Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:45

Apex Legends is een free-to-play shooter in het Battle Royale-genre en wordt ontwikkeld door Respawn Entertainment. In Apex Legends kies je uit een aantal personages (Legends) die ieder eigen sterke en zwakke punten hebben, en die beschikken over unieke abilities. Je speelt in een squad bestaande uit 3 leden en neemt het op tegen 17 andere squads. Gedurende de match wordt het speelveld kleiner en de squad die uiteindelijk overblijft is de Champion.

De game is gratis beschikbaar op de Xbox One, Playstation 4 en via Origin op de PC.

De Legends

Er zijn 8 Legends beschikbaar die ieder een unieke speelstijl hebben. Iedere legend heeft een tactical, passive en ultimate ability die vaak werken op basis van een timer.

Bangalore - Beschikt over een smoke launcher, kan sneller rennen als ze onder vuur ligt en kan een artillery strike oproepen.
Bloodhound - Kan verborgen vijanden en vallen onthullen, sporen van vijanden zien en tijdelijk sneller bewegen en tegenstanders highlighten.
Caustic - Kan gasbommen neergooien, vijanden zien door het gas heen en kan een rookdeken van gas activeren.
Gibraltar - Kan een dome shield activeren, hij heeft een gun shield tijdens aim down sights en hij kan een mortieraanval oproepen.
Lifeline - Heeft een health drone tot haar beschikking, kan sneller teammates reviven en heeft dan de beschikking over een energieschild en kan een care package droppen met defensive gear.
Mirage - Kan een holografische decoy het veld in sturen, kan een decoy activeren en zichzelf onzichtbaar maken als hij down is en hij kan een team van decoys deployen terwijl hij zelf onzichtbaar is.
Pathfinder - Heeft een grappling hook, kan een beacon plaatsen om te scannen waar de volgende ring zich zal bevinden en kan een zipline maken die ook door anderen gebruikt kan worden.
Wraith - Ze kan zich tijdelijk in 'the Void' bewegen waardoor ze niet gewond kan raken, kan een stem activeren die waarschuwt bij gevaar en kan twee locaties linken door middel van the Void waarmee het hele team van de ene naar de andere locatie kan.

De map

Er is één map beschikbaar, die bestaat uit diverse locaties. Aan de start van de match kunnen alle leden aangeven wat een goede plek is om te landen, maar er is één speler, de Jumpmaster, die de jump als squad kan initiëren. Daarna vlieg je met z'n 3en naar beneden, maar leden kunnen ervoor kiezen zich los te koppelen van de squad en zelf een plekje te zoeken.

Free 2 Play

Free 2 Play heeft een beetje een slechte naam maar in Apex Legends is het vrij goed uitgewerkt. Het lijkt een beetje op hoe Fortnite het doet, met onder andere een Season Pass, veranderde seizoenen en cosmetische items die je kunt kopen met echt geld of met de ingame currency. Ook nieuwe personages worden toegevoegd, nieuwe skins voor de personages en wapens enzovoorts. Het free 2 play aspect heeft vooralsnog in ieder geval geen invloed op de gameplay.

Trailer & Gameplay Video's

Links

Apex Legends homepage
Discord-server met spelers vanuit GoT
De officiële Tweakers Discord server!

Gamen met Tweakers

Om maatjes te vinden voor in je squad kun je de Discord-server gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook mensen zelf toevoegen op PSN, XBL en Origin. Wil je toegevoegd worden aan de onderstaande lijst? Stuur me dan even een DM of tag me in een post in dit topic.

Origin
@Morex - Dr-Fisheye
@SonOfTorture - AE-SoWTM
@eMKa - eMKa_NL
@Fraaank - FrankTankNL
@lowskilled-ftw - lowskilled-ftw
@Valdourian - Valdourian
@MitchellHearth - MitchellHearthog
@internaut - Sanseveria500
@Beakzz - Bambeakz
@tukkEEEr - tukkEEEr
@BvZwolle - BorisBullet
@xeoMe - xe0Me
@Pindamann - KatFanaat
@Irrival - Irrival
@stomley - Stomley
@jimaltink2 - storkies
@Bjk - zwartejas
@Korkss - Korkss1986
@SomerenV - NL-SomerenV
@Ryada - Ryadaa
@Deurstopper - DeurstopperNL
@seez - fckn_wckd
@himlims_ - got_hollandhards
@Tony - DutchElit3
@alansalomon - FAB-Nokkie-OAP
@Astie - Astie85
@tuinïnen - tuiniinen
@Myzzle - Myzzlez
@midego - midegonl
@Suicyder - Suicyder
@An1mA - HAM_An1mA
@Jojo19 - drozax
@cherrycoke - storozhevoy
@Seroczynski - Seroczynski
@rvtk - DerRudiger
@Sj44k13 - Sj44k1337
@Elithian - Kasvantstad
@iMac93 - iMac1993

PSN
@Thomderanged - Deltoidius
@Kidjuh - Kidjuh
@BlackEyedAngel - DMaarten
@Kupauw - Temperrun
@Roshnak - Roshgill
@Beretta1979 - Beretta1979
@Peanutbag - CptPeanuts
@chillierelk - chillierelk
@Tunderbird - Rotterdam2010
@gogocrazyark - Wickedworld
@iMac93 - mcmeerbeek
@NaxxiusX - NaxxiusX

XBL
@Wolliebolly - Wollie Bolly
@Rivanov - Rivanov
@shoombak - Timmai22

SomerenV wijzigde deze reactie 02-03-2019 15:33 (134%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• SomerenV
Zalaroth schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:35:
Toch erg nieuwsgierig. Die titans vond ik niks, als het zonder titans is ben ik al meer geïnteresseerd.
De Overwatch-achtige hero abilities lijkt me ook tof als het waar is.

Vanavond kijken, ben benieuwd wanneer we kunnen spelen. Zou tof zijn als het gelijk gereleased wordt.
Dat hero-gebeuren lijkt me dan persoonlijk weer niks. Veel vetter als je gewoon allemaal dezelfde basis hebt. Hooguit dat je op basis van je playermodel wat sneller of sterker kunt zijn, maar meer hoeft van mij niet. Ben verder wel benieuwd naar deze game. Wat er toe nu toe getoond is ziet er in ieder geval wel vet uit en Respawn is nou niet de minste speler zeg maar. Het enige wat mij nog sceptisch maakt is dat EA hier achter zit en die staan de laatste tijd nou niet bepaald bekend om hun goede keuzes.

• SomerenV
Moet wel héél erg wennen aan de game. Ik ben vooral (semi) realistische shooters gewend, of shooters die zich afspelen in een herkenbare omgeving of met herkenbare wapens. Ook ben ik niet zo van de hero-shooters. Moet wel zeggen dat het enorm soepeltjes speelt, maar ik ben m'n plekje nog aan het zoeken ^^

• SomerenV
Ricmaniac schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:03:
[...]

Dan had je je game niet op public staan denk ik
Wacht, betekent dat dat je solo of duo de game kunt spelen? Zou lullig zijn om de derde speler te moeten verlaten, al moet ik zeggen dat het spelen met randoms verrassend goed werkt!

• SomerenV
8GUS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:56:
Wat een goede game is dit zeg. Verrassend! Dat pingen werkt echt goed. Zo kun je nog eens met randoms spelen.
Dat pingen mogen ze van mij direct invoeren in PUBG. Dat doorgeven van vijanden op basis van graden werkt echt zo gaar als maar zijn kan, zeker wanneer je wat van elkaar af zit. Heerlijk systeem is dat in Apex!

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• SomerenV
Ik zal in de startpost de gamertags bundelen. Wil je toegevoegd worden? Stuur me dan even een DM :>

SomerenV wijzigde deze reactie 06-02-2019 14:17 (44%)

• SomerenV
AmonTobin schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:29:
Ik word echt kansloos afgemaakt de hele tijd. Heb na 2 uur spelen welgeteld 1 kill.
I hear ya. Ik kan ook écht niet mee komen. Dat alle wapens zo op het eerste oog op elkaar lijken helpt ook niet echt mee :+ Ben al iets te vaak een vuurgevecht in gegaan met een sniper rifle O-) Qua squads is het ook meer geluk dan wijsheid. Er wordt meestal wel prima samengewerkt, maar soms heeft iedereen patato aim, soms alleen ik :D

Soms blijf je ook maar schieten op iemand en gaat ie nog niet neer. Als je PUBG gewend bent dan is dat echt gigantisch wennen. Daar weet je vaak redelijk goed hoeveel schoten je nodig hebt om iemand neer te krijgen, maar in Apex ben ik daar nog redelijk blind in.

SomerenV wijzigde deze reactie 06-02-2019 22:51 (19%)

• SomerenV
Ambition88 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:43:
De gameplay alleen al, blaast de movement van pubg echt omver.

PUBG voelt super houterig aan, in apex legends vlieg ik echt door de map en die slide is echt een goede toevoeging.

De map van pubg vind ik ook te groot, hier heb je teminste lekker veel actie.
Helaas is PUBG de enige semi-realistisch BR-shooter (die standalone is) en de nieuwe map is best vet gelukkig. Apex Legends is echter zó soepeltjes in alles. Het bewegen, klimmen, sliden, de abilities, het schieten, het pingen, alles. Helaas ben ik er nog bar slecht in maar iets in die game blijft me er naar toe trekken.

• SomerenV
shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:30:
[...]

omdat er veel geroepen wordt fortnite killer.. apex dit en dat..
Apex lijkt qua graphics en items heel erg op Fortnite dus die vergelijking is vrij makkelijk. Veel mensen reageren vervolgens overigens vaak snel door te zeggen dat Apex een andere doelgroep aanspreekt. Fortnite voor de wat jongere generatie, Apex voor de wat oudere generatie. Maar om nou te zeggen dat de game teveel gehyped wordt? Nee. Het is gewoon een shooter die onwijs goed in elkaar steekt vanaf dag 1 en die werkt zoals het moet vanaf dag 1. Dat is een positieve ervaring voor veel mensen en dat zie je terug in de lovende reacties.

• SomerenV
@ChojinZ Vince Zampella heeft aangegeven in een interview dat EA géén vinger in de pap heeft bij Apex Legends. Dit is 100% het product van Respawn. Het enige wat EA doet in dit geval is ze een platform aanbieden. Of dat ook zo blijft is een tweede (het is en blijft EA) maar voorlopig heb ik er alle vertrouwen in dat Respawn alles netjes weet te balanceren.

Maar waarom afwachten? De game is gratis en speelt echt heerlijk. Mocht EA een of ander debiel besluit doorvoeren dan gaan ze dat écht wel merken. Die liggen redelijk onder een vergrootglas :+ Toen de geruchten op gang kwam afgelopen weekend waren de reacties ook absoluut niet positief en in het beste geval waren ze terughoudend. Respawn heeft echter een pareltje van een game afgeleverd. Eentje die ontwikkeld is zonder de tussenkomt van het grote boze EA. Hopelijk blijft dat zo _/-\o_

@Fraaank Ik was je voor. Hij staat al in de TS :>

SomerenV wijzigde deze reactie 07-02-2019 20:09 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• SomerenV
Zojuist sommigen van jullie misschien al gelezen hebben een paar dagen terug heeft Tweakers sinds kort een eigen officiële Discord-server. @MueR heeft me gevraagd of dit niet wat is voor de Apex Legends spelers hier en ik denk dat het wel een goed idee is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk!

De link naar de andere community Discord-server laat ik in de TS staan, maar bij deze de vraag aan de spelers hier om ook even een kijkje te nemen op de Tweakers server. Op het moment van schrijven meer dan 1800 members, dus een grotere kans dat je wat fanatieke teammates kunt vinden om een potje mee te fraggen.

SomerenV wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:06 (18%)

• SomerenV
Schaamteloze dubbelpost omdat ik het 'officiële' berichtje (of hoe je het ook wilt noemen) niet wil vervuilen. Net een potje gehad met 3 hele kills :o Ik begin het spel na ~5 uur eindelijk een beetje te snappen! De wapens die ik nu oppak zijn meestal ook wel goed en ik begin het systeem van de items een beetje door te krijgen. Abilities zijn ook echt cool als je er eenmaal een beetje handig in wordt. De liefde voor Apex Legends groeit <3

(Ik geniet nog altijd meer van de trage en meer tactische PUBG-insteek, maar dat kan ook voor een deel door de leeftijd komen. Maar soms wil je gewoon keiharde en snelle actie en dan is AL perfect.)
haarbal schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:41:
[...]
Maar m'n grootste probleem is dat ik rusty as fuck ben. Sinds battlefield 3 geen multiplayershooter regelmatig gespeeld, en al helemaal geen battle royale games.
Ik merk het ook wel hoor. Genoeg multiplayer gespeeld de afgelopen paar jaar maar de stijl van Apex Legends is nieuw voor me. Wat denk ik het meest in de buurt komt is Unreal Tournament (qua snelheid in ieder geval) maar die game heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. In andere shooters ga ik vaak voor de langzame aanpak, berekenend, maar dat gaat in deze game dus niet. Wel goed voor de close combat skills :+

SomerenV wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:12 (40%)

• SomerenV
Booyaa schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:06:
Pathfinder ftw. Ik geniet ervan hoe vaak ik vaak ik een route kan maken waardoor je een game kan winnen. En die Q werkt ook gewoon op mensen :P
Ik ben momenteel vooral bezig met Bangalore. Past ook meer bij mijn speelstijl. Wel gericht op gevechten, maar ook wat opties om makkelijker weg te komen als het fout dreigt te gaan. Een Pathfinder in je team is trouwens wel echt heerlijk. Gisteren nog een potje gehad waarbij een vuurgevecht niet helemaal lekker ging. Pathfinder maakte een zipline, ik gooide smoke neer en met z'n 3en gingen we naar een hoger gelegen gebied. Daarna het andere team afgemaakt op afstand. Was een mooi moment _/-\o_

• SomerenV
aschja schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:02:
Ik snap dit soort games gewoon niet. Waarschijnlijk ligt die aan mezelf, maar wanneer je dus dood gaat, respawn je niet meer. Ik vind dat het gewoon stront irritant eigenlijk. Waarom niet een gewoon een soort MEGA team deathmatch opstelling of Free for all. Of is dit dan geen BR meer?

Want ik heb gisteren 20 minuten rondgelopen en ik kom niemand tegen en binnen de 1 na kleinste cirkel word ik meteen doorzeefd en klaar. Ik wil gewoon lekker rondknallen!!
Dan doe je het toch echt fout. In Apex bijna continue actie in bijna alle potjes die ik speel. Overigens kun je respawnen als je team een beetje goed samenspeelt, maar wat jij wil is Free for All en dat is nou net wat BR niet is. BR is één kans hebben om te winnen. Ga je dood dan is het jammer maar helaas.

• SomerenV
@xeoMe Je zou kunnen kijken of hier een oplossing tussen staat: https://answers.ea.com/t5...on-PC/td-p/7419872/page/6 Wel een vaag probleem...

Net voor het eerst gespeeld met een maat van me (z'n eerste uurtje met de game). Ging voor de verandering best aardig :+

• SomerenV
Huishoudelijk mededeling: de playerlijst in de TS is geüpdatet! Heb mezelf ook maar even toegevoegd :P

Net twee potjes gespeeld met een derde persoon erbij (maat van een maat van me). Ging nog niet heel erg lekker :+ Maar waren ook z'n eerste potjes. Wel een team gewiped terwijl ik door m'n kogels heen was. Slaan als een malle :D

• SomerenV
dewil1990 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:42:
Ik wil de game graag proberen, maar zoals meerdere mensen op het wereld wijde web al hebben gemeld, heb ik ook problemen met het opstarten van de game. Nadat easy anti cheat probeert te laden, gebeurd er niks meer.

Zijn er op tweakers meer mensen die hier last van hebben? Ik heb e.a. van de oplossing die ik op internet vindt al geprobeerd, maar tot nu toe werkt er niks.
Even de taal aanpassen naar Duits ofzo en dan weer terug naar Engels. Kan in geavanceerde opstart opties ofzoiets als je in Origin kijkt.

• SomerenV
Sj44k13 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:49:
Ik dacht ik download dit spel ook even. Heb het spel al de hele avond niet kunnen spelen omdat ik niet voorbij het laadscherm kom....
Nope, al een paar uur serverproblemen. Die worden nu mondjesmaat opgelost maar vooral op de PC zijn er nog issues. Zelf kom ik er ook niet in. Klote, maar 't is niet anders Morgen gewoon nog een keer proberen. It's worth it ;)

@D4NG3R Ik denk eerlijk gezegd dat dit geen issue is met servercapaciteit. Dat is namelijk vrij snel te schalen. Dit is echter al vanaf 10 uur/half 11 aan de gang en is nog steeds niet volledig opgelost. Lijkt me dus een wat serieuzer probleem te zijn waar je je niet zo goed op kunt voorbereiden ofzo. Overigens netjes hoe snel Respawn reageerde op de problemen. Dat heb ik ook wel 's anders gezien.

SomerenV wijzigde deze reactie 10-02-2019 01:54 (29%)

• SomerenV
exactor it schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:58:
[...]

Wat had je gedacht bij een gloednieuw, populair, free to play spel? :P

Ik heb pas een potje of 6 gespeeld maar heb kennelijk geboft met squadmates. Was best te doen met ze. Netjes ammo delen (tenminste niet zelf alles oprapen) en mooie drops en vijanden pingen.
Ja, die ervaring heb ik ook. Wel zo nu en dan squadmates die nauwelijks pingen. Beginnen ze opeens te schieten, dat duurt dan even, staan er opeens 3 vijanden voor je neus zonder dat je weet waar ze vandaan zijn gekomen :+ Ook een paar keer gehad dat een squadmate te druk was met looten en ons niet kwam helpen in een gevecht. Maar het merendeel is het prima samenspelen met randoms :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True