Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Luckyshots
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-02 13:04
bram1984 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:12:
[...]

Zodat we het hele topic vol kunnen spammen met geklaag over DPI, drivers, crashes, disconnects etc. Nee, dank je. ;)
~120 games gespeeld en nog nergens last van gehad. Af en toe lagg gehad maar dat was server side en na twee minuten voorbij

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-04 10:17
iemand op ps4 teamen? XecuterNL psn

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Deurstopper schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Inderdaad! Heerlijk dat ping systeem, zeker als je zonder mic speelt. Qua unieke skills is Wraith ook erg leuk om mee te spelen. Toch wat situaties meegemaakt waarin ik me team-mates via een 'portal' naar een veiligere plek kon brengen :)
het is best leuk wanneer je elkaar als team kunt ondersteunen met hun unieke skills; die portal kan soms erg leuk zijn. Als escape, maar ook om tegenstanders te misleiden; portal in - links van huisje schietne, vervolgens naar andere kant van huisje teleporten :+ wanneer je clubje hebt van aantal 'vaste friends' merk wel dat dat erg helpt.

himlims_ wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:18 (5%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• servival7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-04 12:48
Luckyshots schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:15:
[...]

~120 games gespeeld en nog nergens last van gehad. Af en toe lagg gehad maar dat was server side en na twee minuten voorbij
Aan alle posts in dit topic te zien ben je een van de uitzonderingen.
Geef mij maar lekker mijn Scruf controller.
Speel op 1 sensitivity hoger dan standaard en heb nog niet het idee gehad dat dat te traag of te snel is.

PSN: vosje1991

• Luckyshots
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-02 13:04
servival7 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Aan alle posts in dit topic te zien ben je een van de uitzonderingen.
Geef mij maar lekker mijn Scruf controller.
Speel op 1 sensitivity hoger dan standaard en heb nog niet het idee gehad dat dat te traag of te snel is.
Hopelijk heb ik mezelf dan niet gejinxed haha

• Roshnak
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-04 16:45

Roshnak

PSN: Roshgill

Xecuter NL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:15:
iemand op ps4 teamen? XecuterNL psn
Je kan me altijd toevoegen op PSN, ID is Roshgill.

Ik ben vanavond rond 19:30 wel online.

• Timpieturner
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-04 15:01
Gisteren mijn eerste overwinning behaald met 2 random mensen.
Heerlijk dat ping systeem, zonder de headset toch duidelijk en efficient kunnen communiceren maakt alles zoveel makkelijker. Wat een toffe game is het!
Mocht iemand zin hebben om x te gamen op Ps4: MimmieT d:)b d:)b

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-04 14:42
Wat een gaaf spel zeg. Sinds vrijdag begonnen. Ik dacht meteen dat ik vet goed was omdat ik na een rondje over 4 al de eerste overwinning binnen had. Daarna kwam ik steeds meer tegen mensen die toch wel een stukje beter zijn dan ik. Kortom ik word gewoon kei hard ingemaakt. Maar echt een leuke game voor een casual gamer als ik.

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-04 22:26
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:08:
Voor eens en voor altijd, het is heel erg simpel, voor ALLE shooters. DPI en sensitivity zijn volledig uitwisselbaar, maar lage DPI is in windows niet lekker.
Volgens mij bepaald jij niet of dat voor mij lekker werkt? :9 Zoals ik al zei, 400 dpi. Windows 6/10. Vind het heerlijk. 2x 27".

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:13

Ryada

Makeshift gamedev

djmelvee schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:57:
[...]

Volgens mij bepaald jij niet of dat voor mij lekker werkt? :9 Zoals ik al zei, 400 dpi. Windows 6/10. Vind het heerlijk. 2x 27".
Same ik gebruik 400DPI op 1080p + 3440x1440 ernaast. Vind het heerlijk, vind het super hinderlijk als ik met 800DPI in windows moet zitten. :9

Steam: Ryada.

• servival7
Weet iemand hoe je je wapens omdraait op console? Op PC zie ik ze dit doen door het wapen te slepen maar op mijn PS4 werkt dit niet. Ik heb altijd graag mijn shotgun of wingman als 1e wapen maar nu moet ik dan alles droppen en opnieuw oppakken.

• djmelvee
Ryada schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Same ik gebruik 400DPI op 1080p + 3440x1440 ernaast. Vind het heerlijk, vind het super hinderlijk als ik met 800DPI in windows moet zitten. :9
Echt he, ik word gek hoor dan haha! Heb ook een gigantische muismat, dat is dan wel weer het nadeel. Maarja, een Prism Cloth is best leuk. :D

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:35
Stylze schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:35:
Iemand tips om aiming skills te verbeteren? merk toch dat ik veel mis schiet hehe.
Heb ik ook last van, maar ik ben gewoon roestig aangezien de laatste echte shooter BF4 was voor mij. Heb dan ook maar besloten Titanfall 2 ook te installeren en die er naast te gaan spelen. De actie in een battle royal is gewoon te kort en krachtig om snel beter te worden. Ooit heb ik nog op het hoogste niveau MOHAA gespeeld, maar daar is weinig van over (of iedereen is gewoon beter geworden :+)

Beakzz wijzigde deze reactie 12-02-2019 12:20 (3%)

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 16:53
servival7 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:04:
Weet iemand hoe je je wapens omdraait op console? Op PC zie ik ze dit doen door het wapen te slepen maar op mijn PS4 werkt dit niet. Ik heb altijd graag mijn shotgun of wingman als 1e wapen maar nu moet ik dan alles droppen en opnieuw oppakken.
Wat maakt het verschil als je maar 2 wapens hebt?

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Rule schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Automatisme en als iets altijd hetzelfde is is het makkelijker dan dat het constant anders is.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:23
Beakzz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:20:
[...]

Heb ik ook last van, maar ik ben gewoon roestig aangezien de laatste echte shooter BF4 was voor mij. Heb dan ook maar besloten Titanfall 2 ook te installeren en die er naast te gaan spelen. De actie in een battle royal is gewoon te kort en krachtig om snel beter te worden. Ooit heb ik nog op het hoogste niveau MOHAA gespeeld, maar daar is weinig van over (of iedereen is gewoon beter geworden :+)
Misschien de leeftijd die een rol gaat spelen? :+

Ik heb daar zelf wel last van. Ik merk dat, naarmate ik ouder word, steeds trager en minder scherp word. Kan je vrij weinig aan doen. Ik heb nu geaccepteerd dat ik niet meer zo vaak nummer 1 sta.... :'(

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:20

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Rule schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Gewenning. Ik plaats me shotgun altijd in slot 2. Hierdoor is me reflex bijv om close combat automatisch op 2 te drukken om te wisselen naar me shotgun (situational natuurlijk).. En als daar me andere gun staat loopt het in de soep =p

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 16:53
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:52:
[...]

Gewenning. Ik plaats me shotgun altijd in slot 2. Hierdoor is me reflex bijv om close combat automatisch op 2 te drukken om te wisselen naar me shotgun (situational natuurlijk).. En als daar me andere gun staat loopt het in de soep =p
Ah nu snap ik het beter, ik speel op ps4 en daar druk je op driehoekje om te swappen, dan is het altijd de een of de ander 8)7

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-04 15:03
Ryada schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Automatisme en als iets altijd hetzelfde is is het makkelijker dan dat het constant anders is.
Wat maakt het uit op de console? Driehoekje is in dit geval van wapen wisselen. Of ze nu in slot 1, 2 of 368 zitten.
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:52:
[...]

Doe maar m'n of mijn gewoon :Y

In geval van de consoles maakt het dus niet uit. Er is 1 knop om je wapen te wisselen. PC wellicht ook, maar dat weet ik niet. Dan zou het daar ook niet uit moeten maken in dat geval.

• RawChild
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 31-03 08:26

RawChild

PSN - RawChild

*snip* niet nodig...

Geronimous wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:06 (94%)

PSN: Rawchild

• Venxir
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 15:10
@SomerenV kan je MaikTess aan de Origin lijst toevoegen?

If it aint broke, fix it till it is!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 23:58
himlims_ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:26:
[...]
//edit
[Afbeelding]
via: twitch
The Twitch Rivals Apex Legends Challenge will be played over two separate days, February 12 and 19, with each region's tournament having a separate designated start time.

The EU half of the challenge will kick off at 9 AM PT / 12 PM ET / 5 PM GMT and will be followed by the NA half at 1 PM PT / 4 PM ET / 9 PM GMT.
Damn, het voelt toch altijd als een enorme generatiekloof dat Twitch en de 'sterren', maar het is blijkbaar een verdomd effectieve marketingtool. Zolang ze de game niet puur ontwikkelen voor twitch en die paar hapsnurkers dan vind ik het best, maar maak me wel zorgen over de invloed van die gasten.
djmelvee schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:57:
[...]

De tering, m'n collega's en klanten zien me al aankomen als ik zulke muisbewegingen moet maken op kantoor de hele dag en hier de badmatformaat muismat neerleg. Voor productiviteit is mij dat echt veels te laag. :)

Maar touché, had het beter kunnen verwoorden als 'over het algemeen werkt lage DPI en 6/11 in windows niet zo lekker op hoge resoluties'. :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

*snip* onnodig

Geronimous wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:08 (92%)

• Venxir
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 15:10
Ik probeer nu al 4 games serieus te spelen, maar er is altijd een squad member die gewoon weg vliegt of wegrent... Dikke pech of moet je dit niet met random mensen spelen? :P

If it aint broke, fix it till it is!

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:03

m0nk

16-09-2003 15.15

(jarig!)
Venxir schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:07:
Ik probeer nu al 4 games serieus te spelen, maar er is altijd een squad member die gewoon weg vliegt of wegrent... Dikke pech of moet je dit niet met random mensen spelen? :P
Gewoon pech, kan ook goed gaan nl. Je kunt ook gewoon met NL spelers spelen en een party zoeken in de Benelux HQ discord of een andere Nederlandstalige discord groep.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:12

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Is er al iets bekend over competitive seasons?

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:08
.

Deleon78 wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:26 (97%)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
ChojinZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:52:
[...]

Misschien de leeftijd die een rol gaat spelen? :+

Ik heb daar zelf wel last van. Ik merk dat, naarmate ik ouder word, steeds trager en minder scherp word. Kan je vrij weinig aan doen. Ik heb nu geaccepteerd dat ik niet meer zo vaak nummer 1 sta.... :'(
Oh absoluut en mijn 5 uurtjes per nacht slapen werken ook niet mee 8)7 Dus moet ik extra oefenen om dat verschil kleiner te maken. Waar een wil is.... :+

Ooit had ik ook geaccepteerd dat ik vanwege mijn leeftijd niet meer mee kon komen in Rocket League als de gold speler die ik was. Ondertussen champion en dicht tegen grand champion aan met 1000+ uur dus alles kan als het spel zelf gewoon verslavend werkt :*)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

D4NG3R schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:14:
Is er al iets bekend over competitive seasons?
weet niet zeker of het competitive season is maar in maart komt er een season 1 met battlepass. verwacht het ala fortnite battlepass en hoeft dus niet meteen ranked season te zijn maar er was wel in de code van de game ranked play gevonden.

Zegt overigens niet veel nog natuurlijk.

• Protax
  • Registratie: januari 2010
Mensen die samen willen spelen op de PC? DX010 :)

• KBE91
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-04 17:55
djmelvee schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:43:
[...]

I know. Maar dit heeft niets met een voorsprong te maken. Elke game die deze gast aanraakt krijg je dit soort dingen uit. Bijvoorbeeld Rainbow Six Siege. Hij verlaat het pro-team van Cloud 9.. :p
In Rainbow is hij wel niet zo goed als je denkt eigenlijk, haalt nog niet de top in dat spel.
Heb hem al zien spelen op deze game en ze maken hem wel af, niet dat hij slecht is maar is nu eens 1 game dat hij geen meester in is. Hij speelt de game ook gewoon te weinig voor er echt goed in te zijn.

Dat hij goede fps gamer is dat is zeker, hij speelt ook niet anders en heeft al zo veel ervaring in games dat hij er ook gewoon koelbloedig bij zit. Ik zit al op het puntje van men stoel als er 5 squads over blijven.
Als je pro level gespeeld heb kan je er wel iets van zeker.

Denk dat wel dat we mogen stellen dat hij 1 van de betere is op fps vlak, geen weet dat er nog betere zijn omdat ik het fps gengre niet echt volg op competief vlak.
Meeste inderdaad van de fps games dat hij aanraakt hij heeft insane goede aim, zoals iemand al had gepost. Denk dat hij inderdaad zijn aim overal het zelfde zet of heel lichtjes kleine aanpassing.

Ik zou gewoon al zijn koelbloedigheid willen hebben, zou al veel schelen.

Net eens potje gespeeld, down 2 kerels en mijne team maat roept voor te komen helpen.
Ik kom helpen en die kerel loopt weg en zit te campen achter een muurtje.
Natuurlijk ga ik het gevecht aan, had nog maar de helft van de vorige fight.
Ik ga down en niet komen helpen, gewoon achter dat muurtje blijven.
Hij komt vanachter het muurtje omdat ik mijn badge ping en dan gaat hij dood...
Gewoon een 2 tegen 1 situatie die we easy konden winnen. 8)7

Pls volgende patch solo modus aub..

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
Ik heb gister m'n eerste potje gedaan. Loop gewoon mee met de personen die op dat moment in m'n team zitten, maar veel dingen gaan nog aan mij voorbij denk ik :P
Gelukkig wel een paar kills maar het is vooral nog uitvogelen hoe alles precies werkt.

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-04 16:39
Op dit moment vind ik de PUG nog aardig goed gaan. Meestal wel een redelijke squad als je zelf ook een beetje aanvoelt wanneer je volgend op leidend moet zijn. Wel is het skill level behoorlijk variabel. Een paar keer met hetzolfde duo gespeeld (zagen dat ik Nederlands was) en dan zie je wel meteen vooruitgang. Zij zaten ook met microfoon te spelen en volgde netjes en dan gaat het goed.

Wat betreft die "pro", die gast heeft gewoon ontzettend goede aim en snelheid in het wisselen van wapens etc. Hij gaat een paar keer een situatie in waarin hij zeker in het nadeel is (van onder naar boven op een heuvel bijvoorbeeld) maar wint het gewoon op aim skills. De hits die hij scoort met een spray kan ik alleen maar van dromen. Ik moet wel zeggen dat hij heel weinig last van recoil lijkt te hebben. Maar dat kan ook komen doordat ie het goed compenseert met de muis.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 02:46
Ik denk dat dit meer een overkoepelend probleem van EA/Origin is, maar wat is die voice chat een partij bagger zeg.. zowel in-game als die van de Origin chat ding.

• Deurstopper
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
Mocht je gelijk actie willen.. land op het dropship.. pfffff rennen voor je leven zonder wapen :D

Steam: http://steamcommunity.com/id/DeurstopperNL Origin: DeurstopperNL

• servival7
Deurstopper schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:58:
Mocht je gelijk actie willen.. land op het dropship.. pfffff rennen voor je leven zonder wapen :D
En 0 kans op een revive want je blijft in de lucht zweven :+

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:51
Haha ja dat is wel echt tof toch om af en toe is gek te doen en op dat dropship te landen waar het meteen los gaat. Vindt dat wel lekker voor de verandering af en toe ook al heb je vrij grote kans om snel dood te gaan. Je kan ook juist meteen hele goede gear hebben.
Vindt het trouwens met deze game helemaal niet zo erg om dood te gaan als met fortnite wel het geval was, ligt het aan mij of kom je echt een stuk sneller weer in een volgende game hier?

• KBE91
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-04 17:55
Stylze schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:02:
Haha ja dat is wel echt tof toch om af en toe is gek te doen en op dat dropship te landen waar het meteen los gaat. Vindt dat wel lekker voor de verandering af en toe ook al heb je vrij grote kans om snel dood te gaan. Je kan ook juist meteen hele goede gear hebben.
Vindt het trouwens met deze game helemaal niet zo erg om dood te gaan als met fortnite wel het geval was, ligt het aan mij of kom je echt een stuk sneller weer in een volgende game hier?
Heb wel de indruk dat laden op xbox langer is dan op pc, maar ps4 gaan ze wel heel snel.
Als ik mag uitgaan van de tijd is het ps4 > pc > xbox van snelheid van potjes vinden.

Gisteren naar een stream gekeken en die hadden gewoon insta een match op de ps4 ( waren wel met 3 samen, kon ook daar aan liggen )

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-04 15:34
Stylze schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:02:
Het grote verschil is dat er geen pre-game lobby zit waarin je fucking sneeuwballen op elkaar kan gooien :9

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:23
Damn ik kom game na game in een clusterfuck terecht. Ben je lekker tegen een squad aan het knallen, hoppa komen er weer 2 a 3 squads kijken. Heb dit bijna constant. Wel lekker als je als winnaar eruit komt, dan heb je loot genoeg. Gunfights zijn ook leuk in die clusterfuck, maar ga er vaker dood door dan dat ik er levend uit kom.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 02:10
Korkss schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:33:
Damn ik kom game na game in een clusterfuck terecht. Ben je lekker tegen een squad aan het knallen, hoppa komen er weer 2 a 3 squads kijken. Heb dit bijna constant. Wel lekker als je als winnaar eruit komt, dan heb je loot genoeg. Gunfights zijn ook leuk in die clusterfuck, maar ga er vaker dood door dan dat ik er levend uit kom.
Tja is zo een beetje de meest gemaakte fout in BR games hè, pick your battles.

Soms is andere het uit laten vechten of relocaten toch de slimmere optie. :D

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:12
Ambition88 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:03:
[...]

Tja is zo een beetje de meest gemaakte fout in BR games hè, pick your battles.

Soms is andere het uit laten vechten of relocaten toch de slimmere optie. :D
En dan wachten totdat het andere team in de storm komt of evt. doodvalt als dat kan. Winning zonder kills.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• MrNobody28
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15-04 23:01
Knip, hulpvraag over streaming is off topic op zijn best in dit topic.

exactor it wijzigde deze reactie 12-02-2019 19:17 (81%)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:43
Spitfire... Wat een wapen :P

Steam - BFV - Apex

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:00
Mogelijk een Twitch Prime pack met een Pathfinder skin en 5 Apex Packs

https://twitter.com/ApexUpdate/status/1095315450366492672

PSN: rubensaurus

• ChojinZ
MonkeyJohn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:55:
Ik denk dat dit meer een overkoepelend probleem van EA/Origin is, maar wat is die voice chat een partij bagger zeg.. zowel in-game als die van de Origin chat ding.
Ik deel die ervaring. Default lijken mics ook veels te hard te staan. Kon ook niet zo snel mic input volume regeling vinden. Lijkt er niet in te zitten. Of kijk ik soms verkeerd?

• Poesmij
  • Laatst online: 17:25
Yay, eerste keer champions geworden vanavond :). Voelt goed!
Niet dat achievements mij wat uitmaken ofzo, maar zie dat deze niet geunlocked is :+ .
Toch een teken dat ik een keer gewonnen heb O-) .

• bram1984
Potje of 10 gedaan net. Ik denk 3 keer binnen 2 minuten hele squad dood en 7 keer dat de rest me gewoon laat liggen. Gaaf spel hoor. :+

• Paul-G
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-04 08:34
Net iets heel raars gehad:
End zone, mijn squad van 3 tegen een squad van 3. wij hebben highground zij een gebouwtje. Wij schieten er twee neer, de 3e verstopt zich in het gebouwtje. Cirkel is gunstig voor ons, hij sluit namelijk het gebouw buiten en onze heuvel zit er precies midden in. Wij wachten tot nr. 3 naar buiten gaat komen, en hij komt maar niet, en hij komt maar niet. 4 minuten later is er helemaal geen cirkel meer en hij is op de een of andere manier nog in leven. Let wel, mijn squad was vol leven een heeft het nog een minuut of twee volgehouden toen de cirkel op was met constant healen. Hij is dus een volle 6 minuten buiten de endzone geweest, dus in constante high damage en is niet dood gegaan... HOE??? dag dag winst ;w

Ik weet dat er best wat bugs nog in zitten maar dit was wel heel vreemd.

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:30

superwashandje

grofheid alom

kan je ook gewoon een potje tegen bots oefenen ofzo? net voor het eerst een paar potjes deze br game gedaan maar ik ben elk potje nog aan het zoeken wat te doen en waar wat te vinden. iedereen loopt rond met dikke guns en ik heb net een stock gevonden...natuurlijk daarna ook meteen dood want kan alleen maar rond rennen. ligt vast aan mij maar gewoon ff rustig oefenen zit er niet in?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
superwashandje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:39:
kan je ook gewoon een potje tegen bots oefenen ofzo? net voor het eerst een paar potjes deze br game gedaan maar ik ben elk potje nog aan het zoeken wat te doen en waar wat te vinden. iedereen loopt rond met dikke guns en ik heb net een stock gevonden...natuurlijk daarna ook meteen dood want kan alleen maar rond rennen. ligt vast aan mij maar gewoon ff rustig oefenen zit er niet in?
Nee :P Ik dwaal soms ook rond zonder gun. Gewoon rennen en kijken wat je kan vinden, beetje in de buurt blijven van je teamgenoten en hopen op het beste.

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 02:30

aex351

I am the one

Het is een leuke spel, alleen vind ik de "battle royale" mode eigenlijk nergens meer op slaan. Ze kunnen beter gewoon een respawn mechanisme introduceren. Want dit is gewoon team deathmatch, maar dan met maar één ronde.

< dit stukje webruimte is te huur >

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:13
aex351 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:55:
Het is een leuke spel, alleen vind ik de "battle royale" mode eigenlijk nergens meer op slaan. Ze kunnen beter gewoon een respawn mechanisme introduceren. Want dit is gewoon team deathmatch, maar dan met maar één ronde.
nee niet echt

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:55
Binnenkort maar eens tijd maken om mijn pc te gaan upgraden. Mijn i5 4570 trekt het niet helemaal lekker meer en staat op een constante load van 100% :P

• Jokuh
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-04 19:40
aex351 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:55:
Ik ben het totaal niet eens met je statement hier.

Ik vind het juist een mooie mechanic die ervoor zorgt dat er een kleine kans is dat je je teammates kan terugkrijgen. Het is absoluut niet te vergelijken met team deathmatch, want als een squad gewiped is of alle respawn points buiten de laatste ring is, valt er niks te respawnen.

Het was altijd zooo frustrerend dat mensen meteen de gedownde kill firsten en als je dan toch al winnaar uitkwam je teammate maar moest uitzitten. Daarom, top opgelost dit.

• djmelvee
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:50:
De tering, m'n collega's en klanten zien me al aankomen als ik zulke muisbewegingen moet maken op kantoor de hele dag en hier de badmatformaat muismat neerleg. Voor productiviteit is mij dat echt veels te laag. :)

Maar touché, had het beter kunnen verwoorden als 'over het algemeen werkt lage DPI en 6/11 in windows niet zo lekker op hoge resoluties'. :)
Ook niet geheel correct. Ik werk al jaren op deze manier, gaat erom hoe je er mee om gaat. Ik gebruik mijn muis trouwens sowieso niet zo vaak. Veelal shortcuts etc. :)

• djmelvee
KBE91 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:11:
[...]

In Rainbow is hij wel niet zo goed als je denkt eigenlijk, haalt nog niet de top in dat spel.
Heb hem al zien spelen op deze game en ze maken hem wel af, niet dat hij slecht is maar is nu eens 1 game dat hij geen meester in is. Hij speelt de game ook gewoon te weinig voor er echt goed in te zijn.
Dat zeg ik ook niet direct. Maar die kerel is wel enorm goed. In alles wat hij aanraakt. Mede doordat hij zo enorm relaxed is inderdaad. Kijk graag naar Shroud. Ben benieuwd hoe hij het vanavond in Twitch Rivals gaat doen.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:54

LankHoar

Professionele amateur

Tsurany schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Bind hem aan een letter en gebruik een script of de software van je muis voor de extra bind.
Wat voor software gebruik je daarvoor? Ik las eerst je eerste comment en in het potje daarna vroeg ik me maar af waarom ik niet kon schieten, haha.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heeerlijk dit!

Winning kill, champion gekilled, kill leader gekilled (totaal 5 kills) en toen geworden.. perfect potje van 6915 xp
en dan met kers op de taart was 1 van de 2 randoms al na 8 minuten geleaved toen die dood ging voelt extra goed dat je dan nog wint en hij die win dus niet krijgt :P

Ricmaniac wijzigde deze reactie 12-02-2019 22:54 (5%)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

NA toernooi is begonnen https://www.twitch.tv/twitchrivals

4 uur lang spelen ze matches.. en krijgen ze punten voor wins en kills.
en geld prijzen.

Hier kan je de standings zien en bijhouden. duurt wel eventjes voordat het update

Ricmaniac wijzigde deze reactie 12-02-2019 23:27 (45%)

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:18
Lekker hoor. Compenseer je de recoil met je muis, of heb je addons die voor minder recoil zorgen?

• Deleon78
  • Laatst online: 01:08
yinx84 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:38:
[...]

Lekker hoor. Compenseer je de recoil met je muis, of heb je addons die voor minder recoil zorgen?
Not sure if serious...

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Holy shit ik dacht dat ik shroud goed vond.. nu heb ik via dat toernooi Dizzy ontdekt.. die dude vind ik persoonlijk nog zieker :P

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:43
Hij kan ook nog attachments bedoelen, maar zelfs zonder is hij vrij makkelijk te controllen.
Vooral als je pubg gewend bent stelt alle recoil in apex niets voor.

Steam - BFV - Apex

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-04 18:46

Jaqenhghar

Valar morghulis

Leuk spel hoor :D Speelt echt heerlijk weg.

Eergister voor het eerst een potje gewonnen. Teamgenoot was de cirkel uit en in gerend (laatste revivepunt lategame) om me te reviven _/-\o_ shoutout naar @Dutchone

Jaqenhghar wijzigde deze reactie 13-02-2019 08:09 (15%)

• yinx84
unfor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:56:
[...]
Hij kan ook nog attachments bedoelen, maar zelfs zonder is hij vrij makkelijk te controllen.
Attachments bedoelde ik ja :)

Vond deze op reddit... nuttig:

https://i.redd.it/pg14jzd305g21.png

• Deurstopper
  • Niet online
Jaqenhghar schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:59:

Eergister voor het eerst een potje gewonnen. Teamgenoot was de cirkel uit en in gerend (laatste revivepunt lategame) om me te reviven _/-\o_ shoutout naar @Dutchone
Gisteren ook m'n eerste potje gewonnen, werd behoorlijk gecarryed door m'n teammates :D niet normaal hoe goed die waren.. Maar goed, mij hoor je niet klagen. Je leert zo best veel qua tactiek e.d. en dat allemaal zonder teamspeak. Dat spot-systeem werkt echt perfect!
Ben benieuwd hoeveel FPS'ers er gaan overstappen van BO4/Fortnite naar Apex

Steam: http://steamcommunity.com/id/DeurstopperNL Origin: DeurstopperNL

• Woesjah
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-04 15:41
unfor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:56:
[...]
Het lijkt me inderdaad attachments, zie volgens mij die gouden barrel bij elke frag in het Youtube filmpje, dus dan is het helemaal easy te controleren.

@SomerenV kan je Woesjah aan de Origin lijst toevoegen? Ben meestal in de avonduren wel online voor wat potjes!

Woesjah wijzigde deze reactie 13-02-2019 09:16 (11%)

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Gisteren maar gekeken of streamen lukte. Helaas moest ik daarvoor wel terug naar 1080p omdat ik anders niet genoeg resources beschikbaar heb, en ik met 20 tot 33 fps stream (terwijl de game volle fps heeft)
Laatste potje van de dag was wel een win gelukkig :D Helaas niet tevreden over mijn eigen performance maarja niet veel aan te doen behalve oefenen.
Als mensen geintresseerd zijn hier is de win:

• bram1984
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:46:
Holy shit ik dacht dat ik shroud goed vond.. nu heb ik via dat toernooi Dizzy ontdekt.. die dude vind ik persoonlijk nog zieker :P
Als ik dat zo zie ben ik echt blij dat ik niet op de PC speel. Dat soort gameplay zit bijna tegen het psychotische aan, zo snel alles gaat. Als casual speler die af en toe een potje wilt doen, ben je volslagen kansloos tegen dat soort full time figuren.

• lowskilled-ftw
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-04 09:55
Gisteren ook voor het eerst een win gehaald met een maatje.. Aan het einde zaten wij tussen 3 squads in.
Op gegeven moment was het 3v1, met Devotion alle tegenstanders neer geschoten. Maar vanwege goeie teamplay, communicatie, juiste guns en gebruik van de juiste abilities/skills toch onze eerste win kunnen noteren!!

En effe een vraagje. Als ik PUBG speel legt Nvidia Xperience alles vast, echter doet die dit 'nog' niet voor apex. Kan je dit ergens instellen?

Vanmiddag nog maar is een paar potjes doen, mocht je me online zien op Origins mag je altijd een team request sturen. Merk wel dat in teamverband (+voice) het spel toch nog wat interessanter maakt!

• servival7
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:46:
Van de 355 kills van team KingsCanyon had Dizzy er 210 :o :o :o

• So_Surreal
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-04 09:47
Heeft iemand tips voor de PC voor de beste video settings voor visibility & de beste audio settings voor het horen van tegenstanders etc ?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

So_Surreal schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:22:
Heeft iemand tips voor de PC voor de beste video settings voor visibility & de beste audio settings voor het horen van tegenstanders etc ?
Audio settings op Headphones (en dan ook een koptelefoon op natuurlijk)

Video is echt personal prefference.. maar als je puur zou focussen op het beste zicht om mensen te schieten wil je alles op low zetten en je field of view heel laag zodat "verder weg" dichtbij lijkt. Dan zie je de characters groter en kan je ze dus makkelijker raken. Nou is FoV op het laagst niet fijn dus probeer je daar een goeie balans in te vinden. voor mij is dit 96

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 12:56
Hoop dat ze binnenkort ranked play introduceren. Ik speel meestal alleen dus wordt gematched met randoms en meestal weet je al van te voren dat het een kansloos potje wordt als je je teammates ziet.

• Woesjah
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-04 15:41
So_Surreal schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:22:
https://battleroyalesetti...ud-apex-legends-settings/ (YouTube: Shroud Apex Legends Settings 2019 (Sensitivity, Video & Keybinds))

Zou je kunnen kijken. Zie je een aantal video settings. Omdat Shroud van CS:GO etc. af komt gaat het bij hem altijd om zoveel FPS volgens mij; dus veel op Low.

Qua geluid nog niet echt opties kunnen vinden om het beter te maken.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

R.van.M schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:26:
Hoop dat ze binnenkort ranked play introduceren. Ik speel meestal alleen dus wordt gematched met randoms en meestal weet je al van te voren dat het een kansloos potje wordt als je je teammates ziet.
Game is 8 dagen oud :P rustig aan. Maar de kans is groot dat dit gaat komen hoor :)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-04 14:26
Ik ben net begonnen en heb vaak medelijden met mijn teamgenoten :+ Snap wel steeds beter wat ik doe, maar kan nog voor geen meter richten. Altijd op PC gegamed en nu alleen nog een Xbox One. Evengoed lekker spel om weg te spelen.

Ranked gaming zou inderdaad top zijn, voor iedereen.

Arjan90 wijzigde deze reactie 13-02-2019 10:28 (4%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 12:56
Arjan90 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Ik ben net begonnen en heb vaak medelijden met mijn teamgenoten :+ Snap wel steeds beter wat ik doe, maar kan nog voor geen meter richten. Altijd op PC gegamed en nu alleen nog een Xbox One. Evengoed lekker spel om weg te spelen.

Ranked gaming zou inderdaad top zijn, voor iedereen.
Precies, ook voor de nieuwelingen, dat ze langer dan 1min kunnen rondlopen voordat ze dood zijn :D

• So_Surreal
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-04 09:47
Bedankt voor de antwoorden op de settings, ik ga er vanavond even naar kijken.

Ik ben wel goed in de gunplay, speel eigenlijk alleen maar shooters namelijk.
Ik ga alleen vaak dood in het begin omdat ik geen gun kan vinden (of alleen een pistool) terwijl de enemy goede guns vindt.
Later in het spel heb ik juist dat ik dood ga doordat ik de enemy te laat pas spot, vandaar de vraag over de settings :D

• Dutchone
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-04 13:36
Jaqenhghar schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:59:

Ik zag een kans met lifeline en pakte die, ik haalde zelf net de cirkel met 1 tick aan leven over!

• servival7
Dutchone schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:58:
[...]

Ik zag een kans met lifeline en pakte die, ik haalde zelf net de cirkel met 1 tick aan leven over!
Ik deed laatst hetzelfde alleen ging die random meteen weg na de revive. |:(

• Cycatrix
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 25-02 21:41
Hey Ik speel op pc en zoek wat mensen om mee te spelen, randoms zijn niet zo leuk.

Mijn originele ID is hazenium

Speel savonds door de week maar heb in het weekend meer tijd. Ik ben ook niet super ervaren.

Cycatrix wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:12 (7%)

• Dutchone
  • Laatst online: 19-04 13:36
servival7 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:45:
[...]

Ik deed laatst hetzelfde alleen ging die random meteen weg na de revive. |:(
Het is altijd jammer als een random meteen leaved als die gene dood is.

• A.W.E.S.O.M.-0
Ja, kan niet wachten tot opgeschoten gastjes die denken helemaal de shit te zijn, vanaf de character selection screen al in de microfoon te gaan schreeuwen en schelden als iemand zijn legend kiest of een legend die geen meta is, of bij het zien van het player level direct GG schreeuwt en leavet...

Ranked brengt niets dan goeds wat dat betrreft.... Ik kom mensen tegen met rank <5 waar we mee winnen en >30 die geen pepernoot raken. Als je altijd perfecte teamgenoten wilt, speel dan met vrienden of zoek een vast clubje op. Dan blijft het spelletje voor de rest van ons ook nog een beetje te harden.
bram1984 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:24:
[...]
Als ik dat zo zie ben ik echt blij dat ik niet op de PC speel. Dat soort gameplay zit bijna tegen het psychotische aan, zo snel alles gaat. Als casual speler die af en toe een potje wilt doen, ben je volslagen kansloos tegen dat soort full time figuren.
Hahaha, die moest ik even een paar keer lezen. Dat is hetzelfde als je gaat zaalvoetballen omdat je bang bent het anders tegen Messi op te moeten nemen. :P

Op de console wordt je als casual ook alle hoeken van de map doorgerost door gasten die én het talent hebben én de uren kunnen maken.

• bram1984
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:21:
[...]
Hahaha, die moest ik even een paar keer lezen. Dat is hetzelfde als je gaat zaalvoetballen omdat je bang bent het anders tegen Messi op te moeten nemen. :P

Op de console wordt je als casual ook alle hoeken van de map doorgerost door gasten die én het talent hebben én de uren kunnen maken.
Op de consoles zie je dit niet hoor. Of in ieder geval nauwelijks. Is in principe ook onmogelijk zonder een echte PC muis/tobo setup met een waarschijnlijk zeer hoge framerate.

Daarbij kom je in de zaal Messi niet tegen als casual, dat is het hele punt.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dutchone schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Het is altijd jammer als een random meteen leaved als die gene dood is.
Dit inderdaad. Gisteren had ik dus zo'n game waar die persoon gelijk leavde omdat die waarschijnlijk dacht dat wij zouden verliezen. vervolgens hadden we dat hele team gekilled en uiteindelijk de game zelfs gewonnen :) had hem makkelijk kunnen reviven als die gewoon was blijven wachten en had hij een win gehad :P

• falcon123
  • Niet online
PSA: If you put one of Wraith’s portals inside a door and close it, it will insta kill a player going through it
https://twitter.com/Iturretguy36/status/1095534363758882816

Zie de video in de twitter link hiervoor.
Lol bovenstaande ga ik wel een keer proberen :P

falcon123 wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:26 (8%)

• Tim0252
  • Laatst online: 18-04 17:04
Heren, ik ben nog opzoek naar mensen om mee te spelen op de Xbone. Mijn gebruikersnaam is: chaosdutch.
Het is toch minder leuk met randoms.

Nu probleem vrij.

• A.W.E.S.O.M.-0
bram1984 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:23:
[...]

Op de consoles zie je dit niet hoor. Of in ieder geval nauwelijks. Is in principe ook onmogelijk zonder een echte PC muis/tobo setup met een waarschijnlijk zeer hoge framerate.

Daarbij kom je in de zaal Messi niet tegen als casual, dat is het hele punt.
De delta tussen de beste op pc en de slechtste is vrijwel hetzelfde als de beste en slechtste op console. Het gaat op pc allemaal wat sneller door muis, tobo en framerate, maar je kan er ook veel meer tegen doen qua aim, movement en utilities.

De paar keer dat je zulke gasten tegenkomt zijn te verwaarlozen, gewoon van genieten en van leren hoe en waarom ze dat doen. Aim is maar een beperkt, belangrijk, maar beperkt gedeelte van shooters.

• yinx84
Ik probeer wat duidelijkheid te krijgen over de mechanics van aim-down-sight en hipfire. Mijn vermoeden is dat ADS geen mechanische voordelen biedt zoals minder recoil, hoewel ik wel geluiden hoor dat ADS met de Mastiff en Mozambique minder spread geeft. Wat best onlogisch is. Zelfs springen lijkt de recoil/spread niet te veranderen.

Heb zelfs een dev getweet of hij opheldering kan geven... ben benieuwd.

• bram1984
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:32:
[...]

De delta tussen de beste op pc en de slechtste is vrijwel hetzelfde als de beste en slechtste op console. Het gaat op pc allemaal wat sneller door muis, tobo en framerate, maar je kan er ook veel meer tegen doen qua aim, movement en utilities.

De paar keer dat je zulke gasten tegenkomt zijn te verwaarlozen, gewoon van genieten en van leren hoe en waarom ze dat doen. Aim is maar een beperkt, belangrijk, maar beperkt gedeelte van shooters.
Dat vraag ik me echt af. Heb je daar een bron van? Alle pro spelers die ik langs zie komen, zijn in ieder geval PC spelers. Bovendien heb je op de PC veel meer variabelen zoals meer verschillende en uitgebreidere input manieren en diverse systemen met dito performance. Ik denk zelf dat een Pro speler met een rig van € 10.000,- significant beter is dan een casual met een PC'tje van € 500,- en dat daar dus veel meer verschil tussen zit dat een console Pro speler die hooguit met een muis op een iets betere monitor speelt, en een casual speler met een controller.

Ik wacht rustig op de solo mode, zodat ik in mijn eentje kan aan kutten. Een potje winnen zal mij nooit lukken en dat is prima. Daar speel ik ook niet specifiek voor.

• ChojinZ
bram1984 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Ik denk zelf dat een Pro speler met een rig van € 10.000,- significant beter is dan een casual met een PC'tje van € 500,- en dat daar dus veel meer verschil tussen zit dat een console Pro speler die hooguit met een muis op een iets betere monitor speelt, en een casual speler met een controller.
Het verschil tussen muis/tobo spelers en controller spelers is juist gigantisch. MS heeft in het verleden wat crosplatform tests uitgevoerd waarin ze muis/tobo spelers tegen controller spelers lieten gamen. De mensen met controllers werden ontzettend ingemaakt. Zelf matig spelers met muis/tobo combo, speelde beters als pro's met controllers.

Zal even kijken of ik dat artikel kan vinden... :)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-04 10:10
Ryada schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:17:
Gisteren maar gekeken of streamen lukte. Helaas moest ik daarvoor wel terug naar 1080p omdat ik anders niet genoeg resources beschikbaar heb, en ik met 20 tot 33 fps stream (terwijl de game volle fps heeft)
Laatste potje van de dag was wel een win gelukkig :D Helaas niet tevreden over mijn eigen performance maarja niet veel aan te doen behalve oefenen.
Als mensen geintresseerd zijn hier is de win:
[Twitch: Victory]
Lekkere pot.

Liet je daar nou een peacekeeper liggen voor een EVA-8 auto :X

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:55
Randleman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Lekkere pot.

Peacekeeper is voor n00bs die niet kunnen aimen :+

• bram1984
ChojinZ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Het verschil tussen muis/tobo spelers en controller spelers is juist gigantisch. MS heeft in het verleden wat crosplatform tests uitgevoerd waarin ze muis/tobo spelers tegen controller spelers lieten gamen. De mensen met controllers werden ontzettend ingemaakt. Zelf matig spelers met muis/tobo combo, speelde beters als pro's met controllers.

Zal even kijken of ik dat artikel kan vinden... :)
Heb ik vaker gehoord en persoonlijk geloof ik er niet zo in. Heb het artikel nog nooit voorbij zien komen. En dat is ondertussen ook al een jaar of 10 geleden, denk ik? Controllers spelen tegenwoordig veel en veel beter. Genoeg gasten die moeiteloos headshots uitdelen met een controller. Het omdraaien als je in de rug aangevallen wordt is misschien lastiger, maar dat overkomt een topspeler niet zo heel vaak, aangezien hij de map en spawns kent.

Een topspeler met mapkennis die op hoge controller sensitivity speelt, sloopt een muis speler zonder mapkennis met gemak. Daar ben ik van overtuigd. Ik heb op de PS3 ook met een muis gespeeld en ja, het is niet helemaal hetzelfde als een PC muis, maar het speelt wel een stuk beter en preciezer. En nog steeds was ik maar een gemiddelde speler met een matige k/d.

• A.W.E.S.O.M.-0
bram1984 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:37:
[...]
Dat vraag ik me echt af. Heb je daar een bron van? Alle pro spelers die ik langs zie komen, zijn in ieder geval PC spelers. Bovendien heb je op de PC veel meer variabelen zoals meer verschillende en uitgebreidere input manieren en diverse systemen met dito performance. Ik denk zelf dat een Pro speler met een rig van € 10.000,- significant beter is dan een casual met een PC'tje van € 500,- en dat daar dus veel meer verschil tussen zit dat een console Pro speler die hooguit met een muis op een iets betere monitor speelt, en een casual speler met een controller.

Ik wacht rustig op de solo mode, zodat ik in mijn eentje kan aan kutten. Een potje winnen zal mij nooit lukken en dat is prima. Daar speel ik ook niet specifiek voor.
De bron is mijn eigen ervaring met shooters competitief in teamverband spelen vanaf 1997. De belangrijkste factoren zijn het hebben van aanleg/inzicht, goed kunnen communiceren maar bovenal verschrikkelijk veel uren kunnen en willen maken en ALLE aspecten van de game beheersen. Met name dat uren maken is een stuk lastiger als je gaat studeren / werken, borreltje erbij en je gaat het gewoon niet meer winnen van mensen die 24/7 spelen, hoeveel talent je ook hebt. Gelukkig zijn dat er maar enkelen ter wereld.

De "pro's" (tussen haakjes want een professionele streamer hoeft absoluut niet de beste competitieve speler te zijn, zie o.a. CS:GO waar Shroud nooit zijn potentie heeft waar kunnen maken) spelen daar waar het geld te halen valt (lees: wat mensen willen zien), dat is voor shooters meestal de PC, maar neem CoD waar de competitive scene zich op console afspeelt. Wat die gasten daar doen met een controller is verschrikkelijk indrukwekkend, daar heb je als casual ook geen enkele schijn van kans tegen.

De gear maakt het prettiger en je hebt natuurlijk een ondergrens, maar die gasten rossen je met een PC van 500 euro die 60 fps haalt en een goedkope muis even hard af als dat ze op een pc zitten van 10.000 euro met een miljoen fps.

Terug naar Apex, het allerbelangrijkste om daarmee te winnen is ervoor te zorgen dat je gewoon altijd of in elk geval zovaak mogelijk in de beste positie verkeerd. (altijd een escape hebben, geen vijanden in de rug en veelzijdige gear). Dat is exact hetzelfde op PC als op console, het verschil is natuurlijk dat je absoluut gezien op PC in vuurgechten veel mobieler en accurater bent qua movement en dat recoil control makkelijker is (niet dat Apex echt recoil heeft). Maar relatief gezien is het verschil nagenoeg gelijk tussen console spelers die ook die uren maken die de pc pro's maken en de console spelers die af en toe een potje casual spelen.

Als ik het zou moeten inschatten: Positionering -> Communicatie -> Movement -> Aim -> Wapens -> Hardware. Als je beter wilt worden en potjes wilt winnen, focus dan voornamelijk op positionering en communicatie, daar valt veel meer winst te behalen dan 'toevallig' de juiste gear vinden in een potje of je hardware.

• Myzzle
  • Laatst online: 18-04 21:12
Vind het spel zo lekker spelen. Ook ben ik minder gestresst dan normaal. Bij Pubg of ROE als ik daar iemand zie dan is het allemaal sneaky doen etc maar hier lekker arcade knallen.
Mochten er mensen zijn die teamgenootjes zoeken voeg me maar toe op Origin: Myzzlez
Ben niet onwijs vaak online maar wel regelmatig beschikbaar voor wat potjes!

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Randleman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Lekkere pot.

Zou kunnen :X Gebruik altijd liever de Peacekeeper dan de EVA-8. Dus kan zijn dat ik die over het hoofd heb gezien of het voor mijn teammates liet liggen.

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 11:01
bram1984 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:53:
[...]

Heb ik vaker gehoord en persoonlijk geloof ik er niet zo in. Heb het artikel nog nooit voorbij zien komen. En dat is ondertussen ook al een jaar of 10 geleden, denk ik? Controllers spelen tegenwoordig veel en veel beter. Genoeg gasten die moeiteloos headshots uitdelen met een controller. Het omdraaien als je in de rug aangevallen wordt is misschien lastiger, maar dat overkomt een topspeler niet zo heel vaak, aangezien hij de map en spawns kent.

Een topspeler met mapkennis die op hoge controller sensitivity speelt, sloopt een muis speler zonder mapkennis met gemak. Daar ben ik van overtuigd. Ik heb op de PS3 ook met een muis gespeeld en ja, het is niet helemaal hetzelfde als een PC muis, maar het speelt wel een stuk beter en preciezer. En nog steeds was ik maar een gemiddelde speler met een matige k/d.
Uiteindelijk is het ook een stuk training/behendigheid krijgen met de tools waarmee je werkt. Ik zelf heb echt moeite om met een controller headshots te raken. Maar zie bijvoorbeeld clips van pro's die urenlang het spel spelen, zij kunnen zelfs met controller echt hele mooie kills maken.

Heck, deze gast wint zelfs met 1 arm en z'n voet: https://clips.twitch.tv/P...=clips_api&tt_content=url :) Practice makes perfect.
Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True