Relay naar wastelands is mijn go-to. Of waterbasement(?) naar hydro
Automatisch wapen wisselen bij leeg magazine: aan of uit?
Staat hier uit. Ik wissel toch al automatisch van wapen na het legen van een clip. Zit in mijn muscle memory denk ik. Juist op het moment dat je bijv met een sniper loopt, wil je niet dat deze wordt automatisch wordt geswitched in close combat.
Altijd autoswitch uit, dat is toch 1 van de eerste dingen die ik doe als ik een nieuwe first person shooter ga spelen. Ik heb altijd mijn 'opener' wapen op slot 1, dat is vaak een midrange wapen als een Flatline, en een close combat wapen op slot 2, meestal een R99. Als een gevecht nu recht voor m'n neus begint dan kan je beter beginnen met een R99 die heel snel door zijn magazine gaat. Vaak genoeg is er dan de situatie dat je beter kan reloaden dan switchen naar het andere wapen (SMG's en voornamelijk Pistolen reloaden sneller). Zeker als je primaire wapen dus inderdaad een sniper rifle is, dan wil je/moet je gewoon je R99 reloaden zonder dat de game je in de weg gaat zitten.
Zijn de orgin servers nu al de hele dag offline ? Of ligt het aan mij ?
https://twitter.com/EAHelp/status/1250081270446444544Ghostface9000 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:20:
Zijn de orgin servers nu al de hele dag offline ? Of ligt het aan mij ?
Het lijkt inderdaad al een uur of 6-7 een probleem om in te loggen te zijn... Alweer
De auto switch staat bij mij ook al uit sinds het begin. Ik vraag me alleen af of het niet sneller is om het toch automatisch te laten doen en je wapenkeuze erop af te stemmen.
Nee, niet slim om te doen, keuze hebben is altijd beter (reload of change). Bovendien reloaden met een tot enkele kogels in je clip is volgens mij ook sneller dan een lege clip reloaden.Gionimo schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:34:
De auto switch staat bij mij ook al uit sinds het begin. Ik vraag me alleen af of het niet sneller is om het toch automatisch te laten doen en je wapenkeuze erop af te stemmen.
Waren helaas ddos aanvallenkevz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:34:
[...]
https://twitter.com/EAHelp/status/1250081270446444544
Het lijkt inderdaad al een uur of 6-7 een probleem om in te loggen te zijn... Alweer
Weer begonnen met spelen met de reset van het nieuwe seizoen.
Super gameplay en super map. Maar holy sh!t wat heeft het spel een ontiegelijk groot probleem qua cheating op PC en dan met name op Ranked. Het is heel erg. Buiten de smurf accountjes die worden gemaakt om flink lage lobbies te rapen, is het boven Diamant 3 - 4 echt dweilen met de kraan open.
Vooral na 22:00 is het moeilijk om nog een normale speler tegen te komen. Iemand anders die dit ook ervaart? Het is net zo erg als alle filmpjes op youtube.
Hoe kan het zo zijn dat EA + EAC zo diep liggen te slapen.
Super gameplay en super map. Maar holy sh!t wat heeft het spel een ontiegelijk groot probleem qua cheating op PC en dan met name op Ranked. Het is heel erg. Buiten de smurf accountjes die worden gemaakt om flink lage lobbies te rapen, is het boven Diamant 3 - 4 echt dweilen met de kraan open.
Vooral na 22:00 is het moeilijk om nog een normale speler tegen te komen. Iemand anders die dit ook ervaart? Het is net zo erg als alle filmpjes op youtube.
Hoe kan het zo zijn dat EA + EAC zo diep liggen te slapen.
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
@menonv Niet herkenbaar voor mij. Ik zit muurvast in platinum en hier zie ik vrijwel nooit een cheater. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 1 ben tegengekomen.
Voor mij erg herkenbaar maar ik speel op Sydney en Singapore servers en niet EU.
Ik kwam vanmiddag een Koreaan tegen die me tot twee keer toe finaal neersabelde met een flatline, zonder dat hij mogelijk zicht op me had (ik zat in de bosjes). Hij raakte me al voordat ik hem goed en wel kon zien. Waarschijnlijk aimbot+wallhack. Snap niet dat EAC dat niet oppikt.
Ik kwam vanmiddag een Koreaan tegen die me tot twee keer toe finaal neersabelde met een flatline, zonder dat hij mogelijk zicht op me had (ik zat in de bosjes). Hij raakte me al voordat ik hem goed en wel kon zien. Waarschijnlijk aimbot+wallhack. Snap niet dat EAC dat niet oppikt.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
waarom zou je op die servers spelen?
Overigens vind ik het ook frapant dat ik zovaak bij Spanjaarden (en Fransozen) in een game zit. Die hebben toch een veel hogere ping?! Dat neigt bijna naar high ping basterds!
Overigens vind ik het ook frapant dat ik zovaak bij Spanjaarden (en Fransozen) in een game zit. Die hebben toch een veel hogere ping?! Dat neigt bijna naar high ping basterds!
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Omdat ik in Nieuw-Zeeland woon
Ping naar Sydney is 29, ping naar Amsterdam 289
Ik ben hier ook de laatste ander halve week een paar cheaters tegen gekomen, en daarvoor een lange tijd niet. Dus ik heb het idee dat we op dat punt van de cyclus zitten waar er een banwave aankomt binnenkort. Misschien is er een nieuwe versie van cheats uitgekomen, en vervolgens zie je dat dan even totdat die banwave er aan komt. Weinig aan te doen, maar in mijn ervaring valt het op Europese servers in ieder geval heel erg mee.
Ik speel overigens bijna exclusief casual met dezelfde mensen, maar ook casual heeft een soort 'hidden mmr' die wat relaxter ingesteld staat dan echt ranked. Je speelt tegen wat meer gemiddelde mensen maar ook de diamonds en predator trails zijn vertegenwoordigd elke match. Vooral vind ik het geinig als we een aantal dagen niet spelen, dan is die verborgen mmr gereset zegmaar. Vervolgens duurt het dan ook niet zo lang voordat hij weer scherp omhoog gaat na een aantal wins back2back
Ik speel overigens bijna exclusief casual met dezelfde mensen, maar ook casual heeft een soort 'hidden mmr' die wat relaxter ingesteld staat dan echt ranked. Je speelt tegen wat meer gemiddelde mensen maar ook de diamonds en predator trails zijn vertegenwoordigd elke match. Vooral vind ik het geinig als we een aantal dagen niet spelen, dan is die verborgen mmr gereset zegmaar. Vervolgens duurt het dan ook niet zo lang voordat hij weer scherp omhoog gaat na een aantal wins back2back
[ Voor 36% gewijzigd door kevz op 17-04-2020 13:51 ]
Ik heb soms in Apex Legends het idee dat mijn lage ping van 8-9 MS (Glasvezel) mij meer nadelen geeft dan voordelen.
Soms verlies ik nog ook al gooi ik een heel R-99 of Flatline magazijn leeg in een tegenstander welke hij niet heeft kunnen ontwijken.
De net-code van Apex helpt mij niet
.
Wat ik tot dus ver heb gevonden dat in mijn ervaringen nog wat waarheid in zit:
- Frustrating Apex Legends Bad Internet help players
- How is super low ping disadvantageous
- Apex Legends’ Netcode is Much Worse Than You Might Think
- A Primer on Lag Compensation
Kortom ik kan soms beter een Usenet download starten en met een hoge ping meer kills maken dan met een lage ping geen kills maken
.
Guide to playing with or against high ping in FPSs that have lag compensation
Soms verlies ik nog ook al gooi ik een heel R-99 of Flatline magazijn leeg in een tegenstander welke hij niet heeft kunnen ontwijken.
De net-code van Apex helpt mij niet
Kortom ik kan soms beter een Usenet download starten en met een hoge ping meer kills maken dan met een lage ping geen kills maken
[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 17-04-2020 15:05 ]
Ik heb vandaag last van rubberbanding lag. Zeer frustrerend... En dat met Ziggo internet.MuVo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:51:
Ik heb soms in Apex Legends het idee dat mijn lage ping van 8-9 MS (Glasvezel) mij meer nadelen geeft dan voordelen.
De net-code van Apex helpt mij niet.
Kortom ik kan soms beter een Usenet download starten en met een hoge ping meer kills maken dan met een lage ping geen kills maken.
Gisterenavond/vannacht ook last van gehad met Ziggo (regio Breda). Heel irritant. Heb sowieso het idee dat de kwaliteit van Ziggo wat achteruit gaat de laatste tijd. Steeds meer van die kleine storingen. of het valt me nu gewoon meer op omdat ik thuis zitSj44k13 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:29:
[...]
Ik heb vandaag last van rubberbanding lag. Zeer frustrerend... En dat met Ziggo internet.
Aan de Administrator @psychoclown of een van de moderators zoals @Geronimous:
@Gionimo heeft een hele tijd geleden een Discord server aangemaak voor Apex Legends, zie Gionimo in "[Multi] Apex Legends" Deze bevalt mij en een hoop mede Tweakers goed (o.a @Gionimo , @Renzzie , @Sj44k13 , @houtig , @Lifubar etc.)
.
Zou de Discord server invite link kunnen worden toegevoegd onder aan de topic Warning? Ik kom nu Tweakers ingame via tweakers.net tegen die de Discord van Gionimo joinen nadat ik zelf de link opnieuw deel. Als ze de link in de topic warning zien, kunnen ze kiezen uit de Tweakers Discord of uit de Discord van Gionimo.
De Gionimo Discord server link: https://discord.gg/bGYhhM welke als goed is niet verloopt.
@Gionimo heeft een hele tijd geleden een Discord server aangemaak voor Apex Legends, zie Gionimo in "[Multi] Apex Legends" Deze bevalt mij en een hoop mede Tweakers goed (o.a @Gionimo , @Renzzie , @Sj44k13 , @houtig , @Lifubar etc.)
Zou de Discord server invite link kunnen worden toegevoegd onder aan de topic Warning? Ik kom nu Tweakers ingame via tweakers.net tegen die de Discord van Gionimo joinen nadat ik zelf de link opnieuw deel. Als ze de link in de topic warning zien, kunnen ze kiezen uit de Tweakers Discord of uit de Discord van Gionimo.
De Gionimo Discord server link: https://discord.gg/bGYhhM welke als goed is niet verloopt.
Dank voor je bericht, we zijn in overleg en komen erop terugMuVo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:50:
@Gionimo heeft een hele tijd geleden een Discord server aangemaak voor Apex Legendst, zie Gionimo in "[Multi] Apex Legends" Deze bevalt mij en een hoop mede Tweakers goed (o.a @Gionimo , @Renzzie , @Sj44k13 , @houtig , @Lifubar etc.).
Zou de Discord server invite link kunnen worden toegevoegd onder aan de topic Warning? Ik kom nu Tweakers ingame via tweakers.net tegen die de Discord van Gionimo joinen na dat ik zelf de link opnieuw deel. Als ze de link in de topic warning zien, kunnen ze kiezen uit de Tweakers Discord of uit de Discord van Gionimo.
Cunning linguist.
De uitnodiging die niet verloopt is degene in mijn handtekening hieronder.MuVo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:50:
@Gionimo heeft een hele tijd geleden een Discord server aangemaak voor Apex Legends, zie Gionimo in "[Multi] Apex Legends" Deze bevalt mij en een hoop mede Tweakers goed (o.a @Gionimo , @Renzzie , @Sj44k13 , @houtig , @Lifubar etc.).
Ik heb me ook even aangemeld bij je Discord! Ben benieuwdGionimo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:46:
[...]
De uitnodiging die niet verloopt is degene in mijn handtekening hieronder.
https://www.essentiallysp...ds-lmt-esports-news-2020/
Hier heb ik niet zoveel zin in eigenlijk komend lang weekend.Version 1 of the LTM goes live on April 24, and players will spawn with level 1 armor. Version 2 initiates on April 27, where players will spawn with level 2 armor, and version 3 will start on April 29 with level 3 armor. On May 1, the final version of the LTM will commence where players will spawn with Evo (evolving) shield. The final stage will be the longest and will span four days.
As a result of this LMT, shields will be unavailable on the map.
Is dat niet gewoon een luie manier van werken ipv een soort uniforme loot distributie maken; X aantal armors per zone etc. Ook zullen sommige wapens nog zwakker worden, een P2020 en Mozambique waren al nutteloos, maar als iedereen met 150hp begint dan kan je die wapens net zo goed er uit halenTusk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:13:
https://www.essentiallysp...ds-lmt-esports-news-2020/
[...]
Hier heb ik niet zoveel zin in eigenlijk komend lang weekend.
Ook ammo is al een probleem als je met 3 a 4 squads in een zone dropped, want er zijn soms gewoon te weinig kogels om als winnaar uit de bus te komen wanneer je nonstop aan blijft vallen. Zo word je geforceerd om je te verstoppen om die laatste squad te zijn die op het juiste moment in springt en de zone te winnen in de early game. Maar zodra iedereen dat door hebt gaat die tactiek niet meer op natuurlijk.
Maar ja, ik zal het natuurlijk wel proberen en kijken of het leuk is, anders gewoon terug naar Casual waar ik 99% van de tijd toch al te vinden ben ^^
[ Voor 21% gewijzigd door kevz op 24-04-2020 16:39 ]
Net als toen met de evo shields is dit waarschijnlijk een pilot om te kijken of dit later in de game standaard kan worden. Ik vind droppen met een shield een goede ontwikkeling. Het wordt inderdaad moeilijker om iemand met 150hp snel uit te schakelen, maar dit gaat uiteindelijk vooral in je voordeel werken. De P2020 en de Mozambique zullen op zo'n moment iets minder waardevol zijn, maar niet heel veel.
Ik speel Apex al sinds de lancering, sinde Warzone is gelanceerd speel ik meer daar op. Maar het is mij enorm opgevallen hoe sensitivity anders is bij Apex. Niet naar snelheid toe, dat kan je gemakkelijk aanpassen maar ik denk dat het de response curve is. Wanneer ik rondkijk of draai in Apex, begint dat altijd vertraagd en pas daarna naar volle snelheid. Iemand een idee hoe dat komt? Bij andere shooters gaat dat gewoon vlot in 1 tijd, maar bij apex niet.
Even controleren of je op borderless windowed of fullscreen speelt denk ik. 1 van die 2 kan behoorlijke input lag veroorzaken. Wellicht kan je ook op de apex.exe de fullscreen optimization uit zetten, dat kan voor sommige werken. Wat voor systeem speel je verder op? Gebruik je een framerate limiter of laat je je GPU altijd 100% draaien met wisselende fps?pina schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:39:
Ik speel Apex al sinds de lancering, sinde Warzone is gelanceerd speel ik meer daar op. Maar het is mij enorm opgevallen hoe sensitivity anders is bij Apex. Niet naar snelheid toe, dat kan je gemakkelijk aanpassen maar ik denk dat het de response curve is. Wanneer ik rondkijk of draai in Apex, begint dat altijd vertraagd en pas daarna naar volle snelheid. Iemand een idee hoe dat komt? Bij andere shooters gaat dat gewoon vlot in 1 tijd, maar bij apex niet.
Ik speel zelf op een 120hz scherm, met "+fps_max 119" in de advanced launch options in origin. Mijn fps dropt in de stad wel naar de 80 als het wat drukker is, en dat is wanneer de game shokkerig houterig en traag aan voelt door de wisselende input lag. Ideaal zou zijn dat je je framerate cap zet op het laagste dat je fps kan komen voor stabiliteit, en dus wanneer je videokaart altijd onder de 100% aan het werk is. Helaas is Apex Legends nogal ongeoptimaliseerd dus je zal een hele stevige PC nodig hebben als je geen framedrops en dus toegenomen input lag wil voelen.
Haha, altijd fijn bij multi topics. Nu ik het terug lees klinkt het inderdaad meer dat je over een controller hebtpina schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:33:
Oei sorry ik speel op ps4..

Misschien kan iemand anders je daar mee helpen, ik heb geen idee hoe de controller settings er uit zien om er wat meer uit te halen.
Ben ook geen controller expert maar het klinkt alsof acceleration aan staat in Apexpina schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:39:
P2020 met hammerpoint is heerlijk side weapon, speel er regelmatig mee! Mozambique is idd nutteloos, mêlee attack wint het vaak van mozambiquekevz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:37:
[...]
Is dat niet gewoon een luie manier van werken ipv een soort uniforme loot distributie maken; X aantal armors per zone etc. Ook zullen sommige wapens nog zwakker worden, een P2020 en Mozambique waren al nutteloos, maar als iedereen met 150hp begint dan kan je die wapens net zo goed er uit halen
Ook ammo is al een probleem als je met 3 a 4 squads in een zone dropped, want er zijn soms gewoon te weinig kogels om als winnaar uit de bus te komen wanneer je nonstop aan blijft vallen. Zo word je geforceerd om je te verstoppen om die laatste squad te zijn die op het juiste moment in springt en de zone te winnen in de early game. Maar zodra iedereen dat door hebt gaat die tactiek niet meer op natuurlijk.
Maar ja, ik zal het natuurlijk wel proberen en kijken of het leuk is, anders gewoon terug naar Casual waar ik 99% van de tijd toch al te vinden ben ^^
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator
sinds een week of 2 weer begonnen met apex (gestopt juni 2019)
Na een stuk of 150 potjes begin ik me steeds meer te ergeren aan de lag. Regelmatig in een potje sta ik op 10/15m afstand, mijn corsshair perfect op de tegenstander en dan schiet ik en dan gaat er geen 1 kogel raak (dit terwijl me crosshair niet afwijkt van de tegenstander), de tegenstander draait zich om en ik ben met 5 kogels dood.
potje erna gaat het weer prima, dan raken de kogels gewoon weer?
Hebben meer mensen last van deze client / server lag?
Tevens vind ik de VK-47 Flatline enorm overpowered, 4-6 kogels en de tegenstander is down en met de hop-up lukt het me zefs met 2 a 3 kogels (natuurlijk dubbel uit het magazijn
)
Na een stuk of 150 potjes begin ik me steeds meer te ergeren aan de lag. Regelmatig in een potje sta ik op 10/15m afstand, mijn corsshair perfect op de tegenstander en dan schiet ik en dan gaat er geen 1 kogel raak (dit terwijl me crosshair niet afwijkt van de tegenstander), de tegenstander draait zich om en ik ben met 5 kogels dood.
Tevens vind ik de VK-47 Flatline enorm overpowered, 4-6 kogels en de tegenstander is down en met de hop-up lukt het me zefs met 2 a 3 kogels (natuurlijk dubbel uit het magazijn
De tick rate in apex is verschrikkelijk inderdaad.
Wordt veel over geklaagd
Wordt veel over geklaagd
Dit merk ik vooral met de Wingman. Die schiet soms supergoed en soms echt alles mis op de een of andere manier.ThaBilly schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:47:
sinds een week of 2 weer begonnen met apex (gestopt juni 2019)
Tevens vind ik de VK-47 Flatline enorm overpowered, 4-6 kogels en de tegenstander is down en met de hop-up lukt het me zefs met 2 a 3 kogels (natuurlijk dubbel uit het magazijn)
Season 5 geeft het antwoordMalandro schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:50:
Ben benieuwd wat dat kind voor Legend zal worden..
Leuk gemonteerd! Interessante wapenkeuze ook, zou zelf namelijk niet de eva-8 kiezen voor mid-range battles met die 19 damage die je dan doet.ScuL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:17:
Ik had vandaag echt een heerlijk potje![]()
[YouTube: Apex 9 kill 2k dmg solo win double squad wipe]
Is er inmiddels een uitkomst uit het overleg?Bart ® schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:47:
[...]
Dank voor je bericht, we zijn in overleg en komen erop terug.
Sorry, helemaal vergeten er op terug te komen! Goed dat je me er even aan herinnert
We hebben het erover gehad, en ons idee is om de meest actieve server te vermelden in de topicwarning. Is dat die van @Gionimo?
Cunning linguist.
Yes, ook direct de enige actieveBart ® schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:32:
[...]
Sorry, helemaal vergeten er op terug te komen! Goed dat je me er even aan herinnert.
We hebben het erover gehad, en ons idee is om de meest actieve server te vermelden in de topicwarning. Is dat die van @Gionimo?
http://discord.gg/v9hTfvf neem ik aan? Die staat nu in de topicwarning
.
[ Voor 40% gewijzigd door Bart ® op 06-05-2020 12:56 ]
Cunning linguist.
Inderdaad zoals @Renzzie zegt!Bart ® schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:32:
[...]
Sorry, helemaal vergeten er op terug te komen! Goed dat je me er even aan herinnert.
Top, bedankt!Bart ® schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:55:
http://discord.gg/v9hTfvf neem ik aan? Die staat nu in de topicwarning.
Mag nog wel wat drukker worden op die server, dus top iddMuVo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:10:
[...]
Inderdaad zoals @Renzzie zegt!![]()
[...]
Top, bedankt!
Hm jep. Ik gebruik hem het liefst op kortere afstand maar had niet altijd de kans de triple take erbij te pakkenboddieh schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:25:
[...]
Leuk gemonteerd! Interessante wapenkeuze ook, zou zelf namelijk niet de eva-8 kiezen voor mid-range battles met die 19 damage die je dan doet.
Trouwens met een paarse shotgun bolt en de double tap doe je soms wel 40+ dmg
Overwegend werk ik met R99/prowler of soms de spitfire als primary and the triple take als secondary maar kon beide wapens niet vinden
[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 07-05-2020 02:51 ]
Ik merk dat ik de triple take bij tijden als shotgun gebruik. Ik neig elke keer naar of een r301 of flatline met anvil. Sniper gebruik ik echt indien ik een evo shield heb, het is een stuk makkelijker dmg doen op afstand zonder iemand te killen.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Ik heb hier flink hard om moeten lachen

ik speel de laatste tijd weer veel alleen. ik zal de discord eens bezoeken in de komende week(end) als ik wat meer vrije tijd heb.
oke hier moest ik ook hard om lachen XDScuL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:15:
Ik heb hier flink hard om moeten lachen
![]()
![]()
[YouTube: Apex Coffin Dance | 200K special |]
Ik verwacht dus op basis van dit filmpje dat deze legend Rose/Loba is uit eerdere data mines.
Rose/Loba the Translocating Thief:
Burglar's Best Friend: Throw a disc and teleport to that location.
Supply for Demand: Hold %offhand1% to choose a type of loot. Reveal that type of loot around you through walls.
Black Market Boutique: Place a device that can steal all nearby loot.
Eye for Quality: Loba can see nearby loot through walls and can open up hidden compartments in loot bins.
Extra: Loot Category;Weapons, Armor, Health & Shields, Attachments, Backpacks, and Ammo & Ordnance.
En de nieuwe gameplay-trailer!
Er zijn flink wat wijzigingen in de map zichtbaar, erg benieuwd naar
Er zijn flink wat wijzigingen in de map zichtbaar, erg benieuwd naar
PSN: xMaurice93
Ik heb gister alleen even in de firing range wat kunnen testen omdat geen legends kon kiezen (bug).
Nieuwe mirage is echt gaaf nu! Kan niet wachten om mensen te bamboozelen vanavond (als de bug hopelijk opgelost is). En ook de teleport functie van loba werkt zeer cool!
Nieuwe mirage is echt gaaf nu! Kan niet wachten om mensen te bamboozelen vanavond (als de bug hopelijk opgelost is). En ook de teleport functie van loba werkt zeer cool!
[ Voor 10% gewijzigd door Tusk op 13-05-2020 11:56 ]
Gister in een potje tegen een mirage wist ik inderdaad echt gewoon even niet welke nou de echte was 
Die teleport van Loba vind ik wel heel voorspelbaar, je kan allang mikken waar ze terecht komt.
Die teleport van Loba vind ik wel heel voorspelbaar, je kan allang mikken waar ze terecht komt.
Hoeft niet altijd zo te zijn, gisteren waren 2 squad mates down gegaan en kwamen ze met zijn 3e achter mij aan. rende een huisje in, deed de deur dicht en gooide de teleport door het raam naar buitenKieft91 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:30:
Gister in een potje tegen een mirage wist ik inderdaad echt gewoon even niet welke nou de echte was

Oo haha, dat klinkt wel goed
@ThaBilly
Als er nog mensen zijn die wel is na 22 uur nog een potje doen doordeweeks op de pc hoor ik het graag! ( of join de discord in de link onderdaan
)
Als er nog mensen zijn die wel is na 22 uur nog een potje doen doordeweeks op de pc hoor ik het graag! ( of join de discord in de link onderdaan
haha dat is wel slim ja! Is het eigenlijk mogelijk om tussentijds al de teleport te activeren?
Wilde deze eergisteren als escape gebruiken, maar omdat ik de armband ver gooide duurde het echt heel lang voordat ik teleporte.
Na 22u is het bedtijd Kieft
Wilde deze eergisteren als escape gebruiken, maar omdat ik de armband ver gooide duurde het echt heel lang voordat ik teleporte.
@Renzzie haha, voor mij juist de tijd om even 2 uurtjes te kunnen spelen 
van 00:00 tot 07:00 slapen is lang genoeg
van 00:00 tot 07:00 slapen is lang genoeg
Op de PS4 is het i.i.g. met R2Renzzie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:34:
haha dat is wel slim ja! Is het eigenlijk mogelijk om tussentijds al de teleport te activeren?
Ik ben overigens niet zo blij met de nieuwe ultimate van Mirage. Je kunt aan de bewegingen en looprichting heel snel zien welke de echte mirage is. Bij de oude werd je volledig onzichtbaar...je kon het zelfs offensive gebruiken om behind enemy lines te komen.
Ik ben al een paar keer geflankt door een teleportende Loba maar je ziet en hoort het bijna altijd aankomen. Dus ik stond al omgedraaid en klaar om haar af te schieten
Ik ben al een paar keer geflankt door een teleportende Loba maar je ziet en hoort het bijna altijd aankomen. Dus ik stond al omgedraaid en klaar om haar af te schieten
Die alt van Mirage was best OP bij een endgame situatie, zoalng je crouched ben je niet te horen en flank je met gemak. Het is nu echt een vluchtplan zeg maar. De revive cloak is wel een mooie, werkt ook bij een beacon.
Vind Loba haar passive wel te sterk nu, de range is te groot. Vooral als je op Discord bent dan clear je wel erg snel een complex, zelfs zonder haar alt.
Vind Loba haar passive wel te sterk nu, de range is te groot. Vooral als je op Discord bent dan clear je wel erg snel een complex, zelfs zonder haar alt.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Ik vind Loba wel sterk, maar niet te sterk. Heel handig om de loot te kunnen zien, maar met wat zoekwerk kan iedereen dezelfde kit samenstellen. En de tactical is goed door de verre range en het instant verplaatsen maar de lange animaties maken het dat het niet te makkelijk is en brengen wat mij betreft een goede balans. En de ult is een leuke unieke toevoeging aan de game. Prima gedaan door respawn!
Weet niet hoeveel er zijn maar ik zou graag een actieve Nederlands/ Belgische Apex Discord server met jullie willen delen: https://discord.gg/GqAYEfc
De server heeft niet langer de naam Apex Legends Benelux maar er zijn altijd mensen aanwezig die Apex aan het spelen zijn (voornamelijk pc). Je kunt party's welke nog plek hebben gewoon joinen om te overleggen hoe of wat en mocht er geen zijn met een plekje vrij heb je vaak ook zo wat teammates gevonden door een lege party te joinen en in #lfg aan te geven wie je zoekt en waarvoor. Er zitten van elke rank wel mensen op dus dat scheelt.
Kon niet zo snel een verbod op het "promoten" van Discord servers vinden maar mocht die er wel zijn snap ik dat deze post gelijk in de prullenbak beland
Anyway, misschien tot daar, GL & HF iig!!
De server heeft niet langer de naam Apex Legends Benelux maar er zijn altijd mensen aanwezig die Apex aan het spelen zijn (voornamelijk pc). Je kunt party's welke nog plek hebben gewoon joinen om te overleggen hoe of wat en mocht er geen zijn met een plekje vrij heb je vaak ook zo wat teammates gevonden door een lege party te joinen en in #lfg aan te geven wie je zoekt en waarvoor. Er zitten van elke rank wel mensen op dus dat scheelt.
Kon niet zo snel een verbod op het "promoten" van Discord servers vinden maar mocht die er wel zijn snap ik dat deze post gelijk in de prullenbak beland
Anyway, misschien tot daar, GL & HF iig!!
Ik speel de meeste dagen nog wel even Apex legends op de ps4. Ben nu ook weer diamond maar ik speel altijd met randoms en merk dat ik daarmee niet echt door diamond heen kom. Wordt te vaak dan met complete noobs gemixt wat elke keer weer veel punten kost.
Als er hier iemand diamond is en samen met mij naar master wil (of al master is), voeg mij dan toe.
PSN ID: warcow86
Als er hier iemand diamond is en samen met mij naar master wil (of al master is), voeg mij dan toe.
https://www.reddit.com/r/...tch_notes_and_dev_stream/
Een flinke lijst met veranderingen die er dinsdag aankomen. Ik ben benieuwt hoe dit nu de meta ondersteboven gaat gooien
Een flinke lijst met veranderingen die er dinsdag aankomen. Ik ben benieuwt hoe dit nu de meta ondersteboven gaat gooien
In de vakantie van m'n zoontje zijn we samen begonnen met het spelen van
Apex Legends. We waren een beetje uitgekeken op Fortnite en wouden eens iets anders spelen, en warzone is toch nog een beetje "te" realistisch voor mn zoontje (11jaar).
Gelijk als excuus gebruikt om nu eens te kijken of ik een YouTube video kon maken
Eerste filmpje
2de filmpje, waarbij we nu al iets beter spelen en ook af en toe winnen, maar eigenlijk zijn we al blij als we een gevecht met een ander team winnen. Laat staan champion worden
Ik ben er nog niet helemaal achter waarom sommige clips stotteren bij het 2de filmpje
zal wel iets verkeerds hebben gedaan in resolve.
Apex Legends. We waren een beetje uitgekeken op Fortnite en wouden eens iets anders spelen, en warzone is toch nog een beetje "te" realistisch voor mn zoontje (11jaar).
Gelijk als excuus gebruikt om nu eens te kijken of ik een YouTube video kon maken
Eerste filmpje
2de filmpje, waarbij we nu al iets beter spelen en ook af en toe winnen, maar eigenlijk zijn we al blij als we een gevecht met een ander team winnen. Laat staan champion worden
Ik ben er nog niet helemaal achter waarom sommige clips stotteren bij het 2de filmpje
Leuk om te zien. Wat helpt is ranked spelen, kom je tegen mensen van eigen niveau.Helza schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:35:
In de vakantie van m'n zoontje zijn we samen begonnen met het spelen van
Gelijk als excuus gebruikt om nu eens te kijken of ik een YouTube video kon maken![]()
Eerste filmpje
[YouTube: Apex Legends Highlights Father & Son #1]
2de filmpje, waarbij we nu al iets beter spelen en ook af en toe winnen, maar eigenlijk zijn we al blij als we een gevecht met een ander team winnen. Laat staan champion worden![]()
[YouTube: Apex Legends Highlights #2 Father & Son gameplay]
Ik ben er nog niet helemaal achter waarom sommige clips stotteren bij het 2de filmpjezal wel iets verkeerds hebben gedaan in resolve.
Speel je met controller? Lijkt alsof de beweging niet helemaal klopt met muis. Maar wel PC versie? (alhoewel ik console versie nooit gezien heb).
Nee beiden op pc met keyboard en muis.Cyriel85 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:45:
[...]
Leuk om te zien. Wat helpt is ranked spelen, kom je tegen mensen van eigen niveau.
Speel je met controller? Lijkt alsof de beweging niet helemaal klopt met muis. Maar wel PC versie? (alhoewel ik console versie nooit gezien heb).
Initieel waren het inderdaad makkelijkere tegenstanders, maar sinds we rank (Geen idee hoe het heet) 20 ofzo behaald hebben zitten we idd in lobbies met extreem hoge spelers.
Helaas is ranked alleen maar trios en geen duo's, anders zouden we dat wel meer spelen. Doen we nu alleen af en toe omdat onze teammaten altijd lagere rank is dan ons en nog slechter dan ons 2en (en dat zegt een boel, hahaha)
[ Voor 7% gewijzigd door Helza op 06-08-2020 20:59 ]
Duo's spelen over het algemeen meer ervaren spelers en het spelers aantal in europa is momenteel erg laag dat echt alleen de 'try-hards' spelen momenteel nog. het maakt ook niet uit of je ranked of normaal speelt want in ranked heb je door de splits ontzettend veel goede spelers die die met een split omlaag zijn gederanked en daardoor spelen op een rank die eigenlijk te laag is. Zo speel ik als diamond (seizoen 1 & 2) speler ook al een tijdje in silver/gold lobby's om wat makkelijkere tegenstanders te krijgen. Sinds ze dive trails voor diamonds hebben afgeschaft en ik toch hardstuck diamond ben vind ik het eigenlijk nog nutteloos om te grinden. Vooral ook omdat de laadtijden extreem hoog zijn vanaf platinum. In reguliere modes heb je misschien de meeste kans in trio's op tegenstanders van gelijke niveau maar goed er zijn dus weinig spelers momenteel en om de lobby's toch een beetje snel te vullen zullen er voornamelijk mensen zijn die beter dan jij zijn. (dankje sbmm).
Qua skill kan ik ook niet echt verschil ontdekken tussen normaal en ranked. Maar qua speelstijl wel degelijk. Bij normaal stikt het van de disconnecters. Soms al direct als ze knocked zijn en beide teammates nog leven. Ook zijn er bij normaal veel klootzakjes die voor eigen succes gaan en niet met de jumpmaster mee gaan. Dit is bij ranked over het algemeen veel fijner.
Wat ik overigens nog steeds vreemd vind, is dat ik zo vaak bij Spanjaarden terecht kom. Dit was in het begin ook al, toen er nog veel meer spelers waren.
Madrid – Amsterdam is niet de beste verbinding… Waarom bijna nooit Duitsers? Of Zweden desnoods?
Wat ik overigens nog steeds vreemd vind, is dat ik zo vaak bij Spanjaarden terecht kom. Dit was in het begin ook al, toen er nog veel meer spelers waren.
Madrid – Amsterdam is niet de beste verbinding… Waarom bijna nooit Duitsers? Of Zweden desnoods?
Disconnecten gebeurt vaak omdat
A ) je team mates soms hopeloos zijn en er toch geen redden meer aan is, dan kun je beter opnieuw queuen voor betere omstandigheden
B ) als je disconnect terwijl je knocked bent en nog niet eliminated, dan telt je dood niet mee aan je KDR (want je bent nog niet dood)
In ranked disconnecten is zinloos want dikke penalty..
Toewijzing van servers gaat op basis van laagste ping.
Duitsers zullen overwegend naar Frankfurt worden geleid en Zweden zal waarschijnlijk ook een lagere ping naar Frankfurt hebben dan naar Amsterdam
A ) je team mates soms hopeloos zijn en er toch geen redden meer aan is, dan kun je beter opnieuw queuen voor betere omstandigheden
B ) als je disconnect terwijl je knocked bent en nog niet eliminated, dan telt je dood niet mee aan je KDR (want je bent nog niet dood)
In ranked disconnecten is zinloos want dikke penalty..
Toewijzing van servers gaat op basis van laagste ping.
Duitsers zullen overwegend naar Frankfurt worden geleid en Zweden zal waarschijnlijk ook een lagere ping naar Frankfurt hebben dan naar Amsterdam
[ Voor 22% gewijzigd door ScuL op 13-08-2020 01:11 ]
Echt? Dat is slecht! Ze zouden ook een stat: 'disconnects' moeten toevoegen.ScuL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 01:08:
als je disconnect terwijl je knocked bent en nog niet eliminated, dan telt je dood niet mee aan je KDR (want je bent nog niet dood)
Precies, goeie zaak. Daarom dus ranked.In ranked disconnecten is zinloos want dikke penalty..
Handmatig Frankfurt kiezen heeft geen zin dus?Toewijzing van servers gaat op basis van laagste ping.
[ Voor 4% gewijzigd door Tusk op 13-08-2020 08:55 ]
Jawel als je handmatig kiest dan speel je sowieso op die server. Maar als je niet kiest, dan kiest het spel altijd de server met de laagste ping.
Maar verschillende servers staan toch denk ik ergens met elkaar in verbinding? Is niet zo dat als ik Amsterdam kies, ik met enkel mensen op zelfde server zit? Dan snap ik namelijk niet waarom er zoveel verschillende nationaliteiten op spelen.ScuL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:24:
Jawel als je handmatig kiest dan speel je sowieso op die server. Maar als je niet kiest, dan kiest het spel altijd de server met de laagste ping.
ik zat laatst met een Duitser die klaagde dat op zijn server (Frankfurt) heel veel Russen zaten. En ik zat op Amsterdam....raaaarrrr
Servers down op Xbox Live?
Edit: Nvm. Modem was ff de weg kwijt.
Edit: Nvm. Modem was ff de weg kwijt.
[ Voor 44% gewijzigd door AmonTobin op 13-08-2020 20:03 ]
Amsterdam heeft AMS-IX, één van de grootste internet knooppunten van Europa.
Het is zo dat de meeste landen in Scandinavië en Oost-Europa lager zullen pingen naar Frankfurt dan naar Amsterdam. Amsterdam heeft weer betere verbindingen met Zuid-Europa en het Midden-Oosten waardoor die spelers vaker daar terecht komen. Je komt ook zelden of nooit Britse spelers tegen, die verbinden namelijk allemaal naar Londen.
De servers staan *niet* met elkaar in verbinding. Het hangt dus echt af van je latency/ping welke server je krijgt. Tenzij je dat dus handmatig forceert in het opstartscherm zoals de bovengenoemde Duitser.
Het is overigens echt zo dat mensen dit spel wereldwijd op verschillende manieren spelen.
Gezien mijn locatie kom ik automatisch terecht in Sydney en daar is de playerbase heel klein dus krijg je heel veel spelers met super sterke skills tegenover je (preds enz).
Als je in zuid-oost Azië speelt heb je superveel hackers en mensen met aimbots op de servers van Singapore en Hong Kong, maar de teams die je tegen komt die niet hacken bakken er weinig van en is het veel makkelijker kills halen.
Op de Japanse servers in Tokyo is het alsof normale trios als ranked wordt gespeeld. Niemand wil daar gevechten aan gaan en soms gaan mensen zich zelfs in bomen of hoeken verbergen om niet ontdekt te worden.
De US servers zijn nog het meest gebalanceerd tussen skill levels. Mensen die er niks van bakken en mensen die aardig kunnen spelen maar het zijn geen angsthazen en hackers komen er ook bijna niet voor.
Het is zo dat de meeste landen in Scandinavië en Oost-Europa lager zullen pingen naar Frankfurt dan naar Amsterdam. Amsterdam heeft weer betere verbindingen met Zuid-Europa en het Midden-Oosten waardoor die spelers vaker daar terecht komen. Je komt ook zelden of nooit Britse spelers tegen, die verbinden namelijk allemaal naar Londen.
De servers staan *niet* met elkaar in verbinding. Het hangt dus echt af van je latency/ping welke server je krijgt. Tenzij je dat dus handmatig forceert in het opstartscherm zoals de bovengenoemde Duitser.
Het is overigens echt zo dat mensen dit spel wereldwijd op verschillende manieren spelen.
Gezien mijn locatie kom ik automatisch terecht in Sydney en daar is de playerbase heel klein dus krijg je heel veel spelers met super sterke skills tegenover je (preds enz).
Als je in zuid-oost Azië speelt heb je superveel hackers en mensen met aimbots op de servers van Singapore en Hong Kong, maar de teams die je tegen komt die niet hacken bakken er weinig van en is het veel makkelijker kills halen.
Op de Japanse servers in Tokyo is het alsof normale trios als ranked wordt gespeeld. Niemand wil daar gevechten aan gaan en soms gaan mensen zich zelfs in bomen of hoeken verbergen om niet ontdekt te worden.
De US servers zijn nog het meest gebalanceerd tussen skill levels. Mensen die er niks van bakken en mensen die aardig kunnen spelen maar het zijn geen angsthazen en hackers komen er ook bijna niet voor.
[ Voor 42% gewijzigd door ScuL op 14-08-2020 01:56 ]
Season 6, lets go !
Update bijna gedownload ! Benieuwd
Update bijna gedownload ! Benieuwd
zijn er nog solo mensen op zoek naar een squad?
Wij zijn nu met 2, maar de 3e is standaard slecht.. Als je mee wilt doen, we spelen vrijdag vanaf 20:00.
Voeg maar toe: Deltoidius
Wij zijn nu met 2, maar de 3e is standaard slecht.. Als je mee wilt doen, we spelen vrijdag vanaf 20:00.
Voeg maar toe: Deltoidius
PSN: Deltoidius
@Thomderanged Je kan je ook even melden op de discord? http://discord.gg/v9hTfvf Daar zijn meerdere mensen die het leuk vinden om in een pre-made squad te spelen
Ligt het aan mij of is de TTK een STUK korter geworden. Ik speelde gisteren met Rampart. Volledige health en blauwe Evo armor en ik denk dat ik binnen 2 seconden dood was door een Lifeline in een gevecht op korte afstand.
Verder opvallend veel disconnects van teamleden.
Rampart vind ik trouwens wel echt grappig qua one-liners. En haar ultimate is echt wel nice!
Rampart vind ik trouwens wel echt grappig qua one-liners. En haar ultimate is echt wel nice!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zal ik doen, is dat ook voor de PS4 dan?Renzzie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:33:
@Thomderanged Je kan je ook even melden op de discord? http://discord.gg/v9hTfvf Daar zijn meerdere mensen die het leuk vinden om in een pre-made squad te spelen
Jup de TTK is iets verkort: https://www.ea.com/games/...ch-notes?isLocalized=trueOMX2000 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:18:
Ligt het aan mij of is de TTK een STUK korter geworden. Ik speelde gisteren met Rampart. Volledige health en blauwe Evo armor en ik denk dat ik binnen 2 seconden dood was door een Lifeline in een gevecht op korte afstand.
The last big differences is that all Armor is coming down by 25 health. This means, players with Purple and Gold Armor have 175 health, not 200. Red Armor gets you to 200 health, and you can no longer get to 225.
Our goal for this is to bring down the TTK (time to kill) a bit in order to better reward strategic positioning.
Oej, het PS4 stukje had had ik gemist. ik vermoed dat er weinig tot geen console spelers zijn, maar dat weet ik niet zeker.Thomderanged schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:38:
[...]
Zal ik doen, is dat ook voor de PS4 dan?
Zal vanavond eens proberen, wellicht zijn er mensen online.
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van lag? Elke avond rond 21:30 - 22:00 bovenin het latency klokje en compleet onspeelbaar. Mijn maat heeft nergens last van. Voor de update liep alles prima.
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van lag? Elke avond rond 21:30 - 22:00 bovenin het latency klokje en compleet onspeelbaar. Mijn maat heeft nergens last van. Voor de update liep alles prima.
Ik heb er zelf ook last van terwijl ik dit eerder nooit had. Op PC.Thomderanged schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:52:
Ik heb hier ook last van, al voor de patch van season 6.
Bij mij is de London server in de serverlijst die ongeveer 240-340 ping heeft de afgelopen week (ook voor de patch) dus ik ga er van uit dat er een datacentrum is die niet fatsoenlijk werkt, niet specifiek een Apex Legends server probleem. Maar ik kom wel zo'n 40% op die Engelse server met hoge ping. Het is vervelend, maar tegelijkertijd zolang je agressief blijft spelen valt het niet zo op, gezien de client-side netcode wel heel ruim werkt met hoge ping. Het is wel vervelend als je wegrent van iemand en je word neergemaait terwijl je niemand ziet, dat betekend dat een ander persoon jou wel op zijn scherm had terwijl jij al een paar seconden om de hoek gelopen was 
Verder is de game behoorlijk veranderd kwa meta. Ik ben blij dat we geen 125 armors meer hebben en dat 100 armor de max is, maar er lopen nu ook veel mensen rond met 75 armor (175hp in totaal) en dat maakt het dat '1-maggen' weer terug is in full force. Oftewel, het is veel gevaarlijker om op een verkeerde plek gevonden te worden want dan lig je in een halve seconde om, maar je kan het ook omdraaien, jij/jou team kan ook een enemy team neerleggen in 3 tellen. Een veel snellere/gevaarlijkere meta die opzich wel die lekkere dosis adrenaline geeft, maar ook frustrerend kan zijn. Oh en Rampart is een nutteloos karakter haha. Maar goed, als je haar leuk vind spelen, go ahead
Verder is de game behoorlijk veranderd kwa meta. Ik ben blij dat we geen 125 armors meer hebben en dat 100 armor de max is, maar er lopen nu ook veel mensen rond met 75 armor (175hp in totaal) en dat maakt het dat '1-maggen' weer terug is in full force. Oftewel, het is veel gevaarlijker om op een verkeerde plek gevonden te worden want dan lig je in een halve seconde om, maar je kan het ook omdraaien, jij/jou team kan ook een enemy team neerleggen in 3 tellen. Een veel snellere/gevaarlijkere meta die opzich wel die lekkere dosis adrenaline geeft, maar ook frustrerend kan zijn. Oh en Rampart is een nutteloos karakter haha. Maar goed, als je haar leuk vind spelen, go ahead
@kevz hoezo is rampart nutteloos? Lijkt me toch een best nuttig karakter om een gebouw te verdedigen? Zeker met dat schild en de extra boost met kogels is het op papier echt wel sterk om een deur of gang te bewaken.
Als ik een Rampart team zie dan ontwijk ik die gewoon, probleem opgelost. Of grenades gebruiken als er geen Wattson ult staat. Als ze op haar minigun zit dan wacht je gewoon buiten zicht, of je bait en je teammaat sniped haar ofzo. Die muren duren 5 seconden om meer te zetten en in die tijd kan een enkele kogel het ding slopen dus tijdens snelle gameplay is ze nutteloos.Renzzie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:02:
@kevz hoezo is rampart nutteloos? Lijkt me toch een best nuttig karakter om een gebouw te verdedigen? Zeker met dat schild en de extra boost met kogels is het op papier echt wel sterk om een deur of gang te bewaken.
Ik speel zelf overigens alleen casual waar het tempo veel hoger ligt, en ik houd niet van wachten, dus ik speel geen Rampart/Wattson/Caustic/Crypto. Alleen karakters die in-combat wat toevoegen worden gespeeld door mijzelf en m'n maten; Wat voor mij momenteel Revenant is, een ander speelt Wraith, en de 3e wisselt af waar die zin in heeft zolang het wat synergy heeft zoals Lifeline/Pathfinder/Bloodhound
Rampart is gewoon gimmicky en voor de snellere teams voegt ze niets toe, net als de vorige nieuwe legend Loba, dus das voor mij wel jammer. Wellicht zijn haar muren te gebruiken in Ranked, maar dat is zo ongelovelijke trage gameplay dat ik er in slaap bij val

@kevz oftewel, er is wel een rol voor Rampart in jouw ogen, maar niet in een gamestijl die bij je past. Dus de conclusie 'Rampart is een nutteloos karakter' is wat kort door de bocht
Er zijn zat mensen die defensief spelen juist heerlijk vinden. Mooie positie pakken, goede transities pakken van plek naar plek. De endgame winnen en evt. in ranked zo puntjes naar binnen harken.
Ik ben zelf een beetje hybride speler. In casual ren ik als een gek op ieder schot af. In ranked, wat ik ook graag speel, kies ik positie en ga ik alleen gevechten aan waar we het voordeel hebben. In ranked zal ze dus een leuk karakter zijn om mee te spelen
Voordeel aan ranked is dat je gemiddeld wat meer gebalanceerde potjes hebt en niet in van die rare battles komt van 15 man omdat de meeste maar wat aan het klooien zijn.
Ik ben zelf een beetje hybride speler. In casual ren ik als een gek op ieder schot af. In ranked, wat ik ook graag speel, kies ik positie en ga ik alleen gevechten aan waar we het voordeel hebben. In ranked zal ze dus een leuk karakter zijn om mee te spelen
Spelen er nog wel mensen Ranked dan? Als ik een streamer zie met hoge elo dan moeten ze een half uur wachten, dat is een dode game als je het mij vraagt. Tuurlijk zullen er meer mensen actief zijn op lagere elo, dat werkt net als een pyramide, maar er is een reden dat er heel veel competitieve eSports teams zijn afgehaakt op Apex; Er gebeurd namelijk niks de eerste 15 minuten en dan krijg je 10 teams die in 1 minuut chaos veroorzaken, moet ik meteen aan Overwatch eSports denken, ook een gefaalde game vanuit kijkers perspectief 
Kijk, Apex Legends is voor mij de Quake onder de Battle Royales, en dat betekend een shooter met behoorlijk hoog tempo. Tuurlijk zullen er mensen zijn die liever op zijn PUBG's spelen, maar dat hoort niet in Apex thuis. Dus ja, als je karakters kiest die in combat ook mogelijkheden hebben dan win je simpelweg meer. Je kan er voor kiezen om een defensieve team setup te maken, maar dan ben je altijd zwakker als je van A naar B loopt, of de zone heeft geen gebouwen etc. Nee, geef mij dan maar een kleinere/smallere hitbox met abilities die je tijdens combat kan gebruiken ter voordeel. Als Revenant speel ik letterlijk de counter-meta, een ander zijn abilities op slot gooien en ze kunnen niet zo veel meer hoor
Kijk, Apex Legends is voor mij de Quake onder de Battle Royales, en dat betekend een shooter met behoorlijk hoog tempo. Tuurlijk zullen er mensen zijn die liever op zijn PUBG's spelen, maar dat hoort niet in Apex thuis. Dus ja, als je karakters kiest die in combat ook mogelijkheden hebben dan win je simpelweg meer. Je kan er voor kiezen om een defensieve team setup te maken, maar dan ben je altijd zwakker als je van A naar B loopt, of de zone heeft geen gebouwen etc. Nee, geef mij dan maar een kleinere/smallere hitbox met abilities die je tijdens combat kan gebruiken ter voordeel. Als Revenant speel ik letterlijk de counter-meta, een ander zijn abilities op slot gooien en ze kunnen niet zo veel meer hoor
Ik speel op platinum. De zegen van middelmatig zijn is in dit geval dat er spelers zat zijn in ranked
Er is wel een duidelijk verschil met casual spelen en ranked. De ene dag heb ik zin in wat meer serieus gamen, de andere dag lekker dom schieten. Heerlijk dat hiervoor er verschillende modi zijn waar ik uit kan kiezen. Of een game faalt in vanuit kijkers perspectief lijkt me niet heel relevant? Als het maar leuk om te spelen is toch?
Nah, ben het met je oneens dat offensieve karakters altijd in het voordeel zijn. Er is een reden dat in competitief Apex vrijwel iedereen speelt met gibby/wattson/wraith. Juist doordat je een gebied goed kunt afschermen en hierdoor de betere positie krijgt win je de gevechten. De crux zit hem inderdaad in het tijdig en goed verplaatsen naar een volgende positie. Daar zit het verschil tussen een goed team en een slecht(er) team in.
Nah, ben het met je oneens dat offensieve karakters altijd in het voordeel zijn. Er is een reden dat in competitief Apex vrijwel iedereen speelt met gibby/wattson/wraith. Juist doordat je een gebied goed kunt afschermen en hierdoor de betere positie krijgt win je de gevechten. De crux zit hem inderdaad in het tijdig en goed verplaatsen naar een volgende positie. Daar zit het verschil tussen een goed team en een slecht(er) team in.
Ja ik ben het met je eens dat het vermogen om situaties uit te lezen nog altijd het belangrijkste is. Dat is ook waarom we in casual het best aardig doen, inclusief de 4-8 predator/diamond team trials die in die lobbies te vinden zijn. De enige momenten dat we even passief spelen, is als er een moment is waarbij wij in het nadeel zijn om richting de zone te lopen en we hebben 2 teams nodig die elkaar beginnen te vechten, pas dan gaat de deur open om te bewegen. Maar buiten dat om ga ik liever schieten dan wachten, wachten doe je maar als je in je graf ligt 
En als Ranked nog steeds leeft, prima, go for it, maar het is te slaapverwekkend voor mij en m'n maten dus dat hebben we gelaten voor wat het is. In niemandsland landen, looten, en dan langzaam aan naar de laatste zone lopen, dat is geen gameplay. Maar dat is wel waar defensiefe karakters het wat beter doen, dus ik begrijp het wel hoor, maar het blijven karakters die in het moment weinig te bieden hebben tenzij je al in een gebouw zit, dat is een feit. Void Jumping en Portals > Een minigun en walls die 5 sec nodig hebben om te gebruiken, toch?
Bovendien is er een 'hidden elo' in Casual, waarbij je met sterkere teams komt te spelen als je winrate hoger is, en als je 10x achter elkaar verliest direct na het droppen dan kom je makkelijkere teams tegen. Zegmaar een soft-ranked systeem waar je per game 500-1000 elo kan winnen/verliezen. Het is dus meer dan competitief genoeg en het tempo is veel hoger en leuker
En als Ranked nog steeds leeft, prima, go for it, maar het is te slaapverwekkend voor mij en m'n maten dus dat hebben we gelaten voor wat het is. In niemandsland landen, looten, en dan langzaam aan naar de laatste zone lopen, dat is geen gameplay. Maar dat is wel waar defensiefe karakters het wat beter doen, dus ik begrijp het wel hoor, maar het blijven karakters die in het moment weinig te bieden hebben tenzij je al in een gebouw zit, dat is een feit. Void Jumping en Portals > Een minigun en walls die 5 sec nodig hebben om te gebruiken, toch?
Bovendien is er een 'hidden elo' in Casual, waarbij je met sterkere teams komt te spelen als je winrate hoger is, en als je 10x achter elkaar verliest direct na het droppen dan kom je makkelijkere teams tegen. Zegmaar een soft-ranked systeem waar je per game 500-1000 elo kan winnen/verliezen. Het is dus meer dan competitief genoeg en het tempo is veel hoger en leuker
in het weekend voor de update ook al last van (ps4) Ik add je vanavond. Welke rank ben je geëindigd vorige seizoen?Thomderanged schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:52:
Ik heb gister nog een goed potje met rampart gespeeld. Champion geworden met 0 kills en 136 dmg. Nou haal ik daar geen voldoening uit, maar het voegt in de teamplay wel degelijk iets toe. Elke nieuwe ring (of locatie) maakte ik op een hoog vantage point een turret bunkertje en schoot op alles wat bewoog. Het meeste is dan te verweg om echt hits mee te maken, maar je dwingt ze wel in cover en ontneemt ze daardoor routes naar de nieuwe ring. Mijn teammates konden zich wel naar goed posities verplaatsen en met z’n 2en de squad die ik gepinned had oprollen. Dus Rampart is zeker niet nutteloos.Renzzie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:19:
@kevz oftewel, er is wel een rol voor Rampart in jouw ogen, maar niet in een gamestijl die bij je past. Dus de conclusie 'Rampart is een nutteloos karakter' is wat kort door de bochtEr zijn zat mensen die defensief spelen juist heerlijk vinden. Mooie positie pakken, goede transities pakken van plek naar plek. De endgame winnen en evt. in ranked zo puntjes naar binnen harken.
Ik ben zelf een beetje hybride speler. In casual ren ik als een gek op ieder schot af. In ranked, wat ik ook graag speel, kies ik positie en ga ik alleen gevechten aan waar we het voordeel hebben. In ranked zal ze dus een leuk karakter zijn om mee te spelenVoordeel aan ranked is dat je gemiddeld wat meer gebalanceerde potjes hebt en niet in van die rare battles komt van 15 man omdat de meeste maar wat aan het klooien zijn.
@kevz Ik weet niet of je het ook zo bedoelt, maar het zou wat aardiger staan als er wat vaker ‘ik vind’ in je post staat en niet ‘het is’. Niet iedereen speelt de game zoals jij (geef je ook wel aan hoor). Wellicht dat de top gamers een vergelijkbare mening hebben, maar ik deel die mening bijvoorbeeld niet. Je kunt een caustic bijv ook offensive spelen. Tonnetjes op plekken zetten zodat je je tegenstander die ene gang of dat die ene escape in dwingt zodat je hem daar kunt pakken. En dan heb ik het over in combat, dus niet vooraf een ‘val’ opzetten.
[ Voor 68% gewijzigd door Tusk op 21-08-2020 11:17 ]
Vorig seizoen erg weinig ranked gespeeld, ergens in gold beland. Voorheen zaten we rond Platinum.Tusk schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
in het weekend voor de update ook al last van (ps4) Ik add je vanavond. Welke rank ben je geëindigd vorige seizoen?
[...]
Ik heb gister nog een goed potje met rampart gespeeld. Champion geworden met 0 kills en 136 dmg. Nou haal ik daar geen voldoening uit, maar het voegt in de teamplay wel degelijk iets toe. Elke nieuwe ring (of locatie) maakte ik op een hoog vantage point een turret bunkertje en schoot op alles wat bewoog. Het meeste is dan te verweg om echt hits mee te maken, maar je dwingt ze wel in cover en ontneemt ze daardoor routes naar de nieuwe ring. Mijn teammates konden zich wel naar goed posities verplaatsen en met z’n 2en de squad die ik gepinned had oprollen. Dus Rampart is zeker niet nutteloos.
@kevz Ik weet niet of je het ook zo bedoelt, maar het zou wat aardiger staan als er wat vaker ‘ik vind’ in je post staat en niet ‘het is’. Niet iedereen speelt de game zoals jij (geef je ook wel aan hoor). Wellicht dat de top gamers een vergelijkbare mening hebben, maar ik deel die mening bijvoorbeeld niet. Je kunt een caustic bijv ook offensive spelen. Tonnetjes op plekken zetten zodat je je tegenstander die ene gang of dat die ene escape in dwingt zodat je hem daar kunt pakken. En dan heb ik het over in combat, dus niet vooraf een ‘val’ opzetten.
We spelen vanavond sowieso, zie je dan
@Tusk Meer Caustics betekend meer kills voor mij haha 
Ze zijn in deze meta erg snel down, grote hitbox, minder health, doe maar!
Ze zijn in deze meta erg snel down, grote hitbox, minder health, doe maar!
Lag nog niet veel last van gehad, maar mijn teammate wel terwijl hij op glas zit en ik op CAI.
Valt me wel op dat er wat sound bugs zijn. Hoor af en toe random het geluid alsof ik iets uit mijn inventory drop en wat andere sound glitches.
Valt me wel op dat er wat sound bugs zijn. Hoor af en toe random het geluid alsof ik iets uit mijn inventory drop en wat andere sound glitches.
Let op:
Graag zoveel mogelijk ontopic blijven. Een kleine discussie over Apex Legends vs een andere game, of een kleine discussie over randzaken van Apex Legends is prima, maar houd het netjes en respecteer elkaars mening. Mocht iemand over de schreef gaan: reageer er niet op en gebruik de "Rapporteer" functie.
Let aub op met het plaatsen van plaatjes. Grote bestanden laden traag op mobiel en hoge resolutie scrollt traag voor iedereen. Thumbnails zijn voor winnaars.
![]() | Zoek je andere Tweakers om Apex Legends mee te spelen? Vergezel ons op de Apex Legends Discord server voor Tweakers Deze server is geen officiële Tweakers-server, Tweakers-crew zal hier dus geen support of moderatie op kunnen geven. |
Graag zoveel mogelijk ontopic blijven. Een kleine discussie over Apex Legends vs een andere game, of een kleine discussie over randzaken van Apex Legends is prima, maar houd het netjes en respecteer elkaars mening. Mocht iemand over de schreef gaan: reageer er niet op en gebruik de "Rapporteer" functie.
Let aub op met het plaatsen van plaatjes. Grote bestanden laden traag op mobiel en hoge resolutie scrollt traag voor iedereen. Thumbnails zijn voor winnaars.