Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 5 ... 142 Laatste
Acties:

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Url schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:43:
Hallo Allen,

Op het moment van schrijven heb ik mijn Kona 3 weken en ik heb zeker geen spijt van mijn keuze. Lekker confortabele auto en tot nu toe altijd genoeg range gehad.

Nu ben ik een beetje aan het rondklooien met een ODB2 dongle om een app te maken en ik heb een vraagje voor mensen die dit ook hebben gedaan. Het mag natuurlijk ook een Ioniq zijn aangezien ik denk dat deze auto's redelijk overeenkomen.

Kan het kloppen dat de dongle alleen werkt als het contact aan staat? Ik heb in mijn vooronderzoek gelezen dat die ook zou moeten werken als de auto aan de laadpaal staat, maar na vandaag getest te hebben krijg ik als de auto aan de laadpaal staat alleen maar "CAN ERROR" terug als response.

Kan iemand mij uit ervaring zeggen of dit wel zou moeten werken of niet? Als de dongle het echt alleen maar doet als het contact aan staat is heel deze app een beetje nutteloos als ik eerlijk ben.
Kijk eens naar EVnotify en dit:
https://github.com/JejuSo...V%20%26%20Kia%20Niro%20EV

:)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 20:46

Url

rechargingshow.com

Ik heb heel mijn communicatie en parsing afgekeken van EVNotify ;) . En dit werkt, als het contact van de auto aan staat.

Ik meen gelezen te hebben dat het ook zou moeten werken als het contact uit staat maar de auto wel aan de laadpaal staat. Als ik het in dit scenario probeer krijg ik dus alleen maar "CAN ERROR". Dus ik vroeg mij af of zoiets als EVNotify of Torgue App wel bij hun werkt. Als dit het geval is ligt het misschien aan de dongle.

Rechargingshow | rechargingshow.com

• Wackerstamfer
Url schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:12:
[...]

Ik heb heel mijn communicatie en parsing afgekeken van EVNotify ;) . En dit werkt, als het contact van de auto aan staat.

Ik meen gelezen te hebben dat het ook zou moeten werken als het contact uit staat maar de auto wel aan de laadpaal staat. Als ik het in dit scenario probeer krijg ik dus alleen maar "CAN ERROR". Dus ik vroeg mij af of zoiets als EVNotify of Torgue App wel bij hun werkt. Als dit het geval is ligt het misschien aan de dongle.
zover ik weet werkt het inderdaad ook als het contact uit staat.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Trackerfire schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:23:
Zojuist doorgekregen dat levering van maart weer opschuift richting april... helaas :(
Ik zal maar niet gaan vragen, dan valt het weer tegen. Ik hou me maar vast aan week 12.

En de dealer en lease maatschappij zijn sowieso weinig pro-actief in hun communicatie....

My iRacing profile | Strava

• RRvP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Trackerfire schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:23:
Zojuist doorgekregen dat levering van maart weer opschuift richting april... helaas :(
@Trackerfire ben je gestopt met bijwerken van de leveringslijst op pagina 1? Mijn verlate levering van januari naar maart heb ik opgegeven maar is niet verwerkt.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
Url schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:12:
[...]

Was er niet een pin in de odb connector met vaste spanning?

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:33:
[...]

Was er niet een pin in de odb connector met vaste spanning?
Volgens pin layout--> pin 16 is 12V+ en pin 4 is de chassis ground. Lijkt me dat je hier de constante stroom kan aftappen. Anders zouden er geen mensen zijn die dashcams van continue stroom kunnen voorzien op deze manier als de gewone 12V outlet alleen op sleutel contact aan gaat.

Everything has Pro's & Con's.....

• Electrons
Heb nog geen Kona maar wel alvast een ODB2 adapter en splitter kabeltje besteld. Komt zeker weten eerder aan uit het verre oosten dan de Kona zelf:-)

• Url

Url

rechargingshow.com

Electrons schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:06:
[...]

Volgens pin layout--> pin 16 is 12V+ en pin 4 is de chassis ground. Lijkt me dat je hier de constante stroom kan aftappen. Anders zouden er geen mensen zijn die dashcams van continue stroom kunnen voorzien op deze manier als de gewone 12V outlet alleen op sleutel contact aan gaat.
Er staat zeker wel een constante stroom op. Alle init commandos voor de dongle gaat goed maar zodra ik een commando voor data stuur krijg ik een "CAN ERROR".

Ga denk ik maar de TORQUE App downloaden en die csv inladen. Even kijken of die app het wel doet als het contact uit staat en/als die aan de laadpaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:53

3_s

Nog een ‘bug’ gevonden. Je kan de verlichting dimmen, behalve het lichtje van gepland opwarmen... Heel de auto donker, buiten die helblauwe spot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Ja idd erg irritant, zet de planner altijd uit als ik in het donker rij en dan thuis weer aan. Tis niet anders voor nu, maar wie weet komt er nog een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Guia schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:56:
Ja idd erg irritant, zet de planner altijd uit als ik in het donker rij en dan thuis weer aan. Tis niet anders voor nu, maar wie weet komt er nog een update.
Dan moet je het wel even bij Hyundai melden natuurlijk :)

Maar als ik je goed begrijp staat dat lampje dus tijdens het rijden ook aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Op zich wel handig dat ie aan staat als bevestiging, maar hij moet alleen even gedimd worden net als alle andere lampjes. Zal het inderdaad even melden bij Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Heb net ook een BT dongle uit China binnengekregen. Bij aansluiten op de Kona zie ik lichtjes verschijnen in de (transparante) dongle. Ik kan met mijn telefoon vervolgens de dongle zien en ermee connecten. In de app koppel ik de dongle en vervolgens zie ik andere lampjes op de dongle flikkeren. In het monitor scherm verschijnt echter niets, alle waarden blijven op 0.
De app zegt keurig dat hij initialiseert, maar last vervolgens geen data zien. Heeft iemand enig idee wat ik mis of fout doe?

app: EVNotify (inderdaad vergeten)

[ Voor 3% gewijzigd door canth op 16-02-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
canth schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:45:
Heb net ook een BT dongle uit China binnengekregen. Bij aansluiten op de Kona zie ik lichtjes verschijnen in de (transparante) dongle. Ik kan met mijn telefoon vervolgens de dongle zien en ermee connecten. In de app koppel ik de dongle en vervolgens zie ik andere lampjes op de dongle flikkeren. In het monitor scherm verschijnt echter niets, alle waarden blijven op 0.
De app zegt keurig dat hij initialiseert, maar last vervolgens geen data zien. Heeft iemand enig idee wat ik mis of fout doe?
Misschien handig als je aan geeft welke app je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Ik heb ook even met Torque Pro gespeeld terwijl de auto aan de laadpaal stond.

- Contact aan -> App opstarten = data
- Contact aan -> App opstarten -> contact uit = data en blijft ook gewoon updaten
- Contact uit -> App opstarten = Geen data (kan niet praten met ECU)

Heb de Lelink ODB2 Bluetooth Low Energy dongle. Ik heb nu een andere dongle besteld om te kijken of het aan de dongle ligt... Als deze dongle ook niet werkt stuur ik heel het zooitje terug en geef ik het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Laatst online: 23:53

3_s

Is het niet logisch dat het contact aan moet staan tijdens connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Twee mooie ritten gehad dit weekend, vanuit de randstad naar het noorden en weer terug, totaal dik 500 km er bij gereden.
Verbruik bij 100 tot 130km/u op de snelweg zoals verwacht hoog (kwam bijna niet onder de 100km/u), iets onder de 200Wh/km gemiddeld.

Ook Fastned goed kunnen testen, de 50kW lader levert netjes 48kW, en de 175kW leverde keurig 76kW. Dikke prima dus. Rear cross traffic alert is wel een handige feature in de parkeergarage, zeker omdat je met de laadpoort aan de voorkant toch vooruit inparkeert, in tegenstelling tot wat ik de afgelopen jaren altijd heb gedaan.

Zou leuk zijn als de 'regeneratie meter' niet alleen zichtbaar was in de eco modus, aangezien ik het wel een interessant gegeven vindt, maar het klokje in eco modus als je op de CC rijdt behalve de snelheid geen extra info geeft. Zou leuk zijn als het dashboard iets meer te customizen zou zijn.

Verder is de indruk van de auto gewoon ontzettend goed. Erg relaxed rijden met de adaptieve CC, enige minpuntjes tot nu toe; hij is wat luider in de cabine dan ik gewend ben, zeker boven de 100 km/u, en ik denk dat ik wat rubber matjes in de opbergruimtes ga frommelen, want spulletjes in de vakken rammelen wat op het harde plastic.
Verlichting is erg fijn. Heb een stuk beter zicht op de bordjes en wegbelijning dan met de bi-xenon die ik hiervoor op de Golf had.

[ Voor 41% gewijzigd door IVIaarten op 17-02-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
canth schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:45:

app: EVNotify (inderdaad vergeten)
Ik heb de volgende dongle besteld:
https://nl.aliexpress.com...-4a32-a0db-51ae0f48b930-4

Heb alleen nog geen Kona om in te pluggen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackerstamfer
IVIaarten schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:04:
Verder is de indruk van de auto gewoon ontzettend goed. Erg relaxed rijden met de adaptieve CC, enige minpuntjes tot nu toe; hij is wat luider in de cabine dan ik gewend ben, zeker boven de 100 km/u, en ik denk dat ik wat rubber matjes in de opbergruimtes ga frommelen, want spulletjes in de vakken rammelen wat op het harde plastic.
Verlichting is erg fijn. Heb een stuk beter zicht op de bordjes en wegbelijning dan met de bi-xenon die ik hiervoor op de Golf had.
Heb je de standaard banden? Met cabine geluid doel je op het contactgeluid van de banden neem ik aan?

Verder is het misschien interessant om te kijken wanneer er https://nl.aliexpress.com...-4729-b364-984a5bf6b0c8-0 zoiets voor de kona electric uit komt. Geloof dat niet al deze matjes voor de ICE in onze EV passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Wackerstamfer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Heb je de standaard banden? Met cabine geluid doel je op het contactgeluid van de banden neem ik aan?

Verder is het misschien interessant om te kijken wanneer er https://nl.aliexpress.com...-4729-b364-984a5bf6b0c8-0 zoiets voor de kona electric uit komt. Geloof dat niet al deze matjes voor de ICE in onze EV passen.
Ik heb er winterbanden onder zitten, Dunlops. Het is inderdaad vooral het contactgeluid van de banden, en windgeruis. Cabine geluidsisolatie is gewoon iets minder goed, maar niet extreem storend.

Zo'n mattenset als je linkt ben ik ook wel in geinteresseerd als die voor de electric uitkomt. Zat er zelf aan te denken om zo'n rubberen antislipmat van de Action te halen om in stukjes te knippen.
https://www.action.com/nl-nl/p/anti-slipmat2/
Maar jouw linkje is natuurlijk veel meer fancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Is er ergens een laadoptie wat continu stroom geeft? Dus ook als de auto op slot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11
JSSL schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:37:
Is er ergens een laadoptie wat continu stroom geeft? Dus ook als de auto op slot is?
"Camping/utility mode" geeft continu stroom.

Zie ook hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Trackerfire op 17-02-2019 22:42 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
Trackerfire schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:42:
[...]

"Camping/utility mode" geeft continu stroom.

Zie ook hier.
Dan blijft meer aan dan ik zou willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
JSSL schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Trek het dan direct van de 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
JSSL schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Je kan natuurlijk, net als voor een dashcam, 12V aftappen uit het zekeringen paneel links onder je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Wackerstamfer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Die set doet niks voor geluidsdemping......je krijgt er alleen pijn in je ogen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
prettig schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:08:
[...]

Die set doet niks voor geluidsdemping......je krijgt er alleen pijn in je ogen van.
haha, was ook niet op zoek hiernaar voor geluidsdemping van de cabine. Het is echter wel zo dat bijna alle opbergvakken hard plastic zijn, en als je hier iets in legt (zeg, een pen) dat die gaat schuiven en tegen de rand aan tikt als je door de bocht gaat. Vandaar mijn idee voor zo'n anti-slipmat van de Action.
Die mattenset is trouwens ook in volledig zwart te krijgen, dus de oogpijn zal ook wel meevallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Werkt RDW hun cijfers niet meer bij.........blijft een beetje hetzelfde qua aantallen die op kenteken zijn gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het zou zo maar kunnen zijn dat ze door de voorraad heen zijn bij Hyundai, toch?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Op 2019-02-12 is de laatste boot binnengekomen, daar stonden vast wel wat Kona's op. 2019-02-25 komt de volgende lading Rotterdam binnen. Volgens mij kan je aannemen dat er ongeveer eens in de twee weken een lading binnen komt.

Dat zou je dan ook terug moeten zien bij de RDW anders is er iets geks aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
De RDW data staat al een paar dagen stil :(
https://opendata.rdw.nl/V...ende_voertuigen/m9d7-ebf2

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar ze hebben nu wel het datumformaat aangepast, ipv 19/02/2019 is het nu 20190219. Dat is veel handiger want daar kun je nu fatsoenlijk op sorteren! Dus misschien ligt het vanwege wat structurele aanpassingen even stil.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 13:52
Vandaag is in ieder geval 1 Kona Electric tenaam gesteld *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ZEHfOD9S7NG1XJp9RHZTIRi/thumb.jpg

Samen met zusje Zoe op de oprit :)

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 14-09 10:39
Nice zeg. Die wielen maken het wel af.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Thanks @Daacuso . Ik heb wel even getwijfeld ivm de verminderde range, maar het oog wil ook wat ;)

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
RDW werkt sinds laatste release inderdaad niet meer bij. Lijkt een storing. Heb wat zaken nagevraagd bij het RDW, meldt het als ik terugkoppeling krijg.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_snel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 16:48
Vorige week terug roep actie voor airbag , even geinformeerd naar navigatie update, die is er deze week. Aanrader, de meegeleverde is jaren oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

m_snel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:31:
Vorige week terug roep actie voor airbag , even geinformeerd naar navigatie update, die is er deze week. Aanrader, de meegeleverde is jaren oud.
Daar heb je android auto voor toch ;). Alleen jammer dat je dan de instructies niet ziet op je HUD.

Wat is/was er eigenljik met de airbag?

[ Voor 5% gewijzigd door Url op 19-02-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_snel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 16:48
Url schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:50:
[...]

Daar heb je android auto voor toch ;). Alleen jammer dat je dan de instructies niet ziet op je HUD.

Wat is/was er eigenljik met de airbag?
Update is voor de kaarten, heb zelf een IPhone, maar vindt Carplay niks. Er is een probleem met airbag sensor, daar is ook een update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
m_snel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:31:
Hmz, zal volgende week dan ook even bellen voor de kaart update, want de kaarten zijn inderdaad redelijk oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Om nog terug te komen op het ODB2 verhaal. Ik heb vandaag een andere dongle geprobeerd en die doet het wel als de auto aan de oplader staat. Mochten jullie dus ook zo iets willen doen met jullie Kona.

https://www.amazon.de/OBD...eywords=lelink+ble+obd-ii

Is dus een afrader :). Werkt alleen als het contact aan staat.

Heb nu deze. Is wel duur maarja als het werkt ben ik blij.
https://www.amazon.de/Sca...369&sr=1-21&keywords=odb2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
RDW data doet het weer, tot vandaag 1319 Kona's op kenteken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miele-nl
  • Laatst online: 08-01-2020
Potver, de tesla model 3 heeft een scheet-functie.......nu heb ik wel spijt van mijn keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dan heb je het haardvuur nog gemist... LB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
https://www.telegraaf.nl/...trische-auto-s-uitgegeven

Zie het er nog van komen dat het leveren van de Kona zo lang is dat bijtelling ondertussen is verdriedubbeld. Had ik misschien toch beter die gekke i3 moeten kiezen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Voor de mensen die niet kunnen en willen wachten en van een spannend kleurtje houden, opgelet! Bij Mobility Services Nederland de volgende informatie:

"Uniek! Wij hebben op zeer korte termijn enkele exemplaren van de Hyundai Kona Electric Premium in de kleuren Acid Yellow en Tangerine Comet. Vraag nu een offerte aan.

De Hyundai Kona Electric Premium is de meest luxe en meest gekozen uitvoering. De auto is standaard voorzien van vrijwel alle opties die je kunt bedenken: cruise control, draadloos telefoon opladen, DAB+, Apple Carplay, stoelverwarming voor, ventilatiestoelen voor stuurverwarming, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, startknop, tal van veiligheidsopties (dode hoek detectie, lane keeping), etc. Optioneel is deze auto te voorzien van een elektronisch schuif-/kanteldak."

https://www.zakelijkelekt...to/hyundai-kona-electric/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Electrons schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:04:
https://www.telegraaf.nl/...trische-auto-s-uitgegeven

Zie het er nog van komen dat het leveren van de Kona zo lang is dat bijtelling ondertussen is verdriedubbeld. Had ik misschien toch beter die gekke i3 moeten kiezen. :(
Typische telegraaf leugen kop. Vanmiddag ook al op de radio (NPO1): 700 miljoen te veel uitgegeven. Onzin, want het zijn op zijn hoogst gemiste inkomsten, en het gros van de Tesla S en X rijders had helemaal niet zo'n dure auto gekocht als er meer belasting zou zijn geheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
daemonix schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:21:
[...]

Typische telegraaf leugen kop. Vanmiddag ook al op de radio (NPO1): 700 miljoen te veel uitgegeven. Onzin, want het zijn op zijn hoogst gemiste inkomsten, en het gros van de Tesla S en X rijders had helemaal niet zo'n dure auto gekocht als er meer belasting zou zijn geheven.
Dat ben ik met je eens , echter dit zittende kabinet hangt van zoveel leugens aan elkaar dat ik ze nog onbetrouwbaarder acht dan de maffia. Ik heb bij het kiezen voor de Kona gewoon een puur rationele afweging gemaakt van kosten en baten.
Lagere bijtelling maar meer gedoe met plannen voor laden, geen caravan kunnen trekken maar ook niet ff een boedelbakkie voor grofvuil oid, niet eenvoudig naar gebieden rijden die nog niet zo vergeven zijn van de laadpalen, kleinere binnenruimte van de auto en nog een paar dingetjes.
Allemaal niet erg maar daar hoort dan een lager bedrag bij qua kosten. Om bovenstaande allemaal wel te kunnen doen moet er toch nog een petrolbak bijgehouden worden. (ook staats inkomsten)
Natuurlijk had alles ingevuld kunnen worden met 1 juist gekozen fossiele auto maar dat is weer lastig met 2 jobs in 1 huishouden die zich op 2 verschillende locaties afspelen.
Een heel verhaal qua afwegingen dus bij elkaar. En ik zal daar vast niet de enige in zijn neem ik zomaar aan. Of zijn elektrische rijders alleen maar groene gedreven puristen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:02
IVIaarten schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:08:
[...]

Aangezien de Kona maar 1 fase gebruikt, is het inderdaad wel handig om zoveel mogelijk Ampere beschikbaar te hebben. Is een afweging die je zelf zal moeten maken, en zal voornamelijk afhangen van hoeveel je per dag denkt te gaan rijden. Als je dat met je huidige aansluiting redt, zou ik het er voorlopig bij laten.

Verder voor vragen over laadpalen kan je natuurlijk altijd terecht in het grote laadpalen topic.
Check en dank, topic over laadpalen aardig doorgespit. Ik blijf voorlopig bij 3x25A. Mocht ik er qua laadtijden niet uitkomen, dan kijk ik wel verder. Ik ga het wel "toekomstvast" aanleggen, zodat ik later met relatief weinig inspanning kan opschalen.
nessio schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:35:
Niet verwarmd stuurwiel ga je echt wel missen. Nog altijd spijt van dat ik die optie in mn BMW niet heb genomen.
Vooralsnog denk ik dat ik het niet ga missen. Als je er wél ooit mee gereden hebt, kan ik me voorstellen dat het als een gemis voelt bij het ontbreken in een volgende auto. We gaan het meemaken ...

Waarschijnlijk komt de auto trouwens (dus) uit Frankrijk, zoals ook al door iemand anders hier in het topic geopperd. Week 12 zal de levering waarschijnlijk plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
Heeft iemand ook de zonwering besteld trouwens? Deze staat in de brochure onder de accessoires bij "Interieur & veiligheid". Ik heb via de Hyundai chat gevraagd wat de prijs is, aangezien deze niet in de bijgeleverde prijslijst staat. Via de chat wisten ze het me echter niet te vertellen. Weet iemand hier het?

En: is deze zonwering alleen voor de achterramen? Lijkt me wel hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
joost.peeters schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:51:
Heeft iemand ook de zonwering besteld trouwens? Deze staat in de brochure onder de accessoires bij "Interieur & veiligheid". Ik heb via de Hyundai chat gevraagd wat de prijs is, aangezien deze niet in de bijgeleverde prijslijst staat. Via de chat wisten ze het me echter niet te vertellen. Weet iemand hier het?

En: is deze zonwering alleen voor de achterramen? Lijkt me wel hè?
Zonwering? Geef anders even een voorbeeld? Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
Wackerstamfer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:56:
[...]
Zonwering? Geef anders even een voorbeeld? Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
Bij deze (links onderin):
Hyundai Kona folder - zonwering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Haha nou, bij mijn brochure van de dealer staat dat niet als optie en is dat stukje leeg/wit. Ook op hyundai.nl kan ik het niet vinden als optie 8)7

Maar je wilt graag je raam open doen? Want je achterramen zijn sowieso geblindeerd.

edit: als prijsindicatie https://www.carparts-expe...zonwering-set-detail.html Ik denk niet dat die voor uberhaubt mag, aangezien je je voorste ramen niet zo erg mag blinderen.

[ Voor 28% gewijzigd door Wackerstamfer op 20-02-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 23:00
Inderdaad, in mijn brochure ook niet . Belgische brochure?

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
nessio schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:14:
Inderdaad, in mijn brochure ook niet . Belgische brochure?
Lijkt me ook sterk, daar wordt helemaal niet over accessoires gesproken... https://viewer.ipaper.io/...kona-electricnl/?page=1#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Jawel. zie huyundai.be maar geen zonwering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
Wackerstamfer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:08:
[...]

Haha nou, bij mijn brochure van de dealer staat dat niet als optie en is dat stukje leeg/wit. Ook op hyundai.nl kan ik het niet vinden als optie 8)7
Echt wel.. NL brochure, in analoge vorm (op papier dus), met datering 'per 1 januari 22019', vorige week opgehaald bij de dealer. Voor wat betreft de online configurator heb je wel gelijk.
Wackerstamfer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:08:
Maar je wilt graag je raam open doen? Want je achterramen zijn sowieso geblindeerd.
Het had nog gekund voor het achterraam, dat zie je nog wel eens via aftermarket oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@joost.peeters : Zijn ze voor de achterramen? Ik neem aan van wel.
Ik heb nog de brochure van augustus 2018.
Zag overigens dat in België een fietsendrager trekhaak als accessoire als optie in de lijst staat.

[ Voor 18% gewijzigd door nessio op 20-02-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
nessio schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:00:
@joost.peeters : Zijn ze voor de achterramen? Ik neem aan van wel.
Ik heb nog de brochure van augustus 2018.
Zag overigens dat in België een fietsendrager trekhaak als accessoire als optie in de lijst staat.
Dat van die achterramen was mijn eigen vraag ;), maar ik denk het dus wel.

Dat fietsendragerpakket staat niet in de brochure beschreven (wel een foto), maar is wel opgenomen in de prijslijst: 1.359 EUR. Dat is voor een montagebeugel, bekabeling en Uebler fietsendrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
Url schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:06:
Om nog terug te komen op het ODB2 verhaal. Ik heb vandaag een andere dongle geprobeerd en die doet het wel als de auto aan de oplader staat. Mochten jullie dus ook zo iets willen doen met jullie Kona.

Mijne werkt zo’n 2 uur na uitzetten van de auto. Het lijkt erop alsof de mobiel de evnotify app afsluit. Iemand tips?

• Banjy
  • Laatst online: 04-09 12:08
Dat ijs/zonnescherm ziet er trouwens ook wel mooi uit maar is het hufterproof bevestigd (tussen deur en carroserie bijv.), iemand die al meebesteld en geprobeerd?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Daacuso
Url schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:06:

www.wish.com/share/7596csxxmw

Volgens mij gewoon dezelfde 😉

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 22:13
Net mijn Ceramic Blue Kona opgehaald bij de dealer, en vanaf Dordrecht terug naar amsterdam gereden. Het is al eerder gezegd, maar wat een verademing is die ACC! en wat een power :)

Mijn kabel zat wel om een onpraktische haspel ipv in een tas, iets nieuws volgens de dealer.

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Tammo2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:33:
Net mijn Ceramic Blue Kona opgehaald bij de dealer, en vanaf Dordrecht terug naar amsterdam gereden. Het is al eerder gezegd, maar wat een verademing is die ACC! en wat een power :)

Mijn kabel zat wel om een onpraktische haspel ipv in een tas, iets nieuws volgens de dealer.
Die haspel lag binnen een minuut bij mij op zolder. Geen idee wat ik daarmee aan moest

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Rick1855
Wellicht wel een keer aan de orde gekomen, maar kan je de radio zo instellen dat hij het volume automatisch aanpast aan het geluidniveau binnen de cabine? Mijn Audi deed dat wel. Nu moet ik continu het volume handmatig aanpassen (klopt... decadent). Zeker omdat de Kona meer lawaai maakt dan de Audi met verbrandingsmotor.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Liesjuuh2106
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2021
Rick1855 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Die haspel lag binnen een minuut bij mij op zolder. Geen idee wat ik daarmee aan moest
Same, ligt bij mij ook op zolder, kan je niets mee.

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo2
Rick1855 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:40:
Wellicht wel een keer aan de orde gekomen, maar kan je de radio zo instellen dat hij het volume automatisch aanpast aan het geluidniveau binnen de cabine? Mijn Audi deed dat wel. Nu moet ik continu het volume handmatig aanpassen (klopt... decadent). Zeker omdat de Kona meer lawaai maakt dan de Audi met verbrandingsmotor.
ja, daar is een optie voor. niet op geluid, maar wel op snelheid

• mjdvandenberg
Tammo2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:33:
Nu snap ik wel dat ze opgeven dat de bagageruimte kleiner wordt "inclusief het kabelopbergsysteem". Wat een onding inderdaad. 8)7 De kabel ligt nu voorlopig maar gewoon op de laadvloer, onder het bagagenetje.

• nessio
Tammo2 : wanneer was de verwacht levering? je staat niet in de lijst op pagina 1

• nessio
Bij de Prius plug-in hebben wij de laadkabel(s) ook in stoffen tassen. Lekker soepel en als kabels nat zijn drogen ze evengoed op. Haspel, foto ? Is dat ding nog ergens voor te gebruiken? Die laadkabels kopen ze in bij externe leveranciers en worden hier pas in de auto gedaan. Hebben ze vast weer een goedkope partij opgeduikeld. Kun je zien of de kabel zelf van Chinese makelij is ? Zo ja, dan zijn de dunne (controle) draden meestal van slechte kwaliteit. Bij de Ppi na 2 jaar andere (en ook veel langere) Duitse kabels laten monteren (€. 100,--). Meteen geen storingen meer.

• IVIaarten
nessio schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:42:
Haspel, foto ? Is dat ding nog ergens voor te gebruiken?
het is zo'n ding: https://www.evreel.com/instructievideos/

Leuk idee, aardig concept, in de praktijk een drama. Hij ligt bij mij ook in de schuur...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

IVIaarten schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:21:
[...]

het is zo'n ding: https://www.evreel.com/instructievideos/

Leuk idee, aardig concept, in de praktijk een drama. Hij ligt bij mij ook in de schuur...

En de NL fabrikant is er nog wel zo trots op dat elke NL Kona er een heeft, tweet er zo'n beetje elke week over :+ Hoe je een knoop kan krijgen in zo'n stugge kabel is me een raadsel trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-02-2019 15:28 ]

• Tammo2
nessio schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:34:
Tammo2 : wanneer was de verwacht levering? je staat niet in de lijst op pagina 1
heb de bestelling op 6-7-18 doorgegeven, met als aangevraagde leverdatum 1-2-19.
dat is toen eerst 11 februari geworden, en uiteindelijk vandaag opgehaald.

• IVIaarten
CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:28:
[...]

[Twitter]
En de NL fabrikant is er nog wel zo trots op dat elke NL Kona er een heeft, tweet er zo'n beetje elke week over :+ Hoe je knoop kan krijgen in zo'n stugge kabel is me een raadsel trouwens.
eeehm... 8)7 Laat ze maar lekker reclame maken, wellicht trappen er nog mensen in en kan je hem binnenkort voor een paart tientjes kwijt op marktplaats... :*)

• nessio
EVreel, wat een dom ding zeg. gaat zo op mp of in de klikko

• Rick1855
Wordt tijd dat er iets uitgevonden wordt zoals bij een stofzuiger. Gewoon stekker uittrekken, aansluiten en automatisch weer de auto in rollen (wel volledig uittrekken natuurlijk voor oververhitting)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IVIaarten
Rick1855 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:30:
Wordt tijd dat er iets uitgevonden wordt zoals bij een stofzuiger. Gewoon stekker uittrekken, aansluiten en automatisch weer de auto in rollen (wel volledig uittrekken natuurlijk voor oververhitting)
en dit is waarschijnlijk exact de reden waarom dit er niet is, je moet bij gebruikers nou eenmaal uit gaan van de domste gemene deler....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Kreeg vandaag een belletje van de LM of ik mijn mei levering wilde ruilen met een levering in maart :9
_/-\o_ Hell yeah _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
* daemonix is jaloers...

Veel plezier er mee!

[ Voor 27% gewijzigd door daemonix op 21-02-2019 18:24 ]

Verwijderd

De wielen op de witte kona zien er schitterend uit,wat voor merk is dit.?

• Grijze Ridder
Wackerstamfer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:15:
Kreeg vandaag een belletje van de LM of ik mijn mei levering wilde ruilen met een levering in maart :9
_/-\o_ Hell yeah _/-\o_
Welk reserveringnummer heb je? En geweldig dat je hem eerder kan krijgen

• Daacuso
Duurt lang hier :-(

• IVIaarten
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:57:
De wielen op de witte kona zien er schitterend uit,wat voor merk is dit.?
zijn volgens mij de 18 inch wielen die je in de configurator van Hyundai kan selecteren.

• Wackerstamfer
Mijn oude nummer staat in het lijstje, welke reservering ik over heb genomen weet ik niet. Ik zal het de volgende keer vragen :)

• IVIaarten
Moet trouwens zeggen; het snel weg zijn bij de stoplichtjes zorgt er ook voor dat je wat extra aandacht krijgt van onze vrienden in het blauw. Stopte vanmorgen (bij een stoplicht) een vriendelijke agent links naast mij met de vraag hoe hard ik reed.
Ik reed 80 waar ik volgens mij 80 mocht (provinciale weg, buiten de bebouwde kom. 50 bord voor de kruising, na de kruising weer een bord voorrangsweg, ik mag volgens mij na het bord voorrangsweg weer 80). Agent was het niet met mij eens, en gaf aan dat ik maar 50 mocht. Aangezien hij geen aanstalten maakte om te gaan schrijven, heb ik hem bedankt voor de informatie en ben verder gereden.

Je gaat toch aan je zelf twijfelen... had de agent hier gelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door IVIaarten op 21-02-2019 21:49 ]

• Wackerstamfer
IVIaarten schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:47:
Moet trouwens zeggen; het snel weg zijn bij de stoplichtjes zorgt er ook voor dat je wat extra aandacht krijgt van onze vrienden in het blauw. Stopte vanmorgen (bij een stoplicht) een vriendelijke agent links naast mij met de vraag hoe hard ik reed.
Ik reed 80 waar ik volgens mij 80 mocht (provinciale weg, buiten de bebouwde kom. 50 bord voor de kruising, na de kruising weer een bord voorrangsweg, ik mag volgens mij na het bord voorrangsweg weer 80). Agent was het niet met mij eens, en gaf aan dat ik maar 50 mocht. Aangezien hij geen aanstalten maakte om te gaan schrijven, heb ik hem bedankt voor de informatie en ben verder gereden.

Je gaat toch aan je zelf twijfelen... had de agent hier gelijk?
Het bord voorrangsweg geeft niet aan dat je weer harder mag. Pas einde 50 buiten de bebouwde kom leidt tot 80. Geeft je Kona niet aan hoe hard je mag?

Edit: zijn ze niet in het geel tegenwoordig? :P

Edit 2: I stand corrected, ik kan het nergens vinden maar ik lees dat je gelijk hebt @IVIaarten https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1405004

Oprijdend verkeer moet na elke splitsing kunnen zien hoe hard je mag... Daar zit ook wel wat in. Toch blijf ik benieuwd wat de Kona aangeeft in een dergelijk geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Wackerstamfer op 21-02-2019 22:15 ]

• IVIaarten
Wackerstamfer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:51:
[...]

Het bord voorrangsweg geeft niet aan dat je weer harder mag. Pas einde 50 buiten de bebouwde kom leidt tot 80. Geeft je Kona niet aan hoe hard je mag?

Edit: zijn ze niet in het geel tegenwoordig? :P
haha, ja, geel op de jas, sorry.

Ik was overtuigd dat buiten de bebouwde kom een gebodsbord geldt t/m een afslag/kruising. Een eventueel gebodsbord dient daarna herhaald te worden. Maar ik kan het natuurlijk bij het verkeerde eind hebben. De onderbroken streep aan de rechterkant van de weg doet mij ook denken dat het 80 is, maar weet dat hier niet overal even consequent mee wordt omgegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door IVIaarten op 21-02-2019 21:57 ]

• Grijze Ridder
Nog altijd niks......

Verwijderd

Zal de Kona met deze banden veel aan range verliezen,ben er heel benieuwd naar,misschien kan de eigenaar hier wat posten wat betreft de range😗

• JSSL
CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:28:
[...]

[Twitter]
En de NL fabrikant is er nog wel zo trots op dat elke NL Kona er een heeft, tweet er zo'n beetje elke week over :+ Hoe je een knoop kan krijgen in zo'n stugge kabel is me een raadsel trouwens.
Ik heb een normale laadkabel gekregen. De haspels mochten niet vanuit mijn LM gaf de dealer aan.

• IVIaarten
Wackerstamfer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:51:
[...]

Edit 2: I stand corrected, ik kan het nergens vinden maar ik lees dat je gelijk hebt @IVIaarten https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1405004

Oprijdend verkeer moet na elke splitsing kunnen zien hoe hard je mag... Daar zit ook wel wat in. Toch blijf ik benieuwd wat de Kona aangeeft in een dergelijk geval.
Zal morgen even kijken wat de Kona er van vindt, rij er toch weer langs.
JSSL schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:32:
[...]

Ik heb een normale laadkabel gekregen. De haspels mochten niet vanuit mijn LM gaf de dealer aan.
Iedereen heeft de normale laadkabel, die EVreel is gewoon een los ding waar je de kabel om heen kan winden.

[ Voor 23% gewijzigd door IVIaarten op 21-02-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
IVIaarten schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:31:
[...]

zijn volgens mij de 18 inch wielen die je in de configurator van Hyundai kan selecteren.
Klopt (ik neem even aan dat het om mijn Kona gaat :) ), het zijn de standaard Kona ICE Premium wielen.

@Verwijderd over het verbruik kan ik nog niets zinnigs zeggen, ik heb nauwelijks nog kilometers gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
IVIaarten schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:43:
[...]

Zal morgen even kijken wat de Kona er van vindt, rij er toch weer langs.
De Kona vindt dat het 50 is, maar wellicht heeft de auto het bord einde bebouwde kom gemist. Zal eens kijken wat ze er op de terugweg van vindt. :P

edit: en op de terugweg ook 50.. hmz.

[ Voor 5% gewijzigd door IVIaarten op 22-02-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
@IVIaarten Nu ben ik erg benieuwd naar de situatie :9 Maps linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
Wackerstamfer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:18:
@IVIaarten Nu ben ik erg benieuwd naar de situatie :9 Maps linkje?
Eerste kruispunt, kom aanrijden vanuit westelijke richting:
https://www.google.nl/maps/@51.9855878,4.3434611,18.25z

Voor het stoplicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f1oZPaW.png
Na het stoplicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0g9oHl4.png

Volgende stoplicht:
https://www.google.nl/maps/@51.9872204,4.3513028,18.14z
Voor het stoplicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DRo51Hi.png
en hier sprak hij mij aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XzWIrZg.png

Dus, volgens mij; buiten bebouwde kom, snelheidsbeperking zonder zone-bord (dus geldig in huidig wegvak). Na stoplicht voorrangsweg met onderbroken strepen rechts (80 volgens mij), en voor volgend kruispunt een nieuwe snelheidbeperking voor dat wegvak.

Mocht er ergens een specifiek 'vragen over verkeersregels' topic zijn, wil ik de vraag ook wel daar naar toe verplaatsen i.p.v. in het Kona draadje.

[ Voor 21% gewijzigd door IVIaarten op 22-02-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, de 50 km/h geldt na het verkeerslicht niet meer. De agent vergist zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sljvanginkel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik heb m'n Kona (Galactic Grey) inmiddels een week of 4 (~3K km). Erg tevreden mee so far. Een paar vragen:

Lane Keep Assist: werkt super. Ik heb het idee dat het systeem de auto net wat meer rechts van het midden uitlijnt. Bij inhalen van vrachtwagens (die nogal eens óp de streep rijden), stuur ik zodoende altijd wat bij. Ervaren jullie dit ook of is dit een gevoelskwestie? Verder: wat zouden we kunnen verwachten van toekomstige software updates (e.g. marginale verbeteringen of ook meer substantiële upgrades?)

HUD: echt een toevoeging. Om die reden (ontbreken van navigatie op de HUD) gebruik ik Car Play ook niet. Ondersteuning hiervoor zal bij Hyundai liggen lijkt me (i.e. niet bij Apple/Google)? Iemand enig zicht of deze feature op de roadmap staat?

Spiegels: een van de weinige functies die ik mis zijn naar beneden draaiende spiegels voor bij inparkeren. Heeft iemand hier een handige oplossing voor (anders dan: beter leren inparkeren :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Vooruit inparkeren. :P Geen grap hier, hier parkeren we de Ioniq achteruit in, en de andere voor uit om dat ze dan beide met de laadklep vlak bij de oplader staan, en omdat we dan allebei goed kunnen in- en uitstappen.

Pagina: 1 ... 5 ... 142 Laatste