Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 77 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:12

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben de weg ook wel kwijt wat betreft het unlocken van de laadkabel.

Ik probeer elke ochtend 2x op het knopje van de deurklink te drukken zodat hij unlocked, maar het wil gewoon niet altijd werken. Vreemd genoeg is de LED ring rond de laadkabel soms groen, soms wit en soms oranje.

Ik begin me af te vragen of het met het voorverwarmen te maken heeft.. maar na weken zie ik nog steeds geen duidelijk patroon.

Ik tref mijzelf dus ook regelmatig aan met de sleutel in de hand waar ik dan 1x op het unlock knopje moet drukken. Hiermee komt bij mij de kabel altijd los.

Maar echt consistent voelt het niet aan en ik snap niet wat ik precies moet doen. (echt goed testen heb ik het ook niet gedaan want ik ben best lui in de ochtend :X )

Ik doe trouwens wel standaard eerst de kabel uit de auto trekken en dan na het piepen de kabel uit de paal trekken. Dit gaat tot nu toe altijd goed. Pasje is dan niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 19-04-2021 23:53 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09

Crazy D

I think we should take a look.

2 x? Ik loop langs de auto, druk op t knopje van de deur om te unlocken. Pak daarna de tag om m'n laadkabel los te halen, loop terug naar de auto om de kabel daar eruit te trekken en klaar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 04:13
Jullie hebben gelijk! Bij uitzetten juist niet intrappen. Welke idioot bedenkt dat!

Mijn afstandsbediening werkt alleen als ik de auto heb uitgezet. Ik neem aan dat dat bij jullie ook zo is?

Als ik niet vergeet eerst de kabel te unpluggen: Als ik voor het starten van de auto 1x openzap gaat de stekker altijd los.

[ Voor 24% gewijzigd door wjuc op 20-04-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-06 22:41
@wjuc : als de kabel in de auto zit is dat heel logisch en niet idioot. Met "starten" kun je dan de auto alleen in accessoire stand zetten.. Trap je dan het pedaal in en drukt op de startknop dan denk de auto je wilt starten, maar dat kan niet met de kabel in de auto. Dus auto doet niets en denkt toedeloe jij dommerd. Dus uitzetten kan dan alleen door NIET in te trappen. Overigens werkt het ook zo met alle andere auto's met automaat (en wij hebben er sinds 1997 zo'n 20 gehad).
Normaal moet je dus wel in trappen!

[ Voor 5% gewijzigd door nessio op 22-04-2021 10:34 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Wat doen jullie toch moeilijk.
Mijn pasje ligt in achterbak.
Dus achterbak open (niet de auto ontgrendelen)
Pak pasje
Ga naar paal, ontgrendelen met pasje.
Neem kabel, loop met kabeleind naar bestuurdersdeur
druk op ontgrendelknopje van deur
Loop naar voorkant en trek kabel er uit (dat lukt dan makkelijk binnen 10 sec)
En daarna kabel en pasje in achterbak.
Nooit probleem met kabel die er niet uit wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@nessio

Je hebt het pasje eigenlijk niet nodig. Als je de kabel uit je auto trekt dan komt hij ook los uit de paal.

Wat we doen
- dubbel op deurklink drukken en je tas in de auto zetten
- doorlopen naar de voorkant en kabel uit auto trekken (deze is unlocked door het dubbel drukken)
- kabel ook meteen uit paal trekken.

Dan heb je het pasje dus niet nodig.
Alleen blijkt soms het dubbel drukken niet perfect te werken en moet je een keer op je sleutel drukken. Maja, die heb je in je zak dus zo erg is dat niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 21:03
World Citizen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:08:
@nessio
Wat we doen
- dubbel op deurklink drukken en je tas in de auto zetten
- doorlopen naar de voorkant en kabel uit auto trekken (deze is unlocked door het dubbel drukken)
- kabel ook meteen uit paal trekken.
Dat van dat ‘dubbelkikken’ snap ik echt niet, daar staat ook niets over in de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe1ViRvmdqAg31bAe-Iyv8DE-5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7BJnnAkR4tCednHsNjH50Ej.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:29:
[...]

Dat van dat ‘dubbelkikken’ snap ik echt niet, daar staat ook niets over in de handleiding:
[Afbeelding]
Klopt het staat er niet letterlijk in. Maar als je de auto unlocked met bijvoorbeeld je sleutel of je deurklink, maar je kabel zit toch nog vast.. dan hoef je enkel nog 1x extra op unlock te klikken om de kabel alsnog los te krijgen.

Ik druk dus voortaan standaard 2x op unlock (sleutel of deur) zodat de kabel altijd los zou moeten zijn. Test het maar eens, als je kabel toch nog vast zit hoef je enkel een keer extra op unlock te klikken. Zonder dat je de pas voor de paal houd kun je dan de kabel uit je auto trekken, en vervolgens uit de paal.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@World Citizen Bij mijn loloo uit 2012! (toen ben ik elektrisch gaan rijden) komt de kabel alleen los dmv het pasje en niet door dubbel drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Vandaag de brief ontvangen van Importeur inzake de terugroepaktie batterijpakket
Ik hoef er niet naar toe voor die 90% Moet ik zelf gewoon doen (maar dat deed ik al)
Batterijpakken worden vervangen 4e kw 2021 en 1e kw 2020 in volgorde produktiedatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 21:18
nessio schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:23:
Vandaag de brief ontvangen van Importeur inzake de terugroepaktie batterijpakket
Ik hoef er niet naar toe voor die 90% Moet ik zelf gewoon doen (maar dat deed ik al)
Batterijpakken worden vervangen 4e kw 2021 en 1e kw 2020 in volgorde produktiedatum
2022 neem ik aan? #backToTheFuture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
  • Laatst online: 20-04 14:49
Klopt 2022.
Ik heb vorig week de brief ontvangen.

Op volgorde van productiedatum gaat men vervangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb een testje gedaan met het monteren van een krat voorin.
De krat en de deurstoppers komen van de Hornbach. Ik heb de deurstoppers met een 14mm boor uitgeboord en even lekker simpel met schroeven vastgemaakt aan de krat. Het idee word straks anders met een bout en een ring, maar als test voldeed dit prima.

Hij zit echt muurvast en je kunt hem er makkelijk in en uit halen. Het idee is prima ik moet alleen even de daadwerkelijke implementatie verbeteren. Een uitgebreid verslag zal dan volgen.

Hij zit nu op de 2 achterste steuntjes waar normaal die zwarte kap op zit. De deurstoppers schuiven dus over die steuntjes heen. Je hoeft dan niets los te maken/verwijderen of aan te passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKsgdFg7byfqsjHBViY9PM3dK7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbqmb1txuyOCmkxzBWT0vYWI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd4W97wv-Bj0UdavpwFzd20yMGM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2m63F87mastQbpdwikZBU2gQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obZhwQkujoe_ZLJAzVBD-aSMd1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lQCxPKEdkJPPREkAcCsnMjQy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0iry0DEkRsS6JELX_COYJzeWEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QCGJ9x6Te7tplA5NJDVMv7QJ.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Goed bezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Crazy D schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:24:
Leasemaatschappij zegt over de terugroepactie:

Helaas hebben wij nog geen verdere informatie gekregen vanuit de importeur.
Toevallig heb ik gisteren wel een Hyundai dealer gesproken en deze had de verwachting dat de nieuwe accu’s voor deze recall eind juni of begin julli beschikbaar komen en dat de bestuurders dan ook aangeschreven gaan worden.

Geduld... gelukkig laad ik nu maar eens per 3 weken of zo 8)7
Ik heb sinds 2 weken een kona 2019 georven van een ex collega. Nooit elektrisch gereden, dus vorige week voor de eerste keer aan een publieke laadpaal. De volgende dag wil ik wegrijden en de paal geeft half rood half groen. Kabel ontkoppeld. Accu 100% vol. Kona geeft EV storing. Uiteindelijk weggesleept. Nu vervangende kona en mededeling dat dit tot eind juni kan duren, omdat de accu vervangen moet worden. De dealer geeft aan dat ie al 5 van deze gevallen gehad heeft. Deze vervangende kona is nieuw op kentekenen ook uit 2019. De dealer had hem al opgeladen tot 100% niet 90....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
@pruttelathome dat is dus exact hetzelfde issue wat ik het gehad. Ik hoop toch dat het minder lang duurt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ook hier een Kona die meegenomen is omdat hij niet wilde starten. De onze is een 39 uitvoering van augustus 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
pruttelathome schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:32:
[...]

Deze vervangende kona is nieuw op kentekenen ook uit 2019. De dealer had hem al opgeladen tot 100% niet 90....
Aanvulling : Het maximale niveau staat wel op 90 ingesteld.
Maar in de aflevervoorwaarden staat "wordt met volle accu afgeleverd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Hallo allemaal. Sinds deze week trotse eigenaar van een Kona. Model 2019 64 kWh. Auto is van mijn vader geweest die helaas is overleden.
Ik rij de Kona nu een aantal dagen en ook paar maal opgeladen thuis. Nu ga ik vaak kijken hoe ver hij opgeladen is. Helaas heeft deze nog geen app mogelijkheid. Is een truukje om dit wel te krijgen? iets inbouwen of zo?
En verder viel het mij op dat als ik de portier open tijdens het laden de laadsnelheid direct terug zakt naar 0.5 kWh.
Kunnen jullie mij helpen? Ik kan wel iets vinden maar twijfel of het het juiste is. Kastje in zekeringen kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Gecondoleerd.

Ja Kona's doen dat maar als je heel even wacht dan zie je de laadsnelheid gelijk weer snel oplopen. Geen probleem dus.

Klopt, je plaatst dan een extra module in je zekeringkastje. Een zogenaamde OBD dongle.
Kant en klaar duur te koop maar ook zelf samen te stellen:
De EV Notify app is de oplossing.in combinatie met een Android telefoon, die een internetverbinding heeft en een bepaald type OBD dongle.
Klinkt dat als een doenbare oplossing? Dan staat in dit forum omschreven hoe dat doen.
Klinkt misschien lastig maar het is goed te doen en bij mij werkt het uitstekend.

[ Voor 15% gewijzigd door Pandarrama op 25-04-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
Pandarrama schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:17:
Gecondoleerd.

Ja Kona's doen dat maar als je heel even wacht dan zie je de laadsnelheid gelijk weer snel oplopen. Geen probleem dus.

Klopt, je plaatst dan een extra module in je zekeringkastje. Een zogenaamde OBD dongle.
Kant en klaar duur te koop maar ook zelf samen te stellen:
De EV Notify app is de oplossing.in combinatie met een Android telefoon, die een internetverbinding heeft en een bepaald type OBD dongle.
Klinkt dat als een doenbare oplossing? Dan staat in dit forum omschreven hoe dat doen.
Klinkt misschien lastig maar het is goed te doen en bij mij werkt het uitstekend.
bedankt voor de sneller reactie! ja heb filmpje gezien maar ben echt een nitwit vandaar dat ik ook alleen apple spul heb. Ik had gehoopt dat er na zo lange tijd dat de auto's op de markt zijn er wat goedkoper zou zijn. Is er ook een optie dat het via wifi gaat. Als de auto aan het laden is staat hij onder de carport en kan hij ook op ons wifi netwerk staan of vi BT bereikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

@ravi 72 Als de laadklep open is (de eerste 20 seconde ofwat nadat je het portier opent) dan wordt het laadvermogen teruggeschroefd naar 500Watt. Dit zodat je de laadkabel veilig kunt ontkoppelen zonder dat je vonken trekt. Na verloop van tijd gaat de laadklep weer op slot en gaat het vermogen weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat werkt ook. De Android telefoon die in de auto ligt maakt wanneer deze thuis staat te laden verbinding met mijn wifi netwerk vanuit huis. Dan is er dus geen dataverbinding nodig via het mobiele netwerk.
Via mijn iPhone via BT vanuit huis naar de auto haal ik net. De donor Android telefoon is dan niet nodig. BT bereik is helaas beperkt en dus een kwestie van proberen in je eigen situatie.

Het is omslachtig maar het werkt. Helaas werkt het niet met een donor iPhone aangezien deze in slaap valt waardoor de verbinding met de BT OBD dongle wegvalt.

Er zijn kant en klare oplossingen te koop maar ook die werken met een data simkaart of MIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
Pandarrama schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:28:
Dat werkt ook. De Android telefoon die in de auto ligt maakt wanneer deze thuis staat te laden verbinding met mijn wifi netwerk vanuit huis. Dan is er dus geen dataverbinding nodig via het mobiele netwerk.
Via mijn iPhone via BT vanuit huis naar de auto haal ik net. De donor Android telefoon is dan niet nodig. BT bereik is helaas beperkt en dus een kwestie van proberen in je eigen situatie.

Het is omslachtig maar het werkt. Helaas werkt het niet met een donor iPhone aangezien deze in slaap valt waardoor de verbinding met de BT OBD dongle wegvalt.

Er zijn kant en klare oplossingen te koop maar ook die werken met een data simkaart of MIFI.
Is er een linkje waar ik een en ander kan vergelijken en of kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@ravi 72 Je kunt ook de laadtijd simpel uitrekenen. Druk op de 2 groene blaadjes. Daar staat batterij%.
Staat er 70% dan is de rest 30% van 64kwh = 19,2 kwh.
Met je 16A laadpaal laad je dan +/- 3kwh per uur : dus 19,2/3 = 6,5 uur
Met je omalader max 12 A laad je dan 2,4kwh per uur : dus 19,2/2,4 = 8 uur
Na een paar keer laden maak je automatisch deze rekensom.
De meeste laadpalen (de mijne uit 2012 wel) melden met een sms : klaar. Ook kan ik via een app zien of laden klaar is.

Dit kost niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QjUWk4tix1ZNoq7HzsmeJ9MOwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsYigtCWRqZb8CRukt26UBiV.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand suggesties..

1ste snellaad poging na de terugroepactie, laden ging al binnen no time naar 22kw..

Na het loskoppelen auto continue deze melding. Laadkabel aansluiten lukt ook niet meer. Rode ring..

ANWB is onderweg.. maar ik ben bang dat dit afslepen wordt.. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Waiting schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]

Iemand suggesties..

1ste snellaad poging na de terugroepactie, laden ging al binnen no time naar 22kw..

Na het loskoppelen auto continue deze melding. Laadkabel aansluiten lukt ook niet meer. Rode ring..

HV plug (brandweer plug) eruit trekken, auto uit, deuren dicht, op slot, 2 mins wachten. Auto open, HV stekker er weer in. Hielp bij mij 1x bij de e-Niro.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:57

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:54:
@ravi 72 Je kunt ook de laadtijd simpel uitrekenen. Druk op de 2 groene blaadjes. Daar staat batterij%.
Staat er 70% dan is de rest 30% van 64kwh = 19,2 kwh.
Met je 16A laadpaal laad je dan +/- 3kwh per uur : dus 19,2/3 = 6,5 uur
Met je omalader max 12 A laad je dan 2,4kwh per uur : dus 19,2/2,4 = 8 uur
Na een paar keer laden maak je automatisch deze rekensom.
De meeste laadpalen (de mijne uit 2012 wel) melden met een sms : klaar. Ook kan ik via een app zien of laden klaar is.

Dit kost niks.
Die van mij geeft de laadtijd aan in display na starten van laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 15:19

R2L

Waiting schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]

Iemand suggesties..

En? Hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
_eLMo_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:08:
[...]
HV plug (brandweer plug) eruit trekken, auto uit, deuren dicht, op slot, 2 mins wachten. Auto open, HV stekker er weer in. Hielp bij mij 1x bij de e-Niro.
Thanks , ik las allemaal dingen over rubberen handschoenen etc dat ik maar ben blijven wachten op de ANWB..
R2L schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:01:
[...]

En? Hoe is het afgelopen?
Na 30 minuten was die helemaal dood, na 1,5 uur ANWB er bij en die hangt de 12v aan de lader, en alles doet het weer als normaal.

Met meer charge en hogere GOM 🤐, zijn idee was dat de laadsessie de 12v heeft leeg getrokken en dat ie daarom rare meldingen ging geven...

Ik weet het zo net nog niet , het lijkt er meer op dat ie door stroomgebrek harde reset heeft gehad..

Nu op locatie hangt ie aan de 220v en hij lijkt het nog prima te doen.. maandag weer lange rit in de planning met snellaad stop, we gaan het meemaken maar mijn vertrouwen in snelladen met deze auto is niet heel hoog meer..

[ Voor 20% gewijzigd door Waiting op 28-04-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
Waiting schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:59:
[...]

Thanks , ik las allemaal dingen over rubberen handschoenen etc dat ik maar ben blijven wachten op de ANWB..

[...]

Na 30 minuten was die helemaal dood, na 1,5 uur ANWB er bij en die hangt de 12v aan de lader, en alles doet het weer als normaal.

Met meer charge en hogere GOM 🤐, zijn idee was dat de laadsessie de 12v heeft leeg getrokken en dat ie daarom rare meldingen ging geven...

Ik weet het zo net nog niet , het lijkt er meer op dat ie door stroomgebrek harde reset heeft gehad..

Nu op locatie hangt ie aan de 220v en hij lijkt het nog prima te doen.. maandag weer lange rit in de planning met snellaad stop, we gaan het meemaken maar mijn vertrouwen in snelladen met deze auto is niet heel hoog meer..
Misschien is je 12V accu aan vervanging toe. Die komt wel vaker voorbij hier.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 12:44
nessio schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:23:
Afgelopen maandag heb ik ook zo'n mail gekregen van mijn leasemaatschappij. Ik heb toen ook maar terug geschroefd naar max. 90% lading. Ik heb mijn dealer nog niet gebeld, maar ik begrijp uit de reacties hier dat het nog wel een tijd zal duren. Ik zal alsnog bellen, maar dan verwacht ik inderdaad dat ik t.z.t. door hun zelf gecontacteerd wordt voor een afspraak.

Ik neem gelijk dit moment om aan jullie te vragen wat het lampje in het Hyundai logo op de motorkap aanduid? Na het rondje met de hond zag ik dat die geel brandde, en het bestuurdersdisplay stond aan, maar zonder beeld. Ik heb uit nieuwsgierigheid de auto aangezet en weer uitgezet, maar toen gingen beiden weer uit.

P.S., wat losse flodders aan ervaringen:
- in juli 2020 ben ik met deze auto naar een vakantiebestemming in Italië gereden.
- Op 1 defecte snellaadpaal na was dat een positieve ervaring.
- ABRP gebruikt voor de routeplanning. Na enig gegoochel met het filter kon ik met ABRP ook onderweg zoeken naar laadpalen, maar dat was wel een beproeving. Als je door een defecte paal moet afwijken van je reisplan is tijd ineens erg kostbaar. Je wilt snel wegrijden, maar je wilt ook zsm een andere laadpaal vinden, die op de route is, en zo snel mogelijk kan laden. Afhankelijk van de zoekstraal kan het dan pijnlijk lang wachten zijn op een bruikbare lijst van laadpalen in app, wat denk ik kwam omdat het me niet lukte om een specifiekere zoekopdracht te geven.
- Ik heb toen Plugsurfing gebruikt als laadpas, maar onderweg leerde ik dat Maingau op dat moment een stuk goedkoper was geweest op mijn route door Duitsland.
- In mijn herinnering was 58 kW het max laadvermogen tijdens die reis.
- Op plaats van bestemming In Noord-Italie heb ik tijdens de vakantie gratis kunnen laden bij een laadpaal van de lokale supermarkt.
- In Zwitserland waren er tussen Duitsland en Italie weinig snellaadpalen met een goede prijs.

- Ik heb ook een bluetooth OBD dongle waarmee ik met EV Notify op eigen houtje heb geprobeerd gegevens uit te lezen. Uitlezen lukte uiteindelijk wel, maar de meters die ik voor de app had gevonden waren niet bepaald bruikbaar. Misschien de moeite waard om te kijken wat andere Tweakers voor elkaar hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

[...]

[...]

Was je toevallig tijdens het snelladen in de auto blijven zitten met de radio aan o.i.d of aan het bellen via de carkit met alleen het contract aan? In dat geval kun je namelijk de 12 volt accu leeg trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:41
[...]

[...]

Dit heb ik inmiddels ook twee keer gehad. Via de Hyundai assistance kwam er een bergingsbedrijf, 12v accu losgekoppeld en de foutmeldingen 'opgeruimd', daarna kon ik weer.
Staat verder los van snelladen, dat heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Iemand ervaring met 1 kinderzitje en 2 stoelverhogers op de achterbank van de Kona?

Ik heb de Ioniq proef gereden en daar pas het. Lukt dit bij de Kona ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 12:06
Wackerstamfer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:36:
[...]

Misschien is je 12V accu aan vervanging toe. Die komt wel vaker voorbij hier.
Klopt. Mijn 12V accu is al twee keer vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
R2L schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:48:
[...]

Was je toevallig tijdens het snelladen in de auto blijven zitten met de radio aan o.i.d of aan het bellen via de carkit met alleen het contract aan? In dat geval kun je namelijk de 12 volt accu leeg trekken.
Nee, aangesloten , auto op slot en rondje gelopen en na 30 minuten oid weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Waiting schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:13:
[...]

Nee, aangesloten , auto op slot en rondje gelopen en na 30 minuten oid weer terug..
Dat is heel bijzonder! Zal dan inderdaad wel een defecte accu o.i.d. zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
ikke5000 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:12:
Ook hier een Kona die meegenomen is omdat hij niet wilde starten. De onze is een 39 uitvoering van augustus 2020.
Bericht van de dealer gehad dat het accu pakket vervangen moet worden. Die wij hebben kan niet geupdate worden zodat het probleem niet opgelost kan worden. We krijgen er nu 1 van een andere leverancier en die kan wel geupdate worden. Zo heeft de monteur het aan mijn vrouw uitgelegd.

We hadden er zaterdagochtend nog mee gereden. Daarna thuis aan de laadpaal gehangen en via de app had mijn vrouw gezien dat hij 100% was. Bij het starten gebeurde er echter niets. Radio, airco e.d. gingen wel aan maar de auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
ik begreep dat er in de UK heel anders gewerkt wordt met het vervangen van het accupakket. Men brengt de auto's naar een centrale plaats waar de accus's vervangen worden. Duurt per auto ongeveer een week en men krijgt een leenauto. In de tussentijd ook een laadpas om snelladers te kunnen gebruiken als compensatie dat er maar tot 90 procent geladen kan worden..... das wel erg netjes en groot verschil met Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Laatst online: 11-06 21:03
ravi 72 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:07:
Men brengt de auto's naar een centrale plaats waar de accus's vervangen worden.
Zo zal dat hier ook gaan, het vervangen van het accupakket wordt niet door de dealers zelf gedaan maar dit wordt door Hyundai geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
JaICTDronten schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:39:
Iemand ervaring met 1 kinderzitje en 2 stoelverhogers op de achterbank van de Kona?

Ik heb de Ioniq proef gereden en daar pas het. Lukt dit bij de Kona ook?
Denk het niet, 3 stoelverhogers lukt in ieder geval niet en verwacht dat 2 verhogers en een zitje niet lukken. Ligt natuurlijk aan de breedte van de verhogers en zitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@elmo1 Ook mijn display laat de laadtijd zien. Maar bij uitgesteld laden ( ik laad altijd op de nachtstroom) dan laat de auto dit niet zien. Vandaar dat ik het meestal domweg even uitreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@dodners Ik ben 4x naar Noord Italie geweest. Bijna alleen bij ionity geladen met maingau pas. Nooit een defecte paal getroffen (maar van ionity staan er alijd meer). Op de heen weg laden we hoe dan ook in Bellinzona tot 90 of 100% dan kunnen we heel makkelijk Santa Maria dela Versa halen (180 km).
Daar is het verder geen punt en kan ie gewoon aan het stopcontact.
Overigens laden we ook de terugweg in Bellinzona dan kun je makkelijk een volgende in Duitsland halen.
Overigens staan er in Zwisterland van de snelweg af wel veel 22 kw laders.
In italie moet je ze met een lantaarn zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
MaxLaadvermogen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:38:
[...]

Zo zal dat hier ook gaan, het vervangen van het accupakket wordt niet door de dealers zelf gedaan maar dit wordt door Hyundai geregeld.
Mijn accu is gewoon bij de dealer vervangen was in februari 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Als de leden hier die een brief/mail hebben ontvangen voor het vervangen van de accu op de website van de RDW kijken. Staat daar dan bij terugroep acties ook dat je terug moet om je accu te laten vervangen?

Ik heb nog geen brief/mail gehad en zie het ook niet staan bij mijn kenteken op de RDW site.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
Jazeker. Ik heb een brief ontvangen en de terugroepactie om de accu te vervangen staat ook op de RDW site.

Misschien hoeft je accu helemaal niet vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Wisselen lijkt vrij eenvoudig te gaan. Vanaf de onderkant, paar boutjes/kabeltjes en voor je het weet ben je weer onderweg.

YouTube: 희귀영상!! 코나 전기차 배터리 통짜 교체영상 | KONA EV battery replacement |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
World Citizen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:11:
Als de leden hier die een brief/mail hebben ontvangen voor het vervangen van de accu op de website van de RDW kijken. Staat daar dan bij terugroep acties ook dat je terug moet om je accu te laten vervangen?

Ik heb nog geen brief/mail gehad en zie het ook niet staan bij mijn kenteken op de RDW site.
Yep. Brief gehad van de leasemaatschappij (die 'm weer van Hyundai NL heeft gekregen) met onderwerp "Aankondiging van toekomstige terugroepactie". En op de website van RDW zie ik de terugroepactie ook genoemd staan als ik m'n kenteken invoer.

(Hyundai Kona van augustus 2019)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer

Bij mij stond de terugroepactie al bij de RDW geregistreerd ver voor ik een brief ontving. Waarschijnlijk valt je Kona niet onder de auto's met defecte accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb 'm ook eindelijk van de lease maatschappij gehad. Nu terugzetten naar maximaal 90% laden, eind dit jaar of volgend jaar nieuw accupakket. Nou ja. Maar goed dat ik geen lange trips heb geplant.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-06 09:23
7.819 - 5.436 = 2.383 oftewel bij 30% van de auto's die terug zijn geweest nav de oktober recall, hoeft de accu/bms niet vervangen te worden.

Nu zag ik een aantal reacties dat na die 10'20 recall update de laadsnelheid bij DC laden lager was dan voorheen^3. Zelf nog nooit gebruikt, maar als we ooit met de Kona op vakantie gaan wel nodig. Iemand hier met recente informatie hierover?

1) 15-10-2020 - 7.819
Hyundai roept KONA Electric terug voor een software-update
https://imotion.hyundai.n...oept-kona-electric-terug/

2) https://www.hyundai.com/nl/Recall
...Het betreft voor Nederland 5.436 exemplaren van de Hyundai KONA Electric ...

3) Dirk dO & reacties, 7 maart
Dirk dO in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 09:09

Hier ook. Brìef en kentekenvermelding recall bij RDW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
Op 22 maart 2021 zag ik 77kW staan in het display tijdens het DC laden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP2n8w67ja1Gl1tcaYEThoi2DcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWWJJDCrYTFul8eHvBHjGTRy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
Michel B. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:42:
7.819 - 5.436 = 2.383 oftewel bij 30% van de auto's die terug zijn geweest nav de oktober recall, hoeft de accu/bms niet vervangen te worden.
...
Wow, dat zou verklaren waarom het mij de laatste keer snelladen (afgelopen december) ook tegenviel. Helaas heb ik niet onthouden wat het precieze vermogen was. Als het verschil met het oude maximum beduidend genoeg is, gaat dat zeker invloed hebben op vakantieplannen voorbij de (90%!) actieradius. Dan ga ik toch echt bij Hyundai verhaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
dodners schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:37:
[...]

Wow, dat zou verklaren waarom het mij de laatste keer snelladen (afgelopen december) ook tegenviel. Helaas heb ik niet onthouden wat het precieze vermogen was. Als het verschil met het oude maximum beduidend genoeg is, gaat dat zeker invloed hebben op vakantieplannen voorbij de (90%!) actieradius. Dan ga ik toch echt bij Hyundai verhaal halen.
Vergeet ook niet dat de (buiten)temperaturen in december er ook al voor zorgen dat je nooit op max snelheid kan snelladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
One-eye864 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:46:
[...]
Vergeet ook niet dat de (buiten)temperaturen in december er ook al voor zorgen dat je nooit op max snelheid kan snelladen
Dat is het nadeel van de beperkte info op het driver display. Je kan niet achterhalen wat de parameters en variabelen zijn die het huidige maximum laadvermogen bepalen. Ik heb nog een oude android telefoon die ik voor de eerstvolgende trip probeer te prepareren om meer informatie te zien met de OBD2 dongle die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:51
Ik kon het hier in het topic en via Google search niet vinden, maar zit met het volgende: Bij het rijden boven de 50-60km/h is er een soort hoge pieptoon binnen de auto te horen. Bij (fel) acceleren lijkt het wel weer weg te gaan en ook beneden de 50km/h hoor je het niet. Nu ben ik er erg gevoelig voor, maar vroeg mij af of jullie dit ook horen en/of als storend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Bij het fel accelereren vind ik de kunstmatige fluittoon die een conventioneel turbogeluid simuleert juist prachtig en dat is leuk bedacht.

Bij rustig rijden hoor ik niets behalve dan tot 30 km/pu het voetgangers VESS.

[ Voor 3% gewijzigd door Pandarrama op 30-04-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
Perseus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:23:
Ik kon het hier in het topic en via Google search niet vinden, maar zit met het volgende: Bij het rijden boven de 50-60km/h is er een soort hoge pieptoon binnen de auto te horen. Bij (fel) acceleren lijkt het wel weer weg te gaan en ook beneden de 50km/h hoor je het niet. Nu ben ik er erg gevoelig voor, maar vroeg mij af of jullie dit ook horen en/of als storend ervaren.
Pandarrama schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:01:
Bij het fel accelereren vind ik de kunstmatige fluittoon die een conventioneel turbogeluid simuleert juist prachtig en dat is leuk bedacht.

@Perseus je bent niet de enige met die klacht, hier is een uitgebreide discussie te vinden, inclusief een video waar je naast de VESS ook een hoge toon hoort: https://insideevsforum.co...pitched-motor-noise.5510/

@Pandarrama Het geluid dat ik bij hard optrekken hoor in mijn Kona komt nog het meest overeen met een sneldraaiende wasmachine. Ik zou raar opkijken als blijkt dat dit een nepgeluid is. Vooral omdat ik niet zulke kleurrijke associaties mee heb als jij hier beschrijft, een wasje draaien is wat minder interessant dan rijden met turbo :)

[ Voor 3% gewijzigd door dodners op 30-04-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
@dodners Dank voor het artikel. Deze discussie heb ik ook gevonden, maar beschrijft neit het probleem dat ik ervaar. Bij mij speelt het juist bij hogere snelheden. De gelinkte discussie gaat over lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Het toeval bestaat dat ik ook een ouderwetse fossiele brandstofmotor auto heb waar men vroeger zich mee verplaatste. Die stamt nog uit de tijd dat benzine en diesel als brandstof werd gebruikt
Deze heeft een turbo uit de tijd dat ze net toegepast werden op automotoren en het geluid is sprekend en verglijkbaar met het kunstmatige geluid van de Kona.

Geweldig en ik geniet er met regelmaat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00
Pandarrama schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:01:

Dat geluid is denk ik niet kunstmatig maar een combinatie van de elektromotor die tot 11.000 toeren kan maken en het geluid van de vermogens elektronica.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
In navolging van mijn eerdere posts over de laadruimte, hierbij een foto wat je allemaal onder de plank in de hoogste stand kan doen. Hier dus een middelgrote tas, drie paar schoenen, speelgoed, skateboard enAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcUgzOSuXHZNZAYUB_MnZyhOxXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4RMkZ1exDgbonYirJuLK5Uj.jpg?f=fotoalbum_large een opvouwbare step. En er is nog best wat ruimte over. Zeker de moeite waard om de bakken eruit te halen 😃!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:39

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

wortelsoft schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:04:
[...]

Dat geluid is denk ik niet kunstmatig maar een combinatie van de elektromotor die tot 11.000 toeren kan maken en het geluid van de vermogens elektronica.
Dat klopt. Je hoort de elektronica. Vooral bij doortrappen in de “Power” stand.

Als je daar een dag in rijdt, voelt de “eco” stand als een slak. Totdat je in een standaard plofauto stapt. Dan lijkt dat een dode slak. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@Pandarrama @vanaalten @Wackerstamfer @Crazy D @gtabak

Dank voor het antwoord. De mijne was een voorraad model wat in december is uitgeleverd aan mij. Ik had dus eigenlijk verwacht dat hij ook mee moest in de vervanging, maar kennelijk is hij dus laat 2020 geleverd.

Bij mij staan er geen terugroepacties open. Dank voor de info en de check, ik ga er vanuit dat het dan ook niet meer gaat komen.

@Perseus Je kunt de connector van je VESS speaker even los maken om te controleren of het daardoor komt. Ik heb dat laatst getest met het plaatsen van die krat voorin de motorkap (check op rammel).
De connector kun je met de hand los krijgen, maar je moet even prielen met het lipje wat je in moet drukken. Het is echt super simpel als je het eenmaal doorhebt. Je auto gaat geen enkele foutmelding geven en stiekem rijd het echt heerlijk stil. Maja officieel mag het niet :)
Filmpje van het lipje

Foto's van locatie connector (achter logo, bumper hoeft NIET los, je kunt de connector vanuit de motorruimte zonder moeite bereiken en losmaken)

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:45
Michel B. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:42:

Nu zag ik een aantal reacties dat na die 10'20 recall update de laadsnelheid bij DC laden lager was dan voorheen^3. Zelf nog nooit gebruikt, maar als we ooit met de Kona op vakantie gaan wel nodig. Iemand hier met recente informatie hierover?

Dirk dO in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
Ik dacht ook dat nav de update minder snel kon snelladen, maar het was toch echt de kou. Gisteren en vorige week bij een Shell lader stond ie weer vrolijk op de 70+ kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
World Citizen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:36:

@Perseus Je kunt de connector van je VESS speaker even los maken om te controleren of het daardoor komt. Ik heb dat laatst getest met het plaatsen van die krat voorin de motorkap (check op rammel).
De connector kun je met de hand los krijgen, maar je moet even prielen met het lipje wat je in moet drukken. Het is echt super simpel als je het eenmaal doorhebt. Je auto gaat geen enkele foutmelding geven en stiekem rijd het echt heerlijk stil. Maja officieel mag het niet :)
Zit er tegenwoordig geen VESS knopje meer op je dash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wackerstamfer schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Zit er tegenwoordig geen VESS knopje meer op je dash?
Vanaf ergens half 2019 is het verplicht geworden op Electrische auto's. Daar ergens is het knopje ook uit de Kona verdwenen. Mijn model is geleverd zonder dat knopje.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
World Citizen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Vanaf ergens half 2019 is het verplicht geworden op Electrische auto's. Daar ergens is het knopje ook uit de Kona verdwenen. Mijn model is geleverd zonder dat knopje.
Mijn Auto is van 1-2020 en heeft gewoon een knop om VESS uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:39

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Kentekendatum of productiedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:06

incmve

maredana.nl

Ik heb een proefrit gemaakt in een 2020 model met nexus banden daar zat idd een Vess knopje op.
In april 2020 is mijn kona van de trein gekomen met Michelin banden en daar zit geen knopje meer op.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
Twiek-San schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:18:
Kentekendatum of productiedatum?
Productiedatum 16-1-2020

Stond toevallig van de week op het rapport van de 1ste beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:16
Snacky817 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Productiedatum 16-1-2020

Stond toevallig van de week op het rapport van de 1ste beurt.
ik denk dat je toch even goed moet checken, want productiedatum 1-20 en aflevering 1-20 is niet echt realistisch en zoals eerder gezegd is het verboden om ze nog te maken met uitzetbare Vess in de EU vanaf half 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
Rob45 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:55:
[...]

ik denk dat je toch even goed moet checken, want productiedatum 1-20 en aflevering 1-20 is niet echt realistisch en zoals eerder gezegd is het verboden om ze nog te maken met uitzetbare Vess in de EU vanaf half 2019.
Aflevering was in april.

Het VESS moet verplicht op de auto zitten, maar is niet verplicht om aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 20:36

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Verplichting geluid (ook bij achteruitrijden) geldt vanaf 1 juli 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Jan Workum schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:10:
Verplichting geluid (ook bij achteruitrijden) geldt vanaf 1 juli 2021
Is het niet zo dat sinds 1 juli 2019 het bij nieuwe modellen (dus nieuwe typegoedkeuringen) er al een verplichte VESS is die niet uit kan (daarom ook op de MY2020) en dat vanaf 1 juli 2021 iedere nieuwe eenniet uitschakelbare VESS moet hebben ongeacht of het een oud of een nieuw model is? Zo is het mij een tijdje terug uitgelegd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nessio
Afgelopen woensdag laden ik bij shell (de Somp) ook tot max 73 kw (buitentemp 21gr).
Auto was leeg tot 25%. laden startte meteen naar 55 kw, vanaf rond de 40% bleef de auto tot 70% laden met 71/73kw, daar boven zakte het weer naar 51/52. Bij 75% ben ik gestopt De auto heeft alle recalls tot nu gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door nessio op 03-05-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Marko72 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Ik dacht ook dat nav de update minder snel kon snelladen, maar het was toch echt de kou. Gisteren en vorige week bij een Shell lader stond ie weer vrolijk op de 70+ kW.
Wintermodus uitzetten boven de 10gr dan haalt hij wel de 70+ kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
elmo1 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Wintermodus uitzetten boven de 10gr dan haalt hij wel de 70+ kW
Zal kijken of dat het was inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

s0larus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Zal kijken of dat het was inderdaad.
Dan zou je volgende grafiek moeten kunnen halen bij fastned: https://support.fastned.n...aden-met-een-Hyundai-KONA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Laatst zat mijn achterklep net niet goed dicht waarna er tijdens het rijden voortdurend sirenes in de auto afgaan. Niet een subtiel piepje maar enorme herrie en telkens weer.

Nu moet ik binnenkort lange profielen vervoeren met dus de achterklep een stukje open.
Een lange rit en met dat luchtalarm tijdens het rijden zie ik er nu al tegenop.

Iemand al iets simpels bedacht om de kofferbakschakelaar te omzeilen? Ik heb het nog niet bekeken maar een plakbandje op de schakelaar zal vast niet de oplossing zijn.

Anders worden het oordopjes.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Pandarrama schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:38:
Laatst zat mijn achterklep net niet goed dicht waarna er tijdens het rijden voortdurend sirenes in de auto afgaan. Niet een subtiel piepje maar enorme herrie en telkens weer.

Nu moet ik binnenkort lange profielen vervoeren met dus de achterklep een stukje open.

Iemand al iets simpels bedacht om de kofferbakschakelaar te omzeilen? Ik heb het nog niet bekeken maar een plakbandje op de schakelaar zal vast niet de oplossing zijn.

Anders worden het oordopjes.............
Sterker nog ik begreep dat als je een tijdje zo rijd en voor een stoplicht bijvoorbeeld stil staat je helemaal niet meer weg komt omdat de auto simpelweg niet verder rijd.

Wat wel schijnt te werken is het "palletje" van de achterklep dichtdrukken alsof je hem dicht hebt gegooid. Daarmee denkt de auto dat de klep dicht is en zou je er geen last van moeten hebben.

Nogmaals geen eigen ervaring maar (volgens mij in dit topic) op internet meegelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 20:36

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Pandarrama schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:38:

Hoe lang zijn de profielen? Deze week heb ik houten balken (4x9cm) van 2,7 mtr in de Kona gehad met de achterklep dicht. Diagonaal van linksachter naar rechtsvoor (op het dashboard, dekentje ertussen) Achterbank neer en rechter voorstoel achterover. 2,8 mtr zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Goeie tip en bedankt! Daar had ik nog niet aan gedacht om de sluitpal dicht te doen. Dat zal ik zo eens testen.

Hoe lang de profielen exact zijn weet ik nog maar inderdaad rond de 3 meter dus. Misschien passen ze net.
Ze moeten rond de 2.5 worden dus wellicht zaag ik ze eerst op maat en dan passen zeker maar dat betekend een afkortzaag meeslepen en rotzooi maken op ene plek waar ik het niet wil. Keuzeskeuzes :-)

Desnoods kan ik, liever niet, de aanhanger pakken en dan lukt zeker. Het gaat niet om enorme gewichten en de aanhanger zelf weegt maar 124 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:33

3_s

One-eye864 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:23:
[...]
Sterker nog ik begreep dat als je een tijdje zo rijd en voor een stoplicht bijvoorbeeld stil staat je helemaal niet meer weg komt omdat de auto simpelweg niet verder rijd.
Yes, heel irritant. Vooral als het koffer gewoon niet goed dicht is...
Ik snap echt niet wie dat bedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 16:24
Ik heb al vaker lange dingen met de klep open verplaatst. Piepen stopte vanzelf na x tijd. Geen problemen gehad met niet weg kunnen rijden bij verkeerslichten. Model uit begin 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
Net getest met de sluitpal gesloten en de klep open.
De melding op het dashboard dat de klep nog open staat verdwijnt en de auto denkt dat de klep dicht is.
Ik heb er nog niet mee gereden maar dit lijkt hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 19:44
Gaat prima en het piepen stopt. Bij mij gaat hij in de parkeer stand als ik stil sta maar niet altijd. Dan moet je hem uit en aan doen om verder te rijden. Succes en vooral blijven rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
3_s schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Yes, heel irritant. Vooral als het koffer gewoon niet goed dicht is...
Ik snap echt niet wie dat bedacht heeft.
Ik snap het wel, als de achterklep open staat kunnen natuurlijk al die gevaarlijke uitlaatgassen de auto ....... #owWacht

Nee serieus, ik denk dat het wel echt om die reden is maar dan vooral een erfenis van de ICE/HEV varianten van de Kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mib
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik merk dat als ik bij Fastned laad dat mijn kona 74+ doet, als ik met de zelfde % bij Shell recharge laad dat ik meestal niet verder kom dan 53kwh iemand de zelfde ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
3mib schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:44:
Ik merk dat als ik bij Fastned laad dat mijn kona 74+ doet, als ik met de zelfde % bij Shell recharge laad dat ik meestal niet verder kom dan 53kwh iemand de zelfde ervaring ?
yep had ik laatst in Leeuwarden ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Vanmiddag gebeld door de leasemaatschappij; onderdelen zijn besteld, en Hyundai levert blijkbaar zelf vervangend vervoer en moet dus, na een maand, mijn huurauto van de leasemaatschappij inleveren en een vervangende kona ophalen.
Levering van accupakket gaat waarschijnlijk toch nog tot juli duren verwachten ze; ondertussen met een andere kona onder m'n kont.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Net nog bij Shell geladen en die van mij tikt nog gewoon de 76 kW aan.
Wel pas vanaf +- 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy zon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 13:31
Bij de ev 's waarvan de 12 v batterij kapot waren, was die in 1 keer kapot?
Of verminderde hij geleidelijk in vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
En wat was de oorzaak?
En om welk merk 12 volt accu gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy zon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 13:31
Ik vermoed dat die van ons (12v batterij) sneller plat is . Het gaat om een Kona ev model 2019 met 77000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Voor de zekerheid even de accu door laten meten dan.
Het voordeel van deze accu's is dat ze geen startcapaciteit hoeven te leveren.
Pagina: 1 ... 77 ... 139 Laatste