Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 73 ... 145 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Twiek-San schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:40:
Je komt er achter dat je geen warmtepomp hebt....hoe dan? En wat denk je daardoor mis te lopen?
Door te vragen aan de dealer waarom hij toch zoveel batterij verbruikte om te verwarmen in de winter niettegenstaande hij een warmtepomp heeft. Om dan te worden medegedeeld dat de Kona's in België, tenzij je dat efficiency pack erbij hebt genomen, geen warmtepomp hebben. |:( (maar dat had ik dus niet gedaan gezien ik een toonzaal model heb gekocht, waarvan ik dus dacht dat ie full option was)

[ Voor 12% gewijzigd door BartDG op 22-02-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zo zijn er hier in NL een aantal Kona's en Niro's verkocht die oorspronkelijk voor de zuidelijke Europese landen bestemd waren. Daar is ook niet verteld dat het verschil is dat er geen warmtepomp in zit.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10 13:32
Nederlands model
Kona 2019 Premium
lease
32k

Kreeg vorige week donderdag de volgende melding.

Controleer elektrisch systeem.

Hiervoor al 2 x 12 volt accu leeg gehad is een fijne auto maar deze problemen maken het minder leuk. en mensen nee het is niet de 12v accu en de updates zijn ook al uitgevoerd. Er is ook al een sensor vervangen geweest voor de 12v accu.

Volgens de dealer heeft het te maken met de aansluiting naar de hoofdaccu en het laadgedeelte. Ze zijn nog in afwachting van de importeur wat er vervangen mag/moet gaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door plopobiel op 22-02-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Laatst online: 21:53

elmo1

Kona Electric jan-2019

plopobiel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:20:

Hiervoor al 2 x 12 volt accu leeg gehad is een fijne auto maar deze problemen maken het minder leuk. en mensen nee het is niet de 12v accu en de updates zijn ook al uitgevoerd. Er is ook al een sensor vervangen geweest voor de 12v accu.

Volgens de dealer heeft het te maken met de aansluiting naar de hoofdaccu en het laadgedeelte. Ze zijn nog in afwachting van de importeur wat er vervangen mag/moet gaan worden.
Welk model jaar en uitvoering? De 2019 modellen heb vaak een kapotte elektrische stoelschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
elmo1 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:27:
[...]

Welk model jaar en uitvoering? De 2019 modellen heb vaak een kapotte elektrische stoelschakelaar
Nee is niet de stoelschakelaar. Kon de kona opstarten maar niet rijden ook niet in de vooruit of achteruit zetten.
De problemen zijn ontstaan na de laatste update in december met de 30k beurt.
En zonder stuurbekrachtiging is het heel zwaar sturen kan ik je zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door plopobiel op 22-02-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10 14:08
Nederlands model
Kona 2019 Premium
lease
32k

Snap precies wat je bedoeld met "deze problemen maken het minder leuk"

Heb sinds September 2020 een Kona 2020 model en :

Heb al sinds dag 1 last van een overgevoelige sensor in de bijrijdersstoel.

Vorige week dinsdag reed mijn vrouw achteruit, op dat moment doet mijn zoon de stoelverwarming aan en de auto ging piepen en vervolgens direct bellen met de alarm centrale.

De donderdag daarna wil ik mijn zoon naar sport brengen, doe de auto van het slot af 10 sec later doe ik de deur open, gaat de auto toeteren, ik stap in en trap de rem in, mijn voet wordt terug geduwd en op mijn Bluelink app komen allemaal "Theft"meldingen, auto start niet, gaat niet meer op slot, geen lampjes, D,R,P knoppen knipperen, enz enz. Nadat Bergnet is geweest en de 12v Accu heeft bekeken en met start hulp de auto weer heeft aangekregen kon ik weer wat, half uur rondjes gaan rijden......

Vrijdag de Dealer gebeld (Almere), die gaf aan kom maar langs, vanochtend (maandag) 9 uur dus gebracht met de veronderstelling dat ik hem wel wat dagen kwijt was dus een leen mee gevraagd.
Tot mijn verbazing bellen ze om 16:00 dat ie weer klaar is, dus ik kom bij de garage waar men aangaf dat ze meerdere software updates hebben gedaan.

Verder kon men mij niets vertellen.

Thuis gekomen gekeken naar de Firmware/software versies, zijn nog steeds 100% hetzelfde waarmee de auto ooit uit de fabriek is gekomen, misschien kan je bepaalde software/firmware zelf niet bekijken, maar heb niet echte het idee dat men wat gedaan heeft. Ook de stoel sensor is niet gefixed.

ps. had alle problemen die ikhad (heb) op papier gezet en uitgeprint in de auto achter gelaten.

Welke Dealer ben jij geweest als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

@fritz4all de systeemfirmware die zij updaten en die invloed kan hebben op dat gekke gedrag heeft niks te maken met de (naar ik aanneem) Android navigatieversie waarvan jij de versie hebt bekeken.
Wel irritant zeg, klinkt alsof er elektronisch iets niet goed zit en de dealer er verder ook niks aan wil uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
@fritz4all Ik ben door de berger bij Cluistra in Veenendaal gebracht. Normaal onderhoud wordt eigenlijk gedaan bij Visscher in Tiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
@CyBeRSPiN ik had idd ook al het vermoeden dat ik de systeemfirmware versies niet kon zien, en idd heeeel erg irritant hoe deze dealer top op heden heeft gereageerd op simpele vragen als waar dient het oranje ledje in het logo voor, enige reactie is dan ja dat weet ik ook niet.

Woon zelf in de buurt van Almere, maar ben dus heel erg op zoek naar een dealer die wel echt onderzoek wil doen en vervolgens ook een juiste uitleg kan geven, als dat betekend dat ik 2 uur moet rijden, geen probleem ben it'er en kan overal werken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz4all
@plopobiel Tnx, Tiel it is, toevallig woont daar een collega en vriend dus ga ik daar wel een afspraak maken voor grote uitzoek klussen en dan klein onderhoud in Almere laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:56

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

BartDG schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Door te vragen aan de dealer waarom hij toch zoveel batterij verbruikte om te verwarmen in de winter niettegenstaande hij een warmtepomp heeft. Om dan te worden medegedeeld dat de Kona's in België, tenzij je dat efficiency pack erbij hebt genomen, geen warmtepomp hebben. |:( (maar dat had ik dus niet gedaan gezien ik een toonzaal model heb gekocht, waarvan ik dus dacht dat ie full option was)
Hoeveel kW zie je als verbruik wanneer de verwarming aan staat?
Warmtepomp is wat zuiniger dan elektrische verwarming. De accuverwarming heeft bij mij nog nooit gewerkt. Gaat dacht ik ook pas onder -10C aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
https://electrek.co/2021/...na-lg-batteries-in-korea/

https://www.groen7.nl/oor...i-kona-electric-gevonden/

Ze moeten alle batterijen van de Kona dus vervangen en wellicht ook andere modellen !!

[ Voor 19% gewijzigd door Relaxed2000 op 23-02-2021 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-10 08:38

World Citizen

FreeReef.nl

Vooropgesteld dat ik 100% geloof dat het echt gaat gebeuren... is er nog steeds niks bekend.

Je linkt een artikel waar heel groot boven staat "confirmed", maar vervolgens staat er:

UPDATE 2021-02-18: Aju.News, Business Korea, and InfostockDaily are now all reporting that the recall is going forward and will be announced on February 19th. The reports include all 3 Hyundai electric vehicle lines sold in Korea – the Kona, IONIQ, and their Elec City Bus.

Gezien "Aju.News, Business Korea, and InfostockDaily" niet Hyundai zelf is.... is er helemaal niks "confirmed". Nogmaals, het betekend niet dat het niet gaat gebeuren.. maar het is voorlopig dus niet "confirmed"

Ik zou al die sites gewoon lekker gaan negeren totdat Hyundai zelf iets zegt ;).

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
World Citizen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:53:
[...]

Vooropgesteld dat ik 100% geloof dat het echt gaat gebeuren... is er nog steeds niks bekend.

Je linkt een artikel waar heel groot boven staat "confirmed", maar vervolgens staat er:

UPDATE 2021-02-18: Aju.News, Business Korea, and InfostockDaily are now all reporting that the recall is going forward and will be announced on February 19th. The reports include all 3 Hyundai electric vehicle lines sold in Korea – the Kona, IONIQ, and their Elec City Bus.

Gezien "Aju.News, Business Korea, and InfostockDaily" niet Hyundai zelf is.... is er helemaal niks "confirmed". Nogmaals, het betekend niet dat het niet gaat gebeuren.. maar het is voorlopig dus niet "confirmed"

Ik zou al die sites gewoon lekker gaan negeren totdat Hyundai zelf iets zegt ;).
Sorry ik reageerde nogal kort. Ik las inderdaad op verschillende newssites dat men dit alle batterijen van Kona's van 29-09-2017 tot 20 maart 2020 wil gaan vervangen in Korea.

Ik neem aan dat Europa en Amerika dit vervolgens ook gaan eisen. Althans mij geeft het geen goed gevoel dat een Kona dit jaar in Korea is gecontroleerd door Hyundai Korea en vervolgens als nog in brand vliegt omdat men alleen maar de software had geupdate en niet ook de batterij pack had vervangen.

Men is er dus achter gekomen dat het heeft te maken met de seperators tussen de accu cellen. Men is nog in gevecht met LG wie het gaat betalen.

Het officiele nieuws hiervoor zal een dezer dagen door Hyundai worden verspreid neem ik aan.

Mocht men vervolgens besluiten om dit alleen in Korea te doen dan wil ik me er wel hard voor maken dat men de batterijen in Europa en Amerika ook gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik vraag me wel af waarom er steeds gesproken wordt over de periode tot maart 2020 voor een recall. In maart is de fabriek in Tsjechië operationeel geworden, en daar komen nu onze modellen vandaan, waaronder die van mij. Ik vraag me dus af of er voor europa een andere leverancier is voor de accucellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:19
CopyCatz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:42:
Ik vraag me wel af waarom er steeds gesproken wordt over de periode tot maart 2020 voor een recall. In maart is de fabriek in Tsjechië operationeel geworden, en daar komen nu onze modellen vandaan, waaronder die van mij. Ik vraag me dus af of er voor europa een andere leverancier is voor de accucellen.
Nat is niet helemaal volledig. de 34 kWh versie voor Europa komt ook uit Korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 12:14
Twiek-San schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:40:
Je komt er achter dat je geen warmtepomp hebt....hoe dan? En wat denk je daardoor mis te lopen?
Hoe dan, gewoon onder de motorkap kijken, je kunt hem niet missen.

En je loopt een stuk efficiency mis en dus bereik. Warmtepomp wordt zowel voor verwarmen als koelen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Dat weet ik. Stond er al. Was alleen benieuwd naar de gedachtengang van de vraagsteller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• One-eye864
gtabak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Hoe dan, gewoon onder de motorkap kijken, je kunt hem niet missen.
offtopic:
Feitelijk kan je hem wel missen, zoals bij @BartDG :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
Nederlands model
Kona 2019 Premium
lease
32k

Update:
Vandaag gebeld door de dealer, de hoogspanning accu moet vervangen worden ze hopen dat ie vrijdag klaar is. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 20:37

R2L

plopobiel schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:32:
[...]

Update:
Vandaag gebeld door de dealer, de hoogspanning accu moet vervangen worden ze hopen dat ie vrijdag klaar is. :'(
Je bedoelt dat 64Kw 400 volt geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
R2L schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Je bedoelt dat 64Kw 400 volt geval?
Yep |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

Wow!!! Hopelijk zetten ze er dan gelijk eentje onder zodat je later niet meer terug hoeft... :) Krijg je gelijk weer een mooie glimmende onderkant... >:)

[ Voor 11% gewijzigd door R2L op 23-02-2021 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-10 22:33
plopobiel schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:32:
[...]

Update:
Dat is een behoorlijke operatie... heb hetzelfde begin 2019 gehad, nadat mijn Kona niet meer wilde opladen nadat ik hem 4 dagen had (en in Oostenrijk was...).
Met als enige verschilletje dat ik mijn auto 3 maanden(!) kwijt was, omdat er een chronisch gebrek aan accupakketten was.
Daarna nooit meer problemen gehad, dus hopelijk lost dit het ook voor jou op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:01
Pff, het lukt mij niet om eerste keer in BlueLink app in te loggen...
Net Bluelink in de auto geactiveerd, app gedownload en account gemaakt. En nu krijg ik foutmelding als ik probeer in te loggen of wachtwoord resetten. Duurt het zo lang voor de servers om alles netjes verwerken? Ook geen bevestiging mail van "Welkome to Bluelink" of zoiets gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Niet dat ik me kan herinneren. Destijds zowel mijn eigen als het account van mijn vrouw probleemloos aan kunnen maken en kon direct inloggen (zelfs al ver voordat de auto er was ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 15:47
Een jaar na levering - geen km's door thuiswerken - is de auto vandaag voor onderhoud & de terugroep acties geweest. Premium 64 kWh - Korea
Versies bij afleveren:
OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.190910
OS_E_20.EUR.01.190827.MICOM
STD5W.EUR.HMC.1909027.e31612e_J4
EUR.11.47.52.552.402.2(D.F2/E.F2)

Huidige na update: Nieuwe vermelding van Model: OSAE.S5BLC.AEU
OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.200923
OS_E_20.EUR.02.200720.MICOM
STD5W.EUR.HMC.200730.d7e51e2_20RU1
EUR.12.47.52.557.402.2(D.G2/E.G3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Usta schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:14:
Pff, het lukt mij niet om eerste keer in BlueLink app in te loggen...
Net Bluelink in de auto geactiveerd, app gedownload en account gemaakt. En nu krijg ik foutmelding als ik probeer in te loggen of wachtwoord resetten. Duurt het zo lang voor de servers om alles netjes verwerken? Ook geen bevestiging mail van "Welkome to Bluelink" of zoiets gekregen.
He he, gelukt. _/-\o_
Ik had Hyundai customer service gebeld, maar kwam niet verder dan "do maar een reset".

Wat heb ik gedaan:
Niet doen - het was niet mogelijk om een Bluelink account te creëren en zo inloggen (nee nee nee, het kan niet zo simple zijn).
Niet doen - Ook niet mogelijk om via Hyundai account inloggen en die an je Bluelink account te koppelen.
Wel doen - Ik heb eerst via Hyundai ingelogd, dan daar een nieuwe Bluelink account gemaakt, dan pas die twee met elkaar gekoppeld.

Makes sense? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
https://www.autoweek.nl/a...geroepen-voor-accuwissel/

Zoals ik dus gister al aangaf wordt het denk ik toch wel belangrijk dat onze accu's vervangen gaan worden en niet alleen maar in Korea.

Ik heb al een brief gestuurd naar Hyundai Nederland. Ik zat ook te denken om iets gezamenlijk te doen. Weet iemand daar een website voor o.i.d. dan kan ik dit gebundeld sturen naar Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Laatst online: 28-10 22:31
Relaxed2000 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:22:

Zoals ik dus gister al aangaf wordt het denk ik toch wel belangrijk dat onze accu's vervangen gaan worden en niet alleen maar in Korea.

Ik heb al een brief gestuurd naar Hyundai Nederland. Ik zat ook te denken om iets gezamenlijk te doen. Weet iemand daar een website voor o.i.d. dan kan ik sit gebundeld sturen naar Hyundai.
Hoeveel Konabrandjes zijn er in Europa bekend?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Relaxed2000 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:22:

Ik heb al een brief gestuurd naar Hyundai Nederland. Ik zat ook te denken om iets gezamenlijk te doen. Weet iemand daar een website voor o.i.d. dan kan ik sit gebundeld sturen naar Hyundai.
Je doet je forumnaam geen eer aan. Beetje relaxed blijven. Ze komen vast wel over de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
Jan Workum schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Hoeveel Konabrandjes zijn er in Europa bekend?
11 in korea 4 overseas (1 canada, 1 oostenrijk, 2 andere weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
Relaxed2000 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:48:
[...]

11 in korea 4 overseas (1 canada, 1 oostenrijk, 2 andere weet ik niet)
Okay, bedankt. Voel me overigens een stuk veiliger in de Kona (juni 2020 uit Tsjechië) dan in mijn oude benzine Volvo S40 uit 2003 ;)

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• CopyCatz
Jan Workum schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Okay, bedankt. Voel me overigens een stuk veiliger in de Kona (juni 2020 uit Tsjechië) dan in mijn oude benzine Volvo S40 uit 2003 ;)
De mijne komt ook rond die tijd uit Tsjechië, wat is het verschil qua accu dan met maart?

• One-eye864
CopyCatz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:33:
[...]

De mijne komt ook rond die tijd uit Tsjechië, wat is het verschil qua accu dan met maart?
Qua accu's tussen maart en juni zit volgens mij geen verschil. wel uit welke fabriek hij komt. En grof gezegd kan je stellen dat (bijna) alle Kona 64 kWh voor Europa vanaf maart in Tsjechië worden gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:55
Volgens de Herald dus alle kona's. Dus ook die van ons.We zullen zien. Nieuwe batterij na +/- 2 jaar is toch mooi meegenomen.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• JPGeetje
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-07 20:06
Ik heb een Kona 39Kwh van sept. 2020. Deze komt vanaf Tsjechië. De dealer vertelde mij destijds dat de levertijd van de auto ong. 6 weken was omdat hij in Tsjechië gebouwd werd. Als ik een 64Kwh had gekozen zou deze vanaf Korea moeten komen wat een veel langere levertijd zou betekenen. Daaruit meende ik te kunnen concluderen dat de 64Kwh in Korea gebouwd wordt. :?
Vorige week na een oproep bij de dealer geweest voor de bekende software-update. In de garage bleek dat ik buiten de genoemde update nog 4 andere updates moest hebben (die krijg je normaliter bij een beurt)
Sindsdien heb ik iets raars op het dashboard.
Midden onder de snelheidsmeter staat normaliter het icoontje met daarin 1,2 of 3 pijltjes die de mate van regeneratie aangeven bij "gas" los. Dat icoontje was voorheen wit maar kleurde blauw als de radar voorin, een auto die voor je uit rijdt in het vizier heeft. Het was dus een onderdeel van de ACC waarmee hij aangaf dat hij de voorganger volgde. Welnu, sinds de update is dat icoontje continue blauw en staat eronder de tekst "Regeneratie" .Als de ACC wordt ingeschakeld is het icoontje en de tekst weg en blijft weg tot de ACC weer uitgeschakeld of standby wordt gezet. Telefonisch contact gehad met de dealer maar ook de man die daar als De deskundige op dat gebied wordt beschouwd komt er vooralsnog niet uit. Volgende week een afspraak gepland om dan bij de dealer mijn auto te vergelijken met een bij hun staande zelfde demo. Kijken of deze hetzelfde afwijkende gedrag vertoont.
Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die deze afwijking hebben na de update?

• One-eye864
JPGeetje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:22:
Ik heb een Kona 39Kwh van sept. 2020. Deze komt vanaf Tsjechië. De dealer vertelde mij destijds dat de levertijd van de auto ong. 6 weken was omdat hij in Tsjechië gebouwd werd. Als ik een 64Kwh had gekozen zou deze vanaf Korea moeten komen wat een veel langere levertijd zou betekenen. Daaruit meende ik te kunnen concluderen dat de 64Kwh in Korea gebouwd wordt. :?
Ehhh dit is andersom. de 64kWh versie (voor de Europese markt) wordt gemaakt in Tsjechië en alle 39 kWh versies komen uit Korea. Wat is het begin van je chassisnummer?

• CopyCatz
Het wordt echt een keer tijd dat die autofabrikanten patch notes gaan uitbrengen zeg.. iedere keer na een update is het weer raak met vragen over een veranderde interface :)

• CopyCatz

Welnu, sinds de update is dat icoontje continue blauw en staat eronder de tekst "Regeneratie" .Als de ACC wordt ingeschakeld is het icoontje en de tekst weg en blijft weg tot de ACC weer uitgeschakeld of standby wordt gezet.
Is bij mij hetzelfde: auto aanzetten is meteen "auto + horizontale streep + "regeneratie" in blauw. Met ACC aan is dit compleet weg. Af en toe wordt ie trouwens nog wel wit hoor, maar de radar pikt nogal veraf voorliggers op.

• JPGeetje
CopyCatz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:26:
[...]
Af en toe wordt ie trouwens nog wel wit hoor, maar de radar pikt nogal veraf voorliggers op.
Nog even voor de volledigheid. bij mij was dat icoontje voor de update standaard wit en werd het blauw als er een auto vóór je, in het vizier van de radar kwam. Ook van de tekst "Regeneratie" kan ik me niet herinneren dat die er ooit heeft gestaan voorheen. Op zich geen probleem, wel heb ik er moeite mee dat er een stukje info niet meer getoond wordt. ; het wel of niet zijn "aangehaakt" door ACC van een voor je rijdende auto, wat toch wel een handig weetje is als je op ACC rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

heijnders

J. Heijnders

Sinds 3 weken de Kona electric in mijn bezit. De eerste dag alle instellingen voor bestuurdershulp gedaan. Na paar weken rijden wil ik wat van de instellingen aanpassen.
SETUP-VOERTUIG-BESTUURDERSHULP (volgens handleiding)
Echter bestuurdershulp staat er niet bij. Wel rijmodus en airco ....
Waar kan ik dit vinden?
Afbeeldingslocatie: http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/Dutch/images/5_PDeN_dut%2082_201103_fmt.png

Of is de menu opbouw afhankelijk van iets?

[ Voor 5% gewijzigd door heijnders op 26-02-2021 11:12 . Reden: Toevoeging ]

Denon Avr-x4400h+ Samsung UE55um8000 + B&W DM305 +Hyundai Kona 64 (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
heijnders schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:10:
Sinds 3 weken de Kona electric in mijn bezit. De eerste dag alle instellingen voor bestuurdershulp gedaan. Na paar weken rijden wil ik wat van de instellingen aanpassen.
SETUP-VOERTUIG-BESTUURDERSHULP (volgens handleiding)
Echter bestuurdershulp staat er niet bij. Wel rijmodus en airco ....
Waar kan ik dit vinden?
[Afbeelding]

Of is de menu opbouw afhankelijk van iets?
Soms volgt de handleiding niet de updates van de software dus er zitten versie verschillen in.
En sommige functies zijn niet beschikbaar als de auto gestart is / aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

plips schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Soms volgt de handleiding niet de updates van de software dus er zitten versie verschillen in.
En sommige functies zijn niet beschikbaar als de auto gestart is / aan staat.
OK maar waar vind ik die instellingen dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55
plips schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:30:
[...]

sommige functies zijn niet beschikbaar als de auto gestart is / aan staat.
OH? Hoe dan?
Als de auto 'niet aan' (dus: uit) staat, zijn alle displays toch zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-10 15:59
Bij mij (Kona 2019 model - altijd handig om het jaar/model te noemen...) zijn alle opties beschikbaar als de auto 'aan' staat, maar beperkt beschikbaar als 'ie in 'drive' staat. Logisch, om tijdens het rijden niet alles beschikbaar te hebben. Wellicht bedoelde @plips dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

vanaalten schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:59:
Bij mij (Kona 2019 model - altijd handig om het jaar/model te noemen...) zijn alle opties beschikbaar als de auto 'aan' staat, maar beperkt beschikbaar als 'ie in 'drive' staat. Logisch, om tijdens het rijden niet alles beschikbaar te hebben. Wellicht bedoelde @plips dat.
Als de Kona (2020) aan staat of in drive dan kan ik de bestuurdershulp niet in het menu vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
Mogelijk dat de plaatjes suggereren dat het op de navigatie console (ook?) te vinden is, maar dat je het menu met de knoppen op het stuur moet gebruiken? Zie p.236 / 3-84.
https://storagehyundai.bl...ng_KONA_Electric_2020.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

Michel B. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:09:
Mogelijk dat de plaatjes suggereren dat het op de navigatie console (ook?) te vinden is, maar dat je het menu met de knoppen op het stuur moet gebruiken? Zie p.236 / 3-84.
De allereerste keer heb ik de instellingen via de navigatie console gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@heijnders je moet wel stil staan en in P om bestuurdershulp helemaal te zien!.
Bij model 2019 gaat het via knop op stuur (rechterzijde). Model 2020/1 via nav?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

Michel B. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:09:
De allereerste keer heb ik de instellingen via de navigatie console gedaan.[quote]nessio schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:23:
@heijnders je moet wel stil staan en in P om bestuurdershulp helemaal te zien!.
Bij model 2019 gaat het via knop op stuur (rechterzijde). Model 2020/1 via nav?

Situatie: contact aan, versnelling P, keuze Voertuig
Dan zie ik alleen Rijmodes en Airco. Alle andere menuopties zoals in het plaatje zijn er niet, terwijl ik de allereerste keer wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:06:
Volgens de Herald dus alle kona's. Dus ook die van ons.We zullen zien. Nieuwe batterij na +/- 2 jaar is toch mooi meegenomen.
Tegen de tijd dat hyundai in actie komt is ie al 3 jaar en dan nieuwe accu met 80k op teller is mooie vervanging:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPGeetje
One-eye864 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Ehhh dit is andersom. de 64kWh versie (voor de Europese markt) wordt gemaakt in Tsjechië en alle 39 kWh versies komen uit Korea. Wat is het begin van je chassisnummer?
KMHK......
Heb je daar genoeg aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Ik heb sinds deze week Hyundai Kona Fashon en ik ben heel blij!
Vandaag probeerde ik LFA aan te zetten maar ik kon nergens die in menu vinden?!

Volgens Hyundai (https://www.hyundai.com/n.../configurator.html#/trims) die zit gewoon in Fashon uitvoering, maar ik kan het niet vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
Usta schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:44:

Volgens Hyundai (https://www.hyundai.com/n.../configurator.html#/trims) die zit gewoon in Fashon uitvoering, maar ik kan het niet vinden. 8)7
Zo te zien alleen op de Fashion Limited https://s7g10.scene7.com/...-Hyundai-KONA-Electricpdf

Heb zelf een Kona Fashion (06-2020) en daar zit het ook niet op.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:01
Usta schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:44:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDSyQzums-2rDwz4zZL6m3WSLD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o15tqaVOMiPGLjw54o9Y9LjM.png?f=fotoalbum_large
Is vanaf limited.
edit: zie dat op de functionaliteitenlijst wel LFA staat bij de fashion, interessant.

[ Voor 56% gewijzigd door Sanderp op 27-02-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Jan Workum schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:07:
[...]

Zo te zien alleen op de Fashion Limited https://s7g10.scene7.com/...-Hyundai-KONA-Electricpdf

Heb zelf een Kona Fashion (06-2020) en daar zit het ook niet op.
Ik vindt het echt jammer en verwarrend. Loop je door de configurator, dan aan het einde zie je nog steeds LFA staan. https://www.hyundai.com/n...onfigurator.html#/summary

Ik had vandaag mijn dealer gebeld en volgens hem alleen premium versie heeft LFA. Alleen hij zag het ook verwarrend en heeft een mail gestuurd aan importeur voor een verheldering.

Nu krijg ik een beetje spijt dat ik niet voor een e-Niro had gekozen. Blijkbaar LFA zit daar in alle uitvoeringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Sanderp schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:21:
[...]

edit: zie dat op de functionaliteitenlijst wel LFA staat bij de fashion, interessant.
Dit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Volgens mij heeft de Fashion 2020 (die heb ikzelf ook) LKA (Actieve rijbaanassistentie) in plaats van LFA (Autonome rijbaanassistentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
JPGeetje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:26:
[...]

KMHK......
Heb je daar genoeg aan?
Die komt idd uit Korea. De auto's uit Tsjechië beginnen met TMAK

[ Voor 10% gewijzigd door One-eye864 op 27-02-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPGeetje
One-eye864 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:15:
[...]

Die komt idd uit Korea. De auto's uit Tsjechië beginnen met TMAK
Maar valt dat dan ook te rijmen met de korte levertijd van 6 weken die ik gehad heb. De verkoper beweerde dat mijn auto in Tsjechië gemaakt ging worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Voorraad auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Tja idd voorraadauto of reeds onderweg. Tegenwoordig is levertijd van een auto uit Tsjechië ook maar week of 3-4 begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 10:41
R2L schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Volgens mij heeft de Fashion 2020 (die heb ikzelf ook) LKA (Actieve rijbaanassistentie) in plaats van LFA (Autonome rijbaanassistentie).
Ook de basis/Comfort uitvoering heeft LKA. Denk dat ik bijna de enige ben met een comfort uitvoering haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPGeetje
Vorige week na een oproep bij de dealer geweest voor de bekende software-update. In de garage bleek dat ik buiten de genoemde update nog 4 andere updates moest hebben (die krijg je normaliter bij een beurt)
Sindsdien heb ik iets raars op het dashboard.
Midden onder de snelheidsmeter staat normaliter het icoontje met daarin 1,2 of 3 pijltjes die de mate van regeneratie aangeven bij "gas" los. Dat icoontje was voorheen wit maar kleurde blauw als de radar voorin, een auto die voor je uit rijdt in het vizier heeft. Het was dus een onderdeel van de ACC waarmee hij aangaf dat hij de voorganger volgde. Welnu, sinds de update is dat icoontje continue blauw en staat eronder de tekst "Regeneratie" .Als de ACC wordt ingeschakeld is het icoontje en de tekst weg en blijft weg tot de ACC weer uitgeschakeld of standby wordt gezet. Telefonisch contact gehad met de dealer maar ook de man die daar als De deskundige op dat gebied wordt beschouwd komt er vooralsnog niet uit. Volgende week een afspraak gepland om dan bij de dealer mijn auto te vergelijken met een bij hun staande zelfde demo. Kijken of deze hetzelfde afwijkende gedrag vertoont.
Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die deze afwijking hebben na de update?
We zijn eruit :) bij de update is er waarschijnlijk een gebruikersinstelling gewijzigd. Het blijkt dat de "Auto Regeneratie" niet meer aanstond. Een instelling waarvan ik mij zelf overigens niet bewust van het bestaan was want zo diep als vandaag ben ik nog nooit in het gebruikersmenu geweest. Enfin, nu werkt het weer zoals voorheen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
JPGeetje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:47:
[...]

We zijn eruit :) bij de update is er waarschijnlijk een gebruikersinstelling gewijzigd. Het blijkt dat de "Auto Regeneratie" niet meer aanstond. Een instelling waarvan ik mij zelf overigens niet bewust van het bestaan was want zo diep als vandaag ben ik nog nooit in het gebruikersmenu geweest. Enfin, nu werkt het weer zoals voorheen 8)
Waar zit dat dan? Ik ken alleen "Handig > intelligente recuperatie".. en dat staat gewoon aan bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 01-03-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 20:39
CopyCatz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Waar zit dat dan? Ik ken alleen "Handig > intelligente recuperatie".. en dat staat gewoon aan bij mij.
Dat is het zelfde. Auto-regeneratie zou in je display moeten staan.

Ik moest hem ook weer aanzetten na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Snacky817 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Ah ja, dat is bij mij nog actief. Ik heb net ff een stukje gereden en zie inderdaad het icoon van blauw naar wit gaan als er geen voorganger meer is.

Overigens heb ik vandaag voor het eerst sinds de aanschaf dat bluelink geen verbinding met de auto heeft, maar het viel met net ook op dat ik geen weer-gegevens heb in de auto. Ik vermoed dat de live services eruit liggen, meer mensen die hier nu last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 20:39
CopyCatz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Ah ja, dat is bij mij nog actief. Ik heb net ff een stukje gereden en zie inderdaad het icoon van blauw naar wit gaan als er geen voorganger meer is.

Overigens heb ik vandaag voor het eerst sinds de aanschaf dat bluelink geen verbinding met de auto heeft, maar het viel met net ook op dat ik geen weer-gegevens heb in de auto. Ik vermoed dat de live services eruit liggen, meer mensen die hier nu last van hebben?
Reset knopje aan de rechterkant van het scherm even indrukken met een pinnetje en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Snacky817 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Reset knopje aan de rechterkant van het scherm even indrukken met een pinnetje en hij doet het weer.
Ik loop net naar de garage om die reset te doen, blijkt dat het laden is afgebroken en nu zit ik met een waarschuwingslampje EV! en controleer AC lader... Morgen maar even de garage bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-10 15:59
CopyCatz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 00:39:
Ik loop net naar de garage om die reset te doen, blijkt dat het laden is afgebroken en nu zit ik met een waarschuwingslampje EV! en controleer AC lader... Morgen maar even de garage bellen...
Is dat niet gewoon een standaard foutmelding als de laadpaal onverwachts stopt zonder netjes af te melden? Kan mij herinneren dat ik die melding destijds ook kreeg toen ik voor het eerst een snellader gebruikte en niet-netjes afkoppelde.

Was een kwestie van gewoon aanzetten, rijden en verdween vanzelf. Wellicht nog eens op een lader aansluiten en laden starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
vanaalten schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:17:
[...]

Is dat niet gewoon een standaard foutmelding als de laadpaal onverwachts stopt zonder netjes af te melden? Kan mij herinneren dat ik die melding destijds ook kreeg toen ik voor het eerst een snellader gebruikte en niet-netjes afkoppelde.

Was een kwestie van gewoon aanzetten, rijden en verdween vanzelf. Wellicht nog eens op een lader aansluiten en laden starten.
Helaas, melding blijft gewoon tijdens het rijden. Granny charger en openbare laadpaal willen ook niet meer.. Heb maar weer een afspraak gemaakt bij de garage, maar tussen de regels door kon ik al wel horen dat het ze weinig zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
CopyCatz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Helaas, melding blijft gewoon tijdens het rijden. Granny charger en openbare laadpaal willen ook niet meer.. Heb maar weer een afspraak gemaakt bij de garage, maar tussen de regels door kon ik al wel horen dat het ze weinig zegt..
Las toevallig van de week in de Facebook groep van Kone-EV rijders ook weer iemand met deze melding en die is afgesleept en moet waarschijnlijk nieuwe boordlader in. Onder dat bericht reageerde vele dat zij het ook hadden gehad. Ik kende zelf het probleem eerlijk gezegd nog niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
One-eye864 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:43:
[...]
Las toevallig van de week in de Facebook groep van Kone-EV rijders ook weer iemand met deze melding en die is afgesleept en moet waarschijnlijk nieuwe boordlader in. Onder dat bericht reageerde vele dat zij het ook hadden gehad. Ik kende zelf het probleem eerlijk gezegd nog niet zo
Ik begin het ook te vermoeden.. zowel AC als DC laden werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
CopyCatz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Ik begin het ook te vermoeden.. zowel AC als DC laden werkt niet meer.
Hmmm oke dat schiet niet op. Ik begreep dat bij de meeste DC nog wel werkte maar alleen AC niet. Maar goed het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het zelfde probleem is maar bij de ene iets erger dan bij de ander. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
Snacky817 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Was het al kwijt wist niet meer waar ik het ooit ingesteld had maar ook bij mij is het er weer.
Was weg na de 30k beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dank, ik was ook auto-generatie kwijt. Nooit aan die update gedacht. Meteen aangepast want "auto" rijd fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:27:
Dank, ik was ook auto-generatie kwijt. Nooit aan die update gedacht. Meteen aangepast want "auto" rijd fijner.
Als je de 2 flippers tegelijk naar achteren trekt en tijdje houd zou auto regeneratie ook moeten aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Wow... ik zit bij de garage en krijg te horen dat het accupakket waarschijnlijk vervangen moet worden na ruggespraak met de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
CopyCatz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:58:
Wow... ik zit bij de garage en krijg te horen dat het accupakket waarschijnlijk vervangen moet worden na ruggespraak met de importeur.
hmmm ivm de (aanstaande) terugroepactie? Of puur voor je laadprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
One-eye864 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:00:
[...]
hmmm ivm de (aanstaande) terugroepactie? Of puur voor je laadprobleem?
Voor het laadprobleem.. maar ik vraag me af hoe ze dit nu aanvliegen. Kreeg van de garage een beetje de indruk dat ze technisch niet echt onderlegd zijn. Ik kom langs met de melding dat de auto met geen enkele mogelijkheid wil laden, en dan komt de monteur vragen "meneer, ging het om het accupakket of de 12v accu". Ja alsof ik zelf de 12v accu aan de lader hang.

En nu vermoed ik dat de importeur redeneert "als ie er toch staat, hang alvast maar een nieuw accupakket erin". Leek me toch eerder een oplaad unit issue, want rijden ging nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
CopyCatz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Voor het laadprobleem.. maar ik vraag me af hoe ze dit nu aanvliegen. Kreeg van de garage een beetje de indruk dat ze technisch niet echt onderlegd zijn. Ik kom langs met de melding dat de auto met geen enkele mogelijkheid wil laden, en dan komt de monteur vragen "meneer, ging het om het accupakket of de 12v accu". Ja alsof ik zelf de 12v accu aan de lader hang.

En nu vermoed ik dat de importeur redeneert "als ie er toch staat, hang alvast maar een nieuw accupakket erin". Leek me toch eerder een oplaad unit issue, want rijden ging nog prima.
Ow dat klinkt zeker raar (nou ja zo als de gemiddelde Hyundai dealer). Ja klinkt mij ook meer als een lader probleem dan het accupakket zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-10 14:40
CopyCatz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Het is niet helemaal gek hoor. De 12V heeft namelijk een belangrijke rol als het gaat om de systemen in leven te houden waardoor het laden weer mogelijk is. Er zitten meer verbanden tussen de hoogvoltage batterij en de 12v.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Werd net gebeld door de dealer, ik krijg een nieuwe on board charger en accupakket, vrijdag is ie weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
CopyCatz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:14:
Werd net gebeld door de dealer, ik krijg een nieuwe on board charger en accupakket, vrijdag is ie weer klaar.
Oke dat klinkt toch als dat de on board charger stuk was en nu je er toch was gelijk maar even het accupakket omwisselen voor de aankomende terugroepactie. Wel top dat hij zo snel al weer klaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Zou dat dan al de nieuwe accu's zijn?
Dat van die 2 flippers vasthouden wist ik niet (gebruik ze eigenlijk nooit) Zal eens de handleiding er op na slaan. Zal nog wel meer in staan wat ik inmiddels vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
Blijkbaar is er in maart 2020 een verandering doorgevoerd aan de accupacks, mogelijk andere cellen of misschien zelfs compleet nieuw design. Gezocht maar details niet kunnen vinden, wel verwijzingen naar mogelijk gebruik van een andere separator in de cell. Dus alle auto's ná maart 2020, zowel Korea als Tsjechië, zijn dus reeds voorzien van een andere accu en dit type zal ook bij vervangen geplaatst worden. Terugroep actie zal mogelijk pas opgestart worden als er voldoende packs geleverd zijn - waarbij de thuismarkt zeer waarschijnlijk eerst bediend wordt.

Mbt de flipper, staat in de handleiding maar alleen rechter vasthouden om het uit/aan te zetten, mits het in het menu reeds aanstaat (?) 5-21
"• Wanneer het slimme recuperatiesysteem is ingeschakeld en u de rechter shift paddle gedurende langer dan 1 seconde naar u toe getrokken houdt, wordt het automatisch wijzigen van het regeneratief remmen in- en uitgeschakeld. Er zal echter niets gebeuren als het slimme recuperatiesysteem niet is geactiveerd vanuit de modus Gebruikersinstellingen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:23:
Zou dat dan al de nieuwe accu's zijn?
Dat van die 2 flippers vasthouden wist ik niet (gebruik ze eigenlijk nooit) Zal eens de handleiding er op na slaan. Zal nog wel meer in staan wat ik inmiddels vergeten ben.
Het is wat Michel schrijft 2 flippers werkt niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10 10:10
CopyCatz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:14:
Ik heb mijn Kona sinds juli vorig jaar en is op de dag dat ik de auto heb opgehaald ook gelijk afgesleept door de berger. Ook de onboard charger stuk en de relais voor het opladen. Heeft toen twee maanden geduurd omdat de onderdelen niet op voorraad waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
TinusNectar schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:16:
[...]

Ik heb mijn Kona sinds juli vorig jaar en is op de dag dat ik de auto heb opgehaald ook gelijk afgesleept door de berger. Ook de onboard charger stuk en de relais voor het opladen. Heeft toen twee maanden geduurd omdat de onderdelen niet op voorraad waren.
Damn dan heb je meteen helemaal geen vertrouwen meer in de auto.. De mijne is ook van juli. Kon je toen ook niet snelladen? Wat ik vreemd vind is dat ik met een kapotte OBC nog gewoon had moeten kunnen snelladen eigenlijk. En waarom ik nog prima kon rijden terwijl de importeur kennelijk vindt dat de batterij direct moet worden vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je doet de aanname dat alleen de lader kapot is, je weet niet wat er nog meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10 10:10
CopyCatz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Damn dan heb je meteen helemaal geen vertrouwen meer in de auto.. De mijne is ook van juli. Kon je toen ook niet snelladen? Wat ik vreemd vind is dat ik met een kapotte OBC nog gewoon had moeten kunnen snelladen eigenlijk. En waarom ik nog prima kon rijden terwijl de importeur kennelijk vindt dat de batterij direct moet worden vervangen...
Klopt ik had er niet heel veel vertrouwen meer in. Ik heb inmiddels 15k met de auto gereden en vanaf nu rijd die goed. Maar ze hebben er best wel lang gedaan om dit probleem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
TinusNectar schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Klopt ik had er niet heel veel vertrouwen meer in. Ik heb inmiddels 15k met de auto gereden en vanaf nu rijd die goed. Maar ze hebben er best wel lang gedaan om dit probleem te vinden.
Heb de mijne vanmiddag weer opgehaald; geen nieuwe battery pack, maar die moest er wel uit omdat er daar een relais gefused was die vervangen moest worden (in de PRA als ik onderstaand document lees). Bleef open staan wat dus een error veroorzaakte. Kennelijk is wel de laad unit kapot gegaan, die is vervangen door een nieuwere versie. Ik hoop dat die nieuwe versie het fusen van het relais tegen gaat, want die zijn door hetzelfde type vervangen.

Overigens is dit wel een leerzaam document over de electrische systemen: https://www.hyundai.com.h...y_Response_Guide_0626.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door CopyCatz op 05-03-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, een ICE heeft nooit een grote terugroep actie toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
Geen idee wat het kennisniveau van de auteur Maarten van der Westen is, aan objectiviteit ontbreekt het in ieder geval.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-10 08:38

World Citizen

FreeReef.nl

daemonix schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:57:
Nee, een ICE heeft nooit een grote terugroep actie toch?
@Relaxed2000 is gewoon niet zo relaxed onder dit hele verhaal. Gezien zijn recente linkdrops en oproepen tot gezamenlijke acties.

@Relaxed2000 Relax.. het komt echt wel goed. Maak je nou geen zorgen en geniet gewoon van je Kona.

Zoals @daemonix al zegt.. ICE is net zo een groot probleem. Al die artikelen die je leest en hier post naaien je enorm op. Laat los laat los. Blijf kalm.. stop met lezen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

“De recall van de Hyundai Kona en IONIQ mag dan enkele zwakke punten van elektrische auto’s blootleggen, bij de aanpak van het probleem maakt Hyundai ook zien dat de elektrische auto steeds volwassener wordt.

Iedereen komt wel eens in de problemen. De manier waarop je die problemen aanpakt, toont je karakter.”

Zie geen probleem in deze tekst. Ik heb al een nieuwe motor, twee keer een nieuwe GDU en nu volgt een nieuwe accu.
Komt allemaal goed.
Pagina: 1 ... 73 ... 145 Laatste