Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 84 ... 147 Laatste
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32

tomic

Smexylittlebabe!

patrickt35 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:57:
Ik heb overigens ook proefgereden met de Corsa -E. Deze kan overduidelijk niet tippen aan de Kona.
Waarom vind je dat? Ik wil ook voor Kona gaan. Maar Corsa heeft Matrix LED en best goed geluid en 25% sneller DC laden. :)
11 KW / e fase onboard laden hebben de meeste Corsa’s dan weer niet.

[ Voor 12% gewijzigd door tomic op 20-08-2021 12:01 ]

Toch maar een weblog?

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24
tomic schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Waarom vind je dat? Ik wil ook voor Kona gaan. Maar Corsa heeft Matrix LED en best goed geluid en 25% sneller DC laden. :)
Ik heb eventjes niet naar de specs gekeken, maar puur naar het rijcomfort/gedrag.
In deze reed de Kona lekkerder.
Ik heb met de premium variant gereden, en deze moet het ook worden. Vooral haar warme billen vond mijn vrouw een must.

[ Voor 12% gewijzigd door patrickt35 op 20-08-2021 12:11 ]

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vergelijk het werkelijke bereik maar eens, nog afgezien van het comfort. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jozuf16 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:27:
op het werk ook nog niet, alleen middels een gewoon stopcontact en ik was niet van 30 uur te gaan werken voor een volle lading ;-)
Je hoeft natuurlijk niet pas te gaan laden wanneer de accu helemaal leeg is en je hoeft ook niet per se gelijk helemaal vol te komen.

Ik heb collega's die geen eigen laadpaal hebben en bij wijze van spreken op maandag met een "lege" accu op het werk komen. Die laden gewoon iedere dag en dat zit woensdag of donderdag de accu weer vol. Dan gaan ze in het weekend weer een eindje rijden (familie/vrienden/sport/weet ik veel) en hebben ze de werkdagen weer om op te laden.

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 07:30
Zo, het is wel snel gegaan met de Kona's. Volgens de ANWB website zijn ze uitverkocht.

Hoe lang zat er bij jullie tussen het verlopen van de bedenktijd en de daadwerkelijke levering?
Leaseplan kan me niks vertellen mbt de leverdatum oid...
En de dealer welke de auto af gaat leveren weet nog niet eens dat de auto zijn kant op komt...

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-01 20:51
tomic schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Corsa is minder ruim en komt aanzienlijk minder ver op 1 lading. Ook kon er toen ik met de Corsa E gereden heb (nog) geen trekhaak voor een fietsendrager worden geplaatst.
Snelladen heb ik niet echt nodig, dus is voor mij minder van belang.

[ Voor 6% gewijzigd door FransDvntr op 20-08-2021 15:31 ]

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-01 07:52
Wouzziej schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:19:
Zo, het is wel snel gegaan met de Kona's. Volgens de ANWB website zijn ze uitverkocht.

Hoe lang zat er bij jullie tussen het verlopen van de bedenktijd en de daadwerkelijke levering?
Leaseplan kan me niks vertellen mbt de leverdatum oid...
En de dealer welke de auto af gaat leveren weet nog niet eens dat de auto zijn kant op komt...
Ik heb 4 weken geleden mijn contract getekend en heb vorige week vrijdag Leaseplan en de dealer gebeld. De uitlevering naar de dealers vind plaats door de importeur van Hyundai Nederland en zowel Leaseplan als de dealer hebben geen zicht op dit proces. De dealer verwacht september, maar of het begin of eind september wordt durfde hij niet te zeggen. Volgens hem zijn er ruim 2000 aanvragen geweest waarvan er een deel uiteindelijk niet doorgaat maar dat zou betekenen dat er per dealer in Nederland ongeveer 50 auto's geleverd moeten worden. Flinke logistieke operatie voor de importeur. Zit denk ik niets anders op dan ongeduldig afwachten.. :X

[ Voor 9% gewijzigd door j0rdy030 op 20-08-2021 15:40 ]

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:58
JeroenE schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:03:

Je hoeft natuurlijk niet pas te gaan laden wanneer de accu helemaal leeg is en je hoeft ook niet per se gelijk helemaal vol te komen.
Ik heb de cijfers van de Kona nog niet gezien maar (heel) langzaam laden heeft een lager rendement dan normaal laden. Dus altijd de grannylader is wellicht minder efficiënt.
j0rdy030 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:36:

Ik heb 4 weken geleden mijn contract getekend en heb vorige week vrijdag Leaseplan en de dealer gebeld.
Dat is wat anders dan leaseplan tegen mij vertelde, omdat de auto's klaar staan zou de levertijd 3-4 weken zijn. Om die reden adviseerde ze ook om geen voorloopauto te nemen. Als dat uiteindelijk toch weken later gaat worden :/

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 07:30
Inderdaad, ik kreeg bij het ondertekenen ook 3-4 weken te horen.
Hierdoor ook besloten geen voorloopauto aan te vragen inderdaad...

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
Jozuf16 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Ik heb je post idd even bekeken, prima systeem zo, in mijn situatie past dat prima maar dan met een muurbevestiging. Dat is voor het begin een zeer goed alternatief, laadpaal (en verzwaring meterkast) kan altijd nog. Alleen 'laad idd traag' wat is traag? Hoelang doe je over een volle accu? Ik heb laadmomenten in overvloed (ma-vr 07:30 van de lader, 45km rijden, 45 km rijden, 17:30 aan de lader en dan nog de weekenden dat ie er staat) dus ik denk dat het voor mij prima kan werken (y)
Langzaam is met ca. 2,3 KW. Aangezien de auto toch wel minimaal 12 uur 's nachts aan de lader staat, komt er toch wel ruim 27KWH bij in de accu. Het langzame laden is voor mij alleen een mogelijk struikelpunt voor vakanties.

Model 3 | 2024 Highland

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Wouzziej schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:33:
Inderdaad, ik kreeg bij het ondertekenen ook 3-4 weken te horen.
Hierdoor ook besloten geen voorloopauto aan te vragen inderdaad...
Ik heb gister te horen gekregen dat ik hem aanstaande woensdag kan ophalen. Dan heeft het bij mij een goede 2 maanden geduurd. Anders dan 2 weken waarmee ze hem aan me verkochten. Mijn lease loopt via Hyundai en Arval.

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
update
sinds de standaard 30 k beurt van gister iets irritants. Mijn navigatie geeft elke keer aan dat ik onvoldoende acculading heb om doel te bereiken. Terwijl accu vol is en afstand maar 100 km is. Melding uit gezet maar lastig is het wel. Zeker als er wel lange afstanden aan gaan komen. Is dit makkelijk op te lossen of bekend probleem?
Kona 2019 ( oude model)

• patrickt35
Cemmey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Ik heb gister te horen gekregen dat ik hem aanstaande woensdag kan ophalen. Dan heeft het bij mij een goede 2 maanden geduurd. Anders dan 2 weken waarmee ze hem aan me verkochten. Mijn lease loopt via Hyundai en Arval.
Ondanks dat Hyundai/Arval duurder is dan ANWB/Leaseplan, denk ik dat het een goede keuze is. Veel plezier met je nieuwe waggel🤣

• Cemmey
patrickt35 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Ondanks dat Hyundai/Arval duurder is dan ANWB/Leaseplan, denk ik dat het een goede keuze is. Veel plezier met je nieuwe waggel🤣
Bedankt zal vast goed komen! In mijn geval is het 13 euro duurder geloof ik. Maar ik had op dat moment er voor gekozen en toen had je de ANWB deal nog niet. Volgens de Hyundai dealer zijn de lease voorwaarden van Arval beter dan van Leaseplan en betaal je bijvoorbeeld iets van 9 cent per extra gereden kilometer en krijg je 4 cent terug per minder gereden kilometer ipv dat ze meteen je lease verhogen naar 15000 per jaar.

• patrickt35
Cemmey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Bedankt zal vast goed komen! In mijn geval is het 13 euro duurder geloof ik. Maar ik had op dat moment er voor gekozen en toen had je de ANWB deal nog niet. Volgens de Hyundai dealer zijn de lease voorwaarden van Arval beter dan van Leaseplan en betaal je bijvoorbeeld iets van 9 cent per extra gereden kilometer en krijg je 4 cent terug per minder gereden kilometer ipv dat ze meteen je lease verhogen naar 15000 per jaar.
That's my point. Einde contract 1800 euro bijbetalen is niet zo prettig😑

• patrickt35
Cemmey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb in ieder geval besloten om te wachten op de Kona met een facelift, en dit contract in januari af te sluiten. Het maandbedrag zal dan wel hoger liggen, maar 83 euro subsidie pm maakt dat weer goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUmd_WzeLmU4HLN8_x18iR_2_JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6reKro0OPbUgQAHOTDi4teeq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door patrickt35 op 21-08-2021 11:41 ]

• Cemmey
patrickt35 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb in ieder geval besloten om te wachten op de Kona met een facelift, en dit contract in januari af te sluiten. Het maandbedrag zal dan wel hoger liggen, maar 83 euro subsidie pm maakt dat weer goed.
[Afbeelding]
Ik vind de facelift wel dik zo! En groot gelijk dat je wacht. Als je alles even uitrekent wat je kwijt bent aan deze Kona lease inclusief subsidie in tegenstelling tot een brandstof auto waarbij je de wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc zelf moet betalen. Dan is het leuk autorijden ;-). Wel jammer dat leasers van nieuwe ev auto’s nu meteen buiten de boot vallen betreft subsidie omdat het potje al snel leeg was dit jaar.

• patrickt35
Cemmey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

Ik vind de facelift wel dik zo! En groot gelijk dat je wacht. Als je alles even uitrekent wat je kwijt bent aan deze Kona lease inclusief subsidie in tegenstelling tot een brandstof auto waarbij je de wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc zelf moet betalen. Dan is het leuk autorijden ;-). Wel jammer dat leasers van nieuwe ev auto’s nu meteen buiten de boot vallen betreft subsidie omdat het potje al snel leeg was dit jaar.
Mijn schoonvader heeft de nieuwe mx30 besteld, en valt ook buiten de regeling. Echter op mijn advies is hij gaan bellen met de dealer, en deze heeft uiteindelijk de eerste tennaamstelling op het bedrijf gezet. Daarna overgeschreven. Op deze manier in ieder geval nog 2000 subsidie. Verwacht wordt dat het potje tweedehands auto's volgende week op is.

Overigens....Arval doet dit ook.

• Cemmey
patrickt35 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Mijn schoonvader heeft de nieuwe mx30 besteld, en valt ook buiten de regeling. Echter op mijn advies is hij gaan bellen met de dealer, en deze heeft uiteindelijk de eerste tennaamstelling op het bedrijf gezet. Daarna overgeschreven. Op deze manier in ieder geval nog 2000 subsidie. Verwacht wordt dat het potje tweedehands auto's volgende week op is.

Overigens....Arval doet dit ook.
Ik heb gelijk even gebeld. Hij is eind vorig jaar op kenteken gezet dus op papier ben ik dan de 2e eigenaar (logisch), dus ik kom inderdaad ook in aanmerking. Heb het gelijk aangevraagd. Scheelt toch weer 40 euro in de maand. :+

• patrickt35
Cemmey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb gelijk even gebeld. Hij is eind vorig jaar op kenteken gezet dus op papier ben ik dan de 2e eigenaar (logisch), dus ik kom inderdaad ook in aanmerking. Heb het gelijk aangevraagd. Scheelt toch weer 40 euro in de maand. :+
Het biertje houd ik tegoed. 🥳🥳

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:33
@maarten_NL Het laadverlies is met de granny net zo hoog als met een gewone lader +/- 11%. Ik heb de Kona nu 2 jaar en heb geen verschil geconstateerd.
Met snel laden zou je minder verlies hebben, maar ik heb wel snel geladen (italie vv) maar verlies nooit berekend.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• Jozuf16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-04-2025
Gisteren de proefrit gehad, zoals verwacht is dat uitstekend bevallen. Wat een genot om in te rijden, meer dan genoeg ruimte voor mijn gezin van 5 ook.
Alleen wat minder bagage ruimte tov mijn Opel station uiteraard.

Volgens de dealer kan ik hem inderdaad over een week 6 verwachten, 2 weken bedenktijd, dan een werkdag of 12 voordat hij bij de dealer is en dan nog een paar dagen om rijklaar te maken. Dus nog even geduld hebben.

• patrickt35
Jozuf16 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:53:
Gisteren de proefrit gehad, zoals verwacht is dat uitstekend bevallen. Wat een genot om in te rijden, meer dan genoeg ruimte voor mijn gezin van 5 ook.
Alleen wat minder bagage ruimte tov mijn Opel station uiteraard.

Volgens de dealer kan ik hem inderdaad over een week 6 verwachten, 2 weken bedenktijd, dan een werkdag of 12 voordat hij bij de dealer is en dan nog een paar dagen om rijklaar te maken. Dus nog even geduld hebben.
Dam zou ik toch echt wachten tot 2022.

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Iemand ervaring met navigeren / EV laden in het buitenland? Wat is een goede combi qua software voor het navigeren en vinden van laadpunten?

Binnenkort ga ik door Belgie/Luxemburg/Frankrijk/Zwitserland/Duitsland rijden. Nu heb ik al via ABR wat routes gemaakt en denk dat ik deze ook maar opsla in de Kona Navigate. Maar zijn er goede of betere alternatieven om b.v. spontaan een dichtbijzijnde snellader te vinden ingeval val drukte/uitval/omweg?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Veel ev apps b.v. chargemap kun je filteren op aansluiting en of laadvermogen. Instellen op ccs en b.v. 100kW en het wordt al een stuk overzichtelijker, wat er in de buurt is. Vind je dan niks dan alleen ccs. Het is soms alleen handig om meerdere apps even te kijken want er kan verschil zitten in de gevonden laders.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01 17:28
@maarten_NL
Klopt hoe hoger de stroom des te efficiënter de AC/DC omvormer werkt.
Ik kom hier op 10% verlies bij 32A en 21% bij 10A.

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-01 12:42
Eindhovenfinest schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:32:
Iemand ervaring met navigeren / EV laden in het buitenland? Wat is een goede combi qua software voor het navigeren en vinden van laadpunten?

Binnenkort ga ik door Belgie/Luxemburg/Frankrijk/Zwitserland/Duitsland rijden. Nu heb ik al via ABR wat routes gemaakt en denk dat ik deze ook maar opsla in de Kona Navigate. Maar zijn er goede of betere alternatieven om b.v. spontaan een dichtbijzijnde snellader te vinden ingeval val drukte/uitval/omweg?
In buitenland gebruik ik altijd Google Maps met Android Auto, want die is meest up-to-date. Laadpunten vinden doe ik 2 manieren:
1) onderweg laden - hier gebruik ik ABRP app om geschikte laders te vinden, meestal op snelwegen.
2) ter plekke laden - hier gebruik ik een geschikte app (kan variëren per land), zoals Shell Recharge. Zo zie ik ook meteen de prijs van laden.

• maarten_NL
ningalloon schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:49:
@maarten_NL
Klopt hoe hoger de stroom des te efficiënter de AC/DC omvormer werkt.
Ik kom hier op 10% verlies bij 32A en 21% bij 10A.
SmartEVSE 3 fasen staat in bestelling :) Ik ben inmiddels wel van gedachte veranderd en ga een laadkabel monteren ipv een laadpaal. Een opmerking van iemand, als het regent in een laadkabel natuurlijk veel sneller dan via de kofferbak en 2 stekkers pluggen. Ik wil nog steeds geen kast aan de buitenkant dus ik ga de EVSE binnen hangen en dan een kabelophangbeugel aan de buitenkant.

Als geboren tweaker vond ik de onofficiele API wel heel interresant, dat ze die API vanuit de fabrikanten nog niet dicht hebben gegooid? In de tussentijd:

https://hacksore.github.io/bluelinky-docs/

Ik heb zelf een hoop Domotica/automatiseer zaken op een Raspberry met dashboard draaien, daar komt de Kona natuurlijk bij :)

Nu de auto nog 8)7

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• Tinus1972
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08-2021
In hoeverre is het bekend of en wanneer Android Auto draadloos beschikbaar is of wordt voor de nieuwere Kona’s?

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:44
Tinus1972 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:00:
In hoeverre is het bekend of en wanneer Android Auto draadloos beschikbaar is of wordt voor de nieuwere Kona’s?
Ik durf zelf niet te zeggen of dit al ondersteund gaat worden voor het 2021 model.

Heeft iemand trouwens een tip wat een goed alternatief is om Apple CarPlay/Android Auto draadloos te maken? Beetje jammer dat mijn iPhone draadloos kan laden en dan als nog een stekker nodig is voor Apple CarPlay.

De prijzen van de adapters die ik zag lopen nogal uiteen :?
Zoiets bijvoorbeeld? https://www.bol.com/nl/nl...uotIKQ.2_5.6.ProductTitle
Of zijn er betere, meer stabiele alternatieven?

• Cemmey
Nostordici schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Ik durf zelf niet te zeggen of dit al ondersteund gaat worden voor het 2021 model.

Heeft iemand trouwens een tip wat een goed alternatief is om Apple CarPlay/Android Auto draadloos te maken? Beetje jammer dat mijn iPhone draadloos kan laden en dan als nog een stekker nodig is voor Apple CarPlay.

Ze lijken mij een beetje allemaal uit dezelfde fabriek te komen wat mij gelijk doet vermoeden dan dit doorverkoop product is uit China.

Op YouTube staat wel een filmpje van het merk Carlinkit wat wel goed schijnt te werken.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-01 16:05
Weet iemand al meer over de levering van de ANWB kona's? morgen is mijn 14 dagen bedenktijd afgelopen neem aan dat ik volgende week meer info krijg over de precieze datum van leveren

Mijn huidige auto valt bijna uit elkaar hoop dat ik deze nog kan inruilen :) iedere dag is het overleven met deze auto

• Nostordici
@bjornricardo33 Dan gaan ze morgen bestellen. De mijne is donderdag besteld, maar helaas moeten we uitgaan van ongeveer 3-4 weken :)

Mij is verteld dat je het normaal gesproken via Leaseplan kunt volgen, maar aangezien dit nieuwe occasions zijn, kunnen we het niet volgen. De dealer waar de auto geleverd zal worden kan je meer kunnen vertellen als er nieuwe informatie is.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

patrickt35 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Dam zou ik toch echt wachten tot 2022.
Dat doe jij toch ook? :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nostordici schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:50:
@bjornricardo33 Dan gaan ze morgen bestellen. De mijne is donderdag besteld, maar helaas moeten we uitgaan van ongeveer 3-4 weken :)

Mij is verteld dat je het normaal gesproken via Leaseplan kunt volgen, maar aangezien dit nieuwe occasions zijn, kunnen we het niet volgen. De dealer waar de auto geleverd zal worden kan je meer kunnen vertellen als er nieuwe informatie is.
Ik heb de leaseplan app geïnstalleerd nadat we het mailtje hebben gehad dat het account klaar staat, daarna kan je in de app volgen wat de status is. Die van mij staat nu op besteld maar nog niet bij de dealer.

Zal nog wel ff duren ben ik bang.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:59

World Citizen

FreeReef.nl

Over die bluetooth kastjes voor draadloos Airplay:

Ik heb van een mede Tweaker zo een kastje mogen lenen. Dat was een CarPlay2Air.

Het werkt prima! Ik was eigenlijk verbaasd over hoe weinig problemen het gaf. Zo heeeeel af en toe was het eens wat trager of verbond hij niet helemaal. Maar dat kwam zo minimaal voor dat ik er me niet aan stoorde. En ik ben het type wat zelden "gadgets" koopt omdat het vaak zo buggie is of niet helemaal precies doet wat je wilt.

Ik vind het een aanrader.

FreeReef.nl

• maarten_NL
Nostordici schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:50:
Mijn bedenktermijn loopt komende donderdag af en ik hoop toch wel over 2 weken te kunnen sturen :)

Ik heb afgelopen week nog contact gehad met leaseplan over een voorloopauto, maar toen werd mij dat nog afgeraden omdat de auto binnen 2 weken naar het verlopen van de bedenktermijn klaar zou staan.

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:02
maarten_NL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Mijn bedenktermijn loopt komende donderdag af en ik hoop toch wel over 2 weken te kunnen sturen :)

Ik heb afgelopen week nog contact gehad met leaseplan over een voorloopauto, maar toen werd mij dat nog afgeraden omdat de auto binnen 2 weken naar het verlopen van de bedenktermijn klaar zou staan.
Dat hoop ik ook voor je, mede omdat donderdag ook mijn bedenktermijn afloopt.
Helaas is mijn auto er gisteren volledig mee gekapt, dat is dus einde oefening (alsof de auto wist dat hij eruit ging) :P

Morgen nog maar eens bellen voor informatie aangezien we nu geen vervoer meer hebben.

• patrickt35
SeeSharpDev schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:17:
[...]

Dat hoop ik ook voor je, mede omdat donderdag ook mijn bedenktermijn afloopt.
Helaas is mijn auto er gisteren volledig mee gekapt, dat is dus einde oefening (alsof de auto wist dat hij eruit ging) :P

Morgen nog maar eens bellen voor informatie aangezien we nu geen vervoer meer hebben.
Dan heb jij echt in een barrel gereden. 🤣🤣
Hopelijk is hij er zo vlug mogelijk, want zonder auto ben je echt met handen en voeten gebonden.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik vind lease aanvraag statussen eerlijk gezegd niet zo interessant in dit topic.

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Wij zitten nu ook bijna aan het einde van onze bedenktijd. Woensdag loopt deze af en dan zouden we te horen moeten krijgen wanneer we onze heerlijke Kona kunnen ophalen.
CopyCatz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:27:
Ik vind lease aanvraag statussen eerlijk gezegd niet zo interessant in dit topic.
Ik weer wel, want dan hoor ik van anderen hoe lang ze erop moeten wachten. Dan weet ik voor mezelf hoelang de werkelijke wachttijd tot het ophalen ongeveer zou kunnen zijn voor onszelf.

• patrickt35
CopyCatz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:27:
Ik ook niet zo, maar voor diegene die een kona in bestelling hebben staan kan het wel relevant zijn.
Verder zijn we natuurlijk allemaal kleine kinderen. Wachten duurt lang.

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 21:59

viper28nl

Homey user

Hier ook via anwb/leaseplan een Kona Electric 64kw limited besteld. Gelukkig nog 1 kunnen bemachtigen. Volgens mij gingen die dingen redelijk snel. a.s. donderdag verloopt de 14 dagen bedenktijd. Maar ik ben wel blij dat ik er zeker van ben dat ik er 1 heb.

De levertijd zou na de bedenktijd 2 weken zijn werd mij verteld. Dus ik ben benieuwd.

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

• Jozuf16
Ik heb zojuist bericht gekregen van Leaseplan dat mijn (afgelopen) woensdag bestelde witte Kona helemaal uitverkocht is.

Ik kreeg nog wel de keuze om een andere kleur te kiezen. Keuzes waren Sunset Red, Platinum Silver en Stellar Blue. Stellar Blue is het nu geworden voor dezelfde prijs (Stellar Blue had eigenlijk een meerprijs per maand)

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
Nostordici schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Ik heb zelf via AliExpress onderstaande gekocht. Werkt prima, geen gedoe meer met kabeltjes! Af en toe opstartprobleempje, maar minimaal en te verhelpen door te unpluggen.
Kreeg er wel een verkeerd kabeltje bij (usb-c naar usb-c) Na veel gezeur daarom $10 retour gekregen.

https://a.aliexpress.com/_mqhgD47

Model 3 | 2024 Highland

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Jozuf16 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:02:
Ik heb zojuist bericht gekregen van Leaseplan dat mijn (afgelopen) woensdag bestelde witte Kona helemaal uitverkocht is.

Ik kreeg nog wel de keuze om een andere kleur te kiezen. Keuzes waren Sunset Red, Platinum Silver en Stellar Blue. Stellar Blue is het nu geworden voor dezelfde prijs (Stellar Blue had eigenlijk een meerprijs per maand)
Was er bij jou al een auto gekoppeld aan je naam? Dus was er al een kenteken bekend?

• nessio
De facelift van de Kona EV heeft draadloos carplay / android auto. Maar of de facelift naar Nederland komt is nog maar de vraag.

• Jozuf16
viper28nl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Was er bij jou al een auto gekoppeld aan je naam? Dus was er al een kenteken bekend?
Nee dat niet, kreeg alleen een mail waarin stond dat ze uitverkocht zijn maar ze nog een aantal andere kleuren (en andere modellen tegen meerprijzen) hebben ingekocht om toch aan de grote vraag te kunnen voldoen.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Jozuf16 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Nee dat niet, kreeg alleen een mail waarin stond dat ze uitverkocht zijn maar ze nog een aantal andere kleuren (en andere modellen tegen meerprijzen) hebben ingekocht om toch aan de grote vraag te kunnen voldoen.
ok, dan zal dat de reden zijn geweest. Ik heb er echt een paar keer achteraan gebeld en toen hebben ze gelijk een auto gekoppeld aan mijn naam. Dit kon wel pas na het ondertekenen van het contract.

• Ivo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01 22:51
Komende woensdag mogen wij onze Hyundai Kona (besteld via ANWB/Leaseplan) ophalen bij de dealer. Ik heb gevraagd of ze de laatste software updates willen doorvoeren. Is er een manier om dit te controleren?

Verder nog een vraagje over het regeneratie proces. Bij welke stand gaan de remlichten automatisch aan? (dat vind ik voor mijn achterliggers wel irritant als je op de snelweg je gas los laat. Heb zelf een hekel aan die mensen die continu remmen en weer optrekken.)

• sirM1ster
Ivo. schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:45:
...

Verder nog een vraagje over het regeneratie proces. Bij welke stand gaan de remlichten automatisch aan? (dat vind ik voor mijn achterliggers wel irritant als je op de snelweg je gas los laat. Heb zelf een hekel aan die mensen die continu remmen en weer optrekken.)
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Zelf nog niet kunnen kijken omdat ik de auto nog niet heb 🙃

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij 2 blokjes volgens mij, al vrij snel is dat.

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-01 07:52
Komende woensdag mogen wij onze Hyundai Kona (besteld via ANWB/Leaseplan) ophalen bij de dealer.
Wanneer hebben jullie het contract getekend? Lees hier veel optimisme over de verwachte levertijd die gecommuniceerd is door Leaseplan maar ik heb 4 weken geleden getekend en de dealer verwacht de levering ergens in september..
Ik heb gevraagd of ze de laatste software updates willen doorvoeren. Is er een manier om dit te controleren?
Waarschijnlijk via het scherm in de auto of anders de Bluelink app? Ik zal dat er achter de Bluelink app in de Appstore nu (old) staat, weet iemand of er een nieuwe app onderweg is? De UI kan wel een opfrisbeurt gebruiken…

• Ivo.
Wanneer hebben jullie het contract getekend? Lees hier veel optimisme over de verwachte levertijd die gecommuniceerd is door Leaseplan maar ik heb 4 weken geleden getekend en de dealer verwacht de levering ergens in september..
13 Juli getekend, daarna nog 2 weken bedenktijd gehad. De auto stond vorige week dinsdag al bij de dealer maar zij hadden nog geen tijd om uit te leveren en wij waren toch nog op vakantie vandaar dat we nu woensdag 25 augustus hebben afgesproken.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07
j0rdy030 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:20:

Waarschijnlijk via het scherm in de auto of anders de Bluelink app? Ik zal dat er achter de Bluelink app in de Appstore nu (old) staat, weet iemand of er een nieuwe app onderweg is? De UI kan wel een opfrisbeurt gebruiken…
In de amerikaanse apple store staat al de nieuwe, we lopen hier weer een beetje achter.. Ik wil eindelijk ook eens mijn eigen uitvoering op het startscherm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IWht5AL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9D2SQRB.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door CopyCatz op 23-08-2021 13:02 ]

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23

incmve

maredana.nl

Bij stand 2.
https://www.youtube.com/watch?v=s4l0lO3dH6U

[ Voor 42% gewijzigd door incmve op 23-08-2021 13:12 ]

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Ivo.
Hmm, dat is al snel. Ik heb nu een Diesel en die remt ook goed op de motor. Volgens mij wel vergelijkbaar met stand 2.

Maar goed, het is niet anders. Zal dan wel vaak een keuze maken tussen stand 1 op de snelweg en stand 3 in de stad.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 14:56

PeaceNlove

Deugleuter

Ivo. schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Hmm, dat is al snel. Ik heb nu een Diesel en die remt ook goed op de motor. Volgens mij wel vergelijkbaar met stand 2.

Maar goed, het is niet anders. Zal dan wel vaak een keuze maken tussen stand 1 op de snelweg en stand 3 in de stad.
Daar zijn de flippers achter het stuur dan erg handig voor :Y)

• incmve

incmve

maredana.nl

[...]

Ik heb die van mij op automatisch staan, vind het prima zo :)

• Ivo.
incmve schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Ik heb die van mij op automatisch staan, vind het prima zo :)
Dat gaan we ook zeker nog proberen!

Wanneer gebruikt de Kona de remschijven? Als hij op stand 1 staat en je remt bij, regenereert hij dan nog steeds? tot welk niveau? kan je dat nog ergens zien?

• patrickt35
Of het regeneren echt daadwerkelijk bijdraagt aan de actieradius van de auto is een vraagteken.
Zoals ik erover denk kan je hem beter laten uitbollen wanneer je het gas loslaat. Immers je kan beter de energie gebruiken die je er in hebt gestopt.

• incmve

incmve

maredana.nl

Ivo. schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Dat gaan we ook zeker nog proberen!

Wanneer gebruikt de Kona de remschijven? Als hij op stand 1 staat en je remt bij, regenereert hij dan nog steeds? tot welk niveau? kan je dat nog ergens zien?
Eerlijk gezegd let ik daar nooit op, volgens mij zie je dat links in het dashboard en in eco mode ook in het midden.
Op YT staan wel wat filmpjes van "EV Puzzle"

• daemonix
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:48:
Of het regeneren echt daadwerkelijk bijdraagt aan de actieradius van de auto is een vraagteken.
Zoals ik erover denk kan je hem beter laten uitbollen wanneer je het gas loslaat. Immers je kan beter de energie gebruiken die je er in hebt gestopt.
Daar zijn op een ander stuk van het forum hele discussies over gevoerd. Vergeleken met de automatische stand denk ik dat je mede weggebruikers er dankbaar voor zullen zijn als je niet de uitrol- maar de automatische stand gebruikt.

Het is mij niet zinvol gelukt om de uitrol stand te gebruiken, daar is het verkeer veel te druk voor.

• nessio
Ik ook niet, na wat testen de regeneratie op "auto" gezet. De auto doet het beter dan jezelf. Moet je bij remmen, dan rem ik gewoon. Die flippers heb ik nog nooit gebruikt de afgelopen 2 jaar
Ach af en toe komt er tot 1 km bij. Maar als je 400km hebt (90% laden) dan zal je die km een worst wezen

[ Voor 21% gewijzigd door nessio op 23-08-2021 15:32 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31
Oh, ik zit er juist andersom in:
regeneratie op stand 3 (hoogste stand);
Moet ik remmen, dan doe ik dat door de linkerflipper naar mij toe te trekken voor maximale regeneratie. Als ik goed geanticipeerd heb, kom ik daarmee tot stilstand. Enkel als ik het fout inschat (of verrast ben door iets) gebruik ik het rempedaal.

Ofwel, altijd de flippers en de rem zo weinig mogelijk. Vaak hoor ik bij het remmen aan het geluid dat de remschijven niet vrij van roest zijn, wat geluid maken als teken dat ze weinig gebruikt zijn.

• nessio
Dan zou ik af en toe maar eens op een afrit flink op de remmen trappen (zonder achterliggers)
Want anders kon dat wel eens sneller dan gebruikelijk remschijven+ blokken vervangen worden.
Bij de Prius plug-in was dat ook nodig.
Leuk dat afremmen op de elektromotor maar dat beetje extra km wordt dan wel een dure.
Bij "auto" remt de auto meer als een plof auto en moet je dus meer zelf remmen.(en dus meer met de schijven + blokken)

Ook met onze Toyota hybride kun je met de flippers remmen.
Advies van de dealer ; doe het niet, maar rem gewoon dan roesten de schijven en blokken niet en blijven dus gangbaar. En ook 1x per maand sowieso even flink remmen.

Zelfde verhaal dus.

[ Voor 20% gewijzigd door nessio op 23-08-2021 17:51 ]

• ActiveRush
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik meld mij hier ook alvast, via de anwb lease een Kona besteld met een hele mooie aanbieding, fashion engine red voor 369 euro p/m. Deze zijn in December 2020 op kenteken gezet en dus occasion, wel helemaal nieuw verder. SEPP occasion subsidie aangevraagd en inmiddels ook toegekend, potje was nog niet op gelukkig. Helaas in mijn bedenkperiode kreeg ik bericht dat de fashion niet meer leverbaar is en kon ik als alternatief kiezen uit een fashion nieuw, dus zonder SEPP subsidie, een fashion design nieuw (+15 euro meerprijs) ook zonder subsidie of een limited editie (+40 euro meerprijs) maar in December 2020 op kenteken en dus wel subsidie geldig.
Gekozen voor het laatste, want prijstechnisch met subsidie voor dezelfde prijs als een fashion zonder subsidie. Niet iets om over na te denken dus.
Kenteken inmiddels toegekend, kleur engine red, leverdatum zal eind September zijn.
Rest mij geduldig te wachten op de Kona en mijn ervaringen te delen op dit forum, ik heb al vele mooie en handige tips voorbij zien komen dus hoop dat ik er ook een steentje aan bij kan dragen.

• nessio
@ActiveRush Gefeliciteerd, je zult er geen spijt van krijgen.

• ActiveRush
Nostordici schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:03:
@World Citizen Nadeel van de Limited is dat je over de 45.000 catalogus waarde gaat, hierdoor krijg je geen 2000 euro subsidie. Sowieso kon ik tijdens mijn subsidieaanvraag alleen maar Comfort en Fashion selecteren.
Klopt, op de autolijst bij rvo Sepp staan alleen de comfort en fashion. Hier zijn echter geen rechten aan verbonden, andersom dus ook. Volgens de site houden zij de RDW cijfers aan, ik heb het kenteken van de limited edition die ik van Leaseplan heb doorgekregen gecheckt bij het RDW en daar staat de cataloguswaarde op 44.195 euro en dus toereikend voor de Subsidie.

Ik had subsidie aangevraagd voor de fashion en ook toegewezen gekregen maar doordat er geen voorraad meer was nu de limited gekozen, ik zal voor de zekerheid morgen nog eens bellen of de RDW inderdaad leidend is.

• World Citizen
  • Laatst online: 07:59

World Citizen

FreeReef.nl

vanaalten schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:35:
Oh, ik zit er juist andersom in:
regeneratie op stand 3 (hoogste stand);
Moet ik remmen, dan doe ik dat door de linkerflipper naar mij toe te trekken voor maximale regeneratie. Als ik goed geanticipeerd heb, kom ik daarmee tot stilstand. Enkel als ik het fout inschat (of verrast ben door iets) gebruik ik het rempedaal.

Ofwel, altijd de flippers en de rem zo weinig mogelijk. Vaak hoor ik bij het remmen aan het geluid dat de remschijven niet vrij van roest zijn, wat geluid maken als teken dat ze weinig gebruikt zijn.
Ik doe exact hetzelfde. Maar wellicht is dat ook een rijstijl ding. Ik ben ook wel benieuwd wat je gemiddeld verbruik is per 100km. Ik zit op 13.4 per 100km, en een collega die dus veeel "vlotter" rijd zit op 14.9.

(overigens heb ik een draadloze adapter besteld via ali omdat ik soms een beetje gierig ben, en ik heb dus de verkeerde besteld waar ik niks aan heb. Nu heb ik dus geld in het putje gegooid en staat het me helemaal tegen om de juiste te bestellen. Dus vandaar dat ik nog niks heb laten horen ;) )

FreeReef.nl

• Jozuf16
ActiveRush schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:00:
[...]

Klopt, op de autolijst bij rvo Sepp staan alleen de comfort en fashion. Hier zijn echter geen rechten aan verbonden, andersom dus ook. Volgens de site houden zij de RDW cijfers aan, ik heb het kenteken van de limited edition die ik van Leaseplan heb doorgekregen gecheckt bij het RDW en daar staat de cataloguswaarde op 44.195 euro en dus toereikend voor de Subsidie.

Ik had subsidie aangevraagd voor de fashion en ook toegewezen gekregen maar doordat er geen voorraad meer was nu de limited gekozen, ik zal voor de zekerheid morgen nog eens bellen of de RDW inderdaad leidend is.
Hier ben ik wel benieuwd naar, mede ook omdat ik voor de Fashion subsidie heb aangevraagd, dat is al in behandeling, maar nu een Fashion krijg die niet in december op kenteken is gezet maar dit jaar.

Ik heb nog geen kenteken hoeven invullen, alleen het originele leasecontract.

Al lijkt het me dat ze uiteindelijk mijn kenteken zullen gaan checken en dan concluderen dat het geen 'occassion' is

[ Voor 5% gewijzigd door Jozuf16 op 23-08-2021 21:53 ]

• ActiveRush
Jozuf16 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar, mede ook omdat ik voor de Fashion subsidie heb aangevraagd, dat is al in behandeling, maar nu een Fashion krijg die niet in december op kenteken is gezet maar dit jaar.

Al lijkt het me dat ze uiteindelijk mijn kenteken zullen gaan checken en dan concluderen dat het geen 'occassion' is
Wanneer de auto toegewezen wordt dien je met het kenteken een vaststellingsverzoek in bij het rvo, dan wordt alles opgevraagd bij rdw en wordt de Subsidie definitief en uitbetaald indien alles klopt.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31
World Citizen schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:27:
Ik doe exact hetzelfde. Maar wellicht is dat ook een rijstijl ding. Ik ben ook wel benieuwd wat je gemiddeld verbruik is per 100km. Ik zit op 13.4 per 100km, en een collega die dus veeel "vlotter" rijd zit op 14.9.
Mja, als ik ooit weer serieus afstanden ga rijden ga ik vergelijkbare getallen geven. Afgelopen twee weken misschien wel 300km gereden - en dat was VEEEEEL voor mijn doen. Met de lockdowns, thuiswerken sinds maart 2020, supermarkt enzo aan de overkant van de straat heb ik echt heel weinig kilometers gereden, dus verbruikscijfers zullen echt weinig zeggen.
(overigens heb ik een draadloze adapter besteld via ali omdat ik soms een beetje gierig ben, en ik heb dus de verkeerde besteld waar ik niks aan heb. Nu heb ik dus geld in het putje gegooid en staat het me helemaal tegen om de juiste te bestellen. Dus vandaar dat ik nog niks heb laten horen ;) )
Ah, vandaar!
Dat geld wat je al hebt uitgegeven ben je kwijt. Krijg je niet meer terug. Afgeschreven, vergeten en door met je leven. En dan simpelweg nadenken: 'X' euro uitgeven aan de juiste adapter, ja of nee? Daar kan je dat verkeerde ding gewoon buiten laten, want die doet niet mee in het vraagstuk.

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
[...]

Wat er ook bij komt als je ACC gebruikt, stel je rijdt 120 en komt op een vrachtwagen af, dan ga je remmen. Begrijpelijk maar zeer irritant. Helaas weet ik niet bij welk snelheidsverschil de remlichten aan gaan. Graag had ik een indicator in de dash voor de remlichten.

Tegenwoordig doe ik ACC preventief uit als ik zie dat de auto/vrachtwagen voor mij langzaam rijd of ga alvast een baan naar links als er weinig achterliggers zijn.

• Ivo.
s0larus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:37:
[...]

Wat er ook bij komt als je ACC gebruikt, stel je rijdt 120 en komt op een vrachtwagen af, dan ga je remmen. Begrijpelijk maar zeer irritant. Helaas weet ik niet bij welk snelheidsverschil de remlichten aan gaan. Graag had ik een indicator in de dash voor de remlichten.

Tegenwoordig doe ik ACC preventief uit als ik zie dat de auto/vrachtwagen voor mij langzaam rijd of ga alvast een baan naar links als er weinig achterliggers zijn.
Ik heb al keer een Kia Niro gehad met ACC.. vond het niet relaxed rijden. misschien ben ik ouderwets maar ik anticipeer liever zelf in het verkeer. Vandaar standje 1 en rem ik alleen als het nodig is. Schijnbaar is dat remmen dan nog steeds regenereren. (de Kona schijnt dat beter te doen als andere EV's. tot 150KW?)

Maar goed, zo denk ik er nu over terwijl ik de auto nog niet heb.. Misschien is straks alles anders :)

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

ravi 72 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:31:
update
sinds de standaard 30 k beurt van gister iets irritants. Mijn navigatie geeft elke keer aan dat ik onvoldoende acculading heb om doel te bereiken. Terwijl accu vol is en afstand maar 100 km is. Melding uit gezet maar lastig is het wel. Zeker als er wel lange afstanden aan gaan komen. Is dit makkelijk op te lossen of bekend probleem?
Kona 2019 ( oude model)
Ik heb dit ook na een update, blijkt een bug te zijn. De dealer komt hier nog op terug

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Jozuf16 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar ja. Bij mij was de fashion design ook niet leverbaar en is het de limited geworden. Deze uitvoering is inderdaad niet te kiezen bij de SEPP aanvraag.

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik ben van plan om een Kona te kopen en ben me aan het inlezen. Ik vind echter geen antwoord op deze vraag: ik heb 3 fasen, de kona heeft een ingebouwde on board driefasige lader die met 10,5 Kw kan laden.
Heeft het dan nog zin om een laadpaal onder mijn carport te installeren als de auto een volledige nacht kan opladen ?
Indien ja, welke koop ik best ?

• daemonix
  • Niet online
Marc Groms schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:05:
Ik ben van plan om een Kona te kopen en ben me aan het inlezen. Ik vind echter geen antwoord op deze vraag: ik heb 3 fasen, de kona heeft een ingebouwde on board driefasige lader die met 10,5 Kw kan laden.
Heeft het dan nog zin om een laadpaal onder mijn carport te installeren als de auto een volledige nacht kan opladen ?
Daar is Het grote "thuis laden van je EV" topic. voor. ;)

(Zappi) ;)

• maarten_NL
Marc Groms schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:05:
Ja, je moet een laadpaal installeren als je met 3 fasen wil laden (of 1 fase 7kw kan ook). Er loopt communicatie tussen het voertuig en de laadpaal om te vertellen met welk vermogen de auto kan laden.
Ik ga zelf een laadpaal (zonder paal, de kast komt binnen en alleen een draad met stekker naar buiten) bouwen op basis van de SmartEVSE, met de benodigde load balancing ter voorkoming van overbelasting.

De vraag hier is wellicht toch wel valide, welke palen werken wel of niet met de Kona?

[ Voor 4% gewijzigd door maarten_NL op 24-08-2021 09:13 ]

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Jhb62 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:25:
[...]

Ik heb dit ook na een update, blijkt een bug te zijn. De dealer komt hier nog op terug
tja bij mij ook maar hoor nog niks van m

• sirM1ster
ActiveRush schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:01:
Ik meld mij hier ook alvast, via de anwb lease een Kona besteld met een hele mooie aanbieding, fashion engine red voor 369 euro p/m. Deze zijn in December 2020 op kenteken gezet en dus occasion, wel helemaal nieuw verder. SEPP occasion subsidie aangevraagd en inmiddels ook toegekend, potje was nog niet op gelukkig. Helaas in mijn bedenkperiode kreeg ik bericht dat de fashion niet meer leverbaar is en kon ik als alternatief kiezen uit een fashion nieuw, dus zonder SEPP subsidie, een fashion design nieuw (+15 euro meerprijs) ook zonder subsidie of een limited editie (+40 euro meerprijs) maar in December 2020 op kenteken en dus wel subsidie geldig.
Gekozen voor het laatste, want prijstechnisch met subsidie voor dezelfde prijs als een fashion zonder subsidie. Niet iets om over na te denken dus.
Kenteken inmiddels toegekend, kleur engine red, leverdatum zal eind September zijn.
Rest mij geduldig te wachten op de Kona en mijn ervaringen te delen op dit forum, ik heb al vele mooie en handige tips voorbij zien komen dus hoop dat ik er ook een steentje aan bij kan dragen.
Hier precies hetzelfde scenario. In de kleur die we wilde was de Fashion uitverkocht, evenals de Fashion Design, dus maar voor de Limited gekozen met de subsidie vanwege de 2020 registratie. Ik hoop morgen iets te horen wanneer de bedenktijd afloopt.

• Marc Groms
maarten_NL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Er loopt communicatie tussen het voertuig en de laadpaal om te vertellen met welk vermogen de auto kan laden.
Ik dacht dat de on board charger van de Kona deze intelligentie ingebouwd had. Niet dus ?
Raar, je kan wel opladen met 230Volt uit een gewoon stopcontact maar voor 3 fasen heb je een laadpaal nodig ?

• maarten_NL
Marc Groms schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Ik dacht dat de on board charger van de Kona deze intelligentie ingebouwd had. Niet dus ?
Raar, je kan wel opladen met 230Volt uit een gewoon stopcontact maar voor 3 fasen heb je een laadpaal nodig ?
In de stopcontact lader zit een doos waar die communicatie in zit.

De onboard charger kan niet weten wat er in de installatie van de laadpaal beschikbaar is, dus daar heb je de laadpaal electronica + instellingen + optionele load balancing voor nodig. Zie het thuis EV laden topic ;)

• Xander
  • Laatst online: 17:03
Marc Groms schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Voor opladen uit een gewoon stopcontact gebruik je toch ook een lader (de Granny Charger)? Dat is voor 3-fasen niet anders.

Je doet net alsof de "on board charger" iets bijzonders is voor de Kona, maar dat zit in iedere EV. Een "laadpaal" is dan eigenlijk ook geen lader maar meer een stopcontact met wat extra elektronica voor communicatie en beveiligingen. De werkelijke "lader" zit altijd in de auto.

Tenzij je het hebt over DC snelladen dan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Marc Groms
Zoals ik al zei: ik ben me nog aan het inlezen. Door een overload aan info was ik helemaal het noorden kwijt. En aangezien ik met een deadline zit om te beslissen had ik even een snelle hulplijn nodig.
Met jullie reacties wordt het me wat duidelijker.
Ik ga het topic over thuisladen grondig nalezen.
Merci om me terug op het juiste spoor te brengen.

• bjornricardo33
Kona heeft status besteld bij ANWB leaseplan ben benieuwd naar de levertijd

• viper28nl

viper28nl

Homey user

bjornricardo33 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:01:
Kona heeft status besteld bij ANWB leaseplan ben benieuwd naar de levertijd
Wanneer waren je 2 weken bedenktijd om?

• bjornricardo33
Afgelopen zaterdag

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Mijn 2 weken bedenktijd was op 16 augustus op. Leaseplan doet een beetje vaag wat betreft levertijd. De ene persoon die ik spreekt zegt namelijk 4-5 weken, de ander zegt dat auto's vaak al worden besteld tijdens de 2e week van de bedenktijd en dat het daarom ook een stuk sneller kan zijn.

Ik hou het op half tot 3e week van september, maar ik hoop eerder. Can't wait!

Edit: Zojuist nog contact gehad met LeasePlan, 2 keer. De ene persoon verwacht dat de auto komende vrijdag en anders maandag al zal worden geleverd bij mijn dealer, de andere persoon die ik sprak houdt het op 4 weken sinds 16 augustus. :?

[ Voor 18% gewijzigd door B00st3r op 24-08-2021 17:03 ]

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:08
Bij mij wordt hij 6 september geleverd. Ik heb alleen een probleem bij de aanvraag van Sepp. Ze vragen de ondertekende leaseovereenkomst. De digitale versie is niet ondertekend door Leaseplan. Hebben meer mensen hier een probleem mee?

• B00st3r
sjekrecords schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:04:
Bij mij wordt hij 6 september geleverd. Ik heb alleen een probleem bij de aanvraag van Sepp. Ze vragen de ondertekende leaseovereenkomst. De digitale versie is niet ondertekend door Leaseplan. Hebben meer mensen hier een probleem mee?
Ik heb de PDF die ik kreeg na het ondertekenen van het leasecontract gewoon aangeleverd en binnen een aantal dagen de subsidie goedgekeurd gekregen. Geen rare vragen/opmerkingen over wel of niet ondertekend door Leaseplan.

• Nostordici
sirM1ster schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Hier precies hetzelfde scenario. In de kleur die we wilde was de Fashion uitverkocht, evenals de Fashion Design, dus maar voor de Limited gekozen met de subsidie vanwege de 2020 registratie. Ik hoop morgen iets te horen wanneer de bedenktijd afloopt.
@ActiveRush Hebben ze jullie verteld dat de auto’s niet in aanmerking komen voor subsidie? Zou ik er van uit kunnen gaat dat als de auto leverbaar is, deze gewoon in aanmerking komt voor subsidie? Ik ga er van uit dat het klopt, maar ik heb zelf straks geen zin in misverstanden.

• bjornricardo33
Goedkeuring heb ik al alleen moet ik uitbetaling via mij of me vrouw regelen? Ivm we allebei hebben getekend

• B00st3r
bjornricardo33 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:35:
Goedkeuring heb ik al alleen moet ik uitbetaling via mij of me vrouw regelen? Ivm we allebei hebben getekend
Ligt er aan op welke naam je het kenteken zet lijkt me.

• ActiveRush
Nostordici schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

@ActiveRush Hebben ze jullie verteld dat de auto’s niet in aanmerking komen voor subsidie? Zou ik er van uit kunnen gaat dat als de auto leverbaar is, deze gewoon in aanmerking komt voor subsidie? Ik ga er van uit dat het klopt, maar ik heb zelf straks geen zin in misverstanden.
RVO Sepp kijkt naar cataloguswaarde zoals aangegeven bij RDW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wo4E9oRLjVE9X40791tCphezYmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etdVjMmPGrfEgiiOgQHqzXOO.jpg?f=fotoalbum_large

Met het kenteken dat ik kreeg van Leaseplan heb ik bij het rdw gekeken naar de cataloguswaarde.
Overigens komt deze overeen met de hyundai dealer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSQWG4xtWt5WKQrfD4ausDziQmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsVISr9Q6rTATBP5JDD6Bpp7.jpg?f=fotoalbum_large

De subsidieaanvraag die ik heb gedaan was voor de fashion model en ook goedgekeurd en toegekend door RVO Sepp.

Het maakt vervolgens niet uit als de auto gewijzigd wordt zolang deze maar aan de voorwaarden voldoet. Volledig elektrisch, occasion en tot 45.000 cataloguswaarde.
De limited versie voldoet hier aan en het zou dus ook geen problemen moeten opleveren.

Bij mij hebben ze niet om een getekende overeenkomst gevraagd, dat doen ze steekproefsgewijs. In de autolijst die de Sepp hanteerd staat de limited er niet tussen dus ik weet niet in hoeverre ze moeilijk doen als je bij de aanvraag de fashion aanklikt en vervolgens een overeenkomst moet overleggen en het gaat om een limited versie. Je wilt immers dat de aanvraag feilloos verloopt aangezien de pot aardig leeg getrokken raakt.

In jouw geval had je ook voor de fashion een overeenkomst getekend? dus kan je zonder problemen aanvragen. Met de toekenning zou het voor de latere vaststelling geen probleem moeten zijn omdat de limited versie voldoet aan alle voorwaarden.

Ik zou vandaag hierover bellen maar ben er niet aan toegekomen, ik zal morgen hier meer over vertellen aan de hand van wat de RVO Sepp hierover verteld.

• Jozuf16
ActiveRush schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

RVO Sepp kijkt naar cataloguswaarde zoals aangegeven bij RDW.

[Afbeelding]

Met het kenteken dat ik kreeg van Leaseplan heb ik bij het rdw gekeken naar de cataloguswaarde.
Overigens komt deze overeen met de hyundai dealer

[Afbeelding]

De subsidieaanvraag die ik heb gedaan was voor de fashion model en ook goedgekeurd en toegekend door RVO Sepp.

Het maakt vervolgens niet uit als de auto gewijzigd wordt zolang deze maar aan de voorwaarden voldoet. Volledig elektrisch, occasion en tot 45.000 cataloguswaarde.
De limited versie voldoet hier aan en het zou dus ook geen problemen moeten opleveren.

Bij mij hebben ze niet om een getekende overeenkomst gevraagd, dat doen ze steekproefsgewijs. In de autolijst die de Sepp hanteerd staat de limited er niet tussen dus ik weet niet in hoeverre ze moeilijk doen als je bij de aanvraag de fashion aanklikt en vervolgens een overeenkomst moet overleggen en het gaat om een limited versie. Je wilt immers dat de aanvraag feilloos verloopt aangezien de pot aardig leeg getrokken raakt.

In jouw geval had je ook voor de fashion een overeenkomst getekend? dus kan je zonder problemen aanvragen. Met de toekenning zou het voor de latere vaststelling geen probleem moeten zijn omdat de limited versie voldoet aan alle voorwaarden.

Ik zou vandaag hierover bellen maar ben er niet aan toegekomen, ik zal morgen hier meer over vertellen aan de hand van wat de RVO Sepp hierover verteld.
Heb jij ooit een kenteken moeten geven voor de subsidieaanvraag? Mijn originele subsidieaanvraag betrof een fashion uit 2020, ik krijg nu een fashion uit 2021, zou dat nog uitmaken? Of geldt de originele leaseaanvraag die ik ingediend heb?

• Jozuf16
Enigzins offtopic, ik heb vandaag een electricien gehad om mijn wensen en situatie te bekijken. Hij bood mij de Easee wallbox aan voor een erg scherpe prijs. Iemand enige ervaring met deze wallbox? De specs zien er erg veelbelovend (en raar, mensen die bij mij willen laden kan ik laten betalen?) uit.

• ActiveRush
Jozuf16 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Heb jij ooit een kenteken moeten geven voor de subsidieaanvraag? Mijn originele subsidieaanvraag betrof een fashion uit 2020, ik krijg nu een fashion uit 2021, zou dat nog uitmaken? Of geldt de originele leaseaanvraag die ik ingediend heb?
Bij subsidieaanvraag is het van belang dat je een leaseovereenkomst hebt getekend, de uiteindelijke uitbetaling vindt alleen plaats indien voldaan wordt aan de voorwaarden op moment van vaststellingsverzoek. (Uitbetalingsverzoek)

Voorwaarden zijn:

Auto max 45.000 euro
Occasion
100% elektrisch
Actieradius van min. 120km
1e x subsidie aanvraag
Auto op naam subsidieaanvrager

Kenteken is bekend bij RVO Sepp wanneer bij rdw de auto op naam gezet wordt omdat deze ook gekoppeld is aan je BSN nummer, je hoeft deze dus niet door te geven, gaat automatisch.

[ Voor 10% gewijzigd door ActiveRush op 24-08-2021 21:23 ]

• Jozuf16
ActiveRush schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Bij subsidieaanvraag is het van belang dat je een leaseovereenkomst hebt getekend, de uiteindelijke uitbetaling vindt alleen plaats indien voldaan wordt aan de voorwaarden op moment van vaststellingsverzoek. (Uitbetalingsverzoek)

Voorwaarden zijn:

Auto max 45.000 euro
Occasion
100% elektrisch
Actieradius van min. 120km
1e x subsidie aanvraag
Auto op naam subsidieaanvrager

Kenteken is bekend bij RVO Sepp wanneer bij rdw de auto op naam gezet wordt omdat deze ook gekoppeld is aan je BSN nummer, je hoeft deze dus niet door te geven, gaat automatisch.
Ik voldoe in dat geval helaas niet aan alle voorwaarden. Door de uitverkochte 'occassions' krijg ik nu een nieuwere die in 2021 op kenteken is gezet, dus zal hij na een kentekencheck buiten de subsidie vallen helaas.
Pagina: 1 ... 84 ... 147 Laatste