tillietom schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:45:
Speel eigenlijk altijd met een pre-squad maar wat is sbmm kut zeg.
Sinds sbmm zitten we continu tussen de predators en "no-life' mensjes. Werden constant kapot geschoten dus toen maar besloten om ranked te gaan spelen. Vele malen beter en chiller

Lekkere potjes van 5/10 kills.
Snap niet waarom ze dat sbmm hebben ingevoerd
Ranked was er om juist serieus te spelen en casual was er om lekker te raggen en te klooien. Nu worden we constant in casual gepakt door die "no-lifers" en in ranked kunnen we lekker ons ding doen.
Iemand meer informatie of ze het ooit weer terugdraaien?
Casual Apex is kapotgemaakt door SBMM. Alleen de mensen die voor het eerst FPS spelen en beginnen met Apex is het voor hen leuk. Dat is ongeveer 30%(?, schatting) van de totale community. Zelfs mensen die ik ken die gemiddelde skill level hebben. (Silver/ Gold) is SBMM casual moeilijker dan ranked! Dan weet je dat er iets niet klopt.
Spel is ook solo niet meer te spelen, dan denk je leuk, waarom zoek je geen vrienden Scy en dan is Apex toch weer leuk? Ik heb 200 friends op Origin en 60 mensen op NL Discord maar er is niet altijd iemand beschikbaar in jouw skill range (Diamond). Als je buiten je skill range iemand zoekt wordt je zwaar gestraft!
Speel je Casual of Ranked met iemand onder jouw skill range dan moet je je teamgenoten carry’en aangezien de hoogste skill level in je team als maatstaaf is voor de matchmaking systeem. Als je iemand zoekt boven je skill systeem dan wordt je juist weer van alle kanten ingemaakt en moet jouw teamgenoot carry’en. Dit is voor NIEMAND leuk.
Negen in de tien gevallen is Casual moeilijker dan Ranked. Aangezien SBMM je hoogst haalbare gemeten skill is. En Ranked gebaseerd is op hoe hoog je kán komen. Apex is een Battle Royale, compleet gebaseerd op Luck (loot en gunfights), waarom zou je casual SBMM maken waardoor het nog competitiever element wordt met Luck gebaseerde gameplay? Dit met diverse hitreg issue’s houdt Respawn de schijn voor dat het ooit een competitief spel zou worden als CS:GO.
Daarnaast het feit dat SBMM Casual gebaseerd is op - volgens Respawn developer - op Player & Gun Metrics. Dus hoe goed je bent met aim en je K/D ratio. Dat betekent dus dat je nooit moet spelen als je moe ’s avonds thuis komt van werk of school en dan achter je PC kruipt. Je kunt niet denken dat je even “ontspannen” solo casual een paar potjes leuk kunt spelen. Het is droppen en gelijk afgeknald worden omdat je de laatste 15 games je gun metrics een beetje hoger waren dan op je vermoeide dag. Dan blijft alleen Ranked nog over, dan speel je Ranked om lekker even “casual” te spelen. Omgekeerde wereld.
Nu zit ik in Diamond en ben een gemiddelde speler. Maar als ik Casual speel wordt ik gewiped door een pre-made Predator squad. Als ik Ranked speel wordt ik gewiped door een pre-made Predator squad. Altijd tryhards, altijd sweats, altijd mensen die minimaal 4 uur per dag spelen en helemaal opgewarmd aan de game beginnen. Probeer jij dan nog maar even “relaxed” apex te spelen en slechts als kanon- en lootvoer voor andere mensen fungeren. Je bevindt je dan letterlijk in een gat waar je niet uit komt.
Heel veel mensen (ik ook helaas, sorry) hebben een smurf account aangemaakt. Hierdoor kun je Ranked spelen in bronze en silver etc. Helaas kanalen als TSM_Albralelie maken serie video’s aan als: “Solo to predator” wat promote en motiveert meer mensen smurfs aan te maken. Dan spelen ze dus solo met een smurf account en dan gaan ze door alle bronze en silver games heen en verzieken de mensen die in die skill level thuis horen. Oftewel wat ik er mee wil zeggen, het smurf probleem is nu groter dan ooit. En dat gaat Respawn pijn doen, want mensen kopen ook geen skins op hun main account meer wanneer ze de meeste tijd doorbrengen op hun smurfs. GG Respawn, smart thinking.
Als laatste, je hebt ook nog je daily’s en weekly challenges “make 5 headshots with snipers”, dus hoor je nou je eigen teamgenoten te kort doen door voor weekly challenges te gaan om je Battlepass te halen dit seizoen? En dus in feite het spel verziekt voor je teamgenoten die door SBMM gedoe al moeite genoeg hebben met 1 tegen 3 gevechten elke keer.
No Thanks Respawn.