Provinciale Staten- & Waterschapsverkiezingen 2019 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 46.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:19:
[...]

Als die niet op de kiestlijst staan, zijn ze dus ook niet gekozen, en kunnen ze dus ook geen zetel krijgen lijkt me...

Lekker professioneel van de FvD weer... waarom zet je ze dan op de lijst, als je vantevoren al weet dat ze een eventuele zetel niet legaal kunnen gaan bezetten.

Goed begin zo. Voorbode voor de komende periode van deze partij?
Is dat überhaupt van belang voor niet-voorkeursstemmen?

Vraag me af of de kiesraad überhaupt de deelnemerslijsten van de verschillende provincies naast elkaar heeft gelegd. Misschien staan er wel dubbelingen in. Maargoed, zo goed is die controle blijkbaar niet, anders hadden ze de woonplaats ook wel geverifieerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:20:
Denk eerder dat de kieslijst gemaakt is zonder gedacht te hebben dat ze grootste zouden kunnen gaan worden.
Maar zet dan op zijn minst geen lui uit een andere provincie erop. Je weet dat die nooit plaats kunnen nemen in een zetel in een andere provincie. Want verhuizen binnen 8 dagen is niet echt realistisch over het algemeen.

Het toont wel aan dat de FvD nogal amateuristisch te werk gaat hoor. Hoe ging dat gezegde over eerste indrukken ook alweer?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:10

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Spijkers op laag water zoeken.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Maar zet dan op zijn minst geen lui uit een andere provincie erop. Je weet dat die nooit plaats kunnen nemen in een zetel in een andere provincie. Want verhuizen binnen 8 dagen is niet echt realistisch over het algemeen.

Het toont wel aan dat de FvD nogal amateuristisch te werk gaat hoor. Hoe ging dat gezegde over eerste indrukken ook alweer?
Tsja, wat moet je dan. Verhuizen omdat je mogelijk een stem/zetel krijgt :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
Nee, gewoon actualiteit. Ze hebben dit niet verwacht, en ik vind het interessant hoe ze dit gaan oplossen.
Waarom klapt men meteen op elk datje wat FvD ook maar een beetje in een slecht daglicht zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou nee, eerder een uiting van professionaliteit (of in het geval van de FvD, het gebrek daaraan). Komt ook lekker goed over naar je kiezers... ja, jullie geven ons 8 zetels, maar we gaan er maar 7 bezetten. Eat that!
Ghostrider schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Tsja, wat moet je dan. Verhuizen omdat je mogelijk een stem/zetel krijgt :+
Voldoende mensen uit de eigen provincie op je lijst zetten? Waarom denk je dat veel partijen een enorm aantal mensen op de lijst zetten? Juist om dit soort zaken te voorkomen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40
Pyramiden schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Nee, gewoon actualiteit. Ze hebben dit niet verwacht, en ik vind het interessant hoe ze dit gaan oplossen.
Waarom klapt men meteen op elk datje wat FvD ook maar een beetje in een slecht daglicht zet?
Schuld bij een ander zoeken he. Terwijl het resultaat van gisteren toch echt de schuld is van de eigen partijen. Meer luisteren naar de burger, maar 2002 herhaalt zich opnieuw (in een iets andere context).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
@wildhagen Dat nam ook weleens vormen aan dat er meer mensen op stonden dan dat er zetels waren. En dan was die partij ook nog kansloos voor meer dan ~10 zetels. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Nou nee, eerder een uiting van professionaliteit (of in het geval van de FvD, het gebrek daaraan). Komt ook lekker goed over naar je kiezers... ja, jullie geven ons 8 zetels, maar we gaan er maar 7 bezetten. Eat that!

[...]

Voldoende mensen uit de eigen provincie op je lijst zetten? Waarom denk je dat veel partijen een enorm aantal mensen op de lijst zetten? Juist om dit soort zaken te voorkomen....
En wat nu als die niet capabel zijn? FvD wil geen VVD praktijken met 300 schandalen inmiddels. En je kan er moeilijk 25 opzetten he. Dan wordt dat stemvel wel heel lang en groot (en die is al aan de grote kant).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vond dit artikel uit NRC uit 2012:

https://www.nrc.nl/nieuws...en-heeft-12378508-a521335

Lijkt erop dat als de kandidaat niet op de kieslijst stond, de zetel vervalt. Dat zou wel een bak zijn zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Philip Ross schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:21:
[...]

maar zoals ik aangaf, deze discussie hoeven we hier niet te voeren, het ging mij er puur om dat je weer een poging doet de beeldvorming te beinvloeden met een slecht onderbouwde one-liner.
Ruimtelijke ordening is de primaire taak van de provincie. Milieu en energie zijn voor veel provinciebesturen ook speerpunten.
Het punt dat ik maak is niet een slecht onderbouwde oneliner, maar een van de grootste uitdaging in alle provincies voor alle politieke partijen in de provincies. Windmolens raken de ruimtelijke ordening, het milieubeleid en energiebeleid van provincies.

Als ik kijk naar mijn eigen onderbouwing van dat standpunt doe ik dat in de post die je geciteerd hebt met 3 bronnen over. 1. De problemen met de ruimtelijke impact van windmolens. 2. De bestuurlijke problemen die het klimaatbeleid geeft, 3. Het conflict dat windmolens opwekt tussen bestuurslagen en burgers.

Daarnaast heb ik in eerdere post ook uitgeweid over de gezondheidschade, zichtoverlast, geluidsoverlast, waardedalingen van woningen, en andere maatschappelijke problemen. En groene alternatieven besproken voor de windmolens.
3x3 in "Provinciale Staten- & Waterschapsverkiezingen 2019"

Ononderbouwd is mijn oneliner niet. Maar je kan je wel afvragen of datzelfde wel geldt voor jouw bagitalliserende opmerking over dit probleem.

Het wordt tijd dat nieuwe provinciebesturen het licht gaan zien op dit onderwerp.

[ Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 21-03-2019 16:39 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:30:
Vond dit artikel uit NRC uit 2012:

https://www.nrc.nl/nieuws...en-heeft-12378508-a521335

Lijkt erop dat als de kandidaat niet op de kieslijst stond, de zetel vervalt. Dat zou wel een bak zijn zeg...
Maar wel volkomen logisch en terecht.

Alleen mensen op de kieslijst kunnen immers gekozen worden. Het zou bijzonder ondemocratisch zijn om dan opeens mensen naar voren te schuiven waar de kiezer niet voor heeft kunnen kiezen.

Als ze dus geen 8e man kunnen vinden, gaan ze idd maar 7 zetels krijgen, en blijft de 8e dus onbezet voor de rest van deze periode tot de volgende PS-verkiezingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18
wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:28:
Ik denk dat ze bij het opstellen van de lijst echt niet verwacht hadden dat de uitslag zo zou zijn. Niet zo gek eerlijk gezegd, de groei is de afgelopen paar weken pas echt hard gegaan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:32
3x3 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:32:
[...]
maar een van de grootste uitdaging in alle provincies voor alle politieke partijen in de provincies.
En daar ga je dus. Als je serieus denkt dat dit de grootste uitdaging is voor alle provincies dan ga ik niet eens meer reageren.

Overigens zijn die 3 bronnen er 2 slechts zijdelings mee bezig en noemen het geen groot probleem en 1 is een nogal bevooreerdeelde zeer onbetrouwbare blog.

Oh, de meerderheid van die eigen posts van jou is toen al ontkracht.

maar om even terug te komen op wat ik zei: Dit is niet de juiste plek om deze discussie inhoudelijk te voeren, daar is het topic over het klimaatakkoord voor. Dus ik zou je willen vragen om dan ook niet verder zulke inhoudelijke verwijzingen zo hier te plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Philip Ross op 21-03-2019 16:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

"Wij zijn de grootste partij van het land", zegt Baudet. "Dat willen we terugzien in de Tweede Kamer."
bron
Misschien, misschien, moeten ze bij FvD even een stapje terug doen, en kijken wat er met eerdere nieuwkomers is gebeurd die uit het niets (bijna) de grootsten werden en *moesten* meeregeren.
2002: LPF - Het kabinet met deze partij heeft het slechts een paar maanden uit.
2010: PVV - Een klein jaar als gedoogpartij. En daarna heel snel weg op het moment dat er een impopulaire beslissing gemaakt moet worden.

Forum voor Democratie heeft (net als bovengenoemde) niet heel veel politieke ervaring (de ervaring van de PVV is (net als de SP) vooral een tegengeluid zijn, en niet besturen). Het is leuk voor ze dat nu (virtueel) de LPF hebben geïmiteerd, maar ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat wij als land iets gaan hebben aan het kabinet Thierry I. Eerlijk gezegd voorzie ik (als er vandaag of volgende week Tweede Kamer verkiezingen zouden zijn, en FvD wordt de grootste) dat de andere partijen eerst zullen proberen een kabinet te vormen zonder FvD. Niet om ze de mond te snoeren, maar vanwege een gebrek aan bestuurlijke ervaring.

*mompelt: 'zij die niet leren van de geschiedenis, zijn gedoemd haar te herhalen'.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:32:
[...]

Maar wel volkomen logisch en terecht.

Alleen mensen op de kieslijst kunnen immers gekozen worden. Het zou bijzonder ondemocratisch zijn om dan opeens mensen naar voren te schuiven waar de kiezer niet voor heeft kunnen kiezen.

Als ze dus geen 8e man kunnen vinden, gaan ze idd maar 7 zetels krijgen, en blijft de 8e dus onbezet voor de rest van deze periode tot de volgende PS-verkiezingen.
Aan de andere kant... Als ik voor kandidaat 1 stem, stem ik niet voor kandidaat 15. Dus in die zin, weet je sowieso slecht wie je uiteindelijk voor je partij naar voren geschoven krijgt.
Maar inderdaad, wel een goede grap dit.

Nu moet ik zeggen dat er op de kieslijst van Zuid holland 20 man staan voor FVD.
Met baudet op plek 20, woonplaats Amsterdam.

edit: goede grap... De nr 3 woont in Hattem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:34:
[...]

Aan de andere kant... Als ik voor kandidaat 1 stem, stem ik niet voor kandidaat 15. Dus in die zin, weet je sowieso slecht wie je uiteindelijk voor je partij naar voren geschoven krijgt.
Maar statenleden worden niet op partij gekozen, maar op persoonlijke titel. Iemand die niet op persoonlijke titel is gekozen (lees: niet op de kieslijst staat) kan dus ook niet een zetel gaan bezetten.

Dat is ook de reden dat als een statenlid die uit de fractie stapt (of gezet wordt) deze zijn zetel mee kan nemen en zelfstandig verder kan gaan.

Geld overigens ook voor de Tweede Kamer en ik dacht (maar weet niet zeker) ook voor gemeenteraadsleden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:34:
[...]

Nu moet ik zeggen dat er op de kieslijst van Zuid holland 20 man staan voor FVD.
Met baudet op plek 20, woonplaats Amsterdam.

edit: goede grap... De nr 3 woont in Hattem |:(
Nee, maar je hebt wel kennis kunnen nemen van de kandidaten. Ook kan de journalistiek onderzoek doen naar de namen op een kandidatenlijst. Als er een kandidaat van zeer bedenkelijk allooi op de lijst staat, kun je besluiten om niet voor een bepaald partij te kiezen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt. Overigens kan (kon?) men wel dispensatie krijgen om te verhuizen. Althans menig wethouder/burgemeester is elders blijven wonen ten tijde van de crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:37:
[...]

Maar statenleden worden niet op partij gekozen, maar op persoonlijke titel. Iemand die niet op persoonlijke titel is gekozen (lees: niet op de kieslijst staat) kan dus ook niet een zetel gaan bezetten.

Dat is ook de reden dat als een statenlid die uit de fractie stapt (of gezet wordt) deze zijn zetel mee kan nemen en zelfstandig verder kan gaan.

Geld overigens ook voor de Tweede Kamer en ik dacht (maar weet niet zeker) ook voor gemeenteraadsleden.
Das sowieso een slecht systeem als je het mij vraagt. Als je met voorkeursstemmen wordt verkozen, prima, maar de nr 9 op de lijst levert maar fijn zijn zeteltje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Señor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:39:
Klopt. Overigens kan (kon?) men wel dispensatie krijgen om te verhuizen. Althans menig wethouder/burgemeester is elders blijven wonen ten tijde van de crisis.
Wat is het salaris eigenlijk van Provinciale statenleden? En Eerste kamer?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:43:
Hoezo, sta je op de lijst? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Das sowieso een slecht systeem als je het mij vraagt. Als je met voorkeursstemmen wordt verkozen, prima, maar de nr 9 op de lijst levert maar fijn zijn zeteltje in.
Sinds de conceptie van verschillende <5 man-partijen tijdens het vorige kabinet, deel ik die mening ook. Als je niet via voorkeursstemmen bent gekozen, vertegenwoordig je gewoon de persoon die te veel stemmen had en kan je eruit als je dat niet meer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

[...]

Een lid van de Provinciale Staten krijgt een vergoeding voor zijn werkzaamheden van 13.116,34 euro. Dat is een maandinkomen van 1093,03 euro. Daarnaast kunnen Statenleden onkosten declareren voor maximaal 194 euro per maand. (2014, elsevier)

Een 'gewoon' Eerste Kamerlid ontvangt per 1 januari 2019 een bruto vergoeding van ruim 29 duizend euro op jaarbasis, inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Daar komen vervolgens nog wel enkele onkostenvergoedingen bij.
Redelijk voor bijbaantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

PS: 1163 euro per maand bruto, zie https://www.politiekeambt...circulaire-aan-provincies
EK: 29.000 euro per jaar bruto (incl eindejaarsuitkering en vakantiegeld), zie https://www.parlement.com...goedingen_eerste_kamerlid

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 21-03-2019 16:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Denk dat als je het echt goed wilt doen je er naast je gewone werk bijna een fulltime baan aan hebt, dus zo goed betaald is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jester-NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:34:
[...]
bron
Misschien, misschien, moeten ze bij FvD even een stapje terug doen, en kijken wat er met eerdere nieuwkomers is gebeurd die uit het niets (bijna) de grootsten werden en *moesten* meeregeren.
2010: PVV - Een klein jaar als gedoogpartij. En daarna heel snel weg op het moment dat er een impopulaire beslissing gemaakt moet worden.

Forum voor Democratie heeft (net als bovengenoemde) niet heel veel politieke ervaring (de ervaring van de PVV is (net als de SP) vooral een tegengeluid zijn, en niet besturen). Het is leuk voor ze dat nu (virtueel) de LPF hebben geïmiteerd, maar ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat wij als land iets gaan hebben aan het kabinet Thierry I. Eerlijk gezegd voorzie ik (als er vandaag of volgende week Tweede Kamer verkiezingen zouden zijn, en FvD wordt de grootste) dat de andere partijen eerst zullen proberen een kabinet te vormen zonder FvD. Niet om ze de mond te snoeren, maar vanwege een gebrek aan bestuurlijke ervaring.

*mompelt: 'zij die niet leren van de geschiedenis, zijn gedoemd haar te herhalen'.
Overigens heeft de SP wel veel ervaring met regeren op gemeentelijk en provinciaal niveau, en zitten ze ook al eeuwen in de EK. De vergelijking met de LPF is wel kloppend.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:46:
[...]

PS: 1163 euro per maand bruto, zie https://www.politiekeambt...circulaire-aan-provincies
EK: 29.000 euro per jaar bruto (incl eindejaarsuitkering en vakantiegeld), zie https://www.parlement.com...goedingen_eerste_kamerlid
Lekker doorstromen naar een Shell of een Achmea _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 16:54
het zal me benieuwen hoe hard FvD senatoren het partij kartel gaan doorbreken door geen tientallen neven-functies te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Dat is dan ook wat de meeste van de politici uit met name de EK, inclusief straks ongetwijfeld ook Baudet en consorten, inderdaad doen. Als lid van een RvC/RvB bijvoorbeeld.

Daarnaast is zowel PS als EK natuurlijk een part-time baan, de meeste senatoren/statenleden hebben daarnaast ook nog een andere baan, en vaak meerdere andere taken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:48:
De vergelijking met de LPF is wel kloppend.
Laat ze het daarom maar proberen, als we over 2 jaar voor de Tweede Kamer moeten stemmen is die partij waarschijnlijk geïmplodeerd. Vanuit het niets naar de grootste kan bijna niet goed gaan, ongeacht hoeveel moeite je er vooraf ingestopt hebt en welke hoek van het spectrum het betreft.

De SP is in decennia geleidelijk opgebouwd, dat is de hoofdreden waarom de organisatie zo goed stond toen ze eenmaal 25 zetels kregen (en dan nog heb je wel een paar rotte appels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:37:
In Groningen kwamen in gemeenten die ernstig last ondervinden van de gaswinning vaak FvD uit als grootste partij: uitslagen per gemeente. Opmerkelijk want FvD is voor ongelimiteerde gaswinning.
Ze nemen het anders wel goed op voor de Groningers. Zie: https://forumvoordemocrat...en/duurzaamheid-innovatie

Quote: "Adequate compensatie van de slachtoffers van de gasboringen in Groningen zonder bureaucratische rompslomp."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Dat is dan ook wat de meeste van de politici uit met name de EK, inclusief straks ongetwijfeld ook Baudet en consorten, inderdaad doen. Als lid van een RvC/RvB bijvoorbeeld.

Daarnaast is zowel PS als EK natuurlijk een part-time baan, de meeste senatoren/statenleden hebben daarnaast ook nog een andere baan, en vaak meerdere andere taken.
Baudet gaat denk ik het stokje overdragen aan Joost Eerdmans ;) Otten is al helemaal niet geinteresseerd in dat soort functies. Die man is loaded.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Of Lehman Brothers, daar werkte Otten eerder. FvD is wat betreft grachtengordel elite minstens gewaagd aan VVD en GL.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hiervoor echt gaan verhuizen. De verhuiskosten wegen niet op tegen de vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:53:
[...]

Baudet gaat denk ik het stokje overdragen aan Joost Eerdmans ;) Otten is al helemaal niet geinteresseerd in dat soort functies. Die man is loaded.
Otten heedt dat in het verleden al gedaan. Die heeft zijn handen al gehad in een aantal zeer dubieuze bedrijven. Waaronder één die aan de basis stond van de grote economische crisis van 2008....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jester-NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:34:
[...]
bron

het is nu rutte nog veel meer gelegen dan voorheen om dit kabinet de rit uit te laten zitten.
dus alvorens er nieuwe verkiezingen komen gaan er 2 jaar overheen.

en dan nog, zoals ik gisteren al zei, vermoed ik dat het fvd net zo zal vergaan als lpf en pvv. hard schreeuwen, de nodige controverse niet schuwen, qua constructiviteit valt het wel mee en dan inderdaad nog het gebrek aan ervaring zoals je al zegt.

de pvv heeft flink verloren, dus het lijkt erop dat fvd de nieuwe pvv gaat worden. en dat is gunstig want dat maakt een cordon sanitaire makkelijker voor partijen. en ik vind dat -gezien hun standpunten, wetenschapsontkenning & geflirt met racisme- niet meer dan terecht.

ik denk dus dat het zo'n vaart niet gaat lopen. zeker niet gezien het feit dat er sinds kort van allerlei kanten geschopt wordt tegen het marktdenken. als dat zich voortzet, zou het zomaar kunnen dat (een deel van) de huidige aanwezige onvrede zal verdwijnen, of in elk geval minder zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:54:
[...]

Otten heedt dat in het verleden al gedaan. Die heeft zijn handen al gehad in een aantal zeer dubieuze bedrijven. Waaronder één die aan de basis stond van de grote economische crisis van 2008....
Verleden inderdaad, maar we hebben het nu over nu. Ik verwacht het niet. Geld genoeg, Hiddema idem dito.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:46:
[...]

Denk dat als je het echt goed wilt doen je er naast je gewone werk bijna een fulltime baan aan hebt, dus zo goed betaald is het niet.
Ik sprak laatst een exPS lid die gaf aan dat het wel 16 tot 20 uur koste per week. Dan is het niet zo goed betaald, maar als je kijkt naar linkedin lijkt het er op dat een PS-staten functie ook wel deuren opent voor je carrière. Tijdens zijn statenlidmaatschap is hij gegaan van een beleidsmedewerker/communicatie adviseursrol naar een communicatiemanager voor een bedrijf in de (groene) energie.

Het is een unieke functie waar je snel je netwerk kan uitbreiden, bij veel bedrijven over de vloer komt, en maatschappelijk met je poten in de klei staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:55:
[...]

Verleden inderdaad, maar we hebben het nu over nu. Ik verwacht het niet. Geld genoeg, Hiddema idem dito.
Geen idee waar Baudet die veronderstelde centen dan vandaan heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Laat ze het daarom maar proberen, als we over 2 jaar voor de Tweede Kamer moeten stemmen is die partij waarschijnlijk geïmplodeerd. Vanuit het niets naar de grootste kan bijna niet goed gaan, ongeacht hoeveel moeite je er vooraf ingestopt hebt en welke hoek van het spectrum het betreft.

De SP is in decennia geleidelijk opgebouwd, dat is de hoofdreden waarom de organisatie zo goed stond toen ze eenmaal 25 zetels kregen (en dan nog heb je wel een paar rotte appels).
De vraag is 'laat ze wat maar proberen'?

Provincie is onzichtbaar, Eerste kamer hoef je niet zoveel meer te doen dan goedkeuren of afkeuren.
Ze zitten in een geweldige positie, als ze geen verantwoordelijkheid nemen, en blijven schreeuwen vanaf de zijnlijn koppen ze die tweede kamer verkiezingen ook echt nog wel in.
Tegen die tijd misschien nog wel geholpen door een economische verslechtering.

Ik zie het somber in eerlijk gezegd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:57:
De vraag is 'laat ze wat maar proberen'?
Meedoen aan de coalitievorming binnen provincies, bestuurders regelen, etc.
Het verleden heeft laten zien dat dat vanuit het niets heel vaak mis gaat (LPF, PVV en de ouderenpartijen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
FirePuma142 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:56:
[...]

Baudet zijn eigen woorden zijn dat hij straks als de tijd rijp is naar de achtergrond gaat en dan hoop ik dat ze Eerdmans naar voren schuiven.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:59:
[...]

Het verleden heeft laten zien dat dat vanuit het niets heel vaak mis gaat (LPF, PVV en de ouderenpartijen)
FvD met LPF vergelijken is natuurlijk zo krom als een banaan. LPF had hele slechte incapabele mensen op de lijst. Kijk eens bij FvD: Hoogleraren, defensiemensen, economische mensen en ga zo maar door. Hele andere situatie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:59:
[...]

Baudet zijn eigen woorden zijn dat hij straks als de tijd rijp is naar de achtergrond gaat en dan hoop ik dat ze Eerdmans naar voren schuiven.
Dat heeft niets met geld te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Toch zou ik het wel jammer vinden, eerlijk gezegd. Ik heb het niet overdreven op de FvD (of PVV) maar het is wel een stroming die keer op keer een gigantische hoeveelheid mensen wint en dus blijkbaar een gat opvult. Is er dan niet iets mis in Nederland, en zou een partij als FvD dan niet eens succes moeten hebben zodat het het politieke klimaat in dat opzicht kan "stabiliseren". Een groot deel van de FvD-achterban zijn geboren en getogen Nederlanders, en lang niet allemaal laagopgeleid (hoewel ze die groep ook zeker aantrekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
FirePuma142 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Dat heeft niets met geld te maken?
Dat lijkt mij niet. Als de partij staat is het tijd voor een frisse wind. Hij wil wel actief betrokken blijven namelijk. Het enige wat ik wel weet is dat hij veel schrijft en lezingen geeft dus daar zal zijn geld vandaan komen (ook voordat hij met FvD begon).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:59:
Eerdmans zou al veel geloofwaardiger zijn dan Baudet met zijn geflirt met dubieuze zaken. De VVD heeft in dat geval pas echt een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:00:
[...]

FvD met LPF vergelijken is natuurlijk zo krom als een banaan. LPF had hele slechte incapabele mensen op de lijst. Kijk eens bij FvD: Hoogleraren, defensiemensen, economische mensen en ga zo maar door. Hele andere situatie.
Dat zegt nog niet zoveel. Ik kan me Bomhoff en Heinsbroek nog goed heugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:03:
[...]

Eerdmans zou al veel geloofwaardiger zijn dan Baudet met zijn geflirt met dubieuze zaken. De VVD heeft in dat geval pas echt een probleem.
Maar hoe kan het dat een VVD geen probleem heeft, terwijl ze ruim de meeste integriteitsschandalen op de rol hebben staan? Van corruptie tot fraude? ;) Dat is bijzonder ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:03:
Dat zegt nog niet zoveel. Ik kan me Bomhoff en Heinsbroek nog goed heugen.
Dat was pas een komisch duo inderdaad.
Het belletje van Bomhoff... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 21-09 21:11
FirePuma142 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:56:
[...]

Er zullen vast wel ergens geldschieters zijn...
Kremlin misschien... Lega Nord, FPOe, Front Nationale, AFD, Vijfsterren beweging. FvD past zo in dat lijstje.

Misschien rolt er verder nog wel wat binnen als spreker en voor zijn boeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyramiden op 21-03-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:59:
[...]

Voor de hand liggend antwoord, maar niet iets waar ze m.i. publiekelijk veel risico mee lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:03:
[...]

Maar hoe kan het dat een VVD geen probleem heeft, terwijl ze ruim de meeste integriteitsschandalen op de rol hebben staan? Van corruptie tot fraude? ;) Dat is bijzonder ;)
Het is pas bijzonder dat de grootste leugenaar van de afgelopen verkiezingsperiode de verkiezingen gewonnen heeft. In casu de 1000 miljard, de 0,0007, de mens als oorzaak van klimaatverslechtering und so weiter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 09:33
[...]

Klopt, binnen FvD is men er ook vrij open over dat ze lessen hebben getrokken uit de casus LPF. Zeer strenge selectieprocedure waar ze al vanaf de komst in de kamer mee bezig zijn. En ja het blijkt dat het nu qua aantal mensen op de lijst krap is. Maar men had waarschijnlijk bij het indienen van de kieslijsten en al helemaal aan het begin van de selectieprocedure niet direct zo'n grote verkiezingsoverwinning verwacht. Ik heb er iig vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
FirePuma142 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:05:
[...]

Het is pas bijzonder dat de grootste leugenaar van de afgelopen verkiezingsperiode de verkiezingen gewonnen heeft. In casu de 1000 miljard, de 0,0007, de mens als oorzaak van klimaatverslechtering und so weiter.
Nee die werden 2e. 1.000 euro, geen cent meer naar Griekenland enzovoorts _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FirePuma142 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:05:
[...]

VVD is jaren lang de grootste ondanks dat ze een corrupte cultuur hebben, verbaasd mij dus niets. Het maakt de meeste stemmers niet uit hoe leugenachtig de politici zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Nee die werden 2e. 1.000 euro, geen cent meer naar Griekenland enzovoorts _/-\o_
Rutte heeft ook de nodige onwaarheden verkondigdt ja, maar toch echt bij lange na niet zoveel als Baudet. Bij Baudet was het overgrote merendeel van wat hij riep in de campagne aantoonbaar onjuist. Dat percentage lag bij Rutte toch echt wel een stuk lager.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Klopt, binnen FvD is men er ook vrij open over dat ze lessen hebben getrokken uit de casus LPF. Zeer strenge selectieprocedure waar ze al vanaf de komst in de kamer mee bezig zijn. En ja het blijkt dat het nu qua aantal mensen op de lijst krap is. Maar men had waarschijnlijk bij het indienen van de kieslijsten en al helemaal aan het begin van de selectieprocedure niet direct zo'n grote verkiezingsoverwinning verwacht. Ik heb er iig vertrouwen in.
Een luxe probleem dus deze overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:03:
Baudet is een provocateur, een narcist en een stoker. Gelijk roepen welke ministers er weg moeten als voorwaarde tot deelname aan het bestel is natuurlijk complete kul, hij wil gewoon die verantwoordelijkheid niet. Het over 'boreaal' hebben in je toespraak is onderdeel daarvan: hij weet donders goed dat hij daarmee links Nederland op de kast krijgt, los van wat hij daarmee bedoeld. Het is allemaal onderdeel van het plaatje wat hij wil bewaken.

Ja, de VVD zit vol schandalen. Dat is verkeerd en erg jammer, maar de partij wil wel regeren en compromissen zoeken. Vaak niet zoals ik zelf zou willen maar ze doen wel mee. Als FvD onder bijv. Eerdmans meer een Leefbaar Rotterdam geluid zou laten horen en constructief mee doet in beide kamers kunnen CDA en VVD wel inpakken. Geen Nexit, klimaatontkenning, etc. maar meer gematigde duidelijke standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
hoevenpe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Baudet is een provocateur, een narcist en een stoker. Gelijk roepen welke ministers er weg moeten als voorwaarde tot deelname aan het bestel is natuurlijk complete kul, hij wil gewoon die verantwoordelijkheid niet. Het over 'boreaal' hebben in je toespraak is onderdeel daarvan, hij weet donders goed dat hij daarmee links Nederland op de kast krijgt, los van wat hij daarmee bedoeld. Het is allemaal onderdeel van het plaatje wat hij wil bewaken.

Ja, de VVD zit vol schandalen. Dat is verkeerd en erg jammer, maar de partij wil wel regeren en compromissen zoeken. Vaak niet zoals ik zelf zou willen maar ze doen wel mee. Als FvD onder bijv. Eerdmans meer een Leefbaar Rotterdam geluid zou laten horen en constructief mee doet in beide kamers kunnen CDA en VVD wel inpakken. Geen Nexit, klimaatontkenning, etc. maar meer gematigde duidelijke standpunten.
Een partij die zo vol corruptie en fraude zit zou helemaal niet mogen regeren. Vind je baas het ook normaal als je morgen even 5.000 euro meeneemt van het werk? Dan hoef je overmorgen niet meer terug te komen hoor.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
[...]
Ja, de VVD zit vol schandalen. Dat is verkeerd en erg jammer, maar de partij wil wel regeren en compromissen zoeken. Vaak niet zoals ik zelf zou willen maar ze doen wel mee. Als FvD onder bijv. Eerdmans meer een Leefbaar Rotterdam geluid zou laten horen en constructief mee doet in beide kamers kunnen CDA en VVD wel inpakken.
Je wordt op je wenken bediend: https://nos.nl/artikel/22...promissen-te-sluiten.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat ik vreemd vind:

In de provinciale verkiezingen zou ik vooral verwacht hebben aandacht spitsen op provinciale issues van partijen, dus in Groningen de gaswinning (en schade-afhandeling / cq. optreden overheid jegens burgers). In Flevoland en Overijssel de issue van de uitbreiding van Lelystad-airport. In Zeeland de economische krimp richting het Westen.

Ben ik de enige die vond dat de partijen en verkiezingsdebatten, zoals de NOS, onvoldoende aandacht hieraan gaven? Ik vond het meer lijken op de Tweede Kamer-verkiezingen.

en aan de waterschappen werd al bijna helemaal geen aandacht besteed in de debatten, dus ik stel voor die verkiezingen af te schaffen

[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 21-03-2019 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
CyberMania schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:11:
Ben ik de enige die vond dat de verkiezingsdebatten, zoals de NOS, onvoldoende geen aandacht hieraan gaven?
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
DeeSung schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:11:
Whaaat FvD 13 zetels in de eerste kamer.

Wel mooi wat ze daar bij NPO tegen jan en alleman zeggen weet t niet exact wat ze hebben gezegt maar het kwam hier op neer

“dit zijn de exit polls en dat kan afwijken tot 1 zetel”

FvD begon daar bij die polls met 10 zetels.

Tijd om die 900 miljoen per jaar ergens anders in te steken.
Lang geslapen? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Als FvD lid en stemmer van het eerste uur was ik blij met 2 zetels in TK. Vind de overwinning van gister mooi maar het had van mij ook wat minder gemogen. Zulk een groei werkt LPF toestanden in de hand, maar als dat hier en daar gebeurd zal niet perse dat mij in beginsel van mijn keuze laten afleiden.

Dat is nu eenmaal onderdeel van zo een groei. VVD wint al 6 jaar op rij de foute integriteitscijfers en daar straffen hun kiezers hen ook nauwelijks op af. En dat terwijl de VVD al heel lang groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 11:04

Yor

Yor1313#2571

wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:08:
[...]

Rutte heeft ook de nodige onwaarheden verkondigdt ja, maar toch echt bij lange na niet zoveel als Baudet. Bij Baudet was het overgrote merendeel van wat hij riep in de campagne aantoonbaar onjuist. Dat percentage lag bij Rutte toch echt wel een stuk lager.
Maar leg mij eens uit, hoe kan het dat bijvoorbeeld de NOS stelt dat de meeste FvD stemmers toch redelijk hoog-opgeleid zijn. Zijn die mensen allemaal achterlijk? Zijn die niet slim genoeg om zich te informeren? Is het fake news van de NOS? Die paar procentjes die men van de PVV heeft afgesnoept, zijn de zogenaamde "tokkies, racisten en boerenlullen, mensen die niets snappen, het grote plaatje niet snappen" en verzin maar meer schandnamen voor mensen die hun stemrecht actief gebruiken.

Is het Trumpisme? Dat kan ook niet icm de hoog-opgeleiden, als ik al dit artikel mag geloven.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Baudet is een provocateur, een narcist en een stoker.
Ik heb FvD gestemd (zo dat is eruit)

Maar je slaat de spijker op z'n kop, Baudet speelt het politieke spel mee zodat hij uberhaupt een plaats aan de tafel krijgt, hij heeft nog geen kans op regeren gehad maar wordt nu al veroordeelt helaas

In Nederland betekent regeren compromissen maken. Thierry hangt nu eerst de populist uit zodat hij kan meedoen aan het compromissen sluiten, althans zo zie ik het. wat dat betreft speel hij het spelletje prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

franssie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:07:
[...]

VVD is jaren lang de grootste ondanks dat ze een corrupte cultuur hebben, verbaasd mij dus niets. Het maakt de meeste stemmers niet uit hoe leugenachtig de politici zijn.
Op zich helemaal mee eens... Maar wat is het alternatief? Op een partij stemmen met andere idealen? Ik ben VVD lid, en krijg ook letterlijk uit elke kieswijzer de VVD als nr1. Moet ik dan op een andere partij stemmen die niet bij mijn ideeën aansluit?

Ik zou ook graag zien dat ze het de baudets en Wildersen van deze wereld niet zo makkelijk zouden maken. Maar tot die tijd heb ik ook graag dat mijn stem vertegenwoordigd wordt.

En Lets face it. Heel de politiek is onbetrouwbaar...

@Verwijderd die 'kans' om te regeren gaat ie ook echt niet pakken. Veel te veel risico om afgerekend te worden...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 21-03-2019 17:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
dawg schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:55:
[...]
en dat is gunstig want dat maakt een cordon sanitaire makkelijker voor partijen. en ik vind dat -gezien hun standpunten, wetenschapsontkenning & geflirt met racisme- niet meer dan terecht.
En vervolgens bij de volgende verkiezingen moord en brand schreeuwen dat je niet begrijpt dat zulke partijen zoveel stemmen krijgen. Juist dat cordon sanitaire draagt bij aan het in stand houden van populisme omdat je die kiezers dus nog steeds negeert. Het cirkeltje is dan compleet...

Sowieso vind ik dat schoolplein gedrag wat niet thuishoort in de politiek. Die kiezers zijn net zo goed onderdeel van dit land of je hun mening nou deelt of niet. Ook zij hebben het recht om gehoord en vertegenwoordigd te worden. Structureel buitensluiten van mensen op basis van politieke voorkeur / uiting is net zo goed discriminatie en maakt je dus geen haar beter.

Maurice de Hond schetste het deze week heel goed. Partijen zijn net zoals voetbalsupporters. Ze hebben een eigen beleving van hun club, hun supporters en hoe een wedstrijd verloopt. Hun club is de beste en het enige wat telt. Ze hebben geen enkel begrip en empathie voor een andere club en haar supporters. Ze zijn tevens vergeten dat er meer clubs in de competitie zijn en zonder die clubs er geen competitie is. Zolang partijen weigeren met elkaar samen te werken blijven we met verdeeldheid in de samenleving zitten. Uiteraard mede dankzij het geweldig versplinterde partijstelsel in Nederland.

https://twitter.com/cisde...08561515802693634/video/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

„Vóór 1983 zaten senatoren niet zes maar vier jaar in de Eerste Kamer. En, essentieel: elke drie jaar werd de helft herkozen door de helft van de Provinciale Statenleden. Een gelaagd systeem dus. Aan electorale veranderingen paste de Eerste Kamer zich daardoor vertraagd aan. Dat past bij het niet-politieke karakter van de Eerste Kamer: het toetsen van wetsvoorstellen op hun grondwettelijkheid.”
Hier wel een leuke analyse waarom (ook de NOS/NPO) alleen maar naar de eerste kamer kijken. Omdat we sinds 1983 de getrapte stemming hebben afgeschaft. Die mag wat mij betreft wel terug komen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[quote]MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Op zich helemaal mee eens... Maar wat is het alternatief? Op een partij stemmen met andere idealen? Ik ben VVD lid, en krijg ook letterlijk uit elke kieswijzer de VVD als nr1. Moet ik dan op een andere partij stemmen die niet bij mijn ideeën aansluit?

Ik zou ook graag zien dat ze het de baudets en Wildersen van deze wereld niet zo makkelijk zouden maken. Maar tot die tijd heb ik ook graag dat mijn stem vertegenwoordigd wordt.

En Lets face it. Heel de politiek is onbetrouwbaar...
[
/quote]

Exact. Daarom ook FvD dit keer. Nieuwe partij, laat maar zien. Is het niks? Dan zien we weer verder. Het land gaat echt niet in een oorlog komen door FvD ofzo. De volslagen idiote paniek hier soms :D

Wat is het alternatief is een slecht argument. Stem dan niet of op PvdD ofzo. Alternatieven zijn er altijd, maar niet zeiken dat er weer wat mis is met beleid. Dat werk je dus zelf in de hand.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryptoNL
Kaap schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:17:
[...]

En vervolgens bij de volgende verkiezingen moord en brand schreeuwen dat je niet begrijpt dat zulke partijen zoveel stemmen krijgen. Juist dat cordon sanitaire draagt bij aan het in stand houden van populisme omdat je die kiezers dus nog steeds negeert. Het cirkeltje is dan compleet...

Sowieso vind ik dat schoolplein gedrag wat niet thuishoort in de politiek. Die kiezers zijn net zo goed onderdeel van dit land of je hun mening nou deelt of niet. Ook zij hebben het recht om gehoord en vertegenwoordigd te worden. Structureel buitensluiten van mensen op basis van politieke voorkeur / uiting is net zo goed discriminatie en maakt je dus geen haar beter.

Maurice de Hond schetste het deze week heel goed. Partijen zijn net zoals voetbalsupporters. Ze hebben een eigen beleving van hun club, hun supporters en hoe een wedstrijd verloopt. Hun club is de beste en het enige wat telt. Ze hebben geen enkel begrip en empathie voor een andere club en haar supporters. Ze zijn tevens vergeten dat er meer clubs in de competitie zijn en zonder die clubs er geen competitie is. Zolang partijen weigeren met elkaar samen te werken blijven we met verdeeldheid in de samenleging zitten. Uiteraard mede dankzij het geweldig versplinterde partijstelsel in Nederland.

‪ [url="‪ https://twitter.com/cisdewolf/status/1108561515802693634/video/1‬"]Filmpje Maurice de Hond[/url]
Daarom moet ik extreem lachen om het standpunt van D66: Wij respecteren ook andere meningen, maar wel direct FvD afkatten/buitensluiten en helemaal kapot maken op Twitter :D Wat een partij.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:20:
[...]

Daarom moet ik extreem lachen om het standpunt van D66: Wij respecteren ook andere meningen, maar wel direct FvD afkatten/buitensluiten en helemaal kapot maken op Twitter :D Wat een partij.
Pot, ketel, zwart... de FvD doet precies hetzelfde, door andere politic belachtelijk te maken en meteen het aftreden van mensen te eisen.

Ze zijn dus geen ene klap beter dan die andere politici, want ze doen exact hetzelfde...

Hiervoor kent onze taal een heel mooi woord: hypocrisie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kaap schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:17:
[...]

Maurice de Hond schetste het deze week heel goed. Partijen zijn net zoals voetbalsupporters. Ze hebben een eigen beleving van hun club, hun supporters en hoe een wedstrijd verloopt. Hun club is de beste en het enige wat telt. Ze hebben geen enkel begrip en empathie voor een andere club en haar supporters. Ze zijn tevens vergeten dat er meer clubs in de competitie zijn en zonder die clubs er geen competitie is. Zolang partijen weigeren met elkaar samen te werken blijven we met verdeeldheid in de samenleging zitten. Uiteraard mede dankzij het geweldig versplinterde partijstelsel in Nederland.

‪ [url="‪ https://twitter.com/cisdewolf/status/1108561515802693634/video/1‬"]Filmpje Maurice de Hond[/url]
ik begrijp dat wel. heb ik ook op tweakers al meerdere malen wat over geschreven, ook wat ik denk dat de oorzaak is. maar als daar niemand op ingaat... en dan nog, dat is maar een kleine groep die denkt zoals ik, het meeste raakt ondergesneeuwd in het debat aangaande migratie en vluchtelingen en zulks. men wil het ook niet horen.

ik stem dan ook niet op de traditionele partijen.

gezien hun standpunten vind ik een cordon sanitaire gepast. we hebben nu 2x populisten een plek in de regering gegeven, is twee keer uitgelopen op een debacle. je zou denken dat men dat geen 3e keer gaat proberen. en dan nog; hun standpunten.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 21-03-2019 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Pot, ketel, zwart... de FvD doet precies hetzelfde, door andere politic belachtelijk te maken en meteen het aftreden van mensen te eisen.

Ze zijn dus geen ene klap beter dan die andere politici, want ze doen exact hetzelfde...

Belachelijk maken mag tot in bepaalde hoogte. Maar uitsluiten is geen democratie. D66.
Demonisering door middel van naamverbastering is ook geen democratie.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-03-2019 20:08 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:23:
[...]

Belachelijk maken mag tot in bepaalde hoogte. Maar uitsluiten is geen democratie. Doorzichtig 66.
Ik ben als D66-stemmer blij dat Rob Jetten dit roept. De coalitie hoeft FvD niet bij voorbaat volledig uit te sluiten, maar ik wil absoluut niet dat de klimaatwet van tafel gaat zoals Thierry Baudet wilt, dit zei hij net nogmaals bij NPO Radio 1. Ook zijn andere ideeën zijn onrealistisch, dus dan wordt het automatisch samenwerken met andere partijen, dat is waar Rob Jetten op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:26:
[...]

Ik ben als D66-stemmer blij dat Rob Jetten dit roept. De coalitie hoeft FvD niet bij voorbaat volledig uit te sluiten, maar ik wil absoluut niet dat de klimaatwet van tafel gaat zoals Thierry Baudet wilt, dit zei hij net nogmaals bij NPO Radio 1. Ook zijn andere ideeën zijn onrealistisch, dus dan wordt het automatisch samenwerken met andere partijen, dat is waar Rob Jetten op doelt.
Ik ben ex-D66er. Maar je bent wel blij met het verloochenen van de burgers door het afschaffen van referenda en basisbeurs en dergelijke? D66 zet zichzelf gigantisch voor lul door dit nu al te roepen. Tactisch oliedom.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:18:
[quote]MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:16:

Exact. Daarom ook FvD dit keer. Nieuwe partij, laat maar zien. Is het niks? Dan zien we weer verder. Het land gaat echt niet in een oorlog komen door FvD ofzo. De volslagen idiote paniek hier soms :D

Wat is het alternatief is een slecht argument. Stem dan niet of op PvdD ofzo. Alternatieven zijn er altijd, maar niet zeiken dat er weer wat mis is met beleid. Dat werk je dus zelf in de hand.
Het is geen halfje wit hé... Het is de toekomst van het land... Misschien geen directe noodzaak tot oorlog, maar ik ga niet op een halve fascist stemmen om (een deel van) mijn onvrede te uiten. Zeker niet omdat dat niet mijn denkbeelden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Je begrijpt het verschil tussen een gebroken verkiezingsbelofte en liegen over feitelijke waarheden niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
Grappig, hoor op het nieuws Baudet zeggen dat hij begrijpt dat er water bij de wijn gedaan moet worden omdat we nu eenmaal in een coalitie land leven. Jetten schuift even bij voorbaat de grootste partij in het senaat al opzij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calvinturbo
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:28:
[...]

Ik ben ex-D66er. Maar je bent wel blij met het verloochenen van de burgers door het afschaffen van referenda en basisbeurs en dergelijke? D66 zet zichzelf gigantisch voor lul door dit nu al te roepen. Tactisch oliedom.
Ik stem niet op D66 vanwege referenda, ik vond het raadgevend referendum ook niet een geweldig succes. De basisbeurs is wel jammer.

Ik stem op D66 vanwege pro-EU beleid, pragmatisme, progressief op ethische thema's, klimaat etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:29:
Grappig, hoor op het nieuws Baudet zeggen dat hij begrijpt dat er water bij de wijn gedaan moet worden omdat we nu eenmaal in een coalitie land leven. Jetten schuift even bij voorbaat de grootste partij in het senaat al opzij.
Riep Baudet maanden geleden al, maar mensen willen hun oortjes niet open doen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:29:
[...]

Ik stem niet op D66 vanwege referenda, ik vond het raadgevend referendum ook niet een geweldig succes. De basisbeurs is wel jammer.

Ik stem op D66 vanwege pro-EU beleid, pragmatisme, progressief op ethische thema's, klimaat etc..
Je maakt van een Italiaan geen Pool, hoe graag je dat ook wilt. ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

MazeWing

The plot thickens...

wildhagen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Is het ook niet zo dat Baudet een persoonlijke vete heeft met bijvoorbeeld een Ollongren. Hij weet ook wel dat ze niet gaat aftreden, maar door dit meteen op voorhand te eisen maakt hij wel een statement. Hetzelfde met die andere 2 die volgens hem moeten aftreden, ook dit zal in de praktijk niet gaan gebeuren maar door dit openlijk te eisen maakt hij wel een statement.

Baudet is er alles bij gebaat het kabinet zo snel mogelijk te laten vallen zodat er nieuwe verkiezingen komen. Ook hier zal FvD een monsterwinst gaan behalen, waarbij we denk ik een zelfde soort beeld zien als we nu zien bij de verkiezingen van gisteren; FvD die aardig wat stemmen van VVD en PVV weet af te snoepen en GroenLinks die dit doet bij D66 en SP.

Ik maak me echter meer zorgen om de gigantische verdeeldheid en versplintering van het politieke landschap. Het is praktisch niet meer mogelijk de kiezer ook maar iets te geven wat beloofd is, aangezien er samenwerking met zoveel partijen noodzakelijk is waardoor er zoveel water bij de wijn gedaan moet worden dat je niet eens meer kan spreken van wijn...
Met dit in het achterhoofd zou een flinke aanpassing aan de manier waarop verkiezingen verlopen nog niet zo verkeerd zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:30:
[...]

Riep Baudet maanden geleden al, maar mensen willen hun oortjes niet open doen.
Hij zei net nog bij NPO Radio 1 dat de klimaatwet nog steeds van tafel moet. Volledig onrealistisch. Hij moet maar eerst laten zien dat hij bereid is tot compromissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:30:
[...]

Hij zei net nog bij NPO Radio 1 dat de klimaatwet nog steeds van tafel moet. Volledig onrealistisch. Hij moet maar eerst laten zien dat hij bereid is tot compromissen.
Ach, dat soort uitspraken hebben ook een voordeel: met dit soot domme uitspraken weet je zéker dat FvD nergens in de coalitie zal gaan belanden.

Want ongeveer iedereen bij de meer normale partijen is inmiddels wel doordrongen van het feit dat er iets aan de klimaatproblematief moet gebeuren. Althans, iedereen die verder kan kijken dan het puntje van de eigen neus.,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CryptoNL
calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:30:
[...]

DEZE klimaatwet moet van tafel en daar heeft hij 100% gelijk in. Volslagen imbeciel om een wet te hebben waarvan de TOTALE kosten helemaal niet zeker zijn en ik ga niet meebetalen hoor en zo nog duizenden anderen. Terug naar de tekentafel ermee en dan zien we verder. Ook Dijkhoff liet dit al doorschemeren.

https://www.ad.nl/politie...maattoontje-aan~af344cb1/

[ Voor 6% gewijzigd door CryptoNL op 21-03-2019 17:33 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:32:
[...]

DEZE klimaatwet moet van tafel en daar heeft hij 100% gelijk in. Volslagen imbeciel om een wet te hebben waarvan de TOTALE kosten helemaal niet zeker zijn en ik ga niet meebetalen hoor en zo nog duizenden anderen. Terug naar de tekentafel ermee en dan zien we verder. Ook Dijkhoff liet dit al doorschemeren.

https://www.ad.nl/politie...maattoontje-aan~af344cb1/
Dat weten we grotendeels wel, tot 2030 in ieder geval.
De geschatte kosten van het klimaatakkoord zullen de komende tijd oplopen tot 1,6 à 1,9 miljard euro per jaar in 2030. Dat is fors lager dan geraamd op basis van het akkoord op hoofdlijnen in 2018. Toen werden de kosten op 3 tot 3,9 miljard euro berekend. Dat komt onder meer door de lagere kosten voor hernieuwbare elektriciteit en in de industrie.
Bron: https://nos.nl/artikel/22...valler-totale-kosten.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryptoNL
calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Dat weten we grotendeels wel, tot 2030 in ieder geval.

[...]

Bron: https://nos.nl/artikel/22...valler-totale-kosten.html
Veel kosten zijn niet opgenomen in dat akkoord. Hoe vaak moet men dat nog herhalen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calvinturbo
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:35:
[...]

Veel kosten zijn niet opgenomen in dat akkoord. Hoe vaak moet men dat nog herhalen?
Dat klopt niet, heb niet een link bij de hand, maar journalisten hebben nagekeken welke maatregelen niet zijn nagerekend en dan valt het reuze mee, vrijwel alles is wél doorgerekend. Uiteraard is de CO2-belasting nog niet doorgerekend in deze plannen, dus dat valt nog te bezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
Leuk, maar dat zegt *niets* over of deze mensen al dan niet capabel zijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

MazeWing

The plot thickens...

calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:26:
[...]

D66 heeft zijn eigen idealen verloochend en wordt hier terecht voor afgestraft bij deze verkiezingen. Dit verklaart tevens de groei van GroenLinks. Natuurlijk speelt charisma ook een gigantisch grote rol en het moge duidelijk zal dat een Klaver of een Baudent 129381037^2313 meer charisma heeft dan Rob Jetten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:37:
[...]

succesvolle mensen zijn niet capabel ?

wat is jou definitie van capabel ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
calvinturbo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Dat klopt niet, heb niet een link bij de hand, maar journalisten hebben nagekeken welke maatregelen niet zijn nagerekend en dan valt het reuze mee, vrijwel alles is wél doorgerekend. Uiteraard is de CO2-belasting nog niet doorgerekend in deze plannen, dus dat valt nog te bezien.
Heb er niets in zien staan van reparatiekosten van windmolens of elektrische autotjes anders.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:35:
[...]

Wie zegt dat?

Daarbij: de wet is al door de tweede kamer en er is gewoon een meerderheid voor in de eerste kamer. Daar heeft Baudet niks over te zeggen.

Hij heeft enkel wat te zeggen als ze gedoogpartners zoeken voor bijvoorbeeld daadwerkelijke klimaatmaatregelen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:38:
[...]

Succesvolle advocaten of hoogleraren of directeuren zijn niet altijd capabele politici of bestuurders.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 21-03-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:38:
[...]

wat is jou definitie van capabel ?
Peter principle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er sceptisch over. Voor de vorm dergelijke uitlatingen doen komt goed over. Verwacht wat ik gisteravond ook reeds stelde dat FvD met veel verve de stervende zwaan zal gaan spelen in de Provinciale Staten en de Eerste Kamer, waarna het in de eerstkomende verkiezingen voor de Tweede Kamer kan refereren aan hun stokpaardje van het partijkartel etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
unezra schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Maar ook niet dat ze niet capabel zijn.

Laten we stoppen met het labelen en stickers plakken op partijen en personen. Laten we rustig aankijken hoe het FvD als grootste in de senaat het gaat doen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet de plek om andere partijen of stemgedrag maar te gaan bashen.