Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 74 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:25

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Twiek-San schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:48:
“De recall van de Hyundai Kona en IONIQ mag dan enkele zwakke punten van elektrische auto’s blootleggen, bij de aanpak van het probleem maakt Hyundai ook zien dat de elektrische auto steeds volwassener wordt.

Iedereen komt wel eens in de problemen. De manier waarop je die problemen aanpakt, toont je karakter.”

Zie geen probleem in deze tekst. Ik heb al een nieuwe motor, twee keer een nieuwe GDU en nu volgt een nieuwe accu.
Komt allemaal goed.
Als iedereen met een probleemloze Kona hier ook even post krijgen we wellicht een evenwichtig beeld. Hier een :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk dO
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 23:18
Ik rijd een 2019 kona 64kw. 42.000km nu en kom van ioniq. Bij snelladen was het altijd 77kw, bij de juiste laadpaal natuurlijk. Van 8 tot 79%. zag je altijd rond de 70kw of iets meer.
Na de batterij update is het geen snelladen meer zoals het geweest is. Heb het nu een tijd bijgehouden en kom echt tot deze conclusie.
Leeg bij de laadpaal blijft het laden lang op 53kw hangen 😟
Tot 37% 53kw daarna tot 53% 77kw daarna naar 70kw. Bij 60% al terug naar 56kw !!.
Zijn er meer mensen hier met dezelfde ervaring?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Dirk dO een aantal Amerikanen hebben dezelfde gedachte: https://www.reddit.com/r/..._reduce_your_dcfc_charge/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
Hier het zelfde gevoel cq idee. Kona begin 2019.
Heb de 50kw niet meer gehaald sinds de update. Vaak rond de 40 kw.
Zelf wil ik een keer de auto helemaal leegrijden en daarna testen tot 70-80%. Echter nog niet aan toe gekomen.

*ja, buitentemperatuur, batterijtemperatuur en soc% maakt uit. Bij 150/300kw snelladers.

[ Voor 17% gewijzigd door internet4me op 07-03-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Jan Workum schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:25:
[...]

Als iedereen met een probleemloze Kona hier ook even post krijgen we wellicht een evenwichtig beeld. Hier een :)
* Crazy D :w

Nou ja, tot op heden dan :+ Op 1 keer niet-laden-terwijl-ik-laden-wel-had-gestart na, geen problemen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk dO
  • Laatst online: 13-06 23:18
internet4me schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:12:
Hier het zelfde gevoel cq idee. Kona begin 2019.
Heb de 50kw niet meer gehaald sinds de update. Vaak rond de 40 kw.
Zelf wil ik een keer de auto helemaal leegrijden en daarna testen tot 70-80%. Echter nog niet aan toe gekomen.

*ja, buitentemperatuur, batterijtemperatuur en soc% maakt uit. Bij 150/300kw snelladers.
klopt, gisteren was het koud alleen wel eerst 288 km (bij 110 km/h) rit erop voor het snelladen en voor de update was dat geen probleem qua laadsnelheid. Tot 80% ging voor de update prima nu schakelt de laadsnelheid ook erg snel naar beneden.
Vorig zomer van Bad Kleinkirchheim naar oost nederland in 11,5 uur allemaal bij ionity 350 kw laders, bij 130 km/h of harder. Geen probleem en direkt dik 70 kw laadsnelheid. Buitentemperatuur wel veel hoger dan nu natuurlijk.
Erg vind ik dat de dealers je dit niet vertellen 8)7 na zoń update.
Ik ga ze bellen wanneer de opvolging plaatsvindt op deze veiligheidsmaatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

[...]

Ik heb ook geen problemen gehad met de Kona, is een 2019 model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Kona 2019: 25 kkm, probleemloos. Snelladen al meer dan een jaar niet meer gedaan (sinds 100 km/h heb ik het niet meer nodig ;))

Ioniq 2019 is ook probleemloos trouwens

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
Een hele fijne auto 04/2019 en 32k ondanks dat ik 2x met een lege 12v accu thuis stond en 1 x een hoogspanning-baterij wissel.

Kan hem iedereen aanraden het rijd zo fijn.
En bij elk nieuw product zijn er wel eens wat opstart probleempjes en de accu dat is het probleem van LG zoals het er nu uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:19

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Sinds dec '19, nul issues.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:35
Voor het gebruik van de gratis snelladers van @lidl is nu de e-charge app benodigd. (lidl.de/de/echarge-app…)

Typisch Duits Probleem: Deze app is niet in NL appstores beschikbaar. Wie helpt er mee om via dit contactformulier dit voor elkaar te krijgen?

https://kundenservice.lidl.de/SelfServiceDE/s/contactsupport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
Hier hebben wij onze Kona sinds april 2019
en inmiddels hebben we 38.000 km gereden.
op vakantie in Zuid Frankrijk en Duitsland nog nooit problemen mee gehad.
Superfijne auto. Ik ben alleen maar blij dat we een nieuwe accu krijgen. Verhoogd de waarde van de auto en ik ga er vanuit dat de garantie op de accu ook opnieuw ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

R2L

petertenboer schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:25:
Voor het gebruik van de gratis snelladers van @lidl is nu de e-charge app benodigd. (lidl.de/de/echarge-app…)

Typisch Duits Probleem: Deze app is niet in NL appstores beschikbaar. Wie helpt er mee om via dit contactformulier dit voor elkaar te krijgen?

https://kundenservice.lidl.de/SelfServiceDE/s/contactsupport
Is wel als APK te vinden. Zie PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Model 2019 -> vanaf sept 2019 geen enkel probleem.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
Model 2019 -> vanaf maart 2019 , 45.000 probleemloze kilometers :)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Model 2020 39 kWh -> vanaf augustus 2020. Nog geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-06 16:51
Model 2019 (Maart). 60K gereden, nul problemen. Afgelopen zomer mee naar DE en FR geweest en met de warme omstandigheden altijd strak rond de 65-75kw geladen.

Rijd al een jaar niet veel meer, maar had eind vorig jaar na de update ook snellaad issues. Wel N=1, aan een Fastned, in de kou met nog drie andere auto's die ook aan het laden waren. Ook later nog een keer bij Shell, ging ie ook niet hard, wel weer met een koude accu. Of het echt anders is geworden kunnen we wat mij betreft pas zeggen als het weer richting 20 graden gaat en de auto er dan met een warme accu aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Dinx
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
Model 2020 -> vanaf juli 2020 , 12k (niet veel gebruikt) geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Model van Jan 2019.
62k tot dec 2020 heel veel problemen gehad met 12v accu door stoelschakelaren (vervangen)
Nu de 3e 12v accu erin zit probleemloos tot op heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
Kona model 2019, 100.000 km op de teller.

Fijne wagen, nauwelijks laad issues. 1 x 12V akku leeg door eigen schuld. Wel de tractiemotor vervangen na een geconstateerde ratel (raparatie van > €10.000 8)7 ).
Nooit meer terug naar een pruttelauto _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Wordt het nu een opsommingstopic? Na deze reparatie van de relais en OBC realiseerde ik me wel dat men altijd wel zegt dat een EV weinig onderhoud behoeft omdat er zo weinig onderdelen in zitten, maar die paar onderdelen die wel stuk kunnen zijn allemaal wel gruwelijk duur... Een OBC of tractiemotor zoals hierboven zal je maar buiten de garantie zelf moeten laten vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CopyCatz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:23:
Wordt het nu een opsommingstopic? Na deze reparatie van de relais en OBC realiseerde ik me wel dat men altijd wel zegt dat een EV weinig onderhoud behoeft omdat er zo weinig onderdelen in zitten, maar die paar onderdelen die wel stuk kunnen zijn allemaal wel gruwelijk duur... Een OBC of tractiemotor zoals hierboven zal je maar buiten de garantie zelf moeten laten vervangen...
Wat is de kans dat dit na 7 jaar pas gebeurt, gaat hier beide om productiefouten die zich binnen een jaar hebben geuit.
Tegen die tijd zijn er hopelijk ook meer generieke werkplaatsen en is er een aanbod van tweedehands reserveonderdelen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-03-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je versnellingsbak zal er maar onderuit vallen of de turbo kapot gaan... Zelfs in de garantieperiode vinden sommige ICE leveranciers dat ze daar geen garantie op hoeven geven. Nog veel duurder dan de spullen van een EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:45
daemonix schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Ioniq 2019 is ook probleemloos trouwens
Tot vandaag :+

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat bedacht ik me ook al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Alle hyundai kona tussen 2018 en mrt 2020 worden terug geroepen voor een accu wissel die vrijwillig is???

Krijg ik anders geld terug als ik hem niet laat vervangen.

https://www.autoweek.nl/a...autos-terug-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 07:39
elmo1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:13:
Alle hyundai kona tussen 2018 en mrt 2020 worden terug geroepen voor een accu wissel die vrijwillig is???

Onze Kona is 9 april 2020 geleverd, was hij dan 2 maart al gebouwd in Korea?
We zullen zien...

[ Voor 6% gewijzigd door Snacky817 op 08-03-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-06 00:36
elmo1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:13:

Misschien zit de vrijwilligheid hem hier in het feit dat Hyundai de recall vrijwillig doet, dus zonder daartoe te zijn gedwongen door de instanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 23:45
Waar kan ik zien wanneer mijn Kona is gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandho
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
Usta schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:07:
Waar kan ik zien wanneer mijn Kona is gebouwd?
Je kan dit aan de hand v/h chassisnummer (VIN) vinden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Framenummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevlarD
jandho schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Je kan dit aan de hand v/h chassisnummer (VIN) vinden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Framenummer
Waar staat die productiedatum dan in dat format? Ik zie alleen een modeljaar staan...

Deze is nog wat specifieker voor Hyundai maar zelfs daar kun je de productiedatum niet uit afleiden, wel de plaats waar de fabriek staat:

https://en.wikibooks.org/..._codes)/Hyundai/VIN_Codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Snacky817 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Onze Kona is 9 april 2020 geleverd, was hij dan 2 maart al gebouwd in Korea?
We zullen zien...
Ik gok van wel. Omdat de zeereis 35 dagen is van haven tot haven. Dan moet hij intern in nl nog op transport. Bij mee heeft dat 3 weken geduurd hij was rond 17-12 in nl en is pas half Jan afgeleverd.

Theoretische zou hij er net buiten kunnen vallen maar dan zou hij 3 maart gebouw moeten zijn dan als laatste zo'n beetje schip op en dan in 2 dagen afgeleverd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Maar is het dan nog wel zo duur? Feit is dat je met een auto met garantie last hebt van vendorlocking en natuurlijk mag dat niet en heb je recht om bij universele dealer te laten onderhouden mits oem onderdelen. Maar dat wordt enorm getreineerd door de importeur... oh ja dat onderdeel staat in backorder kan even duren meneer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
elmo1 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:47:
[...]
oh ja dat onderdeel staat in backorder kan even duren meneer....
Daarover gesproken, ik heb mijn linker zijspiegel beschadigd en heb geïnformeerd wat zo'n ding kost, ze zijn al 3 weken aan het uitzoeken wat de prijs is... weet iemand of de spiegel van een gewone Kona er ook op past? Ik krijg te horen dat het wel vaker zo is met nieuwe auto's dat er nog geen onderdelen zijn maar in het geval van de Kona lijkt me dat heel erg sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

CopyCatz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:28:
[...]

Daarover gesproken, ik heb mijn linker zijspiegel beschadigd en heb geïnformeerd wat zo'n ding kost, ze zijn al 3 weken aan het uitzoeken wat de prijs is... weet iemand of de spiegel van een gewone Kona er ook op past? Ik krijg te horen dat het wel vaker zo is met nieuwe auto's dat er nog geen onderdelen zijn maar in het geval van de Kona lijkt me dat heel erg sterk?
als ik gegevens invoer voor een kona electric dan lijkt het wel zelfde te zijn, althans de spiegel is gelijk of de kap dan gelijk is weet ik niet, die vind ik niet 123.
Is hij echt kapot of krassen, anders kun je eventueel wrap eroverheen laten trekken aan beide kanten.

Heb heb ook weken moeten wachten op een 12v accu want die stonden op backorder :? .Bij de automaterialen zaak heb je hem in een paar minuten.
Maar dat mocht niet want werd niet vergoed door Hyundai NL. |:(
Dus na wat aandringen hebben ze hem uit een fonkelnieuwe 2020 gehaald. die in de showroom stond.

[ Voor 4% gewijzigd door elmo1 op 09-03-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
De dealer kan precies zien wat de productiedatum is : is nml datum "op de boot"
Zo noemt de fabriek dat als de auto de fabriek verlaat. Dan kan de auto nog best een week op het terrein staan en afwachting van transport.
Maar 9 april afgeleverd, zou me verbazen als die na 2 maart is gebouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
elmo1 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Is hij echt kapot of krassen, anders kun je eventueel wrap eroverheen laten trekken aan beide kanten.
Plastic is flink gedeukt, heb het eerst met sugru + lakstift opgelost, maar was ook benieuwd wat een nieuwe kost. Ik nam ook aan dat zo'n Kona EV gebaseerd is op het brandstofmodel zodat ze op kosten kunnen besparen, maw onderdelen uitwisselbaar zijn. Het verbaast mij enorm dat zo'n dealer dan wekenlang bezig is om de prijs van een spiegel op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

CopyCatz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Plastic is flink gedeukt, heb het eerst met sugru + lakstift opgelost, maar was ook benieuwd wat een nieuwe kost. Ik nam ook aan dat zo'n Kona EV gebaseerd is op het brandstofmodel zodat ze op kosten kunnen besparen, maw onderdelen uitwisselbaar zijn. Het verbaast mij enorm dat zo'n dealer dan wekenlang bezig is om de prijs van een spiegel op te vragen.
Zou een catalogus opzoek actie moeten zijn. Misschien ff paar dealers mailen en om.prijs vragen. Kijken hoe snel je antwoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
  • Laatst online: 12-08-2023
Hoi
Is het mogelijk om bij de vervanging van het hele accupakket ook gelijk een 3 fase noordlader te installeren?
als pleister op de wonde zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
ravi 72 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:22:
Hoi
Is het mogelijk om bij de vervanging van het hele accupakket ook gelijk een 3 fase noordlader te installeren?
als pleister op de wonde zeg maar ;)
Er moeten wereldwijd 80.000+ batterijen worden vervangen, ik vermoed dat ze niet zitten te wachten op individuele dealtjes.. komt nog bij dat de accu er bij een Kona relatief makkelijk onderuit gehaald kan worden, als je over de OBC begint wordt het een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
O ik dacht dat het een veel grotere operatie zou zijn per auto, Die obc waar zit die ergens dan?
gr Ivar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
ravi 72 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:33:
O ik dacht dat het een veel grotere operatie zou zijn per auto, Die obc waar zit die ergens dan?
gr Ivar
Ik had hem al eerder gepost, maar dit document heeft wel overzichtelijke uitleg over de systemen in de Kona:
https://www.hyundai.com.h...y_Response_Guide_0626.pdf

Ook al is het dan bedoeld voor de nooddiensten die ons eventueel moeten redden uit een brandend wrak :)
Op pagina 8 zie je duidelijk dat de batterij er onderaan bevestigd is (kan er op een brug onderuit gehaald worden) met een dikke hoogspanningskabel naar het voorste compartiment waar de OBC ingebouwd is.

[ Voor 16% gewijzigd door CopyCatz op 09-03-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 05:17
Iemand hier toevallig ook last van een schrapend geluid bij het sturen? Het lijkt een beetje of het stuur aanloopt. Merk verder niks in het sturen zelf, maar ga er binnenkort eens mee terug want het klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Vipertje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:38:
Iemand hier toevallig ook last van een schrapend geluid bij het sturen? Het lijkt een beetje of het stuur aanloopt. Merk verder niks in het sturen zelf, maar ga er binnenkort eens mee terug want het klinkt niet goed.
Bij het gedraaid achteruitrijden wel ja, hebben meer mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
Sinds de navigatie is geüpdate kan ik het adres niet meer met de app versturen. De app geeft aan dat het adres is verstuurd maar in de auto is het nergens terug te vinden. Hebben meer mensen hier last van?

Iig nog geen voordelen kunnen vinden van de update... 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
CopyCatz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Ik had hem al eerder gepost, maar dit document heeft wel overzichtelijke uitleg over de systemen in de Kona:
https://www.hyundai.com.h...y_Response_Guide_0626.pdf

Ook al is het dan bedoeld voor de nooddiensten die ons eventueel moeten redden uit een brandend wrak :)
Op pagina 8 zie je duidelijk dat de batterij er onderaan bevestigd is (kan er op een brug onderuit gehaald worden) met een dikke hoogspanningskabel naar het voorste compartiment waar de OBC ingebouwd is.
Helaas weinig kans op makkelijke inbouw van obc en lage kosten ben ik bang
Iemand idee wat obc kost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandho
KevlarD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:59:
[...]

Waar staat die productiedatum dan in dat format? Ik zie alleen een modeljaar staan...

Deze is nog wat specifieker voor Hyundai maar zelfs daar kun je de productiedatum niet uit afleiden, wel de plaats waar de fabriek staat:

ik had de wikibooks pagina voorheen ook gevonden.
Maar de VIN onder de passagierszetel bevat slechts 17 tekens.
Op het Europees kentekenbewijs staan ook 17 tekens gevolgd door haakje-open, 2 cijfers , haakje-dicht. Ik leid daaruit het maandnummer af. Doch dit is slechts mijn veronderstelling, ik vind nergens bevestiging.
Nog een 2de spoor om te onderzoeken zijn de banden. Als de fabrieksbanden er nog opliggen, dan staat daarop een 4 cijfer-code, eerste 2 cijfers zijn productieweek en volgende 2 cijfers productiejaar. Ik ga ervan uit dat Nexen banden aan het eind van de productielijn op de Kona geplaatst worden. Tenzij ze de auto zonder banden op de boot rijden of zonder banden laten staan op de fabrieksparking, kunnen we aan de hand hiervan min of meer de maand van productie van de wagen deduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

jandho schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:03:
[...]

ik had de wikibooks pagina voorheen ook gevonden.
Maar de VIN onder de passagierszetel bevat slechts 17 tekens.
Op het Europees kentekenbewijs staan ook 17 tekens gevolgd door haakje-open, 2 cijfers , haakje-dicht. Ik leid daaruit het maandnummer af. Doch dit is slechts mijn veronderstelling, ik vind nergens bevestiging.
Nog een 2de spoor om te onderzoeken zijn de banden. Als de fabrieksbanden er nog opliggen, dan staat daarop een 4 cijfer-code, eerste 2 cijfers zijn productieweek en volgende 2 cijfers productiejaar. Ik ga ervan uit dat Nexen banden aan het eind van de productielijn op de Kona geplaatst worden. Tenzij ze de auto zonder banden op de boot rijden of zonder banden laten staan op de fabrieksparking, kunnen we aan de hand hiervan min of meer de maand van productie van de wagen deduceren.
Het vin nummer gaat je de productie datum niet opleveren.
Enige wat indicatief is zijn de laatste cijfers, dit is het productie nummer. Deze plus modeljaar plus Ulsan productie locatie gaan bepalend worden voor de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-06 09:19
Snacky817 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:03:
Sinds de navigatie is geüpdate kan ik het adres niet meer met de app versturen. De app geeft aan dat het adres is verstuurd maar in de auto is het nergens terug te vinden. Hebben meer mensen hier last van?

Iig nog geen voordelen kunnen vinden van de update... 😞
Hier hetzelfde probleem. Het ingegeven adres is nergens te bekennen. Verwarmen op afstand doet het gelukkig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
RiB1 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:59:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Het ingegeven adres is nergens te bekennen. Verwarmen op afstand doet het gelukkig nog wel.
Het adres komt binnen op het Gast profiel, geen idee hoe je dat kunt wijzigen naar je eigen profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33
JPGeetje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:47:
[...]

We zijn eruit :) bij de update is er waarschijnlijk een gebruikersinstelling gewijzigd. Het blijkt dat de "Auto Regeneratie" niet meer aanstond. Een instelling waarvan ik mij zelf overigens niet bewust van het bestaan was want zo diep als vandaag ben ik nog nooit in het gebruikersmenu geweest. Enfin, nu werkt het weer zoals voorheen 8)
Ik heb bij elke software update dat deze instelling vervolgens uit staat, en dat de winterstand bv aanstaat. Zullen wel default waardes zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Dirk dO schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:42:
Ik rijd een 2019 kona 64kw. 42.000km nu en kom van ioniq. Bij snelladen was het altijd 77kw, bij de juiste laadpaal natuurlijk. Van 8 tot 79%. zag je altijd rond de 70kw of iets meer.
Na de batterij update is het geen snelladen meer zoals het geweest is. Heb het nu een tijd bijgehouden en kom echt tot deze conclusie.
Leeg bij de laadpaal blijft het laden lang op 53kw hangen 😟
Tot 37% 53kw daarna tot 53% 77kw daarna naar 70kw. Bij 60% al terug naar 56kw !!.
Zijn er meer mensen hier met dezelfde ervaring?.
Dit is exact wat de software update beloofde te gaan doen om oververhitting van de accus te voorkomen. Daarnaast wordt de laatste 10% vd accus ook niet meer gebruikt.

Verwachting is dat dit bij het nieuwe accupakket weer is hersteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevlarD
spidertje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:48:
[...]
Verwachting is dat dit bij het nieuwe accupakket weer is hersteld :)
Van wie komt die verwachting? Of is het meer een hoop? ;)

[ Voor 1% gewijzigd door KevlarD op 11-03-2021 21:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Vipertje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:38:
Als dat schrapend geluid vergelijkbaar is met het geluid van wringend rubber, dan heb ik daar inderdaad last van gehad. De dealer heeft dit hersteld: het stuurhuis is gedemonteerd om (rubberen) delen in te smeren...
Bij mij is het euvel weg. Wat een rust... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Ik heb net High Beem Assist (HBA) in een lange en wisselende 80km/u weg getest, waarbij grootlicht wordt automatisch met dimlicht gewisseld. Het werkt gewoon fantastisch! _/-\o_

Recentelijk zag ik een video van Bjorn, waar hij moest HBA uit zetten zo dat tegenliggers niet verblindt worden. Ik weet het niet meer welke auto dat was, maar Kona deed het werk gewoon zonder enkele fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Usta schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:18:
Ik heb net High Beem Assist (HBA) in een lange en wisselende 80km/u weg getest, waarbij grootlicht wordt automatisch met dimlicht gewisseld. Het werkt gewoon fantastisch! _/-\o_

Recentelijk zag ik een video van Bjorn, waar hij moest HBA uit zetten zo dat tegenliggers niet verblindt worden. Ik weet het niet meer welke auto dat was, maar Kona deed het werk gewoon zonder enkele fouten.
ik vind dat de HBA, zeker op provinciale wegen, vaak laat terugschakelt naar dimlicht

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
Usta schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:18:

Beem? YouTube: Biem meneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 21:04
Mis ik iets of voegen die profielen in het multimedia systeem echt niets toe? Veel meer dan alleen mijn naam en een profielfoto lijk ik niet te kunnen aanpassen...? Ik had gehoopt bijvoorbeeld de hoogte van de HUD ook te koppelen aan mijn profiel omdat mijn vriendin geregeld ook met de auto op pad is. Dan moet ze eerst steeds vanalles aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
KevlarD schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Van wie komt die verwachting? Of is het meer een hoop? ;)
Dat heb ik gelezen in Koreaanse krant. Dus dichtbij de bron :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
Is er nog nieuws over de battery recall ? Ik vond dit artikel over de recall in de US waar de overheidsinstantie zich actief inlaat met de recall. https://www.greencarrepor...for-full-pack-replacement
Is er een Nederlandse of Belgische of EU instantie die ook toezicht houdt hierop?
Een advies van de US overheid sinds de recall van oktober 2020 om software update te doen: "A U.S. recall was issued in October 2020. This involved installing the updated battery-management software, as well as a physical inspection of the battery pack at a dealership, and an advisory to park outdoors and away from structures until the remedy." Heeft er iemand in Nederland of België dergelijk advies gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Ja ook in Nederland gaat de recall er komen. Net als de vorige keer gewoon rustig geduld hebben, er komt vanzelf een brief van Hyundai Nederland op de deurmat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
One-eye864 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:26:
Ja ook in Nederland gaat de recall er komen. Net als de vorige keer gewoon rustig geduld hebben, er komt vanzelf een brief van Hyundai Nederland op de deurmat
Het verschil met Europa is dat een overheidsinstantie in de VS er wel op toeziet dat het wel degelijk gebeurt en liefst vroeger dan later. Dwz Europese eigenaars zullen laatst aan de beurt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
jandho schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Het verschil met Europa is dat een overheidsinstantie in de VS er wel op toeziet dat het wel degelijk gebeurt en liefst vroeger dan later. Dwz Europese eigenaars zullen laatst aan de beurt komen.
Als er een recall is dan is dat gewoon op kenteken bij de RDW bekend?
Die houden bij of een recall ook is uitgevoerd. Garages geven dit, net als bij APK dan door.

Je kan openstaande acties voor jouw auto gewoon inzien bij de RDW. https://ovi.rdw.nl/

Als ik voor mij kijk:
Status terugroepactie(s) Geen terugroepactie(s) geregistreerd

vorige week was dat nog één openstaande recall voor remsysteem update.
en daarvoor was het één openstaande recall voor BMS.

Of zoek je iets anders?

[ Voor 15% gewijzigd door Wackerstamfer op 16-03-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Wackerstamfer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Die houden bij of een recall ook is uitgevoerd. Garages geven dit, net als bij APK dan door.

Je kan openstaande acties voor jouw auto gewoon inzien bij de RDW. https://ovi.rdw.nl/

Als ik voor mij kijk:

Of zoek je iets anders?
@jandho Doelt op de actie vanuit Hyundai om de accu's van Kona's (en enkele Ioniq's) te vervangen die voor 2 maart 2020 in Korea zijn gemaatk.

Wat ik begreep uit het artikel van Autoweek* is het dit keer een vrijwillige terugroepactie dus ik weet neit of deze ook bij de RDW bekend zal worden.

* Bron: Artikel Autoweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
One-eye864 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:40:
[...]
@jandho Doelt op de actie vanuit Hyundai om de accu's van Kona's (en enkele Ioniq's) te vervangen die voor 2 maart 2020 in Korea zijn gemaatk.

Wat ik begreep uit het artikel van Autoweek* is het dit keer een vrijwillige terugroepactie dus ik weet neit of deze ook bij de RDW bekend zal worden.

* Bron: Artikel Autoweek
Tja wat is vrijwillig... Autoweek heeft het weer van BNR. En die heeft het weer van de importeur. "Statements" van de importeur mag je altijd met een flinke korrel zout nemen. Is er ergens een press-release? Ik zou me er nog niet zo druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Wackerstamfer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Tja wat is vrijwillig... Autoweek heeft het weer van BNR. En die heeft het weer van de importeur. "Statements" van de importeur mag je altijd met een flinke korrel zout nemen. Is er ergens een press-release? Ik zou me er nog niet zo druk om maken :)
Tja inderdaad de vraag is hoe vrijwillig, echter zolang er nog niks officieel naar buiten gebracht is neem ik het nog maar even als waarheid aan. Daarnaast maak ik me ook zeker niet druk. Ten eerst omdat mijn Kona uit Tsjechië komt en ten tweede omdat ik denk dat het gevaar wel heeeeeeeel minimaal is (neemt niet weg dat het goed is dat de accu's wel vervangen worden maar verminderd wel de haast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Volgens mijn dealer wordt er wel degelijk een (centrale, niet bij de dealer) terugroepactie georganiseerd. 2 weken geleden gevraagd. Als de dealers het al weten dan gaat het echt wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
daemonix schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:55:
Volgens mijn dealer wordt er wel degelijk een (centrale, niet bij de dealer) terugroepactie georganiseerd. 2 weken geleden gevraagd. Als de dealers het al weten dan gaat het echt wel gebeuren.
Het gaat ook zeker wel gebeuren. Voor mij is hooguit de vraag of hij een moetje is of dat Hyundai het zelf uit voorzorg heeft besloten. Maar inderdaad de actie gaat er komen en zoals zovaak: "Geduld is een schone zaak". Die brief komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 22:35
Ik hoop dat ik de vervangen accu mag houden van mijn Kona!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
Ter info, ik woon in België. Mijn punt is het volgende: in de Verenigde Staten is het de overheid die zorgt dat de autobouwer verplicht wordt om de recall uit te voeren, zie ook de link naar het artikel met het advies van de overheid om o.a. buiten te parkeren. Zie ook Dieselgate. Mijn vraag is of men het bij jullie in Nederland en bij mij in België overlaat aan de goodwill van de autoconstructeur? Of is er een controle-instantie die erop toeziet dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren? Het lijkt erop dat er geen toezicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

wjuc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:05:
Ik hoop dat ik de vervangen accu mag houden van mijn Kona!
Haha. Nee die gaan ze zelf natuurlijk hergebruiken omdat er veel restwaarde is. De behuizing kan zo weer ingezet en van alle losse pouch cells kunnen ze de grondstoffen terugwinnen voor nieuwe cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:12
jandho schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:32:
Ter info, ik woon in België. Mijn punt is het volgende: in de Verenigde Staten is het de overheid die zorgt dat de autobouwer verplicht wordt om de recall uit te voeren,...
Voor Nederland is dit wettelijk vastgelegd - en dus verplicht.
https://www.rdw.nl/zakeli...-voertuigen-en-onderdelen

Zodra de terugroepactie is geregistreerd, is dit op elke auto waarop dit van toepassing is terug te zien op basis van het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:13
Vraagje voor degene die Android Auto gebruiken. Is het mogelijk dat als je navigeert middels Android Auto je het kleine scherm van de navigatie kunt zien als je radio luistert?

Nu heb ik het opgelost door tijdens het navigeren de radio 2 app op mijn telefoon aan te zetten, maar dit werkt natuurlijk niet optimaal.
Als ik het de radio ervoor heb, hoor ik wel de stem van Google Maps maar die dus geen beeld :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Usta
Als je met Power/Volume knoop radio aan zet (gewoon kort indrukken), dan moet je kunnen radio luisteren, terwijl Google Maps op scherm blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
Michel B. schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Voor Nederland is dit wettelijk vastgelegd - en dus verplicht.
https://www.rdw.nl/zakeli...-voertuigen-en-onderdelen

Zodra de terugroepactie is geregistreerd, is dit op elke auto waarop dit van toepassing is terug te zien op basis van het kenteken.
Dank voor de informatie. Gisteren werd ik telefonisch gecontacteerd door de Hyundai verdeler waar ik de Kona 2de hands had gekocht. De vraag was initiëel om de auto binnen te doen voor onderhoud. Toen ik vroeg waarom er reeds onderhoud nodig was voor een wagen die ik bij hen 2,5 maand geleden kocht, ging het volgens hen om 2 terugroepacties, 1ste voor software upgrade en kabels, 2de voor batterij vervanging. Ik zou best een volledige dag voorzien ten vroegste binnen 3 weken. Aangezien dit bedrijf voor mij redelijk ver lag, stelde ik voor dat ik eerst een verdeler dichterbij contacteerde om daar de wagen binnen te brengen. Ik belde de lokale verdeler, die vroeg het chassisnummer en zag op zijn systeem maar 1 actie, namelijk software en kabels. Van een batterij stond er niets beweerde hij. Hij stelde voor om de andere verdeler te bellen en mij dan terug te bellen. Ik heb niets hiervan op mail of papier. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevlarD
jandho schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Dank voor de informatie. Gisteren werd ik telefonisch gecontacteerd door de Hyundai verdeler waar ik de Kona 2de hands had gekocht. De vraag was initiëel om de auto binnen te doen voor onderhoud. Toen ik vroeg waarom er reeds onderhoud nodig was voor een wagen die ik bij hen 2,5 maand geleden kocht, ging het volgens hen om 2 terugroepacties, 1ste voor software upgrade en kabels, 2de voor batterij vervanging. Ik zou best een volledige dag voorzien ten vroegste binnen 3 weken. Aangezien dit bedrijf voor mij redelijk ver lag, stelde ik voor dat ik eerst een verdeler dichterbij contacteerde om daar de wagen binnen te brengen. Ik belde de lokale verdeler, die vroeg het chassisnummer en zag op zijn systeem maar 1 actie, namelijk software en kabels. Van een batterij stond er niets beweerde hij. Hij stelde voor om de andere verdeler te bellen en mij dan terug te bellen. Ik heb niets hiervan op mail of papier. Ik wacht af.
Dat zou betekenen dat er langzaam toch wat los begint te komen en dat is eigenlijk al sneller dan ik had verwacht. Maar het gaat hier om Vlaanderen, denk ik? Want de manier waarop de operatie wordt aangepakt (centraal, decentraal) kan natuurlijk van land tot land verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb nu via de baas een Lease Kona sinds 1 januari, en er zit dik 8k op de teller.

Sinds december vorig jaar lees ik dit topic maar ook de andere topics over elektrische auto's. Elke avond klik ik ze even open en lees ze door. Bijvoorbeeld die van Kia, Tesla of VW. Ook de algemene topics waar de overige merken (Zoe, Ampera etc) aan bod komen lees ik even door.

Elke keer dat ik het subforum "Verkeer en Vervoer" open baal ik een beetje dat het Kona topic geen tot weinig nieuwe berichten heeft... Het is hier best stil in het topic buiten dat we nu wellicht een nieuwe accu krijgen.

---------
Conclusie: De Kona heeft weinig bugs en problemen?

Althans.. ikzelf heb eigenlijk in die 3 maanden met 8k ook niet echt problemen gehad.

Dus .. als iemand echt negatief wilt zijn.. doe het dan eens! Post eens je bugs of problemen waar je van baalt. Ookal zijn het first world problems :)

Voor mijzelf

- Geen draadloos Apple Carplay
- Niet tot stilstand komen door gas los te laten
- Opstart melding op display duurt soms lang
- Ruitenwisser en sneeuw werkt niet goed
- Veel ruimte onder motorkap maar geen frunk
- Weinig kofferbakruimte
- Melding dat je stuur vast moet houden komt nogal snel
- Headsup display text niet in hoogte verstelbaar (enkel links rechts)
- Draadloos opladen GSM word erg warm

Echte problemen of bugs... Ik kan ze niet vinden? Maar als je dat wel hebt... Laat het weten!!!

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz

fokking irritant, volgens mij checkt ie eerst de verbinding for no reason..

Auto setting gaat ie soms in een turbo stand dat ik denk dat ze eraf vliegen...

Huh? rijd jij met de auto op z'n kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:41
World Citizen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:15:
Dit kan wel door de linker 'flipper' ingeknepen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

CopyCatz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:17:

fokking irritant, volgens mij checkt ie eerst de verbinding for no reason..
Klopt. Is een probleem in verbinding!.

Auto setting gaat ie soms in een turbo stand dat ik denk dat ze eraf vliegen...
Ik baal ervan dat alles vast zat gevroren. Heel die bak bij je ruitenwisser zit vol sneeuw en dan kan je niet sproeien.

Huh? rijd jij met de auto op z'n kant?
Ik zit kennelijk niet helemaal recht ofzo.
Het kan echt aan mij liggen maar ik zie de tekst niet mooi in het midden omdat ik het niet goed kan afstellen. Maar laten we het erop houden dat het mijn persoonlijke probleem is :+
jordeeeh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:20:
[...]

Dit kan wel door de linker 'flipper' ingeknepen te houden.
Ja maar luxe probleem :+

Ik zou graag willen dat dit ook met het pedaal gaat. Nu stop ik soms met het pedaal om dan vervolgens inderdaad even de flipper aan te trekken om stil te blijven staan. #first world problem.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:51
Ik baal ervan dat android auto niet full screen is.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 09:09
Ik heb nu via de baas een Lease Kona sinds 1 januari, en er zit dik 8k op de teller.

Sinds december vorig jaar lees ik dit topic maar ook de andere topics over elektrische auto's. Elke avond klik ik ze even open en lees ze door. Bijvoorbeeld die van Kia, Tesla of VW. Ook de algemene topics waar de overige merken (Zoe, Ampera etc) aan bod komen lees ik even door.

Elke keer dat ik het subforum "Verkeer en Vervoer" open baal ik een beetje dat het Kona topic geen tot weinig nieuwe berichten heeft... Het is hier best stil in het topic buiten dat we nu wellicht een nieuwe accu krijgen.

---------

Althans.. ikzelf heb eigenlijk in die 3 maanden met 8k ook niet echt problemen gehad.

Dus .. als iemand echt negatief wilt zijn.. doe het dan eens! Post eens je bugs of problemen waar je van baalt. Ookal zijn het first world problems :)

Voor mijzelf

- Weinig kofferbakruimte

Echte problemen of bugs... Ik kan ze niet vinden? Maar als je dat wel hebt... Laat het weten!!!
Een Frunk is bij derden verkrijgbaar.

Haal het schuimprofiel uit de bodem van de koffer en je hebt meteen meer ruimte.

Het headup display is WEL in hoogte verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04

Voor mijzelf

- Weinig kofferbakruimte

Eens met alle bovenstaanden, enkel 'weinig kofferbakruimte' vind ik wat oneerlijk in dit rijtje want dat kon je vooraf al weten door gewoon bij de showroom in de achterbak te kijken.

En voor mij nog de toevoegingen:
- geen app verbinding om op afstand voor te verwarmen (Kona 2019 model)
- Onhandig dat de laadkabel door de auto snel weer vergrendeld wordt na ontgrendelen. Geen idee hoe beter te omschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22
vanaalten schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Eens met alle bovenstaanden, enkel 'weinig kofferbakruimte' vind ik wat oneerlijk in dit rijtje want dat kon je vooraf al weten door gewoon bij de showroom in de achterbak te kijken.

En voor mij nog de toevoegingen:
- geen app verbinding om op afstand voor te verwarmen (Kona 2019 model)
- Onhandig dat de laadkabel door de auto snel weer vergrendeld wordt na ontgrendelen. Geen idee hoe beter te omschrijven...
2019 Premium versie hier. Inmiddels bijna 50.000 km gereden.

- Dealer snapt er helemaal niets van (Dordrecht). Weet echt niets van elektrische auto's, van de principes ervan enzovoort. Overduidelijk geen tweakers daar. De monteurs kennen de techniek wel maar hebben overduidelijk geen ervaring met elektrisch rijden. Voor antwoorden kan je beter hier op tweakers zijn.
- Ik vind de vering te stug/hard/oncomfortabel. Had ik misschien kunnen weten na de korte proefrit.
- Standaard banden (Nexen) zijn vreselijk. Lawaaiig, slippen snel, echt volledig bagger.
- Verlichting gaat te snel uit als je het contact utizet. Ik weet niet hoe deze functie heet maar het gaat te snel.in ieder geval te kort om je laadkabel nog aan te kunnen sluiten. Net als ik met de laadkabel bij de voorkant van de auto ben is het licht uit.
- Ontgrendeling laadklepje duurt te kort na ontgrendelen deuren.
- Melding dat je stuur vast moet houden komt nogal snel (ook als ik het stuur echt wel vast heb maar niet beweeg).

Ondanks bovenstaande commentaar ben ik verder wel tevreden hoor. Maar er zijn gewoon verbeterpunten.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10
Kennelijk is Hyundai iets aan het wijzigen aan de BlueLink App en het koppelen van BlueLink aan MijnHyundai. In ieder geval werkt BlueLink nu niet meer en kan ik met geen mogelijkheid meer inloggen. Je moet een hele serie van (onduidelijke) schermen door, herhaald opnieuw inloggen op BlueLink en MijnHyundai en wachtwoorden wijzigen - totdat je doodleuk de melding "De huidige verbinidng is overbelast. Probeer het opnieuw over enkele minuten." krijgt. Kortom: een drama!
Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Voor update navigatie software reageerde de display sneller
Verlichting timer koplampen (heet: follow me home functie, zie pagina 3-107) en kun je ook op +/- 5 minuten zetten! RTFM
Weinig bagageruimte ; dan had je de KIA E-NIRO moeten nemen ipv de KONA-EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
MaxLaadvermogen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:05:
Kennelijk is Hyundai iets aan het wijzigen aan de BlueLink App en het koppelen van BlueLink aan MijnHyundai. In ieder geval werkt BlueLink nu niet meer en kan ik met geen mogelijkheid meer inloggen. Je moet een hele serie van (onduidelijke) schermen door, herhaald opnieuw inloggen op BlueLink en MijnHyundai en wachtwoorden wijzigen - totdat je doodleuk de melding "De huidige verbinidng is overbelast. Probeer het opnieuw over enkele minuten." krijgt. Kortom: een drama!
Ben ik de enige met dit probleem?
Nou dat het issues oplevert is wel zeker ja.... mijn enige tip is, maar userid en wachtwoord gelijk aan je oude account, want het werkt nogal niet transparant totdat ze helemaal over zijn op de nieuwe accounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 14:52
Wackerstamfer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Als ik voor mij kijk:

Of zoek je iets anders?
Ik snel kijken : software update nodig.door verstoring kan elektrisch remsysteem soms niet werken. Mogelijk letselschade.
Zou dealer hier niet een berichtje over gestuurd moeten hebben?

Iig dank voor de tip/link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Kona 2020: zeer tevreden! Wat zou ik nog meer wensen?
- Over The Air Updates!
- Volledige one pedal driving (auto komt tot stilstand nadat gaspedaal is los)
- Android auto display in volle scherm (zou tof zijn als het ook draadloos kon)
- Perfecte integratie van oplaadpunten in navigatie, zelfs als er geen route is geselecteerd.
- Maps en Navigatie op huis nummer beschikbaar om te zoeken, up to date zijn en meer duidelijk rijbanen begeleiding hebben. Als dit te veel moeite is om zelf ontwikkelen, do maar geween Google Maps en Navigatie.
- BlueLink app wat vlotter, real-time en meer functies had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
benme schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Ik snel kijken : software update nodig.door verstoring kan elektrisch remsysteem soms niet werken. Mogelijk letselschade.
Zou dealer hier niet een berichtje over gestuurd moeten hebben?

Iig dank voor de tip/link!
Voor deze terugroepactie hebben wij weken (misschien wel maanden geleden) een brief gehad van Hyundai Nederland met verzoek naar de dealer te gaan. Als jij die niet gehad hebt zou ik even contact opnemen met je lokale dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

One-eye864 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Voor deze terugroepactie hebben wij weken (misschien wel maanden geleden) een brief gehad van Hyundai Nederland met verzoek naar de dealer te gaan. Als jij die niet gehad hebt zou ik even contact opnemen met je lokale dealer
Voor terugroepacties kun je beter op autoweek kijken. Die weten het zelfs nog voor de rdw :-).
Bij de esp heeft het 4 weken geduurd na melding op rdw voordat ik een brief kreeg van hyundai. is het een eigen koop? Anders krijgt de leasemaatschappij de brief en die moeten jouw weer informeren.

Zou nu ook een nationale wasbon krijgen omdat er al een aantal terugroepactie op korte termijn waren.

[ Voor 7% gewijzigd door elmo1 op 23-03-2021 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 09:09
elmo1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 06:45:
[...]

Voor terugroepacties kun je beter op autoweek kijken. Die weten het zelfs nog voor de rdw :-).
Bij de esp heeft het 4 weken geduurd na melding op rdw voordat ik een brief kreeg van hyundai. is het een eigen koop? Anders krijgt de leasemaatschappij de brief en die moeten jouw weer informeren.

Zou nu ook een nationale wasbon krijgen omdat er al een aantal terugroepactie op korte termijn waren.
Bij ons kwam de brief voor de recall m.b.t. ESP wel netjes op tijd en kregen we van de dealer WEL een wasbon. Zo kan het dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Wasbon?? uhh, waar heeft dat gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bij ons wast de dealer standaard de auto als ze iets doen... Geen wasbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:20:
Wasbon?? uhh, waar heeft dat gestaan?
Stond in de brief van hyundai die over de esp ging. De dealer heeft nooit contact opgenomen over wat voor terugroep actie. Zelf de vorige beurt verschoven omdat ik wist dat er een terugroepactie kwam maar dealer wist van niks
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:48:
Bij ons was de dealer standaard de auto als ze iets doen... Geen wasbon.
Dat is standaard service die hyundai dealers moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho

---------

Voor mijzelf

- Weinig kofferbakruimte

Rij sinds 3 maanden met een 2de hands Kona bouwjaar 2019
grootste ergernissen
- het ontzettend traag laden (mono-fase) aan +/- 4,2 kWh aan openbare laadstations van 11kWh.
- de slechte Nexen Nfera banden, heb ik na 1000 km vervangen door Goodyear Efficientgrip P2, even goede rolweerstand, veel betere grip en kortere remafstand.
- de lullige gloeilampjes in de achterlichten, passen als een varken op een tang bij een puur elektrische auto.
- geen warmtepomp, om wat extra energie te sparen tijdens winterweer. Net zoals led-lichten zou moeten standaard zijn op dit soort wagens.
Tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Al bij al valt het dus echt mee met "problemen". Ik lees niet echt dat mensen storingen of defecten hebben. Het zijn voornamelijk features die we missen of dingen die wat handiger kunnen zijn. Ik ben zelf bang dat we die niet meer gaan krijgen.. maar ik kan nu ook niet echt klagen.

Ik zit me nog steeds af te vragen wat er nu als eerste stuk gaat aan mijn auto. :)... Als je dit topic doorleest word dat niet echt duidelijk. En dat is natuurlijk goed nieuws.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@jandho Geen WP?, Geen Ledkoplampen? Geen ledachterlichten? Import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Gratis wasbeurt : in mijn brief (12-1-2021) over ESP van de importeur staat hier niets over.

Pagina: 1 ... 74 ... 139 Laatste