https://www.reddit.com/r/...achments_in_training_via/OMX2000 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Wat jammer is is dat er, voor zover ik weet, geen addons in trainings area zitten. Dus ja je leert recoil kennen, maar met de tich hop
ops die er zijn kan je wapen totaal anders aanvoelen.
Snel landen is snel dood. Althans da’s mijn ervaring.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Leer je imo wel het meeste van. Als je meteen snel naar een goede loot zone gaat heb je misschien wat meer tegenstanders, maar als je daar uit komt heb je aan het eind wel meer kans is mijn ervaring (je hebt dan namelijk betere items dan wanneer je in een afgelegen gebied zou landen).OMX2000 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 02:19:
Lang looten en overleven om vervolgens meteen bij eerste interactie dood te gaan is ook frustrerendOMX2000 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 02:19:
@com2,1ghz Dat had ik dus met mijn teammates. Vergeet altijd ook dat ik specials heb.
Gisteren tot de laatste tijd en nog 3 squads over bezig geweest. Maar de eerste keer dat we iemand tegen kwamen meteen dood.
Had van alles en nog wat in bezit, maar dat mag totaal niet baten.
Een andere keer iemand die gewoon tussen iedereen land met zijn allen en dus ook meteen met zijn allen dood waren. 2 tellen letterlijk op de grond. Paar vuisten in mijn smoel en neer. Zucht haha.
@cherrycoke Gisteren dat met die targets geprobeerd om omhoog te komen, maar nu wordt je bij het terugklappen eigenlijk alleen recht neer gezet voor de target. Denk dat ze het "gefixt" hebben.
Gisteren tot de laatste tijd en nog 3 squads over bezig geweest. Maar de eerste keer dat we iemand tegen kwamen meteen dood.
Een andere keer iemand die gewoon tussen iedereen land met zijn allen en dus ook meteen met zijn allen dood waren. 2 tellen letterlijk op de grond. Paar vuisten in mijn smoel en neer. Zucht haha.
@cherrycoke Gisteren dat met die targets geprobeerd om omhoog te komen, maar nu wordt je bij het terugklappen eigenlijk alleen recht neer gezet voor de target. Denk dat ze het "gefixt" hebben.
Hier juist tegenovergestelde, in het begin redelijk vaak last van crashes. Na alle updates van zowel game als gtx1070 draait het als een zonnetje.kneusteun schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:49:
[...]
Ik had echt geen crashes, maar sinds die laatste kleine update is het ineens voorbij en nu wel aardig raak.
En ja gtx1070
Overigens wel vorige week ergens besloten om spel van hdd naar ssd te verplaatsen. Loopt een stuk vloeiender.
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Dat denk ik niet, dan kruip je te ver omhoog op de target (richting hoofd), maar je moet iets lager gaan.Arunia schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:23:@cherrycoke Gisteren dat met die targets geprobeerd om omhoog te komen, maar nu wordt je bij het terugklappen eigenlijk alleen recht neer gezet voor de target. Denk dat ze het "gefixt" hebben.
Richting nek/borst zegmaar.
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Hoe ervaren jullie de positional audio in Apex? Ik merk dat het geluid niet echt aansluit op de situatie in de game.
Als ik bijvoorbeeld een geluid hoor zoals voetstappen of een supply drop dan hoort het net alsof of het vlakbij is terwijl het vaak een heel stuk verderop is.
Dus ik zit dan panisch om me heen te kijken "waar de f.. zit die gast" maar dan is het 50m verderop.. Of de supply drop die qua geluid vlakbij land maar als ik omhoog kijk zie ik niks. Blijkt hij een stuk verder neer te komen.
Iemand anders die dit ook ervaart?
Ik heb de Beyerdynamic DT880 headset.
Als ik bijvoorbeeld een geluid hoor zoals voetstappen of een supply drop dan hoort het net alsof of het vlakbij is terwijl het vaak een heel stuk verderop is.
Dus ik zit dan panisch om me heen te kijken "waar de f.. zit die gast" maar dan is het 50m verderop.. Of de supply drop die qua geluid vlakbij land maar als ik omhoog kijk zie ik niks. Blijkt hij een stuk verder neer te komen.
Geluid is inderdaad direct, maar als je de map kent weet je waar het vandaan komt! Kwestie van je minimap gebruiken.biggydeen2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:38:
Hoe ervaren jullie de positional audio in Apex? Ik merk dat het geluid niet echt aansluit op de situatie in de game.
Heb geen HDD dus dat probleem was er niet.NLRev0lution schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:18:
[...]
Hier juist tegenovergestelde, in het begin redelijk vaak last van crashes. Na alle updates van zowel game als gtx1070 draait het als een zonnetje.
Overigens wel vorige week ergens besloten om spel van hdd naar ssd te verplaatsen. Loopt een stuk vloeiender.
Enige wat ik nog even weer teruggezet heb is nu weer op borderless windowed, kijken of dat helpt.
Ik zou het fijner vinden als ze de footstep sounds van jezelf en je team uitzetten...biggydeen2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:38:
pfoi. Heb ook vaak zat dat ik m'n eigen footsteps hoor en zit dan te schreeuwen dat ik iemand hoor lopenkneusteun schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:28:
[...]
Ik zou het fijner vinden als ze de footstep sounds van jezelf en je team uitzetten...

Schijt EA. Origin gelinkt aan mijn live en aan mijn psn. Maar cross platform stats tracken ho maar. Dat is toch echt helemaa ruk en bullshit. Het is verdomme hetzelfde spel en zelfde account.
Herkenbaar. Nog een audioklacht: het Legend selection scherm is echt mega luidruchtig. Muziek staat bij default op 100% en heb ik al op 50% gezet. Is gewoon niet te doen om hier te praten. Wacht ook altijd met begroeten tot de squad cards worden getoond.tillietom schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:39:
[...]
pfoi. Heb ook vaak zat dat ik m'n eigen footsteps hoor en zit dan te schreeuwen dat ik iemand hoor lopen
ik heb het zelf net nog even getest en hier doet hij het prima, als het te moeilijk is kan je altijd nog over het touw lopen met vlaggetjes, let wel op de vlaggetjes komen soms door het touw en kan je aardig fucken.Arunia schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:23:
@com2,1ghz Dat had ik dus met mijn teammates. Vergeet altijd ook dat ik specials heb.
Ik mag me hier gelukkig prijzen dat ik nog geen crashes heb gehad.
Level 20 hier en nog niets van problemen ondervonden, ook een 1070 gtx.
Drivers altijd up to date, ook met geforce experience.
Draai nu op versie 419.17
Gisteren paar keer 2de en dan ook paar wins, maar gisteren toch even mijn kookpunt bereikt.
Ik hoor een enemie, ik ping dat hij daar zit. Zitten die 2 andere even verder te looten, ik zeg get your ass over here. De ene komt helpen, en de andere staat gewoon van op een afstand wat te kijken.
Ik was zo kwaad.
Dan ook een die afk stond heel de match, we gaan naar de beacon voor hem terug te brengen.
Loopt hij even, staat hij weer stil. We zijn 2de geraakt, maar konden easy winnen.
Ze mogen een report button in de game steken voor die afk farmers.
Level 20 hier en nog niets van problemen ondervonden, ook een 1070 gtx.
Drivers altijd up to date, ook met geforce experience.
Draai nu op versie 419.17
Gisteren paar keer 2de en dan ook paar wins, maar gisteren toch even mijn kookpunt bereikt.
Ik hoor een enemie, ik ping dat hij daar zit. Zitten die 2 andere even verder te looten, ik zeg get your ass over here. De ene komt helpen, en de andere staat gewoon van op een afstand wat te kijken.
Ik was zo kwaad.
Dan ook een die afk stond heel de match, we gaan naar de beacon voor hem terug te brengen.
Loopt hij even, staat hij weer stil. We zijn 2de geraakt, maar konden easy winnen.
Ze mogen een report button in de game steken voor die afk farmers.
Verwijderd
En dan de champselect wat sneller. Bijv. door in het squadscherm al vast te leggen wat je gaat spelen o.i.d.yinx84 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:51:
[...]
Herkenbaar. Nog een audioklacht: het Legend selection scherm is echt mega luidruchtig. Muziek staat bij default op 100% en heb ik al op 50% gezet. Is gewoon niet te doen om hier te praten. Wacht ook altijd met begroeten tot de squad cards worden getoond.
Iedere keer die animatie en de zelfde tekst en de laadbalk is echt stervens saai
Ik denk dat op de achtergrond stiekem de map nog ingeladen wordt en de laatste puntjes op de i worden gezet op serverniveau. Verkapt laadscherm dus... aldus mijn theorieVerwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:26:
[...]
En dan de champselect wat sneller. Bijv. door in het squadscherm al vast te leggen wat je gaat spelen o.i.d.
Iedere keer die animatie en de zelfde tekst en de laadbalk is echt stervens saai
Als je goed luisterd, hoor je zelf voetstappen ( precies de lobby van pubg geweest )yinx84 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat op de achtergrond stiekem de map nog ingeladen wordt en de laatste puntjes op de i worden gezet op serverniveau. Verkapt laadscherm dus... aldus mijn theorie
Daar doet het me aan denken.
Dan kan je dus niet met elkaar gematched worden als je dezelfde champ wilt gebruiken en duurt de matchmaking straks weer te lang. Plus op elkaar afstemmen wie wat kiest? Dit is echt de kortste pre-game laadtijd die ik ooit bij een BR game heb gezien. Binnen 30 seconden zit je te vliegen...Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:26:
[...]
En dan de champselect wat sneller. Bijv. door in het squadscherm al vast te leggen wat je gaat spelen o.i.d.
PSN: Kidjuh
Je zou evt als iedereen al zijn legend heeft gekozen, gelijk door kunnen gaan maar dan zul je nog steeds op de rest van de squads moeten wachten totdat die klaar zijn. Al met al nihil tijdwinst te halen denk ik idd.Kidjuh schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:26:
[...]
Dan kan je dus niet met elkaar gematched worden als je dezelfde champ wilt gebruiken en duurt de matchmaking straks weer te lang. Plus op elkaar afstemmen wie wat kiest? Dit is echt de kortste pre-game laadtijd die ik ooit bij een BR game heb gezien. Binnen 30 seconden zit je te vliegen...
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
Ik speel dan ook alleen met premade parties. Gaat me niet zo zeer om de laadtijd, maar om die verrekte animaties (met geluid) die ik nu al honderden keren heb gezien.Kidjuh schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:26:
[...]
Dan kan je dus niet met elkaar gematched worden als je dezelfde champ wilt gebruiken en duurt de matchmaking straks weer te lang. Plus op elkaar afstemmen wie wat kiest? Dit is echt de kortste pre-game laadtijd die ik ooit bij een BR game heb gezien. Binnen 30 seconden zit je te vliegen...
Snap wat je bedoelt, tijd om nieuwe te kopen dusVerwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:28:
[...]
Ik speel dan ook alleen met premade parties. Gaat me niet zo zeer om de laadtijd, maar om die verrekte animaties (met geluid) die ik nu al honderden keren heb gezien.
PSN: Kidjuh
Aggressor schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:46:
Welke wapens/combo nemen jullie meestal?
Ik vind het nog wel moeilijk om wapens te kiezen...
Welke is goed voor dichtbij/mid/ver enz...
Om mijzelf als tweede te quoten:Milo44 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:13:
Sowieso probeer ik altijd op zoek te gaan naar een Wingman/shotgun en die in één vd 2 slots bij me te hebben.
Daarnaast heb ik een lichte voorkeur naar een aantal wapens:
- R99
- 301 Carbine
- Soms Spitfire/Flatline/Hemlok/Prowler (mits goede mods)
Zelden pak ik een Sniper mee, maar wapenkeuze blijft iets persoonlijks
Tegenwoordig merk ik dat ik een Spitfire/Peacekeeper combo wel super nice vind.
Toch wel een hele fijne en goed handelbare (ook zonder mods) gun om mee te knallen!
Filmpje van Respawn owv 50 miljoen ingeschreven spelers:
[ Voor 105% gewijzigd door h1ttent1t op 04-03-2019 16:22 ]
Spitfire is zeker leuk, flink wat ammo en nog een hoge DPS ook. Is op elke range wel nuttig te gebruiken.Milo44 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:50:
[...]
[...]
Om mijzelf als tweede te quoten:
Tegenwoordig merk ik dat ik een Spitfire/Peacekeeper combo wel super nice vind.
Toch wel een hele fijne en goed handelbare (ook zonder mods) gun om mee te knallen!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Te zaterdag nog een deel wins gehaald waarvan een paar back to back. Mirage is te fun om mee te spelen 😀. Speel op een PS4, ook geen pro speler. Maar teamwork doet veel. In de laatste game ook volledig kunnen losgaan met de Mastiff, dat gaf wel een goed gevoel.
YouTube: Apex legends Mirage in depth gameplay winning back to back 4 times !
YouTube: Apex legends Mirage in depth gameplay winning back to back 4 times !
YouTube: Apex Legends – 50 Million Players Strong
50 Miljoen is gehaald!
You pinged, you slid, you got in fights with care packages. Apex Legends just hit 50 million players – check out all the amazing things that have happened in the Apex Arena, and thank you for being part of the fun!
Excuus, zie dat ik iets te laat ben
50 Miljoen is gehaald!
You pinged, you slid, you got in fights with care packages. Apex Legends just hit 50 million players – check out all the amazing things that have happened in the Apex Arena, and thank you for being part of the fun!
Excuus, zie dat ik iets te laat ben
[ Voor 5% gewijzigd door Jbrizzleee op 04-03-2019 16:41 ]
Ik heb elke keer dat alleen de eerste game van de sessie crasht. Ook elke keer ongeveer na twee minuten. Daarna rest van de sessie geen enkele crash. Totdat ik stop en later weer een keer ga spelen. Dan weer hetzelfde liedje.
Andere mensen die dit ook hebben?
Nope! Bij mij is het totaal random. Soms speel ik uren, heb ik nergens last van, soms heb ik direct al het eerste potje. Driver upgrade, downgrade gedaan, zoveel mogelijk achtergrond processen gekilled, apps die met een grafisch overlay werken uitgezet, overclock uitgezet..... . zo'n beetje alles geprobeerd, maar niets schijnt te helpen...ghighoegha schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:40:
Ik heb elke keer dat alleen de eerste game van de sessie crasht. Ook elke keer ongeveer na twee minuten. Daarna rest van de sessie geen enkele crash. Totdat ik stop en later weer een keer ga spelen. Dan weer hetzelfde liedje.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Idem hier. Ook van alles geprobeerd. Natuurlijk crashed die altijd als je een keer een tof team en toffe gear hebt
Het zorgt er nu ook voor dat ik een stuk minder Apex speel (misschien maar goed ook
Wat een game, de kwaliteit druipt ervan af.
Toch nog mijn volgende FPS game gevonden na de mislukking die Battlefield V heet.
Op Xbox One X nog geen enkele issues gehad behalve wat lag af en toe.
Toch nog mijn volgende FPS game gevonden na de mislukking die Battlefield V heet.
Op Xbox One X nog geen enkele issues gehad behalve wat lag af en toe.
[ Voor 22% gewijzigd door BroWohsEdis op 04-03-2019 20:23 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Oh ik kan niet wachten op een wingman nerf. Die gun slaat dus helemaal nergens meer op.
Je hoeft maar 1 inv slot te vullen met ammo en je hebt genoeg ammo voor de hele game.
Insane damage
Maar 3 items voor te zoeken
etc etc
Je hoeft maar 1 inv slot te vullen met ammo en je hebt genoeg ammo voor de hele game.
Insane damage
etc etc
Vooral metde skull piercer.. 3, 4 schoten en je bent dood met je purple armor.Booyaa schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:53:
Oh ik kan niet wachten op een wingman nerf. Die gun slaat dus helemaal nergens meer op.
Insane damage
etc etc
Met een Peacekeeper is dat ook zo, en met een Spitfire schiet ik in 1 magazijn 3 man af.Booyaa schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:53:
Insane damage
etc etc
Niet dat de Wingman geen nerf verdient overigens, ik zou eerder de magazijn capaciteit nerfen zodat je niet simpelweg 12 rounds kan spammen.
Idee: 5 rounds zonder magazijn, 6 wit, 7 blue, 8 purple.
Ik denk dat ze hem beter een damage drop off kunnen geven vanaf +- 20m, zodat het een pistol blijft en geen sniper.unfor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:51:
[...]
Met een Peacekeeper is dat ook zo, en met een Spitfire schiet ik in 1 magazijn 3 man af.
Niet dat de Wingman geen nerf verdient overigens, ik zou eerder de magazijn capaciteit nerfen zodat je niet simpelweg 12 rounds kan spammen.
Idee: 5 rounds zonder magazijn, 6 wit, 7 blue, 8 purple.
@Hogader Precies dat. Nu is het een beetje maf dat je een pistol kunt gebruiken voor long range. Verder duren 3 schoten short range vrij lang. En dan moet je ze ook nog allemaal raak schieten. In die tijd heb je al heel wat kogels gevreten van een standaard smg'tje of AR.
Ik moet zeggen dat ik de Hemlok op single shot en de G7 scout op middle range juist erg fijn vind. Praktisch geen recoil en ze schieten behoorlijk snel. Kunt er in korte tijd veel damage mee doen.
Ik moet zeggen dat ik de Hemlok op single shot en de G7 scout op middle range juist erg fijn vind. Praktisch geen recoil en ze schieten behoorlijk snel. Kunt er in korte tijd veel damage mee doen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik had laatst de Prowler met Select Fire attachment op Auto gezet. Dat was ook behoorlijk lekker knallen
Verwijderd
Ik heb er ook een paar potjes op zitten.
Het nadeel bij PUBG en ROE was dat je geen chat functie hebt (lees:typen). Daardoor kon ik op momenten dat ik geen microfoon had of niet wilde gebruiken helemaal niet communiceren met mijn team. Bij ROE heb je nog een soort van ping functie als je op "Q" drukt maar daar kijkt eigenlijk vrijwel niemand naar.
Bij APEX kun je items pingen, enemies, plekken waar je naartoe wil, wat je nodig hebt etc. In APEX zit dus wel een chat functie. Omdat je zowat alles kunt pingen heb je hem eigenlijk niet nodig, behalve om willekeurige mensen uit te schelden wat best wel vaak gebeurd
Bij PUBG en APEX begin je naakt, wat het soms frustrerend maakt dat jouw hele team niets kan vinden op locatie X en een ander team tot hun tanden bewapend zijn. Even kogels vreten en dan op naar het volgende potje, wat bij APEX lekker snel gaat. Bij PUBG duurt dit iets langer, en moet je ook nog een minuut wachten voordat het potje echt begint.
Bij ROE kan het soms wel 6-12 minuten duren.
Bij ROE vindt ik persoonlijk het voordeel dat je ziet waar mensen spawnen, en dat je met een wapen begint, dan heb je in ieder geval nog het idee dat je je kunt verweren i.p.v. de ultieme kanslosia
Ook heb je dan minder snel dat mensen je rushen.
Het spel loopt en voelt soepel, PUBG en ROE kunnen de 144FPS aan tikken en dan voelt het op de een andere manier toch niet soepel, terwijl dat bij APEX wel is.
Het enige nadeel vind ik op dit moment nog de lag, een beetje hoge ping is niet zo erg maar dat je af en toe 5 - 10 seconden stil staat en om de haverklap connection lost in je scherm krijgt is wel jammer.
Natuurlijk is dat laatste te begrijpen omdat er zo veel spelers zijn, dat is bijna bij iedere launch van een game.
Het is nu vooral even wennen aan de map, huisjes, speelsnelheid, characters, wapens enz.
Waar ik bij PUBG en ROE al rennend de spullen oppak die ik nodig heb sta ik bij APEX nog wel eens op mijn gemakje te kijken wat alles is.
Gemakje kijken en APEX is een no no

Nog een technische vraag:
V-Sync heeft vele opties, welke optie is nou het "beste"?
Ik heb een GT73VR 6RE Titan met 17.3" FHD (1920x1080), 120Hz, 5ms, Wide-View
Het nadeel bij PUBG en ROE was dat je geen chat functie hebt (lees:typen). Daardoor kon ik op momenten dat ik geen microfoon had of niet wilde gebruiken helemaal niet communiceren met mijn team. Bij ROE heb je nog een soort van ping functie als je op "Q" drukt maar daar kijkt eigenlijk vrijwel niemand naar.
Bij APEX kun je items pingen, enemies, plekken waar je naartoe wil, wat je nodig hebt etc. In APEX zit dus wel een chat functie. Omdat je zowat alles kunt pingen heb je hem eigenlijk niet nodig, behalve om willekeurige mensen uit te schelden wat best wel vaak gebeurd

Bij PUBG en APEX begin je naakt, wat het soms frustrerend maakt dat jouw hele team niets kan vinden op locatie X en een ander team tot hun tanden bewapend zijn. Even kogels vreten en dan op naar het volgende potje, wat bij APEX lekker snel gaat. Bij PUBG duurt dit iets langer, en moet je ook nog een minuut wachten voordat het potje echt begint.
Bij ROE kan het soms wel 6-12 minuten duren.
Bij ROE vindt ik persoonlijk het voordeel dat je ziet waar mensen spawnen, en dat je met een wapen begint, dan heb je in ieder geval nog het idee dat je je kunt verweren i.p.v. de ultieme kanslosia
Het spel loopt en voelt soepel, PUBG en ROE kunnen de 144FPS aan tikken en dan voelt het op de een andere manier toch niet soepel, terwijl dat bij APEX wel is.
Het enige nadeel vind ik op dit moment nog de lag, een beetje hoge ping is niet zo erg maar dat je af en toe 5 - 10 seconden stil staat en om de haverklap connection lost in je scherm krijgt is wel jammer.
Natuurlijk is dat laatste te begrijpen omdat er zo veel spelers zijn, dat is bijna bij iedere launch van een game.
Het is nu vooral even wennen aan de map, huisjes, speelsnelheid, characters, wapens enz.
Waar ik bij PUBG en ROE al rennend de spullen oppak die ik nodig heb sta ik bij APEX nog wel eens op mijn gemakje te kijken wat alles is.
Gemakje kijken en APEX is een no no

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2019 10:59 ]
Vetgedrukt: Al doende leert men, Apex heeft een wat lastige(re?) leercurve, maar op ten duur pak je dingen veel sneller op, wees daar niet bang voor.Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:50:
Gemakje kijken en APEX is een no no![]()
V-Sync in zijn geheel gewoon NIET gebruiken (uitzetten dus).
Zoals al eerder is vermeld in dit topic ziet Apex en met lage settings er alsnog goed (genoeg) uit en haal je het maximale uit je FPS.
Ik speel met bijna alle settings op laag, behalve de laatste 4 opties (models, ragdolls en nog 2) en ik haal echt het maximale uit mijn fps.
Ik heb echt een irritant probleem met het geluid in dit spel. Ik weet niet of het geheel aan het spel ligt, misschien is er wel iets mis met m'n hardware maar ik kan het nog niet vinden. Ik heb een iets vergelijkbaar probleem in Rocket League namelijk, niet helemaal hetzelfde maar symptomen lijken beetje op elkaar. Verder geen enkele game waar ik dit mee heb.
Als ik het spel opstart binnen korte tijd na een reboot dan lijkt het alsof niet alles voldoende in geheugen geladen wordt. In Apex merk ik het voornamelijk in het geluid. Heel veel geluiden komen namelijk echt pas 30 seconden later binnen. Lijkt beetje random, soms zit er een korte delay, soms letterlijk een minuut, gemiddeld 30 sec. Dan heb ik het over pings, schoten, impact van kogels, geluidjes als je dingen opraapt, etc. Echt onmogelijk om te spelen zo early game, ik hoor niet als ik beschoten wordt, en mocht ik het toch overleven dan hoor ik 30 sec na een gevecht nog de kogels om m'n oren vliegen terwijl er niks aan de hand is
Vergelijkbare symptomen in Rocket League, maar dan juist met de graphics. Alle textures lijken op de laagst mogelijke resolutie ingeladen, en elke keer als ik in een nieuw scherm of menu kom (bijv pause menu) hangt de game even 5 sec vast. Weer alsof er iets niet goed gaat in het geheugen.
Na 2-3 potjes lijkt het voorbij en speelt het normaal. Als ik m'n PC al een tijdje aan heb voordat ik Apex / Rocket League start lijkt het ook normaal te werken, vandaar dat ik iets met m'n hardware verwacht. Maar ik kan het nog niet vinden. HDD / SSD / memory allemaal getest en lijkt OK. Andere games ook geen last... Irritant!
Als ik het spel opstart binnen korte tijd na een reboot dan lijkt het alsof niet alles voldoende in geheugen geladen wordt. In Apex merk ik het voornamelijk in het geluid. Heel veel geluiden komen namelijk echt pas 30 seconden later binnen. Lijkt beetje random, soms zit er een korte delay, soms letterlijk een minuut, gemiddeld 30 sec. Dan heb ik het over pings, schoten, impact van kogels, geluidjes als je dingen opraapt, etc. Echt onmogelijk om te spelen zo early game, ik hoor niet als ik beschoten wordt, en mocht ik het toch overleven dan hoor ik 30 sec na een gevecht nog de kogels om m'n oren vliegen terwijl er niks aan de hand is
Vergelijkbare symptomen in Rocket League, maar dan juist met de graphics. Alle textures lijken op de laagst mogelijke resolutie ingeladen, en elke keer als ik in een nieuw scherm of menu kom (bijv pause menu) hangt de game even 5 sec vast. Weer alsof er iets niet goed gaat in het geheugen.
Na 2-3 potjes lijkt het voorbij en speelt het normaal. Als ik m'n PC al een tijdje aan heb voordat ik Apex / Rocket League start lijkt het ook normaal te werken, vandaar dat ik iets met m'n hardware verwacht. Maar ik kan het nog niet vinden. HDD / SSD / memory allemaal getest en lijkt OK. Andere games ook geen last... Irritant!
Sinds de laatste update, (Afgelopen vrijdag? zo uit m'n hoofd) tikt mijn fps niet meer dan 90 +/- 100 fps aan. Daarvoor gewoon 120 fps. (maximaal haalbare door mijn hdmi kabel).
Meerdere mensen last van en hoe eventueel op te lossen?
Speel zelf gewoon zoals elk andere fps/br game alles op de laagste settings.
Meerdere mensen last van en hoe eventueel op te lossen?
Speel zelf gewoon zoals elk andere fps/br game alles op de laagste settings.
Ik heb ook wel gelijkaardige problemen gehad op m'n vorige pc. Ik denk dat komt omdat dat moederbord niet echt was gemaakt voor Windows 10. Op mijn nieuw pc werkt alles weer perfect. Hoe oud is je mobo? Misschien is dit wel het probleem.NickThissen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:16:
Ik heb echt een irritant probleem met het geluid in dit spel. Ik weet niet of het geheel aan het spel ligt, misschien is er wel iets mis met m'n hardware maar ik kan het nog niet vinden. Ik heb een iets vergelijkbaar probleem in Rocket League namelijk, niet helemaal hetzelfde maar symptomen lijken beetje op elkaar. Verder geen enkele game waar ik dit mee heb.
Verwijderd
Dank u. Ik heb alles op low gezet en het ziet er inderdaad niet slecht uit.Milo44 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:18:
[...]
Vetgedrukt: Al doende leert men, Apex heeft een wat lastige(re?) leercurve, maar op ten duur pak je dingen veel sneller op, wees daar niet bang voor.
V-Sync in zijn geheel gewoon NIET gebruiken (uitzetten dus).
Zoals al eerder is vermeld in dit topic ziet Apex en met lage settings er alsnog goed (genoeg) uit en haal je het maximale uit je FPS.
Ik speel met bijna alle settings op laag, behalve de laatste 4 opties (models, ragdolls en nog 2) en ik haal echt het maximale uit mijn fps.
Ik sla het spel vandaag over, het plezier vergaat snel als je 5 - 10 seconden stil staat midden in een gevecht.
Mijn PC is min of meer zoals hier maar dan met een nVidia 1080 en iets andere/nieuwere HDD/SSD. Ik zit wel nog op Windows 7. Beetje verouderd maar buiten dit probleem draait alles nog prima dus ik wil eigenlijk nog niet upgraden...Orogima schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:28:
[...]
Ik heb ook wel gelijkaardige problemen gehad op m'n vorige pc. Ik denk dat komt omdat dat moederbord niet echt was gemaakt voor Windows 10. Op mijn nieuw pc werkt alles weer perfect. Hoe oud is je mobo? Misschien is dit wel het probleem.
Heb je al gekeken met welke data center je bent verbonden in het spel?Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Dank u. Ik heb alles op low gezet en het ziet er inderdaad niet slecht uit.
Ik sla het spel vandaag over, het plezier vergaat snel als je 5 - 10 seconden stil staat midden in een gevecht.
Als je het spel opstart even een minuutje wachten (titel scherm) > ESC > Cancel en dan heb je onderin de keuze om te selecteren met welk data center je verbinding wil maken.
Controleer dat al je drivers up-to-date zijn. Bij mij was het ook een gigabyte mobo. In principe moet je maar enkel je mobo en cpu vernieuwen, de rest kan makkelijk mee verhuizen. Maar ik versta het wel, het zijn toch weer kosten. Ik hoop dat je het kan oplossen met enkel een driver update. Maar ik vrees ervoor...NickThissen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:39:
[...]
Mijn PC is min of meer zoals hier maar dan met een nVidia 1080 en iets andere/nieuwere HDD/SSD. Ik zit wel nog op Windows 7. Beetje verouderd maar buiten dit probleem draait alles nog prima dus ik wil eigenlijk nog niet upgraden...
Als het goed is alles up to date ja. Ik kan me echt niet voorstellen dat m'n hardware zo oud is dat sounds 30 sec vertraagd zijnOrogima schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:08:
[...]
Controleer dat al je drivers up-to-date zijn. Bij mij was het ook een gigabyte mobo. In principe moet je maar enkel je mobo en cpu vernieuwen, de rest kan makkelijk mee verhuizen. Maar ik versta het wel, het zijn toch weer kosten. Ik hoop dat je het kan oplossen met enkel een driver update. Maar ik vrees ervoor...
Het staat me ook bij dat er wel meer gedoe was met sommige Realtek on board sound cards, maar gek is het probleem wel al doet Windows Update meer rare dingen. Je kan proberen een oudere driver er op te zetten, dat lijkt me het meest kansrijke.NickThissen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:48:
[...]
Als het goed is alles up to date ja. Ik kan me echt niet voorstellen dat m'n hardware zo oud is dat sounds 30 sec vertraagd zijnAls het een hardware probleem is dan is er gewoon iets stuk (aan het gaan). Maar wat? Een driver probleem zou wellicht nog kunnen maar dan nog is het vreemd dat het prima werkt als de PC al een tijdje aan staat (of na paar potjes als er genoeg tijd is geweest om alles in te laden).
In het ergste geval kan je ook voor < 25 euro nog een keer een geluidskaart toevoegen, dat is goedkoper dan het mobo en cpu vervangen.
Voor mensen met crash problemen en Nvidia lijkt de oplossing te zijn om minimaal 2 versies terug te gaan in drivers. Ik hou mijne angstvallig niet bijgewerkt, en heb nog geen problemen.
Wat wel leuk is, benieuwd of iemand anders dat ook heeft (PC): als je de game start, maar op het eerste scherm laat staan waar je moet klikken op in te loggen. Na een paar minuten lijkt het alsof hij dan iets van een cutscene wilt laden, maar hij blijft op een zwart scherm hangen met rechts onderin dat "loading" icoontje. Game zit dan echter wel 100% vast :x Enige crash die ik ken!
Ben nu level 22, vooral Lifeline, daarmee 100 kills waarvan 50 shotgun
. Iets van 5 games gewonnen en begin er goed in te komen. Vind vooral de snelheid echt een verademing t.o.v. de andere BR's. Een potje is in 3 minuten afgelopen, en zelfs lange potjes zijn <30 minuten.
Lekker fistfighten is best een optie als je zonder gun landt. Meestal heeft men nog niet zo veel ammo op dat moment.
Wat wel leuk is, benieuwd of iemand anders dat ook heeft (PC): als je de game start, maar op het eerste scherm laat staan waar je moet klikken op in te loggen. Na een paar minuten lijkt het alsof hij dan iets van een cutscene wilt laden, maar hij blijft op een zwart scherm hangen met rechts onderin dat "loading" icoontje. Game zit dan echter wel 100% vast :x Enige crash die ik ken!
Ben nu level 22, vooral Lifeline, daarmee 100 kills waarvan 50 shotgun

Lekker fistfighten is best een optie als je zonder gun landt. Meestal heeft men nog niet zo veel ammo op dat moment.
Had gisteren avond toch enorme lag, was net geland en ik runde echt in slow motion.
Dacht eerst dat mijn internet problemen had, maar daar lag het duidelijk niet aan.
Team mate zei meteen, jup servers are bad, hoe meer teams er dood gingen hoe vlotter de game liep.
Even op Reddit gaan vragen, en is blijkbaar een gekende bug ( had hem nog nooit gehad zowel niet op xbox als pc.
Ze mogen wel hun game op orde beginnen krijgen, die pass kan mij even gestolen worden.
Dat ze eerst maar eens die crashes oplossen voor de meeste mensen, ook hun servers en netcode mogen ze dringend op orde krijgen. Als het zo blijft doorgaan zie ik deze game helemaal het zelfde worden als pubg. Blijkbaar zijn er ook al heel wat hackers te bespeuren op de game als ik even Reddit bekijk.
Nog een lange weg te gaan blijkbaar. Mocht shroud deze game niet streamen, was het al lang geen top 1 gestreamde game meer op Twitch. 80 % van de kijkers zit naar hem te kijken, gelukkig dat hij het nog wat recht houd op Twitch.
Dacht eerst dat mijn internet problemen had, maar daar lag het duidelijk niet aan.
Team mate zei meteen, jup servers are bad, hoe meer teams er dood gingen hoe vlotter de game liep.
Even op Reddit gaan vragen, en is blijkbaar een gekende bug ( had hem nog nooit gehad zowel niet op xbox als pc.
Ze mogen wel hun game op orde beginnen krijgen, die pass kan mij even gestolen worden.
Dat ze eerst maar eens die crashes oplossen voor de meeste mensen, ook hun servers en netcode mogen ze dringend op orde krijgen. Als het zo blijft doorgaan zie ik deze game helemaal het zelfde worden als pubg. Blijkbaar zijn er ook al heel wat hackers te bespeuren op de game als ik even Reddit bekijk.
Nog een lange weg te gaan blijkbaar. Mocht shroud deze game niet streamen, was het al lang geen top 1 gestreamde game meer op Twitch. 80 % van de kijkers zit naar hem te kijken, gelukkig dat hij het nog wat recht houd op Twitch.
Haha, iets meer krediet mag je ze wel geven hoor. Het spel is amper een maand uit en heeft al 25 miljoen spelers, ik gok dat ze wel wat andere zaken aan hun hoofd hebben dan #1 te blijven op Twitch. Het is een waanzinnige prestatie die ze hebben neergezet en ze zullen ook wel waanzinnige uitdagingen hebben om de boel in de lucht te houden en te verbeteren. Heb een beetje vertrouwen.KBE91 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:31:
Had gisteren avond toch enorme lag, was net geland en ik runde echt in slow motion.
Correctie 50 miljoen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:37:
[...]
Haha, iets meer krediet mag je ze wel geven hoor. Het spel is amper een maand uit en heeft al 25 miljoen spelers.
nieuws: Apex Legends heeft 50 miljoen spelers
Maar ik ben het er ook wel mee eens. Het onverwachte succes zal wel wat serverproblemen met zich meedragen. Ik vind persoonlijk dat dit nog zeer goed meevalt.
Onze squad had gisteravond ook EEN potje waarbij er een stroperige slow motion lag was. Dit is persoonlijk de eerste keer dat ik het meemaakte.
Over de crashes lees ik vrij veel, maar ook hier zelf nog geen enkele crash meegemaakt. En een keer is er iemand gecrasht waar ik mee samen speelde, dus volgens mij valt het allemaal wel mee. Al hoor je het natuurlijk wel veel, want diegene die veel crashes hebben klagen en de rest speelt.
Ik vind de 'vloeiendheid' van het geheel echt eens een verademing. Ook de UI is echt supergoed, zeker als je het vergelijkt met de ultieme brakke UI van BF5.
Over de crashes lees ik vrij veel, maar ook hier zelf nog geen enkele crash meegemaakt. En een keer is er iemand gecrasht waar ik mee samen speelde, dus volgens mij valt het allemaal wel mee. Al hoor je het natuurlijk wel veel, want diegene die veel crashes hebben klagen en de rest speelt.
Ik vind de 'vloeiendheid' van het geheel echt eens een verademing. Ook de UI is echt supergoed, zeker als je het vergelijkt met de ultieme brakke UI van BF5.
Je merkt dat ze de game van de grond af goed hebben opgebouwd idd, zo simpel mogelijk gehouden waar mogelijk en gericht op wat een BR game moet bieden, in dit geval een wat minder realistische game en vaak dus snellere actie, veel beweging mogelijk en snel bewegen over de map. De balans is redelijk op de bekende wapens na, de powers zijn ook nergens echt heel erg overpowered van de legends, de game loopt redelijk goed al merk je wel dat er wel wat lag is en hits soms niet registreren. Het is in de snellere en kortere potjes een stuk minder erg dan bij pubg waar je soms een half uur kwijt bent zonder actie en in 3 milliseconden delay back to main screen bent. De respawn optie helpt ook heel erg hierbij om toch de game te kunnen uitspelen met je team.steel123 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:20:
Onze squad had gisteravond ook EEN potje waarbij er een stroperige slow motion lag was. Dit is persoonlijk de eerste keer dat ik het meemaakte.
De launch (+de eerste maand) is echt bizar goed gelopen. Deze spelersaantallen in zo'n korte tijd is echt bizar. Dat de game uberhaupt nog loopt is al een wonder
. Ik kan me de launch van WoW bijv. nog wel herinneren... nou dan is dit ongekend.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Je hebt duidelijk het laatste gelezen van men post, daarom dat ik zeg dat de pass er niet moet komen en dat ze hun eerst moeten focussen op de problemen die er nu zijn. Ik zie enkel maar personen die level 100 zijn die de pass willen, leuk als je om de 5 botten crasht dan. Eerst maar hun servers / netcode / crashes fixen voor er maar gedacht moet worden aan die pass.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:37:
[...]
Haha, iets meer krediet mag je ze wel geven hoor. Het spel is amper een maand uit en heeft al 25 miljoen spelers, ik gok dat ze wel wat andere zaken aan hun hoofd hebben dan #1 te blijven op Twitch. Het is een waanzinnige prestatie die ze hebben neergezet en ze zullen ook wel waanzinnige uitdagingen hebben om de boel in de lucht te houden en te verbeteren. Heb een beetje vertrouwen.
En krediet, dat hun game niet goed in 1 zit zeg ik niet, maar je kan niet ontkennen dat er geen problemen zijn.
Hoe meer spelers er bij komen, hoe erger het wordt, tijd voor actie te ondernemen.
Ik denk dat ze wel getalenteerd genoeg zijn voor dit te kunnen fixen en ze zullen nu wel al genoeg geld verdiend hebben aan Apex ook.
Verwijderd
Ik denk dat ze te weinig servers hebben en het probleem op lossen door (te) veel sessies te draaien op een enkele server.
Uit perspectief als winstgevend bedrijf natuurlijk niet verkeerd. De grootste hype is na een bepaalde tijd over, zonde van je geld.
Ik vind persoonlijk het "systeem nadat je dood bent" niets. Het duurt naar mijn mening veel te lang nadat je dood gaat voordat je je eigen team kunt spectaten waardoor je een van de spannendste momenten mist.
Uit perspectief als winstgevend bedrijf natuurlijk niet verkeerd. De grootste hype is na een bepaalde tijd over, zonde van je geld.
Ik vind persoonlijk het "systeem nadat je dood bent" niets. Het duurt naar mijn mening veel te lang nadat je dood gaat voordat je je eigen team kunt spectaten waardoor je een van de spannendste momenten mist.
Is het niet zo dat je elke level up een Apex pack krijgt? Ik heb er al een tijdje geen gehad en behoorlijk wat levels hoger nu..
Je krijgt elk level een pack tot dat je 25 bent geloof ik. Dan word het om het level, en later om de 4 levels. Je krijgt echt bar weinig hoor voor je 100 levels, maar anders kopen mensen ook niksLouw Post schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:53:
Is het niet zo dat je elke level up een Apex pack krijgt? Ik heb er al een tijdje geen gehad en behoorlijk wat levels hoger nu..
Er is een nieuwe nvidia driver met driver fix voor Apex:
[Apex Legends]: DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG error message may appear and then the game crashes.[2503360]
https://www.reddit.com/r/...iver_41935_faqdiscussion/
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
[Apex Legends]: DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG error message may appear and then the game crashes.[2503360]
De aantallen zijn leuk, maar ze moeten die vooral aanhouden en de vraag is of men dr straks niet al mee klaar is voor de eerste content dropped. Mensen zijn snel dingen beu tegenwoordig.MrFl0ppY schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:39:
De launch (+de eerste maand) is echt bizar goed gelopen. Deze spelersaantallen in zo'n korte tijd is echt bizar. Dat de game uberhaupt nog loopt is al een wonder. Ik kan me de launch van WoW bijv. nog wel herinneren... nou dan is dit ongekend.
Ik vermoed dat deze maand al nieuwe content dropt, tegelijk met de season pass. Wat ik me wel afvraag is of Apex Legends ook zo'n enorme cash cow kan zijn als Fortnite. Daar gooit de jeugd zijn euro's ook zonder knipperen op stuk. Bizar. Ik zie dat met Apex nog niet zo snel gebeuren.Martinspire schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:57:
[...]
De aantallen zijn leuk, maar ze moeten die vooral aanhouden en de vraag is of men dr straks niet al mee klaar is voor de eerste content dropped. Mensen zijn snel dingen beu tegenwoordig.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Wat ook erg mee speelt is dat de game gratis is. Mensen zijn dan al snel wat minder kritisch. Maar laat ze er 60 euro voor betalen en gamers worden ineens mondiger.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:28:
[...]
Je merkt dat ze de game van de grond af goed hebben opgebouwd idd, zo simpel mogelijk gehouden waar mogelijk en gericht op wat een BR game moet bieden, in dit geval een wat minder realistische game en vaak dus snellere actie, veel beweging mogelijk en snel bewegen over de map. De balans is redelijk op de bekende wapens na, de powers zijn ook nergens echt heel erg overpowered van de legends, de game loopt redelijk goed al merk je wel dat er wel wat lag is en hits soms niet registreren. Het is in de snellere en kortere potjes een stuk minder erg dan bij pubg waar je soms een half uur kwijt bent zonder actie en in 3 milliseconden delay back to main screen bent. De respawn optie helpt ook heel erg hierbij om toch de game te kunnen uitspelen met je team.
De game zit goed in elkaar en de release was zeker succesvol. Maar er zitten ook wat flinke bugs in het spel. Waarvan de crashes nog wel het meest irritant zijn. Nu heb ik die crashes zelf ook maar kan daar niet heel erg mee zitten (soms irritant, maar hey, tis toch gratis!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Na 1250 kills op mijn Wraith eindelijk level 100 en de 100X 5 kill game badge gehaald.
Aha daardoor dus,vandaag 2 levels omhoog niks gekregen,dus nu om de 4 pff,ben level 53.kevz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:57:
[...]
Je krijgt elk level een pack tot dat je 25 bent geloof ik. Dan word het om het level, en later om de 4 levels. Je krijgt echt bar weinig hoor voor je 100 levels, maar anders kopen mensen ook niks
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Blijf me verbazen over de inconsistentie van de shotguns. Het voelt alsof ieder schot een eigen random delay heeft ofzo. Het is niet zo snappy als de shotgun van Reaper uit Overwatch bijvoorbeeld, maar op één of andere manier wel super satisfying als je dan wel iemand voor 100 dmg raakt
Ben wel tot de conclusie gekomen dat een EVA-8 of Peacekeeper echt wel een must is en dat gevechten in de eindfase 9 van de 10 keer op close range worden uitgevochten met shotguns (logisch gezien het krimpende speelveld).
Gisteren m'n Hot Streak badge behaald door twee potjes achter elkaar te winnen (en daarna tot mijn verbazing nog een derde). Nog steeds een Pathfinder main... ik ben té gewend aan de mobility nu ik die grapple volledig onder de knie heb, handig in bijna elke situatie; verplaatsen, ontsnappen, met shotgun snel afstanden overbruggen, high ground pakken tijdens gevechten etc. etc. Zal hem er nog maar een keer in gooien: YouTube: Apex Legends - How to Grapple Like a PRO
Dikke aanrader... nu de hitbox nog fixen.
Gisteren m'n Hot Streak badge behaald door twee potjes achter elkaar te winnen (en daarna tot mijn verbazing nog een derde). Nog steeds een Pathfinder main... ik ben té gewend aan de mobility nu ik die grapple volledig onder de knie heb, handig in bijna elke situatie; verplaatsen, ontsnappen, met shotgun snel afstanden overbruggen, high ground pakken tijdens gevechten etc. etc. Zal hem er nog maar een keer in gooien: YouTube: Apex Legends - How to Grapple Like a PRO
Dikke aanrader... nu de hitbox nog fixen.
[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 06-03-2019 08:12 ]
Ik blijf het jammer vinden dat ze in Titanfall 2 zijn afgestapt van het parcour ofwel over muren kunnen rennen naar het glijden op je knieën. Idem voor Apex legends. Ik mis dat echt. Het lukt wel met glijden, maar juist dat parcour speelde zo ontzettend lekker.
Desalniettemin toch zo nu en dan bezig met Apex Legends naast Overwatch. Alhoewel Overwatch vanwege de zenuwen (die ik niet altijd even lekker trek) met Battle Royale toch mijn main go to game is.
Desalniettemin toch zo nu en dan bezig met Apex Legends naast Overwatch. Alhoewel Overwatch vanwege de zenuwen (die ik niet altijd even lekker trek) met Battle Royale toch mijn main go to game is.
Is dat sinds een patch dat dat gebeurd dan? Ik heb het zelf iig gelukkig nog niet gehad, de laatste week ook nog niet gespeeld ook ivm andere dingen.ChojinZ schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:48:
[...]
Wat ook erg mee speelt is dat de game gratis is. Mensen zijn dan al snel wat minder kritisch. Maar laat ze er 60 euro voor betalen en gamers worden ineens mondiger.
De game zit goed in elkaar en de release was zeker succesvol. Maar er zitten ook wat flinke bugs in het spel. Waarvan de crashes nog wel het meest irritant zijn. Nu heb ik die crashes zelf ook maar kan daar niet heel erg mee zitten (soms irritant, maar hey, tis toch gratis!). Maar had ik 60 euro betaald, ja dan had ik wel flink gebaald...
Ik crash eens in de drie dagen. Voorheen was het eens in de 2 matches. Er staat een lijst met dingen die je kan proberen uit te zetten en het verschilt per pc, maar je hebt een mogelijkheid dat je dan opeens niet meer crashed.
Ik heb alle overlay uitgezet in het spel. Ik schijn ook vaker te crashen als ik in een steam voicechat zit en dan apex speel. Dus nu speel ik het met discord en geen overlay.
Daarnaast alle freesync uit. Ingame, je scherm + settings van je videokaart.
Het is even puzzelen maar op een gegeven moment lukt het om je crashes te verminderen.
Ik heb alle overlay uitgezet in het spel. Ik schijn ook vaker te crashen als ik in een steam voicechat zit en dan apex speel. Dus nu speel ik het met discord en geen overlay.
Daarnaast alle freesync uit. Ingame, je scherm + settings van je videokaart.
Het is even puzzelen maar op een gegeven moment lukt het om je crashes te verminderen.
Verwijderd
Ik hoop zelfs dat het een stuk minder zal zijn. Het hoeft van mij ook geen Fortnite/CoD kermisattractie te worden met kauwgumbalkleuren die op je oogbal gekotst worden.OMX2000 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:40:
[...]
Ik vermoed dat deze maand al nieuwe content dropt, tegelijk met de season pass. Wat ik me wel afvraag is of Apex Legends ook zo'n enorme cash cow kan zijn als Fortnite. Daar gooit de jeugd zijn euro's ook zonder knipperen op stuk. Bizar. Ik zie dat met Apex nog niet zo snel gebeuren.
Ik hoop dat de focus op het schieten blijft.
Verwijderd
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan maar dat is de trend van tegenwoordig. Zo veel mogelijk kinderzieltjes winnen om skins aan te kunnen verkopen. Duimen maarVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:20:
[...]
Ik hoop zelfs dat het een stuk minder zal zijn. Het hoeft van mij ook geen Fortnite/CoD kermisattractie te worden met kauwgumbalkleuren die op je oogbal gekotst worden.
Hebben meer mensen ook dat het geluid wel erg ver rijkt? vaak genoeg horen we schoten heel ver van ons vandaan.
Probleem is een beetje dat als ik in gevecht ben met mijn sqaud, we behoorlijk vaak ge3th partied worden, en daarna ge 4th, 5th partied. zonder kans om ff fatsoenlijk te healen.
Soms wel jammer, anderzijds heb je wel veel actie, als je er levend uitkomt.
Probleem is een beetje dat als ik in gevecht ben met mijn sqaud, we behoorlijk vaak ge3th partied worden, en daarna ge 4th, 5th partied. zonder kans om ff fatsoenlijk te healen.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Verwijderd
Sneller die andere squads kapot makenikbengoofy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:22:
Hebben meer mensen ook dat het geluid wel erg ver rijkt? vaak genoeg horen we schoten heel ver van ons vandaan.
Ik vind het juist fijn dat je zo ver kan horen.
ugh, mijn teammates picken altijd een gevecht van 500meter afstand terwijl ik dan rondloop met een smg en shotgun. Kan ik niks tegen beginnen.. En dan 3rd party'd wordenVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Sneller die andere squads kapot maken![]()
Ik vind het juist fijn dat je zo ver kan horen.

Mag ik een gokje doen dat je met randoms speel?Rule schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:33:
[...]
ugh, mijn teammates picken altijd een gevecht van 500meter afstand terwijl ik dan rondloop met een smg en shotgun. Kan ik niks tegen beginnen.. En dan 3rd party'd worden![]()
Ik heb een tijd terug een random in mijn team gehad die ging engagen op 300m met een p2020
Anders is het communicatie. communicatie. communicatie.
Verwijderd
De longbow kun je geloof ik over de hele map horenRule schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:33:
[...]
ugh, mijn teammates picken altijd een gevecht van 500meter afstand terwijl ik dan rondloop met een smg en shotgun. Kan ik niks tegen beginnen.. En dan 3rd party'd worden![]()
Wel mooi eigenlijk, zodra je begint te pompen met de longbow zie je squads snel cover zoeken
Of de kraber horen en gewoon denken NOPE.Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:50:
[...]
De longbow kun je geloof ik over de hele map horen![]()
Wel mooi eigenlijk, zodra je begint te pompen met de longbow zie je squads snel cover zoeken
Nee, eigenlijk vanaf het begin al. Tis een melding die vrij veel spelers krijgen:SouLLeSSportal schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:36:
[...]
Is dat sinds een patch dat dat gebeurd dan? Ik heb het zelf iig gelukkig nog niet gehad, de laatste week ook nog niet gespeeld ook ivm andere dingen.

Maar zoals ik al zei: Het spel is gratis dus dan kan ik er nog wel mee leven.
Kachel moet wel blijven branden. Het spel is gratis dus ik verwacht wel veel cosmetische meuk. Er moet natuurlijk wel geld verdient worden!Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:20:
[...]
Ik hoop zelfs dat het een stuk minder zal zijn. Het hoeft van mij ook geen Fortnite/CoD kermisattractie te worden met kauwgumbalkleuren die op je oogbal gekotst worden.
haha foutDutchone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:49:
[...]
Mag ik een gokje doen dat je met randoms speel?
Ik heb een tijd terug een random in mijn team gehad die ging engagen op 300m met een p2020
Anders is het communicatie. communicatie. communicatie.
Tijd voor een lesje melden voor dat je gaat schieten (behalve als ze voor je neus staan)Rule schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:25:
[...]
haha foutIk speel met 3 goede vrienden, aardige gasten ... Maar tactisch inzicht... niet echt fantastisch
Verwijderd
Ik zet voordat ik begin de server op België of Duitsland om zeker te zijn van een goede ping, met deze servers heb ik het probleem dat ik op willekeurige momenten stil sta, andere servers ga ik nog proberen. Wellicht dat ik gewoon op de US server ga.Jordy8 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:49:
[...]
Heb je al gekeken met welke data center je bent verbonden in het spel?
Als je het spel opstart even een minuutje wachten (titel scherm) > ESC > Cancel en dan heb je onderin de keuze om te selecteren met welk data center je verbinding wil maken.
Ik zie niets meer wat betreft loot en vijanden of squad mates maar kan wel om me heen kijken. De vijand en mijn squad kan wel bewegen, ik ga dus heel vaak dood omdat ik willekeurig (vooral in gevechten) ineens niets meer kan doen.
Het is zwaar frustrerend maar gelukkig loop je niet al te vaak 15 minuten rond zonder wat actie te hebben gehad.
Gebruiken mensen echt het data center truukje en is het echt merkbaar beter?
Wat als ik bv duitsland kies en een partymember joined mijn game en die gebruikt het truukje niet?
Wat als ik bv duitsland kies en een partymember joined mijn game en die gebruikt het truukje niet?
Ik heb gelukkig nog geen enkele crash gehad sinds de release. Heel af en toe kom ik in een server die heel even langzaam gaat maar meer ook niet. Sinds de release van Apex speel ik bijna geen fortnite meer. Hopelijk wordt Apax snel crossplay.
Als in: PC vs Console? Nah.... doe maar niet..... Is zo zielig voor al die console spelers...zino86 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:22:
Hopelijk wordt Apax snel crossplay.
Verwijderd
VerkeerdeChojinZ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:52:
[...]
Als in: PC vs Console? Nah.... doe maar niet..... Is zo zielig voor al die console spelers...
De nieuwe driver geinstalleerd.falcon123 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:59:
Er is een nieuwe nvidia driver met driver fix voor Apex:
Met de vorige had ik die crashes, al kon ik wel spelen met de fps capped in de 70 en de "target fps" op 90. Met de target op 100 crashte hij meestal vrij rap. De oude driver was geen optie omdat ik een 1660 Ti heb.
Ik dacht de training te starten maar toen werd ik ingame gedropt, potje gewonnen dankzij een random met 2000 damage en 9 kills.. Maar goed, een hele ronde op hogere fps niet gecrashed geeft iig hoop.
Mechwarrior Online: Flapdrol
kom je ook nog andere mensen tegen als je in squad speelt? dusver enkel bots die door de mic staan te schreeuwen in een of ander aziatisch taaltje, uiteindelijk speel je altijd alleen
Ondertussen al de nodige uren in het spel zitten (PS4) en nog steeds niet genoeg van gehad. Sinds een paar dagen level 100 dus hopelijk komt de battle pass deze maand uit zodat er weer wat uitdagingen komen. Ook de 20 kills badge binnen sinds gisteren, dat was wel een flinke adrenaline game
.

@tweegroenethee wow 20 kills in een game klasse.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Geheel conform verwachting; Peacekeeper/Wingman nerfed. Wordt ook gepraat over de hitboxes; ipv nerfs uit te delen willen ze de hitboxes van de grotere legends in tact laten, maar ze op andere manier buffen. Volgens mij wel een goede insteek.
https://www.reddit.com/r/...ive_on_all_platforms_lets
[ Voor 37% gewijzigd door yinx84 op 07-03-2019 07:14 ]
Ik heb hier echt sterk mijn twijfels over nog steeds. Ervaar na 100 uur playtime nog steeds die wapens niet als een issue als het tegen me zit.Stel dat de wingman nerf teweeg brengt dat een ander wapen daarboven staat.. dan pakt iedereen toch weer dat wapen en krijg je exact hetzelfde gezeik van de community. en wat dan? krijgen we in the end allemaal proppenschieters?yinx84 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:07:
Geheel conform verwachting; Peacekeeper/Wingman nerfed. Wordt ook gepraat over de hitboxes; ipv nerfs uit te delen willen ze de hitboxes van de grotere legends in tact laten, maar ze op andere manier buffen. Volgens mij wel een goede insteek.
Volgens mij valt het nog wel mee hoe hard hij generfed is. Met een beetje goede aim is het nog steeds een goed wapen gok ik na de patch. De beschrijving die ze erboven bij hebben staan ben ik dan ook volkomen mee eens. Het feit dat de Wingman minder snel te vinden zal zijn vind ik ook wel goed, dat ding ligt echt overal momenteel. Voor de Peacekeeper had dat voor mij niet gehoeven.Ricmaniac schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:47:
[...]
Ik heb hier echt sterk mijn twijfels over nog steeds. Ervaar na 100 uur playtime nog steeds die wapens niet als een issue als het tegen me zit.Stel dat de wingman nerf teweeg brengt dat een ander wapen daarboven staat.. dan pakt iedereen toch weer dat wapen en krijg je exact hetzelfde gezeik van de community. en wat dan? krijgen we in the end allemaal proppenschieters?
Verwijderd
Respect hoortweegroenethee schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:18:
Ondertussen al de nodige uren in het spel zitten (PS4) en nog steeds niet genoeg van gehad. Sinds een paar dagen level 100 dus hopelijk komt de battle pass deze maand uit zodat er weer wat uitdagingen komen. Ook de 20 kills badge binnen sinds gisteren, dat was wel een flinke adrenaline game.
Vind het wel bijzonder dat ze de Wingman ook op consoles gaan nerfen. Ik heb namelijk op PS4 niet de indruk dat deze overpowered is. Ik heb ook niet het idee dat veel spelers deze standaard gebruiken, zelf wissel ik hem ook vaak in voor een shotgun of assault rifle. Favoriete setup op PS4 is voor mij R-301/Flatline & Peacekeeper.
PSN: LinQ-NL
spitfire spray.Booyaa schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:22:
Meta nu gaat hemlok single fire worden
Met purple extended heavy heb je 60 kogels en hoef je bijna nooit meer te reloaden in een gevecht.
Let op:
Graag zoveel mogelijk ontopic blijven. Een kleine discussie over Apex Legends vs een andere game, of een kleine discussie over randzaken van Apex Legends is prima, maar houd het netjes en respecteer elkaars mening. Mocht iemand over de schreef gaan: reageer er niet op en gebruik de "Rapporteer" functie.
Let aub op met het plaatsen van plaatjes. Grote bestanden laden traag op mobiel en hoge resolutie scrollt traag voor iedereen. Thumbnails zijn voor winnaars.
![]() | Zoek je andere Tweakers om Apex Legends mee te spelen? Vergezel ons op de Apex Legends Discord server voor Tweakers Deze server is geen officiële Tweakers-server, Tweakers-crew zal hier dus geen support of moderatie op kunnen geven. |
Graag zoveel mogelijk ontopic blijven. Een kleine discussie over Apex Legends vs een andere game, of een kleine discussie over randzaken van Apex Legends is prima, maar houd het netjes en respecteer elkaars mening. Mocht iemand over de schreef gaan: reageer er niet op en gebruik de "Rapporteer" functie.
Let aub op met het plaatsen van plaatjes. Grote bestanden laden traag op mobiel en hoge resolutie scrollt traag voor iedereen. Thumbnails zijn voor winnaars.