Aomi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:28:
Nou, sinds S12 niet meer gespeeld en recent maar weer begonnen. Maar wattefuck is er met dat ranking systeem gebeurt? Niet dat ik zo goed ben hoor, maar 'vroeger' was ik hoog gold en op goede dagen laag platinum, maar nu kom ik niet hoger dan Bronze 3?!
Ze hebben het ranked systeem omgegooid zodat het geen killfarm game is geworden maar dat je meer op de ring let en daarmee zorgt dat je wat tactischer speelt (denk ik

). Probleem wat je hiermee creëert is alleen dat sommige teams vrij dicht bij de sluitende ring blijven zitten/spelen/lopen en je dat je soms ineens in je rug wordt gepakt door een squad die meer dan een minuut in de eerste of tweede ring heeft gezeten.
Dan denk je dat je dan makkelijke potjes krijgt maar nee hoor, soms heb ik gevechten waar ik gewoon echt geen kans maak.
Hier doel je dan denk ik op dat je snel wordt afgemaakt (inclusief je teammates) en voor je idee tegen te hoge rank mensen speelt? Er is nu, net als bij bijv. Overwatch & League of Legends een hidden variabele die mee wordt genomen in de matchmaking: MMR (MatchMaking Rating). Op basis van deze waarde worden de matches gemaakt. Als je volgens deze waarde in een te hoge lobby zou zitten (lees: je bent bronze maar je MMR is hetzelfde als bij platinum spelers en je komt daarmee tegen platinum spelers) dan krijg je bonus LP o.b.v. het aantal kills/assists dat je maakt. De game wil dan eigenlijk dat je z.s.m. bij de andere platinum spelers komt qua niveau en dat je visuele rank ongeveer overeenkomt met je MMR.
Ik speel liever potjes waar ik 5 kills maak en dan top 10 eindig dan met 1 kill top 3 te eindigen, nu kan ik wel ergens in een hoekje gaan wachten zoals hierboven ergens gesuggereerd wordt maar dan kom ik straks wel in gold (stel dat...), wat voor games ga ik dan krijgen? Dan gaat het nog moelijker worden?
Mits jouw achterliggende MMR niet drastisch verandert zal het qua niveau niet heel anders gaan worden denk ik.
Overigens is het niet zo dat ik elke pot gigantisch afgeknald wordt, heb tot nu toe al 6 wins en 100+ kills, maar toch...
Van de hoeveel games?