Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-09 11:35
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:45:
[...]
Ja daar zit wel wat in. Merk dat wij nu ook vaak de combat opzoeken in de vorm van fuck-it. Dan kan je leuke potten hebben met een aantal kills. Maar puur voor de win is ontwijken soms beter.

Toch denk ik dat er wel dit soort aanvullingen zullen komen. Omdat het free to play is moeten ze een constante/groeiende playerbase houden. Mijn vermoeden is dat er iets van seizoenen wel snel zullen komen. Met eigen unlocks enz. enz
Ja precies dat, die lekkere blinde hero-plays bij vlagen die niet zouden mogen werken maar af toe toch de winst opleveren zijn wel de beste momenten met afstand. :)

Ik vrees dat je gelijk hebt, maar hoop toch oprecht dat ze leren van de enorme ranked slangenkuil van o.a. CS:GO, Overwatch, de MOBA's etc etc. Dat verplicht moeten kiezen tussen gescheld en gejank vanaf de eerste team encounter in ranked mode als je (eens) niet een pre-made team hebt, of casual waar alles plaats vindt behalve het spelen van het spelletje. Dat lijkt me een business model wat zo snel mogelijk de deur uit moet.

Laat ze maar net als met Siege met nieuwe maps en Legends komen (helemaal als ze in origin premier access zitten). :+

• servival7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-09 11:41
Er is al iets van een Ranked mode in de code gevonden.

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-09 15:49

iew

What the...?!

Ryada schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Heel makkelijk:
Je comment voegt niks toe aan de discussie, en het enige 'inhoudelijke' in je post was dat ik een betweter/wijsneus ben. Waardoor je post alleen een 'klaag' content heeft. :9
Ah je ging er dus direct van uit dat mijn opmerking over jou ging en niet over de persoon waar jij tegen sprak, okay.

Wie de schoen past..., maar goed laat ik het hier maar bij houden.

Ik zie wel overal deze game opduiken op internet onder gamers dus een hype is het wel een beetje, over hyped ? ik weet het niet want ik heb er nog niet echt naar gekeken, heel kort een stukje op Twitch maar ziet er gewoon uit als het zoveelste shootertje.

Ineens was de game er, had er eerder ook nooit van gehoord of wat van gezien.
Beter uitgewerkt dan andere vergelijkbare shooters ? Ik zou het niet kunnen/durven zeggen...

To do or not to do...

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-09 22:10
iew schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:14:
[...]

Ah je ging er dus direct van uit dat mijn opmerking over jou ging en niet over de persoon waar jij tegen sprak, okay.

Wie de schoen past..., maar goed laat ik het hier maar bij houden.

Ik zie wel overal deze game opduiken op internet onder gamers dus een hype is het wel een beetje, over hyped ? ik weet het niet want ik heb er nog niet echt naar gekeken, heel kort een stukje op Twitch maar ziet er gewoon uit als het zoveelste shootertje.

Ineens was de game er, had er eerder ook nooit van gehoord of wat van gezien.
Beter uitgewerkt dan andere vergelijkbare shooters ? Ik zou het niet kunnen/durven zeggen...
Niemand had er nog nooit van gehoord of gezien. Er is bewust geen marketing of aankondiging geweest voor deze game en ik snap dat ook wel. Tegewoordig voordat EA wat released wordt er al geroepen EA Bad, don't buy/play because EA enz enz. En dat is ook terecht, want ze hebben zelf een paar grote misstappen gemaakt.

Daarom is het juist zo leuk dat er uit het niks BAM opeens een hele goede shooter is waarbij echt over veel zaken is nagedacht en lekker speelt. En dat is ook wat iedereen zegt.

Dus prima als je deze 'hype' even overslaat, maar ga dan niet ongefundeerd lopen klagen hier.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• zorman
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-03 15:04
ammel chille!

Dikke game, hopelijk snel updates.
Zijn blijkbaar toch vanalles van plan, nog dit jaar

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:59
Apex Legends een hype :')

Zo, een paar avonden gespeeld en ondanks dat ik er nog steeds geen moer van kan vind ik het wel erg leuk. Speelt supersoepel en teamwork gaat met dat pingen eigenlijk best goed. Speel voornamelijk met die medic met de vliegende schildpad, is wel handig om je teamgenoten mee te helpen.

Moet alleen wel leren om de abilities te gebruiken want die maken het een stuk makkelijker. Qua wapens weet ik het nog niet. ik pak eigenlijk altijd wit->blauw->paars zonder er echt goed op te letten :P

• servival7
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Niemand had er nog nooit van gehoord of gezien. Er is bewust geen marketing of aankondiging geweest voor deze game en ik snap dat ook wel. Tegewoordig voordat EA wat released wordt er al geroepen EA Bad, don't buy/play because EA enz enz. En dat is ook terecht, want ze hebben zelf een paar grote misstappen gemaakt.

Daarom is het juist zo leuk dat er uit het niks BAM opeens een hele goede shooter is waarbij echt over veel zaken is nagedacht en lekker speelt. En dat is ook wat iedereen zegt.

Dus prima als je deze 'hype' even overslaat, maar ga dan niet ongefundeerd lopen klagen hier.
Volgens mij was de grootste reden om geen aankondiging te doen dat een shooter in het titans universum, zonder titans en wall running, bij voorbaat al negatief zou worden ontvangen. Daarom hebben ze bedacht dat mensen eerst het spel maar eens moesten spelen dan konden ze echt een oordeel vellen.

Goede keus zo blijkt wel.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:36
hype (de; m; meervoud: hypes) 1. iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt

Mwah, Apex voldoet toch redelijk aan de definitie. Of het een blijver is (wat voorstelt) moeten we nog zien maar als we bv naar Black Out kijkt, daar was men ook in het begin lyrisch over. Zou ook de nieuwe PUBG/Fortnite killer worden.
Maar die 'hype' was ook wel weer snel verdwenen.

Begrijp me goed, ik zeg nergens dat het een slechte game is. Maar ik ben wel wat terughoudend wat betreft mijn enthousiasme. Eerst maar eens zien hoe dit zich ontwikkeld. Na een maand Blackout spelen kwam ik uiteindelijk ook weer terug naar PUBG, ondanks al zijn tekortkomingen.

Wat ik tot nu toe heb gezien is wel aardig, maar ik word zeker niet weggeblazen. Maar dat is dan ook voornamelijke gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:05
De gameplay alleen al, blaast de movement van pubg echt omver.

PUBG voelt super houterig aan, in apex legends vlieg ik echt door de map en die slide is echt een goede toevoeging.

De map van pubg vind ik ook te groot, hier heb je teminste lekker veel actie.

Ambition88 wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:44 (18%)

• ChojinZ
Ambition88 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:43:

PUBG voelt super houterig aan, in apex legends vlieg ik echt door de map en die slide is echt een goede toevoeging.

Fijn voor je. Maar dat is voornamelijk een kwestie van smaak/ wat een speler in een spel zoekt... ;)

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Idd, heb al wat wins te pakken met een maat van me. Vindt het ook wel lekker dat een potje maximaal ongv 20 minuten duurt.

• dezekeer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-08 15:21
ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Fijn voor je. Maar dat is voornamelijk een kwestie van smaak/ wat een speler in een spel zoekt... ;)
Precies maar daarom zegt hij toch ook, klinkt nogal minnetjes.

Heb dat ook met pubg, en daarbij nog eens het richten wat anno 2008 is. Jaloers op mensen die zich ermee kunnen vermaken.

dezekeer wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:09 (17%)

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:37

Helaas is PUBG de enige semi-realistisch BR-shooter (die standalone is) en de nieuwe map is best vet gelukkig. Apex Legends is echter zó soepeltjes in alles. Het bewegen, klimmen, sliden, de abilities, het schieten, het pingen, alles. Helaas ben ik er nog bar slecht in maar iets in die game blijft me er naar toe trekken.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

Ik vind beide games erg sterk. Als je een semi-realistische tactische shooter zoekt is PUBG een veel betere keuze. Als je een arena style BR game zoekt is Apex Legends een veel betere keuze.

Ik heb me meer dan duizend uur vermaakt in PUBG en ik weet zeker dat ik me meer dan duizend uur ga vermaken met Apex Legends, het zijn gewoon totaal verschillende games die deels ook aan aparte behoeftes voldoen.

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-09 07:04

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe maak je iemand in hemelsnaam jumpmaster? ik word echt zoo vaak jumpmaster gemaakt dat hetgewoon vervelend word :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:55

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ricmaniac schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:11:
Hoe maak je iemand in hemelsnaam jumpmaster? ik word echt zoo vaak jumpmaster gemaakt dat hetgewoon vervelend word :P
Ctrl is het geloof ik standaard, je kan het doorschuiven naar de volgende. :)

Anyhow, ondertussen alweer level 15 - wat speelt Apex heerlijk weg. Totaal niet die stress die ik in PUBG ervaar en je zit niet half de match te campen om vervolgens in 3 seconden neergemaaid te worden.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• A.W.E.S.O.M.-0
D4NG3R schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Anyhow, ondertussen alweer level 15 - wat speelt Apex heerlijk weg. Totaal niet die stress die ik in PUBG ervaar en je zit niet half de match te campen om vervolgens in 3 seconden neergemaaid te worden.
Ja he :) Ze hebben alle pijnpunten van PUBG perfect aangepakt en het genre permanent veranderd imho. (nog los van alle bugs en slechte performance)

-De stress van permadeath door opnieuw ingeroepen te kunnen worden.
-Door het ping systeem kan je ook met mensen spelen die niet constant professionele callouts maken en heb je niet de hele tijd die discussies over welke boom precies 'die boom' is.
-De abilities maken campen niet de go-to strategie
-Dat geklooi met de inventory is verleden tijd.

Hopen dat de rest van de industrie deze lessen snel overneemt!

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:47
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:45:
[...]

Ja daar zit wel wat in. Merk dat wij nu ook vaak de combat opzoeken in de vorm van fuck-it. Dan kan je leuke potten hebben met een aantal kills. Maar puur voor de win is ontwijken soms beter.

Toch denk ik dat er wel dit soort aanvullingen zullen komen. Omdat het free to play is moeten ze een constante/groeiende playerbase houden. Mijn vermoeden is dat er iets van seizoenen wel snel zullen komen. Met eigen unlocks enz. enz
Dat is toch allang een feit?

https://www.eurogamer.nl/...x-legends-roadmap-onthuld

• ChojinZ
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:36:
[...]

-De stress van permadeath door opnieuw ingeroepen te kunnen worden.
Ik leef voor die stress. :+
Het kunnen respawnen vond ik juist best wel een tegenvaller...

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:45
unfor schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Sterk argument, heb je het al gespeeld dan? (zelfde geld voor de held met sterke argumenten hier boven.)
Voor mij is het zeker een fortnite killer, omdat ik fortnite niets en dan ook helemaal niets aan vind.
Ik vermoed echter een groot leeftijdverschil hier. ;)
ja en no way

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:36:
[...]

Ja he :) Ze hebben alle pijnpunten van PUBG perfect aangepakt en het genre permanent veranderd imho. (nog los van alle bugs en slechte performance)
Ervaar jij echt bugs / slechte performance dan? Nou moet ik zeggen dat ik absoluut geen zwak systeem heb (Ryzen 5 2600X / RX 470) maar ik drop eigenlijk alleen maar frames wanneer ik inzoom op mensen die net de smoke ability hebben gebruikt.

Bugs ben ik nog niet tegen gekomen, alleen vind ik het wat raar wanneer je "Voicechat to text" aanzet je de complete voicechat ook niet meer hoort.. Had gehoopt dat het beide was aangezien sommige mensen niet te volgen zijn. :')

Oh ja, Text 2 speech. :D

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 09:07

Ryada

Makeshift gamedev

shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:30:
[...]

omdat er veel geroepen wordt fortnite killer.. apex dit en dat..
Imo is het ook een fortnite killer. Al is zelfs "hello kitty island" een fortnite killer voor mij. *wie dat bouwen heeft bedacht wil ik eens een hard woordje mee spreken.* Mensen mogen leuk vinden imo wat ze willen, ik vind deze game 1 van de betere games die uit is gekomen in het laatste anderhalf jaar, en voor mij zal het iig mijn goto BR zijn als ik er 1 ga spelen.
Maargoed, om inhoudelijk op je fortnite killer reactie te reageren: Het feit dat een spel een `[insert your favourite game here] killer` word genoemd. Betekend niet dat je meteen alleen maar naar een topic hoeft te komen om te klagen omtrent de `killer game` als jou favoriete spel eens niet de favoriet is. Als het onderbouwende kritiek is en er een discussie kan plaatsvinden ben ik helemaal voor, maar als je alleen maar gaat lopen zagen op dat dit spel overhyped is, het geen fortnite killer is naar jou mening (ondertussen heeft Apex 3x zoveel twitch viewers dan Fortnite) ga dan gewoon wat nuttigs doen in je leven. Tot dusver heb ik nog weinig tot geen onderbouwends/beargumenteerde comments van jou gezien dus ik ga er maar vanuit dat je niet meer dan 1 zin van mijn reactie hebt gelezen :X

Anywho back on topic en we gaan het over leukere dingen hebben..... Als ik een voorstel mag doen stel ik voor om te gaan babbelen over Apex. :>

Ryada wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:31 (3%)
Reden: verwoording en zinsopbouw

Steam: Ryada.

• SomerenV
shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:30:
[...]

omdat er veel geroepen wordt fortnite killer.. apex dit en dat..
Apex lijkt qua graphics en items heel erg op Fortnite dus die vergelijking is vrij makkelijk. Veel mensen reageren vervolgens overigens vaak snel door te zeggen dat Apex een andere doelgroep aanspreekt. Fortnite voor de wat jongere generatie, Apex voor de wat oudere generatie. Maar om nou te zeggen dat de game teveel gehyped wordt? Nee. Het is gewoon een shooter die onwijs goed in elkaar steekt vanaf dag 1 en die werkt zoals het moet vanaf dag 1. Dat is een positieve ervaring voor veel mensen en dat zie je terug in de lovende reacties.

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-09 18:33
Apex staat nu gewoon ook al sinds de release veruit bovenaan bij twitch, maar ben toch bang dat alle kiddies ook gaan mee verhuizen vanaf fortnite als deze game zo populair gaat worden.

• CT
  • Laatst online: 11:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik vind fortnite echt niks maar apex groeit wel snel bij mij, ben nu al 1x champion geweest maar nog 0 kills overall ooit gemaakt ;-) Eigenlijk is dat wat ik bij fortnite dacht dat zou kunnen met dat "bouwen" dat je mooie defenses kan neerzetten maar Apex (zonder bouwen) doet dit veel beter.
Neem een path finder, zoek de juist plek, speel snel tactisch (decoys, shields) en zorg dat je er goed bij zit.
Verlies je de eerste encounter? Dan voel ik echt veel minder frustratie dan bij fortnite, daar was ik er altijd na een seconde wel klaar mee. Bij Apex kan je ook vrij vlot weer opnieuw beginnen.

• ChojinZ
Ryada schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:17:
[...]

voor mij zal het iig mijn goto BR zijn als ik er 1 ga spelen.
Ook als EA besluit om er een pay2win game van maakt?

Ik snap de enthousiasme maar ik ben ook kritische en terughoudend. EA kennende zullen ze aan het grote succes van de game willen verdienen. Daarnaast moeten de servers ook betaald worden. Het zou mij dan ook niets verbazen als je later weer betaal DLC's krijgt, extra (betere) wapens die je kan kopen, skin packs, etc.

En misschien zie ik het wel te somber in. Maar mijn vertrouwen in EA is momenteel heeeeeeel laag.... :+

• Roshnak
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-09 15:24

Roshnak

PSN: Roshgill

Als iemand vanavond samen wilt knallen op de PS4.

ID: Roshgill

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:49:
[...]

Ik snap de enthousiasme maar ik ben ook kritische en terughoudend. EA kennende zullen ze aan het grote succes van de game willen verdienen. Daarnaast moeten de servers ook betaald worden. Het zou mij dan ook niets verbazen als je later weer betaal DLC's krijgt, extra (betere) wapens die je kan kopen, skin packs, etc.

En misschien zie ik het wel te somber in. Maar mijn vertrouwen in EA is momenteel heeeeeeel laag.... :+
Ik heb vertrouwen in Respawn. Zeker aangezien EA geen invloed op de development heeft gehad en alleen als published werkt voor deze game (confirmed door Respawn hunzelf) ze hebben de game moeten pitchen bij EA en hun moeten overtuigen om het te mogen releasen met hun als publisher. Loot boxes zitten al in het spel maar zijn puur cosmetics en dat is naar mijn mening prima.
"Not to be throwing EA under the bus, but this wasn’t the game they were expecting. I had to go to executives and show it to them and explain it and…not convince but more “Hey, trust us! This is the thing you want out of us.” As a corporation, they can only quantify based on past data and they’ve never done anything like this before. There’s a giant rainbow question mark over revenue projections for this game. They’re like “We don’t know! We can’t predict.” This is a game we had to say “This is what we want to do. Help us get there.” They had no hand in development or anything about this game"

Ryada wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:01 (24%)
Reden: quote added

• Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:39

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:49:
[...]

Gelukkig is alleen EA een uitgever die op winst uit is. |:(

Mocht je het afgelopen jaar nog niet in gaming land hebben rondgekeken dan heb je vast Bethesda, EPIC games en anderen misgelopen. Vind het langzamerhand echt treurig hoe snel iets wordt afgeschreven omdat het toevallig in de Origin store staat. Zijn vaak dezelfde mensen die elk jaar braaf Fifa aanschaffen (over uitmelken gesproken). Maar zoals Respawn al heeft aangegeven, EA heeft weinig tot niets geen inspraak in deze game gehad en zoals het nu lijkt zal dat ook de toekomstige updates hetzelfde blijven. Tot dusver is er gezegd dat de enige aankopen die gedaan kunnen worden cosmetische zijn en wie zijn wij om dat tegen te spreken? Activision Blizzard een bedrijf dat ook enorm goed is om winst te pakken waar het kan (EA is niet de enige boze broeder in gaming land), heeft dit ook al aangetoond met Overwatch, dus waarom zou EA niet hetzelfde doen met Apex Legends.

Overigens het is free 2 play, dus mocht het ooit gebeuren dat ze het pay 2 win maken, dan kun je zonder kosten eruit stappen en laat je de game rustig doodbloeden. Maar het lijkt me vreemd dat het die kant op zou gaan. EA heeft heus wel wat geleerd na het Battlefront 2 gedoe en later met het gezeur rond Battlefield V.

p.s. Skinpacks =/= pay2win, maar goed ik verwacht dat je dat zelf ook wel snapt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• shakespeare
SomerenV schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:32:
[...]

Apex lijkt qua graphics en items heel erg op Fortnite dus die vergelijking is vrij makkelijk. Veel mensen reageren vervolgens overigens vaak snel door te zeggen dat Apex een andere doelgroep aanspreekt. Fortnite voor de wat jongere generatie, Apex voor de wat oudere generatie. Maar om nou te zeggen dat de game teveel gehyped wordt? Nee. Het is gewoon een shooter die onwijs goed in elkaar steekt vanaf dag 1 en die werkt zoals het moet vanaf dag 1. Dat is een positieve ervaring voor veel mensen en dat zie je terug in de lovende reacties.
ik ben 32 game al 25 jaar.. vindt fortnite geweldig. vaak vinden mensen het niks omdat ze noob zijn en helemaal afgeschoten worden.
en dat builden hoort juist bij de game.
Deze game doet me denken aan blops4.. vanavond nog maar eens testen en tegelijk the division 2.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:06:
[...]

ik ben 32 game al 25 jaar.. vindt fortnite geweldig. vaak vinden mensen het niks omdat ze noob zijn en helemaal afgeschoten worden.
Deze game doet me denken aan blops4.. vanavond nog maar eens testen en tegelijk the division 2.
Nee ik vind het niets omdat het geen shooter is maar een builder en het moment dat ik minecraft met guns wil spelen, dan speel ik wel minecraft met guns. De enige reden waarom Fortnite de building mechanics heeft is omdat ze de core game hebben omgebouwd naar een BR (spoedklusje, want het ECHTE Fortnite leverde niet genoeg users op en ze wilden meeliften op het succes van PUBG op dat moment. Wat ze overigens goed hebben gedaan). Leeftijd heeft er niets mee te maken, jong en oud kan het leuk vinden. Ik vind het persoonlijk niets omdat het op alle fronten afwijkt van een BR concept. Tevens in een game waarin de bloom mechanic is verwerkt kun je amper nog spreken van "afgeschoten" worden. Je wordt geRNG'd, het heeft maar in beperkte mate met je daadwerkelijke aim te maken.

Maar goed, ieder zijn smaak uiteraard.

Damien wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:12 (7%)

• shakespeare
Damien schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:10:
[...]

Nee ik vind het niets omdat het geen shooter is maar een builder en het moment dat ik minecraft met guns wil spelen, dan speel ik wel minecraft met guns. De enige reden waarom Fortnite de building mechanics heeft is omdat ze de core game hebben omgebouwd naar een BR (spoedklusje, want het ECHTE Fortnite leverde niet genoeg users op en ze wilden meeliften op het succes van PUBG op dat moment. Wat ze overigens goed hebben gedaan). Leeftijd heeft er niets mee te maken, jong en oud kan het leuk vinden. Ik vind het persoonlijk niets omdat het op alle fronten afwijkt van een BR concept. Tevens in een game waarin de bloom mechanic is verwerkt kun je amper nog spreken van "afgeschoten" worden. Je wordt geRNG'd, het heeft maar in beperkte mate met je daadwerkelijke aim te maken.

Maar goed, ieder zijn smaak uiteraard.
huh? leg uit.. fortnite is juist alleen maar aim horizontel en vertical.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:15:
[...]

huh? leg uit.. fortnite is juist alleen maar aim horizontel en vertical.
http://arenafps.com/fortn...e-weapon-bloom-mechanics/

• shakespeare
ja snap ik omdat het sandbox is.. je moet nog steeds aimen probeer maar lol en niet zo'n beetje ook. maargoed genoeg hierover...

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:56
@shakespeare van fortnite moet ik k.tse,zo lelijk vind ik het en bouwe is niks.Ah ieder ze ding,hoe minder kids bij apex hoe beter.Maar ah die kids brengen geld in de la,door al die skins te kopen.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:57

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Edit:foutje

BlackEyedAngel wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:55 (93%)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• ChojinZ
Damien schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Gelukkig is alleen EA een uitgever die op winst uit is. |:(

Mocht je het afgelopen jaar nog niet in gaming land hebben rondgekeken dan heb je vast Bethesda, EPIC games en anderen misgelopen. Vind het langzamerhand echt treurig hoe snel iets wordt afgeschreven omdat het toevallig in de Origin store staat. Zijn vaak dezelfde mensen die elk jaar braaf Fifa aanschaffen (over uitmelken gesproken). Maar zoals Respawn al heeft aangegeven, EA heeft weinig tot niets geen inspraak in deze game gehad en zoals het nu lijkt zal dat ook de toekomstige updates hetzelfde blijven. Tot dusver is er gezegd dat de enige aankopen die gedaan kunnen worden cosmetische zijn en wie zijn wij om dat tegen te spreken? Activision Blizzard een bedrijf dat ook enorm goed is om winst te pakken waar het kan (EA is niet de enige boze broeder in gaming land), heeft dit ook al aangetoond met Overwatch, dus waarom zou EA niet hetzelfde doen met Apex Legends.

Overigens het is free 2 play, dus mocht het ooit gebeuren dat ze het pay 2 win maken, dan kun je zonder kosten eruit stappen en laat je de game rustig doodbloeden. Maar het lijkt me vreemd dat het die kant op zou gaan. EA heeft heus wel wat geleerd na het Battlefront 2 gedoe en later met het gezeur rond Battlefield V.

p.s. Skinpacks =/= pay2win, maar goed ik verwacht dat je dat zelf ook wel snapt.
Wow! Op de teentjes getrapt? :>

Ik zeg enkel dat ik de ontwikkeling van het spel eerst afwacht en dat ik terughoudend ben vanwege de samenwerking met EA. Dat jij denkt dat ik EA als enige boze broeder zie in gaming land is een verkeerde aanname. Ik snap ook niet goed waar je dat vandaan haalt. Die aanname is namelijk nergens op gebaseerd.
Damien schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Ik ken anders zat games waar camo skinpacks te koop waren die wel degelijk voordeel gaven omdat je minder goed zichtbaar was. Skinpacks =/= pay2win is dus niet altijd waar. ;)

• Pindamann
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-09 20:41
Add me op PC onder KatFanaat

• SomerenV
@ChojinZ Vince Zampella heeft aangegeven in een interview dat EA géén vinger in de pap heeft bij Apex Legends. Dit is 100% het product van Respawn. Het enige wat EA doet in dit geval is ze een platform aanbieden. Of dat ook zo blijft is een tweede (het is en blijft EA) maar voorlopig heb ik er alle vertrouwen in dat Respawn alles netjes weet te balanceren.

Maar waarom afwachten? De game is gratis en speelt echt heerlijk. Mocht EA een of ander debiel besluit doorvoeren dan gaan ze dat écht wel merken. Die liggen redelijk onder een vergrootglas :+ Toen de geruchten op gang kwam afgelopen weekend waren de reacties ook absoluut niet positief en in het beste geval waren ze terughoudend. Respawn heeft echter een pareltje van een game afgeleverd. Eentje die ontwikkeld is zonder de tussenkomt van het grote boze EA. Hopelijk blijft dat zo _/-\o_

@Fraaank Ik was je voor. Hij staat al in de TS :>

SomerenV wijzigde deze reactie 07-02-2019 20:09 (3%)

• Fraaank
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Aandacht!!!!

Heb je toegevoegd! Zet nog even @SomerenV in je vorige post, dan wordt je er bovenin de post bijgezet!

Ik ben rond half 9 wel beschikbaar voor wat potjes!

Fraaank wijzigde deze reactie 07-02-2019 20:09 (9%)

• internaut
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Deftige Armor is dus echt wel de key tot survival.

• ChojinZ
SomerenV schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:07:
@ChojinZ Vince Zampella heeft aangegeven in een interview dat EA géén vinger in de pap heeft bij Apex Legends. Dit is 100% het product van Respawn. Het enige wat EA doet in dit geval is ze een platform aanbieden. Of dat ook zo blijft is een tweede (het is en blijft EA) maar voorlopig heb ik er alle vertrouwen in dat Respawn alles netjes weet te balanceren.
Klopt, dat is ook wat ik heb gelezen. Maar er zijn wel vaker beloftes gemaakt die achteraf niet zijn nagekomen. Sorry, maar alles wat gemaakt en/of gepubliceerd word door EA, bekijk ik met argus ogen.
Ik ben liever kritische en word achteraf blij verrast dan dat ik tegen de zoveelste teleurstelling aanloop. :+
Dat gevoel dus. Je weet dus wel waar ik het over heb. :P
SomerenV schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:07:

Maar waarom afwachten? De game is gratis en speelt echt heerlijk. Mocht EA een of ander debiel besluit doorvoeren dan gaan ze dat écht wel merken. Die liggen redelijk onder een vergrootglas :+ Toen de geruchten op gang kwam afgelopen weekend waren de reacties ook absoluut niet positief en in het beste geval waren ze terughoudend. Respawn heeft echter een pareltje van een game afgeleverd. Eentje die ontwikkeld is zonder de tussenkomt van het grote boze EA. Hopelijk blijft dat zo _/-\o_
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar met afwachten bedoel dat ik eerst wil zien welke kant deze game opgaat voordat ik een oordeel ga geven. Na dag 2 al gelijk roepen dat dit mijn BR to-go word of dat dit de nieuwe PUBG/Fortnite killer word, vind ik persoonlijk erg voorbarig. Er kan theoretisch van alles mis gaan.

Ondertussen speel ik het spel wel. En ik vermaak me best aardig. Mocht het p2w worden, dan pleur ik het er zo vanaf... :)
Mijn indruk van de game is dat hij wel ok is, maar ik ben dan weer niet zo lyrisch als sommige hier...

ChojinZ wijzigde deze reactie 07-02-2019 20:24 (4%)

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:05
Iemand anders ook problemen met Origin?

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Ambition88 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:47:
Iemand anders ook problemen met Origin?
Yup

• A.W.E.S.O.M.-0
ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:54:
[...]
Ik leef voor die stress. :+
Het kunnen respawnen vond ik juist best wel een tegenvaller...
Jij wel, ik vind het ook briljant, wat DayZ ook zo fantastisch maakte, al wordt het wel minder na de eerste paar chicken dinners en het een formule wordt. Maar vrijwel de rest van de server speelt zo verschrikkelijk campy, traag en lafjes. Squadmates die niet vooruit te branden zijn of gewoon domme beslissingen maken door die stress.

Voor de 'fun' vindt ik dit systeem in Apex vooralsnog beter. In PUBG is er zo vaak wel iemand die vroeg dood gaat door hetzij dom handelen, botte pech of met mach zes gelanceerd wordt op een motor. Dan staat diegene een half uur aan de kant en voor de rest is er ook minder aan. Maar goed, het spel is nog maar net uit natuurlijk, wellicht dat ik er straks anders over denk. :)
D4NG3R schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:05:
Ervaar jij echt bugs / slechte performance dan? Nou moet ik zeggen dat ik absoluut geen zwak systeem heb (Ryzen 5 2600X / RX 470) maar ik drop eigenlijk alleen maar frames wanneer ik inzoom op mensen die net de smoke ability hebben gebruikt.

Bugs ben ik nog niet tegen gekomen, alleen vind ik het wat raar wanneer je "Voicechat to text" aanzet je de complete voicechat ook niet meer hoort.. Had gehoopt dat het beide was aangezien sommige mensen niet te volgen zijn. :')

Oh ja, Text 2 speech. :D
Ik doelde op de bugs en performance issues van PUBG. :) Ik heb maar één echte harde bug zelf ervaren en dat is dat als je op eht supply ship doodgaat, je kistje/lijk in de lucht blijft hangen. Verder werkt het vooralsnog erg goed afgezien van één crash to desktop.

• Fraaank
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Net weer paar potjes gespeeld. Speelt wel lekker, al trekt m'n PCtje het niet heel erg lekker (GTX780). Red net aan 60fps op 1080p, terwijl ik op een 1440p scherm speel. Misschien even de driverupdates in de gaten houden. Het blijft lekker spelen en wat me opvalt is dat dit een game is waar er eindelijk wel eens wordt gecommuniceerd. Heb 2 jaar lang Rainbow Six Siege gespeeld en daar hoorde je bijna niemand met een headset, zelfde geldt voor BF1 & BFV. Dat is hier tot nu toe nog beter!

• CT
  • Laatst online: 11:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja dat valt mij ook op, ik ben bijna een vreemde omdat ik geen mic heb, en je hoort duidelijk alle nationaliteiten langskomen die 'gewoon' engels spreken. Misschien toch maar een mic halen, want het kan toch wel goed schelen nu ik vaak in de laatste 3 squads zit. Goeie 'flank' instructies daarmee kan je echt champion worden.

En de dood-op-het airship bug heb ik ook gehad idd.
Ook als je neer bent en nog revived kan worden en dan door een portal gaat, gaat't ook niet helemaal lekker :P Dat zijn iig echt de enige bugs die ik tot nu toe ervaren heb.

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-09 23:08
xeoMe schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:04:
Sinds dinsdag begonnen met Apex Legends echt een toffe game.
Looten gaat snel, spel loopt smooth en heb weinig om te klagen.
Had wel vaak random crashes maar sinds gister een oudere nvidia driver geïnstalleerd en daarna niet meer gecrasht, viel me op dat dit voornamelijk 1080/2080s waren die deze bug hadden.

Ben benieuwd wanneer er ranking komt heb al aardig wat wins.
Origin: xe0Me
Oke heeft niet geholpen crash net weer :'(
Als iemand een fix heeft DM me

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Speelt een stuk lekkerder dan Division2 beta :9

• frye
  • Laatst online: 20-09 18:29
Moest iemand op PC willen spelen...
Voeg me toe: FryeBE

Scheelt wel iets met origin vandaag precies.

• servival7
Hoppa weer een paar wins te pakken.
Wingman is echt een OP pistel. 90 headshot damage.

Heerlijk om te zien ook hoe mensen massaal op mijn decoy schieten als Mirage zijnde. Kan ze daarna mooi in de rug schieten.

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-09 14:48
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:13:
[...]
In PUBG is er zo vaak wel iemand die vroeg dood gaat door hetzij dom handelen, botte pech of met mach zes gelanceerd wordt op een motor.
Battle royales worden nog vrij sterk beïnvloed door de 'random number generator'. Je moet maar net geluk hebben met het wapen eerste wapen dat je pakt. Ondertussen al een paar keer dood gegaan omdat ik alleen een mozambique vond en dan ben ik wel blij dat ik weer kan respawnen _/-\o_ .

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:19
shakespeare schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Ik kan je de hand schudden! Ben zelf ook 32. Heb een brede smaak voor games, van rpg tot fps. Vermaak me prima met pubg, blackout, fortnite en nu heel erg met apex. Ben ik in 1 van deze spellen super goed? Nee! Vermaak ik me opperbest? Jazeker! En daar draait het toch allemaal om?

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• servival7

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:56:
[...]
Wow! Op de teentjes getrapt? :>

Ik zeg enkel dat ik de ontwikkeling van het spel eerst afwacht en dat ik terughoudend ben vanwege de samenwerking met EA. Dat jij denkt dat ik EA als enige boze broeder zie in gaming land is een verkeerde aanname. Ik snap ook niet goed waar je dat vandaan haalt. Die aanname is namelijk nergens op gebaseerd.
Net als de aanname dat zodra het EA betreft het gelijk downhill gaat. ;w
Ik ken anders zat games waar camo skinpacks te koop waren die wel degelijk voordeel gaven omdat je minder goed zichtbaar was. Skinpacks =/= pay2win is dus niet altijd waar. ;)
Nou anders start je de game een keer op en ga je eens in de store kijken ;). Tevens "ik ken anders zat games" en dan er geen 1 noemen, bijzonder.

• ChojinZ
Damien schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:35:
[...]

Net als de aanname dat zodra het EA betreft het gelijk downhill gaat. ;w
:X Ik dacht dat ik het toch vrij genuanceerd had beschreven....Ik heb ook nergens gezegd dat het meteen downhill zal gaan... Misschien moet je al mijn post's nog eens goed nalezen.
ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:22:
[...]

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar met afwachten bedoel dat ik eerst wil zien welke kant deze game opgaat voordat ik een oordeel ga geven. Na dag 2 al gelijk roepen dat dit mijn BR to-go word of dat dit de nieuwe PUBG/Fortnite killer word, vind ik persoonlijk erg voorbarig. Er kan theoretisch van alles mis gaan.

Ondertussen speel ik het spel wel. En ik vermaak me best aardig. Mocht het p2w worden, dan pleur ik het er zo vanaf... :)
Mijn indruk van de game is dat hij wel ok is, maar ik ben dan weer niet zo lyrisch als sommige hier...
Damien schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:35:
[...]

Tevens "ik ken anders zat games" en dan er geen 1 noemen, bijzonder.
Omdat pay2win skins best vaak besproken worden en het een niet onbekend fenomeen is. Maargoed:
PayDay2, WoT, LoL en ik meen me te herinneren dat in PUBG ook een tijd lang skin voordeel zat.

ChojinZ wijzigde deze reactie 08-02-2019 00:27 (30%)

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 22:45
ChojinZ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:24:
[...]

:X Ik dacht dat ik het toch vrij genuanceerd had beschreven....Ik heb ook nergens gezegd dat het meteen downhill zal gaan... Misschien moet je al mijn post's nog eens goed nalezen.

[...]

[...]

Omdat pay2win skins best vaak besproken worden en het een niet onbekend fenomeen is. Maargoed:
PayDay2, WoT, LoL en ik meen me te herinneren dat in PUBG ook een tijd lang skin voordeel zat.
Vertel mij eens wat het 'skinvoordeel' in LoL is dan :)

• Beakzz
In de 2e avond dat ik speel komen er wel wat irritaties naar boven zetten zoals gespawned worden met maar 1 teammate (meerdere keren) of droppen en dan 10 huisjes zonder wapens. Ik bedoel kom op leg dan meer slechte wapens neer ipv 20 shields en attachments.

Voor de rest blijven veel randoms dom naar voren rennen. Lijkt wel of de meeste gewoon voor kills spelen.

• ChojinZ
Jaap. schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:29:
[...]

Vertel mij eens wat het 'skinvoordeel' in LoL is dan :)
https://www.google.com/se...67j0j0i131i67.yFtn_8xlfkQ

Discussies hierover mag je dm-en. Dit is niet de plek daarvoor. :)
Hetzelfde geld voor Damien

• haarbal
  • Laatst online: 11:58
Fraaank schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:15:
Net weer paar potjes gespeeld. Speelt wel lekker, al trekt m'n PCtje het niet heel erg lekker (GTX780).
Mijn R9 290 heeft het ook moeilijk. Zelfs met alle settings naar beneden genuked heb ik die dynamic resolution nodig, ander dipt hij naar de 50 fps op 2560x1080.

Maar m'n grootste probleem is dat ik rusty as fuck ben. Sinds battlefield 3 geen multiplayershooter regelmatig gespeeld, en al helemaal geen battle royale games.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-09 15:50
Wat een topspel. Mijn eerste potje, een kwartier nadat de game uitkwam, resulteerde in een win. Op het moment staat de teller op 9 wins and counting. Lekker!

Jammer is wel dat je soms met 2 teammates, of zelfs alleen zit. Echter had ik in dat potje dat ik alleen spawnde wel 4 squads gewhiped voordat ik zelf aan de beurt was :+

djmelvee wijzigde deze reactie 08-02-2019 01:29 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• SomerenV
Zojuist sommigen van jullie misschien al gelezen hebben een paar dagen terug heeft Tweakers sinds kort een eigen officiële Discord-server. @MueR heeft me gevraagd of dit niet wat is voor de Apex Legends spelers hier en ik denk dat het wel een goed idee is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk!

De link naar de andere community Discord-server laat ik in de TS staan, maar bij deze de vraag aan de spelers hier om ook even een kijkje te nemen op de Tweakers server. Op het moment van schrijven meer dan 1800 members, dus een grotere kans dat je wat fanatieke teammates kunt vinden om een potje mee te fraggen.

SomerenV wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:06 (18%)

• SomerenV
Schaamteloze dubbelpost omdat ik het 'officiële' berichtje (of hoe je het ook wilt noemen) niet wil vervuilen. Net een potje gehad met 3 hele kills :o Ik begin het spel na ~5 uur eindelijk een beetje te snappen! De wapens die ik nu oppak zijn meestal ook wel goed en ik begin het systeem van de items een beetje door te krijgen. Abilities zijn ook echt cool als je er eenmaal een beetje handig in wordt. De liefde voor Apex Legends groeit <3

(Ik geniet nog altijd meer van de trage en meer tactische PUBG-insteek, maar dat kan ook voor een deel door de leeftijd komen. Maar soms wil je gewoon keiharde en snelle actie en dan is AL perfect.)
haarbal schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:41:
[...]
Maar m'n grootste probleem is dat ik rusty as fuck ben. Sinds battlefield 3 geen multiplayershooter regelmatig gespeeld, en al helemaal geen battle royale games.
Ik merk het ook wel hoor. Genoeg multiplayer gespeeld de afgelopen paar jaar maar de stijl van Apex Legends is nieuw voor me. Wat denk ik het meest in de buurt komt is Unreal Tournament (qua snelheid in ieder geval) maar die game heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. In andere shooters ga ik vaak voor de langzame aanpak, berekenend, maar dat gaat in deze game dus niet. Wel goed voor de close combat skills :+

SomerenV wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:12 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:03

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

@SomerenV dank voor de melding van de officiele server!

Voor alle spelers hier: wij staan uiteraard open voor iedeen over het beter inrichten van de Discord server. Suggesties daarvoor horen we graag in het #feedback kanaal op discord, of je mag me DMen. Eventueel kan ik onze bot ook wat dingen laten regelen, zoals een apart tekst/voice kanaal voor AL (dat gaat me alleen even een avondje kosten om dat ook daadwerkelijk in te bouwen in onze bot). Ik hoor graag wat jullie willen!

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

ChojinZ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:34:
[...]

In LoL was het eerder een skin nadeel, maargoed ik weet nu met wat voor persoon ik spreek dus heeft discuseren ook geen zin. Eerst met volle overtuiging aangeven huiverig te zijn omdat het EA betreft waarna verschillende mensen aangeven dat de developers aangeven dat het slechts de publisher is en dat deze weinig invloed hebben. Waarna we in volledige ontkenningsmode gaan "omdat we dat schijnbaar niet hebben gezegd" en dat maar een hele posthistory nagelezen moet worden. Misschien als je zelf wat moeite had gedaan om wat meer over Respawn te achterhalen had je dit alles niet hoeven doen.

Anyways, veel plezier gewenst in het spelletje. Ik vermaak me er kostelijk in, en tot dusver heb ik geen skinvoordeel kunnen merken. Net als in vele andere shooters, zoals Overwatch, CSGO, noem maar op.

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-09 21:31
Ben nu level 10, 2 wins tot dusver. En gisteren deze skin gepacked :9 :

Zelf ben ik nog niet zo goed, vaak wel een aantal kills (1-5).. . Weinig shooter games gespeeld dus dat moet weer groeien. Ben nog een beetje zoekende welke Legend mijn voorkeur heeft. Ik wissel nu nog vaak, waardoor het gebruiken van mijn special abilities nog niet optimaal verloopt.

overdoseh wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:35 (3%)

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 22:45
ChojinZ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:34:
[...]

Ik hoef niet in discussie, maar was gewoon even benieuwd. Dergelijke reddit threads kan iedereen maken, wil niet zeggen dat het waar is natuurlijk ;)

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:58
weet iemand of er ergens een gemakkelijke manier is om de wapens en de maps een beetje te leren?

ik ben redelijk nieuwe in het hele battle royale concept, maar vind het wel grappig.
Alleen wat ik wat minder leuk vind is om dan een shotgun te hebben die blijkbaar een havle seconden later schiet dan dat ik druk. of een shotgun die blijkbaar redelijk gericht schiet en dus beter te gebruiken is van iets verder weg IPV in iemand zijn face gaan staan.

Zo ook, hoe weet je wanneer je een beter wapen tegen komen wanneer hij eigenlijk slechter is.

• Kneth87
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:27
Eerste win gepakt gisteren, ik ben binnen gehaald en zal wss ook de battle pass aanschaffen in Maart.
Veel plezier, terug contact met mijn oude clanbuddy van 10+ jaar terug en kapot gelachen op discord.
Aim begint al wat terug te komen, maar na zeker 10 jaar inactief te zijn op game vlak was dat wel te verwachten.

Qua legends speel ik graag met Pathfinder, Wraith of Lifeline. Eigenlijk heb ik weinig moeite om me aan te passen aan de legend die ik speel en ik wissel graag af. Het valt wel op hoeveel Wraith gekozen word, gisterenavond in al mijn potjes was er altijd wel 1 die wraith pakte.

• pr0mo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 11:20
Leuk om te lezen alle verhalen van mensen die dit oppakken :).
Ik ben zelf eergisteren hiermee begonnen maar dat loopt nog niet zo lekker in totaal 10 kills volgens mij. Ik merk dat ik nog heel erg moet wennen aan het BR genre, Fortnite wel geprobeerd maar de setting en feel trekken me niet zo aan.

Als TF fan kan ik dit wel heel erg waarderen.

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

fjux schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:33:
weet iemand of er ergens een gemakkelijke manier is om de wapens en de maps een beetje te leren?

ik ben redelijk nieuwe in het hele battle royale concept, maar vind het wel grappig.
Alleen wat ik wat minder leuk vind is om dan een shotgun te hebben die blijkbaar een havle seconden later schiet dan dat ik druk. of een shotgun die blijkbaar redelijk gericht schiet en dus beter te gebruiken is van iets verder weg IPV in iemand zijn face gaan staan.

Zo ook, hoe weet je wanneer je een beter wapen tegen komen wanneer hij eigenlijk slechter is.
In het home menu kan je de trainig selecteren (de knop boven de ready knop) Daar kan je een paar (volgens mij niet alle) wapens testen/proberen. Tis voor de rest een beetje proberen en leren tijden speeltijd (tenzij je youtube/twitch gaat kijken).

Wapens imo zijn meer voorkeur dan echt statistisch beter (naar mijn ervaring) ik merk dat sommige wapens wat fijner voor mij persoonlijk werken dan anderen.

Ryada wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:46 (8%)

• ChojinZ
Damien schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:32:
[...]

In LoL was het eerder een skin nadeel, maargoed ik weet nu met wat voor persoon ik spreek dus heeft discuseren ook geen zin. Eerst met volle overtuiging aangeven huiverig te zijn omdat het EA betreft waarna verschillende mensen aangeven dat de developers aangeven dat het slechts de publisher is en dat deze weinig invloed hebben. Waarna we in volledige ontkenningsmode gaan "omdat we dat schijnbaar niet hebben gezegd" en dat maar een hele posthistory nagelezen moet worden. Misschien als je zelf wat moeite had gedaan om wat meer over Respawn te achterhalen had je dit alles niet hoeven doen.

Anyways, veel plezier gewenst in het spelletje. Ik vermaak me er kostelijk in, en tot dusver heb ik geen skinvoordeel kunnen merken. Net als in vele andere shooters, zoals Overwatch, CSGO, noem maar op.
;w

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Gisteren 2x achter elkaar kunnen winnen :D
waren ook nog eens de laatste 2 games van de dag, de laatste game was toch het mooist. @Jaap. word doodgeschoten, en 2 squads rushen ons dus wij proberen de tag terug te krijgen killed @Damien die nog levend was de laatste van de enemy squad en hebben we de game gewonnen xD. Totaal onverwacht en we hadden zo iets van "okay, what happened"

Maar wat geeft deze game toch mooie plaatjes:

Ryada wijzigde deze reactie 08-02-2019 10:00 (3%)

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-09 22:10
Nog een leuk weetje over de scopes welke ik volgens mij hier nog niet had gezien.

De rangefinder en de mil dots(die puntjes eronder) passen zich per wapen aan.
Hierin wordt de bullit drop van elk wapen dus meegenomen.
Oke leuk, redelijk uniek. (en scheelt een paar filmpjes van Wakie Jack101 kijken :P)

Maar het wordt nog beter. Hoogte verschillen worden automatische meegenomen op de milldots.
Dus stel iemand staat op de top van de berg en op 200 m.
Dan zou je normaliter iets boven de 200m mil dot moeten aimen.
Echter bij de scopes in dit spel worden hoogte verschillen automatische meegenomen. Dus de milldots worden wijder / smaller afhankelijk van het verschil. Je kan hier dus altijd 100% vanguitgaan met i.c.m rangefiner. (side note met een FOV van 80 blijkt dit nog bugged te zijn)

Gister ook een heerlijke sniper pot met bloodhound. We hadden 1 van het enemy van een squad knocked. Deze werd afgesmoked zodat deze gerived kon worden. Ultamate was echter ready. Dus kon zo de overige 2 door de smoke heen schieten vanaf de high ground XD.
Later had ik nog een legendary scope welke standaard hetzelfde doet door enemys rood te highlighten. (voelde een beetje OP) uiteindelijk de win gepakt. (ook zeker dankzij de goede squadmates hoor)

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• rvtk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:45
Gisteravond ook mij eerste overwinning gehaald (helaas was ik vlak voor het einde dood, maar mijn squad mates deden het erg goed). Ook mijn eerste kill door een granaat in een huisje te gooien :7

Ik vind het vooral wat stress opleveren dat ik geen idee welke items ik precies moet oppikken. Helmet en armor is helder, maar al die extra items op de guns is mij een raadsel.

Iemand daar tips voor? Ook vind ik het lastig om te bepalen welke guns nou een beetje capabel zijn.

• Papimo
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-09 22:55
Gisteren 2de geworden in mijn derde pot. Moet zeggen dat ik aardig verrast ben door de game _/-\o_ . Het hele sfeertje lijkt gewoon top samen met de focus op team play. Jammer dat op Xbox One niet veel mensen met mic spelen :/

• Korkss
  • Laatst online: 09:19
Vraagje, heb ineens regelmatig met de landing dat er een soort lag is. Als ik dan rondloop lijkt het wel in slowmotion te gaan allemaal. Minuutje doorbijten en alles lijkt dan weer soepel te gaan. Maar de game erna hetzelfde verhaal. Meer mensen last van??

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Korkss schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:
Vraagje, heb ineens regelmatig met de landing dat er een soort lag is. Als ik dan rondloop lijkt het wel in slowmotion te gaan allemaal. Minuutje doorbijten en alles lijkt dan weer soepel te gaan. Maar de game erna hetzelfde verhaal. Meer mensen last van??
Is een serversided probleem. Zodra er 1 of 2 squads dood zijn zou het weer goed moeten draaien :D
Heb er zelf af en toe last van maar hopelijk fixen ze het snel.

• ikbengoofy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:26
Ryada schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Is een serversided probleem. Zodra er 1 of 2 squads dood zijn zou het weer goed moeten draaien :D
Heb er zelf af en toe last van maar hopelijk fixen ze het snel.
Ah.. ik maar denken dat er iets met mijn pc gaande was. :P

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• A.W.E.S.O.M.-0
Krijgt iemand iets voor elkaar met die Caustic? Die gasmijnen doen echt amper damage en die ultimate zie ik ze ook vrolijk doorheen dartelen mat 5 - 10 damage per 5 seconden ofzo. Het is bij vlagen wel handig als early warning system, maar op de afstanden dat het kritiek is, hoor je de voetstappen ook.

Als je nog twijfelt voor de unlock, kan ik Mirage harder aanraden. :)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:59
SomerenV schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 02:08:

Ik merk het ook wel hoor. Genoeg multiplayer gespeeld de afgelopen paar jaar maar de stijl van Apex Legends is nieuw voor me. Wat denk ik het meest in de buurt komt is Unreal Tournament (qua snelheid in ieder geval) maar die game heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. In andere shooters ga ik vaak voor de langzame aanpak, berekenend, maar dat gaat in deze game dus niet. Wel goed voor de close combat skills :+
Met mijn 38 jaar ben ik ook niet meer één van de snelste. Integendeel :+ Daarom speel ik meestal ook Medic in shooters. Maar qua feeling speelt AL als een soort UT99, gecombineerd met een Black Ops 3/4 MP (dus niet de BR mode) wapenhantering. Tenminste, dat vind ik. TF2 speelde ook al zo soepel en het voelt wat mij betreft niet aan als een Source engine. Qua snelheid komt het misschien wel in de buurt bij Doom 2016 en da's een hele andere engine.

• bbblije
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-09 09:05

bbblije

Riiiiight

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:57:
Krijgt iemand iets voor elkaar met die Caustic? Die gasmijnen doen echt amper damage en die ultimate zie ik ze ook vrolijk doorheen dartelen mat 5 - 10 damage per 5 seconden ofzo. Het is bij vlagen wel handig als early warning system, maar op de afstanden dat het kritiek is, hoor je de voetstappen ook.

Als je nog twijfelt voor de unlock, kan ik Mirage harder aanraden. :)
https://www.reddit.com/r/...ck_doors_in_the_best_way/

MBPr 15" late 2012 | PS4 PSN: Blijleven

• ChojinZ
Korkss schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:
yup! Heb ik soms ook.

Nog een bug: Keybindings worden bij mij regelmatig gewist. Zit ik ingame en wil gaan lopen. Blijken de WASD toetsen te zijn gewist. :?

Gister ook 2 keer stadion kampioen geworden. Moet zeggen dat de end-game wel ineens een stuk sneller gaat. Nog voordat ik het wist was mijn team nummer 1.... :z

• xeoMe
Gister 3 potjes achter elkaar gecrasht en elke keer bij 2 t/m 4 squads remaining erg vervelend aangezien ik niet terug kan reconnecten o.i.d.
Krijg geen error melding niks alleen in de event log zie ik een bad_module_info error voorbij komen als de applicatie crasht maar hier is helaas weinig nuttigs over te vinden.

• A.W.E.S.O.M.-0
Ja precies ja, dat wil je hebben. De praktijk was gister weerbarstiger, zag ze gewoon lachend iemand reviven tussen 3 van die nox pods van me terwilj ik de kills al had geteld. :)

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

xeoMe schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:25:
Gister 3 potjes achter elkaar gecrasht en elke keer bij 2 t/m 4 squads remaining erg vervelend aangezien ik niet terug kan reconnecten o.i.d.
Krijg geen error melding niks alleen in de event log zie ik een bad_module_info error voorbij komen als de applicatie crasht maar hier is helaas weinig nuttigs over te vinden.
Schijnt dat de game dit soort dingen vertoond als hij niet op fullscreen staat.
Dat *zou* het moeten fixen van wat ik lees. Misschien het waard om dat te proberen?

• xeoMe
Ryada schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:29:
[...]

Schijnt dat de game dit soort dingen vertoond als hij niet op fullscreen staat.
Dat *zou* het moeten fixen van wat ik lees. Misschien het waard om dat te proberen?
Heb windowed borderless geprobeerd en fullscreen maar beide deze error.
Zie nog wel wat dingen zoals fullscreen optimalization uitschakelen dus probeer dat nog wel een keer.

• JVvG
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-02 16:32
Heerlijk spel, maar ik bak er echt niks van 8)7
Zal wel liggen aan het feit dat ik amper FPS heb gespeeld op de PS4, maar Apex Legends is in ieder geval een reden om hier eens flink wat in te oefenen! Al merk ik dat ik behoorlijk gefrustreerd kan raken van de kansloze nederlagen..

Waarop hebben de PS4 gamers onder ons de Sensitivity trouwens ingesteld?

PSN | Antiekepoepdoos

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-09 15:50
JVvG schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:47:
Op hetgeen wat voor jou het beste aanvoelt. Experimenteren en ondervinden. ;)

• Borentos
  • Laatst online: 08:17
Zal wel liggen aan het feit dat ik amper FPS heb gespeeld op de PS4, maar Apex Legends is in ieder geval een reden om hier eens flink wat in te oefenen! Al merk ik dat ik behoorlijk gefrustreerd kan raken van de kansloze nederlagen..
Ik ben echt slecht in dit spel, ik heb altijd wel 1 kill en als het voor mij heeel goed gaat, dan heb ik er 3. Ik focus ook veel te veel op mijn teammates. Ik ben meer bezig waar ze zijn en als een gek proberen te reviven dan daadwerkelijk om me heen kijken.
Mijn beste potje was, waarbij 1 teammate in het begin al meteen disconnected of was gecrashed en de tweede ging meteen bij de drop al dood en verliet meteen de server.
Was me toen solo gelukt om 2 squads uit te schakelen en tot aan het eind van het potje in leven te blijven, helaas ging ik bij de laatste ring dood.

• servival7

1 hoger dan standaard. Heb nog niet het idee dat ik hem hoger moet zetten.

• Beakzz
Borentos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Ik ben echt slecht in dit spel, ik heb altijd wel 1 kill en als het voor mij heeel goed gaat, dan heb ik er 3. Ik focus ook veel te veel op mijn teammates. Ik ben meer bezig waar ze zijn en als een gek proberen te reviven dan daadwerkelijk om me heen kijken.
Mijn beste potje was, waarbij 1 teammate in het begin al meteen disconnected of was gecrashed en de tweede ging meteen bij de drop al dood en verliet meteen de server.
Was me toen solo gelukt om 2 squads uit te schakelen en tot aan het eind van het potje in leven te blijven, helaas ging ik bij de laatste ring dood.
Haha ik moet ook echt weer op gang komen in dit shootergeweld. Te lang rustige build en strategy games gespeeld blijkbaar en vrij roestig.

Heb nu 4 wins met randoms en het hoogste wat ik had was 2 kills en zelfs een keer 0 kills met 168 damage. Please carry me :o :+

Mijn meest frustrerende potje was gisteren toen ik in notime een paarse backpack en armor vond met een blauwe helm en redelijk goede wapens. Disconnecten mijn teamleden! Sta je dan alleen met je pro uitrusting 8)7

Beakzz wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:41 (9%)

• Deurstopper
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Mijn meest frustrerende potje was gisteren toen ik in notime een paarse backpack en armor vond met een blauwe helm en redelijk goede wapens. Disconnecten mijn teamleden! Sta je dan alleen met je pro uitrusting 8)7
Dat zullen vast geen Tweakers zijn geweest.. :)

Steam: http://steamcommunity.com/id/DeurstopperNL Origin: DeurstopperNL

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Kneth87 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:34:
Het valt wel op hoeveel Wraith gekozen word, gisterenavond in al mijn potjes was er altijd wel 1 die wraith pakte.
Absoluut niet lullig bedoeld voor de mensen die Wraith graag spelen en buiten deze categorie vallen; Maar het is je standaard 'edgy' solo character. Dat spreekt vooral tieners erg aan.

Mijn ervaring met random Wraiths is iig erg slecht, ze peren hem vaak zonder de rest van het team te informeren, hoggen alle loot en pingen nauwelijks om vervolgens wel vaak als 1e dood te gaan omdat ze ontiegelijk agressief in hun eentje proberen te winnen. 8)7

In teamverband is ze dan weer prima, al moet ik zeggen dat ik haar abilities minder nuttig vind dan die van de rest. Ze is vooral handig om snel en veilig een gevecht in of uit te gaan. :)

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:09
Pathfinder ftw. Ik geniet ervan hoe vaak ik vaak ik een route kan maken waardoor je een game kan winnen. En die Q werkt ook gewoon op mensen :P

• lowskilled-ftw
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20-09 14:56
Booyaa schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:06:
Pathfinder ftw. Ik geniet ervan hoe vaak ik vaak ik een route kan maken waardoor je een game kan winnen. En die Q werkt ook gewoon op mensen :P
Pathfinder is ook veruit mijn favoriet! Mooie potjes mee gehad!!! _/-\o_

• SomerenV
Booyaa schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:06:
Ik ben momenteel vooral bezig met Bangalore. Past ook meer bij mijn speelstijl. Wel gericht op gevechten, maar ook wat opties om makkelijker weg te komen als het fout dreigt te gaan. Een Pathfinder in je team is trouwens wel echt heerlijk. Gisteren nog een potje gehad waarbij een vuurgevecht niet helemaal lekker ging. Pathfinder maakte een zipline, ik gooide smoke neer en met z'n 3en gingen we naar een hoger gelegen gebied. Daarna het andere team afgemaakt op afstand. Was een mooi moment _/-\o_

• servival7
Ik speel vooral met Mirage maar Bangalore is een goede 2e keus.

Zojuist mijn beste potje tot nu toe gehad met 17 squad kills.
Ik ben de middelste:

• Borentos
  • Laatst online: 08:17
servival7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:28:
Ik speel vooral met Mirage maar Bangalore is een goede 2e keus.
Heb je Mirage gekocht of vrij gespeeld?

• servival7
Borentos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Heb je Mirage gekocht of vrij gespeeld?
Gekocht. Vond het vrijspelen te lang duren.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 iPhone

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True