Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
MajorBee schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:22:
Nieuw seizoen is weer begonnen. Iedereen meegekregen dat er eindelijk cross progression is? Wordt in waves uitgerold. Ben nog niet aan de beurt geweest. Andere mensen waarbij het al wel gedaan is? Is daarbij alles goed overgezet?
Vooral beniuwd hoe het gaat zijn met unlocked characters.
Op mn PC heb ik een aantal geunlocked en weer andere op mijn xbox. Altijd vervelend gevonden dat er geen cross progession was en daarom ook nooit serieus gespeeld. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44
RubjeMazter schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:11:
Zit er over te denken gewoon te nokken met dit spel. Ik kom alleen maar in games waarin ik door een master trio word neergemaaid (en nee niet alleen de masters van vorig seizoen, die tel ik niet mee). Ranked is geen reet maar aan sinds ze de entry kost zo t*ringhoog hebben gemaakt en dat iedereen maar in een hoekje wacht tot de 5e of laatste ring voordat ze tevoorschijn komen om te schieten in een f*cking schietspel. Heeft iemand anders hier ook last van?
Elk jaar stop ik wel een paar maanden. Na een tijdje keer ik altijd weer terug omdat geen enkele shooter zo goed aanvoelt qua movement. Vind ook wel dat ze het redelijk vernieuwend houden met de kwartaal updates.

Speel nu met een vast team. Solo doe ik al een tijdje niet meer. Alhoewel we de eerste twee jaar altijd in platinum eindigden komen we nu amper uit silver. Maakt de potten zelf niet minder leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Op dit moment bezig met de prequalifiers EU: https://www.twitch.tv/mande
Ze moeten dit winnen om door te gaan. :D

Huidige stand: https://liquipedia.net/ap...n_Qualifier_4/EMEA/Finals

edit: Omdat een speler van 3 Dragons dingen met z'n account heeft gedaan die niet mochten zijn zijn punten afgenomen. Daarmee zakt 3 Dragons (met de Nederlander JuyZi) naar de laatste plaats waarmee 40% worse weer eentje omhoog gaat. Daarmee zijn ze geplaatst 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door xzaz op 20-12-2023 13:50 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Nou, sinds S12 niet meer gespeeld en recent maar weer begonnen. Maar wattefuck is er met dat ranking systeem gebeurt? Niet dat ik zo goed ben hoor, maar 'vroeger' was ik hoog gold en op goede dagen laag platinum, maar nu kom ik niet hoger dan Bronze 3?! Sterker nog ik zit eigenlijk bijna de hele tijd in bronze 4. :+

Dan denk je dat je dan makkelijke potjes krijgt maar nee hoor, soms heb ik gevechten waar ik gewoon echt geen kans maak. Ik speel liever potjes waar ik 5 kills maak en dan top 10 eindig dan met 1 kill top 3 te eindigen, nu kan ik wel ergens in een hoekje gaan wachten zoals hierboven ergens gesuggereerd wordt maar dan kom ik straks wel in gold (stel dat...), wat voor games ga ik dan krijgen? Dan gaat het nog moelijker worden?

Overigens is het niet zo dat ik elke pot gigantisch afgeknald wordt, heb tot nu toe al 6 wins en 100+ kills, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:48
Aomi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:28:
Nou, sinds S12 niet meer gespeeld en recent maar weer begonnen. Maar wattefuck is er met dat ranking systeem gebeurt? Niet dat ik zo goed ben hoor, maar 'vroeger' was ik hoog gold en op goede dagen laag platinum, maar nu kom ik niet hoger dan Bronze 3?!
Ze hebben het ranked systeem omgegooid zodat het geen killfarm game is geworden maar dat je meer op de ring let en daarmee zorgt dat je wat tactischer speelt (denk ik :P). Probleem wat je hiermee creëert is alleen dat sommige teams vrij dicht bij de sluitende ring blijven zitten/spelen/lopen en je dat je soms ineens in je rug wordt gepakt door een squad die meer dan een minuut in de eerste of tweede ring heeft gezeten.
Dan denk je dat je dan makkelijke potjes krijgt maar nee hoor, soms heb ik gevechten waar ik gewoon echt geen kans maak.
Hier doel je dan denk ik op dat je snel wordt afgemaakt (inclusief je teammates) en voor je idee tegen te hoge rank mensen speelt? Er is nu, net als bij bijv. Overwatch & League of Legends een hidden variabele die mee wordt genomen in de matchmaking: MMR (MatchMaking Rating). Op basis van deze waarde worden de matches gemaakt. Als je volgens deze waarde in een te hoge lobby zou zitten (lees: je bent bronze maar je MMR is hetzelfde als bij platinum spelers en je komt daarmee tegen platinum spelers) dan krijg je bonus LP o.b.v. het aantal kills/assists dat je maakt. De game wil dan eigenlijk dat je z.s.m. bij de andere platinum spelers komt qua niveau en dat je visuele rank ongeveer overeenkomt met je MMR.
Ik speel liever potjes waar ik 5 kills maak en dan top 10 eindig dan met 1 kill top 3 te eindigen, nu kan ik wel ergens in een hoekje gaan wachten zoals hierboven ergens gesuggereerd wordt maar dan kom ik straks wel in gold (stel dat...), wat voor games ga ik dan krijgen? Dan gaat het nog moelijker worden?
Mits jouw achterliggende MMR niet drastisch verandert zal het qua niveau niet heel anders gaan worden denk ik.
Overigens is het niet zo dat ik elke pot gigantisch afgeknald wordt, heb tot nu toe al 6 wins en 100+ kills, maar toch...
Van de hoeveel games? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
RubjeMazter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Ze hebben het ranked systeem omgegooid zodat het geen killfarm game is geworden maar dat je meer op de ring let en daarmee zorgt dat je wat tactischer speelt (denk ik :P). Probleem wat je hiermee creëert is alleen dat sommige teams vrij dicht bij de sluitende ring blijven zitten/spelen/lopen en je dat je soms ineens in je rug wordt gepakt door een squad die meer dan een minuut in de eerste of tweede ring heeft gezeten.

[...]

Hier doel je dan denk ik op dat je snel wordt afgemaakt (inclusief je teammates) en voor je idee tegen te hoge rank mensen speelt? Er is nu, net als bij bijv. Overwatch & League of Legends een hidden variabele die mee wordt genomen in de matchmaking: MMR (MatchMaking Rating). Op basis van deze waarde worden de matches gemaakt. Als je volgens deze waarde in een te hoge lobby zou zitten (lees: je bent bronze maar je MMR is hetzelfde als bij platinum spelers en je komt daarmee tegen platinum spelers) dan krijg je bonus LP o.b.v. het aantal kills/assists dat je maakt. De game wil dan eigenlijk dat je z.s.m. bij de andere platinum spelers komt qua niveau en dat je visuele rank ongeveer overeenkomt met je MMR.

[...]

Mits jouw achterliggende MMR niet drastisch verandert zal het qua niveau niet heel anders gaan worden denk ik.

[...]

Van de hoeveel games? :P
Thanks voor de uitleg. Vind het nog steeds een ruksysteem, maargoed.

Denk dat ik wel een pot of 100 ranked heb gespeeld, maar ik tel ze niet :+
Daarnaast nog wat wins/kills in unranked maar die tel ik voor het gemak niet mee want dat heeft er geen invloed op (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Aomi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Thanks voor de uitleg. Vind het nog steeds een ruksysteem, maargoed.

Denk dat ik wel een pot of 100 ranked heb gespeeld, maar ik tel ze niet :+
Daarnaast nog wat wins/kills in unranked maar die tel ik voor het gemak niet mee want dat heeft er geen invloed op (toch?)
Klopt! Je kan wel in je profiel op S19 ranked klikken rechtsbovenaan om te zien hoeveel games je hebt gespeeld. Maar 6 van de 100 is imo prima. Mijn winrate op ranked is momenteel 0% met 45 games :+ dus hier gaat het ook heel goed (not)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

RozeDwergbanaan schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:45:
[...]

Elk jaar stop ik wel een paar maanden. Na een tijdje keer ik altijd weer terug omdat geen enkele shooter zo goed aanvoelt qua movement. Vind ook wel dat ze het redelijk vernieuwend houden met de kwartaal updates.

Speel nu met een vast team. Solo doe ik al een tijdje niet meer. Alhoewel we de eerste twee jaar altijd in platinum eindigden komen we nu amper uit silver. Maakt de potten zelf niet minder leuk.
Maar vertel mij eens wat er zo vernieuwend is geweest het afgelopen jaar? Ik heb elke seizoen nog gespeeld en zat qua ranking rond Diamond/Master echter ik vind de game zo'n enorme cashgrab geworden. Kijk alleen al na het huidige event dat nu gaande is. 300 Euro neertellen voor een deathbox, iets wat je over het algemeen juist niet wilt in deze game. En ook de skins an sich zijn vrij bedroevend. Ze hebben nog wat moeite gedaan op Wattson maar de rest is echt zwaar onder de maat.

Ik gaf vroeger nog wel eens wat uit aan skins, maar ik neig er meer en meer naar om gewoon daar maar mee te stoppen want ik verwacht niet dat deze game EA's wens gaat voltooien. En voor degene die niet weten waar ik naar refereer, EA ziet in Apex een game die nog minimaal 10 jaar mee zal gaan. Om dat te waarborgen zullen ze toch echt een keer iets anders moeten aanbieden dan cosmetics. Neem bijvoorbeeld Fortnite dat wel zo'n beetje alles kopieert van andere games, maar die houd het wel verfrissend. Apex Legends staat al meer dan een jaar gewoon stil. Zelfs de LTM modes zit weinig tot geen verandering in.

En om dan toch nog wel positief af te sluiten, gelukkig hebben ze het huidige event niet enorm grindy gemaakt met de dailies al is het wel weer zo dat je elke dag alles moet voltooien wil je ook daadwerkelijk alles binnenharken. (jammer toch nog met een negatieve toon afgesloten, ik heb het geprobeerd. ;) )

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
RubjeMazter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Klopt! Je kan wel in je profiel op S19 ranked klikken rechtsbovenaan om te zien hoeveel games je hebt gespeeld. Maar 6 van de 100 is imo prima. Mijn winrate op ranked is momenteel 0% met 45 games :+ dus hier gaat het ook heel goed (not)!
Ah, 157 games, 123 kills en 8 wins.
Maar daarvan ook casual games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik stop er 0 euro in, zou niet weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Sleehond schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:57:
Ik stop er 0 euro in, zou niet weten waarom.
Beste reden zou natuurlijk zijn dat je het graag speelt en daar ook een studio voor wilt bedanken. Ik zou er best iets richting de 60 euro in willen stoppen, want gezien het aantal uren zie ik het als een volwaardige game. Het is alleen dat mijn EA account na een lange pauze ineens geband was en het nooit ongedaan is gemaakt (waarschijnlijk heeft iemand mijn login te pakken gekregen en er mee gecheat)

Dus ja wie zegt dat dit niet kan gebeuren met mijn Steam Apex account. Heb wel de battlepass gekocht en die verdien je toch heel de tijd terug (zelfs nog iets meer) en die zet ik alleen aan als ik een seizoen vanaf het begin speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:54
Syntax:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Nieuwe seizoen lijkt er wel goed uit te zien, ranked changes lijken me best goed. Tijd om weer een kijkje te nemen denk ik. Zijn er nog actieve NL discords voor Apex? (degene waar ik nu in zit is op dit moment i.i.g. aardig stil, misschien komt het juist wel weer volgende week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Laatst online: 22:36
Kieft91 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:56:
[...]

Nieuwe seizoen lijkt er wel goed uit te zien, ranked changes lijken me best goed. Tijd om weer een kijkje te nemen denk ik. Zijn er nog actieve NL discords voor Apex? (degene waar ik nu in zit is op dit moment i.i.g. aardig stil, misschien komt het juist wel weer volgende week)
Wake en game zit nog wel activeit in af en toe, maar volgens mij zit je daar al in.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Cyriel85 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Wake en game zit nog wel activeit in af en toe, maar volgens mij zit je daar al in.
Ja die bedoelde ik dus, is op het moment niet super actief, dacht misschien is er elders nog wat. Anders hier volgende week maar weer beetje leven in proberen te blazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
Nieuwe ranked seizoen speelt veel aangenamer. Grinden naar diamond kan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Li1quid schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:10:
Nieuwe ranked seizoen speelt veel aangenamer. Grinden naar diamond kan beginnen!
Nog geen ranked gedaan, gisteren wel 2 uur duo's gespeeld maar ik bleef maar tussen de 27 en 30e squad doodgaan... iedereen lijkt in het begin veel beter dan ik bji het seizoen, aan het eind valt 't altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ook inderdaad begonnen, begin toch op rookie dus speel lekker ranked, helaas alleen nog met randoms tot nu toe :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
Heb het idee dat het weer wat makkelijker gaat dan vorig seizoen. Stuk sneller weer in goud.

Maar ik rookie wordt je wel af en toe gek van wat je aan random tegenkomt..

Vandaag trouwens voor t eerst meegemaakt dat er iemand duidelijk uit de game werd verwijdert. Vond 1 van mijn teamgenoten al iets te zuiver schieten, maar die werd ook toen er nog maar 6 squads over waren opeens er uit gegooid. Kwam ook een mededeling van in het scherm.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyriel85 op 21-02-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
Ondertussen 1.8K/D in ranked en bijna Platinum. Vorig seizoen maar nipt een positieve K/D. Gaat goed zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Nou dat was een ALGS zeg gister. Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontvouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 16:05
Dat was een behoorlijke teleurstelling voor Apex Legends/ALGS-toernooi. Ik ben benieuwd naar de officiële reactie van EA.
https://twitter.com/PlayA...tatus/1769527345176621110

[ Voor 20% gewijzigd door Xeor op 18-03-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
We hebben nu alleen:

https://twitter.com/PlayA...tatus/1769527345176621110

edit: die dus

[ Voor 59% gewijzigd door xzaz op 18-03-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Bizar toch.. echt mega mega bizar dat het mogelijk is op die manier.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 18-03-2024 22:43 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Zat het gisterennacht live te kijken op onder andere Hals stream en na die clip van Gen dacht ik even dat Hal lol zat te trappen toen hij riep I am cheating :o

De banter in Discord tussen hem, Timmy en Gen heeft mij wel redelijk vermaak bezorgd, maar benieuwd hoe ze nu nog denken de regional finals opnieuw (neem ik aan) te kunnen spelen. Op zich hebben ze nog wel even tot de LAN, maar teams zullen zich ook voor moeten bereiden als ze kwalificeren.

Hal and Gen hadden ook al weken geleden een lading packs van de hacker gekregen en de dev zei open ze maar, want wij kunnen er verder ook niets aan doen. En hij had ook al tientallen bots naast GEN gespawned in ranked. Dus dat die gast wat kan wisten ze al lang en op zich wel goed dat het zo in het openbaar gebeurd. Misschien voelen ze zich nu verplicht om het eens echt aan te pakken.

Hal had ook ineens 48K kijkers, maar was gebanned dus hij kon ook geen ranked spelen (wel packs openen..yeeh Apex).

[ Voor 39% gewijzigd door Beakzz op 19-03-2024 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Dat is echt insane. Ook van die packs.

Kan niet anders dan dat die hacker dan gewoon server level access heeft.
Misschien is het wel een employee going Rogue :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
Het blijft verdacht stil vanuit EA/Apex. Ik vermoed ook dat ze het eerst willen oplossen voordat ze met een statement naar buiten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xeor
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJFPp-cbEAAJFt_?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 01:03

strompel

PSN: jansoe13

Ik ben sinds de update vandaag al mijn voortgang van de laatste 2 seizoenen kwijt, evenals de breakout challenges. :(

Iemand een idee hoe ik dit terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
strompel schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:16:
Ik ben sinds de update vandaag al mijn voortgang van de laatste 2 seizoenen kwijt, evenals de breakout challenges. :(

Zal een bug zijn en wel gefixed worden, oftewel met de volgende update denk ik.
Heb t nog niet opgestart, benieuwd of het bij mij ook het geval is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Ik kom er al dagen niet in.. ook na een update (ps5 versie)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Quakie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:54:
Zelfde hier, een of andere foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 01:03

strompel

Quakie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:54:
Sleehond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:57:
[...]

Zelfde hier, een of andere foutmelding
dit heb ik verholpen door de console taal te veranderen naar English (UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
strompel schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:16:

Zelfde probleem (sta op Rookie en trede 0 van seizoen, ook Battle Pass kwijt), zie ook online dat het vaker gemeld wordt. Heb er voor gekozen maar niet verder te spelen tot het hersteld is.

---

Bij mij is alles weer zoals het was voor de update, weer goede level en voortgang Battle Pass terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyriel85 op 03-04-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:54
Ik denk dat EA hiermee toch net weer een stapje te ver gaat, zonde is dat soms.

https://www.ea.com/games/...s/news/battle-pass-update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG64yeVb_-LXI-WT79EG0v3y4Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmA3uXEGgmaAznaxikhu7K7f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Nol_NL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:47:
Ik denk dat EA hiermee toch net weer een stapje te ver gaat, zonde is dat soms.

https://www.ea.com/games/...s/news/battle-pass-update

[Afbeelding]
Kan je nou de battlepass niet meer met die punten kopen? 8)7
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om Apex Legends mee te spelen?
Vergezel ons op de Apex Legends Discord server voor Tweakers
Deze server is geen officiële Tweakers-server, Tweakers-crew zal hier dus geen support of moderatie op kunnen geven.

Graag zoveel mogelijk ontopic blijven. Een kleine discussie over Apex Legends vs een andere game, of een kleine discussie over randzaken van Apex Legends is prima, maar houd het netjes en respecteer elkaars mening. Mocht iemand over de schreef gaan: reageer er niet op en gebruik de "Rapporteer" functie.

Let aub op met het plaatsen van plaatjes. Grote bestanden laden traag op mobiel en hoge resolutie scrollt traag voor iedereen. Thumbnails zijn voor winnaars.