Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:41

Apex Legends is een free-to-play shooter in het Battle Royale-genre en wordt ontwikkeld door Respawn Entertainment. In Apex Legends kies je uit een aantal personages (Legends) die ieder eigen sterke en zwakke punten hebben, en die beschikken over unieke abilities. Je speelt in een squad bestaande uit 3 leden en neemt het op tegen 17 andere squads. Gedurende de match wordt het speelveld kleiner en de squad die uiteindelijk overblijft is de Champion.

De game is gratis beschikbaar op de Xbox One, Playstation 4 en via Origin op de PC.

De Legends

Er zijn 8 Legends beschikbaar die ieder een unieke speelstijl hebben. Iedere legend heeft een tactical, passive en ultimate ability die vaak werken op basis van een timer.

Bangalore - Beschikt over een smoke launcher, kan sneller rennen als ze onder vuur ligt en kan een artillery strike oproepen.
Bloodhound - Kan verborgen vijanden en vallen onthullen, sporen van vijanden zien en tijdelijk sneller bewegen en tegenstanders highlighten.
Caustic - Kan gasbommen neergooien, vijanden zien door het gas heen en kan een rookdeken van gas activeren.
Gibraltar - Kan een dome shield activeren, hij heeft een gun shield tijdens aim down sights en hij kan een mortieraanval oproepen.
Lifeline - Heeft een health drone tot haar beschikking, kan sneller teammates reviven en heeft dan de beschikking over een energieschild en kan een care package droppen met defensive gear.
Mirage - Kan een holografische decoy het veld in sturen, kan een decoy activeren en zichzelf onzichtbaar maken als hij down is en hij kan een team van decoys deployen terwijl hij zelf onzichtbaar is.
Pathfinder - Heeft een grappling hook, kan een beacon plaatsen om te scannen waar de volgende ring zich zal bevinden en kan een zipline maken die ook door anderen gebruikt kan worden.
Wraith - Ze kan zich tijdelijk in 'the Void' bewegen waardoor ze niet gewond kan raken, kan een stem activeren die waarschuwt bij gevaar en kan twee locaties linken door middel van the Void waarmee het hele team van de ene naar de andere locatie kan.

De map

Er is één map beschikbaar, die bestaat uit diverse locaties. Aan de start van de match kunnen alle leden aangeven wat een goede plek is om te landen, maar er is één speler, de Jumpmaster, die de jump als squad kan initiëren. Daarna vlieg je met z'n 3en naar beneden, maar leden kunnen ervoor kiezen zich los te koppelen van de squad en zelf een plekje te zoeken.

Free 2 Play

Free 2 Play heeft een beetje een slechte naam maar in Apex Legends is het vrij goed uitgewerkt. Het lijkt een beetje op hoe Fortnite het doet, met onder andere een Season Pass, veranderde seizoenen en cosmetische items die je kunt kopen met echt geld of met de ingame currency. Ook nieuwe personages worden toegevoegd, nieuwe skins voor de personages en wapens enzovoorts. Het free 2 play aspect heeft vooralsnog in ieder geval geen invloed op de gameplay.

Trailer & Gameplay Video's

Links

Apex Legends homepage
Discord-server met spelers vanuit GoT
De officiële Tweakers Discord server!

Gamen met Tweakers

Om maatjes te vinden voor in je squad kun je de Discord-server gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook mensen zelf toevoegen op PSN, XBL en Origin. Wil je toegevoegd worden aan de onderstaande lijst? Stuur me dan even een DM of tag me in een post in dit topic.

Origin
@Morex - Dr-Fisheye
@SonOfTorture - AE-SoWTM
@eMKa - eMKa_NL
@Fraaank - FrankTankNL
@lowskilled-ftw - lowskilled-ftw
@Valdourian - Valdourian
@MitchellHearth - MitchellHearthog
@internaut - Sanseveria500
@Beakzz - Bambeakz
@tukkEEEr - tukkEEEr
@BvZwolle - BorisBullet
@xeoMe - xe0Me
@Pindamann - KatFanaat
@Irrival - Irrival
@stomley - Stomley
@jimaltink2 - storkies
@Bjk - zwartejas
@Korkss - Korkss1986
@SomerenV - NL-SomerenV
@Ryada - Ryadaa
@Deurstopper - DeurstopperNL
@seez - fckn_wckd
@himlims_ - got_hollandhards
@Tony - DutchElit3
@alansalomon - FAB-Nokkie-OAP
@Astie - Astie85
@tuinïnen - tuiniinen
@Myzzle - Myzzlez
@midego - midegonl
@Suicyder - Suicyder
@An1mA - HAM_An1mA
@Jojo19 - drozax
@cherrycoke - storozhevoy
@Seroczynski - Seroczynski
@rvtk - DerRudiger
@Sj44k13 - Sj44k1337
@Elithian - Kasvantstad
@iMac93 - iMac1993

PSN
@Thomderanged - Deltoidius
@Kidjuh - Kidjuh
@BlackEyedAngel - DMaarten
@Kupauw - Temperrun
@Roshnak - Roshgill
@Beretta1979 - Beretta1979
@Peanutbag - CptPeanuts
@chillierelk - chillierelk
@Tunderbird - Rotterdam2010
@gogocrazyark - Wickedworld
@iMac93 - mcmeerbeek
@NaxxiusX - NaxxiusX

XBL
@Wolliebolly - Wollie Bolly
@Rivanov - Rivanov
@shoombak - Timmai22

SomerenV wijzigde deze reactie 02-03-2019 15:33 (134%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• NLRev0lution
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:28
Vanaf nu beschikbaar op PS4, X One en PC :D

Ben m nu aan het binnen halen via Origin op PC

NLRev0lution wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:20 (36%)

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution | twitch.tv/nlrev0lution

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Hier een Xbox download https://www.microsoft.com/nl-nl/p/APEX-Legends/BV9ML45J2Q5V

En PS4: https://store.playstation...12552_00-APEXLEGENDRSPWN1

En Origin: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/apex/apex

Verder is het wel handig om deze characters effe te checken: https://www.ea.com/games/...aracters?isLocalized=true

Martinspire wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:39 (22%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:10

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Eerste paar potjes er al opzitten en moet zeggen dat ik zo goed te spreken ben over de hele gang van zaken met geheimhouding en ineens release :P game werkt gelijk zo goed als vlekkeloos en de costumization vind ik ook heel fijn :) moet me wel even inhouden om niet gelijk 30euro founder pack te kopen en eerst de game even een paar dagen spelen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Zitten er bots in of ben ik gewoon pro? :+ Twee potjes gespeeld en beiden keihard gewonnen :D Speelt wel lekker weg, veel diepgang in movement en lekkere diverse wapens en abilities.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:07

exactor it

Moderator Spielerij
Ricmaniac schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:07:
Eerste paar potjes er al opzitten en moet zeggen dat ik zo goed te spreken ben over de hele gang van zaken met geheimhouding en ineens release :P game werkt gelijk zo goed als vlekkeloos en de costumization vind ik ook heel fijn :) moet me wel even inhouden om niet gelijk 30euro founder pack te kopen en eerst de game even een paar dagen spelen.
Hoe is de gameplay?

hoop zo op tf1 maar dan zonder titans

exactor it wijzigde deze reactie 04-02-2019 23:04 (5%)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

Blackout, daar doet het mij aan denken. Zowel qua gameplay als UI en map design.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik vind het heel tof. Beetje overwatch meets titanfall meets Battle Royale :P

Het heeft heroes zoals overwatch met speciale abilities. Titanfall gunplay en is battle royale modus.

Ik vind het dik. Helemaal hoe naar mijn mening het al goed uitgewerkt is met de interface en alles terwijl we er niets van af wisten en ineens uit komt =p EN Free 2 play ofcourse <3

• Martinspire
exactor it schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Hoe is de gameplay?

hoop zo op tf1 maar dan zonder titans
Komt redelijk in de buurt. Snelle movement (al heb je volgens mij geen wall runs), vrij vlotte TTK (maar ook weer niet bizar snel) en qua look&feel ook wel vergelijkbaar.

Ze voegen wel veel toe ten opzichte van de overige BR modes en de meeste dingen bevallen me wel.

Heb verder ook geen probleem om een wapen te vinden bij het neerkomen (wat bij COD me te vaak voor komt)

En jaja, de eerste win is al binnen. Eerste pot was ruk, maar 2e pot meteen 2e, derde pot 5e en vierde nu dus gewonnen. Mn schietskills zijn niet verkeerd, maar ik merk dat die shotties wel lekker zijn (zonder echt overpowered te wezen). Gadgets e.d. is nog even puzzelen. Snel switchen van shield oid is even lastig met controller en ik ben dikwijls kwijt hoe ik granaten moet tossen (volgens mij zit dat daar ook onder). Maar verder prima game.

De manier waarop je bij elkaar spawned en pings kunt zetten maakt dat er enorm goed samengewerkt wordt. Had echt elke keer een prima trio. Nu wel hopen dat duo's en quads snel komen want het is lastig om er precies 3 te vinden. Solo zal het iets minder zijn denk ik, omdat abilities vrij sterk kunnen zijn (een airstrike vs een healing drone die op 1 positie blijft is niet bepaald een lastige keuze). Maar goed, veel wennen en morgen weer verder.

Mis alleen wel een beetje mn emotes. Skins voor wapens en karakters vind ik niet heel erg boeiend eruit zien (en met die vaste personages limiteren ze zichzelf wel enorm), maar sowieso is de game nog wat barebones. Challenges e.d. zijn er ook niet echt, dus wellicht ben ik hem snel beu, maar voorlopig smaakt het naar meer

Martinspire wijzigde deze reactie 05-02-2019 01:01 (9%)

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-09 21:31
Totaal niet zien aankomen deze game. Gisteren maar even opgepakt, en het speelt verrassend lekker! Goede optimalisatie, ziet er grafisch prima uit. De elementen waardoor ik positief ben geraakt na enkele potjes gisterenavond:
- 1 Persoon die de flight leader is en kan bepalen waar het team landt. Echter jezelf ook "los-koppelen" van deze follow modus en je eigen weg gaan.
- Het pingen werkt lekker, enemys pingen, loot pingen etc.
- Jump towers waardoor je weer een stukje kan vliegen.
- De wapens voelen goed aan, snipers kills voelen enorm satisfying
- De grenades zijn cool
- Je hebt normale kogels, maar ook energy bullets (soor plasma kogels).. die plasma shotgun is heerlijk!
- Classes, met verschillende rollen (medic, soldier of tank)
- De banners met de #1 kill leader vind ik ook wel wat hebben. Als deze #1 gekilled wordt, wordt dit ook omgeroepen (geeft een beetje het Hunger Games gevoel)

Ook lees ik van best veel mensen dat ze al eens 1e zijn geworden. Het is vrij toegankelijk heb ik het idee. Ik ben zelf een keer 3e en 2e geworden als beste prestaties. Mooie was dat ik in mijn 1e potje in mijn 1tje in 1 fight 2 teams (6 kills) pakte met een shotgun. Ach, het niveau in een game die net released is zal wel niet zo hoog zijn 8)7

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:15
Gisteravond een paar potjes gespeeld op de PlayStation en het is echt zeer vermakelijk en zit goed in elkaar.
Dat systeem met het taggen enzo is ontzettend snel en effectief!
Voor de PlayStation Plus gebruikers nog een gratis pack met wat skins:
https://store.playstation...12552_00-PSPLS10000000000

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• eMKa
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Is er al ergens een discord met een kanaaltje om samen te spelen? Lijkt me leuker dan met randoms steeds.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-09 21:31
Tsurany schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:42:
[...]

Het lastigste (wel op PC) is dat de wapens allemaal fantasy wapens zijn. Je moet ze echt leren kennen om te begrijpen wat er ligt en daar gaat tijd aan verloren. Een AK47 herkennen is makkelijker dan de blabla3739, je weet direct wat je ziet en of je het wilt hebben of niet.
Dat vind ik persoonlijk juist leuk; nieuwe elementen / guns in dit geval, om te ontdekken.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
Wolliebolly schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:07:
Krijg je met FOV op max niet een soort vervorming van het beeld ?

[...]
Ja dat klopt. Heb de FOV een stukje teruggeschroeft. Staat nu op 94 en dat vind ik wel goed spelen. Is alles nog in verhouding en je kan alsnog best veel zien.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vrijdag schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:03:
[...]

Ja dat klopt. Heb de FOV een stukje teruggeschroeft. Staat nu op 94 en dat vind ik wel goed spelen. Is alles nog in verhouding en je kan alsnog best veel zien.
Haha 94 gebruik ik ook ja ;)

• Martinspire
bram1984 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Nee, maar wel dat quotes onder antwoorden staan in plaats van erboven. O-)

Wat is dat pingen precies dan? Gewoon een soort spotten?
Als je de tutorial doet, dan weet je het ;)

Maar in principe is het inderdaad een soort spot. Je kijkt naar een locatie, ramt R1 in en dan ziet je squad die marker. Hou je hem in dan kun je kiezen van "go here", "enemy spotted" (wat ie ook doet als je spot op een enemy zelf) "somebody has been here", "lets loot here" en nog een paar. Maakt dat je zonder voice makkelijk commando's kunt geven. En omdat je ook nog eens samen ergens kunt heen vliegen (de meesten doen nog gewoon braaf volgen nu) kun je dus met een team van randoms de game winnen. Tel daarbij dat gekillde spelers weer mee kunnen doen als je banner opgepakt wordt en naar een respawn plek wordt gebracht en het maakt de game een stuk relaxter.

Ik zie Fortnite overigens de spots en respawns wel kopiëren. Die zijn ook niet gek en momenteel is het een beetje de USP van Apex

Martinspire wijzigde deze reactie 05-02-2019 14:37 (26%)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Echt een top BR game, gisteren de hele avond gespeeld en vandaag weer een aantal uren.
Wat mij vooral opvalt is dat ze veel aan de kleine dingetjes hebben gedacht, zoals het callen van items en dingen die je nodig hebt.
Ook vind ik het bijzonder wat ze nog met die antieke Source engine hebben kunnen doen, ik vreesde het ergst toen ik CSGO BR mode herinnerde.

Inmiddels level 15 en het minimaal de helft van de games gewonnen.
Zojuist mijn mooiste pot waar ik als laatste over was en dan toch nog mijn teammates heb kunnen laten respawnen en de game gewonnen:

(clickable)

Steam - BFV - PUBG

• TheBuddha
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-08 13:34
Geweldige game dit. Ik bak er nog weinig van maar spel is echt tof om te doen.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• servival7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:39
Euphanasia schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:38:
Is deze game goed te doen met random teammates?
Ik ben er een beetje bang voor dat iedereen gewoon zijn eigen ding doet in plaats van dat mensen gaan samenwerken.
Heb tot nu toe 4 potjes gedaan waarvan 2x 2e geworden. Teammaten werken verrassend goed samen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19-09 13:38
Ik heb een Discord gemaakt voor Apex Legends. Iedereen is welkom om te joinen :)

https://discord.gg/5KCaEe2
Voor de slimmerds omder ons, bind ping ook gelijk aan je schiet knop. Elk schot op een vijand is dan direct een ping!

• TheBuddha
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-08 13:34
Bam eerste! Maar in alle eerlijkheid. NIET door mij haha.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 17:51
https://discord.gg/CcHAx4W voor wat leuke potjes :)

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19-09 13:38
Toevallig had ik er eentje speciaal voor Apex Legends gemaakt ;)

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 17:51
Wolliebolly schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Toevallig had ik er eentje speciaal voor Apex Legends gemaakt ;)

ja om nou voor elk ei een andere server aan te maken.. ik heb al 3000 kanalen in me lijst, welke in aan het uitdunnen ben. hier van deze gasten spelen er ook al een x aantal apex

• AmonTobin
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:44
Schil1 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:29:
[...]

Settings veranderen naar Engels en opnieuw downloaden want dan installeert hij het juiste taalpakket, dat was mijn oplossing.
Hier ook in het Duits. :(

Ik heb het als volgt opgelost:

1. Apex Legends proces gekilled (wss door de herstart overbodig)
2. Engels als taal ingesteld
3. Xbox herstart

Toen ik Apex Legends weer startte, kwam een popup 'English is available for Apex Legends' met de vraag of ik de game wil updaten. Dat gedaan, gewacht tot de update klaar was en het spel opnieuw gestart en nu in het Engels. Hoefde dus niet heel het spel opnieuw te downloaden.

AmonTobin wijzigde deze reactie 05-02-2019 19:20 (6%)

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Net een potje gespeeld, speelt wel lekker weg.
Ik red mij er beter mee dan met Fortnite, dat is mij echt te hyper met al dat bouwen en die wazige snelle klik/knoppen combinaties en shit :P (zeg ik als ouwe lul van 32 :P)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• falcon123
  • Niet online
Game is niet beperkt op 100fps, ik denk dat je ergens een bepaalde vsync instelling nog aan hebt staan(by default staat er volgens mij wel een v-sync optie aan).

• SomerenV
8GUS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:56:
Wat een goede game is dit zeg. Verrassend! Dat pingen werkt echt goed. Zo kun je nog eens met randoms spelen.
Dat pingen mogen ze van mij direct invoeren in PUBG. Dat doorgeven van vijanden op basis van graden werkt echt zo gaar als maar zijn kan, zeker wanneer je wat van elkaar af zit. Heerlijk systeem is dat in Apex!

Pykow schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:07:
[...]

Jawel public, want andere optie was Invite en dat moet je bewust aanzetten lijkt mij.
Ik heb gewoon op Play geklikt, gelijk na de training.

Maar goed no problemo ;) ga het toch verder niet spelen.
Wilde het gewoon proberen, maar BR games zijn meer gebasseerd op luck dan op skill en dat kan inderdaad spannend zijn en snap waarom het populair is, maar ik ben van de quake tijd perk ;) iedereen vaak met dezelfde wapens en skill maakt het verschil.

Heroes/legends unlocken en verliezen omdat iemand sneller met geluk beter gear kan hebben is niet mijn ding ;)
Als je denkt dat Battle Royale niet grotendeels skill based is dan zit je er toch echt naast. In PUBG zou je een gemiddelde winrate van 4% moeten hebben, hier in Apex Legends gemiddeld 5%. En toch kunnen alle goede spelers een veel hogere winrate halen dan dat, vaak zelfs richting de 40%. Dat kan enkel komen doordat ze meer skills hebben. En hetzelfde zie je bij de slechte spelers, die winnen zelden tot nooit ongeacht hoe vaak ze spelen en zitten daarmee dus ver onder de 1% winrate.

Het zou kunnen dat Battle Royale niet de skills vereist die jij hebt. Het is wat minder afhankelijk van de twitchy aim skills en meer afhankelijk van inzicht en voorspellend vermogen.

• LichtBruisend
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-09 12:28

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Persoonlijk ben ik geen fan van Fortnite door de wat kinderlijke stijl. Na mijn mening ziet dit er beter uit en ga het vanavond even goed uitproberen!

--

Ik kwam dit net tegen voor de mensen die het spelen of gaan spelen op de Playstation.

Gratis pakket met totaal 6 items:
-2 exclusieve wapencamo's met PlayStation®-thema's voor de Flatline en RE45
-1 exclusieve personage-camo voor Gibraltar en Bloodhound
-1 banner voor zowel Gibraltar als Bloodhound.

Downloaden kan via: https://store.playstation...12552_00-PSPLS10000000000

Het is een exclusieve PlayStation®Plus-actie. :P

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58
Lekker spel inderdaad.
Paar mooie potten (en wins) gehad.

Je merkt gewoon dat er vanaf het begin over veel zaken is nagedacht.
Sneller pace dan andere BR games
Pingen wat echt goed werkt. Niet alleen op enemies maar zeker ook op de loot.
Het feit dat je nog kan respwanen, waardoor je je niet direct gaat vervelen als je dood bent. (en de end battles zijn wat eerlijker)

Grootste uitdaging nu is de enorme hoeveelheid wapens om uit te vogelen welke fijn zijn en welke je beter kan laten liggen.

(Los van de uitdaging dat we dit spel niet aan de Fortintie community kenbaar moeten maken zodat de kinderen daar blijven spelen)

Ben wel benieuwd hoe het draait pings hitregs enz. even wachten op de eerste video van battlenonsense

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 09:07

Ryada

Makeshift gamedev

servival7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:48:
Zit er nog een leaderboard in dit spel? Ik kan hem op mijn ps4 niet vinden.
Vind het altijd wel leuk om te zien hoe vaak ik top 3 eindig en hoeveel kills ik gemaakt heb.
Je hebt wel quips die dit soort van overnemen.
Maar je hebt niet echt een leaderboard/career stat page.
Je kan je stats bekijken als je naar een character waarvan je de stats wilt weten gaat en dan naar de quips daar zouden de trackers onder moeten staan.

EDIT: staat onder Banners excuus

Ryada wijzigde deze reactie 06-02-2019 09:58 (3%)

Steam: Ryada.

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Ambition88 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:19:
Het valt me wel op dat ammo schaars is, heb eigenlijk nooit meer dan 40 kogels :o
Apart. ik heb dat alleen als ik met energy ammo rondren. Light ammo word ik mee dood gegooid zowat. Gister 6 stacks aan light ammo meegedragen (beide wapens gebruikten light ammo).
Vind de ammo wel goed kwa aantallen atm, zorgt ervoor dat je niet hersenloos kan sprayen wanneer je er zin in hebt.

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Ambition88 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik met name doelde op heavy rounds. :P

Ik vind het echt een gruwelijk spel, ben nog wel een beetje sloom met looten enzo omdat ik geen idee heb welke wapens sterk zijn etc.

Vind het wel nice dat als je een gun equiped dat alle attachments die erop passen, automatisch erop worden gezet.

Enig idee of er net zoals in pubg een ''red dot'' te vinden is?
Aaaah ja heavy rounds zijn wat schaars. Maar zedoen dan ook wel een pak meer damage dan light rounds :P

Er zijn soort van red dots te vinden ja. Weet alleen de naam ervan even niet uit mijn hoofd.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 16:55

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

TheBuddha schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:18:
Iemand op PS4 spelen? Stuur even een PM.
Alles leuk en aardig die Discords maar er zitten zo weinig mensen in die groepen.
Tis woensdagmorgen half 11 normale mensen zijn aan het werk op volgen een studie?! |:(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | i7 5820K Corsair H110i GTX MSI X99a Gaming7 AMD Fury X 16Gb GSkill Trident 3600mhz DDR4 1Tb SSD

• NLRev0lution
SAiN ONeZ schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:44:
[...]

Tis woensdagmorgen half 11 normale mensen zijn aan het werk op volgen een studie?! |:(
Zat mensen die onregelmatig werken of vakantie hebben ;)

Terug on-topic :+

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution | twitch.tv/nlrev0lution

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-09 11:35
Damn, goede game dit zeg en dat zeg ik als liefhebber van de Titanfall serie. Wat een verademing ten opzichte van dat technische gedrocht van een PUBG of zelfs BFV en Anthem dat het gewoon technisch in orde bij de release en er niet overduidelijk content mist. Dat voor een gratis game, indrukwekkend met slechts een paar schoonheidsfoutjes zoals het reviven op het supply ship. Veel fps, veel instellingen, degelijk geluid. Top!

Veeeeeel superleuke subtiele verbeteringen aan het genre, zoals het ping systeem, uberhaubt de UI, de banners, het kunnen respawnen van teammates, 3-man squads met legends die elkaar aanvullen qua abilities en met de beperkte backpack constant keuzes moeten maken.

Ben benieuwd wat de stats uiteindelijk zijn, maar het spel is overduidelijk erg vers en veel mensen zijn overduidelijk aan het leren, het voelt nu nog wel erg makkelijk. Het was mn derde potje solo direct raak en in duos en trios zitten we denk ik ook op winpercentage van rond de 30% en de rest wel ergens in top 3 a 4 zonder al te veel gekke dingen te hoeven doen nog, vooral op communicatie en basis shooter mechanics.

De abilities en verschillende wapens/configuraties en teamsamenstellingen waren ook nog beetje bijzaak had ik het idee gisteravond, maar dat gaat zeker veranderen. Later op de avond 2 squads tegengekomen die echt de abilities goed samen gebruikten, dat was supercool om te zien en gaaf om zo te verliezen. Dat biedt veel hoop voor diepere lagen in de skillcurve van de game, vooralsnog zijn de medic en de pathfinder erg handig, kan niet wachten om te stoeien met de andere legends nu de map en basis van de game redelijk bekend zijn.

Die onzichtbare knakker lijkt me perfect om de datapads van dode teammates op te snorren, of die teleport om snel boven/achter een team te komen. Die holo dude is ook wel erg listig, beetje borderline OP misschien zelfs. Heeft iemand die legend met die gasgranaten al unlocked? We zullen wel afwachten hoe of wat er allemaal mogelijk blijkt.

Ook een paar minpunten: de snelheid van het lopen mag wel ietsje omhoog, er hoeven geen wallrides ed in, maar het sprinten voelt nu wel erg traag aan (on-titanfalls). Er is amper recoil maar wel veel bullet drop. De Melee kan je ook negeren, doet geen ruk (on-titanfalls). De meeste wapens voelen niet erg effectief tot nu toe, extend mags zijn een must. De items zijn nog beetje dubbelop bij vlagen wanneer is X handiger en wanneer is Y handiger?

Hoe dan ook, dit smaakt naar meer! Eindelijk weer eens AAA waar het geld overduidelijk in de game is gestopt in plaats van de marketing, Respawn wordt snel een van mn favoriete developers zo, hopen dat de ogenschijnlijke diepgang in de game er echt in zit en zich doorzet.

Aanrader!

• A.W.E.S.O.M.-0
servival7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:05:
@A.W.E.S.O.M.-0 Wat betreft snelheid van lopen: Je kan je wapens weg stoppen waardoor je een stuk sneller gaat. Ook vanaf een heuvel sliden doet wonderen voor je snelheid.

Kijk anders eens een stream van bijvoorbeeld Shroud. Die vliegt bijna door de map heen.
Haha waarom wordt tegenwoordig altijd en overal Shroud erbij gepakt als voorbeeld van hoe het moet. :)

Ik ken de mechanics hoor, gebruik dat ook veel. Vliegen doet Shroud ook niet, als ik het vergelijk met de heelijke snelheid en movement mechanics van titanfall waar je amper de vloer hoeft te raken dan voelt het als nog een tikje te traag aan voor mij.

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:36
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Haha waarom wordt tegenwoordig altijd en overal Shroud erbij gepakt als voorbeeld van hoe het moet. :)

Ik ken de mechanics hoog, gebruik dat ook veel. Vliegen doet Shroud ook niet, als ik het vergelijk met de heelijke snelheid en movement mechanics van titanfall waar je amper de vloer hoeft te raken dan voelt het als nog een tikje te traag aan voor mij.
Waarom begint iedereen altijd over messi met voetbal?

Omdat die man echt ziek goed is. :P

• servival7
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Ik ken de mechanics hoog, gebruik dat ook veel. Vliegen doet Shroud ook niet, als ik het vergelijk met de heelijke snelheid en movement mechanics van titanfall waar je amper de vloer hoeft te raken dan voelt het als nog een tikje te traag aan voor mij.
When you learn you gotta learn from the best ;)

• SonOfTorture
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:36

SonOfTorture

Team Manager AETAS eSports

Super vette game, mensen op de PC teammate zoeken, voeg me gerust toe :
AE-SoWTM

AETAS eSports Team Manager | Heracles Almelo | Borussia Dortmund

servival7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:21:
[...]

When you learn you gotta learn from the best ;)
Shroud is niet de beste speler om van te leren. Hij heeft razendsnelle reflexen en kan zeer accuraat schieten en daarmee komt hij heel ver, echter als een speler met mindere vaardigheden zijn speelstijl gaat overnemen zal die keihard onderuit gaan. De enige manier om de speelstijl van Shroud na te doen is door dezelfde skills te hebben als Shroud.
Je ziet vaak dat hij de tactisch slechte keuzes maakt simpelweg omdat hij weet dat hij, met zijn reflexen, zich toch wel uit die situaties weet te redden. En dat is natuurlijk prachtig om te zien maar iets wat de gemiddelde speler hier echt niet na gaat doen.

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-09 11:28
Ik vind het ook een heel vet spel! Eindelijk een goed uitgewerkte BR!
Wel een heel andere spanning dan PUBG, maar aangezien die sinds de laatste update weer instabiel draait ben ik hier erg blij mee.

Kom overigens wel vaak mensen tegen die of niet goed samenwerken of gewoon ergens anders heen gaan. Ik zou ook zeker een solo variant willen zien.

• A.W.E.S.O.M.-0
Partypsych schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:26:
Heerlijke verassing deze game.

Heeft eindelijk mijn overtriggered battlefield 3/4 spotvinger op Q weer eens nut :P
Ping op Q en spotten maar! :)

Tevens lijkt het wel of randoms ook daadwerkelijk in teamverband willen spelen, van de 6 potjes is er maar 1x een teammate zijn/haar eigen ding gaan doen.

Ook vind ik persoonlijk het drop systeem geweldig, aangezien ik vaak het lulletje was die het bij PUBG voor elkaar kreeg om flink uit de koers van de squad te landen, nu blijf je gewoon lekker dicht bij de jump leader :)
Hahaha echt he, dat non-stop spotten had ik nét eindelijk afgeleerd voor BFV en nu is ie weer terug. :)

Maar die samenwerking viel mij ook al op, het lijkt me sterk dat de community ineens heel anders is dan in andere games. Door het toevoegen van die ping mechanismes en de jump on squadleader kán je nu ook gewoon prima en eenvoudig samenwerken ook zonder voice of text chat. Als dat echt de sleutel voor weer samenwerken in online games blijkt te zijn.... wát een evolutie zou dat zijn. :)

• eMKa
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Voor wie samen wilt spelen, voeg me gerust toe op Origin: eMKa_NL

Ben ook op discord te vinden (Benelux Discord)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Fraaank
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-09 22:09
Ik zal vanavond eens wat mensen toevoegen op Origin. Mijn gamertag is FrankTankNL. Heb me prima vermaakt gisteravond in de paar uurtjes die ik gespeeld heb!

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• SomerenV
Ik zal in de startpost de gamertags bundelen. Wil je toegevoegd worden? Stuur me dan even een DM :>

SomerenV wijzigde deze reactie 06-02-2019 14:17 (44%)

Ricmaniac schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:34:
Desondanks is dat juist wat mij persoonlijk shroud zo tof doet vinden! ik kan zijn aim niveau alleen maar bewonderen =p
Het is ook niks ten nadele van Shroud, hij is een ongelooflijk goede speler en ik kijk graag naar zijn streams. Echter is hij niet de persoon waar ik het beste van kan leren simpelweg omdat zijn speelstijl niet werkt in combinatie met mijn beperktere reflexen en nauwkeurigheid :'(

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:41

Kek

3flix

3 minuten gekeken, wordt er helemaal lijp van hoe snel hij dat doet...

• BobbLeeSwaggr
Kan er echt met me verstand niet bij dat mensen dit leuk vinden om naar te kijken......
Maar blijkbaar kan dit toch nog 16.000 mensen amuseren wtf

• Kneth87
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:27
Ik weet niet, ik speel liever zelf dan zitten te kijken naar hoe een ander geld zit weg te smijten voor wat cosmetische shit.

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-09 11:28
Korkss schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:09:
[...]
Nog 0x gehad uberhaupt. Waar speel je op?
Een i5-3570K - 16 GB - RX480

Heb een reboot gegeven en hij doet het weer prima.
Misschien dat er een ander programma in de bg de boel aan het saboteren was >:)

Net weer een win! (met randoms)

Lekkere game toch, de muziek is ook zo lekker actiefilm-achtig 8)

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:51
Ik vermaak me wel met dit spel. Het was even wennen in het begin omdat het zeer snel gaat, ala COD. Merk wel dat je rete snel door je ammo bent waardoor ik in fights ineens geen ammo meer heb en dan maar iemand moet gaan finishen en daar snel ammo van oppak.

• AmonTobin
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:44
Ik word echt kansloos afgemaakt de hele tijd. Heb na 2 uur spelen welgeteld 1 kill.

• internaut
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:40
:Of je landt op een dropship waar je squad binnen 10 seconden wordt afgeknald. :)

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:45
ik vindt deze game erg overhyped hoor imo...

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:55:
ik vindt deze game erg overhyped hoor imo...
Denk dat de definitie van overhyped mbt deze game niet geheel is waar je op doelt.
Er was namelijk helemaal geen hype voor deze game initieel. Hij is gereleased tijdens de announcement, er is geen tijd geweest om hype op te bouwen.
Misschien dat het woord wat je zoekt "overrated" is?

Dat gezegd hebbende zal ik wel even happen: "Wat is er zo 'overhyped' aan deze game?"

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Mbt de damage die soms heel snel lijkt te gaan. Er zijn wapens die gigantisch veel damage doen met een headshot (ja zelfs ARs hebben in sommige gevallen gigantisch veel DPS)
Voor een reference is hier een image voor de damage op body en head.
De lijn in de grafiek is de DPS die het wapen kan doen.

Ryada wijzigde deze reactie 07-02-2019 10:11 (8%)

De staven zijn de damage per schot en de punten in de grafiek zijn wat het resultaat is in DPS. Zo zie je dat sommige SMG's erg weinig damage per schot hebben maar wel een hele hoge DPS vanwege de firerate.

• xeoMe
  • Laatst online: 13:08
Sinds dinsdag begonnen met Apex Legends echt een toffe game.
Looten gaat snel, spel loopt smooth en heb weinig om te klagen.
Had wel vaak random crashes maar sinds gister een oudere nvidia driver geïnstalleerd en daarna niet meer gecrasht, viel me op dat dit voornamelijk 1080/2080s waren die deze bug hadden.

Ben benieuwd wanneer er ranking komt heb al aardig wat wins.
Origin: xe0Me

• A.W.E.S.O.M.-0
Hoe meer ik het speel, hoe meer ik onder de indruk ben van hoe goed Respawn over Apex heeft nagedacht, zoveel subtiele details die het spelen gewoon leuk maken.

Dat gezegd hebbende, de honeymoon is nu wel voorbij dat je ook met z'n tweeën relatief makkelijk top finishes kan halen. Er wordt nu veel meer in teams en als eenheid gespeeld, een vast team van 3 is al bijna noodzaak aan t worden om consistent te winnen.

Alleen jammer dat de Mirage steevast de top fragger is in het team, ongeacht wie hem speelt, want iedereen trapt nu nog in die decoy heb ik het idee. Ben benieuwd hoe de balans er over een paar weken uitziet.
xeoMe schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:04:
Ben benieuwd wanneer er ranking komt heb al aardig wat wins.
O god, ik hoop het niet. Dan krijg je weer dat driekwart weer krampachtig voor de punten gaat spelen en volgens een vaste formule gaat spelen zoals in PUBG. Scheelt ook een hele hoop cheaters en andere leaderboard padders met dertig accounts, alles om maar een bepaald plaatje achter de naam te hebben.
dezekeer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:11:
[...]
Heeft iemand al geprobeerd de ouderwetse bunnyhop die ook in deel 1 en 2 zitten?
YouTube: Titanfall: The Bunny Hop Guide (PC 1080P)

Als je snelheid maakt dan kan je doormiddels je spatie(springknop consoles) blijven springen, ik heb het gevoel dat het mogelijk is.
Als het kan, is het een lastige in Apex. Heb wel het idee dat er een optimum is qua sprint, iets van 3 of 4 stappen, jump, slide, repeat en dat dat sneller is dat gewoon sprinten maar kan de vinger er nog niet helemaal op leggen.

A.W.E.S.O.M.-0 wijzigde deze reactie 07-02-2019 11:44 (23%)

• BobbLeeSwaggr
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:39:

O god, ik hoop het niet. Dan krijg je weer dat driekwart weer krampachtig voor de punten gaat spelen en volgens een vaste formule gaat spelen zoals in PUBG. Scheelt ook een hele hoop cheaters en andere leaderboard padders met dertig accounts, alles om maar een bepaald plaatje achter de naam te hebben.
Ja daar zit wel wat in. Merk dat wij nu ook vaak de combat opzoeken in de vorm van fuck-it. Dan kan je leuke potten hebben met een aantal kills. Maar puur voor de win is ontwijken soms beter.

Toch denk ik dat er wel dit soort aanvullingen zullen komen. Omdat het free to play is moeten ze een constante/groeiende playerbase houden. Mijn vermoeden is dat er iets van seizoenen wel snel zullen komen. Met eigen unlocks enz. enz

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

iew schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:36:
[...]

Wijsneuzen en betweters... *sigh
Laten we het dan maar niet hebben over mensen die niks toevoegen en alleen maar klagen :+

• BobbLeeSwaggr
iew schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:14:
[...]

Ah je ging er dus direct van uit dat mijn opmerking over jou ging en niet over de persoon waar jij tegen sprak, okay.

Wie de schoen past..., maar goed laat ik het hier maar bij houden.

Ik zie wel overal deze game opduiken op internet onder gamers dus een hype is het wel een beetje, over hyped ? ik weet het niet want ik heb er nog niet echt naar gekeken, heel kort een stukje op Twitch maar ziet er gewoon uit als het zoveelste shootertje.

Ineens was de game er, had er eerder ook nooit van gehoord of wat van gezien.
Beter uitgewerkt dan andere vergelijkbare shooters ? Ik zou het niet kunnen/durven zeggen...
Niemand had er nog nooit van gehoord of gezien. Er is bewust geen marketing of aankondiging geweest voor deze game en ik snap dat ook wel. Tegewoordig voordat EA wat released wordt er al geroepen EA Bad, don't buy/play because EA enz enz. En dat is ook terecht, want ze hebben zelf een paar grote misstappen gemaakt.

Daarom is het juist zo leuk dat er uit het niks BAM opeens een hele goede shooter is waarbij echt over veel zaken is nagedacht en lekker speelt. En dat is ook wat iedereen zegt.

Dus prima als je deze 'hype' even overslaat, maar ga dan niet ongefundeerd lopen klagen hier.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
Apex Legends een hype :')

Zo, een paar avonden gespeeld en ondanks dat ik er nog steeds geen moer van kan vind ik het wel erg leuk. Speelt supersoepel en teamwork gaat met dat pingen eigenlijk best goed. Speel voornamelijk met die medic met de vliegende schildpad, is wel handig om je teamgenoten mee te helpen.

Moet alleen wel leren om de abilities te gebruiken want die maken het een stuk makkelijker. Qua wapens weet ik het nog niet. ik pak eigenlijk altijd wit->blauw->paars zonder er echt goed op te letten :P

• servival7
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Niemand had er nog nooit van gehoord of gezien. Er is bewust geen marketing of aankondiging geweest voor deze game en ik snap dat ook wel. Tegewoordig voordat EA wat released wordt er al geroepen EA Bad, don't buy/play because EA enz enz. En dat is ook terecht, want ze hebben zelf een paar grote misstappen gemaakt.

Daarom is het juist zo leuk dat er uit het niks BAM opeens een hele goede shooter is waarbij echt over veel zaken is nagedacht en lekker speelt. En dat is ook wat iedereen zegt.

Dus prima als je deze 'hype' even overslaat, maar ga dan niet ongefundeerd lopen klagen hier.
Volgens mij was de grootste reden om geen aankondiging te doen dat een shooter in het titans universum, zonder titans en wall running, bij voorbaat al negatief zou worden ontvangen. Daarom hebben ze bedacht dat mensen eerst het spel maar eens moesten spelen dan konden ze echt een oordeel vellen.

Goede keus zo blijkt wel.

• Ambition88
De gameplay alleen al, blaast de movement van pubg echt omver.

PUBG voelt super houterig aan, in apex legends vlieg ik echt door de map en die slide is echt een goede toevoeging.

De map van pubg vind ik ook te groot, hier heb je teminste lekker veel actie.

Ambition88 wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:44 (18%)

• dezekeer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-08 15:21
ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Fijn voor je. Maar dat is voornamelijk een kwestie van smaak/ wat een speler in een spel zoekt... ;)
Precies maar daarom zegt hij toch ook, klinkt nogal minnetjes.

Heb dat ook met pubg, en daarbij nog eens het richten wat anno 2008 is. Jaloers op mensen die zich ermee kunnen vermaken.

dezekeer wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:09 (17%)

• SomerenV
Ambition88 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:43:

PUBG voelt super houterig aan, in apex legends vlieg ik echt door de map en die slide is echt een goede toevoeging.

Helaas is PUBG de enige semi-realistisch BR-shooter (die standalone is) en de nieuwe map is best vet gelukkig. Apex Legends is echter zó soepeltjes in alles. Het bewegen, klimmen, sliden, de abilities, het schieten, het pingen, alles. Helaas ben ik er nog bar slecht in maar iets in die game blijft me er naar toe trekken.

Ambition88 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:43:

Ik vind beide games erg sterk. Als je een semi-realistische tactische shooter zoekt is PUBG een veel betere keuze. Als je een arena style BR game zoekt is Apex Legends een veel betere keuze.

Ik heb me meer dan duizend uur vermaakt in PUBG en ik weet zeker dat ik me meer dan duizend uur ga vermaken met Apex Legends, het zijn gewoon totaal verschillende games die deels ook aan aparte behoeftes voldoen.

• A.W.E.S.O.M.-0
D4NG3R schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Anyhow, ondertussen alweer level 15 - wat speelt Apex heerlijk weg. Totaal niet die stress die ik in PUBG ervaar en je zit niet half de match te campen om vervolgens in 3 seconden neergemaaid te worden.
Ja he :) Ze hebben alle pijnpunten van PUBG perfect aangepakt en het genre permanent veranderd imho. (nog los van alle bugs en slechte performance)

-De stress van permadeath door opnieuw ingeroepen te kunnen worden.
-Door het ping systeem kan je ook met mensen spelen die niet constant professionele callouts maken en heb je niet de hele tijd die discussies over welke boom precies 'die boom' is.
-De abilities maken campen niet de go-to strategie
-Dat geklooi met de inventory is verleden tijd.

Hopen dat de rest van de industrie deze lessen snel overneemt!

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:30:
[...]

omdat er veel geroepen wordt fortnite killer.. apex dit en dat..
Imo is het ook een fortnite killer. Al is zelfs "hello kitty island" een fortnite killer voor mij. *wie dat bouwen heeft bedacht wil ik eens een hard woordje mee spreken.* Mensen mogen leuk vinden imo wat ze willen, ik vind deze game 1 van de betere games die uit is gekomen in het laatste anderhalf jaar, en voor mij zal het iig mijn goto BR zijn als ik er 1 ga spelen.
Maargoed, om inhoudelijk op je fortnite killer reactie te reageren: Het feit dat een spel een `[insert your favourite game here] killer` word genoemd. Betekend niet dat je meteen alleen maar naar een topic hoeft te komen om te klagen omtrent de `killer game` als jou favoriete spel eens niet de favoriet is. Als het onderbouwende kritiek is en er een discussie kan plaatsvinden ben ik helemaal voor, maar als je alleen maar gaat lopen zagen op dat dit spel overhyped is, het geen fortnite killer is naar jou mening (ondertussen heeft Apex 3x zoveel twitch viewers dan Fortnite) ga dan gewoon wat nuttigs doen in je leven. Tot dusver heb ik nog weinig tot geen onderbouwends/beargumenteerde comments van jou gezien dus ik ga er maar vanuit dat je niet meer dan 1 zin van mijn reactie hebt gelezen :X

Anywho back on topic en we gaan het over leukere dingen hebben..... Als ik een voorstel mag doen stel ik voor om te gaan babbelen over Apex. :>

Ryada wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:31 (3%)
Reden: verwoording en zinsopbouw

• SomerenV
shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:30:
[...]

omdat er veel geroepen wordt fortnite killer.. apex dit en dat..
Apex lijkt qua graphics en items heel erg op Fortnite dus die vergelijking is vrij makkelijk. Veel mensen reageren vervolgens overigens vaak snel door te zeggen dat Apex een andere doelgroep aanspreekt. Fortnite voor de wat jongere generatie, Apex voor de wat oudere generatie. Maar om nou te zeggen dat de game teveel gehyped wordt? Nee. Het is gewoon een shooter die onwijs goed in elkaar steekt vanaf dag 1 en die werkt zoals het moet vanaf dag 1. Dat is een positieve ervaring voor veel mensen en dat zie je terug in de lovende reacties.

• Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:39

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:06:
[...]

ik ben 32 game al 25 jaar.. vindt fortnite geweldig. vaak vinden mensen het niks omdat ze noob zijn en helemaal afgeschoten worden.
en dat builden hoort juist bij de game.
Deze game doet me denken aan blops4.. vanavond nog maar eens testen en tegelijk the division 2.
Nee ik vind het niets omdat het geen shooter is maar een builder en het moment dat ik minecraft met guns wil spelen, dan speel ik wel minecraft met guns. De enige reden waarom Fortnite de building mechanics heeft is omdat ze de core game hebben omgebouwd naar een BR (spoedklusje, want het ECHTE Fortnite leverde niet genoeg users op en ze wilden meeliften op het succes van PUBG op dat moment. Wat ze overigens goed hebben gedaan). Leeftijd heeft er niets mee te maken, jong en oud kan het leuk vinden. Ik vind het persoonlijk niets omdat het op alle fronten afwijkt van een BR concept. Tevens in een game waarin de bloom mechanic is verwerkt kun je amper nog spreken van "afgeschoten" worden. Je wordt geRNG'd, het heeft maar in beperkte mate met je daadwerkelijke aim te maken.

Maar goed, ieder zijn smaak uiteraard.

Damien wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:12 (7%)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• SomerenV
@ChojinZ Vince Zampella heeft aangegeven in een interview dat EA géén vinger in de pap heeft bij Apex Legends. Dit is 100% het product van Respawn. Het enige wat EA doet in dit geval is ze een platform aanbieden. Of dat ook zo blijft is een tweede (het is en blijft EA) maar voorlopig heb ik er alle vertrouwen in dat Respawn alles netjes weet te balanceren.

Maar waarom afwachten? De game is gratis en speelt echt heerlijk. Mocht EA een of ander debiel besluit doorvoeren dan gaan ze dat écht wel merken. Die liggen redelijk onder een vergrootglas :+ Toen de geruchten op gang kwam afgelopen weekend waren de reacties ook absoluut niet positief en in het beste geval waren ze terughoudend. Respawn heeft echter een pareltje van een game afgeleverd. Eentje die ontwikkeld is zonder de tussenkomt van het grote boze EA. Hopelijk blijft dat zo _/-\o_

@Fraaank Ik was je voor. Hij staat al in de TS :>

SomerenV wijzigde deze reactie 07-02-2019 20:09 (3%)

• Ambition88
Iemand anders ook problemen met Origin?

• Fraaank
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-09 22:09
Net weer paar potjes gespeeld. Speelt wel lekker, al trekt m'n PCtje het niet heel erg lekker (GTX780). Red net aan 60fps op 1080p, terwijl ik op een 1440p scherm speel. Misschien even de driverupdates in de gaten houden. Het blijft lekker spelen en wat me opvalt is dat dit een game is waar er eindelijk wel eens wordt gecommuniceerd. Heb 2 jaar lang Rainbow Six Siege gespeeld en daar hoorde je bijna niemand met een headset, zelfde geldt voor BF1 & BFV. Dat is hier tot nu toe nog beter!

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja dat valt mij ook op, ik ben bijna een vreemde omdat ik geen mic heb, en je hoort duidelijk alle nationaliteiten langskomen die 'gewoon' engels spreken. Misschien toch maar een mic halen, want het kan toch wel goed schelen nu ik vaak in de laatste 3 squads zit. Goeie 'flank' instructies daarmee kan je echt champion worden.

En de dood-op-het airship bug heb ik ook gehad idd.
Ook als je neer bent en nog revived kan worden en dan door een portal gaat, gaat't ook niet helemaal lekker :P Dat zijn iig echt de enige bugs die ik tot nu toe ervaren heb.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Speelt een stuk lekkerder dan Division2 beta :9

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:17
shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:06:
[...]

ik ben 32 game al 25 jaar.. vindt fortnite geweldig. vaak vinden mensen het niks omdat ze noob zijn en helemaal afgeschoten worden.
en dat builden hoort juist bij de game.
Deze game doet me denken aan blops4.. vanavond nog maar eens testen en tegelijk the division 2.
Ik kan je de hand schudden! Ben zelf ook 32. Heb een brede smaak voor games, van rpg tot fps. Vermaak me prima met pubg, blackout, fortnite en nu heel erg met apex. Ben ik in 1 van deze spellen super goed? Nee! Vermaak ik me opperbest? Jazeker! En daar draait het toch allemaal om?

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:43
In de 2e avond dat ik speel komen er wel wat irritaties naar boven zetten zoals gespawned worden met maar 1 teammate (meerdere keren) of droppen en dan 10 huisjes zonder wapens. Ik bedoel kom op leg dan meer slechte wapens neer ipv 20 shields en attachments.

Voor de rest blijven veel randoms dom naar voren rennen. Lijkt wel of de meeste gewoon voor kills spelen.

• haarbal
  • Laatst online: 10:23
Fraaank schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:15:
Net weer paar potjes gespeeld. Speelt wel lekker, al trekt m'n PCtje het niet heel erg lekker (GTX780).
Mijn R9 290 heeft het ook moeilijk. Zelfs met alle settings naar beneden genuked heb ik die dynamic resolution nodig, ander dipt hij naar de 50 fps op 2560x1080.

Maar m'n grootste probleem is dat ik rusty as fuck ben. Sinds battlefield 3 geen multiplayershooter regelmatig gespeeld, en al helemaal geen battle royale games.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• SomerenV
Zojuist sommigen van jullie misschien al gelezen hebben een paar dagen terug heeft Tweakers sinds kort een eigen officiële Discord-server. @MueR heeft me gevraagd of dit niet wat is voor de Apex Legends spelers hier en ik denk dat het wel een goed idee is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk!

De link naar de andere community Discord-server laat ik in de TS staan, maar bij deze de vraag aan de spelers hier om ook even een kijkje te nemen op de Tweakers server. Op het moment van schrijven meer dan 1800 members, dus een grotere kans dat je wat fanatieke teammates kunt vinden om een potje mee te fraggen.

SomerenV wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:06 (18%)

• SomerenV
Schaamteloze dubbelpost omdat ik het 'officiële' berichtje (of hoe je het ook wilt noemen) niet wil vervuilen. Net een potje gehad met 3 hele kills :o Ik begin het spel na ~5 uur eindelijk een beetje te snappen! De wapens die ik nu oppak zijn meestal ook wel goed en ik begin het systeem van de items een beetje door te krijgen. Abilities zijn ook echt cool als je er eenmaal een beetje handig in wordt. De liefde voor Apex Legends groeit <3

(Ik geniet nog altijd meer van de trage en meer tactische PUBG-insteek, maar dat kan ook voor een deel door de leeftijd komen. Maar soms wil je gewoon keiharde en snelle actie en dan is AL perfect.)
haarbal schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:41:
[...]
Maar m'n grootste probleem is dat ik rusty as fuck ben. Sinds battlefield 3 geen multiplayershooter regelmatig gespeeld, en al helemaal geen battle royale games.
Ik merk het ook wel hoor. Genoeg multiplayer gespeeld de afgelopen paar jaar maar de stijl van Apex Legends is nieuw voor me. Wat denk ik het meest in de buurt komt is Unreal Tournament (qua snelheid in ieder geval) maar die game heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. In andere shooters ga ik vaak voor de langzame aanpak, berekenend, maar dat gaat in deze game dus niet. Wel goed voor de close combat skills :+

SomerenV wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:12 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-09 23:08

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

@SomerenV dank voor de melding van de officiele server!

Voor alle spelers hier: wij staan uiteraard open voor iedeen over het beter inrichten van de Discord server. Suggesties daarvoor horen we graag in het #feedback kanaal op discord, of je mag me DMen. Eventueel kan ik onze bot ook wat dingen laten regelen, zoals een apart tekst/voice kanaal voor AL (dat gaat me alleen even een avondje kosten om dat ook daadwerkelijk in te bouwen in onze bot). Ik hoor graag wat jullie willen!

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Jaap.
  • Laatst online: 14:22
ChojinZ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:34:
[...]

https://www.google.com/se...67j0j0i131i67.yFtn_8xlfkQ

Discussies hierover mag je dm-en. Dit is niet de plek daarvoor. :)
Hetzelfde geld voor Damien
Ik hoef niet in discussie, maar was gewoon even benieuwd. Dergelijke reddit threads kan iedereen maken, wil niet zeggen dat het waar is natuurlijk ;)

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Gisteren 2x achter elkaar kunnen winnen :D
waren ook nog eens de laatste 2 games van de dag, de laatste game was toch het mooist. @Jaap. word doodgeschoten, en 2 squads rushen ons dus wij proberen de tag terug te krijgen killed @Damien die nog levend was de laatste van de enemy squad en hebben we de game gewonnen xD. Totaal onverwacht en we hadden zo iets van "okay, what happened"

Maar wat geeft deze game toch mooie plaatjes:

Ryada wijzigde deze reactie 08-02-2019 10:00 (3%)

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:17
Vraagje, heb ineens regelmatig met de landing dat er een soort lag is. Als ik dan rondloop lijkt het wel in slowmotion te gaan allemaal. Minuutje doorbijten en alles lijkt dan weer soepel te gaan. Maar de game erna hetzelfde verhaal. Meer mensen last van??

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Korkss schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:
Vraagje, heb ineens regelmatig met de landing dat er een soort lag is. Als ik dan rondloop lijkt het wel in slowmotion te gaan allemaal. Minuutje doorbijten en alles lijkt dan weer soepel te gaan. Maar de game erna hetzelfde verhaal. Meer mensen last van??
Is een serversided probleem. Zodra er 1 of 2 squads dood zijn zou het weer goed moeten draaien :D
Heb er zelf af en toe last van maar hopelijk fixen ze het snel.

• bbblije
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:03

bbblije

Riiiiight

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:57:
Krijgt iemand iets voor elkaar met die Caustic? Die gasmijnen doen echt amper damage en die ultimate zie ik ze ook vrolijk doorheen dartelen mat 5 - 10 damage per 5 seconden ofzo. Het is bij vlagen wel handig als early warning system, maar op de afstanden dat het kritiek is, hoor je de voetstappen ook.

Als je nog twijfelt voor de unlock, kan ik Mirage harder aanraden. :)
https://www.reddit.com/r/...ck_doors_in_the_best_way/

MBPr 15" late 2012 | PS4 PSN: Blijleven

• A.W.E.S.O.M.-0
Ja precies ja, dat wil je hebben. De praktijk was gister weerbarstiger, zag ze gewoon lachend iemand reviven tussen 3 van die nox pods van me terwilj ik de kills al had geteld. :)

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

xeoMe schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:25:
Gister 3 potjes achter elkaar gecrasht en elke keer bij 2 t/m 4 squads remaining erg vervelend aangezien ik niet terug kan reconnecten o.i.d.
Krijg geen error melding niks alleen in de event log zie ik een bad_module_info error voorbij komen als de applicatie crasht maar hier is helaas weinig nuttigs over te vinden.
Schijnt dat de game dit soort dingen vertoond als hij niet op fullscreen staat.
Dat *zou* het moeten fixen van wat ik lees. Misschien het waard om dat te proberen?

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:43
Borentos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Ik ben echt slecht in dit spel, ik heb altijd wel 1 kill en als het voor mij heeel goed gaat, dan heb ik er 3. Ik focus ook veel te veel op mijn teammates. Ik ben meer bezig waar ze zijn en als een gek proberen te reviven dan daadwerkelijk om me heen kijken.
Mijn beste potje was, waarbij 1 teammate in het begin al meteen disconnected of was gecrashed en de tweede ging meteen bij de drop al dood en verliet meteen de server.
Was me toen solo gelukt om 2 squads uit te schakelen en tot aan het eind van het potje in leven te blijven, helaas ging ik bij de laatste ring dood.
Haha ik moet ook echt weer op gang komen in dit shootergeweld. Te lang rustige build en strategy games gespeeld blijkbaar en vrij roestig.

Heb nu 4 wins met randoms en het hoogste wat ik had was 2 kills en zelfs een keer 0 kills met 168 damage. Please carry me :o :+

Mijn meest frustrerende potje was gisteren toen ik in notime een paarse backpack en armor vond met een blauwe helm en redelijk goede wapens. Disconnecten mijn teamleden! Sta je dan alleen met je pro uitrusting 8)7

Beakzz wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:41 (9%)

• servival7
Ik speel vooral met Mirage maar Bangalore is een goede 2e keus.

Zojuist mijn beste potje tot nu toe gehad met 17 squad kills.
Ik ben de middelste:

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:38

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Eerste win met Bangalore gisteren, moet zeggen dat ze tot dusver m'n favo character is omdat je zowel lekker agressief als super defensief kan spelen met haar abilities. :)
Borentos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:32:
Volgens mij duurt het vrij spelen vrij lang, kan er natuurlijk ook 10 euro tegenaan gooien en gewoon kopen:)
Valt mee vanaf level 3 krijg je elk level 600 punten, dus elke 20 levels kan je een character vrij spelen. Op level 23 heb je genoeg punten verzameld om je eerste character vrij te spelen. ;)

Volgens Origin heb ik nu 11 uur playtime, trek daar een uur of 2 van af omdat ik in het menu rond hang. Ik moet wel zeggen dat ik vaak in de top 3 squads eindig met meestal een kill of 2-4 dus ik doe het niet slecht qua XP.

D4NG3R wijzigde deze reactie 08-02-2019 20:43 (68%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:38

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Korkss schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:43:
Wat zijn jullie favo wapens dan? Ik vind de carbine, peacekeeper en de longbow toch alle 3 wel heel erg lekker zeg.
Longbow en Spitfire, heerlijke combo om mee rond te lopen mits je genoeg heavy ammo kan vinden. :)

SMG en pistols zijn eigenlijk de enige 2 types waar ik niet of zelden mee rond loop buiten de eerste paar minuten om.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:50

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Ik heb net even heel wat rommel opgeruimd van de laatste paar dagen. Zoals ik wel vaker zeg op Tweakers, met discussie is niks mis maar hou het gewoon netjes en on-topic. Het is makkelijk om elkaar verkeerd te interpreteren, en mensen lijken met onnodig veel emotie te reageren.

p.s. aan alle mensen die constant weer zeiden "en nu terug on-topic", maak in het vervolg graag een TR aan. Het zorgt vaak alleen maar voor meer gedoe onderling.

• servival7
Borentos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:32:
Een paar keer in een squad gezeten met iemand die een Mirage had, de decoys zijn echt wel goed. Volgens mij duurt het vrij spelen vrij lang, kan er natuurlijk ook 10 euro tegenaan gooien en gewoon kopen:)
decoys zijn geweldig. Vooral als je weet waar een enemy zit. Dan laat je je decoy langs lopen om de aandacht af te lijden en vervolgens kan je zelf de enemy in zijn rug schieten.
Voor hij dan doorheeft wat er gebeurd is hij vaak al dood.

• Beun de Haas BV
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-09 13:42
Inmiddels een potje of 15-20 verder. Kan niet anders dan credits voor Respawn geven.

Apex Legends loopt om te beginnen als een tierelier. Niet alleen qua framerate, maar ook zijn er tussen de games weinig wachttijden. Daarnaast is het pingen echt een zegen, want zelfs zonder voice chat kun je toch fatsoenlijk met je teamgenoten communiceren. Interface is ook vrij overzichtelijk. Al met al een vrij toegankelijke battle royale-game. Respawn heeft dus goed zijn huiswerk gedaan.

Maar...

Gaat dit mijn game worden? Ben bang van niet. Ik vind het persoonlijk net iets te 'arcade' en te 'vergevingsgezind'. Ik prefereer in shooters toch de semi-realistische gunplay van bijv. PUBG en Rainbow Six Siege, waarbij je vanuit het niets ineens een gaatje in je hoofd hebt en je game afgelopen kan zijn. De in theorie eindeloze respawns in Apex Legends staan daarnaast een beetje haaks op mijn beleving van wat battle royale, battle royale maakt.

Denk dat Apex Legends niet zozeer een regelrechte Fortnite- danwel PUBG-killer is. Fortnite blijft voor de 'kids' interessant, terwijl PUBG vooral de 'hardcore-spelers' aanspreekt. Het zal eerder een (zeer) prominent plekje tussen deze twee BR-games innemen. Apex Legends zal eerder een exodus onder Blackout-spelers veroorzaken, want ik zie het vooral als een verbeterde versie van die game.
Pagina: 1 2 3 ... 9

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True