Geldigheid van snelheidsbeperkende borden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Laatst had ik een discussie met iemand over de geldigheid van een verkeersbord met snelheidsbeperking. Als er bijvoorbeeld op een provinciale weg een bord staat met 50, tot wanneer is deze dan geldig.

1e is heel makeklijk, als er een snelheidsbeperking opheffingsbord F8.

Maar het volgende, wordt de snelheidsbeperking ook opgeheven wanneer je een kruisng oversteekt?
En als dit bovenstaande zo is, geld dit dan ook bij snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden?

Mij lijkt het dat er na elke kruising een nieuw snelheidsbeperkende bord moet komen te staan, en als deze er niet staat, geld de maximum snelheid van de situatie, wat bij een provinciale weg dus 80 is.

in de brochure van verkeer en waterstaat kan ik het niet vinden.
http://www.verkeerenwater...sie_web_tcm195-272700.pdf

Weet iemand hier het antwoord en/of waar ik het wetboek over verkeer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Ja een snelheidsbeperking geldt tot de eerstvolgende kruising, tenzij het bord hier herhaalt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Als je een kruising oversteekt en er zijn geen herhalende borden, mag je de oude max snelheid hervatten :) . Als je namelijk de provinciale weg op wilt kruipen als jij van een zijweg komt, zie je die borden ook niet.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
Juist, en daar zijn nu ook juist die zones voor bedacht zodat de borden niet telkens herhaald hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Maar het volgende, wordt de snelheidsbeperking ook opgeheven wanneer je een kruisng oversteekt?
Uiteraard! Hoe moet anders iemand die vanaf een andere weg komt weten dat er een snelheidsbeperking geldt?!
Daar is het zone-bord voor uitgevonden namelijk.

Er zijn nogal wat wegen waar bijvoorbeeld het 60-bord lijkt te ontbreken: telkens een bord 60, dan vergeten ze er een, mag je weer even 80, en dan weer een bord 60...
Z___Z schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:37:
in de brochure van verkeer en waterstaat kan ik het niet vinden.
http://www.verkeerenwater...sie_web_tcm195-272700.pdf
Wat een gruwelijk font trouwens!

[ Voor 25% gewijzigd door RemcoDelft op 16-04-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
:P ja dat is de populaire afgekorte verise van op www.wetten.nl te vinden is onder Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Ja de reden dat ik dit vraag is namelijk dat meneer de verkeersagent mij vertelt dat bij wegwerkzaamheden dit niet geldt. Daarom ben ik op zoek naar de wet waar in staat waar de maximumsnelheid opgeheven wordt bij de volgende kruising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Z___Z schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:00:
Ja de reden dat ik dit vraag is namelijk dat meneer de verkeersagent mij vertelt dat bij wegwerkzaamheden dit niet geldt. Daarom ben ik op zoek naar de wet waar in staat waar de maximumsnelheid opgeheven wordt bij de volgende kruising.
Dus volgens die agent moet je de snelheidsverlaging raden als je uit een zijstraat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weet iemand hier het antwoord en/of waar ik het wetboek over verkeer kan vinden?
Wegenverkeerswet 1994: http://www.st-ab.nl/wette...eerswet_1994_Wvw_1994.htm
Reglement Verkeersregels en verkeerstelens 1990: http://www.st-ab.nl/wette...s_1990_%28RVV_1990%29.htm

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 16-04-2010 21:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

RemcoDelft schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:44:
[...]

Uiteraard! Hoe moet anders iemand die vanaf een andere weg komt weten dat er een snelheidsbeperking geldt?!
Daar is het zone-bord voor uitgevonden namelijk.

Er zijn nogal wat wegen waar bijvoorbeeld het 60-bord lijkt te ontbreken: telkens een bord 60, dan vergeten ze er een, mag je weer even 80, en dan weer een bord 60...

[...]

Wat een gruwelijk font trouwens!
Maak kennis met de kapitaal verslindende Rijkshuisstijl...
* deepbass909 mompelt iets over de onwerkbaarheid van de huisstijl...

De TS heeft een leuke vraag, wat betreft herhaling, dit geldt bij kruizingen, niet bij uitritten. Bij een uitrit moet je het weten wat de vmax is (ook als er werkzaamheden zijn).
In Nieuwegein heb je een hele leuke. Hier rij je over een kruising in de AC Verhoefweg. Na de kruising dus 70, duidelijk. Maar een klein stukje verder rij je Nieuwegein uit, en vervalt de eerdere snelheidsbeperking en moet de 70km/u eigenlijk herhaald worden. Maar hier is het ineens een reguliere 2-baansweg buiten de BBK en mag je dus 80km/u. Tot je bij verkeerslichten aankomt, daarna is het weer 70km/u (waar het op Google tijdelijk 50 was ivm wegwerkzaamheden).
Over inconsequent gebruik van verkeerstekens gesproken ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1