plopobiel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:20:
Nederlands model
Kona 2019  Premium
lease
32k
Kreeg vorige week donderdag de volgende melding.
Controleer elektrisch systeem. 
Hiervoor al 2 x 12 volt accu leeg gehad is een fijne auto maar deze problemen maken het minder leuk. en mensen nee het is niet de 12v accu en de updates zijn ook al uitgevoerd. Er is ook al een sensor vervangen geweest voor de 12v accu.
Volgens de dealer heeft het te maken met de aansluiting naar de hoofdaccu en het laadgedeelte. Ze zijn nog in afwachting van de importeur wat er vervangen mag/moet gaan worden.

Snap precies wat je bedoeld met "deze problemen maken het minder leuk"
Heb sinds September 2020 een Kona 2020 model en :
Heb al sinds dag 1 last van een overgevoelige sensor in de bijrijdersstoel.
Vorige week dinsdag reed mijn vrouw achteruit, op dat moment doet mijn zoon de stoelverwarming aan en de auto ging piepen en vervolgens direct bellen met de alarm centrale.
De donderdag daarna wil ik mijn zoon naar sport brengen, doe de auto van het slot af 10 sec later doe ik de deur open, gaat de auto toeteren, ik stap in en trap de rem in, mijn voet wordt terug geduwd en op mijn Bluelink app komen allemaal "Theft"meldingen, auto start niet, gaat niet meer op slot, geen lampjes, D,R,P knoppen knipperen, enz enz. Nadat Bergnet is geweest en de 12v Accu heeft bekeken en met start hulp de auto weer heeft aangekregen kon ik weer wat, half uur rondjes gaan rijden......
Vrijdag de Dealer gebeld (Almere), die gaf aan kom maar langs, vanochtend (maandag) 9 uur dus gebracht met de veronderstelling dat ik hem wel wat dagen kwijt was dus een leen mee gevraagd.
Tot mijn verbazing bellen ze om 16:00 dat ie weer klaar is, dus ik kom bij de garage waar men aangaf dat ze meerdere software updates hebben gedaan.
Verder kon men mij niets vertellen.
Thuis gekomen gekeken naar de Firmware/software versies, zijn nog steeds 100% hetzelfde waarmee de auto ooit uit de fabriek is gekomen, misschien kan je bepaalde software/firmware zelf niet bekijken, maar heb niet echte het idee dat men wat gedaan heeft. Ook de stoel sensor is niet gefixed.
ps. had alle problemen die ikhad (heb) op papier gezet en uitgeprint in de auto achter gelaten.
Welke Dealer ben jij geweest als ik vragen mag?