met een soort kapstoksyndroom en “ga maar eens met de psycholoog praten, zal wel tussen je oren zitten”. Jaren gezeik en zware klachten. 2nd opinion in België, gaan meteen uitgebreid onderzoeken en op de zeldzamere tour want “er zou een verklaring moeten zijn”. Paf, autoimmuun ziekte gevonden die bijna alles kan verklaren en gelukkig redelijk te managen is met medicatie. En dan in Nederland eerst heel skeptisch doen (dedain naar de Belgen), met zo’n air van “gut, weer zo een”. Blijkt het inderdaad te kloppen. Geen excuses ofzo, nee dan opeens is het mazzel en is het aan te raden de behandeling in Nederland te doen want ze weten het vaak echt wel beter hoor. Ja, dat blijkt...
Pim Fortuyn was net zo'n populist als Baudet en Wilders. Het verschil is dat de beste man helaas is overleden onder afgrijselijke omstandigheden. Was ie dat niet, was ook hij door het ijs gevallen, want ook hij had geen oplossingen. Ook hij had een partij gevuld met incompetente gekken om zich heen verzameld. Helaas heeft hij dit niet zelf mee mogen maken, en is hij dus een soort heilig verklaard.
Ik deel je mening niet dat hij een populist zou zijn geweest. Eerder een praktische realist. Maar omdat wat hij zei nogal oncomfortabel was en niet in de tijdsgeest zou passen was er selectieve verontwaardiging, een ware verkettering en iedereen moest laten zien vooral anti-Pim te zijn, en dan net doen alsof ze verdrietig waren dat hij werd afgeschoten door een of andere leipe pipo die nog vervroegd is vrijgelaten ook.

Dat zijn partij, zo later bleek, zonder zijn leiderschap degradeerde tot complete chaos doet helemaal niets af aan het verhaal en de instelling van Fortuyn zelf, noch zijn hoogwaardige intelect. Een wetenschapper die wel degelijk z’n standpunten kon onderbouwen. Anderzijds natuurlijk een soort excentrieke relnicht, maar dat was klaarblijkelijk niet slecht voor de show en deed niets af aan zijn kunnen.

Ik verlaar hem zeker niet heilig overigens, maar de suggestie dat hij maar wat riep en niets kon onderbouwen is simpelweg onwaar. Trouwens, moet je eens kijken naar wat Fortuyn schreef en waar iedereen schande van sprak. En dan nu even naar de verkiezingsprogramma’s van de huidige grote partijen kijken. Moet je eens zien hoeveel ze van hem hebben overgenomen, zo wel links als rechts. Kennelijk was ie z’n tijd ver vooruit en verrekte in het centrum van de politiek - maar links vond hem abject en rechts vond hem een bedreiging, dus ging men polariseren en demoniseren. Walgelijke vertoning.

Waar ik me vaak aan stoor is dat men het bij rechtse partijen, zoals FvD en PVV, maar heeft over populisme. Maar als de linkerflank exact hetzelfde doet, maar dat past wel in het straatje: dan is dát opeens geen populisme. Nee, dan zijn het allemaal populisten ook, kom op zeg. :P

Goed, voor de zekerheid allereest: triggerwarning. ;)
Dit zijn controversiële onderwerpen, lees vooral niet verder als je bang bent iets te lezen waar je misschien absoluut (emotioneel) niet tegen kan.

Dat zijn ook extreem lastige ethisch problematische zaken, ook op religieus gebied. Het blijven mensen...
Waar je ook vast al meer mee kan winnen is dat voltooid leven verhaal. Tig ouderen die er helemaal geen zin meer in hebben. Zitten hele dagen eenzaam naar de TV te staren, iedereen die ze kenden is dood en langzaamaan merken ze zelf achteruit te gaan en sommigen met dementie weten precies wat ze te wachten staat. Gek doen, incontinentie, eigen kinderen niet meer herkennen, boos doen tegen de verpleegster die je 10x per dag moet vertellen dat je daar woont, om uiteindelijk rochelend aan je einde te komen terwijl je geen flauw benul hebt van wat er aan de hand is. Ja dan snap ik wel dat je de pijp uit wil voor het te laat is.

Ik heb me er ook wel eens over verbaasd. Dan zie je iemand in die situatie. Is echt niet meer dezelfde persoon, weinig van over. Jij kent hen eigenlijk niet meer en zij jou al helemaal niet. In een vlaag herinneren ze zich opeens je gezicht. Ze herkennen je, maar weten nog altijd niet wie je bent. Neem me alsjeblieft weg hier, wordt gevraagd. Maar dat glimlach je weg, want no way dat ze van de afdeling afmogen en 5 minuten later vragen ze je waarschijnlijk wie je bent en waar ze in godsnaam heengaan. Je zegt dat het allemaal wel meevalt, ze lief moeten zijn en je ziet ze morgen wel weer. ... Toen realiseerde ik me het volgende, en schrok er zelf in eerste instantie een beetje van omdat het al moeilijk is maar zeker vertaald naar een mensenleven al helmaal best hard overkomt: als het m’n hond of kat was geweest in die situatie, dan had ik hem allang een spuitje gegeven zonder gewetensbezwaren. (Ik bedoel, ik was voor de gene bij wie ik dit gezien had oprecht blij voor ze toen het voorbij was. Het is dat ze zich situaties niet konden herinneren, maar die had werkelijk oprecht een kut leven op dat punt.) En het erge is, als ze eenmaal zo ver heen zijn dan zijn ze niet meer wilsbekwaam en kan je niets meer beslissen. Zelfs als je eerder al gezegd hebt “fuck it, als ik in die situatie zit: kill me!” en dat hebt vastgelegd: jammer voor je maar helaas. Je moet met pech nog een paar jaar jezelf beschijten. Mensonterend, inhumaan en het kost daarnaast bakken met geld. Ik wil niet zeggen dat je dan hetzelfde moet doen als bij een huisdier (let op dat dit sowieso puur voor de gedachtengang was, niet dat ik iemands oma/opa hier gelijk wil stellen aan een zieke hond - het is puur voor de discussie.), maar nauwelijks tot helemaal geen opties gaat ook nergens over. Doet me ook denken aan dat verhaal van Terri Schiavo.

Dat kost ook miljoenen en ik vind dat eigenlijk juist inhumaan.
Bij verstandelijk gehandicapten die steeds ziek zijn is het nog veel moeilijker. Die zijn vaak erg gelukkig (ouders niet altijd), verdienen die dan geen recht op zorg? Lijkt me wel. Beter zou zijn om dat, al is dat extreem moeilijk als aanstaande ouder, de hele situatie te voorkomen. Maar ook bij ernstige aandoeningen snap ik het soms niet. Een baby met anencefalie een jaar lang in leven proberen te houden terwijl dat nooit en te nimmer zal herstellen. Niets zelfstandig kan en steeds zware astmatische aanvallen heeft. Bypass operaties en voedingssondes en weet ik het allemaal, tonnen en tonnen zorgkosten voor een kind dat geen bewustzijn heeft noch dat ooit zal krijgen. Eigenlijk is het vanuit redelijkheid en heel erg koud bekeken volstrekt belachelijk natuurlijk, je houdt eigenlijk een klompje cellen in leven dat totaal geen bewustzijn heeft. Maar ik snap het wel, want als ouder wil je niet los laten ondanks dat de conditie niet verenigbaar is met het leven (en hoe langer het kind leeft, hoe harder de klap als ze dan toch overleiden) en er eigenlijk geen meerwaarde zit aan het in leven houden behalve het voldoen aan emotionele wensen. Toch blijft het een kind en voor die ouders kan elke dag extra de wereld betekenen, zelfs als het kind je niet eens ooit mama of papa zal noemen... Hoe ga je daar instaan? En hoeveel van die excessen zijn er.
Ethisch gezien zijn dat extreem moeilijke dillema’s waar geheid mega impasses over komen en hoe moet je gaan beslissen wie wel het recht hebben om te leven en wie niet? Een bijna onmogelijke opgave.

Welnu, het bovenstaande kan al als zeer hard en uiterst controversieel opgevat worden door het enkel maar te noemen en te pogen het op afstand te bekijken, terwijl het slechts om een discussie gaat. Laat staan als je zo nog tig onderwerpen en situaties hebt, de een nog lastiger dan de ander en dat dan binnen een landelijk platform wilt gaan bespreken waarmee je tig mensen raakt. En dat terwijl het al een “hard” onderwerp is waar men liever niet over spreekt (en wie t wel doet loopt t risico politiek afgemaakt te worden) en dan komt ook religie nog eens om de hoek.

Ik ben bang dat dit problemen zijn die geen enkel kabinet op korte termijn zal kunnen en durven addresseren. (Al ben ik op de hoogte van D66’ standpunt en initiatief wetten voor waardig levenseinde.) Het is moreel/ethisch/emotioneel uitzonderlijk gevoelig en religieus ook. Zelfs als die discussie er werkelijk komt denk ik niet dat het binnen afzienbare tijd ook maar iets teweeg brengt. We hebben het immers over mensen, niet over honden of herten. (Dat herten verhaal laat ik maar even schieten verder (no pun intended...), voor het heel ver off gaat :P)

Even voor de duidelijkheid, het bovenstaande is niet bedoeld als standpunt noch leidraad hoe ik zou willen dat zaken aangepakt worden. Ik ga puur in op de stelling en reageer op de discussie met een aantal overwegingen en voorbeelden.

[ Voor 101% gewijzigd door WhatsappHack op 21-03-2019 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Pim Fortuyn was net zo'n populist als Baudet en Wilders. Het verschil is dat de beste man helaas is overleden onder afgrijselijke omstandigheden. Was ie dat niet, was ook hij door het ijs gevallen, want ook hij had geen oplossingen.
Pim Fortuyn en Wilders kan je niet zo simpel vergelijken. Anders dan Wilders was Pim Fortuyn een echte intellectueel (o.a. gepromoveerd op sociaaleconomische politiek in Nederland van 1945 tot 1949, werk bij de SER, sociologie etc). In dezelfde zin jou je dan Rutte ook een populist kunnen noemen, maar dan populist van het kapitalisme en z'n one-liners over 'tough on crime'.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 21-03-2019 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

PS Vrije Artsenkeuze is er helemaal niet. Ik moet naar een arts voor mijn knie en heb de keuze uit een aantal artsen, maar niet allemaal vanuit de zorgverzekering.
Dan heb je de verkeerde verzekering. Ik heb een restitutiepolis ipv naturapolis, ik bepaal.
Ik ga nu naar een fysio die geen contract heeft met mijn verzekeraar. Krijg maandelijks netjes een factuur van Famed, foto maken met de app van de verzekeraar en twee dagen later staat het bedrag op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 02:58:
[...]

Serieus, als je geen kaas hebt gegegeten van wat er in een ziekenhuis allemaal gebeurt, en waarom, bemoei je je er beter niet mee...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Yor
Het lijkt me heel erg lastig worden voor politici die gewoon proberen het land te verbeteren als je op moet boksen tegen het onderbuikgevoel van mensen.

https://www.zorgwijzer.nl...nederland-nummer-1-europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ooit was D66 ook voor radicale democratische vernieuwing. FvD pretendeert de kroonjuwelem van Van Mierlo te bewaken. Referedum en zo.

DENK niet in de Senaat en een duidelijke rechtse meerderheid. Hoop dat de boodschap bij de VVD is aangekomen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
[...]

Denk dat veel kiezers D66 hebben afgestraft om het verloochenen van hun eigen kernwaarden: afschaffing basisbeurs (VOOR), geen tweede studie meer (VOOR), "jarenlang streden ze voor raadgevend referendum zo’n volksraadpleging, maar sinds het Oekraïnereferendum zijn ze ineens tegen" enz.

En die lijsttrekker van ze toch niet serieus nemen :? Anders dan Klaver en Baudet is hij best wel een sulletje zoals die overkomt. Zal niet geholpen hebben denk ik. Na Pechtold (echt een neppert) had ik eindelijk gehoopt op een sterke integere leider komen ze met Jette. Denk dat D66 over een paar jaar niet meer bestaat.

En ik ben voor meer Europa maar niet het Europa zoals dat nu politiek functioneert met een elitaire ondemocratische ondoorzichtige bende.

[ Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 21-03-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

giantgiantus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:05:
@Yor
Het lijkt me heel erg lastig worden voor politici die gewoon proberen het land te verbeteren als je op moet boksen tegen het onderbuikgevoel van mensen.

https://www.zorgwijzer.nl...nederland-nummer-1-europa
Die 'Nederland is het beste van de wereld' onderzoeken zijn niet altijd even zorgvuldig. Ze zijn wel makkelijk om klagers het bos in te sturen.

https://www.volkskrant.nl...nde-bevindingen~b76ffc4f/

In een reactie verwijst het ministerie naar onderzoeken van de European Commission for the Efficiency of Justice die hun beeld bevestigen. Als ik bij https://www.coe.int/en/we...european-judicial-systems ga kijken is er een eindeloze lijst aan zaken die gemeten wordt maar daarbij kom ik simpele dingen als 'hoeveel aangiftes worden niet in behandeling genomen' en 'hoeveel celstraffen worden niet uitgezeten' niet tegen. Wel heel veel droge aantallen over geld en aantallen/diversiteit van poppetjes in functies die niks zeggen over de daadwerkelijke effectiviteit van de rechtspraak.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.