Dat heeft iedereen in zekere zin.
Maar dan ben je bij populisten helaas verkeerd. Je tuint er met open ogen in
Dat is een mening, geen feit. Bovendien, wat is er verkeerd met de denkwijze van populisme t.o.v. die van extreem links met haar identiteitspolitiek?
net zoals de Trump supporters
Dat is een opinie, geen feit.
en de Britten met BRexit
Wederom een opinie, bovendien heeft de Britse elite samen met vrienden in Brussel die helemaal geen zin hebben in Brexit een flink aandeel in het compleet laten mislukken van de wil van het volk. Er is per referendum voor Brexit gestemd en dat betekend dat je dat zoals beloofd gewoon moet uitvoeren. Klaar.
Pim Fortuyn was net zo'n populist als Baudet en Wilders.
En een geschoolde professor en intellectueel a la Baudet. Wat is daar verkeerd aan, trouwens?
Het verschil is dat de beste man helaas is overleden onder afgrijselijke omstandigheden. Was ie dat niet, was ook hij door het ijs gevallen, want ook hij had geen oplossingen.
Hij heeft alleen maar vijftal boeken geschreven met oplossingen.
Ook hij had een partij gevuld met incompetente gekken om zich heen verzameld.
Ik zou mensen zoals Fleur Agema, Theo Hiddema en Martin Bosma niet echt bepaald "gek" en "incompetent" noemen.
Helaas heeft hij dit niet zelf mee mogen maken, en is hij dus een soort heilig verklaard.
Nee, een hoop mensen kunnen zich gewoon heen goed vinden in zijn visie voor Nederland. Niets met heilig te maken, gewoon met benoemen van feiten en oplossingen.
Ik ben het volledig met je eens dat die plafonds van zorgverzekeraars debiel zijn, maar het is helaas een manier om te bezuinigen. Maarja, de mens wordt steeds ouder en dan ben je duur. Zeker in de laatste 2 jaar van je leven.
Een manier ja, niet de manier.
Ik denk dat men eens de ethische discussie moet aangaan. Niet meer die chemo geven aan Opa van 85 om m nog 7 maanden langer te geven waarvan ie er 6 on het ziekenhuis ligt te creperen van de bijwerkingen of de deur bij de huisarts/HAP/SEH platloopt, de zware, meervoudig lichamelijk en verstandelijk gehandicapte en/of demente kasplanten mensen iedere keer maar weer op te nemen met longontsteking nr 342 voor wéér een kuur. Dáár bespaar je enorme bedragen mee. De politiek moet een keer durven zulke discussies aan te gaan. Maarja, de NL-er windt zich al enorm op over een dood hert in een of ander natuurgebied, dus dat zal er niet van komen vrees ik.
Serieus? En jij hebt het lef om mensen zoals Wilders en Baudet, of mensen die op hen hebben gestemd, stomme enge idioten te noemen?
Iedereen heeft een recht om te leven. Ja, zelfs als je terminaal bent. Die keuze om er een einde aan te maken ligt aan het individu, niet aan de politiek.
Overigens wil ik je er op wijzen dat jouw ideeën dicht in de buurt komen van een aantal echt gestoorde politici in de geschiedenis. En nee, daar bedoel ik niet Wilders en Baudet mee.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)