Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 75 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jandho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Rij sinds 3 maanden met een 2de hands Kona bouwjaar 2019
grootste ergernissen
- het ontzettend traag laden (mono-fase) aan +/- 4,2 kWh aan openbare laadstations van 11kWh.
Dat kun je de Kona niet verwijten, wel de laadpaal. 22 kW laadpaal kiezen.
- de slechte Nexen Nfera banden, heb ik na 1000 km vervangen door Goodyear Efficientgrip P2, even goede rolweerstand, veel betere grip en kortere remafstand.
Klopt, zelfs de leasemaatschappij had dat door en heeft ze laten vervangen
- de lullige gloeilampjes in de achterlichten, passen als een varken op een tang bij een puur elektrische auto.
- geen warmtepomp, om wat extra energie te sparen tijdens winterweer. Net zoals led-lichten zou moeten standaard zijn op dit soort wagens.
Dan heb je het verkeerde model gekozen. ;) Kun je de auto niet verwijten
Tot nu toe geen problemen gehad.
En zo hoort het ook. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:44

XallaX

Meow

spidertje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:48:
[...]Dit is exact wat de software update beloofde te gaan doen om oververhitting van de accus te voorkomen. Daarnaast wordt de laatste 10% vd accus ook niet meer gebruikt.
Verwachting is dat dit bij het nieuwe accupakket weer is hersteld :)
Herkenbaar ...

Auto gaat binnenkort naar de dealer:
- capaciteit 10-15% lager dan normaal bij lagere temperaturen (320-330 is veel nu bij accu 'vol' normaal 360-370 (zomer 475)
- snelladen kom niet meer boven de 40kW uit ongeacht de lading van de accu's.
- normaal laden wordt regelmatig afgebroken (kan met moeite laden herstarten via de app)
- verbinding met Hyundai live regelmatig niet online, daardoor geen middenscherm maar draaiend cirkeltje totdat er verbinding is of hele trage start van het systeem.
- vocht in beide bovenste koplampen
- radarunit nog steeds niet ok.

Totaal geen info vanuit Hyundai over maatregelen i.v.m. accu problemen, blijkbaar wel ongevraagd zaken aangepast ten koste van specificaties?

Geen oplossing hiervoor op korte termijn = wat mij betreft doei Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zo te zien heb je @XallaX helemaal geen Kona die gevoelig is voor de accuproblemen, maar een 3 fase ladende, dus Tsjechische MY 2020, want je hebt ook een App... De Kona past het bereik aan aan je rijstiijl, wellicht zit daar het probleem?

Bijna ieder merk heeft wel problemen met de live services, dat is Hyundai ook niet vreemd. Vocht en radar unit niet ok is inderdaad niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
daemonix schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Dat kun je de Kona niet verwijten, wel de laadpaal. 22 kW laadpaal kiezen.
Het gaat om openbare laadpalen van Allego in België, deze laadpalen worden geafficheerd als 22kWh, er zit aan weerszijde een Chademo-2 connector op, waardoor de laadpaal volgens de fabrikant 22kWh aflevert , in praktijk 11kWh per connector. De apps van Smoov en New-motion, duiden per connector correct de theoretische laadcapaciteit van 11kWh aan. Andere merken van laadpalen zijn in België dun gezaaid, heb ik dus nog niet kunnen proberen. Ik blijf erbij dat deze laadpalen de Kona mono-fasig opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:44

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

jandho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Ik blijf erbij dat deze laadpalen de Kona mono-fasig opladen.
Heb je een 1-fase uitvoering? Dan klopt dit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

heijnders

J. Heijnders

Mij aangemeld bij tronity.io en gekoppeld met ABRP

Koppeling gaat ok. Tegen valt de actuele data die tronity ophaalt van mijn Kona.

Iemand ervaring met de Kona en tronity.io?

Denon Avr-x4400h+ Samsung UE55um8000 + B&W DM305 +Hyundai Kona 64 (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Twiek-San schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Heb je een 1-fase uitvoering? Dan klopt dit toch?
Enkelfase Kona’s hebben geen app, dus het klopt niet. Bovendien zal op de paal het piekvermogen staan, en vermoedelijk kan deze paal dat dan weer niet continu leveren?

Heb je wel een 3 fase laad kabel?

[ Voor 5% gewijzigd door daemonix op 25-03-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13
In het begin denk je "cool een auto met een app", maar als je op een gegeven moment maar iedere dag het multimediasysteem gaat resetten uit angst dat de verbinding weer eens weg is wanneer je het echt nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 18:16

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wat ik me afvraag waar gebruiken de mensen van het 2020 model de app nu voor?
Mis de app zelf niet namelijk. Er is maar 1 situatie die ik kan bedenken en dat is in de zomer en de auto staat geparkeerd dat het handig is om alvast te koelen maar weet niet of hij dan aan de stekker moet staan.

Waar gebruiken jullie de app voor of is het gewoon een gimmick?

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Laatst online: 21:44

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

IMHO: meer gimmick dan nut. Op de Outlander kon het ook via het www: koelen en voorverwarmen. Zeker 2 keer gebruikt. :)

Maar er zullen best rijders zijn die “niet zonder kunnen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jandho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:29:
Het gaat om openbare laadpalen van Allego in België, deze laadpalen worden geafficheerd als 22kWh, er zit aan weerszijde een Chademo-2 connector op, waardoor de laadpaal volgens de fabrikant 22kWh aflevert ,
Chademo is een DC connector om snel te laden. Voor zover ik weet zit dat op geen enkele Kona. Op zich kan je wel DC laden met 11kW, maar heel logisch is dat niet. De meeste Chademo snelladers zijn 50kW (althans wel in Nederland). De meeste openbare laadpalen zijn ook AC en niet DC.

Bedoel je een Mennekes Type-2 aansluiting?

Afgezien van het feit dat vaak informatie over laadpalen in apps niet kloppen zijn er tegenwoordig ook laadpalen die eerst "verdelen" en pas later sneller gaan laden. Ik weet niet wat in België een gebruikelijk netaansluiting voor een openbare laadpaal is, maar in Nederland zijn ze vaak op 3 fasen 25A aangesloten. Als je dan aansluit krijg je eerst maar ongeveer 12A. Pas na een paar minuten (als er geen andere EV aangesloten is) gaat dit dan omhoog naar 16A.

Wat ook nog kan is dat je laadkabel niet goed is. Als je (om wat voor reden dan ook) ineens maar een 1 fase laadkabel hebt dan kan je natuurlijk ook niet op 3 fasen laden.

Je schrijft dat je met ongeveer 4,2 kW kan laden. Dat is een hele rare waarde voor een 1 fasige EV. Althans wel in Nederland, want dan zou de laadpaal ongeveer 18A moeten leveren cq 12,4 kW moeten zijn (op 3 fasen). Is dat wel een gebruikelijke netaansluiting in België?

Wat mij meer voor de hand lijkt te liggen is dat je maar op 6A aan het laden bent, maar wel op 3 fasen. Immers 3 * 6 * 230 = 4140W en dat is wel heel dicht in de buurt van 4,2 kW.

Heb je in je auto ingesteld dat je traag wil laden? Of zou de weerstand in je laadkabel kapot/losgeraakt zijn waardoor de laadpaal niet meer kan bepalen wat de maximale A is die geleverd kan worden en dus op het minimum van 6A blijft hangen.

Als het niet de instelling in je EV is, heb je dan misschien een familielid/collega/buurman waarvan je eens een laadkabel kan lenen om te zien of het dan beter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
JeroenE schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Chademo is een DC connector om snel te laden. Voor zover ik weet zit dat op geen enkele Kona. Op zich kan je wel DC laden met 11kW, maar heel logisch is dat niet. De meeste Chademo snelladers zijn 50kW (althans wel in Nederland). De meeste openbare laadpalen zijn ook AC en niet DC.

U heeft gelijk wat de naam van de connector betreft, het is een Mennekes Type-2.
Maar ter mijner verdediging voor deze fout, ik heb de naam Chademo gehaald uit de website van de stad Gent:
"Hoe kan je laden en betalen?
De publieke laadpalen beschikken over 2 connectoren van het type Chademo 2....
Laadpalen van Allego
Laadpalen van Bluecorner nv"
Dit komt zo uit hun site https://stad.gent/nl/mobi...ijden-publieke-laadpunten

Blijft het feit dat ik slechts kan laden aan ongeveer 4,2kWh op elk van de Allego openbare laadpalen. Mijn kennis heeft een gloednieuwe full-hybrid van BMW, deze laadt eveneens ongeveer even traag op die laadpaal. Ik zal toch eens vragen of ik zijn kabel kan gebruiken en met een andere kabel proberen zoals u voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
jandho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:20:
U heeft gelijk wat de naam van de connector betreft, het is een Mennekes Type-2.
Geene probleem hoor, iedereen moet het leren. Ik ben wel oud, maar je hoeft mij ook geen u te noemen :)
Maar ter mijner verdediging voor deze fout, ik heb de naam Chademo gehaald uit de website van de stad Gent:
Dat komt er van als ambtenaren ook ergens geen verstand van hebben. Wellicht wil je nog de moeite nemen om hun te informeren over deze fout.
Mijn kennis heeft een gloednieuwe full-hybrid van BMW, deze laadt eveneens ongeveer even traag op die laadpaal.
Volgens mij zijn er geen hybrids die met 3 fasen laden, dus dat kan je zo maar niet vergelijken. Met een beetje pech heeft je kennis dan ook maar een 1-fase laadkabel. Als je auto maar met 6A wil laden zal je met een 1 fase kabel nog maar rond de 1,4 kW kunnen laden. Als je wel 3,6 kW kan laden op een 1 fase kabel dan ligt het er in ieder geval niet aan dat je auto maar met maximaal 6A wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 12:19
elmo1 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:49:
Mis de app zelf niet namelijk. Er is maar 1 situatie die ik kan bedenken en dat is in de zomer en de auto staat geparkeerd dat het handig is om alvast te koelen maar weet niet of hij dan aan de stekker moet staan.

Ben benieuwd
Voorverwarmen vooral, zodat ik niet hoef te krabben.
En controleren hoever het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
[...]

Je schrijft dat je met ongeveer 4,2 kW kan laden. Dat is een hele rare waarde voor een 1 fasige EV. Althans wel in Nederland, want dan zou de laadpaal ongeveer 18A moeten leveren cq 12,4 kW moeten zijn (op 3 fasen). Is dat wel een gebruikelijke netaansluiting in België?

Wat mij meer voor de hand lijkt te liggen is dat je maar op 6A aan het laden bent, maar wel op 3 fasen. Immers 3 * 6 * 230 = 4140W en dat is wel heel dicht in de buurt van 4,2 kW.

Heb je in je auto ingesteld dat je traag wil laden? Of zou de weerstand in je laadkabel kapot/losgeraakt zijn waardoor de laadpaal niet meer kan bepalen wat de maximale A is die geleverd kan worden en dus op het minimum van 6A blijft hangen.
Ik heb de specificaties van de openbare laadpalen gevonden op de site van het Vlaams gewest :
https://www.milieuvriende...blieke-laadinfrastructuur
"De laadpalen hebben volgende kenmerken:

Elke laadpaal is uitgerust met 2 laadpunten voor Mode 3
Elk van beide laadpunten kan 11 kW leveren. Dit vermogen geldt voor driefasig laden
Als jouw EV enkel monofasig kan laden, dan krijg je maximaal 3,7 kW
"

Uit mijn laadgeschiedenis:
duur - volume kWh - starttijd - volume/u
4u23m - 19 - 14:16 - 4,33
1u50m - 8,2 - 10:58 - 4,47
4u22m - 19 - 18:19 - 4,35
5u35m - 15 - 11:26 - 2,68 (er stond 2de wagen te laden)
1u24m - 6,4 - 15:40 - 4,57

Waar vind ik in de instelling van de wagen dat er maar aan 6A zou geladen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:24
@jandho Volgens mij voor instellen: pagina H13 (model 2020- 3 fase)

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 21:10
daemonix schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:23:
[...]

Enkelfase Kona’s hebben geen app, dus het klopt niet. Bovendien zal op de paal het piekvermogen staan, en vermoedelijk kan deze paal dat dan weer niet continu leveren?

Heb je wel een 3 fase laad kabel?
Dit is niet (helemaal) waar. Een tijd terug kwamen we op Facebook erachter dat (in ieder geval de Belgische) 39 kWh versie slechts 1 fase is maar wel gewoon een app heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

[...]

Afgezien van het feit dat vaak informatie over laadpalen in apps niet kloppen zijn er tegenwoordig ook laadpalen die eerst "verdelen" en pas later sneller gaan laden. Ik weet niet wat in België een gebruikelijk netaansluiting voor een openbare laadpaal is, maar in Nederland zijn ze vaak op 3 fasen 25A aangesloten. Als je dan aansluit krijg je eerst maar ongeveer 12A. Pas na een paar minuten (als er geen andere EV aangesloten is) gaat dit dan omhoog naar 16A.

Wat ook nog kan is dat je laadkabel niet goed is. Als je (om wat voor reden dan ook) ineens maar een 1 fase laadkabel hebt dan kan je natuurlijk ook niet op 3 fasen laden.

Als het niet de instelling in je EV is, heb je dan misschien een familielid/collega/buurman waarvan je eens een laadkabel kan lenen om te zien of het dan beter gaat?
Ik laad bij 1 paal ook 4,2kw, ik laat 1 fase en de paal is11kw. Het is dus mogelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jhb62 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:32:
Ik laad bij 1 paal ook 4,2kw, ik laat 1 fase en de paal is11kw. Het is dus mogelijk :)
Nee, dat kan gewoon technisch niet. Als je met 16A op 1 fase 4,2 kW wil laden moet de netspanning niet 230 maar 263V zijn. De maximale toegestane netspanning in Nederland is 253V.

De kans is heel groot dat de informatie over de paal niet klopt en het dus helemaal geen 11 kW laadpaal is. In Nederland kan dit best gebeuren als je bij een laadpaal aan het laden bent met een 25A netaansluiting. Dat komt ook omdat je in de meeste (alle?) apps niet kan opgeven dat het een 15, 16, of 17kW laadpaal is. Meestal kan je alleen kiezen uit 11kW of 22kW.

Het kan dus best dat een laadpaal met 2 aansluitingen op de ene kant 19A beschikbaar maakt en op de andere 6A zodat de ene kant sneller kan laden dan de andere kant. Dat gebeurd vooral als op de andere kant niemand is aangesloten natuurlijk. Maar het kan ook zo zijn dat een laadpaal zelfs tot 25A op de ene kant beschikbaar maakt (en dus niets op de andere kant; daar staat dan toch niemand te laden). Dan kan je zelfs met 5,8 kW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
jandho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Rij sinds 3 maanden met een 2de hands Kona bouwjaar 2019
grootste ergernissen
- het ontzettend traag laden (mono-fase) aan +/- 4,2 kWh aan openbare laadstations van 11kWh.
- de slechte Nexen Nfera banden, heb ik na 1000 km vervangen door Goodyear Efficientgrip P2, even goede rolweerstand, veel betere grip en kortere remafstand.
- de lullige gloeilampjes in de achterlichten, passen als een varken op een tang bij een puur elektrische auto.
- geen warmtepomp, om wat extra energie te sparen tijdens winterweer. Net zoals led-lichten zou moeten standaard zijn op dit soort wagens.
Tot nu toe geen problemen gehad.
Dan heb je een Belgische import. Alle KONA's in Nederland geleverd zijn altijd voorzien van een warmtepomp. Eerste generatie van de KONA was wel "maar" uitgevoerd met een 1-fase lader. Die laadt idd minder snel dan 11kW.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@krizzziz Het is geen import, @jandho woont in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
In België moest / moet je ook bij de 64kwh voor de WP een speciaal "pakket" kopen, waar ook de WP in zat / zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Heftige kleurtjes voor de New Kona in België!
Dive in Jeju en ... Bronze : oef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:58
World Citizen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:15:

Echte problemen of bugs... Ik kan ze niet vinden? Maar als je dat wel hebt... Laat het weten!!!
Geen bugs maar ergenissen
- Met stipt op 1, de melding dat je je handen aan het stuur moet houden. Vooral in langzaamrijdend verkeer waar stuurbewegingen niet nodig zijn maar ik wel de cruise-control gebruik om niet te hoeven remmen/gas geven. Reden voor mij om de hele functie regelmatig uit te zetten.
- Cruise-control en auto-hold moet je elke keer opnieuw aanzetten als je de auto start.
- Als je op sportstand rijdt en de auto opnieuw start, staat hij weer in een andere stand en moet weer opnieuw in de sportstand gezet worden.
- Slechts 1 USB poort, Android Auto en een USB met muziek gaat niet tegelijk.

Voor de rest alleen positief. Na de updates is dat irritante gestotter als je gas bijgeeft op de cruisecontrol ook verdwenen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

JeroenE schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Nee, dat kan gewoon technisch niet. Als je met 16A op 1 fase 4,2 kW wil laden moet de netspanning niet 230 maar 263V zijn. De maximale toegestane netspanning in Nederland is 253V.

De kans is heel groot dat de informatie over de paal niet klopt en het dus helemaal geen 11 kW laadpaal is. In Nederland kan dit best gebeuren als je bij een laadpaal aan het laden bent met een 25A netaansluiting. Dat komt ook omdat je in de meeste (alle?) apps niet kan opgeven dat het een 15, 16, of 17kW laadpaal is. Meestal kan je alleen kiezen uit 11kW of 22kW.

Het kan dus best dat een laadpaal met 2 aansluitingen op de ene kant 19A beschikbaar maakt en op de andere 6A zodat de ene kant sneller kan laden dan de andere kant. Dat gebeurd vooral als op de andere kant niemand is aangesloten natuurlijk. Maar het kan ook zo zijn dat een laadpaal zelfs tot 25A op de ene kant beschikbaar maakt (en dus niets op de andere kant; daar staat dan toch niemand te laden). Dan kan je zelfs met 5,8 kW laden.
Volgens de app van mm is het een 11kw paal dit meldt smoov ook. Het is een alego paal. De kona zegt 4,2kw. Het is ook alleen bij deze paal. Bij een 22kw paal laat ik 7,2kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jhb62 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Volgens de app van mm is het een 11kw paal dit meldt smoov ook. Het is een alego paal. De kona zegt 4,2kw. Het is ook alleen bij deze paal. Bij een 22kw paal laat ik 7,2kw
Wat @JeroenE zegt klopt. Het is dus feitelijk geen 11kW paal, mazzel hebben dus dat je hier wat sneller laadt dan volgens de laadpaaldatabase mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 00:50
jordeeeh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Voorverwarmen vooral, zodat ik niet hoef te krabben.
En controleren hoever het laden is.
Ook om te kunnen controleren waar de auto is en hoeveel energy zit in accu.
Ik mis wel weergave van real-time laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
Jhb62 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Dus je hebt dit ook voor? In welke regio laad je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 14:49
Ook dit topic heb ik net pas gevonden :)

Voor onderhoud wil ik een Hyundai dealer kiezen in Waalwijk, Breda, Gorinchem of Dordrecht.
Plekken waar ik namelijk voor mijn werk regelmatig kom waardoor onderhoud makkelijk in te plannen is.
Regelmatig van garage wisselen zie ik niet zitten aangezien ik toch graag een "band"met ze opbouw.

Welke zouden jullie mij aanbevelen vanwege uiterste positieve ervaringen?
Negatieve ervaringen ben ik niet op uit want daar zullen alle dealers wel voor in aanmerking komen.

Vooral die een vriendelijke buitengewoon goede service geven ben ik naar opzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26
Pandarrama schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:13:
Ook dit topic heb ik net pas gevonden :)

Voor onderhoud wil ik een Hyundai dealer kiezen in Waalwijk, Breda, Gorinchem of Dordrecht.
Plekken waar ik namelijk voor mijn werk regelmatig kom waardoor onderhoud makkelijk in te plannen is.
Regelmatig van garage wisselen zie ik niet zitten aangezien ik toch graag een "band"met ze opbouw.

Welke zouden jullie mij aanbevelen vanwege uiterste positieve ervaringen?
Negatieve ervaringen ben ik niet op uit want daar zullen alle dealers wel voor in aanmerking komen.

Vooral die een vriendelijke buitengewoon goede service geven ben ik naar opzoek.
H-Point Dordrecht, zeer goede ervaringen, reeds 3x (nieuwe) Hyundai gekocht, laatste is Kona Premium ev
Wacht nu op Ioniq 5.

Mijlweg 31

3316 BE Dordrecht
078-6322200

info@h-point.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Klinkt goed en bedankt voor het delen van de ervaringen!

2 kilometer vanaf mijn werklocatie in Dordrecht. Mooie wandeling dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nospam_Z
  • Laatst online: 27-05 20:12
gisteren een beurt gedaan bij de dealer, nieuwe software erop (Kona 2020 64KWh, Fashion)
Bij terug naar huis rijden bleek dat de het volume van de radio niet meer regelbaar was. Wel een meelopende balk op scherm, maar volume verandert niet.
Op advies van de garage: Reset met de pen, reset van Bluelink en uiteindelijk de vraag om de -pool van de accu los te maken en na 10s weer erop te zetten. Daarna nog een aan en uit en toen deed ie het weer.
Wel uiteraard alle settings en addressen van de navigatie kwijt, en tevens de radiozenders en connectie met telefoon allemaal opnieuw moeten doen. Slechte Beurt.
Het begint toch steeds meer op een computer te lijken helaas.
Ik mis het split screen ook echt. waar is het gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nospam_Z
  • Laatst online: 27-05 20:12
Wil ook graag positieve dingen posten.
Het aantal km bereik in de zomer was bij mij ongeveer 497 km (ben een rustige rijder). In de winter zakt dat bij mij ongeveer 100km. Dat lijkt mij logisch want de verwarming is electrisch, plus de verlichting staat aan, en er zal een rendementverschil zijn in de accu. Deze week zat ie alweer op 465km
Bij de brandstofautos die ik voorheen had, verloor ik in de winter ook altijd wat (10%minimaal) en daar speelt de verwarming uiteraard minder omdat daar de warmte van de motor wordt gebruikt.. Dus voor mij is het bereik absoluut acceptabel, en beter dan de andere electrische autos die ik gezien heb.
Verder ook zeer tevreden over de auto, afgezien van een paar keer onverwacht gedrag bij het inrijden van een tunnel bij regenachtig weer (begon sterk te remmen), en de wat mindere geluidskwaliteit van de boxen heb ik geen enkele klacht over deze auto.

[ Voor 5% gewijzigd door nospam_Z op 27-03-2021 19:34 . Reden: toevoeging km nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

jandho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mib
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
jandho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Ligt ook aan de tijd en beschikbaar vermogen in de wijk, toen ik nog een 1 fase EV had had ik hier flink last van, vaak na 16.00 tot 21.00. Wat dan wel eens wil helpen is in de Smoov app een eindtijd instellen op bv 20.00 dan gaat hij (soms) weer naar vol vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
Wegens Corona zo'n 30K minder gereden dan verwacht. Maar afgelopen week de 30.000 km beurt gehad. Geen bijzonderheden werd er nog gezegd. Vanaf de garage naar huis en later nog wat ophalen: 15 km gereden na de beurt. Wat schetst mijn verbazing: 2 dagen later de Kona zo dood als een pier. Er gingen geen lampjes meer branden. Aan de lader hangen had ook geen zin.Hyundai pechhulp gebeld en nog geen uur later de hulpdienst op de stoep. Een boosteraccu erbij, et voila de Kona startte weer.

M'n eerste ingeving: aux. battery saver optie uitgezet en in 2 dagen m'n accu leeg door ???. Blijkt de hele optie uit het configuratie menuutje te zijn verdwenen. Voor zover ik me kan herinneren (kijk er ook niet wekelijks of alle menu's er nog zijn) had ik vorig jaar de optie beschikbaar en aan staan. Verder ook nooit klachten gehad. ook niet in het afgelopen jaar als de auto meerdere dagen achtereen niet werd gebruikt (tot een week aan toe).

M.a.w. Is de optie bij jullie ook verdwenen na een 15K/30K beurt? btw het gaat hier om een MY 2019 model.

Al zoekende op internet blijkt de optie inderdaad door Hyundai verwijderd te zijn. En vervangen door een vastet en betrouwbaarder mechanisme (vaker per dag de accu bijladen....). Op zich geen probleem mee. Maar ik vond het toch wat vreemd dat na de beurt "zonder bijzonderheden" ik 2 dagen later met een lege 12V accu zit.

Groetjes,
Herman

PS.
Helaas waren m'n Nexen zomerbanden niet goed genoeg versleten. Nog een paar mm overleven totdat ik andere banden mag aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Ik lees dat er vele zijn die Nexen zomerbanden als slecht ervaren bij een nat wegdek met gripverlies als gevolg. Die ervaring kan ik niet beamen en volgens mij is het altijd een kwestie van gedoseerd stroom geven.

Staat jullie bandenspanning dan niet veel te hoog? Begrijpelijk wil je die zo hoog mogelijk hebben staan
vanwege een zo laag mogelijke rolweerstand om zo meer bereik te hebben.

Zelf heb ik ze momenteel op 2.4 bar staan voor wat meer comfort maar zoals gezegd kun je ook met een nat wegdek best stevig maar gecontroleerd rijden of het moet een wegdek zijn van kasseien. Daar verliest iedere band sneller grip op.

Qua geluidsproductie geloof ik wel dat het stiller kan hoewel dat ook wel meevalt. De radio staat toch altijd aan :-)

Desalniettemin, ook ik zal een keer nieuwe banden moeten en dat worden dan geen nieuwe Nexen ;-)
Is er al een goed alternatief? Ik lees wisselende berichten over de Michelin Primacy.

Zijn er hier al ervaringen met de Goodyear SoundComfort?
https://www.autoblog.nl/n...tille-band-is-hier-131464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuKaatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-05 20:52
elmo1 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:49:

Ben benieuwd
Voor mij met voorverwarmen, niks te krabben. En uiteraard in de zomer, even de hitte uit de auto voordat ik in stap. Hoeft allemaal niet aan de laadpaal te gebeuren.
En om een adres vanuit huis alvast in de navigatie te zetten. Werkt erg prettig.

[ Voor 5% gewijzigd door RuKaatje op 28-03-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
RuKaatje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:35:
[...]

En om een adres vanuit huis alvast in de navigatie te zetten. Werkt erg prettig.
Ja dit doe ik ook. :)
Maar, ik vindt die ingebouwde navigatie niet optimaal. Misschien ben ik gewend geraakt aan simpele en snelle Google Maps navigate. Tegelwording, gebruik ik meer Android Auto dan de Hyundai navigatie.
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 13:06

incmve

maredana.nl

Laatse keer dat ik de navigatie van de kona gebruikte stond ik 15 minuten van mijn bestemming tussen de weilanden 😂 sindsdien gebruik ik altijd Google maps via android auto.

Sinds kort gebruik ik soms ook flitsmeister maar daar kan ik het geluid nog niet van onderdrukken.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-06-2021
Voor de mede gebruikers die het interesseren. Ik ben Beta tester van de nieuwe Bluelink APP voor Europa.
Screens zien er in ieder geval beter uit, de auto klopt nu tenminste :-)
Ook is er een hoop meer qua status te zien in de nieuwe app t.o.v, de oude versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWSv0ZFNGwCJdS2O11T1D9_7wL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHhgOtJ2zmqsc9wXJpBETpin.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
Her-man schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:11:
Wegens Corona zo'n 30K minder gereden dan verwacht. Maar afgelopen week de 30.000 km beurt gehad. Geen bijzonderheden werd er nog gezegd. Vanaf de garage naar huis en later nog wat ophalen: 15 km gereden na de beurt. Wat schetst mijn verbazing: 2 dagen later de Kona zo dood als een pier. Er gingen geen lampjes meer branden. Aan de lader hangen had ook geen zin.Hyundai pechhulp gebeld en nog geen uur later de hulpdienst op de stoep. Een boosteraccu erbij, et voila de Kona startte weer.

M'n eerste ingeving: aux. battery saver optie uitgezet en in 2 dagen m'n accu leeg door ???. Blijkt de hele optie uit het configuratie menuutje te zijn verdwenen. Voor zover ik me kan herinneren (kijk er ook niet wekelijks of alle menu's er nog zijn) had ik vorig jaar de optie beschikbaar en aan staan. Verder ook nooit klachten gehad. ook niet in het afgelopen jaar als de auto meerdere dagen achtereen niet werd gebruikt (tot een week aan toe).

M.a.w. Is de optie bij jullie ook verdwenen na een 15K/30K beurt? btw het gaat hier om een MY 2019 model.

Al zoekende op internet blijkt de optie inderdaad door Hyundai verwijderd te zijn. En vervangen door een vastet en betrouwbaarder mechanisme (vaker per dag de accu bijladen....). Op zich geen probleem mee. Maar ik vond het toch wat vreemd dat na de beurt "zonder bijzonderheden" ik 2 dagen later met een lege 12V accu zit.

Groetjes,
Herman

PS.
Helaas waren m'n Nexen zomerbanden niet goed genoeg versleten. Nog een paar mm overleven totdat ik andere banden mag aanvragen.
Laat ik nu precies hetzelfde hebben gehad een maandje geleden ! Net een beurt gehad in de garage (incl. software update, wat een achteruitgang die nieuwe software, kan mijn scherm dus niet meer in 3en delen maar enkel in tweeën!) en een dag later de auto zo dood als een pier. Ik moest alleen 3 uur wachten op de Hyundai pechhulp. Dag later terug naar de garage en die beweren dat de accu slecht was (wagen was 11 manden oud). Ik heb zelfs nu nog steeds een waarschuwing in mijn Bluelink en de garage heeft dus geen idee. :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_QPd3-txSdJDSLoYW_T8XgH_g0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Koy4lJlKabWyBmwXA4iLnKGi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
World Citizen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:15:
Ik heb nu via de baas een Lease Kona sinds 1 januari, en er zit dik 8k op de teller.

Sinds december vorig jaar lees ik dit topic maar ook de andere topics over elektrische auto's. Elke avond klik ik ze even open en lees ze door. Bijvoorbeeld die van Kia, Tesla of VW. Ook de algemene topics waar de overige merken (Zoe, Ampera etc) aan bod komen lees ik even door.

Elke keer dat ik het subforum "Verkeer en Vervoer" open baal ik een beetje dat het Kona topic geen tot weinig nieuwe berichten heeft... Het is hier best stil in het topic buiten dat we nu wellicht een nieuwe accu krijgen.

---------
Conclusie: De Kona heeft weinig bugs en problemen?

Althans.. ikzelf heb eigenlijk in die 3 maanden met 8k ook niet echt problemen gehad.

Dus .. als iemand echt negatief wilt zijn.. doe het dan eens! Post eens je bugs of problemen waar je van baalt. Ookal zijn het first world problems :)

Voor mijzelf

- Geen draadloos Apple Carplay
- Niet tot stilstand komen door gas los te laten
- Opstart melding op display duurt soms lang
- Ruitenwisser en sneeuw werkt niet goed
- Veel ruimte onder motorkap maar geen frunk
- Weinig kofferbakruimte
- Melding dat je stuur vast moet houden komt nogal snel
- Headsup display text niet in hoogte verstelbaar (enkel links rechts)
- Draadloos opladen GSM word erg warm

Echte problemen of bugs... Ik kan ze niet vinden? Maar als je dat wel hebt... Laat het weten!!!
Dat je je HUD niet de projectie op het HUD scherm omhoog of omlaag kunt zetten vindt ik vreemd. Ik kan dat nl. wel of ik moet me heel erg vergissen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
erwinberghuis schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:32:
Mis ik iets of voegen die profielen in het multimedia systeem echt niets toe? Veel meer dan alleen mijn naam en een profielfoto lijk ik niet te kunnen aanpassen...? Ik had gehoopt bijvoorbeeld de hoogte van de HUD ook te koppelen aan mijn profiel omdat mijn vriendin geregeld ook met de auto op pad is. Dan moet ze eerst steeds vanalles aanpassen...
Eens ja, voegt totaal niets toe. Ik zou toch ook verwachten dat de electrische stoelen in de juiste stand gaan gebaseerd op de gebruiker, zo ook de sppiegels. Helaas niet van dat alles. De laatste software update is een flinke achteruitgang eigenlijk. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

@gtabak en @Remco_ Klopt. Je kunt hem inderdaad wel in hoogte verstellen. Ik heb per abuis door elkaar gehaald dat ik hem niet van links naar recht kan verstellen.

Excuus, maar ik bedoel dus Links en Rechts verstellen :). Vandaar ook dat ik kennelijk niet recht in mijn stoel blijk te zitten, ondanks dat ik altijd probeer wel heel erg recht in mijn stoel te zitten.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Remco_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:18:
Voor de mede gebruikers die het interesseren. Ik ben Beta tester van de nieuwe Bluelink APP voor Europa.
Ook is er een hoop meer qua status te zien in de nieuwe app t.o.v, de oude versie.

[Afbeelding]
Heel fijn dat er wordt op nieuwe app gewerkt! :)
Ik zou willen oplaadsnelheid kunnen zien tijdens een active sessie, en willen weten wat het temperatuur is binnen de auto.
Op dit moment bepaalde dingen werken niet voor mij, zoals "Mijn voertuig instellen" in het menu, of Navi-koppeling in het zoek menu. Hier krijg is altijd zon melding: "Beschikbaar na het koppelen van een account". Huh? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Laatst online: 17:44

XallaX

Meow

daemonix schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:15:
Zo te zien heb je @XallaX helemaal geen Kona die gevoelig is voor de accuproblemen, maar een 3 fase ladende, dus Tsjechische MY 2020, want je hebt ook een App... De Kona past het bereik aan aan je rijstiijl, wellicht zit daar het probleem?

Bijna ieder merk heeft wel problemen met de live services, dat is Hyundai ook niet vreemd. Vocht en radar unit niet ok is inderdaad niet ok.
Rijstijl is +-/106 km continu eco, veel snelweg, afgelopen jaar 13,4 gemiddeld, komt nu niet onder de 19kw/h zou nog aan de winterbanden kunnen liggen maar lijkt me een erg groot verschil.
Gisteren 383km in kwh toegevoegd volgens de smoov app maar 'slechts' 300 werkelijk in de auto erbij (van 30km naar 330km) kan te maken hebben met verwarmen van de accu's maar het was 14 graden.

Live services zijn idd vervelend in de app vanwege onderhoud/samenvoegen maar de laatste weken doet de auto hier vrolijk aan mee, de navigatie start pas als er verbinding gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Pandarrama schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:09:
Ik lees dat er vele zijn die Nexen zomerbanden als slecht ervaren bij een nat wegdek met gripverlies als gevolg. Die ervaring kan ik niet beamen en volgens mij is het altijd een kwestie van gedoseerd stroom geven.

Staat jullie bandenspanning dan niet veel te hoog? Begrijpelijk wil je die zo hoog mogelijk hebben staan

Zelf heb ik ze momenteel op 2.4 bar staan voor wat meer comfort maar zoals gezegd kun je ook met een nat wegdek best stevig maar gecontroleerd rijden of het moet een wegdek zijn van kasseien. Daar verliest iedere band sneller grip op.

Qua geluidsproductie geloof ik wel dat het stiller kan hoewel dat ook wel meevalt. De radio staat toch altijd aan :-)

Desalniettemin, ook ik zal een keer nieuwe banden moeten en dat worden dan geen nieuwe Nexen ;-)
Is er al een goed alternatief? Ik lees wisselende berichten over de Michelin Primacy.

Nee. Je hoefde maar naar het stroompedaal te wijzen en je had wielspin. Bij iedere snelheid. Bandenspanning bij mij was 2.4/2.5 bar. Het was letterlijk levensgevaarlijk rijden. Dat vond de leasemaatschappij ook. Er zit nu iets van Goodyear onder, type weet ik niet (zomerband, die komt komend weekend pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
XallaX schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:28:
[...]

Rijstijl is +-/106 km continu eco, veel snelweg, afgelopen jaar 13,4 gemiddeld, komt nu niet onder de 19kw/h zou nog aan de winterbanden kunnen liggen maar lijkt me een erg groot verschil.
Gisteren 383km in kwh toegevoegd volgens de smoov app maar 'slechts' 300 werkelijk in de auto erbij (van 30km naar 330km) kan te maken hebben met verwarmen van de accu's maar het was 14 graden.

Live services zijn idd vervelend in de app vanwege onderhoud/samenvoegen maar de laatste weken doet de auto hier vrolijk aan mee, de navigatie start pas als er verbinding gemaakt is.
Bij mij zakt hij nu wel onder de 18 kWh/100 km, ook winterbanden. Die gaan er, zoals ik al schreef, komend weekend van af. Het is een, in mijn ervaring, normaal verschil. In de zomer haal ik 512 km. In de winter 370 (of minder, hangt van wind/temperatuur en zo af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Bedankt voor het delen.
Dan had je andere Nexen dan dat ik heb want sowieso op asfalt heb ik nergens last van en ik heb er juist op gelet bij bv rotondes.
Op reguliere straatklinkers merk ik er ook niets van maar ook daar rij ik sowieso rustig omdat dit tegenwoordig waar ik kom alleen nog maar woonwijken betreft.
Bij eerstvolgende regen zal ik de grenzen wel eens (veilig)opzoeken.

Minder rolgeluid zou sowieso mooi zijn. Hoe bevallen de Goodyear op dat vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Remco_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:18:

[Afbeelding]
Hmmm raar. ik zit ook in het beta programma (op Android) en hier helaas nog geen update

EDIT: Hmmm zie nu ik eens goed in de playstore kijk opeens niks meer over het beta programma staan....

[ Voor 7% gewijzigd door One-eye864 op 29-03-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Pandarrama De goodyears bevallen goed, alles beter dan die Nexen's. ;) Zal volgende week posten welke het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
One-eye864 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:53:
[...]
Hmmm raar. ik zit ook in het beta programma (op Android) en hier helaas nog geen update

EDIT: Hmmm zie nu ik eens goed in de playstore kijk opeens niks meer over het beta programma staan....
Ik doe dat via het uTest platform. Het leuke is dan dat je er ook nog voor betaald krijgt.
De Beta is idd niet in de playstore maar een APK file welke je via het uTest platform download indien je deel mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Remco_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Ik doe dat via het uTest platform. Het leuke is dan dat je er ook nog voor betaald krijgt.
De Beta is idd niet in de playstore maar een APK file welke je via het uTest platform download indien je deel mag nemen.
Oke dan is dat een tijdje geleden veranderd. Want de vorige betaversie kreeg ik nog wel via de playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat is goed om te horen. Ik heb nog even de tijd om nieuwe banden uit te zoeken.
Bandfabrikanten zullen door blijven gaan met steeds stiller maken van banden al dan niet het commerciële verhaal er omheen.
Vooral EV's vragen om stillere banden met een lage rolweerstand. Neemt niet weg dat het wegdek bepalend is en 2-laags ZOAB is vooral een genot om over te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tamagotchi96
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-01 10:07
Hoi medetweakers,

Mijn vriendin heeft sinds twee weken een Kona Smart Comfort (zakelijke lease) en hij bevalt erg goed! Wat een leuke wagen, over het rijgedrag kan ik niet veel zeggen want ik heb zelf (nog) geen rijbewijs. Maar mijn vriendin is er erg tevreden mee.

Deze anekdoten wilde ik jullie niet onthouden, gisteren hadden we bij de toko Indonesisch gehaald en alles op de achterbank neer gezet er vanuit gaan dat alles goed verpakt zat. Toen we thuis aankwamen bleek dat het bakje met de saté was gaan lekken en alle ketjap marinade eruit was gelopen :X. Snel een doekje gehaald met een emmer water. Wat bleek het was zo weg, de marinade bleef als een plasje op de achterbank drijven en was zo weg te deppen. Heel erg fijn natuurlijk! Blijkbaar zijn de stoelen geïmpregneerd met iets, ik kon er alleen niets van terug vinden op de website. Ik wil jullie niet adviseren om het te testen maar wellicht een geruststelling om te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Tamagotchi96 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:52:

Deze anekdoten wilde ik jullie niet onthouden
Ah dus ze is voor het sate pakket gegaan, wij kregen gratis kroepoek erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
Pandarrama schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:00:
Bedankt voor het delen.
Dan had je andere Nexen dan dat ik heb want sowieso op asfalt heb ik nergens last van en ik heb er juist op gelet bij bv rotondes.
Op reguliere straatklinkers merk ik er ook niets van maar ook daar rij ik sowieso rustig omdat dit tegenwoordig waar ik kom alleen nog maar woonwijken betreft.
Bij eerstvolgende regen zal ik de grenzen wel eens (veilig)opzoeken.

Minder rolgeluid zou sowieso mooi zijn. Hoe bevallen de Goodyear op dat vlak?
Ik heb de nexen all season banden, maar van wielspin heb ik geen last bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Zo zie je maar dat niet alle Nexen over 1 kam te scheren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mib
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Usta schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:01:
[...]

Heel fijn dat er wordt op nieuwe app gewerkt! :)
Ik zou willen oplaadsnelheid kunnen zien tijdens een active sessie, en willen weten wat het temperatuur is binnen de auto.
Op dit moment bepaalde dingen werken niet voor mij, zoals "Mijn voertuig instellen" in het menu, of Navi-koppeling in het zoek menu. Hier krijg is altijd zon melding: "Beschikbaar na het koppelen van een account". Huh? 8)7
Had ik ook, toen ik een profiel in de auto had aangemaakt en gekoppeld werkte dit vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Pandarrama schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:37:
Zo zie je maar dat niet alle Nexen over 1 kam te scheren zijn.
Dat is ook nooit geschreven. Het ging in het bijzonder om de standaard (op MY2019 en eerder) gemonteerde Nexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 17:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyB4g9GZy5lpbs9iWyqcEzDawcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCeEpXpzqMczB5sHp1U6m3jw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Mogelijk heb je dan net pech gehad met een maandagochtendproductie setje Nexen banden.
Die van mij zitten er namelijk ook af fabriek op en qua grip heb ik niets te klagen.
Qua geluidsproductie kan het mogelijk stiller. Vandaar mijn interesse in de Goodyear / Michelin op termijn.

In de winter gebruik ik trouwens Vredestein Wintertrac Pro en afgelopen verse sneeuw ging dat uitstekend net als dat regen of gladheid geen probleem is geweest.

Met de Nexen heb ik dus geen ervaring bij echte winterse omstandigheden dus dat zal ook kunnen schelen.
Eerstvolgende regen zal ik eens kijken of ik de grenzen van de Nexen (veilig)kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
In het Niro topic wel iemand die er last van had, maar niet meer gevonden of het ondertussen opgelost is en wat de oorzaak was. Maar mijn kona heeft er de brui aan geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGFSjlgtzvb4xF211H5LuM9FPHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPRk5cY4puDFhkWEtRQBwae0.jpg?f=fotoalbum_large
Net afgekoppeld van de lader; en de auto reed geen meter meer.

Afgesleept en staat bij de dealer.
Iemand dit euvel ook gehad?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:01:
In het Niro topic wel iemand die er last van had, maar niet meer gevonden of het ondertussen opgelost is en wat de oorzaak was. Maar mijn kona heeft er de brui aan geven.

[Afbeelding]
Net afgekoppeld van de lader; en de auto reed geen meter meer.

Yep ik heb dat ook gehad en daarvoor 2 x de 12v accu dood. Mijn kona is een 2019 en ze hebben de high voltage accu vervangen.Was hem een week kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Nasty... Voordeel is wel dat die van mij dan niet meer aan de terugroepactie hoeft mee te doen hopelijk :D
Maar accu kapot na 18k km. Zijn niet eens 100x half-charges :X

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:33:
Nasty... Voordeel is wel dat die van mij dan niet meer aan de terugroepactie hoeft mee te doen hopelijk :D
mijne was bijna 2 jaar en 31k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 04:13
Wat me dus echt tegenvalt aan de auto: soms rijd ik weg, merk dat de achterklep niet goed dicht zit, stap uit om de achterklep dicht te doen, maar hij heeft hem wel op slot gedaan. Gelukkig heb ik mijn sleutel in mijn zak, zap de achterklep open . . oh nee, die afstandsbediening werkt niet als de auto nog aan staat.

Zucht . .

[ Voor 0% gewijzigd door wjuc op 31-03-2021 09:00 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat is inderdaad zeer irritant en herkenbaar :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Pandarrama op 31-03-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:01:

Zelfde waarschuwingsicoon, ook tijdens het laden verschenen. Kon nog wel rijden maar laden ging op geen enkele manier meer (snelladen, thuis, laadpaal). Waarschijnlijk hetzelfde euvel, bij mij moest de laadunit worden vervangen door een gereviseerd model en de batterij moest eruit omdat daar een relais zit wat de laadstroom open zet, die was gefused. Op zich hadden ze het hier in Tilburg wel snel gefixt omdat Hyundai NL weet wat er aan de hand is. Onze auto is van juli 2020 uit Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:33:
Als je auto zo nieuw is is de accu terugroepactie sowieso niet van toepassing (alleen Koreaanse modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@CopyCatz Zo nieuw is die auto niet; heeft gewoon weinig gelopen. Oktober 2019.
Maw. the first edition ;)

Dacht dat voor deze versies wel een terugroep zou komen voor de accu's. BMS update heeft ie overigens wel gehad vorig jaar oktober.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Krypt schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:20:
@CopyCatz Zo nieuw is die auto niet; heeft gewoon weinig gelopen. Oktober 2019.
Maw. the first edition ;)

Dacht dat voor deze versies wel een terugroep zou komen voor de accu's. BMS update heeft ie overigens wel gehad vorig jaar oktober.
Ja klopt sorry, had de km stand verkeerd gelezen. Overigens was bij mij de garage ook vrij stellig dat ze het battery pack gingen vervangen, maar de monteur legde achteraf uit dat ie eruit moet om het beschadigde relais te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@wjuc Achterklep, bekend probleempje. Goed hard dicht smijten. En de rubberdopjes maximaal in draaien (kun je zelf). Maar bij mij hielp dat niet genoeg, dus dicht gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Bedankt en goeie tip! Het indraaien van de rubberdopjes heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@ pandarrama Mooi, het lijkt alsof er niets gebeurd. Maar ze gaan wel degelijk naar binnen. Mogelijk moet je het regelmatig herhalen. Ze draaien misschien wel weer langzaam terug. Zal dat ook eens doen (het is al weer 1,5 jaar geleden dat ik het deed). En het lijkt weer meer te worden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Ja ik zag het ja en ze draaien er steeds iets dieper in.
Ik heb ze nu helemaal tot het einde ingedraaid. Echt vastdraaien lukt niet en dat is ook niet de bedoeling. Het zijn verstelbare rubbers.
Dan zal ik eens in de gaten houden of ze er weer terug uit lopen. Makkelijk te controleren omdat ze helemaal op het einde zitten.
Mochten ze overigens uit zichzelf er weer uitlopen zet ik ze vast met een drupje kit.

De klep sluit nu veel makkelijker en zit nog steeds links en rechts gelijk met de achterschermen en verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Hebben jullie al nieuws over de recall? Mijn dealer zegt nog niks te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
ravi 72 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:38:
Hebben jullie al nieuws over de recall? Mijn dealer zegt nog niks te weten.
Nee er is landelijk nog niks bekend gemaakt. En je kan altijd kijken bij de RDW om te kijken of je auto gemarkeerd is als onderdeel van een (nieuwe) terugroepactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De mijne staat in ieder geval aangemerkt voor de terugroep actie. deze bestaat volgens de RDW uit 2 fases:
1 beperk capaciteit tot 90%
2 vervang accupakket en weer terug naar 100% capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP210166

Overzicht terugroepactie
Referentiecode producent EV BSA
Meldende producent/distributeur Hyundai Motor Netherlands b.v.
Referentiecode RDW MGP210166
Publicatiedatum RDW 30-03-2021
Merk/Type - HYUNDAI IONIQ
- HYUNDAI KONA
Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - elektrische installatie
Omschrijving defect Bij regelmatig laden tot 100% kan de isolatie van de hoogspanningsbatterij beschadigen wat na langere tijd tot
kortsluiting en zelfs brand zou kunnen leiden.
Materiële gevolgen Bij kortsluiting in de hoogspanningsbatterij is er kans op brand in de motorruimte.
Mogelijk gevaar Brand met letselschade
Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt in 2 stappen geholpen. In de 1e brief moet iedere eigenaar naar de Hyundai dealer waar
de laadcapaciteit softwarematig wordt beperkt tot 90%. Daarna zal gefaseerd iedere eigenaar worden
aangeschreven om de hoogspanningsaccu te vervangen voor een verbeterde exemplaar en de laadcapaciteit wordt
weer teruggezet naar 100%.
Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief
Meer informatie op internet www.hyundai.com/nl/Recall
Meer informatie via telefoonnummer 088- 366 39 11
Opmerkingen RDW Geen

[ Voor 3% gewijzigd door Pandarrama op 01-04-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Ken je die 1 aprilgrap waarbij je je oude auto gratis om kon ruilen voor een gloednieuwe Kona EV als je in een fout kostuum kwam ...... DAT WAS DUS GEEN 1 APRIL GRAP......

https://qmusic.nl/nieuws/...dit-een-grap-is-mooi-niet

[ Voor 18% gewijzigd door One-eye864 op 01-04-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-05 16:40
Vreemd dat die terugroepactie onder 'KONA' staat en niet zoals de vorige onder 'KONA EV'. En dat die niet op mijn kenteken zichtbaar is, ik had begrepen dat deze van toepassing zou zijn op dezelfde auto's als de 01D076.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48
@Pandarrama dank voor de info! Ik kan 'm op https://rdw.nl in de kentekencheck ook voor mijn auto (Kona EV, augustus 2019) terugzien. Wordt niet enthousiast van de terugschakeling naar 90%... maar goed, volgend jaar augustus hoop ik deze auto van de leasemaatschappij privé over te kopen en dan is een vers accupakket wel een leuke bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Michel B. schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:56:
Vreemd dat die terugroepactie onder 'KONA' staat en niet zoals de vorige onder 'KONA EV'. En dat die niet op mijn kenteken zichtbaar is, ik had begrepen dat deze van toepassing zou zijn op dezelfde auto's als de 01D076.
Wat ik zelf vreemder vindt is dat de RDW een recall voor een potentieel levensbedreigend mankement post, en er dan blijkbaar genoegen mee neemt dat voor meer uitleg een niet werkende link wordt meegeleverd door hyundai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:41:
De mijne staat in ieder geval aangemerkt voor de terugroep actie. deze bestaat volgens de RDW uit 2 fases:
1 beperk capaciteit tot 90%
2 vervang accupakket en weer terug naar 100% capaciteit.
De mijne staat ook aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
vanaalten schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:03:
... maar goed, volgend jaar augustus hoop ik deze auto van de leasemaatschappij privé over te kopen en dan is een vers accupakket wel een leuke bonus.
Ook daar was ik al over na aan het denken. Niet gek natuurlijk een nieuwe accu.

Iedereen die dat zou willen kan nu eventueel al het maximale laden op 90% kunnen zetten en dat kan handmatig via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Voor mij kwam het dus iets te laat. Auto is, nadat ie afgesleept is naar mijn dealer, weer naar een andere garage gebracht.
Dat is het laatste wat ik gehoord heb.
Ben benieuwd of ie terug komt met de terugroepactie of zonder.
Ondertussen weer in een brandstof auto rond rijden

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Heeft iemand die 2 piepschuimen bakken achterin verwijderd en daar een meer creatieve oplossing voor gemaakt?

Ik heb die kleine bak nu in de Frunk gezet zoals op deze foto. , maar ik ben benieuwd of iemand toevallig mooie bakken/tassen heeft gevonden die perfect daar onderin passen.

Ik overweeg ook die brede piepschuime bak eruit te halen... maar dan is het een hele grote lege ruimte die je overhoud. Ik zoek een soort opbergsysteem.

Ik vind die originele bak zo grof en lomp... dat moet beter kunnen toch?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRb9g7tc-5Giy2gCZsVvHppUYilONE55LQv4MpzVBOLZTc-OMQIY1g7K0rFI7KS5XtmtXfhz7-9gmI&usqp=CAU

En dit heb ik dus met die andere bak gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EH9TSsmWoAAWujo.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:13

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

World Citizen schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:45:
Ik overweeg ook die brede piepschuime bak eruit te halen... maar dan is het een hele grote lege ruimte die je overhoud.
Je kan de bodem lager zetten, als de brede bak er uit is. Dat heb ik gedaan.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Proton_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:00:
[...]

Je kan de bodem lager zetten, als de brede bak er uit is. Dat heb ik gedaan.
Die harde plaat?

Ow.. goede tip. Ga ik morgen meteen eens testen. Een beetje diepte extra is top!

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Ja, het achterste deel scharniert en steekt dan schuin omhoog. Het wijst zichzelf :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 21:04
Heeft iemand die 2 piepschuimen bakken achterin verwijderd en daar een meer creatieve oplossing voor gemaakt?

Ik heb die kleine bak nu in de Frunk gezet zoals op deze foto. , maar ik ben benieuwd of iemand toevallig mooie bakken/tassen heeft gevonden die perfect daar onderin passen.

Ik overweeg ook die brede piepschuime bak eruit te halen... maar dan is het een hele grote lege ruimte die je overhoud. Ik zoek een soort opbergsysteem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat veilig, om dat bakje voorin onder de motorkap te zetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYW5LTqW3_jiudsurWDbbBVuD3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deukBqikaa8vMtCNWmxpP7UH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgfEcoAloQmbt0ImFiIMdebXOQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eqFqLH5pwILD7J87P4KOCuQ3.jpg?f=user_large

Beide piepschuim bakken er uit, tassenzet (6x) er in.

Onder de motorkap de frunk, daarin alle kabels en granny lader.

www.frunk.at
https://www.car-bags.com/...reistassenset-detail.html

[ Voor 3% gewijzigd door gtabak op 04-04-2021 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@World Citizen
Voor de beeldvorming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHZ849fU_tN-ZpAvK1emcrjTOf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxL9IFhfqVfuaxbW56kjknLh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
Pandarrama schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:09:

Ik heb 3 maand geleden een 2de hands Kona 2019 gekocht met 7500km op teller. Er lagen Nexen NFera SU1 215/55R17 op. Na hiermee gereden 1000km te hebben, ontbrak gevoel contact met de weg te hebben. Ik heb dan bandentests opgezocht en vond deze test: https://www.tyrereviews.c...Inch-Summer-Tyre-Test.htm
De Nexen zijn nergens goed in behalve lage rolweerstand. Aan de hand van deze en andere tests heb ik dan 4 merken overgehouden die allen kortere remafstand en betere handling hebben dan Nexen NFera SU1: Michelin Primacy 4, Continental Premium Contact 6, Bridgestone Turanza T005 en Goodyear Efficientgrip Performance 2. Uiteindelijk heb ik de Goodyears gekozen, als beste compromis tussen lage rolweerstand en veilige remafstand en prijs. Ik voel nu tijdens het rijden beter het wegcontact. Qua lawaai hoor ik geen verschil. Qua verbruik (rolweerstand) heb ik nog niet voldoende kilometers om te weten. Ik heb nu wel het vertrouwen dat ik bij een noodstop veel meters minder remafstand nodig zal hebben. Ik hoop dat de testgegevens van Teknikens je kunnen helpen beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ik me afvraag bij die piepschuimen bak die bovenop alle electrische onderdelen staat, zou de waarborg van Hundai nog gelden? Wordt het daaronder niet te warm? Ik zou toch kiezen voor een hardplastic oplossin à la trunk.at

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
wjuc schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:59:
Wat me dus echt tegenvalt aan de auto: soms rijd ik weg, merk dat de achterklep niet goed dicht zit, stap uit om de achterklep dicht te doen, maar hij heeft hem wel op slot gedaan. Gelukkig heb ik mijn sleutel in mijn zak, zap de achterklep open . . oh nee, die afstandsbediening werkt niet als de auto nog aan staat.

Zucht . .
Heb ik ook al 2x voorgehad. Ik sla de achterklep nu harder dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
jandho schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:40:
[...]

Wat ik me afvraag bij die piepschuimen bak die bovenop alle electrische onderdelen staat, zou de waarborg van Hundai nog gelden? Wordt het daaronder niet te warm? Ik zou toch kiezen voor een hardplastic oplossin à la trunk.at
Ik had 'm voorin tijdens de hitte golf vorig jaar. ~1000km (en terug) gereden naar zuid frankrijk. Op de korte termijn geen issues maar lange termijn is natuurlijk onbekend.
Pagina: 1 ... 75 ... 139 Laatste