Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 76 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Proton_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:42:
Ja, het achterste deel scharniert en steekt dan schuin omhoog. Het wijst zichzelf :)
Dit is er inderdaad gewoon op gemaakt. Top! Ik heb hem vandaag omgebouwd en ben helemaal happy met de extra ruimte. Nu kunnen er kratten in en daarbovenop gewoon nog boodschappentassen. Dank ook nog voor je foto.
jandho schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:40:
[...]

Wat ik me afvraag bij die piepschuimen bak die bovenop alle electrische onderdelen staat, zou de waarborg van Hundai nog gelden? Wordt het daaronder niet te warm? Ik zou toch kiezen voor een hardplastic oplossin à la trunk.at
Ja wat @s0larus zegt. Tot nu toe heb ik geen problemen en als ik de verschillende ervaringen online moet geloven dan gaat het gewoon helemaal goed komen. Er is zelfs een youtube filmpje waarin iemand met een hittemeter aan de slag gaat om te kijken of het goed werkt.

Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het piepschuim gewoon stand gaat houden. Mocht ik ook maar IETS merken, dan post ik het hier direct inclusief foto's.

De bak van Frunk.at is inderdaad wel beter. Hij heeft ook wat meer ruimte. Maar met alle respect, ik ga geen krappe 200 euro betalen aan een kunststof bak. Dan zou ik liever zelf iets gaan maken.

Ze hebben op dezelfde site overigens ook een grijze krat die je kunt afsluiten inclusief de beugels om hem goed te monteren voor krap 100 euro. Dat zou ik wel nog willen overwegen. Maar voorlopig.. ga ik eerst zelf nog eens op zoek naar iets. Een kratje kost bij de Hornbach of bij de Action wellicht 5 euro, dus even Tweaken kan geen kwaad lijkt me :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 14:49
Bedankt voor het delen en die bandetest zal ik eens door gaan spitten.
Jammer dat de Goodyears niet stiller lijken want een stillere band zou bonus zijn wanneer ik met de Nexen klaar ben.

Michelin Primacy 4 is de huidige keuze van Hyundai bij aflevering met naar schijnt daardoor weer een iets hogere actieradius.

Maar goed, ik heb nog even en de bandfabrikanten blijven door ontwikkelen. Weer iets stiller en efficiënter zit er vast aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandho
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
World Citizen schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:02:
[...]

Dit is er inderdaad gewoon op gemaakt. Top! Ik heb hem vandaag omgebouwd en ben helemaal happy met de extra ruimte. Nu kunnen er kratten in en daarbovenop gewoon nog boodschappentassen. Dank ook nog voor je foto.

[...]

[...]

Ja wat @s0larus zegt. Tot nu toe heb ik geen problemen en als ik de verschillende ervaringen online moet geloven dan gaat het gewoon helemaal goed komen. Er is zelfs een youtube filmpje waarin iemand met een hittemeter aan de slag gaat om te kijken of het goed werkt.

Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het piepschuim gewoon stand gaat houden. Mocht ik ook maar IETS merken, dan post ik het hier direct inclusief foto's.

De bak van Frunk.at is inderdaad wel beter. Hij heeft ook wat meer ruimte. Maar met alle respect, ik ga geen krappe 200 euro betalen aan een kunststof bak. Dan zou ik liever zelf iets gaan maken.

Ze hebben op dezelfde site overigens ook een grijze krat die je kunt afsluiten inclusief de beugels om hem goed te monteren voor krap 100 euro. Dat zou ik wel nog willen overwegen. Maar voorlopig.. ga ik eerst zelf nog eens op zoek naar iets. Een kratje kost bij de Hornbach of bij de Action wellicht 5 euro, dus even Tweaken kan geen kwaad lijkt me :)
Dank voor de info. Ik overweeg om het ook te doen. Ik zie ook dat trunk.at gasveren aanbiedt om de motorkap gemakkelijker open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

jandho schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:08:
[...]

Dank voor de info. Ik overweeg om het ook te doen. Ik zie ook dat trunk.at gasveren aanbiedt om de motorkap gemakkelijker open te houden.
Die gasveren vind ik dan weer een prima prijs hebben en overweeg ik inderdaad ook te bestellen. Anderzijds ga ik in de Frunk niet spullen leggen die ik vaak nodig heb. Ik wil er dan juist dat bandenreparatie setje in leggen en de granny charger. Aangevuld met de nodige "nood materialen" zoals een hesje, verbandtrommel enzo.

Ik wil er dus dingen in opslaan die ik weinig gebruik, en dan zouden die gasveren ook niet echt veel bijdragen. Die ene keer in het jaar dat ik er iets uit nodig heb gebruik ik wel de standaard kleppoot.

Maar, als ik die kunststof bak zou bestellen.. dan zou ik de gasveren ook mee bestellen voor die 25 euro. Onhandig is het zeker niet. :)

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
World Citizen schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:02:

Wat we bijvoorbeeld niet kunnen achterhalen is of met de hitte bepaalde stoffen vrijkomen van het piepschuim dat via de luchtstroom de cabine in komt.

Ik ga geen 100 euro uitgeven voor mijn kona aangezien ik 'm lease via werk dus over net iets meer dan 3 jaar heb ik er weinig aan haha. Voorlopig prop ik alles achterin >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

s0larus schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:36:
[...]

Wat we bijvoorbeeld niet kunnen achterhalen is of met de hitte bepaalde stoffen vrijkomen van het piepschuim dat via de luchtstroom de cabine in komt.

Ik ga geen 100 euro uitgeven voor mijn kona aangezien ik 'm lease via werk dus over net iets meer dan 3 jaar heb ik er weinig aan haha. Voorlopig prop ik alles achterin >:)
Valide punt.

Ik zag iemand die had de onderkant van de bak ingetaped met aluminium tape. Om zo potentieel smelten tegen te gaan. Ik heb zelf het idee dat het niet nodig is en tegen weekmakers oid gaat dat ook niet helpen.

Ik lease hem overigens ook. Maar als ik hem 4 jaar lease dan is het me die 100 euro wel waard als het echt handig is. Een Kona heeft niet GEK veel opbergruimte achterin, dus ik zou die bak toch wel graag willen hebben. Het gaat dan om deze.

(kennelijk is hij 102 euro. Ik had het gisteren verkeerd gezien ofzo)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shortpixel.ai/client/q_glossy,ret_img,w_600,h_337/https://www.frunk.at/wp-content/uploads/2021/01/Kona_Standard_grau2.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:49

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

s0larus schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:36:
[...]

Wordt het heet onder de motorkap van een Kona electric? Lijkt mij eerder hooguit (hand)warm.
Van waar komt de lucht voor het interieur? Wordt dat niet van buiten het motorcompartiment aangezogen?

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Workum op 04-04-2021 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:39

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Jan Workum @s0larus @World Citizen
Dit wordt een herhaling van zetten van een jaar terug :)
Rob76 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic" en de pagina's er na.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:49

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Proton_ schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:04:
@Jan Workum @s0larus @World Citizen
Dit wordt een herhaling van zetten van een jaar terug :)
Rob76 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic" en de pagina's er na.
Grutjes, ja dat is ook zo, bedankt. Ik zie mijn reactie er ook tussen staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
De bak die ze voor deze constructie gebruiken is online op veel plekken te bestellen.
4 voetjes uitprinten, rubbers overzetten van de bestaande plastic motorafdekplaat op deze voetjes, 2 profieltjes er onder en je bent klaar.

De bak is online inclusief de verzendkosten verkrijgbaar vanaf 25 euro maar wordt ook aanzienlijk snel duurder aangeboden. Je moet de versie met deksel hebben en gesloten handvaten verkrijgbaar in de kleur zwart of grijs.

Deze bak:
ESD-ED6417-HG | AUER ESD-eurobak antistatisch, gesloten uitvoering met scharnierend deksel, afm. 60x40x18,5 cm (lxbxh), handgrepen gesloten, stapelbaar, zwart RAL 9017, gewicht 2,75 kg, inhoud 35 liter, fabrieksgarantie 5 jr

Het bestand om de 4 voetjes te printen is hier te vinden net als de afmetingen van de strips:
https://www.thingiverse.com/thing:4065215

Zo ben je voor een paar tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Pandarrama schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:25:
De bak die ze voor deze constructie gebruiken is online op veel plekken te bestellen.
4 voetjes uitprinten, rubbers overzetten van de bestaande plastic motorafdekplaat op deze voetjes, 2 profieltjes er onder en je bent klaar.
Geweldig! Tweakers op en top weer dit :D... Nu ga ik het zeker zelf maken.

Ik vind het altijd leuk om te kijken of je in een winkel in de buurt al je onderdelen kunt vinden. Ik ga kijken of ik een 60 x 40 x 24 bak kan vinden bij de Hornbach of Action, en of ik die dopjes niet op een andere manier kan maken zodat je dus niks hoeft te bestellen of laten printen.

Ik zal eens een winkelafspraak maken bij de Hornbach en daar de bakken gaan bekijken. In die wand met beslag moet ook vast wel iets te vinden zijn wat als dopje kan dienen. Enkel het hoogte verschil moet ik dan zien op te lossen, maar in die tekeningen op Thingiverse staan de maten.

Leuk project!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Of een bak van 24 hoog gaat passen weet ik niet en ik gok dat deze dan direct op de omvormer moet komen te staat. Het lijkt me beter om daar op die plek wat ruimte onder te houden voor de ventilatie.
Mocht je toch direct iets op de omvormer willen plaatsen dan kun je daar de bak van Rubbermaid voor pakken van 58x43x23 cm.

Andere rubbers en het niet hoeven printen van houders heb ik aan gedacht. Deze zijn stevig en op lengte in te korten. Ik weet alleen niet of de diameter goed is waardoor ze voldoende klemmen.

https://www.hornbach.nl/s...wart/8450410/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...wart/8450407/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...wart/8450409/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Pandarrama schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:55:
Of een bak van 24 hoog gaat passen weet ik niet en ik gok dat deze dan direct op de omvormer moet komen te staat. Het lijkt me beter om daar op die plek wat ruimte onder te houden voor de ventilatie.
Mocht je toch direct iets op de omvormer willen plaatsen dan kun je daar de bak van Rubbermaid voor pakken van 58x43x23 cm.

Andere rubbers en het niet hoeven printen van houders heb ik aan gedacht. Deze zijn stevig en op lengte in te korten. Ik weet alleen niet of de diameter goed is waardoor ze voldoende klemmen.

https://www.hornbach.nl/s...wart/8450410/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...wart/8450407/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...wart/8450409/artikel.html
De bak van de website hieronder is 24 cm hoog volgens de specs. Dus op basis daarvan durf ik het wel aan.

Wat betreft de steuntjes... ik ga dit denk ik eens testen met hout. Als ik een vuren balkje pak waar ik een gat in boor ten grote van de motorsteun, dan is dat denk ik net zo stevig. Ik zie eigenlijk niet echt een reden om het van rubber te doen. Maar, laat me dat even maken en testen alvoor ik iets claim hier. Ik moet even de kist bestellen en dan post ik hier een fotoverslag van wat ik heb gedaan.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
Hout gaat zeker lukken.
Gaten wat krap op maat maken zodat het gat strak om de steun zit. Eventueel nog borgen met een dwarspen onder de ronding van de steun en dat moet lukken.
De steunen zitten wel ongelijk van elkaar qua hoogte. Dit zou je kunnen compenseren met de diepte van de gaten.

Maar een bak van 24 hoog met balkjes er onder die ook nog eens qua hoogte gecompenseerd moeten worden om de bak er netjes recht in te krijgen gaat volgens mij niet passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
World Citizen schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:59:
[...]
De bak van de website hieronder is 24 cm hoog volgens de specs. Dus op basis daarvan durf ik het wel aan.
Deze website?
https://www.frunk.at/produkt/frunk-standard-kona-grau/
Volgens de specs wel maar op de foto's laten ze een eurobak van 18,5 cm hoog zien.

Kijk en vergelijk:

60x40x18,5 cm (lxbxh)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7R8zr59G7xvT1LMWGccRQZejwo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/32REPmQm8SbUCG1MimLHaWKt.jpg?f=user_large

60x40x23,5 cm (lxbxh)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEG-OPf6knjuhrqcmcXFPQY1LEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tjM5CXLfOFNH7LFrHOf3Keai.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:29
Vraagje aan de experts hier. Hebben jullie toevallig enig idee wat dit geel/oranje lampje in het logo van de auto is? Hij lijkt vrij sporadisch aan te staan en ik kan er geen pijl op trekken onder welke omstandigheden hij wel/niet aan gaat 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aSP2UccdpMj1NG-Vqgk-Oau0XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfF27kTUc4PunZBbawRg5Mmc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44
Frituurpanda schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:
Vraagje aan de experts hier. Hebben jullie toevallig enig idee wat dit geel/oranje lampje in het logo van de auto is? Hij lijkt vrij sporadisch aan te staan en ik kan er geen pijl op trekken onder welke omstandigheden hij wel/niet aan gaat 🤔

[Afbeelding]
2 protips (al is tip 1 niet a la tweakers).

1. RTFM
2. Dit forum/topic heeft een zoekfunctie

TL-DS: Je 12-volt accu wordt geladen vanaf de hoogspanningsaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:29
@One-eye864 Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vond het al zo weinig licht geven om de weg te verlichten. :P

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Pandarrama schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:02:
[...]

Deze website?
https://www.frunk.at/produkt/frunk-standard-kona-grau/
Volgens de specs wel maar op de foto's laten ze een eurobak van 18,5 cm hoog zien.

Kijk en vergelijk:

60x40x18,5 cm (lxbxh)
[Afbeelding]

60x40x23,5 cm (lxbxh)
[Afbeelding]
Hhmm vreemd. Het lijkt erop dat ze de verkeerde maat erbij hebben gezet op de website. De inhoud kwa liters zou dan ook niet overeen komen. Als ik 60x40x18 doe komt het ook niet helemaal overeen, maar ik neem dan maar even aan dat het de buitenmaten zijn en daardoor een kleinere Liter aan inhoud heeft.

De afbeelding op de site is inderdaad de 18cm versie. Je kunt dat zien aan die ribbels aan de zijkant.

Goed gespot @Pandarrama!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd-TETwykBIkM2IfBgRbUaJope8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0MmRMVzoeHmNXgveB0thkicX.png?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dankje.
Ja precies en naar die ribbels had ik ook gekeken.
Het viel mij namelijk op omdat ik gelezen heb dat de Rubbermaid® bak van 58x43x23 direct op de omvormer staat en dat deze tegen de onderkant van de motorkap komt.
Het krat van 60x40x23,5 cm (lxbxh) op steuntjes en een profiel zou dan nooit passen.

Hebben ze dit misschien doelbewust gedaan om hun product enigszins bescherming te geven? Iedereen kan tenslotte dit soort kratten bestellen en een bevestiging daarvan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Pandarrama schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:06:
Mogelijk heb je dan net pech gehad met een maandagochtendproductie setje Nexen banden.
Die van mij zitten er namelijk ook af fabriek op en qua grip heb ik niets te klagen.
Qua geluidsproductie kan het mogelijk stiller. Vandaar mijn interesse in de Goodyear / Michelin op termijn.

In de winter gebruik ik trouwens Vredestein Wintertrac Pro en afgelopen verse sneeuw ging dat uitstekend net als dat regen of gladheid geen probleem is geweest.

Met de Nexen heb ik dus geen ervaring bij echte winterse omstandigheden dus dat zal ook kunnen schelen.
Eerstvolgende regen zal ik eens kijken of ik de grenzen van de Nexen (veilig)kan opzoeken.
Niet verwacht dat dit zo snel al ging gebeuren maar vandaag was de dag met sneeuw en regen.
Vandaag heb ik ca. 120 km gereden en wat meer stroom gegeven waar dit veilig kon net als in bochten en rotondes.
Maar helaas, de Nexen reageert niet minder/slechter dan een andere zomerband en het viel me niet tegen. Ik had erger verwacht dus voor mij een prima band.
Qua rijleven heb ik trouwens ca. 2 mln kilometers er op zitten en uiteraard merk je wel verschillen tussen alle bandenmerken en dan vooral bij winterbanden op sneeuw en zomerbanden bij hevige regen.

Winterbanden met onvoldoende profiel welke nog ruim voldoen aan de wettelijke norm zijn de gevaarlijkste banden. Vervangen rond e 3 a 4 mm profiel is zo gek nog niet

Maar goed, ik ben niet blind voor deze test en daar komen de Nexen er wel heel erg slecht uit https://www.tyrereviews.c...Inch-Summer-Tyre-Test.htm
Na het lezen van die test rij je niet echt meer gerust op de Nexen en ik denk dat ze vooral moeite hebben met alles wat geen asfalt is.
De rit van vandaag was alleen over asfalt en de grip was prima wat je verwacht met de hagel en sneeuw van vandaag.

Misschien dat ik de Nexen toch maar iets sneller moet verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Nou, bericht van de leasemaatschappij gehad; mijn Kona 2019 is doorgestuurd naar een andere dealer, die het iets minder druk had, en een nieuwe accupack staat in back-order :X
Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Had graag ook mee geknutseld aan een eigen frunk.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Ik mag hopen dat er inmiddels een scheeps- wagonlading met 64 kW powerbanks onderweg zijn naar Nederland voor de wissel.
Of zou het net zo gaan als met vaccins? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 10:42
Dat gaat nog wel even duren.
Eerst softwarematig terugschroeven en laaaaater komt dan een pakket

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat terugschroeven zit ik juist zo tegenop.
Maar goed, het is dat of een grote vuurbal voor je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 12:51
World Citizen schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:43:
[...]

Hhmm vreemd. Het lijkt erop dat ze de verkeerde maat erbij hebben gezet op de website. De inhoud kwa liters zou dan ook niet overeen komen. Als ik 60x40x18 doe komt het ook niet helemaal overeen, maar ik neem dan maar even aan dat het de buitenmaten zijn en daardoor een kleinere Liter aan inhoud heeft.

De afbeelding op de site is inderdaad de 18cm versie. Je kunt dat zien aan die ribbels aan de zijkant.

Goed gespot @Pandarrama!!

[Afbeelding]
Mensen, koop nou de Frunk van frunk.at, die past perfect, zit een alu frame onder, wordt niet warm en je hebt 2 vakken en daardoor de maximale extra bergruimte. Rij er nu al een jaar mee rond, perfect!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgfEcoAloQmbt0ImFiIMdebXOQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eqFqLH5pwILD7J87P4KOCuQ3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:43
gtabak schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:49:
[...]

Mensen, koop nou de Frunk van frunk.at, die past perfect, zit een alu frame onder, wordt niet warm en je hebt 2 vakken en daardoor de maximale extra bergruimte. Rij er nu al een jaar mee rond, perfect!
[Afbeelding]
Ik heb gewoon de piepschuimbak vanuit de kofferbak voorin zitten. Werkt al anderhalf jaar perfect. De warmteontwikkeling heb ik in het eerste half jaar goed in te gaten gehouden maar warmer dan handwarm is het nooit geweest. Getwijfeld over de gasveren maar ik gebruik de laadkabel zo weinig dat het zo ook wel gaat.

Het enige is dat ik de bak af een toe wat hoor piepen doordat hij tegen de rand van het chassis schuurt, geprobeerd om het met een gladde tape te verhelpen, heeft wel geholpen maar vanochtend hoorde ik het toch weer.

Bij het laatste bezoek aan de garage kreeg ik wel een opmerking van de monteur. Het was volgens hem niet de bedoeling, er kan wat uit vallen en dan kan de beveiliging naar het relais van de hoofdbatterij beschadigen en dan doet de auto niets meer en dan is het uw eigen schuld enzovoort. Maar geen steekhoudende argumenten dus de bak blijft lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
keesroeiboot schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:12:
[...]

Bij het laatste bezoek aan de garage kreeg ik wel een opmerking van de monteur. Het was volgens hem niet de bedoeling, er kan wat uit vallen en dan kan de beveiliging naar het relais van de hoofdbatterij beschadigen en dan doet de auto niets meer en dan is het uw eigen schuld enzovoort. Maar geen steekhoudende argumenten dus de bak blijft lekker zitten.
Dat is voor mij ook een reden waarom ik wat huiverig ben voor een frunk - jouw oplossing dan wel die van frunk.at: wat gaat de garage er van vinden? Gaan die het terugkoppelen naar de leasemaatschappij en geeft mij dat dan een risico als er problemen met de auto ontstaan dat ik er voor aansprakelijk gesteld wordt?

Zodra het mijn eigen auto is doe ik er wat makkelijker over. En ja, je kan de bak er bij garagebezoek uit halen, maar dat ga je vast een keer vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hyundai bezig om vrijwel alle Kona's te voorzien van veilige batterijen om letsel te voorkomen.

Ondertussen gebruiker die hoort dat zijn frunk potentieel levensbedreigende situatie kan opleveren: "mjah geen steekhoudend argument".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Omdat de frunk.at schandalig duur is en niet afgesloten kan worden waardoor er spullen uit kunnen vallen in je motorruimte.
En omdat ik voor 24,61 euro dezelfde kratversie kan maken welke afsluitbaar is dmv een deksel. Dan houd ik 95,59 euro over voor als de terrassen weer open gaan.

Voor en bij onderhoud naar de dealer pak je de krat er met inhoud en al zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pandarrama schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:15:
Dat terugschroeven zit ik juist zo tegenop.
Maar goed, het is dat of een grote vuurbal voor je huis.
Laten we het niet al te zeer opblazen er zijn minder dan 18 gevallen wereldwijd op ruim 80000 stuks. In november vorig jaar is er een software update uitgerold om het issue te voorkomen.
Dus ja het kan gebeuren maar de kans is dusdanig klein. En als je echt bang bent kun je inderdaad tot 90% max lading instellen.

Durf zelfs te stellen dat de kans dat een brandstof auto in brand gaat groter is dan de kona.

Ben er wel blij mee tegen de tijd dat hyundai de accu gaat vervangen is hij al 3 jaar en 80k op teller is goed voor de rest waarde >:).

Wat lees voer van vermoedelijke oorzaak
https://electrek.co/2021/...ires-rumored-to-be-found/

[ Voor 13% gewijzigd door elmo1 op 08-04-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
20?? Dan gaat het hard want tot voor kort waren het wereldwijd 15 stuks.
Het is inderdaad te hopen dat er niet meer opgeblazen worden.

Volgens mij krijg je geen keus zodra je Kona bij de garage staat zetten ze deze softwarematig vast op max 90% laden.
Of is dat ook vrijwillig? https://www.autowereld.co...t-ie-terug-naar-de-garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pandarrama schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:00:

Volgens mij krijg je geen keus zodra je Kona bij de garage staat zetten ze deze softwarematig vast op max 90% laden.
15 is toch minder dan 20 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
vrijwillige terugroepactie? wat moet ik daar van denken?
Heb een leaseauto. Neem toch aan dat de leasemaatschappij de accu wel wil laten vervangen. Heb geen zin om rest van het contract met een afgeknepen accu van 90% rond te rijden.
Ivm restwaarde zullen ze het wel doen denk ik.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Schrijf dan gelijk 15 in plaats van 20 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pandarrama schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:58:
Schrijf dan gelijk 15 in plaats van 20 8)7
Heb je een punt maar zijn het er dan niet eigenlijk 16? Allebei minder dan 20 :*) 8)7 Maar ik kom je tegemoet ik verlaag het naar minder dan 18 :-) houden we alvast rekening met de toekomst.

https://www.reuters.com/a...tor-lg-chem-idUSKBN27X2ZQ

[ Voor 13% gewijzigd door elmo1 op 08-04-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Pandarrama schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:00:

Moet over 5 k alweer, en voor mij maakt die 10% niks uit, mijn laad strategie was al tussen de 20 en 80% voor behoud accu en 1 keer per maand 100% alhoewel, dat nu minder is omdat de laatste jaar er 20k minder is gereden dan 'normaal'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
Deal! d:)b

Ik wil dan juist vanaf nu altijd 100% laden in de wetenschap dat er toch een nieuwe powerbank in aantocht is.
Levensduur van de huidige is toch verkort door deze wisselactie 8)

[ Voor 90% gewijzigd door Pandarrama op 08-04-2021 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Alleen in de winter laad ik tot 100% bij lange rit op 1 dag. Verder laadde ik al max 80 / 90%.
Ik heb tot nu toe slechts 1x onderweg geladen. Ach dan wordt het een paar keer extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Laatst online: 18:06
Over de banden: ik probeer van mij Nexen banden af te komen, maar de leasemaatschappij ziet geen reden om deze nu al te vervangen. Het bandenbedrijf (Euromaster) is behulpzaam, maar krijgt het bij de leasemaatschappij ook niet voor elkaar. De leasemaatschappij wil onderbouwde argumenten hebben, geen meningen -- kent iemand slechte recensies van onafhankelijke bronnen die ik kan opvoeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

MaxLaadvermogen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:01:
Over de banden: ik probeer van mij Nexen banden af te komen, maar de leasemaatschappij ziet geen reden om deze nu al te vervangen. Het bandenbedrijf (Euromaster) is behulpzaam, maar krijgt het bij de leasemaatschappij ook niet voor elkaar. De leasemaatschappij wil onderbouwde argumenten hebben, geen meningen -- kent iemand slechte recensies van onafhankelijke bronnen die ik kan opvoeren??
Ik had een niet te repareren lekke band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Welke lm? Arval had al dermate veel klachten gehad en gehoord dat ik ze niet hoefde te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
daemonix schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:32:
[...]

Welke lm? Arval had al dermate veel klachten gehad en gehoord dat ik ze niet hoefde te overtuigen.
In dit geval gaat het om Alphabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:14
gtabak schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:49:
[...]

[Afbeelding]
Eens, bevalt hier oom prima. Wel even hydraulische stangetjes monteren voor de motorkap. Stuk handiger dan dat std spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
https://www.tyrereviews.c...Inch-Summer-Tyre-Test.htm

Slechter kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
elmo1 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:22:
[...]

4 stuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
spidertje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:10:
[...]

Eens, bevalt hier oom prima. Wel even hydraulische stangetjes monteren voor de motorkap. Stuk handiger dan dat std spul.
Lijkt me erg handig maar zoveel gebruik ik de frunk niet. Alleen voor vakanties en voor regulier gebruik is er meer dan genoeg ruimte onder de bodem van de trunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Ben benieuwd of ik ze hier mee kan overtuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Als ze heel even de moeite nemen om het door te lezen wel.
Ik moest ook even overtuigd worden. Hoewel ik tevreden met de Nexen ben ben ik wel waakzamer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:29
elmo1 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:22:
[...]

Ik ook, zelfs twee keer lekke band gehad en daarvoor echt heel veel jaren niet. Zat een schroef in de zijkant, daardoor moest ie vervangen worden (en daardoor de andere band achter ook). Bij de bandenboer waren ze zo meewerkend om de nieuwe achterbanden (Michelin premacy 4) voor te leggen en de Nexens naar achter te verplaatsen. Blijkbaar kan het bandenspanning systeem daar ook prima mee omgaan. Dus heb nu de Michelins voor en de Nexen achter en da's al een heel stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 04:13
Nog iets anders: Ik stap in mijn auto, druk op start, besef dat ik mijn laadkabel niet eruit heb gehaald. Ik stap uit: krijg stekker er niet uit: auto aan/uit werkt niet.

Wat voor mij nu het snelst werkt: open motor compartiment, trek aan gele ding en haal stekker eruit.

Iemand een tip?

Edit: Ik kan mijn auto ook niet meer uitzetten in dit geval.

[ Voor 9% gewijzigd door wjuc op 09-04-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
wjuc schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:19:
Nog iets anders: Ik stap in mijn auto, druk op start, besef dat ik mijn laadkabel niet eruit heb gehaald. Ik stap uit: krijg stekker er niet uit: auto aan/uit werkt niet.

Wat voor mij nu het snelst werkt: open motor compartiment, trek aan gele ding en haal stekker eruit.

Iemand een tip?
Gewoon key remote auto open maken werkt altijd voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
ja, dat werkt alleen als je nog niet op start gedrukt hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-05 07:10
wjuc schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:21:
ja, dat werkt alleen als je nog niet op start gedrukt hebt :(
Twee keer snel achter elkaar op je afstandsbedieningsknopje "Deur Openen" drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Precies. Dat werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
RiB1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:43:
[...]

Twee keer snel achter elkaar op je afstandsbedieningsknopje "Deur Openen" drukken.
Die afstandsbediening zit toch ergens diep in de zak van je jas of broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

DIY Frunk update

Ik ben vandaag eens bij de Hornbach gaan kijken naar opbergboxen. Ik vind die grijze met klapdeksel die we online kunnen bestellen op zich helemaal prima, maar vind het altijd leuker als ik gewoon in lokale winkels iets kan kopen en het direct heb.

Ook vind ik de deksel met scharnier niet de meest praktische oplossing. Ik heb eigenlijk liever een deksel die ik eenvoudig compleet kan verwijderen. ik vraag me ook af of de deksel met scharnier helemaal op kan staan en ook open blijft staan.

De opbergbox van de Hornbach heeft een verwijderbare deksel maar is wel iets minder stevig dan de krat van frunk.at. Een groot voordeel is dat hij inclusief deksel maar 8.75 euro is.

Ik had mijn auto al helemaal vol geladen met plinten en een afkortzaag, en heb nog een winkel afspraak staan voor komende week.. dus pik hem dan mee op en ga eens aan de slag.

Het idee is dat ik de box ook compleet eruit kan pakken en mee naar binnen kan nemen, zonder dat de pootjes of het framewerk mee eruit gaat. Dat kan bij de frunk box die je online koopt niet en lijkt me ook niet handig.

https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=se
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/499/438/50/DV_8_6115842_01_4c_DE_20160729113702.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Mooi gevonden en 8.75 is een mooi prijsje.
De bak zal niet zo stevig zijn als het Auer krat maar dat hoeft ook helemaal niet.
Het deksel van het Auer krat zit vast met 3 scharnieren en er uitklikken lukt wel maar niet iets om vaak te doen.
Hoeft ook niet en deze blijft open staan, kijk maar,

YouTube: Frunk Hyundai Kona, Kia Niro & Kia Soul 3. Gen EV 99€ 😮👌

Het Auer krat kun je ook nog iets naar voren plaatsen waardoor de hoek groter wordt en het deksel verder achterover kan leunen.

Daar zie je ook hoe dicht de bak van 18 cm tegen de rand aan zit. 23 cm hoog gaat dus op die manier niet passen. Dan zou de montage zonder de steuntjes plaats moeten vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

Alleen achter maar voorbanden waren al redelijk richting minimum. En eigen auto dus keuze snel gemaakt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
De nexen zijn heel harde banden (net als russische, die remmen ook slecht).
Kon in 2019 met de inruil deal niet andere banden geregeld krijgen.
Na 1000 km michelin cross climates laten monteren (bij relatie).
Veel minder lawaai en die remmen tenminste. Verbruiksverschil geen idee, niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:47
Sinds gisteren kan ik geen verbinding maken met auto via app. Bluelink geeft error "Geen reactie van het voertuig. Remote services zijn niet beschikbaar. [4081]". Moet ik alles resetten in de auto? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-05 17:17
Usta schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:04:
Sinds gisteren kan ik geen verbinding maken met auto via app. Bluelink geeft error "Geen reactie van het voertuig. Remote services zijn niet beschikbaar. [4081]". Moet ik alles resetten in de auto? :'(
Nou alles, ik zou beginnen met het reset knopje in te drukken... voor de rest zou ik geen dingen gaan resetten tenzij hij niet meer goed op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
OK, een soft reset was voldoende om de verbinding herstellen. Gelukkig alle instellingen waren niet gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bezyna
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Ik heb mijn Hyundai KONA uit Duitsland geïmporteerd. Via de dealers word in Nederland een aparte app beschikbaar gesteld. Ik bedoelde niet de Bluelink (die heb ik). Maar een dat wat meer functies heeft voor op de weg. Hoe kom ik aan de informatie over deze app en hoe kan ik de app krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
bezyna schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:02:
Ik heb mijn Hyundai KONA uit Duitsland geïmporteerd. Via de dealers word in Nederland een aparte app beschikbaar gesteld. Ik bedoelde niet de Bluelink (die heb ik). Maar een dat wat meer functies heeft voor op de weg. Hoe kom ik aan de informatie over deze app en hoe kan ik de app krijgen?
Geen idee waar je het over hebt, maar als het via de dealers gaat zou ik daar eens gaan navragen?

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Vanmorgen kwam ik voor de bandenwissel en ik zag er tegen op om met de originele Nexen banden te vertrekken en de grip op de proef te stellen in dit winterse april-weer. Echter, tot mijn grote verrassing kreeg ik daar te horen dat ik een set nieuwe banden kreeg en vertrok ik met 4 Michelin Primacy 4 banden onder mijn Kona.
Hulde aan de medewerkers van Euromaster, die uiteindelijk de leasemaatschappij hebben weten te overtuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat is goed nieuws! Welke leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-05 07:10
MaxLaadvermogen schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:32:
[...]

Vanmorgen kwam ik voor de bandenwissel en ik zag er tegen op om met de originele Nexen banden te vertrekken en de grip op de proef te stellen in dit winterse april-weer. Echter, tot mijn grote verrassing kreeg ik daar te horen dat ik een set nieuwe banden kreeg en vertrok ik met 4 Michelin Primacy 4 banden onder mijn Kona.
Hulde aan de medewerkers van Euromaster, die uiteindelijk de leasemaatschappij hebben weten te overtuigen!
Ik ben ook nieuwsgierig welke leasemaatschappij.
Ik heb mijn leasemaatschappij "LeasePlan" verteld van de slechte eigenschappen van de Nexen, maar zij hadden er nog geen klachten over gehad.
Ze zijn het nu aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Pandarrama schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Dat is goed nieuws! Welke leasemaatschappij?
Alphabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Vandaag bij de dealer geweest waar mijn Kona geparkeerd stond. Om wat spullen eruit te halen.
Kreeg te horen dat het nog wel een tijdje kon duren; ergens tot juni.

Moet toch even kijken of ze de bijtelling aanpassen naar de kosten van m'n huurauto. Daar zou ik niet zo happy van worden

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat is balen en je zou zeggen dat accupakketten sneller beschikbaar zijn voor de vervanging.

Heb je wel een E-huurauto?
Dat zou toch wel één van mijn minimale eisen zijn als het zo lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 17:04

R2L

Krypt schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:22:
Vandaag bij de dealer geweest waar mijn Kona geparkeerd stond. Om wat spullen eruit te halen.
Kreeg te horen dat het nog wel een tijdje kon duren; ergens tot juni.

Moet toch even kijken of ze de bijtelling aanpassen naar de kosten van m'n huurauto. Daar zou ik niet zo happy van worden
Als de huurauto door de garage is geregeld volgens mij niet. De Kona blijft dan immers bij je werkgever op jouw naam staan.

Bij een voorloopauto is dit dacht ik wel het geval. Heb ooit (jaaaaaren terug) een collega horen klagen die ivm automaat een dikke Mercedes als voorloopauto reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Ik heb sinds deze week ook Michelin Primacy 4 er onder liggen. Via Alphabet. Wat een verschil met de Nexen qua geluid. Ik neem aan dat het gedweil met regen ook minder is.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
R2L schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:32:
Als de huurauto door de garage is geregeld volgens mij niet. De Kona blijft dan immers bij je werkgever op jouw naam staan.
Ik denk dat er niemand over zal vallen als je een dag (of 2) een leenauto van de garage hebt. Maar dat wordt natuurlijk anders als het maanden gaat duren. Dat zou dan immers een mooie truc zijn om onder bijtelling uit te komen: neem een goedkope auto van de zaak, parkeer die bij een garage en krijg dan zonder extra bijtelling een veel duurdere leenauto.

De belastingdienst heeft een convenant met de VNA waardoor je bij tijdelijke vervanging geen bijtelling betaalt over de normale auto, maar wel over de tijdelijke auto. Zie hier. Je zal dit dus met de lease maatschappij moeten regelen, lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 13:31
Ik heb nog geen laadpaal op mijn oprit voor mijn Kona huurauto. Verrassend genoeg is de 'Granny lader' voor mij voldoende, ondanks 3x per week een rit van 200km. Omdat ik niet steeds mijn granny laadkabel wilde opruimen heb ik bijgaand paaltje gemaakt. (Metalen Paaltje Hornbach, sloten Amazon) als tip.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLNthS55HXFGqzgDsBL4MQv3UWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfRfNOVokES6qnDQ0yd7SICN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn4mleV5ALC9SOW-W2rl7ggsbfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slQLJfL3fkHcYZyhAwECjDFC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAZduvBZLErA9TBlC0rxDwQKX-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5W9Z4RtlLoTm1YkaVuEv5SUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-05 23:50
[quote]pewill schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:12:
Ik heb nog geen laadpaal op mijn oprit voor mijn Kona huurauto. Verrassend genoeg is de 'Granny lader' voor mij voldoende, ondanks 3x per week een rit van 200km. Omdat ik niet steeds mijn granny laadkabel wilde opruimen heb ik bijgaand paaltje gemaakt. (Metalen Paaltje Hornbach, sloten Amazon) als tip.

Grappig, heb ook zoiets, maar nog wat provisorischer :) Trek er wel steeds een zak overheen tegen de regen...Is die granny charger daar dus tegen bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
JeroenE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat er niemand over zal vallen als je een dag (of 2) een leenauto van de garage hebt. Maar dat wordt natuurlijk anders als het maanden gaat duren. Dat zou dan immers een mooie truc zijn om onder bijtelling uit te komen: neem een goedkope auto van de zaak, parkeer die bij een garage en krijg dan zonder extra bijtelling een veel duurdere leenauto.

De belastingdienst heeft een convenant met de VNA waardoor je bij tijdelijke vervanging geen bijtelling betaalt over de normale auto, maar wel over de tijdelijke auto. Zie hier. Je zal dit dus met de lease maatschappij moeten regelen, lijkt mij.
Top, mooie link. Ik heb geen overeenkomst, dus inhouden zouden ze eigenlijk niet zomaar kunnen.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

JeroenE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:21:
[...]

Dit convenant lijkt me meer voor vrijwillige omwisseling in geval van bijvoorbeeld vakantie waar de leasemaatschappij een andere leaseauto beschikbaar stelt.

Reparatie is een heel andere situatie. Als de Hyundai dealer een leenauto beschikbaar stelt, dan geldt dit dacht ik niet, want dan loopt het niet via de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

KevlarD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:12:
[quote]pewill schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:12:
Ik heb nog geen laadpaal op mijn oprit voor mijn Kona huurauto. Verrassend genoeg is de 'Granny lader' voor mij voldoende, ondanks 3x per week een rit van 200km. Omdat ik niet steeds mijn granny laadkabel wilde opruimen heb ik bijgaand paaltje gemaakt. (Metalen Paaltje Hornbach, sloten Amazon) als tip.

Grappig, heb ook zoiets, maar nog wat provisorischer :) Trek er wel steeds een zak overheen tegen de regen...Is die granny charger daar dus tegen bestand?
Tuurlijk is hij waterdicht, echter zijn de laadverliezen met een granny stukken groter dan met een laadpaal. Als je oplet hoeft een laadpaal ook niet zo duur te zijn tenzij je aan belastingdienst een verbruik moet overleggen.
Zeker bij een laadpaal zelf een elektricien inhuren scheelt heel veel.
Bij mij was dat zo'n 600eur verschil!

Tip pak een 22kw laadpunt die is toekomst bestendig en kan je altijd afregelen op benodigde vermogen. En eventueel ook met loadbalance functie zonder abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door elmo1 op 14-04-2021 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
elmo1 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:11:
[...]

Tip pak een 22kw laadpunt die is toekomst bestendig en kan je altijd afregelen op benodigde vermogen. En eventueel ook met loadbalance functie zonder abonnement.
Een belangrijker tip is: zorg voor voldoende dikke kabel, 4 mm2 of beter nog, 6 mm2. 22 kW trekken door 2.5 mm2 gaat niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 13:43
Volgende week woensdag nieuwe Kona EV voor de deur, benieuwd.
Heb het topic al vlotjes doorgelezen. De frunk gaat er iig zeker komen, nog even kijken wat voor model.
Benieuwd hoe me het nieuwe (EV) rijden gaat bevallen.
Kom van een Polo DSG met o.a.Auto Cruise Control af en daar was ik al heel erg tevreden mee qua gebruiksgemak en eigenschappen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Eindhovenfinest op 14-04-2021 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L

R2L

Eindhovenfinest schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:25:
Volgende week woensdag nieuwe Kona EV voor de deur, benieuwd.
Heb het topic al vlotjes doorgelezen. De frunk gaat er iig zeker komen, nog even kijken wat voor model.
Benieuwd hoe me het nieuwe (EV) rijden gaat bevallen.
Kom van een Polo DSG met o.a.Auto Cruise Control af en daar was ik al heel erg tevreden mee qua gebruiksgemak en eigenschappen. ;)
Gaat je wel bevallen denk ik. Ikzelf kom vanuit een Skoda Octavia diesel met DSG en adaptive cruisecontrol en ik zou niet meer terug willen. In het begin moet je even vertrouwd raken met de actieradius. Ik heb een laadpaal op de oprit, dus vertrek als ik wil altijd "met een volle tank"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-05 16:40
De recall website is live. Zelf heb ik vorige week navraag gedaan waarom niet alle auto's waar de vorige recall mbt de accu voor opgezet was, onderdeel zijn van deze recall - specifiek de auto waar ik in rijd - en het antwoord was dat de recall niet nodig was omdat het chassisnummer niet op de Europese lijst staat...
"Computer says no"

https://www.hyundai.com/nl/Recall

Het zal toch niet zo zijn dat door de oktober recall aanpassing aan het batterijmanagementsysteem, in combinatie met het nog nooit van een snellader gebruik gemaakt hebben de reden is? Want dan zou Hyundai de accu producent indirect gelijk geven dat op zich niks mis is met de accu totdat je hem - met de verkeerde BMS software - aan de DC lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 17:11
Bij de RDW is voor (nog) mij niks bekend.

Ik ben al 2x terug geweest voor een terugroep actie en gebruik geen snellader dus ik zal wel veilig zitten.

Mijn Auto wil wel een onderhoudsbeurt hebben maar na 1 jaar en maar 7k km gereden vindt ik dat een beetje vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat valt me nog mee en ik heb er geen moeite mee om DC laden op 90% te zetten tot aan de vervanging.

AC laden kan dan 100% blijven waardoor ik wanneer nodig toch gebruik van het volledige bereik kan blijven maken.
Maandag heb ik weer een ritje van +400km in de planning staan waardoor ik thuis weer vol kan laden voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Leasemaatschappij zegt over de terugroepactie:

Helaas hebben wij nog geen verdere informatie gekregen vanuit de importeur.
Toevallig heb ik gisteren wel een Hyundai dealer gesproken en deze had de verwachting dat de nieuwe accu’s voor deze recall eind juni of begin julli beschikbaar komen en dat de bestuurders dan ook aangeschreven gaan worden.

Geduld... gelukkig laad ik nu maar eens per 3 weken of zo 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Michel B. schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:28:
De recall website is live. Zelf heb ik vorige week navraag gedaan waarom niet alle auto's waar de vorige recall mbt de accu voor opgezet was, onderdeel zijn van deze recall - specifiek de auto waar ik in rijd - en het antwoord was dat de recall niet nodig was omdat het chassisnummer niet op de Europese lijst staat...
"Computer says no"

https://www.hyundai.com/nl/Recall

Het zal toch niet zo zijn dat door de oktober recall aanpassing aan het batterijmanagementsysteem, in combinatie met het nog nooit van een snellader gebruik gemaakt hebben de reden is? Want dan zou Hyundai de accu producent indirect gelijk geven dat op zich niks mis is met de accu totdat je hem - met de verkeerde BMS software - aan de DC lader hangt?
Er staat nergens dat er een relatie met een DC snellader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Jazeker wel en dat staat er wel degelijk:

Stap 1
Selecteer [Energie-informatie]

Stap 2
Vanuit de fabriek is Oplaadlimiet van de batterij voor DC-oplader en AC-oplader standaard ingesteld op 100%. Selecteer [DC-oplader].

Stap 3
Stel oplaadlimiet van de DC-oplader in op 90 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 15:25
Pandarrama schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:04:
Jazeker wel en dat staat er wel degelijk:

Stap 1
Selecteer [Energie-informatie]

Stap 2
Vanuit de fabriek is Oplaadlimiet van de batterij voor DC-oplader en AC-oplader standaard ingesteld op 100%. Selecteer [DC-oplader].

Stap 3
Stel oplaadlimiet van de DC-oplader in op 90 %.
Stap 5
Selecteer [AC-oplader].

Stap 6
Stel oplaadlimiet van de AC-oplader in op 90 % en druk op

[ Voor 3% gewijzigd door TwilightMalaise op 16-04-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Oeps! 8)7 Dat zie ik nu pas en ik had een pdf doorgestuurd gekregen waar de instructie niet verder doorklikbaar is. :F
Via de link op de site wel.

Helaas dus en dan zal ik AC ook op 90% moeten zetten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Omdat de limiet generiek op 90% wordt gezet, en niet alleen voor DC laden is er geen verband met DC laden alleen. Daar wees ik op. Het gaat om de batterij die niet voller mag zijn dan 90%. Niet om snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Snacky817 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:16:
Mijn Auto wil wel een onderhoudsbeurt hebben maar na 1 jaar en maar 7k km gereden vindt ik dat een beetje vroeg...
Om aanspraak te kunnen maken op service en garantie dien je de door de fabrikant voorgescherven service intervallen te volgen. In dit geval: een servicebeurt na 15.000 km óf na 1 jaar.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor de eerste beurt - deze zal, inclusief alweer een software update, niet langer dan 1,5 uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
RiB1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:43:
[...]

Bij mij werkt dat dus niet. Dit weekend geprobeerd. Misschien omdat ik een eerste generatie Kona Electric heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
wjuc schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:00:
[...]

Bij mij werkt dat dus niet. Dit weekend geprobeerd. Misschien omdat ik een eerste generatie Kona Electric heb?
Dan lijkt er toch echt iets kapot. Dat is wel zoals het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
Vreemd zeg. Maar voor mijn begrip:
- Als mijn auto nog ingeplugd zit, ik stap in de auto, druk op start
- Ik merk dan dat ie nog ingeplugd zit, ik kan de auto niet meer uitzetten (start knop doet niets)
- Enige manier om de stekker er dan uit te krijgen: open klep, trek aan gele ding, verwijder stekker.

Mijn afstandsbediening doet niets (werkt nooit als ik de auto al gestart heb). Dubbel klik ook niets.

Ik zal er naar laten kijken bij de garage. Misschien iets vergeten aan te sluiten bij het vervangen van mijn stekkerdoosdinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Trap je het rempedaal wel of niet in bij het uitschakelen? Probeer de andere situatie eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
Nooit bij stilgestaan . . pun intended. Ik probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
:) Soms wil de Kona dat het rempedaal wordt ingetrapt en soms juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-12-2024
daemonix schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:09:
:) Soms wil de Kona dat het rempedaal wordt ingetrapt en soms juist niet.
Zo uit m'n hoofd: bij het inschakelen rem intrappen, bij het uitschakelen juist niet.
Pagina: 1 ... 76 ... 139 Laatste