Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 83 ... 147 Laatste
Acties:

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 15:02

The Adder

Happy racing from Holland

pmiddeld schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:29:
@Jan Workum Bij snel laden (DC) heb je juist minder laadverliezen...
Wat een beetje mis is het % verlies bij de DC snelladers? Ook hier moet de AC net spanning omgezet worden naar DC voor het snelladen. Dat hier verliezen optreden is zeker, de vraag is hoeveel en zijn er b.v. verschillen tussen FastNet en NewMotion?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gisteren even bij de dealer langsgeweest om te vragen over de voortgang (anwb PL) en jawel zij hebben nog helemaal niks gehoord...

Terwijl de bedenkingstijdbal al al 1,5 week voorbij is en de (vreselijk ongeïnteresseerde) anwb medewerker aan de telefoon zei dat de order eruit was gegaan richting de dealer in Apeldoorn en dat we deze week even contact op moesten nemen met de dealer over de voortgang.

Nou ja ze gaan maandag meteen contact opnemen met de anwb/leaseplan.

Waarom heb ik toch het idee dat dit een lijdensweg gaat worden. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:04
@Flagg Op dit vlak kun je van de ANWB niet veel verwachten. Leaseplan kan meer info geven, ik ben echt blij dat ik ze gelijk gebeld heb toen mijn kleur niet meer leverbaar was.

Er staat mij dus nog wel wat te wachten, mijn bedenktijd loopt pas aanstaande donderdag af. Gelukkig heb ik wel goed contact met Van Mossel. Bij deze dealer wordt de auto afgeleverd. Zij zullen mij op de hoogte houden. Ik ben benieuwd, mijn huidige auto ben ik na 9 jaar echt flauw van haha :)

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:00
bjornricardo33 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:52:

Enige nadeel was dat we Ceramic blue hadden besteld en wij krijgen na 2 dagen te horen dat die er niet meer was. Daarna wilden we de witte versie maar na 2 dagen kregen we een mail + telefoontje dat die ook niet leverbaar was. Dus alleen blue of red :(
nu hebben we voor de blauwe gekozen (kenteken ook al ontvangen), hierna hoort het voor me op. Ze proberen een duurdere versie aan te praten die je dan wel in je kleur krijgt maar helaas niet met mij.
Op de ANWB site waren de comforts uitverkocht en netzoals jij wou ik graag een ceramic blue (en zeker geen rode zoals bij Athlon), maar telefonisch waren er blijkbaar nog 4 blauwe Comfort autos beschikbaar.

Dus donderdag mijn contract nog getekend en verstuurd.

Lees ik nu goed dat jij na een week na tekenen al een kenteken cq auto toegewezen hebt gekregen? Ik vroeg nog aan de telefoon of we afstand konden doen van de bedenktermijn, maar dat was ivm corona en persoonlijk naar kantoor moeten komen niet mogelijk. Ook niet als je volledig gevaccineerd was ;(

Ik zit er toch over te twijfelen om voor die 15 euro per maand de fashion in ceramic en de paar extra toeters te nemen.

De SEPP aanvraag heb ik al wel de deur uit kunnen doen, daar zat nog maar een goede miljoen in de pot en de Konas gaan als zoete broodjes lees ik.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-12-2025
maarten_NL schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:59:
[...]
Ik zit er toch over te twijfelen om voor die 15 euro per maand de fashion in ceramic en de paar extra toeters te nemen.
Het gaat inderdaad hard.
Wij hebben de fashion gekozen en onze kleur was ook niet meer beschikbaar (we kregen daar een mail over) en konden nog kiezen uit 3 kleuren.
Ceramic zou dan nog beschikbaar moeten zijn.
Aangezien dit auto's betreffen die op voorraad staan kunnen we helaas niet meer nieuw bestellen. De volgende kleuren in de door u gekozen uitvoering (Fashion 64kWh) zijn nog beschikbaar:
- Ceramic Blue
- Stellar Blue
- Engine Red (zeer beperkt)
Het gaat hard dus je kan dat inderdaad het beste z.s.m. beslissen!

• Ivo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Flagg schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:32:
Gisteren even bij de dealer langsgeweest om te vragen over de voortgang (anwb PL) en jawel zij hebben nog helemaal niks gehoord...

Terwijl de bedenkingstijdbal al al 1,5 week voorbij is en de (vreselijk ongeïnteresseerde) anwb medewerker aan de telefoon zei dat de order eruit was gegaan richting de dealer in Apeldoorn en dat we deze week even contact op moesten nemen met de dealer over de voortgang.

Nou ja ze gaan maandag meteen contact opnemen met de anwb/leaseplan.

Waarom heb ik toch het idee dat dit een lijdensweg gaat worden. :P
Ik heb ook vaak Leaseplan en de dealer gebeld om te zorgen dat ik niks fout ging.. bij mij zat er ook 1 1/2 week tussen einde bedenk tijd en order bevestiging van dealer.. en toen was ie er ineens..

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb donderdag bij Van Mossel per mail afstand gedaan van de 14 dagen bedenktijd. Snel reactie op dat ze de bestelling gaan plaatsen, zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren. Dealer had me al een reserveringsnummer gegeven begreep ik dus zal aankomende week wel horen wanneer ik hem kan ophalen. Ga er verder ook niet meer achteraan bellen, tuurlijk wil ik hem liefst zo snel mogelijk rijden maar ze zijn vast druk genoeg daar. Ik wacht het af :)

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:04
pmiddeld schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:29:
@Jan Workum Bij snel laden (DC) heb je juist minder laadverliezen...
Kijk, dan valt het laadverlies gemiddeld genomen (AC/DC 😀) wellicht nog lager uit dan de 10/11% die ik nu meet met alleen AC.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ivo. schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ik heb ook vaak Leaseplan en de dealer gebeld om te zorgen dat ik niks fout ging.. bij mij zat er ook 1 1/2 week tussen einde bedenk tijd en order bevestiging van dealer.. en toen was ie er ineens..
Zal ook wel loslopen, alle partijen zijn op de hoogte nu, dealer gaat morgenochtend bellen voor de order en dan zal het best goedkomen.

Ben benieuwd welke kleur het wordt, het zou mij niks verbazen als Stellar Blue er straks ook niet meer is. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:15
De voorraad bij de ANWB begint op te raken.
Maar via hyundai lease(Arval) is nog gewoon alles op voorraad. Wel iets duurder, naar de lease voorwaarden zijn beter.
Wanneer je bij leaseplan een 10.000 km contract hebt(dus 50.000km) en je hebt er 51.000 gereden na vijf jaar, ga je gedurende de hele periode omhoog. Dus 60 maanden x 30 euro.
Toch eventjes 1800 euro aftikken.
Verder proberen ze het onderhoud zo goedkoop mogelijk te houden. Er is geen moeilijkere leasemaatschappij om onderhoud aan te vragen. (Ja, ik heb er ervaring mee)

[ Voor 53% gewijzigd door patrickt35 op 16-08-2021 08:23 ]

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
patrickt35 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:16:
Maar via hyundai lease(Arval) is nog gewoon alles op voorraad. Wel iets duurder, naar de lease voorwaarden zijn beter.
Ik heb ruim 6 weken geleden mijn handtekening gezet onder een leasecontract via Hyundai Lease maar de voorraad die ze hadden hing er vanaf wat de importeur had staan. De comfort smart bijvoorbeeld hadden ze toen niet meer staan.

• lmb-s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-01 11:05
Ik zit ook erg te twijfelen om eens in het PL gebeuren te stappen (laat staan het Electrisch rijden, ook allemaal nieuw). De deal met ANWB lijkt me een nobrainer v.w.b. de prijs, maar nu las ik erg veel negatieve info over vooral Leaseplan met betrekking tot het inleveren aan het einde van de rit. Dat kleine gebruikssporen alsnog worden aangerekend enzo.
Heeft iemand daar ervaring mee of een gedegen mening over?

• patrickt35
lmb-s schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:57:
Ik zit ook erg te twijfelen om eens in het PL gebeuren te stappen (laat staan het Electrisch rijden, ook allemaal nieuw). De deal met ANWB lijkt me een nobrainer v.w.b. de prijs, maar nu las ik erg veel negatieve info over vooral Leaseplan met betrekking tot het inleveren aan het einde van de rit. Dat kleine gebruikssporen alsnog worden aangerekend enzo.
Heeft iemand daar ervaring mee of een gedegen mening over?
Mijn buurman had een auto van leaseplan, en hij moest door 3000 km met terugwerkende kracht de 15.000 km bundel nemen. Verder inderdaad door 2 kleine deukjes 2x het eigen risico betalen.
Zelf heb ik 23 jaar bij een dealer gewerkt, en leaseplan was geen prettige partij om zaken mee te doen.

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Is je eigen risico bij PL zo hoog dan? Anders een kwestie deze kosten incalculeren voor na de looptijd.

Maar wat betalen jullie eigenlijk totaal gedurende die looptijd van 5 jaar? Afhankelijk van de versie 20 a 25k?

• perspectivebass
  • Laatst online: 10-01 13:11
Ik zou gewoon eens bij de dealer naar hun voorwaarden vragen. Deze zijn beter minder streng voor meer kilometer pakketten. Kosten 10-15 p/m verschil.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

patrickt35 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Mijn buurman had een auto van leaseplan, en hij moest door 3000 km met terugwerkende kracht de 15.000 km bundel nemen. Verder inderdaad door 2 kleine deukjes 2x het eigen risico betalen.
Zelf heb ik 23 jaar bij een dealer gewerkt, en leaseplan was geen prettige partij om zaken mee te doen.
Ja maar dat weet je toch als je boven de km's komt, je zegt het alsof het niet eerlijk is, maar het staat helder in de voorwaarden. Wij zijn de afgelopen 7 jaar ook onder de 10.000 km gemiddeld gebleven 50.000 in 7 jaar) maar als we het eerste jaar al er overheen gaan stappen we meteen een tandje hoger, ga niet tot het laatste jaar afwachten. En mocht we enkel in het laatste jaar er overheen gaan dan laat je hem staan en huur je een paar keer een auto, is onder de streep goedkoper.

En ik vraag me af wat die "kleine deukjes" waren, en waarom hij die dan niet met een spotrepair zelf voor die tijd heeft laten weghalen. Waarschijnlijk omdat de deukjes toch niet zo klein waren.

En ze hoeven van mij niet prettig te zijn, als ze maar correct zijn.

• patrickt35
Flagg schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:52:
[...]

Ja maar dat weet je toch als je boven de km's komt, je zegt het alsof het niet eerlijk is, maar het staat helder in de voorwaarden. Wij zijn de afgelopen 7 jaar ook onder de 10.000 km gemiddeld gebleven 50.000 in 7 jaar) maar als we het eerste jaar al er overheen gaan stappen we meteen een tandje hoger, ga niet tot het laatste jaar afwachten. En mocht we enkel in het laatste jaar er overheen gaan dan laat je hem staan en huur je een paar keer een auto, is onder de streep goedkoper.

En ik vraag me af wat die "kleine deukjes" waren, en waarom hij die dan niet met een spotrepair zelf voor die tijd heeft laten weghalen. Waarschijnlijk omdat de deukjes toch niet zo klein waren.

En ze hoeven van mij niet prettig te zijn, als ze maar correct zijn.
Bij Arval lease betaal je gewoon een boete van 0,09 cent per km. Minder gereden kilometers worden in mindering gebracht. Dat is pas fair

• lmb-s
Verrekening van kilometers kan ik nog begrijpen en is volgens mij aardig redelijk.
Maar precies dat soort verhalen over kleine deukjes of kleine gebruikssporen ben ik vaker tegengekomen online.
En dat zou met toch weerhouden van leasen, want ik wil best iets meer betalen t.o.v. zelf een tweedehands auto kopen, maar ik zou vooral leasen om onverwachte kosten voor te zijn.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

patrickt35 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Bij Arval lease betaal je gewoon een boete van 0,09 cent per km. Minder gereden kilometers worden in mindering gebracht. Dat is pas fair
Ja das idd heel fair als je eerst het leasebedrag wat verder omhoog gooit das makkelijk "fair" doen.

Voor mensen die geen voorwaarden lezen en verder nergens op letten is die Arval beter, mensen die wel kunnen lezen en snappen wat ze betekenen kunnen prima de goedkopere leaeplan variant nemen.

Of werk jij voor die Arval toevallig? :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

lmb-s schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:03:
Verrekening van kilometers kan ik nog begrijpen en is volgens mij aardig redelijk.
Maar precies dat soort verhalen over kleine deukjes of kleine gebruikssporen ben ik vaker tegengekomen online.
En dat zou met toch weerhouden van leasen, want ik wil best iets meer betalen t.o.v. zelf een tweedehands auto kopen, maar ik zou vooral leasen om onverwachte kosten voor te zijn.
Dat is met al het leasen ook zakelijk leasen als auto van de zaak, diepe deuken met scherpe lijnen is - - > eigen risico betalen.

En dan heb je de "slimmerikken" die denken dat met 3 deukjes ze nog steeds 1x de eigen risico moeten betalen, deze komen bedrogen uit want hebben de voorwaarden niet gelezen. :)

• lmb-s
Ik snap helemaal wat je bedoelt, diepe deuken ben ik het helemaal mee eens, gewoon betalen.
Maar de verhalen die ik las, gaan over lichte niet-noemenswaardige normale gebruikssporen.
Ik hoop echt dat het spookverhalen zijn, want dan zou ik wel een lease auto nemen...

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
patrickt35 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Fijn om te weten want ik heb ook Arval. Maar volgens mij zal het bedrijf voor mij regelen of alleen een deel aan mij overdragen.

• s0larus
Flagg schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Dat is met al het leasen ook zakelijk leasen als auto van de zaak, diepe deuken met scherpe lijnen is - - > eigen risico betalen.

En dan heb je de "slimmerikken" die denken dat met 3 deukjes ze nog steeds 1x de eigen risico moeten betalen, deze komen bedrogen uit want hebben de voorwaarden niet gelezen. :)
Eigenlijk schijnt dat ze dat niet mogen doen bij zakelijk lease, tenminste, als de schade tijdens het uitvoeren van de arbeidsovereenkomst valt wordt het eigen risico onterecht doorbelast naar de werknemer (Burgerlijk wetboek 7:661). Uiteraard staat in getekende overeenkomsten dat het per geval is, buiten enkele uitzonderlijke gevallen misschien.

Extra leesvoer: https://www.arbeidsrechte...et-bewuste-roekeloosheid/

[ Voor 3% gewijzigd door s0larus op 16-08-2021 23:15 ]

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:56
Vandaag voor de 3e keer in het afgelopen jaar met een lege 12V accu gestaan. Woensdag komt er een nieuwe accu in. Hopelijk gaat dat helpen. Het wordt nu toch wel irritant!

Je zou er bijna een jumpstarter voor kopen :-/

• Ivo.
Pandarrama schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:58:
Is je eigen risico bij PL zo hoog dan? Anders een kwestie deze kosten incalculeren voor na de looptijd.

Maar wat betalen jullie eigenlijk totaal gedurende die looptijd van 5 jaar? Afhankelijk van de versie 20 a 25k?
De eigen risico is maximaal 300 euro per schade. Wij hebben die afgekocht voor 16 euro per maand = 960 euro. Voor die 50 cent per dag rij je wel onbezorgd en zet je je auto dan ook op een krappe parkeerplaats..

Voor de Comfort Smart versie met afkoop eigen risico betalen we 370 per maand = 22.2K incl wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving voor 5 jaar. Daarnaast heb je het voordeel dat stroomkosten een stuk lager zijn dan de benzine kosten.

wat betreft het kilometrage: Leaseplan heeft nog wel een coulance marge van 500km voordat je het hogere tarief moet betalen.. We moeten dus niet hoger dan 52500km uitkomen in 5 jaar.

• Ivo.
oh ja, we krijgen dan ook nog 2000 euro SEPP terug en betalen dus 370 - 33 = 337 euro per maand netto.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb onlangs een Kona gekregen (huisdealer had er een staan en wilde graag mijn CX-3 terug)

Nu vind ik het een fijne auto, rijd erg lekker al is het 1-pedaals rijden wel even wennen :)

Wat ik alleen wel heel irritant vind is dat de bediening op het stuur de verkeerde kant op gaat. Bij volume is omhoog harder en omlaag zachter. Bij track is omhoog terug en omlaag vooruit 8)7

Is dat aan te passen ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is maar net wat je gewend bent, ik vind omhoog->harder logisch. ;)

En nee, het is voor zover ik weet niet aan te passen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 15:02

The Adder

Happy racing from Holland

daemonix schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:40:
Dat is maar net wat je gewend bent..
Klopt, maar soms is het lastig aan iets te wennen, bijvoorbeeld dat de parkeersensoren aan de voorzijde (bij inparkeren erg handig) standaard niet aanstaan... 8)7

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 22:36
The Adder schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Klopt, maar soms is het lastig aan iets te wennen, bijvoorbeeld dat de parkeersensoren aan de voorzijde (bij inparkeren erg handig) standaard niet aanstaan... 8)7
Die blijf ik ook niet te begrijpen vinden, het systeem van de Toyota Auris die ik hiervoor had vond ik een stuk handiger, boven een bepaalde snelheid uitschakelen en een geluid demp knop als het systeem aan gaat op een verkeer moment (wasstraat).

• maarten_NL
Ivo. schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:43:
oh ja, we krijgen dan ook nog 2000 euro SEPP terug en betalen dus 370 - 33 = 337 euro per maand netto.
SEPP is maar voor 48 maanden, dus 2000/48 = 41. Als je een 60 maanden contract hebt krijg je het laatste jaar dus niks, of je kan het ook bekijken dat je het al hebt gehad ;)

https://www.keurmerkpriva...sonenautos-leaseconsument

[ Voor 12% gewijzigd door maarten_NL op 17-08-2021 10:35 . Reden: Link ]

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• patrickt35
maarten_NL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

SEPP is maar voor 48 maanden, dus 2000/48 = 41. Als je een 60 maanden contract hebt krijg je het laatste jaar dus niks, of je kan het ook bekijken dat je het al hebt gehad ;)

https://www.keurmerkpriva...sonenautos-leaseconsument
Mijn schoonvader heeft onlangs een nieuwe Mazda MX30 aangeschaft via PL. Echter de pot voor aanschaf van nieuwe voertuigen is leeg. Is er geen enkele mogelijkheid dat hij voor een subsidie in aanmerking komt?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@patrickt35 Dat kan nu nog alleen als hij een tweedehands auto had genomen. Tweedehands is wel makkelijk te regelen volgens de de SEPP richtlijnen. De dealer zet de auto op dag 1 op zijn eigen naam en een dag later op de naam van je vader. Dan is je vader niet meer de eerste eigenaar en is het dus een tweedehands auto.

De pot voor tweedehands auto's is ook al bijna leeg, maar je kan dit dus al aanvragen voor je de auto daadwerkelijk hebt. Je moet wel al een getekend contract hebben. Zie ook Particuliere EV subsidie (SEPP)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

The Adder schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Ja, dat is inderdaad raar...zelfde als met de cruise control...die dien je elke kaar aan te zetten. Heel apart

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mike2k schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Ja, dat is inderdaad raar...zelfde als met de cruise control...die dien je elke kaar aan te zetten. Heel apart
Ik moet er niet aan denken dat de cruise control automatisch aan staat! Wie bedenkt dat? In geen enkele auto die ik heb gehad was dat het geval.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:47
TinusNectar schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:51:
P.S. er bestaan ook fietsendragers die op de achterklep gemonteerd kunnen worden, weet alleen niet of deze ook voor een Kona bestaan.
[/quote]

Ik ben op zoek naar dat type fietsendrager. Voor zowel de elektrische fiets als voor twee racefietsen. Het liefst een universele die eventueel ook op een andere auto past.

Heeft iemand een tip wel fietsendrager goed is? Of moet ik toch een trekhaak aanschaffen?
Ik heb na uitgebreid zoekwerk vorig jaar de de Mottez high mount fietsendrager aangeschaft. Dit was één van de weinige die volgens de fabrikant op een Hyundai Kona kan/mag.

https://www.bol.com/nl/nl/p/mottez-fietsendrager-high-mount/9200000100819035

Met een paar banden zit hij vast op de achterklep, en je fietsen "hang" je er daarna in. Vervolgens met een paar bijgeleverde banden verder vastmaken. Maximaal 45 kilo en volgens de beschrijving niet geschikt voor een elektrische fiets. Ik gebruik hem alleen voor twee mountainbikes.

[ Voor 9% gewijzigd door robkds op 17-08-2021 12:03 ]

Goed man!

• Keyzer
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09-2021
Marttin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:27:
Vandaag voor de 3e keer in het afgelopen jaar met een lege 12V accu gestaan. Woensdag komt er een nieuwe accu in. Hopelijk gaat dat helpen. Het wordt nu toch wel irritant!

Je zou er bijna een jumpstarter voor kopen :-/
Kan het zijn dat de deuren niet op slot waren? Bij mij gebruikt hij de accu als de deuren alle dicht zijn, maar niet op slot. Zo heb ik ook twee keer met een lege accu nadat hij een paar uurtjes niet met de deuren op slot stond.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mike2k schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:13:
Wat ik alleen wel heel irritant vind is dat de bediening op het stuur de verkeerde kant op gaat. Bij volume is omhoog harder en omlaag zachter. Bij track is omhoog terug en omlaag vooruit 8)7
Dat zal qua UX opzettelijk gedaan zijn. De knoppen zitten naast elkaar dus als je met je duim track omhoog doet heb je kans ook de volume knop te raken. Gezien je vaker track omhoog zal gebruiken dan omlaag wil je liever de kans hebben dat het volume zachter gaat dan harder (schrikreactie door hoog volume = onveilig).

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

patrickt35 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:16:
De voorraad bij de ANWB begint op te raken.
Wanneer je bij leaseplan een 10.000 km contract hebt(dus 50.000km) en je hebt er 51.000 gereden na vijf jaar, ga je gedurende de hele periode omhoog. Dus 60 maanden x 30 euro.
Toch eventjes 1800 euro aftikken.
Verder proberen ze het onderhoud zo goedkoop mogelijk te houden. Er is geen moeilijkere leasemaatschappij om onderhoud aan te vragen. (Ja, ik heb er ervaring mee)
Ik heb ook een lease Kona maar voor onderhoud ge ik gelijk naar de dealer niet via de leasemaatschappij :)

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:56
Keyzer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Kan het zijn dat de deuren niet op slot waren? Bij mij gebruikt hij de accu als de deuren alle dicht zijn, maar niet op slot. Zo heb ik ook twee keer met een lege accu nadat hij een paar uurtjes niet met de deuren op slot stond.
Vermoed van niet. Eigenlijk gaat hij altijd meteen op slot want word gek van de BlueLink spam notificaties wanneer dit niet het geval is :)

Ik heb op dit draadje wel eens gelezen dat de elektrische stoel de 12V accu leeg trekt maar hier heeft mijn dealer nog geen onderzoek naar gedaan in ieder geval. Verder gebruik ik geen aangesloten apparaten zoals een dashcam of OBD dongle wanneer de auto dicht zit.

• s0larus
Mike2k schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:13:
Bij track is omhoog terug en omlaag vooruit 8)7

Is dat aan te passen ?
Huh, track terug is bij mij omlaag en volgende is omhoog. Niet aan te passen voor zover ik weet.
En voor de volume, dat is hetzelfde als jouw mobiel, afstands bediening, etc toch? Volume up = omhoog, Volume down = omlaag

• SeeSharpDev
Ik kom zojuist iets vreemds tegen, wellicht dat iemand dat hier kan beantwoorden.

Wij hebben lang getwijfeld over welke versie van de kona wij willen.
Uiteindelijk hebben wij nu voor de 'Fashion' gekozen.
Ik wilde graag 'draadloos opladen' maar heb dat gelaten voor wat het is,
Volgens de website van ANWB zit deze optie er pas bij op de 'limited' versie.
Deze vraag heb ik ook nog na een testrit bij de dealer gesteld (testrit was in een limited versie) en ook hij zei dat de fashion inderdaad geen draadloos opladen heeft.
Nu keek ik toevallig in de configurator van hyundai en zie ik bij de details van fashion ineens weer staan dat draadloos opladen een feature is.

Eehh, kan ik nou wel of niet draadloos opladen in de electric fashion? :P

Edit: Ook in de online brochure van hyundai staat deze optie pas vanaf limited.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxifVMM8Hc66OkgrF8X-LsX1BZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqGDlGb4YIDLcXSoX6ZX7LKR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HREKLzJeWnbo6kXSH5ZmTZuBso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JcKRSiYEXE2zyoa9hw4GVu2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door SeeSharpDev op 17-08-2021 17:03 ]

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik heb een Fashion Design en kan draadloos opladen maar mogelijk heb je te maken met een wijziging.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01 21:29

R2L

SeeSharpDev schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:23:
Ik kom zojuist iets vreemds tegen, wellicht dat iemand dat hier kan beantwoorden.

Wij hebben lang getwijfeld over welke versie van de kona wij willen.
Uiteindelijk hebben wij nu voor de 'Fashion' gekozen.
Ik wilde graag 'draadloos opladen' maar heb dat gelaten voor wat het is,
Volgens de website van ANWB zit deze optie er pas bij op de 'limited' versie.
Deze vraag heb ik ook nog na een testrit bij de dealer gesteld (testrit was in een limited versie) en ook hij zei dat de fashion inderdaad geen draadloos opladen heeft.
Nu keek ik toevallig in de configurator van hyundai en zie ik bij de details van fashion ineens weer staan dat draadloos opladen een feature is.

Eehh, kan ik nou wel of niet draadloos opladen in de electric fashion? :P

Edit: Ook in de online brochure van hyundai staat deze optie pas vanaf limited.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de Fashion (november 2020) en kan mijn telefoon draadloos opladen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Hier een Kona EV uit 2019. Vandaag klein kinderleed: speelgoed-karabijnhaak was tusse de zitting en leuning van de achterbank gegleden. Dan komt ‘ie aan de andere kant net onder de legplank terecht - en schoof toen weer net onder de zitting.

Heb ‘m kunnen redden, maar vraag mij nu wel af wat er nog meer aan speelgoed (en chips… :X ) onder de achterbank ligt. Iemand een idee of je die makkelijk los kan maken?

• patrickt35
Jhb62 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb ook een lease Kona maar voor onderhoud ge ik gelijk naar de dealer niet via de leasemaatschappij :)
Logisch. Maar de dealer vraagt eerst toestemming aan de leasemaatschappij of bepaalde onderdelen vervangen mogen worden.

• perspectivebass
Vannochtend goedkeuring gehad voor de subsidie aanvraag. Dus als de auto is geleverd uitbetaling vragen en dan toch 44 euro per maand 'terug' krijgen.

Wil graag alle Nederlandse belastingbetalers bedanken voor het mogelijk maken van mijn elektrische auto. :+

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
perspectivebass schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:56:
Vannochtend goedkeuring gehad voor de subsidie aanvraag. Dus als de auto is geleverd uitbetaling vragen en dan toch 44 euro per maand 'terug' krijgen.

Wil graag alle Nederlandse belastingbetalers bedanken voor het mogelijk maken van mijn elektrische auto. :+
Is dit hoe de aankoopsubsidie in zijn werk gaat? Tweedehands of nieuw?

En ik gok dat 95%+ van elektrische rijders de Nederlandse belastingbetaler bedankt voor het mogelijk maken van zijn elektrische auto.

• maarten_NL
Net bericht van leaseplan gehad dat de 64kwh Comfort Plus gereserveerd staat dus dat is mooi. Helaas is afstand doen van de bedenktijd niet moglijk ivm het voldoen aan de voorwaarden van het keurmerkprivatelease (wat ook weer nodig is voor de SEPP). Dus het wachten gaat nog even duren.

Nu zit ik nog wel lichtjes te twijfelen of ik nog een upgrade naar de Fashion zou doen. Is die Headup display iets?
En de LED achterlichten? Ik kan via google niet echt het verschil vinden. Heeft iemand daar een foto van hoe de normale en de LEDs zijn?

Het enige wat ik zo direct zou missen is de regensensor, dat zou eigenlijk wel standaard moeten zijn ;)

• perspectivebass
Konarijder50 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Is dit hoe de aankoopsubsidie in zijn werk gaat? Tweedehands of nieuw?

En ik gok dat 95%+ van elektrische rijders de Nederlandse belastingbetaler bedankt voor het mogelijk maken van zijn elektrische auto.
Wij hebben een 'tweedehands' cq hij staat al op kenteken van de dealer. Waardoor die voor de subisdie als tweedehands wordt gezien. Dit icm private lease krijg je voor 4 jaar lang elke maand een deel van de subsidie uitbetaald.

Mee eens hoor dat 95% van de EV's mogelijk worden gemaakt door de belastingdienst. Immers geen wegenbelasting, minder (geen?) BPM etc...

• Nostordici
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:12:
Net bericht van leaseplan gehad dat de 64kwh Comfort Plus gereserveerd staat dus dat is mooi. Helaas is afstand doen van de bedenktijd niet moglijk ivm het voldoen aan de voorwaarden van het keurmerkprivatelease (wat ook weer nodig is voor de SEPP). Dus het wachten gaat nog even duren.

Nu zit ik nog wel lichtjes te twijfelen of ik nog een upgrade naar de Fashion zou doen. Is die Headup display iets?
En de LED achterlichten? Ik kan via google niet echt het verschil vinden. Heeft iemand daar een foto van hoe de normale en de LEDs zijn?

Het enige wat ik zo direct zou missen is de regensensor, dat zou eigenlijk wel standaard moeten zijn ;)
Heb je de Fashion in het echt gezien? Anders een proefrit maken, de meeste dealers gebruiken volgens mij de de Fashion (Design) om een proefrit in te maken.

Persoonlijk vind ik de Fashion completer aanvoelen. Het privacy glas maken de auto nog mooier en ook het led achterlicht. Daarnaast elektrisch inklapbare binnenspiegels, scheelt misschien weer met parkeren ;)

De regensensor zou ik het ook niet voor doen haha

• SeeSharpDev
Vanochtend ook bericht gehad met de goedkeuring voor subsidie (6 dagen na aanvraag).
Nostordici schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Persoonlijk vind ik de Fashion completer aanvoelen. Het privacy glas maken de auto nog mooier en ook het led achterlicht. Daarnaast elektrisch inklapbare binnenspiegels, scheelt misschien weer met parkeren ;)

De regensensor zou ik het ook niet voor doen haha
Ook de dode hoek sensor vind ik een goede toevoeging aan de fashion.
Inderdaad zoals Nostordici zegt, de fashion voelde wat completer aan voor een klein verschil per maand.
Wij wilde in eerste instantie voor de comfort smart gaan maar zijn na een proefrit toch voor de fashion gegaan.

• Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:12:

Welke kleur heb je gekozen? In de Comfort smart waren er bij maar nog maar enkele kleuren mogelijk.

Ik stond voor hetzelfde dilemma: de Fashion of Comfort smart. Ik heb het gehouden bij de Comfort smart, deze is al redelijk rijk uitgerust, en de Fashion bood voor mij niets echt noodzakelijks, alleen wat nice to have dingetjes.

Grappig genoeg vond ik het draadloos laden van de telefoon dan wel weer relevant, maar uit de brochure bleek dat dit pas op de Limited zat, nu las ik hierboven dat dit toch wel op de Fashion zit (anders dan de brochure vermeld). Maar keuze is al gemaakt :)

[ Voor 1% gewijzigd door Autowiel op 18-08-2021 11:21 . Reden: typos ]

• Ivo.
Je kan toch ook zelf een draadloos laden matje/pad via USB in de auto leggen? Werkt dan toch hetzelfde?

• maarten_NL
Autowiel schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Welke kleur heb je gekozen? In de Comfort smart waren er bij maar nog maar enkele kleuren mogelijk.
Ik kon kiezen uit blauw, blauw, of blauw ;) (Stellar blue).

• Nostordici
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Hmmm, als ik Polar White niet meer had kunnen kiezen, dan was ik gegaan voor Ceramic Blue. Toch wel een erg gaaf, sportief kleurtje.

Stom toeval, ik zag deze auto geparkeerd staan bij een lokale Praxis. Dus ik deze auto van alle hoeken bekijken. Toen de eigenaar kwam, keek ie me even vreemd aan. Gelijk maar uitgelegd dat ik deze auto wil aanschaffen en deze kleur erg mooi vind.

Mijn advies ga toch voor de Fashion met leuke extra’s en een leuker kleurtje 8) Tenzij donkerblauw jouw ding is haha :)

Eventueel als je bij Comfort wilt blijven, kun je ook navraag doen bij een Hyundai-dealer of zij een specifieke kleur hebben staan. Is gewoon mogelijk namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Nostordici op 18-08-2021 11:57 ]

• Jozuf16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-04-2025
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ik kreeg zojuist bericht dat alles in orde is en mijn 64Kwh Fashion besteld kan worden. Ik kon echter kiezen uit Polar White en Polar White ;) Op zich niks mis mee, vind het wel een mooie kleur.

Is een telefoontje naar de desbetreffende dealer met de vraag of er toevallig nog andere kleurtjes staan zinvol denken jullie?

• Nostordici
Jozuf16 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Ik kreeg zojuist bericht dat alles in orde is en mijn 64Kwh Fashion besteld kan worden. Ik kon echter kiezen uit Polar White en Polar White ;) Op zich niks mis mee, vind het wel een mooie kleur.

Is een telefoontje naar de desbetreffende dealer met de vraag of er toevallig nog andere kleurtjes staan zinvol denken jullie?
Ja, dat is zinvol. Ik mocht zelfs Sunset Red kiezen, deze kleur biedt de ANWB niet eens aan, maar bij de dealer was dit wel mogelijk.

• maarten_NL
Jozuf16 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Heb je een private lease via ANWB/leasplan of een andere aanbieder? Zoals ik het begreep bestellen die de auto's bij de Hyundai importeur en daarna gaan ze pas naar de dealer, dus wat je nu hoorde is er dan nog te kiezen.

Maar zeg je nu dat er van de Fashion alleen nog wit is? Vorige week zeiden ze dat er nog meer dan voldoende van Ceramic blue was.

• maarten_NL
Nostordici schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Ja, dat is zinvol. Ik mocht zelfs Sunset Red kiezen, deze kleur biedt de ANWB niet eens aan, maar bij de dealer was dit wel mogelijk.
Kan je een auto via ANWB leasen die de dealer zelf op voorraad heeft?

• Nostordici
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Kan je een auto via ANWB leasen die de dealer zelf op voorraad heeft?
Ja, dit kan. Let wel op je moet wel dezelfde uitvoering kiezen, dus als de dealer een Fashion heeft staan in een specifieke kleur dan moet je ook een Fashion leasen. Sowieso kan een Hyundai dealer dit wel voor je regelen middels een offerte. In die zin scheelt het Leaseplan eventuele transportkosten.

• Jozuf16
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Heb je een private lease via ANWB/leasplan of een andere aanbieder? Zoals ik het begreep bestellen die de auto's bij de Hyundai importeur en daarna gaan ze pas naar de dealer, dus wat je nu hoorde is er dan nog te kiezen.

Maar zeg je nu dat er van de Fashion alleen nog wit is? Vorige week zeiden ze dat er nog meer dan voldoende van Ceramic blue was.
Ik kon inderdaad gister eind van de middag alleen nog een witte Fashion bestellen. Heb de klantenservice van de anwb nog gevraagd naar andere kleuren maar dat bleek niet mogelijk.

Ik kom zaterdag bij de dealer daar zal ik eens vragen naar de mogelijkheden.

• maarten_NL
Jozuf16 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Ik kon inderdaad gister eind van de middag alleen nog een witte Fashion bestellen. Heb de klantenservice van de anwb nog gevraagd naar andere kleuren maar dat bleek niet mogelijk.

Ik kom zaterdag bij de dealer daar zal ik eens vragen naar de mogelijkheden.
De comfort plus was toen ik belde via ANWB ook niet meer te bestellen maar doorverbonden bij leaseplan nog wel. Je kan eens proberen: +31365270377

• SeeSharpDev
Jozuf16 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Haha hoe dan, toen ik vorige week belde en vroeg naar Fashion wit werd er gezegd dat deze al langere tijd niet meer beschikbaar was :P
Alleen ceramic blue, stellar blue en engine red was toen nog beschikbaar.

• maarten_NL
SeeSharpDev schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:56:

Haha hoe dan, toen ik vorige week belde en vroeg naar Fashion wit werd er gezegd dat deze al langere tijd niet meer beschikbaar was :P
Snel wisselende voorraad by Hyundai :D Ik houd het wel bij mijn Stellar blauwe Comfort plus, sjiek en het is toch weer 15 euris, Als je kijkt wat voor woon-werk barrels op LPG ik hier voor heb gereden, is dit al baden in luxe 8)

Zijn er ervaringen met de dealers, Eindhoven, Tilburg of Breda?

[ Voor 0% gewijzigd door maarten_NL op 18-08-2021 16:21 . Reden: typo ]

• Jozuf16
SeeSharpDev schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Dat zal idd aan de snel wisselende voorraad liggen. Zojuist alles afgerond, als het goed is ontvang ik 1 dezer dagen een mail met de betreffende dealer, ze zullen dat wel op basis van locatie bepalen. Zaterdag heb ik een proefrit bij de dichtstbijzijnde officiele Hyundai dealer, zal daar eens vragen of er nog kleur mogelijkheden zijn. Maar nogmaals wit stond ook hoog op mijn kleuren lijstje.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17

World Citizen

FreeReef.nl

Bieden deze maatschappijen geen Limited editie aan? Ik hoor iedereen het hebben over de Design of Comfort modellen.

Ik zie op de site van Hyundai dat de Limited nu niet gek veel scheelt met de Fasion Design, en je krijg er best wel wat voor terug.

Ik vind persoonlijk de lederlook stoelen, LFA en geventileerde voorstoelen echt wel heel tof. Ik had niet verwacht dat ik stoelkoeling zou gebruiken.. maar heb het toch stiekem al een aantal keer aan gezet.

FreeReef.nl

• Jozuf16
Heeft iemand met de Kona (of in afwachting van de Kona) ook al nagedacht over welke laadpaal er thuis komt?
De keuze is reuze zogezegd. Iemand al goede/slechte ervaringen met bepaalde merken?

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:02
Jozuf16 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:48:
Heeft iemand met de Kona (of in afwachting van de Kona) ook al nagedacht over welke laadpaal er thuis komt?
De keuze is reuze zogezegd. Iemand al goede/slechte ervaringen met bepaalde merken?
Ik heb zelf de Ratio Electric 3x 16A.
Het voordeel van Ratio Electric is dat je zelf de stroomsterkte kunt instellen.
Het instellen is wel in de kast, dus niet makkelijk te wijzigen.

https://www.ratio.nl/nl/c...-type-2/groups/g+c+a+view

• Nostordici
@World Citizen Nadeel van de Limited is dat je over de 45.000 catalogus waarde gaat, hierdoor krijg je geen 2000 euro subsidie. Sowieso kon ik tijdens mijn subsidieaanvraag alleen maar Comfort en Fashion selecteren.

@Jozuf16 Zelf ben ik gegaan voor de Zappi V2, deze werkt ook met zonnepanelen en geen abonnementskosten. Deze wordt bij mij midden september geplaatst.

Stiekem hoop ik dat de Kona er eerder is :) Wat een upgrade van een Chevrolet Spark (LPG) uit 2011. Tien jaar mee gedaan! Wel fijn dat er nog best wel wat waarde in de auto zit. Meer dan ik gedacht had.

• maarten_NL
World Citizen schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:26:

Ik zie op de site van Hyundai dat de Limited nu niet gek veel scheelt met de Fasion Design, en je krijg er best wel wat voor terug.
Volgens mij zit de limited net boven de 45.000, dus daar val je buiten de boot qua subsidie. Dat maakt de auto op dit moment 41 euro per maand duurder, voor bestellingen na 1 januari, 82 euro. Ik vraag mij wel af of de Kona tegen die tijd nog steeds zo scherp geprijst is.
Ik zit niet alleen te denken over een laadpaal, maar moet ook de meterkast gaan uitbreiden. Van 1 naar 3 fasen en een grotere kast.

1 Fase meterkast aanpassen/ombouwen voor EV laden

Qua laadpaal ga ik er zelf 1 bouwen op basis van de open source SmartEVSE. Voor goed 400 euro, incl load balancing + het voordeel dat ik de kast binnen kan houden en alleen de stekker buiten kan hangen.

• maarten_NL
Nostordici schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:03:.

Stiekem hoop ik dat de Kona er eerder is :) Wat een upgrade van een Chevrolet Spark (LPG) uit 2011. Tien jaar mee gedaan! Wel fijn dat er nog best wel wat waarde in de auto zit. Meer dan ik gedacht had.
De prijs van gebruikte auto's is het laatste jaar echt de pan uitgereden, daar pluk jij nu de vruchten van. Ik heb jaren auto's van minder dan 2.000 euro op LPG gereden maar nu betaal je al snel 4 voor iets fatsoenlijks. Dat + de brandstof prijzen en dat je voor goed 300 euro praktisch geen auto kan kopen, onderhouden en rijden is de reden dat ik voor een electrische lease heb gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door maarten_NL op 18-08-2021 21:39 . Reden: typo ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik moet eerst kijken hoe ik eventueel de kabel over de stoep (zwenkarm?) kan krijgen zodat de kabel niet op de grond ligt.

Maar zo gauw ik iets gevonden\verzonnen heb komt er een zappi, want over een week of 5 worden de zonnepanelen uitgebreid van 3000wp naar 8250wp, dus ik wil het liefst zoveel mogelijk van de overproductie gebruiken.

Zaterdag wordt de meterkast volledig voor 3 fase klaargemaakt met 3 extra groepen en maandag komt Liander de aansluiting verzwaren. Nu meteen bij de zonnepanelen maar gedaan want dan kan ik de btw ook terugkrijgen van het werk in de meterkast. :)

Hele operatie zo'n ev zeg. :P

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
vorige week is een nieuw accu pakket ingebouwd.
Wat een enorme dozen zijn dat!
Tijdens de problemen hebben de dealer en Hyundai altijd hun best gedaan.

• patrickt35
Flagg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

Ik moet eerst kijken hoe ik eventueel de kabel over de stoep (zwenkarm?) kan krijgen zodat de kabel niet op de grond ligt.

Maar zo gauw ik iets gevonden\verzonnen heb komt er een zappi, want over een week of 5 worden de zonnepanelen uitgebreid van 3000wp naar 8250wp, dus ik wil het liefst zoveel mogelijk van de overproductie gebruiken.

Zaterdag wordt de meterkast volledig voor 3 fase klaargemaakt met 3 extra groepen en maandag komt Liander de aansluiting verzwaren. Nu meteen bij de zonnepanelen maar gedaan want dan kan ik de btw ook terugkrijgen van het werk in de meterkast. :)

Hele operatie zo'n ev zeg. :P
https://www.evservice.eu/ev-kabelgoot-tegel

• Cemmey
Ja dat heb ik, en heb besloten om er geen te nemen. Bij mij op de hoek (150m lopen) staat een publieke 17kW laadpaal voor 37 cent per kW. Op mijn werk 1km lopen vanaf mijn huis staan 10 laadpalen waar ik gratis aan kan laden. En bij de plaatselijke BP op 2km vanaf mijn huis staat een 50KW lader tegen 21 cent per kW uur. Ik vind zelf dat ik wel in een luxe positie zit qua laden in de buurt, alleen die op de hoek is relatief duur, maar dat vind ik in geval van nood niet zo erg. Ik wil het geld dat ik bespaar met een laadpaal investeren in zonnepanelen op het dak.

• Jozuf16
Cemmey schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Ja dat heb ik, en heb besloten om er geen te nemen. Bij mij op de hoek (150m lopen) staat een publieke 17kW laadpaal voor 37 cent per kW. Op mijn werk 1km lopen vanaf mijn huis staan 10 laadpalen waar ik gratis aan kan laden. En bij de plaatselijke BP op 2km vanaf mijn huis staat een 50KW lader tegen 21 cent per kW uur. Ik vind zelf dat ik wel in een luxe positie zit qua laden in de buurt, alleen die op de hoek is relatief duur, maar dat vind ik in geval van nood niet zo erg. Ik wil het geld dat ik bespaar met een laadpaal investeren in zonnepanelen op het dak.
Dan heb je inderdaad mogelijkheden genoeg tot laden diccht in de buurt. Bij mij dicht in de buurt niks te vinden, op het werk ook nog niet, alleen middels een gewoon stopcontact en ik was niet van 30 uur te gaan werken voor een volle lading ;-)

Zonnepanelen heb ik al, ook dat ben ik aan het uitzoeken, ik heb echter geen mogelijkheid tot overdag laden en een accu om de opgewekte stroom in op te vangen zijn tot op heden en voorlopig onbetaalbaar. Dan nog wil ik wel een laadpaal die overweg kan met mijn panelen zodat ik in ieder geval op bv een zondag overdag kan laden op zonne-energie.

• maarten_NL
Flagg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

Heb jij een berekening gemaakt wat de terugverdientijd is van de uitbreiding? Of doe je alles voor het milieu? ;)

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00
Ik heb sinds de aanschaf van mijn Kona in juli vorig jaar een Zappi v2 in de garage. Ben er erg tevreden over; load balancing, een app die de power flow inzichtelijk maakt qua huisverbruik, auto laden en zonnepanelen. En een api voor de echte tweaker. Enige nadeel is dat de eco functie (om te beginnen met laden als er surplus is van de zonnepanelen) niet werkt, want daarvoor zit iets niet goed in de Kona firmware. Zappi/myenergi doet haar best maar Hyundai helaas niet.

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
TinusNectar schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:51:
P.S. er bestaan ook fietsendragers die op de achterklep gemonteerd kunnen worden, weet alleen niet of deze ook voor een Kona bestaan.
[/quote]

Ik ben op zoek naar dat type fietsendrager. Voor zowel de elektrische fiets als voor twee racefietsen. Het liefst een universele die eventueel ook op een andere auto past.

Heeft iemand een tip wel fietsendrager goed is? Of moet ik toch een trekhaak aanschaffen?
Ik heb zelf een afneembare trekhaak en fietsendrager van Uebler voor twee fietsen, wegklapbaar zodat je altijd bij de achterklep kan. Op trekhaak is wat steviger dan op de achterklep. En op dak veel meer weestand en lastiger te monteren. Wij zijn erg tevreden met de drager. Ik gebruik hem sinds we de Kona hebben, maart 2019.

• perspectivebass
Geniaal, maar van de meeste gemeentes krijg je hier geen toestemming voor... Wat voorral lekker ouderwetse regelgeving is :+

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Wij hebben een trekhaak van GDW met een Thule fietsendrager 932 (deze hadden wij al).
Alleen moest het pukkie(aanhangerblokkering) even van de haak worden geslepen, heeft de dealer meteen gedaan. En voor de aansluiting een adapter voor 7 naar 13 polig, GDW is 13 polig. (de 932 is 7 polig, de 933XT is 13polig en heeft ook opbergruimte voor de oprijgoot)

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
@perspectivebass Inderdaad simpele oplossing die goot, maar gemeenten liggen bijna allemaal dwars.
Waarom : geen idee Ze roepen allemaal : groen, groen, Maar o wee als het er op aankomt geven ze niet thuis.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• s0larus
Ik heb hier een Mennekes Amtron Standard E2 (nummer 1358202) met een metertje erbij zodat ik m'n werkgever kan laten betalen. Opzich een prima ding maar wel duur. €1.109,38 + exrta kabels en dingetjes + installatiewerk kwam in totaal uit op €1.680. Maar hij is wel 3-fase en tot 22kW als ik of iemand anders een EV krijgt/koopt die 22kW aan kan.

• FransDvntr
  • Laatst online: 10-01 15:57
maarten_NL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Volgens mij zit de limited net boven de 45.000, dus daar val je buiten de boot qua subsidie. Dat maakt de auto op dit moment 41 euro per maand duurder, voor bestellingen na 1 januari, 82 euro. Ik vraag mij wel af of de Kona tegen die tijd nog steeds zo scherp geprijst
Ik heb sinds 2 juli een Kona premium (24-12-2020 op kenteken gezet) en de catalogusprijs is €44.990, dus deze kwam in aanmerking voor de subsidie. (Subsidie op 2 juli aangevraagd en op 7 juli op mijn rekening).

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Die mogen 9 van de 10 keer niet hier ook niet zover ik weet. Vind ik ook geen oplossing eigenlijk, dan liever een vaste kabel met een stekker in de stoeprand.

En ik heb geen vaste plek voor de deur dus dan moet ik meerdere routes gaan leggen met die tegel. :P

• FransDvntr
Ik heb een powerdale laadpaal (met load balancing) laten installeren. De laadpaal heeft een vaste kabel, dus als het regent ben je zo klaar met de auto aansluiten.

• Cemmey
FransDvntr schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb sinds 2 juli een Kona premium (24-12-2020 op kenteken gezet)
Heb je dan het 2020 of het 2021 model? Mijnes is ook op die datum op kenteken gezet maar twijfel nu welk model ik krijg. Ze zeiden het 2021 model met 2 klokken op het Dashboard.

• maarten_NL
Cemmey schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:38:
[...]

Heb je dan het 2020 of het 2021 model? Mijnes is ook op die datum op kenteken gezet maar twijfel nu welk model ik krijg. Ze zeiden het 2021 model met 2 klokken op het Dashboard.
Dat is wel een goede vraag, de foto op ANWB.nl is het 2020 model. Op leaseplan zie je de 2021, in dezelfde aanbieding als op ANWB.nl.

Het verschil:

https://www.google.com/am...ona-facelift-in-2021/amp/

• perspectivebass
Volgens de dealer waar wij zijn geweest ging het om de 2020 versie. Hij had zelf niet het idee dat de 2021 versie nog naar Nederland kwam ivm de voorraad bij de importeur/Hyundai NL.

• s0larus
maarten_NL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Dat is wel een goede vraag, de foto op ANWB.nl is het 2020 model. Op leaseplan zie je de 2021, in dezelfde aanbieding als op ANWB.nl.

Het verschil:

https://www.google.com/am...ona-facelift-in-2021/amp/
De voorkant is misschien niet helemaal mijn smaak maar wel beter zo! Die kleine deukjes van de vorige maakt het mogelijk dat dingen daar vast zitten en niet met een wasbeurt eruit komen soms. Vreselijk >:(

edit: en nog steeds dat irritante lipje/spoiler die ervoor zorgt dat er een gedeelte bijna nooit goed schoon wordt aan de achterkant! booo!

[ Voor 11% gewijzigd door s0larus op 19-08-2021 20:02 ]

• Jozuf16
[...]

Een hele goede vraag inderdaad, ik vind de 2020 (met die deukjes) er eigenlijk net wat fancyer uitzien, valt net iets meer op, maar de specs van de 2021 (groter mediascherm) zijn ook wel weer oke.

Zal zaterdag bij de dealer eens vragen of ze iets weten.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01 21:18
Iemand hier die deze konassist heeft nagebouwd?
http://www.cyberelectronics.org/?p=981

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:45
Jozuf16 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Een hele goede vraag inderdaad, ik vind de 2020 (met die deukjes) er eigenlijk net wat fancyer uitzien, valt net iets meer op, maar de specs van de 2021 (groter mediascherm) zijn ook wel weer oke.

Als de auto was al in Dec 2020 op kenteken gezet, dan het is de 2020 model.
De 2021 model is pas deze of volgende maand beschikbaar.

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
Ik huur al een half jaar een Premium model 2019. Ik heb nog geen laadpaal nodig gehad: ik laad via de grannylader en het stopcontact. Dat laad idd traag, maar dat is geen probleem. Ik rijd zelden 350 km per dag. Wel 2 a 3 x per week een rit van 160 - 200 km. Zie mijn eerdere post over de oplossing om de grannylader vast te monteren en toch eventueel snel weer mee te nemen.

Model 3 | 2024 Highland

• FransDvntr
[...]

We hadden in eerste instantie gekeken voor private lease via Hyundai zelf. Dat waren allemaal auto’s die eind 2020 op kenteken waren gezet. Heb zo’n vermoeden dat die bij lease via de ANWB ook het geval is. Ik heb voor zover ik weet het 2020 model (heeft in ieder geval een 3 fase lader aan boord)

• FransDvntr
Jozuf16 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Het 2020 model, in ieder geval de premium, heeft ook het 10,25 inch mediascherm (met de knoppen aan de onderzijde i.p.v. de knoppen aan de zijkanten van het scherm).

• patrickt35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUmd_WzeLmU4HLN8_x18iR_2_JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6reKro0OPbUgQAHOTDi4teeq.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vind het 2021 model toch wel veel mooier

• patrickt35
Ik had hem eind Juni besteld, maar door een onterechte(ex-partner) BKR notering werd de bestelling door de leasemaatschappij afgewezen.
Inmiddels is de BKR notering verwijdert, en kan ik dus gaan bestellen. Gisteren bij de dealer geweest, en er is haast niets meer op voorraad. In ieder geval niet meer de kleur die ik wil hebben.
Ik heb besloten om het nieuw model af te wachten, en deze te bestellen in Januari. De prijs zal dan wel hoger liggen, maar het weer beschikbaar zijn van een volle pot subsidie maakt dat dan weer goed.
Ik heb overigens ook proefgereden met de Corsa -E. Deze kan overduidelijk niet tippen aan de Kona.

[ Voor 8% gewijzigd door patrickt35 op 20-08-2021 08:07 ]

• Jozuf16
pewill schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:43:
[...]

Ik huur al een half jaar een Premium model 2019. Ik heb nog geen laadpaal nodig gehad: ik laad via de grannylader en het stopcontact. Dat laad idd traag, maar dat is geen probleem. Ik rijd zelden 350 km per dag. Wel 2 a 3 x per week een rit van 160 - 200 km. Zie mijn eerdere post over de oplossing om de grannylader vast te monteren en toch eventueel snel weer mee te nemen.
Ik heb je post idd even bekeken, prima systeem zo, in mijn situatie past dat prima maar dan met een muurbevestiging. Dat is voor het begin een zeer goed alternatief, laadpaal (en verzwaring meterkast) kan altijd nog. Alleen 'laad idd traag' wat is traag? Hoelang doe je over een volle accu? Ik heb laadmomenten in overvloed (ma-vr 07:30 van de lader, 45km rijden, 45 km rijden, 17:30 aan de lader en dan nog de weekenden dat ie er staat) dus ik denk dat het voor mij prima kan werken (y)
Pagina: 1 ... 83 ... 147 Laatste