Die heb ik ook en nog veel meer...Twiek-San schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:02:
Ik heb in de grote bak onder de console een antislipmatje liggen. Dat gaat prima.
:strip_exif()/f/image/0bMNzYDAXdV4MYV0UYOLsdTl.jpg?f=fotoalbum_large)
Die heb ik ook en nog veel meer...Twiek-San schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:02:
Ik heb in de grote bak onder de console een antislipmatje liggen. Dat gaat prima.
Exact expert nodig?
Ik heb destijds de non-ev versie van die set gekocht (ev-versie was er nog niet) Daar past niet alles van. Heb je een link naar deze set?R2L schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Die heb ik ook en nog veel meer...![]()
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Twiek-San op 07-02-2021 16:24 ]
Inderdaad. Te koop via Amazon...Twiek-San schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:21:
[...]
Ik heb destijds de non-ev versie van die set gekocht (ev-versie was er nog niet) Daar past niet alles van. Heb je een link naar deze set?
EDIT: Google weet alles, dus gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door R2L op 07-02-2021 16:27 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Twiek-San op 07-02-2021 16:37 ]
Klopt, maar bij Amazon vaak (niet altijd) veel sneller in huis...Twiek-San schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:36:
En goedkoper via AliExpress
---Spirit1707 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:03:
Heb je wel eens meegemaakt dat je de laadklep (laadaansluiting) niet kunt ontgrendelen? Je kunt hem induwen, maar hij blijft vergrendeld.
Is hier een oplossing voor, anders dan Hyundai bellen?
Update: (gisteravond/vannacht kwam ik thuis tijdens sneeuw...)
Het blijkt dat sneeuw ervoor zorgt dat de klep niet ver genoeg kan worden ingedrukt, waardoor hij niet ontgrendelt. Nu (op moment van schrijven) het dooit is de gewraakte sneeuw gesmolten en kan de klep probleemloos geopend worden.
Ontwerpmisser, dus.
Goed om te weten. Dat wordt dus een föhn meenemenSpirit1707 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:08:
[...]
---
Intussen ben ik bij de dealer geweest voor de 15d-onderhoudsbeurt. Het probleem met de sneeuw achter de laadklep komt de dealer onbekend voor. Een oplossing voor het probleem heeft de dealer ook niet.
Kortom, ik kan bij sneeuwval niet te ver rijden, want tussentijdse laadsessies kunnen pas plaats hebben ná de dooi.
Range-anxiety krijgt zo een extra dimensie.
Kan me niet voorstellen dat de dealer dit niet weet? Hebben ze onder een steen gelegen of zo?? De Kona is overigens niet de enige met dit probleem. Ook de Kia E soul met een identieke aansluiting wil niet lekker open in de sneeuw en kou: YouTube: Kia e-Soul Geilo test failedSpirit1707 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:08:
[...]
---
Intussen ben ik bij de dealer geweest voor de 15d-onderhoudsbeurt. Het probleem met de sneeuw achter de laadklep komt de dealer onbekend voor. Een oplossing voor het probleem heeft de dealer ook niet.
Kortom, ik kan bij sneeuwval niet te ver rijden, want tussentijdse laadsessies kunnen pas plaats hebben ná de dooi.
Eenvoudig op te lossen door tochtstrip schuimband rondom de laadpoort te plakken net binnen de buitencontouren van het laadklepje. Net zoals je dat bij een raam kunt doen.Spirit1707 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:08:
[...]
---
Tja, met een brandstofauto zou ik zeggen even wachten tot de motor warm wordt, maar dat gaat bij ons niet meer op. Beetje warm water over de sproeiers?R2L schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:05:
Vraagje, hoe is jullie ervaring met de ruitensproeiers die de voorruit moeten sproeien? Bij mij doen ze het met de kou meer niet dan wel. Het watertankje is niet bevroren, want de sproeier voor de achterruit doet het wel goed. Alle sneeuw is van de auto af en de sproeiers zijn gewoon zichtbaar, dus dat kan het ook niet zijn. Tips??
[ Voor 8% gewijzigd door s0larus op 09-02-2021 12:18 ]
Valt mij ook tegen.. Het bevriest zelfs nu volgens mij als je niet hard genoeg rijd. De 'front' verwarmingsknop voor het raam een tijdje aanzetten werkt wel.R2L schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:05:
Vraagje, hoe is jullie ervaring met de ruitensproeiers die de voorruit moeten sproeien? Bij mij doen ze het met de kou meer niet dan wel. Het watertankje is niet bevroren, want de sproeier voor de achterruit doet het wel goed. Alle sneeuw is van de auto af en de sproeiers zijn gewoon zichtbaar, dus dat kan het ook niet zijn. Tips??
Een ouderwetse warme kruik doet naar alle waarschijnlijkheid wonderen.Banjy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:19:
[...]
Valt mij ook tegen.. Het bevriest zelfs nu volgens mij als je niet hard genoeg rijd. De 'front' verwarmingsknop voor het raam een tijdje aanzetten werkt wel.
Hier het probleem dat ik laatst de laadklep (door de sneeuw) wat geforceerd dicht heb moeten drukken en nu hem niet meer open krijg.. Auto staat bij ons op de straat dus kan er niet even een kachel voor gebruiken of hem binnen zetten. Is er nog een truc de klep op een andere manier te openen dan alleen er op te drukken?
Heb hem vandaag in de richting van de zon gezet in de hoop dat die doorbreekt..
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
FreeReef.nl
Dat was het verschil tussen de ventilator snelheid (rechter draaiknop) 1 standje harder zettennessio schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:37:
@World Citizen 8km maar. Van de week met die harde wind en kou was het bij mij 30km. Ik moest maar 45 heen en 45 terug. Ook ik heb lekker alles aan en ik verwarm voor.
FreeReef.nl
[ Voor 15% gewijzigd door daemonix op 09-02-2021 22:29 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
@World Citizen Je hebt helemaal gelijk! Zijn first world problems en inderdaad maximaal 5 tot 10 dagen per jaar, waarvan ik de meeste ook nog eens thuis werk...World Citizen schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:31:
@R2L Ja ik erger me helemaal vierkant in de rondte, maar herhaal dan gewoon 20x in mijzelf
"5 dagen per jaar World, 5 dagen per jaar World, 5 dagen per jaar World"
Maar dat de ruitenwissers en sproeiers niet verwarmd zijn is een drama. Zeker omdat er zo een grote bak onder de vooruit zit waar al die sneeuw in vast vriest. 1 sproeier heb ik niet eens aan de gang gekregen op mijn heenweg, en de andere begon het pas te doen halverwege de rit. Het ijs weghalen uit die bak is ook geen pretje in de ochtend.
Ik heb een zooitje verwarmingselelementen liggen uit camera behuizingen, maar wil het eigenlijk niet doen omdat "5 dagen per jaar World...5 dagen per jaar World".
, dus eigenlijk.. over een week ben ik het weer vergeten. En dan zijn die vloeistoffen die andere users hieronder aanhalen geen dure oplossing voor die 5 dagen. Ik ga dat dus gewoon kopen en spuit alles helemaal lek. Desnoods sta ik voortaan 5 min eerder op en rij langs een wasbox. Dat heb ik namelijk vanmiddag uiteindelijk op mijn bestemming ook maar gedaan. Even de hele auto schoon gemaakt met lauwwarm water uit een wasbox. Toen ging alles weer werken.
Ook had ik gisteren het probleem dat hij niet wilde laden. Ik mag de goden dankbaar zijn dat ik nog 97% had want ik moest vandaag 125 KM heen en 150 KM terug rijden. Ik heb het makkelijk gehaald met nog 100KM over, en heb niet eens moeilijk gedaan met verwarming. Gewoon lekker 22 graden, flink voorverwarmen vanochtend en ook op de terugweg, en stuurverwarming plus stoelverwarming bij het wegrijden ook 15 min aan gehad.
Het is wat raar dat als je aan een knopje zit om het warmer te maken dat je dan het bereik 8KM terug ziet lopen. Zo draaide ik dus de ventilator iets hoger en dan springt hij dus een ruwe 8KM omlaag in bereik. Ik was zeker 20 seconden van plan om alles uit te zetten... maar YOLO (zoals dat heet tegenwoordig).
Al bij al een heerlijke rit gehad. Ik kon rustig in ACC 100 rijden want de snelwegen waren schoon en rustig. Linkerbaan wel een beetje opletten omdat de sneeuw tot aan de lijn ligt. Ik heb dan ook het automatisch sturen uit gezet omdat hij soms een beetje in de war raakt. Hij trekt dan naar mijn idee NET iets te hard aan het stuur voor een potentieel gladde weg. Ik ben dan toch bang dat ik de grip verlies. Zelf stuur ik met dit weer een stuk rustiger.
Laatste stuk op een binnenweg gedaan maar dat ging ook prima. Zeker in ECO modus rijd hij heel rustig weg en slip je eigenlijk nooit. Ik ben geen helling ofzo tegengekomen met sneeuw.. dus kan daar niks over zeggen.
Prima dag zo, en met het koude weer ook gewoon 360KM bereik met 97% accu. Uiteindelijk dus 275 KM gereden en nog 100 op het klokje staan. Of ik dat ook gehaald had is maar de vraag want de laatste 100KM zal vast iets sneller gaan.
Laadklep problemen had ik niet. Ik moest er wel een keer tegenaan tikken.
Dat had ik dus ook? Ik dacht dat bij de minste geringste aanraking op het gaspedaal ik in een spin zou raken of slippen, maar hij rijdt op zomerbanden als een blok over ijs..daemonix schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:18:
Ik was vandaag aangenaam verrast door het goede weggedrag op glad wegdek. Geen keer wielspin gehad, goed te doseren. Dit is 1 van de beste auto's in dit opzicht tot nu toe die ik heb gereden.
Edit: ik merk dat op dit moment Comfort stand beter rijdt dan Eco.
Ik peins er niet over.Twiek-San schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:46:
Zet voor de grap de traction control ff uit. Dan is de auto meteen een doorslippende sneeuwslingeraar.
De TC werkt idd perfect. Zelfs bij volgas in de sneeuw slipt ie nauwelijks door.
Kijk, 1 issue verholpen (als het werkt) Bedankt!daemonix schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:04:
Je kunt (kon) de inspectiemelding toch zelf aanpassen in 1 van de menu's?
Ik heb een Kia e-Niro via Leaseplan, en hij gaat elke 15.000km naar de merkdealer en krijgt elke beurt software updates (ook kaart).Jan Workum schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:57:
Wat een gepruts als je leaset bij LP (Leaseplan) Eerste inspectie/onderhoud 15.000km, auto geeft aan dat het nodig is.
Via de officiële weg een afspraak bij een vakgarage (dealer kun je niet selecteren, is te duur waarschijnlijk) Die bellen mij vervolgens terug na contact met LP dat de auto pas bij 30.000 voor onderhoud moet. Tevens meldt de vakgarage dat er 2 terugroepacties open staan, waarop ik meld dat die van het EPS al is uitgevoerd bij de dealer en er geen tweede oproepactie open staat en de auto zelf meldt dat onderhoud nodig is (KONA juni 2020 Tsjechië private lease via ANWB)
Vakgarage neemt weer contact op met LP en meldt dat het onderhoud nu wèl mag als de auto dit aangeeft. De vakgarage geeft aan geen software updates te kunnen uitvoeren (wat volgens hen meest navigatie gerelateerd is) en mogen het interieurfilter van LP ook niet vervangen. Mijn vraag wat ze dan wèl mogen en kunnen. Alleen de ruitenwissers en bandeninspectie (die al via LP was uitbesteed bij een andere garage) en dat soort zaken. Vraag ik mij nu af hoe de inspectiemelding op mijn display dan zal verdwijnen en of de KONA überhaupt ooit nog een software update zal krijgen. Contact maken met LP kan ik wellicht vergeten, sta al een uur in de wacht voor chatcontact. Wie heeft hier ook zo'n ervaring?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Nee, ik vul bij de garage zoeker de postcode van de merkdealer in en moet soms 2x of 3x opnieuw "zoeken"Jan Workum schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:41:
@marowi: Dan is de dealer waarschijnlijk ook de dichtstbijzijnde garage of hebben er een goedkoop wurgcontract mee afgesloten?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
[ Voor 62% gewijzigd door Jan Workum op 10-02-2021 11:14 ]
In file eigenlijk niet op gelet, ben niet zo van het baan wisselen om 1 auto verder te komen.nessio schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:32:
Xallax : wat doet ie niet? Denk om : bij langzaam inhalen ziet de auto geen rechts rijdend verkeer.
Waarom : mogelijk ivm file rijden.
Nooit op gelet wat er op het dashboard gebeurd, dus dat zal ik morgen kijken. Maar ja.. .je auto reageert als je binnen 70 tot 100cm van de auto af staat met de sleutel in je zak.erwinberghuis schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:50:
Mij valt op dat als ik soms langs de auto loop dat het dashboard achter het stuur brand en een P teken opgelicht. Terwijl de auto geparkeerd staat, uit staat, vergrendeld is en niet aan het opladen is.
Hebben andere dat ook?
FreeReef.nl
Oh dat zou inderdaad kunnen dat dat het is. Nee mijn spiegels klappen niet uit. Dat gebeurt pas als ik de auto ontgrendel.World Citizen schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:49:
[...]
Nooit op gelet wat er op het dashboard gebeurd, dus dat zal ik morgen kijken. Maar ja.. .je auto reageert als je binnen 70 tot 100cm van de auto af staat met de sleutel in je zak.
Klappen je spiegels dan ook niet uit? Of heb je dat uit staan?
Morgenvroeg meteen even kijken voor je.
Dat kun je instellen als je wilt. Althans...erwinberghuis schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:32:
[...]
Oh dat zou inderdaad kunnen dat dat het is. Nee mijn spiegels klappen niet uit. Dat gebeurt pas als ik de auto ontgrendel.
FreeReef.nl
[ Voor 35% gewijzigd door CopyCatz op 10-02-2021 22:10 ]
Oh ik heb ze juist aangezet. Vind het lief, dat m'n auto me gedag zegtCopyCatz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:08:
Rear occupant alert, een sjieke naam voor een alarm dat ervoor zorgt dat je je kind niet achterlaat in de auto
Had van de week ook eens die welcome mirrors aangezet, maar dat wordt heel snel irritant als je in de garage bezig bent..
Exact expert nodig?
Dat heb ik ook, het lampje voor in het Hyundai logo staat dan ook aan.erwinberghuis schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:50:
Mij valt op dat als ik soms langs de auto loop dat het dashboard achter het stuur brand en een P teken opgelicht. Terwijl de auto geparkeerd staat, uit staat, vergrendeld is en niet aan het opladen is.
Hebben andere dat ook?
Werkt bij mij alleen als ik Defrost en Heating ook aanvink.waterfles schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:09:
Via mijn telefoon de verwarming in de auto aangezet. Helaas is deze remote request nooit aangekomen. Want het was erg koud in de auto. Heb dit nu al een paar keer meer gehad.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
De verwarming aanzetten van afstand is nu wel de must have functie
Ik had vanochtend ook dat ik geen dingen kon pushen naar de auto, leek erop dat de auto geen signaal had. Mijn vrouw is nu weg met de auto, maar als ze terug is ga ik het nog even nakijken. Wellicht was er een storing oid?waterfles schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:09:
Via mijn telefoon de verwarming in de auto aangezet. Helaas is deze remote request nooit aangekomen. Want het was erg koud in de auto. Heb dit nu al een paar keer meer gehad.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
De verwarming aanzetten van afstand is nu wel de must have functie
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ik vind dat we daar geen rekening mee moeten houdenCrazy D schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:01:
[...]
Oh ik heb ze juist aangezet. Vind het lief, dat m'n auto me gedag zegtAlleen met dit weer maar even niet met de sleutel in de buurt komen, denk dat de spiegels dat niet leuk vinden... iets met ijs en zo
FreeReef.nl
Misschien dat alle Kona rijders onder ons 's morgens massaal de kachel aanzetten met dit koude weer, zodat de Hyundai servers overbelast zijn...Melantrix schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:16:
[...]
Ik had vanochtend ook dat ik geen dingen kon pushen naar de auto, leek erop dat de auto geen signaal had. Mijn vrouw is nu weg met de auto, maar als ze terug is ga ik het nog even nakijken. Wellicht was er een storing oid?
Dat vind ik dus ook. Misschien ligt het aan mij maar vind zelfs de wegligging beter in de comfort stand. Maar kan aan mij liggen.daemonix schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:18:
Ik was vandaag aangenaam verrast door het goede weggedrag op glad wegdek. Geen keer wielspin gehad, goed te doseren. Dit is 1 van de beste auto's in dit opzicht tot nu toe die ik heb gereden.
Edit: ik merk dat op dit moment Comfort stand beter rijdt dan Eco.
The ones with the greatest power protect those who don't.
[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 12-02-2021 00:25 ]
FreeReef.nl
Dat is precies wat mij ook opviel.blueline schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:16:
[...]
Dat vind ik dus ook. Misschien ligt het aan mij maar vind zelfs de wegligging beter in de comfort stand. Maar kan aan mij liggen.
Bij mij is het exact hetzelfde als bij jou.World Citizen schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:57:
In het Ionic topic is er wat discussie over inconsistentie van de Blue Motion App.
Zie Het grote Hyundai Ioniq Electric topic
Bij mij ziet het er uit zoals een van de leden daar, maar kennelijk als je de afbeeldingen in het topic bekijkt.. is er nogal wat verschil.
Hebben andere Kona rijders iets anders als onderstaande afbeelding (dat is wat ik heb)
Dit is het "airco" of "HVAC" menu onder het kopje "remote"
[Afbeelding]
@erwinberghuis Sorry, ik ben vergeten te kijken. Morgen weer een kans.. laat het je meteen weten.
Zo lang de auto via een Europese dealer is geleverd is het een Europese verplichting.darud schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:18:
Ik lees in deze topic er dat dealers geen garantie geven op auto's die geïmporteerd zijn uit het buitenland. Ik heb hier zelf contact over gehad met hyundai Nederland en die zeggen als het voorgeschreven onderhoud is gedaan je ook in Nederland fabriek garantie hebt.
Weet iemand hoe het in de praktijk werkt want wij willen een geïmporteerde kona gaan kopen.
Toen ik de auto parkeerde, vroor het nog nietWorld Citizen schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Ik vind dat we daar geen rekening mee moeten houden.
De auto heeft een temperatuur sensor, en als het echt een probleem was dan had de fabrikant bij -1 deze spiegel functie automatisch uit moeten zetten.
Als het stuk gaat is het garantie.
Exact expert nodig?
Dat is dan duidelijk dankje!daemonix schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:31:
[...]
Zo lang de auto via een Europese dealer is geleverd is het een Europese verplichting.
FreeReef.nl
Model 3 | 2024 Highland
Oke gek, ik blijf er op letten. Ja de auto was gewoon op slot, daarom vind ik het ook zo vreemd..World Citizen schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:47:
@erwinberghuis Hmm.. ik heb er 3x op gelet vandaag. Als ik aan komen lopen klappen mijn spiegels open maar op het dashboard verschijnt niks. Pas als ik het knopje op de deurklink indruk zie je op het dashboard een infographic verschijnen.
Had je de auto op slot staan?
Hoe zou je de auto anders moeten starten en stoppen? Grote aan/uit schakelaar zoals vroeger op je stereo toren?pewill schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:58:
3) Ben ik de enige die bij het verlaten steeds een paar keer op de start knop druk om 'm uit te doen, me afvraag of het ie is, soms denk dat ie uit is, uit de auto ga, veel gepiep hoor, auto weer inga, weer op de start knop druk, hoor dat de radio aan blijft maar het lijkt dat de auto uit is... Wat een slecht bedachte user-interface. Uberhaupt is die start knop een onzinnig ding, nog overgewaaid uit het benzine tijdperk. Maar misschien iets wat aan te passen of in te stellen is..?
[ Voor 13% gewijzigd door Crazy D op 12-02-2021 19:03 ]
Exact expert nodig?
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Bij mij ook. Had te maken met de vering. Deze zijn voorzien van laagje vet en het is opgelost.Spirit1707 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:32:
Sinds een paar weken hoor ik bij het draaien van het stuurwiel het geluid van wringend rubber. Bij de onderhoudsbeurt is het verholpen, maar toen ik thuis was was het geluid al weer hoorbaar. Komt dit bekend voor bij (een van) jullie?
Een aan/uit knop vind ik op zich wel handig. Hoe wil je dat anders vormgeven zodat het altijd werkt?pewill schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:58:Uberhaupt is die start knop een onzinnig ding, nog overgewaaid uit het benzine tijdperk. Maar misschien iets wat aan te passen of in te stellen is..?
1. Afspraak maken met de dealer, waarschijnlijk calibreren/afstellen van de radar, positie op de rijbaan kun je zelf niet regelen.pewill schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:58:
1) SCC / Lane keeping op de snelweg: de Kona rijd niet exact tussen de lijntjes, maar heeft een voorliefde om 10 centimeter van de rechtse lijn te rijden, en daarmee rakelings langs een vrachtwagen die ik inhaal. Afstelling, defect of slecht ontwerp?
2) als ik bij de auto kom, doe ik de deur open met het knopje op de deurgreep, gooi ik mijn tas in de auto en wil ik de stekker afkoppelen.... dat gaat echter niet, ik moet dan eerst de sleutel uit mijn tas/broekzak halen en op het knopje van de ontgrendeling drukken. Het knopje op de deurgreep ontgrendeld alleen dus de deur aan die kant. Kan dit anders ingesteld worden?
3) Ben ik de enige die bij het verlaten steeds een paar keer op de start knop druk om 'm uit te doen, me afvraag of het ie is, soms denk dat ie uit is, uit de auto ga, veel gepiep hoor, auto weer inga, weer op de start knop druk, hoor dat de radio aan blijft maar het lijkt dat de auto uit is... Wat een slecht bedachte user-interface. Uberhaupt is die start knop een onzinnig ding, nog overgewaaid uit het benzine tijdperk. Maar misschien iets wat aan te passen of in te stellen is..?
[ Voor 9% gewijzigd door XallaX op 14-02-2021 09:24 ]
1. Je kunt de lane keeping desgewenst gewoon uitzetten.pewill schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:58:
ik rijd nu ruim een maand in een (huur) Kona. Leuke auto om mee te rijden, het is echt een wolf in schaapskleren; Super snel ondanks de niet zo snelle looks. Er zijn wel wat dingen die mij irriteren, maar die misschien anders in te stellen zijn:
1) SCC / Lane keeping op de snelweg: de Kona rijd niet exact tussen de lijntjes, maar heeft een voorliefde om 10 centimeter van de rechtse lijn te rijden, en daarmee rakelings langs een vrachtwagen die ik inhaal. Afstelling, defect of slecht ontwerp?
2) als ik bij de auto kom, doe ik de deur open met het knopje op de deurgreep, gooi ik mijn tas in de auto en wil ik de stekker afkoppelen.... dat gaat echter niet, ik moet dan eerst de sleutel uit mijn tas/broekzak halen en op het knopje van de ontgrendeling drukken. Het knopje op de deurgreep ontgrendeld alleen dus de deur aan die kant. Kan dit anders ingesteld worden?
4) bizar eigenlijk dat gedoe met de kabels: die leg ik nu steeds in de kofferbak. En dat terwijl het zo logisch zou zijn om deze kabel standaard onder de voorklep te hebben, immers ruimte zat. En je hebt al het laden bij elkaar, zit het je bagage niet in de weg. (De keuze voor een laadaansluiting lijkt me al Engineer trouwens al de beste positie op een auto.
Dit had hyundai zooo makelijk kunnen integreren en dat had veel mensen erg blij gemaakt.
Ik weet ondertussen dat de EPP-bak die achterin ligt ook prima onder de motorkap past, maar dan moet je steeds onder je stuur duiken om de motorkap open te doen. Ideaal zou het volgende zijn: 1) laadklepje openen. 2) daarachter zit een knopje of ontgrendeling van de frunk' 3) Frunk open, kabel eruit, aan sluiten. Heeft iemand dit al getweakt..?
Over de zakelijke Lease bij Hitachi niks te klagen, dealer mag (ook bij mijn vorige auto) alle extra's gewoon doen zonder moeilijk te doen en je kan zelf een merkdealer kiezen. Enige minpuntje, mijn Hyundai Dealer mocht de winterbanden niet regelen omdat dit via Profile moest.Jan Workum schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:57:Wat een gepruts als je leaset bij LP (Leaseplan)
[ Voor 20% gewijzigd door R2L op 15-02-2021 03:15 ]
Mwah, zo zwart-wit zou ik het nog niet noemen:R2L schreef op maandag 15 februari 2021 @ 03:14:
Accuprobleem van de Kona is gevonden:
https://www.groen7.nl/oor...i-kona-electric-gevonden/
Gaat om heel veel geld, dus ze zullen de fout denk ik ook niet snel erkennen. Ben overigens wel heel benieuwd hoe ze dit softwarematig zouden moeten oplossen? Lijkt me heel lastig/ onmogelijk...vanaalten schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:21:
[...]
Mwah, zo zwart-wit zou ik het nog niet noemen:
"De bevindingen worden vooralsnog ontkend door LG Energy Solution."
Zo lang die twee partijen het niet samen eens zijn is het wat mij betreft nog niet 100% gevonden.
[ Voor 59% gewijzigd door nessio op 16-02-2021 14:42 ]
Jan-JaapK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:09:
Ik heb de laatste tijd ook (veel) vaker dat het ophalen van de status niet lukt en ook pushen van verwarming niet. Ff de reset knop onder het infotainment indrukken en het werkt weer. Wel behoorlijk irritant.
Kreeg de indruk dat het erger is geworden sinds ik recent die update heb gekregen van die terug-roep actie (was EPS ofzo?).
Hij houdt niet alleen even in maar het remlicht gaat ook even branden. Heel irritant.Miekanos schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:26:
Sinds de laatste updates (EPS en nog een andere) verloopt het heractiveren van de cruise control schokkerig.
Lijkt of hij even afremt en dan weer gas geeft. Geeft een irritant heen en weer gevoel.
Zijn er meer die dat ondervinden?
Eerder verliep het aan/uitzetten van de CC altijd heel soepel.
Hoe zie je dat het remlicht gaat branden als je zelf achter het stuur zit?RiB1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:09:
[...]
Hij houdt niet alleen even in maar het remlicht gaat ook even branden. Heel irritant.
Als de bumperklever achter je een rode gloed op z'n hoofd krijgt.MaxLaadvermogen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:24:
[...]
Hoe zie je dat het remlicht gaat branden als je zelf achter het stuur zit?
Weet wel dat bij terugroepacties enkel de betreffende onderdelen geupdate worden aangezien Hyundai NL niet voor die tijd betaald (dus de ESP software wel maar de boordcomputer/entertainment niet).elchorro schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:47:
Onlangs naar de dealer geweest voor een tweetal terugroepacties, ESP en iets met een sensor in de stoel. Echter vraag ik me af of dit het geval is aangezien ik nog niet de profielen aantref bij het opstarten in combinatie met het verbeterde bereik. De monteur gaf aan dat hij alle updates had gedaan die voor mijn model (2020, premium, gebouwd in Tsjechië) beschikbaar waren, iemand met hetzelfde model en al wel de update?
Ja, maar ook zonder bumperklever zie je de rode gloed wel in de achteruitkijkspiegel in het donker. Het verschijnsel is hinderlijk als je de afrit van de snelweg neemt. SCC schakel ik dan uit maar geef gelijktijdig gas stroom om te voorkomen dat dit remlicht oplichten bij de achterligger een schrikreactie of irritatie zou kunnen uittlokken.CopyCatz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:27:
[...]
Als de bumperklever achter je een rode gloed op z'n hoofd krijgt.
Hier het zelfde. Ook nog geen software update. 2 weken geleden wel terugroepacties laten uitvoeren.elchorro schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:47:
Onlangs naar de dealer geweest voor een tweetal terugroepacties, ESP en iets met een sensor in de stoel. Echter vraag ik me af of dit het geval is aangezien ik nog niet de profielen aantref bij het opstarten in combinatie met het verbeterde bereik. De monteur gaf aan dat hij alle updates had gedaan die voor mijn model (2020, premium, gebouwd in Tsjechië) beschikbaar waren, iemand met hetzelfde model en al wel de update?
Gister na de horrorwinter (in de ochtend van de 1e flinke sneeuwdag kabel uit de muur gehaald, en gister voor het eerst gereden...) naar de Mac geweest. Terug met een McFlurry, Milkshake en beker sinas op de bijrijdersstoel terug. Begint dat ding te piepen dat de gordel om moetwaterfles schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Hier het zelfde. Ook nog geen software update. 2 weken geleden wel terugroepacties laten uitvoeren.
Bandensysteem werkt trouwens goed. Had een spijker in de band. Storing en piepjes waren duidelijk en goed te horen.
Exact expert nodig?
Het alarm is ook een calorieën-waarschuwing.
Ik doe dat gewoon via de shell recharge app. Daar kan ik laden stoppen en starten. Mits ingeplugd natuurlijkRelaxed2000 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:30:
Aankomende week krijg ik mijn "nieuwe" uit december 2019 Kona (4%) als vervanger voor mijn Ioniq 28.8kwh.
Wat ik graag zou willen is op afstand het laden aan en uitzetten. Ik begreep dat met behulp van 1. ODB2 dongel, 2.oud android toestel met evnotify, 3. Internet abbo er een en ander mogelijk moet zijn. Is hier een tutorial van?
Nee dat kan zover ik weet niet, beter zet je de laadsessie op de paal op pauze/hervatten mits de paal dit ondersteunt.Relaxed2000 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:30:
Aankomende week krijg ik mijn "nieuwe" uit december 2019 Kona (4%) als vervanger voor mijn Ioniq 28.8kwh.
Wat ik graag zou willen is op afstand het laden aan en uitzetten. Ik begreep dat met behulp van 1. ODB2 dongel, 2.oud android toestel met evnotify, 3. Internet abbo er een en ander mogelijk moet zijn. Is hier een tutorial van?
Wat is de use case?Relaxed2000 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:30:
Hier ook dezelfde ervaring ná de laatste ESP terugroep update. Ik ga er wel melding van maken. Iemand anders dat ook al gedaan?nessio schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:47:
@Miekanos heractiveren acc : klopt, houdt even in en dan gaat ie pas. Dat was niet.(ik heb model 2019)
[ Voor 7% gewijzigd door BartDG op 22-02-2021 09:26 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq