Heeft Leaseplan je dit verteld? Ik wil namelijk weten als ze dat niet vertellen of ik er dan van uit kan gaan dat ik een 2020 model krijg.Jozuf16 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Ik voldoe in dat geval helaas niet aan alle voorwaarden. Door de uitverkochte 'occassions' krijg ik nu een nieuwere die in 2021 op kenteken is gezet, dus zal hij na een kentekencheck buiten de subsidie vallen helaas.
Je dealer/leaseplan kan dit omzeilen door de auto eerst op het bedrijf te zetten. Daarna wordt jij tweede eigenaar.Jozuf16 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Ik voldoe in dat geval helaas niet aan alle voorwaarden. Door de uitverkochte 'occassions' krijg ik nu een nieuwere die in 2021 op kenteken is gezet, dus zal hij na een kentekencheck buiten de subsidie vallen helaas.
Dit wordt zelfs door sepp influistert.
Is ook de reden voor mij geweest om voor de limited te gaan, met subsidie zowat dezelfde prijs als de fashion.Jozuf16 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Desalniettemin je hebt als het goed is je Kona, er zijn er genoeg die met lege handen staan, dus veel kilometer rijplezier!
'Zowel de Fashion uitvoering als de Fashion Design betreffen ongeregistreerde auto's. Dit houdt in dat er geen mogelijkheid is om de SEPP subsidie regeling occasions aan te vragen via de Rijksoverheid.'Nostordici schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:34:
[...]
Heeft Leaseplan je dit verteld? Ik wil namelijk weten als ze dat niet vertellen of ik er dan van uit kan gaan dat ik een 2020 model krijg.
Dit is wat er in de email stond.
Ik wacht het (heel erg ongeduldig) af.
Zou Leaseplan dat doen? Zou het morgen eens na kunnen vragen. Bedankt voor de tip in ieder gevalpatrickt35 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:38:
[...]
Je dealer/leaseplan kan dit omzeilen door de auto eerst op het bedrijf te zetten. Daarna wordt jij tweede eigenaar.
Dit wordt zelfs door sepp influistert.
Tuurlijk doet leaseplan dat. Hebben ze immers met de Kona uit 2020 ook gedaanJozuf16 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Zou Leaseplan dat doen? Zou het morgen eens na kunnen vragen. Bedankt voor de tip in ieder geval
Ja ik heb de lease overeenkomst getekend maar er staat geen handtekening van Leaseplan onder.
Terwijl er wel staat de overeenkomst is voltooid tussen leaseplan en mij.
ActiveRush schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:19:
[...]
Bij subsidieaanvraag is het van belang dat je een leaseovereenkomst hebt getekend, de uiteindelijke uitbetaling vindt alleen plaats indien voldaan wordt aan de voorwaarden op moment van vaststellingsverzoek. (Uitbetalingsverzoek)
Voorwaarden zijn:
Auto max 45.000 euro
Occasion
100% elektrisch
Actieradius van min. 120km
1e x subsidie aanvraag
Auto op naam subsidieaanvrager
Kenteken is bekend bij RVO Sepp wanneer bij rdw de auto op naam gezet wordt omdat deze ook gekoppeld is aan je BSN nummer, je hoeft deze dus niet door te geven, gaat automatisch.
https://www.vrt.be/vrtnws...atie-nieuw-type-laadpaal/
Haha mooi dit, zou zo iets wel toegestaan worden door de gemeente?
Hij mag hem hier direct komen plaatsen, maar begrijp dat het nog een verzinseltje is en geen product dat daadwerkelijk op de markt is.KingDurk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:23:
https://www.vrt.be/vrtnws...atie-nieuw-type-laadpaal/
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik wil binnenkort een Zappi V2 laten installeren maar nu hoor ik dat de ECO+ stand niet werkt met de Hyundai Kona. Klopt dat? werken de andere standen wel goed? heeft het überhaupt zin om dan de Zappi V2 te nemen? (ik krijg volgend jaar zonnepanelen)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68436076Ivo. schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:48:
Ik wil binnenkort een Zappi V2 laten installeren maar nu hoor ik dat de ECO+ stand niet werkt met de Hyundai Kona. Klopt dat? werken de andere standen wel goed? heeft het überhaupt zin om dan de Zappi V2 te nemen? (ik krijg volgend jaar zonnepanelen)
Helaas, hier werken ze helaas niet aan mee aldus de meneer aan de telefoon.patrickt35 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:32:
[...]
Tuurlijk doet leaseplan dat. Hebben ze immers met de Kona uit 2020 ook gedaan
Nee weet ook niet waar @patrickt35 zijn info vandaan haalt, verzonnen ws.Jozuf16 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Helaas, hier werken ze helaas niet aan mee aldus de meneer aan de telefoon.
Leaseplan heeft dat ook niet "gedaan" met het 2020 model.
Hyundai heeft toen een shitload aan auto's op kenteken gezet en de anwb/leaseplan heeft daar nu een actie van gemaakt. Dealtje met de importeur.
Leaseplan heeft dus niks te maken met het feit dat ze nu als 2dehands geleased kunnen worden en de eerdere opmerking dat de SEPP die route "influisterd" is ook gefantaseerd.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Afgelopen zaterdag subsidie aangevraagd, en vanmorgen goedkeuring ontvangen. Het potje begint nu aardig leeg te raken. Afgelopen zaterdag nog €800.000 in de pot (400 auto's) en vandaag nog maar €324.000 (162 auto's).
Beetje jammer dat je mij hier afdoet als fantast.Flagg schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
Nee weet ook niet waar @patrickt35 zijn info vandaan haalt, verzonnen ws.
Leaseplan heeft dat ook niet "gedaan" met het 2020 model.
Hyundai heeft toen een shitload aan auto's op kenteken gezet en de anwb/leaseplan heeft daar nu een actie van gemaakt. Dealtje met de importeur.
Leaseplan heeft dus niks te maken met het feit dat ze nu als 2dehands geleased kunnen worden en de eerdere opmerking dat de SEPP die route "influisterd" is ook gefantaseerd.
Mijn schoonvader had een nieuwe mx30 gekocht, en viel dus buiten de subsidie. Hij had wel gewoon de aanvraag gedaan, maar werd telefonisch afgewezen. Na de afwijzing vertelde de medewerker van sepp dat hij moest proberen om hem eerst op naam van de dealer te zetten, en daarna op zijn naam zodat hij kon genieten van de subsidie tweedehands.
De aanvraag is gelijk omgezet naar tweedehands.
Hierna 1 belletje naar de dealer, en 1 belletje naar de leasemaatschappij en het was geregeld.
Resultaat was wel dat hij zijn auto 1 week later kon ophalen.
Dat ik aangeef dat leaseplan dit wel doet, heeft te maken met het feit dat ze tweedehands auto's in een leasecontract zetten.
Ps: ik krijg ook net te horen dat de subsidie officieel is goedgekeurd.
Contact met de dealer gehad, of met leaseplan?Jozuf16 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Helaas, hier werken ze helaas niet aan mee aldus de meneer aan de telefoon.
Met Leaseplan, die geven aan dat de auto pas op kenteken word gezet bij de dealer (ipv in 2020). Wat ik nog kan proberen als de dealer bekend is, vragen of zij het willen/kunnen doen. Dus eerst kenteken op hun naam (a 10,40 normaal voor een particulier) en dan pas over op mijn naam. Dan betaal ik ze desnoods 50,- of de overschrijving en een kratje bier voor de vrijdagmiddag ;-) Is het proberen waard, als op dat kenteken uiteindelijk maar 2de eigenaar in plaats van 1ste staatpatrickt35 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Contact met de dealer gehad, of met leaseplan?
Subsidieaanvraag is reeds goedgekeurd vanmorgen.
Heb je nu wel of geen subsidie?Jozuf16 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:45:
[...]
Subsidieaanvraag is reeds goedgekeurd vanmorgen.
Daarnet gebeld door de dealer dat ik de Kona morgenmiddag op kan halen!Wouzziej schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:19:
Zo, het is wel snel gegaan met de Kona's. Volgens de ANWB website zijn ze uitverkocht.
Hoe lang zat er bij jullie tussen het verlopen van de bedenktijd en de daadwerkelijke levering?
Leaseplan kan me niks vertellen mbt de leverdatum oid...
En de dealer welke de auto af gaat leveren weet nog niet eens dat de auto zijn kant op komt...
Al met al nog vrij snel verlopen gelukkig.
22-7 getekend
5-8 Kona besteld door Leaseplan
11-8 Afgeroepen in de haven
24-8 Aankomst bij dealer
25-8 Ophalen
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X
Subsidie is voorlopig goedgekeurd totdat ik het vaststellingsverzoek moet indienen als mijn kenteken bekend is. Vermoedelijk zal het dan afgekeurd worden want een nieuwe auto en geen 2020 auto.
Dan eventjes wachten tot de dealer bekend is. De Hyundai dealer waar ik ben wezen proefrijden, had er ook geen problemen mee om dit "truckje" toe te passenJozuf16 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:51:
[...]
Subsudie is voorlopig goedgekeurd totdat ik het vaststellingsverzoek moet indienen als mijn kenteken bekend is. Vermoedelijk zal het dan afgekeurd worden want een nieuwe auto en geen 2020 auto.
Kijk, dat is goed nieuws! Net iets meer dan 4 weken tussen tekenen en leveren, zoals beloofd door ANWB / Leaseplan. Ik heb zelf 23-7 getekend dus kan ieder moment gebeld worden als ik jou schema volg..Wouzziej schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Daarnet gebeld door de dealer dat ik de Kona morgenmiddag op kan halen!
22-7 getekend
24-8 Aankomst bij dealer
25-8 Ophalen
Veel rijplezier alvast!
Yeah na 6 weken mijn kona terug met nieuwe high voltage accu.
Ging sneller dan verwacht.
[ Voor 18% gewijzigd door elmo1 op 25-08-2021 12:45 ]
Waar haal jij zulke gedetailleerde info vandaan? Als ik Leaseplan of de dealer bel kunnen ze me niet meer vertellen dan 'hij is besteld'.Wouzziej schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Daarnet gebeld door de dealer dat ik de Kona morgenmiddag op kan halen!
22-7 getekend
24-8 Aankomst bij dealer
25-8 Ophalen
Ik heb een mail gestuurd naar de Hyundai klantenservice. Ivm de beloofde levertijd. En het feit dat leaseplan me niks kon vertellen.
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X
Vandaag onze Hyundai Kona Comfort Smart Ceramic Blue opgehaald bij de dealer in Tilburg. Goede uitleg gehad! Hij vertelde ook dat er wel 30 "anwb" Kona's in de komende weken worden uitgeleverd in Tilburg. Ook vertelde hij dat het erg druk was bij Hyundai en dat daarom de communicatie niet zo goed is en de beloofde modellen en kleuren niet altijd beschikbaar meer zijn na de 2 weken bedenktijd. Die "keurmerk" bedenktijd doet in deze situatie meer slecht dan goed!
Maar ok, wij zijn er goed doorheen gekomen! Hij rijdt Super! nu nog een laadpaal..
Maar ok, wij zijn er goed doorheen gekomen! Hij rijdt Super! nu nog een laadpaal..
Welk emailadres heb je hiervoor gebruikt? Als ik het contactformulier op de website van hyundai.nl gebruik moet ik een dealer kiezen. De dealer waar de auto gaat worden afgeleverd kan me helaas net zo weinig vertellen als Leaseplan.Wouzziej schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:50:
Ik heb een mail gestuurd naar de Hyundai klantenservice. Ivm de beloofde levertijd. En het feit dat leaseplan me niks kon vertellen.
Ben je je auto 6 weken kwijt geweest?elmo1 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:44:
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
klantenservice[@]hyundai-motor.nlB00st3r schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Welk emailadres heb je hiervoor gebruikt? Als ik het contactformulier op de website van hyundai.nl gebruik moet ik een dealer kiezen. De dealer waar de auto gaat worden afgeleverd kan me helaas net zo weinig vertellen als Leaseplan.
Net naar Leaseplan gebeld. Gelukkig heeft mijn bestelde auto al een kenteken en is deze ook al te naam gesteld in 2020. Dus ik krijg gewoon mijn subsidie. Nu nog weken wachten op de auto, ze konden niks vertellen over wanneer er geleverd wordt. 
Als ik het goed begrijp kan klantenservice[@]hyundai-motor.nl dat wel?
Subsidieaanvraag, wanneer mag ik het kenteken doorgeven? Deze is al toegekend, maar moet ik wachten op de auto of mag ik het kenteken al doorgeven?
Verder even een kentekencheck gedaan bij de RDW en daar staat het volgende (moet ik me nu zorgen maken?):
Omschrijving defect In de software van het ESP-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet.
Materiële gevolgen Voor het afremmen van het voertuig zal het rempedaal dan met meer kracht dan gewend moeten worden bediend. Dit wordt ook aangegeven met een controlelampje.Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De merkdealer zal de software van het ESP-systeem overschrijven met een nieuwere versie
Als ik het goed begrijp kan klantenservice[@]hyundai-motor.nl dat wel?
Subsidieaanvraag, wanneer mag ik het kenteken doorgeven? Deze is al toegekend, maar moet ik wachten op de auto of mag ik het kenteken al doorgeven?
Verder even een kentekencheck gedaan bij de RDW en daar staat het volgende (moet ik me nu zorgen maken?):
Omschrijving defect In de software van het ESP-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet.
Materiële gevolgen Voor het afremmen van het voertuig zal het rempedaal dan met meer kracht dan gewend moeten worden bediend. Dit wordt ook aangegeven met een controlelampje.Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De merkdealer zal de software van het ESP-systeem overschrijven met een nieuwere versie
[ Voor 8% gewijzigd door Nostordici op 25-08-2021 17:28 ]
Dat grafiek van Fastned over laadsnelheden klopt bij mij niet. Ervaren jullie dit ook (met 300kW max lader):
x-39%: ~49-55kW
40-70%: ~74kW
70-80%: terug naar 49-55kW
En daarna huiverend op een lager snelheid zoals verwacht. Maar volgens hun schema zou ik al die hoger snelheid moeten halen onder de 40%.
En daarna huiverend op een lager snelheid zoals verwacht. Maar volgens hun schema zou ik al die hoger snelheid moeten halen onder de 40%.
Viel mij laatst ook op, alleen 40-70 ging bij mij ook met 55kW.s0larus schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:35:
Dat grafiek van Fastned over laadsnelheden klopt bij mij niet. Ervaren jullie dit ook (met 300kW max lader):
Gebruik niet vaak fastned maar het was volgens mij hoger.
Ik begreep uit het bericht van RVO dat ik de auto pas op mijn naam kan laten zetten nadat de auto geleverd is. In de brief staat: Als u het voertuig geleverd heeft gekregen en op uw naam heeft geregistreerd in het kentekenregister (RDW) moet u een vaststellingsverzoek indienen.Nostordici schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:21:
De mijne is nog niet op mijn naam geregistreerd voor zover ik weet, hij is namelijk ook nog niet geleverd.
Die storing fixen ze met een update. Ik zou bij het maken van de ophaalafspraak even nonchalant laten vallen of ze de updates willen doorvoeren. Dan hoef je niet terug mochten ze het per abuis vergeten.Nostordici schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:21:
Zorgen moet je je niet maken hierover.
FreeReef.nl
Soms blijf ik hangen rond 55kW. Tot zover alleen bij shell 175kW laders ook als ik een half uur 100km/u gereden dus de batterij zou aardig op temperatuur moeten zijn als dat het geval zou zijn.incmve schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
Viel mij laatst ook op, alleen 40-70 ging bij mij ook met 55kW.
Gebruik niet vaak fastned maar het was volgens mij hoger.
Ik zit nu te wachten op het bericht van Leaseplan dat ze de auto hebben besteld en een kenteken hebben voor me tot dat ik de subsidie aanvraag kan doen. ik heb gister heel even gekeken of ik de subsidie aanvraag kan doen zonder kenteken, maar dan kan ik alleen kiezen tussen de Fashion en Fashion Design types. Maar het model dat ik had gekozen is de Limited, welke zoals hier eerder vermeld was nét onder de 45k grens valt, maar helaas niet in het lijstje van de Hyundai Kona Electric modellen te vinden valt.
Heeft er iemand tips voor me om alsnog de aanvraag voor subsidie te kunnen doen?
Heeft er iemand tips voor me om alsnog de aanvraag voor subsidie te kunnen doen?
Kreeg je een nieuwe of een gereviseerde high voltage accu?elmo1 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:44:
Waarschijnlijk kan je het beste leaseplan even bellen voor informatie, het kenteken heb ik vandaag telefonisch doorgekregen (heb verder ook nog geen bericht gehad).sirM1ster schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:11:
Ik zit nu te wachten op het bericht van Leaseplan dat ze de auto hebben besteld en een kenteken hebben voor me tot dat ik de subsidie aanvraag kan doen. ik heb gister heel even gekeken of ik de subsidie aanvraag kan doen zonder kenteken, maar dan kan ik alleen kiezen tussen de Fashion en Fashion Design types. Maar het model dat ik had gekozen is de Limited, welke zoals hier eerder vermeld was nét onder de 45k grens valt, maar helaas niet in het lijstje van de Hyundai Kona Electric modellen te vinden valt.
Je kan dan gelijk rdw checken en misschien de subsidie alvast aanvragen. Ik vermoed dat de kans anders groot is dat je mist grijpt..
Succes!
@sirM1ster Ik zou NU de subsidie-aanvraag doen als ik jou was en dan de Fashion selecteren. Dan krijg je hoop ik nog op tijd de goedkeuring, voordat de pot leeg is. Mocht het onterecht zijn, dan heb je geen recht op subsidie, niks aan de hand. Anders weet je het straks zeker en dan is de subsidiepot leeg!
Er was een Tweaker die ons meldde dat de Limited toch onder de 45.000 zit.
Er was een Tweaker die ons meldde dat de Limited toch onder de 45.000 zit.
Yep, storing elektrische systeem en dan wordt je aan de kant gezet tot je een nieuwe accu krijgt. Heb geluk er zijn er zat waar de auto 3 maanden stil heeft gestaan.maarten_NL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:49:
[...]
Ben je je auto 6 weken kwijt geweest?
@Freddy zon ja een nieuwe accu wat toch moest gebeuren ivm de terugroepactie alleen eerder dan gepland ivm het stil vallen van de kona
[ Voor 17% gewijzigd door elmo1 op 26-08-2021 07:06 ]
Een ICE met panne staat meestal wat korter stil.
Ik vind het allemaal intussen best lang duren met die terugroep. Accu’s voor nieuwe Kona’s bij de vleet, maar “defecte” accu’s vervangen in een beetje vlot tempo: ho maar.
Ik vind het allemaal intussen best lang duren met die terugroep. Accu’s voor nieuwe Kona’s bij de vleet, maar “defecte” accu’s vervangen in een beetje vlot tempo: ho maar.
[ Voor 5% gewijzigd door Twiek-San op 26-08-2021 09:17 ]
Update vandaag de RVO gesproken. Zij doen steekproeven en zonder handtekening van Leaseplan voldoet de aanvraag niet aan de eisen. Ik hoop dat Leaseplan dus de overeenkomst kan voorzien. van een handtekening.
Leaseplan zei gisteren dat een kenteken ook voldoende is maar dit is niet het geval.
Wordt vervolgd.
Leaseplan zei gisteren dat een kenteken ook voldoende is maar dit is niet het geval.
Wordt vervolgd.
sjekrecords schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:46:
Ja ik heb de lease overeenkomst getekend maar er staat geen handtekening van Leaseplan onder.
[...]
Nieuwe accu's bij de vleet? Was het maar waar, dan hoeven we niet tot Q1 of Q2 2022 te wachten....Twiek-San schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:16:
Een ICE met panne staat meestal wat korter stil.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Werd van de week gebeld door de dealer. Ik hoopte voor de terugroepactie, maar helaas, te hard gereden met leenauto
Exact expert nodig?
Deamix er zijn tientallen kona's gestrand met elektrische storing, de eerste hebben een nog een "te vervangen" accu gehad en zover mijn informatie gaat zijn de gestrande auto's vanaf eind maart, vanaf half juli langzaam aan vervangen met nieuwe accu's.daemonix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:01:
@elmo1 'Er zijn er zat' ... hoeveel dan? Volgens mij hebben we er hier maar 1 (of misschien 2) gehad. Hoeveel storingen zijn er met een ICE waardoor die niet meer kan rijden?
Wel de zaken in perspectief houden.
Niet iedereen met een Kona zit op dit forum, als je verder kijkt op andere media zijn het er simpelweg veel meer dan 1 of 2 die dit laten weten op tweakers.
Ik zie graag een onderbouwing, die ontbreekt. Het is zo makkelijk om te roepen dat er tientallen gestrande Kona's zijn, maar zonder onderbouwing geloof ik het gewoonweg niet. Wat is je bron?elmo1 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Deamix er zijn tientallen kona's gestrand met elektrische storing, de eerste hebben een nog een "te vervangen" accu gehad en zover mijn informatie gaat zijn de gestrande auto's vanaf eind maart, vanaf half juli langzaam aan vervangen met nieuwe accu's.
Niet iedereen met een Kona zit op dit forum, als je verder kijkt op andere media zijn het er simpelweg veel meer dan 1 of 2 die dit laten weten op tweakers.
Accu's die kapot zijn, of gevaarlijk zijn volgens de software, lees elektrische storing worden op chassisnummer naar voren gehaald. En dat begint nu te vlotten, strandje je eind maart werd je 3e week van juli geholpen das bijna 12 weken, en ik al in 6 weken.daemonix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Nieuwe accu's bij de vleet? Was het maar waar, dan hoeven we niet tot Q1 of Q2 2022 te wachten....
De dealer waar ik zit moet er 365 vervangen...
Ik heb nog geen planning ontvangen...
Facebook hyundai electric nl/be, hyundai nederland waar de pool van BEV voor dit issue helemaal leeg is en mijn dealer die dit bevestigd.daemonix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
Ik zie graag een onderbouwing, die ontbreekt. Het is zo makkelijk om te roepen dat er tientallen gestrande Kona's zijn, maar zonder onderbouwing geloof ik het gewoonweg niet. Wat is je bron?
Niet 1 bron dus.
Toen ik de leen EV ophaalde waren de 1e 2 gestrande kona's in die week net gerepareerd, en ze kregen zo'n 2 accu paketten per week, vanaf dat die van mij stil staat was dat voor deze dealer al 12 kona's. En dat is 1 dealer in NL, het zijn er zo'n 80 dealers in NL geloof ik.
De eerste brieven zijn reeds verstuurt voor de 2018 geleverde kona's ook in Belgie worden nu de eerste brieven voor vervanging verstuurt.daemonix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:06:
Ik heb nog geen planning ontvangen...
Overigens blijft de melding bij RDW dat hij vervangen moet worden er op staan tot de hele operatie klaar is vertelde de dealer, beetje jammer anders kon je via de API ophalen hoeveel er per week ongeveer gefixed worden.
Mijn auto bij anwb/leaseplan is besteld hoorde ik net. Een Kona Limited Chalk White.
Eindelijk bijna rijden
Eindelijk bijna rijden
Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen
Mooie kleur! Heb je toevallig een levertijd/-datum gekregen?viper28nl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:58:
Mijn auto bij anwb/leaseplan is besteld hoorde ik net. Een Kona Limited Chalk White.
Eindelijk bijna rijden
Nee dat nog niet, daar word ik nog voor gebeldB00st3r schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:00:
[...]
Mooie kleur! Heb je toevallig een levertijd/-datum gekregen?
hoelang staat die al in bestelling bij je?
18 augustus besteld geloof ikviper28nl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:07:
hoelang staat die al in bestelling bij je?
Bekend scherm....B00st3r schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:03:
Ze zijn erg vaag bij Leaseplan dus ik check de app zeer regelmatig in de hoop dat er een extra vinkje bij komt.
[Afbeelding]
(12 voor de 39kWh modellen)
Stond in mail van leaseplan vandaag....
(Zelf een Kona Electric Limited DK gekozen, maar nog in bedenktijd)
Hebben de ANWB PL Kona Electric Limited eigenlijk een cataloguswaarde van onder de 45k?
Xbox Series X | Playstation 5
Heb je ze al gebeld en heb je al een kenteken? Want 3 weken geleden was er alleen nog maar de witte limited. De rest was al weg.RazorX4 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:21:
De verwachte Levertijd van de 64kWh modellen is ongeveer 4 weken.
Stond in mail van leaseplan vandaag....![]()
(Zelf een Kona Electric Limited DK gekozen, maar nog in bedenktijd)
Hebben de ANWB PL Kona Electric Limited eigenlijk een cataloguswaarde van onder de 45k?
Nee nog niet....viper28nl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:24:
[...]
Heb je ze al gebeld en heb je al een kenteken? Want 3 weken geleden was er alleen nog maar de witte limited. De rest was al weg.
Maar zit nog in bedenktijd wel.
Dus bestellen doen ze sowieso pas over net geen 2 weken...
Willen ze dan wel al kijken of die kleur er nog is.?
Klopt maar aan de telefoon met Leaseplan zei een medewerker dat ie misschien morgen of anders maandag al geleverd wordt, dus ik weet niet wat ik nu moet geloven.RazorX4 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:21:
De verwachte Levertijd van de 64kWh modellen is ongeveer 4 weken.
Ze koppelen al een auto aan je naam als je contract getekend is. MIk had mijn kenteken ook al na het tekenen van het contract. Dan gaat je 2 weken bedenktijd in, en daarna word de auto besteldRazorX4 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:28:
[...]
Nee nog niet....![]()
Maar zit nog in bedenktijd wel.
Dus bestellen doen ze sowieso pas over net geen 2 weken...![]()
Willen ze dan wel al kijken of die kleur er nog is.?
Is de auto die gekoppeld dan al op te vragen door te bellen ?viper28nl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:44:
[...]
Ze koppelen al een auto aan je naam als je contract getekend is. MIk had mijn kenteken ook al na het tekenen van het contract. Dan gaat je 2 weken bedenktijd in, en daarna word de auto besteld
Want heb nog geen MijnLeaseplan.
Ik woon in België en heb deze week een brief ontvangen dat ze de high voltage batterij gaan vervangen. De Kona is begin 2019 geleverd. De 12 volt batterij is vorige week kapot gegaan na 87k km . De pech dienst is het laatst half jaar al een 5 tal keer geweest om de 12volt batterij bij te laden. 1keer door het koffer deksel niet goed dicht te doen een platte batterij gehad. Andere keren geen aanwijsbare reden.elmo1 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:13:
[...]
De eerste brieven zijn reeds verstuurt voor de 2018 geleverde kona's ook in Belgie worden nu de eerste brieven voor vervanging verstuurt.
Inderdaad, door te bellen kunnen ze een auto koppelen aan je naam. Ik heb ook nog geen leaseplan account. Die krijg ik morgen denk ik.RazorX4 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Is de auto die gekoppeld dan al op te vragen door te bellen ?![]()
Want heb nog geen MijnLeaseplan.
Als dat in een mail staat, dan is die Limited Dark Knight waarschijnlijk echt op...
Wij hebben nog geen bericht gehad van de dealer. Staat er al sinds 24-4 voor vervanging van accu pakket. Dat is dus al 4 maanden.daemonix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:01:
@elmo1 'Er zijn er zat' ... hoeveel dan? Volgens mij hebben we er hier maar 1 (of misschien 2) gehad. Hoeveel storingen zijn er met een ICE waardoor die niet meer kan rijden?
Wel de zaken in perspectief houden.
Vandaag met mijn schoonvader zijn nieuwe Mazda mx30 opgehaald. Jammer dat deze auto er niet is met een groter accu pakket.
Echt mooie auto.
Echt mooie auto.
viper28nl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
Inderdaad, door te bellen kunnen ze een auto koppelen aan je naam. Ik heb ook nog geen leaseplan account. Die krijg ik morgen denk ik.
Limited is er nog in de 2 rode kleuren. (Maar dat was niet zeker)
Limited Sky was er nog wel in (bijna) alle kleuren
...maar Limited Sky zit waarschijnlijk over de 45k grens heen voor de SEPPRazorX4 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Limited Dark Knight is inderdaad op...
Limited is er nog in de 2 rode kleuren. (Maar dat was niet zeker)
...
Limited Sky was er nog wel in (bijna) alle kleuren
Gezien de Limited net onder de 45K grens lijkt de zitten.
[ Voor 7% gewijzigd door sirM1ster op 27-08-2021 09:45 ]
Ja de Limited Sky zit er inderdaad duidelijk boven.sirM1ster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:43:
[...]
...maar Limited Sky zit waarschijnlijk over de 45k grens heen voor de SEPP
Gezien de Limited net onder de 45K grens lijkt de zitten.
Maar ik had SEPP al niet meegerekend bij de Limited tijdens het kiezen.
(Pas later zag ik hier dat de Limited soms toch onder de 45k zit)
Dat is slecht die van mij is eind juli afgesleept, en nu gemaakt gelukkig.ikke5000 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:47:
[...]
Wij hebben nog geen bericht gehad van de dealer. Staat er al sinds 24-4 voor vervanging van accu pakket. Dat is dus al 4 maanden.
Suc6 misschien ff dealer bellen hoe dat kan.
Je mag me ook pb sturen voor details van de dealer waar ik ben geholpen.
[ Voor 9% gewijzigd door elmo1 op 27-08-2021 11:56 ]
Zojuist te horen gekregen dat onze Kona Limited besteld was en in 10 werkdagen bij de dealer zou aankomen. Waarna we hem, na contact te hebben gehad met de dealer, kunnen ophalen.
Spannend! K heb er nu al zin in!
FYI: De waarde van onze Kona Limited valt precies €110 onder de 45K grens voor SEPP aanvraag.
FYI: De waarde van onze Kona Limited valt precies €110 onder de 45K grens voor SEPP aanvraag.
Krijg je daar reactie op?Wouzziej schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:50:
Leaseplan vertelde dat het 3-4 weken gaat duren, want ze wachten tot ze vanuit de opslag in Sassenheim, een volle vrachtwagen hebben (je verzint het niet
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Hier precies hetzelfde! Nog ff wachten helaassirM1ster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:17:
Zojuist te horen gekregen dat onze Kona Limited besteld was en in 10 werkdagen bij de dealer zou aankomen. Waarna we hem, na contact te hebben gehad met de dealer, kunnen ophalen.
Volgens de app:
Status besteld staat bij mij ook al een week. Kijk regelmatig of dit veranderf. Subsidie is goedgekeurd maar uitbetaling gaat niet Ivm kenteken staat niet op onze naam. Hopelijk krijg ik de auto in september want mijn oude krijgt iedere dag een probleem erbij
Hier eindelijk mijn Kona Fashion design White opgehaald gister. Lease via Arval en Hyundai. Heeft om en nabij de 8 weken geduurd na tekenen. Ik denk dat dit voor iedereen anders is omdat zoals Maarten zegt ze wachten met vervoeren tot de kar vol is. Ook ik heb meerdere malen te horen gekregen dat ze er geen invloed op hebben en zelf ook niet weten wanneer hij binnen zou komen, wat erg frustrerend kan zijn als je niet weet waar je aan toe bent. Maar goed uiteindelijk dan toch het verlossende telefoontje voor een ophaal afspraak.
Oja en voor diegene die het nog wilde weten: In mijn fashion design (eind 2020 op kenteken gezet) kan ik mijn telefoon draadloos opladen.
Oja en voor diegene die het nog wilde weten: In mijn fashion design (eind 2020 op kenteken gezet) kan ik mijn telefoon draadloos opladen.
Dat is wel opvallend. In de brochure die ik heb staat dat draadloos opladen van je telefoon pas vanaf Premium is geïmplementeerd. Nu heb ik hoop dat het ook zit op mijn bestelde Fashion.Cemmey schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:33:
Oja en voor diegene die het nog wilde weten: In mijn fashion design (eind 2020 op kenteken gezet) kan ik mijn telefoon draadloos in opladen.
De verkoper moest zelf ook even kijken in de auto omdat hij dat ook dacht. Waarschijnlijk zijn ze dit vergeten aan te passen in de brochure.B00st3r schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
Dat is wel opvallend. In de brochure die ik heb staat dat draadloos opladen van je telefoon pas vanaf Premium is geïmplementeerd. Nu heb ik hoop dat het ook zit op mijn bestelde Fashion.
Maar zou dit dan vanaf Fashion zijn? Of vanaf Fashion Design? Ik heb de Fashion besteld, nou is dit niet de meest belangrijke functie maar dan weet ik in ieder geval of ik al een bestelling bij Ali moet gaan doen voor een opladerCemmey schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:43:
[...]
De verkoper moest zelf ook even kijken in de auto omdat hij dat ook dacht. Waarschijnlijk zijn ze dit vergeten aan te passen in de brochure.
Voor degene die de Kona via Leaseplan hebben regegeld:
Ik heb geen account email gekregen of een email met het kenteken, maar juist via de telefoon doorgekregen (an zelf gebeld te hebben), maar voor activatie van mijn Leaseplan account heb ik een "meldcode" nodig. Hoe kan ik deze krijgen? Moet ik dan ook weer Leaseplan bellen hiervoor?
Ze zijn bij Leaseplan niet echt scheutig met emails, IMHO
Ik heb geen account email gekregen of een email met het kenteken, maar juist via de telefoon doorgekregen (an zelf gebeld te hebben), maar voor activatie van mijn Leaseplan account heb ik een "meldcode" nodig. Hoe kan ik deze krijgen? Moet ik dan ook weer Leaseplan bellen hiervoor?
Net gebeld met Hyundai Sassenheim. Kona 64kwh Comfort Smart Stellar Blue 19/08 besteld door leaseplan. Denk bel eens. Dame vertelde met dat het nog zeker 4 weken zou duren! Gaf aan dat leaseplan de klanten een te korte levertijd voorspiegelt……Hyundai heeft het mega druk met de bestellingen!
Zelf heb ik Hyundai Sassenheim ook gebeld ik ga van eind september / begin oktober uit dat levering gaat komen voor comfort smart stellar blue. Ze gaf aan zoals jeffrey118 aangaf dat leaseplan te optimistisch is. 6 a 8 weken nadat de bestelling is gedaan zou de auto Komen. Enige wat ik niet snap is dat sommige mensen hem na bestellen binnen 2weken al hadden.
Dit is wat je moet doen:sirM1ster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:30:
Voor degene die de Kona via Leaseplan hebben regegeld:
Zelf een account aanmaken met het email adres wat bij leaseplan bekend is. Daarna leaseplan bellen en vragen of ze de bestelgegevens koppelen met je account.
Dit werd mij zo verteld over de telefoon. De reden hiervoor is dat het bestelproces bij mijn auto anders is dan normaal. Nu gaat het via een importeur vertelde hij mij. En daarom worden er blijkbaar geen automatische emails verstuurd.
Dat ze dat niet even melden is een andere discussie denk ik
Dat kan te maken hebben actuele voorraad. Is een model/kleur ruim voorradig bij Hyundai Nederland dan kan er een snellere levering plaatsvinden. Zoiets kan ik mij in ieder geval voorstellen.bjornricardo33 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:19:
Zelf heb ik Hyundai Sassenheim ook gebeld ik ga van eind september / begin oktober uit dat levering gaat komen voor comfort smart stellar blue. Ze gaf aan zoals jeffrey118 aangaf dat leaseplan te optimistisch is. 6 a 8 weken nadat de bestelling is gedaan zou de auto Komen. Enige wat ik niet snap is dat sommige mensen hem na bestellen binnen 2weken al hadden.
Ik heb mijn Kona Fashion electric polar white via Arval lease besteld. Afgelopen maandag afgezien van bedenktijd en afgelopen woensdag is de auto afgeroepen vanuit de haven. Volgens de dealer moeten ze hem binnen 10 werkdagen bij de dealer leveren na afgelopen woensdag. Ik ga er natuurlijk vanuit dat het langer kan duren. (Het was een voorraad auto van ursum barten misschien werkt het dan anders)
[ Voor 5% gewijzigd door Niek6797 op 27-08-2021 17:34 ]
Mijn auto is besteld op 18 augustus, volgens Leaseplan. Ik heb ook even gemaild naar de klantenservice van Hyundai om te vragen wat de verwachting is qua levertijd en heb zojuist reactie gekregen, ze schreven dit:
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij zijn voor u de bestelling die is gedaan nagegaan.
De auto is 23 augustus in de haven afgeroepen, hierna zal de auto na ongeveer 15 dagen geleverd worden bij de dealer.
De dealer heeft dan nog even tijd nodig om de auto rijklaar te maken en verwachting is dat u in de een na laatste week of laatste week van september kan rijden.
Mochten er nog verdere vragen zijn vernemen wij het graag!"
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij zijn voor u de bestelling die is gedaan nagegaan.
De auto is 23 augustus in de haven afgeroepen, hierna zal de auto na ongeveer 15 dagen geleverd worden bij de dealer.
De dealer heeft dan nog even tijd nodig om de auto rijklaar te maken en verwachting is dat u in de een na laatste week of laatste week van september kan rijden.
Mochten er nog verdere vragen zijn vernemen wij het graag!"
Thx voor het aanbod maar we zitten er niet echt op te wachten. Hebben nu een nieuwere en luxere vervangende Kona. Ook gebruiken we de auto door omstandigheden niet echt veel.elmo1 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:55:
[...]
Dat is slecht die van mij is eind juli afgesleept, en nu gemaakt gelukkig.
Suc6 misschien ff dealer bellen hoe dat kan.
Je mag me ook pb sturen voor details van de dealer waar ik ben geholpen.
Vast niet iemand van hier..: https://threadreaderapp.com/thread/1430871524643377161.html
[ Voor 23% gewijzigd door Gluten Parody op 28-08-2021 09:35 ]
Wel jammer dat hij niet even vertelt wat voor auto hij zelf rijdt. En het feit dat ie zelf vol vooroordelen zit hebben we het maar even niet overGluten Parody schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:03:
Vast niet iemand van hier..: https://threadreaderapp.com/thread/1430871524643377161.html
Gezien zijn glazendakkie vermoed ik een Tesla… die zijn in NL natuurlijk vééél exclusiever dan zo’n Kona
Denk een audi want anders zou hij niet bij zo'n standaard laadpaal laden.Gluten Parody schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:24:
Gezien zijn glazendakkie vermoed ik een Tesla… die zijn in NL natuurlijk vééél exclusiever dan zo’n Kona![]()
Daarnaast is hij columnist dus is overdrijven en uit verband rukken de norm.
Hahaha, leuke columnGluten Parody schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:03:
Hyundai Nederland vroeg mij om een bestelnummer, ik neem aan dat ze het ordernummer van Leaseplan bedoelde? Beetje jammer dat de mail in ongewenst terecht was gekomen. Zaterdag zullen ze wel niet open zijn, al ontving ik de mail om 18.30 uur.
Briljant.Gluten Parody schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:03:
Ach niet zo zuur doen omdat ie toevallig een kona afkraakt.B00st3r schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:08:
[...]
Wel jammer dat hij niet even vertelt wat voor auto hij zelf rijdt. En het feit dat ie zelf vol vooroordelen zit hebben we het maar even niet over
Valt wel mee toch🙂Flagg schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Ach niet zo zuur doen omdat ie toevallig een kona afkraakt.
Ja en zeg nou zelf wie in dit topic had de brandstof Kona gekocht omdat ie het zo'n mooie auto vindt?
@ Flagg
Ikke
, had de 4wd , zelfs de zelfde kleur rood terug gekocht!
Ikke
[ Voor 6% gewijzigd door Buske op 28-08-2021 22:53 ]
Die van mij is op 12-7 gestrand met een defect accupakket en nog niet gerepareerd. Op dat moment stonden er nog 8 Kona’s bij de dealer voor de mijne met het zelfde probleem op een nieuw accupakket te wachten.elmo1 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:07:
[...]
Facebook hyundai electric nl/be, hyundai nederland waar de pool van BEV voor dit issue helemaal leeg is en mijn dealer die dit bevestigd.
Niet 1 bron dus.
Toen ik de leen EV ophaalde waren de 1e 2 gestrande kona's in die week net gerepareerd, en ze kregen zo'n 2 accu paketten per week, vanaf dat die van mij stil staat was dat voor deze dealer al 12 kona's. En dat is 1 dealer in NL, het zijn er zo'n 80 dealers in NL geloof ik.
Ben momenteel met een vervangende ploffer in Italië op vakantie. Scheelde wel behoorlijk in reistijd. Ik hoop dat mijn Kona na mijn vakantie ook gerepareerd is, gezien de ervaring van @elmo1.
En er lekker warmpjes bij zitten.
Buske schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:51:
@ Flagg
Ikke, had de 4wd , zelfs de zelfde kleur rood terug gekocht!
:strip_exif()/f/image/nsmJzCmmYdDzj53KPmV65cNu.jpg?f=fotoalbum_large)