Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste
Acties:

• pewill
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:41
Cemmey schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

De verkoper moest zelf ook even kijken in de auto omdat hij dat ook dacht. Waarschijnlijk zijn ze dit vergeten aan te passen in de brochure.
Het draadloos laden in mijn Premium gebruik ik niet; ik merkte dat mijn iPhone 12 daar erg warm van wordt. De lader en het compartiment worden niet geventileerd. Naar mijn mening is dat niet goed voor de batterij van de telefoon. Ik gebruik nu een macsafe auto lader, is ook nog makkelijker dan steeds bakje te openen en je vergeet de mobiel minder snel bij het uitstappen. Op de plek van de draadloze lader ligt nu het kastje voor draadloze CarPlay.

• basto11
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18-09 15:27
Die ervaring heb ik ook. De telefoon van mijn vriendin begint zelfs te piepen omdat hij te warm wordt. Dat kan nooit goed zijn voor de accu, dus wij laden gewoon met een kabeltje 😊

• XBWillem
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02-09 12:33
Vrijdagnacht thuis gekomen van mijn vakantie naar Zwitserland met de Kona. Wat een drama... helaas! A Better Routeplanner i.c.m. Apple CarPlay werkte zeer slecht - en stuurde me zelfs het bos in naar een niet bestaande laadpaal, om daarna te sturen naar palen die niet werken met de auto. Daarnaast kreeg ik elke minuut een aangepaste routevoorstel, hoe vaak ik ook op "Dismiss" drukte. Én de kaart verspringt constant, waar na hij opnieuw moet centreren. Heel irritant.

Toen met de ingebouwde navigatie gezocht naar palen. Die stuurde ons naar palen op bedrijventerrein war we niet aan konden. Overgestapt op Chargemap, wat een stuk prettiger was alleen voor het vinden van palen. Daarna met de ingebouwde navigatie verder gereden. Al met al 19,5 uur over de heenreis gedaan.

Terugreis ook tegenslag gehad. Bewust alleen maar via Ionity palen gereden. Bij één stop moesten we eerst een uur wachten tot we aan de beurt waren. En daarna dacht de paal "bezet" te zijn. Gelukkig was de customer support via telefoon goed te bereiken en resetten ze de paal vlug. Bij de laatste stop voor huis was de Ionity paal erg langzaam, maar 37KW. Wat een gedoe!

Ik hoop dat het netwerk aan palen, de apps én de ingebouwde software van de auto's zich snel verbeteren. Dat is hard nodig!!!

[Voor 7% gewijzigd door XBWillem op 29-08-2021 19:10]

• viper28nl
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-09 16:50

viper28nl

Homey user

Heb je de anwb planner ook geprobeerd?

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

• sirM1ster
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:05
Gezien onze auto is besteld en 'op weg' is naar ons ben ik al aan het kijken naar automatten voor onze Kona.

Heeft er iemand hier ervaring met het online bestellen van automatten en de pasvorm ervan?
Ik zit te kijken op deze website en ze lijken de pasvorm precies te weten hiervoor: https://www.justcarpets.nl/automatten/Hyundai/kona/type-2/

• Wouzziej
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:02
Er zitten gewoon goede matten in de Kona he. Dat je het even weet. 🙈

1620wp Z 10° - 1125wp ZZO 48° - 1860wp ZZO 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Aqmos R2D2-32 | AGM Ecooter E2 42Ah | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

• sirM1ster
Gezien we een auto via private lease nemen , lijkt het me netjes om onze eigen matten erin te doen en de originele terug te doen na 5 jaar. Helpt weer mee met het "retourneren van auto in originele staat" 😍

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:31
sirM1ster schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:27:
Gezien we een auto via private lease nemen , lijkt het me netjes om onze eigen matten erin te doen en de originele terug te doen na 5 jaar. Helpt weer mee met het "retourneren van auto in originele staat" 😍
Klinkt als nu geld uitgeven om heel misschien over 5 jaar geld te besparen. Ik zou het niet doen.

• Wouzziej
Hier ook private lease. Als de matten over 5 jaar verrot zijn koop ik wel nieuwe tegen die tijd.
Ik ga die originele matten echt niet 5 jaar weg laten rotten op zolder.

En ik heb nog nooit problemen gehad met normale slijtage aan de matten bij het inleveren van een auto.

[Voor 9% gewijzigd door Wouzziej op 30-08-2021 10:40]

1620wp Z 10° - 1125wp ZZO 48° - 1860wp ZZO 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Aqmos R2D2-32 | AGM Ecooter E2 42Ah | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

• XBWillem
viper28nl schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:51:
Heb je de anwb planner ook geprobeerd?
Nee, kan je die aanraden? Wij vonden de Chargemap suggestie op de website van ANWB.

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Wouzziej schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Hier ook private lease. Als de matten over 5 jaar verrot zijn koop ik wel nieuwe tegen die tijd.
Ik ga die originele matten echt niet 5 jaar weg laten rotten op zolder.

En ik heb nog nooit problemen gehad met normale slijtage aan de matten bij het inleveren van een auto.
Precies, de leasemaatschappij kan en mag niet verwachten dat een auto van 5 jaar oud in nieuwstaat is en blijft.

Nog nooit gezeur over gehad.

[Voor 3% gewijzigd door daemonix op 30-08-2021 11:09]

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Bij de meeste auto's die ik heb gehad ging na vier jaar een nieuwe bestuurderskant mat erin.
De Toyota Auris was de negatieve uitzondering die gingen maar twee jaar mee. Dit bij 35000/jaar gedurende 5 jaar. Lease maatschappij Arval deed daar niet heel moeilijk over ook niet als de als de mat met een gat werd ingeleverd.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

XBWillem schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Nee, kan je die aanraden? Wij vonden de Chargemap suggestie op de website van ANWB.
Zelf nog niet omdat ik mijn auto nog niet heb :'( , maar als ik de reviews lees werkt het best goed. Ook al is die nog in beta.

• ActiveRush
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:27
Wellicht dat je de km-teller ook terug kan brengen naar 0🙃
Automatten worden meestal toch vervangen wanneer de auto uit de lease komt, zeker na 5 jaar. Bespaar je de centen, valt gewoon onder gebruikerssporen , ze sturen je echt geen factuurtje voor de matten.

• bjornricardo33
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14-09 11:36
Net gebeld door de dealer dat Kona 20 september wordt geleverd :).

Bestelling tot levering zou er dan 6 weken overheen zijn gegaan.

• B00st3r
bjornricardo33 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:06:

Waar besteld?

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gefeliciteerd. :)

Je hebt iig al een datum, bij mij staat ie nog steeds op "ordered".

Maar ik weiger om iedere week te gaan bellen of ze al iets weten. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Nostordici
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:21
Flagg schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:17:
[...]

Gefeliciteerd. :)

Je hebt iig al een datum, bij mij staat ie nog steeds op "ordered".

Maar ik weiger om iedere week te gaan bellen of ze al iets weten. :P
Dat probleem heb ik nu ook haha :P

Toen ik bij de Hyundai dealer was meldde de verkoper mij nog dat ik rekening moest houden met X aantal weken ivm transport. Mijn antwoord was geen probleem, maar nu kriebelt het toch wel.

Ik heb zelf nog nooit zo’n nieuwe, mooie auto gehad :*) Lastig om nu geduld te hebben, zonder een definitieve datum.

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:10
Als ik al die vele berichten hier zo lees over enkele weken wachten op de PL Kona moet ik toch wel weer eens terugdenken aan onze 14 maanden levertijd wat absoluut geen uitzondering was.

Maar goed de subsidiepot is leeg dus als alle bovenstaande auto's uitgeleverd zijn kunnen we misschien weer wat terug naar berichten over de Kona ipv pagina's vol met berichten over de levertijden van de PL's

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Gefeliciteerd!

[Voor 5% gewijzigd door viper28nl op 30-08-2021 22:53]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

One-eye864 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:47:
Als ik al die vele berichten hier zo lees over enkele weken wachten op de PL Kona moet ik toch wel weer eens terugdenken aan onze 14 maanden levertijd wat absoluut geen uitzondering was.

Maar goed de subsidiepot is leeg dus als alle bovenstaande auto's uitgeleverd zijn kunnen we misschien weer wat terug naar berichten over de Kona ipv pagina's vol met berichten over de levertijden van de PL's
Als jij iets leukers te melden hebt hou je vooral niet in. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:09

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

Flagg schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:04:
[...]

Als jij iets leukers te melden hebt hou je vooral niet in. :)
Ik heb nog wel wat leuks: de SOH van mijn accu is nu 98.1%. (<59K km)

Wie biedt lager? (0% is uitgesloten van deelname :+ )

[Voor 5% gewijzigd door Twiek-San op 31-08-2021 08:07]

• dakkadakka
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:29
XBWillem schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:09:
Vrijdagnacht thuis gekomen van mijn vakantie naar Zwitserland met de Kona. Wat een drama... helaas! A Better Routeplanner i.c.m. Apple CarPlay werkte zeer slecht - en stuurde me zelfs het bos in naar een niet bestaande laadpaal, om daarna te sturen naar palen die niet werken met de auto. Daarnaast kreeg ik elke minuut een aangepaste routevoorstel, hoe vaak ik ook op "Dismiss" drukte. Én de kaart verspringt constant, waar na hij opnieuw moet centreren. Heel irritant.

Toen met de ingebouwde navigatie gezocht naar palen. Die stuurde ons naar palen op bedrijventerrein war we niet aan konden. Overgestapt op Chargemap, wat een stuk prettiger was alleen voor het vinden van palen. Daarna met de ingebouwde navigatie verder gereden. Al met al 19,5 uur over de heenreis gedaan.

Terugreis ook tegenslag gehad. Bewust alleen maar via Ionity palen gereden. Bij één stop moesten we eerst een uur wachten tot we aan de beurt waren. En daarna dacht de paal "bezet" te zijn. Gelukkig was de customer support via telefoon goed te bereiken en resetten ze de paal vlug. Bij de laatste stop voor huis was de Ionity paal erg langzaam, maar 37KW. Wat een gedoe!

Ik hoop dat het netwerk aan palen, de apps én de ingebouwde software van de auto's zich snel verbeteren. Dat is hard nodig!!!
Hmmm, zit nu erg te twijfelen.
Want wij gaan volgende week 2 weken Zwitserland doen en een weekje Italië (Venetië).

Heb je nog bepaalde tips in Zwitserland qua laden aan de snelweg (laadpasjes, etc.)?

En via welke route ben je naar Zwitserland gereden, als ik vragen mag. Ik wil via Luxemburg (we vertrekken vanuit Rotterdam). Erg benieuwd en alvast bedankt

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:39
Twiek-San schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:06:
[...]

Ik heb nog wel wat leuks: de SOH van mijn accu is nu 98.1%. (<59K km)

Wie biedt lager? (0% is uitgesloten van deelname :+ )
Hoe bereken je dat?

Ondertussen een maandje verder in mijn eigen Kona met vervangen accu. Qua range merk ik eigenlijk niks, qua verbruik eigenlijk ook niet.
Er is wel iets met het laden; dat duurt echt langer. Boven de 80% heb ik het idee dat de auto op een soort druppelladen overschakelt.
Op de display zie ik dan 2kW trekken, dan weer 0,5. Weer even 2kW, dan weer even 0,5.

Dat was me vóórdat de accu kapot ging niet opgevallen.

Pvouput live

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:09

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

Dit kun je zien in de EVNotify app.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:04
Krypt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Heb je ook nieuwe firmware gekregen dan bij de vervanging?

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:39
Twiek-San schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Dit kun je zien in de EVNotify app.
CopyCatz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Heb je ook nieuwe firmware gekregen dan bij de vervanging?
Thanks! Moet nog steeds een fatsoenlijke ODB2 dongle kopen. De 2 die ik heb krijgen niet alle info eruit helaas. Toch maar weer eens gaan kijken met EVNotify.

@CopyCatz; niet naar gekeken. Zal vanavond eens zoeken of ik iets kan vinden.

Pvouput live

• XBWillem
dakkadakka schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:21:
[...]

Hmmm, zit nu erg te twijfelen.
Want wij gaan volgende week 2 weken Zwitserland doen en een weekje Italië (Venetië).

Heb je nog bepaalde tips in Zwitserland qua laden aan de snelweg (laadpasjes, etc.)?

En via welke route ben je naar Zwitserland gereden, als ik vragen mag. Ik wil via Luxemburg (we vertrekken vanuit Rotterdam). Erg benieuwd en alvast bedankt
In Zwitserland zelf is het top: veel laadpalen en staat overal aangeven. Wij hadden met één bepaald merk snellaadpalen problemen, die deden het niet. Elke keer een error. Normaal laden ging wel gewoon.

Wij zijn op de heenweg via België --> Luxemburg --> Duitsland --> Frankrijk gegaan, en terug alleen via Frankrijk en België. Beide kan. Probeer zoveel mogelijk via Ionity palen te gaan: die zijn snel en werken (meestal).

• Ivo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Afgelopen weekend ons eerste tripje met de Kona gehad. Retourtje Amsterdam, 230KM totaal en de batterij was nog 53 % toen we thuis waren. Gisteren om 21.00 uur aan de lader gelegd en nu staat ie al weer op 90%.

Ik twijfel nu of ik überhaupt wel een landpaal nodig heb voor m'n 10 of 15K per jaar.. (2e auto, meestal korte tripjes)

Ik heb de volgende vragen:

1 Ik heb de granny lader middels het knopje aan de onderkant op 12 Ampere gezet. Kan ik hem ook op 16 Ampere krijgen? (op een dedicated groep in de meterkast)

2. zo nee, kan het kwaad om voor 150 euro een andere Granny lader te kopen die wel 16 ampere kan laden? Of is hier ook een standaard oplossing voor?

3 Is een Granny lader beter voor de batterij dan een 11kw laadpaal? (misschien kopen we de auto wel over na de 5 jaar)

4. Heb je met een Granny lader meer of minder laadverlies/lekstroom dan een normale laadpaal?

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Nu online

Proton_

Team Welles

3. Nee. Batterijgezondheid is complex en over het algemeen niet iets om je druk over te maken :) Zo'n beetje onder de 20 kW geldt voor de Kona als druppelladen.
4. Met lagere vermogens laden geeft doorgaans meer verlies. De auto moet deels 'wakker' zijn om te laden en dat zijn vaste verliezen. Die verliezen duren langer wanneer je met lager vermogen laadt, dus eindigen er van de geleverde kWhs er procentueel meer in de elektronica en minder in de accu. Misschien dat iemand er getallen op kan plakken, ik weet dat het bij de Zoe heel significant is, maar bij de Kona is het rendementverschil volgens mij veel minder.

'19 Kona na '15 Zoe, douchen met wtw en Auer Edel Eau

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:24
De subsidie voor nieuwe electrische auto's in 2022 is vastgesteld op 3700 euro.

• pewill
Ivo. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:18:
Afgelopen weekend ons eerste tripje met de Kona gehad. Retourtje Amsterdam, 230KM totaal en de batterij was nog 53 % toen we thuis waren. Gisteren om 21.00 uur aan de lader gelegd en nu staat ie al weer op 90%.

Ik twijfel nu of ik überhaupt wel een landpaal nodig heb voor m'n 10 of 15K per jaar.. (2e auto, meestal korte tripjes)

Ik heb de volgende vragen:

1 Ik heb de granny lader middels het knopje aan de onderkant op 12 Ampere gezet. Kan ik hem ook op 16 Ampere krijgen? (op een dedicated groep in de meterkast)

2. zo nee, kan het kwaad om voor 150 euro een andere Granny lader te kopen die wel 16 ampere kan laden? Of is hier ook een standaard oplossing voor?

3 Is een Granny lader beter voor de batterij dan een 11kw laadpaal? (misschien kopen we de auto wel over na de 5 jaar)

4. Heb je met een Granny lader meer of minder laadverlies/lekstroom dan een normale laadpaal?
Ik wist niet eens dat je de laadstroom van de granny lader te wijzigen was, bedankt voor de tip. Stond bij mij nog op 10A, maar kan wel op 12A.

Elke maand rijd ik gemiddeld 3000 Km met mijn Kona 64KWH (exclusief buitenland vakantie) en steeds opgeladen met de granny lader, dus met 10A op 1 fase. Nooit zonder stroom gestaan, en ook nooit minder dan 20 KWh in de batterij gehad. Geen noodzaak dus voor een laadpaal, maar ik heb dan ook een oprit en na elke rit gaat ie aan de lader. Langzaam laden is voor mij alleen een probleem bij veel ritten boven de 200Km enkele reis of bijvoorbeeld naar buitenland op vakantie.

ad. 3: ik dacht dat met kleinere laadstroom laden beter is voor de batterij, minder warmte ontwikkeling. Maar ik heb hier geen exacte bronnen voor. Het schijnt wel zo te zijn dat Li-batterijen de-generen als ze boven de 70% worden opgeladen. (bij 70% een beetje, bij 100% het meest) Dit zou er voor pleiten om de batterij niet steeds helemaal vol te laden.

ad 4. recent heeft iemand hier in dit forum een antwoord op gegeven, kan je waarschijnlijk vinden via zoekfunctie.

• Ivo.
pewill schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Elke maand rijd ik gemiddeld 3000 Km met mijn Kona 64KWH (exclusief buitenland vakantie) en steeds opgeladen met de granny lader, dus met 10A op 1 fase. Nooit zonder stroom gestaan, en ook nooit minder dan 20 KWh in de batterij gehad. Geen noodzaak dus voor een laadpaal, maar ik heb dan ook een oprit en na elke rit gaat ie aan de lader. Langzaam laden is voor mij alleen een probleem bij veel ritten boven de 200Km enkele reis of bijvoorbeeld naar buitenland op vakantie.
laat je de kabel gewoon buiten liggen? hoe voorkom je dat ie gestolen wordt en hoe maak je de stekker verbinding waterdicht? (of heb je de Granny binnen liggen en alleen de blauwe kabel naar buiten?)

• Jozuf16
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19:20
Ondanks dat mijn bedenktijd donderdag pas verloopt heb ik al wel een laadpaal geregeld (plaatsing binnen twee weken na akkoord offerte)
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een Easee laadpaal: https://evme.nl/products/easee-home

De elektricien kon hem aardig scherp aanbieden zodat ik incl plaatsing (waarvoor hij door de kruipruimte moet, tegels uit de oprit moet halen en terugleggen, 6 meter 3 fase draad alvast leggen voor de toekomst, en aansluiten op de meterkast) € 1500,- incl btw kwijt ben. Volgens mij is dat een prima deal. Nu hopen dat ik eind van de week bericht krijg dat de auto besteld is en dan kan de electricien aan de gang! _/-\o_

• pewill
Ivo. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

laat je de kabel gewoon buiten liggen? hoe voorkom je dat ie gestolen wordt en hoe maak je de stekker verbinding waterdicht? (of heb je de Granny binnen liggen en alleen de blauwe kabel naar buiten?)
Goede vraag!

Zie mijn eerdere post:https://gathering.tweaker...message/66905386#66905386

8)

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Jozuf16 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:47:
Ondanks dat mijn bedenktijd donderdag pas verloopt heb ik al wel een laadpaal geregeld (plaatsing binnen twee weken na akkoord offerte)
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een Easee laadpaal: https://evme.nl/products/easee-home

De elektricien kon hem aardig scherp aanbieden zodat ik incl plaatsing (waarvoor hij door de kruipruimte moet, tegels uit de oprit moet halen en terugleggen, 6 meter 3 fase draad alvast leggen voor de toekomst, en aansluiten op de meterkast) € 1500,- incl btw kwijt ben. Volgens mij is dat een prima deal. Nu hopen dat ik eind van de week bericht krijg dat de auto besteld is en dan kan de electricien aan de gang! _/-\o_
Netjes! Mooie kast ook. Ikzelf ben voor de evbox Elvis gegaan. En alles word geïnstalleerd door Coolblue. Ik was net geen 1600 kwijt.

• pewill
Ivo. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Aangaande de stekker, deze heb ik afwaterend opgehangen, er vanuitgaande dat de stekkers en doorvoeren waterdicht zijn ontworpen. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Verlengkabel is wel een extra dikke die geschikt voor camping / buiten gebruik.

• daemonix
  • Niet online
@pewill Ik was zondag erg blij met mijn 32 A enkelfase laadpaal toen ik met nog maar 38 km op de GOM thuis kwam....Met 8,5 uur zat hij weer op 90%. :)

• Nostordici
Hier toch nog een leuke update over mijn bestelde Kona van Leaseplan.

Auto is besteld op 19 augustus. Op 24 augustus afgeroepen in de haven. Dit betekent dat de auto over ongeveer 15 dagen aankomt bij de dealer. Daarna nog een beetje tijd nodig voor het rijklaar maken.

Dus in de derde of vierde week van september heb ik een Kona!!! *O* *O* *O*

Deze updates krijg je niet van Leaseplan, maar als je rechtstreeks mailt met Hyundai.

• sirM1ster
Nostordici schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:43:
...

Deze updates krijg je niet van Leaseplan, maar als je rechtstreeks mailt met Hyundai.
En wat mag dat email adres dan zijn? ik ben ook zéér benieuwd naar de status van mijn Kona bestellen. :9~

• Wouzziej
Wouzziej schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

klantenservice[@]hyundai-motor.nl

• B00st3r

Auto is besteld op 19 augustus. Op 24 augustus afgeroepen in de haven. Dit betekent dat de auto over ongeveer 15 dagen aankomt bij de dealer. Daarna nog een beetje tijd nodig voor het rijklaar maken.

Precies hetzelfde als mij is verteld, alleen mijn auto is 1 dag eerder besteld en 1 dag eerder afgeroepen. Ze geven inderdaad aan 3e of 4e week van september, maar ik hoop stiekem dat ze sneller zijn.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Die van ons is de 3 aug besteld, maar nog niks gehoord so far. Dus don't hold your breath. :)

• B00st3r
Flagg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Die van ons is de 3 aug besteld, maar nog niks gehoord so far. Dus don't hold your breath. :)
Oh balen. Is dat niet toevallig de 39kWh?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

B00st3r schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:35:
[...]

Oh balen. Is dat niet toevallig de 39kWh?
Nope 64kwh comfort. Ach het komt vast goed, maar de levertijden lopen zo uiteen wat mensen te horen krijgen dat ik nergens op vertrouw.

Dealer zei anderhalve week geleden dat er al een kenteken was gekoppeld maar zei ook meteen dat dat niks betekende omdat ze soms zomaar willekeurig een kenteken in het systeem hangen.

Ik heb nu vakantie dus het was leuk geweest, aan de andere kant zijn we volgende week een weekje met de camper naar Frankrijk dus ik vind het best als tie na die tijd pas komt, staat ie hier ook niet in de straat. :)

• Ivo.
Nog een paar vragen over de Bluelink app: via de app kon ik vandaag de vanuit thuis de temperatuur instellen op 17 graden zodat de airco hem al lekker koel maakt. Ik dacht dat dit alleen kon als hij aan het stroom ligt maar ook zonder laadkabel kan ik dit instellen. Al was de auto niet echt koud toen ik 'm 10 minuten later open maakte.

- hoe lang blijft hij de auto koel houden? (tot de accu leeg is?? :-) )
- kan dit altijd? ook als de batterij maar 20% is?
- dezelfde regels voor verwarmen in de winter?

in welke handleiding staat deze info?

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:04
Ivo. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:57:

Ik kan alleen een bluelink manual voor de USA vinden, heb zelf nooit iets gekregen.
Volgens mij kan dat alleen als de auto ingeplugd is. Ik heb het ooit getest en kan me herinneren dat ik een foutmelding in de auto kreeg de volgende dag dat ik een schedule had gepland zonder dat de auto ingeplugd was. In de auto zelf kun je een vertrektijd instellen zodat de auto dan opgeladen en verwarmd is, dat impliceert ook dat ie ingeplugd moet zijn.

Maar dit vind ik dus wel een nadeel van niet IT georiënteerde autodealers, ze plempen gewoon een compleet nieuwe versie + ui van de software in je auto zonder release notes, een nieuwe hanleiding, etc.Qua app mag je het sowieso allemaal zelf verzinnen en lopen we nu een generatie achter.

[Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 01-09-2021 08:19]

• jordeeeh
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Ivo. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:57:
Nog een paar vragen over de Bluelink app: via de app kon ik vandaag de vanuit thuis de temperatuur instellen op 17 graden zodat de airco hem al lekker koel maakt. Ik dacht dat dit alleen kon als hij aan het stroom ligt maar ook zonder laadkabel kan ik dit instellen. Al was de auto niet echt koud toen ik 'm 10 minuten later open maakte.

- hoe lang blijft hij de auto koel houden? (tot de accu leeg is?? :-) )
- kan dit altijd? ook als de batterij maar 20% is?
- dezelfde regels voor verwarmen in de winter?

Volgens mij koelt/verwarmt de auto naar de ingestelde temperatuur en stopt ie daarna.

Dit werkt inderdaad ook zonder laadkabel.

• Ivo.
Krypt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Hoe bereken je dat?

Ondertussen een maandje verder in mijn eigen Kona met vervangen accu. Qua range merk ik eigenlijk niks, qua verbruik eigenlijk ook niet.
Er is wel iets met het laden; dat duurt echt langer. Boven de 80% heb ik het idee dat de auto op een soort druppelladen overschakelt.
Op de display zie ik dan 2kW trekken, dan weer 0,5. Weer even 2kW, dan weer even 0,5.

Staat in de handleiding, zodra je de auto unlocked gaat ie naar 0.5kw zodat je de stekker kan uittrekken zonder vonken.. na een tijdje gaat ie weer terug naar 2Kw.

• incmve
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:24

incmve

maredana.nl

B00st3r schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:05:
[...]

Precies hetzelfde als mij is verteld, alleen mijn auto is 1 dag eerder besteld en 1 dag eerder afgeroepen. Ze geven inderdaad aan 3e of 4e week van september, maar ik hoop stiekem dat ze sneller zijn.
Zag net een hele lading over de A4 gaan dus duimen ;)

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Flagg
  • Niet online

Flagg

incmve schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]
Laten wij nou op een stellar blue wachten. :+

Edit, toeval bestaat niet, volgens de dealer is de auto eind deze week bij hun en dus volgende week kunnen we hem ws ophalen. Hebben inmiddels een kenteken. :)

Maar dat wordt dus een week later ophalen ivm verkansie, kan beter daar op het terrein staan dan hier in de straat. :)

Heb wel een terugroep actie openstaan (elektrische rem oid)

[Voor 27% gewijzigd door Flagg op 01-09-2021 14:02]

• viper28nl

viper28nl

Homey user

[...]

[Afbeelding]
jammer! geen witte zo te zien :P

• B00st3r
[...]

[Afbeelding]
Ik wacht ook 'toevallig' op een Stellar Blue versie. Ik hoop dat de mijne erbij zit!

• sirM1ster
[...]

[Afbeelding]
Hier ook te wachten op een 'stellar blue'... was de laatste overgebleven keuze. Laten we hopen dat er ook onze tussen zit.

• grimlock
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:13

Mooi, kunnen we samen een Kona op gaan halen want die van mij is ook op de 19e besteld. Bedankt voor de info!

• TonioRoffo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-09 17:41
Bij de laatste stop voor huis was de Ionity paal erg langzaam, maar 37KW. Wat een gedoe!
De Kona is geen auto die echt snel kan laden. Op papier >74kW maar dat is enkel binnen een bepaalde range (onder de 74% als ik het nog goed voor heb). je kan eens googlen naar de laadcurve van de Kona (staat oa op de fastned website).

Echter speelt ook de batterijtemperatuur mee - en nog geen beetje :|

Batterij <1°C -> 18kW max
Batterij tussen 1 en 5 -> 25kW max
Batterij tussen 5 en 15 -> 40kW max
Batterij tussen 15 en 25 -> 56kW max
Boven de 25 -> ~70kW.

37kW kan dus perfect normaal zijn voor de Kona - en dat gaat echt niet worden opgelost in deze wagen, dat moet je naar iets anders uitkijken.

Dit is dan ineens het grootste probleem op deze wagen. Zelfs aan een >300kW lader ga je rond de 35 a 35 minuten nodig hebben om 200km range bij te laden. De volgende generatie wagen is hier veel sneller mee.

[Voor 16% gewijzigd door TonioRoffo op 01-09-2021 17:30]

• TonioRoffo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-09 17:41
Boven de 80% heb ik het idee dat de auto op een soort druppelladen overschakelt.
De laatste firmware houdt voor 10 minuten op met laden rond de 80%. Eén van de maatregelen om opfikkende batterijen tegen te gaan (gaat op die moment de cellen balanceren & testen)

• maarten_NL
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:49
[...]

[Afbeelding]
Hier ook een Stellar blue koper B-) Richting het zuiden?

• incmve
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:24

incmve

maredana.nl

maarten_NL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:19:
[...]

Hier ook een Stellar blue koper B-) Richting het zuiden?
Nee ging richting Amsterdam.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• maarten_NL
TonioRoffo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:26:
[...]

De Kona is geen auto die echt snel kan laden. Op papier >74kW maar dat is enkel binnen een bepaalde range (onder de 74% als ik het nog goed voor heb). je kan eens googlen naar de laadcurve van de Kona (staat oa op de fastned website).

Echter speelt ook de batterijtemperatuur mee - en nog geen beetje :|

Batterij <1°C -> 18kW max
Batterij tussen 1 en 5 -> 25kW max
Batterij tussen 5 en 15 -> 40kW max
Batterij tussen 15 en 25 -> 56kW max
Boven de 25 -> ~70kW.

37kW kan dus perfect normaal zijn voor de Kona - en dat gaat echt niet worden opgelost in deze wagen, dat moet je naar iets anders uitkijken.

Dit is dan ineens het grootste probleem op deze wagen. Zelfs aan een >300kW lader ga je rond de 35 a 35 minuten nodig hebben om 200km range bij te laden. De volgende generatie wagen is hier veel sneller mee.
Andere auto's hebben er ook last van want de laadkarakteristiek in verhouding tot de temperatuur is een eigenschap van het type accu.

• maarten_NL
incmve schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:00:
[...]

Nee ging richting Amsterdam.
Crap, zorg dat ie omdraait!

• daemonix
  • Niet online
maarten_NL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:29:
[...]

Andere auto's hebben er ook last van want de laadkarakteristiek in verhouding tot de temperatuur is een eigenschap van het type accu.
Dat, en gebruik snelladen om thuis te komen, niet om grote hoeveelheden te laden wat je thuis ('s nachts) ook had kunnen doen.

• maarten_NL
daemonix schreef op donderdag 2 september 2021 @ 06:17:
[...]

Dat, en gebruik snelladen om thuis te komen, niet om grote hoeveelheden te laden wat je thuis ('s nachts) ook had kunnen doen.
Als je lange afstanden wil overbruggen is het natuurlijk wel handig als je met de maximale capaciteit kan laden.

Ook Teslas reduceren de laadstroom zodat de accu bij vol is. Daarom adverteren alle auto fabrikanten ook met 10 tot 80 in X minuten.

Ik zat de handleiding te lezen (beroeps differentiatie ;)) en daar staat een kort stukje over "Battery care".

Scheelt het in DC laadsnelheid als je "battery care" uit hebt staan?
TonioRoffo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:33:
[...]

De laatste firmware houdt voor 10 minuten op met laden rond de 80%. Eén van de maatregelen om opfikkende batterijen tegen te gaan (gaat op die moment de cellen balanceren & testen)
Teveel en vooral te ver snel op/ontladen van li-ion "slijt" de accu ook van. Om de slijtage te controleren zitten er dit soort regelingen in.

Een elektrische auto rijden kost meer plannen en op lange afstanden ook meer tijd. Voor mij weegt die paar keer per jaar dat ik verder zou rijden dan de accu capaciteit ver op tegen nooit meer naar de goedkoopste benzinepomp hoeven zoeken, want die is altijd thuis B-)

• sunoke
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Over mijn bestelling (Comfort Smart 64kWh) is inmiddels wat meer bekend: gister is deze aangekomen bij de dealer, ik kan hem de 15e ophalen...

Voor de tijdlijn: ik heb de overeenkomst 23 juli getekend.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Op de comfort zat een langere levertijd toch als ik mij niet vergis?

• sunoke
  • Niet online
Ik kreeg te horen dat de Comfort (niet de Comfort Smart) moeilijk leverbaar was en dat de Comfort Smart nog wel voldoende voorradig was, dus dat ik wel naar dat model kon upgraden. Na een belletje bleek het alleen om de kleur te gaan. Toen heb ik in eerste instantie besloten om de kleur los te laten.

Na een paar dagen heb ik alsnog besloten dat ik toch voor de Comfort Smart wilde gaan. De dinsdag nadat mijn bedenktermijn om was, is die besteld.

• B00st3r
sunoke schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:53:
Over mijn bestelling (Comfort Smart 64kWh) is inmiddels wat meer bekend: gister is deze aangekomen bij de dealer, ik kan hem de 15e ophalen...

Waar besteld?

• sunoke
  • Niet online
Ik heb de auto via de ANWB besteld bij LeasePlan.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Net de dealer gebeld, en die vertelde mij dat mijn kona als het goed is volgende week geleverd word.

Kona electric limited chalk white

12 augustus getekend bij leaseplan
26 augustus is de auto besteld

• Nostordici
sunoke schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:53:

Duurt rijklaar maken serieus zo lang? Ik dacht dat dit een kwestie was van een paar dagen. Dit is bijna twee weken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nostordici schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:53:
[...]

Duurt rijklaar maken serieus zo lang? Ik dacht dat dit een kwestie was van een paar dagen. Dit is bijna twee weken.
Een dealer krijgt vaak een hele lading tegelijk van de boot en ze hebben meer te doen dan enkel nieuwe auto’s uitpakken ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:42:
[...]

Een dealer krijgt vaak een hele lading tegelijk van de boot en ze hebben meer te doen dan enkel nieuwe auto’s uitpakken ;)
Alle telefoontjes van ongeduldige mensen en mensen die langskomen om te vragen over de levering moet je ook niet onderschatten. :)

• B00st3r
viper28nl schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:46:
Net de dealer gebeld, en die vertelde mij dat mijn kona als het goed is volgende week geleverd word.

Kona electric limited chalk white

12 augustus getekend bij leaseplan
26 augustus is de auto besteld
Ben benieuwd. Mijne op 2 augustus getekend, op 18 augustus besteld en op de 23e in de haven afgeroepen. Je zou denken dat de mijne dan ook 1 deze dagen zou moeten worden geleverd.

• Jeffrey118
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 23:44
Vandaag gebeld door de dealer. Auto 18 augustus besteld comfort smart Stellar Blue. Volgende week kan ik hem ophalen, in slechtste geval week later! Kortom heel snel! Dealer in Zoetermeer! Via Leaseplan

• Cemmey
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:06
Iemand wel eens gehad dat het multimedia systeem uitvalt? In zijn achteruit, daarna vooruit toen was het beeld zwart en geen reactie meer. Ook de aan knop van het multimedia systeem deed het niet. De auto reed wel gewoon. De BlueLink app gaf vervolgens dit aan:

[Voor 4% gewijzigd door Cemmey op 04-09-2021 10:53]

• jandho
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:09
2 weken geleden heb ik ook een brief ontvangen van Hyundai België ivm terugroepactie hoog-voltage batterij. Ik moet vooraf nog door de Hyundai dealer de Kona laten beperken tot 90% van de maximale laadcapaciteit en een attest laten invullen en ondertekenen waarin ik ook beloof deze max. laadcapaciteit te laten staan op 90. Ik heb een afspraak met de dealer volgende week om dit uit te voeren. Daarna wachten op de terugroep voor het effectief vervangen van de hoog-voltage batterij. Dit is volgens Hyundai België tussen de 2de helft van 2021 en de eerste helft van 2022 op volgorde van productiedatum van de wagen. Ter compensatie krijg ik een Hyundai naverkoop waardebon van 120€.

• jandho
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:09
aangezien onderstel en concept van Kia Niro EV gelijklopend is aan dat van de Kona EV, een link naar Munro Live https://youtu.be/WSrAKY1KfXo
"Well-executed 90's design!"
Er zijn 4 afleveringen.
Munro is een engineering and manufacturing consulting firm. Hun breakdowns van de batterijen zelf zijn interessanter.

• Usta
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:07
@Cemmey , Ja, die melding heb ik paar keer gehad in de app, maar alles was OK nadat ik de "verversen" knopje drukte. Ik vermoed dat dit een bug is in de app.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:27

elmo1

Kona Electric jan-2019

jandho schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:00:
2 weken geleden heb ik ook een brief ontvangen van Hyundai België ivm terugroepactie hoog-voltage batterij. Ik moet vooraf nog door de Hyundai dealer de Kona laten beperken tot 90% van de maximale laadcapaciteit en een attest laten invullen en ondertekenen waarin ik ook beloof deze max. laadcapaciteit te laten staan op 90. Ik heb een afspraak met de dealer volgende week om dit uit te voeren. Daarna wachten op de terugroep voor het effectief vervangen van de hoog-voltage batterij. Dit is volgens Hyundai België tussen de 2de helft van 2021 en de eerste helft van 2022 op volgorde van productiedatum van de wagen. Ter compensatie krijg ik een Hyundai naverkoop waardebon van 120€.
Geweldig 1 Europa in nl hebben we maanden geleden brief gekregen dat beste is om op 90% te zetten ivm mogelijke brand.
In België komen ze maanden later je moet hem op 90% zetten en er ook nog eens voor tekenen dat je hem niet op 100% zet.
:)F 7(8)7 :)B

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:14
Cemmey schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:52:
Iemand wel eens gehad dat het multimedia systeem uitvalt? In zijn achteruit, daarna vooruit toen was het beeld zwart en geen reactie meer. Ook de aan knop van het multimedia systeem deed het niet. De auto reed wel gewoon. De BlueLink app gaf vervolgens dit aan:

[Afbeelding]
Dat uitvallen heb ik nog niet gehad maar wat je in je app ziet wel. Dit komt wel eens vaker bij mij voor en dan moet ik een keer op dat refresh icoontje klikken.

Zie plaatje. (ik hoop dat het duidelijk is waar je op moet klikken ;) )

• RuKaatje
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 17:53
jordeeeh schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:06:
[...]

Volgens mij koelt/verwarmt de auto naar de ingestelde temperatuur en stopt ie daarna.

Dit werkt inderdaad ook zonder laadkabel.
Koelen en verwarmen werkt via de App prima, ook zonder de laadkabel. Echter er zit wel een tijdslimiet op, slaat af na (ik dacht) 10 of 15 minuten.

De hele Blue Link App is inderdaad verwarrend, ondoorzichtig, meldingen zijn niet altijd correct, verbinding met server is ook niet altijd oké. Nergens te vinden hoe een en ander werkt, doet wat amateuristisch aan allemaal.

• Nostordici
Heeft de Blue Link app al een update gekregen? Ik heb hier gelezen dat ergens in augustus de app vernieuwd zal worden.

Verder kreeg de app heel veel slechte reviews, omdat er veel mensen waren die geen Blue Link in hun auto hadden en toen zeiden dat de app niet werkte.

• edautz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07-09 08:01
Gelukkig is mijn Kona nu na 7 weken van een nieuw accupakket voorzien. Laden mag weer tot 100%. Ik heb nog een weekje vakantie en kan weer genieten van het elektrisch rijden. Ga hem deze week goed uitproberen met allerlei korte en lange ritten.

Ik hoop dat dit accupakket wel technisch goed in orde is en me niet weer na 40K of een kleine twee jaar in de steek laat.

• j0rdy030
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:23
Reactie van Hyundai Nederland op mijn mail over de status van mijn bestelling via ANWB / Leaseplan:
Vriendelijk dank voor uw bericht.

Wij zijn op dit moment alle order van de ANWB actie aan het verwerken. Vanwege het grote succes neemt dit helaas meer tijd in beslag als vooraf ingeschat. Wij verwachten indien alle gegevens binnen zijn dat wij u uiterlijk medio september een status update kunnen geven.

Excuses voor het ongemak!

• B00st3r
j0rdy030 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:58:
Reactie van Hyundai Nederland op mijn mail over de status van mijn bestelling via ANWB / Leaseplan:

[...]
Zo, balen zeg. Wanneer besteld?

• j0rdy030
B00st3r schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:50:
[...]

Zo, balen zeg. Wanneer besteld?
23 juli, heb ook al lang een kenteken. Proces is erg willekeurig / onduidelijk kun je wel zeggen.. :?

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Is het een comfort?

• j0rdy030

• sunoke
  • Niet online
j0rdy030 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:58:

[...]
Als je weet bij welke dealer de auto wordt afgeleverd, kunnen die misschien iets meer vertellen. Zo kwam ik er achter dat mijn auto daar was afgeleverd.

• j0rdy030
sunoke schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:16:
[...]

Als je weet bij welke dealer de auto wordt afgeleverd, kunnen die misschien iets meer vertellen. Zo kwam ik er achter dat mijn auto daar was afgeleverd.
Die heb ik twee weken geleden gesproken maar wisten toen nog van niks. Zodra ze iets zouden horen bellen ze me, maar hij gaf ook aan dat ze vaak pas een dag of twee van te voren horen dat er auto's hun kant op komen. Begin te denken dat Utrecht nog niet aan de beurt is voorlopig.. :/

Ik ga volgende week 2 weken op vakantie dus ga er nu maar vanuit dat de auto bij terugkomst klaar staat.. 8)

• B00st3r
j0rdy030 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:19:
[...]

Die heb ik twee weken geleden gesproken maar wisten toen nog van niks. Zodra ze iets zouden horen bellen ze me, maar hij gaf ook aan dat ze vaak pas een dag of twee van te voren horen dat er auto's hun kant op komen. Begin te denken dat Utrecht nog niet aan de beurt is voorlopig.. :/

Ik ga volgende week op vakantie dus ga er nu maar vanuit dat de auto bij terugkomst klaar staat.. 8)
Ik wacht ook op een Kona (Fashion) in Utrecht. Ik heb ze meerdere keren gesproken en mij wordt verteld dat ze pas op de dag van levering weten wat er binnenkomt. En dat ze het erg druk hebben met de Leaseplan Kona's. Ze hadden het over 25+ Kona's die in korte tijd geleverd zouden worden . Verder blijven ze erg vaag en 'u wordt z.s.m. gebeld'...

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Volgens mijn dealer word die deze week geleverd. Limited versie.

En toevallig ook net dezelfde email gehad van Hyundai Nederland. Die email heeft 1,5 weken geduurd, dus daar hecht ik niet heel veel waarde aan.

Nu heb ik wel begrepen dat de comfort 12 weken of langer nodig hebben dan de andere versies. Maar dat weet ik niet zeker.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:27

elmo1

Kona Electric jan-2019

edautz schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:50:
Gelukkig is mijn Kona nu na 7 weken van een nieuw accupakket voorzien. Laden mag weer tot 100%. Ik heb nog een weekje vakantie en kan weer genieten van het elektrisch rijden. Ga hem deze week goed uitproberen met allerlei korte en lange ritten.

Ik hoop dat dit accupakket wel technisch goed in orde is en me niet weer na 40K of een kleine twee jaar in de steek laat.
Ga ervan uit dat nu alle problemen wel zo'n beetje opgelost zijn accu pakket was ook een productiefout en de reden dat we stil zijn gezet was voorzorg in software ingebouwd.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

viper28nl schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:41:
Volgens mijn dealer word die deze week geleverd. Limited versie.

En toevallig ook net dezelfde email gehad van Hyundai Nederland. Die email heeft 1,5 weken geduurd, dus daar hecht ik niet heel veel waarde aan.

Nu heb ik wel begrepen dat de comfort 12 weken of langer nodig hebben dan de andere versies. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan volgende week (eigenlijk deze al) de comfort ophalen, dus 12 weken langer lijkt me niet waar. Zijn dan een week of 8 verder na de eerste keer tekenen en 6 weken na de bedenktijd. Moet ie er natuurlijk wel staan volgende week, maar de dealer zei dat ie hem eind vorige week zou binnenkrijgen.

• Nostordici
Flagg schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:49:
[...]

Ik kan volgende week (eigenlijk deze al) de comfort ophalen, dus 12 weken langer lijkt me niet waar. Zijn dan een week of 8 verder na de eerste keer tekenen en 6 weken na de bedenktijd. Moet ie er natuurlijk wel staan volgende week, maar de dealer zei dat ie hem eind vorige week zou binnenkrijgen.
Ben je netjes gebeld of toch maar zelf contact opgenomen met de dealer? Ik twijfel of ik morgen moet bellen O-)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nostordici schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:01:
[...]

Ben je netjes gebeld of toch maar zelf contact opgenomen met de dealer? Ik twijfel of ik morgen moet bellen O-)
Ik heb me ruim 2 weken in kunnen houden maar aangezien we op vakantie gingen maar even gebeld, wisten ze iig dat ze met die van ons geen haast hoeven te maken.

Als je vaker dan 2x per week belt gaat die van jouw weer onder op de stapel denk ik. Zou ik iig wel doen als ik er zou werken. :D

• maarten_NL
viper28nl schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:41:

De 39kwh uitvoering had een levertijd van 12 weken, de 64kwhs 4 weken omdat die in Sassenheim op voorraad staan. Maar de Hyundai-motor email zei dat mijn 64kwh nog aan zou komen in de haven. 😅

Ze vertelde ook dat de Zeeuw en Zeeuw de leverende dealer zou worden, levering zou een dag of 15 duren en ze zouden op de hoogte gesteld worden. De dealer heb ik vandaag (na 10 dagen) gebeld om te vragen hoe het in zijn werk gaat, maar de verkoper vertelde weer wat anders. Zij wisten niet wat er aan komt en gaan pas met de leasemaatschappij bellen zodra de auto er is. Daarna nemen ze contact op voor de aflevering.

Dus tja, hier hoor je dit. Daar hoor je dat.. en op de website staat alleen, in behandeling 🤔

Komend weekend maar verder knutselen aan de meterkast en laadelektra.

Ik sprak iemand die bij Toyota werkt en die vertelde dat vele merken trucjes uit halen om te voldoen aan de CO2 doelstellingen. Oeps te veel benzine auto's verkocht, zetten ze even een X aantal electrische op kenteken om een EU boete te voorkomen 8)7 in het geval van Hyundai iets van 2000 stuks 7(8)7

• Flagg
  • Niet online

Flagg

maarten_NL schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:13:
[...]

De 39kwh uitvoering had een levertijd van 12 weken, de 64kwhs 4 weken omdat die in Sassenheim op voorraad staan. Maar de Hyundai-motor email zei dat mijn 64kwh nog aan zou komen in de haven. 😅

Ze vertelde ook dat de Zeeuw en Zeeuw de leverende dealer zou worden, levering zou een dag of 15 duren en ze zouden op de hoogte gesteld worden. De dealer heb ik vandaag (na 10 dagen) gebeld om te vragen hoe het in zijn werk gaat, maar de verkoper vertelde weer wat anders. Zij wisten niet wat er aan komt en gaan pas met de leasemaatschappij bellen zodra de auto er is. Daarna nemen ze contact op voor de aflevering.

Dus tja, hier hoor je dit. Daar hoor je dat.. en op de website staat alleen, in behandeling 🤔

Komend weekend maar verder knutselen aan de meterkast en laadelektra.

Ik sprak iemand die bij Toyota werkt en die vertelde dat vele merken trucjes uit halen om te voldoen aan de CO2 doelstellingen. Oeps te veel benzine auto's verkocht, zetten ze even een X aantal electrische op kenteken om een EU boete te voorkomen 8)7 in het geval van Hyundai iets van 2000 stuks 7(8)7
Tip: vertrouw niemand bij Toyota ook maar één seconde als het gaat over EV's de laatste tijd. :P

• maarten_NL
Flagg schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:16:
[...]

Tip: vertrouw niemand bij Toyota ook maar één seconde als het gaat over EV's de laatste tijd. :P
Toyota heeft als merk mij wel aan aanzien ingeleverd met de reclame, wel de voordelen van elektrisch rijden en niet de nadelen van stekkeren.

Maar goed, dit was een engineer die de uitspraken na een aantal bier deed dus die sprak wel de waarheid.

In de tussentijd blijf ik maar doortanken, ondanks dat leaseplan het over de 2e week september had.

Weer even on topic, als je niet blij bent met hoe de bluelink app werkt, de API is tot op heden gewoon zonder al te veel kunst en vliegwerk bereikbaar met de bluelinky libary. Heeft er iemand al iets leuks in nodered gebouwd, om bijv de laad/rijcyclus data te loggen?
Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee